Mijn MOI’s zijn goedgekeurd door ING. Heb het geld terug gestort gekregen.
Reden volgens de bank: geen machtiging afgegeven.
Lees het Energieflex topic eens door. De meesten hebben de welkomstbonus alsnog weten te verrekenen met de curator. Meestal naar rato (dat lijkt mij ook het eerlijkst) maar soms ook geheel meen ik (uit m'n hoofd).zedje85 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:21:
Pfff... ik had een contract afgesloten op 17 november 2020 bij welkom energie. Dit liep dus tot 17 november 2021. Hier zou een welkomsbonus van 250 euro bij zitten.
Zojuist mijn eindafrekening gekregen waar de 250 euro welkomsbonus niet van wordt afgetrokken. Nu lees ik in de afhandeling betreffende welkom energie het volgende;
[...]
Ben ik nu serieus op 8 dagen na mijn welkomsbonus misgelopen?? die hele welkomsbonus waardoor je energiecontract pas een serieuze aanbieding wordt?
Hoe kunnen ze dit verzinnen... Hebben nog meer mensen dit issue?
Goed nieuws voor ING klanten (net als ik), dan zullen waarschijnlijk alle ingediende MOI's worden vergoed door de ING, want er konden maar 2 opties aangevinkt worden en was 'geen machtiging afgegeven' de meest logische.Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:19:
Ja daar mag je haast wel vanuit gaan.R0181 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:23:
[...]
Goed nieuws voor ING klanten (net als ik), dan zullen waarschijnlijk alle ingediende MOI's worden vergoed door de ING, want er konden maar 2 opties aangevinkt worden en was 'geen machtiging afgegeven' de meest logische.
Gelukkig dan maar. Ik heb nog nooit zoveel op mijn ING-app gekeken als vandaag na deze positieve berichten, blijkbaar moet ik nog even geduld hebben.Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:25:
[...]
Ja daar mag je haast wel vanuit gaan.
Kennelijk is er dus ook geen geldige machtiging.
Nice 👍Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:19:
Ik kreeg zojuist het bericht van Vattenfall dat ze mijn nieuwe contract per 1-12-2021 willen laten ingaan, dat is dus na de 14 dagen bedenktijd maar voor de 30 dagen opzegtermijn van Eneco. Ik heb nog nagevraagd of dit niet leidt tot een opstapboete.Shynta schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:57:
[...]
In het hele begin zijn er fouten gemaakt aan de kant van Vattenfall waardoor mensen heel snel over konden.
Daarna kon dat niet meer en hielden ze zich aan 1 december want 30 dagen na 1 nov.
Toch toen ik vroeg of ik eerder over kon als ik de boete voor lief nam, kon ik over op 23-11 met wel die 14 dagen bedenktijd. Ik kon lullen wat ik wilde maar die bedenktijd kreeg ik er niet af.
"There's no place like 127.0.0.1"
Kijk dat scheelt toch al weer een hele tijd. 👍👍Eftalou schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:52:
[...]
Ik kreeg zojuist het bericht van Vattenfall dat ze mijn nieuwe contract per 1-12-2021 willen laten ingaan, dat is dus na de 14 dagen bedenktijd maar voor de 30 dagen opzegtermijn van Eneco. Ik heb nog nagevraagd of dit niet leidt tot een opstapboete.
Ik heb toen niet meegekregen of bedacht dat dat een optie was... Wij waren toen vooral druk bezig met redeneren of storneren wel legaal was/verstandig was.Rofdof schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:33:
[...]
Nice 👍
Wat ik mij afvraag is of mensen dit ook bij energieflex destijds hebben gedaan of is dit nieuw?
Ik ga in mijn discussie met curator voor het hele bedrag en niet naar rato omdat het een Welkomstbonus is. Maw ze zeggen kom bij mij en je krijgt dit bedragdragon2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:22:
[...]
Lees het Energieflex topic eens door. De meesten hebben de welkomstbonus alsnog weten te verrekenen met de curator. Meestal naar rato (dat lijkt mij ook het eerlijkst) maar soms ook geheel meen ik (uit m'n hoofd).
Zelf kwam ik 1 dag tekort van mijn energieflex contract dus ik heb de hele bonus ingediend bij de curator. Maakt alleen in de praktijk niks uit want heb nog steeds tegoed van ze, krijg ik toch niet terug 😕.
Ook ik zit op dezelfde lijn richting Eneco, weliswaar alleen qua email maar krijg inmiddels geen reactie meer.Nikey3 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:15:
Mijn brief aan Eneco:
***members only***
Dit is wat het antwoord was van Eneco:
***members only***
Welk pad kan ik verder nog bewandelen, naast ze om de oren slaan met de oude modelcontract tarieven die er nog waren op het moment van het contractvoorstel van Eneco?
Reply:Beste Eneco,
Met verbazing heb ik deze e-mail gelezen.
Jullie hebben de klanten overgenomen onder artikel 2 lid 5 van de energiewet respectievelijk artikel 3 lid 5 van de gaswet.
Dit artikel voorziet niet in het beëindigen van het contract zoals ik deze met welkom energie had afgesloten.
Ik sommeer jullie bij deze het contract en leveringsvoorwaarden gestand te doen zoals contractueel afgesproken.
Hoogachtend,
Mijn volgende reply:Beste mevrouw, heer,
Eneco heeft inderdaad uw oude leverancier overgenomen. Wij verzoeken u om telefonisch contact met ons op te nemen voor een aanbod.
Hierna een standaard email ontvangen als reply mbt de overname waarop ik weer gereageerd heb:Beste Eneco,
Het lijkt mij vrij normaal dat je in een geschil mij niet vraagt telefonisch contact op te nemen.
Ik stel concrete vragen over jullie handelswijze, daar mij richting een telefoon nummer verwijzen is niet correct.
Ik zit ook niet te wachten op een aanbod van jullie, deze hebben jullie mij al gedaan onlangs dat we een bestaand contract hebben.
Jullie hebben ondertussen volgens jullie eigen redenering een aanbod gedaan, wat niet eens conform jullie eigen algemene voorwaarden is.
Vanzelfsprekend ga ik hier niet op in aangezien ik al een contract heb en jullie sommeer dit in stand te houden en het niet getuigd van kwaliteit als jullie niet eens in staat zijn jullie eigen voorwaarden te hanteren terwijl jullie een aanbod doen.
Ik zou nogmaals graag antwoord krijgen op de vragen die ik in de e-mails gesteld heb en verwacht dit op een normale en professionele wijze.
In afwachting van jullie antwoord,
En inmiddels na een week geen reply heb ik het volgende gestuurdBeste Eneco,
It biedt geen enkel antwoord op de vragen die ik stel.
Behoudens dat ik nog steeds op het standpunt zit dat jullie een marktovername gedaan hebben (artikel 2.5/3.5 van respectievelijk de energiewet en gaswet) en er geen juridische basis is om het contract wat ik met Welkom Energie heb niet gestand te doen, is binnen jullie visie een aangeboden contract ook niet rechtsgeldig, om dat duidelijk te maken nog even de volgende passages;
Artikel 1.3 Algemene voorraden van Eneco:
“Voordat wij een overeenkomst met elkaar hebben informeren wij u over de voorwaarden die gelden en hoe u hiervan kennis kan nemen. Wij verstrekken u deze voorwaarden
en onze kwaliteitscriteria uiterlijk wanneer wij de overeenkomst aan u bevestigen.”
Van de site van de ACM:
voordat u een overeenkomst tot stand kan komen moet aan een aantal belangrijke voorwaarden worden voldaan, waaronder een prijsopgave en algemene voorwaarden. U bent begonnen met leveren voordat aan die voorwaarden was voldaan.
Ik zou graag een normaal antwoord op mijn vragen krijgen ipv een standaard email waarin op geen enkele wijze op mijn argumentatie word ingegaan.
In afwachting van jullie reactie verblijf ik,
Mochten ze het op welke andere manier dan ook behandelen ga ik inderdaad een geschil openen bij de geschillencommissie (ik zet even hoog in en begrijp dat als ik originele model contract prijzen krijg ik ook niet meer heel sterk sta) .Beste Eneco,
Gezien ik geen enkele reactie op onderstaande heb ontvangen, is mijn conclusie dat jullie het derhalve met mij eens zijn.
Gezien er geen automatische machtiging is afgeschreven kunnen jullie mij per zaterdag (20-11 is mijn overstap datum) een factuur sturen mbt het verbruik van 1-11 tm 19-11 op tarieven zoals afgesproken met welkom energie.
Enige andere factuur zal ik als niet verzonden en niet correct beschouwen.
Namens mijn moeder direct een aantal MOI's ingediend. Zij zit ook bij de ING. Zij gaat ruim € 600,- het schip in. Arme vrouw met alleen AOWInimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:19:
Ik vind de opmerking dat niet alles volgens de regels is gelopen trouwens wel nieuws en eigenlijk bizar. Ik zou daar de ACM eens over bellen, alhoewel mijn vertrouwen daarin wel geslonken is de afgelopen weken.Nikey3 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:15:
Mijn brief aan Eneco:
***members only***
Dit is wat het antwoord was van Eneco:
***members only***
Welk pad kan ik verder nog bewandelen, naast ze om de oren slaan met de oude modelcontract tarieven die er nog waren op het moment van het contractvoorstel van Eneco?
Wat zoek je? Ik heb bewijs dat niet Welkom Energie klanten op 3-11 nog een modelcontract konden afsluiten met een gasprijs van 82 cnt.eelcobode schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:49:
@Nikey3 kan je het 'bewijs' mbt het modelcontract van Eneco hier delen zodat ik die ook op kan nemen zodra ik naar de geschillen commissie ga?
[ Voor 55% gewijzigd door T-8one op 17-11-2021 20:19 ]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Lees in dit forum de postings nog even na over het vinkje bij het toestemming geven voor automatische incasso.Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:25:
[...]
Ja daar mag je haast wel vanuit gaan.
Kennelijk is er dus ook geen geldige machtiging.
De rol van de ACM is hier al vaker aangestipt. Er staan ook nog kamervragen op uit, waarvoor - zoals gezegd - men een uitstelbrief heeft gestuurd. Me dunkt.T-8one schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:05:
[...]
Ik vind de opmerking dat niet alles volgens de regels is gelopen trouwens wel nieuws en eigenlijk bizar. Ik zou daar de ACM eens over bellen, alhoewel mijn vertrouwen daarin wel geslonken is de afgelopen weken.
Misschien heb ik het gemist, maar waar komt dat geld vandaan? De rekening van Welkom Energie is naar ik vermoed bevroren.Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:19:
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Als het verlies is voor de ING, zullen ze er niet door omvallen. "Het gaat ING Bank voor de wind. In het derde kwartaal steeg de nettowinst van 788 miljoen euro tot 1367 miljoen euro".T-8one schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:31:
[...]
Misschien heb ik het gemist, maar waar komt dat geld vandaan? De rekening van Welkom Energie is naar ik vermoed bevroren.
Is dit een verlies wat de bank neemt?
[ Voor 11% gewijzigd door R0181 op 17-11-2021 20:56 ]
Maar als in dit geval de ING voor de kosten opdraait en het geld uitkeert. Moet WE dan nog betaald worden?R0181 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:54:
[...]
Als het verlies is voor de ING, zullen ze er niet door omvallen. "Het gaat ING Bank voor de wind. In het derde kwartaal steeg de nettowinst van 788 miljoen euro tot 1367 miljoen euro".
www.rtlnieuws.nl/economie...rente-sparen-betaalpakket
Dat zal nog moeten blijken in de praktijk.appie1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:03:
[...]
Maar als in dit geval de ING voor de kosten opdraait en het geld uitkeert. Moet WE dan nog betaald worden?
Ze zijn immers al betaald doormiddel van de maandbedragen die ze ontvangen hebben?
storno's worden nog wel uitgevoerd en komen van de bankrekening WE en dus ten laste van de failliete boedel.T-8one schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:31:
[...]
Misschien heb ik het gemist, maar waar komt dat geld vandaan? De rekening van Welkom Energie is naar ik vermoed bevroren.
Is dit een verlies wat de bank neemt?
Storneren en MOI indienen kan nog steeds hoor.dragon2 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:01:
[...]
Ik heb toen niet meegekregen of bedacht dat dat een optie was... Wij waren toen vooral druk bezig met redeneren of storneren wel legaal was/verstandig was.
En na storneren heb ik nog 350 euro van ze tegoed, die dus foetsie is...
Ik wou dat ik toen had geweten van MOIs...
Jullie hebben wat dat betreft een betere optie 😊
Ik ben als sinds de 8e over naar Vattenfall.Eftalou schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:52:
[...]
Ik kreeg zojuist het bericht van Vattenfall dat ze mijn nieuwe contract per 1-12-2021 willen laten ingaan, dat is dus na de 14 dagen bedenktijd maar voor de 30 dagen opzegtermijn van Eneco. Ik heb nog nagevraagd of dit niet leidt tot een opstapboete.
Als je die betalingen door stornering of MOI ongedaan hebt gemaakt, krijg je waarschijnlijk nog wel de curator achter je aan. Geen idee op welke schaal hiervan gebruik is gemaakt, maar ze gaan je vast geen maanden energiegebruik cadeau geven. Tenzij het elkaar precies opheft.appie1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:03:
[...]
Maar als in dit geval de ING voor de kosten opdraait en het geld uitkeert. Moet WE dan nog betaald worden?
Ze zijn immers al betaald doormiddel van de maandbedragen die ze ontvangen hebben?
Waar men dan nog recht op heeft kan toch gewoon worden teruggeboekt?Toke_gt schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:25:
[...]
Als je die betalingen door stornering of MOI ongedaan hebt gemaakt, krijg je waarschijnlijk nog wel de curator achter je aan. Geen idee op welke schaal hiervan gebruik is gemaakt, maar ze gaan je vast geen maanden energiegebruik cadeau geven. Tenzij het elkaar precies opheft.
Bij N26 niks te vinden, alleen over stornering van een incasso binnen 8 weken: https://support.n26.com/e...to-reverse-a-direct-debitMaartenFM schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:56:
Toevallig iemand hier die via N26 (of andere buitenlandse bank) heeft geprobeerd meerdere maanden te storneren los van de laatste incasso van WE? Bij mij werd gemeld dat daar niet zoiets is als een MOI procedure, maar wie weet hebben jullie een andere manier.
https://www.europeanpayme...t-we-do/sepa-direct-debitDuring the eight weeks following the direct debit date, the payer has the possibility of requesting a refund without having to provide any justifications. This is the right to a ‘no-questions-asked’ refund.
If the transaction was unauthorised (i.e. the collection does not relate to the signed mandate), the payer can ask for a refund up to 13 months after the direct debit.
[ Voor 7% gewijzigd door U123456 op 17-11-2021 21:46 ]
Hoe dan? Energieflex is ondertussen meer dan 3 jaar geleden failliet gegaan, je kunt toch maar ~een jaar terug storneren/MOI?Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:21:
[...]
Storneren en MOI indienen kan nog steeds hoor.
Je zou denken dat ING dan de fout heeft gemaakt door de incassomachtiging aan Welkom niet goed te checken. Dan zou de fout in principe bij de ING en de de andere banken die de MOI's terugbetalen liggen. En op wie die dan de kosten moeten verhalen? Of het wordt een verliespost voor ING etc, banken schuiven zo vaak met miljoenen en niet iedere ex-Welkom klant zal MOI's ingediend hebben.appie1983 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:03:
[...]
Bron: https://allure-energie.nl/home/Tot onze spijt moeten we u mededelen dat ALLURE ENERGIE haar handelsactiviteiten heeft moeten staken en haar faillissement heeft aangevraagd. Door een juridische strijd tussen aandeelhouders was het niet mogelijk om de dienstverlening nog langer voort te zetten. ALLURE ENERGIE heeft vervolgens de ACM verzocht de vergunning in te trekken. Het verzoek om intrekking heeft niets te maken met organisatorische bekwaamheid of de recente ontwikkelingen op de energiemarkt. De ACM heeft dit verzoek beoordeeld en vervolgens zelfstandig besloten de vergunning in te trekken.
De beslissing om de dienstverlening stop te zetten is geen gemakkelijke keuze geweest.
Je ziet het verkeerd. De incasso's storneren is omdat WelkomEnergie niet geleverd heeft. Bijvoorbeeld in mijn situatie verbruik ik in de zomer eigenlijk geen energie en lever ik alleen maar terug, terwijl ik in de winter energie betaal. Toch betaal je elke maand een vast bedrag zodat de kosten over het hele jaar zijn uitgespreid.BertEnergie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:06:
Ik denk dat ik klant ga worden bij ING, ook mijn huidige energieleverancier heeft niet volgens de officiële manier de incasso geregeld, ga ik mooi over 12 maanden al m’n incasso’s terugvragen.
Het klinkt haast te mooi ……
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
I know, maar als door een foute incassoprocedure de bank opdraait voor de kosten dan zullen ze dat lek asap moet dichten met nieuwe checks en proceduresOzzie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:11:
[...]
Je ziet het verkeerd. De incasso's storneren is omdat WelkomEnergie niet geleverd heeft. Bijvoorbeeld in mijn situatie verbruik ik in de zomer eigenlijk geen energie en lever ik alleen maar terug, terwijl ik in de winter energie betaal. Toch betaal je elke maand een vast bedrag zodat de kosten over het hele jaar zijn uitgespreid.
Nu ze omvallen hebben ze dus geld gekregen waar ze niets voor hebben geleverd, en aangezien de incasso machtiging niet volgens de regels is vragen mensen dat geld dus terug. De curator mag dan uiteindelijk een berekening gaan maken wat er daadwerkelijk verbruikt is en dat betalen mensen.
Als jouw energie leverancier gewoon het hele jaar stroom geleverd heb en jij er het hele jaar voor heb betaald dan kan je wel die incasso intrekken, alleen ben je dan nog steeds de stroomkosten verschuldigd.
Tja, het zijn de banken zelf die incasso's gedogen zonder de juiste verplichte machtiging. Dan moeten de banken daar ook de gevolgen van dragen lijkt me. Of doorschuiven naar de partij die de incasso's doet, maar die is in dit geval failliet.BertEnergie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:16:
[...]
I know, maar als door een foute incassoprocedure de bank opdraaide voor de kosten dan zullen ze dat lek adapter moet dichten met nieuwe checks en procedures
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Klopt, ING en ABN hebben nu blijkbaar hun verlies “genomen” nu mijn Rabobank nog …..Ozzie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:18:
[...]
Tja, het zijn de banken zelf die incasso's gedogen zonder de juiste verplichte machtiging. Dan moeten de banken daar ook de gevolgen van dragen lijkt me. Of doorschuiven naar de partij die de incasso's doet, maar die is in dit geval failliet.
Daarom doet de Rabobank (en andere banken dan de ING en ABNAMRO) waarschijnlijk ook moeilijk, omdat ze zelf voor die terug te betalen MOI's opdraaien?BertEnergie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:21:
[...]
Klopt, ING en ABN hebben nu blijkbaar hun verlies “genomen” nu mijn Rabobank nog …..
Het verbaast mij wel dat ING en ABN dat nu al zo snel gedaan hebben en dat ze niet met juristen en lange trajecten de zaak ontmoedigen……R0181 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:23:
[...]
Daarom doet de Rabobank (en andere banken dan de ING en ABNAMRO) waarschijnlijk ook moeilijk, omdat ze zelf voor die terug te betalen MOI's opdraaien?
[ Voor 18% gewijzigd door BertEnergie op 17-11-2021 22:32 ]
Ik ben vanaf mei klant geweest bij Welkom en heb alles terug gevraagd (nog niet gekregen) en 1 termijn gestorneerd. Wanneer ik de MOI's terug krijg en als ik daarna alles tegen elkaar wegstreep inclusief een halve (6 maanden) welkomstbonus van €180,=, heeft Welkom nog iets van €100,= tegoed van mij. Als ik de MOI's binnenkrijg, wacht ik wel op bericht van de curator.passie2010 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:40:
Bij het terugboeken van betalingen obv een moi nemen jullie dan ook de volledige welkomsbonus mee (of naar rato van het aantal klantmaanden) of laten jullie die geheel buiten beschouwing?
[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 17-11-2021 23:59 ]
Dank voor het uitzoeken, ik ga het toch nog maar eens proberen met deze informatie.U123456 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:41:
[...]
Bij N26 niks te vinden, alleen over stornering van een incasso binnen 8 weken: https://support.n26.com/e...to-reverse-a-direct-debit
Het is echter een (verplichte) Europese SEPA regel:
[...]
https://www.europeanpayme...t-we-do/sepa-direct-debit
Nederlandse leden van de European Payments Council: https://www.europeanpayme...-members/list-epc-members
Zo te zien is N26 geen lid van deze club.
Ik heb ook een leuke computer..
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Waarschijnlijk omdat het heel duidelijk is. Geen geldige incasso, dus de bank van de incassant maakt het geld over naar jouw bank en zal daarna het geld bij de incassant moeten halen. Kennelijk zit/zat WE bij Rabo, dus voor ING en ABN is er niet zoveel aan de hand.BertEnergie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:26:
[...]
Het verbaast mij wel dat ING en ABN dat nu al zo snel gedaan hebben en dat ze niet met juristen en lange trajecten de zaak ontmoedigen……
Je weet hoe de politiek dat ook doet, je stelt een commissie in en laat ze een rapport maken over een maand of 12 en als het onderwerp niet meer hot is komt het rapport op tafel ….
Dat is wat ik hier eerder als grond heb aangegeven om de mandaat-discussie over MOI open te breken bij ASN. Daardoor werd ik doorverwezen met het verzoek mijn argumenten door te geven zodat men er naar kon kijken. Mij even teveel omhaal. Te druk met nieuw contract te vinden nu energiemaatschappijen allerlei oneigenlijke kredietchecks hanteren.Ozzie schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:11:
[...]
Je ziet het verkeerd. De incasso's storneren is omdat WelkomEnergie niet geleverd heeft. Bijvoorbeeld in mijn situatie verbruik ik in de zomer eigenlijk geen energie en lever ik alleen maar terug, terwijl ik in de winter energie betaal. Toch betaal je elke maand een vast bedrag zodat de kosten over het hele jaar zijn uitgespreid.
Nu ze omvallen hebben ze dus geld gekregen waar ze niets voor hebben geleverd, en aangezien de incasso machtiging niet volgens de regels is vragen mensen dat geld dus terug. De curator mag dan uiteindelijk een berekening gaan maken wat er daadwerkelijk verbruikt is en dat betalen mensen.
Als jouw energie leverancier gewoon het hele jaar stroom geleverd heb en jij er het hele jaar voor heb betaald dan kan je wel die incasso intrekken, alleen ben je dan nog steeds de stroomkosten verschuldigd.
