Shynta schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:52:
Vraagje voor de mensen die een MOI ingediend hebben.
Wat geven jullie voor reden op dan?
Want in mijn geval zou ik er nog drie terug kunnen laten boeken.
Maar dat heb ik dus drie maanden ok gevonden en nu wil ik ze terug… neem aan dat je daar een reden voor op moet geven.
De opties lijken bij elke bank te verschillen.
Bij ING alleen keuze uit:
- Ik heb geen machtiging afgegeven
- Ik heb de machtiging ingetrokken
Gekozen voor 1, met het idee dat de machtiging mogelijk niet rechtsgeldig is (maar onder een gedoogregime valt).
1e keer indienen ging blijkbaar mis want geen enkele reactie ontvangen. Op 29-10 opnieuw 4x MOI.
Pas 12-11 (dus 2 weken later) bericht dat ze de melding gaan onderzoeken. Dat kan dus alsnog weer twee weken kosten. Ik zie mijn kansen op succes wel een beetje slinken...
Overigens vreemd dat ING aangeeft "U herkent dit bedrag niet en daarom starten wij een onderzoek'.
Dat is het probleem niet en was zelfs geen optie om op te geven bij de aanmelding van de MOI.
In de keten van verantwoordelijkheid Ik - ING - Rabo - Welkom-Energie ben ik benieuwd wie voor de terugboeking opdraait als de rekeningen van WE inderdaad geblokkeerd zijn.
Ik vrees (voor hen) de Rabo.
AL zie ik het ook nog gebeuren dat ik weliswaar mijn centen terugkrijg, maar in deze keten een terugvordering wordt opgestart (Rabo moet betalen terwijl rekening geblokkeerd is?) en ING over ene maand of wat alsnog de terugbetaalde bedragen komt ophalen.
Als dat gebeurt moet die extra claim weer richting curator.