Eerst de grootste schuldeisers, belastingdienst en daarna pas de klein verbruiker....Wolly schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:22:
In hoeverre zijn de toezeggingen mbt bijvoorbeeld de termijn van de jaarafrekening nog geldig nu het faillisement is uitgesproken?
Wellicht dat de curator anders prioriteert?
Geen idee hoeverre die toezeggingen nog gelding zijn, maar ik denk dat de prioriteiten van de curator liggen bij het geld binnen halen en houden.Wolly schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:22:
In hoeverre zijn de toezeggingen mbt bijvoorbeeld de termijn van de jaarafrekening nog geldig nu het faillisement is uitgesproken?
Wellicht dat de curator anders prioriteert?
Lijkt mij dat de beste manier om dat te doen is te zorgen dat alle jaarrekeningen worden opgesteld. Dan krijgt hij een inzicht hoeveel er nog door de (ex-)klanten betaald dient te worden.
Als daaruit blijkt dat jij nog geld van WE tegoed hebt, dan legt hij jouw jaarrekening terzijde (je mag wellicht zelf een verzoek indienen om op de crediteurenlijst toegevoegd te worden).
Blijkt dat jij nog geld moet betalen dan wordt je ineens interessant.
Dat betreft de volgorde van schuldenaars. Het gaat mij meer om de vraag of ze nu wel die 42(?) dagen termijn gaan hanteren voor het opmaken van het eindoverzicht.ArcticWolf schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:30:
[...]
Eerst de grootste schuldeisers, belastingdienst en daarna pas de klein verbruiker....
Of zet die curator 1 uitzendkracht aan het werk op een PC in de hoek en gaat dat oneindig veel langer duren.
Anoniem: 1271350
Curator maakt gewoon de eindafrekening zoals die altijd zou zijn bij eind contract. Hebben ze nog geld tegoed zal je moeten betalen. En 21 euro komen ze ook gewoon halen, gaat gewoon naar een incassobureau..MissM1966 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:29:
[...]
Dat is de reden dat ik mijn laatste maandtermijn gestorneerd heb. Heb voor alle maanden dat ik bij welkom energie zat een berekening gemaakt en daar de teruggave energiebelasting vanaf getrokken. Uitkomst 139€ teveel betaald dus besloten om mijn laatste betaling van 160€ terug te halen. Per saldo moet ik ze 21€ betalen. Denk niet dat daar door de curator een zaak voor wordt opgestart. Gebeurt dit wel, ook prima; ik heb mijn berekeningen, meterstanden etc. Dus die 21€ kunnen ze van me krijgen. Heb te doen met mensen die nog geld zouden moeten ontvangen 😥
Mijnheer (koeken)Bakker zit waarschijnlijk ergens aan zijn cocktail te nippen en zich te bedenken wat voor onderneming hij nu weer zal beginnen 😡
Je krijgt een rekening en de mogelijkheid om 21€ te betalen. Incassobureau wordt ingeschakeld als je de rekening na 2 verzoeken niet betaalt en als ik een rekening krijg wordt deze gewoon betaald.Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:33:
[...]
Curator maakt gewoon de eindafrekening zoals die altijd zou zijn bij eind contract. Hebben ze nog geld tegoed zal je moeten betalen. En 21 euro komen ze ook gewoon halen, gaat gewoon naar een incassobureau..
Dit gaat de curator helemaal niet zelf doen. Dat wordt uitbesteed aan een andere energieleverancier, waarschijnlijk Eneco die de klanten al overnamen. Dat gaat ook lang duren en reken er ook maar op dat er veel niet klopt, al zal dat qua standen mogelijk nu beter zijn met de digitale meter die meer gangbaar is. Maar de administratie van Welkom zelf zal gebrekkig en onvolledig zijn, zeker voor de laatste periode, en daar mag de nieuwe club dan wijs uit worden.Wolly schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Dat betreft de volgorde van schuldenaars. Het gaat mij meer om de vraag of ze nu wel die 42(?) dagen termijn gaan hanteren voor het opmaken van het eindoverzicht.
Of zet die curator 1 uitzendkracht aan het werk op een PC in de hoek en gaat dat oneindig veel langer duren.
Mijn incasso van vorige maand is teruggestort (ING). Ben nu benieuwd naar de vorige 6 maanden die ik via MOI heb verzocht terug te boeken (ja ik keb ruim 800 euro teveel vooruit betaald
)
Ik weet niet of je het wel wilt weten, maar met het excelsheet dat @-DarkShadow- hier gedeeld heeft kun je gemakkelijk berekenen.ArcticWolf schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:18:
[...]
In de UK zijn er al meer failliet en in Nederland staan er ook een paar op omvallen. 250% kan niet iedereen zomaar opvangen.
Heb 1 maand kunnen storneren, zie wel wat de eindafrekening wordt
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Klopt: vóór de prijsstijgingen!!!! Ik ga nu betalen 215€ variabel tegenover 400€ jaarcontract. Een kleine verhoging doet dit voordeel absoluut niet teniet. Bij een verdubbeling in Januari zou ik dus rond die 400€ komen te zitten. Als het gaat verdubbelen kan ik iig kijken wat ik doe. Het gaat om het NU afsluiten van een 1 jaar of 3 jaar contract. Heb je een contract vóór 30 juni afgesloten dan zit je safe, als het een energiebedrijf is met een goede solvabiliteit. En voor wat betreft de bonussen: we hebben nu allemaal ervaren hoeveel die toezegging waard is. Zal bij de grote energiebedrijven wel ok zijn, maar toch.....xh3adshotx schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
Correct. Het modelcontract is tegenover een 1 jarig contract met bonus zeker niet voordeliger. Bedenk ook dat het nog maar een zeer korte tijd is voor 1 januari. Een kleine verhoging kan het "voordeel" dus al teniet doen.
ik ook ruim 600 euro teveel betaaldknakworst schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:59:
Mijn incasso van vorige maand is teruggestort (ING). Ben nu benieuwd naar de vorige 6 maanden die ik via MOI heb verzocht terug te boeken (ja ik keb ruim 800 euro teveel vooruit betaald)
bij Rabo helaas MOI onmogelijk omdat bij het aangaan van het contract we impliciet akkoord hebben gegeven voor incasso
Rabobank lijkt niet erg meegaand te zijn in het maken van MOI’s. Gisteren kreeg ik via de chat nog wel iemand die aangaf dit te kunnen (maar toen was door vage redenen via de site niet zichtbaar dat ik ingelogd was nadat ik zei dat het om Welkom ging), en vandaag kreeg ik te horen dat het alleen telefonisch kan.
Rabobank is natuurlijk ook zelf een van de schuldeisers aangezien Welkom een rekening van hun gebruikt voor de incasso’s. Heeft iemand al ervaring met het doen van een MOI voor Welkom bij Rabobank?
Rabobank is natuurlijk ook zelf een van de schuldeisers aangezien Welkom een rekening van hun gebruikt voor de incasso’s. Heeft iemand al ervaring met het doen van een MOI voor Welkom bij Rabobank?
Wat me vooral bezighoudt: wat gebeurt er met het overschot van mijn zonnepanelen?
Beste medegedupeerden,
Begin oktober heb ik mijn jaarrekening gehad van Welkom Energie. Hierin is de welkoms bonus van 120 euro meegenomen over afgelopen jaar. Een klein bedrag van de eindafrekening is op 27 oktober 2021 teruggestort.
Ik verwacht echter dat het betaalde termijn bedrag voor oktober iets te hoog is t.o.v. mijn werkelijke verbruik (verschil van ± 40 euro) voor de rest van oktober. Ik vroeg me af of het verstandig is om mijn maandtermijn voor oktober te storneren (betaald in september) zodat dit verrekend kan worden met het teveel betaalde voorschot. Is dit verstandig of loop ik nu het risico dat alsnog de uitgekeerde welkoms bonus bij de eindafrekening ingetrokken wordt?
Begin oktober heb ik mijn jaarrekening gehad van Welkom Energie. Hierin is de welkoms bonus van 120 euro meegenomen over afgelopen jaar. Een klein bedrag van de eindafrekening is op 27 oktober 2021 teruggestort.
Ik verwacht echter dat het betaalde termijn bedrag voor oktober iets te hoog is t.o.v. mijn werkelijke verbruik (verschil van ± 40 euro) voor de rest van oktober. Ik vroeg me af of het verstandig is om mijn maandtermijn voor oktober te storneren (betaald in september) zodat dit verrekend kan worden met het teveel betaalde voorschot. Is dit verstandig of loop ik nu het risico dat alsnog de uitgekeerde welkoms bonus bij de eindafrekening ingetrokken wordt?
“Impliciet akkoord” is niet hetzelfde als een geldige digitale incassomachtiging. Is er geen geldige incassomachtiging: MOI en poot stijf houden. Rabo lijkt vooral te willen ontmoedigen om eigen positie te redden.silmic1612 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:05:
[...]
ik ook ruim 600 euro teveel betaald![]()
bij Rabo helaas MOI onmogelijk omdat bij het aangaan van het contract we impliciet akkoord hebben gegeven voor incasso
Catch a smile out there!
Ook slachtoffer geworden van Welkom Energie...Medione1210 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
Ik weet niet of je het wel wilt weten, maar met het excelsheet dat @-DarkShadow- hier gedeeld heeft kun je gemakkelijk berekenen.
Is er ook een rekenmodel incl. opbrengst van zonnepanelen?
Ik heb een flink hogere opbrengst t.o.v. verbruik gehad van elektriciteit dit jaar (1e jaar eigenaar woning en sinds februari zonnepanelen laten plaatsen) dus verkeerd ingeschat. Met salderen mag je het tegen elkaar wegstrepen maar wil dubbelchecken of mijn berekening nu wel klopt
Wat je niet storneert ben je kwijt. Welkom Energie gaat failliet. De "Company page" op Linkedin is al verdwenen.MaTrax schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:11:
Beste medegedupeerden,
Hij is al 2 keer eerder voorbij gekomen en staat nu ook in de topicwaarschuwing en TS, maar Welkom Energie is inmiddels al failliet.wpeterw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:21:
[...]
Wat je niet storneert ben je kwijt. Welkom Energie gaat failliet. De "Company page" op Linkedin is al verdwenen.
Welkom Energie uit Almere failliet verklaard
Lelystad, 29 oktober 2021
De rechtbank Midden-Nederland heeft het energiebedrijf Welkom Energie B.V. uit Almere in staat van faillissement verklaard. Welkom Energie had de rechtbank zelf verzocht om het faillissement van het energiebedrijf uit te spreken.
Oplopende energieprijzen
Eerder deze week maakte het bedrijf bekend dat zij door de oplopende energieprijzen niet meer aan de leveringsvoorwaarden richting hun 90.000 klanten kunnen voldoen. Daarom heeft Welkom Energie de Autoriteit Consument & Markt gevraagd de leveringsvergunning voor gas en elektriciteit in te trekken. Daarna heeft het bedrijf de rechtbank Midden-Nederland verzocht om het faillissement uit te spreken. Dat is vanmorgen gebeurd.
De rechtbank heeft mr. S.J. van Raaijen aangesteld als curator. De curator zal zorg dragen voor de afwikkeling van het faillissement. De gegevens van het faillissement zijn bijgeschreven in het Centraal Insolventieregister.
[ Voor 48% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2021 14:26 ]
Bij WE ben je die kwijt. Ook je bonus en grote kans dat dat ook geldt voor je opgebouwde tegoeden.JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:11:
Wat me vooral bezighoudt: wat gebeurt er met het overschot van mijn zonnepanelen?
You are NIJL-ed!
Dus er wordt gesaldeerd tot de eindafrekening tm oktober?Nijl schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:28:
[...]
Bij WE ben je die kwijt. Ook je bonus en grote kans dat dat ook geldt voor je opgebouwde tegoeden.
Maar niet op de correcte wijze. Flauw. Maar het is mijn geld (het zijn voorschotten) en bij belastingen moet ik ook de regeltjes volgen. Met de Rabo heb ik weinig medelijden als die erbij inschieten. Moeten ze volgende keer wat beter due diligence doen.silmic1612 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:05:
[...]
ik ook ruim 600 euro teveel betaald![]()
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/rPVW11DHiPXw6EThdU1SJO0s.gif?f=user_large)
Gaat de korting op energiebelasting daadwerkelijk nog iets betekenen voor Welkom Energie?
De jaarrekening wordt nu opgemaakt en de korting wordt pas vanaf 1 januari gerekend toch?
De jaarrekening wordt nu opgemaakt en de korting wordt pas vanaf 1 januari gerekend toch?
Daar zou ik niet vanuit gaan.
Op basis van welke gronden? Hou er ook rekening mee dat dit normaliter erg lastig is.De ondernemer wellicht ook civielrechtelijke aansprakelijk te stellen ?
Ook dit zie ik niet direct.Dit is en bewuste graai actie geweest mijns inziens !
De mededeling komt van de ACM af, daarnaast had je al kunnen weten dat dit zou gaan spelen van de eerste mededelingin dit proces is door de ACM al op de 15de gedaan ( https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiemelding ). Zo 'uitgekookt' is dit dus niet.De mededeling uitgekookt net plegen op datum dat er slechts per huishouden 1 stornering zou kunnen plaatsvinden.
Zoveel lijkt er niet aan de hand te zijn, er gaan een bedrijf failliet, gebeurt wel vaker.Dit alles dus !
Dat is uiteraard zeer vervelend, maar ik verwacht eigenlijk niet dat een eventuele rechtsgang hier iets aan zal veranderen. Sterker nog, mogelijk kost het je alleen maar geld.Ik zit inmiddels in zware financiële zorgen.
Sneu, een faillissement kent alleen maar verliezers.Aan de schandpaal en vervolgen als dat kan, al duurt het jaren !!
Dat denk ik inderdaad niet, volgens mij ga je dat dan pas zien bij de eerst volgende afrekening bij je nieuwe leverancier.Patavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:31:
Gaat de korting op energiebelasting daadwerkelijk nog iets betekenen voor Welkom Energie?
Wat als iemand een bedrijf opzet met onverantwoorde constructies? Dus klanten een jaar lang de prijs vast laten zetten, maar zelf geen langere termijn inkoop hebt?Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:33:
[...]
Sneu, een faillissement kent alleen maar verliezers.
Vooral als diegene dat voor de tweede keer doet in 3 jaar tijdJAHRASTAFARI schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Wat als iemand een bedrijf opzet met onverantwoorde constructies? Dus klanten een jaar lang de prijs vast laten zetten, maar zelf geen langere termijn inkoop hebt?
HANDTEKENING!!!
Als zou blijken uit het onderzoek van de curator dat er sprake is van constructies die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen is dat uiteraard een ander verhaal. Maar ik zie nu nog geen zaken op basis waarvan vast zou staan dat enig bestuurder hier persoonlijk aansprakelijk zou zijn vanwege onbehoorlijk bestuur. Daar nu al, vanuit de emotie, op voorsorteren vind ik dan ook niet netjes.JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Wat als iemand een bedrijf opzet met onverantwoorde constructies? Dus klanten een jaar lang de prijs vast laten zetten, maar zelf geen langere termijn inkoop hebt?
Dat onderzoek duurt ook wel even, bij EnergieFlex zijn ze er ook nog steeds mee bezig.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:41:
[...]
Als zou blijken uit het onderzoek van de curator dat er sprake is van constructies die wettelijk gezien niet door de beugel kunnen is dat uiteraard een ander verhaal. Maar ik zie nu nog geen zaken op basis waarvan vast zou staan dat enig bestuurder hier persoonlijk aansprakelijk zou zijn vanwege onbehoorlijk bestuur. Daar nu al, vanuit de emotie, op voorsorteren vind ik dan ook niet netjes.
Wat ik heb geleerd van dat fiasco is niet naar een kleine jongen te gaan die gouden bergen belooft, en altijd je voorschot zoveel mogelijk naar beneden te krijgen. Het liefst zelfs nihil of negatief indien je zonnepanelen hebt.
HANDTEKENING!!!
Dat verhaal is een paar pagina's terug al ontkracht, als je het energieflex faillisement bedoeld. Toen dat faillisement plaatsvond was deze bestuurder daar al een jaar weg.Leeghoofd21 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:40:
[...]
Vooral als diegene dat voor de tweede keer doet in 3 jaar tijd
Zie ook het FTM artikel hierover: https://www.ftm.nl/artikelen/megalomaan-energieflex
Je verbruikte stroom/gas betaal je zeker wel achteraf, namelijk bij een (jaarlijkse-)eindafrekening.xh3adshotx schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Vind het alleen wel raar dat ik mijn energie niet gewoon achteraf per factuur kan betalen. ..
Waarom kan dat voor energie niet?
De meeste contracten zijn op basis van minimaal 1 jaar. Een jaarlijkse factuur van 2400 euro is niet zo leuk. En aangezien het redelijk normaal is dat je salaris per maand op je rekening krijgt betaal je maandelijks een voorschot van de totale factuur/eindafrekening. Dat is voor de meeste mensen financieel veel handiger.
Daarbij staat het je vrij om je maandelijkse voorschot zelf aan te passen, echter is er meestal wel een ondergrens van een paar tientjes.
Zie het als een spaarpot bij je energie leverancier. Die wordt gebruikt bij de jaarlijkse factuur.
Daar ben ik het dan weer volledig mee eens, een goedkope energie leverancier / stunter zoeken is niet verkeerd (immers zal het 9 van de 10 keer wel goed gaan en kan je er flink mee besparen, maar zorg er inderdaad wel dat je actief je eigen risico's afdekt door middel van inderdaad bijvoorbeeld lage voorschotten.Leeghoofd21 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:43:
Wat ik heb geleerd van dat fiasco is niet naar een kleine jongen te gaan die gouden bergen belooft, en altijd je voorschot zoveel mogelijk naar beneden te krijgen. Het liefst zelfs nihil of negatief indien je zonnepanelen hebt.
Zodat wanneer je een keer de verkeerde keuze maakt je eerder behaalde besparen dit afdekken en hopelijk ook niet volledig verdampen.
Op dit moment betaal je in feite gewoon elke maand een voorschot en bij de eindafrekening krijg je terug of moet je bijbetalen. Het gebruiken van mijn energieleverancier als spaarpot wil ik nadrukkelijk niet omdat ze onder geen enkel garantiestelsel vallen. Ik zet het maandbedrag wel op een (spaar)rekening en betaal die 2400 euro in 1x aan het einde van het jaar. Als mijn bank omvalt krijg ik het geld ten minste nog terug. Het liefst ontvang ik in maart gewoon een factuurtje van de stroom van februari.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:46:
[...]
Je verbruikte stroom/gas betaal je zeker wel achteraf, namelijk bij een (jaarlijkse-)eindafrekening.
De meeste contracten zijn op basis van minimaal 1 jaar. Een jaarlijkse factuur van 2400 euro is niet zo leuk. En aangezien het redelijk normaal is dat je salaris per maand op je rekening krijgt betaal je maandelijks een voorschot van de totale factuur/eindafrekening. Dat is voor de meeste mensen financieel veel handiger.
Daarbij staat het je vrij om je maandelijkse voorschot zelf aan te passen, echter is er meestal wel een ondergrens van een paar tientjes.
Zie het als een spaarpot bij je energie leverancier. Die wordt gebruikt bij de jaarlijkse factuur.
Kijk in dit topic of die van EnergieFlex maar wat voor ellende het super handige spaarpotje bij energieleverancier oplevert.
Een faillissement in deze tijd van het jaar is altijd een klein beetje verdacht. Direct voor het stookseizoen heb je als leverancier immers het maximale bedrag aan voorschotten op je bankrekening staan. In de loop van de periode november ... maart loopt die rekening weer leeg omdat je dan echt het gas moet leveren waarvoor je klanten hebben betaald.bbbrumbrum schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Zo, dat zag niemand aankomen… Blij dat ik ook voor Eneco ben gegaan.
Maar met de negatieve solvabiliteit, en dan €0,34 terugleververgoeding beloven, daar lijkt toch wel een stuk opzet in het spel…. Wat mij betreft mogen dit soort figuren ook wel wat nachtjes achter de spijlen overnachten.
Nou is er natuurlijk wel sprake van een bijzondere onbalans op de energiemarkt en zijn de prijzen torenhoog. Maar zo vroeg in het seizoen al failliet...dat stinkt.
Ik zou de volgende vargen stellen:
1. had Welkom Energie ten tijde van het afsluiten van de contracten redelijkerwijs uitzicht op voldoende middelen om aan haar verplichtigen jegens de klant te voldoen?
2. heeft Welkom Energie verplichtingen aangegaan op het moment dat duidelijk was dat dit niet meer verantwoord was?
3. was Welkom Energie bij met de administratie en belastingen?
Indien 1 met "nee" moet worden beantwoord, dan denk ik dat er sprake kan zijn van oplichting (*). Omdat dat een misdrijf is, zijn de bestuurders hoofdelijk aansprakelijk te stellen.
Ook buiten het strafrechtelijke aspect (1) kan er sprake zijn van hoofdelijke aansprakelijkheid in het BW. Dat zijn punten 2 en 3.
(*) oplichting: je verkoopt iets en incasseert betaling, terwijl je bij het sluiten van de deal of incasseren van de betaling reeds moet weten dat je niet gaat leveren. Niet alle wanprestatie is oplichting. Het kan dat een bedrijf failliet gaat en dan blijven er altijd onvoldane klanten achter en vaak kunnen ze naar hun vooruitbetaalde bedragen fluiten. Maar als de verkoper vooraf weet dat hij niet gaat leveren, dan zit hij imho wel over deze grens heen.
Eigenlijk is dat helemaal niet verstandig, immers een spaarpot bij een 3de partij zonder rendement kan je beter ergens anders stallen waar je wel rendement kan halen of mogelijk minder risico loopt.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:46:
Het idee erachter is echter logisch, want je zal inderdaad altijd mensen hebben die anders in de zachte maanden het geld verbrassen en in de winter de rekening niet kunnen betalen.
Echter zou ik het wel zo prettig vinden als er bijvoorbeeld opties zouden zijn voor mensen die hier wel mee om kunnen gaan om dit geld zelf te beheren en bijvoorbeeld wel jaarlijks te kunnen betalen, of maandelijks exact het bedrag dat ze die maand verbruikt hebben.
@t_captain Oplichting zal m.i. wel lastig te bewijzen zijn, immers moet je dan de intentie aantonen dat het bedrijf nooit de wil heeft gehad te leveren. Dat is vaak zeer lastig.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 29-10-2021 14:52 ]
Echter zou het natuurlijk wel eerlijker zijn om daadwerkelijk de kosten van januari af te rekenen op 1 februari enzovoort.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:46:
[...]
Je verbruikte stroom/gas betaal je zeker wel achteraf, namelijk bij een (jaarlijkse-)eindafrekening.
Wat er nu veel gebeurd is wat we ook zagen met Welkom en Energieflex, in de zomermaanden worden ze vetgemest maar zodra de winter aanbreekt en ze echt aan de bak moeten vallen ze om omdat ze geen centjes hebben en een slechte inkoopstrategie hebben mbt prijsveranderingen in de markt.
HANDTEKENING!!!
Klopt. Oplichting is een misdrijf dat alleen met opzet kan plaatsvinden.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:50:
[...]
@t_captain Oplichting zal m.i. wel lastig te bewijzen zijn, immers moet je dan de intentie aantonen dat het bedrijf nooit de wil heeft gehad te leveren. Dat is vaak zeer lastig.
Nou is opzet altijd lastig aan te tonen. Verdachten hebben het in de rechtzaal nooit zo bedoeld zoals de OvJ suggereert. Je moet opzet dus herleiden vanuit de feiten en omstandigheden.
Geld aannemen terwijl je weet dat je niet kunt leveren, dat zit al een heel eind in de richting. Zeker als er bovenmatige ontrrekkingen zijn geweest vanuit de onderneming naar de bestuurders of eigenaren toe. Dat moet zeker worden uitgezocht.
Als de oplichting niet aantoonbaar is, dan is het nog steeds mogelijk dat de bestuurders aansprakelijk zijn. Daarvoor is het aangaan van ongedekte verplichtingen voldoende (onbehoorlijk bestuur). Een leuke voor de curator.
"Jaap Bakker is de oprichter van Welkom Energie en was voorheen de directeur van EnergieFlex. EnergieFlex is de energieleverancier die failliet is gegaan. Jaap Bakker ging daar eind 2017 zelf weg, omdat hij veel mis zag gaan: “Na een tijdje dacht ik: het kan niet waar zijn dat je niet een goed, mooi energiebedrijf kan neerzetten. Welkom Energie is eigenlijk mijn versie 2.0. Ik wil laten zien dat het wel goed en integer kan.”Leeghoofd21 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:40:
[...]
Vooral als diegene dat voor de tweede keer doet in 3 jaar tijd
Dat dus. Ik mag aannemen dat de ACM nu een kruisje achter de naam Jaap Bakker heeft gezet.
Een kapitein die het zinkende schip verlaat. Jaap komt er dit keer niet zo makkelijk vanaf.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Dat verhaal is een paar pagina's terug al ontkracht, als je het energieflex faillisement bedoeld. Toen dat faillisement plaatsvond was deze bestuurder daar al een jaar weg.
Zie ook het FTM artikel hierover: https://www.ftm.nl/artikelen/megalomaan-energieflex
Jaap toch niet de broer van Henk Bakker he?wpeterw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:02:
[...]
Dat dus. Ik mag aannemen dat de ACM nu een kruisje achter de naam Jaap Bakker heeft gezet.
You are NIJL-ed!
Ik zie die link niet zo, voor zover ik begrepen heb uit o.a. het FTM artikel en andere berichtgeving verliet hij het bedrijf vanwege misstanden vanuit de oprichters, die inderdaad vrij schimmig bezig waren. In dat opzicht is het m.i. heel logisch dat je opstapt (dat zou ik zelf immers ook doen als ik directeur zou zijn, ik zou daar verder mijn handen niet aan willen branden), en dat de toko een jaar daarna alsnog failliet vanwege het schimmige gedrag van die oprichters.... tja.....wpeterw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:06:
[...]
Een kapitein dit het zinkende schip verlaat. Jaap komt er dit keer niet zo makkelijk vanaf.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennism op 29-10-2021 15:12 ]
Het staat je vrij om je maandbedrag iedere maand toch aan te passen, dat geeft wel wat extra administratie.De betaalde maandbedragen wordt natuurlijk gebruikt door de energieleverancier om zijn inkoop te betalen.xh3adshotx schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
Op dit moment betaal je in feite gewoon elke maand een voorschot en bij de eindafrekening krijg je terug of moet je bijbetalen. Het gebruiken van mijn energieleverancier als spaarpot wil ik nadrukkelijk niet omdat ze onder geen enkel garantiestelsel vallen. Ik zet het maandbedrag wel op een (spaar)rekening en betaal die 2400 euro in 1x aan het einde van het jaar. Als mijn bank omvalt krijg ik het geld ten minste nog terug. Het liefst ontvang ik in maart gewoon een factuurtje van de stroom van februari.
Kijk in dit topic of die van EnergieFlex maar wat voor ellende het super handige spaarpotje bij energieleverancier oplevert.
Ik denk dat geen enkele energieleverancier een jaar lang energie kan leveren zonder dat er inkomsten zijn. Echter hij maakt maandelijks wel kosten voor de bedrijfsvoering en de contracten met derden. Een eenmalige jaarfactuur is dan ook onzinnig.
Wat natuurlijk wel zou kunnen en dat zou met de 'slimme' meters in de toekomst best kunnen is inderdaad per dag/week/maand afrekenen op basis van verbruik. Zover is het nog niet. Daarbij is er eigenlijk nooit een probleem geweest van deze constructie. (op EnergieFlex en nu WE na dan) Dit is voor mij geen indicatie dat het systeem van maandelijkse voorschotten niet werkt.
Ik snap best dat jij en de andere gedupeerden hier nu anders over denken.
Ondanks een stornering van de september incasso evengoed nog voor bijna 500 euro het schip in. Echter staat er bij de welkomstkorting een regeltje waardoor men kan concluderen dat door de stornering de mogelijk is ontstaan voor de curator van WE om de bonus in te trekken, nl:
"Als tijdens de looptijd van de leveringsovereenkomst bij het vaststellen van de jaarafrekening blijkt dat er sprake is van een betalingsachterstand, dan vervalt de aanspraak op de korting volledig. Welkom Energie is dan gerechtigd eventuele kortingen voor de daaropvolgende maanden eveneens te laten vervallen. En reeds verstrekte kortingen dienen te worden terugbetaald."
Indien zo dan verlaagd dat mijn claim naar 300 euro. Aangezien je van een kale kip niet kan plukken misschien ook beter
"Als tijdens de looptijd van de leveringsovereenkomst bij het vaststellen van de jaarafrekening blijkt dat er sprake is van een betalingsachterstand, dan vervalt de aanspraak op de korting volledig. Welkom Energie is dan gerechtigd eventuele kortingen voor de daaropvolgende maanden eveneens te laten vervallen. En reeds verstrekte kortingen dienen te worden terugbetaald."
Indien zo dan verlaagd dat mijn claim naar 300 euro. Aangezien je van een kale kip niet kan plukken misschien ook beter
In die zin bedoel ik de 'spaarpot' natuurlijk niet. Immers in de wintermaanden betaal je relatief gezien minder dan je verbruikt. Maar goedDennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:50:
[...]
Eigenlijk is dat helemaal niet verstandig, immers een spaarpot bij een 3de partij zonder rendement kan je beter ergens anders stallen waar je wel rendement kan halen of mogelijk minder risico loopt.
Het idee erachter is echter logisch, want je zal inderdaad altijd mensen hebben die anders in de zachte maanden het geld verbrassen en in de winter de rekening niet kunnen betalen.
Echter zou ik het wel zo prettig vinden als er bijvoorbeeld opties zouden zijn voor mensen die hier wel mee om kunnen gaan om dit geld zelf te beheren en bijvoorbeeld wel jaarlijks te kunnen betalen, of maandelijks exact het bedrag dat ze die maand verbruikt hebben.
Eens dat er best meer opties kunnen komen, bijvoorbeeld door vooraf gewoon voor het hele jaar per maand in te kunnen stellen. (Het meest eenvoudige)
Tot het creeren van een 'vangnet' van energieleveranciers door een stichting erboven te plaatsen die een zorg dat bij een failissament de consument niet onnodig geld kwijt raakt.
Echter iedere vorm van aanpassing in de markt geeft extra kosten bij alle energiebedrijven. Dat is wel iets waar de sector uniform iets van moet vinden. (Of in een uiterste geval door de regering een maatregel toegeschoven krijgt.)
Voorschotten hebben altijd prima gewerkt, maar nu blijkt de consument bij faillissement dus niet beschermd. Er zou dus eigenlijk een soort garantiefonds moeten zijn dat het risico van een positief saldo bij faillissement dekt.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:11:
[...]
Het staat je vrij om je maandbedrag iedere maand toch aan te passen, dat geeft wel wat extra administratie.De betaalde maandbedragen wordt natuurlijk gebruikt door de energieleverancier om zijn inkoop te betalen.
Ik denk dat geen enkele energieleverancier een jaar lang energie kan leveren zonder dat er inkomsten zijn. Echter hij maakt maandelijks wel kosten voor de bedrijfsvoering en de contracten met derden. Een eenmalige jaarfactuur is dan ook onzinnig.
Wat natuurlijk wel zou kunnen en dat zou met de 'slimme' meters in de toekomst best kunnen is inderdaad per dag/week/maand afrekenen op basis van verbruik. Zover is het nog niet. Daarbij is er eigenlijk nooit een probleem geweest van deze constructie. (op EnergieFlex en nu WE na dan) Dit is voor mij geen indicatie dat het systeem van maandelijkse voorschotten niet werkt.
We gaan nu voortaan natuurlijk allemaal een zo laag mogelijk voorschot betalen, dat hebben wel met deze dure les geleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2021 15:22 ]
Die bonus krijg je toch al niet meer, zelfs niet naar rato. Nog zo'n dure les. Voortaan liever niet meer kiezen voor een leverancier die een bonus achteraf uitkeert.S7E-Vigi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:19:
Ondanks een stornering van de september incasso evengoed nog voor bijna 500 euro het schip in. Echter staat er bij de welkomstkorting een regeltje waardoor men kan concluderen dat door de stornering de mogelijk is ontstaan voor de curator van WE om de bonus in te trekken, nl:
[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2021 15:27 ]
Heeft iemand al wat van Eneco gehoord over de voorwaarden? Ik niet en heb daarom net de volgende mail naar hen gestuurd:
L.S.,
In verband met het intrekken van de leveringsvergunning van Welkom Energie ben ik vanaf 1 november 2021 klant bij u. Een situatie die volgens mij voor niemand wenselijk is en mij ook wordt opgedrongen.
Tot op heden heb ik echter nog geen voorwaarden en tarieven voor dit contract van u ontvangen. Uw klantenservice pagina meldt het volgende:
"Tarieven, voorwaarden en je nieuwe termijnbedrag
Uiterlijk 5 november 2021 ontvang je van ons een e-mail met je nieuwe tarieven en voorwaarden. Ook informeren we over je termijnbedrag, wat gebaseerd is op je energieverbruik en je nieuwe leveringstarief. Betaalde je aan Welkom Energie via automatische incasso? Dan doe je dat bij Eneco ook. Het termijnbedrag wordt rond 27 november 2021 voor het eerst afgeschreven."
https://www.eneco.nl/klantenservice/welkom/
Nu lijkt het me niet toegestaan om een contract te hebben zonder voorwaarden en energie te leveren zonder dat het voor de consument duidelijk is hoeveel dit kost. Dit staat ook genoemd in de Elektriciteitswet onder Artikel 95m:
"1. De voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal.
4. Een contract, gesloten in strijd met het bepaalde bij of krachtens dit artikel is vernietigbaar."
https://wetten.overheid.n...k8_Paragraaf1c_Artikel95m
Omdat het onredelijk is om, gezien de situatie, alle voorwaarden al vooraf klaar te hebben op moment van de bekendmaking door ACM. Echter, ik mag redelijkerwijs verwachten dat deze wel bekend zijn voor de start van levering op 1 november 2021. Dit ook met de geest van voorgenoemde wetsartikel in het achterhoofd.
Ik verwacht dan ook de voorwaarden van mijn leveringscontract te ontvangen voor 1 november 2021 gezien aangehaald wetsartikel. Indien u het niet eens bent met deze zienswijze, en mogelijke geldigheid van genoemd wetsartikel in dit geval, dan hoor ik dat graag van u, inclusief argumentatie waarom en verwijzingen naar geldende wetsartikelen en/of besluiten.
Met vriendelijke groet,
Het probleem is natuurlijk dat relatief veel mensen het wel zo zien. Hoe vaak hoor(de) je niet, ik krijg straks weer 'zoveel honderd' euro terug van de energie maatschappij of iets in die strekking wanneer het gesprek op het werk, verjaardag op kroeg over dit soort kosten gaat waarbij mensen dan aangeven dat ze bewust een te hoog voorschot instellen zodat ze achteraf altijd flink terug krijgen. Op een of andere manier 'voelt' dat voor veel mensen beter dan wanneer ze niets terugkrijgen of zelfs moeten bijbetalen. Terwijl juist bij betalen de beste optie is (zolang het uiteraard een verwachte bijbetaling is, omdat je de voorschotten zelf onder controle hebt gehad en laag gehouden). Op een onverwachte bijbetaling zit natuurlijk niemand te wachten.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
In die zin bedoel ik de 'spaarpot' natuurlijk niet. Immers in de wintermaanden betaal je relatief gezien minder dan je verbruikt. Maar goed
Ik vraag me dan wel weer af of dat soort zaken nodig zijn. Naar mijn mening is er niets mis met energie bedrijven met verschillende risico profielen, waarbij de risico mijdende bedrijven gemiddeld wat hogere tarieven hebben en lagere bonussen, maar wel een betere solvabiliteit bijvoorbeeld.Tot het creeren van een 'vangnet' van energieleveranciers door een stichting erboven te plaatsen die een zorg dat bij een failissament de consument niet onnodig geld kwijt raakt.
En je als consument bij andere bedrijven wat meer risico kan nemen, waar dan bijvoorbeeld gemiddeld lagere tarieven tegenover staan en misschien wat hogere bonussen maar ook een wat hoger risico aanwezig is dat het ooit een keer mis kan gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 29-10-2021 15:37 ]
Zelf neem ik mijn energie van Vattenfall af dus ik ben niet gedupeerd. Daarnaast lever ik véél meer terug dan dat ik gebruik dus mijn maandbedrag is sowieso niet heel interessant. Ik haakte alleen aan omdat ik het bizar vind dat energie vooruit betaald word. Een heel jaar is denk ik wel goed te doen voor veel energieleveranciers aangezien de grote jongens bij een vast contract al voor de gehele looptijd opkopen terwijl jij per maand een voorschot betaald (wat eigenlijk dus achteraf is). Ik zie veel liever een maandelijkse afrekening. Maar goed, nu gaan we teveel off-topic dus ik laat het hier verder bij.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:11:
[...]
Het staat je vrij om je maandbedrag iedere maand toch aan te passen, dat geeft wel wat extra administratie.De betaalde maandbedragen wordt natuurlijk gebruikt door de energieleverancier om zijn inkoop te betalen.
Vandaar mijn 'kale kip' opmerking, ik heb mijn verlies geaccepteerd en de centen afgeschreven in mijn hoofd. Ik wacht zorgeloos doch gespannen af wat welke pijn Eneco mij wil aandoenMedione1210 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
Die bonus krijg je toch al niet meer, zelfs niet naar rato.
Dat is natuurlijk niet iets van nu, dat is altijd al zo geweest voor zover ik weet.Medione1210 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:21:
[...]
Voorschotten hebben altijd prima gewerkt, maar nu blijkt de consument bij faillissement dus niet beschermd.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 29-10-2021 15:30 ]
Klopt,maar ik bedoel eigenlijk dat men(lees'ik') daar nooit echt bij stil heeft gestaan. Zolang ik al voorschotten betaal heb ik altijd een hoger voorschot dan nodig betaald omdat het fijner lijkt als je terug krijgt in plaats van nog moet bijbetalen. En dat geldt denk ik voor de meeste mensen.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:29:
[...]
Dat is natuurlijk niet iets van nu, dat is altijd al zo geweest voor zover ik weet.
Vanaf nu ga ik dus een laag voorschot betalen. Overigens zit er vaak wel minimum bedrag aan volgens mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2021 15:36 ]
Klopt, daar had ik het toevallig net een paar post hiervoor over, leuk om het nu ook in de praktijk terug te zienMedione1210 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Klopt,maar ik bedoel eigenlijk dat men(lees'ik') daar nooit echt bij stil heeft gestaan. Zolang ik al voorschotten betaal heb ik altijd een hoger voorschot dan nodig betaald omdat het fijner lijkt als je terug krijgt nog moet bijbetalen. En dat geldt denk ik voor de meeste mensen.
Vanaf nu ga ik dus een laag voorschot betalen. Overigens zit er vaak wel minimum bedrag aan volgens mij.
Dennism in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"
Sorry ,die post had ik gemist...Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:34:
[...]
Klopt, daar had ik het toevallig net een paar post hiervoor over, leuk om het nu ook in de praktijk terug te zien
Dennism in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"

Misschien zou een derdegelden rekening/stichting verplicht moeten worden? Dat lost niets op voor welkomstpremies etc, maar wel voor het voorschotprobleem winter/zomer. De leverancier schrijft dan de kosten van die rekening af, bij een faillissement blijft die rekening buiten schot.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
Eens dat er best meer opties kunnen komen, bijvoorbeeld door vooraf gewoon voor het hele jaar per maand in te kunnen stellen. (Het meest eenvoudige)
Tot het creeren van een 'vangnet' van energieleveranciers door een stichting erboven te plaatsen die een zorg dat bij een failissament de consument niet onnodig geld kwijt raakt.
Echter iedere vorm van aanpassing in de markt geeft extra kosten bij alle energiebedrijven. Dat is wel iets waar de sector uniform iets van moet vinden. (Of in een uiterste geval door de regering een maatregel toegeschoven krijgt.)
It's time to play the music, it's time to light the lights
Ook nog niets ontvangen, inmiddels via de klantenservice van Eneco begrepen dat er een mail in de loop van de avond zal volgen. Verder drie maal tevergeefs gevraagd naar de tarieven, daar wilde ze niets over loslaten. Laatste reactie was: In de loop van vanavond ontvang je een e-mail met alle informatie over de overname. Heb geduld en wacht dit even af.GENETX schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:25:
Heeft iemand al wat van Eneco gehoord over de voorwaarden? Ik niet en heb daarom net de volgende mail naar hen gestuurd:
[...]
Edit: 17:05 ontvangen
Het kan nog makkelijker door gewoon per maand achteraf te factureren voor wat exact verbruikt is. Mag de consument er zelf rekening mee houden dat de rekening 's winters hoger is, dat kunnen we bestbig bang schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:45:
[...]
Misschien zou een derdegelden rekening/stichting verplicht moeten worden? Dat lost niets op voor welkomstpremies etc, maar wel voor het voorschotprobleem winter/zomer. De leverancier schrijft dan de kosten van die rekening af, bij een faillissement blijft die rekening buiten schot.
Meneer Bakker heeft het weer goed voor elkaar.
Ik begin ook maar eens een energiebedrijfje denk ik... Iedereen krijgt gegarandeerd 1000 euro welkomstbonus na een jaar. We starten in april met de levering aan iedereen. Iedereen betaalt wel minimaal 250 euro voorschot, voor de zekerheid.
En eind oktober vallen we om, rien ne va plus...
Ik begin ook maar eens een energiebedrijfje denk ik... Iedereen krijgt gegarandeerd 1000 euro welkomstbonus na een jaar. We starten in april met de levering aan iedereen. Iedereen betaalt wel minimaal 250 euro voorschot, voor de zekerheid.
En eind oktober vallen we om, rien ne va plus...
Volgens mij denken we grotendeels hetzelfde. Zowel over de spaarpot, dekkingsfonds en de verschillende bedrijfsvoering (risico profiel). Laat ik deze laatste hieronder noemen als prijsvechters.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Het probleem is natuurlijk dat relatief veel mensen het wel zo zien. Hoe vaak hoor(de) je niet, ik krijg straks weer 'zoveel honderd' euro terug van de energie maatschappij of iets in die strekking wanneer het gesprek op het werk, verjaardag op kroeg over dit soort kosten gaat waarbij mensen dan aangeven dat ze bewust een te hoog voorschot instellen zodat ze achteraf altijd flink terug krijgen. Op een of andere manier 'voelt' dat voor veel mensen beter dan wanneer ze niets terugkrijgen of zelfs moeten bijbetalen.
[...]
Ik vraag me dan wel weer af of dat soort zaken nodig zijn. Naar mijn mening is er niets mis met energie bedrijven met verschillende risico profielen, waarbij de risico mijdende bedrijven gemiddeld wat hogere tarieven hebben en lagere bonussen, maar wel een betere solvabiliteit bijvoorbeeld.
En je als consument bij andere bedrijven wat meer risico kan nemen, waar dan bijvoorbeeld gemiddeld lagere tarieven tegenover staan en misschien wat hogere bonussen maar ook een wat hoger risico aanwezig is dat het ooit een keer mis kan gaan.
Dat een prijsvechter een hoger risico heeft dat is prima voor de marktwerking. Wel zie ik onderscheid tussen sectoren. bijvoorbeeld een retailsector versus de energie secor. In beide gevallen bepaald de consument waar hij shopt. Maar als een kledingwinkel omvalt dan ga je morgen of over een maand naar een andere winkel. Bij energie gaat dat minder makkelijk. Je kan niet zeggen, deze maand geen energie. Het risico is van de consument is hier een stuk hoger.
Uiteindelijk zal het risico inderdaad wat hoger liggen gemiddeld genomen, echter liggen daar ook veel mogelijkheden tegenover. Ik ken mensen die de laatste jaren in totaal duizenden euro's hebben bespaard (en verdiend aan bonussen), door altijd te kiezen voor de goedkoopste aanbieding . Dat is natuurlijk de andere kant van dit verhaal. Als je dan nu een keer voor een paar honderd het schip in gaat kunnen zij dat in veel gevallen wel dragen.purge schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:58:
Je kan niet zeggen, deze maand geen energie. Het risico is van de consument is hier een stuk hoger.
En als je die keuze altijd bewust maakt (na afweging risico) is dat natuurlijk een leuk 'spelletje' ieder jaar.
Lastiger is het natuurlijk wanneer dit bijvoorbeeld je eerste energie contract is geweest of wanneer je niet bewust de goedkoopste aanbieding kiest met het doel jaarlijks te cashen, maar dit moet doen uit pure noodzaak.
Ik denk dat je je flink vergist in hoeveel mensen dat niet zelf goed kunnen budgetteren.S7E-Vigi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Het kan nog makkelijker door gewoon per maand achteraf te factureren voor wat exact verbruikt is. Mag de consument er zelf rekening mee houden dat de rekening 's winters hoger is, dat kunnen we best
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Anoniem: 155467
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.
[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2021 16:18 ]
En heb je een veel grotere stimulans om energie te besparen, omdat dit direct van invloed is het bedrag dat er wordt afgeschreven. Nu betaal je een mooi rond bedrag, komt het op de grote hoop en na een jaar maakt het ook weinig uit of je 300 of 400 euro terug krijgt, in beide gevallen ben je blij dat je wat terugkrijgt. Gelijk aftikken wat je hebt gebruikt, ik ben wel voorstander.S7E-Vigi schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:55:
[...]
Het kan nog makkelijker door gewoon per maand achteraf te factureren voor wat exact verbruikt is. Mag de consument er zelf rekening mee houden dat de rekening 's winters hoger is, dat kunnen we best
jannus66 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:05:
[...]
(niet voor jou persoonlijk, voor de groep:)Ik lees hier nergens iets over zelfreflectie. Wel allemaal aangetrokken door mooie bonussen en lage prijzen, ,maar niet even kijken of een bedrijf wel enig bestaansrecht houdt als het een beetje minder gaat. Iedereen die het nieuws een beetje volgt wist al langer dat er bedrijven zijn die met deze energieprijzen om gaan vallen .
Dus jullie hebben van alle energiebedrijven due diligence gedaan? Gekeken naar de balansen, je verdiept in of het bedrijf marktrisico afdekt, en zo ja, of dit ook voldoende gedaan wordt? Of de bedrijven geen schimmige structuren hebben opgezet die rieken naar kwaadwil of oplichting?xh3adshotx schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:10:
[...]
Eens met de zelfreflectie en ben zelf dan ook niet gedupeerd want gewoon een grote energieleverancier.
En je waant je veilig bij een 'grote' energieleverancier? Wat is groot? Hoeveel klanten moet een energieleverancier hebben voordat hij veilig is? In hoeveel landen moet hij opereren zodat hij niet kan omvallen? En als jullie grote leverancier toch omvalt, dan is jullie financiële verlies ook volledige je eigen schuld dus, omdat je niet het goede onderzoek hebt gedaan voordat je er klant wordt?
Zulke opmerkingen als deze zijn echt kansloos. Een beetje gaan lopen roepen dat 90.000 klanten het aan zichzelf te danken hebben omdat ze voor de lage prijzen gingen terwijl ze zouden hebben kunnen weten dat de toko failliet zou gaan

Ga ergens anders heen met je leedvermaak.
Ik heb gisteren via ING 4x een melding onterechte incasso gedaan. Ik heb nog niks vernomen, terwijl ik de indruk kreeg hier dat anderen wel al snel een bevestiging van de melding per email kregen.
Omdat je dit per incasso moet invullen heb ik heel lui 4 windows tegelijk open gehad zodat ik de gegevens kon knippen en plakken. Ik hoop niet dat de ING website daarvan in de war is geraakt (soms wordt sessie info gedeeld over tabbladen). De bevestigingspagina's leken wel in orde.
Omdat je dit per incasso moet invullen heb ik heel lui 4 windows tegelijk open gehad zodat ik de gegevens kon knippen en plakken. Ik hoop niet dat de ING website daarvan in de war is geraakt (soms wordt sessie info gedeeld over tabbladen). De bevestigingspagina's leken wel in orde.
Ik heb ze ook gedaan en vrij kort erna direct bevestigende mail ontvangenTitusvh schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:20:
Ik heb gisteren via ING 4x een melding onterechte incasso gedaan. Ik heb nog niks vernomen, terwijl ik de indruk kreeg hier dat anderen wel al snel een bevestiging van de melding per email kregen.
Op 2 november.NoNickOne schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:32:
Iemand enig idee wanneer ze over de motie van Omtzigt gaan stemmen?
Geen idee wat je ervan verwacht trouwens, het is een nogal slappe motie.
De medewerkers van Welkom Energie zijn vanaf de dag dat het faillissement is uitgesproken minstens 4 en vaak zelfs 6 weken nog in dienst bij dat bedrijf en dienen dan opdrachten van de curator uit te voeren. Hun "salaris" tijdens die opzegtermijn wordt door het UWV betaald. Kortom, de administratieve afdeling die normaal gesproken de jaarrekeningen maakt zal dat nu ook gewoon doen, alleen dan 90.000 stuks in 4 tot 6 weken.Wolly schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Goed dat ik het vraag. Niks ontvangen en nu opnieuw gedaan (per stuk) en vrijwel meteen bericht.Donnajo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
Ik heb ze ook gedaan en vrij kort erna direct bevestigende mail ontvangen
Of het aan de multitab truc lag of anderszins een cockup op website of bij ING blijft de vraag.
Dus mensen die een MOI doen bij ING: als je niet vrijwel direct mail ontvangt hierover is er wat misgegaan!
Dat hoeft niet voor alle medewerkers te gelden trouwens, in een faillissement van een oud werkgever van mij, waren de medewerker was er ook sprake van een 6 weken opzeg termijn voor de curator, echter werd vrijwel iedereen, op een kleine "skeleton crew" van medewerkers na, direct vrijgesteld van werkzaamheden, het hoeft dus niet zo te zijn dat de curator nog een beroep doet op alle medewerkers, echter zal je in dit geval verwacht ik zeker gelijk hebben dat het zeer waarschijnlijk is dat curator bepaalde administratieve afdelingen aan het werk zal houden.BBKing schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:36:
[...]
De medewerkers van Welkom Energie zijn vanaf de dag dat het faillissement is uitgesproken minstens 4 en vaak zelfs 6 weken nog in dienst bij dat bedrijf en dienen dan opdrachten van de curator uit te voeren. Hun "salaris" tijdens die opzegtermijn wordt door het UWV betaald. Kortom, de administratieve afdeling die normaal gesproken de jaarrekeningen maakt zal dat nu ook gewoon doen, alleen dan 90.000 stuks in 4 tot 6 weken.
Ik kan me echter voorstellen dat bijvoorbeeld marketing medewerkers e.d. mogelijk al wel vrijgesteld zijn van werk, omdat daar geen vraag meer naar zal zijn.
Ik lees net dat de klantenservice, inclusief administratie, is uitbesteed aan een extern bedrijf. Zal wel goed komen dan, tegen navenante kosten voor dat bedrijf.BBKing schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:36:
[...]
De medewerkers van Welkom Energie zijn vanaf de dag dat het faillissement is uitgesproken minstens 4 en vaak zelfs 6 weken nog in dienst bij dat bedrijf en dienen dan opdrachten van de curator uit te voeren. Hun "salaris" tijdens die opzegtermijn wordt door het UWV betaald. Kortom, de administratieve afdeling die normaal gesproken de jaarrekeningen maakt zal dat nu ook gewoon doen, alleen dan 90.000 stuks in 4 tot 6 weken.
https://www.gaslicht.com/...-met-welkom-energie/3755/Ik ben alleen begonnen, inmiddels zijn we met 4 man op kantoor in Almere. Daarnaast hebben we een team in Amersfoort dat onze klantenservice levert. Dat hebben we uitbesteed aan Servicehouse, een professionele serviceorganisatie met jarenlange ervaring in de energiemarkt. Die keuze hebben we gemaakt omdat het als energieleverancier cruciaal is om je automatisering op orde te hebben. Dat zorgt ervoor dat klanten ervan op aan kunnen dat hun rekening klopt en dat gegevensuitwisseling met de centrale registers perfect verloopt. Het kost veel tijd om dat zelf op te zetten. Door samen te werken met een partij die dat al goed geregeld heeft, kunnen we meteen starten.
Helemaal mee eens, je kan toch niet overal vangnetten voor gaan creëren?!Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:26:
[...]
Ik vraag me dan wel weer af of dat soort zaken nodig zijn. Naar mijn mening is er niets mis met energie bedrijven met verschillende risico profielen, waarbij de risico mijdende bedrijven gemiddeld wat hogere tarieven hebben en lagere bonussen, maar wel een betere solvabiliteit bijvoorbeeld.
Ik stap ook elk jaar over van energie leverancier, maar kies wel altijd een leverancier die > 5 jaren ervaring heeft. Die nieuwe comboys hebben dan lagere tarieven maar ik zit liever wat meer safe.
Als je het risico wel neemt dan kan je ook je neus stoten... Dat zien we nu.
Kortom zelf deden ze eigenlijk niets behalve met 4 man een beetje daytraden van de voorschotten.Wolly schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:59:
[...]
Ik lees net dat de klantenservice, inclusief administratie, is uitbesteed aan een extern bedrijf. Zal wel goed komen dan, tegen navenante kosten voor dat bedrijf.
[...]
https://www.gaslicht.com/...-met-welkom-energie/3755/
Je vraagt je af waarom we dit soort "middleman" hebben gecreëerd en laten bestaan.
Maar goed mocht de tweede kamer er eindelijk voor gaan zorgen dat ze dit moeten gaan afdekken bij afsluiten, dan zullen de meeste cowboys wel verdwijnen, vanwege geen interessante markt meer.
Yes net 1 minuut geleden, ga zo kijkenGENETX schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:25:
[...]
De mail,
Vanaf 1 november 2021 krijg je je energie van Eneco
Beste mevrouw, heer,
Je had een contract voor stroom en gas bij energieleverancier Welkom Energie. De afgelopen periode is Welkom Energie in financiële problemen gekomen door de hoge energieprijzen op de huidige energiemarkt. Op verzoek van Welkom Energie heeft de ACM (Autoriteit Consument en Markt) daarom op 26 oktober 2021 besloten de vergunningen van Welkom Energie voor het leveren van stroom en gas in te trekken. Dit betekent dat Welkom Energie je nog energie levert tot en met 31 oktober 2021 en dat je bestaande contracten en voorwaarden bij Welkom Energie worden beëindigd. Vanaf 1 november 2021 ben je klant bij Eneco. Ondanks de ontstane situatie, heten we je van harte welkom!
Je energielevering gaat gewoon door
Er is al enige tijd een uitzonderlijke situatie op de energiemarkt. De inkoopprijzen van energie zijn enorm gestegen, ook voor ons. Dit betekent helaas dat je tarieven ten opzichte van je contract bij Welkom Energie zullen stijgen. Natuurlijk proberen we deze stijging van je energiekosten zo veel als mogelijk te beperken.
Wij zijn al hard aan de slag om alles, waaronder je contract, voor jou in orde te maken. Zoals bepaald door de ACM geldt in november een overgangsperiode, waarin je het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen.
Wat kun je van ons verwachten vanaf 1 november 2021?
We zorgen ervoor dat je overgang van Welkom Energie naar Eneco zo soepel mogelijk verloopt. We zijn voor je bezig met de volgende stappen:
Energielevering: Vanaf 1 november 2021 krijg je stroom en gas geleverd door Eneco.
Meterstanden: Als je een slimme meter hebt, lezen we de meterstanden automatisch uit. Hiervoor hoef je niets te doen. Geen slimme meter? Je ontvangt dan van ons in de eerste week van november een e-mail waarin we vragen om zo snel mogelijk je standen door te geven.
Tarieven, voorwaarden en je nieuwe termijnbedrag: Uiterlijk 5 november 2021 ontvang je van ons een e-mail met je nieuwe tarieven en voorwaarden. Ook informeren we je over je termijnbedrag, dat gebaseerd is op je energieverbruik en je nieuwe leveringstarieven. Betaalde je aan Welkom Energie via automatische incasso? Dan doe je dat bij Eneco ook. Het termijnbedrag wordt rond 27 november 2021 voor het eerst afgeschreven.
Toegang tot Mijn Eneco en de Eneco app: Vanaf 8 november 2021 staat jouw Mijn Eneco-omgeving voor je klaar. En kun je de Eneco app downloaden. Daar kun je al je persoonlijke gegevens inzien en eventueel wijzigen. Hierover ontvang je een e-mail van ons.
[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 29-10-2021 17:09 ]
Nietszeggend dus...Medione1210 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:06:
[...]
Wat kun je van ons verwachten vanaf 1 november 2021?
We zorgen ervoor dat je overgang van Welkom Energie naar Eneco zo soepel mogelijk verloopt. We zijn voor je bezig met de volgende stappen:
Energielevering: Vanaf 1 november 2021 krijg je stroom en gas geleverd door Eneco.
Meterstanden: Als je een slimme meter hebt, lezen we de meterstanden automatisch uit. Hiervoor hoef je niets te doen. Geen slimme meter? Je ontvangt dan van ons in de eerste week van november een e-mail waarin we vragen om zo snel mogelijk je standen door te geven.
Tarieven, voorwaarden en je nieuwe termijnbedrag: Uiterlijk 5 november 2021 ontvang je van ons een e-mail met je nieuwe tarieven en voorwaarden. Ook informeren we je over je termijnbedrag, dat gebaseerd is op je energieverbruik en je nieuwe leveringstarieven. Betaalde je aan Welkom Energie via automatische incasso? Dan doe je dat bij Eneco ook. Het termijnbedrag wordt rond 27 november 2021 voor het eerst afgeschreven.
Toegang tot Mijn Eneco en de Eneco app: Vanaf 8 november 2021 staat jouw Mijn Eneco-omgeving voor je klaar. En kun je de Eneco app downloaden. Daar kun je al je persoonlijke gegevens inzien en eventueel wijzigen. Hierover ontvang je een e-mail van ons.
Zeker mee eens, het zou ook wel heel makkelijk worden als er een vangnet zou zijn, dan kan je ieder jaar gaan gokken op de hoogste bonus en / of laagste tarieven. Gaat het goed, pak je ieder jaar een leuke besparing of verdien je er zelfs aan. Gaat het niet goed, geeft niet, er is een vangnet. Daarnaast zou het denk ik de kosten ook alleen maar opdrijven voor andere klanten, immers dat, waarschijnlijk sector brede vangnet in zo'n geval, moet ook ergens van betaald worden.KNed schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:00:
[...]
Helemaal mee eens, je kan toch niet overal vangnetten voor gaan creëren?!
Ik stap ook elk jaar over van energie leverancier, maar kies wel altijd een leverancier die > 5 jaren ervaring heeft. Die nieuwe comboys hebben dan lagere tarieven maar ik zit liever wat meer safe.
Als je het risico wel neemt dan kan je ook je neus stoten... Dat zien we nu.
Hahaha wat een grap, die mail van Eneco.
Vanaf 1 november ga je ons betalen maar we maken pas 5 november bekend wat het tarief is.
Suck it consumenten!
Snap echt niet dat een ACM of Consumentenbond hierin mee kunnen gaan.
Vanaf 1 november ga je ons betalen maar we maken pas 5 november bekend wat het tarief is.
Suck it consumenten!
Mijn contract liep 15 oktober af. Onlangs heb ik de eindafrekening gekregen en heb meer verbruikt dan vooruit betaald. Oftewel ik moet bijbetalen. Is dat handig om dit ook te storneren?
Het is goedgekeurd, mogelijk zelfs mede-opgezet / bedacht door de ACM op basis van onze eigen wetgeving. Het zou naar mijn mening vooral vreemd zijn zou de ACM hier niet mee akkoord gaan. Idem voor de consumentenbond. Zie ook uitleg elders in het topic van o.a. Arnoud Engelfriet over deze wetgeving.Patavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:14:
Vanaf 1 november ga je lekker ons betalen maar we maken pas 5 november bekend wat het tarief is.
Suck it consumenten!
Waarom wil je nog meer geld terughalen als je al bij moet betalen? Ik snap je logica niet hierin.Jazamaxwell schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:16:
Mijn contract liep 15 oktober af. Onlangs heb ik de eindafrekening gekregen en heb meer verbruikt dan vooruit betaald. Oftewel ik moet bijbetalen. Is dat handig om dit ook te storneren?
De constructie an sich doelt hij denk ik ook niet op. Meer dat de tarieven pas na 5 dagen bekend worden, mochten de tarieven echt buitensporig zijn draai ik mijn kachel namelijk niet open deze maand.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Het is goedgekeurd, mogelijk zelfs mede-opgezet / bedacht door de ACM op basis van onze eigen wetgeving. Het zou naar mijn mening vooral vreemd zijn zou de ACM hier niet mee akkoord gaan. Idem voor de consumentenbond. Zie ook uitleg elders in het topic van o.a. Arnoud Engelfriet over deze wetgeving.
Nee, dat is niet handig. Storneren heeft alleen zin wanneer jij geld van hun moet krijgen. Wanneer dat niet het geval is, zoals in jouw geval, gewoon de rekening voldoen binnen de betaal termijn en je bent er vanaf.Jazamaxwell schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:16:
Eneco heeft betaald voor het klantenbestand, zal wel even rekenen zijn hoe ze dat terugverdienenPatavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:14:
Suck it consumenten!
Qua tarieven zou ik kijken naar de tarieven voor het model-contract van Eneco. Dat zijn verwacht ik de tarieven waar je aan moet denken aangezien je naar een variabel contract gaat. Mogelijk dat ze nog proberen deze tarieven te verbeteren, maar veel slechter zou ik niet verwachten, daar dat niet logisch zou zijn (en mogelijk ook niet passend binnen onze wetgeving, immers moet het contract dat je krijgt 'eerlijk' zijn, volgens de wetgeving), een tarief veel hoger bij een verplicht contract ten aanzien van een contract dat je op dit moment zelf kan afsluiten past daar m.i. niet in.MaartenFM schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:19:
[...]
De constructie an sich doelt hij denk ik ook niet op. Meer dat de tarieven pas na 5 dagen bekend worden, mochten de tarieven echt buitensporig zijn draai ik mijn kachel namelijk niet open deze maand.
Allemaal leuk en aardig, maar ik ben benieuwd hoe de rechter in dezen de ‘menselijke maat’ toetst.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Het is goedgekeurd, mogelijk zelfs mede-opgezet / bedacht door de ACM op basis van onze eigen wetgeving.
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
Ik snap alleen niet waarom ze die niet al bekend maken. Die weten ze, de contracten liggen klaar. Nee, ik vermoed dat Eneco driftig uitrekent hoeveel poten ze ons moeten uitdraaien om er zelf aan te verdienen.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:24:
[...]
Qua tarieven zou ik kijken naar de tarieven voor het model-contract van Eneco. Dat zijn verwacht ik de tarieven waar je aan moet denken aangezien je naar een variabel contract gaat. Mogelijk dat ze nog proberen deze tarieven te verbeteren, maar veel slechter zou ik niet verwachten, daar dat niet logisch zou zijn (en mogelijk ook niet passend binnen onze wetgeving, immers moet het contract dat je krijgt 'eerlijk' zijn, volgens de wetgeving), een tarief veel hoger bij een verplicht contract ten aanzien van een contract dat je op dit moment zelf kan afsluiten past daar m.i. niet in.
Hoe bedoel je dat exact? Die wetgeving is er voor om te zorgen dat een consument gegarandeerd is van energie levering. Ik acht de kans zeer aanwezig dat een rechter daar vrij veel waarde aan hecht.KaliBaba schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:24:
[...]
Allemaal leuk en aardig, maar ik ben benieuwd hoe de rechter in dezen de ‘menselijke maat’ toetst.
De vraag is echter of de consument gedwongen mag worden in een contract waar hij/zij totaal geen zicht heeft op de kosten.Dennism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:26:
[...]
Hoe bedoel je dat exact? Die wetgeving is er voor om te zorgen dat een consument gegarandeerd is van energie levering. Ik acht de kans zeer aanwezig dat een rechter daar vrij veel waarde aan hecht.
Als ik dit niet wil betalen voor deze diensten, is dat mijn goed recht. Als ik niet op 1 november een ander mag kiezen, dan wringt daar de schoen.
Behalve dat het bij wet verboden is om ons tussen oktober en maart af te sluiten.
Precies dat. In de wetgeving had imo bepaald moeten worden dat klanten bijvoorbeeld een maand de tijd krijgen om een leverancier te kiezen, mochten de verwerkingstermijnen krap worden. Met een maand terugwerkende kracht oid. Vrije markt is vrije markt. Zo werkt het ook als je je vergeet aan te melden bij een leverancier.Patavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:29:
[...]
De vraag is echter of de consument gedwongen mag worden in een contract waar hij/zij totaal geen zicht heeft op de kosten.
Als ik dit niet wil betalen voor deze diensten, is dat mijn goed recht. Als ik niet op 1 november een ander mag kiezen, dan wringt daar de schoen.
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
Het staat je natuurlijk vrij de wetgeving aan te vechten, maar deze lijkt vrij duidelijk te zijn.Patavorene schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:29:
[...]
De vraag is echter of de consument gedwongen mag worden in een contract waar hij/zij totaal geen zicht heeft op de kosten.
Daarnaast kan er natuurlijk gediscussieerd worden over de wenselijkheid van deze wetgeving, maar dat doet er m.i. niet aan af dat de ACM op dit moment wettelijk gezien de juiste route lijkt te volgen.
En dus moet de wet getoetst worden.GENETX schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:29:
Behalve dat het bij wet verboden is om ons tussen oktober en maart af te sluiten.
Jullie krijgen van Eneco een scherp tarief aangeboden die vast staat tot maart 2022.
Dit om jullie tegemoet te komen om na dit grote verlies goed de winter door te komen.
Staat op de website van Welkom Energie.
Dit om jullie tegemoet te komen om na dit grote verlies goed de winter door te komen.
Staat op de website van Welkom Energie.
De wet vindt het belangrijker dat iedereen gewoon stroom en gas krijgt, niet dat je de beste deal krijgt. Het is heel vervelend dat de toko failliet is, en dat gaat klanten geld kosten. Je zit voor een maand aan een (duurder) contact vast, daarna mag je zelf iets uitzoeken. Het is allemaal niet ideaal, maar je wordt in ieder geval niet afgesloten.KaliBaba schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:32:
[...]
Precies dat. In de wetgeving had imo bepaald moeten worden dat klanten bijvoorbeeld een maand de tijd krijgen om een leverancier te kiezen, mochten de verwerkingstermijnen krap worden. Met een maand terugwerkende kracht oid. Vrije markt is vrije markt. Zo werkt het ook als je je vergeet aan te melden bij een leverancier.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
wat is je bron dat Eneco heeft betaald voor het klantenbestand?Wolly schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:20:
[...]
Eneco heeft betaald voor het klantenbestand, zal wel even rekenen zijn hoe ze dat terugverdienen
Dat zou het argument dat het een overname is, en ze de contracten moeten overnemen namelijk sterker maken.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
T-8one schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:37:
[...]
wat is je bron dat Eneco heeft betaald voor het klantenbestand?
Dat zou het argument dat het een overname is, en ze de contracten moeten overnemen namelijk sterker maken.
https://www.ad.nl/economi...ensatie-slinken~aa780efc/,,Of er voor de kleinverbruikers nog een uitkering te verwachten is en zo ja welk bedrag, kan ik nog niet zeggen”, laat Van Raaijen weten. Nu Eneco een klein bedrag heeft betaald om de klantenportefeuille van Welkom Energie over te nemen, zou er in ieder geval iets van geld moeten zijn.
Is dat niet alleen van toepassing als je in de schuldhulpverlening zit of wanneer het al meer dan 2 dagen aaneengesloten gevroren heeft in die periode?GENETX schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:29:
Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
• De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
• Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
• De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
• Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.