Ook bij bijv. ABNAMRO wordt die optie niet genoemd : https://www.abnamro.nl/en...al-revocation-refund.htmlA Refund with reason “Unauthorised transaction” can only occur after a request for refund of an unauthorised transaction has been issued by the Debtor and the Creditor has not been able to provide unquestionable evidence of the mandate or has not answered the request at all. In any case, it is strongly recommended that the Creditor contacts the Debtor to clarify the issue before issuing any further collections.
Clarification Paper on SEPA Direct Debit Core and SEPA Direct Debit B2B rulebooks EPC132-17/ Version 1.3
[ Voor 6% gewijzigd door PJW9779 op 18-11-2021 01:00 ]
De link van jou is voor de zakelijke markt, de link hieronder is voor partikulieren. Ik heb elk MOI verzoek (maandtermijn) apart aangevraagd, met de datum en de verschillende gegevens van elke incasso per aanvraag.Snikker schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:31:
Ik wil wel gebruik maken van de MOI procedure bij ING.
Ik zie dat je hier een online formulier hebt:
https://www.ing.nl/zakeli...verzoek-terugboeking.html
Maar daar moet je een datum invullen. Neem aan dat diegene die dat hebben gedaan, dat niet voor elk afzonderlijk bedrag hebben gedaan?
Hoe kun je dat het beste aanpakken?
Ik kan zelf niet inloggen bij ING, moet de instructies overbrengen aan mijn schoonmoeder, vandaar dat ik het zo vraag!
[ Voor 7% gewijzigd door R0181 op 18-11-2021 01:29 ]
Destijds bij Energieflex is dit op het forum niet besproken, aldoende leert menRofdof schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:33:
[...]
Nice 👍
Wat ik mij afvraag is of mensen dit ook bij energieflex destijds hebben gedaan of is dit nieuw?
Dat zou best wel eens de situatie kunnen zijn maar dan is het wel zuur dat de eigen klanten van de Rabobank mogelijk achter het net vissen en klanten van de andere banken hun geld wel terugkrijgen; van uiteindelijk de Rabobank.celshof schreef op donderdag 18 november 2021 @ 00:43:
[...]
Waarschijnlijk omdat het heel duidelijk is. Geen geldige incasso, dus de bank van de incassant maakt het geld over naar jouw bank en zal daarna het geld bij de incassant moeten halen. Kennelijk zit/zat WE bij Rabo, dus voor ING en ABN is er niet zoveel aan de hand.
[ Voor 25% gewijzigd door Nostradameeuw op 18-11-2021 09:20 ]
Via mail bevestiging?Nostradameeuw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:18:
Zojuist de bevestiging gekregen dat gisteren mijn contract bij Vattenfall is ingegaan.
Iedereen hier die zijn steentje heeft bijgedragen aan de informatie voorziening,,,, heel heel erg bedankt.
Zonder jullie zouden er veel mensen veel geld verloren zijn.
wanneer ik het bedrag wat ik verschuldigd ben aan welkom energie aftrek van de laatste termijn die ik gestorneerd heb krijgen ze nog €4,73 van mij.
dat heb ik er nog wel voor over.
superrrrr
Netjes, die 4,73 kan je mooi tegen de curator zeggen dat je die weg streept tegen de welkom bonus ;-)Nostradameeuw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:18:
Zojuist de bevestiging gekregen dat gisteren mijn contract bij Vattenfall is ingegaan.
Iedereen hier die zijn steentje heeft bijgedragen aan de informatie voorziening,,,, heel heel erg bedankt.
Zonder jullie zouden er veel mensen veel geld verloren zijn.
wanneer ik het bedrag wat ik verschuldigd ben aan welkom energie aftrek van de laatste termijn die ik gestorneerd heb krijgen ze nog €4,73 van mij.
dat heb ik er nog wel voor over.
superrrrr
Zo werkt het niet. Als er nog geld in kas is dan gaan de curator en de belastingdienst voor op alle andere schuldeisers.Tranzy schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:09:
Ik hoop dat mensen die een voorschot betaalt hebben voorrang krijgen op mensen die een welkomst bonus nog willen.
Dat begrijp ik maar als de restant van de pot "eerlijk" verdeeld zou worden. Dan zou in mijn optiek de mensen, die uit eigen zak al een voorschot hebben betaald, meer recht moeten hebben dan iemand die graag de bonus zou willen hebben. (Lees: geen eigen geld heeft geïnvesteerd).devriesjande schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:41:
[...]
Zo werkt het niet. Als er nog geld in kas is dan gaan de curator en de belastingdienst voor op alle andere schuldeisers.
Wat er dan nog over is zal evenredig worden verdeeld over de overige schuldeisers. Er krijgt dus niemand voorrang.
Die bonus zal bij iedereen uit de vordering worden geschrapt.Tranzy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:51:
[...]
Dat begrijp ik maar als de restant van de pot "eerlijk" verdeeld zou worden. Dan zou in mijn optiek de mensen, die uit eigen zak al een voorschot hebben betaald, meer recht moeten hebben dan iemand die graag de bonus zou willen hebben. (Lees: geen eigen geld heeft geïnvesteerd).
De enige die dat weet is de curator. Maar Welkom had natuurlijk wel ook dure sponsorcontracten, een kantoor, personeel en een directeur die betaald moesten worden de afgelopen maanden ;-)R0181 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:09:
[...]
Als dat zo is, dat ze nog geen duur gas hebben moeten inkopen, zou er een hoop geld nog in de kas moeten zitten van de teveel betaalde zomerse voorschotten van tienduizenden klanten.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Je hoeft niet door je geld heen te zijn om failliet te gaan.JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:38:
[...]
Dus er wordt in voorjaar en zomer meer betaald aan WE dan er uitgegeven wordt. Als je dan direct al in oktober door je geld heen bent, is dat gewoon heel raar. Dat dat misschien in december of januari gebeurt met stijgende prijzen, OK, maar nu is dat gewoon heel snel gegaan.
Dit zal bij iedereen een overschot zijn, dus nogmaals RAAR dat ze zo snel niet meer kunnen betalen.
Geldt niet voor iedereen. (Zullen er niet veel zijn... maar toch)devriesjande schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:16:
[...]
Die bonus zal bij iedereen uit de vordering worden geschrapt.
Er is sprake van een uitzondering. De ACM heeft bepaald dat er sprake moet zijn van een zogeheten coulancetermijn van veertien dagen, te tellen vanaf de dag dat het contract is beëindigd. Dit houdt in dat contracten die binnen de coulancetermijn uitgediend zouden zijn wél het recht op de welkomstbonus behouden. Praktisch houdt dit in dat klanten waarvan het contract uitgediend zou zijn in de periode vanaf 26 oktober tot 9 november 2021 wel aanspraak kunnen maken op de welkomstbonus.
OK en zou er dus ook genoeg geld moeten zijn om aan de verplichtingen tm oktober te voldoen? Immers buffer lente en zomer en maar 1 maand stookseizoen.DaRealRenzel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:57:
[...]
Je hoeft niet door je geld heen te zijn om failliet te gaan.
WE heeft ACM gevraagd de vergunning in te trekken, met reden dat ze niet aan hun leveringsverplichting konden blijven voldoen. Dat kan best pas in December of Januari gaan gebeuren, dat is niet te achterhalen. Door de intrekking zijn alle overeenkomsten ontbonden, en de klanten overgezet naar Eneco.
Per 27 oktober had Welkom dus geen klanten meer, en formeel geen inkomsten meer. Maar nog wel verplichtingen. Als je aan de rechtbank kan aantonen dat je niet meer aan je verplichtingen kan voldoen, kan die je ook failliet verklaren. Ondanks dat er nog een bak geld in kas zit. Maar zoals hierboven ook al ergens gesteld, als je huidige kas balans niet opweegt tegen je toekomstige betalingsverplichtingen, en je geen inkomsten meer hebt, dan kan je gewoon faillissement aanvragen.
Dat weet alleen de curator. Maar mogelijk konden ze wel tot 1 november gewoon aan hun verplichtingen voldoen, want alle leveringen zijn tot 1 november doorgegaan.JAHRASTAFARI schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:26:
[...]
OK en zou er dus ook genoeg geld moeten zijn om aan de verplichtingen tm oktober te voldoen? Immers buffer lente en zomer en maar 1 maand stookseizoen.
De mijne heb ik eergisteren ook gedaan, en zal dus nog even geduld moeten hebben. Ik denk niet dat er nog heel veel onderzoek naar die incasso's wordt gedaan: ik vermoed dat er een steeds groter wordend lijstje ergens op het bureau van een oranjeblauwe stropdas ligt, en die zit er aardig mee in zijn maag.br1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:50:
Ik heb het MOI verzoek bij de Rabobank op 1 november ingediend en deze is direct in behandeling genomen. Tot op heden nog geen uitslag, ondanks meerdere malen bellen en informeren naar de voortgang. Ze zullen contact met me opnemen als het onderzoek is afgerond. Na het lezen dat bij ING en ABN klanten de MOI gehonoreerd is, lijkt het mij onhoudbaar voor de Rabobank en kunnen ze niet afwijzen.
Zijn er al Rabo klanten waarbij de MOI is gehonoreerd en er daadwerkelijk is uitbetaald?
elke rabobank is een aparte cooperatie....met eigen lokaal beleid.....dochter rabobank nederland schets daarbij alleen de grote lijnen....beleid en handelswijze kan lokaal dus verschillenbr1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:50:
Ik heb het MOI verzoek bij de Rabobank op 1 november ingediend en deze is direct in behandeling genomen. Tot op heden nog geen uitslag, ondanks meerdere malen bellen en informeren naar de voortgang. Ze zullen contact met me opnemen als het onderzoek is afgerond. Na het lezen dat bij ING en ABN klanten de MOI gehonoreerd is, lijkt het mij onhoudbaar voor de Rabobank en kunnen ze niet afwijzen.
Zijn er al Rabo klanten waarbij de MOI is gehonoreerd en er daadwerkelijk is uitbetaald?
klopt, maar dit MOI verzoek gaat gewoon via het centrale nummer. Geloof niet dat de regiobank hiermee bezig is.passie2010 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:52:
[...]
elke rabobank is een aparte cooperatie....met eigen lokaal beleid.....dochter rabobank nederland schets daarbij alleen de grote lijnen....beleid en handelswijze kan lokaal dus verschillen
in de tijd dat ik nog voor ze werkte......het centrale nummer is het landelijke callcenter.....die de scrips vult met de klant info en dat ging dan per mail voor de afhandeling naar het lokale kantoor....ik weet niet of daarin iets gewijzigd is.br1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:54:
[...]
klopt, maar dit MOI verzoek gaat gewoon via het centrale nummer. Geloof niet dat de regiobank hiermee bezig is.
MOI verzoek duurt bij de rabobank ongeveer 1 maand (volgens hun eigen site). SNS en ABN zijn hierin sneller, die geven aan binnen 14 dagen een uitspraak te doen omtrent een MOI.br1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:50:
Apart Rabo zei tegen mij juist dat er kosten kunnen komen maar dat ze niet weten wat voor bedrag. En als ik hier een beetje lees waarschuwen bijna alle banken daarvoor.pietjuh1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:24:
Rabobank rekende hier geen kosten voor zei hij en aangezien de tegenpartij ook Rabobank is, zij ook niet.
Zou binnen een week bericht moeten krijgen.
[ Voor 60% gewijzigd door Mnaada op 18-11-2021 13:29 ]
Dat was 'de Goede Oude Tijd' met 'ieder dorp een kerk, café, en Rabobank'. Dat is inmiddels grondig gewijzigd.passie2010 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:52:
[...]
elke rabobank is een aparte cooperatie....met eigen lokaal beleid.....dochter rabobank nederland schets daarbij alleen de grote lijnen....beleid en handelswijze kan lokaal dus verschillen
[ Voor 5% gewijzigd door PJW9779 op 18-11-2021 13:37 ]
Dat vraag ik mij af.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:40:
[...]
Dat zou best wel eens de situatie kunnen zijn maar dan is het wel zuur dat de eigen klanten van de Rabobank mogelijk achter het net vissen en klanten van de andere banken hun geld wel terugkrijgen; van uiteindelijk de Rabobank.
Ja, een paar posts terugPJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:39:
[...]
Dat vraag ik mij af.
WE bankierde zowel bij ABNAMRO als bij Rabobank. En banken hebben zo hun eigen interne regeltjes.
Heeft er al iemand een succesvolle MOI gehad bij ING?
Inimieni schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:19:
[ Voor 27% gewijzigd door DJGizbo op 18-11-2021 13:42 ]
Als je bank de MOI afwijst, moeten ze daarvoor een reden opgeven. De enige reden kan zijn : " We hebben een geldige incassomachtiging van de incasserende bank gekregen"PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:39:
[...]
Dat vraag ik mij af.
WE bankierde zowel bij ABNAMRO als bij Rabobank. En banken hebben zo hun eigen interne regeltjes.
Heeft er al iemand een succesvolle MOI gehad bij ING?
Tja, dat geeft wel direct het niveau van bankmedewerkers aan waarmee je te maken hebt.pietjuh1 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:24:
Net gebeld met Rabo om een MOI te starten.
Eerst werd me gezegd dat dit niet mogelijk is omdat ze geen incasso's van langer dan 8 weken terug kunnen terugboeken.
zonnepanelen produceren gas gas, hè?Rvld36 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:49:
Vandaag via de MOI bij ABN 170,- retour gekregen.
Eerder al een stornering gedaan en ook 170,- euro terug. Totaal 340,- euro retour.
Eindafrekening Welkom Energie - 355,- euro.
Verlies: - 15,- euro welkomstbonus 180,- niet meegerekend.
Van 1 t/m 4 november Eneco, eindafrekening 39,57 euro.
Per 5 november bij Vattenfall. 3 jarig contract met 300,- welkomstbonus.
0,29 cent dal
0,35 cent normaal
1,29 gas
Ik sluit de zaak nu af en ga door.
Zonnepanelen komen eraan.
the older I get, the better I was...
Wacht even ... ongeldig is ongeldig. Ik ben Rabobank klant en zodra mijn MOI onterecht blijkt wil ik dit graag op kantoor weerleggen met mijn bewijs. Daarnaast zou ik dan ook graag de getekende machtiging willen zien. Maar zo ver zijn we nog lang niet, eerst de uitkomst afwachten.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:40:
[...]
Dat zou best wel eens de situatie kunnen zijn maar dan is het wel zuur dat de eigen klanten van de Rabobank mogelijk achter het net vissen en klanten van de andere banken hun geld wel terugkrijgen; van uiteindelijk de Rabobank.
Precies mijn gedachte.br1980 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:50:
[ Voor 3% gewijzigd door Joyous-P op 18-11-2021 15:58 ]
Nee hoor, eneco vraagt om 'meterstanden' voor de 18e door te geven, en niet om de meterstanden van 1-11.Barre73 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:23:
[...]
Wat dat laatste betreft fraudeer je dus gewoon...
Inderdaad, ik was onvolledig.
Zoals eerder aangegeven heb je bij het afsluiten van het energiecontract akkoord gegeven voor automatische incasso. Dat is ook waarmee de meeste bankmedewerkers reageren. Daarin hebben ze te dele gelijk, en dat akkoord kunnen ze ook overleggen.DaRealRenzel schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:44:
[...]
Als je bank de MOI afwijst, moeten ze daarvoor een reden opgeven. De enige reden kan zijn : " We hebben een geldige incassomachtiging van de incasserende bank gekregen"
Jij kan dan simpelweg vragen aan jouw bank deze in hun ogen geldige incassomachtiging te overleggen.
Dat kunnen ze niet, dus jou MOI moet gewoon gehonoreerd worden.
Als men dat toch niet wil, dan dien je een klacht in bij je bank, en als die het niet oplost bij de KIFID.
In veel gevallen gaat het om een flink bedrag, dus het klachtengeld bij KIFID is het wel waard lijkt me.
PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:00:
[...]
Zoals eerder aangegeven heb je bij het afsluiten van het energiecontract akkoord gegeven voor automatische incasso. Dat is ook waarmee de meeste bankmedewerkers reageren. Daarin hebben ze te dele gelijk, en dat akkoord kunnen ze ook overleggen.
Dat die incassomachtiging is afgegeven op basis van het onderliggend energiecontract, en dus uitsluitend de incassos's voor daadwerkelijk geleverde tegenprestaties dekt is iets dat je eerst maar tussen hun oren moet krijgen.
De MOI is dus alleen de inspanning waard voor mensen waarbij de voorschotten vér uitgaan boven de geleverde energie + welkomstbonus.
En dat is dus bijna iedereen gezien de zomer. Ik had 1.000 euro teveel betaald. Vandaag zie ik al mijn MOI's op mijn ING teruggestort.PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:00:
[...]
De MOI is dus alleen de inspanning waard voor mensen waarbij de voorschotten vér uitgaan boven de geleverde energie + welkomstbonus.
[ Voor 48% gewijzigd door knakworst op 18-11-2021 14:21 ]
wanneer heb je die MOI's ingediend?knakworst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:17:
[...]
En dat is dus bijna iedereen gezien de zomer. Ik had 1.000 euro teveel betaald. Vandaag zie ik al mijn MOI's op mijn ING teruggestort.
![]()
![]()
[Afbeelding]
Iedereen die dus geld tegoed heeft van Welkom, en geen MOI indient bij zijn/haar bank, maar achteraan aansluit bij de curator, is een dief van zijn eigen portermonnee. Bij de curator krijg je geen cent, en bij een MOI gegarandeerd je geld terug. de incasso is gewoon niet volgens de procedure. ING maakt niet voor de lol 1.000 euro over naar mij.
the older I get, the better I was...
Mijn incasso's van Welkom Energie zijn door Rabobank uitgevoerd. Ik weet wel zeker dat die rekening DIK in de min staat. De Rabobank heeft er dus belang bij om 'ruis' te creëeren, elke niet aangevraagde MOI scheelt geld. Zodra je hebt aangevraagd, 99,99% dat je je geld terugkrijgt. Er is geen geldige incasso.Joyous-P schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:52:
[...]
Wacht even ... ongeldig is ongeldig. Ik ben Rabobank klant en zodra mijn MOI onterecht blijkt wil ik dit graag op kantoor weerleggen met mijn bewijs. Daarnaast zou ik daarnaast dan ook graag de getekende machtiging willen zien. Maar zo ver zijn we nog lang niet, eerst de uitkomst afwachten.
de tegenrekening is dus nu ook een rekening van de Rabobank?knakworst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:24:
[...]
Mijn incasso's van Welkom Energie zijn door Rabobank uitgevoerd. Ik weet wel zeker dat die rekening DIK in de min staat. De Rabobank heeft er dus belang bij om 'ruis' te creëeren, elke niet aangevraagde MOI scheelt geld. Zodra je hebt aangevraagd, 99,99% dat je je geld terugkrijgt. Er is geen geldige incasso.
[ Voor 9% gewijzigd door BertEnergie op 18-11-2021 14:34 ]
WE bankiert kennelijk bij de Rabobank, dus als die rekening het rood in schiet, dan wordt Rabo schuldeiser bij de curator.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:29:
[...]
de tegenrekening is dus nu ook een rekening van de Rabobank?
Ja, ik heb het geld terug van NL21RABO0335672930, met als omschrijving "Geen machtiging verstrekt". Het is dezelfde rekening als de maandelijkse incasso's. Ikzelf heb ING. Ik denk dat RABO hier 25 miljoen mee de boot ingaat. Volgende keer doen ze betere due diligence.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:29:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 18-11-2021 14:35 ]
Ik wens ze succes met aansluiten achter preferente schuldeisers.celshof schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:33:
[...]
WE bankiert kennelijk bij de Rabobank, dus als die rekening het rood in schiet, dan wordt Rabo schuldeiser bij de curator.
Zo werkt dat, de Rabobank heeft een incasssantencontract afgesloten met Welkom Energie. Rabobank krijgt dus ook betaald per incassocontract en per geslaagde incasso.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:29:
[...]
Dat wil dan dus zeggen dat de ING een doorgeef-luik is en dat de Rabobank de dupe is, WE is failliet !
Ik ookknakworst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:36:
[...]
Ik wens ze succes met aansluiten achter preferente schuldeisers.
rekeningnummer is dezelfde als waar ik mijn betalingen op heb uitgevoerdknakworst schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:33:
[...]
Ja, ik heb het geld terug van NL21RABO0335672930, met als omschrijving "Geen machtiging verstrekt". Het is dezelfde rekening als de maandelijkse incasso's. Ikzelf heb ING. Ik denk dat RABO hier 25 miljoen mee de boot ingaat. Volgende keer doen ze betere due diligence.
Ik ben zeer benieuwd naar het eerste verslag van de curator
[ Voor 33% gewijzigd door BertEnergie op 18-11-2021 14:48 ]
De Rabobank weet al dat de incasso onterecht is anders hadden ze aan de andere banken wel kunnen bewijzen dat het een terechte incasso was. Dus dat onderzoek naar MOIs van hun eigen klanten kunnen ze zo afronden.celshof schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:38:
[...]
Ik ook![]()
Wat verklaart waarom ze zo moeilijk doen waarschijnlijk
Klopt, zoals ik daarvoor al reageerde.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:09:
[...]
[Afbeelding]
Incasso manier van WE is geen erkende manier, het wordt gedoogd, zie topic gisteren
Joepie! Aangemeld via gaslicht.com. Zal nu wel een herziene eindafrekening krijgen van de curator maar ben vanwege teruglevering maar een paar honderd euro verschuldigd.Het klopt dat Welkom Energie geen geld had mogen afschrijven. We hebben gezien dat u daar inderdaad geen toestemming voor hebt gegeven. Het geld wordt retour gestort op uw betaalrekening.
'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'
wat doe jij, ook de welkomskorting naar ratio berekenen?PJW9779 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:13:
[...]
Klopt, zoals ik daarvoor al reageerde.
ZIe ook https://www.incassomachtigen.nl/machtiging-afgeven/
Om mijn woorden te verhelderen : puur formeel klopt het, al weet waarschijnlijk niemand meer of hij/zij slechts een vinkje heeft gezet of Digitaal Incassomachtigen incl. beeldmerk.
Normaliter maak ik schermafdrukken van dit soort online processen. Behalve dit keer.![]()
Ook inhoudelijk kun je je gelijk aantonen, nl. op contractuele gronden.
Voor de vorm en interesse nog maar eens nagevraagd bij mijn ASN-bank.
Die gaat de machtiging nu opvragen bij de Rabobank. Max. 2 weken doorlooptijd.
De eind-administratie heb ik al op orde. Dus de curator kan krijgen waar hij recht op heeft.
Nee, je hebt doodgewoon recht op de volledige Welkomstkorting. Zie eerdere postings.BertEnergie schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:16:
[...]
wat doe jij, ook de welkomskorting naar ratio berekenen?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq