Toon posts:

Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:

• H.Saes
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
mr_jows schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:57:
[...]

Leuk man, weekje eerder dan ik. Ben benieuwd naar je ervaringen.
Ja, Had geluk. Aflevering ander voertuig werd op verzoek koper verschoven. Kon die van mij in het "gaatje"
Ben ook benieuwd. Laat in ieder geval wat weten.
Ben ook nieuwsgierig hoe jou de RS gaat bevallen. Ik ben er hier nog geen tegen gekomen.

[Voor 11% gewijzigd door H.Saes op 06-11-2022 16:01]

• Jermo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-03 23:59
matthijscamp schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:44:
Fijn al die RSen die eerder worden geleverd...
Mijn IV60 met alleen Comfort Plus pakket besteld op 15-01-2022 nog geen teken van levering. Staat nu op week 52-2022. Dealer kan ook niks zeggen. Begint nu wel een beetje vervelend te worden zeg maar. Meer mensen die al zo lang aan het wachten zijn of heb ik weer een uitzondering te pakken?
Besteld bij TB in Breda (Nederland)
November ‘21 besteld, zou wk 41 geleverd worden maar is verschoven naar wk 48, dus ruim een jaar wachten. Verder niks bekend. Of wk 48 daadwerkelijk gaat lukken kan niemand zeggen Erg vaag allemaal inderdaad.

• mr_jows
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-03 15:45
H.Saes schreef op zondag 6 november 2022 @ 15:58:
[...]

Ja, Had geluk. Aflevering ander voertuig werd op verzoek koper verschoven. Kon die van mij in het "gaatje"
Ben ook benieuwd. Laat in ieder geval wat weten.
Ben ook nieuwsgierig hoe jou de RS gaat bevallen. Ik ben er hier nog geen tegen gekomen.
Mazzeltje, maar niet minder leuk. Je hebt er lang genoeg op gewacht (sorry reguliere Enyaq bestellers 😝).

Welke kleur heb jij ook alweer besteld?

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-03 21:39
Viewlite schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 06:30:
[...]

Mooie wagen! Veel plezier ermee! Hoe werd deze uiteindelijk afgeleverd, toch volledig conform bestelling? Of al iets aangepast op de optiepacks van nu?
Sorry voor de late reactie: 100% conform bestelling/offerte.

• alwinp
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-03 09:47
mr_jows schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:11:
Vandaag te horen gekregen dat ik mijn RS de 17e kan halen. Maandag staat ie wsch bij de dealer.
Top, veel (rij)plezier gewenst! welke kleur/opties? Ik mag mijn RS de 15e ophalen _/-\o_ , kleur/opties:
- Velvet Red
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Sound System "CANTON"
- Comfort Stoel Plus
- RS Suite interieur design selectie
- Assistentie Plus
- Family

(besteld medio maart 2022)

• mr_jows

Zojuist even bekeken. Erg mooi, staat erg hoog nog nu door de transportblokken. Nog even geduld hebben. Zag geen sensoren in de wielkasten voor, maar wel camera’s in de spiegels. Dat zal wel voor de 360 graden camera zijn. HUD zat er bij mij trouwens gewoon op. Heb hier ergens gelezen dat een koper het er niet bijbestelde, omdat zijn dealer zei dat t niet leverbaar was. Wel dus.

Opties:

21” Vision
RS Suite bekleding
Warmtepomp
Infotainment Plus
Canton Sound System
Family pakket
Klimaat plus
Comfort Stoel Plus
Sport Plus
Zij-airbags achter
Assistentie Plus

[Voor 6% gewijzigd door mr_jows op 09-11-2022 17:02]

• H.Saes
mr_jows schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zojuist even bekeken. Erg mooi, staat erg hoog nog nu door de transportblokken. Nog even geduld hebben. Zag geen sensoren in de wielkasten voor, maar wel camera’s in de spiegels. Dat zal wel voor de 360 graden camera zijn. HUD zat er bij mij trouwens gewoon op. Heb hier ergens gelezen dat een koper het er niet bijbestelde, omdat zijn dealer zei dat t niet leverbaar was. Wel dus.

Opties:

21” Vision
RS Suite bekleding
Warmtepomp
Infotainment Plus
Canton Sound System
Family pakket
Klimaat plus
Comfort Stoel Plus
Sport Plus
Zij-airbags achter
Assistentie Plus
Ziet er goed uit. Zelfde kleur als ik heb. Moon white. Ga 'm vanmiddag halen. Bij mij zat de 360 er niet op. Maar dat wist ik. Veel plezier. :)

• mr_jows
H.Saes schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:01:
[...]

Ziet er goed uit. Zelfde kleur als ik heb. Moon white. Ga 'm vanmiddag halen. Bij mij zat de 360 er niet op. Maar dat wist ik. Veel plezier. :)
Tof, succes. Ben benieuwd of je dan ook geen camera’s in de buitenspiegels hebt. Foto’s welkom 😉

• Skoda
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 26-02 17:04
mr_jows schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Opties:

21” Vision
RS Suite bekleding
Warmtepomp
Infotainment Plus
Canton Sound System
Family pakket
Klimaat plus
Comfort Stoel Plus
Sport Plus
Zij-airbags achter
Assistentie Plus
Mooie auto veel rijplezier, Heb je prijsverhogingen moeten betalen.

• mr_jows
Skoda schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:56:
[...]

Mooie auto veel rijplezier, Heb je prijsverhogingen moeten betalen.
Heb m nog niet betaald en daar is ook niets over gecommuniceerd. Staat ook niets over in de koopovereenkomst. Dus gewoon normale bedrag, zoals t hoort.

• H.Saes
mr_jows schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:09:
[...]

Tof, succes. Ben benieuwd of je dan ook geen camera’s in de buitenspiegels hebt. Foto’s welkom 😉
Is het wel een camera die je gezien hebt ?? Of is het de lens van de verlichting (coming home systeem) die het Skoda logo op de grond projecteert. Lijkt inderdaad veel op een cameralens doch is het niet. Als in het front geen camera zit dan heb je ook geen 360. :'(
Foto's auto volgen nog......

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-03 16:03
Eindelijk een teken van voortgang voor mijn Enyaq!
Tijdens mijn wekelijkse check via F12 op Honeymoonnet staat er nu dus een definitieve productiedatum en week:

Allemaal erg krap dus of deze nog dit jaar wordt geleverd, hoe lang heeft er bij de meeste gezeten tussen start productie en daadwerkelijke aflevering?
Heb nog steeds recht op de SEPP voor 2022, klopt het dat de aanvraag/besteldatum hierin leidend is. Ook als de auto niet in 2022 geleverd wordt?

• mr_jows
H.Saes schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:29:
[...]

Is het wel een camera die je gezien hebt ?? Of is het de lens van de verlichting (coming home systeem) die het Skoda logo op de grond projecteert. Lijkt inderdaad veel op een cameralens doch is het niet. Als in het front geen camera zit dan heb je ook geen 360. :'(
Foto's auto volgen nog......
Geen idee, zou ook kunnen. Zag er toch echt uit als een lens…. Maar we gaan t zien.

• Pluimpje9
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:46
Mijn auto wordt ook gemaakt vanaf gisteren. Stap 3 eeeindelijk 😀Is het normaal dat er nog niet direct via f12, een chassisnummer zichtbaar is? Want voor mij is de 'grootste zorg', het banken van de order..

• mr_jows
mr_jows schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:24:
[...]

Geen idee, zou ook kunnen. Zag er toch echt uit als een lens…. Maar we gaan t zien.
Hier zie ik geen rondjes aan de zijkant van het spatbord. Wel in de spiegels. Deze heeft 360 view.

https://youtu.be/h35379CnVFE

• H.Saes
mr_jows schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:08:
[...]

Hier zie ik geen rondjes aan de zijkant van het spatbord. Wel in de spiegels. Deze heeft 360 view.

https://youtu.be/h35379CnVFE
Ik hoop het echt voor je. Als je de beelden van de linker spiegel bekijkt in jou video dan zie wat ik bedoel. Op de hoek van de spiegel is een 360 camera. Het "lensje" in het midden van de spiegel is de lens van de verlichting. Als jij beiden hebt kun je er vanuit gaan dat je 360 hebt. Deze heeft overigens ook de front camera. oOo

[Voor 3% gewijzigd door H.Saes op 12-11-2022 20:39]

• mr_jows
Nu je het zegt…. Wel gek, ben dan benieuwd welke optie op de lijst dat zou zijn geweest. Heb ze allemaal aangevinkt. Traffic Assistance Plus zou je verwachten dat het inzit met die camera’s.

We gaan het zien. Hoe bevalt de jouwe?

• RolfdeVries
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-03 15:21
matthijscamp schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:31:
Tijdens mijn wekelijkse check via F12 op Honeymoonnet staat er nu dus een definitieve productiedatum en week:
[Afbeelding]
Allemaal erg krap dus of deze nog dit jaar wordt geleverd, hoe lang heeft er bij de meeste gezeten tussen start productie en daadwerkelijke aflevering?
Heb nog steeds recht op de SEPP voor 2022, klopt het dat de aanvraag/besteldatum hierin leidend is. Ook als de auto niet in 2022 geleverd wordt?
Op welke wijze haal je deze informatie naar voren met F12?

• matthijscamp
RolfdeVries schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:39:
[...]

Op welke wijze haal je deze informatie naar voren met F12?
In Honeymoonnet op F12 drukken. Selecteer dan in de bestandsbalk Network. Daarna kies je voor: Fetch/FXR.
Ververs door F5 te gebruiken.
Je krijgt dan 4 regels te zien, die met de hele lange code heb je nodig. Klap nu het menu data open en klik op Preview.
Nu krijg je een hele lijst met allerlei statussen, onderaan staat de definitieve productieweek.

• H.Saes
mr_jows schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:51:
Nu je het zegt…. Wel gek, ben dan benieuwd welke optie op de lijst dat zou zijn geweest. Heb ze allemaal aangevinkt. Traffic Assistance Plus zou je verwachten dat het inzit met die camera’s.

We gaan het zien. Hoe bevalt de jouwe?
Perfect. Het enige wat niet helemaal naar tevredenheid werkt is het automatisch aanpassen van de snelheid aan de geldende maximum snelheid. (ACC/Travel assist) Dit ligt niet aan de auto maar aan de navigatiesoftware (kaart). Hier in België zijn alle wegen buiten de bebouwde kom 70 km/u tenzij anders aangeduid (dan 90). Op sommige wegen accelereert de auto toch naar 90 omdat de navigatiekaart 90 aangeeft terwijl 70 de max. snelheid is.
Indien snelheid met borden wordt aangegeven werkt het systeem uitstekend. Ik hoop dat dit straks met een kaartupdate verholpen is. Overigens in Nederland werkt het systeem wel feilloos. In België dus niet.
Nu zet ik de automatische snelheidsaanpassing in België voorlopig maar even uit.

• alwinp
alwinp schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:37:
[...]

Top, veel (rij)plezier gewenst! welke kleur/opties? Ik mag mijn RS de 15e ophalen _/-\o_ , kleur/opties:
- Velvet Red
- Elektrisch inklapbare trekhaak
- Sound System "CANTON"
- Comfort Stoel Plus
- RS Suite interieur design selectie
- Assistentie Plus
- Family

(besteld medio maart 2022)
Vanmiddag eindelijk m'n RS op mogen halen, super blij mee!

• mr_jows
Mooi hoor, toffe kleur ook wel! Enjoy 😊

• mr_jows
Gister mijn RS opgehaald. Zoals verwacht idd geen Area View. Bevalt goed, wel jammer van het weer.

Vandaag lekker wat gereden. Helaas heeft de dealer niet de odb wijzigingen doorgevoerd.

- drv achter standaard aan en instelbaar in menu
- piepje bij sluiten auto en instelbaar menu
- comfort knipperlicht naar 4

Wel jammer, maargoed. Geen ramp. Er zijn wel een paar dingen die me opvallen, zal wel wennen zijn. De rem moet je best wel ver induwen, voordat hij echt remt. De achteruitrijcamera is bijna niet te gebruiken bij enorm slecht weer.

Verder is t me nog niet gelukt om TA te activeren en dat hij direct zelf de juiste snelheid gaat zoeken. Ik moet zelf op de snelheid komen en dan op set drukken.

Is al vaker genoemd, jammer dat de drive mode niet vastgehouden wordt.

[Voor 65% gewijzigd door mr_jows op 18-11-2022 21:22]

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-03 21:16
Toch nog even mijn bijdrage aan dit topic doen, ook al ben ik al lang van job veranderd en is de auto niet meer voor mij.

September '21 een Enyaq IV80 besteld en deze komt deze maand toe, of staat al bij de dealer. Dat is me niet zo duidelijk.
Maar ik volg het ook niet meer verder op, de fleetmanager van mijn vorige job heeft het overgenomen.
Dus uiteindelijk is het 14 maanden geworden. Waar ze eerst 11 maanden voorspeld hadden.

Ik mag binnenkort een nieuwe auto kiezen, maar ik betwijfel of ik zin heb om weer een jaar te wachten op een Enyaq :D
Ik denk dat ik nog een tweetal jaartjes met de inloopwagen (Tesla Model 3 LR, ik kan niet klagen) ga doorrijden en dan zien wat de automarkt te bieden heeft qua auto's en qua levertijden.
De Enyaq is intussen ook een serieus pak duurder geworden, ondanks dat ik bij mijn huidige werkgever een hoger budget heb, kan ik niet meer dezelfde opties nemen als in september vorig jaar.

• Hilco
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 09:12
Mijne staat op transport. Wat is ongeveer de gemiddelde tijd voordat je hem kan ophalen?

• mr_jows
2 weken

• matthijscamp
Weet iemand in welk veld van Honeymoonnet F12 het VIN nummer komt te staan?

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:55
matthijscamp schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:30:
Weet iemand in welk veld van Honeymoonnet F12 het VIN nummer komt te staan?
Het veld chassisnr

• RolfdeVries
Wie weet of dit handmatig door de dealer in honeymoonnet wordt geupdated of wordt dit vanuit de fabriek automatisch bijgewerkt?

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 20:50
alwinp schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:16:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie Bak mister A ;-)

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:07
alwinp schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 23:16:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Check ook even goed de Pirelli's. Ik heb ze laten forcematchen ivm trillingen. 1 was afkeur en 1 met een slinger in het profiel en 1 met veel onbalans. Nu in gesprek met Skoda voor een nieuwe set.

• RobStaal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-03 07:30
Mijne is weer vertraagd van week 5 naar week 12, als ik hud zou laten vervallen dan zou het nog voor week 12 kunnen. (besteld april 2022).
Heb ook de sportline met x drive maar die staat al lang niet meer op de prijslijst, ben benieuwd wat het wordt 🤓

• smits1
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-03 12:07
RobStaal schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:13:
Mijne is weer vertraagd van week 5 naar week 12, als ik hud zou laten vervallen dan zou het nog voor week 12 kunnen. (besteld april 2022).
Heb ook de sportline met x drive maar die staat al lang niet meer op de prijslijst, ben benieuwd wat het wordt 🤓
Dat is op zich niet raar. Ik heb hem week 7 (10feb)besteld en zou in week 39 komen. Dit is verzet naar week 6 2023.
Echter jou week 12 en mijn week 6 zijn geen vaststaande datum maar een geschatte datum. Het gaat uiteindelijk om de productiedatum. Dus gewoon afwachten

• Hilco
haha op de dag zelfs, deze vrijdag gaan ze hem leveren bij mij thuis :*)

• mr_jows
Hilco schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:22:
[...]

haha op de dag zelfs, deze vrijdag gaan ze hem leveren bij mij thuis :*)
Haha, shit ik had een lot moeten kopen 😝
Nee hoor, 2 weken was t bij mij. Dus ik ging er vanuit dat dit een beetje standaard was.

Veel plezier ermee. Rijdt erg fijn!

Let wel op paaltjes voor de auto. Die herkent de parkeersensor niet als je hem direct in zijn D zet. Mijn vrouw raakte na 4 dagen een paaltje. Wordt 12 januari pas gerepareerd.

• Skoda
Hoi, Enyaq 17 maart 2022 besteld kon hem op 9 november ophalen maar eerst nog even op vakantie geweest dus gisteren mijn auto opgehaald. Eerste 500 km gereden ohhhh wat is dat toch een zaligheid.

• Skoda

• alwinp
markweb4871 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:25:
[...]

Check ook even goed de Pirelli's. Ik heb ze laten forcematchen ivm trillingen. 1 was afkeur en 1 met een slinger in het profiel en 1 met veel onbalans. Nu in gesprek met Skoda voor een nieuwe set.
Ik heb even gekeken, maar ik heb Hankook (Ventus S1 evo3) banden, geen trillingen hier. Rijdt als een zonnetje en hoef niet terug naar benzine/diesel _/-\o_

• DUCMANs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03 17:03
Skoda schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:00:
Hoi, Enyaq 17 maart 2022 besteld kon hem op 9 november ophalen maar eerst nog even op vakantie geweest dus gisteren mijn auto opgehaald. Eerste 500 km gereden ohhhh wat is dat toch een zaligheid.
Goed kenteken overigens (y)

• RolfdeVries
Hilco schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:43:
Mijne staat op transport. Wat is ongeveer de gemiddelde tijd voordat je hem kan ophalen?
Weet jij hoeveel tijd er zat tussen productie en transport?

• lennart218
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
Afgelopen dinsdag mail gehad vanuit de dealer (honeymoonnet) dat de auto die dag in productie ging.
Nu maar hopen dat deze gemaakt wordt/is.. hopelijk snel op transport...hoe lang nog?

[Voor 48% gewijzigd door lennart218 op 08-12-2022 17:28]

• Pluimpje9
Iemand een idee hoelang van transport naar dealer duurt?

• mr_jows
Pluimpje9 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:35:
Iemand een idee hoelang van transport naar dealer duurt?
Is al eerder gevraagd. Twee weken meestal.

• Pluimpje9
mr_jows schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:45:
[...]

Is al eerder gevraagd. Twee weken meestal.
Bedankt! ik dacht dat was toen er een transport probleem was, vandaar mijn vraag opnieuw.

• Hilco
Ik heb hem afgelopen vrijdag opgehaald, precies 2 weken. Anderhalf week transport naar nederland, en dinsdag belden ze mij dat hij vorige week zou komen en ik hem die vrijdag op kon halen. Transport in nederland en keuring kan dus een paar dagen zijn. Ik denk dat ze zelf ook zoveel mogelijk er door heen willen drukken dit jaar

• Pluimpje9
Hilco schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:34:
Ik heb hem afgelopen vrijdag opgehaald, precies 2 weken. Anderhalf week transport naar nederland, en dinsdag belden ze mij dat hij vorige week zou komen en ik hem die vrijdag op kon halen. Transport in nederland en keuring kan dus een paar dagen zijn. Ik denk dat ze zelf ook zoveel mogelijk er door heen willen drukken dit jaar

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!

Mooie auto. Veel plezier ermee.

• SeZo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-01 10:38
Iemand enig idee wat de indicatie is van de levertijd dat zodra de auto op de trein staat - naar Nederland komt?

• Skoda
SeZo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:30:
Iemand enig idee wat de indicatie is van de levertijd dat zodra de auto op de trein staat - naar Nederland komt?
Weekje maar bij mij heeft hij ook nog 2 weken bij PON gestaan en toen nog een week naar de Dealer

• mr_jows
Die software van de navigatie i.c.m. Laadstops is trouwens wel erg slecht. Zelfs op 200m van mijn huis (8% en 29km resterend) gaf de navi aan dat mn huidige energieverbruik niet toereikend zou zijn en ik dus naar een laadplek moest. 🙈

• Viewlite
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:11
matthijscamp schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:31:

Wat is de status bij jou, gaat levering dit jaar nog lukken? Mijn auto wordt als het goed is komende week geproduceerd...

• matthijscamp
Viewlite schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:30:
[...]

Wat is de status bij jou, gaat levering dit jaar nog lukken? Mijn auto wordt als het goed is komende week geproduceerd...
Nope, leveren dit jaar gaat niet meer lukken... Is afgelopen week gebouwd als het goed is, nog geen zichtbare verandering in Honeymoonnet. Ze zeggen nu week 2 leveren.
Ben er inmiddels wel achter dat dit geen invloed heeft op SEPP, datum van aanvraag en bestellen is hierin bepalend gelukkig.

• Viewlite
Tsja die levertijden blijven enorm lang. Als de dealer gelijk krijgt wacht ik er straks precies een jaar op… gelukkig heb jij gewoon de SEPP en is die levertijd daarop niet van invloed!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Nou ik meld mij ook maar.

Members only: Levering
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-03 11:35
Ik heb intussen een update gekregen van de dealer (België).
De productieweek is bekend, week 51 van '22 :)
Ik mag hem in de loop van januari/februari bij de dealer verwachten. Dat zal dus 16 maand levertijd worden voor mij (in bestelling sinds sept '21)

• Dennis__
  • Laatst online: 21:51
Net gebeld voor een afspraak. Momenteel levering maart 2024 voor de gewone Enyaq IV

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23:39
Dennis__ schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:06:
Net gebeld voor een afspraak. Momenteel levering maart 2024 voor de gewone Enyaq IV
Damn! Niet normaal zeg wat een levertijd. Maar het kan altijd erger….een collega wacht dadelijk al bijna 2 jaar op levering van de Audi Q4….🙃

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14

Boedha

Niks

In maart besteld, en 21-11 afgeleverd. Foto's volgen nog, regent te hard...

Enyaq Coupe RS in racing blue.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• Pluimpje9
Maart 2022 besteld, volgende week vrijdag ophalen!
Enyaq RS

• Nemz
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:15
Maart 2022 besteld, volgende week woensdag ophalen !
Enyaq coupe RS

• matthijscamp
Info uit Honeymoonnet wordt steeds leuker... Ik dacht dat de productieweek gepland goed nieuws was en een klein beetje houvast, maar helaas schuift deze dus gewoon mee door.
Geplande productieweek was eerst week 50, vorige week 51 en gisteren weer vrolijk veranderd naar week 52. Geplande leverweek staat nog wel op week 2, maar veel vertrouwen heb ik daar niet meer in

• Viewlite
matthijscamp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:36:
Geplande productieweek was eerst week 50, vorige week 51 en gisteren weer vrolijk veranderd naar week 52.
Staat er niet ergens een definitieve productiedatum? Pas als je die ziet staan, staat de productie vast volgens mij…

• matthijscamp
Viewlite schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 14:53:
[...]

Staat er niet ergens een definitieve productiedatum? Pas als je die ziet staan, staat de productie vast volgens mij…
Dat dacht ik dus ook, maar deze is nu al elke week opgeschoven... Met nu dus:

Vooral die week 33 doet nog steeds zeer als ik er naar kijk

• Viewlite
matthijscamp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:19:
[...]

Vooral die week 33 doet nog steeds zeer als ik er naar kijk
Dat snap ik… zuur zeg. Dacht ook dat stap 2 een echte definitieve productiedatum was. Zal de mijne ook wel weer vertraagd zijn, die stond voor 24 dec definitief gepland. Helaas geen honeymoonnet, dus morgen dealer maar even bellen.

• stefanmarchal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-03 18:46
Viewlite schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:34:
[...]

Dat snap ik… zuur zeg. Dacht ook dat stap 2 een echte definitieve productiedatum was. Zal de mijne ook wel weer vertraagd zijn, die stond voor 24 dec definitief gepland. Helaas geen honeymoonnet, dus morgen dealer maar even bellen.
Honeymoon geeft bij mij nog stap 1 terwijl die nu op transport moet staan volgens de dealer. Wel zie ik op honeymoon wat details over de auto, ik vind het wel vreemd dat er verschillende bronnen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door stefanmarchal op 28-12-2022 11:37]

||

• Straalman100
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:09
matthijscamp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:36:
Info uit Honeymoonnet wordt steeds leuker... Ik dacht dat de productieweek gepland goed nieuws was en een klein beetje houvast, maar helaas schuift deze dus gewoon mee door.
Geplande productieweek was eerst week 50, vorige week 51 en gisteren weer vrolijk veranderd naar week 52. Geplande leverweek staat nog wel op week 2, maar veel vertrouwen heb ik daar niet meer in
Hier hetzelfde, IV80 ZL besteld december 2021.
Nadat het hele jaar de leverdatum opschoof, eindelijke een definitieve productieweek, week 51 en stap 2 in honeymoon.
In week 51 geen veranderingen, nu staat de productieweek op 52 en nog steeds stap 2.

We wachten maar weer af, maar wel lichte frustratie omdat ze kennelijk bij Skoda niet echt volgordelijk produceren.

• Viewlite
stefanmarchal schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:36:
[...]

Honeymoon geeft bij mij nog stap 1 terwijl die nu op transport moet staan volgens de dealer. Wel zie ik op honeymoon wat details over de auto, ik vind het wel vreemd dat er verschillende bronnen zijn.
Je moet even in het 'onderwater' scherm kijken (CTRL+SHFT+I in chrome), daar vind je meer info. Ik weet niet precies waar, ik heb geen honeymoonnet.

