Dat is inderdaad wel een grappige, aangezien dat lijnrecht tegen hun eigen algemene voorwaarden in gaat.
Al is dat hier al niet meer van toepassing, in het richtsnoer staat immers:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0033394/2013-04-01Onder ‘binnen een redelijke termijn in rekening brengen’ verstaat de ACM dat de vergunninghouder de opzegvergoeding zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk bij het versturen van de eindafrekening, in rekening brengt.
Waaruit blijkt, dat zelfs al zouden deze actievoorwaarden prevaleren over de algemene voorwaarden dat de curator al besloten moet hebben deze vergoeding niet te claimen. Daarnaast is WE geen vergunninghouder meer, wat mogelijk uit nog uit kan maken, aangezien daar expliciet naar gerefereerd wordt.
Daarnaast moet de opzegvergoeding opgenomen worden in de overeenkomst:
De ACM oordeelt dat er sprake is van een redelijke voorwaarde indien het beding, op grond waarvan de vergunninghouder het recht verkrijgt een opzegvergoeding in rekening te brengen, wordt opgenomen in de overeenkomst, waarbij duidelijk wordt aangegeven wat de hoogte van de opzegvergoeding is.
Ik weet niet of Welkom dat netjes voor elkaar had.
Ik had eigenlijk verwacht dat het richtsnoer ook zou bepalen dat een opzegvergoeding alleen van toepassing mag zijn wanneer de consument het contract vroegtijdig beëindigd, maar dat kom ik niet letterlijk tegen, al lijkt dat wel de bedoeling te zijn van het richtsnoer.
[
Voor 3% gewijzigd door
Dennism op 01-12-2021 21:12
]