Joyous-P schreef op zondag 20 februari 2022 @ 15:08:
[...]
Ik wil ook wel eens geen vragen beantwoorden .. maar morgen ga en blijf ik telefonisch contact zoeken tot ik een goed en wel antwoord heb op mijn vragen:
[i]- Waarom komt er een incassobureau per e-mail geld eisen terwijl op de laatste eindafrekening staat dat ik geld terug krijg?
Mogelijk omdat jij MOI's hebt gedaan?
- Krijgen we dan een nieuwe eindafrekening als de vorige niet klopt?
Als de vorige eindafrekening niet klopte bij aanlevering aan jou, dan had je dat direct moeten aangeven, en zou je inderdaad recht hebben gehad op een nieuwe eindafrekening.
Als deze destijds wel klopte, maar nu niet meer omdat jij MOI's hebt gedaan zou dat anders kunnen zijn, dan kunnen ze mogelijk volstaan met een overzicht waarin de eind afrekening en MOI's verrekend worden en waar een nieuw eind saldo uit zal komen.
Het is dus mogelijk de vraag waarom de eindafrekening niet meer klopt, is dat aan WE te wijten, of aan jou, omdat jij achteraf financiële transacties hebt laten terugdraaien.
- Waarom heeft u ons niet op de hoogte gebracht dat een incassobureau contact met ons op neemt?
Zou dat niet al ergens in de voorwaarden staan? Mijn werkgever heeft bijvoorbeeld in de voorwaarden al staat dat er een incasso bureau wordt ingeschakeld in bepaalde situaties. Ik kan me voorstellen dat een energieboer, die waarschijnlijk veel vaker met dat soort zaken te maken heeft, dat ook doet. Daarnaast zou ik uitzoeken of dit überhaupt een verplichting is, anders zal daar je antwoord liggen, een curator zal over het algemeen geen extra werkzaamheden uitvoeren die geld kosten, maar niets opleveren voor de boedel. Als er dus geen informatie plicht is, is het niet te verwachten dat een curator daar extra stappen voor zal zetten.
- Waarom is er gekozen om dit via een linkje in het mailtje (dat vrij obscuur is / phishing?) weg te stoppen?
Deze is wat vreemd, eerst claimen dat je niet op de hoogte bent gebracht, daarna aangeven dat je wel op de hoogte bent gedracht, maar schijnbaar verbolgen omdat het via een 'linkje' is gebeurt.
- Had u niet beter de ex-Welkom Energie klanten per e-mail of post op de hoogte kunnen stellen dat u een incassobureau inschakeld?[/i]
Is natuurlijk netjes, maar voor zover ik weet is daar geen wettelijke verplichting voor, daarnaast geef je net zelf aan dat je wel per mail op de hoogte gesteld bent (het 'linkje'). Ook hier zou ik wat eenduidiger zijn in je vraagstelling, ben je nu wel of niet geinformeerd?
Ik zou daar 1 richting in kiezen, of wel je doet je beklag omdat je van mening bent dat je niet geïnformeerd bent, of wel je doet je beklag omdat je van mening bent dat je niet op correcte wijze geïnformeerd bent (maar zoek dan wel even uit hoe je wettelijk gezien geïnformeerd had moeten worden, het staat immers nogal slordig als je iemand beticht van zaken niet gedaan te hebben die had moeten doen, terwijl blijkt dat dit helemaal geen verplichting is.
Ik heb zo'n voorgevoel dat ik na vraag 2 al afgeblaft ga worden en na vraag 3 de hoorn erop ligt.
Dat zal verwacht ik grotendeels van de klant houding afhangen. Vliegen vang je met stroop, niet met azijn, als jij netjes correct en zakelijk bent t.o.v. een klantenservice medewerker zal deze dat normaal gesproken ook zijn. Die mensen doen ook gewoon simpelweg maar hun werk, als jij ze behandeld hoe jij ook graag behandeld zou willen worden, dan loopt zoiets meestal wel los. Ga vol emotie zo'n zakelijk gesprek in, ja, dan wil het helaas wel eens anders aflopen.