Ik zal er eens kijken of ik de tool kan aanpassen om te doen wat ik voor ogen heb. Als er geen optionele of niet meer onderhouden libraries worden gebruikt zou een dynamisch gelinkte ELF executable overal moeten kunnen werken. Een deb file maken is op zich niet zo moeilijk.
- mrmrmr
- Registratie: April 2007
- Niet online
𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋
- Mini-box picoPSU
- ASRock DeskMini
- Computer-accessoires
- Barebones
- Fujitsu
- Kontron
- Leicke
- Mini-box
- Fujitsu D3643-H
- Leicke ULL Power Supply 120 W
- Fujitsu D3644-B
- Fujitsu D3642-B
- Mini-box picoPSU 90
- Mini-box picoPSU 80 + 60W Adapter Power Kit
- ASRock DeskMini 310
- FSP
- Kontron K3843-B
- Kontron K3842-Q
- FSP FSP096-AHAN3
- Mini-box PicoPSU-90 + 84W (Fortron) Adapter Power Kit
- Voedingen
- ASRock
- Moederborden
Ik heb wat kleine aanpassingen in mijn server gemaakt en had componenten over waar ik heb een "NAS" mee heb gemaakt.
De SATA ssd (sandisk) dient als boot drive en de 2 nvme schijven staan in een ZFS mirror en via een NFS share kan ik deze benaderen. Voor mij prima om het zo basis te houden. Al mijn backups maak ik toch altijd handmatig op het moment dat ik het nodig acht.
Ik draai de laatste Debian (13.4) en heb eigenlijk alleen powertop gedraaid. Systeem staat zo goed als strak op 3.8W idle in CPU C-state 8.
Volgens mij haalt niemand nog 10 met de laatste Debian.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-13500 Tray | € 261,- | € 261,- |
| 1 | Moederborden | Kontron K3843-B | € 185,25 | € 185,25 |
| 1 | Computer-accessoires | Leicke ULL power supply 150W | € 47,78 | € 47,78 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9i-17xx chromax.black | € 56,54 | € 56,54 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Mini-box picoPSU PicoPSU-160-XT | € 52,73 | € 52,73 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM710 2TB | € 242,90 | € 242,90 |
| 1 | Interne ssd's | Sandisk SSD Plus (TLC) 240GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne ssd's | WD Black SN770 2TB | € 499,- | € 499,- |
| Totaal | € 1.345,20 | |||
Ik draai de laatste Debian (13.4) en heb eigenlijk alleen powertop gedraaid. Systeem staat zo goed als strak op 3.8W idle in CPU C-state 8.
Volgens mij haalt niemand nog 10 met de laatste Debian.
Hoi allen,
Ik heb een edge case vraag en hopelijk zit ik hier goed, anders hoor ik het graag:
Ik heb een patchkast van 600x600x900mm (https://www.patchkast.com...ordeur-600x600x900mm.html). De 600mm diepte ondersteunt maximaal een chassis diepte van 500mm.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met een DSIT kast. Is de 500mm maximaal voor de server chasis inclusief bekabeling? Of heb ik nog 5cm speelruimte voor de kabels achter de installatie balken? Ik ben aan het kijken naar server behuizingen van ronde 46-48cm diepte.
Ik heb een edge case vraag en hopelijk zit ik hier goed, anders hoor ik het graag:
Ik heb een patchkast van 600x600x900mm (https://www.patchkast.com...ordeur-600x600x900mm.html). De 600mm diepte ondersteunt maximaal een chassis diepte van 500mm.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen met een DSIT kast. Is de 500mm maximaal voor de server chasis inclusief bekabeling? Of heb ik nog 5cm speelruimte voor de kabels achter de installatie balken? Ik ben aan het kijken naar server behuizingen van ronde 46-48cm diepte.
Ik ben bezig om een opvolger voor mijn QNAP- Nas samen te stellen. Ik wil op die Nas Trueserver, NextCloud en Immich draaien. Meer dan twee gebruikers zullen er niet zijn. Wat adviseren jullie voor intern geheugen? Nu heb ik 32Gb op het lijstje staan, maar is dat geen overkill?
@aerials1990 Beetje off-topic. Allereerst heb ik zelf geen ervaring met deze specifieke kast.
Afgaande op de foto's op de website heb je weinig tot geen ruimte achter de laatste profielen. Het lijkt mij ook een kast gemaakt voor netwerken zoals patchpanelen en switches en niet zozeer voor servers. Dat betekent niet dat je er geen server in kan plaatsen maar dat een goede air-flow wel een belangrijk aandachtspunt is. Zeker als je gaat voor een zuinige server. Hoe dieper je server hoe minder ruimte je krijgt achter je server. En dat is de plek waar de warme lucht uit je server komt. De lucht botst dan tegen de dichte achterwand van de kast en dat komt de air-flow dus niet ten goede als er weinig ruimte is. Je kan dat weer compenseren met meer of zwaardere ventilatoren in de server maar dat komt het energiegebruik niet ten goede.
Mijn advies zou zijn om een ondiepe rackserver te plaatsen of nog beter een legbord hoog in de kast plaatsen waar je dan een tower behuizing op kan plaatsen. En dan het liefste een tower behuizing met openingen aan de bovenzijde.
Afgaande op de foto's op de website heb je weinig tot geen ruimte achter de laatste profielen. Het lijkt mij ook een kast gemaakt voor netwerken zoals patchpanelen en switches en niet zozeer voor servers. Dat betekent niet dat je er geen server in kan plaatsen maar dat een goede air-flow wel een belangrijk aandachtspunt is. Zeker als je gaat voor een zuinige server. Hoe dieper je server hoe minder ruimte je krijgt achter je server. En dat is de plek waar de warme lucht uit je server komt. De lucht botst dan tegen de dichte achterwand van de kast en dat komt de air-flow dus niet ten goede als er weinig ruimte is. Je kan dat weer compenseren met meer of zwaardere ventilatoren in de server maar dat komt het energiegebruik niet ten goede.
Mijn advies zou zijn om een ondiepe rackserver te plaatsen of nog beter een legbord hoog in de kast plaatsen waar je dan een tower behuizing op kan plaatsen. En dan het liefste een tower behuizing met openingen aan de bovenzijde.
Ik heb een upgrade uitgevoerd van Proxmox 8 naar 9, welke dus een upgrade van Debian Bookworm naar Trixie uitvoert en kernel 6.17 installeert. Het hoogst haalbare voor mij nu lijkt C8 (intel core i5-13500, kontron K3843B).
Is het iemand al gelukt om C10 te halen op kernel 6.17? Zo nee welke kernel zou het me wel lukken?
Is het iemand al gelukt om C10 te halen op kernel 6.17? Zo nee welke kernel zou het me wel lukken?
Ik denk dat de consensus was dat bijna niemand nu nog C10 haalde, maar dat het verbruik met C8 ongeveer hetzelfde was als vroeger met C10 ofzo.
Hebben meer mensen last gehad van een spontane LAN disconnectie van een Proxmox server? Heb een Elitedesk 800 g4 met Intel I219. Na een aantal dagen/weken verliest mijn server spontaan de netwerkverbinding. Als ik de kabel er uit en in doe werkt het weer. Suggesties?
Het kan te maken hebben met de NIC offloading. Deze wordt aangeraden om uit te zetten.Perzikvrucht schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:52:
Hebben meer mensen last gehad van een spontane LAN disconnectie van een Proxmox server? Heb een Elitedesk 800 g4 met Intel I219. Na een aantal dagen/weken verliest mijn server spontaan de netwerkverbinding. Als ik de kabel er uit en in doe werkt het weer. Suggesties?
Misschien ook nuttig voor de zuinige server enthausiatelingen:
McKaamos in "[3D Printen] Deel je nuttige/functionele prints"
McKaamos in "[3D Printen] Deel je nuttige/functionele prints"
https://community-scripts...fix?id=nic-offloading-fixPerzikvrucht schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:52:
Voor de fix meerdere crashes per weer, om gek van te worden.
Na deze fix 0 chrashes sinds vorig jaar Augustus
[ Voor 10% gewijzigd door Woodski op 27-04-2026 21:52 ]
Is deze fix ook nog steeds nodig voor Proxmox V9 ?Woodski schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:51:
[...]
https://community-scripts...fix?id=nic-offloading-fix
Voor de fix meerdere crashes per weer, om gek van te worden.
Na deze fix 0 chrashes sinds vorig jaar Augustus
Ik draai nog op V8 namelijk...
Ook op Proxmox 9 is dat nog van toepassing. Eerder dit jaar liep ik daar nog tegenaan toen ik Proxmox op een oude laptop had geïnstalleerd. Die viel ook willekeurig uit, en sinds het toepassen van de fix niet meer (nouja, niet om die reden, ook laptops vallen uit als je de netspanning lang genoeg uit zet).
Ik kon het weer niet laten, ik heb een upgrade gedaan. Mijn backup server (Odroid H3) vervangen door een Odroid H4.
Deze H4 gaat mijn primary server worden en de H4 Ultra mijn secondary server. De gewone H4 gaat alleen Docker draaien en de H4 Ultra Docker + QEMU/KVM.
Setup:
SBC: Odroid H4
Geheugen: Samsung OEM geheugen (8GB DDR5-5600)
SSD: Lexar NM790 4TB
Voeding: Leicke 12V 7.5A voedingsadapter
Energiemeter: Energy Logger 4000
Geheugen is tijdelijk, ik ben nog op zoek naar een 16GB of 32GB geheugenmodule voor de H4 Ultra. Dan ga ik 16GB in de H4 stoppen.
Debian 13.4 (ZFS on Root), idle: 1,6W. Alleen niet echt stabiel, af en toe uitschieters naar 2,0/2,4W.
Deze H4 gaat mijn primary server worden en de H4 Ultra mijn secondary server. De gewone H4 gaat alleen Docker draaien en de H4 Ultra Docker + QEMU/KVM.
Setup:
Geheugen is tijdelijk, ik ben nog op zoek naar een 16GB of 32GB geheugenmodule voor de H4 Ultra. Dan ga ik 16GB in de H4 stoppen.
Debian 13.4 (ZFS on Root), idle: 1,6W. Alleen niet echt stabiel, af en toe uitschieters naar 2,0/2,4W.
Echt respect dat je dit lage verbruik weet te halen uit de Odroid H4. Mijn H4+ verbruikt gemidddeld 8.3W. Dat is met Proxmos met VM met Truenas, Ubuntu Server met Docker en Adguard in LXC. De zigbee-usbstick zal het verbruik hoger maken, maar door de upgrade van Proxmos 8 naar 9 is er ook 1-1.5W bijgekomen (volgens mij mede door een kernel 6.17 die in powertop ervoor zorgt dat niet alles op good kan staan).GioStyle schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:07:
Ik kon het weer niet laten, ik heb een upgrade gedaan. Mijn backup server (Odroid H3) vervangen door een Odroid H4.
Setup:
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Laatst online: 22:50
- ASRock DeskMini
- Mini-box picoPSU
- Computer-accessoires
- Fujitsu
- Leicke
- Mini-box
- Kontron
- Fujitsu D3643-H
- Mini-box picoPSU 90
- ASRock DeskMini 310
- Fujitsu D3642-B
- Fujitsu D3644-B
- FSP
- FSP FSP096-AHAN3
- Kontron K3842-Q
- Kontron K3843-B
- Barebones
Blijft netjes wat zij steeds kunnen bereiken en de concurrentie ogenschijnlijk niet.GioStyle schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:07:
Setup:
Alleen tijd voor een Twin Lake opvolger (N150 / ...)
* RobertMe moet ook maar eens gaan zoeken naar een opvolger van zijn N5105 gebaseerde systeem. Maar met huidige RAM prijzen sowieso geen pretje. En N100 is dan ook maar één generatie nieuwer. (Alhoewel de N5105 dan een zelfstandige serie was die bewust kreupel is gemaakt door Intel (geen AVX ondersteuning bv), waardoor de N100 / N97 (/Alder Lake) een wat groter verschil geeft).
En de N5105 zelfbouw router heeft ook nukken en niet onverstandig om die te vervangen
- RobertMe
- ASRock DeskMini
- Mini-box picoPSU
- Computer-accessoires
- Fujitsu
- Leicke
- Mini-box
- Kontron
- Fujitsu D3643-H
- Mini-box picoPSU 90
- ASRock DeskMini 310
- Fujitsu D3642-B
- Fujitsu D3644-B
- FSP
- FSP FSP096-AHAN3
- Kontron K3842-Q
- Kontron K3843-B
- Barebones
Idle vs volledig in gebruik incl VMs en USB sticks geeft natuurlijk ook nogal een verschil.manusjevanalles schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Echt respect dat je dit lage verbruik weet te halen uit de Odroid H4. Mijn H4+ verbruikt gemidddeld 8.3W. Dat is met Proxmos met VM met Truenas, Ubuntu Server met Docker en Adguard in LXC. De zigbee-usbstick zal het verbruik hoger maken, maar door de upgrade van Proxmos 8 naar 9 is er ook 1-1.5W bijgekomen (volgens mij mede door een kernel 6.17 die in powertop ervoor zorgt dat niet alles op good kan staan).
Daarnaast natuur H4 vs H4+. De H4+ (en Ultra) hebben een (extra) SATA controller en die niet op de H4 zit. Ook dat gaf volgens mij al een verschil van ~1W.
Klopt, alhoewel hij met de H4 Ultra ook een heel laag verbruik weet te halen.RobertMe schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:56:
[...]
Idle vs volledig in gebruik incl VMs en USB sticks geeft natuurlijk ook nogal een verschil.
Daarnaast natuur H4 vs H4+. De H4+ (en Ultra) hebben een (extra) SATA controller en die niet op de H4 zit. Ook dat gaf volgens mij al een verschil van ~1W.
☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant
Zo spannend is het echt niet, hoor. Ik pas de bios instellingen aan, ik installeer Debian met bepaalde packages, even powertop --auto-tune en we zijn er. Dit is wel de basis. Ik heb nog geen Docker + containers draaien. Als ik alles draaiend heb, verwacht ik een continu verbruik tussen de 2 en 3W. En dat is natuurlijk prima.manusjevanalles schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Echt respect dat je dit lage verbruik weet te halen uit de Odroid H4. Mijn H4+ verbruikt gemidddeld 8.3W. Dat is met Proxmos met VM met Truenas, Ubuntu Server met Docker en Adguard in LXC. De zigbee-usbstick zal het verbruik hoger maken, maar door de upgrade van Proxmos 8 naar 9 is er ook 1-1.5W bijgekomen (volgens mij mede door een kernel 6.17 die in powertop ervoor zorgt dat niet alles op good kan staan).
Als ik mijn IP KVM aansluit op de Odroid H4, dan schiet het verbruik richting de 5W en dan komt vooral door de USB aansluiting, die vraagt echt enkele watts. Dat probeer ik daarom te vermijden. Ik heb mede daarom ooit bewust gekozen voor WiFi stekkers in plaats van Zigbee of andere protocollen. Mijn server(s) hebben alleen een stroomkabel en een utp kabel.
En je geeft zelf aan dat je Proxmox gebruikt. Ja, dat gebruik ik dus bewust niet, omdat het overhead qua verbruik geeft. Ik gebruik Debian en straks op de H4 Ultra Debian met QEMU/KVM. Ik merk dat ik de laatste tijd af en toe de behoefte heb om een VM aan te slingeren om het een en ander uit te proberen. Ik heb alleen geen zin om dat op mijn primary server te doen, dus vandaar dat mijn setup gaat veranderen. En ja, ik gebruik juist de H4 als primary, omdat deze geen sata controller heeft en tweede nic, zo kan ie lekker efficiënt zijn taken (Docker containers) uitvoeren en kan ik gewoon op de H4 Ultra lekker 'rommelen'.
De Intel processoren (N97, N100, i3-N305) zijn leuk, maar niet erg krachtig. Voor mijn servertaken zijn ze gelukkig rap genoeg. Als Hardkernel ooit iets met AMD gaat doen en ze kunnen een zuinige idle setup neerzetten, koop ik die zonder blikken of blozen.RobertMe schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Blijft netjes wat zij steeds kunnen bereiken en de concurrentie ogenschijnlijk niet.
Alleen tijd voor een Twin Lake opvolger (N150 / ...)
* RobertMe moet ook maar eens gaan zoeken naar een opvolger van zijn N5105 gebaseerde systeem. Maar met huidige RAM prijzen sowieso geen pretje. En N100 is dan ook maar één generatie nieuwer. (Alhoewel de N5105 dan een zelfstandige serie was die bewust kreupel is gemaakt door Intel (geen AVX ondersteuning bv), waardoor de N100 / N97 (/Alder Lake) een wat groter verschil geeft).
En de N5105 zelfbouw router heeft ook nukken en niet onverstandig om die te vervangenReboot niet meer. Sluit af maar gaat onmogelijk aan (knop reageert ook niet etc). Alleen met vaak genoeg de stroom opnieuw inpluggen en/of lang genoeg de stroom eraf dat die weer opstart. Niet echt prettig om te moeten rebooten voor copy-fail en staan te bidden dat die weer opstart
En gezien het uitgebreide gebruik (o.a. trash SATA SSD voor torrents rechtstreeks op de router binnen te halen) ook niet makkelijk te vervangen door bv een Rockchip RK358x gebaseerd systeem (Radxa E52c / NanoPi R6S / ...) die wel super zuinig schijnen te zijn (IIRC iets van 5W als je 2,5Gbit/s dicht trekt met Wireguard verkeer).
Naast mijn nas (Aoostar WTR Pro, AMD versie) heb ik ook nog een nieuw speeltje staan: GMKtec K12. Blaast natuurlijk de rest compleet weg, maar verbruik kan ook wel ruig zijn. Idle valt me nog wel mee (rond de 5W). Deze K12 gebruik ik als workstation/'gamepc' via het netwerk.
[ Voor 33% gewijzigd door GioStyle op 02-05-2026 20:57 ]
@GioStyle Is het niet handiger om met zoveel losse hosts deze te consolideren naar 1 (zwaardere) host?
Ik heb zelf een H4+ met 32GB geheugen , 1x 4TB NVME + 4x 5TB disken. Hierop draait Unraid en moet zeggen dat dit perfect werkt voor mijn doel. Deze setup is sneller en zuiniger dan mijn oudere Synology NAS.
Disken gaan netjes in spindown en alleen aan als ik ze nodig heb.
Ik heb zelf een H4+ met 32GB geheugen , 1x 4TB NVME + 4x 5TB disken. Hierop draait Unraid en moet zeggen dat dit perfect werkt voor mijn doel. Deze setup is sneller en zuiniger dan mijn oudere Synology NAS.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Dat had ik vroeger. Ik had de beroemde Fujitsu D3644-B moederbord met 32GB geheugen en 6x5TB in raidz2. Dat werkte prima, maar mijn eisen/wensen/doelen zijn door de jaren heen veranderd.Ankh schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:15:
@GioStyle Is het niet handiger om met zoveel losse hosts deze te consolideren naar 1 (zwaardere) host?
Ik heb nu dus twee servers die continu aan staan. Daarnaast een 'workstation/gamepc' en een nas. De laatste twee gaan bij geen gebruik gewoon uit.
Een belangrijke reden is internet. Als je maar één server hebt die onder andere je DNS regelt en je gaat rebooten, dan heeft het huishouden even geen internet. Ik merk aan mezelf dat ik daar echt slecht tegen kan.
Zo zijn er nog andere redenen, maar laten we erop houden dat voor mijn situatie deze setups het meest ideaal zijn en het meest zuinig.
- RobertMe
- ASRock DeskMini
- Mini-box picoPSU
- Computer-accessoires
- Fujitsu
- Leicke
- Mini-box
- Kontron
- Fujitsu D3643-H
- Mini-box picoPSU 90
- ASRock DeskMini 310
- Fujitsu D3642-B
- Fujitsu D3644-B
- FSP
- FSP FSP096-AHAN3
- Kontron K3842-Q
- Kontron K3843-B
- Barebones
Wifi is zo onzuiniger dat ik me zou afvragen of het effectief zuiniger is om alles via wifi te doen. Je bespaart dan 2 of 3 Watt aan verbruik op de server maar per wifi slimme stekker kost je dat volgens mij rond de 0,5W extra. Dus als je 6 wifi stekkers hebt zou je met Zigbee + wifi al ong net zo (on)zuinig uit zijn. En dat is dan nog puur naar de stekker gekeken. Je hebt uiteraard ook toegenomen verbruik van het access point / router. Of je koopt een network based Zigbee ontvanger die waarschijnlijk standalone ook minder dan 2, 3 Watt verbruiktGioStyle schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 20:39:
Als ik mijn IP KVM aansluit op de Odroid H4, dan schiet het verbruik richting de 5W en dan komt vooral door de USB aansluiting, die vraagt echt enkele watts. Dat probeer ik daarom te vermijden. Ik heb mede daarom ooit bewust gekozen voor WiFi stekkers in plaats van Zigbee of andere protocollen.
Vanuit mijn kant geredeneerd: mijn accesspoints staan toch al aan. Iets meer data/airtime levert praktisch geen extra verbruik op. Wat ik wel ondervonden heb met slimme stekkers is dat het grootste verbruik de relay is die ongeveer 0,5W verbruikt als ie gesloten staat. Daarom besloten om hier in huis alleen slimme stekkers te gebruiken voor lampen of apparaten die vaker uitstaan, dan aan, zoals een printer etc. Een slimme stekker met WiFi aan verbruikt hier praktisch niets. We praten dan echt in ordes van 0,1-0,3W per stuk. Stekkers met Zigbee zullen ook een verbruik hebben in dezelfde range, vermoed ik zo.RobertMe schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:59:
[...]
Wifi is zo onzuiniger dat ik me zou afvragen of het effectief zuiniger is om alles via wifi te doen. Je bespaart dan 2 of 3 Watt aan verbruik op de server maar per wifi slimme stekker kost je dat volgens mij rond de 0,5W extra. Dus als je 6 wifi stekkers hebt zou je met Zigbee + wifi al ong net zo (on)zuinig uit zijn. En dat is dan nog puur naar de stekker gekeken. Je hebt uiteraard ook toegenomen verbruik van het access point / router. Of je koopt een network based Zigbee ontvanger die waarschijnlijk standalone ook minder dan 2, 3 Watt verbruiktKost het je alleen wat extra stroom door toegenomen netwerk verbruik, but then again, dat had je met wifi natuurlijk ook al.
Ik heb een nas over genomen met dit Moederbord er zat eerst een i5-9400F in maar die heb ik omgewisseld voor de i5-9400 zodat ik wat kan transcoden op de igpu nu ben ik in de bios aan het zoeken maar ik kan niets vinden hiervoor.
Zit op de laatste firmware versie van het moederbord.
Is er een mogelijkheid om de igpu te gebruiken binnen TrueNas/Tdarr voor transcoding?
Zit op de laatste firmware versie van het moederbord.
Is er een mogelijkheid om de igpu te gebruiken binnen TrueNas/Tdarr voor transcoding?
- mrmrmr
- Registratie: April 2007
- Niet online
𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋
- Mini-box picoPSU
- ASRock DeskMini
- Computer-accessoires
- Barebones
- Fujitsu
- Kontron
- Leicke
- Mini-box
- Fujitsu D3643-H
- Fujitsu D3644-B
- Fujitsu D3642-B
- Mini-box picoPSU 90
- ASRock DeskMini 310
- FSP
- Kontron K3843-B
- Kontron K3842-Q
- FSP FSP096-AHAN3
- Voedingen
- ASRock
- Moederborden
@robin_groot Het gaat hier over zuinige servers. Als het niet over zuinigheid gaat kan je jouw vraag beter in een ander topic stellen.