Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:42
Boeshnl schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:23:
[...]

Zeker meer foto's! Kan ik met gepaste jaloezie er naar kijken.
Bij deze wat foto's op de oprit. Eerste km's mee gemaakt, bevalt zeer goed! Ik ga mij melden in het ervaringen topic. Succes nog even voor diegene die aan het wachten zijn op hun Enyaq!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOx1yQzfekTHnTRAVhHf9J26oEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R15HAJmfXmSFhW2wdUDWCSgb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8Dhi9kDN8n1bmGesZ9tnScapeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d48nVv0AUmjXIB6YDYw8u2Qf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdKlJEe_phmSUpm7U-g-rgAzld0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vDZItc1TDOhYl1gx5sA4QjQ7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GesUN5gBZedEGzmzJS3u1NQqQYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0M0sVwU6FWl8WjsxK8LQfWA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 25-04-2024 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo987
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-08-2024
Enyaq 85 Business edition lease besteld 30 januari 2024 met destijds verwachtte levering week 19. Later verschoven naar week 27 en inmiddels al naar week 37. Toeval of niet? Per augustus staat er een prijsverhoging gepland op deze auto van €1200,- dus dat heeft effect op de bijtelling en eigen bijdrage. Iemand enig idee wat er aan de hand is bij Skoda? Van een indicatieve levertijd van 4 maanden naar 8 maanden, ik vindt het nogal wat. Ik krijg het gevoel dat lease rijders achterin de planning gezet worden, die betalen dat 'beetje' extra toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01
Ricardo987 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:34:
Enyaq 85 Business edition lease besteld 30 januari 2024 met destijds verwachtte levering week 19. Later verschoven naar week 27 en inmiddels al naar week 37. Toeval of niet? Per augustus staat er een prijsverhoging gepland op deze auto van €1200,- dus dat heeft effect op de bijtelling en eigen bijdrage. Iemand enig idee wat er aan de hand is bij Skoda? Van een indicatieve levertijd van 4 maanden naar 8 maanden, ik vindt het nogal wat. Ik krijg het gevoel dat lease rijders achterin de planning gezet worden, die betalen dat 'beetje' extra toch wel.
Check even bij je leasemaatschappij/wagenparkbeheerder of dit effect heeft op je eigen bijdrage. Bij mij was dat namelijk niet zo. Het heeft inderdaad wel effect op de bijtelling. Bij mij was het andersom: een prijsverlaging van 2000 per 1 januari, waardoor PON even snel mijn kenteken registreerde op 28 december….

Dat leaserijders achteraan worden gezet geloof ik niet. Voor iedereen geldt dat als ze geen voorraadmodel nemen, de auto gemaakt moet worden en dat kost tijd. Er zijn signalen dat Skoda de 60-lijn uitfaseert alsmede problemen met de levering van accu’s, wat voor vertraging zou zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:58
Ricardo987 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:34:
Hier een particuliere koper die inmiddels ook reeds 14 weken vertraging te pakken heeft en nu gepland staat voor week 38. Dus nee leaserijders worden niet achter prive aankopen gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-09-2024
De vertragingen lijken voornamelijk echt alleen de 85 te raken volgens mijn dealer. Mijn bestelling begin maart voor mijn RS met de verwachtte productiedatum wk 26 blijft vooralsnog nog steeds daarop vast staan. Sinds bestelling is deze maar 2 weken verschoven van wk 24 naar wk 26. Bij de laatste update eind vorige week gaf hij aan dat hij meerdere 85 in bestelling heeft staan en die allemaal naar achteren schuiven maar dat die van mij daar blijkbaar geen last van heeft.
Quote van de dealer "Wij zien ook dat meerdere bestellingen van de IV85 wat vertraging oplopen. Van de RS heb ik alleen jouw auto in bestelling en daar zitten géén restricties op. "

Hopelijk blijft dit zo voor mij. Schieten jullie niks mee op wellicht maar zijn er meer mensen die een RS hebben besteld en dit bericht van de dealer kunnen bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
cryptapix schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:43:
[...]

[...] Er zijn signalen dat Skoda de 60-lijn uitfaseert [...]
Dit heeft mijn dealer al bevestigd.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchJackal op 30-04-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:15
ACB1711 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:38:

Quote van de dealer "Wij zien ook dat meerdere bestellingen van de IV85 wat vertraging oplopen. "
wat vertraging = meer dan verdubbeling van de levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
  • Laatst online: 27-03 20:43
ik zit ook nog steeds te wachten hoor. Week 48 '23 besteld. Geplande productiedatum in honeymoonlink staat nu op week 27. En afleverdatum op week 25 dus dat is ook al weer heel vreemd. Ruim 7 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:19
Voor België: vorige week de bevestiging van bestelling van een Enyaq 85 Corporate met alle opties behalve de warmtepomp:
Besteldatum: 25 april 2024
Verwachte leveringsdatum: 15 december 2024
Zou de 85 slachtoffer zijn van haar eigen succes?

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz5
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-05 15:19
Feroz5 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:11:
[...]

Ik kreeg per telefoon te horen dat er 'problemen' waren met het batterijpakket voor de Enyaq 85.
De levering is intussen verplaatst naar de tweede helft van augustus (bestelling eind juli 2023). Ik denk ook de Enyaq 85 iets te populair is momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dbeer
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10-05-2024
Hallo allemaal,

Tijdje dit topic gevolgd om wat beter zicht op de levertijd van onze Enyaq Sportline 85 te krijgen. Deze is gisteren 1 mei 2024 geleverd. Graphite Grey, Trekhaak, transport, dakdragertjes.

Onze order verliep als volgt;
10-11-23; bestelbevestiging LM - verwachte levering 19-1-24
24-11-23: update levering: verwacht op 29-1-24.

Een week voor leverdatum vervolgens nog meer uitstel; naar 26 april.

Deze leverdatum werd op 9 april nog eens met zes weken uitgesteld naar juni. Maar tien dagen later op 19 april een berichtje dat ze hem op 1 mei af konden leveren. 🎉

Alles bij elkaar dus kleine 6 maanden. Maar, hoe cliché ook, het is het wachten meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Dbeer schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:39:
Hallo allemaal,

Tijdje dit topic gevolgd om wat beter zicht op de levertijd van onze Enyaq Sportline 85 te krijgen. Deze is gisteren 1 mei 2024 geleverd. Graphite Grey, Trekhaak, transport, dakdragertjes.

Onze order verliep als volgt;
10-11-23; bestelbevestiging LM - verwachte levering 19-1-24
24-11-23: update levering: verwacht op 29-1-24.

Een week voor leverdatum vervolgens nog meer uitstel; naar 26 april.

Deze leverdatum werd op 9 april nog eens met zes weken uitgesteld naar juni. Maar tien dagen later op 19 april een berichtje dat ze hem op 1 mei af konden leveren. 🎉

Alles bij elkaar dus kleine 6 maanden. Maar, hoe cliché ook, het is het wachten meer dan waard!
dank je!

Blijft voor mij wel opmerkelijk dat Skoda van te voren blijkbaar geen enkel (betrouwbaar) idee heeft hoe lang het gaat duren voordat ze een auto gaan leveren (voor andere automerken wellicht ook zo, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
helloitsme schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:03:
[...]

dank je!

Blijft voor mij wel opmerkelijk dat Skoda van te voren blijkbaar geen enkel (betrouwbaar) idee heeft hoe lang het gaat duren voordat ze een auto gaan leveren (voor andere automerken wellicht ook zo, maar toch)
Die conclusie is niet helemaal terecht. Ik heb mijn auto besteld half oktober. De prognose was toen “net wel net niet eind 2023”. Het werd op kenteken op 28 december en levering half januari, dus dat was behoorlijk accuraat (mede gezien de feestdagen). De afwijkingen nu zien echt op de 85 die na half oktober is besteld. En verder klopt het dat je bij meerdere fabrikanten dit soort forse afwijkingen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 13:22
90 procent van de mensen hier krijgen hun auto niet op de eerste verwachte leverdatum. Dat is misschien ook inherent aan het topic maar de algehele tendens is dat Skoda bij bestellen een fors positievere datum aangeeft dan haalbaar blijkt. Zal voor een groot deel te maken hebben met de commerciële inslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
In hoeverre heb je overigens recht om je bestelling te annuleren bij een forse aanpassing van de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Geen idee maar wat mij betreft is er geen alternatief op dit moment dus komt (nog) niet in me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-05 13:18
DionM schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:29:
Geen idee maar wat mij betreft is er geen alternatief op dit moment dus komt (nog) niet in me op.
Ik wil zeker weten van mijn bestelling af, wilde eigenlijk de Renault Scenic maar was op dat moment ietsje duurder in de lease.
Nu komt er voor mij nog eens 1200euro in de bijtelling bij.
Hoop dat het lukt om de Enyaq te cancelen zeker nu omdat de kosten voor mij omhoog gaan doordat Skoda hun levertijden niet nakomt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionM
Voor mij wordt de auto ook duurder maar het is voor mij beter dan Frans rijden. Daarnaast vind ik de Scenic geen mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:18
17 januari besteld
1 mei
15 juli
1 juli
14 augustus
Ben benieuwd

Sportline 85 trekhaak

I took the blue pill…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchJackal
Daar is hij dan! Mijn Race Blue 85 Business Edition met panoramadak, trekhaak en business upgrade.

Besteld: 7 november.
Gebouwd: 8 april.
Geleverd: 4 mei.

Dealer gaf aan dat vanwege wetgeving de 60 niet meer gemaakt wordt (wisten we al hier in het topic) en dat ze eind vorig jaar met extra spoed de laatste 60s hebben geproduceerd. Wellicht ten koste van de productiecapaciteit van de 85s? Zou heel goed verklaren waarom er zo'n verschil zit tussen de levertijd van @cryptapix en mijzelf.

Tot in het Enyaq topic allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
DutchJackal schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 13:45:
Daar is hij dan! Mijn Race Blue 85 Business Edition met panoramadak, trekhaak en business upgrade.

Besteld: 7 november.
Gebouwd: 8 april.
Geleverd: 4 mei.

Dealer gaf aan dat vanwege wetgeving de 60 niet meer gemaakt wordt (wisten we al hier in het topic) en dat ze eind vorig jaar met extra spoed de laatste 60s hebben geproduceerd. Wellicht ten koste van de productiecapaciteit van de 85s? Zou heel goed verklaren waarom er zo'n verschil zit tussen de levertijd van @cryptapix en mijzelf.

Tot in het Enyaq topic allemaal!
Gefeliciteerd met de nieuwe auto.
Vanwege wetgeving geen 60s meer? Heb je daar een link naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
cryptapix schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 14:15:
[...]

Gefeliciteerd met de nieuwe auto.
Vanwege wetgeving geen 60s meer? Heb je daar een link naar?
Helaas niet. Heel veel specifieker was de dealer ook niet. Een of andere norm die binnenkort gaat gelden? Of inmiddels geldt?

Luisterde ook maar half. Was druk met mijn nieuwe auto... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmmyH
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-08-2024
Nog iemand bericht gekregen dat er geen 85 meer worden geproduceerd voor september 2024 (en dus aflevering pas vanaf oktober/november)?

Auto besteld begin december 23, staat nu op (voorlopige) productieweek 40 (eind september).

Nu, volgens de afleverdienst van Skoda zijn er momenteel geen productie restricties op de 85 Enyaq, maar is de productie van mijn wagen nog steeds niet ingepland omdat de productieslots niet ingevuld geraken. Ik heb een Enyaq 85 coupé corporate black magic besteld, lijkt me een redelijk standaard model, dus lijkt me sterk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
Vandaag bericht gekregen dat de initiële afleverweek 26 ‘m niet gaat worden. ”Wegens leveringsproblemen” wordt het tot 14 weken later…

Goeie tip om eens na te gaan vragen over die verhoging in de kosten.

Gaat hier ook om een 85: Sportline - Raceblue - pandak - trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:57
DutchJackal schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:03:
[...]

Helaas niet. Heel veel specifieker was de dealer ook niet. Een of andere norm die binnenkort gaat gelden? Of inmiddels geldt?

Luisterde ook maar half. Was druk met mijn nieuwe auto... :9~
Heb ik ook gehoord. Iets met typegoedkeuring. Sorry, heel vaag, maar meer weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
BGFG schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:35:
[...]

Heb ik ook gehoord. Iets met typegoedkeuring. Sorry, heel vaag, maar meer weet ik ook niet.
Zou dit het zijn?
https://www.autoreview.nl/nieuws/id/33844/europese-cybersecurity-wet-porsche-macan-suzuki-ignis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb begin januari besteld , ik 85 business met trekhaak af fabriek. Zou juni worden en ze verwachten nu augustus. Volgens mij is dat nog positief als ik het zo lees. Waarom zou de auto duurder worden als hij in hetzelfde jaar gemaakt wordt als besteld? Ik heb daar geen bericht van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Waypoint schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:49:
Ik heb begin januari besteld , ik 85 business met trekhaak af fabriek. Zou juni worden en ze verwachten nu augustus. Volgens mij is dat nog positief als ik het zo lees. Waarom zou de auto duurder worden als hij in hetzelfde jaar gemaakt wordt als besteld? Ik heb daar geen bericht van gehad.
Het punt was dacht ik dat de fiscale waarde hoger wordt. De prijs die jij er voor betaald hebt wordt dan niet hoger, maar als je de auto leased, dan ga je wel maandelijks meer belasting betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
One-eye864 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:22:
[...]
En vandaag sprong hij van week 32 naar week 38, weer 6 weken vertraging erbij :'(
En vandaag naar week 39. Het is "maar" een week maar als er in dit tempo iedere twee weken een week bijkomt vraag ik me af of het nog wel 2024 gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
Nee, niet hetzelfde. Het schijnt dat de Enyaq 60 uit productie gaat en de typegoedkeuring voor de 60 vervalt. Zoals ik begreep ergens in augustus (?). Dat betekent dat alle 60’s voor die tijd een kenteken moeten hebben anders lukt dat niet meer. Bijzonder, maar we horen van diverse dealers vergelijkbare info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

helloitsme schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 06:58:
[...]

Het punt was dacht ik dat de fiscale waarde hoger wordt. De prijs die jij er voor betaald hebt wordt dan niet hoger, maar als je de auto leased, dan ga je wel maandelijks meer belasting betalen.
De fiscale waarde is gelijk aan de catalogus toch? En in basis wat de leasemaatschappij betaald lijkt mij (minus korting die wij niet weten). Volgens mij vragen ze vanuit Skoda een hogere verkoopprijs en daardoor betaal je meer bijtelling. Maar dat vind ik dus vreemd dat je in het jaar dat je besteld nog prijswijzigingen doorvoert(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
Waypoint schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:02:
[...]

De fiscale waarde is gelijk aan de catalogus toch? En in basis wat de leasemaatschappij betaald lijkt mij (minus korting die wij niet weten). Volgens mij vragen ze vanuit Skoda een hogere verkoopprijs en daardoor betaal je meer bijtelling. Maar dat vind ik dus vreemd dat je in het jaar dat je besteld nog prijswijzigingen doorvoert(?).
Wellicht heeft iemand anders hier meer verstand van (!!), maar wat ik weet is dit:

- een leverancier kan bij mijn weten op ieder moment de catalogus prijs aanpassen, ook 5× per jaar als ze dat zouden willen.
- als ik onderstaand goed begrijp dan is de fiscale waarde inderdaad de catalogus waarde. Maar dan wel op het moment van op naam zetten van de auto en niet het moment van kopen/bestellen.
- bij mijn bestel gegevens in de app van de leasemaatschappij staat ook "indicatieve fiscale waarde"

https://www.rdwdata.nl/rd...-is-de-rdw-fiscale-waarde

De RDW fiscale waarde is de nieuwprijs van een auto inclusief het BTW-percentage en de BPM. Tot de fiscale waarde worden ook de aangebrachte accessoires gerekend voordat de auto op naam is gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door helloitsme op 08-05-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Klopt voor wat betreft de accessoires: als je specifieke velgen hebt die je af fabriek erop hebt zitten vallen die vaak wel in de bijtelling. Als je die velgen 'achteraf' monteert dan kun je 'm buiten de fiscale waarde houden waardoor de bijtelling niet omhoog gaat. Geldt ook als je leder af fabriek besteld, of achteraf laat inbouwen: bij achteraf inbouwen kun je het buiten de bijtelling houden.

Hoe het exact zit met het verhogen / verlagen van de catalogus prijs weet ik niet. Vind het logisch dat je dat kan doen als je dat wil als leverancier, maar dat maakt het voor de berijder niet heel veel overzichtelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Jas99 op 08-05-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBaldEagle
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 29-04 21:11
Vandaag kreeg ik het bericht dat ook mijn Enyaq 85 nu verplaatst is naar levering week 38.
Eind december besteld, eerst gepland voor begin april, daarna verschoven naar eind april, toen begin juli, en nu dus medio september.

Helaas had de dealer geen duidelijke reden. Kennelijk worden er de komende periode geen 85's geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
helloitsme schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:30:
[...]

Wellicht heeft iemand anders hier meer verstand van (!!), maar wat ik weet is dit:

- een leverancier kan bij mijn weten op ieder moment de catalogus prijs aanpassen, ook 5× per jaar als ze dat zouden willen.
- als ik onderstaand goed begrijp dan is de fiscale waarde inderdaad de catalogus waarde. Maar dan wel op het moment van op naam zetten van de auto en niet het moment van kopen/bestellen.
- bij mijn bestel gegevens in de app van de leasemaatschappij staat ook "indicatieve fiscale waarde"

https://www.rdwdata.nl/rd...-is-de-rdw-fiscale-waarde

De RDW fiscale waarde is de nieuwprijs van een auto inclusief het BTW-percentage en de BPM. Tot de fiscale waarde worden ook de aangebrachte accessoires gerekend voordat de auto op naam is gezet.
Bijna helemaal goed. De fiscale waarde wordt bepaald op het moment dat het, dan nog “blanco=ongeregistreerd”, kenteken wordt aangevraagd. De catalogusprijs van de auto inclusief fabrieksopties op dat moment is leading, en die kan een importeur inderdaad als ze dat willen meerdere keren per jaar aanpassen. Tenaamstelling vindt later plaats, maar daar mag maar een beperkte tijd tussen zitten. Afleveringskosten zitten daar inderdaad niet in. Formeel moeten accessoires die door de dealer worden gemonteerd, bijvoorbeeld leer of andere velgen, worden meegenomen in de fiscale waarde als dat vóór het moment van kenteken aanvraag gebeurt. In de praktijk let niemand daar op. Kan me herinneren dat in een grijs verleden BMW dealers hiermee op de koffie kwamen omdat daar vaak voor € 10-15 K op en aan werd geschroefd voor aanvraag kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
TheBaldEagle schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:04:
Vandaag kreeg ik het bericht dat ook mijn Enyaq 85 nu verplaatst is naar levering week 38.
Eind december besteld, eerst gepland voor begin april, daarna verschoven naar eind april, toen begin juli, en nu dus medio september.

Helaas had de dealer geen duidelijke reden. Kennelijk worden er de komende periode geen 85's geleverd.
Ik heb ergens gelezen dat er voor de zomer van 2024 geen Enyaq 85 meer uitgeleverd gaan worden ivm slechte levering van kabelbomen die in Oekraïne gemaakt zouden worden.
Bericht is van 2 jaar geleden staat er maar wel raar dat er zomer 2024 bij staat
https://www.autotrends.be...-tot-de-zomer-van-2024-21
lijkt of er vanaf week 38 weer Enyaq 85 geleverd worden nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
pollekeb schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat er voor de zomer van 2024 geen Enyaq 85 meer uitgeleverd gaan worden ivm slechte levering van kabelbomen die in Oekraïne gemaakt zouden worden.
Bericht is van 2 jaar geleden staat er maar wel raar dat er zomer 2024 bij staat
We kunnen toch simpel vaststellen dat de levertijden in NL de afgelopen tijd juist vrij kort waren? Ik heb 3 maanden gewacht (op nota bene de coupe die volgens dat artikel een levertijd van 18 maanden had). Dus dat artikel is achterhaald (of zag enkel op België, want daar waren de levertijden langer dan in NL). Wil niet zeggen dat hetzelfde probleem niet opnieuw kan opspelen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 10-05-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
cryptapix schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:11:
[...]

We kunnen toch simpel vaststellen dat de levertijden in NL de afgelopen tijd juist vrij kort waren? Ik heb 3 maanden gewacht (op nota bene de coupe die volgens dat artikel een levertijd van 18 maanden had). Dus dat artikel is achterhaald (of zag enkel op België, want daar waren de levertijden langer dan in NL). Wil niet zeggen dat hetzelfde probleem niet opnieuw kan opspelen natuurlijk.
Lijkt me niet daar ik alleen maar berichten lees over het feit dat veel leveringen opgeschoven worden richting september.
Mijn bestelling van januari stond op levering 12 juni nu op 13 september, na al eerder wijzigingen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
pollekeb schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 09:03:
[...]

Lijkt me niet daar ik alleen maar berichten lees over het feit dat veel leveringen opgeschoven worden richting september.
Mijn bestelling van januari stond op levering 12 juni nu op 13 september, na al eerder wijzigingen :(
Ja en lees dan even in dit topic. Als je voor half oktober 23 besteld had, was de levertijd krap 3 maanden. Pas na half oktober 2023 zijn de levertijden enorm opgelopen. Dus dat 2 jaar oude nieuwsbericht geeft niet de oorzaak van de huidige leverproblemen, tenzij de huidige oorzaak toevallig dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
pollekeb schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Naast het feit dat er bij de titel staat dat het bericht 2 jaar oud is, geeft deze regel in de tekst ook duidelijk aan dat het om een oud bericht gaat:
""De orders voor plug-in hybrides zouden in 2023 weer moeten worden geopend"

Dus het bericht heeft geen enkele waarde meer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
cryptapix schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Ja en lees dan even in dit topic. Als je voor half oktober 23 besteld had, was de levertijd krap 3 maanden. Pas na half oktober 2023 zijn de levertijden enorm opgelopen. Dus dat 2 jaar oude nieuwsbericht geeft niet de oorzaak van de huidige leverproblemen, tenzij de huidige oorzaak toevallig dezelfde is.
Misschien nu weer actueel daar de levertijden nu weer extreem lang zijn.
En heb begrepen dat per augustus de prijs met 1200 euro verhoogd worden. :(
Zijn er al mensen die hun Enyaq hebben,die vanaf rond eind vorig jaar besteld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
pollekeb schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Zijn er al mensen die hun Enyaq hebben,die vanaf rond eind vorig jaar besteld zijn?
Nope. Besteld op 27 november... Staat op half juli nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
  • Laatst online: 12-11-2024
pollekeb schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:28:
[...]

Ook nog niet, 2 november 2023 besteld, 2e week januari verwacht, ondertussen vooralsnog 1e week augustus.

Enyaq 85, sportline, business plus, pan. dak, warmtepomp, trekhaak, velvet red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nfst
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 11:45
TheBaldEagle schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:04:
Quasi exact dezelfde situatie hier, begin december '23 besteld, initiële datum medio mei, nu opgeschoven naar oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Lijkt dus 2025 te worden en meer bijtelling gaan betalen. Ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40
Oktober is nog een heel kwartaal voor 2025 toch? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Zij hebben in december besteld. Ik in maart. Kwartaal verschil dus komt helaas precies uit 😢😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 23:21
Vandaag besteld via LM Athlon:
Enyaq Coupe 60, zwart, business upgrade.

Nog geen nieuws over levertijd. Benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.

Ben erg benieuwd naar de auto, geen proefrit enkel bij de dealer gezien in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
pekkos schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:53:
Vandaag besteld via LM Athlon:
Enyaq Coupe 60, zwart, business upgrade.

Nog geen nieuws over levertijd. Benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.

Ben erg benieuwd naar de auto, geen proefrit enkel bij de dealer gezien in de showroom.
Dat moet haast wel een voorraadmodel zijn dan? Nieuwe 60s worden niet meer gemaakt begreep ik. Dus dan heb je hopelijk een korte levertijd.

Waarom heb je geen proefrit gemaakt? Je gaat een vrij stevige financiële verplichting aan; dan wil je toch weten wat je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
Bij mij klopt de honeymoon weer eens niet tov de api data. Leverdatum is nu week 25. Maar estimated production staat op week 32 (eind nov besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-05 13:12
Dope87 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 06:03:
Bij mij klopt de honeymoon weer eens niet tov de api data. Leverdatum is nu week 25. Maar estimated production staat op week 32 (eind nov besteld)
Dat is nog niks, mijne staat op leverweek 20 en est production 37 (begin januari besteld).

Al sinds eind feb is de est production hoger geweest dan de afleverweek, maar blijkbaar hebben ze geen zin om het aan te passen. Ik laat het maar, de auto komt er toch niet sneller van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 23:21
cryptapix schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:11:
[...]

Dat moet haast wel een voorraadmodel zijn dan? Nieuwe 60s worden niet meer gemaakt begreep ik. Dus dan heb je hopelijk een korte levertijd.

Waarom heb je geen proefrit gemaakt? Je gaat een vrij stevige financiële verplichting aan; dan wil je toch weten wat je krijgt?
Waar heb je gelezen dat er geen nieuwe 60s meer gemaakt worden? Ik kan dat echt nergens terug vinden. Lijkt bij zowel LM als op skoda website gewoon te bestellen.

Geen proefrit gemaakt, simpelweg omdat de proefrit 2x geannuleerd was door de dealer wegens onderbezetting. Er staan er verschillende hier op de zaak en iedereen is er positief over. Daarnaast heb ik bij eerdere proefritten gemerkt dat ik er maar weinig verstand van heb. Ik beoordeel een auto op hoe hij eruit ziet, welke functies hij heeft en wat de laadruimte is. Voor de rest geloof ik het allemaal wel. Hij zal vast prima rijden.
Ik kan dat dan toch niet beoordelen met een ritje van 20 minuten.

Daarnaast zijn er maar weinig mogelijkheden binnen mijn toegestane lease auto's en deze springt er bovenuit qua looks aan zowel binnen als buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
@pekkos in dit topic, of Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3

Ik meen daarui begrepen te hebben dat de deadline om nieuws 60 te bestellen al was verstreken. Dat je ze bij Skoda nog kan bestellen zou zijn omdat ze nog op voorraad zijn. Er wordt gezegd dat 60s niet aan de nieuwe Europese security regels voldoen en ze daarom vanaf juni niet meer gemaakt worden ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
nfst schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:35:
[...]

Quasi exact dezelfde situatie hier, begin december '23 besteld, initiële datum medio mei, nu opgeschoven naar oktober.
Ik heb de Enyaq gecanceld ivm de lange levertijd en de waarschijnlijke prijsverhoging.
Ik heb besloten om de nieuwe Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range iconic te gaan rijden.
Gisteren een proefrit in de Renault gereden en erg positief.
De Renault Scenic heeft zo zijn voordelen cq fiscaal veel goedkoper en de iconic is helemaal compleet.
Natuurlijk ook wel dingen die bij de Skoda beter zijn, maar al bij al ben ik erg blij dat ik waarschijnlijk eind juni al in de Renault ga rijden.
Ik denk dat de leveringen nog verder gaan opschuiven naar eind van dit jaar.
Had geen zin meer om weer net als bij mijn huidige Enyaq meer dan een jaar te moeten wachten.
Succes iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:02
Wij hebben Januari besteld. Levering nog steeds gepland half Juni. Heb er weinig vertrouwen in als ik het zo lees :-)

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Charlie_Root schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:56:
Wij hebben Januari besteld. Levering nog steeds gepland half Juni. Heb er weinig vertrouwen in als ik het zo lees :-)
Dat lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk. Het is waarschijnlijker dat je net als ik te maken hebt met een dealer die niet actief communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie_Root
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:02
nomobo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:23:
[...]

Dat lijkt me inderdaad onwaarschijnlijk. Het is waarschijnlijker dat je net als ik te maken hebt met een dealer die niet actief communiceert.
Mijn vrouw werkt bij PON, is direct daar besteld. Geen idee of daar verschil in zit.

The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS | AbuseDB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomobo
Charlie_Root schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:26:
[...]

Mijn vrouw werkt bij PON, is direct daar besteld. Geen idee of daar verschil in zit.
Hoop het niet, want dan gaan wij allemaal rellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
pollekeb schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:54:
[...]

Ik heb de Enyaq gecanceld ivm de lange levertijd en de waarschijnlijke prijsverhoging.
Ik heb besloten om de nieuwe Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range iconic te gaan rijden.
Gisteren een proefrit in de Renault gereden en erg positief.
De Renault Scenic heeft zo zijn voordelen cq fiscaal veel goedkoper en de iconic is helemaal compleet.
Natuurlijk ook wel dingen die bij de Skoda beter zijn, maar al bij al ben ik erg blij dat ik waarschijnlijk eind juni al in de Renault ga rijden.
Ik denk dat de leveringen nog verder gaan opschuiven naar eind van dit jaar.
Had geen zin meer om weer net als bij mijn huidige Enyaq meer dan een jaar te moeten wachten.
Succes iedereen
Ik twijfel over hetzelfde, als je nu nog moet bestellen zoals ik. Dan incasseer je de 1200euro van augustus en de bijtelling verhoging van 2025. Of mag ik de dealer geloven dat als ik nu bestel hij er in oktober is?

De Ford explore EV is vanaf september leverbaar, dat zou nog wel een Enyaq vervanger kunnen worden als de levertijden zo hoog blijven. Wij hebben een max van 7 maanden levertijd in de leaseregeling, als het hoger dan >7mnd is mag je hem niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
stormfly schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:00:
[...]

Ik twijfel over hetzelfde, als je nu nog moet bestellen zoals ik. Dan incasseer je de 1200euro van augustus en de bijtelling verhoging van 2025. Of mag ik de dealer geloven dat als ik nu bestel hij er in oktober is?

De Ford explore EV is vanaf september leverbaar, dat zou nog wel een Enyaq vervanger kunnen worden als de levertijden zo hoog blijven. Wij hebben een max van 7 maanden levertijd in de leaseregeling, als het hoger dan >7mnd is mag je hem niet bestellen.
De Ford was ook een optie, maar gezien de levertijd en complete uitvoering van de Renault Scenic hiervoor gekozen.
Maar de Ford ziet er erg goed uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionM
Collega van me heeft gister haar Enyaq die in december besteld is gekregen. Ze rollen dus nog wel van de band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
DionM schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:13:
Collega van me heeft gister haar Enyaq die in december besteld is gekregen. Ze rollen dus nog wel van de band.
Een 60 of een 85?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
DionM schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:13:
Dat is wel hoopvol nieuws! Wellicht zit het verschil in levertijd dan ook (deels) in bepaald soort opties oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Dope87 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:15:
[...]

Dat is wel hoopvol nieuws! Wellicht zit het verschil in levertijd dan ook (deels) in bepaald soort opties oid?
Dealers geven elke keer aan dat dat niet het geval zou zijn, maar het lijkt er inderdaad wel op.
Anyway, fijn dat er nog wel van de band rollen. Jammer dat die van mij dat voorlopig niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Ze heeft een zwarte sportline met panorama dak qua opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas99
Wat ik mij afvraag: met de uitgestelde leveringen voor de 85’s, hoe groot is de kans dat de 85 die ik in bestelling heb staan een MY2025 wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Jas99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:06:
Wat ik mij afvraag: met de uitgestelde leveringen voor de 85’s, hoe groot is de kans dat de 85 die ik in bestelling heb staan een MY2025 wordt?
Volgens mij vind de switch naar het nieuwe modeljaar altijd plaats ergens in oktober. Dus als de productieweek daar overheen gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGFG
Jas99 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:06:
Normaliter na de fabrieksgarantie, dus ergens eind augustus is de MY change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
BGFG schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:33:
[...]

Normaliter na de fabrieksgarantie, dus ergens eind augustus is de MY change.
garantie of vakantie?

maar vorig jaar was de switch toch echt rond week 44 (dus eind oktober)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Laten we het hopen. Als het gebaseerd wordt op die Vision 7 dan hoef ik 'm niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomobo
DionM schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:37:
Laten we het hopen. Als het gebaseerd wordt op die Vision 7 dan hoef ik 'm niet.
Vraag me überhaupt af of de MY2025 de facelift wordt. Er staat namelijk overal dat ie op de markt komt in 2025. Dan kan het dus net zo goed MY2026 zijn.
Ik zou anders nu ook al wel een beetje meer info verwachten aangezien de levertijd al bijna tegen oktober aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlivermore
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Vandaag bestelbevestiging gekregen via LM Arval:
Enyaq 85 corporate en een trekhaak als optie gekozen.
ecosuite interrieur had ik ook geselecteerd maar dat interieur is niet meer te bestellen dus is het suite geworden.

Voorlopige geschatte leverdatum: 20-01-25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04 21:00
Jlivermore schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:57:
Vandaag bestelbevestiging gekregen via LM Arval:
Enyaq 85 corporate en een trekhaak als optie gekozen.
ecosuite interrieur had ik ook geselecteerd maar dat interieur is niet meer te bestellen dus is het suite geworden.

Voorlopige geschatte leverdatum: 20-01-25
Ecosuite niet meer verkrijgbaar? Heb mijn bestelbevestiging van Arval een maand geleden gekregen met Ecosuite. Hopelijk zit het bij de vermoedelijke leverdatum 15/11/2024 er dan nog altijd op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
Zojuist contact gehad met mijn dealer, er staan nu helemaal geen weeknummers meer in de bestelling, niet voor fabricage en levering. Volgens de dealer gaan ze de auto's nu opnieuw inplannen, maar hoe wat en wanneer kon er niet aangegeven worden. Ze hopen snel duidelijkheid te kunnen geven.

Dus we gaan van januari 2023, februari, maart, augustus naar "helemaal geen idee meer" |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionM
Mijn dealer geeft juist aan dat de levering van mijn auto op 29 juli nog haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Gisteren gebeld en de dealer geeft aan dat het op week 43 staat qua levering. Of dat vandaag anders is geworden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Ik kreeg gisteren bericht dat ze oktober denken. In honeymoon sta ik momenteel op productie in week 37.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionM
Mijn collega met een Enyaq gaat eind juni uit dienst. Ik ga voorstellen om mij zo lang in die auto te laten rijden. Het lijkt me sterk dat mijn auto wel in juli komt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyMe
  • Laatst online: 09-01 14:59
Bestelling enyaq 85 in 🇧🇪

Besteld: Eind september 2023
17 mei 2024: status frozen period
24 mei 2024: status scheduled (week 27 2024)

Ik verwacht de wagen in ontvangst te mogen nemen in augustus.

Totale wachttijd zou dan zo'n 10-11 maanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
ArjanBro schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:38:
Zojuist contact gehad met mijn dealer, er staan nu helemaal geen weeknummers meer in de bestelling, niet voor fabricage en levering. Volgens de dealer gaan ze de auto's nu opnieuw inplannen, maar hoe wat en wanneer kon er niet aangegeven worden. Ze hopen snel duidelijkheid te kunnen geven.

Dus we gaan van januari 2023, februari, maart, augustus naar "helemaal geen idee meer" |:(
Denk dat ik de juiste beslissing heb genomen door de Enyaq te cancelen, blijft een mooie auto maar denk dat ik met de Renault Scenic ook veel plezier ga beleven.
Zie ook nog niet veel 85 uitvoeringen op de weg, wel raar dat onze vriend uit Zwitserland zijn mooie RS al in zijn bezit heeft.
YouTube: Alpen - Testfahrt mit Skoda ENYAQ (2024) im Frühling - Verbrauch, So...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACB1711
Mijn RS staat gepland op werk 26 qua productie.
Mijn dealer had via de importeur een case aangemaakt om na te vragen of er een definitieve datum bekend is.
Het antwoord was dat de fabrieksvakantie gepland staat van wk26 tm wk29 en dat deze periode dus geen auto's worden geproduceerd. Tijdens deze vakantie periode wordt de productielijn aangepast naar MY2025.
Dus helaas nog geen definitieve datum maar wel duidelijkheid over MY2024 VS MY2025.
Het zou gaan om minimale verschillen in opties op de auto.
We wachten weer af wat het wordt. Voor of na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
ACB1711 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:53:
Mijn dealer had via de importeur een case aangemaakt om na te vragen of er een definitieve datum bekend is.
Het antwoord was dat de fabrieksvakantie gepland staat van wk26 tm wk29 en dat deze periode dus geen auto's worden geproduceerd. Tijdens deze vakantie periode wordt de productielijn aangepast naar MY2025.
Dus helaas nog geen definitieve datum maar wel duidelijkheid over MY2024 VS MY2025.
@nomobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
weten we dat ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyMe
ACB1711 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:53:
Ze plannen toch geen wagens in een vakantieperiode? Dat zou toch vreemd zijn 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
GyMe schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 23:17:
[...]

Ze plannen toch geen wagens in een vakantieperiode? Dat zou toch vreemd zijn 🥴
Ik denk dat de eerste zin moest zijn: "mijn RS stond gepland in week 26"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyMe
helloitsme schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 05:58:
[...]

Ik denk dat de eerste zin moest zijn: "mijn RS stond gepland in week 26"
Want bij mij staat deze nu gepland in week 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
GyMe schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 15:05:
[...]

Want bij mij staat deze nu gepland in week 27
Productie of levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyMe
Productie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB1YUrMASYvbt05uvc4KeHJdzCg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JB6jwUz9CfG8sHnUvzDpjWiZ.png?f=user_large

Update vanuit PON inzake levertijden 85.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
FBTN schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:12:
[Afbeelding]

Update vanuit PON inzake levertijden 85.
Interessant. Dit zegt nml weer niets over vakantie of overgang naar MY2025.
Ben benieuwd of dit nog nieuwe verschuivingen gaat geven in de planning (voor- of achteruit).

Mijn estimate is iig de laatste 2 weken stabiel (week 37).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
Nee maar het sluit wel aan bij dat de fabrieksvakantie t/m week 29 loopt en dat daarna alle productielijnen beschikbaar zijn lijkt mij. Maar dat is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepingSebbe
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:00
Enyaq 85 Corporate besteld in Belgie begin mei.
- Design Selection Suite Black
- Pack Transport
- Pack Max

Bevestiging van de leasing gekregen dat de auto momenteel gepland staat voor levering in W03 2025.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DionM
Dan lijkt het erop dat we in 2024 enyaq rijden. Scheelt weer een paar euro bijtelling tov 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
One-eye864 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:20:
[...]

En vandaag naar week 39. Het is "maar" een week maar als er in dit tempo iedere twee weken een week bijkomt vraag ik me af of het nog wel 2024 gaat worden....
En vandaag naar week 41. Kortom in 3 weken tijd er weer 2 weken bij "gekregen". In dit tempo wordt het vrees ik 2026..... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjanBro
Zojuist bericht gekregen van de dealer dat de bestelde enyaq 85 (2 nov 23) in de lijn staat voor de planning. Het gaat een MY2025 worden, maar aangezien deze al voor een bepaalde datum besteld is, komt hiervoor niet de prijsverhoging van MY2025 erbij. Met een beetje geluk eind augustus/begin september levering (aldus de dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Hier zal het dan ook een MY2025 worden neem ik aan. Ik ben dan wel heel benieuwd wat de wijzigingen gaan worden aan o.a. het uiterlijk maar dat is natuurlijk meer iets voor het gewone Enyaq topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBro
One-eye864 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:08:
Hier zal het dan ook een MY2025 worden neem ik aan. Ik ben dan wel heel benieuwd wat de wijzigingen gaan worden aan o.a. het uiterlijk maar dat is natuurlijk meer iets voor het gewone Enyaq topic.
Begreep het nieuwe piepje als je boven de max snelheid rijd en iets met de cruisecontrol, frontassist. Kwam eigenlijk neer op verbeterde veiligheidszaken, maar een precieze uitleg kon de dealer niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedo1983
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:38
Hi, ik heb een 85 sportline graphic grey eind maart besteld via LM. Geen verdere opties gepakt maar levertijd is nog onbekend...

offtopic: geruchten over my2025 zijn er genoeg, maar weet niet hoe betrouwbaar de bronnen zijn. zie https://www.carscoops.com...d-face/#thread__container
Pagina: 1 ... 27 ... 34 Laatste