Toon posts:

Rijles: van 1 naar 2 schakelen

Pagina: 1
Acties:

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-05 14:11
Ik heb sinds een tijdje rijles en mijn rij-instructeur flipt echt als ik volgens hem te laat opschakel van 1 naar 2. Hij zegt dat het slecht voor de motor is. Mijn eerste rij-instructeur had een Volkswagen diesel en die heeft me geleerd op te schakelen naar 2 bij ong. 20 km/u. Mijn tweede rij-instructeur heeft een Volkswagen benzine-auto en hij zegt dat je bij een benzine-auto wat eerder moet opschakelen. Hij wil dat ik het echt zo snel mogelijk doe. Als ik boven de 20 opschakel dan flipt hij echt helemaal en zegt hij dat hij de garage wel kan gaan bellen.

Ik heb juist het idee dat het meestal wel fijn is om bij het stoplicht even wat flinker op te trekken in zijn 1 en vervolgens pas bij iets hogere snelheid naar de 2 te schakelen (bijv. bij 23 km/u). Dan heb je iets meer snelheid en kun je direct lekker door in de 2. Soms schakel ik al zo snel door in zijn 2 dat ik heel weinig snelheid heb, en in zijn 2 is het lastiger om snelheid te maken dan in de 1. Bovendien vind ik het soms irritant dat ik al in de bocht moet schakelen omdat ik precies in de bocht de juiste snelheid daarvoor bereik.

Over de toerentallen weet ik overigens niks aangezien mijn rij-instructeur de toerentalmeter niet zichtbaar aan heeft staan. Maar de auto maakt een heel normaal geluid als ik op 20 km/u nog in de 1 zit.

Wat denken jullie hiervan?

[Voor 6% gewijzigd door HarryHaver op 01-10-2021 14:14]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee