Het Kia EV6 leveringen topic

Pagina: 1 ... 63 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Beetje een rare reactie,ik woon vlakbij de dealer en kom er vaak langs,niet te snel oordelen,en succes met je keuken en serre😵‍💫😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-08 18:42
izzet3838 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Goh hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ver de dealer is, ik passer gemiddel 3-4 keer per week naast mijn dealer, dus dan is er ff rond kijken of je wagen er al staat niet echt een grote moeite...
Ik woon er drie minuten vandaan, dus ik ga dan ook even kijken. Kinderachtig? Misschien. Trek ik me daar iets van aan? Niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:51
Highlander1962 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:14:
[...]

Ik woon er drie minuten vandaan, dus ik ga dan ook even kijken. Kinderachtig? Misschien. Trek ik me daar iets van aan? Niet echt.
Inderdaad, niks mis met een beetje enthousiasme :*)
Ga zelf ook regelmatig kijken...

[ Voor 5% gewijzigd door izzet3838 op 11-02-2024 17:04 ]

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Kubocentral schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Gefeliciteerd!!
Ik heb nog nooit gezien dat je een fles champagne bij een levering van een auto krijgt :)
Nog nooit geweten dat je er geen krijgt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
1,5 maand later dan gepland, maar het wachten waard! Zoeft echt over de weg. Nog veel aan het ontdekken, er zit een boekwerk bij van 100e pagina’s met de naam verkort instructieboekje….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQmfrpKhiw4AfEslFsScV3VxIWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eV4r4AZFeiYwB3fn6FtholD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubocentral
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-04-2024
Fazer013 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:28:
1,5 maand later dan gepland, maar het wachten waard! Zoeft echt over de weg. Nog veel aan het ontdekken, er zit een boekwerk bij van 100e pagina’s met de naam verkort instructieboekje….

[Afbeelding]
Welke kleur is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Ik gok gravity blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-07 19:07
Zo te zien (als je een beetje inzoomt) wel.

KIA EV6 Light Edition 58kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Vandaag even langs de dealer.....
Ja, kan ook gelijk even kijken en vragen waar de EV6 is/blijft.
Eigenlijk moet ik even langs voor het opnemen van de schade door een aanrijding (iemand achterop gereden terwijl ik stil stond) van afgelopen vrijdag :-(
Niets ernstigs, enkel het kentekenplaat en -houden (voor zover ik kan zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970

[Afbeelding]
Heel veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962

[Afbeelding]
Mooi hoor. Ik heb hopelijk eind volgende week dezelfde. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
Bij mij belde de dealer net. Hij is binnen en wilde hem al inplannen voor de aflevering volgende week.
Ho, ho.
Had afgesproken april daar de oude auto er dan uit gaat. Wilde niet met dubbele voertuigen zitten.

Daarbij vraag ik mij af, hij stond wellicht op de Morning post. Kon eigenlijk niet anders.
Dat zou beteken dus dat die binnen 2 weken afgeleverd kan worden. Ik vraag mij af of ze niet een andere auto nou doorschuiven.
Dealer Zeeuw en Zeeuw overigens.

Al met al is het voor mij nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Vanmorgen, zoals ik al vertelde, even bij de dealer (Zeeuw & Zeeuw te Rdam Oost) geweest en daar stond een zwarte EV6. Volgens de verkoper niet voor mij maar hij kon mij wel vertellen dat ik tussen nu en de komende 2 weken gebeld kon worden voor een aflever afspraak.
We wachten geduldig af...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
De mijne staat ook bij de dealer. Eind volgende week ophalen. Er moeten nog wat extra dingen gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
Inderdaad gravity blue. Volgens mij is het een MY24 (model 2024) zag het ergens in de app en bij de laadpoort zit een extra lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV6 LE SW
  • Laatst online: 29-05-2024
Afspraak voor levering gezet op 5 maart. Auto nog niet bij de dealer maar 'gereed voor transport'. Het begint op te schieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46
Maar even langsgereden(dealer is zowat op de weg naar huis).

Bevestiging 19 februari bij algemene werkplaats. Dus een weekje later bij de dealer om opgehaald te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 29-02-2024
Dikkie schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 18:11:
Maar even langsgereden(dealer is zowat op de weg naar huis).

Bevestiging 19 februari bij algemene werkplaats. Dus een weekje later bij de dealer om opgehaald te worden.
Bij welke dealer zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Vaneman Amsterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
Mijn dealer heeft een kleine 20 nieuwe auto's binnen gekregen, waaronder die van mij.
Kan nu elke dag bericht krijgen dat ik langs kan komen, maar dat kan ook nog zomaar een ruime week duren natuurlijk.

Ik ben nu ongeduldiger dan een maand of vijf geleden. :X :X

[ Voor 4% gewijzigd door Highlander1962 op 14-02-2024 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedev
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-08 00:45
Highlander1962 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:34:
Mijn dealer heeft een kleine 20 nieuwe auto's binnen gekregen, waaronder die van mij.
Kan nu elke dag bericht krijgen dat ik langs kan komen, maar dat kan ook nog zomaar een ruime week duren natuurlijk.

Hier hetzelfde. 21 stuks.
ik ben zonet gebeld of ik de 23e kan komen om de auto af te leveren.
Dit wordt (op mijn verzoek) een weekje later. 1 maart kan ik hem ophalen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevNL
  • Laatst online: 19-05-2024
Zag dit staan bij het kia niro leveringen topic
Een aantal vragen die ik hier ook voorbij zie komen zouden hiermee beantwoord zijn.

Werkwijze Kia met leveringen
Op basis van verzamelde info van dealers en Kia NL is er het volgende bekend over hoe Kia bestellingen afhandelt (met dank aan @greatgonzo):
Info van 3 individuele dealers, en bevestigd door KIA.nl
- Er is één centrale wachtlijst voor NL, waar elke besteller opkomt.
- Het maakt dus niet uit of je naar een garage gaat in Amsterdam, waar ze per wel 30 per week kunnen verkopen, of naar het platteland waar ze er maar 3 per maand verkopen. Als je tegelijk besteld, krijg je ze tegelijk
- Wel hebben leasemaatschappijen centraal ingekocht. Je kunt dus hebben dat ze er meer besteld hebben dan dat er klanten zijn.
- Wel levert KIA de bestelde auto's naar de garage's af.. Kan dus zijn dat een particulier in september gereserveerd heeft, en er nu van af ziet. Als de locale garage dus niet de auto "teruggeeft" aan KIA, dan kan het dus zijn dat jij als nieuwkomer het lege plekje kan invullen.
- Een dealer is vaak onderdeel van een groep, de groep mag een max aantal auto's per maand afnemen bij KIA. Het aantal verschilt per groep.

En natuurlijk: als jij als nieuwkomer intekent voor een gangbare kleur en opties, dan is de kans groter dat jij op een vrijgekomen spot terecht kunt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devdon
Highlander1962 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:34:

Herkenbaar! Ik weet niet hoeveel mijn dealer (content Eindhoven) er heeft gekregen. Dat zal ook een feedback punt zijn. 0,0 informatie wordt gedeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
RevNL schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:59:
Zag dit staan bij het kia niro leveringen topic
Een aantal vragen die ik hier ook voorbij zie komen zouden hiermee beantwoord zijn.

Werkwijze Kia met leveringen
Op basis van verzamelde info van dealers en Kia NL is er het volgende bekend over hoe Kia bestellingen afhandelt (met dank aan @greatgonzo):
Info van 3 individuele dealers, en bevestigd door KIA.nl
- Er is één centrale wachtlijst voor NL, waar elke besteller opkomt.
- Het maakt dus niet uit of je naar een garage gaat in Amsterdam, waar ze per wel 30 per week kunnen verkopen, of naar het platteland waar ze er maar 3 per maand verkopen. Als je tegelijk besteld, krijg je ze tegelijk
- Wel hebben leasemaatschappijen centraal ingekocht. Je kunt dus hebben dat ze er meer besteld hebben dan dat er klanten zijn.
- Wel levert KIA de bestelde auto's naar de garage's af.. Kan dus zijn dat een particulier in september gereserveerd heeft, en er nu van af ziet. Als de locale garage dus niet de auto "teruggeeft" aan KIA, dan kan het dus zijn dat jij als nieuwkomer het lege plekje kan invullen.
- Een dealer is vaak onderdeel van een groep, de groep mag een max aantal auto's per maand afnemen bij KIA. Het aantal verschilt per groep.

En natuurlijk: als jij als nieuwkomer intekent voor een gangbare kleur en opties, dan is de kans groter dat jij op een vrijgekomen spot terecht kunt komen.
Denk dat er nog veel meer afhankelijkheden zijn met de productieplanning, leveringen Europa breed, vervoer per schip, transport vanuit de havens, kentekendata, etc. Voor de klant is het in ieder geval een ondoorzichtig proces en wordt er niet duidelijk gecommuniceerd vanuit Kia. Je kunt beter een pakketje bij Coolblue bestellen, dan wordt je regelmatig geinformeerd en van status / levertijd op de hoogte gehouden. Blijkbaar is dat met een Kia pakket (lees auto) van 50K niet mogelijk 8)7

In mijn geval was de levertijd 3 maanden (best vlot) maar had eerder verwacht aangezien leasemaatschappij 6 weken aangaf. Voor degene die nog wachten ........ het is het wachten waard!

• KIA Fan1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-06-2024
Hi KIA Fans,

Heeft iemand in Nederland al een KIA EV6 Edition Advanced geleverd gekregen, of te horen gekregen wanneer deze geleverd gaat worden???

Auto september besteld en begin December van dealer vernomen dat Chassis nummer bekend is en hij op de boot zou staan. Echter 2 weken geleden gehoord dat auto pas rond 1/2 Maart in Rotterdam aankomt en zoals het er nu naar uitziet eind maart begin april geleverd gaat worden

Lijkt erop dat bij laatste aangekomen boot in Rotterdam/Antwerpen alleen maar "oude" versies zijn aangekomen (Light, Air, Plus etc) en niet de Edition & Edition Advanced modellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9m5oq46PZ6UTTRUJpK-y-CSOO_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lBgM7mWvZIdJBwPcnwzWXmi8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door KIA Fan1 op 15-02-2024 08:21 . Reden: test ]

• Michel_1970
KIA Fan1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:16:
Hi KIA Fans,

Heeft iemand in Nederland al een KIA EV6 Edition Advanced geleverd gekregen, of te horen gekregen wanneer deze geleverd gaat worden???

Auto september besteld en begin December van dealer vernomen dat Chassis nummer bekend is en hij op de boot zou staan. Echter 2 weken geleden gehoord dat auto pas rond 1/2 Maart in Rotterdam aankomt en zoals het er nu naar uitziet eind maart begin april geleverd gaat worden

Lijkt erop dat bij laatste aangekomen boot in Rotterdam/Antwerpen alleen maar "oude" versies zijn aangekomen (Light, Air, Plus etc) en niet de Edition & Edition Advanced modellen.

[Afbeelding]
Hoi Kia Fan1,

Afgelopen dinsdag van de verkoper vernomen dat ik tussen nu en de komende 2 weken gebeld zou kunnen worden om mijn (op 25 okt) bestelde 58kW Light Edition op te halen.
Met deze informatie haal ik op dat hij dan wel op de boot "Morning Post" heeft gestaan van afgelopen 5 feb.

• izzet3838
Hi KIA Fans,

[Afbeelding]
Heb zelf een belgische business plus, deze komt voor een groot deel overeen met de adv.

Mijne wordt op 19 maart id haven van antwerpen verwacht...

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21

d0s

sssst

Hi KIA Fans,

[Afbeelding]
Afgaande op de berichten hier stonden er wel degelijk de nodige Light Editions op de Morning Post..

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:27
Hi KIA Fans,

[Afbeelding]
Bij mij precies hetzelfde verhaal maar dan met een light versie. In eerdere berichten had iemand zo soort vergelijkbaar verhaal.

Ik ga toch denken dat er iets mis is gegaan/geschoven wordt met auto’s.

Wel jammer dat ze niet helder zijn wat er is

• d0s

d0s

sssst

d0s schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:18:
[...]

Afgaande op de berichten hier stonden er wel degelijk de nodige Light Editions op de Morning Post..
Zojuist ook maar de stoute schoenen aangetrokken en langs de dealer gereden. Daar stonden diverse Niro EV's en EV6-en. Vrij zeker dat het Light Editions waren want te herkennen aan privacy glass icm de mat zwarte wielkassen/bumpers. Nog vol verpakt in folie dus echt net aangekomen :)

Volgens de dealer is 'de mijne' in elk geval in de haven (geweest) en zou hij ieder moment binnen kunnen komen. Stond dus ook op de Morning Post. Ik word nu snel gebeld voor een afspraak als het goed is.

• Devdon
Zijn hier ook mensen die hem bij content group (Eindhoven) hebben besteld en toevallig al iets gehoord hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dropie
  • Nu online
Goedemorgen,
Gisteren ook het goede nieuws dat ik mijn EV6 light edition op vr 23 febr kan ophalen,de auto was eind vorige week aangekomen bij de dealer. Ze hadden vorige week meer dan 50 auto’s tegelijk binnen gekregen. Terrein stond ook aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KIA Fan1
Iemand al ingelicht door Dealer tbv levering EV6 Edition Advanced uitvoering??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
KIA Fan1 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:19:
Iemand al ingelicht door Dealer tbv levering EV6 Edition Advanced uitvoering??
Lees even een stukje terug. 19 februari bij dealer. Week later mag ik een Glacier Edition Advanced ophalen.

Overigens zelf achteraan gegaan. Dealers nemen niet bepaald het initiatief in de informatievoorziening.

[ Voor 15% gewijzigd door Dikkie op 16-02-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
dropie schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:04:
Goedemorgen,
Gisteren ook het goede nieuws dat ik mijn EV6 light edition op vr 23 febr kan ophalen,de auto was eind vorige week aangekomen bij de dealer. Ze hadden vorige week meer dan 50 auto’s tegelijk binnen gekregen. Terrein stond ook aardig vol.
Dan is jouw dealer vlotter dan die van mij. Hij heeft afgelopen maandag 16 auto's binnen gekregen, waaronder die van mij en voor mij nog geen enkele indicatie.

Hoe lang duurt het rijklaar maken van een elektrische auto eigenlijk. Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
Highlander1962 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Dan is jouw dealer vlotter dan die van mij. Hij heeft afgelopen maandag 16 auto's binnen gekregen, waaronder die van mij en voor mij nog geen enkele indicatie.

Hoe lang duurt het rijklaar maken van een elektrische auto eigenlijk. Weet iemand dat?
Bij de aflevering (aug 2021) van mijn E-Niro zat er één week tussen het belletje van de dealer en het afhaal moment.
Maar naar mijn idee zou dit toch niet veel langer hoeven te duren. Zeg max. 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dikkie
Nou, het gaat een stuk sneller dan verwacht. Hij staat inmiddels al bij de dealer. Volgende week vrijdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Nu online
Highlander1962 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Het rijklaar maken stelt niks voor,maar als ze bijvoorbeeld 20 auto’s per week moeten afleveren kan het wat langer duren,heb zelf meer dan 30 nieuwe auto’s gekocht in mijn leven en over het algemeen duurde het van binnenkomst bij de dealer tot aflevering ongeveer 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Ik krijg net een belletje van mijn dealer dat ik op 1 maart de Light Edition 58kW RWD Black Pearl op kan halen.
Dat is toch veel eerder van week 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik heb zojuist ook een mail gehad dat ik mijn auto in de week van 11 maart kan ophalen. Hij wordt eind van de maand afgeleverd bij de dealer.

Betreft een een Light Edition Yacht Blue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-07 14:31
Michel_1970 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:17:
Ik krijg net een belletje van mijn dealer dat ik op 1 maart de Light Edition 58kW RWD Black Pearl op kan halen.
Welke regio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Rotterdam Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
Ok, goed nieuws voor je. Dat wordt snel genieten 👍🏻

Heb ik een verkeerd beeld dat er veel leveringen uit deze regio plaatsvinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peer18
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-03-2024
Regio Eindhoven, light edition snow white pearl bericht dat levering uitgesteld is van week 5 naar week 13 vanuit Kia Nederland (okt besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Peer18 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:49:
Regio Eindhoven, light edition snow white pearl bericht dat levering uitgesteld is van week 5 naar week 13 vanuit Kia Nederland (okt besteld)
Heel vreemd, de mijne was ook in okt (25e) besteld, vandaar
In week 5 is de boot aangekomen dus dat is een beetje vreemd om die week te noemen, maar goed.
Hopen dat ie nu wel in de beloofde week wordt afgeleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highlander1962
Woensdag mijn huidige auto (e-Niro) inleveren en de EV6 ophalen. Is terugzetten naar fabrieksinstellingen om mijn account, navigatie en telefoonnummers in de auto te verwijderen enz. voldoende?
Ik zag ergens reset in een menu. Dat is waar ik moet zoeken?

Is het handig om de Niro uit mijn Kia app te verwijderen nadat ik de EV6 heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 18:53
Ik ben ook benaderd voor aflevering van mijn auto. Dat is dus 4 maanden eerder dan ik gemeld kreeg.

Helaas is degene die het aflevert pas 4 maart weer aanwezig dus heb ik nu een afspraak op 8 maart. Wat dan weer grappig genoeg ervoor zorgt dat ik nu wel ongeduldig ga worden terwijl ik voor de afspraak geduldig zat te wachten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Nu online
Michel_1970 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:17:
Die van mij stond bij bestellen ook op levering week 18,is ook een light edition maar dan wit. Kan hem nu vrijdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropie
  • Nu online
Peer18 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:49:
Wel raar eigenlijk,krijg precies dezelfde auto die eind november besteld is maar 23 feb wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.EVE
  • Laatst online: 02-11-2024
dropie schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Wel raar eigenlijk,krijg precies dezelfde auto die eind november besteld is maar 23 feb wordt afgeleverd.
Ja wel apart, waar zou dat dan aan liggen?

- geluk/pech? (Dus iets bij KIA zelf los van dealer)
- zakelijk lease?
- private lease?
- prive koop?
- dealer?

Lijkt mij dat dat allemaal rol kan spelen...
Mijne (Edition Advanced, Yacht Blue) is nu besteld, zakelijke lease. Ik ga ervanuit dat het nog wel even kan duren, maar als ik hier zo sommige leveringen nu zie ga je toch ook hopen dat het wellicht maandje of 3 a 5 al zover kan zijn... maja geduld haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Highlander1962 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:50:
Woensdag mijn huidige auto (e-Niro) inleveren en de EV6 ophalen. Is terugzetten naar fabrieksinstellingen om mijn account, navigatie en telefoonnummers in de auto te verwijderen enz. voldoende?

Nog eerder, bofkont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
Bericht gehad, 8e kan ik hem ophalen.
Heb aangegeven dat ik niet kan geloven dat het nog 3 weken moet duren….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
Dr.EVE schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:37:
[...]

Ja wel apart, waar zou dat dan aan liggen?

- geluk/pech? (Dus iets bij KIA zelf los van dealer)
- zakelijk lease?
- private lease?
- prive koop?
- dealer?

Lijkt mij dat dat allemaal rol kan spelen...
Mijne (Edition Advanced, Yacht Blue) is nu besteld, zakelijke lease. Ik ga ervanuit dat het nog wel even kan duren, maar als ik hier zo sommige leveringen nu zie ga je toch ook hopen dat het wellicht maandje of 3 a 5 al zover kan zijn... maja geduld haha.
Ik begin oktober besteld, is van wk 1 naar wk 14 gegaan. Totaal geen duidelijkheid bij Kia dealer, Kia lease….. nu Kia Nederland benaderd. Op 30/11 al het vinnummer en verscheept losdatum 10/1 (wk1 )
Dus ja vreemd welk beleid er op de uitlevering staat. Voelt iig heel vreemd aan dat je in principe aan het lijntje wordt gehouden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Highlander1962 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 11:50:

Nice! Benieuwd naar je ervaring met het inleveren van de e-Niro. Jij had ook de KIA actie met vroegtijdig beeindigen en switch naar de ev6 toch?

Is toch apart op dezelfde dag het inleveren van de eNiro. Benieuwd naar hoe dat in z'n werk gaat en of er iemand apart is om de Niro te 'inspecteren' voor de lease inname en check op evt. Schades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlander1962
d0s schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Nice! Benieuwd naar je ervaring met het inleveren van de e-Niro. Jij had ook de KIA actie met vroegtijdig beeindigen en switch naar de ev6 toch?

Is toch apart op dezelfde dag het inleveren van de eNiro. Benieuwd naar hoe dat in z'n werk gaat en of er iemand apart is om de Niro te 'inspecteren' voor de lease inname en check op evt. Schades
Klopt, betaal straks nagenoeg hetzelfde voor de EV6 als nu voor de Niro.
Toegegeven dat ik wel van een Executive naar een Light Edition ga.

Ik maak nog wel even foto's en een video voor ik hem inlever. Ook een foto van de km stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Highlander1962 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:39:
[...]

Klopt, betaal straks nagenoeg hetzelfde voor de EV6 als nu voor de Niro.
Toegegeven dat ik wel van een Executive naar een Light Edition ga.

Ik maak nog wel even foto's en een video voor ik hem inlever. Ook een foto van de km stand.
Check, hier hetzelfde alleen ga iets meer betalen maar er ook weer niet veel op achteruit. Kom van een DynamicPlusLine af dus specs blijven zo goed als hetzelfde.

Ik ga inderdaad ook goed foto's en video's maken op de dag zelf. Mijne ziet er nog vrijwel als nieuw uit maar je weet nooit hoe kritisch ze kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dikkie
De dealer neemt de auto zelf in. Was bij de vorige van mij ook het geval(ook voortijdig beëindiging leasecontract mbt actie). Ze lopen een rondje om de auto en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Dikkie schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:11:
De dealer neemt de auto zelf in. Was bij de vorige van mij ook het geval(ook voortijdig beëindiging leasecontract mbt actie). Ze lopen een rondje om de auto en klaar is kees.
Inderdaad zoals Dikkie beschrijft, voor mij nu ook de 2e keer. Eersf van Niro-HEV naar E-Niro en nu naar EV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:10
Michel_1970 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Inderdaad zoals Dikkie beschrijft, voor mij nu ook de 2e keer. Eersf van Niro-HEV naar E-Niro en nu naar EV6.
Is het bij jullie bekend vanuit de kia lease dat als de auto binnen is ze hem gelijk moeten afleveren?
Althans in dezelfde maand nog.

Mijn auto hebben ze dus te vroeg binnen en niet volgens afspraak willen ze hem afleveren.
Daar ga ik dus niet aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sde
  • Laatst online: 30-04-2024

Sde

Auto was nog niet aangekomen zeiden ze. Maar sinds dag of 4 staat er in de showroom identieke als ik besteld heb en die er een week geleden nog niet stond.
Vreemd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Sde schreef op zondag 18 februari 2024 @ 13:21:
Auto was nog niet aangekomen zeiden ze. Maar sinds dag of 4 staat er in de showroom identieke als ik besteld heb en die er een week geleden nog niet stond.
Hier zelfde. Maakt me niet heel veel uit verder, zullen de redenen voor zijn vanuit KIA of de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
Ach, omdat de dealer niet kan afleveren staat mijn auto 3 weken bij de dealer. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL01
Als het goed is heb je het vin nummer gekregen van de auto tijdens het wachten. Dat zou je eens kunnen checken ? 🥴😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devdon
RvL01 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:17:
[...]

Als het goed is heb je het vin nummer gekregen van de auto tijdens het wachten. Dat zou je eens kunnen checken ? 🥴😉
Ha! Ja en dan als het de jouwe is zeggen, waar zijn de sleutels, bedankt voor het klaarzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
Devdon schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:59:
[...]

Ha! Ja en dan als het de jouwe is zeggen, waar zijn de sleutels, bedankt voor het klaarzetten.
Zoiets 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
De volgende keer een dealer zoeken die klanten nog als klant zien.
Vandaag een bericht ontvangen dat het kenteken bekend, geeft toch maar weer aan de klant toch op de hoogte te houden dat de dealer niet stil zit als het gaat om uitlevering van auto's.
Nu nog wachten tot 1 maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:54
Hier mag ik mijn yacht blue light edition 4 maart ophalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highlander1962
Ik kan mijn auto 28 februari ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terando
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-08 22:29
Volgens mij zat die laatste boot goed vol met Light Editions. Ik mag mijn Interstellar Gray Light Edition op 11 maart ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark672
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-08 21:50
Zojuist gebeld door de dealer. Ook ik mag mijn light edition gravity blue volgende week de 28ste ophalen. 13 december besteld.

• KIA Fan1
Klopt het dat er nog geen grote aantallen KIA EV6 Edition Advanced zijn aangekomen in Nederland?
Ik zie namelijk alleen maar meldingen van levering van de Light Edition uitvoeringen.

• Dikkie
KIA Fan1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:41:
Klopt het dat er nog geen grote aantallen KIA EV6 Edition Advanced zijn aangekomen in Nederland?
Ik zie namelijk alleen maar meldingen van levering van de Light Edition uitvoeringen.
Is natuurlijk een minder populaire versie aangezien die boven de subsidie regeling uitkomt.
Ik mag hem morgen ophalen.

• Kubocentral
mark672 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:51:
Zojuist gebeld door de dealer. Ook ik mag mijn light edition gravity blue volgende week de 28ste ophalen. 13 december besteld.
Ik heb exact dezelfde besteld in oktober. Maar nog geen reactie van de dealer :(

• RvL01
Kubocentral schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Ik heb exact dezelfde besteld in oktober. Maar nog geen reactie van de dealer :(
Ja blijft een vreemd verschijnsel. Ik heb hetzelfde… :(
moet nu een auto huren dus wordt flink op kosten gejaagd. |:(

• GHorsie
KIA Fan1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:41:
Die van mij wordt ook geleverd maar is wel een normale GT-Line. Dus geen Edition of Light

• mark672
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-08 21:50
Kubocentral schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Gek dat het leveren zo "random" lijkt/is.
Misschien toch even je dealer bellen?!

• Devdon
Mijne komt ook 28e. Maar heb hier echt aan moeten trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Varen de boten nu eigenlijk om of niet, zo ja langs waar varen ze dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel_1970
izzet3838 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:54:
Varen de boten nu eigenlijk om of niet, zo ja langs waar varen ze dan?
Naar mijn idee ging de Morning Post via de Rode Zee. En als ze om moeten varen gaat dat via "de Kaap de Goede Hoop", het zuidelijkste puntje van Afrika, zo'n 5500km extra (+/- 10 dagen extra).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevNL
Alle eukor schepen vanaf korea varen om afrika heen. De morning post ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Michel_1970 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:23:
[...]

Naar mijn idee ging de Morning Post via de Rode Zee. En als ze om moeten varen gaat dat via "de Kaap de Goede Hoop", het zuidelijkste puntje van Afrika, zo'n 5500km extra (+/- 10 dagen extra).
Thanks, in mijn geval is het wel de mourning lynn, verwachte aankomst in antwerpen was 19 maart ondertussen 21 maart...

Mijn geduld is gewoon op :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevNL
Mijn dealer verwacht de auto nu op 19 maart bij hun gelost. Dus ik ga ervan uit dat die dus op de morning carina staat die komt 9 maart aan in rotterdam. Oktober besteld light edition snow white.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dikkie
En binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-F4uzffFiMt-r8IbLHcEuXZ5m0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8WIGFW7qlllNBjXWVAudBYSg.jpg?f=fotoalbum_large

Al 1 klein dingetje gezien waar ik nog even voor terug moet. Handvat steekt een klein beetje uit aan de bestuurderskant. Lijkt mij een versteldingetje.

Overduidelijk nog even wennen aan de langere kont mbt inparkeren :P

[ Voor 6% gewijzigd door Dikkie op 23-02-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Dikkie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:53:
En binnen!
[Afbeelding]

Heb ook wel wat schrik voor de grootte, zeker aangezien ik geen 360 camera heb, parkeren zal wel lukken maar het is het manoeuvreren vooral...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubocentral
RevNL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:42:
Mijn dealer verwacht de auto nu op 19 maart bij hun gelost. Dus ik ga ervan uit dat die dus op de morning carina staat die komt 9 maart aan in rotterdam. Oktober besteld light edition snow white.
Dan moet die van mijn ook daarop zitten. Vanaf het begin is 19 maart als datum doorgegeven door de dealer.
En ik heb weer een bootje om te volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Dikkie schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:53:
En binnen!
[Afbeelding]

Al 1 klein dingetje gezien waar ik nog even voor terug moet. Handvat steekt een klein beetje uit aan de bestuurderskant. Lijkt mij een versteldingetje.

Gaaf! Blijft een mooie kleur op de EV6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Gebeld door Z&Z den Haag dat mijn EV6 binnen is.
Kenteken wordt nu aangevraagd etc.

Vanaf 6 maart kon ik een afspraak maken, die week werd een beetje lastig met mijn planning dus een week later afgesproken als ik toch in de buurt ben voor mijn werk.

10 Oktober was mijn EV6 edition Interstellar Grey besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_1970
Nu krijg ik van de dealer de mogelijkheid een laadpas te bestellen. Hadden ze 2,5 jaar geleden ook mogen doen, nu heb ik er al een en nog zonder maandelijkse kosten. Die van de dealer kost toch weer €4 per maand.
Ben een hollander he 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
RevNL schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:42:
Is deze datum de datum die je in het overzichtje krijgt als losdatum ? Dat biedt idd dan de mogelijke eerdere levering 😄
Ik dacht dat het de losdatum van het schip, de Morning Lena, kon zijn die aankomt in Rotterdam op 18 maart as. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL01
Kubocentral schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:26:
[...]

Dan moet die van mijn ook daarop zitten. Vanaf het begin is 19 maart als datum doorgegeven door de dealer.
En ik heb weer een bootje om te volgen. :)
Ook ik verwacht daar mijn auto op. Ook besteld begin okt aanvankelijk losdatum 10 jan 24. Dacht daarom de Morning Post maar niets gehoord staat nu losdatum 19 maart. Afwachten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevNL
RvL01 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:52:
[...]

Is deze datum de datum die je in het overzichtje krijgt als losdatum ? Dat biedt idd dan de mogelijke eerdere levering 😄
Ik dacht dat het de losdatum van het schip, de Morning Lena, kon zijn die aankomt in Rotterdam op 18 maart as. 😬
Ik kreeg van de dealer via mail het antwoord " verwachte datum 19 maart hier gelost" ik heb geen overzicht ontvangen maar zag in andere overzichten op deze site staan losdatum haven + 10 werkdagen bij de dealer. Dus dat is dan aankomst 9 maart in rotterdam. En dat is de morning carina. Maar ik hoor al sinds bestelling in oktober het woord "verwacht" en leverweek is al drie keer naar achter verplaatst dus het blijft afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedo1977
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-10-2024
Als rijder van een Nissan leaf, via anwb private lease, ben ik mij aan het oriënteren voor mijn volgende lease auto.
Mijn contract loopt eind dit jaar af, dus mijn levering zou dan ook rond die tijd moeten plaatsvinden.
Nu heeft kia , met de ev6 light edition, met een verdubbeling van de sepp subsidie een aantrekkelijk aanbod.
Weet iemand hier ,als ik de auto binnekort bestel, met levering richting eind van het jaar, ik dan ook automatisch het facelift model krijg, wat eraan zit te komen?
Of wordt gewoon het huidige model geproduceerd, en wordt deze"weggezet".
Uiteraard zou de dealer dat kunnen vertellen, maar de dealer waar ik gister even aan het neuzen was, vond mij blijkbaar niet interessant genoeg , om het gesprek aan te gaan..,,🙄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Freedo1977 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:06:
Als rijder van een Nissan leaf, via anwb private lease, ben ik mij aan het oriënteren voor mijn volgende lease auto.
Mijn contract loopt eind dit jaar af, dus mijn levering zou dan ook rond die tijd moeten plaatsvinden.
Nu heeft kia , met de ev6 light edition, met een verdubbeling van de sepp subsidie een aantrekkelijk aanbod.
Weet iemand hier ,als ik de auto binnekort bestel, met levering richting eind van het jaar, ik dan ook automatisch het facelift model krijg, wat eraan zit te komen?
Uiteraard zou de dealer dat kunnen vertellen, maar de dealer waar ik gister even aan het neuzen was, vond mij blijkbaar niet interessant genoeg , om het gesprek aan te gaan..,,🙄.
Als je nu besteld ga je gewoon binnen enkele maanden het huidige model geleverd krijgen.

Facelift is nog NIET aangekondigd dus die ga je sowieso niet krijgen helaas.

Denk dat je die ten vroegste id zomer zal kunnen bestellen voor levering richting december-januari, maar das gewoon mijn vermoeden op basis van verleden ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sde
  • Laatst online: 30-04-2024

Sde

Auto is morgen 2 weekjes in de garage maar nog niets in orde. Ze gingen vandaag alles proberen naar de leasing te sturen. Waarom duurt dat toch zo lang. De offerte ontvangen ging veel sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantienus123
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 13:21
Mijn Kia EV6 Plus 77.4kWh RWD Aurora Black Pearl is vandaag besteld via de Leasemaatschappij.

Ben benieuwd hoe lang het in mijn geval gaat duren maar sowieso leuk om jullie ervaringen hier zo te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zojuist gebeld door de dealer voor een afleverafspraak. 8) Vandaag over twee weken staat ie klaar.
* Bra-Jo zin an

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:41
Deze week heeft de fleet manager bevestiging gekregen van de EV6 bestelling, levering gepland voor 15/6.

Earth, interstellar gray, met 360 graden camera.

Alleen zwart en grijs waren er nog, had graag Glacier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Freedo1977 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:06:
Mijn dealer zei dat de facelift eye tracking voor vermoeide ogen en snelheidsalarm heeft.

Ongewenst in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
brecht_vb schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:09:
[...]

Mijn dealer zei dat de facelift eye tracking voor vermoeide ogen en snelheidsalarm heeft.

Ongewenst in mijn ogen.
En piep bij overschrijding snelheidslimiet, is verplicht op alle nieuwe wagens in de eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brecht_vb
izzet3838 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:39:
[...]

En piep bij overschrijding snelheidslimiet, is verplicht op alle nieuwe wagens in de eu.
Inderdaad, maar op de huidige EV6 zit dat nog niet :)
Pagina: 1 ... 63 ... 67 Laatste