Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:46
Volgens mijn dealer zijn er momenteel geen restricties op opties. Geen optie zou dus voor vertraging moeten zorgen. We hebben in dit topic al wel gezien dat de wachttijden in Belgie langer lijken dan in Nederland.

Heb zelf een 85 Business Edition, Race Blue, Business Upgrade, Panoramadak, Elek. trekhaak en wamtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09-05 15:54
DutchJackal schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 08:53:
Volgens mijn dealer zijn er momenteel geen restricties op opties. Geen optie zou dus voor vertraging moeten zorgen. We hebben in dit topic al wel gezien dat de wachttijden in Belgie langer lijken dan in Nederland.

Heb zelf een 85 Business Edition, Race Blue, Business Upgrade, Panoramadak, Elek. trekhaak en wamtepomp.
Ja, maar we hebben het nu toch echt over verschillen tussen NL bestellingen. Ben benieuwd of de andere met een langere wachttijd ook een warmtepomp besteld hebben. Want ondanks wat de dealer zegt is de warmtepomp wel vaker een vertragende factor geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeO
  • Laatst online: 09-05 11:51
nomobo schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:02:
[...]

Ja, maar we hebben het nu toch echt over verschillen tussen NL bestellingen. Ben benieuwd of de andere met een langere wachttijd ook een warmtepomp besteld hebben. Want ondanks wat de dealer zegt is de warmtepomp wel vaker een vertragende factor geweest.
Ik heb een 60 business met trekhaak en warmtepomp besteld. Deze zou week 8 gebouwd worden en is week 7 uiteindelijk gebouwd. En wordt volgende week 11 bij de dealer geleverd zoals nu bekend. Hij is begin januari 24 besteld. Denk dat de warmtepomp ook geen vertraging dan meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-04 08:25
MikeO schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb een 60 business met trekhaak en warmtepomp besteld. Deze zou week 8 gebouwd worden en is week 7 uiteindelijk gebouwd. En wordt volgende week 11 bij de dealer geleverd zoals nu bekend. Hij is begin januari 24 besteld. Denk dat de warmtepomp ook geen vertraging dan meer geeft.
Ik denk dat het om de dealer zelf gaat. Sommige dealers reserveren alvast productie plekken. waar ze geen verkoop hebben , doen zelf zelf een auto voor de direct verkoop. Dus hebben ze sneller een plek. Heb je geen plek gereserveerd moet je achter in de rij aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43
Mimi89 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat het om de dealer zelf gaat. Sommige dealers reserveren alvast productie plekken. waar ze geen verkoop hebben , doen zelf zelf een auto voor de direct verkoop. Dus hebben ze sneller een plek. Heb je geen plek gereserveerd moet je achter in de rij aansluiten.
Zou goed kunnen. Dan is het dus relevant om hier ook de dealer te vermelden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
Voor iedereen die zit te wachten op een bestelling:

- 17/1/2024 besteld (85 Sportline)
- leverdatum bij bestelling 1/5/2024

vandaag een update van de dealer:
- nieuwe leverdatum 12/7/2024 i.v.m. productie vertraging op alle Enyaq varianten volgens PON.
- kortom +/- 2,5 maand vertraging.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 21-09-2024
FBTN schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:08:

- nieuwe leverdatum 12/7/2024 i.v.m. productie vertraging op alle Enyaq varianten volgens PON.
Ik ga het mee maken.
De lease maatschappij gaat/ging vandaag mijn Enyaq Coupe bestellen.
De verwachting was eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
FBTN schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:08:

Ben benieuwd, die van mij is een week later besteld. Ik heb nog niks gehoord. Staat nog steeds op week 20.
11 juni word m'n huidige auto opgehaald, dus zit niet te wachten op uitstel eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:55
Volgens mij heeft de switch MY 2023 -> MY 2024 wel flinke vertraging veroorzaakt in het productie proces. Meerdere mensen in dit topic die rond oktober/november besteld hebben met (dealer schatting) levertijd eind januari.

Voor ons hetzelfde, leverbelofte is als volgt geweest (besteld half okt, foutje leasemij dus def. bestelling 2 nov).

- week 1
- week 3
- week 5/6
- week 12
- week 17

Meest actuele status is week 18 met productie in week 12. We gaan het zien, maar met de ervaringen in dit topic zou ik eerder 5-7 maanden levertijd aanhouden (uitzonderingen daargelaten) dan de 3 maanden die dealers je meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:12
Hier toch ook wat goed nieuws (voor nu)

Ik zie zojuist in de honeymoon dat hij van week 32 terug is gesprongen naar week 29. Misschien toch maar wat minder die pagina in de gaten houden en maar even afwachten tot we dichterbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
ACB1711 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Ik ga het mee maken.
De lease maatschappij gaat/ging vandaag mijn Enyaq Coupe bestellen.
De verwachting was eind juli.
Verwachte leverdatum staat op 20 juni.
Dus scheelt al een maand op de eerste verwachting maar ja het blijft een verwachting.

Ik zie ook veel mensen praten over de "honeymoon"?
Kan je daar je auto productie volgen? en hoe kom je daaraan?

[ Voor 13% gewijzigd door ACB1711 op 06-03-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
ACB1711 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:16:
[...]Ik zie ook veel mensen praten over de "honeymoon"?
Kan je daar je auto productie volgen? en hoe kom je daaraan?
Dit is idd een pagina waar je de voortgang van de levering van je auto kan volgen. Ik begreep van onze dealer (Pouw Deventer) dat hij het bewust aan moest geven dat we hiermee op de hoogte gehouden wouden worden.

Voorbeeld van onze auto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1b0zzDssJqt8De4A-IItAah3ns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ln1HlfQDtyok8vErsYBym5xE.png?f=fotoalbum_large

Mocht je echt benieuwd zijn heb ik (via dm) nog wel de link voor je naar onze pagina

[ Voor 35% gewijzigd door One-eye864 op 06-03-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACB1711
One-eye864 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Dit is idd een pagina waar je de voortgang van de levering van je auto kan volgen. Ik begreep van onze dealer (Pouw Deventer) dat hij het bewust aan moest geven dat we hiermee op de hoogte gehouden wouden worden.

Voorbeeld van onze auto
[Afbeelding]

Mocht je echt benieuwd zijn heb ik (via dm) nog wel de link voor je naar onze pagina
Mijn dealer geeft aan dat dit niet meer wordt ondersteund door de importeur en dus helaas niet mogelijk is. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ACB1711 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:04:
[...]

Mijn dealer geeft aan dat dit niet meer wordt ondersteund door de importeur en dus helaas niet mogelijk is. :'(
Volgens mij is dat onzin. Echter, niet alle dealers doen hier aan mee. Mijn dealer bijvoorbeeld ook niet, met als argument dat die status niet altijd klopt en ze geen verwachtingen willen wekken. Ik denk dat ze vooral geen telefoontjes willen “mijn auto staat al een week bij jullie, wanneer mag ik hem ophalen?!”

[ Voor 13% gewijzigd door cryptapix op 08-03-2024 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyMe
  • Laatst online: 09-01 14:59
Bestelling vanuit België.
De Enyaq is in 2023 besteld geweest rond het einde van september. Vandaag nog geen zicht op productiedatum en de voorlopige indicatie is nu einde augustus.
Dat is toch wel een zeer lange wachttijd, als je dit vergelijkt met Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:12
beekc1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:05:
[...]

Hier eenzelfde verhaal. Levering stond sinds bestelling gepland in week 7 en is vandaag door LM, en daarna bevestigd door dealer, verplaatst naar week 12. Volgens dealer hebben ze grote moeite om betrouwbare informatie te krijgen over leveringen. Of probleem bij PON de importeur, of bij Skoda ligt werd mij niet duidelijk.
Voor nu geduld maar weer even mijn eigen op de proef stellen.
En dan is het bijna zover en krijg je het volgende bericht:

"Voor u is een nieuwe Skoda Enyaq Coupe door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 9 april 2024. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd."

Maw de levering is weer 3 weken naar achteren geschoven....... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 13:37
Vandaag heeft Athlon mijn Sportline 85 besteld. 'Leverancier verwacht dat de aflevering kan plaatsvinden vanaf week 31' (week van 29 juli). Ben benieuwd of ze dat gaan redden, zou eerder zijn dan ik verwachte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 08:55

mark9534

Ondertitel ?

We hebben afgelopen woensdag 13-3 ook een 85 Sportline met vrijwel alle opties besteld. Leverdatum wat ik mee kreeg is 27 juli.

Wat de dealer mij vertelde is dat er een hele lange vrachttrein gevuld wordt met auto’s. Als jouw auto dan bijvoorbeeld als één van de eerste wordt geladen dan duurt het dus nog wel even voordat die hele trein vol zit en kan gaan rijden. Misschien dat dat een verklaring is voor de afwijkende levertijden? Wat betreft de opties die je kiest zou het geen vertragende factor moeten zijn. First in first out. Zo is het mij althans verteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beekc1
beekc1 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 12:50:
[...]

En dan is het bijna zover en krijg je het volgende bericht:

"Voor u is een nieuwe Skoda Enyaq Coupe door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 9 april 2024. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd."

Maw de levering is weer 3 weken naar achteren geschoven....... :'(
En dan wordt je 2 dagen later al door dealer gebeld voor het maken van een afleverafspraak 😁.
Auto was nog niet binnen, maar ze waren er van overtuigd dat dat eerste week april ging gebeuren. 12 april mag ik hem nu u ontvangst nemen🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz5
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 10:24
Mijn Enyaq 80 is in België op 20 juli 2023 besteld met zicht op levering begin januari 2024.
Dit is intussen omgezet naar een Enyaq 85 (wel blij mee) en levering in de tweede helft van januari.
Vervolgens is de leverdatum verplaatst naar de tweede helft van maart 2024.
Intussen heb ik contact gehad met de dealer en die wist mij te zeggen dat ik moest rekening houden met levering in juli 2024.
Dat zou dus toch betekenen dat er tussen bestelling en levering 12 maanden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Feroz5 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 07:43:
Mijn Enyaq 80 is in België op 20 juli 2023 besteld met zicht op levering begin januari 2024.
Dit is intussen omgezet naar een Enyaq 85 (wel blij mee) en levering in de tweede helft van januari.
Vervolgens is de leverdatum verplaatst naar de tweede helft van maart 2024.
Intussen heb ik contact gehad met de dealer en die wit mij te zeggen dat ik moest rekening houden met levering in juli 2024.
Dat zou dus toch betekenen dat er tussen bestelling en levering 12 maanden zit.
Blijf het enorme verschil tussen NL en BE verbazingwekkend vinden. Levertijd in NL is gemiddeld 3-5 maanden. Een enkele keer wat langer, maar dan nog steeds geen 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
  • Laatst online: 27-03 20:43
Na tijdje dit topic te hebben gevolgd wil ik ook even mijn ervaring delen. Enyaq 85 Sportline besteld door dealer (Muntstad Utrecht) op 24 november (datum in de honeymoon-api). Eerste afleverdatum zou week 11 (11-17 maart) zijn. Dat werd aangepast naar week 14 (1 april) met geschatte productieweek in week 9.

Inmiddels is de geschatte productiedatum week 15, maar staat de verwachte afleverweek nog steeds op week 14.

Dealer reageert per mail dat er 'helaas wat restricties op de auto zitten', waardoor het langer duurt dan gehoopt. Heb nog doorgevraagd op wat dit precies betekent maar nog geen reactie ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feroz5
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 10:24
Dope87 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:24:
Na tijdje dit topic te hebben gevolgd wil ik ook even mijn ervaring delen. Enyaq 85 Sportline besteld door dealer (Muntstad Utrecht) op 24 november (datum in de honeymoon-api). Eerste afleverdatum zou week 11 (11-17 maart) zijn. Dat werd aangepast naar week 14 (1 april) met geschatte productieweek in week 9.

Inmiddels is de geschatte productiedatum week 15, maar staat de verwachte afleverweek nog steeds op week 14.

Dealer reageert per mail dat er 'helaas wat restricties op de auto zitten', waardoor het langer duurt dan gehoopt. Heb nog doorgevraagd op wat dit precies betekent maar nog geen reactie ontvangen.
Ik kreeg per telefoon te horen dat er 'problemen' waren met het batterijpakket voor de Enyaq 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP

Lijkt ook best wel een beetje op de ervaring die wij hebben. Overigens niet bij Muntstad maar bij Pouw (via Athlon). Ben wel benieuwd naar de vermeende problemen met de batterij.
BertP schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:22:
Volgens mij heeft de switch MY 2023 -> MY 2024 wel flinke vertraging veroorzaakt in het productie proces. Meerdere mensen in dit topic die rond oktober/november besteld hebben met (dealer schatting) levertijd eind januari.

Voor ons hetzelfde, leverbelofte is als volgt geweest (besteld half okt, foutje leasemij dus def. bestelling 2 nov).

- week 1
- week 3
- week 5/6
- week 12
- week 17

Meest actuele status is week 18 met productie in week 12. We gaan het zien, maar met de ervaringen in dit topic zou ik eerder 5-7 maanden levertijd aanhouden (uitzonderingen daargelaten) dan de 3 maanden die dealers je meegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colombo55
  • Laatst online: 04-05-2024
Bestelling vanuit Belgie en via leasingmaatschappij.
Vandaag besteld - leverdatum - 2de helft van Augustus
Skoda Enyaq coupe 85 corporate.
Met zicht op de zomer vakantie hoop ik op een eerdere levering, maar vrees ervoor. kan uitlopen naar oktober volgens garage. ( "batterij problemen")

[ Voor 7% gewijzigd door colombo55 op 25-03-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Hmmm... meer mensen die sinds afgelopen weekend niet meer op hun honeymoonpagina kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Ik heb uberhaupt nooit een honeymoon link gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
nomobo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:03:
Hmmm... meer mensen die sinds afgelopen weekend niet meer op hun honeymoonpagina kunnen?
Nee ik kan er nog wel gewoon in. Helaas zie ik wel dat de levering weer 2 weken naar achteren gegaan is (van week 29 naar week 31)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
One-eye864 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:07:
[...]
Nee ik kan er nog wel gewoon in. Helaas zie ik wel dat de levering weer 2 weken naar achteren gegaan is (van week 29 naar week 31)
Dat schiet lekker op...

Ik ben er wel achter waarom mijne het niet meer doet. Mijn dealer (Mundstad Utrecht) is bezig met een naamsverandering (Pon Center Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
nomobo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Dat schiet lekker op...

Ik ben er wel achter waarom mijne het niet meer doet. Mijn dealer (Mundstad Utrecht) is bezig met een naamsverandering (Pon Center Utrecht).
Ja is bij mij ook het geval. Kreeg te horen dat ie het dinsdag weer moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
DutchJackal schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:11:
Ik heb uberhaupt nooit een honeymoon link gekregen...
Ik had ook geen link gekregen, bleek dat de dealer in een bepaald veld hun eigen e-mailadres had ingevuld. Ze moeten dus jouw e-mailadres opvoeren. Alternatief (wat ze bij mij hebben gedaan) is de e-mail met link vanuit hun eigen e-mailadres doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-05 19:32
One-eye864 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:07:
[...]
Zo te zien krijgt heel Nederland die week zijn nieuwe Skoda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Dope87 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Ik had ook geen link gekregen, bleek dat de dealer in een bepaald veld hun eigen e-mailadres had ingevuld. Ze moeten dus jouw e-mailadres opvoeren. Alternatief (wat ze bij mij hebben gedaan) is de e-mail met link vanuit hun eigen e-mailadres doorsturen.
Ik krijg tot nu toe steeds een mail van de dealer als die wat in zijn Salesforce omgeving ziet gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 11:28
Laat ik mijn ervaring ook delen.
In januari besteld met de verwachte levertijd van April.
Zojuist te horen gekregen wegens problemen met de enyaq 85 accu naar September geschoven.

Na bijna 2 jaar te wachten op een peugeot 308 SW hybride (en zelf geannuleerd uiteindelijk) is dit ook wel weer een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
Ik ben bezig met lease van een Enyaq 60 business edition met trekhaak. Alles is goedgekeurd vanuit LeasePlan, zou besteld worden bij Muntstad. Ik vandaag bellen voor wat vragen: Enyaq 60's kunnen niet meer besteld worden voor de rest van het jaar, alleen de 85 nog. Er zijn er landelijk nog ongeveer 600 in bestelling zonder eigenaar dus hopen dat er daar nog eentje tussen zit. Dat hij op skoda.nl nog wel besteld kan worden klopt: als je daar je order plaatst nemen ze contact met je op om 1 van die autos aan je te slijten.

Ook trekhaak wordt een dingetje: de fabriek verwacht q4 deze weer te kunnen leveren.

En waarom vraag je je misschien af? Het vermoeden bestaat dat eind dit jaar de enyaq met de 52kwh accu als vervanging gaat komen, gelijk als de id4 die ook alleen met 52 of 77kwh te krijgen is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Boeshnl schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:53:
Laat ik mijn ervaring ook delen.
In januari besteld met de verwachte levertijd van April.
Zojuist te horen gekregen wegens problemen met de enyaq 85 accu naar September geschoven.

Na bijna 2 jaar te wachten op een peugeot 308 SW hybride (en zelf geannuleerd uiteindelijk) is dit ook wel weer een domper.
Mijn Enyaq is begin november besteld en is afgelopen week geproduceerd en wordt eind april geleverd. Dus in januari een leverdatum van april afgeven lijkt mij bij voorbaat al kansloos…

Mensen die vlak voor mij besteld hadden hebben hem wel al in januari uitgeleverd gekregen. Lijkt mij dat ze problemen hebben gehad en nu een achterstand hebben in te halen…

Van begin november tot eind april is toch bijna een half jaar wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:19
mathman schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:45:
Ik ben bezig met lease van een Enyaq 60 business edition met trekhaak. Alles is goedgekeurd vanuit LeasePlan, zou besteld worden bij Muntstad. Ik vandaag bellen voor wat vragen: Enyaq 60's kunnen niet meer besteld worden voor de rest van het jaar, alleen de 85 nog. Er zijn er landelijk nog ongeveer 600 in bestelling zonder eigenaar dus hopen dat er daar nog eentje tussen zit. Dat hij op skoda.nl nog wel besteld kan worden klopt: als je daar je order plaatst nemen ze contact met je op om 1 van die autos aan je te slijten.

Ook trekhaak wordt een dingetje: de fabriek verwacht q4 deze weer te kunnen leveren.

En waarom vraag je je misschien af? Het vermoeden bestaat dat eind dit jaar de enyaq met de 52kwh accu als vervanging gaat komen, gelijk als de id4 die ook alleen met 52 of 77kwh te krijgen is...
Ik heb een IV60 Selection in de private lease besteld, de dealer gaf toen aan dat donderdag 14 maart de laatste dag was om een IV60 te bestellen. Ik wilde een trekhaak af fabriek, moest daardoor wel voor de energy blue kiezen om subsidie te behouden. Als ik de trekhaak achteraf zou willen, dan zou dat inderdaad q4 kunnen worden i.v.m. softwareproblemen. Verwachte levering is 28 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
BertP schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:57:
[...]

Lijkt ook best wel een beetje op de ervaring die wij hebben. Overigens niet bij Muntstad maar bij Pouw (via Athlon). Ben wel benieuwd naar de vermeende problemen met de batterij.

[...]
Vandaag bericht gehad, weer een weekje vertraging.

Leverbelofte is als volgt geweest (besteld half okt, foutje leasemij dus def. bestelling 2 nov).

- week 1
- week 3
- week 5-6
- week 12
- week 17
- week 18

We wachten het wel weer af :/

@beekc1 fyi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
BertP schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:16:
[...]

Leverbelofte is als volgt geweest (besteld half okt, foutje leasemij dus def. bestelling 2 nov).

- week 1
- week 3
- week 5-6
- week 12
- week 17
- week 18

Jij krijgt tenminste nog bericht. Mijn afleverweek staat al sinds eind jan op week 20. Alleen staat de production estimate inmiddels op week 24 (2 jan door dealer besteld).
4 weken voor productie leveren lijkt me wat lastig... Of ik moet een bouwpakket krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
nomobo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:38:
[...]

Jij krijgt tenminste nog bericht. Mijn afleverweek staat al sinds eind jan op week 20. Alleen staat de production estimate inmiddels op week 24 (2 jan door dealer besteld).
4 weken voor productie leveren lijkt me wat lastig... Of ik moet een bouwpakket krijgen...
Ondertussen is het bij ieder merk wel een beetje kansloos m.b.t levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
nomobo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:38:
[...]

Ja hier staat de productieweek op 18 maart in de honeymoon omgeving. De leasemaatschappij heeft echter een andere informatie stroom want die updaten per mail vaak 1/2 dagen voordat de honeymoon omgeving is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Boeshnl schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:59:
[...]

Ondertussen is het bij ieder merk wel een beetje kansloos m.b.t levering.
Inderdaad. Vriend van mij heeft eerder ook meer dan 1,5 jaar op een Octavia moeten wachten. En die 2 jaar van jou is helemaal belachelijk. Dan is ook de hele markt alweer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
BertP schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:01:
[...]

Ja hier staat de productieweek op 18 maart in de honeymoon omgeving. De leasemaatschappij heeft echter een andere informatie stroom want die updaten per mail vaak 1/2 dagen voordat de honeymoon omgeving is aangepast.
Zit je dan ook nog steeds in stap 1 of stap 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
nomobo schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:03:
[...]

Zit je dan ook nog steeds in stap 1 of stap 2?
Stap 2 inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNGMD3gUpHOj5VgzI73bDPEA0to=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wR9sqxNHSCxbVE9EZbmLblhZ.png?f=fotoalbum_large

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
"week_production_est": "12",
        "week_production_def": "12",
        "prodnum": "1",
        "prodnum_org": "1215142",
        "prodnum_year": "2023",
        "date_unload_dealer": null,
        "date_delivery": "3 april 2024",
        "car_model_year": "2024",
        "car_model_type": "5AZQK2",
         "start_date_production_def": "18 maart 2024",
        "end_date_production_def": "24 maart 2024",
        "day_count_delivery": "031",
        "week_delivery": "18-2024",

[ Voor 69% gewijzigd door BertP op 03-04-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
BertP schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:16:
[...]

- week 1
- week 3
- week 5-6
- week 12
- week 17
- week 18

Bij mij ook 2 nov besteld. Leverdatum staat tot dusver nog steeds op 26 april.

Volgens de dealer is het nu gewoon wachten tot de trein naar NL vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
DutchJackal schreef op woensdag 3 april 2024 @ 18:15:
[...]

Bij mij ook 2 nov besteld. Leverdatum staat tot dusver nog steeds op 26 april.

Volgens de dealer is het nu gewoon wachten tot de trein naar NL vol is.
Gister toch nog een status wijziging, nu stap 3 (Vandaag wordt gestart met de productie van uw Enyaq).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55
mathman schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:45:

Goed. Update van bovenstaande: enyaq 85 business edition is besteld ipv de 60 variant. Zou oorspronkelijk niet binnen het budget vallen en nu wel 🫥
Nu ja ik vind het prima, mooi meer range. Natuurlijk ook iets hogere netto bijtelling maar die neem ik voor lief.

Daarnaast wat hierboven genoemd wordt: affabriek trekhaak is geen issue; naderhand erop laten zetten wel.

De dealer (Muntstad) verwacht dat de auto in september geleverd wordt. Nog geen honeymoon link of datum in de app van de leasemij

Nog wel een kleine aap uit de mouw: per 1-8 gaan de prijzen schijnbaar omhoog met €1200 voor de 85 business edition. Dus fijn een hogere netto catalogusprijs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
mathman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:32:
[...]

Goed. Update van bovenstaande: enyaq 85 business edition is besteld ipv de 60 variant. Zou oorspronkelijk niet binnen het budget vallen en nu wel 🫥
Nu ja ik vind het prima, mooi meer range. Natuurlijk ook iets hogere netto bijtelling maar die neem ik voor lief.

Daarnaast wat hierboven genoemd wordt: affabriek trekhaak is geen issue; naderhand erop laten zetten wel.

De dealer (Muntstad) verwacht dat de auto in september geleverd wordt. Nog geen honeymoon link of datum in de app van de leasemij

Nog wel een kleine aap uit de mouw: per 1-8 gaan de prijzen schijnbaar omhoog met €1200 voor de 85 business edition. Dus fijn een hogere netto catalogusprijs :/
Eigenlijk zou de Enyaq per 1-1-2024 al € 1.000 duurder zijn maar dat ging niet door.

Bij mij was een trekhaak af fabriek (€ 990 dacht ik?) zelfs goedkoper dan af garage (€ 1.500). Keuze was snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
DutchJackal schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:02:
[...]

Eigenlijk zou de Enyaq per 1-1-2024 al € 1.000 duurder zijn maar dat ging niet door.

Bij mij was een trekhaak af fabriek (€ 990 dacht ik?) zelfs goedkoper dan af garage (€ 1.500). Keuze was snel gemaakt.
Verhoging zou zelfs 2000,- zijn voor de SUV. Ipv werd het alleen een verhoging van de lak met 190,-.

En de dealer trekhaak is wel degelijk interessant. Die wordt namelijk niet bijgeteld omdat het een accessoire is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
nomobo schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 21:47:
[...]

Verhoging zou zelfs 2000,- zijn voor de SUV. Ipv werd het alleen een verhoging van de lak met 190,-.

En de dealer trekhaak is wel degelijk interessant. Die wordt namelijk niet bijgeteld omdat het een accessoire is.
Ik zat al in de eigen bijdrage omdat ik over mijn budget zit. Dus het was hogere eigen bijdrage + geen bijtelling met risico dat de garage nog iets fout doet bij monteren trekhaak of minder hoge eigen bijdrage + beetje bijtelling en dsn gewoon een werkende trekhaak uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
mathman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:32:
[...]

Hoe werkt dat qua bijtelling? Wordt de catalogus prijs op het moment van bestellen genomen, of het moment van leveren? Of nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
helloitsme schreef op zondag 7 april 2024 @ 19:23:
[...]

Hoe werkt dat qua bijtelling? Wordt de catalogus prijs op het moment van bestellen genomen, of het moment van leveren? Of nog iets anders?
Moment van eerste toelating (stap 1 van het verkrijgen van het kenteken). PON bepaalt dat moment en registreert de cataloguswaarde bij de RDW.

PON kan het kenteken al aanvragen als de auto een VIN heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door cryptapix op 07-04-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Vanochtend update in honeymoon, stap 4 nu (chassisnummer gekregen). Nog 26 dagen tot aflevering aldus de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Vanmorgen mail gehad van de leasemaatschappij dat de leverdatum verschoven is naar 31 mei... WTF...

Bericht doorgestuurd naar de dealer maar die wist nog van niks. Maar heeft ook nog geen VIN??

Vraag me af of hij überhaupt wel 19 maart gemaakt is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
DutchJackal schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:32:
Vanmorgen mail gehad van de leasemaatschappij dat de leverdatum verschoven is naar 31 mei... WTF...

Bericht doorgestuurd naar de dealer maar die wist nog van niks. Maar heeft ook nog geen VIN??

Hmm dat is wel matig nieuws, hier na het nieuws van het chassisnummer wel enigszins goede hoop dat hij volgende maand op de stoep staat.

Ook benieuwd of het koppelen van de skoda app nu gaat werken omdat we het chassis/vin nummer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
DutchJackal schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:32:

Denk inderdaad niet dat ie 3 weken geleden gebouwd is en dan ook nu nog 7 weken nodig heeft om afgeleverd te worden. Dat zal dus wel niet helemaal kloppen.

Weet nu iig wel dat die van mij ook niet op tijd gaat komen. Moet hem uiterlijk 10 juni hebben. Afleverweek staat nog steeds op week 20, maar verwachte productieweek is week 24 (en dat is 10 juni).

Ga maar eens contact opnemen met de LM voor een tussenoplossing :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
De leasemaatschappij heeft al vaker datums gecommuniceerd die nergens op sloegen.
Toen ik in afwachting was van een productiedatum bleven ze die ook maar random vooruitschuiven tot er uiteindelijk een datum van de dealer kwam.

Dus het zou me niks verbazen als er een proces loopt dat gewoon een random datum in de toekomst mailt omdat er nog geen definitieve datum is. Maar goed, we wachten de dealer maar weer even af. Dit is nu bij PON aan het nagaan wat de status nu precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmmyH
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-08-2024
Bestelling Enyaq coupé corporate 85 mid-december 2023.

Initiële leverdatum: 4 maanden (april 2024)
Nadien geupdate naar juni/juli 2024

Net update gekregen van de dealer:
Levering ten vroegste september 2024.
Blijkbaar vertragingen op alle Enyaq 85. Doordat de Enyaq 60 niet meer wordt geproduceerd, is de band/productie stilgelegd en heeft dit een impact gehad op de productie van de 85.
De productie zou nu weer op volle toeren moeten draaien, maar hierdoor dus een vertraging opgebouwd...

Nog iemand deze update gekregen?

[ Voor 3% gewijzigd door EmmyH op 11-04-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
EmmyH schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:49:
Bestelling Enyaq coupé corporate 85 mid-december 2023.

Initiële leverdatum: 4 maanden (april 2024)
Nadien geupdate naar juni/juli 2024

Net update gekregen van de dealer:
Levering ten vroegste september 2024.
Blijkbaar vertragingen op alle Enyaq 85. Doordat de Enyaq 60 niet meer wordt geproduceerd, is de band/productie stilgelegd en heeft dit een impact gehad op de productie van de 85.
De productie zou nu weer op volle toeren moeten draaien, maar hierdoor dus een vertraging opgebouwd...

Nog iemand deze update gekregen?
Yep, mijn productieweek is deze week verplaatst van week 24 naar week 34... (85 suv sportline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Ik heb vanmorgen bericht gehad van de dealer. Die moest hiervoor blijkbaar contact opnemen met PON en zij weer met de fabriek. Allemaal lekker op de hoogte dus of gewoon een slap excuus.

Maar goed: door onbekende reden (lekker makkelijk) is mijn Enyaq 85 niet op 19 maart gemaakt maar staat de productiedatum nu op 8 april. Afgelopen maandag dus. Maar de status is nog steeds 'In Productie'. Dus volgens mij wordt de mijne met de hand gemaakt want normaliter zetten ze een Enyaq in 4 uur in elkaar in plaats van in 4 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
DutchJackal schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:16:
Ik heb vanmorgen bericht gehad van de dealer. Die moest hiervoor blijkbaar contact opnemen met PON en zij weer met de fabriek. Allemaal lekker op de hoogte dus of gewoon een slap excuus.

Maar goed: door onbekende reden (lekker makkelijk) is mijn Enyaq 85 niet op 19 maart gemaakt maar staat de productiedatum nu op 8 april. Afgelopen maandag dus. Maar de status is nog steeds 'In Productie'. Dus volgens mij wordt de mijne met de hand gemaakt want normaliter zetten ze een Enyaq in 4 uur in elkaar in plaats van in 4 dagen...
Handgemaakt... wordt ie vast duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87

Dealer geeft nu week 29 af als verwachte leverdatum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
DutchJackal schreef op donderdag 11 april 2024 @ 12:16:

Vanmorgen gebeld door de dealer. Enyaq is gemaakt, heeft een VIN en gaat vandaag op de trein naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Wat een wisselende berichten in een korte tijd. Wie spreekt nou de waarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
DionM schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:01:
Wat een wisselende berichten in een korte tijd. Wie spreekt nou de waarheid?
Ik vrees dat we daar helaas niet achter zullen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
One-eye864 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:36:
[...]
Ik vrees dat we daar helaas niet achter zullen komen
Het is in ieder geval duidelijk dat er een hoop onduidelijkheid heerst :)

Dealers lijken af en toe ook het spoor bijster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeshnl
De enige waarheid die er is, is wanneer de auto voor de deur staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beekc1
Mijn laatste update in dit forum:

Besteld op 31-10-2023 via LM Athlon
Eerste indicatie levering was 15-2-2024
Dat werd dus 19-3-2024
Om uiteindelijk 12-4-2024 pas geleverd te worden.

Het heeft dus ca 5,5 maand geduurd tussen bestelling en levering van een Enyaq 85 Coupe business uitvoering met trekhaak en 20” Neptune velgen. Kleur race blauw, zie ook foto hieronder.

Het wachten is zeker frustrerend en de berichten over uitstel van levering nog meer. Maar om wachtenden gerust te stellen, het is het wachten dubbel en dwars waard als de auto eenmaal op de oprit staat. 😀.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ja9s6VyyH80MLs2CxI5xnbkAm6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pscq24mRBdtadl1y576g7oJP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
@beekc1 gefeliciteerd! Toch opvallend dat ik 2 weken eerder heb besteld en al 2 maanden in mijn Enyaq coupe rijd. Ik die 2 weken is er kennelijk veel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
cryptapix schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:44:
@beekc1 gefeliciteerd! Toch opvallend dat ik 2 weken eerder heb besteld en al 2 maanden in mijn Enyaq coupe rijd. Ik die 2 weken is er kennelijk veel gebeurd.
Wij hebben een 85 sportsline 2 dagen later besteld (eigenlijk zelfs eerder, maar LM niet goed doorgegeven) en mogen nog een paar weken (begin mei) wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmmyH
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-08-2024
Proficiat!

Opvallend is wel dat voor bestellingen van oktober/november de vertraging van levering een aantal weken bedraagt, terwijl bestellingen van december/januari de vertraging gemakkelijk een aantal maanden bedraagt?

Als ik de uitleg van mijn dealer van 'de band heeft een tijdje stillgelegen om productie van de 60 eruit te halen', mag geloven, is het moeilijk te begrijpen dat dit een impact van een aantal maanden kan hebben (de band zal toch geen maanden hebben stilgelegen)?

Onduidelijkheid troef...
Teleurstelling in mijn geval gelinkt aan het feit dat ik nu geen wagen met trekhaak zou hebben voor geplande zomervakantie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
Net gebeld, volgende week dinsdag staat hij klaar. Honeymoonnet geeft aan stap 4 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-05 21:39
Eind januari de Škoda Enyaq 85 Business Edition Elektromotor 210 kW / 286 pk Arctic silver metallic besteld door de leasemaatschappij met leverdatum 12 juli nu in de app van Ames week 37 :(
Eigenlijk wilde ik de Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range iconic maar op dat moment was de leaseprijs 26 euro duurder dan de Enyaq.
Inmiddels lijkt het dat de Renault goedkoper is geworden in de lease en zou ik de Enyaq willen cancelen en voor de Scenic willen gaan.
Mensen ervaring met het cancelen van een lease bestelling, zeker nu het minimaal nog tot week 37 duurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
pollekeb schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:09:
Eind januari de Škoda Enyaq 85 Business Edition Elektromotor 210 kW / 286 pk Arctic silver metallic besteld door de leasemaatschappij met leverdatum 12 juli nu in de app van Ames week 37 :(
Eigenlijk wilde ik de Renault Scenic E-Tech EV87 220 pk long range iconic maar op dat moment was de leaseprijs 26 euro duurder dan de Enyaq.
Inmiddels lijkt het dat de Renault goedkoper is geworden in de lease en zou ik de Enyaq willen cancelen en voor de Scenic willen gaan.
Mensen ervaring met het cancelen van een lease bestelling, zeker nu het minimaal nog tot week 37 duurt :(
Ja ervaring mee toen ik na 1,5 jaar de Peugeot 308 nog niet had. Was LeasePlan en kon kosteloos annuleren. Wat hielp was dat de auto nog niet gemaakt was. Officieel mogen ze 10%van het aankoopbedrag in rekening brengen volgens hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 20:08
Foutje, heel oude info

[ Voor 90% gewijzigd door DrIezie op 18-04-2024 09:13 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
Bij de titel staat "2j geleden"

[ Voor 4% gewijzigd door helloitsme op 18-04-2024 06:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeshnl
Volgens mij is dat een artikel van 2j geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
Boeshnl schreef op donderdag 18 april 2024 @ 06:45:
Volgens mij is dat een artikel van 2j geleden
Volgens mij is dat 20 minuten voor jouw bericht ook al gezegd :+

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 18-04-2024 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
Wordt net wakker hé. Rustig aan 😋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchJackal
Dat artikel is 2 jaar oud…?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DionM
Niemand die het opvalt dat dat bericht 2 jaar oud is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
DionM schreef op donderdag 18 april 2024 @ 07:32:
Niemand die het opvalt dat dat bericht 2 jaar oud is?
Jawel dus. Al meerdere :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 20:08
Sorry, ik was ook nog niet goed wakker :s

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Gisteren update gehad van de dealer. De Enyaq is ergens deze week gelost bij PON in Leusden. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeshnl
Hoelang heb je er uiteindelijk op moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
DutchJackal schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:25:
Gisteren update gehad van de dealer. De Enyaq is ergens deze week gelost bij PON in Leusden. :)F
DutchJackal in "Het grote Enyaq levertijden topic"

Dus van 7 november -> eind april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Klopt. Zo'n 6 maanden. En dat terwijl de dealer volhield dat ze met een bestelling voor 31 oktober nog in 2023 zouden kunnen leveren...

En eigenlijk 8 maanden omdat de leasemaatschappij had zitten slapen want ik had mijn 80 configuratie al in augustus ingediend. Maar daar zal ik niet over zeuren. Dan reed ik nu een MY23 ipv MY24.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchJackal op 20-04-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope87
DutchJackal schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:57:
[...]

Klopt. Zo'n 6 maanden. En dat terwijl de dealer volhield dat ze met een bestelling voor 31 oktober nog in 2023 zouden kunnen leveren...

En eigenlijk 8 maanden omdat de leasemaatschappij had zitten slapen want ik had mijn 80 configuratie al in augustus ingediend. Maar daar zal ik niet over zeuren. Dan reed ik nu een MY23 ipv MY24.
Toen ik begin november bij de dealer was zeiden ze eind januari als leverdatum. 27 november besteld door dealer. En in tegenstelling tot mijn laatste bericht hier (week 29) staat er nu week 25 in de honeymoonlink. 27 nov - 17 juni. Zal dus ook zo’n 6-7 maand gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
One-eye864 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:12:
Hier is vandaag de verwachte leverweek van onze Enyaq in Honeymoon versprongen van week 24 naar 32, kortom 8 weken vertraging :'(
En vandaag sprong hij van week 32 naar week 38, weer 6 weken vertraging erbij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
One-eye864 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:22:
[...]
En vandaag sprong hij van week 32 naar week 38, weer 6 weken vertraging erbij :'(
😞
Enig idee waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
De dealer net gesproken en die geven de schuld aan de grote vraag naar accupakketten waarbij de fabrikant keuzes moet maken ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
One-eye864 schreef op maandag 22 april 2024 @ 15:22:
[...]
Hoho, mijn Enyaq komt in week 31 dus het zou mooi zijn als ze dan op tijd leveren ;-)

Aan de andere kant, met benzine nog een weekendje Oostenrijk is ook niet erg dus een beetje uitstel komt me niet slecht uit. Als ie maar in 2024 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-05 21:39
pollekeb schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:09:
weer verder verschoven naar week 39 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
pollekeb schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 21:29:
[...]

weer verder verschoven naar week 39 :(
Planning is constant in beweging. Ik ga heen en weer tussen week 32 en 34.
M'n afleverweek staat echter nog steeds op week 20 :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Hier is hij ook geleverd.

Halverwege oktober besteld bij de LM (Athlon). Die hebben het doorgezet naar dealer met een leverdatum vanaf 07-2024, dat was foutief en is hersteld waardoor de definitieve order datum 2 nov. is geworden.

Leverbelofte is als volgt geweest.
- week 1
- week 3
- week 5-6
- week 12
- week 17
- week 18

Uiteindelijk dus geleverd in week 17, iets meer dan 5 maanden levertijd. Betreft een 85 sportsline met trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ciVnFog4UJvqSr5O8pZaDEhZmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCg5qRrX7lNGqgaeqJipD994.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeshnl
BertP schreef op woensdag 24 april 2024 @ 14:56:
Hier is hij ook geleverd.

Halverwege oktober besteld bij de LM (Athlon). Die hebben het doorgezet naar dealer met een leverdatum vanaf 07-2024, dat was foutief en is hersteld waardoor de definitieve order datum 2 nov. is geworden.

Leverbelofte is als volgt geweest.
- week 1
- week 3
- week 5-6
- week 12
- week 17
- week 18

Uiteindelijk dus geleverd in week 17, iets meer dan 5 maanden levertijd. Betreft een 85 sportsline met trekhaak.

[Afbeelding]
Ziet er dik uit! Geeft goede hoop voor de rest die aan het wachten zijn :D de vorige heeft ook iets meer dan 5 maanden moeten wachten. In dat opzicht zou ik hem in Juli moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Boeshnl schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:07:
[...]

Ziet er dik uit! Geeft goede hoop voor de rest die aan het wachten zijn :D de vorige heeft ook iets meer dan 5 maanden moeten wachten. In dat opzicht zou ik hem in Juli moeten krijgen.
Ja de dealer wist mij te vertellen dat dit de 4e 85 was die hij had afgeleverd. Als er behoefte is kan ik wel wat meer foto's maken overigens. Daar was ik net met een hoosbui wat te lui voor O-) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeshnl
BertP schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:20:
[...]

Ja de dealer wist mij te vertellen dat dit de 4e 85 was die hij had afgeleverd. Als er behoefte is kan ik wel wat meer foto's maken overigens. Daar was ik net met een hoosbui wat te lui voor O-) .
Zeker meer foto's! Kan ik met gepaste jaloezie er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
BertP schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:20:
[...]

de vierde pas? Hopelijk begint het balletje nu te rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Gebeld door de dealer vandaag. De Enyaq staat klaar. Maar in overleg met de LM mag hij pas vanaf 4 mei uitgeleverd worden...

Mijn huidige auto is van een LM waar wij vertrokken zijn dus dat kan de reden niet zijn... Vindt het een beetje vreemd dat ik nu nog 10 dagen moet wachten...
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste