Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:28

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:00:
[...]

Zoals eerder aangegeven heb je bij het afsluiten van het energiecontract akkoord gegeven voor automatische incasso. Dat is ook waarmee de meeste bankmedewerkers reageren. Daarin hebben ze te dele gelijk, en dat akkoord kunnen ze ook overleggen.
Dat die incassomachtiging is afgegeven op basis van het onderliggend energiecontract, en dus uitsluitend de incassos's voor daadwerkelijk geleverde tegenprestaties dekt is iets dat je eerst maar tussen hun oren moet krijgen.

De MOI is dus alleen de inspanning waard voor mensen waarbij de voorschotten vér uitgaan boven de geleverde energie + welkomstbonus.
Je vergeet dat een incasso formeel alleen geldig is met een fysiek ondertekende incassomachtiging (het stoplicht-kaartje) of een electronisch ondertekende machtiging vanuit jet internet-bankieren omgeving. Alle overicht machtigingen worden dior banken wel uitgevoerd, maar zijn formeel gezien ongeldig.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
knakworst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:17:
[...]

En dat is dus bijna iedereen gezien de zomer. Ik had 1.000 euro teveel betaald. Vandaag zie ik al mijn MOI's op mijn ING teruggestort.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[Afbeelding]

Iedereen die dus geld tegoed heeft van Welkom, en geen MOI indient bij zijn/haar bank, maar achteraan aansluit bij de curator, is een dief van zijn eigen portermonnee. Bij de curator krijg je geen cent, en bij een MOI gegarandeerd je geld terug. de incasso is gewoon niet volgens de procedure. ING maakt niet voor de lol 1.000 euro over naar mij.
Voor mij niet of nauwelijks. Maar ik zat ook pas sinds augustus bij WE. Dus met zelf-stornering van het laatste voorschot was ik er al grotendeels uit. Pure mazzel, maar nieuw contract heb ik nog niet vanwege cowboy-kredietcheckers.
Tóch nog maar een MOI gedaan. Ter dekking van overstapkosten/-verliezen.

Dus álle betrokken partijen op de energiemarkt zijn in een hurry wijzer aan het worden.
Dat gaat nog wel een dikke staart krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s130975
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-03-2022
Rvld36 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:49:
Vandaag via de MOI bij ABN 170,- retour gekregen.
Eerder al een stornering gedaan en ook 170,- euro terug. Totaal 340,- euro retour.
Eindafrekening Welkom Energie - 355,- euro.
Verlies: - 15,- euro welkomstbonus 180,- niet meegerekend.

Van 1 t/m 4 november Eneco, eindafrekening 39,57 euro.

Per 5 november bij Vattenfall. 3 jarig contract met 300,- welkomstbonus.
0,29 cent dal
0,35 cent normaal
1,29 gas

Ik sluit de zaak nu af en ga door.
Zonnepanelen komen eraan.
Mooi om te horen dat het jou gelukt is!!

Ik zit zelf ook bij ABN Amro en heb ze gevraagd naar de slagkans van een MOI in mijn situatie (te veel voorschot betaald : 1070 euro).
ABN Amro zei dat de kans nihil is, omdat ik ooit een machtiging had gegeven. Bovendien als blijkt dat je MOI niet terecht was was bevonden dan betaal je 25 per incasso.
Omdat ik al de maand van september had gestorneerd, wou ik graag 6 incassos middels MOI terugboeken: 6 x 152. Totaal: 7 x 152 ~ 1070.

Nou vraag ik me af of mijn incassso's wel of niet terecht waren en of ik toch een grote kans van slagen heb.
Heb je enige tips voor mij aub?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09-2023
s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:40:
[...]

Mooi om te horen dat het jou gelukt is!!

Ik zit zelf ook bij ABN Amro en heb ze gevraagd naar de slagkans van een MOI in mijn situatie (te veel voorschot betaald : 1070 euro).
ABN Amro zei dat de kans nihil is, omdat ik ooit een machtiging had gegeven. Bovendien als blijkt dat je MOI niet terecht was was bevonden dan betaal je 25 per incasso.
Omdat ik al de maand van september had gestorneerd, wou ik graag 6 incassos middels MOI terugboeken: 6 x 152. Totaal: 7 x 152 ~ 1070.

Nou vraag ik me af of mijn incassso's wel of niet terecht waren en of ik toch een grote kans van slagen heb.
Heb je enige tips voor mij aub?

Groet, Andres
Je zou eerst 1 MOI kunnen indienen. Slaagt die, dan weet je dat er meer te halen valt. Faalt die, dan hoef je de kosten van die anderen ook niet te betalen.

Overigens vraag ik me trouwens af of het zo werkt hoor: ze hoeven voor al die incasso's toch niet meerdere onderzoeken uit te voeren naar dezelfde incassomachtiging? Dat kunnen ze toch onder een en hetzelfde onderzoek scharen?

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:39
Na veel lezen hier net ook gesprek gehad met dame Rabobank. Situatie uitgelegd en ook bij mij ruim 700 euro teveel betaald aan voorschotten. Via gaslicht.com in april overgestapt en bij de eindafrekening net zoals velen weinig gebruikt want ook zonnepanelen aangeschaft afgelopen mei. Zij gaat voor mij ook een MOI formulier invullen en hopen dat hier iets uitkomt maar ze was er niet enthousiast over. Wij gaan afwachten

• s130975
PrideoftheSouth schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:50:
[...]

Je zou eerst 1 MOI kunnen indienen. Slaagt die, dan weet je dat er meer te halen valt. Faalt die, dan hoef je de kosten van die anderen ook niet te betalen.

Overigens vraag ik me trouwens af of het zo werkt hoor: ze hoeven voor al die incasso's toch niet meerdere onderzoeken uit te voeren naar dezelfde incassomachtiging? Dat kunnen ze toch onder een en hetzelfde onderzoek scharen?
Ik heb het nagevraagd en je betaalt per onterechte MOI. Vind ik oor erg onhandig :(.
Juist om die reden ben ik benieuwd naar mijn kans van slagen.

Als blijkt dat het bij ABN Amro, onder het motto onterechte incasso, wel gelukt is dan zou ik het wel durven.
Anders ben 150 euro kwijt.

• PrideoftheSouth
s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb het nagevraagd en je betaalt per onterechte MOI. Vind ik oor erg onhandig :(.
Juist om die reden ben ik benieuwd naar mijn kans van slagen.

Als blijkt dat het bij ABN Amro, onder het motto onterechte incasso, wel gelukt is dan zou ik het wel durven.
Anders ben 150 euro kwijt.
Nogmaals, dan vecht je er toch eerste eentje aan? Dan ben je max 25 euro kwijt. Als je MOI wordt goedgekeurd kost het je niks, en kan je daarna nog een reeks aan MOI's doen.

• s130975
PrideoftheSouth schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:08:
[...]

Nogmaals, dan vecht je er toch eerste eentje aan? Dan ben je max 25 euro kwijt. Als je MOI wordt goedgekeurd kost het je niks, en kan je daarna nog een reeks aan MOI's doen.
Ik vind het een goede tip (thx). heb je enig idee hoe lang het duurt voordat je iets hoort?

• PrideoftheSouth
s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:10:
[...]

Ik vind het een goede tip (thx). heb je enig idee hoe lang het duurt voordat je iets hoort?
Hangt van je bank af. Ga uit van minstens 2 weken (ING, ABN) tot pak 'm beet een maand (Rabo).

• s130975
PrideoftheSouth schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:11:
[...]

Hangt van je bank af. Ga uit van minstens 2 weken (ING, ABN) tot pak 'm beet een maand (Rabo).
Oké, enig nadeel is dat als over die 2 weken blijkt dat het wel werkt, loop je dan nog het risico dat het tzt niet meer mogelijk is omdat de rekening van WE helemaal dichtgetimmerd is.
Of zeg ik misschien iets geks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
jop33 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:03:
Na veel lezen hier net ook gesprek gehad met dame Rabobank. Situatie uitgelegd en ook bij mij ruim 700 euro teveel betaald aan voorschotten. Via gaslicht.com in april overgestapt en bij de eindafrekening net zoals velen weinig gebruikt want ook zonnepanelen aangeschaft afgelopen mei. Zij gaat voor mij ook een MOI formulier invullen en hopen dat hier iets uitkomt maar ze was er niet enthousiast over. Wij gaan afwachten
Snap niet waarom het motief, de situatie met WE, relevant is. Enige reden die telt voor de MOI is of de machtiging voldoet aan de voorwaarden, dus geschreven handtekening of Digitaal Incasso Machtigen.

Heeft men ook iets verteld mbt de mogelijke kosten voor het indienen van en afgekeurde MOI ? Ik moet zelf ook nog hieraan beginnen bij de Rabo en wil me goed voorbereiden.
s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:14:
[...]

Oké, enig nadeel is dat als over die 2 weken blijkt dat het wel werkt, loop je dan nog het risico dat het tzt niet meer mogelijk is omdat de rekening van WE helemaal dichtgetimmerd is.
Of zeg ik misschien iets geks?
Maakt niet uit dat de tegenpartij in een faillisement procedure zit. Je kunt tot maximaal 13 maanden terug, dat zal voor iedereen wel lang genoeg zijn om aangezien er ook verbruik zal zijn waar je voor zult moeten betalen.

[ Voor 23% gewijzigd door pdukers op 18-11-2021 16:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Ik heb ook maar een MOI poging gedaan voor de maand augustus.
We zaten bij WE sinds 27 juli. Gezien het voorschot van 350 euro wel de moeite. Ben benieuwd. ABN trouwens.

Mocht het lukken dan krijgt WE nog 64 euro van ons. Nou, prima, kunnen ze krijgen.
Die Welkomskorting van 220 euro in ons geval beschouw ik als verloren. Kan ik mee leven.

• Paleda
pdukers schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:17:
[...]
Heeft men ook iets verteld mbt de mogelijke kosten voor het indienen van en afgekeurde MOI ? Ik moet zelf ook nog hieraan beginnen bij de Rabo en wil me goed voorbereiden.
Bij ABN is dat 25 euro maar dat verschilt per bank.

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26

MieJuul

3970Wp

Eindafrekening is binnen

Nog te ontvangen: 194,64
Welkomsbonus a 240 0

De claim is inmiddels ingediend, afwachten wat daar uit komt

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

• s130975
knakworst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:17:
[...]

En dat is dus bijna iedereen gezien de zomer. Ik had 1.000 euro teveel betaald. Vandaag zie ik al mijn MOI's op mijn ING teruggestort.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[Afbeelding]

Iedereen die dus geld tegoed heeft van Welkom, en geen MOI indient bij zijn/haar bank, maar achteraan aansluit bij de curator, is een dief van zijn eigen portermonnee. Bij de curator krijg je geen cent, en bij een MOI gegarandeerd je geld terug. de incasso is gewoon niet volgens de procedure. ING maakt niet voor de lol 1.000 euro over naar mij.
Mooi goed gedaan!

Ik zit in een vergelijkbare situatie (1070 euro tegoed), maar dan bij ABN AMRO.
Ik had even met ABN AMRO gebeld en die zeiden dat het geen zin had om een MOI in te dienen.
Per incasso ben ik 25 euro kwijt als het niet gehonoreerd wordt.

Onder welke voorwaarde heeft ING dan je MOI gehonoreerd?

Ik vrees dat ABN simpelweg bij mij simpelweg niet wil meewerken, terwijl de machtiging niet rechtsgeldig was.
Volgens mij had ik ooit iets aangevinkt als machtiging en dat was hem. Jij ook?

• s130975
Hallo Iedereen,

Hoe kunnen wij inzien hoe wij WE hebben gemachtigd?
Dan zouden makkelijk kunnen beoordelen of het wel of niet rechtsgeldig was.

Zo niet, dan heeft het dus nut om een MOI te starten ALS je een (flinke) tegoed bij ze hebt uiteraard.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:41
s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:45:
Hallo Iedereen,

Hoe kunnen wij inzien hoe wij WE hebben gemachtigd?
Dan zouden makkelijk kunnen beoordelen of het wel of niet rechtsgeldig was.

Zo niet, dan heeft het dus nut om een MOI te starten ALS je een (flinke) tegoed bij ze hebt uiteraard.
Gebruik even de zoekfunctie en zoek op MOI en ABN. Dan zul je ontdekken dat al meerdere ABN klanten hun MOI gehonoreerd hebben zien worden.

Daarnaast is hier al minimaal 15x gemeld waar een machtiging aan moet voldoen. Ik acht de kans dat jouw machtiging aan Welkom i.t.t. alle andere machtigingen hier wel rechtsgeldig is nihil.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:22:
[...]
Nee, je hebt doodgewoon recht op de volledige Welkomstkorting. Zie eerdere postings.
Al is het voor de volledigheid best handig om het ook even naar rato te berekenen. De korting betaal(de) je immers zélf via je maandelijks voorschot.
Ik heb reactie van de advocaat die door onze RB is ingehuurd op mijn idee Haviltex arrest van toepassing te laten zijn op de welkomstbonus, maar geen idee of ik dat zomaar mag citeren.
Dus een parafrase:
Haviltex is niet van toepassing omdat de voorwaarden voor de welkomstbonus niet gezien moeten worden als een onderdeel van de overeenkomst, maar juist door het eenzijdige en het take-it-or-leave-it karakter en het feit dat de klant bij het opstellen geen enkele rol speelde, als een soort algemene voorwaarden.
Het aanvechten van het vervallen van de welkomstbonus - die letterlijk gezien inderdaad conform voorwaarden is - achten zij dus niet kansrijk.

Of ik de schade door hogere tarieven kan verhalen zijn zij nog aan het onderzoeken. De rol van de ACM en de hele gang van zaken ook.

Vooralsnog ga ik het sommetje toch maar maken en de claim die ik zal krijgen als de MOI's worden toegekend aanvechten. Betalen kan altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:17

knakworst

Get more sats!

s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:41:
[...]

Mooi goed gedaan!

Ik had even met ABN AMRO gebeld en die zeiden dat het geen zin had om een MOI in te dienen.
Per incasso ben ik 25 euro kwijt als het niet gehonoreerd wordt.

Onder welke voorwaarde heeft ING dan je MOI gehonoreerd?

Ik vrees dat ABN simpelweg bij mij simpelweg niet wil meewerken, terwijl de machtiging niet rechtsgeldig was.
Volgens mij had ik ooit iets aangevinkt als machtiging en dat was hem. Jij ook?
Ik heb op het formulier aangegeven dat ik geen machtiging heb afgegeven.
Bij de aanvraagprocedure een vinkje bij gaslicht en een ideal betaling. Nooit een 'natte' handtekening of digitale incasso machtiging.

• PJW9779
PrideoftheSouth schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:50:
[...]

Lees de eerdere postings even terug.
Formeel is er (naar het schijnt) bij WE géén sprake van een 'geldige incassomachtiging'.
Inhoudelijk kun je via je overzicht van voorschotten/kosten/belastingkorting/bonus berekenen wat je ongeveer teveel/teweinig hebt betaald.
Daarnaast kun je nog een pro forma vordering indienen bij de curator

Voor de formele weg kun je contact opnemen met je eigen bank en hen vragen de Rabobank te verzoeken een geldige incassomachtiging te tonen voor je afgeschreven incasso's. Kunnen/doen ze dat niet binnen 2 weken dan zal je eigen bank de incasso's op je rekening terugstorten.

Voor de inhoudelijke weg kun je het bericht van de curator afwachten waarin hij een correct overzicht van voorschotten/kosten/belastingkorting/bonus overlegt. De recente eindafrekeningen zoals hier gepost kloppen doorgaans niet op dat punt. Zelf heb ik nog geen eindafrekening ontvangen,

Wel heb ik een pro forma reactie gekregen van de curator op mijn pro forma aanmelding als crediteur.
Daarbij is mijn vordering op 0,0 gezet en als concurrerend.

[ Voor 4% gewijzigd door PJW9779 op 18-11-2021 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terradale
  • Laatst online: 30-04 14:23
[

Vooralsnog ga ik het sommetje toch maar maken en de claim die ik zal krijgen als de MOI's worden toegekend aanvechten. Betalen kan altijd nog.
[/quote]

Wie moet de toegekende moi 's aanvechten? Alleen als dat ten laste zou komen van Welkom en dat is vooralsnog de vraag. De vraag is dus of de toegekend moi voor rekening van de Rabo bank is of van Welkom.
In het eerste geval zal er m.i. niet worden teruggevorderd.

• mstrhans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06-2023
*knip* Offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2021 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Terradale schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:15:
[

[/quote]

Wie moet de toegekende moi 's aanvechten? Alleen als dat ten laste zou komen van Welkom en dat is vooralsnog de vraag. De vraag is dus of de toegekend moi voor rekening van de Rabo bank is of van Welkom.
Rabobank moet de machtigingen van Welkom hebben gekregen. Tenzij sprake is van de digitale machtiging via je eigen bank.
Het is dus aan de curator om e.e.a. aan te vechten. En Rabobank zal bij hem komen aankloppen.

• Terradale
PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:18:
[...]

Rabobank moet de machtigingen van Welkom hebben gekregen. Tenzij sprake is van de digitale machtiging via je eigen bank.
Het is dus aan de curator om e.e.a. aan te vechten. En Rabobank zal bij hem komen aankloppen.
Rabobank is concurrente schuldeiser. Krijgt dus naar alle waarschijnlijkheid niets. En dan ?

• Titusvh
  • Laatst online: 15-09 15:34
Terradale schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:15:
[

[/quote]

Dat bedoelde ik niet.

Ik krijg volgens de eindafrekening netto nog geld van WE.
Als de MOI's worden toegekend heb ik vanuit curator-perspectief meer teruggehaald dan dat WE mij schuldig is.
Dus dan zullen zij mij netto alsnog een claim sturen, en die ga ik aanvechten met een overzicht waarop ook schade door hogere energietarieven en welkomstbonus staan.

(Ook al sta ik mbt de welkomstbonus in principe blijkbaar niet sterk, maar als ze mij deels tegenmoet komen om van het/mijn gezeik af te zijn is het al winst).

[ Voor 36% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2021 18:20 ]

• PJW9779
Titusvh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:57:
[...]

Ik heb reactie van de advocaat die door onze RB is ingehuurd op mijn idee Haviltex arrest van toepassing te laten zijn op de welkomstbonus, maar geen idee of ik dat zomaar mag citeren.
Dus een parafrase:
Haviltex is niet van toepassing omdat de voorwaarden voor de welkomstbonus niet gezien moeten worden als een onderdeel van de overeenkomst, maar juist door het eenzijdige en het take-it-or-leave-it karakter en het feit dat de klant bij het opstellen geen enkele rol speelde, als een soort algemene voorwaarden.
Het aanvechten van het vervallen van de welkomstbonus - die letterlijk gezien inderdaad conform voorwaarden is - achten zij dus niet kansrijk.

Of ik de schade door hogere tarieven kan verhalen zijn zij nog aan het onderzoeken. De rol van de ACM en de hele gang van zaken ook.

Nou, die uitleg van die advocaat over Haviltex vind ik niet vanzelfsprekend. En ik vraag mij af of andere advocaten daar óók zo over denken. Bovendien speelde/speelt de welkomstbonus voor elke eindafnemer/overstapper een onevenredig grote rol. Zelfs zo dat men vergat dat men die bonus zélf voorschoot via de maandtermijnen, zodat feitelijk sprake was van een soort opstapboete.

Even goed voer voor specialistisch juristen.
Maar even afwachten wat de curator gaat doen. Dat kan wel even duren. Goede gelegenheid om de Haviltex -materie nog eens na te lezen en mijn MOI af te wachten.

• PJW9779
Terradale schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:23:
[...]

Rabobank is concurrente schuldeiser. Krijgt dus naar alle waarschijnlijkheid niets. En dan ?
Rabobank heeft richting WE vást nog wel wt ijzers in het vuur. Daar is het een bank voor.
Hun probleem. Daar worden ze ook voor betaald en krijgen ze ook riante bonussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s130975
cyberdyne schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:29:
[...]

Dus ook al moet je zelf nog betalen heb je een MOI ingediend. Wat was je redenatie om dat te doen?

Ik overweeg overigens om dat zelf ook te doen (ik twijfel nog) maar ik krijg nog minder dan € 10 tegoed exclusief de welkomstbonus van € 170 (die op nul stond op de nota).
Netjes!

Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat het gehonoreerd werd?
Ik zit overigens ook bij ABN Amro en wil mijn tegoed (+1000 euro) terugboeken.
Ik had ooit een contract via Pricewise afgesloten en machtiging gegeven, maar vraag me af of dat wel rechtsgeldig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Titusvh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:24:
[...]

Dat bedoelde ik niet.

Ik krijg volgens de eindafrekening netto nog geld van WE.
Als de MOI's worden toegekend heb ik vanuit curator-perspectief meer teruggehaald dan dat WE mij schuldig is.
Dus dan zullen zij mij netto alsnog een claim sturen, en die ga ik aanvechten met een overzicht waarop ook schade door hogere energietarieven en welkomstbonus staan.

(Ook al sta ik mbt de welkomstbonus in principe blijkbaar niet sterk, maar als ze mij deels tegenmoet komen om van het/mijn gezeik af te zijn is het al winst).
De eindafrekening is de weergave door de curator.
Gezien eerdere postings ontbraken nogal eens posten, zoals energiekorting.
Daarnaast heb je wel degelijk recht op de bonus. Ook al omdat je die reeds zélf hebt voorgeschoten via je maandtermijnen.
Daarnaast zit je met extra kosten wegens de gedwongen overstap naar Eneco, en evt. doorstap naar een andere leverancier. Die kosten kun je berekenen over de resterende looptijd die je bij WE nog zou hebben gehad. In mijn geval 10 maanden.
Kwestie van even een overzicht maken.

Intussen zul je hebben gestorneerd/geMOId en dat geld even hebben geparkeerd.
Het totaal van die bedragen kun je afzetten tegen je eigen overzicht.
Over het verschil kun je dan t.z.t. in discussie met de curator.

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik ben vandaag overgegaan op vattenfall.
Voorheen stond er bij contract het adres. Nu null null en bij gegevens nog geen contract actief. Is dat standaard dat het morgen pas op de site zichtbaar is of is er iets mis gegaan?

Mensen ervaring?

• veenvanrobbert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 19:08
Rofdof schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:13:
Ik ben vandaag overgegaan op vattenfall.
Voorheen stond er bij contract het adres. Nu null null en bij gegevens nog geen contract actief. Is dat standaard dat het morgen pas op de site zichtbaar is of is er iets mis gegaan?

Mensen ervaring?
Even geduld hebben nog. Bij mij duurde dit inderdaad 2-3 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:25
*knip* Even terugzoeken en je hebt je antwoord. Dit topic is neit bedoeld voor dit soort simpele vragen.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2021 18:21 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zuid76
  • Laatst online: 27-11-2022
Hierbij ook maar mijn eerste reactie hier op het forum.

Dank voor de vele reacties en tips om het verlies zo klein mogelijk te houden.

Ik heb voor 3 weken ook moi' s ingediend en vandaag een reactie ontvangen van de Rabobank na een telefoongesprek vanmiddag.

Dit is hun schriftelijke reactie via mail:

Naar aanleiding van uw navraag kunnen wij u het volgende mededelen.

We hebben uw MOI melding nog in behandeling en zijn nog aan het onderzoeken of er sprake is van een onterechte incasso. I.v.m. de afhandeling van het faillissement door de curator, en de complexiteit dat dit met zich meebrengt, duurt dit wat langer dan gebruikelijk. We streven ernaar het onderzoek binnen een maand na de melding af te handelen. Deze termijn staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden voor betalen en online diensten 2021 (artikel 154).

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.

• Paleda
s130975 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:41:
[...]

Mooi goed gedaan!

Per incasso ben ik 25 euro kwijt als het niet gehonoreerd.
Ai, ik heb ook vandaag een MOI verzoek bij ABN gedaan. Kost het weer 25 euro extra zeker, pff.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
In de Rabobank online bankieren omgeving kun je voor iedere incasso zelf controleren of een digitale machtiging is afgegeven. Er is zelfs een filter daarvoor.
Soort

U ziet hier of het een Digitale Incassomachtiging is of een gewone incassomachtiging. Een Incassomachtiging (Digitaal) heeft u afgegeven via de website van de incassant. Een Incassomachtiging heeft u op papier afgegeven.
Geen enkele van mijn incasso's, zelfs die van de belastingdienst, is digitaal. Aangezien online afgesloten diensten nooit een fysieke handtekening vragen, en als dat wel gebeurd zul je deze "ouderwetse" vast wel herinneren, is een MOI een gegarandeerd succes.

Zouden banken en bedriijven zich wel beseffen wat een potentieel risico dit voor hun is? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:35
Titusvh schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:57:
[...]

Dus een parafrase:
Voor bedingen in consumentenovereenkomsten geldt een veel strengere norm, namelijk de "contra proferentem"-regel. Een onduidelijk of moeilijk te begrijpen beding moet in het voordeel van de consument worden uitgelegd (BW 6:238). Misschien maak je daarmee nog kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 21:56
Eindrekening eneco is ook binnen nu. Zou ik dat nog kunnen aanvechten?
Ik heb nergens voor getekend en 2 weken eneco kost me nu 110 euro terwijl ik normaal op 140 voor de hele maand zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Zuid76 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:25:
Hierbij ook maar mijn eerste reactie hier op het forum.

Dank voor de vele reacties en tips om het verlies zo klein mogelijk te houden.

Ik heb voor 3 weken ook moi' s ingediend en vandaag een reactie ontvangen van de Rabobank na een telefoongesprek vanmiddag.

Dit is hun schriftelijke reactie via mail:

Naar aanleiding van uw navraag kunnen wij u het volgende mededelen.

We hebben uw MOI melding nog in behandeling en zijn nog aan het onderzoeken of er sprake is van een onterechte incasso. I.v.m. de afhandeling van het faillissement door de curator, en de complexiteit dat dit met zich meebrengt, duurt dit wat langer dan gebruikelijk. We streven ernaar het onderzoek binnen een maand na de melding af te handelen. Deze termijn staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden voor betalen en online diensten 2021 (artikel 154).

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Men schiet in de vertraging, zo lijkt het.
De procedure om een 'geldige machtiging' te tonen wordt in principe binnen 2 weken afgerond. Dat moet toch gewoon kunnen, ongeacht de verdere consequenties.
Overigens lijken mij de Rabobank AV alleen te gelden tusen Rabobank en hun eigen klanten.

• PJW9779
Paleda schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:29:
[...]

Ai, ik heb ook vandaag een MOI verzoek bij ABN gedaan. Kost het weer 25 euro extra zeker, pff.
Wat ik heb begrepen is dat ingeval van een terechte MOI de incassant een boete krijgt. En dat men ingeval van een onterechte MOI evt. 'onderzoekskosten' in rekening kan brengen.
Maar hoeveel kan het opvragen van een incassomachtiging nou helemaal kosten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuid76
  • Laatst online: 27-11-2022
PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:52:
[...]

Men schiet in de vertraging, zo lijkt het.
De procedure om een 'geldige machtiging' te tonen wordt in principe binnen 2 weken afgerond. Dat moet toch gewoon kunnen, ongeacht de verdere consequenties.
Overigens lijken mij de Rabobank AV alleen te gelden tusen Rabobank en hun eigen klanten.
Toch maar even een reactie gestuurd.
Nu wachten op antwoord.

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor de reactie.

Wat ik niet begrijp is de zin: I.v.m. de afhandeling van het faillissement door de curator, en de complexiteit dat dit met zich meebrengt,, met de melding onterechte incasso verband houdt.

De kwestie is, is er een geldige machtiging of niet. En het antwoord hierop is: NEE

Dus mijn inziens is de moi terecht en dient uitgevoerd te worden. Dit zoals als bij de abn en ing wordt gedaan.

Met vriendelijke groet

• TweakWouter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:07
Bij het aanmaken van de Moi's (dank allen voor de info en tips) constateerde ik dat de eindafrekening van We niet klopt mbt de geïncasseerd bedragen.

Voor de eerste maand (mei) was het bedrag op de eindafrekening 60 euro lager dan is afgeschreven.
En er stond dat er ook voor oktober 270 euro geïncasseerd was, maar dat is niet gedaan.
(dus per saldo is er 210 euro minder geïncasseerd dan op de eindafrekening staat)

Kloppen bij jullie de voorschotbedragen op de eindafrekening wel met de daadwerkelijke geïncasseerde bedragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Zuid76 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:00:
[...]

Nu wachten op antwoord.

Goedemiddag,

Wat ik niet begrijp is de zin: I.v.m. de afhandeling van het faillissement door de curator, en de complexiteit dat dit met zich meebrengt,, met de melding onterechte incasso verband houdt.

De kwestie is, is er een geldige machtiging of niet. En het antwoord hierop is: NEE

Dus mijn inziens is de moi terecht en dient uitgevoerd te worden. Dit zoals als bij de abn en ing wordt gedaan.

Met vriendelijke groet
Ja, lijkt mij goede actie. Ook om druk erop te houden.
Lijkt mij goede aanvulling op het hele proces zoals hier nu in dit forum wordt uitgedokterd.

Begrijpelijk dat Rabobank, en andere banken vast ook wel, de bui voelt hangen.
Ik heb mijn eigen bank al aangegeven dat ik contact heb met de curator en gewoon aan mijn verplichtingen wil en ga voldoen. Alleen wordt dat een andere berekening dan de curator kort door de bocht hanteert.

• PJW9779
TweakWouter schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:17:
Bij het aanmaken van de Moi's (dank allen voor de info en tips) constateerde ik dat de eindafrekening van We niet klopt mbt de geïncasseerd bedragen.

Voor de eerste maand (mei) was het bedrag op de eindafrekening 60 euro lager dan is afgeschreven.
En er stond dat er ook voor oktober 270 euro geïncasseerd was, maar dat is niet gedaan.
(dus per saldo is er 210 euro minder geïncasseerd dan op de eindafrekening staat)

Kloppen bij jullie de voorschotbedragen op de eindafrekening wel met de daadwerkelijke geïncasseerde bedragen?
Nee, gestorneerde laatste voorschot voor oktober werd niet vermeld.

• PJW9779
Om de discussie hier scherp te houden.

We hebben dus de 'Eindafrekening Welkom Energie' van WE, op WE-papier.
Dat is dus wat anders dan de 'eindafrekening van de curator'.
De 1e heb ik ontvangen, de 2e niet.

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:55
AMARONE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:38:
Ik heb nergens voor getekend en 2 weken eneco kost me nu 110 euro terwijl ik normaal op 140 voor de hele maand zat.
Hoe lang heb je daarop moeten wachten na overstap?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

CeesKees

I rest my Kees

Je voorschot was 140 per maand.
dat is iets heel anders.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:17
Bij wie zou je dat willen doen?
En had je dan de afgelopen twee weken geen stroom en gas gewild?

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 08:56
CeesKees schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:39:
[...]
Je voorschot was 140 per maand.
dat is iets heel anders.
Inderdaad, met de tarieven van Welkom zou er zelfs van die €140,= geld overgebleven zijn. ;)

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
Zuid76 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:00:
[...]

Nu wachten op antwoord.

Goedemiddag,

Met vriendelijke groet
Juist! Blijven vragen en vragen. Ik wacht nog tot na het weekend en geef het daarna telefonisch op, tijd om op de koffie te gaan. Ik heb het alleen nog niet voor elkaar om erachter te komen waar deze onderzoeken worden gedaan, is dit per klant op het regio kantoor of is dit ergens centraal in Nederland?
PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:30:

De eindafrekening van de curator zal nog wel even op zich laten wachten, als je nog geld tegoed hebt dan. Mocht je dan zelfs al iets krijgen zal het vooral ter berichtgeving zijn. Daarom is het gunstig (lees: heel erg fijn) dat de MOI acties lijken te lukken.
Roos79 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:40:
[...]

Je krijgt een contract door je strot geduwd tegen woekerprijzen terwijl Eneco ook een modelcontract heeft met gunstigere prijzen maar jou dit weigerde ... genoeg reden om terug te schoppen niet? Of het zin heeft is het tweede.

@GENETX al verder met je onderzoek tegen Eneco trouwens?

[ Voor 46% gewijzigd door Joyous-P op 18-11-2021 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Ha, ik lurk allen nog wat mee. Volgens mij mag dit wat Eneco heeft gedaan (zoals wel meer in dit apenland zo langzamerhand...). Ik heb een antwoord, al is deze wellicht niet echt bevredigend. Toch ga ik er geen meer energie in steken, daarvoor ben ik ook te druk met andere zaken en is de schade voor mij gewoon te klein.

Er is een antwoord, het balletje rolt in Den Haag en ik heb mijn verlies genomen. Daarmee is het wat mij betreft klaar. Maar ik blijf meelurken en wil best reageren op een mention ;)

* GENETX was overigens halverwege mooi op schema met een 104 euro aan energie bij Eneco

Edit: enige waar ik wel van baal is dat Eneco werkelijk 0.0 reactie heeft teruggestuurd op mijn aangetekende brief :')

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 18-11-2021 22:14 ]

• mstrhans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06-2023
https://www.omroepflevola...lanten-van-welkom-energie
Directeur Bakker: "Dit is echt de beste oplossing voor klanten van Welkom Energie"
Almere | Donderdag 18 november 2021 | 18:47

Als eerste energiemaatschappij van Nederland ging Welkom Energie begin november failliet. 90.000 klanten betalen nu fors meer bij Eneco. Voor het eerst doet directeur Jaap Bakker uit Almere zijn verhaal. “Ik had geen andere keuze.”

[ Voor 60% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2021 23:47 . Reden: Inleiding artikel bijgevoegd zodat het geen linkdrop meer is. ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 15:41
GENETX schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:08:Edit: enige waar ik wel van baal is dat Eneco werkelijk 0.0 reactie heeft teruggestuurd op mijn aangetekende brief :')
Laten we het er dan op houden dat Eneco daar geen energie voor had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 16:32
PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:30:

Het bedrijf Welkom Energie bestaat ook nog, zij het dat nu een curator de baas is. Dus logisch dat je de eindafrekening krijgt van Welkom...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• PrideoftheSouth

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Advies voor oud-klanten: 'Blijf zitten waar je zit'
Bakker heeft ook een advies voor zijn oud-klanten; “blijf even zitten bij Eneco en stap niet over. Na de winter zullen de prijzen weer dalen en wordt het aantrekkelijker.” Tot 1 december zitten de klanten van Welkom Energie vast aan Eneco, daarna staat het ze vrij over te stappen naar een ander energiebedrijf.
Blijf lekker zitten joh met 1,80 per kuub. Lekker stoken in de wintermaanden… 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
Als ie zo goed de prijzen kon voorspellen was hij niet failliet gegaan toch? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
medu80 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:25:
[...]
Als ie zo goed de prijzen kon voorspellen was hij niet failliet gegaan toch? >:)
Ik ben benieuwd of hij er zelf ook financieel slechter op is geworden.

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:03
R0181 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:26:
[...]

Ik ben benieuwd of hij er zelf ook financieel slechter op is geworden.
haha, hij pakt een biertje.

• R0181
medu80 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:28:
[...]
haha, hij pakt een biertje.
Zal lekker smaken. :9B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0181
https://www.omroepflevola...lanten-van-welkom-energie
"Aan het eind van de zomer maken Bakker en zijn team de balans op. Er zijn nog altijd kansen, maar het kan ook misgaan."

Waarom dan door blijven gaan en al niet veel eerder de stekker er uit getrokken, want blijkbaar liep het voor het einde van de zomer ook al niet goed, gezien de uitspraak dat er toen 'nog altijd kansen' waren. Dan hadden de klanten voor de toen nog normale tarieven overal terecht gekund.
Blijkbaar is er gegokt of het bedrijf nog levensvatbaar was, met nu als resutaat 90.000 gedupeerden, waarvan velen hierdoor in financiele problemen komen.

[ Voor 45% gewijzigd door R0181 op 19-11-2021 01:06 ]

• AMARONE
Scorpio861 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:33:
[...]

Hoe lang heb je daarop moeten wachten na overstap?
Een halve week denk ik. Is redelijk vlot gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Roos79 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:40:
[...]

Je reactie slaat nergens op. Ik heb niet om het faillissement gevraagd en al helemaal niet gevraagd om de woekerprijzen verplicht van Eneco. Ik stel dus de vraag of daar nog wat aan te doen is (volgens modelcontract bijvoorbeeld).

Anders neem ik mijn verlies en ben ik vooral blij dat ik alweer weg ben bij Eneco.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De slowchat rondom het interview bij een omroep mag een stuk minder hier. Discussie mag, maar bijvoorbeeld de persoonlijke financiën hoeven niet tot op de euro worden besproken.

[ Voor 42% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2021 23:50 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-NL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 11:43
celshof schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:33:
[...]
WE bankiert kennelijk bij de Rabobank, dus als die rekening het rood in schiet, dan wordt Rabo schuldeiser bij de curator.
Juist en ik verschuif graag de vordering van mij naar de Rabobank. Banken hebben immers vaak zekerheden waardoor zij als seperatist kunnen verhalen, en dan heb je nog preferente schuldeisers zoals de belastingdienst en het uwv waardoor er voor een reguliere schuldeiser (de klanten dus) niets overblijft.

Dus vooral iedereen hun geld terug laten halen via de MOI procedure. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonathan-NL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 11:43
https://www.nu.nl/economi...ar-met-zon-1750-euro.html

Voor wie nog enige twijfels had over de prijs bij Eneco. Nieuwe tarieven bij essent € 1,11/kuub en € 0,2525/kwh.
Van de bij wet voorgeschreven 30 dagen verplicht bij hen zitten tegen een ‘eerlijke prijs’ is mijn inziens geen sprake.

Ik heb er alleen op 1 november gezeten. Ik ga hun factuur alsnog betwisten op grond dat het geen eerlijke prijs betreft en dat ze de verbruikte energie maar voor de tarieven van het modelcontract van november in rekening mogen brengen. Laat ze maar hard werken voor de door mij gebruikte 1m3 gas... 🤪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJW9779
Joyous-P schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:44:

Je krijgt een contract door je strot geduwd tegen woekerprijzen terwijl Eneco ook een modelcontract heeft met gunstigere prijzen maar jou dit weigerde ... genoeg reden om terug te schoppen niet? Of het zin heeft is het tweede.
Heeft iemand een overzicht van Modelovereenkomst + tarieven zoals die per 1 november golden bij Eneco?

Zoals eerder besproken is dat immers wat Eneco de WE-klanten had behoren aan te bieden.
En dat is dus ook de ondergrens bij het bepalen van de gevolgschade die WE-klanten bij de curator zouden kunnen claimen.
Ik heb hierover nog een vraag uit staan bij de ACM, maar ook daar heeft men last van termijnoverschrijding.

[ Voor 7% gewijzigd door PJW9779 op 19-11-2021 01:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Barre73 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:27:
[...]

Het bedrijf Welkom Energie bestaat ook nog, zij het dat nu een curator de baas is. Dus logisch dat je de eindafrekening krijgt van Welkom...
Dat zeg ik ook. Ik meen nl. een spraakverwarring te constateren tussen 'Welkom' en 'curator'.
Over de WE-Eindafrekening heb ik al een formele verwerping gestuurd aan WE. Daarnaast heb ik contact met het kantoor van de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Jonathan-NL schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:33:

Ik heb er alleen op 1 november gezeten. Ik ga hun factuur alsnog betwisten op grond dat het geen eerlijke prijs betreft en dat ze de verbruikte energie maar voor de tarieven van het modelcontract van november in rekening mogen brengen. Laat ze maar hard werken voor de door mij gebruikte 1m3 gas... 🤪
Er is duidelijk gezegd dat sprake is van nieuwe contracten tegen door Eneco gehanteerde tarieven.
In dat geval zou je dus verwachten dat je dus de consumentenbescherming hebt van 14 kalenderdagen bedenktijd.
Ik heb het Eneco-contract dus binnen die termijn pro forma ontbonden per 1 november.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ondertussen zijn door de curator ook de eerste cijfers en het eerste verslag uitgebracht;
https://insolventies.rech...16.mne.21.241.F.1300.1.21

Paar zaken:
Boedelsaldo 1.951.388,19
Boedel vorderingen boven de 8 miljoen waarvan belastingdienst al 3,8.
Gasterra verhaal gaat belangrijk worden voor de boedel.

Verkoopopbrengst klantenportefeuille € 1.750.000,00 aan Eneco
En hieronder dan eindelijk de uitleg over hoe die overdracht in elkaar stak
Door de wetgever is voorzien dat een faillissement van een
energieleverancier gevolgen zal hebben voor de kleinverbruikers, waarbij de
discontinuering van de levering van energie aan de afnemers een groot risico
is. Het discontinueren van energielevering aan afnemers is maatschappelijk
ongewenst. Leveringszekerheid voor elektriciteit en gas is daarom wettelijk
verankerd. Indien een energiebedrijf voorziet dat hij niet langer in staat zal
zijn om zijn plicht tot levering van elektriciteit en/of gas aan zijn
kleinverbruikers na te komen, of indien zijn surseance of faillissement is
aangevraagd, kan de ACM besluiten dat de procedure leveringszekerheid
wordt gestart. De ACM besluit dan om de vergunning in te trekken (tegen
een datum gelegen na de datum waarop het besluit is genomen) waardoor
de vergunninghoudende energieleverancier alsdan niet meer bevoegd blijft
om energie te leveren aan zijn afnemers. Als de ACM besluit tot intrekking
van de vergunning, dan geldt dat de energieleverancier nog een korte
periode heeft (de zogenaamde “vensterperiode”) om alsnog zelf te komen
tot een overdracht (verkoop) van zijn klantenportefeuille aan een andere
vergunninghouder. Gedurende deze vensterperiode kan de klant dan
wettelijk zelf niet meer overstappen naar een andere energieleverancier van
zijn keuze. Indien de overdracht van de klantenportefeuille in de
vensterperiode niet (tijdig) wordt gerealiseerd, worden alle klanten (naar
rato) verdeeld over de overige energieleveranciers in Nederland (gedwongen
herverdeling klantenbestand). Als dat gebeurt, betekent dit dat de
vergunning verliezende leverancier dus geen mogelijkheid meer heeft gezien
om haar klantenbestand te gelde te maken/te liquideren.
Een belangrijk actief van een energiebedrijf is het klantenbestand. Een
energieleverancier die voorziet dat de leveringszekerheid in gevaar komt, wil
vanzelfsprekend de hiervoor beschreven situatie van gedwongen
herverdeling van het klantenbestand, voorkomen. De kleinverbruikers die in
de vensterperiode door de vergunning verliezende energieleverancier zelf
worden overgedragen, zijn niet in een nadeliger positie dan bij een
gedwongen herverdeling. In beide situaties wordt er een nieuw
energiecontract gesloten met een nieuwe leverancier (met nieuwe
contractvoorwaarden). Daarnaast zou een gedwongen herverdeling van een
omvangrijke klantenportefeuille onder tientallen andere energieleveranciers,
voorzienbaar meer maatschappelijke onrust en feitelijke problemen met zich
mee brengen.
Zoals hiervoor beschreven voorzag Welkom Energie dat zij in financiële
problemen zou komen, waardoor zij tevens voorzag dat de
leveringszekerheid in gevaar zou kunnen komen. Daarover heeft Welkom
Energie de ACM geïnformeerd. Op 26 oktober 2021 heeft de ACM het besluit
genomen om de vergunningen van Welkom Energie in te trekken (per 1
november 2021). Door de intrekking van de leveringsvergunning eindigde op
grond van de bepalingen uit de overeenkomst tussen Welkom Energie en
haar klanten, automatisch die overeenkomst. Dat betekent dat de
continuering door een andere energieleverancier van de voorwaarden zoals
overeengekomen tussen Welkom Energie en de klanten (in het bijzonder de
gecontracteerde energieprijzen) niet aan de orde was. Er werd overigens
geen partij gevonden die bereid was om de door Welkom Energie met de
klanten afgesproken energieprijzen “over te nemen”/voort te zetten.
Vanwege de hiervoor genoemde omstandigheden en het geschetste belang,
is Welkom Energie in de periode voorafgaand aan een (mogelijke) eigen
faillissementsaanvraag en het verzoek aan de ACM om de vergunningen in te
trekken, intensief gaan omzien naar een mogelijk geïnteresseerde
kapitaalkrachtige overnamekandidaat die in staat zou zijn de uitdagingen van
de inkoop van energie in een sterk bewegende markt het hoofd te bieden en
die de omvang van het klantenbestand zou kunnen “handelen”. Die partij
werd na een marktverkenning, selectie en de actieve benadering van diverse
partijen (onder de verplichting tot geheimhouding) uiteindelijk gevonden in
Eneco. De gedachte was dat in (relatieve) rust en met een iets langere
voorbereidingstijd (denk aan de genoemde korte vensterperiode die
getriggerd zou worden door een plotseling faillissement waarin dan de
eerder genoemde marktverkenning en gesprekken met overnamekandidaten
zouden dienen te worden afgerond teneinde een gedwongen herverdeling te
voorkomen) tot een betere verkoop en overdracht van het klantenbestand
gekomen zou kunnen worden.
De curator is die periode al als beoogd curator betrokken geweest en heeft
de ontwikkelingen ter zake geobserveerd. Als beoogd curator heeft hij zich
laten informeren en heeft hij zich een oordeel gevormd over de gang van
zaken bij Welkom Energie voorafgaande aan een mogelijk verzoek tot
faillietverklaring of surseance. Ook de ACM werd in het proces betrokken.
Door Welkom Energie en Eneco werd uiteindelijk een overeenkomst gesloten
onder de opschortende voorwaarden dat de in het faillissement van Welkom
Energie te benoemen curator met toestemming van de rechter-commissaris
uiterlijk op 1 november 2021 schriftelijk zou laten weten in te stemmen met
de overeenkomst en uiterlijk op die datum ook zou aangeven de
overeenkomst ex artikel 37 Fw gestand te zullen doen. De overeengekomen
koopprijs omvatte een tweetal onderdelen, te weten een bedrag van €
1.750.000,-- vermeerderd met BTW voor het klantenbestand en een bedrag
van € 500.000,-- vermeerderd met BTW voor (kort gezegd) het na
faillissement zijdens Welkom Energie/de boedel nog te verrichten
handelingen/diensten die mede Eneco ten dienste strekken. Dat betreft
onder andere het opmaken van de eindafrekening en de afhandeling van
disputen.
Ten aanzien van de koopovereenkomst tussen Welkom Energie en Eneco
wordt nog opgemerkt dat in de overeenkomst werd bepaald, dat indien op
uiterlijk 1 november 2021 om 08:00 uur de overeenkomst niet
onvoorwaardelijk zou zijn geworden (wanneer alle opschortende
voorwaarden niet zouden zijn vervuld) de overeenkomst automatisch zou
vervallen. Dat zou betekenen dat dan de restverdelingsprocedure
(gedwongen verdeling van de klanten onder alle marktpartijen) in werking
zou worden gesteld. Voor de boedel zou in dat geval geen opbrengst meer
resteren (de boedel zou dan geen aanspraak hebben op de hiervoor
genoemde bedragen).
Op 29 oktober 2021 werd het faillissement van Welkom Energie
uitgesproken. De klantportefeuille werd op verzoek van de beoogd curator
daarvoor al getaxeerd door het NTAB. De benoemde curator heeft met
toestemming van de rechter-commissaris de overeenkomst tussen Welkom
Energie en Eneco goedgekeurd en gestand gedaan. Per 1 november 2021
zijn de klanten van Welkom Energie (binnen de vensterperiode) naar Eneco
overgegaan. Overigens werden de backoffice werkzaamheden van Welkom
Energie niet door gefailleerde zelf verricht maar werden ze uitbesteed aan

een professionele (zelfstandige) derde partij (ServiceHouse B.V.). Deze

werkzaamheden worden na faillissement met toestemming van de rechter-
commissaris nog enige tijd door de curator gecontinueerd.
En
Nu de ACM de vergunningen van Welkom Energie heeft ingetrokken werd de

onderneming niet voortgezet. De klantenportefeuille van Welkom Energie

werd verkocht aan Eneco. De klanten werden conform de wettelijke/door
ACM gestelde protocollen per 1 november 2021 geswitched naar Eneco.
Inmiddels hebben zij van Eneco een (nieuw) voorstel ontvangen. De boedel
is geen partij bij de nieuw te sluiten contracten.
Dat zo snel uit het verslag gehaald, zal morgen nog de cijfers even bekijken.

Nav bovenstaand relaas heb ik toch een hoop vragen bij de curator.
Die was ook al betrokken bij de pre-pack constructie om de boel nog te verkopen. Ze werden echter ingehaald door het faillissement zelf en enkel voor de boedel heeft de curator er voor gekozen de deal met Eneco door te zetten ipv de wettelijke verdeling.

Ik neem aan dat Eneco zich daardoor ook genaaid voelt. Die deal liep 1 november af en de opbrengst was door het faillissement nu nihil. Die moesten nu heel snel hier 2,25 miljoen op gaan terugverdienen. Zal ook wel in de hogere prijs zitten.

Het belang van Eneco om sowieso aan de pre-pack deal mee te werken ontgaat mij nog steeds. Maar er seipelt wel door dat het om een grote klantenportefeuille ging wat maar een paar partijen kunnen, en ook de ACM keek al mee (vriendelijk doch dringend verzoek?).

[ Voor 4% gewijzigd door sambalbaj op 19-11-2021 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostradameeuw
  • Laatst online: 28-05-2024
Hey,

nee sorry ik had het duidelijker moeten omschrijven.
Ik heb gebeld omdat ik het vreemd vond dat ik geenmail kreeg dat mijn contract was ingegaan, en toen kreeg ik dit telefonisch bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:48
sambalbaj schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:47:
Ondertussen zijn door de curator ook de eerste cijfers en het eerste verslag uitgebracht;
https://insolventies.rech...16.mne.21.241.F.1300.1.21

Paar zaken:
Boedelsaldo 1.951.388,19
Boedel vorderingen boven de 8 miljoen waarvan belastingdienst al 3,8.
Gasterra verhaal gaat belangrijk worden voor de boedel.

Verkoopopbrengst klantenportefeuille € 1.750.000,00 aan Eneco
En hieronder dan eindelijk de uitleg over hoe die overdracht in elkaar stak

[...]

En

[...]

Dat zo snel uit het verslag gehaald, zal morgen nog de cijfers even bekijken.

Nav bovenstaand relaas heb ik toch een hoop vragen bij de curator.
Die was ook al betrokken bij de pre-pack constructie om de boel nog te verkopen. Ze werden echter ingehaald door het faillissement zelf en enkel voor de boedel heeft de curator er voor gekozen de deal met Eneco door te zetten ipv de wettelijke verdeling.

Ik neem aan dat Eneco zich daardoor ook genaaid voelt. Die deal liep 1 november af en de opbrengst was door het faillissement nu nihil. Die moesten nu heel snel hier 2,25 miljoen op gaan terugverdienen. Zal ook wel in de hogere prijs zitten.

Het belang van Eneco om sowieso aan de pre-pack deal mee te werken ontgaat mij nog steeds. Maar er seipelt wel door dat het om een grote klantenportefeuille ging wat maar een paar partijen kunnen, en ook de ACM keek al mee (vriendelijk doch dringend verzoek?).
Heel blij dat er staat, dat Eneco een nieuw voorstel heeft verstuurd, dit sterkt mij in de gedachten dat ik de huidige tarieven niet hoef te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ceecee1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-12-2021
Wij hebben ook euro 936 teveel aan voorschotten betaald aan Welkom Energie sinds mei. In overleg rechtsbijstand 1 termijn van euro 225 gestorneerd bij de ABN en ook terugontvangen. Daarnaast via MOI 2 termijnen ingediend op 10 nov (omdat de eindafrekening nog niet binnen was en ik niet zeker wist wat op dat moment teveel betaald is en als een MOI niet gehonoreerd wordt er euro 25 per MOI in rekening wordt gebracht.) Later alsnog 1 MOI ingediend op 15 nov. Nu maar afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

ceecee1 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:31:
Wij hebben ook euro 936 teveel aan voorschotten betaald aan Welkom Energie sinds mei. In overleg rechtsbijstand 1 termijn van euro 225 gestorneerd bij de ABN en ook terugontvangen. Daarnaast via MOI 2 termijnen ingediend op 10 nov (omdat de eindafrekening nog niet binnen was en ik niet zeker wist wat op dat moment teveel betaald is en als een MOI niet gehonoreerd wordt er euro 25 per MOI in rekening wordt gebracht.) Later alsnog 1 MOI ingediend op 15 nov. Nu maar afwachten.
99,99 procent kans dat je je geld terugkrijgt. Arme Rabobank. Dit gaat ze 25 miljoen kosten.

Energieflex had met 50.000 klanten 12 miljoen euro concurrente crediteuren. Vandaar mijn inschatting van 25 miljoen.

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 19-11-2021 08:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:40:
[...]

99,99 procent kans dat je je geld terugkrijgt. Arme Rabobank. Dit gaat ze 25 miljoen kosten.

Energieflex had met 50.000 klanten 12 miljoen euro concurrente crediteuren. Vandaar mijn inschatting van 25 miljoen.
Ware het niet dat bijna niemand op de hoogte is van de mogelijkheid tot MOI. De meeste zullen gewoon hun verlies nemen, en zelfs bij Eneco blijven zitten tegen de woekerprijzen.
Die berekening en keuze is door Eneco ook gewoon gemaakt. Hanteren we eerlijke prijzen en behouden zoveel mogelijk klanten, of hanteren we woekerprijzen en accepteren we dat een deel van de klanten meteen weg is. Kennelijk hebben ze voor het laatste gekozen omdat ze daarmee meer winst verwachten. Met zo'n bedrijf wil ik niets te maken hebben.

Overigens: Essent heeft hun prijzen voor januari bekend gemaakt: 1,11 voor gas, 0,25 voor electra. Dus dit is wat de overstappers ongeveer kunnen verwachten. Mochten andere aanbieders veel hoger gaan zitten, dan kun je altijd overstappen naar Essent. We hebben immers allemaal een variabel contract. Ik vind deze tarieven nog wel meevallen, zeker als je het vergelijkt met de praktijken van Eneco.

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 19-11-2021 09:56 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022
Op de Facebook groep ‘gedupeerden welkom energie’ zijn al mensen die bericht hebben gehad vd curator waar in staat dat ze op de lijst staan van voorlopig erkende schuldvorderingen.

Wil nog niets zeggen misschien. Geen idee hoe dit werkt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

FaceDown schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:53:
[...]

Ware het niet dat bijna niemand op de hoogte is van de mogelijkheid tot MOI.
Ik heb maar even op radar gepost O-)

Ik zal ook een bericht plaatsen in Facebook 'gedupeerden welkom energie'. Kijken of ik resultaten zie in het volgende faillissementsverslag.

[ Voor 22% gewijzigd door knakworst op 19-11-2021 10:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:20:
[...]

Ik zal ook een bericht plaatsen in Facebook 'gedupeerden welkom energie'. Kijken of ik resultaten zie in het volgende faillissementsverslag.
Het risico is wel dat hoe meer mensen de MOI gaan inzetten, hoe groter de kans wordt dat de banken dit een halt toeroepen. Juridisch hebben we gelijk, maar er is een verschil tussen gelijk hebben en het krijgen. Niemand zit te wachten om ook nog eens te gaan procederen tegen de bank.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkddd
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik probeer wat wijzer te worden uit alle berichten, maar krijg nog niet helemaal helder hoe ik zo’n MOI moet indienen.

Ik zat sinds mei 2021 bij Welkom en heb volgens de eindafrekening €600 teveel voorschot betaald. De welkomsbonus van € 200 hebben ze niet meegerekend, dus eigenlijk het ik nog recht op €800.

Ik heb na het bericht over het dreigende faillisement al wel snel het laatste voorschot gestorneerd, maar kreeg van mijn Rabobank te horen dat dat het enige was wat ik kon doen.

Nu lees ik dus over de MOI mogelijkheid, dus wil dat ook graag doen. Kan iemand mij de juiste stappen/argumenten aangeven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Terradale
Hedenmorgen van de SNS bank !!!!:

Beste heer xxxxxx

Het klopt dat Welkom Energie geen geld had mogen afschrijven. We hebben gezien dat u daar inderdaad geen toestemming voor hebt gegeven. Het geld wordt retour gestort op uw betaalrekening.

Tip: Blokkeer de incasso
De organisatie moet natuurlijk niet nog eens een bedrag afschrijven zonder uw toestemming. Vraag ze om te stoppen met incasseren. En u kunt incasso’s zelf ook blokkeren. Dat doet u op snsbank.nl/incassoblokkeren. U weet dan zeker dat het niet meer voorkomt. Na 5 werkdagen kan Welkom Energie geen geld meer afschrijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br1980
  • Laatst online: 13-09 19:16
knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:20:
[...]

Inderdaad niet zo handig om dit van de daken te gaan schreeuwen. Iets met je eigen ruiten ingooien wellicht..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Laatst online: 22-08-2023
br1980 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:47:
[...]

Inderdaad niet zo handig om dit van de daken te gaan schreeuwen. Iets met je eigen ruiten ingooien wellicht..?
Maakt @ knakworst niet zo veel meer uit, die heeft z'n "worstjes al op het droge" (geld op rekening) *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:19
Idem hiero, met hetzelfde bericht :)

Je kan wel zien dat ze niet volledig op de hoogte zijn, als je het bericht zo leest, gezien de tekst dat ze niet “nog een keer een bedrag afschrijven”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 23:26
Henkddd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:40:
Nu lees ik dus over de MOI mogelijkheid, dus wil dat ook graag doen. Kan iemand mij de juiste stappen/argumenten aangeven?
Allereerst op zoek gaan naar een goede zoekmachine. Ik zal een handje helpen
Dan contact opnemen met je bank. En zoals je reeds gelezen hebt in dit topic, weet je ook waar je staat met Rabo. Dus blijven volharden.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Laatst online: 13-04-2023
*knip* Dit artikel is al gedeeld.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2021 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

br1980 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:47:
[...]

Nogmaals. Het is niet het probleem van de consument. Die heeft 13 maanden de tijd. Het is niet zo dat de Rabo ineens een geldige incasso kan produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

FaceDown schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:34:
[...]

Het risico is wel dat hoe meer mensen de MOI gaan inzetten, hoe groter de kans wordt dat de banken dit een halt toeroepen. Juridisch hebben we gelijk, maar er is een verschil tussen gelijk hebben en het krijgen. Niemand zit te wachten om ook nog eens te gaan procederen tegen de bank.
Dit gaan ze geen halt toeroepen, en anders ga je een klacht indienen bij het kifid.

Bij het consumentenloket kunt u uw klacht gratis indienen en de behandeling van uw klacht door de Geschillencommissie van Kifid is gratis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BertEnergie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IiTLPKCT6Sbml4pbz7u54ldC3A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8NXvKFgMUaq76orxxVg7lA6R.jpg?f=user_large

Uit verslag curator, banksaldo Rabobank nu al negatief .......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BertEnergie schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:45:
[Afbeelding]

Uit verslag curator, banksaldo Rabobank nu al negatief .......
En dat betekent dat ondanks er geen debetstand geoorloofd was, alle MOI's gewoon gehonoreerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJW9779
Henkddd schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:40:
Ik probeer wat wijzer te worden uit alle berichten, maar krijg nog niet helemaal helder hoe ik zo’n MOI moet indienen.

Ik zat sinds mei 2021 bij Welkom en heb volgens de eindafrekening €600 teveel voorschot betaald. De welkomsbonus van € 200 hebben ze niet meegerekend, dus eigenlijk het ik nog recht op €800.

Ik heb na het bericht over het dreigende faillisement al wel snel het laatste voorschot gestorneerd, maar kreeg van mijn Rabobank te horen dat dat het enige was wat ik kon doen.

Lees de afgelopen berichten.
Er wordt uitgebreid beschreven welke acties je moet ondernemen.
Hetzelfde over wat er (waarschijnlijk) mankeert aan je eindafrekening, zoals het ontbreken van de belastingkorting.
Ben je deze vrijdagmiddag wel zoet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie
knakworst schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:51:
[...]

En dat betekent dat ondanks er geen debetstand geoorloofd was, alle MOI's gewoon gehonoreerd worden.
Ten minste bij de niet-Rabobank klanten, dit wordt een pijnlijke voor de Rabo .......
Geen onderpand, geen zekerheid, Rabo wordt/is een van de schuldeisers .......

Amateurs bij de Rabobank ......

Hoeven wij als simpele consumenten onszelf in ieder geval geen verwijten te maken ....

[ Voor 24% gewijzigd door BertEnergie op 19-11-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:53
Rekening van Eneco ontvangen voor periode 1-11-2021 tot 09-11-2021.
Ze brengen hiervoor €319,- in rekening en laten geen specificatie zien hoe dit bedrag is opgebouwd.
Via de chat heb ik de meterstanden kunnen bemachtigen van 09-11-2021.

Dus voor onderstaand effectief verbruik word €319,- in rekening gebracht.
Normaal: 37kw
Dal: 31kw
Gas: 48m3

is dat niet een beetje erg veel?
Hoeveel hebben ze bij jullie berekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
mikin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:00:
Ze brengen hiervoor €319,- in rekening en laten geen specificatie zien hoe dit bedrag is opgebouwd.

Op het eerste gezicht lijkt dit niet te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XRyVcgyWJ5GZ9no5TAQALxN3qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVemn2gsfgNeySK4SaZMN1N2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertEnergie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeLOzYFVDCIhT-5lO37NXCczcQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzhqWSAZxd1fkgUtVrohq8n8.jpg?f=fotoalbum_large

zou iets van een kleine 120 euro moeten zijn

zelfs zonder vermindering energiebelasting zit je niet op dat bedrag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek7pMbPmwqP6LwutHsgRjvsNSzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMkZ0q5G7cUCNg901Yfqjazr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door BertEnergie op 19-11-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikin
Daar komen dan nog wat netbeheerderskosten en leveringskosten bij. Kan je toch niet op €319,- uitkomen.
Heb klachtenformulier ingevuld. Ben benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie
mikin schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:14:
[...]

Daar komen dan nog wat netbeheerderskosten en leveringskosten bij. Kan je toch niet op €319,- uitkomen.
Heb klachtenformulier ingevuld. Ben benieuwd naar hun reactie.
Al deze kosten zitten bij de berekening in

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PJW9779
Vandaar dus mijn eerdere vraag of iemand Modelcontract + tarieven heeft die Eneco per 1/11 hanteerde!
Want dan pas kun je een goede controleberekening doen.

Anyone?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023

Wat een bedrag. Ik moest voor vier dagen 14 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikin
PJW9779 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:22:
[...]

Vandaar dus mijn eerdere vraag of iemand Modelcontract + tarieven heeft die Eneco per 1/11 hanteerde!
Want dan pas kun je een goede controleberekening doen.

Anyone?!
Tarieven zijn niet meer inzichtelijk voor mij omdat ik nu geen actief account meer heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatermater
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Ben benieuwd hoe andere dit doen. Als je via storneren en MOI het gehele tegoed van Welkom Energie (eigenlijk van de bank) terugkrijgt, evt inclusief welkom bonus naar ratio, dien je dan alsnog een vordering in bij de curator?

Iets met op twee paarden wedden.

[ Voor 4% gewijzigd door vatermater op 19-11-2021 12:35 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.