Loading2000 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:07:
Jammer, dat vind ik echt een gemiste kans.
Ik had gehoopt dat de activiteit en veelvoud van argumenten die je op dit forum had laten zien, juist ook daar, op de plek waar het er toe doet, met verve voor het voetlicht zou brengen.
Ik heb het overwogen. Maar ik heb alle argumenten al verzameld in mijn klaagschrift en repliek. Wat te zeggen viel is daarin gezegd.
Maar zoals je hier ook hebt kunnen lezen is de reactie van Eneco bepaaldelijk dun, en gaat nauwelijks in op de inhoud. Ik heb ook niet de illusie dat Eneco de materie volledig vat of wil vatten.
De GE heeft aangegeven dat de enige reden voor een mondelinge behandeling was omdat Eneco daarom had verzocht. Gezien het eerder acteren van Eneco verwachtte ik daar weinig van.
Daarbij komt nog de recente GE-uitspraak inzake DGB,
waarmee de teneur wel is gezet, alsmede een aantal vormfouten.
Overigens had ik een andere agenda en kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn, hoe goed ik mijn best ook doe.
Misschien goed om op te merken dat de drie leden van de Geschillencommissie en de twee Eneco-ers dit allemaal in werktijd doen, en betaald.
Ík moet het in privétijd doen en op eigen kosten.
Ik heb gisteren de discussie hier nog eens kort doorgelezen, en ik sla dan eigenlijk steil achterover van het niveau van kennis en inzicht dat hier de afgelopen maanden bijeen is gebracht.
Om dat allemaal te vatten en 'met verve over het voetlicht te brengen' is wat veel gevraagd. En wellicht ook teveel van het goede voor de GE.
De
uitspraak is echter 'de plek waar het er toe doet'. Zoals
gezegd zullen de gronden de beslissing moeten kunnen dragen.
De GE zal dus elk van mijn aangedragen punten inhoudelijk moeten waarderen en op basis daarvan besluiten.
Naar mijn verwachting zal dat dus in het verlengde zijn van de DGB-uitspraak.
Men zal de gronden dus zeer zorgvuldig moeten formuleren.