Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste
Acties:

• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-08 17:30
Ook update van mijn kant:

Zojuist bericht dat ik hem volgende week kan ophalen! (week 24 - week 28 - week 34 - week 37 - en definitief week 34 dus)

• SeZo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-01-2023
Jurryt schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:48:
Ook update van mijn kant:

Zojuist bericht dat ik hem volgende week kan ophalen! (week 24 - week 28 - week 34 - week 37 - en definitief week 34 dus)
Wanneer had je hem besteld?

• Jurryt
SeZo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
Private lease voorraad actie, begin maart 2022. Dus deze was al in bestelling door de dealer.

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-12 09:31
SeZo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 08:12:
1 februari 2022 een Skoda Enyaq SportLine IV80 Black Magic besteld, welke geleverd zou worden in W35. Afgelopen week werd ik gebeld waarin werd aangegeven dat het is uitgesteld tot minimaal W44... Dit betekend voor de 2e keer een prijsverhoging van ruim €2K! pffff zucht!!
Betaal je in Nederland niet de prijs bij bestelling?
In België betaal je voor zover ik weet de prijs op de bestelbon...

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-12 09:03
Update - zakelijk lease Enyaq iV 60

In week 3 besteld ;
In week 29 geproduceerd en op transport per trein ;
In week 32 gelost bij PON ;
In week 36 zal de definitieve levering door de dealer plaats vinden.

Tijdens de levering zal ik tevens zorgvuldig controleren of alle opties er wel op zitten die ik besteld heb.

• Jean-Paul Naets
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2022
d4damager schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Inderdaad, in Belgiê betaal je wa

• Jean-Paul Naets
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2022
Inderdaad, in België betaal je de prijs van op de bestelbon.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-12 14:03
d4damager schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:20:
[...]

Zou hij niet de belastingsverhoging bedoelen?
Anders wel absurd dat je meer moet betalen omdat de auto te laat geleverd wordt.
De belastingsverhoging is een fout van de overheid, gelukkig telt in België de datum van bestelling en niet van levering.
Maar dat de auto te laat geleverd wordt, is aan Skoda te wijten (dat zij overmacht en dergelijke voorhebben, is hun probleem). Dus daarvoor zouden er toch geen prijsverhogingen mogen gebeuren.

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-12 15:27
Mister V schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 23:58:
[...]

Ondertussen de situatieschets in :)B

Besteld juni 2021.
1ste verwachting april 2022
Vertraagd naar ergens tussen juni en september 2022
Geproduceerd week 28
Op transport 3 à 4 weken
Nu bij de dealer... augustus 2022
14 maanden *O*
Nu nog kenteken, keuring, levering...
Fijn om te horen dat er toch vooruitgang op zit in België.

De mijne zit nu exact 11 maanden in bestelling. (D'Ieteren lease, zakelijk)
Enyaq iV80 met warmtepomp.

Bij bestelling zei de dealer al meteen dat er 9 tot 12 maanden wachttijd op zat.
Recenter is mij "eind dit jaar" beloofd. Naar analogie van de wachttijden hier hoop ik op November :/

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
this schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Zou hij niet de belastingsverhoging bedoelen?
Anders wel absurd dat je meer moet betalen omdat de auto te laat geleverd wordt.
De belastingsverhoging is een fout van de overheid, gelukkig telt in België de datum van bestelling en niet van levering.
Maar dat de auto te laat geleverd wordt, is aan Skoda te wijten (dat zij overmacht en dergelijke voorhebben, is hun probleem). Dus daarvoor zouden er toch geen prijsverhogingen mogen gebeuren.
Helaas is het toch echt zo: je betaalt het gangbare bedrag op moment van levering, niet van bestelling. Het is absurd maar wel de realiteit.

• this
Martinez- schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Helaas is het toch echt zo: je betaalt het gangbare bedrag op moment van levering, niet van bestelling. Het is absurd maar wel de realiteit.
Amai, dan hadden jullie beter in België besteld.

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

Martinez- schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Nou, je hebt een contract en daar staat in wat je betaald --- ten minste bij een privékoop.
Ik heb na 9 maanden wachten in Amsterdam precies betaald wat op de offerte / in het contract stond, ondanks alle tussentijdse prijsverhogingen en pakket wijzigen (wel incl. de "prijsindexatie" die al in de offerte / in het contract stond, maar deze werd geheel door een "dealer korting" gecompenseerd, dus ik heb bij levering in mei 2022 precies de prijs uit de prijslijst van juli 2021 betaald.
In mijn offert/contract stond alleen dat mogelijke verandering / verhogingen in BTW, BMP, etc wel aan mij worden doorberekend, maar die waren er gelukkig niet ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

• Mister V
  • Laatst online: 28-05-2023
Blaizer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Bij bestelling zei de dealer al meteen dat er 9 tot 12 maanden wachttijd op zat.
Recenter is mij "eind dit jaar" beloofd. Naar analogie van de wachttijden hier hoop ik op November :/
Het blijft lang, meer bepaald 14 maanden lang wachten bij mij 7(8)7 , maar goede moed en geduld wordt beloond, zeker?

Volgende keer ga ik toch eerder naar stockwagens zoeken of ander merk: mijn collega's gaan nu eerder voor Tesla. Model Y heb je op 3 maanden geleverd.

• this
Mister V schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Het blijft lang, meer bepaald 14 maanden lang wachten bij mij 7(8)7 , maar goede moed en geduld wordt beloond, zeker?

Volgende keer ga ik toch eerder naar stockwagens zoeken of ander merk: mijn collega's gaan nu eerder voor Tesla. Model Y heb je op 3 maanden geleverd.
Tesla is ook zowat het enige merk die nog steeds relatief vlot kan leveren.
En de Model Y en M3P krijgen voorrang op de rest.

En voor veel mensen is Tesla ook niet direct een alternatief aangezien deze in een prijsklasse hoger zit.

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:02
En een wat andere vraag:

Nu ze de Enyaq alleen nog maar bouwen in de pakketten standaard, business edition, business edition plus, en sportline, krijg ik dan de business edition met alle daarbij behorende opties, met onderstaande bestelling gedaan in februari 2022?

Enyaq 80
- Assistentie pakket
- Comfort pakket
- Klimaat pakket

• Sapperdeflap
masticore87 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:05:
En een wat andere vraag:

Nu ze de Enyaq alleen nog maar bouwen in de pakketten standaard, business edition, business edition plus, en sportline, krijg ik dan de business edition met alle daarbij behorende opties, met onderstaande bestelling gedaan in februari 2022?

Enyaq 80
- Assistentie pakket
- Comfort pakket
- Klimaat pakket
Volgens mij staat nog niet vast dat auto's enkel conform de configurator gebouwd worden en verwacht ik dat auto's afgebouwd worden conform eerdere optie pakketten.

Als dat wel zo is en mijn bestelde zakelijke lease, geproduceerd in week 29, zou daar ook onder vallen, ga ik toch wel een beetje huilen.

• d4damager
Blaizer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:40:
[...]

Hier ook vooruitgang ( :)B )
Customer_Allocation_Date__c: 23/9/2021
Sinds deze week Status__c: "Frozen Period"
Volgens de garage zal het november worden...
Zou neerkomen op 14 maanden.

• Peterdek
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
Vandaag gebeld. Hij is gisteren op transport gezet en wordt eind september afgeleverd. 10 feb besteld.

• Skodaenyaq
  • Laatst online: 12-12-2022
Bij ons is de enyaq 11 maart besteld van een al bestelde voorraad model bij broekhuis alkmaar. Hij is 11juli geproduceerd en wordt aankomende week bij pon in Leusden verwacht. Gaat om een artic blue.

• Mabo
  • Laatst online: 26-10-2022
Gisteren eindelijk de bevestiging. De eerste Coupé RS-sen voor de Nederlandse particulier zijn definitief ingepland voor productie KW 34. Betekent KW 41 bij PON en van daaruit arriveren ze KW 42 bij de dealer.
Gelukkig nog aan de oude prijs, want nieuw te bestellen Coupé RS modellen worden ca. €5000,- duurder.

• Skoda
  • Laatst online: 26-02-2023
Mabo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 15:01:
Gisteren eindelijk de bevestiging. De eerste Coupé RS-sen voor de Nederlandse particulier zijn definitief ingepland voor productie KW 34. Betekent KW 41 bij PON en van daaruit arriveren ze KW 42 bij de dealer.
Gelukkig nog aan de oude prijs, want nieuw te bestellen Coupé RS modellen worden ca. €5000,- duurder.
Dat is mooi hoop ik dat mijn RS ook snel komt Besteld op 17 Maart

• MIOF
  • Laatst online: 01-01 12:03
Tot nog toe is de planning voor productie van mijn Enyaq Coupe RS ook deze week (besteld half maart).
Wat ik niet begrijp is dat het 6 week moet duren voordat de auto na productie bij de importeur arriveert. De auto's gaan toch per trein naar de importeur? Heeft iemand een idee hoe dat precies zit?

• d4damager
MIOF schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:00:
Tot nog toe is de planning voor productie van mijn Enyaq Coupe RS ook deze week (besteld half maart).
Wat ik niet begrijp is dat het 6 week moet duren voordat de auto na productie bij de importeur arriveert. De auto's gaan toch per trein naar de importeur? Heeft iemand een idee hoe dat precies zit?
Het is een ingewikkeld logistiek proces, het is namelijk geen pakketje van 250gr dat zich makkelijk via distributiecentra globaal laat verdelen. 6 weken is lang maar misschien is dat omdat ze tegenwoordig voorzichtiger zijn met het inplannen van transport. Elke auto die op banking gaat kan niet mee op een vrachtwagen, een lege vrachtwagen kost geld, etc...

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-11 19:39
Weer een stapje verder in het process. Na 13 maanden staat er nu in de json response 'Importer arrival' :)B

Nu nog op de vrachtwagen richting de dealer, keuring en rijklaar maken en dan zijn we er hopelijk 14 maanden na bestelling mee aan het rijden :)B

• nerdbert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-07 11:13
ik had 'm op 5 april 2022 besteld via Directlease, in eerste instantie was de leverdatum 3 maart 2023 maar ik heb 'm afgelopen vrijdag (19 augustus 2022) geleverd gekregen. Een IV 60 met 11k aan opties die er allemaal op lijken te zitten. ME3 zat er ook op. Heerlijke auto maar dat wist ik al van de proefrit

• this
nerdbert schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:10:
ik had 'm op 5 april 2022 besteld via Directlease, in eerste instantie was de leverdatum 3 maart 2023 maar ik heb 'm afgelopen vrijdag (19 augustus 2022) geleverd gekregen. Een IV 60 met 11k aan opties die er allemaal op lijken te zitten. ME3 zat er ook op. Heerlijke auto maar dat wist ik al van de proefrit
Amai dat is snel. Superveel geluk gehad dat iemand anders annuleerde die exact dezelfde configuratie had misschien?

