• bastiaandegoede
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:20
Wij zijn voor de Vaillant aroTHERM plus VWL 55/6 gegaan terwijl we de Vaillant aroTHERM plus VWL 75/6 voor 200 goedkoper konden krijgen.

Puur omdat we dan lager kunnen moduleren en efficiënter warmte kunnen opwekken en paste voor ons idee ook beter bij onze warmtevraag.

Helaas nog geen historie met onze nieuwe woning dan elke het gegeven van de vorige eigenaar dat hij ca 1400 M3 gas gebruikte.
Ook hebben wij ondertussen geïsoleerd in oa de slaapkamers + Airco's geplaatst die ook nog een deel van de verwarming kan oppakken.

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Carboy54 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:17:
[...]

Dan heb je sowieso geen probleem met het opnieuw opstarten met een VWZ want dan is de water temperatuur hoog genoeg.
Isdatzo in "Vaillant aroTHERM warmtepomp ervaringen"

• the_medic
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb hier een Arotherm plus 75/6 monobloc met VRC720/3 thermostaat en een Daikin 200 l boiler. Heeft 1.5 jaar probleemloos gewerkt, nu gaat hij sinds een dag of 3 in standby na verwarmen van de boiler, en is daar niet door mij uit te krijgen, stookt dus niet. In de display was alleen de actuel kamertemp te zien, geen regelmogelijkheid.Nou heb ik de houtkachel maar aan. Ik heb niets gewijzigd, alleen van de week toen het mooi weer was de boiler tot 70 graden laten verwarmen, een dag vóór de legionellarun. Mijn installateur heeft hem vandaag remote uit de standby weten te krijgen, maar niet veel later weer hetzelfde verhaal. De regelmogelijkheid is weer verschenen maar doet hem dus niet aangaan. Er zou een weekprogramma in hebben gestaan, en ergens een setpoint van 20 graden voor de gewenste temp, heb ik echter nooit ingesteld. Nu een weekprogramma erin gezet met wens 23 graden, gebeurt niets. Als ik de boiler heter wil doet hij dat direkt, maar daarna dus weer standby. Iemand een idee? Copilot is het niet gelukt, die adviseerde allerlei acties in menu's die niet bestaan.
Pagina: 1 ... 221 222 Laatste

Let op:
Voor standaard vragen zoals "Hoeveel kW heb ik nodig?" etc lees eerst eens Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic