Ik las die uitspraak toch anders.desp schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 08:29:
[...]
Een rechter die in een tussenvonnis stelt dat uit hoofde van lid 6 van rechtswege een overeenkomst kan ontstaan, heb ik weinig vertrouwen in.
Daarbij stelt de rechter Innova ook nog eens in de gelegenheid het vermoeden dat lid 5 van toepassing was, te weerleggen door met een besluit van de netbeheerder te komen waarin staat dat aanwijzing o.g.v. lid 6 heeft plaatsgevonden. Alsof de netbeheerder kiest of lid 5 of 6 van toepassing was. Man o man - ik krijg altijd kriebels van kantonrechters.
Dat uit lid 6 van rechtswege een ovk kan ontstaan volgt trouwens wel uit de besluiten LZ.
De vraag is juist of dit niet strijdig is met andere wettelijke bepalingen en welke er dan voorrang heeft.
Maar de rechter gaat juist uit van toepassing lid 5. Als Innova dat anders ziet dan moeten ze dat aantonen dmv het restverdelingsbesluit van de ACM dat er niet is. De netbeheerder kan daarin niet kiezen, maar dat stelt de rechter ook niet. Die gaat eigenlijk uit van lid 5 en contractsovername tenzij Innova het tegendeel kan bewijzen.