[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 190 ... 252 Laatste
Acties:
  • 817.951 views

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-01 11:23
Hey, we zouden toch naar de maan gaan?!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Richh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:06:
Morgen!

Verwijderd

Zit nu (alweer) wat te kijken naar dat hele Tether. Best een heule schimmige teringzooi.

Oogkleppen maar weer op. Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan.

Moon enzo.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 15:09
Check de 3m en 15m, MOON! :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Richh
twit schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:10:
[...]

Check de 3m en 15m, MOON! :)
Mooi d:)b

Zal zo maar ff wat bijkopen dan.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Het meest schokkende vond ik nog wel de volgende passage:
Toen dat uiteindelijk lukte, kwam hij erachter dat zijn kleine investering in vier jaar tijd veel meer waard was geworden. Zijn vijfduizend bitcoins waren ongeveer vijf miljoen Noorse kroon (615.000 euro) waard. Hij heeft ongeveer 20 procent verkocht en kocht daarvan een appartement in Oslo.
Voor 123.000 euro een appartement in Oslo. Inmiddels kan je voor 300.000 nog net een appartementje van 55m2 in Kanaleneiland krijgen op 3 hoog ;(

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-01 13:59
Jody Bernal over crypto zometeen in Jinek, man wat kijk ik daar naar uit..

Que si, que no *O*

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-01 15:53

Chaes

#HODL

Gaan we ook. Van Mars naar Moon.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
toilet_paper schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:26:
[...]

Maar dat je zo dicht bij je liquidatiegrens staat... Trade je met zulke hoge leverage of sta je zo ver in de min in die trade? Ik gebruik altijd stoplosses bij leverage trading om het verlies te minimaliseren. Geliquideerd worden gebeurt mij nooit.
Gebruik ik ook altijd. Ben gewoon wat aan het experimenteren. Dit was met een klein bedrag en wou tot het uiterste gaan. Wil alles meemaken, zelfs een liquidatie. Ja klinkt stom, maar enkel zo leer je alle facetten. Zo verken ik elke ellendige uithoek van cryptoland, zodat als het erom gaat ik weet wat ik moet doen en hoe ver ik kan gaan.

@Taro Ik weet het niet. Worden liquidaties niet uitgevoerd als market orders? Misschien was het orderboek even leeg (lijkt me sterk) of stond ik te laag in het orderboek zodat er niet verkocht werd zoals eerder vermeld hier.
Ik dacht echt dat een liquidatie definitief was en dat Bybit hem gewoon zou pakken en zo snel mogelijk zou verkopen. Echter blijkt niet zo te zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 21-10-2021 21:26 ]

https://opensea.io/seaart

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:52
BeyondThunder schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Ik vraag me af hoe lang de CEX-en nog bestaan. Zal heus nog wel jaren duren. Maar als ik kijk naar wat sommige DEX-en aan het doen zijn...(nee ik bedoel niet ***swap), maar de echte DAO DEX-en zoals Sovryn. Die ontwikkelen zo kei en kei hard, alles zonder KYC. En dat gaat ook niet komen.
Enkel je wallet adres en gaan, BTC lenen, uitlenen, margin, spot, trade, binnenkort pensioenen, hypotheken, trouw aktes, etc. Gaaf!
Zelf maak ik ook regelmatig gebruik van DEX-en, maar dat alles zonder KYC is en er nooit gaat inkomen is niet helemaal waar (regulatie?). Je hebt altijd nog een fiat on- en off-ramp nodig. Hiervoor maak je meestal gebruik van een CEX, waar je dus KYC hebt gedaan. Hoewel je voorlopig van de protocollen gebruik kunt maken zonder een KYC proces te doorlopen met de protocollen zelf, heb je dat proces echter al wel doorlopen bij een CEX. Hierdoor zijn je funds, als daar reden voor is, zeker wel naar je te herleiden.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

-Muncky- schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:16:
Jody Bernal over crypto zometeen in Jinek, man wat kijk ik daar naar uit..

Que si, que no *O*
Zo'n redactie verdiend ook echt een nekschot...
Laten we iets over crypto doen. Ja maar wie nodigen we dan uit?
Is die mislukte zanger met die cover een jaartje of 20 geleden niets?
Vader Abraham?
Nee nee, die gast die vervolgens bij al die mislukte sterren programma's mee deed. Iets met dansen op ijs enzo.
Ohhh, Marco Borsato!?
Nee trut.... Hij zong iets met Que si Que no, kwam die niet uit El Salvador?
Ohhh Jodi Bernal!!! Die kwam uit Colombia overigens.
Ja die ja! Ach, maakt niet uit, dichtbij genoeg en El Salvador is dat land van de bitcoins. Doe die maar uitnodigen dan ja.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Chaes

Chaes

#HODL

Ngangatar schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Zo'n redactie verdiend ook echt een nekschot...

[...]

Vader Abraham?

[...]

Ohhh, Marco Borsato!?

[...]

Ohhh Jodi Bernal!!! Die kwam uit Colombia overigens.

[...]
[YouTube: Jody bernal komt naar Maaskantje New kids turbo]

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

BeyondThunder

Lost Lightning

jvel92 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:23:
[...]

Zelf maak ik ook regelmatig gebruik van DEX-en, maar dat alles zonder KYC is en er nooit gaat inkomen is niet helemaal waar (regulatie?). Je hebt altijd nog een fiat on- en off-ramp nodig. Hiervoor maak je meestal gebruik van een CEX, waar je dus KYC hebt gedaan. Hoewel je voorlopig van de protocollen gebruik kunt maken zonder een KYC proces te doorlopen met de protocollen zelf, heb je dat proces echter al wel doorlopen bij een CEX. Hierdoor zijn je funds, als daar reden voor is, zeker wel naar je te herleiden.
Hier heb je zeker gelijk in, meer en meer CEX-en vereisen KYC. En de funds moeten ergens vandaan komen op een DEX.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
enomiss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:23:
[...]
@Taro Ik weet het niet. Worden liquidaties niet uitgevoerd als market orders? Misschien was het orderboek even leeg (lijkt me sterk) of stond ik te laag in het orderboek zodat er niet verkocht werd zoals eerder vermeld hier.
Ik dacht echt dat een liquidatie definitief was en dat Bybit hem gewoon zou pakken en zo snel mogelijk zou verkopen. Echter blijkt niet zo te zijn...
Dat is niet wat ik bedoel. Je kunt orders laten afgaan op verschillende prijstypen. Een wick zit wel in de trade prijs verwerkt, maar niet in de mark price. Dan wordt de order dus ook niet uitgevoerd…

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• jvel92
BeyondThunder schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

Hier heb je zeker gelijk in, meer en meer CEX-en vereisen KYC. En de funds moeten ergens vandaan komen op een DEX.
Yep, om het geld in en uit het systeem te krijgen zul je vaak toch met KYC te maken krijgen.

Zodra het geld in het systeem zit kun je wel onbeperkt aan de slag met alle DeFi protocollen, zonder je ook maar ergens te hoeven verifiëren en dat vind ik wel een enorm voordeel. En mogelijkheden zijn wat dat betreft ook eindeloos in DeFi.

Edit: heb je op dit moment nog wat interessante projecten op het oog?

[ Voor 5% gewijzigd door jvel92 op 21-10-2021 21:49 ]

• enomiss
Taro schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel. Je kunt orders laten afgaan op verschillende prijstypen. Een wick zit wel in de trade prijs verwerkt, maar niet in de mark price. Dan wordt de order dus ook niet uitgevoerd…
Bij een liquidatie kun je het type toch niet instellen?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
enomiss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

Bij een liquidatie kun je het type toch niet instellen?
De exchange kan wel bepalen op basis van welk prijstype ze je positie liquideren.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• YES
  • Laatst online: 19:42

YES

Moderator General Chat
Ik vind het niet zo heel fijn om te zien hoe de groene kaarsen op de hourly gewoon weer volledig opgevreten worden en rood worden.. -O-

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:48
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:52:
Ik vind het niet zo heel fijn om te zien hoe de groene kaarsen op de hourly gewoon weer volledig opgevreten worden en rood worden.. -O-
Gewoon uitzoomen...

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 14:53
Ziet er prima uit op de 5 jaars

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Verwijderd

PlanR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Ziet er prima uit op de 5 jaars
Hey, gefeliciteerd trouwens! *O*

Is er nog taart?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:54
Dit is ook ff een no trade zone. Gewoon ff niet teveel kijken of uitzomen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• YES

YES

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:14:
[...]

Dit is ook ff een no trade zone. Gewoon ff niet teveel kijken of uitzomen
Voor de kanslozen onder ons die niet een stoploss gezet hadden op hun long positie is het toch wat naar om te zien :F

Maar goed, puur en alleen eigen domme schuld. Stomme kutkneus ben ik ook.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Voor de kanslozen onder ons die niet een stoploss gezet hadden op hun long positie is het toch wat naar om te zien :F

Maar goed, puur en alleen eigen domme schuld. Stomme kutkneus ben ik ook.
dure beginnerskosten gok ik :S

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Een tijdje rond de 58k consolideren is beter dan direct naar de 70k knallen. Het ding was amper een jaar geleden 10k waard, wat willen we met z'n allen?
Skywalker88 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:18:
Volgens mij zitten hier ook een aantal OriginTrail (TRAC) holders. Ze zijn erg lekker bezig. Prijs is afgelopen tijd ook flink gestegen met vandaag een ATH!

Het ziet er naar uit dat het binnenkort op Coinbase Pro wordt gelist (onder voorbehoud..). Informatie is inmiddels weggehaald/aangepast uit een artikel, maar heb ergens een printscreen gevonden. Het kan een fout zijn, maar is wel heel toevallig.

[Afbeelding]

https://blog.coinbase.com...-on-coinbase-5411d68dfd2b
Goed project, gaat VET vet voorbij op den duur. Ze hebben voor Polkadot gekozen als base layer, dus er komt binnenkort een crowdloan voor de DOT holders.

[ Voor 55% gewijzigd door Mooody op 21-10-2021 22:21 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-01 01:38
Volgens mij zitten hier ook een aantal OriginTrail (TRAC) holders. Ze zijn erg lekker bezig. Prijs is afgelopen tijd ook flink gestegen met vandaag een ATH!

Het ziet er naar uit dat het binnenkort op Coinbase Pro wordt gelist (onder voorbehoud..). Informatie is inmiddels weggehaald/aangepast uit een artikel, maar heb ergens een printscreen gevonden. Het kan een fout zijn, maar is wel heel toevallig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtuaHH4SycLn_Q2H0aLWfQLp2WE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H2VElh9nUThXzmChZyM1dpoA.jpg?f=user_large

• YES

YES

Moderator General Chat
malarkan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

dure beginnerskosten gok ik :S
Ja al was het bedrag wel lager dan mijn vorige long waarmee ik flink winst gemaakt heb. Als er nog een goede wick naar boven komt die mijn verlies beperkt stap ik uit. Maar nu uitstappen heeft geen zin eigenlijk. Overigens is de liquidatieprijs zo laag dat ik niet direct vrees voor liquidatie, maar toch, fijn is anders.

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Een tijdje rond de 58k consolideren is beter dan direct naar de 70k knallen. Het ding was amper een jaar geleden 10k waard, wat willen we met z'n allen? 8)7
Ach ik ben gewoon dom geweest, niet met het idee dat we morgen op 100k moesten staan of zo. Greed en de thrill van een hele succesvolle eerdere long trade hebben me voorlopig even in een vervelende positie gebracht maar er is nog niet al teveel verloren.

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-01 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:13:
[...]

Hey, gefeliciteerd trouwens! *O*

Is er nog taart?
Ej leuk leuk! Hoe zag je dat zo snel?
32 jaar toeteren maar!! Thanx Jaapio :)

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57

St@m

@ Your Service

PlanR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:20:
[...]

Je hebt een taartje naast je naam. Feli.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Jedi_Pimp
Skywalker88 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:18:

[Afbeelding]

Yep, heb een kleine bag. Het is één van mijn OG moonbags van een maand nadat ik begon met crypto: TRAC, RBC en OPCT. TRAC en RBC gaan lekker, OPCT moet nog komen.

Heb nu wel spijt dat het maar een kleine bag is, maarja, toch een mooi rendement en ik geloof in nog veel meer upside (~2 miljard market cap moet mogelijk zijn, toch?) ;)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Mooody

Mooody

elmoody

YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:20:
[...]

Ach ik ben gewoon dom geweest, niet met het idee dat we morgen op 100k moesten staan of zo. Greed en de thrill van een hele succesvolle eerdere long trade hebben me voorlopig even in een vervelende positie gebracht maar er is nog niet al teveel verloren.
Je gelooft in BTC toch?
Waarom dan domme trades met BTC doen? Veel traden is niet echt nodig om een mooie positie te vergaren, gewoon maandelijks beetje fiat inleggen en wat leuke dingen met alts (of crowdloans) proberen te doen.
Niet gek laten maken door de prijs, dat is niet boeiend.

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 21-10-2021 22:24 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7Gfa5fhrXgFVCePHJ2TzE67avc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VAp2bM4LFXCScb2f2cNbtwfP.jpg?f=user_large

Dit gaf me een vermoeden.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Grats!

• Skywalker88
Mooody schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

Een tijdje rond de 58k consolideren is beter dan direct naar de 70k knallen. Het ding was amper een jaar geleden 10k waard, wat willen we met z'n allen?
[...]

Goed project, gaat VET vet voorbij op den duur. Ze hebben voor Polkadot gekozen als base layer, dus er komt binnenkort een crowdloan voor de DOT holders.
Ja klopt ze gaan idd voor een parachain bij Polkadot. Ik ben ervan overtuigd dat het moet lukken. Afgelopen Polkadot decoded, kregen ze ook veel aandacht. Er zijn al een aantal grote partners aan boord.

• Mooody

Mooody

elmoody

Skywalker88 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:24:
[...]

Ja klopt ze gaan idd voor een parachain bij Polkadot. Ik ben ervan overtuigd dat het moet lukken. Afgelopen Polkadot decoded, kregen ze ook veel aandacht. Er zijn al een aantal grote partners aan boord.
Dit soort goede projecten die graag Polkadot als base layer willen hebben. Eigenlijk hoeft je alleen maar in Polkadot te investeren. Maar dat is mijn simpele gedachte :P

• Skywalker88
Jedi_Pimp schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Yep, heb een kleine bag. Het is één van mijn OG moonbags van een maand nadat ik begon met crypto: TRAC, RBC en OPCT. TRAC en RBC gaan lekker, OPCT moet nog komen.

Heb nu wel spijt dat het maar een kleine bag is, maarja, toch een mooi rendement en ik geloof in nog veel meer upside (~2 miljard market cap moet mogelijk zijn, toch?) ;)
Hier een holder sinds ICO, heb nog ong 25% over. Klein beetje spijt nu, niet meer aangehouden, maar achteraf ook geen slechte keus door te wisselen naar ETH :)

• YES

YES

Moderator General Chat
Mooody schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Je gelooft in BTC toch?
Waarom dan domme trades met BTC doen? Veel traden is niet echt nodig om een mooie positie te vergaren, gewoon maandelijks beetje fiat inleggen en wat leuke dingen met alts (of crowdloans) proberen te doen.
Om meer sats te verzamelen. Mijn DCA is niet groot qua bedrag en een long kan je echt wel wat opleveren in sats. Ik heb ook het idee dat ik er enig gevoel voor heb alleen moet ik veel geduldiger zijn, mijn huidige long had ik nooit moeten openen, gewoon even een tijd wachten om te zien wat de markt deed en genieten van de extra sats die ik verdiend had met een long waar ik zelf wel van overtuigd was.

• YES

YES

Moderator General Chat
Wat een oog voor detail! :+

Gefeliciteerd @PlanR :9B

• enomiss
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:26:
[...]

Om meer sats te verzamelen. Mijn DCA is niet groot qua bedrag en een long kan je echt wel wat opleveren in sats. Ik heb ook het idee dat ik er enig gevoel voor heb alleen moet ik veel geduldiger zijn, mijn huidige long had ik nooit moeten openen, gewoon even een tijd wachten om te zien wat de markt deed en genieten van de extra sats die ik verdiend had met een long waar ik zelf wel van overtuigd was.
De balls of steel die je nu kunt kweken leveren je meer op dan een paar eurie. ;) Hoe laag staat je liq dan?

• jvel92
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:26:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom niet gewoon spot BTC kopen? Dan wordt je in ieder geval niet geliquideerd. Met dergelijke prijs bewegingen als vandaag ga je gewoon rekt en de ideale manier om met lege handen te komen staan.

• YES

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

De balls of steel die je nu kunt kweken leveren je meer op dan een paar eurie. ;) Hoe laag staat je liq dan?
60.2k.. Die zie ik nog wel dichtbij komen eigenlijk, maar nu sluiten heeft voor mijn gevoel ook weinig zin

Verwijderd

YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:19:
[...]

Ja al was het bedrag wel lager dan mijn vorige long waarmee ik flink winst gemaakt heb. Als er nog een goede wick naar boven komt die mijn verlies beperkt stap ik uit. Maar nu uitstappen heeft geen zin eigenlijk. Overigens is de liquidatieprijs zo laag dat ik niet direct vrees voor liquidatie, maar toch, fijn is anders.
Hoop dat het goed komt man.

Niet teveel doen, is het echt niet waard.

• YES

YES

Moderator General Chat
jvel92 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:29:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom niet gewoon spot BTC kopen? Dan wordt je in ieder geval niet geliquideerd. Met dergelijke prijs bewegingen als vandaag ga je gewoon rekt en de ideale manier om met lege handen te komen staan.
Waarom zouden mensen long of short gaan? Waarom bestaat het überhaupt als spot traden beter is? Higher risk, higher reward.

Ik heb het nu al een paar keer gezegd volgens mij. Ik was dom en greedy. Mijn vorige long was ik wel overtuigd van de opwaartse trend en met een long kan je, naast het hogere risk ook een hogere reward opstrijken.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 21-01 11:02
Mooody schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:
[...]

Je gelooft in BTC toch?
Greed is a hell of drug

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Hoop dat het goed komt man.

Niet teveel doen, is het echt niet waard.
Ja dat is het hele punt, ik moet het niet teveel willen doen, geduld hebben en ook zeker niet zo kort achter elkaar. De vorige long was wel echt prima qua timing en ook goed uitgedacht, deze was pure greed en de thrill van het vorige succes.

Dom, leergeld en dat soort termen :)
Of wie weet krijgen we nog een smerige pump en beperk ik mijn verlies, dan was het een goedkope maar heel waardevolle les

• enomiss
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:33:
[...]

Waarom zouden mensen long of short gaan? Waarom bestaat het überhaupt als spot traden beter is? Higher risk, higher reward.

Ik heb het nu al een paar keer gezegd volgens mij. Ik was dom en greedy. Mijn vorige long was ik wel overtuigd van de opwaartse trend en met een long kan je, naast het hogere risk ook een hogere reward opstrijken.
Een long moet je enkel doen door groene kaarsen te jagen. Wordt hier altijd afgeraden, maar dat is de enige manier behalve een bodem timen (maar dan heb je geen bevestiging van het momentum) om meteen een stop loss te kunnen zetten zonder verlies. Als ik snelheid zie in groene kaarsen met volume dan zet ik een limit long iets lager, want BTC springt altijd wel 100 of 200 terug tijdens de weg omhoog. Dus ik doe soort van trailing limit longs totdat die hem net bij een kleine terugval pakt. Vervolgens meteen stop limit plaatsen boven de entry. Tegelijkertijd kijk ik of er genoeg ruimte is tot een weerstand. Dan weet je dat het momentum voorlopig niet gestopt gaat worden. Eigenlijk altijd met succes. Het is wel zoeken en wachten op dit soort momenten...

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 21-10-2021 22:40 ]

• jvel92
[...]

Het is slechts een vraag ;)

Ben bekend met het principe van long en short, maar voor de meeste mensen is het houden bij spot superieur (myself included). Want het is de stress en frustratie niet waard. Waarom wordt het dan aangeboden? Het is voor de Exchanges een mooie cashcow.

Verwijderd

[...]

Voor alle succesvolle leverage trades zijn er ook verliezers. Meestal hoor je die niet maar met de tijd zijn er hier best wat jongens geweest die een boekje open hebben gedaan. Zaten ook gewoon succesvolle traders tussen die flinke verliezen hebben gemaakt (ook flinke winsten en dan alsnog verlies).

In de long run zijn er denk ik maar enkelen die er niet mee op hun bek gaan.

Een gokje wagen met wat kleingeld kan leuk zijn maar grote(re) bedragen moet je weten wat je doet en ook een strak plan hebben met gediciplineerd risicomanagement. En zelfs dan heb je soms van die spikes zoals vandaag op diverse exchanges:

https://cryptowhale.mediu...26-exchanges-7e012edbc9e5

In een zeer volatiele markt met manipulatie van alle kanten is het gewoon een heleboel risico om te nemen.

Ik zou er nog een paar keer goed over nadenken voor je de volgende pakt. Gaat het mis, geeft het stress. Is dat het waard?

Geld is lang niet alles.

• malarkan
jvel92 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:44:
[...]

Ben bekend met het principe van long en short, maar voor de meeste mensen is het houden bij spot superieur (myself included). Want het is de stress en frustratie niet waard. Waarom wordt het dan aangeboden? Het is voor de Exchanges een mooie cashcow.
meeste is niet iedereen he ;) dus als je er gevoel voor hebt kan dit absoluut een snellere en makkelijkere manier zijn om veel sats te verzamelen. Er wordt alleen extreem voor gewaarschuwd omdat je speelt met geld dat niet van jou is in feite, je kunt er echt veel meer kwijtraken als je niet weet wat je doet.

Maar als je dat wel weet is dit echt wel een prima manier om sats te verzamelen. Ik blijf er nog ver van weg, Visca durft zijn tenen er in te steken en leert nu wat een stop-loss doet :P

• YES

YES

Moderator General Chat
jvel92 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:44:
[...]

Ik vond het een dooddoener.

Vraag het Taro maar, waarom long en short nuttig kan zijn. Ik maak er dit keer een domme fout mee, hiervoor twee keer een kleine winst en één enorme klapper. Ik post hier dat ik een fout gemaakt heb en daar van baal. Krijg een aantal goede tips/adviezen maar ik wordt ook met een aantal dooddoeners om de oren geslagen waar ik niets mee kan.

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 07:49
Hoe kopen jullie nou Dot? Binance kan niet meer met Ideal en op de een of ander werkt m'n credit card ook niet. Ben overgestapt naar Bitvavo. Maar Dot kan je dus alleen traden en niet versturen daar. Maar dan kan ik niet staken.
Tips?

• enomiss
Ik weet niet of ik fan ben van longs. Eigenlijk is het slecht voor de markt. Echter je kan het wel lekker misbruiken. Net zoals shitcoins.
Waar ik het niet mee eens ben is dat er hier vaak te negatief en gevaarlijk wordt gedaan over longs. Als je ze goed doet - en dat heeft niet eens zoveel met de timing en alles te maken - dan is het risico vrij laag. Het probleem ontstaat vooral als je te weinig balans hebt om je leverage omlaag te halen tijdens de long.

• Chaes

Chaes

#HODL

YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:48:
[...]

Vraag het Taro maar, waarom long en short nuttig kan zijn. Ik maak er dit keer een fout mee, hiervoor twee keer een kleine winst en één enorme klapper. Ik post hier dat ik een fout gemaakt heb en daar van baal. Krijg een aantal goede tips/adviezen maar ik wordt ook met een aantal dooddoeners om de oren geslagen waar ik niets mee kan.
:(:)

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:43
aalekss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:49:
Hoe kopen jullie nou Dot? Binance kan niet meer met Ideal en op de een of ander werkt m'n credit card ook niet. Ben overgestapt naar Bitvavo. Maar Dot kan je dus alleen traden en niet versturen daar. Maar dan kan ik niet staken.
Tips?
Kraken. SEPA boeking, en vervolgens tegen 12% staken.

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:47:
[...]

Voor alle succesvolle leverage trades zijn er ook verliezers. Meestal hoor je die niet maar met de tijd zijn er hier best wat jongens geweest die een boekje open hebben gedaan. Zaten ook gewoon succesvolle traders tussen die flinke verliezen hebben gemaakt (ook flinke winsten en dan alsnog verlies).

In de long run zijn er denk ik maar enkelen die er niet mee op hun bek gaan.

Een gokje wagen met wat kleingeld kan leuk zijn maar grote(re) bedragen moet je weten wat je doet en ook een strak plan hebben met gediciplineerd risicomanagement. En zelfs dan heb je soms van die spikes zoals vandaag op diverse exchanges:

https://cryptowhale.mediu...26-exchanges-7e012edbc9e5

In een zeer volatiele markt met manipulatie van alle kanten is het gewoon een heleboel risico om te nemen.

Ik zou er nog een paar keer goed over nadenken voor je de volgende pakt. Gaat het mis, geeft het stress. Is dat het waard?

Geld is lang niet alles.
Ik ben het voor het grootste deel helemaal met je eens hoor. Als deze long achter de rug is ga ik er ook echt niet zo weer aan beginnen ;)

Wat ik voor mezelf gelukkig ingebouwd heb dat ik maar met een heel klein percentage van mijn PF longs of shorts open, dus echt dik op mijn bek gaan is er ook niet bij.

• MajesticApeman
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11-2023
aalekss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:49:
Tips?
Op Kraken kan je wel nog kopen. En flexibel staken tegen 12%.

• YES

YES

Moderator General Chat
malarkan schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:48:
[...]
Er wordt alleen extreem voor gewaarschuwd omdat je speelt met geld dat niet van jou is in feite, je kunt er echt veel meer kwijtraken als je niet weet wat je doet.
Dit is, als je goed weet wat een long is, niet waar. Je legt een bepaald bedrag in als onderpand voor een lening, waardoor je veel meer winst kan maken als het goed gaat. Maar als het fout gaat en jouw lening minder waard wordt, kan je geliquideerd worden. Je kan dus je onderpand kwijt raken, maar niet meer dan dat.

Ik weet niet of je het niet gelukkig verwoord maar het komt over alsof je denkt dat je na het kwijtraken van je inleg ook nog een schuld kan hebben ;)

Mijn bedrag wat ik ervoor gebruik is dan ook niet mega of zo, ik postte het vooral omdat ik baal van mijn eigen greed, haha.

Voor de rest helemaal eens met je reactie! :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57

St@m

@ Your Service

YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:48:
[...]

Eens, beetje dezelfde vraag waarom je aandelen doet als je ook gewoon je geld op de bank kunt laten, of waarom je crypto doet als je ook kan beleggen in aandelen.

Longs en shorts doe je niet voor de dikke tech, dat doe je om je zakken te vullen, en dan ga je soms op je bek. Ook met spot trading kun je op je bek gaan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• YES

YES

Moderator General Chat
St@m schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Eens, beetje dezelfde vraag waarom je aandelen doet als je ook gewoon je geld op de bank kunt laten, of waarom je crypto doet als je ook kan beleggen.

Longs en shorts doe je niet voor de dikke tech, dat doe je om je zakken te vullen, en dan ga je soms op je bek. Ook met spot trading kun je op je bek gaan.
Juist. Perfect verwoord.

Maar voorlopig ga ik maar weer over op de klassieke kunst van het spot traden. Hoe ging dat ook alweer, buy high, sell low, toch?

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 07:49
@MajesticApeman @Ray_

Bedankt. Ja had al een account gemaakt. Dus ik was al op de goede weg. Ben al een jaartje bezig via Binance. Dus moet weer even wennen om Kraken te vertrouwen met m'n gegevens.

[ Voor 4% gewijzigd door aalekss op 21-10-2021 22:58 ]

• malarkan
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Dit is, als je goed weet wat een long is, niet waar. Je legt een bepaald bedrag in als onderpand voor een lening, waardoor je veel meer winst kan maken als het goed gaat. Maar als het fout gaat en jouw lening minder waard wordt, kan je geliquideerd worden. Je kan dus je onderpand kwijt raken, maar niet meer dan dat.

Ik weet niet of je het niet gelukkig verwoord maar het komt over alsof je denkt dat je na het kwijtraken van je inleg ook nog een schuld kan hebben ;)

Mijn bedrag wat ik ervoor gebruik is dan ook niet mega of zo, ik postte het vooral omdat ik baal van mijn eigen greed, haha.

Voor de rest helemaal eens met je reactie! :)
Nee compleet slecht verwoord. Jouw omschrijving is beter :P

• Jedi_Pimp
Geen één cryptomunt:

LINK: ah ja, laat ik eens 3% pumpen nadat al mijn concurrenten uit de top 20 een waanzinnige tijd hebben gehad en nu licht retracen samen met Bitcoin

_O-

Verwijderd

YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Juist. Perfect verwoord.

Maar voorlopig ga ik maar weer over op de klassieke kunst van het spot traden. Hoe ging dat ook alweer, buy high, sell low, toch?
Buy shitcoin x in pump, panicsell dump.

Fomo back in higher, panicsell lower again.

Punch computer, drink wodka.

Go to slowchat drunk and post memes.

Rinse and repeat.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

St@m schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Eens, beetje dezelfde vraag waarom je aandelen doet als je ook gewoon je geld op de bank kunt laten, of waarom je crypto doet als je ook kan beleggen in aandelen.

Ik denk dat het voor sommigen belangrijk is om zich af te vragen waarom ze longs of shorts gebruiken.
  • Vermeerderen Sats? Puik plan, succes ermee maar verlies jezelf niet.
  • Enjoying the thrill? Zoek een andere risicovolle hobby die minder geld kost.
  • Going for the big numbers? Stop er ajb mee.
Ik heb zelf tussen mijn 15e en 25e, toen ik in de Horeca werkte en er niemand meer wakker was als ik klaar was met werk eindelijk, fckng veel achter gokkasten en dergelijke gezeten. Daar zijn wel een paar leuke auto's in gaan zitten helaas.

Achteraf besef ik me dat het aan de ene kant verveling was maar vooral ook het almaar zoeken naar een hoger getal, een grotere uitbetaling. Weer een nieuw record, terwijl dat werkelijk nergens op sloeg. Ik gooi er nu al 25 jaar geen stuiver meer in en zoek mijn thrills in andere dingen.

Dit is ook precies de reden waarom ik bij Crypto ver weg blijf van longs en shorts, ik weet dat als ik daar aan begin, dat ik dan binnen een week een zorgvuldig opgebouwd PF van 6 maanden om zeep help en mezelf een klootzak vind.

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:02:
[...]

Buy shitcoin x in pump, panicsell dump.

Fomo back in higher, panicsell lower again.

Punch computer, drink wodka.

Go to slowchat drunk and post memes.

Rinse and repeat.
Hier verdien je heel veel sads mee en wat minder sats. Maar dat is ook gewoon oké.
Bovenstaande een paar jaar volhouden en dan hoor je vanzelf tot het dweilorkest hier, toch?

• Ray_
Jedi_Pimp schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:01:
Geen één cryptomunt:

LINK: ah ja, laat ik eens 3% pumpen nadat al mijn concurrenten uit de top 20 een waanzinnige tijd hebben gehad en nu licht retracen samen met Bitcoin

_O-
Ik zat net naar GRT te kijken, zat net op een dikke +10% voor vandaag. Had de memo ook niet gekregen van BTC.

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
Nu bij JINEK over bitcoin

• enomiss
Voor 1u weet je iig of je rekt of rijk bent gok ik. ;)
@YES
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZQUb_pZ_UJUT8xSAi-BopRju_w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BMt44yfAVr41loMPvhlGnypr.png?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 21-10-2021 23:09 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
enomiss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:07:
@YES [Afbeelding]
Cool, daar drinken we op, of het nou rekt of moon wordt :9B

• Ray_
YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

Hier verdien je heel veel sads mee en wat minder sats. Maar dat is ook gewoon oké.
Bovenstaande een paar jaar volhouden en dan hoor je vanzelf tot het dweilorkest hier, toch?
Klopt, wees welkom. We zoeken nog een triangelspeler in onze Bull market support band.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=3Iqb&p=1

[ Voor 4% gewijzigd door Qunix op 21-10-2021 23:08 ]

• YES

YES

Moderator General Chat
Ray_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:08:
[...]

Klopt, wees welkom. We zoeken nog een triangelspeler in onze Bull market support band.
Xylofoon niet meer vrij? -O-

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

BeyondThunder

Lost Lightning

jvel92 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:47:
[...]

Yep, om het geld in en uit het systeem te krijgen zul je vaak toch met KYC te maken krijgen.

Zodra het geld in het systeem zit kun je wel onbeperkt aan de slag met alle DeFi protocollen, zonder je ook maar ergens te hoeven verifiëren en dat vind ik wel een enorm voordeel. En mogelijkheden zijn wat dat betreft ook eindeloos in DeFi.

Edit: heb je op dit moment nog wat interessante projecten op het oog?
Ja, Sovryn verbaast me elke dag weer met de snelheid van ontwikkelingen. Prachtig project en ze gaan ook samenwerken met de centrale bank van El Salvador. Net een half jaartje oud. dApp is nog in Alpha. Maar wel volledig functioneel uiteraard. Vooral Edan Yago, een van de founders, is een echte visionair. Hij zat al vanaf het begin in Bitcoin. Fijne vent om naar te luisteren, die passie ;-). En heeft nog geen BTC verkocht ;-)

Ander project is AGVE (Agave) op xDai, sinds kort ook op arbitrum. Ook DeFi met een max token supply van 100.000. Zat er vroeg bij. Maar te hoog ingekocht. Schoot gelijk naar de $1400. Later beetje DCA gedaan. Zit nu weer een beetje in de lift. Interessant door de tokenomics. Als dit project momentum krijgt zal die keihard omhoog schieten. Nadeel is dat de xDai chain nog erg onbekend is. Maar is een prachrige chain als je onderzoek doet. Zeer goedkoop en snel.

In beide zit ik voor langere tijd, maak me niet druk om korte termijn prijzen van de tokens. Ik denk dat DeFi echt groot gaat worden. Helemaal als ze met elkaar gaan bridgen en samenwerken.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:54
enomiss schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:07:
@YES [Afbeelding]
Bear pennant alert. Maar ik duim mee voor visca

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Verwijderd

YES schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

Ja toch. Als de nieuwe instappers van deze run hier straks wegrijden in hun spiksplinternieuwe custom lambo's zit ik hier nog steeds satjes te harken als een kleuter in een zandbak.

Uiteindelijk kan ik 2 weken eerder met pensioen en hou ik dan nog net genoeg winst over voor een broodje kaassouflé mayo, terwijl Bitcoin al 15 miljard per stuk doet.

Prima toch. Mooie tijd gehad sowieso.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

MicroWhale

The problem is choice

Update voor het kaartspel
It has come to our attention that the game "CryptoCardDeck - BTC-ETH-USDT-DOGE" contains copyrighted images.

We understand that BTC logo is in the public domain, however, that does not apply to Dogecoin, Tether or Ethereal. We will not be able to print it. Unless you have express written permission from the copyright holder to use these items, you may not include them in your game.
Dus... :( Ze schieten in de kramp daar bij game crafter.
En dat terwijl Tether en Doge (nog) vrij te gebruiken zijn.
Ethereum (foundation, met kleur dus) logo is idd een ander verhaal, dus daar hebben ze wel een punt.

Dat die Amerikanen maar stikken in hun trademarks en copyrights. ;w

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:10:
[...]
Uiteindelijk kan ik 2 weken eerder met pensioen en hou ik dan nog net genoeg winst over voor een broodje kaassouflé mayo
Ja loop maar lekker te koop met je succes ook zeg. Pro tradertje.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Al dat gelul over Bitcoin op TV, ik ga wel ff een film over BTC kijken uit de jaren 70...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQ13yM0JKAB5BaDAnCB2Uqen7Fs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IaAZt4UPTwxx2AA7BRcHjJl4.png?f=fotoalbum_large

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

MicroWhale schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:16:

[...]

Ethereum (foundation, met kleur dus) logo is idd een ander verhaal, dus daar hebben ze wel een punt.

Dus ik krijg volgende week ofzo 3 rare pakjes met kaarten binnen...... >:)

Effe serieus, lekker lullig dit. :?

• YES

YES

Moderator General Chat

[...]

Ik ken nog wel een drukker.. :+

• Beug
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-01 20:51

[...]

Zonde kerel! Maar ons respect heb je 😉

• Mooody

Mooody

elmoody

Toch maar Jinek gezien net, omdat het boeit voor je eigen investering wat de meute wordt voorgeschoteld.

Conclusie: Zoals altijd in dit soort items werd in max. 10 min. het topje van de ijsberg belicht. Best wel wat progressieve input deze keer, maar uiteraard wel weer de ingehuurde en verplichte down-to-earth-persoon ("cyber criminaliteit expert") die de boel verplicht moest niveleren van de programmaleiding.

Wat een doorzichtigheid...en wat weinig heeft de meute hier van opgestoken. Het lijkt alsof we nog in 2016 zitten qua bewustwording als je RTL4 mag geloven. Echt slechte journalistiek met een giechelende Jinek als middelpunt.

Wees ervan bewust dat de meute niet alleen op vlak van de hedendaagse realiteit van crypto voor de gek wordt gehouden door de media.

[ Voor 26% gewijzigd door Mooody op 21-10-2021 23:40 ]

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42

Vis

Mooody schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:35:
Toch maar Jinek gezien net, omdat het boeit voor je eigen investering wat de meute wordt voorgeschoteld.

Conclusie: Zoals altijd in dit soort items werd in max. 10 min. het topje van de ijsberg belicht. Best wel wat progressieve input deze keer, maar uiteraard wel weer de ingehuurde en verplichte down-to-earth-persoon ("cyber criminaliteit expert") die de boel verplicht moest niveleren van de programmaleiding.

Wat een doorzichtigheid...en wat weinig heeft de meute hier van opgestoken. Het lijkt alsof we nog in 2016 zitten qua bewustwording als je RTL4 mag geloven. Echt slechte journalistiek met een giechelende Jinek als middelpunt.
Maar wel mooi om die kop van Youp te zien toen ie hoorde dat je 12% rente krijgt op je geld als je het via crypto wegzet 😂

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

[...]

Doen ze uit voorzorg omdat ze anders zelf een legertje advocaten op hun dak krijgen. Kijk maar naar Dbrand en hun Sony plates. Maar als alleen eth logo niet onder een creative commons licentie kan: kijken of er eentje te vinden is met?

• Mooody

Mooody

elmoody

Vis schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:40:
[...]

Maar wel mooi om die kop van Youp te zien toen ie hoorde dat je 12% rente krijgt op je geld als je het via crypto wegzet 😂
Dat laat zien dat er nog gigantisch veel groei zit in platforms als o.a. Nexo (die werd genoemd door die blonde artrice). Over 1 of 2 jaar zal Jinek de "100k BTC" proberen te bespreken en blijkt dat ze zelf 2 BTC op 88k heeft gekocht en via een kennis Nexo is gaan gebruiken.

Het gaat in kleine babystapjes voor de meute, terwijl 20-ers en 30-ers nu juist hun voorsprong kunnen pakken _/-\o_

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:42

Vis

Mooody schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:44:
[...]

Dat laat zien dat er nog gigantisch veel groei zit in platforms als o.a. Nexo (die werd genoemd door die blonde artrice). Over 1 of 2 jaar zal Jinek de "100k BTC" proberen te bespreken en blijkt dat ze zelf 2 BTC op 88k heeft gekocht en via een kennis Nexo is gaan gebruiken.

Het gaat in kleine babystapjes voor de meute, terwijl 20-ers en 30-ers nu juist hun voorsprong kunnen pakken _/-\o_
Dit ☝️ we are early

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-01 16:59
ik moest ff googlen wat Jinek was ^^ maar oke die aflevering over btc is nog niet online zo te zien?

nothing stops this train

• Mooody

Mooody

elmoody

Kol Nedra schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:51:
ik moest ff googlen wat Jinek was ^^ maar oke die aflevering over btc is nog niet online zo te zien?
Geen idee wanneer de stream er is. Kende Jinek wel, maar dacht dat ze op de NOS zat, dus ik hoopte het live via de laptop te kunnen zien. Blijkbaar op RTL, dus ik moest meekijken met de vrouw. Zij helemaal van het padje, omdat ik er opeens bij kwam zitten :P

• Kol Nedra
Mooody schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:00:
[...]

Geen idee wanneer de stream er is. Kende Jinek wel, maar dacht dat ze op de NOS zat, dus ik hoopte het live via de laptop te kunnen zien. Blijkbaar op RTL, dus ik moest meekijken met de vrouw. Zij helemaal van het padje, omdat ik er opeens bij kwam zitten :P
kwam wel deze tegen (net opgezocht):
[YouTube: Jinek 20170816 bitcoin blockchain (edited)]

opzich prima verteld.....vooral grappig dat die ene gast aan tafel zei dat ie 0 BTC had.....maar later in het gesprek toch best wel veel wist van hoe BTC/blockchain werkt etc.......en geloof je dan echt dat je dan helemaal geen BTC hebt dan? :+

nothing stops this train

• Richh
Kol Nedra schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:51:
ik moest ff googlen wat Jinek was ^^

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:56

Darrell

Fiat moonboy

Vis schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:40:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzetslJcfrIhSpTNVznG2O6ZDbE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/jNtvbNx0npjSgGVrjw1NnsXP.gif?f=user_large

• MajesticApeman
Tja het is op zich wel de moeite waard om DOT over te zetten van Kraken naar Nexo, daar locked rente te trekken in Nexo token, en daar nog meer DOT voor te kopen... tenzij Nexo rekt gaat tegenover DOT.
Ik weet het nog niet.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025

Wees ervan bewust dat de meute niet alleen op vlak van de hedendaagse realiteit van crypto voor de gek wordt gehouden door de media.
Grappig dat je dat zegt.. Ik ben sinds ik met crypto bezig ben ook ontzettend anders naar de wereld, media en politiek gaan kijken.. Alsof ik voor die tijd een bord voor mn kop had voelt t soms..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Kol Nedra
MajesticApeman schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:24:
Tja het is op zich wel de moeite waard om DOT over te zetten van Kraken naar Nexo, daar locked rente te trekken in Nexo token, en daar nog meer DOT voor te kopen... tenzij Nexo rekt gaat tegenover DOT.
Ik weet het nog niet.
Is je plan btw om ook DOT in parachains te zetten? want dan kun je die hoeveelheid DOT die je wilt gebruiken even wachten met naar Nexo te sturen aangezien de parachains in november gaat beginnen :)

nothing stops this train

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:57

Dat is één zienswijze. Niet eentje waar ik het mee eens ben overigens.

De meute weet sowieso niet veel van economie. De beurs is al een enorme black box voor ze...
De meute weet nog minder van IT en de technieken daarachter. Vraag mensen niet hoe de basis van het internet werkt (IP adressen, dns servers)....

Crypto is economie in het kwadraat, en IT in het kwadraat.

Dan is het niet vreemd dat het bij veel programma's niet verder komt dan 10 minuten segmenten. Het is te ingewikkeld (nog). Sites zoals bitvavo die het simpeler maken voor de meute zijn een stap voorwaarts op dat vlak.

Maar opzet? Nee daar geloof ik niet in. Onkunde komt eerder.

Ik moet de eerste 10 minuten uitlegvideo hoe bitcoin werkt ook nog ontdekken.... En dat is enkel bitcoin. Dan komt ethereum nog met proof of work, proof of stake, ECR20, BEP20... Etc... Etc... Etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 22-10-2021 00:40 ]

• MajesticApeman
Kol Nedra schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:32:
[...]

Is je plan btw om ook DOT in parachains te zetten? want dan kun je die hoeveelheid DOT die je wilt gebruiken even wachten met naar Nexo te sturen aangezien de parachains in november gaat beginnen :)
Ik moet er op terugkomen... tijd voor bed. Maar thx voor de tip.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Waah schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:37:
[...]

Dat is één zienswijze. Niet eentje waar ik het mee eens ben overigens.

De meute weet sowieso niet veel van economie. De beurs is al een enorme black box voor ze...
De meute weet nog minder van IT en de technieken daarachter. Vraag mensen niet hoe de basis van het internet werkt (IP adressen, dns servers)....

Crypto is economie in het kwadraat, en IT in het kwadraat.

Dan is het niet vreemd dat het bij veel programma's niet verder komt dan 10 minuten segmenten. Het is te ingewikkeld (nog). Sites zoals bitvavo die het simpeler maken voor de meute zijn een stap voorwaarts op dat vlak.

Maar opzet? Nee daar geloof ik niet in. Onkunde komt eerder.

Ik moet de eerste 10 minuten uitlegvideo hoe bitcoin werkt ook nog ontdekken.... En dat is enkel bitcoin. Dan komt ethereum nog met proof of work, proof of stake, ECR20, BEP20... Etc... Etc... Etc...
Je hoeft de technische kant niet te belichten om het volk te informeren over Bitcoins grootste winst ten opzichte van het huidige systeem. Die vragen komen later wel.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Kol Nedra
Hier een mooi stukje over Bitcoin/Fiat en dat het nieuwe digitale currency gaat falen!

nothing stops this train

Pagina: 1 ... 190 ... 252 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!