Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pdukers schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:46:
[...]

Ik ben het met je eens dat het er krom staat, dwz een negatief bedrag ontvangen = bedrag betalen, maar er wordt bedoeld dat WE bijna 1000 euro aan de klant zou moeten teruggeven. Zie ook andere posts mbt de WE eindafrekening die wel de hele factuur deelden. Vandaar ook die smiley.
Pfrrt de prutsers. :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:25
la_fusion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:06:
[...]
Daarnaast verbaas ik mij er wel over hoe blij mensen hier aan het vertellen zijn dat ze dus eigenlijk te weinig betaald hebben en dan ook nog claimen recht te hebben op een gedeelte van de welkomstbonus terwijl daarvan bekend was dat die pas bij het uitdienen van het contract(12 maanden..) zou komen. Natuurlijk erg vervelend dat ze failliet zijn en dat het gevolgen heeft maar dat betekend naar mijn idee niet, dat je ineens recht hebt om meer te krijgen(energie) dan waarvoor je betaald hebt.
Ik begrijp dat dat enigszins dubbel over kan komen. Alleen "daarvan bekend was dat die pas bij het uitdienen van het contract (12 maanden..) zou komen", dat is natuurlijk helemaal waar, maar (afgerond) niemand hier was van plan het contract niet uit te dienen. WE heeft door zijn eigen roekeloze gedrag ervoor gezorgd dat zij het contract NIET KUNNEN uitdienen.

Het zal ongetwijfeld een complex verhaal worden, maar het is toch niet de fout van de consument dat een partij mensen lokt met grote kortingen/bonussen, vervolgens niet kan leveren en daarom mensen met hoge kosten confronteert omdat we nu moeten overstappen op het slechtst mogelijke moment. Geen energiebedrijf die daar echt medelijden mee heeft, dus waarom zouden wij wel medelijden hebben met een (failliet) bedrijf?

Laten we het ook niet mooier maken dan het is, die bonus daar betaal je eigenlijk ook zelf voor. Het is niet alsof er op dag 365 ineens ±200 euro bonus verschijnt terwijl er op dag 364 nog 0 euro was, dus als het buiten je schuld om na 120/180/240 dagen etc ophoudt dan zou dat geld er in theorie nog steeds naar rato moeten zijn. Het is een lock-in mechanisme, het is niet alsof je gratis geld krijgt. Anders zou je bonus ook niet meeschalen met je opgegeven verbruik toch?

Dat gezegdhebbende. WE is achteraf wel weer 1 in de categorie "als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo". We kunnen allemaal zeggen dat wij het niet hadden zien aankomen, maar niet altijd de goedkoopste met de hoogste bonus kiezen had ook kunnen helpen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Rctworld op 13-11-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

la_fusion schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:06:
Daarnaast verbaas ik mij er wel over hoe blij mensen hier aan het vertellen zijn dat ze dus eigenlijk te weinig betaald hebben en dan ook nog claimen recht te hebben op een gedeelte van de welkomstbonus terwijl daarvan bekend was dat die pas bij het uitdienen van het contract(12 maanden..) zou komen. Natuurlijk erg vervelend dat ze failliet zijn en dat het gevolgen heeft maar dat betekend naar mijn idee niet, dat je ineens recht hebt om meer te krijgen(energie) dan waarvoor je betaald hebt.
Mijn jaarcontract eindigde op 31-10 en ik had per 01-11 al een andere leverancier geregeld half augustus. En aangezien WE mij t/m 31-10 energie heeft geleverd en ik dat ok heb afgenomen, voldoe ik 100% aan de eisen voor de bonus. Ik verwacht echter dat de curator de bonus toch niet wil uitbetalen... Gelukkig zet ik mijn voorschot altijd vrij laag, dus de kans dat ik nog moet bijbetalen is vrij groot. En ik ga dus zelf de bonus verrekenen, ik heb het contract tenslotte netjes uitgediend. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:09

elsinga

=8-)

Rctworld schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:23:
Dat gezegdhebbende. WE is achteraf wel weer 1 in de categorie "als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo". We kunnen allemaal zeggen dat wij het niet hadden zien aankomen, maar niet altijd de goedkoopste met de hoogste bonus kiezen had ook kunnen helpen :+
Ik sluit altijd af via een prijsvergelijker op totaalbedrag, dus tarieven en bonus meegerekend voor mijn verbruik. Daar zit vaak maar een paar euro verschil in qua jaarbedrag en in de top 5 zitten vaak ook grote spelers. Dus WE was in mijn geval niet zo veel goedkoper dat er rode vlaggen omhoog gingen...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
elsinga schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:48:
[...]

Ik sluit altijd af via een prijsvergelijker op totaalbedrag, dus tarieven en bonus meegerekend voor mijn verbruik. Daar zit vaak maar een paar euro verschil in qua jaarbedrag en in de top 5 zitten vaak ook grote spelers. Dus WE was in mijn geval niet zo veel goedkoper dat er rode vlaggen omhoog gingen...
"totaalbedrag, dus tarieven en bonus meegerekend voor mijn verbruik. ", eens, zo kijk ik er ook naar. En daarom vind ik het ook wat ver gaan om die bonus nu ineens te negeren omdat WE mijn contract beëindigt. Maar voor jouw case is het wel extra zuur als je ook letterlijk de 12 maanden volgemaakt hebt... Dan kan er eigenlijk geen discussie over zijn, anders dan de vraag of het geld er wel of niet is...

In combinatie met de historie van EnergieFlex had het wel een rode vlag kunnen zijn. Maar goed, ik heb er ook nooit op gelet.

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 13-11-2021 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• passie2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 18:16
Hier ook de eindafrekening binnen. Gemakshalve vergeten ze de wettelijk korting op de energiebelasting ook te vermelden op de eindfactuur terwijl ik wel recht heb op die korting. geloof zo'n EUR 558 per jaar dat ze maar even vergeten in mijn nadeel.....meer mensen waar ze dit zijn vergeten op te voeren?

Het verbruik klopt wel netjes.

Ook als je niets verbruikt heb je wettelijk recht op die korting.

Ik citeer van https://www.rijksoverheid...astingen/energiebelasting

"Verrekening vermindering energiebelasting
De energieleverancier verrekent de belastingvermindering met de energierekening. Wie in een jaar minder energiebelasting betaalt dan het bedrag van de belastingvermindering, krijgt toch de volledige belastingvermindering. Verhuist u binnen de verbruiksperiode van een jaar? Dan wordt de belastingvermindering naar evenredigheid berekend."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Br4PfRN5RpHQzUEcCqZZmFDqg7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vodllVhBJaZumaVvzRyycLSR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door passie2010 op 13-11-2021 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Laatst online: 08:35

Cybje

First Post!

Rctworld schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 13:23:
[...]

Ik ben het hier deels mee eens. Had ik van tevoren wat onderzoek gedaan, dan had ik kunnen weten dat dit kleine kans van slagen had, zeker met de stijgende prijzen.

Aan de andere kant vind ik wel dat in een welvarend land als Nederland de consument in enige mate beschermd moet worden. Voor mij is dit vervelend, maar te overzien. D.w.z. ik heb iets minder geld, maar het gaat af van het potje voor luxe dingetjes als uit eten gaan. Voor mensen die het minder breed hebben (slecht geïsoleerd huurhuisje, minimumloon, etc.) is het echt een groot probleem dat ze hun welkomstbonus en voorschotten verliezen en daarnaast op super hoge tarieven zitten op dit moment. Nou denk ik niet dat de overheid (= burgers in dit land) die kosten moeten dragen, maar ik zou wel betere controle verwachten op dit soort bedrijven. Ik vind energie in principe een basisbehoefte, je hebt het nodig om fatsoenlijk te kunnen leven, net als bijv. zorg (en dus een zorgverzekering). Bij zorgverzekeraars is er wel heel veel controle hoe solvabel die zijn en zijn er allemaal strenge eisen / controles. Ik snap niet dat dat bij energiemaatschappijen niet het geval is.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Rctworld schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:25:
Ook hier de eindafrekening binnen. Volgens WE moet ik 27,32 euro bijbetalen, dat is exclusief het storneren van de laatste betaling van 102,95. Dus in totaal heeft WE op papier nog 130,27 euro van mij tegoed. Daar tegenover staat de welkomst bonus van 210 euro waarvan ik 8/12e uitgediend heb. Omgerekend dus 140 euro aan welkomstbonus misgelopen. Streept op zich mooi weg tegen elkaar.

Hoe voorkom ik dat ze dat geld alsnog gaan afschrijven en waar maak ik duidelijk dat ik van mening ben dat we dat tegen elkaar weg kunnen strepen? Het is niet echt een vordering voor claimsagent lijkt mij.

Overigens mag ik van geluk spreken dat het verschil tussen aanbetaling en verbruik zo klein is. Los van de schade door nu over te moeten stappen...
Je hebt juridisch gewoon recht op de gehele welkomstbonus.
Voor de rest kun je via je bank zelf de incassant blokkeren voor incasso, cq. de uitgevoerde incasso storneren.
E.e.a. kun je rechtstreeks bij de curator melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efgeede
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-01-2022
Welkom Energie BV
Hoofdvestiging
P J Oudweg 4 te Almere

Opvallend vind ik dat bedoelde huurlocatie al 6 maanden plus in de verhuur wordt aangeboden.

https://www.fundainbusine...ect-41662151-pj-oudweg-4/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertEnergie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-08-2023
passie2010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:22:
Hier ook de eindafrekening binnen. Gemakshalve vergeten ze de wettelijk korting op de energiebelasting ook te vermelden op de eindfactuur terwijl ik wel recht heb op die korting. geloof zo'n EUR 558 per jaar dat ze maar even vergeten in mijn nadeel.....meer mensen waar ze dit zijn vergeten op te voeren?

De energieleverancier verrekent de belastingvermindering met de energierekening. Wie in een jaar minder energiebelasting betaalt dan het bedrag van de belastingvermindering, krijgt toch de volledige belastingvermindering. Verhuist u binnen de verbruiksperiode van een jaar? Dan wordt de belastingvermindering naar evenredigheid berekend."

[Afbeelding]
Die rekening van jou is in ieder geval bijzonder omdat je helemaal geen stroom lijkt te hebben afgenomen en maar 1 of 2 m3 gas, waarschijnlijk hebben ze jou verbruik niet gekoppeld aan een particulier/wonen maar aan een bedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58cYLqhu3zd1gV8YKKP4GIH0GuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNO2QP9cS5FiFGOrlLuDaBZs.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom heb je dan zo veel voorschot betaald als je toch geen gas of stroom afneemt?

[ Voor 11% gewijzigd door BertEnergie op 13-11-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Efgeede schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:29:
Welkom Energie BV
Hoofdvestiging
P J Oudweg 4 te Almere

Opvallend vind ik dat bedoelde huurlocatie al 6 maanden plus in de verhuur wordt aangeboden.

Beetje apart zeker, misschien omdat ze door corona toch alleen maar remote mochten/konden werken? :+
Cybje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:23:
[...]

Ik ben het hier deels mee eens. Had ik van tevoren wat onderzoek gedaan, dan had ik kunnen weten dat dit kleine kans van slagen had, zeker met de stijgende prijzen.

Aan de andere kant vind ik wel dat in een welvarend land als Nederland de consument in enige mate beschermd moet worden. Voor mij is dit vervelend, maar te overzien. D.w.z. ik heb iets minder geld, maar het gaat af van het potje voor luxe dingetjes als uit eten gaan. Voor mensen die het minder breed hebben (slecht geïsoleerd huurhuisje, minimumloon, etc.) is het echt een groot probleem dat ze hun welkomstbonus en voorschotten verliezen en daarnaast op super hoge tarieven zitten op dit moment. Nou denk ik niet dat de overheid (= burgers in dit land) die kosten moeten dragen, maar ik zou wel betere controle verwachten op dit soort bedrijven. Ik vind energie in principe een basisbehoefte, je hebt het nodig om fatsoenlijk te kunnen leven, net als bijv. zorg (en dus een zorgverzekering). Bij zorgverzekeraars is er wel heel veel controle hoe solvabel die zijn en zijn er allemaal strenge eisen / controles. Ik snap niet dat dat bij energiemaatschappijen niet het geval is.
Nouja, ik heb daar een dubbel gevoel bij. Wij kunnen het op zich makkelijk dragen en dat zal voor veel mensen inderdaad niet zo zijn. Enerzijds moet de overheid de kwetsbaren beschermen, anderzijds creëer je daarmee een stukje afhankelijkheid/gemakzucht om zelf je best te doen om het te begrijpen/gedegen vooronderzoek te doen. Is dat vooronderzoek voor iedereen realistisch? Dat is een tweede. De toezichthouders moeten wel in de gaten blijven houden of men niet te roekeloos is bij het vastleggen van prijzen richting consumenten en dat niet afdekken bij de inkoop van energie.

Maar goed, dit is en blijft de uitdaging in de maatschappij, als het goed gaat hoor je niemand en geeft jan en alleman al zijn (soms weinige) geld uit zonder buffers aan te houden, maar als het ineens tegenvalt dan heeft de overheid het ineens allemaal gedaan... Had vast beter gekund, maar uiteindelijk heeft niemand ons verplicht :+

Wat ik primair vreemd blijf vinden is hoe zo'n overgang naar Eneco tot stand komt. 30 dagen helemaal uitgekleed worden als "dank" voor leveringszekerheid, maar dat is toch allemaal op papier? Alsof de energiecentrales op 1 november plotseling waren gestopt omdat 90K mensen "contractloos" waren, achteraf had iemand vast wel de laatste meterstand van WE in kunnen kloppen en kunnen berekenen wat de kosten waren voor die paar dagen dat je op papier geen contract had. Of had Eneco dit wel af laten dekken maar dan zonder die rare 30 dagen, dat klopt toch niet anno 2021 met digitale administratie? Op deze manier was Eneco er toch ook totaal niet bij gebaat om WE zelf over te nemen, nu is het heerlijk cashen...

[ Voor 81% gewijzigd door Rctworld op 13-11-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Welkom Energie BV
Hoofdvestiging
P J Oudweg 4 te Almere

Wat is daar zo opvallend aan? Het is immers een bedrijfsverzamelpand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Efgeede
  • Laatst online: 14-01-2022
Uitstelbrief beantwoording op Kamervragen.

De staatssecretaris hoopt antwoorden te kunnen verstrekken voor het kerstreces

https://www.rijksoverheid...iet-en-gedupeerde-klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Ook hier het eindresultaat binnen, van de betaalde termijnen heb ik er 1 gestorneerd dus dan blijft er 285 euro + bonus over aan schade. Bij deze emotioneel afgeschreven, verder met het leven en straks nog even de rekening van Eneco ophoesten (schatting 500 euro voor 1 maand en 5 dagen). Het lijkt wel alsof het geld gratis is.... ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kgpwg-XAn-1tzGCum9KuG3_r2_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nVf3pG1DUHVu7IaQNK7uYSQI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Efgeede schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:08:
Uitstelbrief beantwoording op Kamervragen.

De staatssecretaris hoopt antwoorden te kunnen verstrekken voor het kerstreces

https://www.rijksoverheid...iet-en-gedupeerde-klanten
"Vanwege de voor de beantwoording benodigde afstemming".
Met ACM uiteraard. Wiens werkwijze nét zo schimmig is als die van eneco e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:32:
[...]

"Vanwege de voor de beantwoording benodigde afstemming".
Met ACM uiteraard. Wiens werkwijze nét zo schimmig is als die van eneco e.a.
Dat is ook het vervelende eraan. Zoals ACM en Eneco zich in bijv. de media verdedigen lijkt het op het eerste gezicht best een nette afhandeling. Tot je eens goed kijkt naar het hele proces, de gevolgen van de gemaakte keuzes en de alternatieven die er zijn. Dingen als dat Eneco ervoor kiest om heel hoge tarieven te berekenen ipv hun modelcontract.

Ik merk in mijn omgeving ook dat mensen positief denken over dit hele proces, tot ik uitleg waarom ik van mening ben dat dit een ketting van gemene trucjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANSXDA65
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
passie2010 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:22:

Het verbruik klopt wel netjes.

[Afbeelding]
Vorig jaar met energiedirect discussie over de energiebelasting gehad. Ik had exact dezelfde begin- als eindstand opgegeven en kreeg de volgende reactie:

"
Je hebt aangegeven dat er op de jaarrekening van het adres xxxxxxx geen vermindering energiebelasting is toegepast.
De reden hiervan is omdat er 0 kWh verbruik is geweest op het adres. De meterstand die wij hebben ontvangen voor de jaarrekening is exact gelijk aan de meterstand van aanmelding. Bij een verbruik van 0 kWh is er geen recht op vermindering energiebelasting conform de regelgeving van de belastingdienst.
Je geeft aan dat er sprake is van teruglevering. Het is zeer ongebruikelijk (maar niet onmogelijk) dat de meterstand, zelfs bij teruglevering, exact gelijk is aan de meterstand van het voorgaande jaar.
Als er meer teruglevering is dan verbruik, dan loopt de meter terug waardoor er negatief verbruik ontstaat. In die situatie wordt het negatief verbruik zodanig verwerkt dat de vermindering energiebelasting wel wordt toegepast en ontvang je voor de teruglevering een aparte vergoeding.
Als er tenminste 1 kWh verbruik is geweest dan wordt de vermindering energiebelasting ook toegepast.
"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd waarop alle klagers over hoe dit afgehandeld wordt de afgelopen jaren hebben gestemd.

Als dat VVD, D'66, CDA of zelf PvdA is dan heb je het deels aan je zelf te danken.

Deze partijen zijn allemaal voorstander van meer marktwerking geweest in zowat alle sectoren. Van Zorg, openbaar vervoer tot dus de energiemarkt.

Met de onderliggende aanname van de weerbare burger die zelf in staat is zijn broek op te houden en dus ook gedegen onderzoek te doen....

Ik vind het al jaren absurd dat in deze sectoren marktwerking toegestaan is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Cybje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:54:
[...]

Dat is ook het vervelende eraan. Zoals ACM en Eneco zich in bijv. de media verdedigen lijkt het op het eerste gezicht best een nette afhandeling. Tot je eens goed kijkt naar het hele proces, de gevolgen van de gemaakte keuzes en de alternatieven die er zijn. Dingen als dat Eneco ervoor kiest om heel hoge tarieven te berekenen ipv hun modelcontract.

Ik merk in mijn omgeving ook dat mensen positief denken over dit hele proces, tot ik uitleg waarom ik van mening ben dat dit een ketting van gemene trucjes is.
Ik vind het hoop van je argumentatie te volgen en genuanceerd.

Om nu Eneco te betichten van allerlei vooropgezette, smerige trucjes zit wel een beetje in de complothoek wat mij betreft.

Het is hier al eerder gezegd: je kunt niet even aan 90k mensen het modelcontract aanbieden waarin tarieven zitten van juli 2021. Dan ga je als Eneco miljoenen verlies leiden.

Is het mechanisme waardoor iedereen nu met Eneco terecht gekomen is perfect?

Nee, maar ik vermoed dat bij het schrijven van de wet niemand rekening heeft gehouden met dergelijke extreme prijsstijgingen. In een normale markt situatie had Eneco gewoon tarieven geboden in de buurt van die van WE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Algemene discussie over de energiemarkt en de politiek hoort hier niet thuis, maar mag in Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak of een ander topic in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij worden gevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Cybje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:54:
[...]

En volgend jaar is iedereen het weer vergeten. Zoals met Oxxio e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:24:
[...]

Ik vind het hoop van je argumentatie te volgen en genuanceerd.

Om nu Eneco te betichten van allerlei vooropgezette, smerige trucjes zit wel een beetje in de complothoek wat mij betreft.

Het is hier al eerder gezegd: je kunt niet even aan 90k mensen het modelcontract aanbieden waarin tarieven zitten van juli 2021. Dan ga je als Eneco miljoenen verlies leiden.

Is het mechanisme waardoor iedereen nu met Eneco terecht gekomen is perfect?

Nee, maar ik vermoed dat bij het schrijven van de wet niemand rekening heeft gehouden met dergelijke extreme prijsstijgingen. In een normale markt situatie had Eneco gewoon tarieven geboden in de buurt van die van WE.
Nee. Nogmaals : Eneco heeft vóóronderhandeld met ACM. Daar zijn, of hadden, Modelcontract + tarieven kern van behoren te zijn. Met de huidige gedwongen contracten + woekertarieven zijn ex-WE-klanten wel gedwóngen over te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:43:
[...]

Nee. Nogmaals : Eneco heeft vóóronderhandeld met ACM. Daar zijn, of hadden, Modelcontract + tarieven kern van behoren te zijn.
Op basis waarvan zou dat zo moeten zijn, ik kan die verplichting in ieder geval niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:43:
[...]

Nee. Nogmaals : Eneco heeft vóóronderhandeld met ACM. Daar zijn, of hadden, Modelcontract + tarieven kern van behoren te zijn. Met de huidige gedwongen contracten + woekertarieven zijn ex-WE-klanten wel gedwóngen over te stappen.
Nee, nogmaals: Eneco heeft met WE, op verzoek van de rechtbank en stille curator (als onderdeel van een prepack ivm verwacht failliet gaan van WE (en ja: dat mag allemaal wettelijk) gesproken over overname van de klanten op basis van wetgeving, waarbij zij het recht hebben op een nieuw contract aan bieden.

Welke commerciële partij gaat vrijwillig een stel klanten overnemen met contracten waarin tarieven staan die niet in te kopen zijn op dit moment? Ze overnemen voor 60 cent per kuub en dan op de markt voor 150 cent datzelfde gas inkopen?

Eneco heeft niet een belletje goedkoop gas liggen voor 90k mensen (en WE had het ook niet anders waren ze niet failliet gegaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
@PJW9779

Ga eerst anders alle posts van Genext in dit topic lezen. Die heeft 2 weken van zijn eigen tijd gespendeerd om alles uit te zoeken (wetteksten etc etc), contact met ACM en tweede kamerleden vanuit de gedacht dat het niet goed gegaan is en Eneco verkeerde dingen heeft gedaan.

Kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de hele gang van zaken klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Dennism schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:46:
[...]

Op basis waarvan zou dat zo moeten zijn, ik kan die verplichting in ieder geval niet vinden.
Ik zeg 'behoren'. Oftewel 'fatsoenshalve', en in juridisch jargon 'goede trouw'.
Er is in ieder geval geen reden, laat staan een verplichting, tot het opleggen van woekertarieven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:35:
[...]

Ik zeg 'behoren'. Oftewel 'fatsoenshalve', en in juridisch jargon 'goede trouw'.
Er is in ieder geval geen reden, laat staan een verplichting, tot het opleggen van woekertarieven.
Wie zegt echter dat het woekertarieven zijn, zoals al meerdere maken besproken in dit topic, eind oktober lag de inkoopprijs van een m3 gas schijnbaar op +-€1,66 per m3 (informatie van een andere energie leverancier, is gelinkt in dit topic). Als die informatie klopt, kan je al niet meer spreken van woekertarieven. Het hele 'het modelcontract was goedkoper, dus....." is wel een heer kortzichtige take, daar die tarieven al in juni bepaald zijn. Je kan moeilijk gaan verwachten dat Eneco eind oktober voor 90.000 nieuwe klanten nog even voor dat tarief heeft kunnen inkopen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dennism schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:44:
[...]

Wie zegt echter dat het woekertarieven zijn, zoals al meerdere maken besproken in dit topic, eind oktober lag de inkoopprijs van een m3 gas schijnbaar op +-€1,66 per m3 (informatie van een andere energie leverancier, is gelinkt in dit topic). Als die informatie klopt, kan je al niet meer spreken van woekertarieven. Het hele 'het modelcontract was goedkoper, dus....." is wel een heer kortzichtige take, daar die tarieven al in juni bepaald zijn. Je kan moeilijk gaan verwachten dat Eneco eind oktober voor 90.000 nieuwe klanten nog even voor dat tarief heeft kunnen inkopen....
Klopt. Ook al meerdere keren in de topic opgebracht, maar een aantal mensen wil dit gewoon niet horen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:53:
@PJW9779

Ga eerst anders alle posts van Genext in dit topic lezen. Die heeft 2 weken van zijn eigen tijd gespendeerd om alles uit te zoeken (wetteksten etc etc), contact met ACM en tweede kamerleden vanuit de gedacht dat het niet goed gegaan is en Eneco verkeerde dingen heeft gedaan.

Kwam uiteindelijk tot de conclusie dat de hele gang van zaken klopt.
Dank je wel. Heb ik zelf al gedaan, inclusief de laatste wetsvoorstellen, in eigen tijd.
Ik deel haar/zijn conclusie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:07:
[...]

Dank je wel. Heb ik zelf al gedaan, inclusief de laatste wetsvoorstellen, in eigen tijd.
Ik deel zijn conclusie niet.
Laten we dan de afwikkeling maar afwachten van dit geheel. Zien we wel wie gelijk krijgt.

Er is in ieder geval een groot verschil te zien in de woordkeuze tussen zijn (redelijk en rationeel) en jouw argumenten/ post (emotioneel en opruiend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje

Cybje

First Post!

jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 17:24:
[...]

Het is meer de combinatie WE/ACM/Eneco waarbij ik dingen echt niet netjes vind gegaan. Het een complot noemen is wat overdreven (maar ik snap dat je dat uit mijn bericht kunt halen), maar ze hebben het wel heel erg in hun eigen voordeel weten te sturen en zijn denk ik het woord consument in de afkorting ACM vergeten.

Een modelcontract is dan misschien geen optie, maar de huidige tarieven liggen ver boven de huidige markt tarieven als je op de beurs kijkt. Dus de tarieven die Eneco ons aanbiedt is wel weer het andere uiterste. Maar dan nog, andere mensen (dus geen ex-WE klanten) die zich op dat moment voor een modelcontract aanmeldden konden dat wel krijgen. Hoewel Eneco het soms tegenhield, maar daarvoor zijn ze door ACM op de vingers getikt, want ze zijn verplicht dat aan te bieden.

Daarnaast hadden ze wel keuzevrijheid kunnen geven, bijvoorbeeld in de vorm van dat als je niet voor 1 november zelf een leverancier kiest, je naar Eneco gaat. Dan hadden bewuste consumenten in elk geval een concurrent kunnen kiezen.

Wat ik er ook vals aan vind is dat andere energiemaatschappijen buiten spel zijn gezet. Dus dit is geen eerlijke concurrentie naar mijn mening. En dus vind ik dit hele verhaal op z'n minst dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Dennism schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:44:
[...]

Dat zijn veel aannames en veronderstellingen.
Feit is dat dit transparant onderdeel van de Art.3-procedure had behoren te zijn, en kennelijk niet is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:12:
[...]

Laten we dan de afwikkeling maar afwachten van dit geheel. Zien we wel wie gelijk krijgt.

Er is in ieder geval een groot verschil te zien in de woordkeuze tussen zijn (redelijk en rationeel) en jouw argumenten/ post (emotioneel en opruiend)
Je polariserende taalgebruik laat ik graag voor jouw rekening.
Het gaat mij om de feiten en de juridische onderbouwing. Die overigens praktisch beiden weinig relevant meer zijn gezien het faillissement van WE, de overstap van Eneco naar een andere leverancier, en de tarieven per 01-01-2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:15:
[...]

Dat zijn veel aannames en veronderstellingen.
Feit is dat dit transparant onderdeel van de Art.3-procedure had behoren te zijn, en kennelijk niet is geweest.
Kun je me dan antwoord geven op de vraag waarom Eneco 90k contracten zou willen overnemen met tarieven die zo laag zijn dat ze daar niet winstgevend voor kunnen inkopen, als ze er niet vanuit zijn gegaan dat ze een nieuw contract kunnen aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:20:
[...]

Kun je me dan antwoord geven op de vraag waarom Eneco 90k contracten zou willen overnemen met tarieven die zo laag zijn dat ze daar niet winstgevend voor kunnen inkopen, als ze er niet vanuit zijn gegaan dat ze een nieuw contract kunnen aanbieden?
Alwéér 2 aannames. Maar er staan nog Kamervragen open, mogelijk geven die het antwoord. Inclusief het antwoord op de vraag waarom de consumentenbescherming conform Europese richtlijn niet is gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:22:
[...]

Alwéér 2 aannames. Maar er staan nog Kamervragen open, mogelijk geven die het antwoord. Inclusief het antwoord op de vraag waarom de consumentenbescherming conform Europese richtlijn niet is gehanteerd.
En alweer geen antwoord op de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:24:
[...]

En alweer geen antwoord op de vraag.
Je stelde geen vraag, maar deed aannames en vraagt mij die uit te leggen?
Als je goed had gelezen had je om te beginnen al geweten dat sprake is van nieuwe contracten en tegen de hoogste markttarieven. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstrhans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06-2023
Het is hier eerder opgemerkt door de mensen die beter kunnen rekenen :-) .Heel langzaam begint het in te zinken dat ondanks alle goede besparings inspanningen hier; met een petroleum kachel, de CV op stand 16˚ waterkoker ipv geyser voor de afwas en echt minimaal verbruik. ....Het echt wel een heel hoge prijs is bij Eneco!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfefHe-vOisxpu2pY_OYNvo60V8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yceb6oz2TqpGJhRvBTG7Kf1b.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
PJW9779 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:32:
[...]

Je stelde geen vraag, maar deed aannames en vraagt mij die uit te leggen?
Als je goed had gelezen had je om te beginnen al geweten dat sprake is van nieuwe contracten en tegen de hoogste markttarieven. ;w
Tja, over goed lezen gesproken.....

Ik neem aan (ja dit is wel een aanname) dat jij van mening bent dat de Eneco, gezien het verloop van van de gebeurtenissen, de contracten moet overnemen van WE. Dat is dus inclusief de lage tarieven van de WE klanten. Waar is de motivatie van Eneco om dat te doen als ze al dat gas tegen hogere prijzen moeten inkopen op het moment dat ze de klanten overgedragen krijgt?

Eneco gaat dan toch niet bewust een dergelijke overname doen (he, laten we verlieslatende business inkopen)

Dus of ze zijn ongelooflijk dom of de gebeurtenissen zijn conform wet en regelgeving afgehandeld en was het voor Eneco al lang duidelijk dat ze nieuwe contracten mochten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:42:
[...]

Tja, over goed lezen gesproken.....

Ik neem aan (ja dit is wel een aanname) dat jij van mening bent dat de Eneco, gezien het verloop van van de gebeurtenissen, de contracten moet overnemen van WE. Dat is dus inclusief de lage tarieven van de WE klanten. Waar is de motivatie van Eneco om dat te doen als ze al dat gas tegen hogere prijzen moeten inkopen op het moment dat ze de klanten overgedragen krijgt?

Eneco gaat dan toch niet bewust een dergelijke overname doen (he, laten we verlieslatende business inkopen)

Dus of ze zijn ongelooflijk dom of de gebeurtenissen zijn conform wet en regelgeving afgehandeld en was het voor Eneco al lang duidelijk dat ze nieuwe contracten mochten aanbieden.
Kom, bro. Inderdaad weer even terug naar de realiteit.
We weten geen van beiden wat er exact is besproken tussen WE/curator, Eneco en ACM.
We weten ook allebei dat bijna alle leveranciers in gebreke zijn gebleven mbt. wettelijke verplichtingen. En dat diverse (lees :alle) leveranciers door de ACM op de vingers zijn getikt.
Ik voor mij zet wél de nodige vraagtekens bij de art.3-procedure, zowel hoe deze gedefinieerd is als dat deze is uitgevoerd.

Maar als ze dan bij elkaar zitten waarom zegt ACM dan niet "Biedt in ieder geval het Model-contract aan + de actueel geldende tarieven. Want dat is, zoals jullie weten, wettelijk verplicht"?
Eneco kan dan antwoorden "90K nieuwe klanten kunnen we moeilijk afdekken met onze huidige inkoopcontracten". Dan had de ACM kunnen antwoorden : "Dat is te begrijpen, kom dan maar met het Modelcontract + voor de WE-situatie aangepaste tarieven.Maar houd rekening met de Europeesrechtelijk afgedwongen consumentenbescherming, en instrueer jullie verkopers en Helpdesk goed op dat punt!".

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dat niet de situatie die we nu hebben.
En anders waren er nu ook geen kamervragen, en ook geen overstapchaos waardoor inmiddels alle leveranciers geraakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre82
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:40
Al vele jaren op Tweakers voor nieuws, reviews en soms het forum als ik ergens echt veel van wil weten. Voor wat Plus artikelen pas recent een account aangemaakt. Dit onderwerp gaat mij helaas ook aan. De directe schade is voor ons wel te overzien, voorschotbedrag was vrij laag. Maar sneu geld is het wel

Het aanbod van Eneco was wel even schrikken. Al was een flinke verhoging wel te verwachten in deze markt.

Ik heb afgelopen dinsdag de overeenkomst met Eneco geprobeerd te herroepen (verwacht er niks van) op basis van dat de voorwaarden en tarieven op moment van start leveren niet bekend waren bij de afnemer. Deze kwamen per e-mail op 5 november 2021. Dat kan eigenlijk niet dat de voorwaarden er niet zijn bij start overeenkomst. Als consument moet je ergens van uit kunnen gaan en dus ben ik uitgegaan van de modelovereenkomst en tarieven op dat moment. Alleen deze zijn publiek beschikbaar. Dat volgend is product 'gas/stroom tot 01-03-22' een nieuw aanbod waarop (wel) een herroepingstermijn zit. Eneco heeft zichtzelf verplicht te leveren dus dan maar tegen tegen modelcontract condities van 1 november 2021. Gaan ze dus vast niet doen.

Daarnaast heb ik woensdag bij een nieuwe overeenkomst gesloten bij een andere leverancier, met door mij opgegeven startdatum 15-11. Contract is bevestigd, met voorbehoud voor de startdatum door Delta.

Nu zag ik net op Mijn Eneco (best handige site trouwens) de opmerking dat tarief per 15-11 veranderd. Hebben andere dit ook gezien bij overstappen naar een andere leverancier?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUSX2dUauMT56PvnGD28RRUwrRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MLl2TVyTws36oKIZno1xVpnz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:56
mstrhans schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:38:
Het is hier eerder opgemerkt door de mensen die beter kunnen rekenen :-) .Heel langzaam begint het in te zinken dat ondanks alle goede besparings inspanningen hier; met een petroleum kachel, de CV op stand 16˚ waterkoker ipv geyser voor de afwas en echt minimaal verbruik. ....Het echt wel een heel hoge prijs is bij Eneco!
[Afbeelding]
Bij mij staat er in de app zelfs "goed bezig deze maand". :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:42
jeroenkb schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:04:
[...]

Klopt. Ook al meerdere keren in de topic opgebracht, maar een aantal mensen wil dit gewoon niet horen blijkbaar.
Dat komt omdat je als klant geen enkel invloed kon uitoefenen en machteloos was overgeleverd aan Eneco die de hoofdprijs(vast tarrief) aanrekende voor een langere periode uitgerekend op het juiste moment dat de prijzen op de piek zaten.

Let op het ging hier niet om een variabel tarief maar een vast overeenkomst en uitgerekend op de piek.

Men had de optie kunnen aanbieden van we doen een freezeperiode om de klant de gelegenheid aan te bieden over te stappen, indien de klant niks voor datum x doet dan wordt je alsnog overgezet.
Of gewoon een open contract met variabel tarief aanbieden.

En dit maakt de mensen zo boos, het was zeker niet "marktcomfort" en wel heel erg in het voordeel van Eneco, En ik hoop ook dat de ACM keihard gaat optreden tegen deze praktijken.

[ Voor 40% gewijzigd door mr_evil08 op 13-11-2021 20:58 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Andre82 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:35:
Al vele jaren op Tweakers voor nieuws, reviews en soms het forum als ik ergens echt veel van wil weten. Voor wat Plus artikelen een account aangemaakt. Dit onderwerp gaat mij helaas ook aan. De directe schade is voor ons wel te overzien, voorschotbedrag was vrij laag. Maar sneu geld is het wel

Het aanbod van Eneco was wel even schrikken. Al was een flinke verhoging wel te verwachten in deze markt.

Ik heb afgelopen dinsdag de overeenkomst met Eneco geprobeerd te herroepen (verwacht er niks van) op basis van dat de voorwaarden en tarieven op moment van start leveren niet bekend waren bij de afnemer. Deze kwamen per e-mail op 5 november 2021. Dat kan eigenlijk niet dat de voorwaarden er niet zijn bij start overeenkomst. Als consument moet je ergens van uit kunnen gaan en dus ben ik uitgegaan van de modelovereenkomst en tarieven op dat moment. Alleen deze zijn publiek beschikbaar. Dat volgend is product 'gas/stroom tot 01-03-22' een nieuw aanbod waarop (wel) een herroepingstermijn zit. Eneco heeft zichtzelf verplicht te leveren dus dan maar tegen tegen modelcontract condities van 1 november 2021. Gaan ze dus vast niet doen.

Daarnaast heb ik woensdag bij een nieuwe overeenkomst gesloten bij een andere leverancier, met door mij opgegeven startdatum 15-11. Contract is bevestigd, met voorbehoud voor de startdatum door Delta.

Nu zag ik net op Mijn Eneco (best handige site trouwens) de opmerking dat tarief per 15-11 veranderd. Hebben andere dit ook gezien bij overstappen naar een andere leverancier?

[Afbeelding]
Ik stap de 17de over. Ik zie het (nog) niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
cyberdyne schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:43:
[...]

Hoe heb je voor elkaar gekregen om alles te laten storneren?
Maand 1: verlate rekening omdat ik laat was overgestapt (ik keek de energieprijzen even aan)
Maand 2: betaald op tijd
Maand 3: Contractbreuk Welkom energie, nog net op tijd om beide vorige maanden te storneren en incasso's Welkom Energie niet meer betaald.

Zal dus zo'n 1000 euro zijn dat ik in onderpand heb genomen. Daar staat tegenover dat mijn nieuwe energierekening 1500 euro duurder uitpakt. En dat ik mijn welkomsbonus mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pk026
jongetje schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:38:
[...]

Als je 2 maanden of meer hebt gestorneerd dan vervalt je recht op de welkomstbonus volgens de voorwaarden van de welkomst bonus...
Ik heb pas gestorneerd nadat WE contractbreuk aankondigde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstrhans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06-2023
R0181 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:41:
[...]

En de inschatting voor het eind van de maand die klopt al helemaal niet. Maar 15m3 is toch echt niks!
Volgens mij moet ik in het zwembad gaan douchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Welkom Energie BV
Hoofdvestiging
P J Oudweg 4 te Almere

Zat Welkom dan op de 17e, 18e en 19e etage ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pk026
miena21 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 12:29:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Via een MOI?

Hier ook de eindafrekening gekregen:

[Afbeelding]

:F
Nee, zo:
pk026 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:02:
[...]

Maand 1: verlate rekening omdat ik laat was overgestapt (ik keek de energieprijzen even aan)
Maand 2: betaald op tijd
Maand 3: Contractbreuk Welkom energie, nog net op tijd om beide vorige maanden te storneren en incasso's Welkom Energie niet meer betaald.

Zal dus zo'n 1000 euro zijn dat ik in onderpand heb genomen. Daar staat tegenover dat mijn nieuwe energierekening 1500 euro duurder uitpakt. En dat ik mijn welkomsbonus mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Al vele jaren op Tweakers voor nieuws, reviews en soms het forum als ik ergens echt veel van wil weten. Voor wat Plus artikelen pas recent een account aangemaakt. Dit onderwerp gaat mij helaas ook aan. De directe schade is voor ons wel te overzien, voorschotbedrag was vrij laag. Maar sneu geld is het wel

[Afbeelding]
Dat had ik ook "tarieven veranderen 9 november" en toen is inderdaad mijn nieuwe contract ingegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
mr_evil08 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:50:
[...]

Dat komt omdat je als klant geen enkel invloed kon uitoefenen en machteloos was overgeleverd aan Eneco die de hoofdprijs(vast tarrief) aanrekende voor een langere periode uitgerekend op het juiste moment dat de prijzen op de piek zaten.

Let op het ging hier niet om een variabel tarief maar een vast overeenkomst en uitgerekend op de piek.

Men had de optie kunnen aanbieden van we doen een freezeperiode om de klant de gelegenheid aan te bieden over te stappen, indien de klant niks voor datum x doet dan wordt je alsnog overgezet.
Of gewoon een open contract met variabel tarief aanbieden.

En dit maakt de mensen zo boos, het was zeker niet "marktcomfort" en wel heel erg in het voordeel van Eneco, En ik hoop ook dat de ACM keihard gaat optreden tegen deze praktijken.
In de ACM heb ik inmiddels geen enkel vertrouwen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shynta
  • Laatst online: 05-12-2022

[Afbeelding]
Dat zag ik vandaag ook inderdaad dus ik heb met eneco gechat.
Zij vertelden mij dat dat komt omdat er een leveracierswitch was per 14-11 in mijn geval.
Dus je zal dan per 15-11 in jouw geval overgaan naar Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
R0181 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:41:
[...]

Bij mij staat er ‘verbruik is hoger dan ingeschat’

Maar dat klopt niet want zij hebben ingeschat dat ik 483€ verbruik maar ik heb door niet meer met gas te verwarmen de totaalprijs tot vandaag pas op 145€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik denk dat het merendeel van de klanten recht op geld terug heeft. Voorschotten worden door energieleveranciers liever te ruim dan te krap gerekend. En zeker nu het stookseizoen nog moest beginnen ook.

Als ze nu al de rekeningen niet meer konden betalen ondanks alle overschotten vrees ik echt dat er niks meer over is voor jullie. Zeker niet als blijkt dat het merendeel van de klanten al recht op geld terug heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 13-11-2021 21:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:56
Shynta schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:45:
[...]

Bij mij staat er ‘verbruik is hoger dan ingeschat’

Maar dat klopt niet want zij hebben ingeschat dat ik 483€ verbruik maar ik heb door niet meer met gas te verwarmen de totaalprijs tot vandaag pas op 145€
Bij mij staat als ik inlog op de Eneco-site "Je verbruikt meer dan verwacht" en in de app "goed bezig deze maand", ze bedoelen zeker dat ik goed bezig ben om de Eneco-kas te spekken door meer te verbruiken dan verwacht. Een beetje tegenstrijdig, de app en de site. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:11

knakworst

Get more sats!

Welkom Energie BV
Hoofdvestiging
P J Oudweg 4 te Almere

Het is een pand met meerdere bedrijven en meerdere verdiepingen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:48
cyberdyne schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:33:
[...]

Stond er verder nog iets bij over wanneer je het bedrag dat je tegoed van ze hebt kunt verwachten?
Het is op dit moment onbekend of en zo ja wanneer u het teveel betaalde bedrag van ons ontvangt. Als gevolg van het faillissement zijn namelijk alle huidige schulden “bevroren”, zodat schuldeisers de betaling van deze vordering niet kunnen afdwingen. De curator zal de komende tijd nodig hebben om in kaart te brengen wie er allemaal geld tegoed hebben van Welkom Energie. Nadat dit is vastgesteld, zal beoordeeld worden of de vorderingen van de openstaande schuldeisers in de toekomst (gedeeltelijk) voldaan kunnen worden. Dat zal enige tijd in beslag nemen.
Dat is hetgeen wat erbij stond

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Joyous-P schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:36:
[...]

Ik geloof dat je de eerste bent die de eindafrekening van WE ontvangen heeft. Waarom zou je die 360 euro niet netjes terugkrijgen?

Ja, dat verhaal dat de grootste schuld als eerste gaat ... maar alle klanten bij elkaar opgeteld is toch ook een flink bedrag?
Laat ik het zo zeggen, ik reken er niet op.
Mocht het toch zo zijn dan is het een lekkere meevaller.

3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Kees-Jan schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:39:
[...]

Maar...
...wanneer liep je contract bij WE af? (Ruim) vóór 1 november, dan?
28 oktober

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Junkiexp-
Overigens gaat per morgen mijn contract bij Greenchoice in, gelukkig nog met de tarieven van voor de zomer.
Met de Eneco tarieven gaat het wel hard met de centjes zeg maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
-Junkiexp- schreef op zondag 14 november 2021 @ 01:18:
Overigens gaat per morgen mijn contract bij Greenchoice in, gelukkig nog met de tarieven van voor de zomer.
Met de Eneco tarieven gaat het wel hard met de centjes zeg maar :X
Wij vanaf donderdag op Vattenfall. Ook mooie tarieven. Hoi dat 1 januari de prijzen weer schappelijk zijn en het een milde winter word. 2022 zullen wij qua elektra 0 op de meter krijgen. Alleen gas nog ff oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Rofdof schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:14:
[...]

Wij vanaf donderdag op Vattenfall. Ook mooie tarieven. Hoi dat 1 januari de prijzen weer schappelijk zijn en het een milde winter word. 2022 zullen wij qua elektra 0 op de meter krijgen. Alleen gas nog ff oplossen.
Dat ligt eraan wat je referentie is en dus schappelijk vind. De variabele tarieven van Vattenfall zijn bekend namelijk:

https://www.volkskrant.nl...per-maand-extra~b3780136/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cornelis M
  • Laatst online: 22-02-2022
Eneco, WE en de ACM hebben in een achterkamertje gewoon vuil spel gespeeld over de hoofden van ons ‘de gewone consument’. Ik zeg ‘gewoon’, in de betekenis die altijd z’n rekeningen betaald, volgzaam is, z’n belastingen betaald en liever de zekere middenweg zoekt en gedoe wil ontwijken.
Ik heb de ‘eindafrekening’ van Eneco ontvangen, staat erop ‘het bedrag wordt automatisch geïncasseerd.
Hoezo? Eneco heeft geeneens een officieel geldende machtiging! Kijk het zelf maar na wat nu ECHT rechtsgeldig is. Maar het wordt allemaal en door iedereen GEDOOGD.
NEDERLAND slappe hap, gedoog samenleving. Gaat ook op voor alle ‘hoofdpijn dossiers’ zoals ze altijd weer bedekte termen in Den Haag zeggen. Wat een ongeloolijk KUT land hebben we er met zn allen van gemaakt. Ja, ook ik heb gedoogd’ maar ik stop ermee.
En nee, geen sorry van mij voor het ‘off topic’ gehalte. De gedoog cultuur is de basis van alle problemen in dit land…zie begin eerste regel hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paleda
  • Laatst online: 13-01 06:02
Heeft hier iedereen al de “jaarrekening” van Welkom gehad? Ik nog niet in ieder geval.
Wij zaten er vanaf half Juli dus 3,5 maand. Wij hebben hun rekening goed gespekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 20:27
Paleda schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:17:
Heeft hier iedereen al de “jaarrekening” van Welkom gehad? Ik nog niet in ieder geval.
Wij zaten er vanaf half Juli dus 3,5 maand. Wij hebben hun rekening goed gespekt.
Ik heb hem vannacht pas ontvangen, komt vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre82
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:40
Nee nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

GieltjE

Niks te zien...

De jaarrekening kwam voor ons om 05:43, dus er is ergens een scriptje aan het lopen geweest in de nacht.

Gelukkig valt de schade na het storneren van de laatste rekening mee (€22), de komende periode word de schade groter.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 18:28

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik heb hem vannacht gehad, klant vanaf juni en zit op 469,80 tegoed van ze. De welkomst korting zit hier niet bij want die staat op 0. Toch ga ik proberen 5/12 deel vanuit principe hiervan ook te claimen aangezien ik zelf niet opgezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Vandaag een eindafrekening van meer dan te ontvangen 300euro. Heb de laatste rekening maar laten storneren. Geen idee of dat slim is, hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31
Zojuist de eindafrekening ontvangen, de schade valt enorm mee slechts 75 euro.
Vanaf Maart was ik klant, maar sinds eind Juni een elektrische auto en constant thuis opladen (en later weer declareren) welke ik niet had meegerekend.

Alleen 18 dagen een schofterig tarief van Eneco, maar daar ben ik over 4 dagen ook vanaf. En met twee kleintjes wordt het lastig om de kachel op 18 graden te zetten en geen was etc te draaien.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Hari-Bo schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Zojuist de eindafrekening ontvangen, de schade valt enorm mee slechts 75 euro.
Vanaf Maart was ik klant, maar sinds eind Juni een elektrische auto en constant thuis opladen (en later weer declareren) welke ik niet had meegerekend.

Alleen 18 dagen een schofterig tarief van Eneco, maar daar ben ik over 4 dagen ook vanaf. En met twee kleintjes wordt het lastig om de kachel op 18 graden te zetten en geen was etc te draaien.
Maarja, dan ben je waarschijnlijk voor december beter af met b.v. Vattenfall met 82,5 cent per kuub. Vanaf Januari wordt het dan alsnog kut met peren aangezien dan de prijzen pas echt gaan stijgen... 1 euro 26 bij Vattenfall vanaf januari. Ben benieuwd waar ik dan naar toe moet overstappen...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31
FloydRaalte schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:00:
[...]

Maarja, dan ben je waarschijnlijk voor december beter af met b.v. Vattenfall met 82,5 cent per kuub. Vanaf Januari wordt het dan alsnog kut met peren aangezien dan de prijzen pas echt gaan stijgen... 1 euro 26 bij Vattenfall vanaf januari. Ben benieuwd waar ik dan naar toe moet overstappen...
Dat zie ik in januari wel weer, dan heb ik tenminste een eigen keuze door wie ik genaaid wil worden ipv een leverancier door je strot geduwd te krijgen en daarna pas het tarief bekend maken.

En qua gas is het vooral warm water, want de hout kachel staat gewoon aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 14-11-2021 11:14 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9f6HktzAN0VYjFbI9Z9Pfo8CD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGRcUJ3abwe2fzkyenQEUiuF.jpg?f=fotoalbum_large
Is min nou goed of niet. Sorry snap het even niet. Ik wil niks betalen iig. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 15-09 20:41

mwa

Mnaada schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:21:
[Afbeelding]
Is min nou goed of niet. Sorry snap het even niet. Ik wil niks betalen iig. 🤣
Zo lastig is dat toch niet? Je ziet wat je qua voorschot hebt betaald en wat je verbruikt hebt…

In ieder geval, een min bedrag berekend dat je nog tegoed hebt van Welkom (wat je dus never gaat terugzien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnaada
mwa schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:23:
[...]

Zo lastig is dat toch niet? Je ziet wat je qua voorschot hebt betaald en wat je verbruikt hebt…

In ieder geval, een min bedrag berekend dat je nog tegoed hebt van Welkom (wat je dus never gaat terugzien).
Bedankt. :) Zit momenteel beetje in de stress enz (los van dit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Dit weekend (door de weeks ga ik dat vergeten) mijn analoge standen doorgegeven, en deze worden inderdaad geregistreerd als standen 1-11-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• medu80
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:21
mwa schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:23:
[...]

Wat je dus never gaat terugzien, dat zijn aannames! Dat weet je niet zeker. Ik bid _/-\o_ elke avond tot iedere god dat er binnenkort spontaan 931 euro op mijn rekening verschijnt. Ik heb er tevens vertrouwen in dat de curator het geld netjes gaat overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Ik zal vanmiddag even kijken hoe ik dat kan inleveren. Gelukkig scheelt de schade bij mij mee, heb al 80 euro weten terug te halen, maar goed iedere euro extra is toch fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
medu80 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:36:
[...]

Wat je dus never gaat terugzien, dat zijn aannames! Dat weet je niet zeker. Ik bid _/-\o_ elke avond tot iedere god dat er binnenkort spontaan 931 euro op mijn rekening verschijnt. Ik heb er tevens vertrouwen in dat de curator het geld netjes gaat overmaken.
Daar heb ik echt geen vertrouwen in, heb veel liever alle incasso's terug zodat de curator daarna bij mij moet aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
Ik heb ook weinig hoop haha maar ik heb al 80 euro terug dus voor mij valt de schade nog een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mnaada schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:05:
Ik heb ook weinig hoop haha maar ik heb al 80 euro terug dus voor mij valt de schade nog een beetje mee.
Heb ook mijn eindafrekening mogen ontvangen, ik zou 160,65 terug krijgen maar daarin zit het laatste termijnbedrag verwerkt, die heb ik gestorneerd á 114,78. dus ik heb nog een vordering van 45,87 euro. Dit is exclusief welkomstbonus en schade door nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:26

MieJuul

3970Wp

MeTooPV schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:25:
Dit weekend (door de weeks ga ik dat vergeten) mijn analoge standen doorgegeven, en deze worden inderdaad geregistreerd als standen 1-11-2021
Ik heb een herinnering gezet voor woensdagavond.

Maar even voor mezelf een scenario schetsen:
Als ik woensdag de actuele meterstanden doorgeef aan eneco, dan worden die dus gezien als de standen van 01-11-2021 als ik het goed begrijp.
Vrijdag gaat (als het goed is) mn contract in bij powerpeers.
Dus ik heb een 'overbrugging' van 1 (of 2) dag(en).
Wat zou het effect zijn als ik aan powerpeers dezelfde meterstanden doorgeef?
Krijg ik dan een 0-rekening bij eneco?

Of ga ik nu te kort door de bocht?

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
MieJuul schreef op zondag 14 november 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb een herinnering gezet voor woensdagavond.

Maar even voor mezelf een scenario schetsen:
Als ik woensdag de actuele meterstanden doorgeef aan eneco, dan worden die dus gezien als de standen van 01-11-2021 als ik het goed begrijp.
Vrijdag gaat (als het goed is) mn contract in bij powerpeers.
Dus ik heb een 'overbrugging' van 1 (of 2) dag(en).
Wat zou het effect zijn als ik aan powerpeers dezelfde meterstanden doorgeef?
Krijg ik dan een 0-rekening bij eneco?

Of ga ik nu te kort door de bocht?
Dat klopt, als je dezelfde meterstanden doorgeeft aan zowel Eneco en Powerpeers dan zal je rekening bijna nul zijn. Behalve dan enkele centen voor de netbeheerskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
Ik heb ook net mijn afrekening van welkom gehad.

Van het totaal moet nog 290€ af want dat was de laatste incasso welke ik gestorneerd heb.
Zoals bij ieder ander is mijn welkomstpremie ook op 0€ gezet.

[ Voor 45% gewijzigd door Shynta op 14-11-2021 23:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PJW9779
STIMPPYYY schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:52:
Vandaag een eindafrekening van meer dan te ontvangen 300euro. Heb de laatste rekening maar laten storneren. Geen idee of dat slim is, hoe doen jullie dat?
Begin maar met gewoon asap de laatste incasso te storneren, als je nog op tijd bent, Dat kun je nu direct zélf doen.

Voor meer stornering heb je een MOI-procedure via je bank nodig. Maar daar zou ik niet teveel van verwachten. Banken-helpdesks willen daar niet altijd aan mee werken, dat moet je dan via hun juridische afdeling spelen. Maar je hebt ook de medewerking van de curator nodig, want de WE-rekeningen zijn geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:40

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Joyous-P schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:54:
[...]

Daar heb ik echt geen vertrouwen in, heb veel liever alle incasso's terug zodat de curator daarna bij mij moet aankloppen.
Ze komen het geld wel halen hoor :)

[ Voor 23% gewijzigd door jamesbond007uk op 14-11-2021 15:15 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
jamesbond007uk schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:12:
[...]

Dan weten ze je als consument wel te vinden ;)

Misschien begint Jaapie wel een nieuw energie bedrijfje in 2022 en krijgen de ex-WE klanten een extra dikke welkombonus. :z

[ Voor 23% gewijzigd door Joyous-P op 14-11-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
jamesbond007uk schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:12:
[...]

Exact, en misschien ook wel niet. Dat vechten we later wel uit.
Intussen zal de curator drukker zijn met het terug halen van de gasoptie. Die is op dit moment dik geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Tweakriez schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:51:
[...]

Ik heb hem vannacht gehad, klant vanaf juni en zit op 469,80 tegoed van ze. De welkomst korting zit hier niet bij want die staat op 0. Toch ga ik proberen 5/12 deel vanuit principe hiervan ook te claimen aangezien ik zelf niet opgezegd heb.
Zijn er nog meer mensen die een claim hebben neergelegd bij de curator?
https://okkerse-schop.nl/indienen-van-uw-vordering/

ik weet even niet wat ik bij de bedragen moet invullen.
ik wacht ook nog op de MOI van ING. Geen echt hoge verwachting dat dat gaat lukken.

Dan staat er nog 'bedrag berekende BTW' op het formulier, is dat dan 21% van het vorderingsbedrag? Niet heel duidelijk allemaal, maar de vraag is natuurlijk ook of het uberhaupt zin heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door wimpod op 14-11-2021 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
wimpod schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:10:
[...]

ik weet even niet wat ik bij de bedragen moet invullen. Neem aan het bedrag wat ik tegoed heb van Welkom Energie min de stornering van het laatste voorschot (blijft over 600 euro, welkombonus laten we maar zitten)
ik wacht ook nog op de MOI van ING. Geen echt hoge verwachting dat dat gaat lukken.

Dan staat er nog 'bedrag berekende BTW' op het formulier, is dat dan 21% van het vorderingsbedrag? Niet heel duidelijk allemaal, maar de vraag is natuurlijk ook of het uberhaupt zin heeft.
Bij wat je niet weet gewoon 'PM' (Pro Memorie) invullen. Kunt later altijd (desgevraagd) aanvullende informatie en bewijsstukken leveren. Maar geringe kans dat het zover komt. Dus nu niet onnodig volledig proberen te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Joyous-P schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:25:
[...]

Dan weten ze je als consument wel te vinden ;)

Misschien begint Jaapie wel een nieuw energie bedrijfje in 2022 en krijgen de ex-WE klanten een extra dikke welkombonus. :z
Ik hoor nu al dat liedje van k3. Welkom welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
PJW9779 schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:39:
[...]

Begin maar met gewoon asap de laatste incasso te storneren, als je nog op tijd bent, Dat kun je nu direct zélf doen.

Voor meer stornering heb je een MOI-procedure via je bank nodig. Maar daar zou ik niet teveel van verwachten. Banken-helpdesks willen daar niet altijd aan mee werken, dat moet je dan via hun juridische afdeling spelen. Maar je hebt ook de medewerking van de curator nodig, want de WE-rekeningen zijn geblokkeerd.
Heb ik gedaan. Ze krijgen nog een tientje van me. Ik vind het wel best. Hoor vanzelf wel hoe nu verder. Eerst maar eens een nieuwe leverancier zoeken. Ga me er zeker niet te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 18:28

Tweakriez

clicksmashstuff.com

[...]

ik weet even niet wat ik bij de bedragen moet invullen. Neem aan het bedrag wat ik tegoed heb van Welkom Energie min de stornering van het laatste voorschot (blijft over 600 euro, welkombonus laten we maar zitten)

Eerlijk gezegd had ik geen idee en heb ik gewoon 0 neergezet bij BTW. Vond dat niet het belangrijkste eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 22:10
Zo claim in gediend van ruim 4k

Erg benieuwd of we nog wat gaan zien…

Ik heb btw ook op 0 gezet

[ Voor 16% gewijzigd door Riddler85 op 14-11-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Iemand een idee wat je het beste kan doen om de factuur te betwisten vanwege de welkomstkorting van 0 euro? Ik ben 3 maanden bij WE geweest en na de laatste stornering hebben ze nog geld van mij tegoed. (Ik zou 96,77 terug moeten krijgen van ze maar heb een termijn van 181 gestorneerd). Zou dan voor die 3 maanden om 42,50 gaan.

Zou het trouwens een fijn idee vinden dat hetgeen ik nog moet betalen direct naar een medegedupeerde gaat, maar helaas leven we niet in zo'n wereld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paleda
  • Laatst online: 13-01 06:02
[...]

Maakt het nog uit of je hier een claim indient of bij Claimsagent.nl?
Moet je überhaupt een claim indienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Hoe meer werk er is voor de curator hoe minder geld voor de gedupeerden. Want de curator factureert natuurlijk een fors uurloon :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Mijn afrekening ook binnen. Schade is goed beperkt hier, was pas sinds augustus klant (gelukkig)…
Nog €190 tegoed, waarvan ik de laatste termijn van 134€ (oktober) al teruggeboekt had.. (opzich vreemd dat ze al die terugboekingen niet verwerkt hebben al..klopt dus eigenlijk geen donder van al die eindafrekeningen…) Restant maar aangeven bij curator, al is het maar voor de vorm… Welkomsbonus laat ik maar voor wat het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-09 10:37
EeePC schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:11:
Mijn afrekening ook binnen. Schade is goed beperkt hier, was pas sinds augustus klant (gelukkig)…
Nog €190 tegoed, waarvan ik de laatste termijn van 134€ (oktober) al teruggeboekt had.. (opzich vreemd dat ze al die terugboekingen niet verwerkt hebben al..klopt dus eigenlijk geen donder van al die eindafrekeningen…) Restant maar aangeven bij curator, al is het maar voor de vorm… Welkomsbonus laat ik maar voor wat het is..
Vandaag ook mijn eindnota ontvangen, maar de terugboeking is daar wel in verwerkt.

Edit: ik heb mij vergist, de terugboeking is nog niet verwerkt in, in rekening gebrachte termijnen op de eindnota. Ik heb oktober terugboekt.

[ Voor 15% gewijzigd door cyberdyne op 15-11-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shynta
cyberdyne schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:15:
[...]

Vandaag ook mijn eindnota ontvangen, maar de terugboeking is daar wel in verwerkt.
Als ik inlog op welkom energie is de terugboeking wel verwerkt. Dus dat ik het nog moet betalen.
Maar op de eindnota is het net of ik het betaald heb.
Pagina: 1 ... 32 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.