Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23
Loading2000 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:11:
[...]

In onze algemene voorwaarden staat echter dat dit inclusief leveringsovereenkomst is....als ik mij niet vergis.....

Morgen nog maar even contact zoeken met de ACM om te vragen of in hun ogen de lid 5 of lid 6 procedure gevolgd is, wat de motivatie daarvan is en de onderliggende stukken. Dan kunnen we dat meenemen.

Wie heeft de overeenkomst trouwens nog meer vernietigd op basis van 95m/52b?
Ik, indien voortzetting WE contract niet van toepassing is.

En onze voorwaarden hebben de redenering zelfs dubbel. Bij overdracht voortzetting rechten en plichten overeenkomst. Bij verstrkking AVG gegevens mag dit enkel in belang van de leveringsovereenkomst. Daar kan niemand om heen.

Nee, alles gaat voor Eneco/ACM stuk op de foutieve redenering dat het contract eindigde op 26 oktober of iig voor overdracht... De motie is daar ook wel duidelijk in, zeker impliciet, want dan zou doorstart bij publicatie al effectief onmogelijk zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 04-11-2021 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FaceDown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:38:
Ik heb mijn voorgestelde termijnbedrag van 520 (!) Euro naar 50 gezet via de app. De 17e geef ik de meterstanden door. De 20e ben ik naar Vattenfall. 50 euro zou die 2 dagen ruimschoots moeten dekken.
Openlijk alvast je fraude op een openbaar forum posten, top plan d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:12:
[...]

Ik, indien voortzetting WE contract niet van toepassing is.
Ik heb nog niks van Eneco gehoord, maar zodra ze met een 'contract' komen zal ik ze vriendelijk vragen het overgenomen contract te blijven honoreren. Nietig verklaren van het Eneco contract kan op basis van art. 52b gaswet, jurisprudentie is er al: https://uitspraken.rechts...11:BQ0185&showbutton=true. Op basis van modelcontract prijzen van andere aanbieders kan je denk ik ook wel de prijs van het geleverde gas/elektra laten vaststellen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:14:
[...]

Openlijk alvast je fraude op een openbaar forum posten, top plan d:)b
Welke fraude? Eneco geeft zelf aan dat ik voor de 18e mijn meterstanden door moet geven.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 13:21

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Loading2000 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:11:
[...]

In onze algemene voorwaarden staat echter dat dit inclusief leveringsovereenkomst is....als ik mij niet vergis.....

Morgen nog maar even contact zoeken met de ACM om te vragen of in hun ogen de lid 5 of lid 6 procedure gevolgd is, wat de motivatie daarvan is en de onderliggende stukken. Dan kunnen we dat meenemen.

Wie heeft de overeenkomst trouwens nog meer vernietigd op basis van 95m/52b?
Zoals het er nu naar uit ziet is noch lid 5 noch lid 6 gevolgd, maar direct na intrekken vergunning alles overgedragen aan Eneco. De 10 dagen volgens lid 5 zijn niet gevolgd, en ook is de curator niet in gelegenheid gesteld de klanten over te dragen.
Als Welkom in deze haar klantgegevens vooraf heeft overgedragen cq. verkocht aan Eneco, dan mag dat conform AVG uitsluitend indien dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van een overeenkomst. Dus moet Eneco je bestaande Welkom overeenkomst honoreren.
Ik ben bang dat het plannetje van Eneco, Welkom en ACM helaas fout gaat uitpakken voor Eneco, door de kleine actie om voor effectueringsdatum van de vergunningsintrekking al het klantenbestand van Welkom in bezit te nemen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
DaRealRenzel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:50:
[...]

Zoals het er nu naar uit ziet is noch lid 5 noch lid 6 gevolgd, maar direct na intrekken vergunning alles overgedragen aan Eneco. De 10 dagen volgens lid 5 zijn niet gevolgd, en ook is de curator niet in gelegenheid gesteld de klanten over te dragen.
Als Welkom in deze haar klantgegevens vooraf heeft overgedragen cq. verkocht aan Eneco, dan mag dat conform AVG uitsluitend indien dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van een overeenkomst. Dus moet Eneco je bestaande Welkom overeenkomst honoreren.
Ik ben bang dat het plannetje van Eneco, Welkom en ACM helaas fout gaat uitpakken voor Eneco, door de kleine actie om voor effectueringsdatum van de vergunningsintrekking al het klantenbestand van Welkom in bezit te nemen.
Bijna, de 10 dagen klopt niet omdat Onze Minister, ACM in deze als bevoegde instantie namens, besloten heeft dit in te korten tot een paar dagen (1 november).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-NL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-08 11:43
FaceDown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:47:
[...]

Welke fraude? Eneco geeft zelf aan dat ik voor de 18e mijn meterstanden door moet geven.
Dit is inderdaad geen fraude. Maar als dat wel zo was geweest wil je dan volgende keer wel je NAW-gegevens erbij plaatsen? Ondanks dat het forum openbaar is kan ik in de telefoongids geen meneer Face Down vinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de nou de beste manier om zo snel mogelijk van dat Eneco af te komen? Ik kan al terecht bij GC. Maar ik zit er toch minimaal 39 dagen verplicht aan vast? Ik snap het niet....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:59:
Wat is de nou de beste manier om zo snel mogelijk van dat Eneco af te komen? Ik kan al terecht bij GC. Maar ik zit er toch minimaal 39 dagen verplicht aan vast? Ik snap het niet....
In principe kun je gelijk overstappen maar de meeste partijen hanteren een bedenktermijn van minimaal 14 dagen. Geen idee hoe je aan de 39 dagen komt maar dat ligt niet aan Eneco. Ik ben vanaf 20 november in ieder geval aangemeld bij Vatenvall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:59:
Kijk in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier
daar staan veel tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:52
FaceDown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:47:
[...]

Volgens mij nemen ze opgeef datum als moment van de meterstand. Moet je dan niet alsnog de kosten tussen de 1e en 18e betalen? Stel jaar gebruik is 365 kuub dan pakken ze voor 18 dagen 18 kuub?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:28
Morpheusk schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:06:
[...]

Volgens mij nemen ze opgeef datum als moment van de meterstand. Moet je dan niet alsnog de kosten tussen de 1e en 18e betalen? Stel jaar gebruik is 365 kuub dan pakken ze voor 18 dagen 18 kuub?
En dat dan gecorrigeerd naar rato van stookgraaddagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:10
Onedayflyer682 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:03:
[...]

In principe kun je gelijk overstappen maar de meeste partijen hanteren een bedenktermijn van minimaal 14 dagen. Geen idee hoe je aan de 39 dagen komt maar dat ligt niet aan Eneco. Ik ben vanaf 20 november in ieder geval aangemeld bij Vatenvall.
Als je de genoemde dertig dagen en de genoemde 9 dagen optelt kom je op 39..

Maar het is dus officieel 30 dagen opzegtermijn als je voor 1 december opstapt en daarna is het 9 dagen. Even los van de mogelijkheid om bij een andere leverancier eerder terecht te kunnen (dat verschilt van persoon tot persoon en per leverancier)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
DaRealRenzel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:19:
[...]

Ik heb nog niks van Eneco gehoord, maar zodra ze met een 'contract' komen zal ik ze vriendelijk vragen het overgenomen contract te blijven honoreren. Nietig verklaren van het Eneco contract kan op basis van art. 52b gaswet, jurisprudentie is er al: https://uitspraken.rechts...11:BQ0185&showbutton=true. Op basis van modelcontract prijzen van andere aanbieders kan je denk ik ook wel de prijs van het geleverde gas/elektra laten vaststellen.
Voor iedereen die geen zin heeft om door de uitspraak te gaan heb ik dat maar even gedaan voor de relevante tekst:
4.5 [geïntimeerde] heeft zich beroepen op zowel artikel 95m Elektriciteitswet 1998 (door hem per abuis aangeduid als Energiewet) als artikel 52b Gaswet. Beide bepalingen leggen op energieleveranciers als Energiedirect een informatieplicht. Die informatieplicht ziet onder meer op het verstrekken van de voorwaarden van de overeenkomst vóór het sluiten ervan (het eerste lid van beide bepalingen) en het “te allen tijde” verstrekken van “transparante informatie” over de geldende tarieven en voorwaarden (idem het tweede lid). Volgens [geïntimeerde] heeft hij de voorwaarden (waaronder de tarieven) bij gelegenheid van het sluiten van de overeenkomst niet ontvangen. Ook heeft [geïntimeerde] zich erop beroepen dat hij bij monde van zijn echtgenote zeer frequent naar aanleiding van nota’s heeft gevraagd of de in rekening gebrachte bedragen juist kunnen zijn, dat bij die gelegenheid steeds is gezegd dat alles goed zou komen en dat nooit een begrijpelijke uitleg van de nota’s is gegeven. Op grond van een en ander heeft [geïntimeerde] de vernietiging van de overeenkomst ingeroepen (het vierde lid van beide bepalingen).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 09:09
Barre73 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:12:
[...]

Als je de genoemde dertig dagen en de genoemde 9 dagen optelt kom je op 39..

Maar het is dus officieel 30 dagen opzegtermijn als je voor 1 december opstapt en daarna is het 9 dagen. Even los van de mogelijkheid om bij een andere leverancier eerder terecht te kunnen (dat verschilt van persoon tot persoon en per leverancier)
als je nu wil overstappen is het officieel 30 dagen, dus dan heb je 5 december een andere leverancier.
als je ná 30 november opzegt, heb je een opzegtermijn van 9 dagen, dus 1 december overstappen is per 9 december een andere leverancier.

het is niet een optelsom van 30 dagen + 9 dagen opzegtermijn, hè?!

the older I get, the better I was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:40
Denk niet dat we ons heel veel zorgen hoeven te maken over "eerder" overstappen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQ-AFkBDKXgsLwKw4eaVaEid-mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8oDPOgCGO9Uq0SYebyT7PBe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Nism0 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:31:
Denk niet dat we ons heel veel zorgen hoeven te maken over "eerder" overstappen:

[Afbeelding]
En onbepaalde tijd is 0 euro.

Zie ook eerder berichten, bijv. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/69281128

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 05-11-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oneday hoe heb je dan opgezegd bij Eneco want je zit er toch verplicht 30 dagen aan vast?

Volgens mij kan ik gewoon bi mijn nieuwe leverancier terecht maar ik dacht dat ik verplicht tot 1 december bij Eneco moet blijven. Als ik mij nu aanmeld bij mijn nieuwe energieleverancier dan betaal ik straks zelfs nog dubbel?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:38:
@oneday hoe heb je dan opgezegd bij Eneco want je zit er toch verplicht 30 dagen aan vast?
Kijk hier eens Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zegt niet dat je niet gehouden kan worden aan de opzegtermijn! Dit is slechts bij voortijdige beëindiging van een contract met bepaalde duur! Maargoed, in deze casus boeit toch niks meer.

Ondertussen heb ik nog wel meer argumentatie voor Eneco, ze hebben onze klantgegevens op illegale wijze (voor 1 november mail, contract liep nog) op basis van onze overeenkomst met WE. Dus hadden ze de data moeten vernietigen en een datalek moeten melden ofzo :+ . Alle voorvloeiende schade uit die actie mogen ze ook gewoon mooi lappen.

Ik heb niet eens meer zin om de wet op te zoeken hiervoor...

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 05-11-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Medione1210 ja dat weet ik wel, maar dat is de standaard hoe over te stappen. Dit gaat om een speciaal geval met Welkom en Eneco, dan gelden er andere regels, daar vraag ik nou juist naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Laatst online: 10-09 13:40
Dat bericht impliceerd dat er een contractueel opzegtermijn is. Maar wij hebben geen contract met Eneco dus ik neem aan ook geen opzegtermijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eneco: "Zoals bepaald door de ACM geldt in november een overgangsperiode, waarin je het contract kunt opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Vanaf 1 december 2021 kun je je contract opzeggen met een opzegtermijn van 9 dagen."

Dus je zit er dan toch verplicht aan vast? "Zoals bepaald door de ACM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:26
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:41:

Ondertussen heb ik nog wel meer argumentatie voor Eneco, ze hebben onze klantgegevens op illegale wijze (voor 1 november mail, contract liep nog) op basis van onze overeenkomst met WE. Dus hadden ze de data moeten vernietigen en een datalek moeten melden ofzo :+ . Alle voorvloeiende schade uit die actie mogen ze ook gewoon mooi lappen.

Dat zou dan toch een datalek bij WE moeten zijn? Al begint dit imho wel erg op spijkers naar laag water zoeken te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
@Verwijderd
Ach, welke speelkaart wil je toepassen?

- Van de elektriciteitswet art 95m?
- Van de gaswet art 52b?
- Van de AVG het onrechtmatig verkrijgen persoonsinformatie?
- Van het besluit energieleveringszekerheid het gebrek aan dwang tot nieuw contract obv Lid 5?
- Obv algemene wetgeving dat zo'n mail geen officiele voorwaarden zijn?

Het is echt om te janken :')

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 05-11-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dennism schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:46:
[...]

Dat zou dan toch een datalek bij WE moeten zijn? Al begint dit imho wel erg op spijkers naar laag water zoeken te lijken.
Naja, geen datalek. In ieder geval hebben ze de data onrechtmatig verkregen en hadden er zonder mijn toestemming dan niks mee mogen doen, behalve vernietiging.
Uw gegevens
1. Verwerking persoonsgegevens Welkom Energie verwerkt uw
persoonsgegevens zorgvuldig en in overeenstemming met de geldende wet- en
regelgeving. Mocht Welkom Energie samenwerken met externe partners dan
kunnen wij gegevens uitwisselen om de uitvoering van de
leveringsovereenkomst mogelijk te maken.
Vanzelfsprekend hanteren we
daarbij altijd de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Onze voorwaarden bij WE

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 05-11-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Laatst online: 12-09 20:07
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:41:
Dat zegt niet dat je niet gehouden kan worden aan de opzegtermijn! Dit is slechts bij voortijdige beëindiging van een contract met bepaalde duur! Maargoed, in deze casus boeit toch niks meer.

Ik hoop dat de curator faillisements pauliana in gaat stellen. Klantenbestand is overgedragen aan Eneco voor een schijntje, net kort voor t faillisement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANSXDA65
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Vandaag krijgen we de mail van Eneco. Ik heb het idee dat hier een aantal goede "advocaten" zitten als ik de verhalen lees. Maak ik met onderstaande tekst goed bezwaar? Vraag me af of ik bij de eerste zin meer argumentatie moet benoemen waarom ik dat vind maar heb daar nog niet de juiste bewoording voor.

L.s.

met de voorgestelde tarieven ga ik niet akkoord aangezien ik van mening ben dat Eneco het contract dat ik met Welkom Energie heb moet overnemen.

Ik accepteer daarom de voorgestelde/tarieven niet en beroep me daarbij op art. 52b van de gaswet.

Laatste punt dat ik wil benoemen is dat als ik nu bij Eneco een modelcontract afsluit ik aanzienlijk lagere tarieven zou krijgen dan nu worden voorgesteld. Zou u kunnen toelichten hoe dit kan?

M.vr.gr.
<Naam>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
geishin schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:54:
[...]

Ik hoop dat de curator faillisements pauliana in gaat stellen. Klantenbestand is overgedragen aan Eneco voor een schijntje, net kort voor t faillisement
Oohja, das ook niet mijn probleem, maar dat van Eneco. Die heeft betaald voor AVG data die ze niet mochten hebben. De curator gaat niet betalen. Ergo, betaald voor gebakken lucht.

Of ziet iemand wel een reden waarom dit had gemogen? Vziw is alles aan zijde Eneco zo onderhand gebaseerd op het idee dat het contract al op 26 oktober was beëindigd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier heel veel wettelijke teksten en juridisch jargon. Ik denk dat de meesten meer en vooral geholpen zijn met concreet advies hoe je z.s.m. wegkomt bij Eneco, met zo mijn mogelijk schade. Z.s.m. opzeggen en je verlies nemen, meer zit er niet in denk ik?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijsd
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:59:
Ik lees hier heel veel wettelijke teksten en juridisch jargon. Ik denk dat de meesten meer en vooral geholpen zijn met concreet advies hoe je z.s.m. wegkomt bij Eneco, met zo mijn mogelijk schade. Z.s.m. opzeggen en je verlies nemen, meer zit er niet in denk ik?
Ik heb eerder deze week een overeenkomst afgesloten bij vattenfal met een ingangsdatum van 5 december (tarieven van Eneco bekend per 5 november + 1 maand opzegtermijn). Ik heb zojuist via de whatsapp contact gehad met vattenfall en die hebben mijn contract naar voren getrokken: ingang per 19 november. Ze hanteren op dit moment 14 dagen tijd om alle klanten van Eneco fatsoenlijk over te zetten (blijkbaar..). Zij regelen ook het opzeggen met Eneco en bevstigen dit via de app. Wat mij betreft is dit de kortste klap om zoveel mogelijk de schade voor nu te beperken. Ik ga daarna wel kijken wat voor geld ik waar nog terug kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
1 december kun je toch gewoon weg bij Eneco zonder gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:57:
[...]

Oohja, das ook niet mijn probleem, maar dat van Eneco. Die heeft betaald voor AVG data die ze niet mochten hebben. De curator gaat niet betalen. Ergo, betaald voor gebakken lucht.

Of ziet iemand wel een reden waarom dit had gemogen? Vziw is alles aan zijde Eneco zo onderhand gebaseerd op het idee dat het contract al op 26 oktober was beëindigd....
Ik vraag me eerder af op welke je basis je concludeert dat het niet mag. Welk specifieke artikel van de AVG hanteer je daarvoor?

Ik, met mijn boeren verstand, kan me immers perfect voorstellen dat wanneer ik een bedrijf zou hebben en de klanten van een ander bedrijf over zou willen / moeten (laten we er even vanuit gaat dat dit klopt en dat de ACM inderdaad op wettelijk correcte wijze dat proces doorlopen heeft) nemen per 1-11 00:00, dat er dan een legitieme reden is om voor 1-11 al de gegevens te verwerken zodat deze levering niet in gevaar komt.

Ik kan mij immers prima voorstellen dat 1 van de 6 grondslagen hier van toepassing wordt geacht.
U heeft toestemming van de persoon om wie het gaat.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om een overeenkomst uit te voeren.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken omdat u dit wettelijk verplicht bent.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om vitale belangen te beschermen.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om een taak van algemeen belang of openbaar gezag uit te oefenen.
Het is noodzakelijk om gegevens te verwerken om uw gerechtvaardigde belang te behartigen.
https://autoriteitpersoon...ersoonsgegevens-verwerken

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 05-11-2021 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
Dennism schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:09:
[...]

Ik vraag me eerder af op welke je basis je concludeert dat het niet mag. Welk specifieke artikel van de AVG hanteer je daarvoor?

Ik, met mijn boeren verstand, kan me immers perfect voorstellen dat wanneer ik een bedrijf zou hebben en de klanten van een ander bedrijf over zou willen / moeten nemen per 1-11 00:00, dat er dan een legitieme reden is om voor 1-11 al de gegevens te verwerken zodat deze levering niet in gevaar komt.

Ik kan mij immers prima voorstellen dat 1 van de 6 grondslagen hier van toepassing wordt geacht.

[...]

https://autoriteitpersoon...ersoonsgegevens-verwerken
Maar dan moeten ze ook het WE contract voortzetten ;)

Anders zou Lid 6 hier ook in voorzien en is het belang belangrijk idd.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 05-11-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:12:
[...]

Maar dan moeten ze ook het WE contract voortzetten ;)
Laten we die discussie even niet gaan voeren en het sec houden bij of dit een overtreding van de AVG zou zijn.
Immers als het via het andere artikel, 2.6? uit mijn hoofd, wel van toepassing is hadden die gegevens ook voor 1-11 gedeeld moeten worden voor een ordelijke overgang.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 05-11-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Kees-Jan schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:24:
[...]

als je nu wil overstappen is het officieel 30 dagen, dus dan heb je 5 december een andere leverancier.
als je ná 30 november opzegt, heb je een opzegtermijn van 9 dagen, dus 1 december overstappen is per 9 december een andere leverancier.

het is niet een optelsom van 30 dagen + 9 dagen opzegtermijn, hè?!
Dat weet ik wel en dat schreef ik volgens mij ook. Ik reageerde op de vraag van @Verwijderd die een getal van 39 dagen noemde. De enige manier waarop iemand aan 39 dagen kan komen is door die 30 en die 9 op te tellen. Hetgeen niet klopt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dennism schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:14:
[...]

Laten we die discussie even niet gaan voeren en het sec houden bij of dit een overtreding van de AVG zou zijn.
Immers als het via het andere artikel, 2.6? uit mijn hoofd, wel van toepassing is hadden die gegevens ook voor 1-11 gedeeld moeten worden voor een ordelijke overgang.
Klopt. Ik wacht nog op ACM/MinEZK of 2.6/3.6 plaats heeft gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loading2000
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-08 08:05
HANSXDA65 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:56:
Vandaag krijgen we de mail van Eneco. Ik heb het idee dat hier een aantal goede "advocaten" zitten als ik de verhalen lees. Maak ik met onderstaande tekst goed bezwaar? Vraag me af of ik bij de eerste zin meer argumentatie moet benoemen waarom ik dat vind maar heb daar nog niet de juiste bewoording voor.

L.s.

met de voorgestelde tarieven ga ik niet akkoord aangezien ik van mening ben dat Eneco het contract dat ik met Welkom Energie heb moet overnemen.

Ik accepteer daarom de voorgestelde/tarieven niet en beroep me daarbij op art. 52b van de gaswet.

Laatste punt dat ik wil benoemen is dat als ik nu bij Eneco een modelcontract afsluit ik aanzienlijk lagere tarieven zou krijgen dan nu worden voorgesteld. Zou u kunnen toelichten hoe dit kan?

M.vr.gr.
<Naam>
Ik had je brief iets anders ingestoken en door een jurist / iemand van rechtsbijstand op laten stellen.
Ik wil je best wat tips geven, maar bedenk dan wel dat die van een username van een forum komen.

- Als je iets "van mening" bent dan moet je ook uitleggen waarom, een mening zelf doet er niet zoveel toe
- Je zou iets kunnen zeggen dat je op datum x door Eneco bent geïnformeerd dat je per datum x klant bij Eneco bent, maar dat je nooit een aanbod voor een overeenkomst hebt ontvangen en ook niet hebt aanvaard. Er is dus geen overeenkomst tot stand gekomen en je hebt ook niet de intentie om met Eneco een overeenkomst tot stand te brengen. Alle voorwaarden voor een overeenkomst ontbreken.

- Mocht Eneco onverwijld vasthouden in de veronderstelling dat er sprake is van een overeenkomst, hetgeen volgens u uitdrukkelijk niet het geval is, dan kan Eneco deze brief beschouwen als mededeling waarin deze veronderstelde overeenkomst met terugwerkende kracht per 1 november buitenrechtelijk vernietigt wordt conform art. 95m lid 4 Electriciteitswet 1998 en/of art. 52 lid 4 Gaswet. (dit omdat het contract 1 november in zou gaan maar je pas op 5 november de voorwaarden hebt ontvangen, dat hoef je Eneco echter niet uit te leggen. Ook omdat de tarieven die je nog moet ontvangen niet als eerlijk worden beschouwd).

- Dan iets met vertrouwen voldoende geïnformeerd en bevestiging.

- Die laatste zin had ik uit die brief weggelaten en die vraag via een andere weg aan Eneco gevraagd.

Succes!

-edit- Je kan het ook op de manier van bijvoorbeeld Videokeizer hieronder proberen natuurlijk. De energie die je gebruikt moet wel ergens afgetikt gaan worden namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Loading2000 op 05-11-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, die discussie mag hier Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

[ Voor 88% gewijzigd door Perkouw op 05-11-2021 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
*knip*, die discussie mag hier Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

[ Voor 82% gewijzigd door Perkouw op 05-11-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:52:
Kunnen we overigens het termijnbedrag zonder probleem storneren? Ik heb Eneco namelijk geen toestemming gegeven voor incasso.
Storneren kan altijd, ook al heb je wel toestemming gegeven voor de incasso.

Het ontslaat je natuurlijk niet van een betalingsverplichting. In het algemeen krijg je dan een brief waarin wordt gevraagd of je alsnog bedrag x wil betalen en indien dat niet binnen twee weken gebeurd dat er incassokosten a zoveel euro bijkomen etc.

Er kunnen ook andere consequenties aan zitten. Bij veel energiemaatschappijen vervalt een welkomstbonus als niet alle automatische incasso's lukken of wanneer je een automatische incasso storneert .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 10:19
JeroenE schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:51:
[...]
Er kunnen ook andere consequenties aan zitten. Bij veel energiemaatschappijen vervalt een welkomstbonus als niet alle automatische incasso's lukken of wanneer je een automatische incasso storneert .
Zou wel een goede grap zijn als we een welkomstbonus bij Eneco krijgen _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esevr
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11-2021
Vanaf wanneer kunnen we opzeggen bij ENECO en wat is nu het beste om te doen? Modelcontract afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
esevr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:03:
Vanaf wanneer kunnen we opzeggen bij ENECO en wat is nu het beste om te doen? Modelcontract afsluiten?
Opzeggen kan al sinds 1 november maar overstappen pas 30 dagen later. Dus vandaag opzeggen (dus vandaag een nieuwe contract afsluiten bij een andere partij) betekent opzeggen per 5 december 2021).

En ja, een modelcontract met variabele tarieven lijkt nu in alle gevallen het slimste om te doen voor de komende 4 tot 5 maanden. Waar je dat doet is een ander verhaal en voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
esevr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:03:
Sinds 1 november kan je opzeggen, het beste is natuurlijk afhankelijk van jouw verbruik en wensen. Maar een modelcontract is momenteel inderdaad vaak de logische oplossing, dan heb je tot 1 januari relatief lage tarieven en kan je na 1 januari verder kijken omdat je gewoon kan opzeggen daar het een variabel contract is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esevr
wpeterw schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:10:
[...]

Je kunt volgens mij beter een 3 jaar vast afsluiten nu. Bij een koude december zullen de tarieven nog verder stijgen. Ik heb 3 jaar vast bij Vattenfall afgesloten en de boete (max 250) bij vervroegd opzeggen ingecalculeerd.
Dus je moet een boete betalen als je nu opgezegd bij ENECO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-09 16:52
[...]

Je kunt volgens mij beter een 3 jaar vast afsluiten nu. Bij een koude december zullen de tarieven nog verder stijgen. Ik heb 3 jaar vast bij Vattenfall afgesloten en de boete (max 250) bij vervroegd opzeggen ingecalculeerd.
Hoe kom je aan een boete van 250,- variabel is 0,- euro en binnen 1 jaar contract is het 50,- meende ik loopt vervolgens wel op als je bijvoorbeeld binnen een 3 jarig contract wil opzeggen.

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Het meest logische voor nu lijkt mij:

1).Contract Eneco niet accepteren (zover mogelijk).
2).Modelcontract proberen af te sluiten met een directe ingangsdatum (in mijn geval Vattenfall, zij zijn gisteren begonnen met leveren).

Alleen wanneer er in de toekomst besloten wordt dat Eneco de contracten van WE moet respecteren omdat de "overname" niet volgens de juiste regels is gegaan ga ik er financieel op achteruit.

Het zou een overweging kunnen zijn om de boete van een 3 jarig contract te accepteren maar dan betaal je in ieder geval (in mijn geval) in november en december al een hoger tarief, nu alleen een (waarschijnlijk) hoog tarief voor de maanden januari tm maart 2022, wanneer de tarieven in maart/april weer gaan dalen ga ik weer verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Snarfie31 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:16:
[...]

Hoe kom je aan een boete van 250,- variabel is 0,- euro en binnen 1 jaar contract is het 50,- meende ik loopt vervolgens wel op als je bijvoorbeeld binnen een 3 jarig contract wil opzeggen.
Je zegt het zelf al. Hij heeft het over een drie jarig contract. Als je dat alsnog in het eerste half jaar opzegt, omdat in de zomer de tarieven toch weer goed dalen, dan zit je aan 2x125=250 euro boete.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:39:
Dus vandaag lekker weg bij die engerds van Eneco met hun idiote tarieven, en vanaf morgen power van mijn vrienden van Greenchoice.
Die dan weer voor 30% eigendom zijn van Eneco... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:55
Jur schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:20:
Het meest logische voor nu lijkt mij:

1).Contract Eneco niet accepteren (zover mogelijk).
2).Modelcontract proberen af te sluiten met een directe ingangsdatum (in mijn geval Vattenfall, zij zijn gisteren begonnen met leveren).

Alleen wanneer er in de toekomst besloten wordt dat Eneco de contracten van WE moet respecteren omdat de "overname" niet volgens de juiste regels is gegaan ga ik er financieel op achteruit.

Het zou een overweging kunnen zijn om de boete van een 3 jarig contract te accepteren maar dan betaal je in ieder geval (in mijn geval) in november en december al een hoger tarief, nu alleen een (waarschijnlijk) hoog tarief voor de maanden januari tm maart 2022, wanneer de tarieven in maart/april weer gaan dalen ga ik weer verder kijken.
Helaas lukt dit niet meer. Personeel heeft opdracht gekregen om de opzegtermijn te respecteren dus je kan pas na aanmelding 14 dagen later bij ze terecht.
Ik had zelf eind oktober al bij vattenfall aangemeld en mijn contract gaat 11-11-2021 in.
Het blijft alleen onduidelijk of ik dat ergens een boete moet betalen aan Eneco omdat ik dan maar 11??? dagen bij ze ben gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esevr
Hoe heeft de rest dit geregeld? Hoe kunnen mensen al vanaf de 17e bij een andere leverancier terecht?
Je zit toch tm 1 december bij eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als ik het goed gelezen heb mogen ze geen boete vragen voor een onbepaald contract. Maar wie weet, ik durf het niet meer te voorspellen :)

Zijn er wellicht andere aanbieders die hun modelcontract wel direct kunnen laten ingaan? Heb het gevoel dat alle opties om dat te regelen inmiddels zijn gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
esevr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:39:
Hoe heeft de rest dit geregeld? Hoe kunnen mensen al vanaf de 17e bij een andere leverancier terecht?
Je zit toch tm 1 december bij eneco?
het is mensen gelukt om het contract per direct over te zetten bij Vattenfall. Neem contact op met ze. Wettelijke bedenktijd is 14 dagen dus wellicht kan je het over 14 dagen laten starten.

[ Voor 10% gewijzigd door wimpod op 05-11-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

[...]

Vervroegd opzeggen waarvan? Je hebt geen contract met Eneco. Het contract met Welkom Energie is beëindigd.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Let op we hebben niet voor niets een topicwaarschuwing mensen. Zie ook de link naar Overstappen naar een nieuwe energieleverancier.

Graag weer ontopic verder mensen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
FaceDown schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:44:
[...]

Vervroegd opzeggen waarvan? Je hebt geen contract met Eneco. Het contract met Welkom Energie is beëindigd.
Iets verder teruglezen, men praat over een 3jr contract bij VF welke eventueel na een half jaar opgezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:57:
[...]

Op 27/10 heeft ACM meegedeeld dat de vergunning is ingetrokken per 1/11 en dat derhalve de contracten bij WE worden beeindigd per 1/11. Per moment van die berichtgeving op 27/10 mocht/moest WE volgens de wettelijke regelingen voor deze situaties de klantgegevens binnen tien dagen overdragen/verkopen. Dat is gebeurd en Eneco levert per 1/11 gas en elektra.

Ik ben met je eens dat er over opzegtermijnen en tarieven onduidelijkheid bestaat en dat het erg wenselijk is dat daar duidelijkheid over komt. Maar bovenstaande staat zo in de wet en is zo uitgevoerd, als je kijkt naar de datum waarop berichtgeving intrekking vergunning kwam en de datum per wanneer die intrekking is ingegaan.

(Hierna hou ik op met proberen jou te laten zien wat wetgeving zegt.)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loading2000
Pre-pack dus, de curator heeft dat toegegeven aan Energeia, aldus Energeia.
Zie dit artikel op hun website:

Het faillissement van Welkom Energie was voorbereid
Eneco's snelle overname van het klantenbestand van de omgevallen leverancier Welkom Energie riep in de sector vragen op. Het blijkt om een pre-pack te gaan, een voorbereid faillissement, waarbij het plan voor na de omval al klaar ligt.

De klanten van Welkom Energie moeten met vragen over welkomstbonussen en teveel betaalde voorschotten naar de curator.(Foto: Annette Fischer/Unsplash)

De tijdlijn rondom het intrekken van de leveringsvergunning, het faillissement en de overname van het klantenbestand van Welkom Energie deed een aantal wenkbrauwen fronsen, waaronder die van energie-expert Sjak Lomme. Op 16 oktober bleek dat energieleverancier Eneco in overleg was met Welkom Energie om de klanten over te nemen. Op 25 oktober concludeerde toezichthouder Autoriteit Consument en Markt dat er na overname van het klantenbestand voldoende concurrentie over zou blijven in de markt. Op 26 oktober kondigde de ACM aan dat de leveringsvergunning van Welkom Energie op verzoek van het bedrijf per 1 november werd ingetrokken. Dat betekende dat op 27 oktober de vensterperiode in ging, een periode waarin klanten niet mogen overstappen. Diezelfde dag werd bekend gemaakt dat Eneco de klanten van Welkom zou overnemen. Op 29 oktober werd het faillissement uitgesproken.

Voor de buitenstaander leek het alsof een reguliere overname, waarbij bepaalde contractuele verplichtingen die Welkom Energie was aangegaan met klanten overgenomen zouden moeten worden, door de tijd was ingehaald door een overname in de vensterperiode, waarbij alle bestaande contractuele verplichtingen vervallen. Dat is in het voordeel van Eneco, maar in het nadeel van de klanten, stelde Sjak Lomme. Had de ACM daar niet een andere rol in kunnen spelen?

Nee, stelt de ACM in antwoord op vragen van Energeia. Als de leveringsvergunning wordt ingetrokken, is de primaire focus om te zorgen dat klanten nog steeds gas en stroom krijgen. Daarmee dient de toezichthouder het belang van de consumenten. De taak van de toezichthouder is op dat moment niet het vinden van het goedkoopste contract. Het is ook niet aan de ACM om in te grijpen in marktprocessen, als er bijvoorbeeld onderhandelingen over een overname lopen. De ACM herkent zich dan ook niet in de situatie zoals Lomme die in zijn artikel schetst.

Dat kan goed kloppen, want het blijkt dat in het geval van Welkom Energie achter de schermen al werd gewerkt aan de voorbereiding van het faillissement. Dat kan in een zogeheten “pre-pack”-constructie, die hoogleraar global finance & restructuring law Omar Salah eerder in Energeia uiteenzette. Ziet een bedrijf aankomen dat het om zal vallen, dan kan dat bedrijf aan de rechtbank vragen om de rechter-commissaris en de curator al voor het uitspreken van het faillissement mee te laten kijken. Op die manier kan na het uitspreken van het faillissement snel worden gehandeld. De curator heeft aan Energeia bevestigd dat in het geval van Welkom sprake was van zo'n pre-pack-constructie.

Nieuwe contractvoorwaarden
De voormalige Welkom-klanten hebben deze donderdag een brief ontvangen van Eneco met daarin hun nieuwe tarieven. Die liggen beduidend hoger dan de tarieven die met Welkom waren overeengekomen. De voormalige Welkom-klanten kunnen kiezen om over te stappen naar een andere leverancier. In de maand november geldt daarvoor een opzegtermijn van dertig dagen, na 1 december hebben de klanten nog maar een opzegtermijn van negen dagen. Blijven de klanten wel bij Eneco, dan liggen de tarieven tot 1 maart vast. Daarna wordt bekeken of de marktsituatie aanleiding geeft om de tarieven aan te passen (Eneco meldt in de brief te verwachten dat de tarieven dan zullen kunnen dalen). De termijnbedragen ontvangen klanten komende vrijdag. Eneco baseert deze maandelijkse voorschotbedragen op het jaarverbruik. Het bedrijf waarschuwt klanten dat, als zij eerder besluiten over te stappen, het zeer wel mogelijk is dat zij op hun eindfactuur moeten bijbetalen, omdat in de winter nu eenmaal meer wordt verbruikt dan in de zomer.
In geval van een faillissement is dus de taak van de toezichthouder om zeker te stellen dat de klanten stroom en gas blijven krijgen. Het is in eerste instantie aan het bedrijf en de curator om een nieuwe leverancier te vinden, en het klantenbestand te verkopen. Lukt dat niet, dan volgt een restverdeling, waarbij de toezichthouder de klanten toewijst aan de andere leveranciers op basis van een verdeelsleutel. In het geval van Welkom was faillissement onafwendbaar, en keken rechter-commissaris en curator al enige tijd mee. Eneco laat weten dat Welkom contact heeft gezocht om het klantenbestand over te nemen, juist omdat Welkom dat faillissement aan zag komen. Die overname is vervolgens goedgekeurd door de rechter-commissaris. Enkele dagen later is het faillissement officieel uitgesproken. Ingrijpen in dat marktproces is niet de taak van de ACM, stelt de toezichthouder.

De curator laat weten dat er geen enkele interesse voor een overname was geweest, als bedrijven de contractuele verplichtingen die Welkom was aangegaan met de klanten hadden moeten overnemen. Welkom Energie heeft haar klanten tot 1 november, dus twee dagen na het faillissement, beleverd, waarna de levering is overgenomen door Eneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:14
Een interessant artikel van Energeia vandaag.

Edit: tekst van het artikel weggehaald, @Loading2000 was net eerder :+

[ Voor 101% gewijzigd door Melkunie op 05-11-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Super, thanks, kunnen we daar op in gaan haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch1992!
  • Laatst online: 19-11-2021
Ben ik de enige die nog niets van Eneco vernomen heeft?

Heb de mails vanuit Welkom Energie wel ontvangen waarvan 30-10-21 de laatste vanuit de curator.
Echter nog niets vanuit Eneco.

Net wel vast aangemeld bij ANWB Energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
https://www.volkskrant.nl...op-van-gasterra~b2529d0f/

[ Voor 4% gewijzigd door dwdd op 05-11-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loading2000
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:02:
Super, thanks, kunnen we daar op in gaan haken.
Deze zin is echt een gotspe:

"Het is ook niet aan de ACM om in te grijpen in marktprocessen, als er bijvoorbeeld onderhandelingen over een overname lopen."

Ik ga van het weekend wel even wat dieper graven en hoop volgende week op antwoorden wat de ACM denkt gevolgd te hebben (lid 5 of 6) en hoe het "ingrijpen in het overnameproces" en het "overnameproces uberhaupt" nu eigenlijk gegaan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Loading2000 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:57:
De termijnbedragen ontvangen klanten komende vrijdag.
zullen ze vandaag na sluitingstijd wel doen, zijn ze telefonisch niet meer bereikbaar en hebben de klanten een "afkoelingsperiode in het weekend"..........

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GENETX
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 09:26
*knip*, reactie op moderatie graag in het feedback topic of via DM.

[ Voor 85% gewijzigd door Perkouw op 05-11-2021 11:26 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
ik zit er aan te denken om een eigen energiemaatschappij te beginnen. enige wat ik doe ik klanten overnemen van failliete energiemaatschappijen. Zal de ACM fijn vinden O+

tarieven zijn dan 1000 euro per KWH dal/piek en 1000 euro per M3 gas. opzeggen kan natuurlijk na 30 dagen.

maar hey! je komt in ieder geval niet in de kou te zitten.

ben ook nog bereid om 100 euro per klant te betalen die ik overneem van de failliete maatschappij wat veel meer is dan Eneco heeft betaald!

[ Voor 17% gewijzigd door Crysania op 05-11-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06

Nieuwe contractvoorwaarden
De voormalige Welkom-klanten hebben deze donderdag een brief ontvangen van Eneco met daarin hun nieuwe tarieven.
Ik heb noch een brief danwel een email ontvangen gisteren met tarieven. Anderen wel?

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fendt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 17:28
Beefhead schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb noch een brief danwel een email ontvangen gisteren met tarieven. Anderen wel?
Ik heb ook nog niets vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

[...]

Ook nog niks gehoord van Eneco, nog geen brief of mail.

Ik ben inmiddels per 3dec overgestapt naar Engie, ben alleen wel benieuwd wat ik deze maand mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
fendt schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb ook nog niets vernomen.
Ook ik heb niets vernomen. In een chat met Eneco kreeg ik het volgende te horen:

Wanneer krijgen klanten van welkom energie een formeel aanbod van Eneco?
woensdag 03 november 2021 20:02
Malte
Op 1 december!
woensdag 03 november 2021 20:03

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online

In geval van een faillissement is dus de taak van de toezichthouder om zeker te stellen dat de klanten stroom en gas blijven krijgen. Het is in eerste instantie aan het bedrijf en de curator om een nieuwe leverancier te vinden, en het klantenbestand te verkopen. Lukt dat niet, dan volgt een restverdeling, waarbij de toezichthouder de klanten toewijst aan de andere leveranciers op basis van een verdeelsleutel. In het geval van Welkom was faillissement onafwendbaar, en keken rechter-commissaris en curator al enige tijd mee. Eneco laat weten dat Welkom contact heeft gezocht om het klantenbestand over te nemen, juist omdat Welkom dat faillissement aan zag komen. Die overname is vervolgens goedgekeurd door de rechter-commissaris. Enkele dagen later is het faillissement officieel uitgesproken. Ingrijpen in dat marktproces is niet de taak van de ACM, stelt de toezichthouder.

De curator laat weten dat er geen enkele interesse voor een overname was geweest, als bedrijven de contractuele verplichtingen die Welkom was aangegaan met de klanten hadden moeten overnemen. Welkom Energie heeft haar klanten tot 1 november, dus twee dagen na het faillissement, beleverd, waarna de levering is overgenomen door Eneco
Ik zie het klantenbestand als het contract. Dat had uitgevoerd moeten worden, niet vernietigd,
Dat was niet te verkopen, dus had men (rechtercoomissaris + curator) het naar rato moeten toewijzen.
Zij hebben een fout gemaakt. Zij hadden moeten meewegen dat er 3 partijen zijn, niet 2.

De kosten voor de daarmee gedupeerde maar overlevende leveranciers worden dan eerlijk verdeeld.
Ik zie ook in de wetten dat daar financiering voor voorzien is. Leveranciers blijven tov alkaar in gelijk speelveld.
De uiteindelijke kosten kunnen/moeten ze dan in de toekomst op de consumenten verhalen.
Me dunkt dat het leed dan tamelijk eerlijk wordt verdeeld.

(Ik ben geen belanghebbende, maar mijn leverancier kan ook in de problemen komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb van ACM een mail ontvangen met daarin verwijzingen naar wetteksten e.d.
Ik kan er niet mee uit de voeten, iemand hier die daarbij kan helpen?
Informatie over uw rechten
De ACM geeft vergunningen uit voor energieleveranciers (zie Het leveren van elektriciteit en gas | ACM.nl). Een van de afspraken is dat een leverancier genoeg geld moet hebben om energie in te kunnen kopen. Wanneer een energieleverancier die afspraken niet kan nakomen, start de ACM een regeling dieervoor zorgt dat alle klanten energie blijven krijgen. Die regeling begint met het intrekken van de vergunning.

Deze regeling heet het Besluit leveringszekerheid Elektriciteitswet 1998: wetten.nl - Regeling - Besluit leveringszekerheid Elektriciteitswet 1998 - BWBR0019567 (overheid.nl).
https://wetten.overheid.nl/BWBR0019567/2018-10-01

De toelichting bij dit besluit kunt u hier raadplegen: Staatsblad 2006, 104 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen (officielebekendmakingen.nl) en Staatsblad 2018, 231 | Overheid.nl > Officiële bekendmakingen (officielebekendmakingen.nl).
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2006-104.html
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2018-231.html

De reguliere opzegtermijn voor een energiecontract is 30 dagen (zie wetten.nl - Regeling - Elektriciteitswet 1998 - BWBR0009755 (overheid.nl).
https://wetten.overheid.n...k8_Paragraaf1c_Artikel95m

Wilt u eerder overstappen van Eneco naar een derde partij? Neem hiervoor contact op met Eneco en vraag naar de mogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door T-8one op 05-11-2021 12:01 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipa
  • Laatst online: 28-08 13:47

ipa

[...]

Ik ook niets over nieuwe prijzen en voorwaarden. Wel de vraag de meterstanden voor 18 november door te geven.

Ondertussen nieuw variabel contract bij Powerpeers (sub van Vattenfall) online af te sluiten met € 0.241129 per KwH en € 0.829770 per m3. Nu hopen dat ze mogen leveren per 19 november i.p.v. 1 december.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
T-8one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:59:

[...]
Ik heb vandaag nog dingen te doen helaas, maar als ik tijd heb ga ik er doorheen. Ik denk dat ik morgen wel weer lekker aan de slag kan.
Voor de buitenstaander leek het alsof een reguliere overname, waarbij bepaalde contractuele verplichtingen die Welkom Energie was aangegaan met klanten overgenomen zouden moeten worden, door de tijd was ingehaald door een overname in de vensterperiode, waarbij alle bestaande contractuele verplichtingen vervallen. Dat is in het voordeel van Eneco, maar in het nadeel van de klanten, stelde Sjak Lomme. Had de ACM daar niet een andere rol in kunnen spelen?
Deze betwist ik dus echt! Ze halen dus echt besluit en intrekking door elkaar. De ACM was duidelijk, feitelijke intrekking 1 november. De motie van toelichting geeft hier ook van alles over aan. Deze redenatie gaat minstens op 2 punten stuk namelijk:

1. Als we geen contract meer hebben, wie heeft ons dan energie geleverd tussen 26-10 en 31-10, en tegen welke tarieven? Dat kan gewoon niet. ACM meldde dat WE doorging met levering tot 1-11. Levering mag alleen als je een vergunning hebt bij wet. Ergo, WE had tot 1-11 een vergunning, anders ben je in strijd met de rest van de wet.
2. Hierdoor is een eventuele doorstart / doorgang ook neit mogleijk, juist daar voorziet de wet ook in. Dit staat heel duidelijk in de motie van toelichting op de eerste versie van het besluit leveringszekerheid 2006. Deze wordt door de 2018 verisie overgeerfd (die toelichting is namelijk additioneel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bruin Poeper schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:48:
[...]

Ik zie het klantenbestand als het contract. Dat had uitgevoerd moeten worden, niet vernietigd,
Dat was niet te verkopen, dus had men (rechtercoomissaris + curator) het naar rato moeten toewijzen.
Zij hebben een fout gemaakt. Zij hadden moeten meewegen dat er 3 partijen zijn, niet 2.

De kosten voor de daarmee gedupeerde maar overlevende leveranciers worden dan eerlijk verdeeld.
Ik zie ook in de wetten dat daar financiering voor voorzien is. Leveranciers blijven tov alkaar in gelijk speelveld.
De uiteindelijke kosten kunnen/moeten ze dan in de toekomst op de consumenten verhalen.
Me dunkt dat het leed dan tamelijk eerlijk wordt verdeeld.

(Ik ben geen belanghebbende, maar mijn leverancier kan ook in de problemen komen)
Exact. Dit zou ook wel eens voer voor andere energieleveranciers kunnen zijn. Zij missen nu de kans om klanten een poot uit te draaien namelijk (hoe fout dat ook is ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loading2000
T-8one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:59:

[...]
Wat wil je precies weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
Ik had wel zin om de doos van Pandora te openen. Ik ben benieuwd naar het antwoord.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 05-11-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Waarom Eneco klanten over mocht nemen voor het faillissement van WE.
Waarom Eneco onze contracten niet hoeft over te nemen.
Waarom Eneco ons een hoog tarief op mag leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
*knip* Discussie over overstappen mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 05-11-2021 13:11 ]

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:34
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:24:
Als we geen contract meer hebben, wie heeft ons dan energie geleverd tussen 26-10 en 31-10, en tegen welke tarieven?
Aangezien je een stuk beter bent ingelezen dan ik, staat misschien ergens beschreven wat er gebeurt als een leverancier omvalt en er geen partij is om het over te nemen?

Ik kan me bedenken dat je je verbruik van 26-10 t/m 31-10 moet afrekenen bij een overheidsinstantie. Ik wilde eerst gokken dat je het misschien cadeau krijgt, maar dat was wel erg naïef gedacht :)

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrenjoon
  • Laatst online: 27-05 19:13
*knip* Discussie over overstappen mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 05-11-2021 13:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
s020506 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:22:
[...]

Aangezien je een stuk beter bent ingelezen dan ik, staat misschien ergens beschreven wat er gebeurt als een leverancier omvalt en er geen partij is om het over te nemen?

Ik kan me bedenken dat je je verbruik van 26-10 t/m 31-10 moet afrekenen bij een overheidsinstantie. Ik wilde eerst gokken dat je het misschien cadeau krijgt, maar dat was wel erg naïef gedacht :)
Deze procedure:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0019567/2018-10-01
6 Indien op de elfde werkdag na het tijdstip waarop een beschikking is genomen deze beschikking niet inwerking is getreden of niet is ingetrokken, of indien dat korter is, het tijdstip waarop Onze Minister besluit dit lid toe te passen:

a. draagt de vergunninghouder dan wel de bewindvoerder en vergunninghouder tezamen, onderscheidenlijk de curator op de in de aanhef bedoelde dag het bestand aan kleinverbruikers die nog een verbintenis met de vergunninghouder hebben en dat in ieder geval de gegevens, bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel b, van het Besluit vergunning levering elektriciteit aan kleinverbruikers omvat, over aan de netbeheerder van het landelijk hoogspanningsnet;

b. draagt netbeheerder van het landelijk hoogspanningsnet er zorg voor dat de levering van elektriciteit aan kleinverbruikers, die gedurende de periode tussen de in aanhef bedoelde dag en het tijdstip van inwerkingtreding van de beschikking nog een overeenkomst met de betrokken vergunninghouder hebben, wordt voortgezet door een andere vergunninghouder waarbij hij de gegevens, bedoeld in onderdeel a, van de betreffende kleinverbruikers overdraagt aan de betrokken vergunninghouders en geeft hij daartoe aanwijzingen aan de netbeheerders. Daartoe coördineert hij de verdeling van die kleinverbruikers over de andere vergunninghouders en geeft daartoe aanwijzingen aan de netbeheerders. Netbeheerders verstrekken aan de netbeheerder van het landelijk hoogspanningsnet de gegevens, die deze nodig heeft ter uitvoering van deze taak. De verdeling geschiedt naar evenredigheid van het totale aantal kleinverbruikers dat de andere vergunninghouders reeds beleveren, tenzij Onze Minister tot een andere wijze van verdeling besluit;

c. zet de aldus aangewezen vergunninghouder met een overeenkomst voor onbepaalde tijd en verder onder zijn voorwaarden de levering van elektriciteit aan de aan hem toegewezen kleinverbruikers vanaf de datum van toedeling voort;

d. zijn de kleinverbruikers van de betrokken vergunninghouder tot de datum van toedeling aan de aangewezen leverancier niet bevoegd hun verbintenis op te schorten, en voert een netbeheerder geen leverancierswisseling op verzoek van die kleinverbruikers uit;

e. staat de netbeheerder van het landelijk hoogspanningsnet, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is om te waarborgen dat gedurende de periode tussen de in aanhef bedoelde dag en het tijdstip van inwerkingtreding van de beschikking de levering van elektriciteit kan worden voortgezet, op verzoek van de vergunninghouder dan wel de bewindvoerder en de vergunninghouder tezamen onderscheidenlijk de curator garant voor de betaling van de inkoop van elektriciteit ten behoeve van de levering aan kleinverbruikers die in die periode nog een overeenkomst met de betrokken vergunninghouder hebben indien de vergunninghouder dan wel de bewindvoerder en de vergunninghouder tezamen onderscheidenlijk de curator bij het verzoek aantoont dat de bestaande kredietruimte onvoldoende is om te waarborgen dat gedurende deze periode de levering van elektriciteit kan worden voortgezet;

f. staat de netbeheerder van het landelijk hoogspanningsnet, voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is om te waarborgen dat gedurende de periode tussen de in de aanhef bedoelde dag en het tijdstip van inwerkingtreding van de beschikking en ten hoogste de daaropvolgende twee maanden de levering van elektriciteit kan worden voortgezet, op verzoek van een vergunninghouder aan wie op grond van onderdeel b kleinverbruikers zijn toegedeeld garant voor de betaling van de inkoop van elektriciteit ten behoeve van de levering van elektriciteit aan de toebedeelde kleinverbruikers in die periode indien de vergunninghouder bij het verzoek aantoont dat de bestaande kredietruimte onvoldoende is om te waarborgen dat gedurende in deze periode en in de daaropvolgende twee maanden de levering van elektriciteit aan de toegedeelde kleinverbruikers kan worden voortgezet.
Bij ons zou lid 5 toegepast moeten zijn, maar die heeft dus uit 6 lopen cherry-picken. Dat kan niet, want Lid 5 en Lid 6 kunnen niet parallel lopen, ze zijn secquentieel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
s020506 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:22:
[...]

Ik denk dat dit vanuit klant perspectief nog steeds Welkom Energie is tegen de tarieven uit je contract. Leveringsvergunning eindigde nl. pas 1 november daadwerkelijk. In het ACM besluit staat het volgende:
Omdat Welkom Energie zichzelf niet meer in staat acht te voldoen aan de (wettelijke) verplichtingen
die samenhangen met de vergunde activiteit, heeft zij de ACM op 25 oktober 2021 verzocht haar
vergunning per 1 november 2021 in te trekken
.
Bron: https://www.acm.nl/sites/...s-door-welkom-energie.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLNo9puYYyCjwujzNYIcZ2tBqfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yRiVwyoQ4OVznT8T5iBH8G6d.jpg?f=user_large

Lijkt me vreemd, maar indien correct wel heel fijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GENETX
Nee, de BD heeft dat onhandig verwoordt. Je hebt recht op heffingskorting, maar die wordt naar rato van je contract op het hele jaar berekend. Met andere woorden, deze krijg je per dag. En ook bij Eneco heb je iedere dag recht op 1/365e deel van de jaarlijkste heffingskorting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
br1980 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:37:
[Afbeelding]

Lijkt mij volstrekt logisch, belasting en korting hebben niks met elkaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 19:16
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:39:
Nee, de BD heeft dat onhandig verwoordt. Je hebt recht op heffingskorting, maar die wordt naar rato van je contract op het hele jaar berekend. Met andere woorden, deze krijg je per dag. En ook bij Eneco heb je iedere dag recht op 1/365e deel van de jaarlijkste heffingskorting...
Precies zo heb ik het ook geïnterpreteerd. Echter toen ze in het tweede deel over de welkomstkorting begonnen, leek het weer wel dat ze het over de gehele periode bij WE hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
GENETX schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:29:
[...]
Bij ons zou lid 5 toegepast moeten zijn, maar die heeft dus uit 6 lopen cherry-picken. Dat kan niet, want Lid 5 en Lid 6 kunnen niet parallel lopen, ze zijn secquentieel.
Thanks. Uit lid 6 lopen cherry picken terwijl je nog in de periode van lid 5 zit zou mogen nee. Maar wat als ze alleen maar op de zaken zijn vooruit gelopen? Of had Eneco moeten wachten tot 1 november voordat ze het klantenbestand over namen?

Trouwens, Welkom is de 29e failliet verklaart, maar leverde ook nog energie tot 1 november. Worden die 2 of 3 dagen nog wel meegenomen op de eindafrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
br1980 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:37:
[Afbeelding]

Die bonuskorting is bij Energieflex door sommigen wel 'veroverd' bij de curator.
Hoewel die doorgaans op de eindafrekening verwerkt wordt.

Ik bedenk nu dat een jaarcontract in de huidige omstandigheden ook een waarde vertegenwoordigt.
Het prijsverschil over kWh en m3 zou je dan net zoals die bonuskorting bij de curator kunnen 'veroveren'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Volgens mij lacht Vattenfal straks het hardst en denkt Eneco kut dit was een slecht plan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Mnaada schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:23:
Volgens mij lacht Vattenfal straks het hardst en denkt Eneco kut dit was een slecht plan. :D
Vattenfal heeft wel wat moeite met alle modelcontracten, die waren 'uitverkocht'. ACM gaat hier achteraan, dit is niet correct.
Engie had de prijzen al verhoogd per vandaag. Of dat alleen voor nieuwe contracten is, is mij niet helemaal duidelijk.
Leveranciers maken verlies op een gasprijs van +/- 80 cent voor consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
Mnaada schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:23:
Weet ik niet. Ik heb echt geen idee hoeveel er over stappen, maar ook hoeveel mensen niet eens door hebben dat ze nu bij Eneco zitten. Daar zullen de sales boys wel een heftige analyse op los gelaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

s020506 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:28:
[...]

Weet ik niet. Ik heb echt geen idee hoeveel er over stappen, maar ook hoeveel mensen niet eens door hebben dat ze nu bij Eneco zitten. Daar zullen de sales boys wel een heftige analyse op los gelaten hebben.
Daar ben ik ook benieuwd naar, hoeveel van die 90.000 klanten schrikken zich helemaal het apelazerus bij de eerste afrekening van Eneco.
Wij zijn al voorbereid, de kachel staat bij mij al lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esevr
wat zeggen jullie?

Proberen ingangsdatum eerder te laten plaatsvinden dan 1 december en boete riskeren van Eneco.
Of gewoon vanaf 1 december in laten gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
esevr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:30:
wat zeggen jullie?

Proberen ingangsdatum eerder te laten plaatsvinden dan 1 december en boete riskeren van Eneco.
Ik weet niet op welke basis Eneco een boete wil gaan geven? We hebben nergens een contract afgesloten met dit bedrijf, nog beter we hebben nog niet eens een contract gezien.

Ik zit als het goed sinds vandaag bij Vattenfal (nog wel beetje eng of ik niet Eneco tarief moet betalen vandaag hehe), heb nooit een contract van Eneco gezien dus wat willen ze doen dan. Beetje raar als je een boete krijgt voor een contract wat je nooit hebt gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Mnaada op 05-11-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BananaHeadz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 16:51
esevr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:30:
wat zeggen jullie?

Ik riskeer de 'boete' van Eneco.
Weet niet of die boete er echt gaat zien, niemand hier heeft daar iets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
T-8one schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:29:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, hoeveel van die 90.000 klanten schrikken zich helemaal het apelazerus bij de eerste afrekening van Eneco.
Wij zijn al voorbereid, de kachel staat bij mij al lager.
Ik zal mijn schrik hier delen als ik vanavond de mail van Eneco krijg ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 93 Laatste

Let op:
Wat nadrukkelijk NIET de bedoeling is:
De welbekende "ja ik ook"-reacties. Ook meldingen dat je je eindafrekening (van Eneco) hebt of je MOI is goedgekeurd, vallen hieronder. Deze worden zonder pardon verwijderd.
• Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting Welkom Energie of andere partijen.
Slowchat. Reageer constructief of reageer niet. Het is hier geen chatbox. Wil je reageren op meerdere reacties, doe dit dan (het liefst) in één post. Zo blijft het topic overzichterlijker.
• Gooien met 'modder'.
• Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
• Algemene discussie over (andere) faillissementen
• Geen discussies over overstappen enz. Die mag in Overstappen naar een nieuwe energieleverancier worden gevoerd.
• (Algemene) discussie over de energiemarkt mag in Energie - crisis & actualiteit worden gevoerd.
• Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.

Wat wij WEL graag zien:
• Houd de discussie hier netjes.
• Reageer beargumenteerd.
• Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.

Feedback op dit topic en elk ander topic binnen SF mag in Shopping Forum - Feedbacktopic. Feedback op individuele moderaties hoort per DM naar de betreffende moderator. Hier is het beiden offtopic.