Volgens mijn dealer is ook mijn auto weer opgeschoven, wordt deze week geproduceerd, maar vandaag nog niet in productie :'( . Leverweek staat nu wel op week 3 (i.p.v. eerst week 7). Afwachten maar. Lijkt toch een kleine kerst-hickup in de productie die niet in het planningssysteem was voorzien :? .

• lennart218
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:29
lennart218 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:26:
Afgelopen dinsdag mail gehad vanuit de dealer (honeymoonnet) dat de auto die dag in productie ging.
Nu maar hopen dat deze gemaakt wordt/is.. hopelijk snel op transport...hoe lang nog?

[Afbeelding]
Even een update:

Productie: week 49
In Nederland: week 51
Op kenteken: week 52
Ophalen: week 3

Nog even geduld dus....

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
Dennis__ schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:06:
Dat het erg was wist ik, maar ik ga toch maar eens kijken; mijn Kona loopt juli 2024 af :'(

• Viewlite
matthijscamp schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:19:
[...]

Dat dacht ik dus ook, maar deze is nu al elke week opgeschoven... Met nu dus:
[Afbeelding]
Mijn auto staat nu op 'banking'... :'( Leverweek is weer verschoven van week 3 naar week 5.

• matthijscamp
Viewlite schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:47:
[...]

Mijn auto staat nu op 'banking'... :'( Leverweek is weer verschoven van week 3 naar week 5.
Hier is de productieweek vrolijk op week 1 geschoten, maar wel leveren in week 2 .
1 van de 2 klopt niet, ik hoop het eerste...

• Viewlite
@matthijscamp Ik hoop het ook voor jou! Maar zou er maar niet op rekenen. Bel je dealer anders eens, wellicht heeft hij meer of betere info.

@Straalman100 en @stefanmarchal, bij jullie al een update te melden?

Ach, afgaande op de berichten van onze voorgangers op dit forum hadden we natuurlijk al kunnen weten dat er geen touw is vast te knopen aan die productieplanning van Skoda... En zie het zo, het lange wachten heeft ook voordelen. Met een beetje mazzel alle weer beschikbare en nieuwe componenten aan boord, zoals side assist (was een tijd niet leverbaar), de extra parkeersensoren voor trained parking en in ieder geval ME3.1 en wellicht zelfs 3.2 af fabriek...

[Voor 5% gewijzigd door Viewlite op 03-01-2023 15:17]

• stefanmarchal
Vandaag bericht gehad van de dealer, de auto staat tezamen met 72 andere (enyaq's) van de dealer te wachten op transport. Blijkbaar is er vertraging op het spoor wat vaker voorkomt tijdens de kerst periode (volgens de dealer). Ik hoop volgende week een belletje te krijgen voor een afspraak.

||

• Straalman100
Viewlite schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:15:
@matthijscamp Ik hoop het ook voor jou! Maar zou er maar niet op rekenen. Bel je dealer anders eens, wellicht heeft hij meer of betere info.

@Straalman100 en @stefanmarchal, bij jullie al een update te melden?

Ach, afgaande op de berichten van onze voorgangers op dit forum hadden we natuurlijk al kunnen weten dat er geen touw is vast te knopen aan die productieplanning van Skoda... En zie het zo, het lange wachten heeft ook voordelen. Met een beetje mazzel alle weer beschikbare en nieuwe componenten aan boord, zoals side assist (was een tijd niet leverbaar), de extra parkeersensoren voor trained parking en in ieder geval ME3.1 en wellicht zelfs 3.2 af fabriek...
Bij mij was de productieweek weer een week opgeschoven, net als bij @matthijscamp , nu naar week 1, met leverweek 5.
Kijk ik gisteren nog een keer, nog steeds productieweek 1, maar leverweek 12 8)7
Dealer weet ook niets, wacht nu 13 maanden :(

• matthijscamp
Straalman100 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:00:
[...]

Bij mij was de productieweek weer een week opgeschoven, net als bij @matthijscamp , nu naar week 1, met leverweek 5.
Kijk ik gisteren nog een keer, nog steeds productieweek 1, maar leverweek 12 8)7
Dealer weet ook niets, wacht nu 13 maanden :(
Ik denk dat wij dezelfde link hebben gekregen :D
Leverweek 12 staat er bij mij nu ook, alleen wist mijn dealer mij vandaag te vertellen dat hij op Banking staat. En dan Banking zonder chassisnummer bekend wat betekend dat ze een cruciaal onderdeel missen en nog niet zijn gestart met de productie.
Hij heeft wel een voorzichtige schatting gegeven en gaf aan dat de afleverweek aan de voorzichtige kant is. Die schatting was volgens heb de 2e helft van februari, nu maar kijken of wat hij zegt ook werkelijk zo is...
We blijven wachten

• Viewlite
matthijscamp schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:07:
[...]

En dan Banking zonder chassisnummer bekend wat betekend dat ze een cruciaal onderdeel missen en nog niet zijn gestart met de productie.
Ik kreeg van de week exact hetzelfde bericht. Banking zonder chassisnummer... Hebben jullie bijzondere opties besteld? 'Meest bijzondere' bij mij is klimaat+ pakket met verwarmde voorruit en achterbank, is in huidige configurator volgens mij überhaupt niet meer bestelbaar. En daarnaast nog een elektrisch inklapbare trekhaak. Verder nog een paar opties, maar daarbij geen spectaculaire zaken...

