Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25
@Mimi89 mijn Enyaq ging 15 december in productie en ik heb nog geen bericht dat de auto in NL is, laat staan een aflevermoment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexTol
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 13:36
cryptapix schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:07:
@Mimi89 mijn Enyaq ging 15 december in productie en ik heb nog geen bericht dat de auto in NL is, laat staan een aflevermoment.
Die moet haast op dezelfde trein richting Leusden gestaan hebben als de ''mijne''.

Ondanks dat ik de afspraak heb staan 17-1 de wagen op te halen staat hij in Honeymoon nog op standje 4 (onderweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
AlexTol schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 09:32:
[...]

Die moet haast op dezelfde trein richting Leusden gestaan hebben als de ''mijne''.

Ondanks dat ik de afspraak heb staan 17-1 de wagen op te halen staat hij in Honeymoon nog op standje 4 (onderweg)
Ik heb wel 2 weken later besteld dan jij. Al is de productie van de auto slechts 2 dagen later dan bij jou gestart, dus het zou kunnen. Ik heb echter nog geen kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Update: ik heb een kenteken en een afleverafspraak.

Resumé:
Half okt 2023 besteld
15 dec 23 in productie
Datum eerste toelating NL 28 dec*
15 jan 2024 ophalen.

* bedankt PON. Door deze actie is mijn fiscale waarde 2k hoger en dus mijn bijtelling hoger. PON wist van de prijsdaling per 1-1-2024 en dat de leasemaatschappij toch niet eerder zou leveren dan 2024. Daar heb ik nog over gemaild (luttele malen) maar PON bleef maar om de hete brei heendraaien. Stevige minpunten voor PON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
cryptapix schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:07:

Resumé:
Half okt 2023 besteld
15 dec 23 in productie
15 jan 2024 ophalen.

* bedankt PON. Door deze actie is mijn fiscale waarde 2k hoger en dus mijn bijtelling hoger. PON wist van de prijsdaling per 1-1-2024 en dat de leasemaatschappij toch niet eerder zou leveren dan 2024. Daar heb ik nog over gemaild (luttele malen) maar PON bleef maar om de hete brei heendraaien. Stevige minpunten voor PON.
Volgens mij registreert niet Pon, maar je dealer. Nu telt hij mee voor zijn 2023 target.

Ik heb bewust niet de coupe gekozen omdat ik 3k teveel prijs verschil vond.. Voor 1k had ik er wel voor gekozen. Van de ene kant balen, ook voor jou.. Andere kant heb je gekregen wat je ten tijde van bestellen wist. Gelukkig zijn de onwetenden.

[ Voor 15% gewijzigd door dangerousp op 04-01-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
dangerousp schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:24:
[...]

Volgens mij registreert niet Pon, maar je dealer. Nu telt hij mee voor zijn 2023 target.

Ik heb bewust niet de coupe gekozen omdat ik 3k teveel prijs verschil vond.. Voor 1k had ik er wel voor gekozen. Van de ene kant balen, ook voor jou.. Andere kant heb je gekregen wat je ten tijde van bestellen wist. Gelukkig zijn de onwetenden.
Volgens mijn dealer regelt PON dit. Zij krijgen de kentekenplaten ook toegestuurd door PON.

Prijsverschil is inderdaad een dingetje, maar je moet ook meenemen dat die coupe sowieso al wat extra dingen heeft tov de normale. Ik wou bijv een glazen dak; dat zit standaard op de coupe terwijl je er bij de normale versie voor moet betalen. Ja dan kan hij open, maar dat vind ik minder spannend. En zo zijn er nog wel wat dingen.

Klopt dat ik heb gekregen waarvoor ik heb getekend. In die zin is het ook wel prima. Het is gewoon jammer, maar meer ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexTol
cryptapix schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:07:

Resumé:
Half okt 2023 besteld
15 dec 23 in productie
15 jan 2024 ophalen.

Dus toch dezelfde trein gepakt :-) mijn kenteken is ook van 28-12
Pon regelt idd het kenteken. (kenteken staat in eerste instantie op importeur)

Wel jammer dat jij hem 2 dagen eerder kan ophalen :-) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
AlexTol schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Wel jammer dat jij hem 2 dagen eerder kan ophalen :-) :) :)
Sorry :*

Weet iemand eigenlijk hoe vol de batterij zit bij aflevering? Ik moet namelijk mijn huurauto inleveren bij het ophalen van de Enyaq, maar in de middag nog wel 2x60km rijden. Mijn vermoeden is dat ik hem aan de snellader moet hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexTol
cryptapix schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:11:
[...]

Weet iemand eigenlijk hoe vol de batterij zit bij aflevering? Ik moet namelijk mijn huurauto inleveren bij het ophalen van de Enyaq, maar in de middag nog wel 2x60km rijden. Mijn vermoeden is dat ik hem aan de snellader moet hangen.
🤣🤣 vroeger kreeg je een volle tank mee…(zat in de afleverkosten)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
AlexTol schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:17:
[...]

🤣🤣 vroeger kreeg je een volle tank mee…(zat in de afleverkosten)…
Nee hoor, heb eens een leaseauto afgehaald, met volle tank. En een paar dagen later zag ik die als transactie op mijn tankoverzicht van mtc. Geen idee hoe ze dat gedaan hebben bij de dealer, want m’n tankpas hebben ze nooit gehad. Denk dat de dealer dit gewoon declareert bij de lm.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03:54
cryptapix schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:11:
[...]

Ik heb de vraag gewoon gesteld toen ze contact namen om afspraak in te plannen. Zou opgeladen afgeleverd worden en dat bleek ook. Zat nog in de stekker tijdens demonstraties en dus >90%.
(België en leasing voor wat het waard is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Kenteken en chassisnummer is inmiddels bij mij bekend. Eind deze week de aflevering. Metallic lak is iets duurder geworden bij mij, daardoor een afwijking in fiscale waarde.

Ook in de fabrieksdata van het chassisnummer gekeken en er staat wel degelijk snelladen tot 170kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
dangerousp schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:45:
Kenteken en chassisnummer is inmiddels bij mij bekend. Eind deze week de aflevering. Metallic lak is iets duurder geworden bij mij, daardoor een afwijking in fiscale waarde.

Ook in de fabrieksdata van het chassisnummer gekeken en er staat wel degelijk snelladen tot 170kW.
Betekent dat dat jouw auto een eerste toelating in 2024 heeft? Wanneer is hij geproduceerd?

Opvallend dat je hem dan eind deze week al kunt afhalen. Dit doet mij vermoeden dat PON bewust auto’s die goedkoper worden in 2023 op kenteken zet en auto’s die duurder worden juist in 2024. Het zou me niets verbazen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
cryptapix schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:59:
[...]

Betekent dat dat jouw auto een eerste toelating in 2024 heeft? Wanneer is hij geproduceerd?

Opvallend dat je hem dan eind deze week al kunt afhalen. Dit doet mij vermoeden dat PON bewust auto’s die goedkoper worden in 2023 op kenteken zet en auto’s die duurder worden juist in 2024. Het zou me niets verbazen overigens.
14 december productie, in 2024 in NL aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
dangerousp schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:38:
[...]

14 december productie, in 2024 in NL aangekomen.
Dat bevestigt sterk mijn vermoeden… mijne is rond 15 dec in productie gegaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
dangerousp schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:45:

Hoe vind je die fabrieksdata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 13:56
AlexTol schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:46:
[...]

Hoe vind je die fabrieksdata?
Als je de Honeymoon link van je dealer hebt, kun je de data van deze inkijken.
Rechtermuis knop > inspect > network > ververs de pagina
dan zie je verschillende items inladen, eentje daarvan heeft een {i} tag, deze is de ruwe data van de dealer.
Als je op klit zie je dan "data" en "steps". Als je het data-element opent zie je alle data vanuit de API. Dus precies wanneer de productie is gestart, maar ook het chassis nummer en kenteken als die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:43
Wanneer krijg je zo'n honeymoon link eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
Mimi89 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Als je de Honeymoon link van je dealer hebt, kun je de data van deze inkijken.
Rechtermuis knop > inspect > network > ververs de pagina
dan zie je verschillende items inladen, eentje daarvan heeft een {i} tag, deze is de ruwe data van de dealer.
Als je op klit zie je dan "data" en "steps". Als je het data-element opent zie je alle data vanuit de API. Dus precies wanneer de productie is gestart, maar ook het chassis nummer en kenteken als die er is.
Oh, die data, ja die weet ik te vinden, dank je. Ik zie alleen niets over ''snelladen'' maar dat zal wel goedkomen.
zie wel de opties staan:"Business Upgrade Plus pakket\nTransport\nWarmtepomp\nPanorama-schuif-\/kanteldak, elektrisch bedienbaar\nSportline zwart\nElektrisch inklapbare trekhaak\nZwart\nGraphite Grey"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
DutchJackal schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:22:
Wanneer krijg je zo'n honeymoon link eigenlijk?
Ik kreeg de eerste toen de wagen daadwerkelijk besteld werd. en bij elke stap een mail met de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
AlexTol schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Ik kreeg de eerste toen de wagen daadwerkelijk besteld werd. en bij elke stap een mail met de volgende stap.
Dat is dealer afhankelijk, mijn dealer heeft geen honeymoon link en ik moet gewoon bellen voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Mijn dealer (De Waal) herkende de term wel, zei ook dat die link ging komen. Zoals ze het zeiden dacht ik ook dat die link zo tegen de productiedatum aan ging komen, maar heb nooit wat ontvangen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dangerousp
Mijn Enyaq 85 net opgehaald en erg blij mee! Rijdt een stuk soepeler dan de 80 en de software is ook een stuk sneller. Sportonderstel wel stug, maar dat vind ik niet zo erg. Wel lijkt het nog een beetje een ratjetoe.. de letters van ENYAQ en 85 zijn vlak, maar SKODA is 3D en nog oude lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:49
Eind oktober besteld, 85 sportsline (my 24). Eerste inschatting was levering in juli (door fout in administratie bij leasemaatschappij).

Honeymoon via pouw gaf sinds paar weken levering week 6 aan, dat gister versprongen naar levering week 5. Staat echter nog steeds op stap 1 en via api data zie ik nog geen def productie week of andere data.

Lijkt mij allemaal wat krap maar we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
Levering is uitgesteld naar week 5 😭😭😭
Wachten duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Mijn leverdatum staat nog steeds op 31-01 maar heb nog steeds geen def. productiedatum doorgekregen. Gaat krapjes worden... Ben benieuwd...

Denk dat onze autos samen op de trein naar Nederland komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
dangerousp schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:51:
Mijn Enyaq 85 net opgehaald en erg blij mee! Rijdt een stuk soepeler dan de 80 en de software is ook een stuk sneller. Sportonderstel wel stug, maar dat vind ik niet zo erg. Wel lijkt het nog een beetje een ratjetoe.. de letters van ENYAQ en 85 zijn vlak, maar SKODA is 3D en nog oude lettertype.
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Is het een sportline?

Edit:"Ik heb een rooie Enyaq 85 Sportline besteld begin oktober. Staat nu ingepland voor productie 20-11. Ik denk dat hij datum deel 1a in 2023 (zonder de prijsverhoging) krijgt en uitlevering 2-1-2024 zal zijn.

oops :-)

[ Voor 19% gewijzigd door AlexTol op 12-01-2024 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
Vanmorgen mijn auto opgehaald. Mijn bevindingen staan hier cryptapix in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

Voor wat betreft dit topic:
60 coupe sportline
Besteld half okt 2023
Levering half jan 2024
Niet slecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dangerousp
cryptapix schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:03:
Vanmorgen mijn auto opgehaald. Mijn bevindingen staan hier cryptapix in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 3"

60 coupe sportline
Besteld half okt 2023
Levering half jan 2024
Gefeliciteerd! Uit interesse, welk lettertype heb jij achterop? Hetzelfde als de configurator of nog de oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
cryptapix schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:03:

60 coupe sportline
Besteld half okt 2023
Levering half jan 2024
Dat is mooi rap! Heb 1,5 week na jou besteld (85 sportsline) en ze geven nu week 5 aan. Heb je een honeymoon link gehad die je kon volgen? Zo ja wat waren globaal de timings van de stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
dangerousp schreef op maandag 15 januari 2024 @ 21:52:
[...]

Gefeliciteerd! Uit interesse, welk lettertype heb jij achterop? Hetzelfde als de configurator of nog de oude versie?
Ik heb een dakje op de s, dus dat is het oude dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
BertP schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:35:
[...]

Dat is mooi rap! Heb 1,5 week na jou besteld (85 sportsline) en ze geven nu week 5 aan. Heb je een honeymoon link gehad die je kon volgen? Zo ja wat waren globaal de timings van de stappen?
Nee, mijn dealer deed daar niet aan. Wat ik wel weet is dat mijn auto rond 15 december in productie is gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexTol
morgen ga ik stekkeren :-)
besteld 30-9-2023
Enyaq 85 sportline Graphite grey
Business Upgrade Plus pakket
Transport
Warmtepomp
Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar
Sportline zwart
Elektrisch inklapbare trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvebDbz2uGrdNrQwvMf7R-4WPnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqIrljexxbsf3WHdpv6G98kB.png?f=fotoalbum_large

ben benieuwd hoe achterwielaandrijving rijdt.

[ Voor 25% gewijzigd door AlexTol op 16-01-2024 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
AlexTol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:12:
morgen ga ik stekkeren :-)
besteld 30-9-2023
Enyaq 85 sportline Graphite grey
Business Upgrade Plus pakket
Transport
Warmtepomp
Sportline zwart
Elektrisch inklapbare trekhaak

[Afbeelding]

ben benieuwd hoe achterwielaandrijving rijdt.
Heb je ook iets niet aangevinkt? :+ :9~

Ik heb nooit meer iets van de dealer gehoord maar met jullie ervaringen heb ik er wel goeie hoop op dat de mijne daadwerkelijk 31-01 geleverd wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchJackal op 16-01-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
DutchJackal schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:58:
[...]

Heb je ook iets niet aangevinkt? :+ :9~

Ik heb nooit meer iets van de dealer gehoord maar met jullie ervaringen heb ik er wel goeie hoop op dat de mijne daadwerkelijk 31-01 geleverd wordt.
hahaha.,.,., ja, de 21 inch wielen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
AlexTol schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:22:
[...]

hahaha.,.,., ja, de 21 inch wielen :-)
Hoho, vergeet het nettenscherm niet hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
cryptapix schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:46:
[...]

Hoho, vergeet het nettenscherm niet hè :+
:) :) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexTol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSERkD_tRzIJ5-DtD1EYx_WICWQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5LvToAHrAfs0MgGwu01XotxJ.png?f=user_large

Tot in de andere topics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Een week geleden kreeg ik een mail dat ‘mijn’ auto een chassisnummer heeft. Tot heden nog geen opvolging gehad.

Wanneer zou ik de volgende mail moeten verwachten? Als ie bij PON staat?

Aflevering staat gepland voor 19-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
[Deva] schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:20:
Een week geleden kreeg ik een mail dat ‘mijn’ auto een chassisnummer heeft. Tot heden nog geen opvolging gehad.

Ik heb als sinds 9/1 geen bericht meer van mijn auto. Toen was het ook dat hij een chasis nummer had. Aflever week staat nog op week 5.

Ik hoop iog dat ie in die week opgelevert word. Heb de weekend daarna al weer de trekhaak nodig 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexTol
[Deva] schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:20:

Ik heb ruim 2 weken gewacht om van stap 4 naar 5 te gaan. Die trein rijdt niet zo hard 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
AlexTol schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:31:
[...]

Ik heb ruim 2 weken gewacht om van stap 4 naar 5 te gaan. Die trein rijdt niet zo hard 🤣
En zeker met die sneeuw niet in de buurlanden!

Wachten maar geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
Vrijdag een email van de LM dat auto 29/01 geleverd wordt. Nog geen bericht van de dealer, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Ik kreeg ook zo'n geautomatiseerde mail van de LM dat de auto de 31e klaar staat. Maar ook hier nog geen teken van leven van de dealer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
DutchJackal schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:50:
Ik kreeg ook zo'n geautomatiseerde mail van de LM dat de auto de 31e klaar staat. Maar ook hier nog geen teken van leven van de dealer zelf.
Toevallig ook bin Athalon besteld? En geleverd door Pouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Mimi89 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Nope. Multilease en De Waal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Mimi89 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:37:
[...]

Hier wel! Begin november besteld bij Athlon (85, sportsline, zwart), levering door Pouw (Zwolle). Honeymoon link staat nog op stap 1, levering staat op week 5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchJackal
Zojuist hoopvol de dealer gebeld hoe laat ik hem de 31e mag komen halen maar die weten nog van niks. Zou bij hun ook nog geen productiedatum bekend zijn en die zeggen ze altijd een paar weken van tevoren te krijgen. Dus het lijkt er op dat het niet 1 maar een paar weken vertraging is. :/ :X

Gezien de auto's van AlexTol en Cryptapix net wat eerder besteld waren en inmiddels ook geleverd zijn dacht ik dat lijkt allemaal precies te kloppen.

Ben benieuwd wat hier nou precies aan de hand is...

Enyaq 85 Business Edition, 2 november besteld en begin december werd de leverdatum verzet van 12-01 (wk2) naar 31-01 (wk 5)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexTol
DutchJackal schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:31:
Zojuist hoopvol de dealer gebeld hoe laat ik hem de 31e mag komen halen maar die weten nog van niks. Zou bij hun ook nog geen productiedatum bekend zijn en die zeggen ze altijd een paar weken van tevoren te krijgen. Dus het lijkt er op dat het niet 1 maar een paar weken vertraging is. :/ :X

Gezien de auto's van AlexTol en Cryptapix net wat eerder besteld waren en inmiddels ook geleverd zijn dacht ik dat lijkt allemaal precies te kloppen.

Enyaq 85 Business Edition, 2 november besteld en begin december werd de leverdatum verzet van 12-01 (wk2) naar 31-01 (wk 5)
en dat ding rijdt lekker joh :-) het wachten wordt je straks echt beloond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 12:13
DutchJackal schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:31:

Om je gerust te stellen: De mijne (Enyaq BE coupe 85) is op 30 oktober besteld met verwachte levermoment op 15 februari. Ik heb nog helemaal niks vernomen. Lijkt weinig precies patroon in leveringen te ontdekken…. Geduld is een hele schone maar lastige zaak, ervaar ik zelf. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
BertP schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:23:
[...]

Hier wel! Begin november besteld bij Athlon (85, sportsline, zwart), levering door Pouw (Zwolle). Honeymoon link staat nog op stap 1, levering staat op week 5.
Die van mijn heb ik eind Oktober besteld. Maar de dealer heeft pas 15/11 de bestelling geplaatst volgens de honeymoon link.
Productie was gepland in week 51, maar is week 1 geworden. Zit nu al sinds 09/01 op Stap 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Mimi89 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:08:
[...]

