Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
Shynta schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:18:
[...]

Als ik inlog op welkom energie is de terugboeking wel verwerkt. Dus dat ik het nog moet betalen.
Maar op de eindnota is het net of ik het betaald heb.
Bij mij is het bedrag in rekening gebrachte termijnbedragen gelijk aan 2 afboekingen in augustus en 1 in september. Het gestorneerde bedrag van oktober zit daar niet in.

Misschien heeft dat te maken met wanneer er gestorneerd is? Voor of na de aankondiging van faillissement? Bij mij was het 1 dag ervoor.

Edit: bij mij is het ook als of ik het betaald heb. Ik realiseerde mij niet dat het gestorneerde bedrag voor oktober was.

[ Voor 9% gewijzigd door cyberdyne op 15-11-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-12-2022
cyberdyne schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:26:
[...]

Bij mij is het bedrag in rekening gebrachte termijnbedragen gelijk aan 2 afboekingen in augustus en 1 in september. Het gestorneerde bedrag van oktober zit daar niet in.

Misschien heeft dat te maken met wanneer er gestorneerd is? Voor of na de aankondiging van faillissement? Bij mij was het 1 dag ervoor.
Dat zou zomaar kunnen.
Ik heb het na de aankondiging gestorneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
STIMPPYYY schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:10:
[...]

Heb ik gedaan. Ze krijgen nog een tientje van me. Ik vind het wel best. Hoor vanzelf wel hoe nu verder. Eerst maar eens een nieuwe leverancier zoeken. Ga me er zeker niet te druk om maken.
Hebben ze de Welkomstbonus op 0,0 gezet? Want in dat geval heb je dus nog geld tegoed.
En dat tientje zou ik maar houden i.v.m. 'administratie- en - vertragingskosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-01 06:02
Shynta schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:31:
[...]

Dat zou zomaar kunnen.
Ik heb het na de aankondiging gestorneerd.
De aankondiging dat het ACM hun leveringsvergunning introk op 27 oktober of het faillissement op 29 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
Paleda schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:50:
[...]

De aankondiging dat het ACM hun leveringsvergunning introk op 27 oktober of het faillissement op 29 oktober?
Even gekeken op mijn bankrekening 😁
Ik heb het op 27 oktober terug laten boeken en dat is dus ook op 27 oktober teruggestort.
Dacht dat ik het zelfs in november had gedaan maar dus niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
passie2010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:22:
Hier ook de eindafrekening binnen. Gemakshalve vergeten ze de wettelijk korting op de energiebelasting ook te vermelden op de eindfactuur terwijl ik wel recht heb op die korting. geloof zo'n EUR 558 per jaar dat ze maar even vergeten in mijn nadeel.....meer mensen waar ze dit zijn vergeten op te voeren?

Het verbruik klopt wel netjes.

Ook als je niets verbruikt heb je wettelijk recht op die korting.

Ik citeer van https://www.rijksoverheid...astingen/energiebelasting

"Verrekening vermindering energiebelasting
De energieleverancier verrekent de belastingvermindering met de energierekening. Wie in een jaar minder energiebelasting betaalt dan het bedrag van de belastingvermindering, krijgt toch de volledige belastingvermindering. Verhuist u binnen de verbruiksperiode van een jaar? Dan wordt de belastingvermindering naar evenredigheid berekend."

[Afbeelding]
Net (18:50 uur) mijn eindafrekening WE ontvangen. Ik zou zo'n €80 terug moeten ontvangen.
Maar :
  • inderdaad ontbreekt de belastingvermindering. @passie2010 : Dank voor de opmerkzaamheid en tip!
  • daarnaast is de welkomstpremie op 0,0 gezet. Terwijl ik recht heb op de volledige bonus.
  • het overzicht 'Eerder in rekening gebrachte termijnbedragen' vermeldt niet dat ik de termijn voor oktober heb gestorneerd.
Vooralsnog is mijn directe schade dus ruim gecompenseerd door mijn stornering. Mazzel gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Paleda schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:50:
[...]

En wat is de journaaldatum van je stornering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
henkebek schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:07:
Hoe meer werk er is voor de curator hoe minder geld voor de gedupeerden. Want de curator factureert natuurlijk een fors uurloon :/
Dat kon wel eens meevallen. WE zal het debiteurenbeheer door een derde partij hebben laten uitvoeren. En anders heeft de curator mogelijk het personeel van WE-debiteurenbeheer in dienst gehouden.
Daarnaast heeft de curator nog een forse gasoptie in zijn achterzak, die hij nu te gelde probeert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dankzij het storneren van oktober de schade beperkt tot 28 euro (67 euro met gemiste welkomst bonus naar rato). Stornering (27st oktober) is niet verwerkt op de eindafrekening. Vermindering energie belasting is bij mij correct verwerkt.

[ Voor 13% gewijzigd door pdukers op 14-11-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Shynta schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:49:
Ik heb ook net mijn afrekening van welkom gehad.

Van het totaal moet nog 290€ af want dat was de laatste incasso welke ik gestorneerd heb.
Zoals bij ieder ander is mijn welkomstpremie ook op 0€ gezet.

[[Afbeelding]
Aan iedereen.
Om privacyredenen wellicht iets terughoudend zijn met het posten van exacte gebruiksgegevens en bedragen.
Aan de hand daarvan is voor WE/curator cq. leveranciers nl. te achterhalen wie je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ook hier vanmorgen om half 8 de eindafrekening in de mailbox. Heb vanmiddag een mail teruggestuurd dat ik deze eindafrekening niet accepteer, vanwege de volgende redenen:
1. Het overzicht van betaalde voorschotten klopt niet met de incasso's, en niet alle facturen behorende bij betalingen en incasso's staan in mijn dossier.
2. Mij is ten onrechte voor 25 dagen te hoog capaciteitstarief in rekening gebracht. Hoogstwaarschijnlijk heeft de netbeheerder na meterwissel de foute capaciteitsgroep doorgegeven, en dat na 25 dagen gecorrigeerd, maar ik hoef niet te betalen voor een fout van een ander
3. In het voorschot overzicht is niet meegenomen dat de betaling van 27 september is gestorneerd. Aangezien de factuur een overzicht moet geven van de volledige financiële status, moet dit wel meegenomen worden, anders krijg ik mogelijk teveel terug. En ik mag verwachten dat een stornering binnen 14 dagen wel in het systeem is verwerkt.
4. De welkomstbonus is ten onrechte op 0 gezet. Er is geen aan mij aanwijsbare reden geweest tot contractbreuk, dus heb ik gewoon recht op ten minste 4/12 deel van deze welkomstbonus.

Formeel gezien is het versturen van een foute factuur valsheid in geschrifte, en dus is dit een strafbaar feit. Ik eis aldus een correcte factuur.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:15
Joyous-P schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:25:
[...]

Dan weten ze je als consument wel te vinden ;)

Misschien begint Jaapie wel een nieuw energie bedrijfje in 2022 en krijgen de ex-WE klanten een extra dikke welkombonus. :z
Wel op voorhand uitbetalen dan die bonus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

[...]

Als ik inlog op welkom energie is de terugboeking wel verwerkt. Dus dat ik het nog moet betalen.
Dan is je eindafrekening dus niet correct, en formeel gezien een valse factuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:45:
[...]

Dat kon wel eens meevallen. WE zal het debiteurenbeheer door een derde partij hebben laten uitvoeren. En anders heeft de curator mogelijk het personeel van WE-debiteurenbeheer in dienst gehouden.
Daarnaast heeft de curator nog een forse gasoptie in zijn achterzak, die hij nu te gelde probeert te maken.
Een faillissement (de afwikkeling) kost een hoop geld, het zou zeer verbazingwekkend zijn als er na de belastingdienst, uwv en afwikkeling faillissement nog iets overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:50:
[...]

Aan iedereen.
Om privacyredenen wellicht iets terughoudend zijn met het posten van exacte gebruiksgegevens en bedragen.
Aan de hand daarvan is voor WE/curator cq. leveranciers nl. te achterhalen wie je bent.
Moet de curator niet weten wie je bent als je geld tegoed hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
wimpod schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:25:
[...]

Moet de curator niet weten wie je bent als je geld tegoed hebt?
Dat wéét hij/zij uiteraard al.
Maar er komen hier ook constateringen en opmerkingen voorbij die slapende honden wakker kunnen maken.
Bijv. storneringen hebben gedaan die niet op de eindafrekening staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
henkebek schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:18:
[...]

Een faillissement (de afwikkeling) kost een hoop geld, het zou zeer verbazingwekkend zijn als er na de belastingdienst, uwv en afwikkeling faillissement nog iets overblijft.
Volgens het AD is die gasoptie enkele miljoenen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
DaRealRenzel schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:14:
Ook hier vanmorgen om half 8 de eindafrekening in de mailbox. Heb vanmiddag een mail teruggestuurd dat ik deze eindafrekening niet accepteer, vanwege de volgende redenen:
1. Het overzicht van betaalde voorschotten klopt niet met de incasso's, en niet alle facturen behorende bij betalingen en incasso's staan in mijn dossier.
2. Mij is ten onrechte voor 25 dagen te hoog capaciteitstarief in rekening gebracht. Hoogstwaarschijnlijk heeft de netbeheerder na meterwissel de foute capaciteitsgroep doorgegeven, en dat na 25 dagen gecorrigeerd, maar ik hoef niet te betalen voor een fout van een ander
3. In het voorschot overzicht is niet meegenomen dat de betaling van 27 september is gestorneerd. Aangezien de factuur een overzicht moet geven van de volledige financiële status, moet dit wel meegenomen worden, anders krijg ik mogelijk teveel terug. En ik mag verwachten dat een stornering binnen 14 dagen wel in het systeem is verwerkt.
4. De welkomstbonus is ten onrechte op 0 gezet. Er is geen aan mij aanwijsbare reden geweest tot contractbreuk, dus heb ik gewoon recht op ten minste 4/12 deel van deze welkomstbonus.

Formeel gezien is het versturen van een foute factuur valsheid in geschrifte, en dus is dit een strafbaar feit. Ik eis aldus een correcte factuur.
Een onjuiste factuur is nog geen valsheid in geschrifte.
En dat je iets terug krijgt, al dan niet teveel, is vooralsnog onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:56
PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:33:
[...]

Maar als ze 90.000 klanten gemiddeld per klant zo'n €150= terug moeten betalen, dan is dat al 13,5 miljoen en waarschijnlijk ligt dat bedrag nog veel hoger, zeker als de welkomstbonussen worden meegeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinus72
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-11-2021
passie2010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:22:
Hier ook de eindafrekening binnen. Gemakshalve vergeten ze de wettelijk korting op de energiebelasting ook te vermelden op de eindfactuur terwijl ik wel recht heb op die korting. geloof zo'n EUR 558 per jaar dat ze maar even vergeten in mijn nadeel.....meer mensen waar ze dit zijn vergeten op te voeren?

Het verbruik klopt wel netjes.

Ook als je niets verbruikt heb je wettelijk recht op die korting.

Ik citeer van https://www.rijksoverheid...astingen/energiebelasting

"Verrekening vermindering energiebelasting
De energieleverancier verrekent de belastingvermindering met de energierekening. Wie in een jaar minder energiebelasting betaalt dan het bedrag van de belastingvermindering, krijgt toch de volledige belastingvermindering. Verhuist u binnen de verbruiksperiode van een jaar? Dan wordt de belastingvermindering naar evenredigheid berekend."
Ik heb deze situatie eerder dit jaar gehad bij een andere leverancier en helaas is het zo dat bij 0 verbruik de vermindering op de energiebelasting niet van toepassing is.

Dit is uitgewerkt in het Handboek milieubelastingen 2021, hoofdstuk 7.9 Belastingvermindering

Het is dus zaak bij een inactieve aansluiting minimaal 1 kWh verbruik te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:33:
[...]

Enkele miljoenen zeggen echter bij faillissementen als deze vaak niet zoveel. Als je bijv. kijkt naar het faillisement van Energieflex dat zat in het verslag van een 6 half jaar geleden alleen de boedelverplichtingen al boven de 1 miljoen euro, en dan moeten de belastingdienst en het UWV nog komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegenligger
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-01 12:09
Welkom energie afrekening gekregen en de daarin vermelde termijnbedragen zijn hoger dan wat er is afgeschreven.

Gaat om een tientje ongeveer en is geen ex of incl btw verschil.

Iemand die dat ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:04:
[...]

Enkele miljoenen zeggen echter bij faillissementen als deze vaak niet zoveel. Als je bijv. kijkt naar het faillisement van Energieflex dat zat in het verslag van een 6 half jaar geleden alleen de boedelverplichtingen al boven de 1 miljoen euro, en dan moeten de belastingdienst en het UWV nog komen kijken.
Je weet niet hoeveel geld er bij Welkom nog in kas was, ze zagen half oktober al dat het niet goed zou gaan, misschien was er niet genoeg geld om de explosieve stijging van de gasprijs op te vangen, is er niets meer ingekocht en zit er nog een hoop geld in de kas. Alhoewel ik dat laatste niet geloof, maar eerder hoop om nog iets terug te zien van mijn teveel betaalde geld. :'(

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 09:22
Ik heb zojuist van 5 maanden incasso’s teruggestort gekregen (naast de laatste “gewoon” gestorneerde maand), totaal 6 maanden dus. Dit is gelukt via MOI-proces van ABN, via internetbankieren aangegeven dat het een onterechte incasso betrof.

Ik had nog 900 euro tegoed (excl. bonus), dat is nu verlaagd naar een tegoed van 50 euro.
Schade van hogere prijzen en niet meer kunnen salderen van elektra overschot daargelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
R0181 schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:53:
[...]

Je weet niet hoeveel geld er bij Welkom nog in kas was, ze zagen half oktober al dat het niet goed zou gaan, misschien was er niet genoeg geld om de explosieve stijging van de gasprijs op te vangen, is er niets meer ingekocht en zit er nog een hoop geld in de kas. Alhoewel ik dat laatste niet geloof, maar eerder hoop om nog iets terug te zien van mijn teveel betaalde geld. :'(
Energieflex faillissement was qua datum vrijwel exact gelijk, dus daarom denk ik juist vrij goed te vergelijken, al had Energieflex volgens mij iets minder klanten (maar niet veel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Scoopbles schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:17:
Ik heb zojuist van 5 maanden incasso’s teruggestort gekregen (naast de laatste “gewoon” gestorneerde maand), totaal 6 maanden dus. Dit is gelukt via MOI-proces van ABN, via internetbankieren aangegeven dat het een onterechte incasso betrof.

Ik had nog 900 euro tegoed (excl. bonus), dat is nu verlaagd naar een tegoed van 50 euro.
Schade van hogere prijzen en niet meer kunnen salderen van elektra overschot daargelaten.
Mooi dat het je gelukt is. Maar ik neem aan dat jouw bank dat geld niet meer van de rekening van welkom kan halen aangezien die bevroren is? Word de Abn nu ook ongewild schuldeiser van welkom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dat is goed nieuws, de ABN zal dit nu voor iedereen moeten doen, (Jur gaat ook een moi invullen 😀) ik denk dat de huisbank van WE hiervoor opdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Rofdof schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:09:
[...]

Mooi dat het je gelukt is. Maar ik neem aan dat jouw bank dat geld niet meer van de rekening van welkom kan halen aangezien die bevroren is? Word de Abn nu ook ongewild schuldeiser van welkom?
ABNAMRO heeft een reputatie. Maar dat je via internetbankieren een MOI af kunt doen? En kennelijk verder zónder betrokkenheid van de curator? Dan ligt de rekening dus vooralsnog bij ABNAMRO.
Dan zou het zomaar kunnen dat ABNAMRO er nog even op terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isildor
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
Vraag aan degenen die WE wat verschuldigd zijn omdat ze betalingen gestorneerd hebben waarvan WE nog niet op de hoogte van is; maken jullie het verschuldigde bedrag direct over of wachten jullie eerst dat WE zelf aan de bel trekt?

[ Voor 3% gewijzigd door Isildor op 15-11-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37
Isildor schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:37:
Vraag aan degenen die WE wat verschuldigd zijn omdat ze betalingen gestorneerd hebben waarvan WE nog niet op de hoogte van is; maken jullie het verschuldigde bedrag direct over of wachten jullie eerst dat WE aan de bel trekt?
Denk dat dit er niet veel zijn toch? Waarom zou je storneren als je nog geld moest betalen? Het is juist voor degene die nog geld terug kregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isildor
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
Crysania schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:41:
[...]

Denk dat dit er niet veel zijn toch? Waarom zou je storneren als je nog geld moest betalen? Het is juist voor degene die nog geld terug kregen
Omdat sommigen relatief kort geleden een overeenkomst met WE waren aangegaan en meer aan voorschotten betaald hebben dan dat ze verbruikt hebben. Als ik niet gestorneerd had dan was ik €150 kwijt zijn geraakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Isildor op 15-11-2021 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

[...]

Dat is hier ook zo. En om nog maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien:
Afbeeldingslocatie: https://download.elsinga.net/forums/WE%20eindafrekening.jpg

Hier is dus *wel* de welkomstbonus meegerekend. Wellicht omdat mijn contract ook eindigde toen WE stopte met leveren?

En ook is het gestorneerde termijnbedrag meegerekend. Ik zou dus 75 euro winst maken met deze eindafrekening... Hmmm... het zou eerlijk zijn om dit te melden, maar ik wacht het eerst wel even af. Kan die 75 euro altijd nog gaan verloten onder de verliezers hier. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
Heeft iemand toevallig voor mij de 'algemene' mails van Eneco over deze kwestie?

Zelf was ik geen Welkom-klant en kom hier en daar wel wat fragmenten tegen, maar de complete (geanonimiseerde) tekst krijg ik niet gevonden. Eneco heeft zich zelf hier proberen op te werpen als een soort reddende engel naar mijn idee (en we weten allemaal hoe dat is afgelopen..), maar ik ben benieuwd hoe ze dat in hun mails hebben proberen te spinnen want dat leek me toch vanaf het begin af aan al schier onmogelijk.
Ben met name geïnteresseerd in de teksten van eerste aankondingsmail van eind oktober, en de tarievenmail van 5 november :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Crysania schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:41:
[...]

Ik krijg een klein bedrag terug. Dat is exclusief de heffingskorting en welkomstbonus.

Daarnaast geldt dat de curator tracht zoveel mogelijk geld te innen bij debiteuren, maar dat crediteuren in de rij moeten gaan staan voor een uitkering uit de boedel. Als crediteur mag je e.e.a. wél verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
elsinga schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:46:
[...]

Dat is hier ook zo. En om nog maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien:
[Afbeelding]

Hier is dus *wel* de welkomstbonus meegerekend. Wellicht omdat mijn contract ook eindigde toen WE stopte met leveren?

En ook is het gestorneerde termijnbedrag meegerekend. Ik zou dus 75 euro winst maken met deze eindafrekening... Hmmm... het zou eerlijk zijn om dit te melden, maar ik wacht het eerst wel even af. Kan die 75 euro altijd nog gaan verloten onder de verliezers hier. ;)
Ook hier de eindafrekening waarbij de bonus en mijn gestorneerde bedragen zijn meegenomen.

ik kom op - uit en zou dus geld krijgen?
ook lijken mij de meterstanden te hoog, maar dat moet ik ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Jur schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:12:
[...]

Dat is goed nieuws, de ABN zal dit nu voor iedereen moeten doen, (Jur gaat ook een moi invullen 😀) ik denk dat de huisbank van WE hiervoor opdraait.
dat is de rabobank, ik neem aan dat de rekening van WE bevroren is per 1 november. en dan lijkt mij niet dat de rabobank ff geld gaat geven aan een collegabank.
Als er dan een de sjaak is is dat de bank waar gestorneerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
[...]

[Afbeelding]

maar jij was al vóór 1 november overgestapt, toch?!

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
van mijn meterstanden van welkom klopt niks.
afrekening is tot 1-11-2021.

als ik dit vergelijk met mijn meterstanden nu dan heb ik de afgelopen 14 dagen verbruikt:
normaaltarief -300 kwh
daltarief 400 kwh
gas 50 m3

dat gas kan kloppen.

alleen elektra klopt dus voor geen meter.
maar eneco registreert dus wel correcte verbruik (dat loopt synchroon met mijn uitlezing via youless).

wat moet ik nu doen. zeggen tegen eneco dat de standen niet kloppen en dat ik minder betaal?
slimme meter uitlezen stopzetten van eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[Afbeelding]

Dan voldoe je blijkbaar precies aan de voorwaarden van de welkomstbonus, vnml dat je 1 jaar klant moet zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:54
Riddler85 schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:46:
Zo claim in gediend van ruim 4k

Erg benieuwd of we nog wat gaan zien…

Ik heb btw ook op 0 gezet
Dat is nogal wat, zal mij verbazen als je wat krijgt.

Ben eigenlijk benieuwd of er bij zulke zaken ook wel eens geld naar de klanten is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Kees-Jan schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:54:
[...]

maar jij was al vóór 1 november overgestapt, toch?!
Half augustus al contract genomen bij Powerpeers vanaf 1-11 inderdaad. En op 2-11 ook daadwerkelijk overgestapt.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

YakuzA schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:06:
[...]

Dan voldoe je blijkbaar precies aan de voorwaarden van de welkomstbonus, vnml dat je 1 jaar klant moet zijn.
Ik denk het en vond dat zelf ook, maar toch... ik las hier zoveel over op nul gezette bonussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Weet iemand hoe ik de meterstanden waarmee Eneco rekent ergens kan vinden op 'Mijn Eneco' omgeving op de pc, ik gebruik de app op de telefoon niet. Ik zit al een tijdje alle menu's te doorbladeren maar zie niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rvld36
  • Laatst online: 15-09 15:12

Wanneer heb je de MOI ingediend bij de ABN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Rofdof schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:53:
[...]

dat is de rabobank, ik neem aan dat de rekening van WE bevroren is per 1 november. en dan lijkt mij niet dat de rabobank ff geld gaat geven aan een collegabank.
De rabobank heeft ten onrechte de incasso uitgevoerd zij zijn dan ook de Sjaak verwacht ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:34:
[...]

Net (18:50 uur) mijn eindafrekening WE ontvangen. Ik zou zo'n €80 terug moeten ontvangen.
Maar :
  • inderdaad ontbreekt de belastingvermindering. @passie2010 : Dank voor de opmerkzaamheid en tip!
  • daarnaast is de welkomstpremie op 0,0 gezet. Terwijl ik recht heb op de volledige bonus.
  • het overzicht 'Eerder in rekening gebrachte termijnbedragen' vermeldt niet dat ik de termijn voor oktober heb gestorneerd.
Vooralsnog is mijn directe schade dus ruim gecompenseerd door mijn stornering. Mazzel gehad.
Is jouw elektriciteitsverbruik in de periode wel hoger als 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

elsinga schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:18:
[...]

Ik denk het en vond dat zelf ook, maar toch... ik las hier zoveel over op nul gezette bonussen....
Die wordt idd op 0 gezet als mensen niet voldoen aan de letterlijke tekst uit de voorwaarden.
Als de 1 jaar kan niet worden gehaald door het faillissement, schrappen ze die vanuit hun kant.
Qua of dat terecht/onterecht is, juridisch gezien, is hier wel vaker aangehaald.
Ook bij de andere energiemaatschappij'en die failliet gingen was daar veel gesteggel over.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:25
Ik had de laatste incasso van WE zelf nog kunnen storneren en heb op 2-11 voor de incasso's van Juli en Augustus een MOI ingediend.

op 12-11 toch maar eens naar de status van MOI gevraagd, "Oops foutje meneer die is nog niet goed doorgezet in ons systeem", alsnog door laten zetten en vandaag werd ik gebeld door de juiste afdeling en ze gaan de incasso's nu storneren.

Ik heb gisteren van WE de eindafrekening ontvangen
Betaald aan voorschotten: 358 euro
Vebruik: 127 euro
Welkomstkorting: 0 euro (zou eigenlijk 210 euro zijn)
Door u te ontvangen: 231 euro

Als de incasso's succesvol gestorneerd zijn dan zal de curator vanzelf wel aan komen kloppen om het verbruik a 127 euro te incasseren neem ik aan?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
louzy82 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:33:
Ik had de laatste incasso van WE zelf nog kunnen storneren en heb op 2-11 voor de incasso's van Juli en Augustus een MOI ingediend.

op 12-11 toch maar eens naar de status van MOI gevraagd, "Oops foutje meneer die is nog niet goed doorgezet in ons systeem", alsnog door laten zetten en vandaag werd ik gebeld door de juiste afdeling en ze gaan de incasso's nu storneren.

Ik heb gisteren van WE de eindafrekening ontvangen
Betaald aan voorschotten: 358 euro
Vebruik: 127 euro
Welkomstkorting: 0 euro (zou eigenlijk 210 euro zijn)
Door u te ontvangen: 231 euro

Als de incasso's succesvol gestorneerd zijn dan zal de curator vanzelf wel aan komen kloppen om het verbruik a 127 euro te incasseren neem ik aan?
Welke bank ging dit mis? Ik wacht inmiddels een week op de Rabobank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:25
Ebbie schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:42:
[...]

Welke bank ging dit mis? Ik wacht inmiddels een week op de Rabobank.
Rabo ;)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Rofdof schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:53:
[...]

Is storneren niet gewoon een administratieve handeling waarbij de transacties worden weggepoetst als zijnde 'nooit uitgevoerd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Wat heb je aangegeven als reden om te storneren ? Wacht ook al een week op reactie Rabo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18
Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:49:
[...]

Is storneren niet gewoon een administratieve handeling waarbij de transacties worden weggepoetst als zijnde 'nooit uitgevoerd'?
En dan nog, laat de (Rabo)bank(en) maar een vordering hebben op WE in plaats van ons. Ten eerste, zij gedogen willens en wetens ongeldige incasso's. Ten tweede staan zij veel verder vooraan in de rij dan ik, voor het geval dat er toch nog een beetje geld over is na het betalen van de Curator en de Belastingdienst.

Ik heb na de bevestiging dat het gelukt was ook gelijk een MOI ingediend (bedankt @Scoopbles voor het nemen van het risico bij de ABN). Ik ga dan onderaan de streep voor ca. € 10,- + welkomst bonus het schip in. Bij nog een extra MOI is het risico op toch die € 25,- moeten betalen en de rompslomp mij die extra € 10,- niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Nivado schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:59:
Ten tweede staan zij veel verder vooraan in de rij dan ik, voor het geval dat er toch nog een beetje geld over is na het betalen van de Curator en de Belastingdienst.
Dat klopt niet, tenzij de bank een pandrecht of iets dergelijks afgesproken heeft, staat de bank met hun vorderingen op dezelfde plaats in de rangorde als de consument, de bakker op de hoek die de catering deed en dat soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
  • Laatst online: 26-08 12:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qwuxd16JRLKBxnm8JSHD2YY_OrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q5nKoZp2pD372VrxKWLPSHb1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Dennism schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:01:
[...]

Dat klopt niet, tenzij de bank een pandrecht of iets dergelijks afgesproken heeft, staat de bank met hun vorderingen op dezelfde plaats in de rangorde als de consument, de bakker op de hoek die de catering deed en dat soort bedrijven.
Maar doorgaans doet een bank dat dan ook. In de (b2b) voorwaarden van banken staan vaak allerlei clausules die hen een eerste pandrecht geven op zo ongeveer alle bezittingen van een onderneming. Of dat bij WE ook zo was en of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Freeaqingme schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:11:
[...]

Maar doorgaans doet een bank dat dan ook. In de (b2b) voorwaarden van banken staan vaak allerlei clausules die hen een eerste pandrecht geven op zo ongeveer alle bezittingen van een onderneming. Of dat bij WE ook zo was en of het wat uithaalt is natuurlijk een tweede.
Dat klopt uiteraard, een bank zal, waar mogelijk, natuurlijk altijd pandrecht(en) proberen te bedingen. Enkel in een clausule in de voorwaarden werkt volgens mij trouwens niet, vziw ik weet moeten de aktes altijd geregistreerd (bijvoorbeeld bij een notaris) worden (en ook regelmatig geupdate, mochten de onderliggende bezittingen veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Laatst online: 22-08-2023
Wel bijzonder dat de welkomskorting berekend is.

Had je ook een stornering gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertEnergie
Even met mijn Rabobank gebeld mbt MOI procedure, ze gaan het op een gespecialiseerde afdeling bespreken en ik hoor hier vandaag meer over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BertEnergie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:22:
Even met mijn Rabobank gebeld mbt MOI procedure, ze gaan het op een gespecialiseerde afdeling bespreken en ik hoor hier vandaag meer over
Ik heb ook gebeld, maar hoorde dat mijn dossier nog ergens op de stapel ligt. Zo te horen had jij een wat meer pro-actieve medewerker aan de lijn. Ben benieuwd wat je te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
HuHu schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:23:
[...]

Ik heb ook gebeld, maar hoorde dat mijn dossier nog ergens op de stapel ligt. Zo te horen had jij een wat meer pro-actieve medewerker aan de lijn. Ben benieuwd wat je te horen krijgt.
Ik ben ook benieuwd, ik heb al mijn 5 betalingen via MOI teruggevraagd bij mijn bank, de ING. Als ABN-AMRO wel terugbetaald, zou je verwachten dat andere banken ook terugbetalen (hopelijk). De laatste termijn had ik al gestorneerd.

[ Voor 4% gewijzigd door R0181 op 15-11-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Graag context rondom de welkomst bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
BertEnergie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:20:
[...]

Dat is dus afhankelijk of de einddatum van het vaste contract vóór 1 november ligt...

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
BertEnergie schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:20:
[...]

Ja, laatste incasso gestorneerd €67,63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
S7E-Vigi schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:32:
[...]

Graag context rondom de welkomst bonus?
Ik had in september een jaarcontract getekend, maar die welkomstbonus zou eigenlijk geen ding moeten zijn want was geen nieuwe klant. Naar mijn weten krijg je zo'n bonus als je voerstapt naar een nieuwe leverancier toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Euma3000 op 15-11-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
Kees-Jan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:34:
[...]

Dat is dus afhankelijk of de einddatum van het vaste contract vóór 1 november ligt...
Ja, zie mijn bericht. September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
R0181 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:29:
[...]

Ik ben ook benieuwd, ik heb al mijn 5 betalingen via MOI teruggevraagd bij mijn bank, de ING. Als ABN-AMRO wel terugbetaald, zou je verwachten dat andere banken ook terugbetalen (hopelijk). De laatste termijn had ik al gestorneerd.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Je eindnota opgestuurd en aangetoond dat je nog geld van ze krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
Vraagje voor de mensen die een MOI ingediend hebben.
Wat geven jullie voor reden op dan?
Want in mijn geval zou ik er nog drie terug kunnen laten boeken.
Maar dat heb ik dus drie maanden ok gevonden en nu wil ik ze terug… neem aan dat je daar een reden voor op moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Euma3000 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:47:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Je eindnota opgestuurd en aangetoond dat je nog geld van ze krijgt?
Ik heb het geld nog niet terug, het is nog in behandeling. Ik kon niet veel aangeven als reden, maar heb als reden opgegeven, 'onterechte incasso' en 'ik heb geen machtiging afgegeven'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:38
Shynta schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:52:
Maar dat heb ik dus drie maanden ok gevonden en nu wil ik ze terug… neem aan dat je daar een reden voor op moet geven.
Ik heb aangegeven dat ik aanvankelijk het incasseren ok vond omdat ik dacht energie geleverd te krijgen. Dat is niet gebeurd. Ik heb voorschotten betaald, energie terug geleverd en nu ben ik dat allemaal kwijt. Daarnaast aangegeven dat ik geen geldige machtiging heb afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
R0181 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:01:
[...]

Ik heb het geld nog niet terug, het is nog in behandeling. Ik kon niet veel aangeven als reden, maar heb als reden opgegeven, 'onterechte incasso' en 'ik heb geen machtiging afgegeven'
Maar dat heb je wel, ze schrijven niet willekeurig af.

Dus ABN stort het geld wel terug, goede zaak.

Ik ga denk maar 8 termijnen terug vragen, krijgen ze die vijf tientjes als bonus als het lukt.

Ik ga straks bellen, mijn bank is nog niet open, kijken wat ze te zeggen hebben.

Die welkomstbonus is wel een beetje het vel over de neus trekken, maar een contract is een contract.

[ Voor 3% gewijzigd door Euma3000 op 15-11-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Euma3000 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:03:
[...]
Maar dat heb je wel, ze schrijven niet willekeurig af.
Je kon niet zelf een reden opgeven, volgens mij was die reden de enige mogelijkheid om een MOI-verzoek in te dienen bij de ING. Ben benieuwd wat ABN-AMRO als reden geeft om geld via MOI terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Shynta schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:52:
De opties lijken bij elke bank te verschillen.

Bij ING alleen keuze uit:
  • Ik heb geen machtiging afgegeven
  • Ik heb de machtiging ingetrokken
Gekozen voor 1, met het idee dat de machtiging mogelijk niet rechtsgeldig is (maar onder een gedoogregime valt).

1e keer indienen ging blijkbaar mis want geen enkele reactie ontvangen. Op 29-10 opnieuw 4x MOI.
Pas 12-11 (dus 2 weken later) bericht dat ze de melding gaan onderzoeken. Dat kan dus alsnog weer twee weken kosten. Ik zie mijn kansen op succes wel een beetje slinken...

Overigens vreemd dat ING aangeeft "U herkent dit bedrag niet en daarom starten wij een onderzoek'.
Dat is het probleem niet en was zelfs geen optie om op te geven bij de aanmelding van de MOI.

In de keten van verantwoordelijkheid Ik - ING - Rabo - Welkom-Energie ben ik benieuwd wie voor de terugboeking opdraait als de rekeningen van WE inderdaad geblokkeerd zijn.
Ik vrees (voor hen) de Rabo.
AL zie ik het ook nog gebeuren dat ik weliswaar mijn centen terugkrijg, maar in deze keten een terugvordering wordt opgestart (Rabo moet betalen terwijl rekening geblokkeerd is?) en ING over ene maand of wat alsnog de terugbetaalde bedragen komt ophalen.
Als dat gebeurt moet die extra claim weer richting curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warques
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-08 20:43
Ik had 3 November de Rabobank gebeld met de vraag wat ze voor mij konden doen. Ze hadden onder het mom van 'onterechte incasso' een dossier aangemaakt werd mij verteld.

Zojuist gebeld wat de status was, hij was nog open. Ze gingen er nu weer opnieuw naar kijken 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scoopbles
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 09:22
Rvld36 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:39:
[...]

Wanneer heb je de MOI ingediend bij de ABN?
Niet 100% zeker, maar het was oktober. Ik gok dat het de 28e geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Voel ik mij even verneukt nu als klant van 1,5 jaar. :D Op mijn eindafrekening is niks te vinden over een welkombonus. Die maand die ik heb teruggestort is ook niet te zien op mijn rekening dus dat is het probleem niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Mnaada op 15-11-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euma3000
Bank net gesproken, geven aan niks te kunnen doen. Vreemde zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passie2010
Euma3000 schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:40:
Bank net gesproken, geven aan niks te kunnen doen. Vreemde zaak.
Dat standaard antwoord scheelt ze het meeste werk ;)....meestal handelen ze in hun eigen belang..ipv klantbelang.

[ Voor 12% gewijzigd door passie2010 op 15-11-2021 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikvanbeek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 10:00
Ik maak mij geen illusies over financiële positie Welkom Energie en mijn rang bij afhandeling door de curator. Maar conform advies wat ik van DAS ontving mijn schadecalculatie ingediend bij de curator. Zij wezen er op laatste termijn te stoneren en gevolgschade te berekenen tot einde contract.

Wellicht ter inspiratie:

Totale vordering op Welkom Energie:

2.592,94 euro

Opgebouwd uit:

Welkomsbonus:
6 maanden vertegenwoordigd 50% van het contract en derhalve 105,-
Gevolgschade door nieuw contract zonder bonus, berekend over resterende contacttijd: 105,-
Totaal 210,- euro.

Gedwongen vroegtijdige eindafreking
Totaal te ontvangen 567,12

Voortijdige afrekening opgewekte zonne-energie.
Opgewekte zonne-energie wordt over de totale looptijd van een jaar berekend. Door vroegtijdige beëindiging ontstaat grote gevolgschade. Deze energie moet nu tegen enorm duurdere tarieven worden teruggekocht.
Opgewekt zonne-energie tegoed: 679 kWh
Kosten 679 kWh enkeltarief Eneco: 0,45855 euro x 679= 311,36 euro
Minus vroegtijdig uitgekeerde zonne-energie: 679kWh a 41,08 = 270,28 euro

Gevolgschade gedwongen overstap leverancier
Door gedwongen overstap worden we geconfronteerd met vroegtijdig veel hogere kosten voor energie.
Voorschot Welkom Energie obv energieverbruik was 135,41euro
Voorschot Eneco Energie obv energieverbruik is 393 euro
De gevolgschade voor de resterende 6 maanden van het Welkom Energie contract zijn derhalve 6x 257,59 = 1.545,54 euro

De werkelijke schade kan worden beperkt door overstap naar andere energieleverancier. Maar aangezien er niet valt te voorspellen wat de tarieven vanaf 1 januari zijn, lijkt me het redelijk de tarieven van Eneco aan te houden voor calculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertEnergie
Ik ben net teruggebeld door de Rabobank, ze hebben de zaak intern doorgesproken en ik mag de zaak wel doorzetten maar ik maak geen kans volgens hen, ik heb WE het recht gegeven om een incasso uit te voeren.
Als ze niet een dienst leveren volgens contract moet ik een civiele zaak starten bij de rechtbank.

Het doorzetten van de procedure bij de Rabobank zou ook kosten met zich meebrengen.

Ik zie af van een verdere procedure bij de Rabobank, ik heb een claim ingediend bij de curator en wacht af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagynl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:15
BertEnergie schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:53:
Ik ben net teruggebeld door de Rabobank, ze hebben de zaak intern doorgesproken en ik mag de zaak wel doorzetten maar ik maak geen kans volgens hen, ik heb WE het recht gegeven om een incasso uit te voeren.
Als ze niet een dienst leveren volgens contract moet ik een civiele zaak starten bij de rechtbank.

Het doorzetten van de procedure bij de Rabobank zou ook kosten met zich meebrengen.

Ik zie af van een verdere procedure bij de Rabobank, ik heb een claim ingediend bij de curator en wacht af.
Hoe heb je die rechtsgeldige incasso machtiging afgegeven dan? Handtekening op papier en terug gestuurd of met de gegevens van de Rabobank ingelogd en een machtiging gegeven? Elke andere wijze volstaat immers niet, zie de uitleg eerder van de Consumentenbond. Kan de Rabobank jou even aangeven welk harde bewijs van die machtiging in dit geval aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
BertEnergie schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:53:

Ah kijk. Een reactie van de rabo. Dan ga ik ook helemaal de moeite maar niet nemen.
Zag al ergens dat het 25€ kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
Roos79 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:12:
[...]

Dat is nogal wat, zal mij verbazen als je wat krijgt.

Ben eigenlijk benieuwd of er bij zulke zaken ook wel eens geld naar de klanten is gegaan?
Misschien paar procent.. Maar vrees het ergste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Laatst online: 13-04-2023
De Rabobank heeft mij aangegeven dat ik zelf geen MOI procedure mag starten omdat ik dan afgesloten word van Elektriciteit en Gas, dit is natuurlijk de grootste onzin! Zou het zin hebben hier over een klacht ergens in te dienen en zo ja waar?!

(Ik heb dit zwart op wit)

[ Voor 5% gewijzigd door Pudding94 op 15-11-2021 13:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 11-09 09:36
Ik zou toch blijven aandringen; ik heb ABN en de MOI is terecht bevonden, ik heb vanochtend de centen ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 19:25
Melkunie schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:48:
Heeft iemand toevallig voor mij de 'algemene' mails van Eneco over deze kwestie?

Zelf was ik geen Welkom-klant en kom hier en daar wel wat fragmenten tegen, maar de complete (geanonimiseerde) tekst krijg ik niet gevonden. Eneco heeft zich zelf hier proberen op te werpen als een soort reddende engel naar mijn idee (en we weten allemaal hoe dat is afgelopen..), maar ik ben benieuwd hoe ze dat in hun mails hebben proberen te spinnen want dat leek me toch vanaf het begin af aan al schier onmogelijk.
Ben met name geïnteresseerd in de teksten van eerste aankondingsmail van eind oktober, en de tarievenmail van 5 november :)
aankondiging

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

en termijn bedrag mail

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
LiquidSmoke schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:39:
Ik zou toch blijven aandringen; ik heb ABN en de MOI is terecht bevonden, ik heb vanochtend de centen ontvangen.
Worden er nog kosten voor het uitvoeren van die moi in rekening gebracht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
passie2010 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:40:
[...]

Worden er nog kosten voor het uitvoeren van die moi in rekening gebracht?
Nee, niet voor mij in ieder geval. Indien de MOI onterecht zou zijn dan zou dat 25 euro gekost hebben.

Ik heb nu ongeveer quitte gespeeld als ik de welkomstbonus niet meetel, voor mij valt de schade nu uiteindelijk mee. Buiten het financiële plaatje wel een hoop koppijn gehad van alle rompslomp.

[ Voor 24% gewijzigd door LiquidSmoke op 15-11-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:57
LiquidSmoke schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:39:
Ik heb 29 oktober een MOI ingediend. Nog niks op gehoord. Kan ook nergens de status bekijken.
Ook ABN.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ora et Labora schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:44:
[...]

Ik heb 29 oktober een MOI ingediend. Nog niks op gehoord. Kan ook nergens de status bekijken.
Ook ABN.
Ik heb m de 28e ingediend en kon ook nergens de voortgang volgen, vanochtend stond het geld ineens op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
LiquidSmoke schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:47:
[...]

Ik heb m de 28e ingediend en kon ook nergens de voortgang volgen, vanochtend stond het geld ineens op de rekening.
misschien speelt mee dat er op de aanmelddatum nog geen faillissement was uitgesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rexcore schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:40:
[...]

aankondiging

***members only***

en termijn bedrag mail

***members only***
Members only:

:X

Deze maand is de prognose van Eneco dat ik tussen de 400 en 450 euro moet betalen aan gas/elektra. En dat is op 150 / 170m3 gas en 170kwh elektra gebaseerd.
Afgelopen februari heb ik 262m3 gas verbruikt (ijskoud en geen dakisolatie), met de huidige tarieven zou ik op ca. 650 euro uitkomen. Als je tot maart 2022 bij Eneco blijft zitten met m'n voorschot bedrag van 270 euro/maand, dan moet je de hele zomer blijven zitten om dat bedrag te compenseren... knettergek zijn ze daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:53:
[...]

***members only***

:X

Deze maand is de prognose van Eneco dat ik tussen de 400 en 450 euro moet betalen aan gas/elektra. En dat is op 150 / 170m3 gas en 170kwh elektra gebaseerd.
Afgelopen februari heb ik 262m3 gas verbruikt (ijskoud en geen dakisolatie), met de huidige tarieven zou ik op ca. 650 euro uitkomen. Als je tot maart 2022 bij Eneco blijft zitten met m'n voorschot bedrag van 270 euro/maand, dan moet je de hele zomer blijven zitten om dat bedrag te compenseren... knettergek zijn ze daar.
Deze rekensom had ik ook gemaakt en zelfs als ik een jaar zou blijven dan nog zou ik moeten bijbetalen dus tja, dan is de keuze snel gemaakt, wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ik heb 'm de 29e ingediend. Afgelopen vrijdag was hij nog niet in behandeling genomen en zojuist telefonisch bevestigd gekregen dat ze hem nu wel in behandeling hebben. Op de vraag hoe lang dat nog duurt moest de overigens verder behulpzame mevrouw het antwoord verschuldigd blijven.

Direct ook even gevraagd hoe de procedure nu is. Ik ben namelijk klant bij de Rabobank, WE was klant bij de Rabobank en de Rabobank heeft een onterechte (want geen machtiging) gedoogd, die nu herroepen moet worden. Ik ben dus - zoals ook anderen - benieuwd naar wie hier uiteindelijk 'voor opdraait' als bijv. geen tegoed of crediet meer mogelijk is op de tegenrekening (van WE)? Draait de Rabo hier dan voor op? De mevrouw wist het antwoord niet, maar ging het alsnog navragen. Na enige tijd moest ze echt melden dat dat ook intern nog niet bekend is en dat ze dat straks per geval gaan beoordelen. M.a.w: hiervoor ligt nog geen draaiboek klaar. Nadat ik zei dat ik het wel bijzonder vind dat de regels hiervoor tijdens de wedstrijd worden bepaald, heb ik ook nog even expliciet gevraagd of er echt geen richtlijn voor is, of dat zij die richtlijn niet mag communiceren. Nouja, of je daar een echt eerlijk antwoord op krijgt weet je natuurlijk nooit, maar ik had het idee op basis van haar (verbale/intonale) reactie dat er momenteel echt nog geen antwoord klaar ligt op die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02
Plague schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:00:
[...]

Ik heb 'm de 29e ingediend. Afgelopen vrijdag was hij nog niet in behandeling genomen en zojuist telefonisch bevestigd gekregen dat ze hem nu wel in behandeling hebben. Op de vraag hoe lang dat nog duurt moest de overigens verder behulpzame mevrouw het antwoord verschuldigd blijven.

Direct ook even gevraagd hoe de procedure nu is. Ik ben namelijk klant bij de Rabobank, WE was klant bij de Rabobank en de Rabobank heeft een onterechte (want geen machtiging) gedoogd, die nu herroepen moet worden. Ik ben dus - zoals ook anderen - benieuwd naar wie hier uiteindelijk 'voor opdraait' als bijv. geen tegoed of crediet meer mogelijk is op de tegenrekening (van WE)? Draait de Rabo hier dan voor op? De mevrouw wist het antwoord niet, maar ging het alsnog navragen. Na enige tijd moest ze echt melden dat dat ook intern nog niet bekend is en dat ze dat straks per geval gaan beoordelen. M.a.w: hiervoor ligt nog geen draaiboek klaar. Nadat ik zei dat ik het wel bijzonder vind dat de regels hiervoor tijdens de wedstrijd worden bepaald, heb ik ook nog even expliciet gevraagd of er echt geen richtlijn voor is, of dat zij die richtlijn niet mag communiceren. Nouja, of je daar een echt eerlijk antwoord op krijgt weet je natuurlijk nooit, maar ik had het idee op basis van haar (verbale/intonale) reactie dat er momenteel echt nog geen antwoord klaar ligt op die vraag.
Voor jou als klant maakt het toch ook niets uit wie er uiteindelijk voor opdraait? Als je je geld maar terugkrijgt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:39:
[...]

Een onjuiste factuur is nog geen valsheid in geschrifte.
En dat je iets terug krijgt, al dan niet teveel, is vooralsnog onwaarschijnlijk.
https://accountantweek.nl...-van-een-onjuiste-factuur

" Op het uitreiken van en onjuiste verkoopfactuur staat een boete van (maximaal) € 5.278. Deze kan per onjuist uitgereikte factuur worden opgelegd. "

https://www.bijzonderstra...at-maakt-een-factuur-vals

" Hoge Raad 31 mei 2016, ECLI:NL:HR:2016:1021 De verdachte is bij arrest van 1 mei 2015 door het hof Den Haag wegens valsheid in geschrifte veroordeeld tot een taakstraf van 38 uur en een geldboete van EUR 23.750,-. "

" Uit het voorgaande is mijns inziens zonder meer af te leiden dat de factuur in het handels- en maatschappelijk verkeer een bewijsbestemming heeft en de ondernemer daarom wettelijk verplicht is een correcte factuur op te maken en uit te reiken. In de onderhavige casus voldoet de factuur niet aan de eisen zoals die door de wet gesteld worden, met name niet aan de eis gesteld in art. 35a, eerste lid onder f, Wet OB 1968. "

" Nu het hof heeft vastgesteld dat er geen sprake is geweest van een verschrijving, maar van het bewust weglaten van een nadere specificatie van de werkzaamheden moet verdachte hebben geweten dat hij daardoor een factuur valselijk heeft doen opmaken. "

Ergo, een bewust onjuist opgemaakte factuur, of een factuur waarop de specificatie bewust niet correct is uitgespecificeerd, is een valse factuur, en daarmee valsheid in geschrifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18
DaRealRenzel schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:09:
[...]

Ergo, een bewust onjuist opgemaakte factuur, of een factuur waarop de specificatie bewust niet correct is uitgespecificeerd, is een valse factuur, en daarmee valsheid in geschrifte.
Succes met bewijzen dat het bewust foutief gedaan is.
Ik vermoed/verwacht dat je eerst de kans moet krijgen om de fout te herstellen, alvorens er juridische stappen tegen genomen kunnen worden. Het is niet zo zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Nivado schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:18:
[...]

Succes met bewijzen dat het bewust foutief gedaan is.
Ik vermoed/verwacht dat je eerst de kans moet krijgen om de fout te herstellen, alvorens er juridische stappen tegen genomen kunnen worden. Het is niet zo zwart/wit.
Ik zeg ook niet dat de factuur bewust vals is opgesteld. Ik zeg alleen maar dat de factuur die ik gekregen heb niet correct is, en dat het versturen van een valse factuur strafbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjuh1
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 09:13
[...]

Feit dat het bij de ING geaccepteerd wordt, geeft m.i. aan dat er inderdaad geen officiële goedkeuring voor de incasso is en dat het dan door elke bank goedgekeurd zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pietjuh1 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:24:
[...]

Feit dat het bij de ING geaccepteerd wordt, geeft m.i. aan dat er inderdaad geen officiële goedkeuring voor de incasso is en dat het dan door elke bank goedgekeurd zou moeten worden?
Kan natuurlijk meer redenen hebben. Bijvoorbeeld omdat ING strak vasthoudt aan een bepaalde tijdslijn waarin de machtiging getoond kan worden, ik kan mij voorstellen dat de curator wel andere zaken te doen heeft dan dit zeer snel op te zoeken en terug te sturen aan ING.
Pagina: 1 ... 33 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.