• matthijscamp
Viewlite schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:35:
[...]

Ik kreeg van de week exact hetzelfde bericht. Banking zonder chassisnummer... Hebben jullie bijzondere opties besteld? 'Meest bijzondere' bij mij is klimaat+ pakket met verwarmde voorruit en achterbank, is in huidige configurator volgens mij überhaupt niet meer bestelbaar. En daarnaast nog een elektrisch inklapbare trekhaak. Verder nog een paar opties, maar daarbij geen spectaculaire zaken...
Ik heb alleen het Comfort Plus pakket, verder niks bijzonders. Kleur Graphite Grey.
Enige bijzondere hieraan is de elektrische achterklep volgens mij

• Pffff
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-03 20:53
Enyaq IV80 Besteld oktober 2021. Aanvankelijk levering 08/2022. Eind augustus 2022 werd dit 01/2023. Midden november 2022 werd dit mei 2023 en vandaag kreeg ik te horen dat het juni zal worden……
Kan iemand me vertellen wat de oorzaak is want de communicatie bij Skoda?? 🙈🙈🙈

• BE_MR
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 08:55
Pffff schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:42:
Enyaq IV80 Besteld oktober 2021. Aanvankelijk levering 08/2022. Eind augustus 2022 werd dit 01/2023. Midden november 2022 werd dit mei 2023 en vandaag kreeg ik te horen dat het juni zal worden……
Hier besteld begin november 2021, en deze week deze mail ontvangen.

Jammer genoeg geen extra info van dealer of leasing maatschappij. Vertraging wegens COVID-19 lijkt mij ook wat makkelijk, maar wat kan je er aan doen? Niemand weet van iets, zeer frustrerend.

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Beetje meer duidelijkheid voor mijn Enyaq 80 Sportline

Vandaag reactie van de dealer gekregen dat de auto momenteel gepland staat voor transport van de fabriek naar de importeur. Ze zien wel een melding staan dat er vertraging zit op het transport omdat de trein nog niet vol zit. Verwachte aanleverweek staat nu voor week 3-2023.

Fase 3: Transport Fabriek-Pon
Transportmedium
Trein
Transport van
CZE, MLADA BOLESLAV
Transport naar
NLD, LEUSDEN

• azazel1983
  • Laatst online: 19:34
Ik heb begin april 2022 een Enyaq IV60 besteld via de leasemaatschappij.

Eerst aangegeven leverweek 50.
In oktober is dit gewijzigd naar week 9 en in december werd dit week 7.

Laatste week van december gehoord dat de auto nog in 2022 op kenteken gezet zou worden en gister bevestigd gekregen dat de auto in Nederland is.

Week 7 lijkt mij op dit moment nog realistisch dus maar nog even duimen en (ongeduldig) afwachten....

• matthijscamp
Malt1982 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:51:
Beetje meer duidelijkheid voor mijn Enyaq 80 Sportline

Vandaag reactie van de dealer gekregen dat de auto momenteel gepland staat voor transport van de fabriek naar de importeur. Ze zien wel een melding staan dat er vertraging zit op het transport omdat de trein nog niet vol zit. Verwachte aanleverweek staat nu voor week 3-2023.

Fase 3: Transport Fabriek-Pon
Transportmedium
Trein
Transport van
CZE, MLADA BOLESLAV
Transport naar
NLD, LEUSDEN
Hopelijk wacht die trein dan ook op mijn auto!

• Flitz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-01 14:55
Pffff schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:42:
Hetzelfde verhaal hier. Besteld oktober 21. Geen informatie en de dealer weet het niet.

• Straalman100
matthijscamp schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Hopelijk wacht die trein dan ook op mijn auto!
En die van mij :)

Bij mij staat nog steeds dat ze week 1 zouden beginnen met productie (eerst week 51 en daarna 52), mogeljik dat de mijne nu ook status banking zonder chassisnummer heeft.

Wel apart hoor dat ze best wat auto's inplannen voor productie, maar dan kennelijk toch niet produceren. Het lijkt alsof ze zelf elke keer verrast worden dat er iets ontbreekt ofzo en ze toch niet kunnen produceren.
Of er gaan orders voor die kennelijk een andere prio hebben dan die van ons..

• Jermo
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-03 23:59
Deze berichten klinken mij bekend in de oren. Nov 2021 besteld met gewenste levering wk 44 2022. De auto staat nu een week of 3 “op transport”. Verder is er radiostilte. Zolang ik zelf niet om een update vraag krijg is er geen enkele communicatie vanuit lm of dealer. Levering wordt keer op keer uitgesteld…

• Straalman100
Tot vanochtend stond er nog dat de productie week 1 zou beginnnen, zonder daadwerkelijk bericht dat men begonnen was.

Vanmiddag was de productie week 2 (deze week) en gelijk bericht dat men gestart was met productie!

Afwachten maar, maar in ieder geval weer een stap verder in het proces

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Pizzaman schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:23:
Nou ik meld mij ook maar.

***members only***
Gisteren te horen gekregen dat de auto ‘onderweg’ is. Waarheen en wat dat betekent voor de levertijd is onbekend… Overigens ook een Sportline.

[Voor 4% gewijzigd door Pizzaman op 12-01-2023 20:10]

• matthijscamp
Straalman100 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:33:
Tot vanochtend stond er nog dat de productie week 1 zou beginnnen, zonder daadwerkelijk bericht dat men begonnen was.

Vanmiddag was de productie week 2 (deze week) en gelijk bericht dat men gestart was met productie!

Afwachten maar, maar in ieder geval weer een stap verder in het proces
Nog steeds heb ik het vermoeden dat wij dezelfde link hebben! Woensdagochtend 09:00 uur mail gehad dat ze zijn gestart met productie. Wel nog steeds zonder een voor mij zichtbaar chassisnummer.

• stefanmarchal
Onze auto is vandaag bij de dealer aangekomen, was voor de dealer ook een verrassing!

Nu aftellen tot het moment dat we hem gaan afhalen!

||

• Straalman100
matthijscamp schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Nog steeds heb ik het vermoeden dat wij dezelfde link hebben! Woensdagochtend 09:00 uur mail gehad dat ze zijn gestart met productie. Wel nog steeds zonder een voor mij zichtbaar chassisnummer.
Hmm, misschien hebben ze een foutje gemaakt en hetzelfde productienummer aan onze orders toegekend en maken ze er 1 voor ons gezamenlijk ;)
Welke dagen wil jij hem? :X

Hier ook nog geen chassisnummer.

• matthijscamp
Straalman100 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:27:
[...]

Hmm, misschien hebben ze een foutje gemaakt en hetzelfde productienummer aan onze orders toegekend en maken ze er 1 voor ons gezamenlijk ;)
Welke dagen wil jij hem? :X

Hier ook nog geen chassisnummer.
Haha, pak ik de even weken en jij de oneven weken dan? :P

Inmiddels wel een chassisnummer trouwens _/-\o_

• azazel1983
  • Laatst online: 19:34
azazel1983 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:34:
Ik heb begin april 2022 een Enyaq IV60 besteld via de leasemaatschappij.

Eerst aangegeven leverweek 50.
In oktober is dit gewijzigd naar week 9 en in december werd dit week 7.

Laatste week van december gehoord dat de auto nog in 2022 op kenteken gezet zou worden en gister bevestigd gekregen dat de auto in Nederland is.

Week 7 lijkt mij op dit moment nog realistisch dus maar nog even duimen en (ongeduldig) afwachten....
Vandaag de link van de dealer binnengekregen voor het inplannen van de aflevering: eerste mogelijkheid 8 februari maar gelijk vastgelegd!

• Straalman100
matthijscamp schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Haha, pak ik de even weken en jij de oneven weken dan? :P

Inmiddels wel een chassisnummer trouwens _/-\o_
Hmm, hier nog geen chassisnummer :'(

• matthijscamp
Straalman100 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 08:28:
[...]

Hmm, hier nog geen chassisnummer :'(
Dan is het gelukkig toch niet dezelfde auto! Gisteren de mail gehad dat hij onderweg is naar Nederland namelijk, zou het dan eindelijk zover zijn?

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Bij mij is het chassinummer wel bekend alleen is de verwachte leverweek van 3 naar 6 gegaan.

• Viewlite
Bij mij nog steeds banking zonder chassisnummer... maar nog wel leverweek 5 :S

• Straalman100
Viewlite schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:18:
Bij mij nog steeds banking zonder chassisnummer... maar nog wel leverweek 5 :S
Die van mij is volgens honeymoon vorige week in productie gegaan, maar staat op banking zonder chassisnummer.
In honeymoon is vandaag de leverweek verschoven van 12 naar 14. In het systeem van de dealer staat levering week 5 en volgens de dealer zou dat dezelfde info moeten zijn als in honeymoon staat...

Onnavolgbaar allemaal :(

@matthijscamp fijn dat die van jou onderweg lijkt te zijn

• matthijscamp
Toch blijf ik me wel verbazen over deze verschillen allemaal. Mijn auto is dan wel onderweg (?), maar de verwachtte afleverweek staat nog wel op week 7. Was vanmorgen nog week 12.
Kan dit alles nog niet helemaal kloppend krijgen in mijn hoofd...

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:53
Ik ben op zoek naar en link van honeymoon om mijn lease bestelling te volgen.
Bij de A-point dealer update zie ik alleen de verwachte afleverweek. Ben benieuwd naar datum productie en transport. ( kenmerk 202111) Wie o wie ?

• stefanmarchal
Bij mij nog steeds stap 1 maar heb al wel een afspraak om hem af te halen. Iedereen succes met de onduidelijke planning/levering van de auto.

||

• matthijscamp
edelf schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:35:
Ik ben op zoek naar en link van honeymoon om mijn lease bestelling te volgen.
Bij de A-point dealer update zie ik alleen de verwachte afleverweek. Ben benieuwd naar datum productie en transport. ( kenmerk 202111) Wie o wie ?
Dit is een persoonlijke link welke je van de dealer krijgt. Zou je vraag daar stellen, denk niet dat iemand anders je hier aan kan helpen
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee