Dank voor de info, ik vroeg me dit namelijk af.
Of het zoveel beter is weet ik niet: tijdspad Energieflex in die berichtgeving.
15 oktober - besluit intrekking vergunning - mensen blijven klant bij Energieflex tot 31-10, per die datum worden de eindafrekeningen opgemaakt - klanten mogen niet meer overstappen tot 31 oktober. Hierin zit ook de aankondiging dat de bewindvoerder gaat kijken of het mogelijk is een partij te vinden die de klanten wil overnemen.
26 oktober - overname door Innova aangekondigd. Innova gaat vanaf 1 november leveren - Opzeggen kan weer per 1 november, waarna per 1 december er weer overgestapt worden.
26 oktober - eerste communicatie in topic GoT met een bericht van de curator na de Innova aankondiging: met melding dat de consumenten de week erna een eerste bericht van Innova zullen ontvangen.
Jungian in "Afhandeling faillissement EnergieFlex"
31 okt - 3 november - Helaas geen officiële mededeling van Innova te vinden in het topic, maar het lijkt erop dat Innova ergens tussen 31 okt en 3 november begonnen is de klanten in te lichten met de voorwaarden / tarieven en dat de laatste klanten op 3 november dit aanbod ontvangen hebben.
1 november - contracten bij Innova gaan in.
1 december - eerste datum dat mensen weer weg kunnen.
Leg je dit naar het WE / Eneco tijdspad zie ik eigenlijk maar weinig verschillen:
15 oktober - Eerste melding dat WE en Eneco in onderhandeling zijn met de intentie dat Eneco de klanten overneemt.
27 oktober - Besluit intrekking vergunning - Aankondiging overname klanten door Eneco.
28 novemer - Eerste melding van de intentie van Eneco om op 5 november (uiterlijk?) de tarieven te communiceren (post van jou, -
GENETX in "Afhandeling faillissement Welkom Energie" )
1 november - contracten bij Eneco gaan in.
1 december - eerste datum dat mensen weer weg kunnen.
Al met al zie ik geen grote verschillen, sterker, de tijdspaden en gevolgde procedures lijken juist heel erg op elkaar. het grootste verschil lijkt te zijn dat de curator hier niet heeft moeten gaan zoeken voor een overname kandidaat omdat WE zich schijnbaar zelf al eerder in de etalage heeft gezet (niet uit weelde natuurlijk). Ander verschil is dat Innova schijnbaar uiterlijk de 3de de tarieven en voorwaarden heeft gecommuniceerd naar alle nieuwe klanten, terwijl Eneco voornemens is dit de 5de te doen.
Hoewel je zeker, afgaande van de wetteksten her en der bij beide procedures wat vragen kan stellen, verwacht ik eigenlijk dat, kijkende naar redelijkheid en billijkheid dat wanneer de ACM
2 3 jaar geleden 'tevreden' was met de uitvoering dat ook nu wel zal zijn. En of een rechter zich daar anders over zal uitspreken gezien acht ik geen uitgemaakte zaak.
[
Voor 4% gewijzigd door
Dennism op 30-10-2021 15:15
]