Ik zal er eens kijken of ik de tool kan aanpassen om te doen wat ik voor ogen heb. Als er geen optionele of niet meer onderhouden libraries worden gebruikt zou een dynamisch gelinkte ELF executable overal moeten kunnen werken. Een deb file maken is op zich niet zo moeilijk.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03
Ik heb wat kleine aanpassingen in mijn server gemaakt en had componenten over waar ik heb een "NAS" mee heb gemaakt.
#CategorieProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-13500 Tray€ 261,-€ 261,-
1MoederbordenKontron K3843-B€ 185,25€ 185,25
1Computer-accessoiresLeicke ULL power supply 150W€ 47,78€ 47,78
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9i-17xx chromax.black€ 56,54€ 56,54
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36€ 0,-€ 0,-
1VoedingenMini-box picoPSU PicoPSU-160-XT€ 52,73€ 52,73
1Interne ssd'sLexar NM710 2TB€ 242,90€ 242,90
1Interne ssd'sSandisk SSD Plus (TLC) 240GB€ 0,-€ 0,-
1Interne ssd'sWD Black SN770 2TB€ 499,-€ 499,-
Totaal€ 1.345,20
De SATA ssd (sandisk) dient als boot drive en de 2 nvme schijven staan in een ZFS mirror en via een NFS share kan ik deze benaderen. Voor mij prima om het zo basis te houden. Al mijn backups maak ik toch altijd handmatig op het moment dat ik het nodig acht.

Ik draai de laatste Debian (13.4) en heb eigenlijk alleen powertop gedraaid. Systeem staat zo goed als strak op 3.8W idle in CPU C-state 8.

Volgens mij haalt niemand nog 10 met de laatste Debian.

• aerials1990
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-04 22:47
Hoi allen,

Ik heb een edge case vraag en hopelijk zit ik hier goed, anders hoor ik het graag:
Ik heb een patchkast van 600x600x900mm (https://www.patchkast.com...ordeur-600x600x900mm.html). De 600mm diepte ondersteunt maximaal een chassis diepte van 500mm.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met een DSIT kast. Is de 500mm maximaal voor de server chasis inclusief bekabeling? Of heb ik nog 5cm speelruimte voor de kabels achter de installatie balken? Ik ben aan het kijken naar server behuizingen van ronde 46-48cm diepte.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik ben bezig om een opvolger voor mijn QNAP- Nas samen te stellen. Ik wil op die Nas Trueserver, NextCloud en Immich draaien. Meer dan twee gebruikers zullen er niet zijn. Wat adviseren jullie voor intern geheugen? Nu heb ik 32Gb op het lijstje staan, maar is dat geen overkill?

• blauw puntje
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-04 12:53
@aerials1990 Beetje off-topic. Allereerst heb ik zelf geen ervaring met deze specifieke kast.
Afgaande op de foto's op de website heb je weinig tot geen ruimte achter de laatste profielen. Het lijkt mij ook een kast gemaakt voor netwerken zoals patchpanelen en switches en niet zozeer voor servers. Dat betekent niet dat je er geen server in kan plaatsen maar dat een goede air-flow wel een belangrijk aandachtspunt is. Zeker als je gaat voor een zuinige server. Hoe dieper je server hoe minder ruimte je krijgt achter je server. En dat is de plek waar de warme lucht uit je server komt. De lucht botst dan tegen de dichte achterwand van de kast en dat komt de air-flow dus niet ten goede als er weinig ruimte is. Je kan dat weer compenseren met meer of zwaardere ventilatoren in de server maar dat komt het energiegebruik niet ten goede.
Mijn advies zou zijn om een ondiepe rackserver te plaatsen of nog beter een legbord hoog in de kast plaatsen waar je dan een tower behuizing op kan plaatsen. En dan het liefste een tower behuizing met openingen aan de bovenzijde.
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste