Het hangt ook wel van de omstandigheden af. Gisteren bijvoorbeeld trokken 2 auto's voor me dusdanig langzaam op dat ik het ook niet redde om in z'n 2 te rijden voor ik de bocht om ging. Kan ook gebeuren dat je een fietser voor moet laten voordat je af kan slaan, dan trek je ook gewoon in zn 1 op de bocht in. En ja, roepen dat je gaat glijden als je doorschakelt in een bocht, is wel wat overdreven natuurlijk. Zeker als we het hebben over rustig rijden en van 1 naar 2 gaan. Bij gladheid rijd je sowieso anders dan bij normale omstandigheden. Normaal gesproken heb je al je handelingen klaar voor je een bocht aansnijdt, maar het kan best keer voorkomen dat je nog wel wat handelingen moet doen. Maar iedereen in dit topic is wel weer beetje heiliger dan de paus wat dat betreft.
Verder staat schakelen los van je snelheid, dus om te stellen dat je bij snelheid x moet schakelen gaat ook niet op. En zag zelfs mensen die adviseerden om met de koppeling te spelen of je koppeling te laten slippen. Juist dat geeft slijtage. Wat de instructeur stelt dat ie naar de garage moet omdat hij wat langer in z'n 1 rijdt, dat is totale onzin.
Ben het er wel mee eens met advies dat beste is om nu gewoon te doen wat instructeur zegt en zorgen dat je examen haalt. Daarna kan je rijden zoals je zelf (en je auto) wilt.
Verder staat schakelen los van je snelheid, dus om te stellen dat je bij snelheid x moet schakelen gaat ook niet op. En zag zelfs mensen die adviseerden om met de koppeling te spelen of je koppeling te laten slippen. Juist dat geeft slijtage. Wat de instructeur stelt dat ie naar de garage moet omdat hij wat langer in z'n 1 rijdt, dat is totale onzin.
Ben het er wel mee eens met advies dat beste is om nu gewoon te doen wat instructeur zegt en zorgen dat je examen haalt. Daarna kan je rijden zoals je zelf (en je auto) wilt.