Update 8: Stap 5 voltooid: Onderweg naar dealer (Skoda Enyaq Coupe vRS)markweb4871 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:39:
[...]
Update 7: Stap 4 voltooid: Chassisnummer bekend
Ik zit ook nog steeds te wachten... Februari besteld en verwachte afleverweek volgens Honeymoonnet staat nu ineens op week 52 2022... Ooit begonnen bij week 33, toen 38, 44 en nu dus 52.adraienyaq schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:13:
Zijn hier nog mensen die ook nog steeds wachten op hun Enyaq uit de private lease actie?
Van de dealer het volgende per mail bevestigd gehad:
De prijsverhoging was toen al wel bekend, alleen de hoogte nog niet. Ook was de verwachting van zowel dealer als importeur op moment van bestellen dat de levering ruim op tijd zou zijn om de prijsverhoging voor te zijn, maar uiteraard geen garanties...
Ook nog gevraagd of er dan geleverd werd met de huidige optiepakketten of de gevraagde configuratie met als antwoord:
/f/image/C1dUVfzpCHNycVU9GCWzQdFl.png?f=fotoalbum_large)
We blijven wachten....
adraienyaq schreef op donderdag 22 september 2022 @ 08:32:
[...]
Net bericht gekregen van de dealer, ik mag hem 29 september ophalen! 🎉
Ik krijg geen tussen updates van de dealer. In augustus kreeg ik te horen dat de productiedatum definitief was en dat de auto laatste week van september bij de dealer zou aankomen. Voor 1 oktober idd. Ben benieuwd! Heb RVO al gebeld wat ik moet doen voor de subsidieaanvraag mocht de auto na 1 oktober op kenteken komen.
Net gebeld met de dealer. De auto is onderweg naar Nederland en zal volgende week bij de dealer aankomen. 🥳
Klasse! Gaat het met de subsidie dan nog wel lukken??? Moet toch voor 1 okt op naam staan?adraienyaq schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:51:
Net gebeld met de dealer. De auto is onderweg naar Nederland en zal volgende week bij de dealer aankomen. 🥳
Ik las gisteren in de Enyaq FB groep dat het in Duitsland nog erger is. Als je daar nu een Enyaq besteld wordt hij pas in 2024 geleverd.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Mini Cooper Clubman Chili * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Klopt.. de dealer geeft aan dat ze ervan uitgaan dat het gaat lukken voor 1 oktober.Martijn K schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 19:42:
[...]
Klasse! Gaat het met de subsidie dan nog wel lukken??? Moet toch voor 1 okt op naam staan?
Voor wie vertrouwt op die apexremote in België.
Van de dealer heb ik doorgekregen dat mijn IV80 (besteld september 2021) ergens oktober zou geproduceerd worden en dan in november geleverd zal worden.
In de apexremote staat er nog steeds begin augustus 2022 als uiterste leverdatum en state 'scheduled'.
Dus blijkbaar totaal niet betrouwbaar in mijn geval.
Er is ook nog geen VIN beschikbaar, dus ik weet ook niet in welke mate het zeker is dat deze in oktober geproduceerd zal worden.
Ik had in augustus via de lease doorgekregen dat de levering voor half oktober zou worden, maar het zal dus eerder november zijn.
Van de dealer heb ik doorgekregen dat mijn IV80 (besteld september 2021) ergens oktober zou geproduceerd worden en dan in november geleverd zal worden.
In de apexremote staat er nog steeds begin augustus 2022 als uiterste leverdatum en state 'scheduled'.
Er is ook nog geen VIN beschikbaar, dus ik weet ook niet in welke mate het zeker is dat deze in oktober geproduceerd zal worden.
Ik had in augustus via de lease doorgekregen dat de levering voor half oktober zou worden, maar het zal dus eerder november zijn.
En gaat het lukken voor 1 oktober????adraienyaq schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:31:
[...]
Klopt.. de dealer geeft aan dat ze ervan uitgaan dat het gaat lukken voor 1 oktober.
Toevallig een half uur geleden gebeld door de dealer. De auto is nog niet fysiek bij hun maar ze gaan alvast wel het kenteken aanvragen. Zoals het er nu uitziet gaat het lukken.
Na een jaar een Enyaq IV 60 (arctic silver; parking basic; Climate basic, warmtepomp) in bestelling en nog geen uitzicht op levering (januari 2023 met een heel groot vraagteken), was mijn wagenparkbeheerder wat nerveus geworden en op zoek gegaan naar een alternatief.
Een stock Enyaq gevonden (IV80; Black Magic; Convenience basic; Climate basic; scheidingsnet en omkeerbaar tapijt in koffer). Leverbaar in 2 weken.
Contract dus gewijzigd naar deze wagen. Ik mag niet klagen denk ik:-)
PS. Rear view camera zit er wel op. Was dat standaard op de IV80 ofzo? Dat was de reden dat ik initieel parking basic had genomen als optie voor de IV60.
Een stock Enyaq gevonden (IV80; Black Magic; Convenience basic; Climate basic; scheidingsnet en omkeerbaar tapijt in koffer). Leverbaar in 2 weken.
Contract dus gewijzigd naar deze wagen. Ik mag niet klagen denk ik:-)
PS. Rear view camera zit er wel op. Was dat standaard op de IV80 ofzo? Dat was de reden dat ik initieel parking basic had genomen als optie voor de IV60.
De VRS coupe is binnen.
Besteld begin maart. Uiteindelijke levertijd: 197 dagen ofwel 28 weken. Iets meer dan een half jaar moeten wachten en net optijd voor de prijsverhoging. Ik ben tevreden:)
Besteld begin maart. Uiteindelijke levertijd: 197 dagen ofwel 28 weken. Iets meer dan een half jaar moeten wachten en net optijd voor de prijsverhoging. Ik ben tevreden:)
De mijne staat bij de dealer ,volgende week woensdag ophalenmarkweb4871 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:03:
De VRS coupe is binnen.
besteld op 25 febr
Je hebt hem ook al opgehaald, je rijd er al in?markweb4871 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:03:
De VRS coupe is binnen.
Inmiddels staat de afleverweek op 2023-12 🥲aritmeester schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:29:
[...]
Update van vandaag
De voorlopige productiedatum staat nog steeds gepland voor 2022-49. De afleverweek in Honeymoonnet is naar voren geschoven 2022-44
Op 18-2-2022 besteld:
Enyag iV 80X
*Racing Blue
*Comfort Plus
*Klimaat
30/03/22: levertijd wordt week 40/2022
24/08/22: levertijd wordt week 50/2022
19/09/22: levertijd wordt week 11/2023
Levertijd wordt dus al ruim 13 maanden (ondanks slechts enkele opties) en ook deze datum moet ik met potlood in m'n agenda zetten.
De 80X is inmiddels uit prijslijst verdwenen maar zal nog wel worden geproduceerd volgens bestelling volgens de dealer.
gelukkig al een tijdje die reclame niet meer gezien op TV van Skoda waarin ze doodleuk beweren dat die uit voorraad leverbaar is..
Enyag iV 80X
*Racing Blue
*Comfort Plus
*Klimaat
30/03/22: levertijd wordt week 40/2022
24/08/22: levertijd wordt week 50/2022
19/09/22: levertijd wordt week 11/2023
Levertijd wordt dus al ruim 13 maanden (ondanks slechts enkele opties) en ook deze datum moet ik met potlood in m'n agenda zetten.
De 80X is inmiddels uit prijslijst verdwenen maar zal nog wel worden geproduceerd volgens bestelling volgens de dealer.
gelukkig al een tijdje die reclame niet meer gezien op TV van Skoda waarin ze doodleuk beweren dat die uit voorraad leverbaar is..
Als hij scheduled staat, betekent dit dat u auto een slot heeft gekregen in de fabriek.this schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:19:
Voor wie vertrouwt op die apexremote in België.
Normaal kan je dan ergens zien in welke week u wagen zal geproduceerd worden.
Eens hij afgewerkt is, dan na 1maand kan je hem ophalen bij u dealer.
Dus eind oktober lijkt me nog haalbaar, als hij bvb. deze week op de planning staat in fabriek.
Balenaritmeester schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:26:
[...]
Inmiddels staat de afleverweek op 2023-12 🥲

Net gechecked in Honeymoon, mijn RS staat nog steeds op 2023-09.
Fingers crossed....
[Voor 30% gewijzigd door DUCMANs op 28-09-2022 15:29]
Zijn er hier al (lang) wachtenden die een Tesla Model Y RWD overwegen? Lijkt me een zeer serieus alternatief…
Ik wacht nog niet lang, nog maar recent besteld. Ik heb een full option Enyaq iV80 sportline besteld via leaseplan, geschatte levering december 2023. De Tesla Model Y AWD was full option meer dan 100 EUR duurder per maandCaptor schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:52:
Zijn er hier al (lang) wachtenden die een Tesla Model Y RWD overwegen? Lijkt me een zeer serieus alternatief…
Bij het bestellen was de Tesla Model Y RWD nog niet beschikbaar.
Is dat eventueel nog te wijzigen via leaseplan? Enige waar ik m'n twijfels over heb is toch wel de kleinere batterij.
Fijn! Veel plezier ermee! Mijne wordt als het goed is deze week geproduceerd (medio maart besteld, velvet red), we gaan het zien...MIOF schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:37:
Mijn Skoda Enyaq Coupe RS is zojuist afgeleverd. Mamba green met veel opties. Wat een auto....
Vraagje: zaten alle opties erop die je had besteld? En/of andere opties die je wel hebt gekregen maar niet had besteld? Daarnaast, is de fiscale waarde veel hoger uitgevallen?
Tsja, dat Honeymoon helpt uiteindelijk weinig. Wachten moeten we toch.DUCMANs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:27:
[...]
Balen
Net gechecked in Honeymoon, mijn RS staat nog steeds op 2023-09.
Fingers crossed....
Mijn leverweek is vandaag weer van 2023-12 naar 2023-08 gesprongen. Het random rad draait nog steeds

En hoe het draait... Heb net weer gekeken:aritmeester schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
Tsja, dat Honeymoon helpt uiteindelijk weinig. Wachten moeten we toch.
Mijn leverweek is vandaag weer van 2023-12 naar 2023-08 gesprongen. Het random rad draait nog steeds
week_production_est "05"
week_production_def null
week_delivery "18-2023"
Delivery dus 9 weken naar achteren terwijl 'week production estimated' hetzelfde is gebleven.
Schiet mij maar lek....
De eerste 200KM zitten er alweer op met de Coupe vRS. Voor de wachtenden hou vol want het is echt genieten.
Ter info mijn verzekering vereiste naast de SCM Klasse 3 Alarm (af-fabriek) ook een losse handzender of een voertuigvolgsysteem. Ik heb gekozen voor deze: https://movingintelligence.nl/en/terugvindsysteem-mi01/
Werkt perfect en je kunt keyless entry blijven gebruiken.
Ter info mijn verzekering vereiste naast de SCM Klasse 3 Alarm (af-fabriek) ook een losse handzender of een voertuigvolgsysteem. Ik heb gekozen voor deze: https://movingintelligence.nl/en/terugvindsysteem-mi01/
Ik sta op het punt om een bestelling over te nemen van een collega. Betreft een Enyaq 80 die intussen al bij de hoofdverdeler staat in België. Levertijd zou dus slechts ongeveer 1 maand bedragen.
Wagen is geproduceerd einde juni of begin juli. Ik ga ervan uit dat deze Enyaq sowieso ME3 heeft? Dat kon de dealer niet bevestigen.
Verder een aanvaardbare configuratie weliswaar zonder echt veel luxe nl. Loft, de inhoud van het Clever Pack (hoewel mijn config ouder is, en dus anders heette), ACC, Kessy, Side Assist en warmtepomp.
En verbazend genoeg ook Park Assist en Trained Parking die tegenwoordig enkel op de duurdere packs zitten. Hopelijk zijn deze opties daadwerkelijk aanwezig...
Wel nog even wennen dat mijn maandbedrag hoger uitvalt dan Tesla Model Y RWD incl. Enhanced Autopilot en veel snufjes. Tesla viel bij mij af omdat ik de ophanging en het lawaai echt niet comfortabel vond tijdens mijn twee testritten.
Wagen is geproduceerd einde juni of begin juli. Ik ga ervan uit dat deze Enyaq sowieso ME3 heeft? Dat kon de dealer niet bevestigen.
Verder een aanvaardbare configuratie weliswaar zonder echt veel luxe nl. Loft, de inhoud van het Clever Pack (hoewel mijn config ouder is, en dus anders heette), ACC, Kessy, Side Assist en warmtepomp.
En verbazend genoeg ook Park Assist en Trained Parking die tegenwoordig enkel op de duurdere packs zitten. Hopelijk zijn deze opties daadwerkelijk aanwezig...
Wel nog even wennen dat mijn maandbedrag hoger uitvalt dan Tesla Model Y RWD incl. Enhanced Autopilot en veel snufjes. Tesla viel bij mij af omdat ik de ophanging en het lawaai echt niet comfortabel vond tijdens mijn twee testritten.
Tja... Die week_production_est is bij ook nog nooit gewijzigd. De week_delivery helaas wel, dit heeft ooit op week 35 gestaan:DUCMANs schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:02:
[...]
En hoe het draait... Heb net weer gekeken:
week_production_est "05"
week_production_def null
week_delivery "18-2023"
Delivery dus 9 weken naar achteren terwijl 'week production estimated' hetzelfde is gebleven.
Schiet mij maar lek....
Ik ga alvast even bekijken wat er gebeurd met die SEPP als de levering in 2023 gaat plaatsvinden...
Terug een update, Belgische bestelling:
Customer Allocation Date = 23/9/2021
18/8/2022 - Status = Frozen Period
22/8/2022 - Status = Scheduled
(veld "production_week_SEN_c" komt er bij met een week, bij mij "2022 38")
19/9/2022 - Status = In production
(veld "production_date_c" komt er bij, met een waarde die voor 16/9 staat)
20/9/2022 - Status = In production
(velden "VIN_c" en "VIN_r" komen er bij, in "VIN_r" zit nu ook "Model_Code_c" en "Model_Year_Formula_C" er bij. De opvallendste: Model Year Formula = 2023)
22/9/2022 - Status = Internal Transfer
23/9/2022 - Status = Importer Transport
30/9/2022 - Status = Importer Arrival
3/10/2022 - Status = Dealer Transport
(veld "Imported_date_c" komt er bij, met een waarde die voor 1/10 staat)
4/10/2022 - Status = Dealer Arrived
-> volgens de dealer nu 2 weken wachten om er om te mogen gaan... Ik hoop dus voor eind deze maand met de Enyaq te rijden.
Trouwens:
Nergens in de apexremote kan ik "week_delivery" vinden, dat is mogelijks dus enkel voor de NL versie (via honeymoon).
Ook de data bij VIN_C lijkt niet echt op de VIN die het zou moeten zijn... Ik vermoed dat dat veld encrypted is...
Iemand een idee?
22/8/2022 - Status = Scheduled
(veld "production_week_SEN_c" komt er bij met een week, bij mij "2022 38")
19/9/2022 - Status = In production
(veld "production_date_c" komt er bij, met een waarde die voor 16/9 staat)
20/9/2022 - Status = In production
(velden "VIN_c" en "VIN_r" komen er bij, in "VIN_r" zit nu ook "Model_Code_c" en "Model_Year_Formula_C" er bij. De opvallendste: Model Year Formula = 2023)
3/10/2022 - Status = Dealer Transport
(veld "Imported_date_c" komt er bij, met een waarde die voor 1/10 staat)
-> volgens de dealer nu 2 weken wachten om er om te mogen gaan... Ik hoop dus voor eind deze maand met de Enyaq te rijden.
Trouwens:
Nergens in de apexremote kan ik "week_delivery" vinden, dat is mogelijks dus enkel voor de NL versie (via honeymoon).
Ook de data bij VIN_C lijkt niet echt op de VIN die het zou moeten zijn... Ik vermoed dat dat veld encrypted is...
Iemand een idee?
Alle bestelde opties zitten erop. Fiscale waarde is volgens mij niet veranderd, ik heb hem wel voor 1 oktober gekregen natuurlijk.alwinp schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:29:
[...]
Fijn! Veel plezier ermee! Mijne wordt als het goed is deze week geproduceerd (medio maart besteld, velvet red), we gaan het zien...
Vraagje: zaten alle opties erop die je had besteld? En/of andere opties die je wel hebt gekregen maar niet had besteld? Daarnaast, is de fiscale waarde veel hoger uitgevallen?
Geldt dit voor de meeste verzekeringsmaatschappijen?markweb4871 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:07:
De eerste 200KM zitten er alweer op met de Coupe vRS. Voor de wachtenden hou vol want het is echt genieten.
Ja in verband met de cataloguswaarde van de RS. De Skoda dealer had hier ook nog beperkte ervaring mee omdat de meeste skodas < €50.000 zijn. Als je affabriek alarm hebt deze ook door de dealer laten registreren bij Kiwa (SCM). Je kunt hier checken of er een certificaat is afgegeven op je kenteken: https://www.kiwa.com/nl/n...eveiliging/kentekencheck/MIOF schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:30:
[...]
Geldt dit voor de meeste verzekeringsmaatschappijen?
Als je de auto bij ABN AMRO verzekerd is een volgsysteem niet nodig.
Mijn vorige auto was een met cataloguswaarde van €89.000.
Deze met alleen SCM klasse 3 kunnen verzekeren.
Premie is ook zeer interessant.
Mijn vorige auto was een met cataloguswaarde van €89.000.
Deze met alleen SCM klasse 3 kunnen verzekeren.
Premie is ook zeer interessant.
Zonder die "aero" kappen erop, zijn die velgen best goed te pruimen.Mabo schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:17:
[Afbeelding]
Begin februari besteld. 23 september gearriveerd bij dealer. 15 oktober ophalen als ik terugkom van vakantie.
Mooie wagen! Veel plezier ervan!
Hopelijk die van mij in week 47 ophalen (met de "standaard" 20" velgen).
Afgelopen woensdag geïnformeerd dat mijn auto onderweg is naar NL. Zal binnen twee weken eindelijk kunnen rijden. Bestelt: 08-12-21, verwacht W26-22 --> W39-22 productie en woensdag bevestiging gehad dat hij is geproduceerd. Allen 360° camera mogen verliezen.
Heb er zin in
Heb er zin in

Hoi, ook ik ben aan het wachten op mijn Skoda Enyaq. Volgens de laatste planning wordt mijn auto geproduceerd in week 4 en in week 7 wordt de auto in Nederland verwacht.
Eerder dit jaar, bij het bestellen van de auto zijn er twee indicatieve prijsverhogingen opgenomen, namelijk:
Alvast bedankt!
Eerder dit jaar, bij het bestellen van de auto zijn er twee indicatieve prijsverhogingen opgenomen, namelijk:
- EUR 2.100 per 1-10-2022
- EUR 500 per 1-1-2023
Alvast bedankt!
In mijn koopovereenkomst voor de Coupe RS staat er een bedrag van €3300 per 1-1-'23.rzuidinga schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:34:
Hoi, ook ik ben aan het wachten op mijn Skoda Enyaq. Volgens de laatste planning wordt mijn auto geproduceerd in week 4 en in week 7 wordt de auto in Nederland verwacht.
Eerder dit jaar, bij het bestellen van de auto zijn er twee indicatieve prijsverhogingen opgenomen, namelijk:Aangezien het nu al 11 oktober is vroeg ik me af of iemand al gehoord heeft wat de definitieve prijsverhoging per 1 oktober geworden is? Is het meer, minder of gelijk aan de schatting geworden?
- EUR 2.100 per 1-10-2022
- EUR 500 per 1-1-2023
Alvast bedankt!
(Heb zelf de clause op laten nemen dat de auto kosteloos geannuleerd kan worden als deze niet voor 31-12 geleverd wordt, maar de huidige verwachting is dat de auto week 45/47 geleverd zal worden).
Net de leverancier Ames gesproken en zoals het er nu naar uit ziet is de Enyaq 80 wit sportline van week 50 verschoven naar week 8-2023
Hoi allemaal,
k heb een nummer gekregen van m'n dealer om de levering van m'n Enyaq op te volgen omdat ik wist dat sommigen onder jullie dat kunnen opvolgen ergens. Nu heb ik na veel zoekwerk, zowel online als hier op het forum nergens een site gevonden waar ik dat kan opvolgen, zou iemand me in de juisterichting kunnen duwen?
Bedankt alvast!
k heb een nummer gekregen van m'n dealer om de levering van m'n Enyaq op te volgen omdat ik wist dat sommigen onder jullie dat kunnen opvolgen ergens. Nu heb ik na veel zoekwerk, zowel online als hier op het forum nergens een site gevonden waar ik dat kan opvolgen, zou iemand me in de juisterichting kunnen duwen?
Bedankt alvast!
De dealer moet een linkje geven naar https://dealernaam.honeymoonnet.nl/ daar kun je je persoonlijke bestelling inzien met de verwachte levertijd
Mijn dealer rekent nu al een prijsverhoging door van € 3085,- voor mijn in week 7 bestelde Enyaq 60. Dat kan nog stijgen na 1 januari. Dan verwacht men namelijk nog eens € 1000,- prijsverhoging. Verwachte levering is namelijk pas week 6 2023...Djuroen schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:49:
[...]
In mijn koopovereenkomst voor de Coupe RS staat er een bedrag van €3300 per 1-1-'23.
(Heb zelf de clause op laten nemen dat de auto kosteloos geannuleerd kan worden als deze niet voor 31-12 geleverd wordt, maar de huidige verwachting is dat de auto week 45/47 geleverd zal worden).
De prijsstijging voor 1 oktober zou dan vermoedelijk neerkomen op € 2085,-.
[Voor 10% gewijzigd door Viewlite op 15-10-2022 09:44]
Mijn RS is aan het banken... Zou week 42 geleverd worden, staat nu op verwacht week 45. 8 Maart besteld.
[Voor 8% gewijzigd door mr_jows op 16-10-2022 16:42]
Dit is dus niet voor iedereen het geval.... Die van mij zou idd ook week 38 geproduceerd worden en week 42 geleverd worden. Niet dus... Aan het banken... Zou het kunnen (van wat ik las), omdat ze eerst wachten tot alle dealers bevoorraad zijn? Zou ik wel een slechte zaak vinden.Skoda schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 08:26:
[...]
Dat is mooi hoop ik dat mijn RS ook snel komt Besteld op 17 Maart
Goede tip, ben benieuwd! Wat voor kleur heb jij?markweb4871 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:07:
Afgelopen week te horen gekregen dat men verwacht dat mijn RS voor week 45 geleverd gaat worden ben benieuwd.mr_jows schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:51:
[...]
Dit is dus niet voor iedereen het geval.... Die van mij zou idd ook week 38 geproduceerd worden en week 42 geleverd worden. Niet dus... Aan het banken... Zou het kunnen (van wat ik las), omdat ze eerst wachten tot alle dealers bevoorraad zijn? Zou ik wel een slechte zaak vinden.
Misschien toch on hold gezet dan…. Of lean mbt vervoer naar NL? Efficienter om te wachten tot det truck vol is?Skoda schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:31:
[...]
Afgelopen week te horen gekregen dat men verwacht dat mijn RS voor week 45 geleverd gaat worden ben benieuwd.
Is de jouwe ook aan t banken? En welke opties had jij en wanneer besteld?
Ik heb hem 8 maart besteld in Moon White en had alles aangevinkt, behalve:
Transportpakket
Trekhaak
Klasse 3 alarm (ivm ruitenwisser achter)
[Voor 20% gewijzigd door mr_jows op 18-10-2022 11:15]
coupe RS met RS suite bekleding, info plus, warmtepomp, Klimaat Plus, Sport plus, assistentie plus. Besteld op 17 maart 2022.mr_jows schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:39:
[...]
Misschien toch on hold gezet dan…. Of lean mbt vervoer naar NL? Efficienter om te wachten tot det truck vol is?
Is de jouwe ook aan t banken? En welke opties had jij en wanneer besteld?
Ik heb hem 8 maart besteld in Moon White en had alles aangevinkt, behalve:
Transportpakket
Trekhaak
Klasse 3 alarm (ivm ruitenwisser achter)
ME3 zit er volgens mij sinds juni standaard overal op. Mijne was week 28 in productie en ook geleverd met ME3. Wel was er nagelaten om een extra handleiding (update) te downloaden waardoor de koppeling met de Skoda app niet meteen ging.redzone schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:12:
Beetje zoeken op't forum hier en in no time gefixed. Intussen heb ik de eerste 5000 er bijna opzitten en vraag me af, waarom dat we niet eerder allemaal naar EV zijn gegaan... 't Kan ook aan de Enyaq liggen... Autopilot is effe wennen: niks te hoeven doen in de file en die eerste keer zelfstandig een rotonde laten nemen. Enjoy 😁
Van mijn dealer heb ik een link ontvangen van honeymoonnet om de voortgang van de bestelling in te kunnen zien. Wie weet of de status door de dealer wordt bijgewerkt of gebeurt dit automatisch vanuit de fabriek?
Grrrr, mooi man! En die van mij maar banken sinds 6 okt….Skoda schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:19:
Ja vandaag bericht gekregen dat mijn RS onderweg is naar nederland ca. 8 maanden levertijd.
Wanneer besteld en wanneer kan je m halen?
Besteld 17 maart, ophalen binnen twee wekenmr_jows schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:23:
[...]
Grrrr, mooi man! En die van mij maar banken sinds 6 okt….
Wanneer besteld en wanneer kan je m halen?
Besteld 7 januari 22. Vorige week geproduceerd. Binnenkort op transport naar België. Dus ook in België beginnen de levertijden korter te worden. 

[Voor 3% gewijzigd door H.Saes op 22-10-2022 10:59]
Ik 8 maart…. Ben benieuwd naar de opties dan… of dat nog invloed heeft.Skoda schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:45:
[...]
Besteld 17 maart, ophalen binnen twee weken
Heb mijn auto besteld met RS suite bekleding, info plus, warmtepomp, Klimaat Plus, Sport plus, assistentie plus. Ben benieuwd of deze zo uitgeleverd wordt of met het nieuwe plus pakket. Heeft iemand ervaring hiermee ?mr_jows schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:36:
[...]
Ik 8 maart…. Ben benieuwd naar de opties dan… of dat nog invloed heeft.
Heb een beetje dezelfde opties ook. Heb nog Canton sound en dus de HUD (maar dat is info plus volgens mij). Vreemd. Welke dealer heb jij m aangeschaft?Skoda schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:41:
[...]
Heb mijn auto besteld met RS suite bekleding, info plus, warmtepomp, Klimaat Plus, Sport plus, assistentie plus. Ben benieuwd of deze zo uitgeleverd wordt of met het nieuwe plus pakket. Heeft iemand ervaring hiermee ?
Ik heb exact de bestelde specs geleverd gekregen. De RS met het nieuwe business upgrade plus heeft bijvoorbeeld ook akoestisch dubbel glas. Dat heb ik nietSkoda schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:41:
[...]
Heb mijn auto besteld met RS suite bekleding, info plus, warmtepomp, Klimaat Plus, Sport plus, assistentie plus. Ben benieuwd of deze zo uitgeleverd wordt of met het nieuwe plus pakket. Heeft iemand ervaring hiermee ?
Udenhout veldhoven Info plus is HUD ik weet nog niet hoe hij geleverd gaat worden maar lees hieronder dat ik waarschijnlijk krijg wat ik besteld heb.mr_jows schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:30:
[...]
Heb een beetje dezelfde opties ook. Heb nog Canton sound en dus de HUD (maar dat is info plus volgens mij). Vreemd. Welke dealer heb jij m aangeschaft?
Dubbel glas zou wel fijn zijn, maar waarschijnlijk niet.markweb4871 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 11:19:
[...]
Ik heb exact de bestelde specs geleverd gekregen. De RS met het nieuwe business upgrade plus heeft bijvoorbeeld ook akoestisch dubbel glas. Dat heb ik niet
En welke kleur? Zijn er nog mensen die hem in Mamba Green hebben besteld? Ik vond en vind het iets te. Wel mooi, maar iets te voor elke dag. Twijfelde tussen zilver en wit. Heb de witte genomen. Velvet Red zul je ook niet vaak zien denk ik.Skoda schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:09:
[...]
Udenhout veldhoven Info plus is HUD ik weet nog niet hoe hij geleverd gaat worden maar lees hieronder dat ik waarschijnlijk krijg wat ik besteld heb.
[Voor 28% gewijzigd door mr_jows op 24-10-2022 09:54]
De mijne is al meer dan 13 maand in bestelling in België. Vorige week heb ik nog eens navraag gedaan bij de dealer. Hij heeft nog steeds geen zicht op de status van mijn bestelling.H.Saes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:57:
Besteld 7 januari 22. Vorige week geproduceerd. Binnenkort op transport naar België. Dus ook in België beginnen de levertijden korter te worden.

Ik heb mijn Enyaq besteld op 17 feb 22. Hij zou in week 39 geleverd worden echter toen te horen gekregen dat het nu op week 6 gepland staat. Maar ook week 6 is volgens mij een datum die niet veel zegt. Ik heb het gevoel dat alle auto's die een week eerder betsled zijn nu al rondrijden en diegen die een week later besteld hebben nu even moeten wachten op de RS versie die nu van de band rolt. Ben benieuwd wat de definitieve datum gaat worden
Brillant Silver met Taurus velgen 20" ga toch voor het confort.mr_jows schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:53:
[...]
En welke kleur? Zijn er nog mensen die hem in Mamba Green hebben besteld? Ik vond en vind het iets te. Wel mooi, maar iets te voor elke dag. Twijfelde tussen zilver en wit. Heb de witte genomen. Velvet Red zul je ook niet vaak zien denk ik.
Brilliant Silver vond ik ook mooi, maar wilde vrouwlief niet. Voor comfort heb ik nog DCC genomen. Hopelijk doet t iets 🤣Skoda schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:26:
[...]
Brillant Silver met Taurus velgen 20" ga toch voor het confort.
Zelfde datum besteld, maar tot op heden niets.H.Saes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:57:
Betreft het een Enyaq 80 of 60?
De mijne betreft 80.
En hij is opgehaald...
(Belgische bestelling)
22/8/2022 - Status = Scheduled + production_week_SEN_c = "2022 38"
19/9/2022 - Status = In production + production_date_c =16/9
20/9/2022 - Status = In production + VIN nr (encrypted)
3/10/2022 - Status = Dealer Transport + Imported_date_c = 1/10
20/10/2022 - Opgehaald bij dealer.
(Belgische bestelling)
Betreft 80 sportline. Blijkbaar is first in - first out geen regel bij Skoda.... Ben benieuwd wanneer aankomst in België. Wacht rustig af.scifoflux schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:11:
[...]
Zelfde datum besteld, maar tot op heden niets.
Betreft het een Enyaq 80 of 60?
De mijne betreft 80.
Gefeliciteerdd4damager schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:13:
En hij is opgehaald...
[Afbeelding]
(Belgische bestelling)
Ja hoop ik ook zit als het goed is ook op de mijne (standaard bij een RS)mr_jows schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:28:
[...]
Brilliant Silver vond ik ook mooi, maar wilde vrouwlief niet. Voor comfort heb ik nog DCC genomen. Hopelijk doet t iets 🤣
Vandaag de auto besteld. Levering over 4 weken naar verwachting. Het is een auto die in bestelling staat.
Ik heb een honeymoon link. Hoe controleer ik de gedetailleerde status zoals jullie al een paar keer hebben getoond in dit topic. Jullie geven zelf F12 status?
Ik heb een honeymoon link. Hoe controleer ik de gedetailleerde status zoals jullie al een paar keer hebben getoond in dit topic. Jullie geven zelf F12 status?
Gisteren bericht dat mijn RS klaar is en over 2 weken in NL is. Over vier weken hopelijk ophalen.
Mijne is in de eerste week van oktober gebouwd en op 13 oktober op de trein naar Nederland gegaan. Staat ergens bij Pon men verwacht nog minsten 1,5 week levertijd. ik hoop dat je hem over 4 weken heb.mr_jows schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:00:
Gisteren bericht dat mijn RS klaar is en over 2 weken in NL is. Over vier weken hopelijk ophalen.
We gaan t zien. Blijft bijzonder. Met de mijne zijn ze 20 sept begonnen en dus nu pas klaar (kreeg woensdag bericht). Over twee weken verwachten ze m in NL en weer twee weken later bij de dealer. Zal dan vast nog eens een week of twee moeten wachten. Of te wel, dan hebben we het over begin december.
Aangekomen in Belgie. Verwachting dealer transport komende week. Het einde wachten nadert.H.Saes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:57:

Fijn al die RSen die eerder worden geleverd...
Mijn IV60 met alleen Comfort Plus pakket besteld op 15-01-2022 nog geen teken van levering. Staat nu op week 52-2022. Dealer kan ook niks zeggen. Begint nu wel een beetje vervelend te worden zeg maar. Meer mensen die al zo lang aan het wachten zijn of heb ik weer een uitzondering te pakken?
Besteld bij TB in Breda (Nederland)
Mijn IV60 met alleen Comfort Plus pakket besteld op 15-01-2022 nog geen teken van levering. Staat nu op week 52-2022. Dealer kan ook niks zeggen. Begint nu wel een beetje vervelend te worden zeg maar. Meer mensen die al zo lang aan het wachten zijn of heb ik weer een uitzondering te pakken?
[Voor 13% gewijzigd door matthijscamp op 31-10-2022 17:10]
Levering staat bij mij gepland voor week 7 2023, maar nog niks definitief ingepland. Mijn iV 60 met diverse opties is precies een jaar eerder besteld, week 7 2022.matthijscamp schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:44:
Meer mensen die al zo lang aan het wachten zijn of heb ik weer een uitzondering te pakken?
Mijn iV80 werd besteld op 7/11/2021 (in België weliswaar). Levering pas voorzien februari 2023. Het kan dus nog slechter.matthijscamp schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:44:
Fijn al die RSen die eerder worden geleverd...
Wellicht een overbodige vraag maar ik stel hem toch even uit nieuwsgierigheid:
Productieweek 44 voor mij, dus dat zou betekenen deze week. Als deze toch wordt uitgesteld, krijg je daarvan direct een bericht? Er stond begin productie op afgelopen maandag maar heb tot zover (ook via apex) niets gezien/gehoord.
Neem aan dat de fabriek 7 dagen in de week produceert.
Productieweek 44 voor mij, dus dat zou betekenen deze week. Als deze toch wordt uitgesteld, krijg je daarvan direct een bericht? Er stond begin productie op afgelopen maandag maar heb tot zover (ook via apex) niets gezien/gehoord.
Als ze er echt aan beginnen komt er in de apexremote een code (production_date_c) bij (kan je zien in mijn vorige post in dit topic).Pluimpje9 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:24:
Wellicht een overbodige vraag maar ik stel hem toch even uit nieuwsgierigheid:
Bedankt voor je reactie!
Helaas nog niet deze update in apexremote.
Omdat morgen al donderdag is vraag ik mij af of er geen vertraging op zit.
Heeft bij de productie van mijn auto ook gespeeld. Misschien ook bij jou aan de hand. Daarnaar gevraagd kreeg ik onderstaand antwoord van mijn dealer. Heeft te maken met de bestelde opties en het passend krijgen op de nieuwe productielijn model 23.Pluimpje9 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:26:
Bedankt voor je reactie!
"De auto staat nog steeds het zelfde ingepland, wel heb ik vernomen van Škoda dat er vertraging is bij de afwerking van de wagens, in welke groot orde zich dit begeeft kan ik wel niet zeggen. De afwerking is dat de wagens voor 90% worden afgewerkt en dan terug door de productie gaan voor de laatste 10%.
Welke termijn hier op zit kunnen wij niet heel goed zien."
Wat is precies Apexremote? Ik heb wel van mijn dealer een link naar Honeymoonnet gekregen, is dat hetzelfde?d4damager schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:02:
[...]
Als ze er echt aan beginnen komt er in de apexremote een code (production_date_c) bij (kan je zien in mijn vorige post in dit topic).
Apexremote is voor zover ik weet de Belgische tegenhanger voor wat in Nederland honeymoonnet is.RolfdeVries schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:32:
[...]
Wat is precies Apexremote? Ik heb wel van mijn dealer een link naar Honeymoonnet gekregen, is dat hetzelfde?
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn RS de 17e kan halen. Maandag staat ie wsch bij de dealer.
Bedankt voor je reactie! Bij jou inmiddels wel de auto geleverd?H.Saes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:18:
[...]
Heeft bij de productie van mijn auto ook gespeeld. Misschien ook bij jou aan de hand. Daarnaar gevraagd kreeg ik onderstaand antwoord van mijn dealer. Heeft te maken met de bestelde opties en het passend krijgen op de nieuwe productielijn model 23.
"De auto staat nog steeds het zelfde ingepland, wel heb ik vernomen van Škoda dat er vertraging is bij de afwerking van de wagens, in welke groot orde zich dit begeeft kan ik wel niet zeggen. De afwerking is dat de wagens voor 90% worden afgewerkt en dan terug door de productie gaan voor de laatste 10%.
Maar als hij gedeeltelijk wordt geproduceerd dan zou er via F12 wel iets op te sporen zijn, lijkt me.
Hoi,Pluimpje9 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:26:
[...]
Bedankt voor je reactie! Bij jou inmiddels wel de auto geleverd?
Maar als hij gedeeltelijk wordt geproduceerd dan zou er via F12 wel iets op te sporen zijn, lijkt me.
Nog niet geleverd en onbekend of hij al bij de dealer staat. Trekhaak moet sowieso nog gekeurd worden en de dealer heeft het druk. Zit nu al meer dan 1 maand wachttijd op service onderhoud. Zal met afleveren niet anders zijn. Ik wacht af en als ik andere berichten lees mag ik sowieso niet klagen......
Mocht het afleveren in december worden dan wacht ik tot januari. Is hij op papier van 23.....
Overigens heb ik geen volg link. De dealer voorziet mij regelmatig van info.
Update; Auto vanmorgen geleverd bij dealer.
Mijn RS (besteld op 17 maart) komt een deze dagen bij de delaer, eerst op vakantie en 5 december ophalen.
Mooie wagen! Veel plezier ermee! Hoe werd deze uiteindelijk afgeleverd, toch volledig conform bestelling? Of al iets aangepast op de optiepacks van nu?d4damager schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:13:
En hij is opgehaald...
Klinkt goed, fijn dat die al binnen is.H.Saes schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:20:
[...]
Hoi,
Nog niet geleverd en onbekend of hij al bij de dealer staat. Trekhaak moet sowieso nog gekeurd worden en de dealer heeft het druk. Zit nu al meer dan 1 maand wachttijd op service onderhoud. Zal met afleveren niet anders zijn. Ik wacht af en als ik andere berichten lees mag ik sowieso niet klagen......
Mocht het afleveren in december worden dan wacht ik tot januari. Is hij op papier van 23.....
Overigens heb ik geen volg link. De dealer voorziet mij regelmatig van info.
Update; Auto vanmorgen geleverd bij dealer.
Bij mij nog steeds in honeymoon vermeldt dat die deze week wordt gebouwd. Is honeymoon zo actueel dat de bouwweek direct wordt verplaatst? Ik heb nog niet eerder gehoord in dit forum of elders dat ze afwijken van een definitieve bouwweek...
In mijn Honeymoonnet staat de verwachtte productieweek nog steeds op week 33... Dat is het al even niet meerPluimpje9 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 07:53:
Bij mij nog steeds in honeymoon vermeldt dat die deze week wordt gebouwd. Is honeymoon zo actueel dat de bouwweek direct wordt verplaatst? Ik heb nog niet eerder gehoord in dit forum of elders dat ze afwijken van een definitieve bouwweek...
Stap 2?matthijscamp schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:16:
[...]
In mijn Honeymoonnet staat de verwachtte productieweek nog steeds op week 33... Dat is het al even niet meer
Nee helaas nog steeds in stap 1 vanaf eind Januari... Verwachte levertijd staat inmiddels wel op week 52, dus die verwachte productieweek zegt niet zo veel
Jammer dat het al zo lang duurt , zeker vanaf januari al.matthijscamp schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:22:
[...]
Nee helaas nog steeds in stap 1 vanaf eind Januari... Verwachte levertijd staat inmiddels wel op week 52, dus die verwachte productieweek zegt niet zo veel
Ja, ik zit inmiddels in stap 2. Met definitieve bouwweek 44 volgens f12 en de dealer maar helaas nog niks gehoord.
Dat lijkt me wel een goed teken ja, denk dat die week wel definitief isPluimpje9 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:27:
[...]
Jammer dat het al zo lang duurt , zeker vanaf januari al.
Ja, ik zit inmiddels in stap 2. Met definitieve bouwweek 44 volgens f12 en de dealer maar helaas nog niks gehoord.
We wachten geduldig af...
Bij mij was ie sinds 6 okt aan het banken. Vorige week woensdag kreeg ik bericht dat ie af was. Dus bijna 3 weken vertraging. Dat zal dan wel een beetje standaard zijn. Deze week overigens het bericht gehad dat hij volgende week bij de dealer aankomt. Hij is dus al in NL.H.Saes schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:18:
[...]
Heeft bij de productie van mijn auto ook gespeeld. Misschien ook bij jou aan de hand. Daarnaar gevraagd kreeg ik onderstaand antwoord van mijn dealer. Heeft te maken met de bestelde opties en het passend krijgen op de nieuwe productielijn model 23.
Bij mij komt aan het wachten echt een einde..........donderdag kan ik 'm gaan halen.mr_jows schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:41:
[...]
Bij mij was ie sinds 6 okt aan het banken. Vorige week woensdag kreeg ik bericht dat ie af was. Dus bijna 3 weken vertraging. Dat zal dan wel een beetje standaard zijn. Deze week overigens het bericht gehad dat hij volgende week bij de dealer aankomt. Hij is dus al in NL.

[Voor 28% gewijzigd door H.Saes op 05-11-2022 21:55]
Leuk man, weekje eerder dan ik. Ben benieuwd naar je ervaringen.H.Saes schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 21:54:
[...]
Bij mij komt aan het wachten echt een einde..........donderdag kan ik 'm gaan halen.