Die van mijn heb ik eind Oktober besteld. Maar de dealer heeft pas 15/11 de bestelling geplaatst volgens de honeymoon link.
Productie was gepland in week 51, maar is week 1 geworden. Zit nu al sinds 09/01 op Stap 4.
Net een mail vanuit Athlon dat de verwachtte levering opgeschoven is naar 2 maart 2024. Honeymoon staat nog steeds op stap 1. Was eerder week 6, stond nu sinds paar weken op week 5 en nu mail van Athlon dat het 2 maart zal worden (naar verwachting). @beekc1 fyi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
Gebeld met Pouw. Daar geven ze aan dat de LM dat vaker e-mails stuurt met je auto wordt dan en dan geleverd terwijl dat niet zo is.
Maar ze gaven aan dat de auto op 07/01 gepland staat in de garage en dus waarschijnlijk 09/02 geleverd gaat worden.
Dus iets meer geduld hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• beekc1
De dealer wist mij vandaag te melden dat mijn auto in week 51 van 2023 geproduceerd is, maar dat er geen informatie beschikbaar was over moment van levering. Blijft toch bijzonder dat een bestelling van iets van een tientje bij de bol.com beter te volgen is dan een auto van ruim een halve ton….😉.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirtybolle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 14:05
Vorige week is mijn skoda enyaq coupe 85 sportline (bedrijfswagen) besteld, met ultra pack en warmtepomp. Uiterste leverdatum 09/2024 volgens de dealer, maar hopelijk sneller 🤞😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
beekc1 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:06:
De dealer wist mij vandaag te melden dat mijn auto in week 51 van 2023 geproduceerd is, maar dat er geen informatie beschikbaar was over moment van levering. Blijft toch bijzonder dat een bestelling van iets van een tientje bij de bol.com beter te volgen is dan een auto van ruim een halve ton….😉.
Ik blijf het ook apart vinden dat ze een bestelling plaatsen bij Skoda en het daarna gewoon afwachten is.
Wat heb je besteld en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekc1
DutchJackal schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 08:06:
[...]

Ik blijf het ook apart vinden dat ze een bestelling plaatsen bij Skoda en het daarna gewoon afwachten is.
Wat heb je besteld en wanneer?
Enyaq coupe 85 business edition race blue met trekhaak en 20” velgen besteld op 30 oktober ‘ 23.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2GtqmYRALExjULeO2DxddXmYJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlxwC9KPYOn7WGTnI9GfRHfs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door beekc1 op 30-01-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhisperOfMalice
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12-01 11:17
dirtybolle schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 07:27:
Vorige week is mijn skoda enyaq coupe 85 sportline (bedrijfswagen) besteld, met ultra pack en warmtepomp. Uiterste leverdatum 09/2024 volgens de dealer, maar hopelijk sneller 🤞😄
Mijn Skoda enyaq 85 corporate is vorige week ook besteld. Geschatte levertermijn 11/09/2024. Gaat een pijnlijke worden 😛 kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Wow. Enyaqs die voor half oktober besteld waren zoals bij AlexTol en Cryptapix zijn inmiddels al uitgeleverd. Dat is dus zo'n 3 maanden levertijd.

Wel raar om dan te lezen dat dirtybolle en WhisperOfMalice dan tegen een levertijd van 8 maanden aankijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
DutchJackal schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:38:
Wow. Enyaqs die voor half oktober besteld waren zoals bij AlexTol en Cryptapix zijn inmiddels al uitgeleverd. Dat is dus zo'n 3 maanden levertijd.

Wel raar om dan te lezen dat dirtybolle en WhisperOfMalice dan tegen een levertijd van 8 maanden aankijken...
Ik vermoed dat zij in België wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
cryptapix schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:43:
[...]

Ik vermoed dat zij in België wonen.
Zou dat zo'n verschil maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirtybolle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 14:05
Klopt, bestelling bij een belgische verdeler! Ik hoopte ook al op een iets snellere levering als ik de vorige reacties las.
Het was wel een uiterste leverdatum en dus misschien iets eerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
DutchJackal schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:47:
[...]

Zou dat zo'n verschil maken?
Ja, ik zie in dit topic wel vaker lange levertijden in België voorbij komen meen ik.

Edit: ja dus, zie boven me.

[ Voor 6% gewijzigd door cryptapix op 30-01-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
[Deva] schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 08:46:
[...]

En zeker met die sneeuw niet in de buurlanden!

Wachten maar geduldig af.
De trein rijdt wel uiterst langzaam.. tot heden nog geen update meer gehad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
[Deva] schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:41:
[...]

De trein rijdt wel uiterst langzaam.. tot heden nog geen update meer gehad :/
Ik denk dat wij rond dezelfde schema hebben. Ik kreeg van de week bericht dat hij er bijna was.
Van de dealer had ik al gehoord dat ze hem op 07/02 op de lijst hebben staan voor onderhoud.

Besteldatum door de dealer is 15/11. (wij hadden 2 weken eerder besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchJackal
Vandaag mail gehad van Multilease dat de nieuwe leverdatum 29-3 is geworden... -O- :(
Denk dat mijn dealer mij wat uitleg verschuldigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
DutchJackal schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 08:12:
Vandaag mail gehad van Multilease dat de nieuwe leverdatum 29-3 is geworden... -O- :(
Denk dat mijn dealer mij wat uitleg verschuldigd is...
Vanuit POUW (Zwolle) hetzelfde verhaal voor ons, begin november besteld. Toen aangegeven dat levering in januari zou plaatsvinden. Dat werd week 5, vorige week kregen we een mail vanuit de leasemaatschappij dat aflevering verplaatst is naar 2 maart. De honeymoon link geeft sinds gister echter week 17 aan wat dan weer eind april is. Geen idee wat we nu kunnen verwachten maar heel veel invloed heb ik er ook niet op. Ik snap niet zo goed waar de onduidelijkheid vandaan komt maar het is niet anders, wait and see. @beekc1 fyi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
Dealer net gebeld. Die gaf aan dat de leverdatum vanuit de leasemaatschappij nergens op gebaseerd is omdat ze zelf nog niet eens een productiedatum hebben. Die hebben gemakshalve dus gewoon de datum 2 maanden vooruitgeschoven omdat de vorige datum inmiddels verstreken is. Niet dat dat de situatie nu zoveel beter maakt maar toch...

Frustratie geuit over het gebrek aan transparantie in deze maar er wordt gewoon naar PON gewezen. Die communiceren er ook niet over schijnbaar. Ook voor de dealer lijkt het dus maar afwachten.

Ook zegt de dealer dat er geen restricties (langere levertijden) bekend zijn op bepaalde opties/onderdelen dus dat zou het ook niet verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-05 10:20
Voor mij is door de leasemaatschappij bij Muntstad (Utrecht) een 85 Sportline besteld.
Honeymoonlink ontvangen op 26-01, verwachte leverweek week 20 (13-19 mei). Huidige auto moet 11 juni weg, dus heb nog wel wat speelruimte, maar hoop niet dat de huidige trend van vertragingen doorzet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beekc1
BertP schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:01:
[...]

Vanuit POUW (Zwolle) hetzelfde verhaal voor ons, begin november besteld. Toen aangegeven dat levering in januari zou plaatsvinden. Dat werd week 5, vorige week kregen we een mail vanuit de leasemaatschappij dat aflevering verplaatst is naar 2 maart. De honeymoon link geeft sinds gister echter week 17 aan wat dan weer eind april is. Geen idee wat we nu kunnen verwachten maar heel veel invloed heb ik er ook niet op. Ik snap niet zo goed waar de onduidelijkheid vandaan komt maar het is niet anders, wait and see. @beekc1 fyi!
Hier eenzelfde verhaal. Levering stond sinds bestelling gepland in week 7 en is vandaag door LM, en daarna bevestigd door dealer, verplaatst naar week 12. Volgens dealer hebben ze grote moeite om betrouwbare informatie te krijgen over leveringen. Of probleem bij PON de importeur, of bij Skoda ligt werd mij niet duidelijk.
Voor nu geduld maar weer even mijn eigen op de proef stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
beekc1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:05:
[...]

Hier eenzelfde verhaal. Levering stond sinds bestelling gepland in week 7 en is vandaag door LM, en daarna bevestigd door dealer, verplaatst naar week 12. Volgens dealer hebben ze grote moeite om betrouwbare informatie te krijgen over leveringen. Of probleem bij PON de importeur, of bij Skoda ligt werd mij niet duidelijk.
Voor nu geduld maar weer even mijn eigen op de proef stellen.
Ja ik hoor hetzelfde van de dealer, er zijn zoveel binnen dat PON moeite heeft met ze wegkrijgen ofzo zei die.
Mijn ophaal datum is ook weer twee weken verschoven 😭.
PON kan niet eens een kenteken nummer aanleveren die heb ik nodig voor de kenteken herkenning op mn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Mimi89 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Ja ik hoor hetzelfde van de dealer, er zijn zoveel binnen dat PON moeite heeft met ze wegkrijgen ofzo zei die.
PON kan niet eens een kenteken nummer aanleveren die heb ik nodig voor de kenteken herkenning op mn werk.
PON is waardeloos. Ze hebben overal moeite mee. Ook met voorkomen dat ze mijn auto op 28 dec ipv 1 jan zouden registreren. Dat kost me 2k meer bijtelling + een hogere eigen bijdrage daardoor.

Overigens lukte ze het wel om een auto die een dag eerder geproduceerd is, wel in 2024 te registreren. Wat een toeval; dat model werd namelijk niet goedkoper in 2024…..

[ Voor 12% gewijzigd door cryptapix op 08-02-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
Mimi89 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:16:
[...]

Ik denk dat wij rond dezelfde schema hebben. Ik kreeg van de week bericht dat hij er bijna was.
Van de dealer had ik al gehoord dat ze hem op 07/02 op de lijst hebben staan voor onderhoud.

Besteldatum door de dealer is 15/11. (wij hadden 2 weken eerder besteld)
Maar eens een mail richting de dealer gewaagd. Het bleef 2 dagen stil, maar ben vanmorgen gebeld voor een afleverdatum *O* . Staat gepland op 19-02.

Tevens na het gesprek direct een honeymoon-mail met stap 5 en 6 bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Mimi89 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Het blijft toch echt een wonder dat iets ter waarde van 50k niet iets beter te volgen is. Bestel een bank, meubelstuk of iets anders met een lange lever (danwel) productietijd en je krijgt een window van 2 weken waarin je je product kan verwachten. Ik snap niet zo goed dat ze gewoon geen realistische prognose kunnen doen voor de fabricage/levering van een auto. Liggen die fabrieken vaak stil, komen er andere modellen tussendoor die prioriteit krijgen, zijn er veel tegenvallers, materialen niet beschikbaar? Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak van zo iets. Geen illusies dat het opgelost gaat worden maar ik wil graag begrijpen hoe dingen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
[Deva] schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 00:39:
[...]

Maar eens een mail richting de dealer gewaagd. Het bleef 2 dagen stil, maar ben vanmorgen gebeld voor een afleverdatum *O* . Staat gepland op 19-02.

Tevens na het gesprek direct een honeymoon-mail met stap 5 en 6 bevestigd.
Blijf het bijzonder vinden dat jullie Enyaqs later besteld zijn en eerder geleverd worden dan dat ik uberhaupt een productiedatum heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Deva]
DutchJackal schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:37:
[...]

Blijf het bijzonder vinden dat jullie Enyaqs later besteld zijn en eerder geleverd worden dan dat ik uberhaupt een productiedatum heb...
Ik weet niet of het een factor kan zijn, maar mijn initiële bestelling aan de leasemij dateert van begin juli 2023.

Begreep vanuit de dealer dat er een aflever restrictie is afgegeven ivm met huidig aflopend lease contract. De dealer heeft de order dus tijdig (juli) geplaatst, maar de auto vanuit Skoda niet gelijk in het productie proces opgenomen.

Vraag mijnerzijds;

Vanuit de honeymoon stappen wordt aangegeven om de MySkoda app te downloaden en te activeren. Dit gedaan met het chassisnummer. Ik kan de VIN ingeven en wordt ook dusdanig herkend als Enyaq. Bij het activeren echter, krijg ik elke keer ‘verbinding mislukt’.

Ergens kan ik me voorstellen dat dit pas werkt na aflevering, maar had mij dan deze informatie niet gegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ocram1969
  • Laatst online: 14-03 22:06
Mijn Skoda Enyaq 85 op 16-10-2023 besteld door de LM/dealer zou eerst op 6-01 geleverd worden, daarna bericht 29-02, nu 12-04 aflevering.
Terwijl er bereiders zijn waar de enyaq op dezelfde datum is besteld en allang er mee rijden. Heel raar allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathias_001
  • Laatst online: 13-02-2024
Ocram1969 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:17:
Mijn Skoda Enyaq 85 op 16-10-2023 besteld door de LM/dealer zou eerst op 6-01 geleverd worden, daarna bericht 29-02, nu 12-04 aflevering.
Terwijl er bereiders zijn waar de enyaq op dezelfde datum is besteld en allang er mee rijden. Heel raar allemaal.
Ik merk dit ook op. Mijn bestelling is van juli 2023. Levering nu in april 2024 voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Hier is de kogel ook door de kerk en op 03-02-2024 bij de dealer een Enyaq 85 Sportline Race Blue besteld!

Op dit moment staat (volgens de dealer en de online omgeving) de levering nu gepland voor week 24 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimi89
DutchJackal schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb een IV60 buisness edition met trakhaak. Geen bijzondere dingen.
Heb je de Coupe is de levertermijn wat langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchJackal
Zojuist productiedatum ontvangen *O* 19-3-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
DutchJackal schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:23:
Zojuist productiedatum ontvangen *O* 19-3-2024
Hier via de honeymoon link ook een update.

"start_date_production_def": "18 maart 2024",
"end_date_production_def": "24 maart 2024",
"day_count_delivery": "073",
"week_delivery": "17-2024",

@beekc1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mimi89
Mag volgende week woensdag mijn nieuwe auto ophalen 😭😭

Besteld 29/10 , 15/11 door Dealer besteld.
Zou in week 2 uitgeleverd worden.
Dus van bestelling bij Skoda tot levering 3maand ongeveer.

• BertP
Mimi89 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:52:
Mag volgende week woensdag mijn nieuwe auto ophalen 😭😭

Besteld 29/10 , 15/11 door Dealer besteld.
Zou in week 2 uitgeleverd worden.
Dus van bestelling bij Skoda tot levering 3maand ongeveer.
Wat voor specs als ik vragen mag?

Hier deze specs:
Enyaq (1) Sportline Elektromotor 210 kW / 286 pk SUV Elektrische aandrijving
  • Sportline zwart
  • Black Magic
  • Zwart
  • Elektrisch inklapbare trekhaak
Besteld op "date_order": "2023-11-02",

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimi89
BertP schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:44:
[...]

Wat voor specs als ik vragen mag?

Hier deze specs:
Enyaq (1) Sportline Elektromotor 210 kW / 286 pk SUV Elektrische aandrijving
  • Sportline zwart
  • Black Magic
  • Zwart
  • Elektrisch inklapbare trekhaak
Besteld op "date_order": "2023-11-02",
IV60 business edition, Grijs met trekhaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DionM
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-05 13:22
Gister mijn Enyaq besteld. De 85 Sportline met Elektrisch inklapbare trekhaak en het transportpakket. Volgens de leasemaatschappij mag ik 16 weken wachten. Ben benieuwd of dat ook de waarheid gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:12
Die van mij is ook gisteren besteld, ook een 85 Sportline (zonder trekhaak). Ik kreeg week 29 terug als afleverweek, dus dat wordt 21 weken wachten....

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Afgelopen week een 85 Business Edition besteld via de leasemaatschappij. Voorlopige leverdatum: laatste week van mei, dus over 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Hier is vandaag de verwachte leverweek van onze Enyaq in Honeymoon versprongen van week 24 naar 32, kortom 8 weken vertraging :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
One-eye864 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:12:
Hier is vandaag de verwachte leverweek van onze Enyaq in Honeymoon versprongen van week 24 naar 32, kortom 8 weken vertraging :'(
Komt wel overeen met mijn 85. Tegen de tijd dat die geleverd gaat worden is het ook 23 weken na bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
DutchJackal schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:19:
[...]

Komt wel overeen met mijn 85. Tegen de tijd dat die geleverd gaat worden is het ook 23 weken na bestellen.
Hier besteld in week 5 dus dat zou 27 weken worden ... Enig voordeel is dat dan een nieuw kenteken wel een zekerheidje zal zijn ;-)

• Mimi89
Net gisteren gebedeld door mijn dealer. Probleem met TA wordt eindelijk opgepakt door Skoda en er komt een terugroepactie voor de IV60 modellen om dit te fiksen.
Voor wie nog op een IV60 zit te wachten, controleer dat de TA knop het doet!! Rij ook even een rondje voor tekenen ontvangst.

• cryptapix
Edit: ik post dit even in het normale Enyaq topic.

[ Voor 108% gewijzigd door cryptapix op 29-02-2024 16:21 ]

• DionM
Dumdumdum.... Leasemij heeft niet het definitieve vinkje gezet. Nu wel dus we schuiven weer een week op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DionM
Vanmorgen de bevestiging ontvangen, auto wordt geleverd in de week van 29 jul - 4 aug. 5 maanden levertijd dus.

Beetje geluk kan ik nog met de benzinewagen op vakantie dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Laatst online: 04-06 07:33
helloitsme schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:27:
Afgelopen week een 85 Business Edition besteld via de leasemaatschappij. Voorlopige leverdatum: laatste week van mei, dus over 3 maanden.
Mijn 85 1 november besteld, net bericht gekregen dat de auto voor de 3x is uitgesteld. Staat nu op half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJackal
marchanekamp schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 18:09:
[...]

Mijn 85 1 november besteld, net bericht gekregen dat de auto voor de 3x is uitgesteld. Staat nu op half juni.
En ik dacht dat ik lang moest wachten! :o (2 nov besteld, half april levering)
Is echt geen peil op te trekken… :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
Mijn 85 sportline staat nog steeds gepland voor aflevering week 20 (januari besteld), dus er zijn wel behoorlijke verschillen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Enig idee waardoor die verschillen in levertijd er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomobo
helloitsme schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 06:19:
Enig idee waardoor die verschillen in levertijd er zijn?
Configuratie lijkt mij het meest aannemelijk.

Ik heb besteld:
85 SUV
Sportline zwart
Business Upgrade pakket
Transport
Black Magic
Trekhaak

[ Voor 1% gewijzigd door nomobo op 02-03-2024 08:35 . Reden: type vergeten ]

Pagina: 1 ... 25 ... 35 Laatste