• Divino83
Wow dat is snel. Betreft het een Belgische bestelling?

• nerdbert
this schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:30:
[...]

Amai dat is snel. Superveel geluk gehad dat iemand anders annuleerde die exact dezelfde configuratie had misschien?
ik denk het niet, al zou het natuurlijk wel kunnen, had wel de standaard kleur & velgen, die zie je niet vaak rondrijden, dit was het pakket bij bestellen

Voertuig ŠKODA ENYAQ iV60 132 kW
Opties
• Assistentie plus (PS2)
• Comfort (PDA)
• Comfort Plus (PDB)
• Family (PXA)
• Klimaat (PWA)
• Klimaat Plus (PWB)
• Lodge (PLA)
• Sport (PFB)
• Transport (PKP)
• Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor & 360 graden areaview (PPC)
• Comfort Stoel Plus (PB1)
• Energy Blue uni (K4K4)
• Panoramadak (3FU)
• Stof Lodge (N2N-EL)
• Zij-airbags achter (6C4)

• nerdbert
Divino83 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 12:51:
[...]

Wow dat is snel. Betreft het een Belgische bestelling?
Nee, het is een Nederlandse bestelling

• Martijn K
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 31-05-2024
Bij welke dealer besteld??

• Divino83
nerdbert schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Nee, het is een Nederlandse bestelling
Dat verklaart :*)

Wel een erg mooi bak aan opties 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Divino83 op 23-08-2022 17:21 ]

• nerdbert
bij de van Mossel dealer in Waalwijk

• virtualj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11 21:44
Divino83 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:27:
Weer een stapje verder in het process. Na 13 maanden staat er nu in de json response 'Importer arrival' :)B

Nu nog op de vrachtwagen richting de dealer, keuring en rijklaar maken en dan zijn we er hopelijk 14 maanden na bestelling mee aan het rijden :)B
Onze wagens gaan op de zelfde trein gestaan hebben denk ik :P , net bericht van de dealer gekregen voor de inschrijving en staat nu ook op 'Importer arrival'.

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
Vandaag iV80 geleverd gekregen in Belgie. Voor wie het boeit:
  • 2021-06-21: Bestelling geplaatst. iV80 met alle opties behalve de verlichte gril.
  • Nooit meer info gekregen dan [i]we hebben geen idee wanneer hij komt[/i]. Meestal op eigen vraag.
  • 2022-06-20: Productie bevestigd voor week 28
  • 2022-07-15: Uw wagen staat bij de importeur (Brussel)
  • 2022-08-08: Uw wagen is toegekomen bij de dealer. Maar o ja, hij moet nog naar de keuring voor de trekhaak en we hebben nog geen afspraak gemaakt, dus ja.
  • 2022-08-23: Gekeurd en volgende dag opgehaald.
Dus totaal 14 maand.

Aflevering verliep prima, behalve dan:
  • 360 Areaview zat er, zoals verwacht, niet op. Is nooit iets van gezegd (en ik heb er bewust nooit naar gevraagd). Erg onprofessioneel. De verkoper was erg gefrustreerd met de situatie (of deed toch goed alsof) en beweert dat de dealers (in januari) wel info hadden gekregen, maar nooit over welke wagens het precies zou gaan.
  • Koffer openen door te bewegen onder de bumper werkt voor geen meter. Is bij de dealer 1 keer gelukt nadat we de functie uit en terug aan hadden gezet. Thuis nog niet gelukt. Ik heb wel een trekhaak maar volgens de dealer, die er wel even een technieker had bijgehaald, mag dat niets uitmaken.
  • Skoda Connect ging niet. Thuis wel gelukt naar een update zoals hierboven door iemand was uitgelegd.

• Divino83
dvx76 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:58:
  • 2021-06-21: Bestelling geplaatst. iV80 met alle opties behalve de verlichte gril.
  • Nooit meer info gekregen dan [i]we hebben geen idee wanneer hij komt[/i]. Meestal op eigen vraag.
  • 2022-08-08: Uw wagen is toegekomen bij de dealer. Maar o ja, hij moet nog naar de keuring voor de trekhaak en we hebben nog geen afspraak gemaakt, dus ja.
Dus totaal 14 maand.

• 360 Areaview zat er, zoals verwacht, niet op. Is nooit iets van gezegd (en ik heb er bewust nooit naar gevraagd). Erg onprofessioneel. De verkoper was erg gefrustreerd met de situatie (of deed toch goed alsof) en beweert dat de dealers (in januari) wel info hadden gekregen, maar nooit over welke wagens het precies zou gaan.
  • Koffer openen door te bewegen onder de bumper werkt voor geen meter. Is bij de dealer 1 keer gelukt nadat we de functie uit en terug aan hadden gezet. Thuis nog niet gelukt. Ik heb wel een trekhaak maar volgens de dealer, die er wel even een technieker had bijgehaald, mag dat niets uitmaken.
  • Skoda Connect ging niet. Thuis wel gelukt naar een update zoals hierboven door iemand was uitgelegd.
Goeie verhaal, lekker lang 8)7 toch wel erg dat ze zo uit de lucht komen vallen ivm bepaalde zaken die hier op het forum al maanden gekend waren. Lijkt alsof de betrokkenheid van veel dealers laag is.
Wel lang in Brussel gestaan. Maar dat kan door vakantie en sluiting vd dealer zijn misschien?
Welke dealer betreft het?

• Jurryt
Update:

Auto is binnen! Rijd erg goed! Van een Seat Leon diesel naar een tijdelijk VW Upje is dit echt een verademing.

Ik heb de nieuwste software update en 'gratis' parkeersensoren voor.

• dvx76
Divino83 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:55:
Wel lang in Brussel gestaan. Maar dat kan door vakantie en sluiting vd dealer zijn misschien?
Zeker door vakantie. De dealer was alleszins in die periode 2 weken dicht.
MIG in Gent.

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-12 20:23
[b]dvx76 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:58:
Bij mij lukt het als volgt:

Veeg je been onder de bumper door en doe een (flinke) stap naar achteren. En dan opent hij na 1 of 2 seconden.

• Divino83
virtualj schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:32:
[...]

Onze wagens gaan op de zelfde trein gestaan hebben denk ik :P , net bericht van de dealer gekregen voor de inschrijving en staat nu ook op 'Importer arrival'.
Volgende week mag ik hem gaan ophalen :)B *O*

• dvx76
ZeroNL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:24:
[...]

Veeg je been onder de bumper door en doe een (flinke) stap naar achteren. En dan opent hij na 1 of 2 seconden.
Goeie tip. Lukt al een stuk beter zo. Bedankt!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-12 13:55
Mijn Coupe RS is weer vertraagd. Ben benieuwd wanneer deze nu eens gebouwd gaat worden.

• Skoda
markweb4871 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:00:
Mijn Coupe RS is weer vertraagd. Ben benieuwd wanneer deze nu eens gebouwd gaat worden.
Toevallig afgelopen vrijdag met Udenhout Veldhoven gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat het waarschijnlijk eind oktober gaat worden. Maar garanties geeft men niet. Besteld op 17 maart

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
dvx76 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:08:
[...]

Goeie tip. Lukt al een stuk beter zo. Bedankt!
Misschien wat off topic hier in dit forum maar anders is de context weg... Je mag de veeg of de schop niet te lang doen. Scherpe beweging en een seconde wachten en dan lukt het. Als het te lang of te traag is mislukt het altijd.

• Mister V
dvx76 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:58:
Dus totaal 14 maand.

Hier hetzelfde verhaal:

Besteld juni 2021 in :)B en uiteindelijk vorige week geleverd met 14,5 maand levertermijn.

Voor zover ik heb kunnen vaststellen, zaten alle bestelde opties er wel op.

MAAR, bedankt voor de tip met de Skoda Connect app! Werkte dus ook voor geen meter, maar na de update van de handleiding (met ook verbetering naar connectie in van de Skoda Connect app).

Nu werkt ie wel! *O* Jammer dat de dealer dat vorige week niet wist :?

• Mister V
ZeroNL schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:24:
[...]

Hebben jullie al ervaring ermee met door de wasstraat/carwash te rijden? Best afzetten die automatische opening, als je er doorrijdt, net zoals de auto-hold?

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:49
markweb4871 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:00:
Wat is de vertraging precies als ik vragen mag?

• markweb4871
aritmeester schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:45:
[...]

Wat is de vertraging precies als ik vragen mag?
Start: 14-03-2022 Besteld --> geplande levering 01-06-2022
Update 1: 01-06-2022 --> onbekend
Update 2: onbekend --> 01-10-2022
Update 3: 01-10-22 (bouw wk39) --> 31-10-2022 (bouw wk44)
Update 4: 22-08-2022 (bouw wk 34) --> 29-08-2022 (bouw wk35)
Update 5: We wachten af :9

• turbosniffy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-07 22:43
Ik heb net maar eens de stoute schoenen aangetrokken en een mailtje gestuurd naar Broekhuis.

En verrek als het niet waar is, Broekhuis verwacht mijn auto over 2-3 weken al te leveren in plaats van Q1 2023.

Nu maar hopen dat het ook echt klopt wat ze zeggen, maar dat zal wel :-)

• adraienyaq
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Gister ook eindelijk de eerste update gekregen van de dealer voor de Enyaq IV60 uit de private lease actie. Productiedatum bekend en levering eind september. Hopen dat het zo blijft en het kenteken voor 1 oktober is aangevraagd i.v.m. de subsidie.

• Peterdek
Men lijkt nu op stoom te komen. Mijn Enyaq is binnen bij de dealer en ik kan hem 15 september halen.

• ZeroNL
Ja hier ook vandaag opgehaald. Besteld op 8 februari en vrijdag 19 augustus bij de dealer. 🎉

• SeZo
  • Laatst online: 25-01-2023
Peterdek schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:55:
Men lijkt nu op stoom te komen. Mijn Enyaq is binnen bij de dealer en ik kan hem 15 september halen.
Wanneer had jij hem heb besteld?

• Lkuonki
  • Laatst online: 02-09-2022
Ik volg dit topic en de andere topic al sinds ik begin dit jaar mijn Enyaq voor zakelijke lease had besteld.

Vandaag de dealer gebeld en de auto staat inmiddels bij hun 👍 Bestelbevestiging was 22 februari 2022 binnen, dus iets meer dan 6 maanden gewacht op de auto. Moet helaas wel tot eind oktober wachten voor ik de auto mag ophalen (huidige leasecontract mag niet eerder beëindigd worden).

Bij mij ontbreekt ook de optie voor 360 graden areaview en is de auto nu geleverd met de achteruitrijcamera en parkeersensoren voor. Ik was er al vanuit gegaan, maar blijft toch een beetje balen.

Het gemis zal vast niet lang duren, nu dus wachten tot ik eindelijk de nieuwe aanwinst mag bewonderen.

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

mdoe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:15:
Zojuist contact gehad met de leasemaatschappij. Levering door Ames, Dordrecht. IV80 Sportline van week 33 levering naar week 42. Vorig jaar December besteld.. Je kunt er werkelijk geen peil op trekken momenteel. Eerste levering stond voor vorige week, week 27.

En ze schuiven ook met pakketten las ik al dus heb navraag gedaan op een bepaald pakket

We gaan het zien.
De eerdere woorden 'geen peil op te trekken' bleken waar. Uit het niets vandaag een mail dat de auto er is en zojuist afleverafspraak ingepland voor week 38. Dus -4 weken! :Y Nu heel benieuwd of daadwerkelijk al de opties er op zitten want als ik dat zo links en rechts lees op de forums...

Be Awesome Instead

• aritmeester
Ik volg ook het Duitse Enyaq forum. Daar loopt een heel draadje over Coupé RS bestellingen. Er schijnen er al best wel wat geproduceerd te zijn maar die worden nog niet uitgeleverd. Het gerucht gaat dat de Coupé eerst bij alle dealers in de showroom moet staan. Ze staan nu nog nergens, zelfs de demo's zijn al weer weg.
Volgens die berichten worden de eerste leveringen voor de RS rond eind oktober verwacht.

(Er is naar het schijnt in Duitsland zelfs een RS bij de dealer afgeleverd en daarna weer opgehaald...)

• aritmeester
aritmeester schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:41:
Ik heb gisteren de link naar honeymoonnet gekregen. Vooralsnog staat de productie op 2022-49 en de levering 2022-52. We gaan zien welke kanten dit nog op gaat schuiven 🤞
Update van vandaag
De voorlopige productiedatum staat nog steeds gepland voor 2022-49. De afleverweek in Honeymoonnet is naar voren geschoven 2022-44 :?

• Peterdek
Mijn Enyaq komt dus de 15e september. Had hem 10 februari 2022 besteld.

• ZeroNL
mdoe schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:52:
[...]
Nu heel benieuwd of daadwerkelijk al de opties er op zitten want als ik dat zo links en rechts lees op de forums...
Deze week opgehaald en de bestelde 360 camera en de Side Assist zaten er bij mij niet op. Voor de rest is de auto full-option en dat zat er allemaal wel op.

Ik ben nu aan het kijken of retrofit van de 360 en SA mogelijk is. Maar dat is in ieder geval niet goedkoop.

https://www.kufatec.com/en/skoda/enyaq/enyaq-5a/

• Lkuonki
  • Laatst online: 02-09-2022
ZeroNL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:32:
[...]

Deze week opgehaald en de bestelde 360 camera en de Side Assist zaten er bij mij niet op. Voor de rest is de auto full-option en dat zat er allemaal wel op.

Ik ben nu aan het kijken of retrofit van de 360 en SA mogelijk is. Maar dat is in ieder geval niet goedkoop.

Hmmzzz…over de side assist had ik nog niet eens nagedacht. Nogmaals de dealer gebeld en die mis ik blijkbaar ook op mijn iV 60…Dus geen 360 en geen side assist…

• markweb4871
markweb4871 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:04:
[...]

Start: 14-03-2022 Besteld --> geplande levering 01-06-2022
Update 1: 01-06-2022 --> onbekend
Update 2: onbekend --> 01-10-2022
Update 3: 01-10-22 (bouw wk39) --> 31-10-2022 (bouw wk44)
Update 4: 22-08-2022 (bouw wk 34) --> 29-08-2022 (bouw wk35)
Update 5: We wachten af :9
Update 6: Stap 3 voltooid: bouw gestart

• sdh1981
  • Laatst online: 17-12 21:36
Gisteren goed nieuws mogen ontvangen. De Enyaq IV60 (PL) is aangekomen bij PON. Volgende week wordt hij bij de dealer geleverd en de 12de kan ik hem ophalen :)
In totaal 5 maandjes moeten wachten.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

• Mabo
  • Laatst online: 26-10-2022
Morgen, 3 september wordt eindelijk mijn Coupé RS gebouwd. Blij dat ik hem in februari besteld heb. Vanaf 1-1-2023 wordt deze uitvoering €8.000,- duurder.
Wie had ooit gedacht dat je €75.000,- voor een Skoda moet betalen.

• dvx76
ZeroNL schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:32:
[...]

Blijft toch waanzin dat dit uberhaupt gebeurt maar dan vooral dat iedereen hier pas bij de afhaling achter moet komen (en dan moest ik er nog zelf naar vragen).

360 vind ik niet zo erg. De camera achter + de sensoren rondom doen het prima. Side assist zou ik vervelender vinden (zat er bij mij wel op).

Nu, als een derde blijkbaar in staat is beide systemen te retrofitten, waarom kan/doet Skoda dat dan niet? Misschien toch eens naar vragen.

• Skoda
Gisteren melding gekregen van mijn dealer dat mijn Coupe RS besteld op 17 maart in week 40 in productie gaat. Heb ik hem toch nog voor het eind van het jaar.

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:56
Ik heb sinds mei een 80X in bestelling staan. Planning leasemaatschappij is week 13-2023. Word die 80X momenteel ook nog uitgeleverd ?

• turbosniffy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-07 22:43
Even een update van mijn bestelde Enyaq (via Arval)

Auto (IV 60 Sportline in Arctic silver) is dus in NL, er bleek wat onduidelijkheid te zijn over het inbouwen van het rit registratiesysteem (blackbox).. maar dat wordt nu onder handen genomen door de leverancier en de leasemij.

Zal nu wel niet lang meer duren voordat hij hier op de oprit staat :)

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:02
Op 17 februari bestelde Enyaq 80 met klimaat, assistentie, comfort en trekhaak wordt nu definitief niet meer geleverd op 30 september, maar wordt nu verwacht in Q1 2023. Fabriek heeft echter nog geen productieweek afgegeven.

Baal^2

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-12 20:48
masticore87 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:05:
Op 17 februari bestelde Enyaq 80 met klimaat, assistentie, comfort en trekhaak wordt nu definitief niet meer geleverd op 30 september, maar wordt nu verwacht in Q1 2023. Fabriek heeft echter nog geen productieweek afgegeven.

Baal^2
Hier zelfde ervaring. Heel lang heeft voor mij productieweek 37 (besteld week 7, Enyaq 60 met o.a. trekhaak, comfort, klimaat+, assistentie en parking) in de voorlopige planning gestaan (niet definitief). Nu ineens productie doorgeschoven naar week 6 2023. Kan haast niet waar zijn. Wellicht wishfull thinking, maar heb hier al vaker gelezen dat er zelfs auto's geproduceerd zijn zonder definitieve leverweek. En dat die dan opeens toch rondom originele afleverweek bij de dealer worden geleverd. Dat hoop ik dus maar. Dus of dealerinformatiesysteem is een complete mislukking, of fabriek maakt er een potje van. Of ze hebben gelijk en ik moet gewoon tot februari wachten. :?

• DUCMANs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
edelf schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:23:
Ik heb sinds mei een 80X in bestelling staan. Planning leasemaatschappij is week 13-2023. Word die 80X momenteel ook nog uitgeleverd ?
Ben benieuwd of die nog komt: had op 20 juni (voor de modeljaar wissel) een 80x besteld. 5 weken later kreeg ik bericht dat deze niet 'definitief' besteld kan worden in NL aangezien die niet meer geleverd wordt in NL..... :(

Wacht inmiddels op een Coupe RS met leverindicatie van week 09 in 2023.

• Albert310
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-09-2022
Dinsdag 30 augustus de 80 iV Business Plus besteld en levering wordt mei 2023 :O

• 4Trees
  • Laatst online: 12-09-2023
Albert310 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:37:
Dinsdag 30 augustus de 80 iV Business Plus besteld en levering wordt mei 2023 :O
Jij krijgt... een leverdatum? :*)

• alwinp
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-11 17:52
Skoda schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:18:
Gisteren melding gekregen van mijn dealer dat mijn Coupe RS besteld op 17 maart in week 40 in productie gaat. Heb ik hem toch nog voor het eind van het jaar.
Hier dezelfde melding gekregen van A-Point. Zou mij benieuwen... (ook maart besteld, week 40 productie)

• virtualj
Vandaag eindelijk men Enyaq 80 iV kunnen ophalen :)B. Heel leuke auto!

De problemen met verbinden van MySkoda die ik hier zag passeren wat lijken ze nu ook te hebben opgelost. Dat verliep zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfw_PlYtor2-xA2594PaD5ZJUkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5u0UGenqycCb2xp1DnGBp15.jpg?f=fotoalbum_large

De timeline voor 14 maand wachten:

08-07-2021 - Bestelling geplaatst in België
22-06-2022 - Frozen Period
20-07-2022 - In production
25-07-2022 - Produced
27-07-2022 - Importer Transport
24-08-2022 - Importer Arrival
27-08-2022 - Dealer Transport
30-08-2022 - Dealer Arrived
08-09-2022 - Opgehaald bij dealer

• this
virtualj schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:12:De timeline voor 14 maand wachten:

25-07-2022 - Produced
Hoe wist je dat de wagen in productie ging? Via de apexremote trick? Of werd je daarvan op de hoogte gehouden?
Ik zou de wagen rond half oktober moeten krijgen.
Wat volgens jouw schema zou beteken dat de auto al in productie zou moeten zijn.
Maar van zowel de dealer als de apexremote hoor ik nog steeds geen veranderingen.

• virtualj
this schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:25:
[...]

Hoe wist je dat de wagen in productie ging? Via de apexremote trick? Of werd je daarvan op de hoogte gehouden?
Ik zou de wagen rond half oktober moeten krijgen.
Wat volgens jouw schema zou beteken dat de auto al in productie zou moeten zijn.
Maar van zowel de dealer als de apexremote hoor ik nog steeds geen veranderingen.
Altijd via apexremote info. Heb de hele 14 maand niets van de dealer gehoord behalve als ik er zelf naar vroeg en dan wisten ze nooit wat de status was.

Bij het ophalen van de wagen vandaag vond de verkoper 14 maanden nog mee vallen. Hij zei dat het nu nog erger is 8)7

Van het inplannen van productie tot productie ging uiteindelijk nog snel vond ik. Maar tussen productie en aflevering zat er toch nog veel tijd. Dus voor levering in oktober gaan ze nog moeite moeten doen denk ik.

• markweb4871
markweb4871 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:32:
[...]

Update 6: Stap 3 voltooid: bouw gestart
Update 7: Stap 4 voltooid: Chassisnummer bekend

• Divino83
virtualj schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:12:

De problemen met verbinden van MySkoda die ik hier zag passeren wat lijken ze nu ook te hebben opgelost. Dat verliep zonder problemen.

[Afbeelding]

De timeline voor 14 maand wachten:

25-07-2022 - Produced
Ik heb het niet aangedurfd het Race Blue. Maar wel een mooie kleur! Mijn wagen heeft ongeveer hetzelfde parcours afgelegd als die van jou. Hij stond op 24/8 bij de dealer en ik heb 'm vorige week vrijdag 2/9 in ontvangst genomen. Besteld op 27/7/2021, dus iets meer dan 13 maanden.

Veel plezier ermee!

• mambo
  • Laatst online: 22-05-2023
markweb4871 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:39:
[...]

Update 7: Stap 4 voltooid: Chassisnummer bekend
zit er een P in het nummer ,dan is het modeljaar 2023?

• MIOF
Enyaq Coupe RS, (nagenoeg) full options, besteld maart 2022, productie afgelopen week, momenteel onderweg naar NL. Ben benieuwd wanneer de afleverdatum gaat zijn...

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 17:59
Djuroen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:01:
Ik sluit graag aan bij dit forum: heb vorige week bij A-point Amsterdam Zuidoost een reeds eerder dit jaar bestelde (voor de verhuur bestemde) Enyaq Coupé iV RS (wit) zakelijk gekocht, met inruil van BMW 418i Gran Coupé.
Auto staat gepland voor levering eind oktober, maar door alle perikelen wordt december realistischer qua verwachting. Ik kijk er erg naar uit: wordt mijn eerste vol elektrische auto (wel al met redelijk wat verschillende auto’s proefritten gemaakt).
Vandaag update gehad. Verwachte leverdatum bij dealer: ergens in week 45. Uitlevering week 47 na gereedmaken rijklaar etc.

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12 23:21
Werkt het truukje met de json bekijken ook voor Nederlandse bestellingen?

• aritmeester
Devilfish schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:16:
Werkt het truukje met de json bekijken ook voor Nederlandse bestellingen?
Als je een honeymoonnet link van je dealer hebt gekregen wel ja:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhpRVvwNT7Uvaf34nDVhjUyWpBU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2x5pIeFrBqQi7lHDMWXOtMR.png?f=fotoalbum_large

Wat je er mee kunt weet ik niet. Bij mij stond er eerst (verwachte) productie 2022-49 en leverweek 2022-52. De leverweek staat inmiddels op 2022-44 maar de productieweek is (nog?) niet veranderd :?

(Wat ik wél nuttige informatie vind is dat ik modeljaar 2023 krijg 🎉)

[ Voor 9% gewijzigd door aritmeester op 13-09-2022 10:34 . Reden: screenshot privacy filter ]

• sdh1981
  • Laatst online: 17-12 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UivthVEAMPmxnF_auN8l-o01DHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqTlrpWCwBbE2uCCtIgK2Dsw.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren opgehaald. Wat rijdt het lekker en stil.

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

• adraienyaq
sdh1981 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:37:
[Afbeelding]

Super! Veel plezier ermee. Die van mij zou eind september bij de dealer moeten aankomen... nog heel eventjes wachten...

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-12 08:08
[Afbeelding]

Mooie auto en kleur. oOo Ik heb dezelfde kleur besteld. Heb je uiteindelijk lang moeten wachten?

• Martijn K
[Afbeelding]

Gefeliciteerd! Wij hebben dezelfde kleur besteld, een dezer dagen mogen wij hem ook ophalen… chassisnummer is bekend, volgens de dealer is hij of onderweg naar NL of staat hij bij de importeur…

• Viewlite
Sapperdeflap schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:21:
Update - zakelijk lease Enyaq iV 60

In week 3 besteld ;
In week 29 geproduceerd en op transport per trein ;
In week 32 gelost bij PON ;
In week 36 zal de definitieve levering door de dealer plaats vinden.

Tijdens de levering zal ik tevens zorgvuldig controleren of alle opties er wel op zitten die ik besteld heb.
Heb je de auto inmiddels en is alles goed gegaan met de aflevering? Alle opties aanwezig?

• Mister V
virtualj schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:12:

De timeline voor 14 maand
Mooie kleur en uitvoering, zie ik :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mxx_opVRT5dQwE-moEAHyid20wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeyUnyK6NTQvF8Ej8GXXCUXZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Mister V op 15-09-2022 13:04 ]

• Sapperdeflap
Viewlite schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:46:
[...]

Heb je de auto inmiddels en is alles goed gegaan met de aflevering? Alle opties aanwezig?
Ik heb vorige week de auto op kunnen halen.

Alle opties aanwezig, met uitzondering natuurlijk van de 360 graden camera view, maar dit was al maanden geleden bekend dat deze optie niet geleverd zou worden.

Side assist zit er ook op en nummerbord herkenning. Alleen tijdens het rijden teveel op knopjes gedrukt en iets geactiveerd wat ik liever niet heb. Rij je 130 op de snelweg en kom je een bordje tegen van 90 (tijdens regen), trapt 'tie mooi de rem in.

Maar voor de rest een puike bak. De dealer heeft zelfs de tijd genomen om alle functies te doorlopen.

• Viewlite
Sapperdeflap schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:57:
[...]

Ik heb vorige week de auto op kunnen halen.

...

Maar voor de rest een puike bak. De dealer heeft zelfs de tijd genomen om alle functies te doorlopen.
Top! Heel veel plezier ermee!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:50

BeaM-R

Powerrrrr

Eerste Enyaq Coupé RS'en in Nederland?
Bij Van den Brug in Heerenveen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIlCQl9VIvWKe4VM0OQRGRxgag4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qx9uV5wc2UQRSENpOicJwfsv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9RMy7lki38SafzxCn0L2ZEwbRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vU7HRLsG7IwL2dL1mcQ9k0T.jpg?f=fotoalbum_large

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• d4damager
d4damager schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:59:
[...]

Hier ook vooruitgang ( :)B )
Customer_Allocation_Date__c: 23/9/2021
Sinds deze week Status__c: "Frozen Period"
Volgens de garage zal het november worden...
Zou neerkomen op 14 maanden.
Rond 22/8 is hij van "Frozen Period" naar "Scheduled" gegaan. Vanaf toen zag ik er ook production week ("2022 38") bij staan.

Gisteren 19/9 zag ik dat hij naar "In Production" was gegaan, met een nieuwe datalijn: Production_date__c: 1663286400000 (dat vertaalt zich naar 16/9)

Op een weekje na dus 1 jaar na allocatiedatum...

(
edit: vandaag 20/9 is hij nog steeds "In Production" maar is er VIN informatie toegevoegd, naast de VIN ook "Model Year Formula" = "2023"
)

Weet er iemand of ze momenteel nog de wagens zoals besteld maken of produceren ze nu enkel nog de packs? Clever/Plus/Ultra etc. Mijn bestelling komt ongeveer overeen met het pack "Plus" maar ik keek wel uit naar de optie van het stopcontact, deze zat wel in het family pack basic maar voor die optie moet je in de nieuwe configurator al naar Max gaan.

Tegelijk had ik de matrix niet in mijn config en zitten die wel in de plus. Ik ben dus benieuwd of iemand weet of ze nu al vasthangen aan die packs of niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door d4damager op 20-09-2022 13:46 ]

• MIOF
MIOF schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:34:
Enyaq Coupe RS, (nagenoeg) full options, besteld maart 2022, productie afgelopen week, momenteel onderweg naar NL. Ben benieuwd wanneer de afleverdatum gaat zijn...
Zojuist bericht gekregen dat ik volgende week de Enyaq Coupe RS kan ophalen.

• Skoda
MIOF schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:15:
[...]

Ben benieuwd wat je allemaal "krijg" zoals je hem besteld heb of met een Business Upgrade Pakket Plus en hij is een paar duizend euro duurder geworden. Ik hoor het graag. Heb hem ook in maart (17de) besteld maar deze wordt half november geleverd aldus de dealer.

• adraienyaq
Zijn hier nog mensen die ook nog steeds wachten op hun Enyaq uit de private lease actie?

• Mister V
d4damager schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:38:
[...]

Weet er iemand of ze momenteel nog de wagens zoals besteld maken of produceren ze nu enkel nog de packs? Clever/Plus/Ultra etc. Mijn bestelling komt ongeveer overeen met het pack "Plus" maar ik keek wel uit naar de optie van het stopcontact, deze zat wel in het family pack basic maar voor die optie moet je in de nieuwe configurator al naar Max gaan.
Mijne is uiteindelijk rond 18/7/2022 gemaakt geraakt met de bestelde opties erop. Ook het stopcontact van het family pack, maar heb eigenlijk nergens in de documenten bij de wagen een verwijzing naar die packs gezien/gevonden.

Wat ik wel gek vind, is dat er nu manuele vergrendelde kindersloten ipv automatische opzitten. Ramen kan je wel automatisch vergrendelen.

Verder is ie het wachten waard...

• Martijn K
adraienyaq schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:13:
Zijn hier nog mensen die ook nog steeds wachten op hun Enyaq uit de private lease actie?
Ik was er nog op… tijd begint te dringen… nog 9 dagen dan oktober …. Heb wel bericht gehad dat de auto bij de importeur staat..

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 17:59
MIOF schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:15:
[...]

Alvast gefeliciteerd! Ik mag nog even geduld hebben om mijn Coupé RS op te mogen halen.

• adraienyaq
Martijn K schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:31:
[...]

Ik was er nog op… tijd begint te dringen… nog 9 dagen dan oktober …. Heb wel bericht gehad dat de auto bij de importeur staat..
Ik krijg geen tussen updates van de dealer. In augustus kreeg ik te horen dat de productiedatum definitief was en dat de auto laatste week van september bij de dealer zou aankomen. Voor 1 oktober idd. Ben benieuwd! Heb RVO al gebeld wat ik moet doen voor de subsidieaanvraag mocht de auto na 1 oktober op kenteken komen.

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12 19:29

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Topicstarter
BeaM-R schreef op donderdag 15 september 2022 @ 19:51:
Eerste Enyaq Coupé RS'en in Nederland?
Bij Van den Brug in Heerenveen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik was rond die datum bij century Groningen, toen stonden er al 3 of 4 RSen. Dus het lijkt goed te komen met de productie :)
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste