*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe. Hier is het offtopic.
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 04-11-2021 09:34 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 04-11-2021 09:34 ]
Dat lukt mij helaas niet. Ben ik waarschijnlijk nog niet in hun systeem omdat ik niet meer in hun systemen staat.BertEnergie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:12:
[...]
Heb ik gedaan door een account aan te maken, het systeem herkende mij op email adres en huis adres en bankrekening nummer en vervolgens kon ik een nieuw wachtwoord aanmaken
Ik dacht dat elke provider verplicht was een modelcontract aan te bieden?laviefacile schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:37:
Net meteen Vattenfall gebeld. "O een modelcontract, dan moet ik even wat navragen, daar hebben we net gisteren een interne memo van ontvangen". Na even wachten meldt ze me dat ik als ex-klant van Welkom Energie eerst de periode moet afwachten van Eneco en dat er nú geen modelcontract aangeboden mag worden.
Vattenval bevind zich dus op (zeer) dun ijsIn Artikel 52ca, eerste lid, van de Gaswet en Artikel 95na, eerste lid, van de Elektriciteitswet 1998 staat dat leveranciers verplicht zijn een modelcontract ‘aan te bieden’. Wat houdt ‘aanbieden’ concreet in?
Dit houdt in:
- dat er geen verplichting voor leveranciers is om kleinverbruikers actief te benaderen met een aanbieding tot levering volgens een modelcontract.
- dat het modelcontract bij iedere aanbieder op zijn website op een herkenbare en vindbare wijze wordt geplaatst.
De antwoorden op onze aanvullende vragen:
Leveranciers zijn verplicht om een modelcontract aan te bieden. Moet dat ook als modelcontract herkenbaar zijn? Dus de letterlijk de naam 'Modelcontract' hebben. Of mag het modelcontract ook anders heten, mits het gelijke voorwaarden heeft?
Bij de vaststelling van het modelcontract in 2012 is bepaald, “Het modelcontract is herkenbaar, zowel in de naam als op de website van de energieleveranciers.” zie link, https://www.acm.nl/nl/pub...ststelling-Modelcontract/
Bij de vaststelling van het nieuwe modelcontract is dit ongewijzigd. https://www.acm.nl/nl/pub...voor-energieleveranciers/
Dit betekent dat:
Iedere leverancier het modelcontract moet aanbieden,
Het in naam herkenbaar moet zijn als modelcontract.
Ook op de website herkenbaar moet zijn als modelcontract.
Voor het indienen van een vergunningaanvraag eisen wij dat het modelcontract 1 op 1 overgenomen wordt. Dat betekent dat in de naam en in de contracttekst staat dat het het modelcontract is.
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 04-11-2021 09:28 ]
Welk contract heb je gekozen en wat zijn de prijzen?Yuyu80 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:25:
[...]
Dat lukt mij helaas niet. Ben ik waarschijnlijk nog niet in hun systeem omdat ik niet meer in hun systemen staat.
Zojuist met Vattenval gebeld en zonder probleem een contract per vandaag bij hun mogen aansluiten op mijn adres. Verbazingwekkend hoe anders kan lopen bij zelfde bedrijf. Nu even wachten of het nog 100% lukt.
Ik heb modelcontract gekregenBertEnergie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:29:
[...]
Welk contract heb je gekozen en wat zijn de prijzen?
Jij blijft maar hameren op het artikel 3.6. Maar kijk nou eens wat er in artikel 3.5b staat en naar welke gegevens dat verwijst. Dan is artikel 3.6 en alle opties daarna toch helemaal niet meer aan de orde? Dat geldt alleen als de tijdslijnen in 5b niet gehaald zijn. Gegevens (welke dat zijn: zie linkje) zijn overgedragen conform artikel 5b. Naar één of meer andere vergunninghouders, in dit geval dus één.
[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 04-11-2021 09:39 ]
Ik begrijp dit niet, zijn we dan verplicht om bij Eneco te zijn? Sorry, niet heel erg bekend met deze wereld.
Ik onderschrijf deze visie volledig. Ik snap dat het onduidelijk is en dat er wellicht nog iets te bediscussiëren is. Ook omdat communicatie door verschillende partijen niet helemaal correct (geformuleerd) was.Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:35:
[...]
Jij blijft maar hameren op het artikel 3.6. Maar kijk nou eens wat er in artikel 3.5b staat en naar welke gegevens dat verwijst. Dan is artikel 3.6 en alle opties daarna toch helemaal niet meer aan de orde? Dat geldt alleen als de tijdslijnen in 5b niet gehaald zijn. Gegevens (welke dat zijn: zie linkje) zijn overgedragen conform artikel 5b. Naar één of meer andere vergunninghouders, in dit geval dus één.
Gedurende tien dagen na het moment van aankondigen kunnen mensen niet overstappen, bedoeld om de nieuwe vergunninghouder én de curator in de gelegenheid te stellen alles in goede banen te leiden. Dat komt weer overeen met de uiterste datum van 5 november die Eneco had aangekondigd. Logisch dus dat er geen contract is tot die tien dagen voorbij zijn (of zoveel eerder als Eneco de boel op orde heeft). Dat is er daarna wel en dan geldt een opzegtermijn.
Is dat zuur voor iedereen die (veel) meer moet gaan betalen? Ja, enorm. Vooral voor mensen die dat maar moeilijk kunnen betalen. Daar staat wel tegenover dat het tarief van WE véél te laag was. Ze zijn niet voor niets failliet nog voor de winter is begonnen.
Het artikel 3.5b
5 Tot en met tien werkdagen na het tijdstip waarop een beschikking is genomen, of indien dat korter is, tot het tijdstip waarop een beschikking in werking is getreden, is ingetrokken of tot het tijdstip waarop Onze Minister besluit het zesde lid toe te passen:
a. zijn de kleinverbruikers van de betrokken vergunninghouder niet bevoegd hun verbintenis op te schorten, en voert een netbeheerder geen leverancierswisseling op verzoek van die kleinverbruikers uit;
b. draagt de vergunninghouder dan wel de bewindvoerder en vergunninghouder tezamen, onderscheidenlijk de curator het bestand aan kleinverbruikers die gedurende de in aanhef bedoelde periode een verbintenis met de vergunninghouder hebben en dat in ieder geval de gegevens, bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel b, van het Besluit vergunning levering gas aan kleinverbruikers omvat,zo spoedig mogelijk over aan één of meer andere vergunninghouders, die de levering van gas aan de betrokken kleinverbruikers voortzetten;
Bijzonder hoe het per medewerker verschilt.Yuyu80 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:25:
[...]
Dat lukt mij helaas niet. Ben ik waarschijnlijk nog niet in hun systeem omdat ik niet meer in hun systemen staat.
Zojuist met Vattenval gebeld en zonder probleem een contract per vandaag bij hun mogen aansluiten op mijn adres. Verbazingwekkend hoe anders kan lopen bij zelfde bedrijf. Nu even wachten of het nog 100% lukt.
Ik krijg toch een beetje het gevoel dat Vattenfall hier erg de randjes opzoekt. Dat mag en het staat iedereen vrij daarvan gebruik te maken, maar ik hoop dat mensen hierdoor niet extra gedupeerd raken op de een of andere manier. Stel Vattenfall wordt teruggefloten en je krijgt daarna alsnog te maken met een opzegtermijn. Dan ben je duurder uit. Het staat letterlijk in de wet dat je gedurende tien dagen niet kunt overstappen. Geen idee wat de consequenties kunnen zijn als je het toch doet.Paul3.2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:53:
Ik hang nu aan de lijn met Vattenval
eerst zeggen ze dat modelcontract van de site af is.
Als je dan doordrukt lukt het wel.
dan afsluiten > kan pas overstap wordt later....
Toen zei ik per direct als het kan.
Dit kan met optie verhuizing. Let dus op hoe je insteekt....
tarieven 82ct gas / 22ct electra
hij staat nog wel op de site echter is het aanvraag formulier weg. nu staat er dat je moet bellen: https://www.vattenfall.nl...%20automatische%20incasso.Paul3.2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:53:
Ik hang nu aan de lijn met Vattenval
eerst zeggen ze dat modelcontract van de site af is.
Als je dan doordrukt lukt het wel.
dan afsluiten > kan pas overstap wordt later....
Toen zei ik per direct als het kan.
Dit kan met optie verhuizing. Let dus op hoe je insteekt....
tarieven 82ct gas / 22ct electra
Zoek maar op een aantal van mijn posts
Hoe kan ik je posts zoeken? Ben nieuw hier.GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:57:
[...]
Zoek maar op een aantal van mijn posts. Ik trek de gang van zaken in twijfel of de procedure wel juridisch correct is uitgevoerd.
Procedurefout. lid 5 is prima, dat betwist ik ook niet. Maar onder Lid 5 is er geen eis dat oud klanten een nieuw contract dienen te accepteren. Dat is enkel in lid 6. Lees mijn argumentatie richting omtzigt vanacht.Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:35:
[...]
Gedurende tien dagen na het moment van aankondigen kunnen mensen niet overstappen, bedoeld om de nieuwe vergunninghouder én de curator in de gelegenheid te stellen alles in goede banen te leiden. Dat komt weer overeen met de uiterste datum van 5 november die Eneco had aangekondigd. Logisch dus dat er geen contract is tot die tien dagen voorbij zijn (of zoveel eerder als Eneco de boel op orde heeft). Dat is er daarna wel en dan geldt een opzegtermijn.
Is dat zuur voor iedereen die (veel) meer moet gaan betalen? Ja, enorm. Vooral voor mensen die dat maar moeilijk kunnen betalen. Daar staat wel tegenover dat het tarief van WE véél te laag was. Ze zijn niet voor niets failliet nog voor de winter is begonnen.
Het artikel 3.5b
5 Tot en met tien werkdagen na het tijdstip waarop een beschikking is genomen, of indien dat korter is, tot het tijdstip waarop een beschikking in werking is getreden, is ingetrokken of tot het tijdstip waarop Onze Minister besluit het zesde lid toe te passen:
a. zijn de kleinverbruikers van de betrokken vergunninghouder niet bevoegd hun verbintenis op te schorten, en voert een netbeheerder geen leverancierswisseling op verzoek van die kleinverbruikers uit;
b. draagt de vergunninghouder dan wel de bewindvoerder en vergunninghouder tezamen, onderscheidenlijk de curator het bestand aan kleinverbruikers die gedurende de in aanhef bedoelde periode een verbintenis met de vergunninghouder hebben en dat in ieder geval de gegevens, bedoeld in artikel 3, tweede lid, onderdeel b, van het Besluit vergunning levering gas aan kleinverbruikers omvat,zo spoedig mogelijk over aan één of meer andere vergunninghouders, die de levering van gas aan de betrokken kleinverbruikers voortzetten;
Heeft je rechtsbijstand verzekering je dat mondeling of schriftelijk verteld?Yuyu80 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:01:
[...]
Hoe kan ik je posts zoeken? Ben nieuw hier.
Ik heb net bevestiging gekregen. En ook van Eneco begrepen dat dat mag via de chat, ik zal niet weten hoe zij dit gaan uitvechten met elkaar. Ik ben nooit akkoord gegaan met Eneco en haar tariefen.
Overigens, volgens mijn rechtsbijstandverzekering hebben we nog de voorwaarden van Welkome Energie, dus mochten ze dat nog willen vechten betaal ik ze nog lagere tarieven.
Aanvulling 10:18 Zojuist zelf gebeld met Vattenfall en medewerkers hebben vanmorgen instructies gekregen niet meer contract te vervroegen met korter dan 14 dagen. Eens kijken of dat bij alle medewerkers is aangekomenJerryJerryJerry schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:53:
[...]
Bijzonder hoe het per medewerker verschilt.Gister ook gelukt, vandaag mijn zus gebeld. Pas over 2 weken. wtf
Ik bel zelf wel.
Dat blijft ook mijn voornaamste standpunt, buiten de belachelijke prijzen die ze ons opleggen om.Yuyu80 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:01:
[...]
Overigens, volgens mijn rechtsbijstandverzekering hebben we nog de voorwaarden van Welkome Energie, dus mochten ze dat nog willen vechten betaal ik ze nog lagere tarieven.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Nee dat niet neeHANSXDA65 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:15:
[...]
Heeft je rechtsbijstand verzekering je dat mondeling of schriftelijk verteld?
Klopt, nieuwe leverancier biedt je een contract aan. In de tussentijd zit je gedwongen zonder contract bij die leverancier en is die gedwongen jou zonder contract te leveren. Netbeheerder staat garant voor inkoop gas en stroom.GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:10:
[...]
Procedurefout. lid 5 is prima, dat betwist ik ook niet. Maar onder Lid 5 is er geen eis dat oud klanten een nieuw contract dienen te accepteren. Dat is enkel in lid 6. Lees mijn argumentatie richting omtzigt vanacht.
In Lid 5 staat dat je overgedragen wordt aan een andere vergunning houder. Lijkt me wel zo netjes dat je dan ook een nieuw contract krijgt, of je dat nu wil of niet.GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:10:
[...]
Procedurefout. lid 5 is prima, dat betwist ik ook niet. Maar onder Lid 5 is er geen eis dat oud klanten een nieuw contract dienen te accepteren. Dat is enkel in lid 6. Lees mijn argumentatie richting omtzigt vanacht.
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
OK, ze proberen je dus je meterstanden te ontfutselen zodat "WelkomEnergie" de eindafrekening kan opmaken. Maar dat is raar, want Eneco heeft WelkomEnergie toch niet overgenomen? Alleen het klantenbestand? We zouden namelijk een mail van WelkomEnergie (of curator) moeten krijgen zodat zij de eindafrekening op kunnen maken.
Eneco heeft ook een beginstand nodig.Loading2000 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:27:
[...]
OK, ze proberen je dus je meterstanden te ontfutselen zodat "WelkomEnergie" de eindafrekening kan opmaken. Maar dat is raar, want Eneco heeft WelkomEnergie toch niet overgenomen? Alleen het klantenbestand? We zouden namelijk een mail van WelkomEnergie (of curator) moeten krijgen zodat zij de eindafrekening op kunnen maken.
Ik heb via die link toch echt variabel gister afgesloten. Ik wordt per 18 november over gezet naar Vattenfall. Dit heb ik via klantenservice net geregeld.Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:23:
[...]
Dat linkt voor mij naar het aanvraagformulier voor een jaarcontract. Niet voor het variabele contract.
[ Voor 76% gewijzigd door Dennisb1 op 04-11-2021 10:34 ]
Hier ook dezelfde reactie:Mnaada schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:29:
Vattenfal zegt nu dat eerder echt niet de bedoeling is. Maar ze zeggen wel niet te verwachten dat het vanaf januari zo duur gaat worden bij hun als bij Eneco nu.
Ach midden november is altijd nog beter dan begin december.Chriztiaan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:34:
[...]
Hier ook dezelfde reactie:
“Ik heb begrepen dat dit op verschillende forums rondgaat inderdaad.
Wij hebben hier intern overleg over gehad en hieruit is gekomen dat we dit proces volgen.
Het is dus of 18 november of de startdatum blijft 1 december.”
[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 04-11-2021 10:40 ]
Vattenfal leek door de telefoon ook beetje te schrikken van de prijzen die Eneco nu vraagt. Maar zei die man Eneco kan dit nu doen want mensen moeten toch betalen.stefantim schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:40:
Goedemorgen,
Hier ook net overgestapt naar Vattenval, per 20 november. Eerder "kon echt niet".
Bedankt voor de tips! Gaat mij hopelijk veel geld schelen... en ja waarschijnlijk gaat het in januari wel omhoog, maar stuk minder dan bij Eneco.
Hier ook bedankt voor de tips! Ik heb net een aanvraag gedaan voor een modelcontract via de whatsapp vattenfall voor een ander persoon, eerder kon inderdaad niet i.v.m de wettelijke bedenktijd.stefantim schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:40:
Goedemorgen,
Hier ook net overgestapt naar Vattenval, per 20 november. Eerder "kon echt niet".
Bedankt voor de tips! Gaat mij hopelijk veel geld schelen... en ja waarschijnlijk gaat het in januari wel omhoog, maar stuk minder dan bij Eneco.
http://www.bscc.nl/
Erg interessante optie:nagynl schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:48:
Voor de mensen die nog een modelcontract optie zoeken, Powerpeers (in solvabiliteit onderzoek onderdeel van Vattenfal) heeft deze optie nog beschikbaar om online aan te kunnen vragen. Zie https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden en dan de optie variabel.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Als je een domme meter hebt en overstapt per 1 december zorg je er toch voor dat je administratief 0,0 verbruik hebt voor November?Nebiros schreef op woensdag 3 november 2021 @ 23:52:
Ik had geen lagere tarieven verwacht.
Buitenkansje dit voor Eneco, dat gewoon een commercieel bedrijf is waarbij het om de knaken draait.
Vandaar ook al op 27okt contract met Vattenfall geregeld vanaf 1 dec. Nu nog proberen die datum naar voren te krijgen, maar ze zijn volgens mij een beetje druk op WhatsApp![]()
Hier ook een domme meter, en wacht tot 17 november met het doorgeven van de standen.
Ik heb niet de illusie dat ik tot die datum dan tegen Welkom Tarief krijg, maar het zal mijn daggemiddelde voor de naar rato berekening die ze op die 17 dagen los laten vast optrekken.
Tarieven zijn hoger dan bij Vattenfall en ze houden strak vast aan de 14 dagen bedenktijd, net zoals Vattenfall sinds vanochtend overigens.nagynl schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:48:
Voor de mensen die nog een modelcontract optie zoeken, Powerpeers (in solvabiliteit onderzoek onderdeel van Vattenfal) heeft deze optie nog beschikbaar om online aan te kunnen vragen. Zie https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden en dan de optie variabel.
Dat recht heb je volgens mij in deze periode dus niet, aangezien je onder een wettelijke regeling valt doordat vergunning van jouw leverancier is ingetrokken. Nieuwe leverancier heeft wettelijke plicht jou nu zonder contract te leveren en je een contract aan te bieden. Dat kun je vervolgens opzeggen en dan heb je weer recht op een modelcontract bij een leverancier naar keuze.bscc schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:49:
[...]
en ik recht heb op het modelcontract als consument en dat zij als leverancier een plicht hebben om dit te leveren.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Wat zijn de tarieven van Vattenfall? Want hun website bestaat uit een groot dark pattern om die tarieven vooral niet te hoeven tonen... ik kan ze in ieder geval nergens vinden.ToniW schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:57:
[...]
Tarieven zijn hoger dan bij Vattenfall en ze houden strak vast aan de 14 dagen bedenktijd, net zoals Vattenfall sinds vanochtend overigens.
Want anders...? opzegboete van 50 euro per product.... met de Eneco gas prijzen kan dat er makkelijk uit wanneer je ergens anders nog een modelcontract kunt krijgen van rondom de 85 cent per kuub.Mnaada schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:59:
Eneco loopt wel te zeiken op Twitter dat het echt pas vanaf één december kan. Jaja
Als jij kan aangeven op basis van wetgeving dat ik wettelijk voor 30 dagen gebonden ben aan een contract met voorwaarden van Eneco (vanaf 1 november dus), op basis van overdracht zoals bedoelt in lid 5, dan hoor ik dat graag. Dan ben ik namelijk uitgepraat.Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:24:
[...]
Klopt, nieuwe leverancier biedt je een contract aan. In de tussentijd zit je gedwongen zonder contract bij die leverancier en is die gedwongen jou zonder contract te leveren. Netbeheerder staat garant voor inkoop gas en stroom.
Precies omdat er geen contract is, kun je een aantal dagen niet opzeggen.
Voor mij is dan nog even de vraag welk tarief over die dagen wordt gehanteerd, maar dat moet nog blijken. Ik neem aan het tarief dat Eneco nu op de site vermeldt. Waarom zou Eneco een ander tarief hanteren dan voor haar eigen klanten. Ze is niet de veroorzaker van het probleem, maar springt in in een noodsituatie.
Jouw mail aan Omtzigt bevat wat mij betreft te veel aannames en verkeerde/selectieve interpretaties. Ik vind het niet fair om te verwachten dat Eneco direct nieuwe contracten voor 90000 mensen beschikbaar heeft, maar los daarvan voorziet de wet gewoon in deze situatie. Daar is procedureel niets verkeerd aan.
[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 04-11-2021 11:12 ]
Hell / 0
Nee, er staat letterlijk dat je als kleinverbruiker de verbintenis met de vergunninghouder niet op mag schorten.Toke_gt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:57:
[...]
Ik krijg toch een beetje het gevoel dat Vattenfall hier erg de randjes opzoekt. Dat mag en het staat iedereen vrij daarvan gebruik te maken, maar ik hoop dat mensen hierdoor niet extra gedupeerd raken op de een of andere manier. Stel Vattenfall wordt teruggefloten en je krijgt daarna alsnog te maken met een opzegtermijn. Dan ben je duurder uit. Het staat letterlijk in de wet dat je gedurende tien dagen niet kunt overstappen. Geen idee wat de consequenties kunnen zijn als je het toch doet.
Dit inderdaad. Even in extremis: stel dat ze 100 euro per kuub gas hadden berekend, hadden we dat dan ook maar gewoon moeten slikken? M,a.w.: op basis van welke regel of wet ben ik uberhaupt gehouden aan het afrekenen van andere tarieven dan dat ik die met WE heb afgesproken? Ik heb helemaal nergens mijn handtekening onder gezet dus wat ze mij dan wel of niet zouden mogen rekenen is ook hoogst discutabel, zie eerdere opmerking over 100 euro/kuub. Waar ligt de grens? 2 euro? 5 euro? 10? Of 100? Volgens mij simpelweg bij mijn oude tarief, tot ik een akkoord heb (kunnen) geven op een nieuw voorstel.GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:04:
[...]
Als jij kan aangeven op basis van wetgeving dat ik wettelijk voor 30 dagen gebonden ben aan een contract met voorwaarden van Eneco (vanaf 1 november dus), op basis van overdracht zoals bedoelt in lid 5, dan hoor ik dat graag. Dan ben ik namelijk uitgepraat.
Dat is de grootste assumptie die ik nu doe. De rest probeer ik beantwoord te krijgen. En ja, ik ben geen expert en hoop dat de fracties hun juristen obv de bevindingen mee laten kijken. Ik hoop vooral een sluitend antwoord te krijgen, dat heb ik niet.
Vergeet niet dat die pret voor maximaal 41 dagen is. Per 1 januari zal ook Vattenfall de variabele tarieven echt wel flink verhogen. Of het in de buurt komt van de 49 cent en de 1,80 van Eneco zal moeten worden afgewacht..Hendrik H. schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:13:
Net overgang geregeld bij Vattenfall. Een modelcontract miv 20 november, eerder kon echt niet ook niet bij tweede telefoontje. Elektra plm 0.22 en gas 0.82 wat een verschil met Eneco. Het gesprek duurde trouwens bijna 40 minuten met de dame van Vattenfall maar dat kan de pret niet drukken.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Door de telefoon zei hij eerder te verwachten dat het tegen de 1.20 gaat worden bij Vattenfal in januari.Barre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
[...]
Vergeet niet dat die pret voor maximaal 41 dagen is. Per 1 januari zal ook Vattenfall de variabele tarieven echt wel flink verhogen. Of het in de buurt komt van de 49 cent en de 1,80 van Eneco zal moeten worden afgewacht..
Je kunt zelfs Eneco bellen en vragen naar een modelcontract, hierboven ergens worden de prijzen wel genoemd.geerttttt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
Ik heb de afgelopen 10 pagina's teruggelezen, maar het overzicht ontbreekt mij wat. Begrijp ik nu goed dat er mensen zijn die naar Vattenfal of Powerpeers overstappen met veel gunstigere variabele tarieven? En dat dat kan met alleen 14 dagen bedenktijd?
Oftewel, is dat een advies die geldt voor allen? Want met deze tarieven van Eneco wordt je gewoon bewust een enorme poot uitgedraaid.
Ja, er zijn heel veel mensen die nu (proberen te) overstappen naar Vattenfall, Engie, etc met een modelcontract met variabele tarieven. Die tarieven zijn aanzienlijk lager maar wel tot 1 januari als ze gaan worden aangepast. Wat er dan gebeurt is voor iedereen nog onbekend uiteraard.geerttttt schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
Ik heb de afgelopen 10 pagina's teruggelezen, maar het overzicht ontbreekt mij wat. Begrijp ik nu goed dat er mensen zijn die naar Vattenfal of Powerpeers overstappen met veel gunstigere variabele tarieven? En dat dat kan met alleen 14 dagen bedenktijd?
Oftewel, is dat een advies die geldt voor allen? Want met deze tarieven van Eneco wordt je gewoon bewust een enorme poot uitgedraaid.
[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 04-11-2021 11:20 ]
Lijkt mij in strijd met de gedragscode om zaken zo voor te spiegelen.Mnaada schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:17:
[...]
Door de telefoon zei hij eerder te verwachten dat het tegen de 1.20 gaat worden bij Vattenfal in januari.
Ja en het erge is... Eneco ook;Mnaada schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:17:
[...]
Door de telefoon zei hij eerder te verwachten dat het tegen de 1.20 gaat worden bij Vattenfal in januari.
[ Voor 10% gewijzigd door Harmvdw op 04-11-2021 11:27 ]
Los van de inhoud: Misschien is het ook zinvol een 2e kamerlid die in de (vaste) comissie met EZK zit aan te schrijven. Omtzit en Bontebal zijn dit geloof ik niet. Zou kunnen helpen qua dossierkennis. Bovendien is Bontebal enkel in de kamer als vervanger van een ander (ziekte). Eenn Omtzigt als eenmansfractie zal een veel bewustere keus moeten maken hier echt in te duiken, waar iemand binnen een iets grotere fractie misschien sneller kan schakelen op zoiets specifieks wat wel nu de media haalt (en anders saai en stoffig is).GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 00:22:
Zo, volgende mail richting Omtzigt en Bontenbal.
[...]
Edit: Morgen maar overwegen of dit ook naar de Minister van EZK gaat (in een ietwat andere vorm). Maar dan wil ik eigenlijk nog de voorgeschiedenis van de Motie van Toelichting lezen van de vorige (1 a 2) versies, om te kijken of die nog wat anders melden mb Lid 5...
[ Voor 6% gewijzigd door Flo op 04-11-2021 11:28 ]
Ja, modelcontracten zullen per januari niet heel erg af gaan wijken, qua prijs, ook bij Eneco en Vattenfall en ...ArcticWolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:24:
[...]
Ja en het erge is... Eneco ook;
Mektheb in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"
Daarom is dit wurgcontract voor ons ex-WE klanten echt een quick grab & cash actie van Eneco... bagger club.
the older I get, the better I was...
Yes, dit wil ik ook gaan aankaarten bij de ACM. Dit zijn gewoon woekerprijzen die onder een woekercontract vallen en heeft niks meer met een "eerlijke" prijs te maken.Kees-Jan schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:29:
[...]
Ja, modelcontracten zullen per januari niet heel erg af gaan wijken, qua prijs, ook bij Eneco en Vattenfall en ...
Het erge is dat het contract dat ex-Welkom klanten nu bij Eneco opgedrongen hebben gekregen zelfs tot 1-maart-2022 dezelfde prijs gaat hebben zonder dat per 1 januari de reguliere modelcontract-prijzen aangepast worden, óók bij Eneco...
[ Voor 18% gewijzigd door artharpe op 04-11-2021 11:32 ]
Verlagen van het voorschot lijkt leuk, maar is niet noodzakelijk. U kunt ook even uitdienen wat u ongeveer kwijt gaat zijn in november en dat bedrag als voorschot invullen. Natuurlijk kunt u binnen 8 weken storneren als er toch iets mis gaat, maar Eneco zal welniet zo snel failliet gaan.Harmvdw schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:25:
Oke, ik heb het eindelijk voor elkaar dat ik kan inloggen bij eneco.
Hier ook de standaard hoge prijzen.
Mijn nieuwe maandbedrag is 265 het was bij welkom 235, maar ik heb dat het nieuws bekend werd mijn maand termijn nog kunnen wijzigen naar 153 vandaar de "geringe" stijging. Heb het maar even terug gezet naar heel laag.
Nu maar op zoek naar een nieuw contract.
Wel bijzonder dat ik bij Eneco al op automatische incasso sta zonder toestemming.
Ook ik kan nu vandaag naar Vattenfall overstapoen maar ben jij niet bang voor een fikse boete van honderden euro's dat weerhoudt mij voorals nog. Ik heb geen rechtsbijstands verzekering die dan in de pen klimt.r.sharp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:27:
Vanochtend gebeld met Vattenfall voor een overstap met modelcontract.
Was geen probleem, maar in principe pas na 14 dagen bedenktijd. Kon uiteindelijk toch m.i.v. vandaag en het contract is inmiddels binnen !
Ik had nog ook wel interesse in een 3 jarig contract, maar dat bieden ze momenteel niet meer aan (Powerpeers kennelijk wel).
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Zoals ik het begrijp wel ja. Maar goed, op de huidige markt voor 90.000 klanten gas inkopen is nu eenmaal duurder dan het modelcontract. Ik denk dat de prijs niet super onredelijk is.Plague schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
[...]
Dit inderdaad. Even in extremis: stel dat ze 100 euro per kuub gas hadden berekend, hadden we dat dan ook maar gewoon moeten slikken?
Je contract met Welkom bestaat niet meer, die afspraken bestaan gewoonweg niet meer. Je bent als klant verhuisd naar Eneco en krijgt of je het nu wil of niet een contract van hen. Dat je geen handtekening hoeft te zetten is bij wet geregeld.M,a.w.: op basis van welke regel of wet ben ik uberhaupt gehouden aan het afrekenen van andere tarieven dan dat ik die met WE heb afgesproken? Ik heb helemaal nergens mijn handtekening onder gezet dus wat ze mij dan wel of niet zouden mogen rekenen is ook hoogst discutabel, zie eerdere opmerking over 100 euro/kuub.
Als je vandaag model contract afsluit bij Vattenfall, Engie, Powerpeers is (push push push) kun je per 18 november over. Opzegging bij Eneco wordt door de nieuwe energiemaatschappij geregeld. Dan zit je t/m 31 december voor een schappelijk tarief. Nu doen, want de maatschappijen zijn er niet happig op om je een modelcontract te geven.SYQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:14:
Ik heb de deadline voor opzeggen gemist (1 nov), is er nog steeds de mogelijkheid om vervroegd over te stappen naar Vattenval? Nee toch? Dan veranderd er in mijn geval niks, namelijk vast tot 1 december met opzegtermijn van 8/9 dgn. Veel terug gelezen maar wijzer ben ik niet grworden
Enige communicatie die ik heb ontvangen is of ik de meterstanden wil doorsturen, op basis van berichten hier kan ik dit het best zo lang mogelijk uitstellen
Heel vreemd, sluit net mijn gesprek met Vattenfall af en ben per vandaag over. Heb 14 dagen bedenktijd, maar contract gaat vandaag. Moet wel even bij Eneco laten bevestigen dat het daadwerkelijk geannuleerd is daar...artharpe schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:31:
Ik heb het ook voor elkaar bij Vattenfal, om over te stappen, op de 18e van november. Zit nu dus nog even vast aan Eneco waar ik de meterstanden moet doorgeven voor de 18e zodat WE zijn jaaropgaaf kan opmaken.
Enkel onder Lid 6, onder Lid 5 betwist ik dat dus. Vziw heeft enkel overdracht onder Lid 5 plaats gevonden.s020506 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
Je contract met Welkom bestaat niet meer, die afspraken bestaan gewoonweg niet meer. Je bent als klant verhuisd naar Eneco en krijgt of je het nu wil of niet een contract van hen. Dat je geen handtekening hoeft te zetten is bij wet geregeld.
Bij de klantenservice bij Engie en Vattenfall schrokken ze toch echt wel van die prijs. Eneco hoeft het zeker niet gratis aan te bieden maar dit is echt letterlijk een quick grab & cash van het bedrijf.s020506 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
[...]
Zoals ik het begrijp wel ja. Maar goed, op de huidige markt voor 90.000 klanten gas inkopen is nu eenmaal duurder dan het modelcontract. Ik denk dat de prijs niet super onredelijk is.
Volgens Vattenfall medewerker niet, maar mocht er toch sprake zijn van een boete dan is dat € 100. Dat haal ik met de besparing van eerdere ingang Vattenfall er makkelijk uit.Snarfie31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
[...]
Ook ik kan nu vandaag naar Vattenfall overstapoen maar ben jij niet bang voor een fikse boete van honderden euro's dat weerhoudt mij voorals nog. Ik heb geen rechtsbijstands verzekering die dan in de pen klimt.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
RobbieB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:00:
[...]
Wat zijn de tarieven van Vattenfall? Want hun website bestaat uit een groot dark pattern om die tarieven vooral niet te hoeven tonen... ik kan ze in ieder geval nergens vinden.
Via gaslicht nu een jaarcontract afsluiten geeft ongeveer dezelfde tarieven. Het is veel hoor, maar niet echt onredelijk.ArcticWolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:38:
[...]
Bij de klantenservice bij Engie en Vattenfall schrokken ze toch echt wel van die prijs. Eneco hoeft het zeker niet gratis aan te bieden maar dit is echt letterlijk een quick grab & cash van het bedrijf.
Hoe jaag je 90.000 klanten over de zeik? Zo dus... Ik tik deze maand even 450 euro af en daarna ben ik weg.
Blijf voorlopig wel bij Engie, alleen al vanwege het feit dat ze mij het modelcontract hebben gegeven gezien de moeilijke situatie waarin iedereen zit.
Ik snap niet waarom het relevant is dat Powerpeers onderdeel is van Vattenfall. Ik heb het opgezocht bij de ACM en Powerpeers heeft een eigen vergunning. Het is ook een aparte bv. Vattenfall is dan toch niet verplicht om een mogelijk faillissement van Powerpeers ten koste van alles te voorkomen?nagynl schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:48:
Maar waar baseren ze die boete dan op? Ik ben al 4 dagen 'klant' van een bedrijf waar ik nog geen contract van heb gezien en de tarieven nog niet officieel van heb ontvangen (maar deze via het internet heb moeten vernemen).r.sharp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:38:
[...]
Volgens Vattenfall medewerker niet, maar mocht er toch sprake zijn van een boete dan is dat € 100. Dat haal ik met de besparing van eerdere ingang Vattenfall er makkelijk uit.
Waar haal je honderden euro's vandaan? Al zuu je een boete kunnen krijgen wegens te vroeg overstappen (wat ik niet verwacht bij een contract voor onbepaalde tijd) dan nog is die maximaal 100 euro (2x50).Snarfie31 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
[...]
Ook ik kan nu vandaag naar Vattenfall overstapoen maar ben jij niet bang voor een fikse boete van honderden euro's dat weerhoudt mij voorals nog. Ik heb geen rechtsbijstands verzekering die dan in de pen klimt.
Zijn de prijzen echt zo onredelijk? Ze zijn inderdaad hoger dan het modelcontract, maar als je nu via gaslicht een jaarcontract wil afsluiten zijn de prijzen vergelijkbaar. En Eneco krijgt ineens 90.000 klanten, als je ineens zoveel energie moet inkopen kan ik me voorstellen dat het best een kostenpost is.GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:44:
Sowieso is het ehele enkel NAW gegevens overnemen natuurlijk kul. Enerzijds is het in ons voordeel, de curator heeft extra geld, maar dat gaat wss niet naar ons. Andere kant naait Eneco je gewoon terug door dan hoge prijzen te hanteren en de gemaakte kosten dus op je te verhalen. Alleen daarom al moet dit verboden zijn imho.
Inderdaad, dit dus. En dat antwoord is al tig keer voorbij gekomenBarre73 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:45:
[...]
Waar haal je honderden euro's vandaan? Al zuu je een boete kunnen krijgen wegens te vroeg overstappen (wat ik niet verwacht bij een contract voor onbepaalde tijd) dan nog is die maximaal 100 euro (2x50).
En met het prijsverschil tussen Eneco en Vattenfall haal je dat er nog uit ook...
Ik heb ook geen contract ontvangen van Eneco. En is het ook niet dat je na ontvangst contract 14 dagen wettelijke bedenktijd hebt ?RobbieB schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:43:
[...]
Maar waar baseren ze die boete dan op? Ik ben al 4 dagen 'klant' van een bedrijf waar ik nog geen contract van heb gezien en de tarieven nog niet officieel van heb ontvangen (maar deze via het internet heb moeten vernemen).
Staat daar vanuit de ACM ook nog een boete op voor het bedrijf? Of zijn we dit als land normaal gaan vinden? Dit zijn echt toeslagenaffaire praktijken...
Ja, want ik heb de variabele tarieven bij verschillende energieleveranciers bekeken en ook de tarieven die Eneco hanteert voor een contract van 1 jaar en daar zit een aanzienlijk verschil tussen. Hun tarieven voor een modelcontract staan helaas niet online. Maar ja, dat zou je als onredelijk kunnen beargumenteren gezien het verschil.s020506 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:48:
[...]
Zijn de prijzen echt zo onredelijk? Ze zijn inderdaad hoger dan het modelcontract, maar als je nu via gaslicht een jaarcontract wil afsluiten zijn de prijzen vergelijkbaar. En Eneco krijgt ineens 90.000 klanten, als je ineens zoveel energie moet inkopen kan ik me voorstellen dat het best een kostenpost is.
pdukers schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:43:
Ik snap niet waarom het relevant is dat Powerpeers onderdeel is van Vattenfall. Ik heb het opgezocht bij de ACM en Powerpeers heeft een eigen vergunning. Het is ook een aparte bv. Vattenfall is dan toch niet verplicht om een mogelijk faillissement van Powerpeers ten koste van alles te voorkomen?
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
net nogmaals geprobeerd door te bellen met Vattenfall maar het lukt me echt niet om nog te vervroegen.Heel vreemd, sluit net mijn gesprek met Vattenfall af en ben per vandaag over. Heb 14 dagen bedenktijd, maar contract gaat vandaag. Moet wel even bij Eneco laten bevestigen dat het daadwerkelijk geannuleerd is daar...
Tarieven voor hun modelcontract zijn telefonisch of via de chat op te vragen.Loading2000 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:52:
[...]
Ja, want ik heb de variabele tarieven bij verschillende energieleveranciers bekeken en ook de tarieven die Eneco hanteert voor een contract van 1 jaar en daar zit een aanzienlijk verschil tussen. Hun tarieven voor een modelcontract staan helaas niet online. Maar ja, dat zou je als onredelijk kunnen beargumenteren gezien het verschil.
Eneco kiest er zelf voor om die 90.000 klanten over te kopen, die krijgen ze niet ineens, daar zijn ze al minimaal per 15 oktober mee bezig.
Nee ze zijn het niet verplicht, maar wel (enig?) aandeelhouder. Als Powerpeers failliet gaat kost dat de aandeelhouder serieus geld. Dus ze hebben wel incentive om de toko levend te houden. Maar niet ten koste van alles uiteraard.pdukers schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:43:
[...]
Ik snap niet waarom het relevant is dat Powerpeers onderdeel is van Vattenfall. Ik heb het opgezocht bij de ACM en Powerpeers heeft een eigen vergunning. Het is ook een aparte bv. Vattenfall is dan toch niet verplicht om een mogelijk faillissement van Powerpeers ten koste van alles te voorkomen?
Op de websites van de maatschappijen zelf ben je vaak goedkoper uit is mij opgevallen (kom zelfs 1,50 eur/m3 tegen).s020506 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:42:
[...]
Via gaslicht nu een jaarcontract afsluiten geeft ongeveer dezelfde tarieven. Het is veel hoor, maar niet echt onredelijk.
Die heb ik voorbij zien komen, je hebt gelijk.T-8one schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:53:
[...]
Tarieven voor hun modelcontract zijn telefonisch of via de chat op te vragen.
2wheel_robbie in "Afhandeling faillissement Welkom Energie"
Dat ben ik met je eens. Het zou beter zijn geweest om een jaarcontract aan te bieden voor een schappelijker tarief. Dat 4 maanden contract slaat nergens op.ArcticWolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:54:
[...]
Op de websites van de maatschappijen zelf ben je vaak goedkoper uit is mij opgevallen (kom zelfs 1,50 eur/m3 tegen).
Maar het lastige is dit;
November t/m februari zijn dure maanden (afgelopen maart ook). Ik zou met de nieuwe tarieven ca. 500 euro per maand kwijt zijn voor die maanden. De rest zou ik dan moeten compenseren in de zomer, je bent dus automatisch voor een jaar gebonden aan die tarieven en Eneco.
Nu lijkt het erop dat de variabele gasprijs naar 1,2 euro/m3 gaat (waar de maatschappijen waarschijnlijk ook geen verlies op lijden, anders zouden ze niet daar gaan zitten), dat is fors, maar minder dan de vaste contracten vreemd genoeg. Dus die 1,80 euro tot maart 2022 is gewoon heel erg raar, onlogisch en niet uitlegbaar.
Ze hebben ook geschreven datt ze uiterlijk 5 november met meer informatie komen.r.sharp schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:50:
[...]
Ik heb ook geen contract ontvangen van Eneco. En is het ook niet dat je na ontvangst contract 14 dagen wettelijke bedenktijd hebt ?
(bron: https://www.vattenfall.nl/service/nieuwetarieven/)Op dit moment is onze variabele prijs een stuk lager dan de vaste prijzen die worden aangeboden. We hebben namelijk scherp voor je ingekocht toen de energieprijzen nog gunstig waren. Je zit dus nog steeds goed. Wel gaan de variabele energieprijzen per 1 januari 2022 ook omhoog. Hoeveel weten we nog niet precies, maar ze zullen ook dan lager zijn dan de vaste prijzen op dit moment.
Wat ruist er door het struikgewas
[ Voor 113% gewijzigd door Yorinn op 04-11-2021 12:17 ]
Oost west, 127.0.0.1 best!
Dat snap ik. Het is een commerciele afweging of bijlappen opweegt tegen failliet laten gaan. Punt blijft dat een uitstekende solvabiliteit van de aandeelhouder(s), zeker in deze tijden met extreme inkoopkosten, geen enkele garantie geeft.abalone schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:53:
[...]
Nee ze zijn het niet verplicht, maar wel (enig?) aandeelhouder. Als Powerpeers failliet gaat kost dat de aandeelhouder serieus geld. Dus ze hebben wel incentive om de toko levend te houden. Maar niet ten koste van alles uiteraard.
Dank! Zonet even Engie gebeld, die kunnen als ik de medewerker moet geloven vandaag geen modelcontract (variabel) aanbieden vanwege drukte. Vanaf morgen zou het via hun website mogelijk gemaakt worden, maar dan wel met ingangsdatum december. Rare gang van zaken iig, hij was trouwens goed op de hoogte van het forum waar mensen aanraden om over te stappen op Vattenfal of Engie.MissM1966 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:32:
[...]
Als je vandaag model contract afsluit bij Vattenfall, Engie, Powerpeers is (push push push) kun je per 18 november over. Opzegging bij Eneco wordt door de nieuwe energiemaatschappij geregeld. Dan zit je t/m 31 december voor een schappelijk tarief. Nu doen, want de maatschappijen zijn er niet happig op om je een modelcontract te geven.
Dat staat er niet letterlijk, maar ik weet ook niet of die 30 dagen letterlijk gehanteerd gaat worden. Wat er staat is dat je gedurende tien dagen je verbintenis niet kunt opschorten en dat netbeheerder geen leverancierswissel mag laten plaatsvinden. Na die tien dagen kan dat wel en geldt (aanname van mij) een opzegtermijn. Dat kan best 1 dec zijn op basis van WE-contract of op basis van Eneco-contract dat je krijgt voorgelegd. Feit is dat Eneco jou zonder contract verplicht gas/stroom levert en dat dat op enig moment weer in een contract moet worden vastgelegd. Of dat nou Eneco is of een andere partij. Over die tussenliggende periode betaal je (aanname) aan degene die jou in plaats van WE energie levert.GENETX schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:04:
[...]
Als jij kan aangeven op basis van wetgeving dat ik wettelijk voor 30 dagen gebonden ben aan een contract met voorwaarden van Eneco (vanaf 1 november dus), op basis van overdracht zoals bedoelt in lid 5, dan hoor ik dat graag. Dan ben ik namelijk uitgepraat.
Probleem zit hem in de gasreserves van die bedrijven. Ook zij kunnen niet per direct 90.000 klanten van gas voorzien, dus een beetje wie het eerst komt het eerst maalt...SYQ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:03:
[...]
Dank! Zonet even Engie gebeld, die kunnen als ik de medewerker moet geloven vandaag geen modelcontract (variabel) aanbieden vanwege drukte. Vanaf morgen zou het via hun website mogelijk gemaakt worden, maar dan wel met ingangsdatum december. Rare gang van zaken iig, hij was trouwens goed op de hoogte van het forum waar mensen aanraden om over te stappen op Vattenfal of Engie.
(Ik ga zostraks even Vattenfall proberen)
Nothing is a problem once you've debugged the code
Via powerpeers afgesloten, vooraf even gebeld en de medewerker was bekend met de situatie en voorziet geen problemen dat eerstvolgende overstapdatum (19de) mogelijk is. Ik was idd niet de eerste met deze caseArcticWolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:07:
[...]
Probleem zit hem in de gasreserves van die bedrijven. Ook zij kunnen niet per direct 90.000 klanten van gas voorzien, dus een beetje wie het eerst komt het eerst maalt...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq