Toon posts:

Rijles: van 1 naar 2 schakelen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Tomcatter_31
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:32
Het hangt ook wel van de omstandigheden af. Gisteren bijvoorbeeld trokken 2 auto's voor me dusdanig langzaam op dat ik het ook niet redde om in z'n 2 te rijden voor ik de bocht om ging. Kan ook gebeuren dat je een fietser voor moet laten voordat je af kan slaan, dan trek je ook gewoon in zn 1 op de bocht in. En ja, roepen dat je gaat glijden als je doorschakelt in een bocht, is wel wat overdreven natuurlijk. Zeker als we het hebben over rustig rijden en van 1 naar 2 gaan. Bij gladheid rijd je sowieso anders dan bij normale omstandigheden. Normaal gesproken heb je al je handelingen klaar voor je een bocht aansnijdt, maar het kan best keer voorkomen dat je nog wel wat handelingen moet doen. Maar iedereen in dit topic is wel weer beetje heiliger dan de paus wat dat betreft.

Verder staat schakelen los van je snelheid, dus om te stellen dat je bij snelheid x moet schakelen gaat ook niet op. En zag zelfs mensen die adviseerden om met de koppeling te spelen of je koppeling te laten slippen. Juist dat geeft slijtage. Wat de instructeur stelt dat ie naar de garage moet omdat hij wat langer in z'n 1 rijdt, dat is totale onzin.

Ben het er wel mee eens met advies dat beste is om nu gewoon te doen wat instructeur zegt en zorgen dat je examen haalt. Daarna kan je rijden zoals je zelf (en je auto) wilt.

• MacIsCool
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:55
MacIsCool schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:18:
1: Je doet wat hij zegt
2: Je zoekt een andere leraar
Goed gedaan, je gaat overstappen. Ik was misschien wat kort in mijn reactie, maar je koos optie 2

Heb ik in het verleden ook gedaan, ondanks dat ik dan extra lessen moest nemen omdat een nieuwe rijschool mij niet kende en eerst een paarlessen wilde zien hoe ik reed. Ik was bij de oude rijschoolleraar ( die zich net zoals de jouwe zich uitte) op een nette manier langs de weg op een parkeerplaats gestopt gestopt, en heb tegen hem gezegd dat ik bij hem stopte met lessen, ben vervolgens uitgestapt en heb de bus naar huis genomen. heb toen nog wel voor 1 les betaald, heb die niet genomen en kreeg mijn theorieexamen mee.. Die lag bij hem en ik had geen zin in nog meer gedoe. Hij zei nog wel dat het zonde was om over te stappen omdat ik voor mijn examen klaar was..

Runs everything...

• HarryHaver
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 27-11 17:41
MacIsCool schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:27:
[...]

Goed gedaan, je gaat overstappen. Ik was misschien wat kort in mijn reactie, maar je koos optie 2

Heb ik in het verleden ook gedaan, ondanks dat ik dan extra lessen moest nemen omdat een nieuwe rijschool mij niet kende en eerst een paarlessen wilde zien hoe ik reed. Ik was bij de oude rijschoolleraar ( die zich net zoals de jouwe zich uitte) op een nette manier langs de weg op een parkeerplaats gestopt gestopt, en heb tegen hem gezegd dat ik bij hem stopte met lessen, ben vervolgens uitgestapt en heb de bus naar huis genomen. heb toen nog wel voor 1 les betaald, heb die niet genomen en kreeg mijn theorieexamen mee.. Die lag bij hem en ik had geen zin in nog meer gedoe. Hij zei nog wel dat het zonde was om over te stappen omdat ik voor mijn examen klaar was..
Mooi gedaan. Ik heb ook een aantal keren de neiging gehad om uit te stappen en de bus naar huis te nemen. Was jouw rijleraar ook zo negatief, gefrustreerd en neerbuigend?

Rijschool heeft zich nog niet bij me gemeld, maar ik ben inmiddels wel gebeld door een nieuwe instructeur en er is ook al een les ingepland. Ik heb wel bij de rijschool aangegeven dat ik de gemiste lestijd wil inhalen, maar daar hebben ze dus nog niks over laten weten.

• janklo
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 23-11 23:32
auto's moeten steeds zuiniger worden, maarja dat is niet realistisch want we kunnen niet toveren. Dus ze begrenzen auto's op versnellingsbak, kleppen, nokkenas krukas. Whatever ze op kunnen begrenzen gebruiken ze. Meestal bij pech kunnen ze tegenwoordig niet veel meer dan compressiemeting. Motoren tegenwoordig als ze zouden kunnen praten zouden ze niet blij zijn. En zodoende is de 1e versnelling een wanproduct geworden waarbij je de koning van t schakelen kunt zijn en er nog begaaid vanaf komt.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:44

-tom-562

Oliesjeik

janklo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

auto's moeten steeds zuiniger worden, maarja dat is niet realistisch want we kunnen niet toveren. Dus ze begrenzen auto's op versnellingsbak, kleppen, nokkenas krukas. Whatever ze op kunnen begrenzen gebruiken ze. Meestal bij pech kunnen ze tegenwoordig niet veel meer dan compressiemeting. Motoren tegenwoordig als ze zouden kunnen praten zouden ze niet blij zijn. En zodoende is de 1e versnelling een wanproduct geworden waarbij je de koning van t schakelen kunt zijn en er nog begaaid vanaf komt.
Ehm, er werd nog nooit zoveel vermogen per liter gehaald uit auto's tegenwoordig...
Wat begrenzen ze volgens nou dan? Want van je verhaal kan ik geen kaas maken.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
best wel veel reacties voor iets wat van 1 naar 2 moet.. :+

• MacIsCool
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:55
HarryHaver schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:16:
[...]

Mooi gedaan. Ik heb ook een aantal keren de neiging gehad om uit te stappen en de bus naar huis te nemen. Was jouw rijleraar ook zo negatief, gefrustreerd en neerbuigend?
Hij was erg bot en direct, en dat kon ik toen nog niet hebben. Ik was autorijden aan het leren. Op de 20. of 22 ste les was ik het zat en liep mijn emmertje over. Naar een grotere rijschool gestapt waar ik een indonesische leraar kreeg ( Nol , als je nog leeft, topper ) die heel relaxed mij naar mijn rijbewijs begeleidde.
..
Ander punt, de auto waarbij ik met 10 km/u naar `zijn 2 ging was inderdaad een diesel. reed heeeeeel relaxed. TDI 1,6 4 pitter ( seat leon ). Tegenwoordig een batterij auto.. nog relaxter.. al was het maar door de extra lange koffie stop zo nu en dan

Runs everything...

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:10
Hou het serieus de volgende keer.

[Voor 84% gewijzigd door deepbass909 op 08-10-2021 16:39]

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Bij een handbak is er niks begrensd op de versnellingsbak. Misschien ben je in de war met halfautomatische versnellingsbakken en automatische versnellingsbakken die je met de hand kunt bedienen? Je kan hem zelfs in zijn achterruit gooien op de snelweg (vraag maar aan mijn vrouw), ware het niet dat de tandwielen dan veel te snel ronddraaien waardoor je dat niet lukt en je alleen een ratelend metalig geluid krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 6R15
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-11 19:36
[...]

Begrezen? Auto's worden steeds zuiniger door optimalisatie! Alles aan een motor is tegenwoordig optimaal ontwikkeld om maximaal uit de brandstof te halen, daarnaast hebben motoren meer sensoren dan ooit die je een schat aan informatie kunnen opleveren! Toegeven motoren zijn ook complexer geworden dus makkelijk even snel fixen zit er niet altijd meer in. Als laatste heeft de motor (bij een handbak) niet gelijk zoveel van doen met de versnellingsbak en daarin kan de fabrikant zelf de overbrenging bepalen korter/langer er zitten geen "begrensers"in.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee