Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-NL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 11:43
vatermater schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:34:
Ben benieuwd hoe andere dit doen. Als je via storneren en MOI het gehele tegoed van Welkom Energie (eigenlijk van de bank) terugkrijgt, evt inclusief welkom bonus naar ratio, dien je dan alsnog een vordering in bij de curator?

Iets met op twee paarden wedden.
Er is een kans dat de correlatie tussen vordering rabobank en het in feite niet betaald hebben van het voorschot niet correct verwerkt gaat worden binnen het faillissement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
mikin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:00:
Rekening van Eneco ontvangen voor periode 1-11-2021 tot 09-11-2021.
Ze brengen hiervoor €319,- in rekening en laten geen specificatie zien hoe dit bedrag is opgebouwd.
Via de chat heb ik de meterstanden kunnen bemachtigen van 09-11-2021.

Dus voor onderstaand effectief verbruik word €319,- in rekening gebracht.
Normaal: 37kw
Dal: 31kw
Gas: 48m3

is dat niet een beetje erg veel?
Hoeveel hebben ze bij jullie berekend?
Zit daar een boete bij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:22:
[...]

Vandaar dus mijn eerdere vraag of iemand Modelcontract + tarieven heeft die Eneco per 1/11 hanteerde!
Want dan pas kun je een goede controleberekening doen.

Anyone?!
Wat ik t.o.h. heb kunnen vinden ... maar neem aan dat je het liefst de cijfers van Eneco zelf ziet. Geloof niet dat deze zo openbaar stonden en je deze cijfers pas kreeg per telefoon op in je mailbox met een voorstel.
bvloon schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:46:
...

Gas per m3 € 1,80442
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,99

Echter, op donderdag 4 november heb ik om 13:37 via 088 895 5955 met een collega gesproken en gevraagd naar de tarieven van uw modelcontract. Die gaf mij de volgende tarieven door:

Stroom per kWh enkel € 0,22655
Gas per m3 € 0,84125
Modelcontract prijzen 1 Juli

Modelcontract prijzen 2

@PJW9779

[ Voor 32% gewijzigd door Joyous-P op 19-11-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
mikin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:29:
[...]

Tarieven zijn niet meer inzichtelijk voor mij omdat ik nu geen actief account meer heb...
ik kan nog gewoon in mijn Eneco account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Ze brengen hiervoor €319,- in rekening en laten geen specificatie zien hoe dit bedrag is opgebouwd.

Je hebt toch wel een eindafrekening oid?
Geen specificaties, geen betaling.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Weer nieuwe info, eneco heeft blijkbaar 2 miljoen betaald aan WE om de klanten te mogen overnemen. Daarna (?) zat er nog maar 1,95 miljoen in kas?

Raadsel waar al dat geld gebleven is….. 22 euro per klant overgehouden na maanden oppotten en een stookseizoen dat net begonnen was.

Kan niet anders dan pure oplichting zijn.

https://www.ad.nl/economi...-welkom-energie~a4f9bfeb/

[ Voor 18% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 19-11-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat klinkt meer als je voorschot voor de hele maand. 3x100 komt daar aardig in de buurt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:46:
Weer nieuwe info, eneco heeft blijkbaar 2 miljoen betaald aan WE om de klanten te mogen overnemen. Daarna (?) zat er nog maar 1,95 miljoen in kas?

Raadsel waar al dat geld gebleven is….. 22 euro per klant overgehouden na maanden oppotten en een stookseizoen dat net begonnen was.

Die 2 miljoen klopt niet, het 1.75 miljoen excl BTW of 2.12 miljoen incl BTW, zie verslag curator

https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_21_241_F_V_01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
vatermater schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:34:
Ben benieuwd hoe andere dit doen. Als je via storneren en MOI het gehele tegoed van Welkom Energie (eigenlijk van de bank) terugkrijgt, evt inclusief welkom bonus naar ratio, dien je dan alsnog een vordering in bij de curator?

Iets met op twee paarden wedden.
Vraag is reeds eerder beantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Joyous-P schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:44:
[...]

Wat ik t.o.h. heb kunnen vinden ... maar neem aan dat je het liefst de cijfers van Eneco zelf ziet. Geloof niet dat deze zo openbaar stonden en je deze cijfers pas kreeg per telefoon op in je mailbox met een voorstel.

[...]

Modelcontract prijzen 1 Juli

Modelcontract prijzen 2

@PJW9779
Top! Dank je wel!
Hiermee valt alvast te werken. Alles wat we hier doen is best effort.
Misschien dat een officieel overzicht nog opduikt. Ik ga in ieder geval nog een keer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:37
BertEnergie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:44:
[...]

ik kan nog gewoon in mijn Eneco account
Ik ook nog maar kan niks inzien buiten de openstaande nota zonder specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Net met tegenzin vanuit de Rabobank een MOI ingediend, 5 keer over moeten bellen, en ze bellen terug over de uitkomst, iemand al geld bij de Rabobank terug gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-09 10:08
Pudding94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:49:
Net met tegenzin vanuit de Rabobank een MOI ingediend, 5 keer over moeten bellen, en ze bellen terug over de uitkomst, iemand al geld bij de Rabobank terug gehad?
Nee, niemand nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
Dankjewel, voor de reactie... Hopelijk krijg ik wat terug.. Zit in de WSNP en dan voor 599 euro het schip in is niet zo best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:47
Ik heb ook mijn afrekening binnen, €123 in 15 dagen. bijna alleen houtkachel aan en koud douchen (lang leven Wim Hof).
Net nog in de chat gevraag:
-hoe ze aan die bedragen komen aangezien ik geen contract heb afgesloten met ze.
-Hoe ze het automatisch gaan incasseren als ik geen machtiging heb gegeven.
-nog een aantal vragen die hier in het forum ook langs komen.
Alle antwoorden waren, ja maar dat mag van acm. Zelfs als je er op wijst dat dat niet zo is krijg je toch als antwoord ja maar acm.
Ben er helemaal klaar mee, wacht nog op mijn moi's dan even rekenen en ik denk nog 2 inschieten om op nul te komen.
Ben er wel klaar mee, het is vechten tegen de bierkaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:51:
[...]
En dat betekent dat ondanks er geen debetstand geoorloofd was, alle MOI's gewoon gehonoreerd worden.
Er staat stornering, en een stornering hoeft geen MOI te zijn.

Maar dat was idd wel te verwachten, op een betaalrekening waar je niet rood kan zijn, kan een bank toch zijn maandelijkse kosten af boeken waardoor je ook negatief kan staan.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 19-11-2021 14:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Harmvdw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:56:
Ik heb ook mijn afrekening binnen, €123 in 15 dagen. bijna alleen houtkachel aan en koud douchen (lang leven Wim Hof).
-hoe ze aan die bedragen komen aangezien ik geen contract heb afgesloten met ze.
Alle antwoorden waren, ja maar dat mag van acm. Zelfs als je er op wijst dat dat niet zo is krijg je toch als antwoord ja maar acm.
Ben er helemaal klaar mee, wacht nog op mijn moi's dan even rekenen en ik denk nog 2 inschieten om op nul te komen.
Van welke leverancier? Gezien de korte periode lijkt het erop dat je het over Eneco hebt. Als dit zo is en het bedrag is correct n.a.v. de (woeker)tarieven en je daadwerkelijke gebruik, dan ontkom je er niet aan om dit te betalen (ja, acm). Incasso tegenhouden/storneren is dan eerder een principe kwestie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Area51©
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-09 10:08
Pudding94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:54:
[...]

Dankjewel, voor de reactie... Hopelijk krijg ik wat terug.. Zit in de WSNP en dan voor 599 euro het schip in is niet zo best..
Ik zit ook bij de Rabo. 3 weken geleden al MOI ingediend. Afgelopen dinsdag gebeld, 'was nog in behandeling'.
Diverse mensen bij andere banken hebben het geld via MOI al teruggekregen.
Rabo was ook de bank die de incasso uitvoerde. Doen voor eigen klanten nog moeilijk. Maar als de incasso terecht was hadden de andere banken het geld niet terug kunnen boeken. Dus Rabo zal uiteindelijk ook voor eigen klanten over de brug moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
pdukers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:03:
[...]

Van welke leverancier? Gezien de korte periode lijkt het erop dat je het over Eneco hebt. Als dit zo is en het bedrag is correct n.a.v. de (woeker)tarieven en je daadwerkelijke gebruik, dan ontkom je er niet aan om dit te betalen (ja, acm). Incasso tegenhouden/storneren is dan eerder een principe kwestie.
Ja eneco, ja het bedrag zal wel correct zijn, ik heb niet mijn meterstanden doorgegeven maar ga er vanuit dat dat wel via de netbeheerder is gegaan.
Betalen vindt ik ook niet erg (de hoogte wel) maar het is inderdaad een principe gevoel, ze doen het gewoon omdat ze een groot bedrijf zijn. Maar ik laat het maar gebeuren, het is me de energie niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Douche je altijd al koud of vanwege de prijzen. Ik kan niet zonder mijn warme douche 😂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvloon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 17:28
Het is maar de vraag of je een overeenkomst met ze hebt. Dat betwijfel ik. Immers, Artikel 95M Lid 1 van de energiewet 1998 stelt dat 'de voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal'

De voorwaarden zijn in mijn geval pas bekend gemaakt op 5 november. Na de start van de levering. Daarom stel ik dat er geen overeenkomst is tussen partijen, dat er niet gefactureerd kan worden tot dat we overeenstemming hebben, en derhalve ook niet kan worden geincasseerd.

Lid 2 - Leveranciers zorgen ervoor dat afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, te allen tijde transparante informatie kunnen verkrijgen over de geldende tarieven en voorwaarden voor levering en transport van elektriciteit.

ook niet aan voldaan. Lid 4 biedt uitweg tot vernietiging.

Zelfs al zou je de algemene voorwaarden van Eneco hanteren, dan nog kom je op hetzelfde uit. Inmiddels ligt deze vraag bij Eneco. Na antwoord (duurt nog 10 dagen) kan ik verder, eventueel via de geschillencommissie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
Rofdof schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:12:
[...]

Douche je altijd al koud of vanwege de prijzen. Ik kan niet zonder mijn warme douche 😂
Was al een tijdje aan het koud afdouchen, nu een paar weken helemaal, maar dat valt nog niet mee hoor. Deed het uit principe dat ik het Eneco niet gun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
bvloon schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:14:
[...]

Het is maar de vraag of je een overeenkomst met ze hebt. Dat betwijfel ik. Immers, Artikel 95M Lid 1 van de energiewet 1998 stelt dat 'de voorwaarden, verbonden aan een leverings- of transportovereenkomst met een afnemer als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, zijn transparant, eerlijk en vooraf bekend. De voorwaarden worden in ieder geval voor het sluiten van de overeenkomst verstrekt en zijn gesteld in duidelijke en begrijpelijke taal'

De voorwaarden zijn in mijn geval pas bekend gemaakt op 5 november. Na de start van de levering. Daarom stel ik dat er geen overeenkomst is tussen partijen, dat er niet gefactureerd kan worden tot dat we overeenstemming hebben, en derhalve ook niet kan worden geincasseerd.

Lid 2 - Leveranciers zorgen ervoor dat afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, te allen tijde transparante informatie kunnen verkrijgen over de geldende tarieven en voorwaarden voor levering en transport van elektriciteit.

ook niet aan voldaan. Lid 4 biedt uitweg tot vernietiging.

Zelfs al zou je de algemene voorwaarden van Eneco hanteren, dan nog kom je op hetzelfde uit. Inmiddels ligt deze vraag bij Eneco. Na antwoord (duurt nog 10 dagen) kan ik verder, eventueel via de geschillencommissie.
Wel interessant om in de gaten te houden. :) storneren van de incasso kan dan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Pudding94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:54:
[...]

No worries, direct je bewindvoerder informeren en overdragen!
Haar/hem óók informeren dat je moeite hebt of zult krijgen met het vinden van een nieuw contract. Omdat (alle?) energieleveranciers gebruik maken van cowboy-kredietcheckers. Met een keurige BKR-registratie ben je er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Kun je de Eneco klantenservice ook een email sturen ? Naast het postadres en de enorm trage chat zoek ik een manier om een recht op inzage binnen te gooien. Ik wil graag weten welke persoonlijke gegevens ze van me hebben.

Never mind: https://www.eneco.nl/klantenservice/contactformulier/

[ Voor 13% gewijzigd door JeanJeremy op 19-11-2021 15:43 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

JeanJeremy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:42:
Kun je de Eneco klantenservice ook een email sturen ? Naast het postadres en de enorm trage chat zoek ik een manier om een recht op inzage binnen te gooien. Ik wil graag weten welke persoonlijke gegevens ze van me hebben.

Die vraag beantwoorden zie via twitter. Hebben ze voor mij ook gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik heb nu ook, voor 2 incasso's, de MOI ingediend bij de Rabobank. Zoals bij anderen begon de klantenservice met geven van argumenten om het niet doen: "u krijgt een betalingsachterstand" (logisch), mogelijke afsluiting (door Eneco?), kosten door de "andere" bank (zijn ze zelf en pas bij doorvragen geeft men aan dat dit voor een onterechte incasso is). Maar door gewoon vast te houden aan het argument dat de incassomachtiging niet geldig is, werd mijn melding nog vrij snel geaccepteerd en "doorgezet naar de betreffende afdeling".

Wel slecht dat ze geen bevestiging van de melding aan de klant kunnen sturen en een indicatie van de doorlooptijd willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022

Ik heb toevallig een uur geleden met ze gechat en ze waren supersnel….. binnen een minuut contact met een medewerker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:46:

Als ik even snel kijk, zijn ze dus met een groot verlies al uit de vorige jaren begonnen in 2021. Slecht dat dit zo maar kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie

services@e.eneco.com

of

klantenservice@eneco.com

[ Voor 3% gewijzigd door BertEnergie op 19-11-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Laatst online: 22-09-2023
pdukers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:48:
Ik heb nu ook, voor 2 incasso's, de MOI ingediend bij de Rabobank. Zoals bij anderen begon de klantenservice met geven van argumenten om het niet doen: "u krijgt een betalingsachterstand" (logisch), mogelijke afsluiting (door Eneco?), kosten door de "andere" bank (zijn ze zelf en pas bij doorvragen geeft men aan dat dit voor een onterechte incasso is). Maar door gewoon vast te houden aan het argument dat de incassomachtiging niet geldig is, werd mijn melding nog vrij snel geaccepteerd en "doorgezet naar de betreffende afdeling".

Wel slecht dat ze geen bevestiging van de melding aan de klant kunnen sturen en een indicatie van de doorlooptijd willen geven.
Klopt, ik miste ook een ontvangstbevestiging of melding. Dat heb ik via de chat nog een keer gevraagd, maar was de standaardprocedure. Ze verzekerden me dat mijn MOI in behandeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

knakworst

Get more sats!

YakuzA schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:01:
[...]

Er staat stornering, en een stornering hoeft geen MOI te zijn.
Een teruggedraaide incasso is een stornering, de curator lijkt het in ieder geval op één hoop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:01:
[...]

Een teruggedraaide incasso is een stornering, de curator lijkt het in ieder geval op één hoop te gooien.
in ieder geval is jou terugbetaalde incasso (MOI) betaald van de Rabobank rekening waar de curator over schreef dat deze al een "negatieve stand" had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
BertEnergie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:51:
[...]

Die 2 miljoen klopt niet, het 1.75 miljoen excl BTW of 2.12 miljoen incl BTW, zie verslag curator

https://insolventies.rech...tPdf/16_mne_21_241_F_V_01
Vrijwel geen kans in elk geval dat ook maar een consument geld terug gaat zien. Tenzij dat conflict met GasTerra in vele miljoenen ten bate van de boedel kan resulteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BertEnergie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:07:
[...]

in ieder geval is jou terugbetaalde incasso (MOI) betaald van de Rabobank rekening waar de curator over schreef dat deze al een "negatieve stand" had
Prettig om te weten voor iedereen dat zolang de Rabo niet failliet is de incasso's gewoon terugbetaald worden :)

En met 90.000 klanten, 25 miljoen tekort, bruto omzet per jaar exclusief belastingen etc. 50 miljoen(?), kun je je echt wel afvragen, of de ACM de vergunning niet wat eerder had kunnen intrekken. De levensvatbaarheid van de onderneming was diep onder het nulpunt gezakt. Niet alleen de gestegen gasprijs is hier het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:12

Ik heb exact hetzelfde. Het blijkt het "geadviseerde termijnbedrag" te zijn zoals ik die kreeg in een mailtje twee dagen terug. Daarin wordt gezegd dat het een advies is, maar ik het zelf moet aanpassen via de klantenservice.

Ik heb net gebeld met de afdeling nota's. Omdat ik geen klant meer ben kan het niet worden aangepast. Best bizar, want ze kunnen dus zelf bepalen hoeveel zij van mijn rekening gaan afschrijven zonder enige vorm van toestemming.

Ik heb gezegd dat ik deze afschrijving zal storneren en pas als er een eindrekening is verstuurd de betaling voldoen..

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snitch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:25
pdukers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:48:

Ik had zojuist exact dezelfde ervaring, dreigen met een mogelijke betalingsachterstand, kosten van de "andere" bank die ze zelf zijn en geen enkele indicatie over de doorlooptijd of communicatie daaromtrent.

Eigenlijk schandalig dat ze gecoördineerd aan damage control lijken te doen over de rug van hun eigen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
snitch schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:19:
[...]

Ik had zojuist exact dezelfde ervaring, dreigen met een mogelijke betalingsachterstand, kosten van de "andere" bank die ze zelf zijn en geen enkele indicatie over de doorlooptijd of communicatie daaromtrent.

Eigenlijk schandalig dat ze gecoördineerd aan damage control lijken te doen over de rug van hun eigen klanten.
Als dit punt van MOI onherroepelijk gesettled is op basis van afwezigheid van juridisch correcte machtiging, dan zou je gedocumenteerd een aantal klachten bij ACM / DNB kunnen indienen. Mocht je ook schade hebben ondervonden daarvoor dan kun je een klacht bij het KIFID overwegen, al is dat meer een biased (niet voor consumenten) loterij (willekeur door onkunde) te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

[...]

Ik heb vandaag ook met de Rabobank gebeld met het verzoek om een MOI-procedure te starten. Dame kende de procedure volgens mij niet echt. Ze kon mij ook niet vertellen hoelang het ging duren en hoe ik geinformeerd zou worden.
Ik bel volgende week maar even om de voortgang te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779

Services@e.eneco.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
Rukapul schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:12:
[...]

Vrijwel geen kans in elk geval dat ook maar een consument geld terug gaat zien. Tenzij dat conflict met GasTerra in vele miljoenen ten bate van de boedel kan resulteren.
Via de MOI procedure kan iedereen zijn teveel betaalde geld terugkrijgen, alleen uitbetaling van de welkoms-korting zal er mogelijk niet in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:52
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:34:
[...]

Haar/hem óók informeren dat je moeite hebt of zult krijgen met het vinden van een nieuw contract. Omdat (alle?) energieleveranciers gebruik maken van cowboy-kredietcheckers. Met een keurige BKR-registratie ben je er nog niet.
Hoe bedoel je dit precies? Ik heb de afgelopen weken nog enkele huishoudens geholpen met overstappen, maar dat was echt geen enkel probleem. Geen zichtbare kredietcheck gehad, in ieder geval geen last van gehad. Mogelijk uiteraard dat de leveranciers op de achtergrond wel wat gecontroleerd hebben. Ging in alle gevallen om huishouders met een lager inkomen, maar zelfs dan geen enkel probleem met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:13:
[...]

Prettig om te weten voor iedereen dat zolang de Rabo niet failliet is de incasso's gewoon terugbetaald worden :)

En met 90.000 klanten, 25 miljoen tekort, bruto omzet per jaar exclusief belastingen etc. 50 miljoen(?), kun je je echt wel afvragen, of de ACM de vergunning niet wat eerder had kunnen intrekken. De levensvatbaarheid van de onderneming was diep onder het nulpunt gezakt. Niet alleen de gestegen gasprijs is hier het probleem.
Waar haal je die 25/50 miljoen vandaan? Tenzij ik iets mis in het verslag kom ik geen 25/50 miljoen tegen ze tekort zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:50:
[...]

Als ik even snel kijk, zijn ze dus met een groot verlies al uit de vorige jaren begonnen in 2021. Slecht dat dit zo maar kan.
Dat is in het bedrijfsleven niet heel vreemd, vaak zelfs bij startups de eerste jaren heel gewoon. Op die manier wordt vaak ofwel het product ontwikkeld (hier niet van toepassing) of marktaandeel gekocht (hier waarschijnlijk wel van toepassing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dennism schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:14:
[...]

Waar haal je die 25/50 miljoen vandaan? Tenzij ik iets mis in het verslag kom ik geen 25/50 miljoen tegen ze tekort zouden komen.
Energieflex had een tekort van 12 miljoen op 50.000 klanten. Dus 25 miljoen lijkt me niet onrealistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:20:
[...]

Energieflex had een tekort van 12 miljoen op 50.000 klanten. Dus 25 miljoen lijkt me niet onrealistisch.
Ok, het is dus een aanname van jou, ik dacht dat je die waarde ergens uit het eerste faillissementsverslag haalde. Daar zit het tekort voor zover ik nu kan zien op zo'n 8-9 miljoen, maar dat zal waarschijnlijk nog wel wat oplopen want het UWV heeft nog niets ingediend en waarschijnlijk ook nog niet alle klanten. Echter is de vordering van de fiscus vrij laag en kan zelfs nog lager gaan uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rukapul schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:24:
[...]

Als dit punt van MOI onherroepelijk gesettled is op basis van afwezigheid van juridisch correcte machtiging, dan zou je gedocumenteerd een aantal klachten bij ACM / DNB kunnen indienen.
Met die vage adviezen aan de telefoon kun je niet veel, omdat de Rabo altijd kan zeggen dat je de medewerker verkeerd geïnterpreteerd hebt. Die machtiging is er niet, Welkom had één werkwijze en die voldeed niet. Dat weet de Rabobank ook, daar is het kifid niet voor nodig.

Je moet voet bij stuk houden omdat je geen machtiging hebt afgegeven. Indien je echt niet een MOI mag starten, naam klantenservice medewerker vragen om een klacht in te kunnen dienen dat de medewerker jou verhindert een MOI in te dienen. Dat kan dan hier:
https://www.rabobank.nl/p...nservice/klachtenservice/

Als je dat tijdig start heb je later nooit discussie over een eventuele 13 maanden termijn (hoewel dat natuurlijk nog lang niet speelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
[...]

Van een bank wordt verwacht/geeist dat ze klanten adviseren/beschermen. Dat ze de betalingsachterstand en kosten bij een onterechte MOI is dus goed. Alleen het stukje bij mij mbt afsluiten is dubieus omdat dit feitelijk niet klopt. Duidelijk dat er mbt WE een script gemaakt is voor de klantenservice.

Weet iemand trouwens of er regels zijn mbt de maximale responstijd van de tegenpartij voor het aanleveren van het bewijs? Kan het zelf niet zo snel vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Dennism schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:18:
[...]

Dat is in het bedrijfsleven niet heel vreemd, vaak zelfs bij startups de eerste jaren heel gewoon. Op die manier wordt vaak ofwel het product ontwikkeld (hier niet van toepassing) of marktaandeel gekocht (hier waarschijnlijk wel van toepassing).
Snap dat veel bedrijven in het begin moeten investeren, maar lijkt er hier om te gaan om eerst marktaandeel te winnen met te lage prijzen.

Zou goed zijn als gaslicht.com en andere sites een solvabiliteitsrating gaan opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26

MieJuul

3970Wp

mikin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:48:
[...]

Ik ook nog maar kan niks inzien buiten de openstaande nota zonder specificatie.
Ik kan inloggen, maar krijg een pagina met de mededeling dat ze tegenwind hebben 8)7
De pagina die je zoekt werkt op dit moment niet. Probeer het later nog een keer.

Verder is er niks te zien wat specifiek voor mij van toepassing is.

Wat een zooitje.....

Wij zijn per vandaag over naar Powerpeers, maar qua communicatie loopt het allemaal maar stroef.
Ik heb van eneco noch powerpeers bericht gehad van de overgang, geen vraag om meterstanden oid.
Als ik inlog bij Powerpeers kan ik zien dat we over zijn, maar verder........

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terradale
  • Laatst online: 30-04 14:23
pdukers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:56:
[...]

Weet iemand trouwens of er regels zijn mbt de maximale responstijd van de tegenpartij voor het aanleveren van het bewijs? Kan het zelf niet zo snel vinden.
Van bank naar bank hield de SNS 14 dagen aan. De mail aan mij dateert van 5 nov. Vandaag bericht dat alle moi's worden gehonoreerd.
Beste heer xxx

U hebt ons een bericht gestuurd over een bedrag dat misschien onterecht is afgeschreven. U wilt dit terug. Daarom hebben we contact opgenomen met de bank van de organisatie die het bedrag heeft afgeschreven.

Machtiging opgevraagd
We hebben die bank gevraagd te achterhalen dat u toestemming hebt gegeven voor de afschrijving. Als de bank dat niet doet vóór 19 november 2021, boeken we het bedrag terug naar uw rekening. Als blijkt dat u wel toestemming hebt gegeven voor de automatische incasso, krijgt u het bedrag niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Nu bekend is dat Eneco maarliefst 2 miljoen voor ons over had om ons daarna een flinke verhoging te geven, gaat dat nog wat veranderen in de zaak?

Ben inmiddels overgestapt maar moet voor dat geintje 2,5 keer zo veel betalen als mijn maandbedrag bij Welkom Energie.

[ Voor 87% gewijzigd door Patavorene op 19-11-2021 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:41
Terradale schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:10:
[...]

Van bank naar bank hield de SNS 14 dagen aan. De mail aan mij dateert van 5 nov. Vandaag bericht dat alle moi's worden gehonoreerd.
Beste heer xxx

U hebt ons een bericht gestuurd over een bedrag dat misschien onterecht is afgeschreven. U wilt dit terug. Daarom hebben we contact opgenomen met de bank van de organisatie die het bedrag heeft afgeschreven.

Machtiging opgevraagd
We hebben die bank gevraagd te achterhalen dat u toestemming hebt gegeven voor de afschrijving. Als de bank dat niet doet vóór 19 november 2021, boeken we het bedrag terug naar uw rekening. Als blijkt dat u wel toestemming hebt gegeven voor de automatische incasso, krijgt u het bedrag niet terug.
Je profiteert hier van de puinzooi bij het faillissement. Bij een MOI moet de incassant een machtiging overleggen, doet ie dat niet binnen 2 weken krijg je je geld terug.

Stel 1% van de klanten dient een MOI in, heb je 900 meldingen. Vraag is of die meldingen de curator bereiken, en zo ja, of ie dat binnen 2 weken af kan handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2116
  • Laatst online: 28-11-2022
Op welke manier hebben jullie de MOI bij rabobank ingediend? Kan dit online of hebben jullie hiervoor telefonisch contact gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
S2116 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:32:
Op welke manier hebben jullie de MOI bij rabobank ingediend? Kan dit online of hebben jullie hiervoor telefonisch contact gezocht?
Scrol maar even een paar pagina's terug, genoeg info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terradale
  • Laatst online: 30-04 14:23
Welkom Energie heeft nooit winst gemaakt
Welkom Energie werd drie jaar geleden opgericht en heeft nooit winst gemaakt. In 2019, het eerste volledige jaar van zijn bestaan, dook het bedrijf meer dan 1 miljoen euro in het rood. Het jaar erop was het verlies opgelopen naar 3,8 miljoen euro.

Wel steeg de omzet fors, van 1,57 miljoen euro twee jaar geleden naar 10,19 miljoen euro vorig jaar. De razendsnelle stijging van de gasprijzen dit najaar deed het bedrijf toch de das om. Bij het bedrijf werkten tien mensen, van wie de arbeidscontracten allemaal zijn opgezegd.

Was dus kansloos bedrijf, begrijp niet dat er niet eerder gewaarschuwd is (ACM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
pdukers schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:56:
[...]Weet iemand trouwens of er regels zijn mbt de maximale responstijd van de tegenpartij voor het aanleveren van het bewijs? Kan het zelf niet zo snel vinden.
Ik denk het antwoord gevonden te hebben in de Rabobank handleiding mbt euro incasso's waar incassanten zoals WE aan moeten voldoen.
Als u het verzoek tot terugboeking accepteert, dan kunt u de Rabobank binnen zeven werkdagen opdracht geven om het bedrag van de oorspronkelijke Euro-incassotransactie van uw rekening te debiteren. De bank van de geïncasseerde voert dan de terugboeking uit.

Gaat u niet akkoord met de terugboeking? Stuur dan binnen zeven werkdagen een kopie van de
machtiging en eventuele overige informatie naar uw Rabobank
7 werkdagen heeft een incassant de tijd om het bewijs aan te leveren of de terugboeking goed te keuren. Met de nodige marges zou ik het redelijk vinden als de Rabobank dit proces binnen 3 weken moet kunnen afronden. Benieuwd hoe lang het werkeljk gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Patavorene schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:26:
Nu bekend is dat Eneco maarliefst 2 miljoen voor ons over had om ons daarna een flinke verhoging te geven, gaat dat nog wat veranderen in de zaak?

Ben inmiddels overgestapt maar moet voor dat geintje 2,5 keer zo veel betalen als mijn maandbedrag bij Welkom Energie.
'Maar liefst' vind ik vrij overdreven, we hebben het over +- €19 per klant als ik ga van het genoemde bedrag in het verslag, dat laat eigenlijk al zien dat Eneco er niet heel veel voor over heeft gehad. Dat laat immers naar mijn mening al zien dat zowel WE als Eneco niet de verwachting hadden dat deze klanten veel op zou brengen. Anders had de curator wel meer gevraagd of een van de andere partijen waarmee ze gesproken hebben naar Eneco wel meer geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
S2116 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:32:
Telefonisch via de chat kom je er niet door en verbreken ze de verbinding en krijg je onzin te horen als Eneco sluit je af etc.
PJW9779 schreef op vrijdag 19 va 2021 @ 14:34:
[...]

Ik heb nog maar een maand circa te gaan tot schone lei en moest maar gewoon terugboeken idd via MOI zoveel als ik recht op had (geen nieuwe schuld maken uiteraard), dit dus ook gedaan en dus maar de MOI opgestart vandaag.. Bij de meeste leveranciers kom ik gelukkig door de creditchecks dus bij Frank Energie voor nu, bij die boeven van Eneco wou ik geen dag langer blijven!

[ Voor 51% gewijzigd door Pudding94 op 19-11-2021 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Dennism schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:09:
[...]
Hoe bedoel je dit precies? Ik heb de afgelopen weken nog enkele huishoudens geholpen met overstappen, maar dat was echt geen enkel probleem. Geen zichtbare kredietcheck gehad, in ieder geval geen last van gehad. Mogelijk uiteraard dat de leveranciers op de achtergrond wel wat gecontroleerd hebben. Ging in alle gevallen om huishouders met een lager inkomen, maar zelfs dan geen enkel probleem met overstappen.
Da's mooi.
Ter toelichting.

De meeste Nederlanders hebben een BKR-registratie. Gewoon omdat ze bijv. een krediet hebben (gehad).
Daarnaast zijn er nog diverse andere registers.
Als er geld gemoeid is wordt er doorgaans een kredietcheck uitgevoerd. Dat gaat meestal goed. Dan merk je daar niets van.

Maar BKR doet weinig méér dan puur registreren wat hun klantorganisaties aan gegevens aanleveren. En checked dat ook niet.
Als een klantorganisatie dus verkeerde gegevens aanlevert, of verzuimt die aan te passen, dan heeft de consument plotseling een probleem.
Overigens kun je als consument heel eenvoudig - en heel veilig via je eigen bank - online checken wat BKR over jou geregistreerd heeft staan.

Daarnaast zijn er allerlei kredietcheckbureau's. Die verzamelen uit héél véél verschillende bronnen - niet alleen BKR - informatie ('data harvesting') over bijna alle Nederlanders en slaan die op in hun eigen systemen.
Die informatie bieden ze weer te koop aan. Hun klanten kunnen die informatie (laten) raadplegen, bijv. voor betalingsgedrag.

Niet alleen slaan deze bureau's de informatie veel langer op dan gebruikelijk. Ook maken ze het de consument die bij hen geregistreerd staat zo moeilijk mogelijk om te achterhalen wat over hen geregistreerd staat. En nog moeilijker om onjuiste gegevens te wijzigen. Hun reactietermijn staat standaard op één maand.

Daarbij eisen ze dan aanvullende gegevens zoals copie-ID en inkomensoverzichten. Extra informatie die volgens je 'Recht op Inzage' uit de Algemene Verordening Persoonsgegevens helemaal niet nodig is. Of laten je een hele webpagina invullen die veel meer informatie vraagt dan volgens de 'Voorbeeldbrief verzoek om inzage' van de Autoriteit Persoonsgegens nodig is (https://autoriteitpersoon...eldbrieven-privacyrechten). Allerlei 'extra informatie' die uiteraard direct aan hun systemen wordt toegevoegd.

Ik heb al jaren een perfect betalingsgedrag.
Maar ik kwam er afgelopen weken achter dat een kredietcheckbureau negatieve kredietcheckadviezen heeft gegeven over twee van mijn aanvragen voor een energiecontract. Met als consequentie dat de energieleveranciers een borgsom van €600,-- eisten.

Bij eigen nader onderzoek bleek sprake van een foutieve vermelding bij BKR, tengevolge van een verzuim van een bank om een oude lening op afgerond te zetten in het BKR-systeem.
Daarnaast bleek dat het kredietcheckbureau twee maanden zou gaan doen over het aanpassen van hun systeem, zónder dat ook maar aan te nemen was dat er daarna van hun een positief kredietadvies uit zou rollen.

De bank die de foutieve vermelding bij BKR veroorzaakte is nu bezig hun verzuim te corrigeren. Eén jaar na dato.
En ik heb per post een inzageverzoek volgens AP-model gestuurd aan het kredietcheckbureau. Wachttijd 4 weken.
Momenteel zit ik dus nog steeds bij Eneco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:28:
[...]

Da's mooi.
Ter toelichting.

De meeste Nederlanders hebben een BKR-registratie. Gewoon omdat ze bijv. een krediet hebben (gehad).
Daarnaast zijn er nog diverse andere registers.
Als er geld gemoeid is wordt er doorgaans een kredietcheck uitgevoerd. Dat gaat meestal goed. Dan merk je daar niets van.

Maar BKR doet weinig méér dan puur registreren wat hun klantorganisaties aan gegevens aanleveren. En checked dat ook niet.
Als een klantorganisatie dus verkeerde gegevens aanlevert, of verzuimt die aan te passen, dan heeft de consument plotseling een probleem.
Overigens kun je als consument heel eenvoudig - en heel veilig via je eigen bank - online checken wat BKR over jou geregistreerd heeft staan.

Daarnaast zijn er allerlei kredietcheckbureau's. Die verzamelen uit héél véél verschillende bronnen - niet alleen BKR - informatie ('data harvesting') over bijna alle Nederlanders en slaan die op in hun eigen systemen.
Die informatie bieden ze weer te koop aan. Hun klanten kunnen die informatie (laten) raadplegen, bijv. voor betalingsgedrag.

Niet alleen slaan deze bureau's de informatie veel langer op dan gebruikelijk. Ook maken ze het de consument die bij hen geregistreerd staat zo moeilijk mogelijk om te achterhalen wat over hen geregistreerd staat. En nog moeilijker om onjuiste gegevens te wijzigen. Hun reactietermijn staat standaard op één maand.

Daarbij eisen ze dan aanvullende gegevens zoals copie-ID en inkomensoverzichten. Extra informatie die volgens je 'Recht op Inzage' uit de Algemene Verordening Persoonsgegevens helemaal niet nodig is. Of laten je een hele webpagina invullen die veel meer informatie vraagt dan volgens de 'Voorbeeldbrief verzoek om inzage' van de Autoriteit Persoonsgegens nodig is (https://autoriteitpersoon...eldbrieven-privacyrechten). Allerlei 'extra informatie' die uiteraard direct aan hun systemen wordt toegevoegd.

Ik heb al jaren een perfect betalingsgedrag.
Maar ik kwam er afgelopen weken achter dat een kredietcheckbureau negatieve kredietcheckadviezen heeft gegeven over twee van mijn aanvragen voor een energiecontract. Met als consequentie dat de energieleveranciers een borgsom van €600,-- eisten.

Bij eigen nader onderzoek bleek sprake van een foutieve vermelding bij BKR, tengevolge van een verzuim van een bank om een oude lening op afgerond te zetten in het BKR-systeem.
Daarnaast bleek dat het kredietcheckbureau twee maanden zou gaan doen over het aanpassen van hun systeem, zónder dat ook maar aan te nemen was dat er daarna van hun een positief kredietadvies uit zou rollen.

De bank die de foutieve vermelding bij BKR veroorzaakte is nu bezig hun verzuim te corrigeren. Eén jaar na dato.
En ik heb per post een inzageverzoek volgens AP-model gestuurd aan het kredietcheckbureau. Wachttijd 4 weken.
Momenteel zit ik dus nog steeds bij Eneco.
Ze doen de creditchecks bij Experian (de grote jongens Essent, Eneco, Vattenfall) en de rest doet veelal een creditcheck bij EDR Credit, ik zou daar even e.e.a. nagaan want in principe word je niet op een BKR registratie afgewezen! Wel als deze ook bij bovenstaande bureaus geregistreerd staan!

Ik zou even de AV raadplegen van de leverancier waar je heen gaat als je goed In de voorwaarden spit, kan je in principe haast altijd vinden bij welk kredietbureau je word getoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Dennism schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:22:
[...]

Ok, het is dus een aanname van jou, ik dacht dat je die waarde ergens uit het eerste faillissementsverslag haalde. Daar zit het tekort voor zover ik nu kan zien op zo'n 8-9 miljoen, maar dat zal waarschijnlijk nog wel wat oplopen want het UWV heeft nog niets ingediend en waarschijnlijk ook nog niet alle klanten. Echter is de vordering van de fiscus vrij laag en kan zelfs nog lager gaan uitvallen.
Het verslag vermeldt ook nog diverse restituties en de gasoptie.
Maar dat zal, vermoed ik, nog steeds niet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
_JGC_ schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:29:
[...]

Je profiteert hier van de puinzooi bij het faillissement. Bij een MOI moet de incassant een machtiging overleggen, doet ie dat niet binnen 2 weken krijg je je geld terug.

Stel 1% van de klanten dient een MOI in, heb je 900 meldingen. Vraag is of die meldingen de curator bereiken, en zo ja, of ie dat binnen 2 weken af kan handelen.
De curator staat hier buiten. Het is inter-bancair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Pudding94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:35:
[...]

Ze doen de creditchecks bij Experian (de grote jongens Essent, Eneco, Vattenfall) en de rest doet veelal een creditcheck bij EDR Credit, ik zou daar even e.e.a. nagaan want in principe word je niet op een BKR registratie afgewezen! Wel als deze ook bij bovenstaande bureaus geregistreerd staan!

Ik zou even de AV raadplegen van de leverancier waar je heen gaat als je goed In de voorwaarden spit, kan je in principe haast altijd vinden bij welk kredietbureau je word getoetst.
Ik wilde geen namen noemen maar zowel Vattenfall als Delta checken bij EDR.
Overigens is het niveau van de EDR-helpdesk net zo flinterdun als die van de meeste banken en energieleveranciers. De goede medewerkers uitgezonderd, ook al schijnen ook die richting uitgang te bewegen.

En je krijgt dus wel degelijk een negatief advies bij een onjuiste BKR-aantekening. Laat staan bij EDR, die nog allerlei andere informatie zegt te betrekken. Deze bureau's verdienen hun geld immers met raadplegingen.

Maar ik ga niet ten onrechte €600,-- borg storten. Laat staan in het verlengde van het WE-faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
@PJW9779

ah je bedoeld dat soort bedrijven, ja dat kan soms lastig zijn. Ook met bijvoorbeeld een telefoon abonnement wanneer je op het verkeerde adres bent gaan wonen bijvoorbeeld. Zeer lullig, zeker als het een foutje betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Pudding94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:07:
[...]

Ik heb nog maar een maand circa te gaan tot schone lei en moest maar gewoon terugboeken idd via MOI zoveel als ik recht op had (geen nieuwe schuld maken uiteraard), dit dus ook gedaan en dus maar de MOI opgestart vandaag.. Bij de meeste leveranciers kom ik gelukkig door de creditchecks dus bij Frank Energie voor nu, bij die boeven van Eneco wou ik geen dag langer blijven!
Je bent verplicht je curator te informeren. Indien nodig grijpt die in.
Laatste termijn zélf storneren, en voor de rest het MOI-pad bewandelen.

Straks, na publicatie in het Insolventieregister, checken of al je schuldeisers ook daadwerkelijk de BKR-aantekeningen hebben gemuteerd. In mijn geval had één daarvan dat laatste dus niet gedaan.

Ik heb liever een wat betrouwbaarder leverancier. Dus probeer nu bij Delta de boel recht gezet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:37:
[...]

Het verslag vermeldt ook nog diverse restituties en de gasoptie.
Maar dat zal, vermoed ik, nog steeds niet voldoende zijn.
Dat verwacht ik ook niet, tenzij die gas opties serieus geld gaan opleveren, waar ik nog wel mijn twijfels bij heb.
Maar als er nu maar +-2 miljoen in kas is en alleen de BD wil, op dit moment, al 3.7 miljoen hebben zal het een lastige zaak worden. Ook als dat bedrag nog naar beneden gaat. Zeker ook omdat door de MOI meldingen er momenteel waarschijnlijk een probleem is voor de huisbank, die vrijwel zeker wel wat zekerheden gevestigd zal hebben voor de (diverse) bankrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammie75
  • Laatst online: 17-02-2022
*knip* Dit artikel is al (meermaals) geplaatst. Een repost met alleen een link rop voegt dus niets toe.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

MieJuul schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:02:
[...]

..

Wij zijn per vandaag over naar Powerpeers, maar qua communicatie loopt het allemaal maar stroef.
Ik heb van eneco noch powerpeers bericht gehad van de overgang, geen vraag om meterstanden oid.
Als ik inlog bij Powerpeers kan ik zien dat we over zijn, maar verder........
Exact the same here. Ik ga er vanuit dat ik over ben, kan inloggen, maar meer ook niet. Schijnt dat ze morgen mijn meterstand uitlezen. Is dat dan de meterstand van 19 nov? 20 nov? En vanaf welk tijdstip.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

geerttttt schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:12:
[...]

Exact the same here. Ik ga er vanuit dat ik over ben, kan inloggen, maar meer ook niet. Schijnt dat ze morgen mijn meterstand uitlezen. Is dat dan de meterstand van 19 nov? 20 nov? En vanaf welk tijdstip.
Ik heb geen slimme meters, dus dat zal nog op de ouderwetse manier moeten.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:25
Pudding94 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:07:
dus bij Frank Energie voor nu, bij die boeven van Eneco wou ik geen dag langer blijven!
Met 10 medewerkers (volgens LinkedIn) en een gloednieuw bedrijf (~1 jaar), ik zou je voorschot maar niet te hoog instellen.. :+
Met die investering en de huidige toestroom van aanmeldingen, verwacht Frank Energie het jaar af te sluiten met 30.000 nieuwe klanten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:39
Hier zou vandaag de overgang naar Powerpeers plaats vinden, nog geen bevestiging vanuit Powerpeers gehad maar men gaf bij de aanmelding ook aan de dag na de overname de standen uit te zullen lezen, tegen 16:00 stopte de app van Eneco wel met werken (geen producten meer bekend) en inloggen op de site geeft ook een mooie 500 foutmelding... Voelt dus alsof de overname op de geplande dag inderdaad uitgevoerd is.

Volgende maand maar eens zien wat de variabele tarieven van powerpeers per 01-01-2022 gaan doen of dat er tegen die tijd ook weer een overstap nodig is... maar voor nu alles beter dan die 1,80 van €n€co.

aanvulling: 21:11
Zelfde ervaring dus als @MieJuul en @geerttttt, jullie zouden mocht je deze gekoppeld hebben gehad je Eneco app nog kunnen checken, ik verwacht dan eigenlijk dat jullie daar ook geen producten meer zien?

[ Voor 15% gewijzigd door nagynl op 19-11-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
msteggink schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:34:
[...]

Met 10 medewerkers (volgens LinkedIn) en een gloednieuw bedrijf (~1 jaar), ik zou je voorschot maar niet te hoog instellen.. :+

[...]
Met het verschil dat Frank Energie niet vooraf inkoopt en hier dus geen risico's loopt. Alles wordt op de dayahead/spot-markt ingekocht. Oftewel, als prijzen in de winter echt extreem worden door geen wind in combinatie met kou dan ga je je of blauw betalen of blauw zien van de kou.

Overigens is het wel opgericht door oud-medewerkers van Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul3.2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-10-2023
Beste BertEnergie,

zou je de lege file van excel kunnen posten? dit voor gebruik anderen check of rekening klopt?
thx alvast

aanvulling: probeerde foto quote van je eerder geposte excel voor berekening kosten eneco erin te gooien...
gaat lekker zo.... :?

[ Voor 11% gewijzigd door Paul3.2 op 19-11-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik was pas vanaf eind september klant bij Welkom, dus op papier maar 2 maanden voorschot betaald waarvan 1 gestorneerd. Op de eindafrekening stond dit voorschot wel als betaald, dus ben benieuwd of ik hier nog wat van ga horen.

Gister overigens bericht EasyEnergy dat ze me per 19-11 (vandaag) konden overnemen. Gisteravond kon ik al niet meer inloggen bij Eneco en sinds vandaag ligt de app eruit. Voor de zekerheid even met de netbeheerder (enexis) gebeld en idd mijn nieuwe leverancier is Easyenergy (overigens slecht te bereiken). Gelukkig toch nog van die schoften bij eneco af kunnen komen met hun oplichterstarieven. Alleen nog even de eindafrekening van 160 euro tot gisteren betalen en dan ben ik er helemaal van af.

[ Voor 22% gewijzigd door David_TTT op 19-11-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
David_TTT schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:10:
Ik was pas vanaf eind september klant bij Welkom, dus op papier maar 2 maanden voorschot betaald waarvan 1 gestorneerd. Op de eindafrekening stond dit voorschot wel als betaald, dus ben benieuwd of ik hier nog wat van ga horen.

Gister overigens bericht EasyEnergy dat ze me per 19-11 (vandaag) konden overnemen. Gisteravond kon ik al niet meer inloggen bij Eneco en sinds vandaag ligt de app eruit. Voor de zekerheid even met de netbeheerder (enexis) gebeld en idd mijn nieuwe leverancier is Easyenergy (overigens slecht te bereiken). Gelukkig toch nog van die schoften bij eneco af kunnen komen met hun oplichterstarieven. Alleen nog even de eindafrekening van 160 euro tot gisteren betalen en dan ben ik er helemaal van af.
die €160,-- zou ik nog maar even narekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:44:
[...]

die €160,-- zou ik nog maar even narekenen.
Want? Dit stond gewoon bij mijn werkelijke verbruikskosten. Heb sinds 1 november mijn gasverbruik sterk omlaag gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
David_TTT schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:46:
[...]

Want? Dit stond gewoon bij mijn werkelijke verbruikskosten. Heb sinds 1 november mijn gasverbruik sterk omlaag gebracht.
Heb je het nu over de eindafrekening van WE of van Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:48:
[...]

Heb je het nu over de eindafrekening van WE of van Eneco?
Ah check. Ik was daarin niet duidelijk wellicht. Dit gaat om de eind afrekening van Eneco van 1 - 18 november. De eindafrekening van WE heb ik al gehad en ik zou in principe hun 50 euro moeten betalen omdat ik mijn laatst voorschot heb teruggeboekt. Dat mogen ze wat mij betreft hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:28

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Vers van de AD persen.

Grote vraag is nu wanneer die overname precies heeft plaatsgevonden.

Hadden bij doe overname niet ook de contracten mee gemoeten ?

Of had de ACM niet moeten ingrijpen als Eneco wel de klanten maar niet de contracten zou overnemen ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zie de laatste paar dagen een hoop (nieuwsberichten) herhaald worden. Lees eerst terug, of zoek via de zoekbalk bovenaan naar het bericht dat je wilt plaatsen, dat zorgt voor heel wat minder ruis hier.

Ik heb zojuist ook de nieuwsartikelen en andere relevantie informatie aan het rijtje gepinde posts toegevoegd. Mis je daar nog een (belangrijk) bericht tussen, kan je hem altijd rapporteren, dan voegen we hem toe.

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2021 23:19 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
David_TTT schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:50:
[...]

Ah check. Ik was daarin niet duidelijk wellicht. Dit gaat om de eind afrekening van Eneco van 1 - 18 november. De eindafrekening van WE heb ik al gehad en ik zou in principe hun 50 euro moeten betalen omdat ik mijn laatst voorschot heb teruggeboekt. Dat mogen ze wat mij betreft hebben.
€160,-- voor 17 dagen is behoorlijk aan de prijs, ook met Eneco's toptarief. Zie ook de eerdere reacties hier.
Bovendien zou ik mij erop beroepen dat contract en tarieven niet deugen.
Ikzelf zet t.z.t. gewoon in op een beschaafd variabel tarief cf. hun eigen lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:18:
[...]

€160,-- voor 17 dagen is behoorlijk aan de prijs, ook met Eneco's toptarief. Zie ook de eerdere reacties hier.
Bovendien zou ik mij erop beroepen dat contract en tarieven niet deugen.
Ikzelf zet t.z.t. gewoon in op een beschaafd variabel tarief cf. hun eigen lijst.
Vind je? Ik ga het dan op zijn minst even uitzoeken. Mijn geschatte verbruikskosten waren rond de 450 euro en mijn voorschot was op 330 gezet. Let wel dat ik dus nog geen voorschotbedrag heb betaald he, dus die 160 euro is ook het enige wat ik aan ze betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
David_TTT schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:20:
[...]

Vind je? Ik ga het dan op zijn minst even uitzoeken. Mijn geschatte verbruikskosten waren rond de 450 euro en mijn voorschot was op 330 gezet. Let wel dat ik dus nog geen voorschotbedrag heb betaald he, dus die 160 euro is ook het enige wat ik aan ze betaal.
Lees de eerdere berichten nog eens na.
Daarin werden bij de eindafrekening nogal wat kanttekeningen geplaatst.
Om te beginnen dat geschatte verbruikskosten en voorschotbedrag opzettelijk hoog waren geschat. Misschien cosmetisch om de hoge daadwerkelijke verbruikskosten laag te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:29:
[...]

Lees de eerdere berichten nog eens na.
Daarin werden bij de eindafrekening nogal wat kanttekeningen geplaatst.
Om te beginnen dat geschatte verbruikskosten en voorschotbedrag opzettelijk hoog waren geschat. Misschien cosmetisch om de hoge daadwerkelijke verbruikskosten laag te laten lijken.
Ik kwam al wat tegen idd, duik er even in! Wat me wel opviel is dat bij de opbouw in de app er een "vrijwillige aflossing" of iets dergelijks bij stond van -50 euro. Hier net weer geen screenshot van gemaakt destijds maar vond het een vreemd bedrag. Mijn meterstanden van 1 november en vandaag 19 november heb ik op de foto staan dus laat ze het maar lekker specificeren als ze met bedragen 300+ gaan gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door David_TTT op 19-11-2021 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 20:56
Het eind komt voor mij in zicht.
Moet Welkom Energie nog 160 euro betalen. Had eigenlijk nog recht op 150 euro welkomstbonus. Heb wel een claim ingediend, maar denk dat ik dit geld kwijt ben.

Bij Eneco betaal ik voor 1-11 t/m 15-11
127 euro. Dat is echt schandalig veel. Zeker als je het vergelijkt met de modelcontracten tot 1-1-22, maar ook de nieuwe tarieven van bijvoorbeeld Essent. Ik kom op percentages van 175% boven het ‘gangbare tarief’ in deze tijd. We zijn hier echt een poot uitgedraaid en de ACM vindt het allemaal maar goed.
Eneco heeft mooi 2 miljoen overgemaakt om daarna miljoenen winst per maand te maken op deze 90k klanten. Ga er maar vanuit dat er altijd een selecte groep blijft hangen omdat ze geen idee hebben hoe en wat ze moeten regelen. Dus het geld blijft bij Eneco binnenstromen.

Ik zal maar als brave burger beide bedragen gaan betalen, want storneren heeft denk ik weinig zin. Ik denk dat er ook niks meer te halen valt bij Eneco, zolang de politiek of de ACM dit laat gebeuren.

De kosten vallen bij mij gelukkig wat lager uit dan bij anderen. Maar die paar honderd euro had ik liever anders willen besteden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Ik vraag me vooral af of men de gegevens wel zomaar mocht verkopen of dat dit een overtreding van de AVG is. Het was geen bedrijfsovername want de contracten zijn niet meegegaan, en het was geen normale procedure om ervoor te zorgen dat niemand zonder energie kwam te zitten aangezien er betaald is voor de gegevens en het maar naar 1 bedrijf gegaan is. Ik hoop dat dit nog een staartje krijgt en die graaiers van eneco flink de lul zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ronaldvisschers
  • Laatst online: 16-09 11:54
Het interview met Jaap Bakker, de eigenaar van WE is ons ook in het verkeerde keelgat geschoten. Wat een arrogantie, het advies om vooral bij Eneco te blijven spant de kroon Wij stappen over naar een modelcontract bij vattenfall, scheelt bijna 60ct per kuub gas.... Helaas wil vattenfall de twee weken bedenktijd aanhouden dus het duurt nog een paar dagen.

Wordt het niet tijd voor een collectieve aangifte tegen de partijen. Die 60ct per kuub leveren Eneco miljoenen per maand op. Dat hebben ze van te voren bedacht en samen met WE en ACM uitgewerkt. Eneco gaat nu willens en wetens illegale incasso's draaien.... is dat niet te stoppen? Tijd voor aangiftes en kamervragen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
Patavorene schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:19:
Het eind komt voor mij in zicht.
Moet Welkom Energie nog 160 euro betalen. Had eigenlijk nog recht op 150 euro welkomstbonus. Heb wel een claim ingediend, maar denk dat ik dit geld kwijt ben.

Bij Eneco betaal ik voor 1-11 t/m 15-11
127 euro. Dat is echt schandalig veel. Zeker als je het vergelijkt met de modelcontracten tot 1-1-22, maar ook de nieuwe tarieven van bijvoorbeeld Essent. Ik kom op percentages van 175% boven het ‘gangbare tarief’ in deze tijd. We zijn hier echt een poot uitgedraaid en de ACM vindt het allemaal maar goed.
Eneco heeft mooi 2 miljoen overgemaakt om daarna miljoenen winst per maand te maken op deze 90k klanten. Ga er maar vanuit dat er altijd een selecte groep blijft hangen omdat ze geen idee hebben hoe en wat ze moeten regelen. Dus het geld blijft bij Eneco binnenstromen.

Ik zal maar als brave burger beide bedragen gaan betalen, want storneren heeft denk ik weinig zin. Ik denk dat er ook niks meer te halen valt bij Eneco, zolang de politiek of de ACM dit laat gebeuren.

De kosten vallen bij mij gelukkig wat lager uit dan bij anderen. Maar die paar honderd euro had ik liever anders willen besteden.
Krijg je geen boete van Eneco als je in november al overgaat naar een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 09:53
jaaoie17 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:42:
[...]

Krijg je geen boete van Eneco als je in november al overgaat naar een ander?
Nee, hier zijn geen boetes aan verbonden.

Zelf sinds vandaag over naar Vattenfall. Stipt om 00:00 een error bij de 'Mijn Eneco' pagina, ik verwacht komende maandag mijn contract terug te zien in het Vattenfall portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvisschers
  • Laatst online: 16-09 11:54
LiquidSmoke schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:57:
[...]

Zelf sinds vandaag over naar Vattenfall. Stipt om 00:00 een error bij de 'Mijn Eneco' pagina, ik verwacht komende maandag mijn contract terug te zien in het Vattenfall portal.
Hield vattenfall bij jou ook 2 weken bedenktijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 09:53
ronaldvisschers schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:03:
[...]

Hield vattenfall bij jou ook 2 weken bedenktijd aan?
Yes, ik kreeg deze er met geen mogelijkheid vanaf. De verhuisprocedure die voor een aantal andere users gebruikt is kon echt niet langer toegepast worden, op zich wel logisch want het is een forse overtreding als hier onterecht gebruik van gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Sinds gister over naar powerpeers. Nog even wat MOIs ingediend. Hopelijk krijg ik mijn centen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

Nism0 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:47:
Sinds gister over naar powerpeers. Nog even wat MOIs ingediend. Hopelijk krijg ik mijn centen terug.
Wij zijn ook sinds gisteren over naar Powerpeers.
Voelt toch beter: 0,24 per kwh en 0,83 per m3

De schade is hier beperkt daar we sinds 2 januari bij Welkom zaten en zodoende een flink stuk stookseizoen meegepakt hebben.
Ook stond ons maandbedrag vrij strak.
De MOI optie ga ik dus niet aan beginnen, we zitten bij Rabobank, en dat schijnt toch wat ingewikkelder te zijn.
En ik vind de schade dusdanig klein dat ik daar "vrede" mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Hier gelukkig ook sinds gister over naar Powerpeers. Pas vannacht om 2:35u daar een mail over gekregen trouwens, dus was nog even spannend of het nu echt gelukt was. Maar de Eneco app geeft inmiddels ook geen “producten” meer weer, dus lijkt wel in orde. Hele geintje heeft me wel een dikke 200€ gekost voor die 19 dagen…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MieJuul

MieJuul

3970Wp

EeePC schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:55:
Hier gelukkig ook sinds gister over naar Powerpeers. Pas vannacht om 2:35u daar een mail over gekregen trouwens, dus was nog even spannend of het nu echt gelukt was. Maar de Eneco app geeft inmiddels ook geen “producten” meer weer, dus lijkt wel in orde. Hele geintje heeft me wel een dikke 200€ gekost voor die 19 dagen…..
Hier ook, om 02.20 om precies te zijn.

Hoe weet je dat dat je dik 200 euro gekost heeft
Heb jij je rekening van de eneco periode al binnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isildor
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
LiquidSmoke schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:57:
[...]

Ook wij zijn per vandaag naar Vattenfall overgegaan. Raakte lichtelijk in paniek toen ik constateerde dat mijn contract nog altijd op het Vattenfall portaal ontbreekt. Ben na het lezen van je bericht gerustgesteld. Ook bij mij geeft het Eneco portaal een foutmelding aan. En nu lekker stoken. Het worden warme feestdagen bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
Als je contract nog niet op de pagina van Vattenfall of andere leveranciers zichtbaar is betekend dit niet dat je geen contract of levering van deze leverancier hebt. Check dit bij je netbeheerder zoals Stedin of Liander: daar staat je huidige energieleverancier en dit kan er altijd maar 1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
DaRealRenzel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:59:

Vers van de AD persen.

Grote vraag is nu wanneer die overname precies heeft plaatsgevonden.

Hadden bij doe overname niet ook de contracten mee gemoeten ?

Of had de ACM niet moeten ingrijpen als Eneco wel de klanten maar niet de contracten zou overnemen ?
David Bremmer(de schrijver van dit stuk) bijt zich er (ook op Twitter) mooi in vast. Valt me op (of ik moet het gemist hebben) dat er weinig tot geen reactie komt vanuit Radar, Kassa en de Consumentenbond.

Ik had overigens niet verwacht dat een MOI aanvraag zou werken(zelf 29 oktober aangevraagd bij ING, ongeveer 700euro), maar misschien heb ik ook geluk en kan ik de 500 euro schade die er nog staat(inclusief welkomstbonus) en mee compenseren. Ga ik daarna wel proberen om (in ieder geval een deel van) de welkomstbonus te compenseren met de rekening die ik dan nog heb openstaan bij WE>

[ Voor 21% gewijzigd door Medione1210 op 20-11-2021 12:21 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.