[ Voor 4% gewijzigd door ETH2.0 op 26-10-2021 20:44 ]
ik heb 50% van mijn eth in ETH2.0 gestopt, de andere helft in Defi (die ik eraf kan halen wanneer ik wil, maar geeft minder apy% dan bij ETH2.0)ETH2.0 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:43:
ETH pool staken, ja of nee? Ik ken alle voor- en nadelen, maar kom er toch niet uit. Ik heb lange termijn vertrouwen en wil in principe niet traden, maar het voelt toch raar om voor onbekende termijn staken, i.c.m de risico's van pool staking. Ook het percentage van 6.7% van alle ETH gestaked is erg laag.
nothing stops this train
SOL is way way overpriced op dit moment imo.assassin85 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:37:
[...]
Zegt niet altijd alles, solana had soortgelijke tokenomics, weet nog een aantal maanden terug dat iedereen een dag voordat er nieuwe coins in omloop gebracht zouden worden solana gingen dumpen en er mee pochten op twitter (toen 6 dollar p stuk waard). Hy is vlak drna aan een dikke bullrun begonnen
Kan het mis hebben uiteraard. Maar Solana is een van de vele smart contract platforms. Solana is een one-trick-pony en heeft de marketing voornamelijk gericht op de snelheid van transacties. Toen de data ff teveel werd, ging het licht uit.
Begrijp me niet verkeerd. Solana zal als "redelijk-early-adapter" in de layer-1-wereld (veel concurrentie!!) zijn plek wel krijgen in het wereldje, maar erg vernieuwend is het niet. Geen reden om nu al een deel van je PF aan te besteden imo. Of je moet echt willen meeliften op de hype en in staat zijn om tijdig je bags weer te dumpen.
Cosmos (als layer-0) is bijv. een compleet ander verhaal. Die zou ik wel willen hodlen, alleen is het er niet echt van gekomen. Nu terug instappen is geen optie, dus ik wacht het even af.
[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 26-10-2021 20:48 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik check ff 2 tellen mijn pf na jou berichtje,Gelukszoekr schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:14:
[...]
Dat FTM is ondertussen zo gepumpt. Dat kan niet lang goed gaan met de prijs van die token dan. Ik zou normaal gewoon wat kopen, maar de prijsactie van dat ding lijkt me een weekje aankijken helemaal geen slecht idee...
SELL IT ALL!!!
Ik dacht voor eth2 je niks hoefde te doen?Kol Nedra schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:46:
[...]
ik heb 50% van mijn eth in ETH2.0 gestopt, de andere helft in Defi (die ik eraf kan halen wanneer ik wil, maar geeft minder apy% dan bij ETH2.0)
Dankje, splitten kan inderdaad ook nog. Ik heb geen ervaring met Defi, is dit het uitlenen van je ETH aan anderen tegen een vergoeding dan?Kol Nedra schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:46:
[...]
ik heb 50% van mijn eth in ETH2.0 gestopt, de andere helft in Defi (die ik eraf kan halen wanneer ik wil, maar geeft minder apy% dan bij ETH2.0)
Online gekocht of opgehaald en betaald met BC?Alpina schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou het bijna vergeten, nog wat leesvoer voor de avond. Aanrader!
Hoe zie jij Link momenteel? Mijn gevoel zegt aanhouden, heeft imo nog veel potentie. Het is alleen zo’n trage performerMooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:46:
[...]
SOL is way way overpriced op dit moment imo.
Kan het mis hebben uiteraard. Maar Solana is een van de vele smart contract platforms. Solana is een one-trick-pony en heeft de marketing voornamelijk gericht op de snelheid van transacties. Toen de data ff teveel werd, ging het licht uit.
Begrijp me niet verkeerd. Solana zal als "redelijk-early-adapter" in de layer-1-wereld (veel concurrentie!!) zijn plek wel krijgen in het wereldje, maar erg vernieuwend is het niet. Geen reden om nu al een deel van je PF aan te besteden imo. Of je moet echt willen meeliften op de hype en in staat zijn om tijdig je bags weer te dumpen.
Cosmos (als layer-0) is bijv. een compleet ander verhaal. Die zou ik wel willen hodlen, alleen is het er niet echt van gekomen. Nu terug instappen is geen optie, dus ik wacht het even af.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Gewonnen met een wedstrijdje juinen bij de Bruna.wortelsky schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:54:
[...]
Online gekocht of opgehaald en betaald met BC?
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ben het met je eens over solana, maar ik doelde meer op die opmerking over de tokenomics bij Grt (periodiek nieuwe munten die de markt ingejaagd worden)Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:46:
[...]
SOL is way way overpriced op dit moment imo.
Heb op dit moment 70% van mijn ETH staked voor ETH 2.0 via Lido. De rest gebruik ik om mee te liquidity poolen (tricrypto pool). Yield op staked ETH gaat naar verwachting omhoog zodra de merge is voltooid en de fees niet meer naar de miners gaan. Schattingen liggen dan tussen 7-20%.ETH2.0 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:43:
ETH pool staken, ja of nee? Ik ken alle voor- en nadelen, maar kom er toch niet uit. Ik heb lange termijn vertrouwen en wil in principe niet traden, maar het voelt toch raar om voor onbekende termijn staken, i.c.m de risico's van pool staking. Ook het percentage van 6.7% van alle ETH gestaked is erg laag.
Percentage staked ETH is in verhouding lager dan bijvoorbeeld Ada of Sol, omdat a) het staken voor onbepaalde duur is en b) je je ETH ook voor zoveel andere dingen kunt gebruiken dan staken, die vaak hogere yield opleveren.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Verkeerde persoon om dat te vragen. Ik hodl mijn LINK-aankoop sinds 2018 (in 2019 bijgekocht) en ben van plan deze niet te verkopen. Het project is in 3 jaar tijd zo snel gegroeid, dat de prijs wel moet volgen (en dat doet het ook). Verwacht geen moonshot van Chainlink, maar een top-10 plek op langere termijn is meer dan logisch.Daacuso schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:54:
[...]
Hoe zie jij Link momenteel? Mijn gevoel zegt aanhouden, heeft imo nog veel potentie. Het is alleen zo’n trage performer
Alles dat meer gaint dan BTC over een tijdsbestek van enkele jaren is een goede crypto-investering geweest. Je moet het alleen goed in de gaten houden en tijdig afscheid van kunnen nemen als het sentiment keert. Voor Chainlink is het sentiment sinds 2018 positief geweest en is dat nog steeds. Geen reden om afscheid van te nemen dus.
[ Voor 29% gewijzigd door Mooody op 26-10-2021 21:11 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Zonder je ETH te locken kan je elders soortgelijke percentages verdienen.ETH2.0 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:43:
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 26-10-2021 21:08 ]
nothing stops this train
Lang niets meer over gehoord. De Russische Ethereum toch?ColeJ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:12:
Lisk mag wel weer eens de lucht in
Waarom heeft Lisk bestaansrecht? Kun je het ff shillen?
Nucypher 320%, Solana 300%, Covalent 280%, Polkadot 180% en Polygon 110%. Ik betreur dan alleen maar dat ik er niet veel meer geld ingestopt heb
Allemaal zitten ze ook op 2/3e van de prijs waarop ik van plan ben ze eruit te gooien. Duimen dat de groei nog effe doorgaat
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Zero.
MATIC doet het erg goed, durf er alleen niet meer in te stoppen momenteelresusaapje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:14:
Effe portfolio check. Conclusie: NICE!
Nucypher 320%, Solana 300%, Covalent 280%, Polkadot 180% en Polygon 110%. Ik betreur dan alleen maar dat ik er niet veel meer geld ingestopt heb![]()
Allemaal zitten ze ook op 2/3e van de prijs waarop ik van plan ben ze eruit te gooien. Duimen dat de groei nog effe doorgaat
En dat is jouw kracht ten opzichte van de meute.Pelox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:16:
Ik zou willen dat ik diamond shitcoin hands had.. maar mijn shitcoins kan ik niet vasthouden na een pump van 20%..
Omdat het gewoonweg al heel lang niet meer op ATH heeft gestaanMooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:14:
[...]
Lang niets meer over gehoord. De Russische Ethereum toch?
Waarom heeft Lisk bestaansrecht? Kun je het ff shillen?
Nuf said.
Ik was het zat na tijden en weg gedaan. Dom dom domDarrell schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:17:
Link on the move
Zal dat een reden hebben? Niet alles gaat miljarden naar zich toe trekken, op een gegeven moment is het geld op.ColeJ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:17:
[...]
Omdat het gewoonweg al heel lang niet meer op ATH heeft gestaan
Is ook wel een jaar te laat, lekker laten liggen. Ethereum scaling is straks niet meer nodigXqlus1ve schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:16:
[...]
MATIC doet het erg goed, durf er alleen niet meer in te stoppen momenteel
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik had op tijd (nou eignlijk een tikkie te laat) mn dot voor link ingewisseld. Zat een tijdje zonder link en dat zat me toch niet lekker.wortelsky schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Ik was het zat na tijden en weg gedaan. Dom dom dom
Dat en van zn genomen winsten een beetje milfs hunten vanaf zn strandbedje de hele dag.Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:17:
[...]
En dat is jouw kracht ten opzichte van de meute.
Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:19:
[...]
Zal dat een reden hebben? Niet alles gaat miljarden naar zich toe trekken, op een gegeven moment is het geld op.
Nu gaat DOT ook stijgen...Darrell schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:26:
[...]
Ik had op tijd (nou eignlijk een tikkie te laat) mn dot voor link ingewisseld. Zat een tijdje zonder link en dat zat me toch niet lekker.
Gewoon lekker in die 2 of 3 alts blijven zitten waar jij in gelooft (en bijkopen in dips) en al die tijdelijke bagger lekker aan je voorbij laten gaan. Waarom zou je je risico flink gaan leveragen (shitcoins vs ultieme shitcoins), terwijl je alleen met Bitcoin al een shitload aan risico loopt?Darrell schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:26:
[...]
Ik had op tijd (nou eignlijk een tikkie te laat) mn dot voor link ingewisseld. Zat een tijdje zonder link en dat zat me toch niet lekker.
Focussen gaat je echt helpen op langere termijn. Worden mensen al moe van mij? Ik wel soms
Bijna koersdoel gehaald, nog een paar daagjes en dan meer sats. Niet nadenken, gewoon inwisselen voor meer btc.knakworst schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:58:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik trouwens één shitcoin mag shillen: LINK. Ik verwacht komende dagen 35+. Flufje inladen en weer dumpen op 36. Meer sats. NFA
Mmmm dan ga ik ook maar ff wat NLG en Red Coin kopen denk ik.ColeJ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:17:
[...]
Omdat het gewoonweg al heel lang niet meer op ATH heeft gestaan
Nuf said.
Doe er gelijk een fluf feathercoin en htmlcoin bij.Ngangatar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:35:
[...]
Mmmm dan ga ik ook maar ff wat NLG en Red Coin kopen denk ik.
Geld bijdrukken, gaat dat vrijwel altijd giraal? Ik heb me daar niet zo in verdiept moet ik bekennen.
Kommaatje bij de centrale bank verplaatsen en er is meer geld in omloop of moeten er daadwerkelijk biljetten worden gedrukt? (lijkt me niet)
En vergeet Smooth love potion niet heknakworst schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:36:
[...]
Doe er gelijk een fluf feathercoin en htmlcoin bij.
Zero.
Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:33:
[...]
Gewoon lekker in die 2 of 3 alts blijven zitten waar jij in gelooft (en bijkopen in dips) en al die tijdelijke bagger lekker aan je voorbij laten gaan. Waarom zou je je risico flink gaan leveragen (shitcoins vs ultieme shitcoins), terwijl je alleen met Bitcoin al een shitload aan risico loopt?
Focussen gaat je echt helpen op langere termijn. Worden mensen al moe van mij? Ik wel soms
ADA, Cake, LINK en ETH ook......en BTC
de rest weet ik nog niet..
nothing stops this train
Ja @Pelox is wel een rukker in de goede zin van het woordDarrell schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:28:
[...]
Dat en van zn genomen winsten een beetje milfs hunten vanaf zn strandbedje de hele dag.
Ik stap met max 1% van het pf in shitty shitty bang bang coins.YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:38:
Ik merk dat ik het niet goed meer aandurf om nu alts aan te schaffen. Ik ben veel te bang dat BTC ineens weer de smaak te pakken krijgt of er juist geen zin meer in heeft. Teveel op BTC gefocust de afgelopen tijd denk ik
Zero.
Is er al een idee over wat het beste/snelste manier is om te investeren in Moonbeam? Ik heb inmiddels zo'n Polkadot.js extensie geïnstalleerd en de pre-registration afgerond maar vraag mij af of het niet makkelijker is om bijvoorbeeld via Binance mee te doen. Dan staat alles tenminste in één overzicht. Of vraagt Binance dan een fee hiervoor? Met die twee dagen de tijd zal allebei wel lukken denk ik.resusaapje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:11:
[...]
Valt niet te verwachten. Alle beschikbare tokens worden verdeeld onder alle investeerders. Ik verwacht veel interesse, dus weinig tokens per DOT. Wel zit er gelukkig de beperking op dat je alleen de eerste twee dagen garantie hebt tokens überhaupt te krijgen.
Maar ja, het belangrijkste is de prijs en die hangt af van de hype. Die kan nog steeds net als bij Moonriver meteen bij introductie x100 gaan. En weinig keer veel is nog steeds veel
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Lading TRON gekocht
En wat moet je anders dan charts kijken en rukken juinen in de baas zijn tijd he.Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:40:
[...]
Ja @Pelox is wel een rukker in de goede zin van het woord
spoiler:Nee hoor, respect. Rukken kan een tijdrovende hobby zijn.
Zero.
Bedankt.
Nee dankje.YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:42:
Zullen we het gewoon weer over juinen hebben in plaats van die vulgaire termen die nu gebruikt worden?
Bedankt.
Iemand nog WIN?
Heerlijk is dat he?Pelox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
En wat moet je anders dan charts kijken en rukken in de baas zijn tijd he.
Nu ik eigen baas ben, doe ik dat een stuk minder. Elke rukbeurt juinificatie kost me geld, dat is minder
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 26-10-2021 21:45 ]
We zijn allemaal winnaars, jij ook.
Zero.
Verder ook wat (dus niet alle) BTC en ETH verkocht, ik wil eerst een bevestiging zien dat dit geen double top voor Bitcoin wordt, dan koop ik liever hoger weer terug dan mogelijk fiat te zien verdampen. Er vloeit veel te veel en snel geld naar de alts en Bitcoin heeft wel een nieuwe ATH neergezet, maar dat is nog niet overtuigend genoeg.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Haha, nee. Ze kopen vooral schuldbewijzen van financiële instellingen met 'nieuw' geld dat vervolgens in het systeem blijft.Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:38:
[...]
Geld bijdrukken, gaat dat vrijwel altijd giraal? Ik heb me daar niet zo in verdiept moet ik bekennen.
Kommaatje bij de centrale bank verplaatsen en er is meer geld in omloop of moeten er daadwerkelijk biljetten worden gedrukt? (lijkt me niet)
De afgelopen tijd ben ik iets meer bezig met TA en zo nu en dan zie ik dat er actie aan zit te komen, al weet ik heel vaak niet in welke richting. Ik wil daarom wat vaker hier posten in de hoop er wat van op te steken. Feedback is dus welkom!
Onderstaand heb ik net bij elkaar gekliederd in Tradingview en ik meen hier een bullflag in te zien, maar klopt dit? Ik heb nu de wicks gepakt en weet niet of dat nou wel of niet geldig is. Hoor het graag
Stel dat het klopt, hoe schatten jullie dan in wanneer een breakout zou kunnen volgen? Zoals nu lijkt hij geleidelijk wat meer de bovenkant van het channel op te zoeken maar is dat dan juist wachten op een drop naar de onderkant? En is een bounce vanaf de onderkant van het channel waarschijnlijker als katalysator voor een breakout?
/f/image/NkPfRnuPz5OPHDrD5Ueqtyrd.png?f=fotoalbum_large)
Ik hoor graag wat jullie erin zien en of ik een beetje op het goede spoor zit
@Taro als dit (zelfde post in meerdere topics) niet de bedoeling is, gooi deze dan maar weg
[ Voor 4% gewijzigd door YES op 26-10-2021 21:54 ]
Wat een hufters zijn het ookChaes schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:47:
[...]
Haha, nee. Ze kopen vooral schuldbewijzen van financiële instellingen met 'nieuw' geld dat vervolgens in het systeem blijft.
Dus concreet. Corona-steun zal niet gedaan worden uit de geplande begroting (niet mogelijk, want de pandemie was 4 jaar geleden niet een optie), maar moeten worden gefinancieerd uit "nieuw geld".
Het begrotingstekort zal hierdoor moeten oplopen lijkt me, terwijl tevens de inflatie zal oplopen.
Het gaat gewoon in 1 rechte lijn naar het faillissement van de staat, terwijl vrij weinig mensen het doorhebben (of willen weten).
Omtzigt woont op 500 meter hemelsbreed van mij. Moet ik hem vragen of hij Bitcoin heeft?
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 26-10-2021 21:56 ]
Hmm deze vind ik verassend van je. Had je niet bepaald bearish verwacht sinds alle macro factoren wijzen op bullish. BTC voelt nog niet bepaald overbought en de mania/retail fomo fase is nog niet echt losgebarsten.Taro schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:45:
Op mijn werk hoorde ik vandaag weer verschillende collega's over SHIB praten. Heb ze zojuist weer verkocht, net als na de vorige pump.
Verder ook wat (dus niet alle) BTC en ETH verkocht, ik wil eerst een bevestiging zien dat dit geen double top voor Bitcoin wordt, dan koop ik liever hoger weer terug dan mogelijk fiat te zien verdampen. Er vloeit veel te veel en snel geld naar de alts en Bitcoin heeft wel een nieuwe ATH neergezet, maar dat is nog niet overtuigend genoeg.
[Afbeelding]
Alts gaan goed omdat Bitcoin sideways gaat, de meesten hebben hun profits gepakt en in alts gedumpt. Het eerstvolgende beetje goede nieuws (take your pick) zal zorgen voor een boost naar de volgende nieuwe ATH:
- Tesla gaat weer BTC accepteren
- China verandert van positie omtrent crypto
- Fysiek gebackte ETF beschikbaar in US
- Evergrande gaat redelijk back to business as usual
- Ripple maakt redelijke slagen in rechtzaak
- Tether FUD maakt weinig indruk meer
Zodra BTC weer een groene kaars stampt verwacht ik dat het even in price discovery gaat rond 72-73k, daarna lichte pullback en in december zitten we op 80k+. Alle modellen van lengthening cycles, stock2flow, pi cycle top etc. indiceren dat het nog wel een aanloop naar de bovenkant neemt. Wil je jouw TA delen waarom je denkt dat we juist dalen en het een double top cycle is?
Het is ook geen exacte wetenschap, maar een kansberekening en een manier om in- en uitstapmomenten beter te kunnen timen dan gewoon random op de knop te drukken.ColeJ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:56:
Ik vind het leuk om te lezen hoor zo'n TA. Maar blijf het toch altijd een hoop woorden hebben met: als, waarschijnlijk, misschien, wachten, naar boven maar kan ook naar beneden.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
CAKE klinkt als de dissonant in dit rijtje.Kol Nedra schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:40:
ik ga zeker 2 jaar lang DOT hodlen 🙂
ADA, Cake, LINK en ETH ook......en BTC
de rest weet ik nog niet..
Waarom CAKE (100% Binance) en geen UNI, 1INCH, SUSHI, FTT of 1 van de andere 100 DEX's?
Ik zat vrij dik in UNI (400 van de airdrop + 400 bijgekocht vlak na de airdrop), maar vond het vorig jaar tijd om afscheid te nemen. Reden: Swap-protocollen zijn er inmiddels teveel, je kan nooit op de juiste gokken. Wat een stress
Mijn insteek: Gok op het platform dat het mogelijk maakt om swap-protocollen mogelijk te maken
[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 26-10-2021 22:04 ]
ColeJ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:00:
Heb net juist weer SHIB bijgekocht. Doe nog maar 20%, stap ik weer uit.
Zero.
Ik had het nu specifiek over hoe de FED/ECB te werk gaatMooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:55:
[...]
Wat een hufters zijn het ook![]()
Dus concreet. Corona-steun zal niet gedaan worden uit de geplande begroting (niet mogelijk, want de pandemie was 4 jaar geleden niet een optie), maar moeten worden gefinancieerd uit "nieuw geld".
Het begrotingstekort zal hierdoor moeten oplopen lijkt me, terwijl tevens de inflatie zal oplopen.
Het gaat gewoon in 1 rechte lijn naar het faillissement van de staat, terwijl vrij weinig mensen het doorhebben (of willen weten).
Omtzigt woont op 500 meter hemelsbreed van mij. Moet ik hem vragen of hij Bitcoin heeft?
Oh, doe Pieter effe de groeten van me
Dat wordt 1 flopChaes schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:04:
[...]
en moet de steun door veel bedrijven ook terugbetaald worden.
Ik geloof er wel deels in. Het is uiteindelijk voor een deel gewoon self fulfilling prophecy maar omdat veel traders dat op dezelfde patronen en triggers baseren kunnen het wel indicatoren zijn om rekening mee te houden. Het staat echter nooit vast dat iets ook werkelijk gebeurd doordat TA het zegt. Ik vind het wel prima om het als soort van indicator te gebruiken en probeer nu uit of ik er ook werkelijk iets mee kan verdienenColeJ schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:56:
Ik vind het leuk om te lezen hoor zo'n TA. Maar blijf het toch altijd een hoop woorden hebben met: als, waarschijnlijk, misschien, wachten, naar boven maar kan ook naar beneden.
Ik zou de vlaggen lekker laten voor wat ze zijn ... het wordt er niet makkelijker , duidelijker en zeker niet beter op.YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:53:
De afgelopen tijd ben ik iets meer bezig met TA en zo nu en dan zie ik dat er actie aan zit te komen, al weet ik heel vaak niet in welke richting. Ik wil daarom wat vaker hier posten in de hoop er wat van op te steken. Feedback is dus welkom!
Onderstaand heb ik net bij elkaar gekliederd in Tradingview en ik meen hier een bullflag in te zien, maar klopt dit? Ik heb nu de wicks gepakt en weet niet of dat nou wel of niet geldig is. Hoor het graag
Stel dat het klopt, hoe schatten jullie dan in wanneer een breakout zou kunnen volgen? Zoals nu lijkt hij geleidelijk wat meer de bovenkant van het channel op te zoeken maar is dat dan juist wachten op een drop naar de onderkant? En is een bounce vanaf de onderkant van het channel waarschijnlijker als katalysator voor een breakout?
[Afbeelding]
Ik hoor graag wat jullie erin zien en of ik een beetje op het goede spoor zit
@Taro als dit (zelfde post in meerdere topics) niet de bedoeling is, gooi deze dan maar weg
Trade met levels , support/resistance, stop-loss eronder (erboven evt bij short) , word je uitgetikt... leveltje eronder kijken....
Hele steun is één grote grap. Hier ook ZZP, ikzelf en mijn vrouw. Maar meteen al gezegd, wij komen vanzelf aan de beurt als de centjes weer retour afzender moet.
Grote onzin. Ik trade juist veel beter op patronen, en ben daar aardig goed in. Dat is voor iedereen anders.brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:05:
[...]
Ik zou de vlaggen lekker laten voor wat ze zijn ... het wordt er niet makkelijker , duidelijker en zeker niet beter op.
Trade met levels , support/resistance, stop-loss eronder (erboven evt bij short) , word je uitgetikt... leveltje eronder kijken....
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Klopt, wederhelft heeft ook een eigen bedrijf.. dat gaat nog meer betalen worden. Winstgevende bedrijven gaan flink de dupe worden.eldeegee schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:06:
[...]
Hele steun is één grote grap. Hier ook ZZP, ikzelf en mijn vrouw. Maar meteen al gezegd, wij komen vanzelf aan de beurt als de centjes weer retour afzender moeten.
Zero.
Met levels bedoel je horizontale support en resistance levels?brrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:05:
[...]
Ik zou de vlaggen lekker laten voor wat ze zijn ... het wordt er niet makkelijker , duidelijker en zeker niet beter op.
Niet veel makkelijker of moeilijker dan diagonale lijnen m.i. en als een combinatie van lijnen een vlag of weet ik veel welk andere patroon vormt vind ik dat wel leuk om te ontdekken.
Doordat ik zelf nog geen gevoel heb bij wat er gebeurd als ik zoiets zie vormen en daardoor ook niet weet of ik er feeling voor heb doe ik er nog lang niet altijd iets mee, maar ik wil gewoon kijken of het wat is.
Op bybit zie je de funding rate extreem droppen op die poepmunt nu. Predicted over12h is helemaal idioot. Komt dus een peloton shorters aan.
En 2 keer zo hard werken om er weer bovenop te komen. En dan zegt de fiscus oh kijk je hebt wél een topjaar gemaakt, kom maar terug met dat geld. ** Knip, niet relevant voor dit topic **Pelox schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:08:
[...]
Klopt, wederhelft heeft ook een eigen bedrijf.. dat gaat nog meer betalen worden. Winstgevende bedrijven gaan flink de dupe worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 26-10-2021 22:12 ]
Wie zegt dat ik bearish ben?
Ik heb zojuist wat van de hand gedaan en kijk het even aan. Mogelijk de 49-51k regionen testen, of nu al een mooie stijging, ik zie het wel. En tegenover alle mooie dingen die je noemt kan er net zo goed iets negatiefs in het nieuws komen, dus daar hecht ik persoonlijk weinig waarde aan.
@Taro , @Verwijderd, ik hoeft jullie niet te noemen (wel gedaan, dus superzwak
Ik was bang dat het topic in de bull market een vroege dood zou sterven, maar dit is niet gebeurd. Respect en wij gaan met zijn allen lekker door met als voornaamste doel om lekker centjes te verdienen
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 26-10-2021 22:46 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Taro op 26-10-2021 22:15 ]
Edit, volgens mij zijn ze begonnen. Pakt de popcorn vastanti elppa schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:09:
[...]
Op bybit zie je de funding rate extreem droppen op die poepmunt nu. Predicted over12h is helemaal idioot. Komt dus een peloton shorters aan.
Omtzigt, andere shitcoin.Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:55:
[...]
Wat een hufters zijn het ook![]()
@YES is er een reden waarom je kiest voor de 4 uur?
[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 26-10-2021 22:17 ]
Ja inderdaad horizontaal.. je kan hierbij natuurlijk altijd trendlijnen gebruiken voor extra confirmatie.YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:09:
[...]
Met levels bedoel je horizontale support en resistance levels?
Niet veel makkelijker of moeilijker dan diagonale lijnen m.i. en als een combinatie van lijnen een vlag of weet ik veel welk andere patroon vormt vind ik dat wel leuk om te ontdekken.
Doordat ik zelf nog geen gevoel heb bij wat er gebeurd als ik zoiets zie vormen en daardoor ook niet weet of ik er feeling voor heb doe ik er nog lang niet altijd iets mee, maar ik wil gewoon kijken of het wat is.
Alles op basis van PA is mijn voorkeur
Maar zoals iemand al eerder 'bescheiden' regareerde.... iedereen op zijn eigen manier en doe waar jij het meeste resultaat mee behaald... succes
Bovendien, beste @Blaim, als Taro voorzichtig wordt kan je erop wachten dat we naar de maan gaan. Zodra hij een IPA teveel weg tikt en all-in gaat moet je maken dat je weg komt.Taro schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:10:
[...]
Ik heb zojuist wat van de hand gedaan en kijk het even aan. Mogelijk de 49-51k regionen testen, of nu al een mooie stijging, ik zie het wel. En tegenover alle mooie dingen die je noemt kan er net zo goed iets negatiefs in het nieuws komen, dus daar hecht ik persoonlijk weinig waarde aan.
Go away when Taro starts drinking IPA, but remember to come back when Taro starts to temper.
Thanks, ben gewoon een beetje aan het uitproberen dus ik neem ook jouw feedback mee. Ik ben ook wel bezig met horizontale lijnen overigens maar ik vind het daarmee soms een stuk lastiger die zones te vindenbrrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:17:
[...]
Ja inderdaad horizontaal.. je kan hierbij natuurlijk altijd trendlijnen gebruiken voor extra confirmatie.
Maar zoals iemand al eerder 'bescheiden' regareerde.... iedereen op zijn eigen manier en doe waar jij het meeste resultaat mee behaald... succes
Ik heb een deal met Taro zijn slijter en een buurman van hem. Elke aankoop van IPA en dump in de glasbak wordt gemeld in ruil voor 5 Shib.YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:19:
[...]
Bovendien, beste @Blaim, als Taro voorzichtig wordt kan je erop wachten dat we naar de maan gaan. Zodra hij een IPA teveel weg tikt en all-in gaat moet je maken dat je weg komt.
Sell when Taro starts drinking IPA, but remember to come back when Taro starts to temper.
Beetje toeval. Ik heb op wat meer timeframes te kijken en kwam hem hier eigenlijk tegen. Toen daar maar gaan tekenen. Op de 1h past ie ook maar op de daily heb je het dan over 1 candle die de flag vormtNgangatar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:16:
[...]
Omtzigt, andere shitcoin.
@YES is er een reden waarom je kiest voor de 4 uur?
Als jij echt bearish zou zijn dan was jouw hele pf wel weggegaan, voor mij is het best een goed teken dat je nog een gedeelte hebt gehouden maar je oog hebt op koopjesTaro schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:10:
[...]
Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:14:
Mag ik zeggen dat dit topic door actieve inbreng door users als @YES, @Chaes, @Kol Nedra, @Darrell, @Ngangatar en @anti elppa inhoudelijk is gestegen in de laatste maanden? ik vergeet vast enkele sterkhouders, excuus!
@Taro , @Verwijderd, ik hoeft jullie niet te noemen (wel gedaan, dus superzwak)
Ik was bang dat het topic in de bull market een vroege dood zou sterven, maar dit is niet gebeurd. Respect en wij gaan met zijn allen lekker door met als voornaamste doel om lekker centjes te verdienen
Daarom kan je mij in de weekenden beter negerenYES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:19:
[...]
Bovendien, beste @Blaim, als Taro voorzichtig wordt kan je erop wachten dat we naar de maan gaan. Zodra hij een IPA teveel weg tikt en all-in gaat moet je maken dat je weg komt.
Maar ik heb het tot nu toe redelijk gedaan tijdens deze hele run met op o.a. 58k verkopen, rond 29-31k inkopen, ergens tussendoor nog wat gerommel, verkocht, op 48k weer all-in en nu een deel op 62k verkocht. Wat er ook gebeurt: Ik ben tevreden en vind het prima.
Begin bij hogere timeframes en finetune op de lagere, je zult zien dat het verrassend vaak gehit wordtYES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:20:
[...]
Thanks, ben gewoon een beetje aan het uitproberen dus ik neem ook jouw feedback mee. Ik ben ook wel bezig met horizontale lijnen overigens maar ik vind het daarmee soms een stuk lastiger die zones te vinden
Is voor degenen die dit vaker doen 0,068 nog te conservatief of een redelijke poging?
Ben je weer in € aan het praten?Taro schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:24:
[...]
Daarom kan je mij in de weekenden beter negeren
Maar ik heb het tot nu toe redelijk gedaan tijdens deze hele run met op o.a. 58k verkopen, rond 29-31k inkopen, ergens tussendoor nog wat gerommel, verkocht, op 48k weer all-in en nu een deel op 62k verkocht. Wat er ook gebeurt: Ik ben tevreden en vind het prima.
Tip: kijk eens naar de afgelopen 5 jaar en wat dit pair doet in november, december en januari.Ngangatar schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:27:
Hoe kijken jullie tegen het ETH/BTC pair aan. Ik heb ongeveer gelijke delen (in waarde dan hehe, niet in aantallen) qua ETH en BTC, maar inmiddels zijn we in vrij korte tijd, een week ongeveer, van 0.06 naar de 0.068 gestegen en ik denk eraan om een stuk ETH in te ruilen voor BTC tot nadere correctie en dan weer terug te switchen.
Is voor degenen die dit vaker doen 0,068 nog te conservatief of een redelijke poging?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Yep, ik heb wel een aantal leuke sideways channels getekend die verrassend accuraat waren. Maar dan heb ik vervolgens geen flauw idee welke kant de uitbraak op zal gaan. Het is een kwestie van oefenen ook en dat doe ik nu vooralbrrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:26:
[...]
Begin bij hogere timeframes en finetune op de lagere, je zult zien dat het verrassend vaak gehit wordt
Was niet bedoeling dat het zo over kwam iig. Belangrijkste was wat ook jij nogmaals aanhaaltbrrrt01! schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:17:
[...]
Ja inderdaad horizontaal.. je kan hierbij natuurlijk altijd trendlijnen gebruiken voor extra confirmatie.
En toch heb ik het idee dat we er nog meer uit kunnen halen als we (als collectief) iéts meer ons best doen zo nu en dan om 1) fundamentale analyses te delen en 2) coins/trades te tippen teneinde van elkaar te leren (i.e. niet als signal). Soms komt er zoveel bagger voorbij dat ik af en toe wel overweeg om m'n tijd ergens anders in te stoppenMooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:14:
Mag ik zeggen dat dit topic door actieve inbreng door users als @YES, @Chaes, @Kol Nedra, @Darrell, @Ngangatar en @anti elppa inhoudelijk is gestegen in de laatste maanden? ik vergeet vast enkele sterkhouders, excuus!
en vooral heel veel youtube kijken.....YES schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:30:
[...]
Yep, ik heb wel een aantal leuke sideways channels getekend die verrassend accuraat waren. Maar dan heb ik vervolgens geen flauw idee welke kant de uitbraak op zal gaan. Het is een kwestie van oefenen ook en dat doe ik nu vooral
Ja eens! Merk het zelf soms ook dat zeker als btc weer een ath zet, ik hier minder lees.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:31:
[...]
En toch heb ik het idee dat we er nog meer uit kunnen halen als we (als collectief) iéts meer ons best doen zo nu en dan om 1) fundamentale analyses te delen en 2) coins/trades te tippen teneinde van elkaar te leren (i.e. niet als signal). Soms komt er zoveel bagger voorbij dat ik af en toe wel overweeg om m'n tijd ergens anders in te stoppen
Eens, maar waar leg je de grens, zoals bij Shib nu, het is nergens op gebaseerd dat deze pump nog steeds bezig blijft maar was wel een leuke kans om een paar centjes te verdienen. Wanneer hoort het hier en wanneer in het MC topic, er is een groot grijs gebiedJedi_Pimp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:31:
[...]
En toch heb ik het idee dat we er nog meer uit kunnen halen als we (als collectief) iéts meer ons best doen zo nu en dan om 1) fundamentale analyses te delen en 2) coins/trades te tippen teneinde van elkaar te leren (i.e. niet als signal). Soms komt er zoveel bagger voorbij dat ik af en toe wel overweeg om m'n tijd ergens anders in te stoppen
Eerlijk gezegd ben ik jullie allemaal wel een Breezer verschuldigd. Heb lekker kunnen cashen door jullie tips door o.a. op CELR.Mooody schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:14:
Ben ook erg goed geholpen met uitleg voor de crowdloan van Moonbeam.
Ik heb echt een grafhekel aan crypto gerelateerde YouTube videos. De aanbevelingen verpesten dan mijn hele frontpage als ik daar aan begin. Dus dan maar incognito modus gebruiken, moet je door al die tenenkrommende reclames van mensen die jou kunnen helpen binnen 14 minuten financieel onafhankelijk te worden en zo, heen worstelen.
Thanks, soms duik ik te ver de getallen en grafiekjes in en vergeet naar historie te kijken.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:29:
[...]
Tip: kijk eens naar de afgelopen 5 jaar en wat dit pair doet in november, december en januari.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!