I have no special talent. I am only passionately curious.
In de race is het nagenoeg alleen maar managen, rijden flink wat seconden langzamer, dus nog minder risico.D-e-n schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:08:
Ik ben een leek maar met die muur kan er morgen toch nog van alles gebeuren? Die race wordt zo onvoorspelbaar als wat toch?
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Stel dat ze alledrie crashen in bocht 1, is VER dan kampioen?Jasphur schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:07:
Balen, maar morgen worden de punten pas verdeeld.
Eerst even voorbij BOT komen en dan in de aanval. Wel done F1 season 2021
Zo sta ik er ook in inderdaad. Ben redelijk neutraal, vind het leuk als Max wint maar geen grote ramp als het niet zo is. Liefste zie ik een Kimi of Vettel winnen, maar tja kleine kansHollowGamer schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:06:
[...]
We willen dit zeker zien, maar niet weer HAM die kampioen wordt. Het hoeft voor mij nog niet eens Max te zijn, maar een keer iemand anders, had ik wel leuk gevonden.
Maar een andere kampioen als Lewis had ik toch wel erg fijn gevonden.
Euhm, je duwt je wiel naar binnen, je weet wel, dat wiel dat direct verbonden is met die versnellingsbak door een stang. De kracht van een zijdelingse impact kan wel degelijk schade aanbrengen in die bak. Ik hoop van harte dat dit niet het geval is want ik wil een leuke race zien tussen de twee titelkandidaten.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
HAM ging er ook af in Q3? Had ook muur kunnen zijn…Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:08:
Jammer Max, iets te eager. Nog een jaar Sir Lewis kampioen, alsjeblieft niet zeg maar shit happens.
[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 04-12-2021 19:09 ]
Mooi om te zien dat het na al die jaren niet 'gewoon' een snel rondje rijden is.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
"When you grow up your heart dies"
Nee, is nog een raceAmphiebietje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:09:
[...]
Stel dat ze alledrie crashen in bocht 1, is VER dan kampioen?
Te dicht.PjotrStroganov schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:00:
Hoe dicht was die auto bij de muur zeg!
Ach, baal ik? Jazeker! Maar morgen wordt de race pas gereden en worden de punten verdeeld. Let's do this!
T wordt een stuk lastiger morgen, maar niks is onmogelijk.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hij spinde niet.renegrunn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:09:
[...]
HAM ging er ook af in Q3? Had ook muur kunnen zijn…
Betwijfel het, RAI was niet bezig met een snel rondje.zerocool82 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:10:
Krijgt BOT geen straf voor aanrijden RAI?
Klopt was effe in de war met een achterwaardse klap waarbij de bak het blok ingedrukt wordt.FastFred schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:08:
[...]
Juist wel, met die zijwaartse impact druk je de aandrijfas de bak in, oliekering stuk, wellicht meer schade aan de bak...
Maar he, hij liep 0.244 (?) seconden sneller t/m sector 2, dus de auto heeft goeie pace, wordt genieten morgen
@Blokker_1999
Bot kreeg blauwe vlag. Dat zou nog wel een staartje mogen krijgen.Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:10:
[...]
Betwijfel het, RAI was niet bezig met een snel rondje.
I served in a company of heroes.
KUT
Hopelijk morgen het tegenovergestelde..
Tot morgen allen!
Of is dat te wishfull thinking?
Self reflection is the school of wisdom
DUGG
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Ja dat moet toch een penalty zijn... hij tikt bijna iemand eraf in een fast lap...poor Leno schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:12:
Er is die situatie met Bottas nog!
Ik denk dat je die met alle wijzigingen in setup van vrijdag op zaterdag in de prullenbak kunt deponerenFormula one schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:12:
Iemand de long pace data redbull vs Mercedes?
PSN: xMaurice93
Leclerc had in Monaco precies hetzelfde.
Als de zaak heel blijft, dan gaat het morgen een spannende race worden.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
En Perez...poor Leno schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:12:
Er is die situatie met Bottas nog!
Denk de enige die nu zeker is van zijn startplaats Hamilton is.
Hier vind je alle info die je wilt hebben.Formula one schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:12:
Iemand de long pace data redbull vs Mercedes?
https://f1bythenumbers.co...fp2-race-simulation-pace/
"When you grow up your heart dies"
5 seconden later: uit

[ Voor 19% gewijzigd door jan390 op 04-12-2021 19:13 ]
https://streamja.com/30qlqVentrigo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:11:
Hebben we al een streamable van de crash van Verstappen?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Verwijderd
Ik vind het woord “eager” geen gemopper, ik doe het niet beter. Gelukkig kan het nog steeds.Mach schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:11:
Ik snap dat gemopper op Max nu ff niet. Eager of te eager dat is toch het verschil tussen pole en p zoveel. Als Max niet zo eager had gereden dan had ie op dat moment sowieso niet in paars gereden. Is het balen, zeker maar het hoort ook gewoon bij de sport. Deal with it
Dat was tijdens de uitzending op de Pit Lane Channel volgens mij al gemeld als geen actie.Harrie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:11:
Ik denk dat Bottas nog een straf moet krijgen voor die aanrijding met die Alfa, dan is het toch nog eerste startrij.
Of is dat te wishfull thinking?
Bottas rijdt toch voor Mercedes?Chefbierrr schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:12:
[...]
Ja dat moet toch een penalty zijn... hij tikt bijna iemand eraf in een fast lap...
Nee want er is nog een race.Amphiebietje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:09:
[...]
Stel dat ze alledrie crashen in bocht 1, is VER dan kampioen?
Voorzichtig, volgens sommige mag je emoties niet tonen.albino71 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:11:
Een woord...
KUT
Hopelijk morgen het tegenovergestelde..
Tot morgen allen!
PSN: xMaurice93
Dit was de kans om het zeker te stellen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Max tot het gaatje en erover, Lewis heeft nog nooit zo hard moeten werken. Morgen kan alles nog gebeuren, pace is goed. Hopen dat de schade meevalt. Lewis ook niet foutloos, die voelt de druk ook.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
De raketmotor viel een beetje tegen, ipv een regendans ga ik maar bidden voor een spoedig herstel van de Honda versnellingsbak.
Max zit niet in een Sim, maar rijdt een echte autoAlfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:14:
Toch wel jammer, ik SIM ontzettend veel en als ik dan in zo'n laatste ronde zit tijdens qualy en ik ben me aan het verbeteren dan denk ik bij mezelf "joh doe die laatste sector gewoon hetzelfde als anders, geen onnodig risico dan is dat genoeg"... waarom deed Max dat nou niet..

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Omdat hij tot het uiterste wil gaan om P1 te kunnen starten, belangrijk voor het kampioenschap. Neem je geen risico's is de kans klein dat je ooit kampioen wordt.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:14:
Toch wel jammer, ik SIM ontzettend veel en als ik dan in zo'n laatste ronde zit tijdens qualy en ik ben me aan het verbeteren dan denk ik bij mezelf "joh doe die laatste sector gewoon hetzelfde als anders, geen onnodig risico dan is dat genoeg"... waarom deed Max dat nou niet..
Deze opmerking geeft hoop omdat het van de opperpessimest van heel GoT komtPhusebox schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:13:
Dat was het dan... Dag WK.
Thanks en lijkt op een gebroken achteras. Je ziet het wiel iets bewegen voordat hij helemaal stil staat.
Self reflection is the school of wisdom
Kappen met zo reageren op anderen.Blokker_1999 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:12:
[...]
En Perez...
Denk de enige die nu zeker is van zijn startplaats Hamilton is.
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-12-2021 19:18 ]
Dat hoor ik mensen bij iedere sessie al roepen, het valt me nog mee dat het niet na de eerste interviews van het weekend al geroepen wordt. Als deze Q iets laat zien, is dat het nog juist alle kanten op kan en nog zeker geen uitgemaakte zaak is.Phusebox schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:13:
Kappen nou met die onzin, Bottas krijgt nog een straf en heel misschien een protest voor Hamilton, maar rij 1 voor Max.. angry Max doet een wereldstart en duikt a la Max T1 in met Hamilton in zijn kielzog.Phusebox schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:13:
Anything can happen.
Ouders van sporters erbij, altijd drama …
Inderdaad, na de vorige GP werd al aangegeven dat het WK over is (en HAM er mee vandoor gaat); vandaag was VER aanzienlijker sneller. Eerst morgen maar even afwachten; het zal niet makkelijk worden maar er zijn nog steeds kansen.g0tanks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:15:
Mooie kwalificatie. Uiteraard jammer dat Max geen pole heeft maar morgen kan er nog wat van alles gebeuren. Wat mij betreft mogen die 'championship is over'-posts dan ook achterwege gelaten worden.
Dat is niet best, want dan heeft de bak, en ook de motor een tik gehadVentrigo schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:15:
[...]
Thanks en lijkt op een gebroken achteras. Je ziet het wiel iets bewegen voordat hij helemaal stil staat.
Ja dus, des te belangrijker dan niet?ricardo246 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:14:
Max zit niet in een Sim, maar rijdt een echte auto
Misschien wel, maar ze verwijderen vind ik ook weer overdreven.g0tanks schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:15:
Mooie kwalificatie. Uiteraard jammer dat Max geen pole heeft maar morgen kan er nog wat van alles gebeuren. Wat mij betreft mogen die 'championship is over'-posts dan ook achterwege gelaten worden.
[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-12-2021 19:18 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
En wat zeg je over hen die BOT erbij sleuren als het over een mogelijke straf gaat voor de bak van Max als die vervangen moet worden? Als we dan toch beginnen met anderen erbij te halen waarom dan niet iedereen?Frappuccino schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:16:
[...]
Jij bent echt een Mercedesknuffelaar of niet?
Bij alles wat in het nadeel van hun gezegd wordt klap je er met een whataboutism over RBR bovenop.
Waarom krijgt Bottas dan straf?Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:16:
[...]
Kappen nou met die onzin, Bottas krijgt nog een straf en heel misschien een protest voor Hamilton, maar rij 1 van Max.. angry Max doet een wereldstart en duikt a la Max T1 in met Hamilton in zijn kielzog.
Anything can happen.
Nu 3e en volgende race 1e is ook genoeg.computerjunky schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:17:
Zeggen ze met een wissel kan je nog 3de worden. Ze kunnen niet rekenen want 3de worden is geen optie meer. 1x eerste en 1x 2de is de enige optie.
Serieuze vraag, naar waarom zou BOT een straf krijgen? Bij die ene deed zijn motor het 'opeens' niet meer en bij de andere ging het niet om een race tijd, dacht ik.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:16:
[...]
Kappen nou met die onzin, Bottas krijgt nog een straf en heel misschien een protest voor Hamilton, maar rij 1 van Max.. angry Max doet een wereldstart en duikt a la Max T1 in met Hamilton in zijn kielzog.
Anything can happen.
Maar stiekem hoop ik het meevalt en dan keihard 1e bocht erin en dan hele race peentjes zweten en billen knijpen.
Maar even anders, plek 8 dit circus met een nieuwe bak erin, SC? is denk ik wel mogelijk in de race.
3e kan nog prima, als VER de laatste wint moet het gat minder dan 8 punten zijn in het voordeel van HAM bij het ingaan van de laatste race, het gat is nu 8 punten in het voordeel van VER, dat is met een 3e plaats niet opeens 8 punten in het voordeel van HAM.computerjunky schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:17:
Zeggen ze met een wissel kan je nog 3de worden. Ze kunnen niet rekenen want 3de worden is geen optie meer. 1x eerste en 1x 2de is de enige optie.
Naja, het is een verrassing dat Max sneller is op deze baan. Op Abu Dahbi zou ik daar echt niet vanuit willen gaan. Kansen pakken die je weet..... Als ie van P3 start is het prima, maar als ie de bak moet verwisselen en er gebeuren geen gekke dingen vooraan is P3 het meest haalbare. En dan moet hij volgende week winnen. Dan zie ik hier eerder een winst als reeele optie dan volgende week.
Dat kan toch niet? Tenzij die Alfa van de race lijn afschoot ofzo,maar die indruk had ik niet.Transportman schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:13:
[...]
Dat was tijdens de uitzending op de Pit Lane Channel volgens mij al gemeld als geen actie.
Ook als Max "gewoon" P2 rijdt en snelste ronde pakt kan hij het volgende race nog steeds afmaken. Ik geef m hier nog best wel een kans. Max kan inhalen als de beste.zerocool82 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:16:
Inderdaad, na de vorige GP werd al aangegeven dat het WK over is (en HAM er mee vandoor gaat); vandaag was VER aanzienlijker sneller. Eerst morgen maar even afwachten; het zal niet makkelijk worden maar er zijn nog steeds kansen.
Nee was 3de worden kost 10 punten ipv 7 en hij heeft maar 8 punten voorsprong.
Nee joh, zo blijft het spannend tot de laatste metersPhusebox schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:13:
WDC Max is leuk maar doe mij maar gewoon dit soort spanning en zulke close kwalificaties/races.
Daar geniet ik meer van dan dat ene korte feestje.
Hij is nog jong, komen hopelijk nog genoeg seizoenen waarin hij mag shinen.
Niet als hij met drs niet eens voorbij een Merc langs kan komen.Alfa Novanta schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:20:
[...]
Ook als Max "gewoon" P2 rijdt en snelste ronde pakt kan hij het volgende race nog steeds afmaken. Ik geef m hier nog best wel een kans. Max kan inhalen als de beste.
Touche met die AlfaDe_Bastaard schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:18:
Waarom krijgt Bottas dan straf?
Deze race:
HAM wint, 25 punten
VER derde, 15 punten
Tussenstand: HAM 2 punten voor
Laatste race:
VER wint, 25 punten
HAM tweede, 18 punten
Eindstand: VER 5 punten voor.
En dan nog de punten voor de snelste ronde.
QFT hoop ikautje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:21:
[...]
Deze race:
HAM wint, 25 punten
VER derde, 15 punten
Laatste race:
VER wint, 25 punten
HAM tweede, 18 punten
Yep 👍autje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:21:
[...]
Deze race:
HAM wint, 25 punten
VER derde, 15 punten
Laatste race:
VER wint, 25 punten
HAM tweede, 18 punten
Hoe komen mensen hierbij? Als je P3 start achter de beide Mercs is P3 echt niet het best haalbare met deze minimale snelheidsverschillen.siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:19:
[...]
Naja, het is een verrassing dat Max sneller is op deze baan. Op Abu Dahbi zou ik daar echt niet vanuit willen gaan. Kansen pakken die je weet..... Als ie van P3 start is het prima, maar als ie de bak moet verwisselen en er gebeuren geen gekke dingen vooraan is P3 het meest haalbare. En dan moet hij volgende week winnen. Dan zie ik hier eerder een winst als reeele optie dan volgende week.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hallo gast, kijk je wel? Hun top speed was hetzelfde! En die laatste ronde had gewoon 0,3s sneller geweest..siggy schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:20:
[...]
Niet als hij met drs niet eens voorbij een Merc langs kan komen.
Komt goed...
Het lijkt me niet echt een inhaal circuit?Harrie schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:22:
Als Max morgen de pace heeft die hij vandaag heeft laten zien, kan hij deze ook gewoon vanaf p3 nog winnen hoor. Hoewel het met zo weinig tire deg. natuurlijk wel een 1 stop is, wat iets minder strategies he opties geeft.
Dit. Een geniale lap, met 1 lockup.Wom schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:22:
De ronde die Max reed tot aan de laatste bocht is echt het terugkijken waard. Zó op de limiet zie het niet vaak.
Kan morgen ook maar zo gebeuren. Met iedereen die onder druk staat.
Undercut lijkt me sterk. Dus als je binnen 3 sec kan blijven is alles nog mogelijk morgen. Tenzij.... versnellingsbak wissel, dan is het denk ik wel klaar... Dan is het wel een WK bepalende fout.HollowGamer schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:23:
[...]
Het lijkt me niet echt een inhaal circuit?
[ Voor 16% gewijzigd door Chefbierrr op 04-12-2021 19:25 ]
Lees aub nog eens mijn reactie.... Ik zeg duidelijk als ie de bak moet vervangen dan wordt het moeilijk. Eerd dat Max van P8 op P3 staat zijn al 10 rindjes voorbij. Knappe jongen als ie dan slechts 10 sec hoeft goed te maken.codex schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:22:
[...]
Hoe komen mensen hierbij? Als je P3 start achter de beide Mercs is P3 echt niet het best haalbare met deze minimale snelheidsverschillen.
Precies, en had hij op pole gestaan, dan zijn diezelfde safety-cars reden voor hem om te kunnen verliezen.Verwijderd schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:24:
Met mogelijke safety cars en juiste calls kan Max nog winnen
Het is echt nog lang niet gedaan..
Dat zullen we morgen zien. Vele lange rechte lijnen en grote DRS zones zouden moeten helpen maar er zijn er ook vele die twijfelen of het kan. Ik zelf ben zeer benieuwd wat het gaat worden.HollowGamer schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:23:
[...]
Sinds Monza nog maar 1 pole, hij moét ook weer op de limiet helaas, Mercedes is té snel. Mooi spektakel, dat wel.Dentist schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:23:
[...]
Dit. Een geniale lap, met 1 lockup.
een treffende spreuk
Geniaal, ja, als je hem op P1 over de streep rijdt. Nu is het teveel risico met schade, beperkt op 3 als hij niets hoeft te vervangen….Dentist schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:23:
[...]
Dit. Een geniale lap, met 1 lockup.
Des te meer het voordeel voor Max. Jos: "inhalen doe je in de bochten"HollowGamer schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:23:
[...]
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |