Optrekken en rijden zijn natuurlijk 2 verschillende dingen.HarryHaver schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Dit is wel interessant en dat zou best wel eens kunnen. Mijn rijleraar zei op dat moment alleen maar "ja onder de 10 in de 2 doorgaan gaat niet, dan moet je terug naar 1". We kwamen op een rotonde af en ik remde, had de koppeling in en moest een fietser voorrang verlenen op een afstandje, maar we konden wel door rollen met 7-8 km/u. Voor me zat wel een auto dus ik kon ook niet écht gas geven toen ik de koppeling liet opkomen had ik het idee. Maar misschien liet ik de koppeling wel gewoon te snel opkomen op dat moment.
Als je in de 2 bent en geen gas geeft dan heb je gewoon een bepaalde snelheid (volledig gekoppeld)
Als je langzamer wil, dan moet je ontkoppelen. Even terugschakelen naar de 1 als je langzamer wil rijden, of even ontkoppelen en daarna weer koppelen als je weer verder wil.
Als je de motor hoort protesteren tijdens het optrekken doe je iets 'verkeerd' met je gas/koppeling. Dat kost gewoon wat tijd om wat meer gevoel voor te krijgen.
Als je de motor hoort protesteren tijdens het rijden is je auto stuk of ben je aan het remmen.
Stationair rijden kan wel schokkend rijgedrag geven, maar meestal geen protestgeluid.
Dit is echt een probleem dat bij de instructeur ligt, en niet bij jou. Een instructeur hoort jou constructief te kunnen helpen. Misschien dat boos worden helpt bij sommige mensen, het laat zeker een indruk achter, maar echt nuttig is het niet voor iemand die weet dat hij op dat moment een foutje heeft gemaakt.HarryHaver schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:30:
Mijn rijleraar wordt ook echt boos als ik ...
Zo'n instructeur had ik eerst ook, het beste advies wat ik bij zo iemand kan geven is: zoek een ander.
[ Voor 17% gewijzigd door dragonhaertt op 01-10-2021 16:32 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.