Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:01:
[...]

Zo laag mogelijk snap ik, ik had 125 euro, dat was genoeg voor het hele jaar gerekend dankzij zonnepanelen.

Maar volgens mij mag je helemaal niet maar 20 euro voorschot betalen als de inschatting veel hoger is.
Dat hangt mogelijk van de leverancier af, mijn voorschot is een paar tientjes, terwijl de schatting juist vanwege leeftijd huis vrij hoog is, maar ook door o.a. zonnepanelen een relatief laag werkelijk verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:15
Shynta schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:00:
[...]

Heb jij een bevestiging in de mail gehad toen je de claim verstuurd hebt???
Dat duurde 4 dagen. Toen kreeg ik dit
Geachte heer, mevrouw,

Door middel van uw bericht van 11 november 2021, heeft u een vordering op Welkom Energie bij mij ingediend. Ik deel u mee dat ik de vordering voor een bedrag van € XX heb geplaatst op de lijst van voorlopig erkende schuldvorderingen, met de aantekening concurrent. Graag wijs ik u er op dat het een plaatsing op de voorlopig erkende crediteurenlijst betreft. Dat zou dus in een later stadium nog kunnen wijzigen naar aanleiding van mogelijk nieuwe informatie of gewijzigde inzichten. Daarover zult u dan (voor zover dat aan de orde is) nader bericht ontvangen.

Eerst nadat duidelijk is dat bij de afwikkeling van het faillissement een betaling aan de concurrente schuldeisers mogelijk zal zijn, zal ik uw vordering nader toetsen aan de administratie en de opgaven van Welkom Energie waarna ik (bij positieve uitkomst van die verificatie) uw vordering zal kunnen overbrengen naar de lijst van definitief erkende crediteuren.
Inhoudelijk is er dus niks aan mijn claim beoordeeld. Dat doen ze pas als het erop lijkt dat er iets te betalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Ook een MOI aangevraagd voor augustus. Alleen zeg de bank kan kosten aan verbonden zijn. Iemand een idee wat voor bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Dennism schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:59:
[...]

Als je geld te goed hebt niet, dan kan je het immers verrekenen.
Duidelijk, ja krijg nog geld van ze. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warques
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-08 20:43
Reactie van rechtsbijstand omtrent de verrekening van de welkomsbonus:
De Welkomstbonus:

De welkomstbonus wordt enkel uitgekeerd indien het contract is uitgediend. Op de website van de curator is het volgende vermeld over de welkomstbonus:

“Er is sprake van een uitzondering. De ACM heeft bepaald dat er sprake moet zijn van een zogeheten coulancetermijn van veertien dagen, te tellen vanaf de dag dat het contract is beëindigd. Dit houdt in dat contracten die binnen de coulancetermijn uitgediend zouden zijn wél het recht op de welkomstbonus behouden. Praktisch houdt dit in dat klanten waarvan het contract uitgediend zou zijn in de periode vanaf 26 oktober tot 9 november 2021 wel aanspraak kunnen maken op de welkomstbonus”.

In beginsel heeft u dus helaas geen recht op de welkomstbonus indien uw contract voortijdig is beëindigd (dus ook doormiddel van het faillissement). Dit blijkt tevens uit de voorwaarden voor de welkomstbonus:

“Iedere aanspraak op de korting vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de Leveringsovereenkomst”.

Let wel, indien u tussen 26 oktober en 9 november 2021 het contract zou hebben uitgediend, zult u de verrekening van de welkomstbonus wél in uw eindafrekening terugvinden. U heeft in dit geval dan wel recht op de welkomstbonus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loading2000
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-08 08:05
Warques schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:22:

[...]
Fijn om te lezen dat een rechtsbijstandsverzekeraar gewoon de tekst van de website copy-paste en even in de voorwaarden kijkt, maar daar verder niet even dieper op in duikt. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhoneHome
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-08 14:26
Ik post hier even een ontvangen mail van WE waarin ze reageren op mijn bezwaar dat er geen welkomstbonus is op de eindafrekening.
Hartelijk dank voor uw bericht.

U had verwacht dat de welkomstbonus op uw eindafrekening zou staan. Het is helaas zo dat u door ons faillissement niet meer aan alle voorwaarden voldoet om aanspraak te maken op de welkomstbonus. De periode dat u klant bij ons bent geweest is daardoor uiteindelijk namelijk te kort geweest om aan de voorwaarden te voldoen. Ik begrijp dat het ontzettend vervelend is maar, conform de voorwaarden van Energie Nederland, staat de de welkomstbonus om die reden niet op uw eindafrekening en zal ook niet uitbetaald worden.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Stacey
Klantenservice medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022
MeTooPV schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:09:
[...]

Dat duurde 4 dagen. Toen kreeg ik dit
Ok dan denk ik dat ik het nog even af moet wachten. Vond het zo vreemd dat er heemaal geen reactie op kwam.
Maar is bij mij nog geen vier dagen geleden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
Mnaada schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:20:
Ook een MOI aangevraagd voor augustus. Alleen zeg de bank kan kosten aan verbonden zijn. Iemand een idee wat voor bedrag?
ABN kost €25,- als de MOI niet terecht is. Als deze wel terecht is betaal je uiteraard niets.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

Nou... Daar issie dan, de eindafrekening.

Ik ben van 12-10-2021 tm 01-11-2021 klant geweest. Schade is zeer beperkt, helemaal omdat ik de incasso heb gestorneerd.

Ik vraag mij af wanneer de curator gaat komen voor het te betalen bedrag (EUR 95).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOOl57ucfZX9pyb2WQjojafcMY0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ys0OAlBEscjv54VBQFdty3zj.jpg?f=user_large

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:38:
[...]

In de lente en zomer betalen mensen hun maandelijkse bedrag, dat 1/12 is van hun jaarlijkse kosten. In de lente en zomer wordt er echter nauwelijks gas gestookt of elektriciteit gebruikt - sterker nog, ik heb bijv. 18 zonnepanelen die veel meer opleveren dan ik verbruik. In de herfst en winter zijn er wel veel kosten, die dus uitgesmeerd worden over een heel jaar.

Dus er wordt in voorjaar en zomer meer betaald aan WE dan er uitgegeven wordt. Als je dan direct al in oktober door je geld heen bent, is dat gewoon heel raar. Dat dat misschien in december of januari gebeurt met stijgende prijzen, OK, maar nu is dat gewoon heel snel gegaan.

In mijn geval heb ik dus, conform eindafrekening WE, van mei t/m oktober dik 600 euro teveel betaald.

Dit zal bij iedereen een overschot zijn, dus nogmaals RAAR dat ze zo snel niet meer kunnen betalen.
Dat is inderdaad zeker opmerkelijk. De financiële buffers van de energieleverancier zouden begin oktober juist maximaal gevuld moeten zijn.

ECHTER, de ACM vraagt aan het begin van de herfst-/winterperiode of de leveranciers wel genoeg in kas hebben (of al genoeg gas voor de lange termijn hebben ingekocht) om de hele winter aan alle klanten te kunnen blijven leveren. Het antwoord van WE daarop was nee, aangezien de gasprijzen toen net door het plafond schoten. Dus, zelfs al zouden de financiële buffers maximaal gevuld zijn geweest, dan was dat blijkbaar volgens de ACM alsnog onvoldoende voor de hele winter, waarop ze de vergunning hebben ingetrokken, wat vervolgens het faillissement heeft ingeluid.

Grotere energieleveranciers laten het liever niet aankomen op de gasprijzen van een willekeurig moment (gezien hun grotere klantenbestand), maar kopen een groter deel van het gas in voor de langere termijnen, dus worden niet zo snel getroffen door kortstondige gasprijsverhogingen. Kleinere energiemaatschappijen zullen eerder handelen op de spotmarkt en lopen daarmee dus meer risico, wanneer de prijzen volatiel zijn.

Een en ander is overigens niet echt inzichtelijk voor de consument. Die moet er maar op vertrouwen dat hun energieleverancier voldoende toekomstbestendig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

[...]
Blijkt maar weer eens dat een rechtsbijstandverzekering vaak weinig toevoegt omdat ze amper tijd steken in onderzoek. In tegenstelling tot wat ze schrijven, is ons contract bij WE niet beeindigd vanwege het failliesement van WE, maar door de intrekking van de leveringsvergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:54:
[...]

Voor mij hadden ze dus 600 euro buffer om gas in te kopen voor oktober. had ik nooit nodig, ook niet als de tarieven 3x zo hoog waren.
Echter gaat het geld op een grote hoop en is er geen sprake van dat je je eigen potje met voorzieningen hebt (het is ook een collectieve inkoop zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:43
Bender schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:57:
[...]

Echter gaat het geld op een grote hoop en is er geen sprake van dat je je eigen potje met voorzieningen hebt (het is ook een collectieve inkoop zeg maar).
Ja dat snap ik, maar zo hadden 90.000 huishoudens hun potje opgebouwd om de meerkosten van de winter mee op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Laatst online: 22-09-2023
CeesKees schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:44:

Ik ben van 12-10-2021 tm 01-11-2021 klant geweest. Schade is zeer beperkt, helemaal omdat ik de incasso heb gestorneerd.

Ik vraag mij af wanneer de curator gaat komen voor het te betalen bedrag (EUR 95).

[Afbeelding]
De schade door toedoen van Eneco gaat echter groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Sdreeg schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:47:
[...]

Dat is inderdaad zeker opmerkelijk. De financiële buffers van de energieleverancier zouden begin oktober juist maximaal gevuld moeten zijn.

ECHTER, de ACM vraagt aan het begin van de herfst-/winterperiode of de leveranciers wel genoeg in kas hebben (of al genoeg gas voor de lange termijn hebben ingekocht) om de hele winter aan alle klanten te kunnen blijven leveren. Het antwoord van WE daarop was nee, aangezien de gasprijzen toen net door het plafond schoten. Dus, zelfs al zouden de financiële buffers maximaal gevuld zijn geweest, dan was dat blijkbaar volgens de ACM alsnog onvoldoende voor de hele winter, waarop ze de vergunning hebben ingetrokken, wat vervolgens het faillissement heeft ingeluid.

Grotere energieleveranciers laten het liever niet aankomen op de gasprijzen van een willekeurig moment (gezien hun grotere klantenbestand), maar kopen een groter deel van het gas in voor de langere termijnen, dus worden niet zo snel getroffen door kortstondige gasprijsverhogingen. Kleinere energiemaatschappijen zullen eerder handelen op de spotmarkt en lopen daarmee dus meer risico, wanneer de prijzen volatiel zijn.

Een en ander is overigens niet echt inzichtelijk voor de consument. Die moet er maar op vertrouwen dat hun energieleverancier voldoende toekomstbestendig is...
Maar dit zou dus betekenen dat WE een enorme buffer heeft, die ze niet heeft uitgegeven, want ze hebben slechts een deel van oktober moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Vraagje voor degenen die de eindafrekening al ontvangen hebben: Is hierin de teruggaaf energiebelasting verrekend (zo'n 1,5 euro per dag "korting" op de belasting)?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Ora et Labora schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:23:
ABN-klant.
2x een MOI ingediend en 2x gehonoreerd, 1x gestorneerd.
Nu hebben ze nog iets geld tegoed. Eindafrekening al ontvangen.
Benieuwd of ik hier nog wat van ga horen.
Wat was de motivatie voor jouw MOI? Dat je geen incassomachtiging hebt afgegeven, of dat je hebt betaald voor niet geleverde diensten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

FaceDown schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:26:
Vraagje voor degenen die de eindafrekening al ontvangen hebben: Is hierin de teruggaaf energiebelasting verrekend (zo'n 1,5 euro per dag "korting" op de belasting)?
CeesKees schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:44:

[Afbeelding]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:19:
[...]

Maar dit zou dus betekenen dat WE een enorme buffer heeft, die ze niet heeft uitgegeven, want ze hebben slechts een deel van oktober moeten betalen.
In principe wel ja, voor zover dat er niet doorheen gejaagd is door hun bedrijfsvoering (denk aan marketingcampagnes, personeel, IT-systemen, etc.). Een en ander zal wel blijken uit het verslag van de curator t.z.t.. Overigens betekent een grote boedel nog niet dat je daar als klant iets van terugziet, aangezien je achteraan in de rij staat van schuldeisers (concurrente vordering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:14:
[...]

Ja dat snap ik, maar zo hadden 90.000 huishoudens hun potje opgebouwd om de meerkosten van de winter mee op te vangen.
Ja en dat potje wordt dus ook opgestookt door 90.000 huishoudens, het is dus niet dat die 90.000 huishoudens voor enkel jouw energie zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Terpen Tijn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:27:
[...]

Wat was de motivatie voor jouw MOI? Dat je geen incassomachtiging hebt afgegeven, of dat je hebt betaald voor niet geleverde diensten?
Bij ABN hoef je geen motivatie te geven. Ze checken gewoon of de incassant een geldige machtiging kan overleggen en dat kan deze niet, want we hebben nooit een geldige machtiging afgegeven (dit dient per handtekening of in de beveiligde bankomgeving te gebeuren). Dit is voldoende grond om het geld terug te storten.

Ikzelf heb 1 MOI ingediend, dit is voldoende om mijn teveel betaalde termijnbedragen terug te krijgen. Uiteindelijk zal ik dan enkele tientjes moeten bijbetalen op de eindafrekening.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
[...]

Edit, zie de opmerking van @FaceDown

[ Voor 14% gewijzigd door Ora et Labora op 16-11-2021 12:53 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shynta
Ja
voor 108 dagen in mijn geval…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Heeft zo’n MOI nu nog zin?
Als ik nog 1 maand terugkrijg dan sta ik 64 euro in de min. Als in dat zij dat dus nog van mij krijgen. Ik weet niet of dat nu handig is.

[ Voor 30% gewijzigd door Paleda op 16-11-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
[...]

Ik heb zelf tegen de bank gezegd dat ik heb betaald voor iets wat ze niet hebben geleverd. Maar net vanochtend gedaan dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Paleda schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:06:
Als ik nog 1 maand terugkrijg dan sta ik 64 euro in de min. Als in dat zij dat dus nog van mij krijgen. Ik weet niet of dat nu handig is.
Dan zou ik het persoonlijk niet doen. Ik heb nog 30 euro tegoed als ik wel nog een maand terugkrijg maar die mogen ze houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
Mnaada schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:10:
[...]

Dan zou ik het persoonlijk niet doen. Ik heb nog 30 euro tegoed als ik wel nog een maand terugkrijg maar die mogen ze houden.
Ik heb nog 286,50 van ze tegoed 😩 (over de welkomskorting heb ik het al helemaal niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Paleda schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:13:
[...]

Ik heb nog 286,50 van ze tegoed 😩 (over de welkomskorting heb ik het al helemaal niet meer)
Huh hoe hoog stond je maandbedrag dan of lees ik scheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
Mnaada schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:14:
[...]

Huh hoe hoog stond je maandbedrag dan of lees ik scheel.
350 😩

Vrijstaand huis
5 personen (3 jongeren)
Weinig isolatie. Wel in maart nieuwe kozijnen/ramen en spouwmuur isolatie besteld maar komt pas begin december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Paleda schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:16:
[...]

350 😩

Vrijstaand huis
5 personen (3 jongeren)
Weinig isolatie. Wel in maart nieuwe kozijnen/ramen en spouwmuur isolatie besteld maar komt pas begin december.
Ooh dan begrijp ik het beter. Hmm ja dan is het misschien toch wel interessant om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Paleda schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:06:
De vraag is, hoeveel sta je in de plus als je het niet doet? Dat geld ben je dan namelijk waarschijnlijk kwijt. Je kunt beter iets bij moeten betalen, dan iets terug moeten krijgen waar je naar kunt fluiten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:41
Paleda schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:13:
[...]

Ik krijg nog 699 euro van ze terug als dat geld er straks ergens is. Vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
Onno ! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:33:
[...]

Ik krijg nog 699 euro van ze terug als dat geld er straks ergens is. Vrees het ergste...
Heb je wel de laatste overschrijving gestorneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
Mijn schade bedroeg 312 euro, als ik de niet ontvangen bonus niet meetel. Een incasso gestorneerd (a 169), nog een andere zojuist als onterecht gemeld bij de Rabo. Benieuwd wat ze daar nog mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Paleda schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:39:
[...]

Heb je wel de laatste overschrijving gestorneerd?
Ja dat wel, dus als dat nog niet is verrekend met de eindafrekening scheelt dat nog 149 euro denk ik. Maar blijft alsnog 550 euro open staan dan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Onno ! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:44:
[...]

Ja dat wel, dus als dat nog niet is verrekend met de eindafrekening scheelt dat nog 149 euro denk ik. Maar blijft alsnog 550 euro open staan dan. ;(
En via een MOI de teveel betaalde incasso's terughalen? Is dat geen optie voor jou? Of heb je niet per incasso betaald?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:42:
Mijn schade bedroeg 312 euro, als ik de niet ontvangen bonus niet meetel. Een incasso gestorneerd (a 169), nog een andere zojuist als onterecht gemeld bij de Rabo. Benieuwd wat ze daar nog mee gaan doen.
Mijn schade is 610 euro die ik nog zou krijgen.

Maar ik heb oktober niks betaald en september gestorneed, dus -250 euro (?)

Welkomstbonus van 200 euro weg.

En dan ben ik mijn zomeroverschot zonnepanelen kwijt (3000 kw/h) dus ongeveer 840 euro (28 cent/kwh).

En moet ik nu over naar een duurder contract, schade raam ik op 600 euro extra komende winter.

Totaal dus 2000 euro schade. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:48:
[...]
Mijn schade is 610 euro die ik nog zou krijgen.

Maar ik heb oktober niks betaald en september gestorneed, dus -250 euro (?)

Welkomstbonus van 200 euro weg.

En dan ben ik mijn zomeroverschot zonnepanelen kwijt (3000 kw/h) dus ongeveer 840 euro (28 cent/kwh).

En moet ik nu over naar een duurder contract, schade raam ik op 600 euro extra komende winter.

Totaal dus 2000 euro schade. :'(
Ik zie nu tot mijn verbazing dat ik in oktober ook niks heb betaald. Hoe zit dat eigenlijk? Is dat niet raar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:53:
[...]

Ik zie nu tot mijn verbazing dat ik in oktober ook niks heb betaald. Hoe zit dat eigenlijk? Is dat niet raar?
Dat heeft WE expres niet gedaan omdat ze wisten dat het faillissement eraan zat te komen (enige meevaller dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:56:
[...]

Dat heeft WE expres niet gedaan omdat ze wisten dat het faillissement eraan zat te komen (enige meevaller dus...)
How cute. In dat geval had ik beter die MOI achterwege kunnen laten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:53:
[...]

Ja, het is raar dat ze oktober wel bij iedereen op de eindafrekening hebben gezet. Die hebben ze volgens mij niet geincasseerd.

Zelf heb ik dus een saldo van -699 op de eindafrekening, maar september gestorneerd en oktober niet geincasseerd. Dus 'slechts' nog zo`n 400€ van WE tegoed. Ik ga de bank eens bellen voor die MOI procedure. Als ik daar nog twee maantermijnen kan terughalen wordt het tegoed kleiner dan 1 maandtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Onno ! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:58:
[...]

Ja, het is raar dat ze oktober wel bij iedereen op de eindafrekening hebben gezet. Die hebben ze volgens mij niet geincasseerd.

Zelf heb ik dus een saldo van -699 op de eindafrekening, maar september gestorneerd en oktober niet geincasseerd. Dus 'slechts' nog zo`n 400€ van WE tegoed. Ik ga de bank eens bellen voor die MOI procedure. Als ik daar nog twee maantermijnen kan terughalen wordt het tegoed kleiner dan 1 maandtermijn.
Wat is er raar aan? Je hebt toch stroom en gas afgenomen in oktober bij WE? Die moet verrekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:59:
[...]

Wat is er raar aan? Je hebt toch stroom en gas afgenomen in oktober bij WE? Die moet verrekend worden.
ze hebben in oktober geen maandtermijn geincasseerd, maar die staan wel op de eindafrekening. Dat komt dus niet met elkaar overeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:56
Ik heb €779,40 tegoed volgens de eindafrekening van Welkom, min de gestorneerde termijn van €160,=, heb ik nog €619,40 tegoed. Ik heb al de overige 5 maandtermijnen via MOI teruggevraagd bij de ING, want het zou raar zijn als je er 1 of 2 niet zou terugvragen en dat je die wel correct zou vinden. Nu maar hopen dat ik het geld terugkrijg, dan stuur ik wel een door mij gemaakte eindafrekenig naar de curator en betaal het verbruikte bedrag netjes aan hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
[...]

Nagerekend: mijn geleverde gas en stroom klopt over het hele jaar, de vooruitbetaalde bedragen stemmen ook overeen met de incasso's. En inderdaad, in oktober is niet geincasseerd; maar dan nog is mijn tegoed (conform de afrekening) 312 euro. En dus zit ik goed met een storno en een MOI, qua verrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Onno ! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:01:
[...]

ze hebben in oktober geen maandtermijn geincasseerd, maar die staan wel op de eindafrekening. Dat komt dus niet met elkaar overeen.
Ja, had je vraag anders geïnterpreteerd. Maar in theorie klopt het, ik denk dat er (mocht er geld komen) een herberekening komt met betaald vs werkelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
[...]

Je haalt voorschot en daadwerkelijke kosten op de eindafrekening door elkaar.

In september is je voorschot voor oktober nl. afgeboekt. WE heeft in oktober geen voorschot afgeboekt omdat je geen contract meer hebt in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:56
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:56:
[...]

Die maand zou waarschijnlijk dan ook door iedereen direct zijn gestorneerd, want die termijn zou voor december zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:42:
Dat kan niet via de rabo app of kijk ik er overheen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
Shynta schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:14:
[...]

Dat kan niet via de rabo app of kijk ik er overheen?
Nope, ik heb de klantenservice gebeld. Mijn verzoek is in behandeling genomen, wat nog niet wil zeggen dat het ook daadwerkelijk teruggedraaid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjuh1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 09:13
PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:23:
[...]

Nope, ik heb de klantenservice gebeld. Mijn verzoek is in behandeling genomen, wat nog niet wil zeggen dat het ook daadwerkelijk teruggedraaid wordt.
Zijn daar nog kosten aan verbonden dat je weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
pietjuh1 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:25:
[...]

Zijn daar nog kosten aan verbonden dat je weet?
Mogelijk ja. Dat risico op 25 euro aan kosten neem ik voor lief, in het geval dat het niet lukt. En als een MOI-verzoek bij ABN wel gehonoreerd wordt (want dat was een paar pagina's terug te lezen), mag Rabo mij uitleggen waarom ze dat in mijn geval niet zouden accepteren.

[ Voor 24% gewijzigd door PrideoftheSouth op 16-11-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:34

ChillPascal

In the end...

PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:29:
[...]

Mogelijk ja. Dat risico op 25 euro aan kosten neem ik voor lief, in het geval dat het niet lukt. En als een MOI-verzoek bij ABN wel gehonoreerd wordt (want dat was een paar pagina's terug te lezen), mag Rabo mij uitleggen waarom ze dat in mijn geval niet zouden accepteren.
Ik heb zojuist ook via de Rabo online chat een MOI opgestart. Daarbij werd ik echter niet verwezen naar mogelijke kosten, eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er ook bewust niet naar heb gevraagd. Ben benieuwd wat hier uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
Ik heb via de klantenservice van mijn bank (ASN) begrepen dat een MOI procedure geen zin heeft. Ze kijken alleen of het bedrijf gemachtigd was om de incasso uit te voeren. Aangezien dit het geval is, zal de MOI worden afgewezen. De incasso's waren terecht, namelijk gebaseerd op een leveringscontract en afgesproken maandtermijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
Onno ! schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:12:
Ik heb via de klantenservice van mijn bank (ASN) begrepen dat een MOI procedure geen zin heeft. Ze kijken alleen of het bedrijf gemachtigd was om de incasso uit te voeren. Aangezien dit het geval is, zal de MOI worden afgewezen. De incasso's waren terecht, namelijk gebaseerd op een leveringscontract en afgesproken maandtermijnen.
In dat geval is het wel heel bijzonder dat ABN de incasso's wel terugdraait, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie1983
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-01 20:15
Aangezien waarom zal dit het geval zijn volgens jou/ASN?
Denk eerder dat ze je afgepoeierd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnaada
Ik heb tegen de Rabobank gezegd dat er betaald is voor iets wat ik niet heb gekregen, wat ook zo is. Hopelijk doet de Rabo niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Ja, heb ik hier al eerder gemeld. Ook dat de ASN-Helpdesk-reactie niet juist is.
Om ASN in beweging te krijgen zul je met hun juridische afdeling in discussie moeten.
Dat het hoogstwaarschijnlijk weinig oplevert of zelfs averechts werkt heb ik ook al vermeld.
Idem de gang van zaken met ABNAMRO.

Beste is om éérst voor jezelf de volledige cijfers uit je eindafrekening (dus incl. heffingskorting, bonus, termijnen en storneringen) op een rijtje te zetten. En alleen als het een fors bedrag gaat worden moeite steken in een MOI-procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
PrideoftheSouth schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:16:
[...]

In dat geval is het wel heel bijzonder dat ABN de incasso's wel terugdraait, toch?
Ja, en nee. ABNAMRO was/is huisbankier van WE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Ik vind het sowieso bijzonder dat ABN incasso's terug kan halen van een 'gesloten' rekening. Klinkt nogal dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:41
Eneco heeft echt ballen:
U bent volgens onze informatie onlangs overgestapt naar een andere energieleverancier. Graag nodigen we u uit om deel te nemen aan een online onderzoek over deze overstap. Eneco vindt het belangrijk om de overwegingen en keuzes van onze (oud-) klanten te begrijpen. Ook als u alweer klant bent van Eneco, zijn we erg geïnteresseerd in uw mening.

Deelnemen: heel eenvoudig
Wanneer u op onderstaande link klikt, komt u rechtstreeks bij de vragenlijst. Deelnemen aan dit onderzoek kost u slechts 5 minuten.

Klik hier om de enquête te starten

Anonimiteit verzekerd
Uw reactie op de enquête wordt niet gekoppeld aan uw gegevens, tenzij u hiervoor zelf nadrukkelijk toestemming geeft. Op deze wijze is uw anonimiteit verzekerd tijdens en na het onderzoek.
Ja en nee. Ja, je zou als ASN bank kunnen aantonen dat er sprake is van een geldige incasso omdat er voor meerdere maanden energie is geleverd en de klant pas nu met een MOI aanvraag komt. Echter kunnen we dan alle regels m.b.t. de automatische incasso opdoeken, ik kan zelf dan al iets bedenken zodat jij er aan vast zit en dat is juist waarom er regels zijn opgezet. Het blijft gissen wat de uitkomst zal worden.
[...]

Bewijs? Zover ik weet heeft nog niemand gemeld dat de incasso's n.a.v. een MOI zijn teruggeboekt.
Mnaada schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb tegen de Rabobank gezegd dat er betaald is voor iets wat ik niet heb gekregen, wat ook zo is. Hopelijk doet de Rabo niet al te moeilijk.
Als je nou had gezegd dat er teveel is betaald was het waar wat je zegt ...

[ Voor 48% gewijzigd door Joyous-P op 16-11-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
:+ :+ :+

Ik heb ook dat ik zo'n mail krijg. "U wil mijn mening? Dan kan u die krijgen ook..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shynta
🤣🤣🤣🤣
Nou als ze dat naar 90.000 ex-welkom klanten gaan sturen is het niet best voor ze. (Mits ze alle 90.000 weggaan natuurlijk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inimieni
  • Laatst online: 08-04-2023
Al mensen die bij ING hun geld van de MOI’s terug hebben ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJW9779
Joyous-P schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:24:

[...]

Bewijs? Zover ik weet heeft nog niemand gemeld dat de incasso's n.a.v. een MOI zijn teruggeboekt.
Wel degelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:41
N.a.v. een MOI-onderzoek? Dat is nieuw voor mij. Kun je linken naar zo'n post? Ik denk dat hier meerdere naar zoeken of op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Joyous-P schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:56:
N.a.v. een MOI-onderzoek? Dat is nieuw voor mij. Kun je linken naar zo'n post? Ik denk dat hier meerdere naar zoeken of op wachten.
Je kunt hierboven in het zoekvenster gewoon zelf even zoeken op "MOI".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:48
Weet niet of iemand deze column hier al gepost had, maar is leuk om ff te lezen:)
https://www.quotenet.nl/z...je-en-sywert-van-lienden/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJW9779
mirod schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:24:
Weet niet of iemand deze column hier al gepost had, maar is leuk om ff te lezen:)
https://www.quotenet.nl/z...je-en-sywert-van-lienden/
Werd al eerder gepost, en afgeknald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
Joyous-P schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:56:
Dat is vanmorgen al gepost door iemand. Die had z’n geld teruggestort gekregen.
Moet je ff alles teruglezen 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34

[...]
Zelfde advocaat als ik zie ik al...
Loading2000 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:24:
[...]
Fijn om te lezen dat een rechtsbijstandsverzekeraar gewoon de tekst van de website copy-paste en even in de voorwaarden kijkt, maar daar verder niet even dieper op in duikt. :-(
Ik vind het ook wel knullig overkomen.

Ik ga haar nog wel even wijzen op dat je niet naar de letter maar de geest moet kijken. Tenminste, dat vindt de Hoge Raad, je zou zeggen dat dat dan wel enige status heeft.

En zelfs als dit stand houdt, valt dit 'vervallen' m.i. ook gewoon onder verwijtbare gevolgschade, net zoals mijn hogere energierekening.

Magoed, dat zal wel uitdraaien op het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen...
pdukers schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:57:
[...]

Blijkt maar weer eens dat een rechtsbijstandverzekering vaak weinig toevoegt omdat ze amper tijd steken in onderzoek. In tegenstelling tot wat ze schrijven, is ons contract bij WE niet beeindigd vanwege het failliesement van WE, maar door de intrekking van de leveringsvergunning.
Zonder rechtsbijstand had menigeen helemaal geen zaak kunnen maken.
De rechtsbijstand waar het hier omgaat zet ook niet hun eigen juristen in (die zijn goedkoper) maar heeft het zelfs extern bij een advocatenkantoor geparkeerd.

Ze hebben wel beloofd e.e.a. uit te zoeken, dat valt me op zich al mee, meestal koopt een RB verzekeraar al snel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Mnaada schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:33:
[...]

Dat is voor de bank geen juridische grondslag voor het storneren van de betalingen.
(de bank kan ook niet controleren of jij iets niet geleverd hebt gekregen)

Het gaat erom of er een geldige machtiging is verstrekt, daar is de MOI voor bedoeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bisselke
  • Laatst online: 15-09 09:09
Ik had eind oktober ook een MOI ingediend bij ABN Amro voor 1 incasso (aangezien ik nog niet de gok wilde nemen voor 4 incasso's tegelijk i.v.m. 25 euro onderzoekskosten per incasso). Vanochtend zag ik het geld opeens op mijn rekening staan, oftewel de MOI is gehonoreerd/goed gekeurd.

Vanochtend meteen voor alle overige incasso's ook een MOI aangemaakt, aangezien mijn eindafrekening lager is dan 1 termijn bedrag.

De curator moet het daarna maar weer bij mij komen halen. Hier is overigens de welkomstkorting nog niet in meegenomen. Anders zou ik naar rato maar 36 euro hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loading2000
Joyous-P schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:24:
Eneco heeft echt ballen:

[...]

[...]

Ja en nee. Ja, je zou als ASN bank kunnen aantonen dat er sprake is van een geldige incasso omdat er voor meerdere maanden energie is geleverd en de klant pas nu met een MOI aanvraag komt. Echter kunnen we dan alle regels m.b.t. de automatische incasso opdoeken, ik kan zelf dan al iets bedenken zodat jij er aan vast zit en dat is juist waarom er regels zijn opgezet. Het blijft gissen wat de uitkomst zal worden.

[...]

[...]

Als je nou had gezegd dat er teveel is betaald was het waar wat je zegt ...
Ik heb de e-mail van Eneco ook gehad, geeft aan dat mijn interventie gelukt is.
Ik wil hem alleen niet in want ik ben niet overgestapt, ik heb een nieuwe leveringsovereenkomst met een energieleverancier afgesloten toen WelkomEnergie failliet ging.

Ook hier weigerde de ASN-bank vandaag mee te werken aan een MOI-verzoek (een MOI-verzoek voor WelkomEnergie is niet mogelijk, richt u zich maar tot Eneco was het antwoord). Ik heb besloten om toch een MOI-verzoek in te dienen omdat WelkomEnergie weigert voor mij een eindafrekening op te maken.

Dus een klacht ingediend bij de ASN om alsnog een MOI-procedure te starten. Indien ze dat weigeren ga ik een klacht indienen bij de Kifid. Of dat enige kans van slagen heeft moet ik echter nog onderzoeken. Maar goed.....klagen is makkelijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
bisselke schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:10:
Ik had eind oktober ook een MOI ingediend bij ABN Amro voor 1 incasso (aangezien ik nog niet de gok wilde nemen voor 4 incasso's tegelijk i.v.m. 25 euro onderzoekskosten per incasso). Vanochtend zag ik het geld opeens op mijn rekening staan, oftewel de MOI is gehonoreerd/goed gekeurd.

Vanochtend meteen voor alle overige incasso's ook een MOI aangemaakt, aangezien mijn eindafrekening lager is dan 1 termijn bedrag.

De curator moet het daarna maar weer bij mij komen halen. Hier is overigens de welkomstkorting nog niet in meegenomen. Anders zou ik naar rato maar 36 euro hoeven te betalen.
Dus ook al moet je zelf nog betalen heb je een MOI ingediend. Wat was je redenatie om dat te doen?

Ik overweeg overigens om dat zelf ook te doen (ik twijfel nog) maar ik krijg nog minder dan € 10 tegoed exclusief de welkomstbonus van € 170 (die op nul stond op de nota).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bisselke
  • Laatst online: 15-09 09:09
cyberdyne schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:29:
[...]

Dus ook al moet je zelf nog betalen heb je een MOI ingediend. Wat was je redenatie om dat te doen?

Ik overweeg overigens om dat zelf ook te doen (ik twijfel nog) maar ik krijg nog minder dan € 10 tegoed exclusief de welkomstbonus van € 170 (die op nul stond op de nota).
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik zou 660 euro terug moeten krijgen op de eindafrekening. Oftewel mijn totaal bedrag wat ik zou moeten betalen over 5 maanden is maar 110 euro. Ik betaalde elk termijn 156 euro. In augustus zonnepanelen laten leggen en natuurlijk bijna geen gas gebruikt. Dus probeer nu alles terug te krijgen via MOI, en ga dan later de 110 euro betalen aan de curator.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13:49

MeesterPieter

PnP Pinball

Loading2000 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:21:
[...]

Ik wil hem alleen niet in want ik ben niet overgestapt, ik heb een nieuwe leveringsovereenkomst met een energieleverancier afgesloten toen WelkomEnergie failliet ging.

Ook hier weigerde de ASN-bank vandaag mee te werken aan een MOI-verzoek (een MOI-verzoek voor WelkomEnergie is niet mogelijk, richt u zich maar tot Eneco was het antwoord). Ik heb besloten om toch een MOI-verzoek in te dienen omdat WelkomEnergie weigert voor mij een eindafrekening op te maken.

Dus een klacht ingediend bij de ASN om alsnog een MOI-procedure te starten. Indien ze dat weigeren ga ik een klacht indienen bij de Kifid. Of dat enige kans van slagen heeft moet ik echter nog onderzoeken. Maar goed.....klagen is makkelijk :+
waarschijnlijk is dit gewoon een ontmoedigingsbeleid, immers nu duidelijk is dat de rekeninghouder failliet is zal de bank zelf de kosten van de MOI terug moeten betalen (de bank accepteert namelijk de incassomachtiging zonder deze te controleren), die weten ook dat de kans klein is dat ze dat geld nog terug kunnen vorderen bij welkom energie. Dus zodra mensen een MOI doen, krijgt de bank een grotere vordering op welkom energie, maar onder aan de streep kost dat de bank dus gewoon geld want er valt weinig meer te halen

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
dwdd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:04:
[...]

Dat is voor de bank geen juridische grondslag voor het storneren van de betalingen.
(de bank kan ook niet controleren of jij iets niet geleverd hebt gekregen)

Het gaat erom of er een geldige machtiging is verstrekt, daar is de MOI voor bedoeld.
Dat is hun argumentatie. En die gaat mank.
Punt is dat de rechtsgrond voor de machtiging tussentijds is komen te vervallen.
En boerenlogica : anders had men die machtiging kunnen bleven gebruiken om ook ná het faillissement
maandelijks te blijven incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Loading2000 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:21:
[...]

Maar wat gaat dat 'gemak' je kosten? Aan tijd, administratiekosten, etc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:57

knakworst

Get more sats!

PJW9779 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:41:
[...]

Ja, en nee. ABNAMRO was/is huisbankier van WE.
Bijzonder. Mijn automatische incasso's gingen naar een RABO rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loading2000
PJW9779 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:55:
[...]

Maar wat gaat dat 'gemak' je kosten? Aan tijd, administratiekosten, etc?
Het kost mij wat tijd om dingen uit te zoeken en boze brieven te schrijven. En gezien de zaak en de precedentwerking vind ik het wel de moeite daar wat tijd en energie in te steken. Qua geld weet ik al dat ik niks terug ga krijgen en ook qua vervolgschade niet dus dat heb ik anders opgelost. Het gaat er mede om dat dit bij een volgende keer anders gaat en je zelf een oplossing kan zoeken, ipv gedwongen winkelnering door de overheid bij een private partij ihvk economische leveringszekerheid, dus ervoor zorgen dat bedrijven wel hun geld blijven krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loading2000
MeesterPieter schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 19:15:
[...]

waarschijnlijk is dit gewoon een ontmoedigingsbeleid, immers nu duidelijk is dat de rekeninghouder failliet is zal de bank zelf de kosten van de MOI terug moeten betalen (de bank accepteert namelijk de incassomachtiging zonder deze te controleren), die weten ook dat de kans klein is dat ze dat geld nog terug kunnen vorderen bij welkom energie. Dus zodra mensen een MOI doen, krijgt de bank een grotere vordering op welkom energie, maar onder aan de streep kost dat de bank dus gewoon geld want er valt weinig meer te halen
Dat vermoed ik ook en daarom zet ik ook door en "dreig" ik met een kracht bij Kifid. Maar nogmaals, dat moet ik jig allemaal uitzoeken. Een klacht is echter zo getypt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Loading2000 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:57:
[...]

Dat vermoed ik ook en daarom zet ik ook door en "dreig" ik met een kracht bij Kifid. Maar nogmaals, dat moet ik jig allemaal uitzoeken. Een klacht is echter zo getypt.
Veel succes daarmee. Kifid staat vrijwel altijd aan de kant van de bank helaas.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
knakworst schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:46:
[...]

Bijzonder. Mijn automatische incasso's gingen naar een RABO rekening.
Klopt, die van mij ook. Op de Leveringsovereenkomst staat ook NL21RABO0335672930. Op de Algemene Voorwaarden en op de Contractvoorwaarden staat NL77ABNA0834163381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:12
Meer mensen die per vandaag overgaan naar vattenfal? Ik ben benieuwd of Eneco nog steeds toe staat dat er wordt overgestapt of dat dit inmiddels toch geblokkeerd is tot 1 december...weer gaan het zien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:31
[...]

Niet alleen ABN, hier van ING ook alles terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:51
medu80 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:00:
[...]

Niet alleen ABN, hier van ING ook alles terug ontvangen.
Wanneer heb je hem ingediend en welk van de twee opties heb je aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:04

elsinga

=8-)

Ja.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Scorpio861 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:42:
Meer mensen die per vandaag overgaan naar vattenfal? Ik ben benieuwd of Eneco nog steeds toe staat dat er wordt overgestapt of dat dit inmiddels toch geblokkeerd is tot 1 december...weer gaan het zien
Ik ga morgen over. Heb nog niemand gehoord die melding van een blokkade maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
artharpe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:05:
[...]

Ik ga morgen over. Heb nog niemand gehoord die melding van een blokkade maakt.
Die ga je ook niet horen ;)

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Scorpio861 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 07:42:
Per 17 november 00:00 overgestapt naar Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:12
awwexl schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:32:
[...]

Per 17 november 00:00 overgestapt naar Vattenfall.
Is dat al ergens zichtbaar? Ik heb geen toegang tot app vattenfal en in Eneco app zie ik ook niks wat tot een einde van levering laat blijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
Scorpio861 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:34:
[...]

Is dat al ergens zichtbaar? Ik heb geen toegang tot app vattenfal en in Eneco app zie ik ook niks wat tot een einde van levering laat blijken.
Bij Eneco op de website staat dan iets van "Jammer dat je gaat"... 8)

*knip* Zie topicwaarschuwing.

[ Voor 34% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:32
Scorpio861 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:34:
[...]

Zojuist bevestiging gekregen vanuit Eneco dat mijn overstap is gelukt, omdat er niets zichtbaar is wanneer ik inlog. De klantenservice zei; dat er vanaf nu een lock op zitten qua overstap, maar ik was er doorheen geglipt. Of dit de waarheid is, valt natuurlijk te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik krijg een foutmelding op de Mijn-Eneco pagina.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yosanGVmu2BR9Rin5zFaHtDqglU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vTKIJH2MtkHCi8ZOmXxzX2UJ.jpg?f=user_large

Inloggen in de Vattenfall app lukt niet. Ben er niet helemaal gerust op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees-Jan
wimpod schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:03:

[Afbeelding]

Dan ben je geen klant (meer) bij Eneco...

probeer eens de website van VattenFall

[ Voor 3% gewijzigd door Kees-Jan op 17-11-2021 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James1101
  • Laatst online: 25-08 10:21

[Afbeelding]

Ik ben per vandaag ook over naar Vattenfall en heb hetzelfde.
Vattenfall gebeld en die mevrouw verzekerd mij dat ik m.i.v. vandaag over ben. Schijnt nogal lastig te zijn om site/app meteen aan te passen, maar als het goed is dan werkt morgen alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Dit soort dingen (en de andere zaken die mensen beschrijven in de app van Vattenfall) heb ik ook allemaal gehad tijdens de overstap. Vattenfall app gaf ook nog een tijdje de melding dat ik geen contract had enzo. Maar is allemaal goed gekomen. Inmiddels bij Eneco de eindafrekening gehad over de eerste 10 dagen van November. 195 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:44

mwa

[Afbeelding]

Het duurde bij mij ook een dag voordat alles gereed was binnen de Vattenfall app. Gewoon even geduld..
Pagina: 1 ... 35 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.