Beste klant,
Helaas moeten we je informeren dat EnergieFlex afgelopen donderdag uitstel van betaling heeft ontvangen. Het uitstel van betaling is aangevraagd omdat de directie van EnergieFlex voorziet dat zij op korte termijn niet in staat is aan al haar financiële verplichtingen te voldoen.
Op maandag 15 oktober 2018 heeft de ACM (Autoriteit Consument en Markt) de vergunning van EnergieFlex voor het leveren van energie (gas en elektra) ingetrokken. Als gevolg van het intrekken van de vergunning is op dit moment sprake van een zogenaamde ‘vensterperiode’. Deze periode duurt uiterlijk tot en met 31 oktober 2018. De vensterperiode dient ervoor te zorgen dat er een oplossing gezocht kan worden voor jou als klant van EnergieFlex. Tijdens deze vensterperiode blijven wij als EnergieFlex gewoon jouw energie leveren. Je hoeft je dus geen enkele zorgen te maken over de levering van je energie, dit blijft gewoon doorgaan.
Wat betekent dit voor jou?
Op dit moment onderzoekt de bewindvoerder samen met de directie van EnergieFlex de mogelijkheden om de energielevering aan jou door een nieuwe leverancier te laten overnemen. Mocht het niet lukken om de klanten over te dragen, dan worden de klanten verdeeld over de energieleveranciers. De levering van elektriciteit en gas wordt dus in alle gevallen voortgezet.
Tijdens deze vensterperiode blijft EnergieFlex gewoon jouw energie leveren.
Je kunt tijdens deze vensterperiode niet zelf overstappen naar een andere leverancier. Dit is om ervoor te zorgen dat - in samenspraak met de ACM - op een rustige en nette manier een oplossing gezocht kan worden voor de klanten van EnergieFlex. Na deze periode kan wel weer worden overgestapt.
Indien er voor jou ontwikkelingen plaatsvinden ten aanzien van je energiecontract word je hierover geïnformeerd.
tarief was 0.20326 en 0.19032
gas 0.6281
31-10-2018
Geachte heer,
Afgelopen vrijdag heeft u van EnergieFlex te horen gekregen dat Innova Energie vanaf 1 november uw nieuwe leverancier wordt.
Innova Energie ontzorgt!
Wat kunt u van ons verwachten? We kijken graag naar wat makkelijker kan en denken in oplossingen om samen met u het energieverbruik te verduurzamen. Wij zullen te allen tijde kijken welke producten het best aansluiten op uw behoefte.
Waar kan ik op rekenen?
Om uw levering van stroom en/of gas te garanderen, start u met een variabel contract. Zo komt u in ieder geval niet zonder stroom en/of gas te zitten. Dat is fijn!
In de bijlage van de e-mail vindt u uw nieuwe leveringsovereenkomst, inclusief een overzicht van de voor nu geldende tarieven.
Aangezien wij u een zo goed mogelijk voorstel willen doen, voor een voordelig vast energiecontract, ontvangt u deze op 1 november van ons. In dit voorstel bieden we scherpere tarieven aan dan de variabele tarieven. Daarnaast bieden wij u een interessante korting. Houd uw mailbox goed in de gaten.
Vragen over de afwikkeling van EnergieFlex?
Openstaande teruggaven, welkomstbonussen en teveel betaalde termijnbedragen ontvangt u niet van Innova Energie. Voor vragen hier omtrent en de afwikkeling van het faillissement van Energieflex kunt u terecht bij de curator.
Voor andere vragen bekijk de veelgestelde vragen op website.
tarieven innova 0,23 en 0,21 en gas was 0.76
vervolgens op 09-11-2018
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij bericht ik u dat de Rechtbank Midden-Nederland bij beschikking van 11 oktober 2018 surseance van betaling heeft verleend aan de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid FLEXENERGIE B.V.,(‘FlexEnergie’), tevens handelend onder de namen ENERGIEFLEX, ENERGYFLEX, N.E.C. ENERGIE en NAC ENERGIE, statutair gevestigd te Utrecht en feitelijk gevestigd te (1066 VH) Amsterdam aan het adres Johan Huizingalaan 763 A, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 58003487, met benoeming van mr. P.J. Neijt tot rechter-commissaris en met aanstelling van ondergetekende tot bewindvoerder.
Bij beschikking van 22 oktober 2018 van de Rechtbank Midden-Nederland is de surseance van betaling ingetrokken en is het faillissement van Flexenergie B.V. uitgesproken. Mr. P.J. Neijt is benoemd tot rechter-commissaris en ondergetekende is aangesteld tot curator.
Gevolgen faillissement
Als gevolg van de surseance van betaling en het daaropvolgende faillissement van FlexEnergie heeft de Autoriteit Consument en Markt (‘ACM’) de vergunningen voor de levering van energie van FlexEnergie ingetrokken. Ik heb in samenspraak met de ACM de mogelijkheden onderzocht om de levering van energie vanaf 1 november 2018 veilig te stellen omdat u als klant niet zonder energie mag komen te zitten. In het kader van deze leveringszekerheid heb ik met Innova Energie B.V. overeenstemming bereikt over de overname van de energielevering per 1 november 2018.
In de afgelopen dagen ben ik door verschillende klanten benaderd met vragen over de gevolgen van het faillissement. Via deze klantinformatie treft u de meest voorkomende vragen van klanten welke zijn verwerkt en zijn beantwoord. Voor beantwoording van uw vragen verwijs ik u naar deze klantinformatie.
Vordering indienen
In mijn hoedanigheid van curator van FlexEnergie nodig ik u hierbij uit uw eventuele vorderingen op FlexEnergie bij mij in te dienen. Uw vordering – inclusief onderliggende bewijsstukken - kunt u indienen via
www.crediteurenlijst.nl. U ontvangt dan direct een officiële bevestiging van de ingediende vordering per e-mail en uw vordering wordt automatisch geplaatst op de lijst van crediteuren. Indien u aanspraak maakt op vergoeding van rente en/of een boete verzoek ik u tevens de grondslag daarvan aan te geven en de omvang daarvan nauwkeurig te specificeren.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van het voorgaande nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u uw vraag sturen naar flexenergie@wijnenstael.nl. De binnenkomende vragen zullen worden verzameld en geanalyseerd en in een latere fase van het faillissement zal – voor zover noodzakelijk – aanvullende klantinformatie aan de crediteuren worden verzonden. Houdt u er daarom rekening mee dat de beantwoording van uw vragen wat meer tijd in beslag kan nemen.
Met vriendelijke groet,
oftwel eerst mail innova voordat ik uberhaupt van de curator had gehoor dat het was overgenomen