Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste
Acties:

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 22:47
Aflever update:

Private lease besteld in de actie (eerste week maart).
- Black magic
- Comfort pakket
- Klimaat pakket

Volgende week donderdag aflevering

• MK89
  • Laatst online: 22-01-2023
Vandaag mijn Enyaq PL model opgehaald. Besteld in februari bij TB Breda.

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-10 13:45
Voor mij is het wachten ook begonnen.
Ik heb een Enyaq Coupé Business Edition besteld. Er zijn weinig opties meer te kiezen dus mijn enige opties zijn:
  • Moon White
  • Vega 20 inch lichtmetaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dC-VLuz8k2JjSj6XRu0JyrDdpYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WPSaPRf9ffUGOFLaZv5jKLQc.png?f=user_large

Ik heb gisteren de link naar honeymoonnet gekregen. Vooralsnog staat de productie op 2022-49 en de levering 2022-52. We gaan zien welke kanten dit nog op gaat schuiven 🤞

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Race Blue 80x Sportline. Zakelijke lease. 9 Nov 2021 besteld, afgelopen vrijdag geleverd door Pon. Weekje eerder dan aangegeven bij bestelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNlo1fXJw7fBgUja-LRZzk2u63A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihfZBmdnvYvvbBeeT99Y0bPQ.jpg?f=fotoalbum_large
M.u.v. 360 view zit alles er op wat besteld was. Zelfs Side Assist waarvan verwacht werd dat het er niet op zou zitten.

Uitgerust met ME3.0 maar moest nog kleine update uitvoeren om te kunnen koppelen aan Skoda Connect. Download van de update liep vast maar na kort zekering 19 te hebben verwijderd, werkte het prima.

Wat een heerlijke auto. Reed hiervoor VW Passat GTE en wilde nu volledig elektrisch. Contrast met Renault Megane diesel, die ik ter overbrugging reed, kan niet groter zijn.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

• dvx76
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
efbeel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:31:
M.u.v. 360 view zit alles er op wat besteld was.
Weeral niet. Ik zal de hoop dan maar opgeven denk ik. Ik zal het over een drietal weken zien.

Wat ik echt niet snap is dat bijna geen enkele dealer hier op voorhand iets van lijkt te weten. Toch sterk. En vooral, waarom staat de optie dan nog steeds vermeld op de configurator, zowel NL als BE… 8)7

• efbeel
dvx76 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Weeral niet. Ik zal de hoop dan maar opgeven denk ik. Ik zal het over een drietal weken zien.

Wat ik echt niet snap is dat bijna geen enkele dealer hier op voorhand iets van lijkt te weten. Toch sterk. En vooral, waarom staat de optie dan nog steeds vermeld op de configurator, zowel NL als BE… 8)7
Via forums zoals deze ben ik met de vraag over wel of geen 360 in april naar mijn dealer gegaan. Die had dan wel een lijst ontvangen met bestelde auto's waarvoor de 360 niet meer geleverd zou gaan worden, maar mijn bestelling stond daar niet bij. Navraag bij de importeur gaf geen duidelijkheid. Mijn dealer adviseerde er maar niet op te rekenen want dit zou gelden voor alle bestellingen.
En inderdaad, geen 360 bij aflevering. Nog steeds weet mijn dealer niet waarom mijn auto niet op dat lijstje heeft gestaan. Het past wel in het patroon van gebrekkige communicatie tussen Skoda en dealers.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 17:09
Race Blue 80x Sportline. Zakelijke lease. 9 Nov 2021 besteld, afgelopen vrijdag geleverd door Pon. Weekje eerder dan aangegeven bij bestelling.

[Afbeelding]
M.u.v. 360 view zit alles er op wat besteld was. Zelfs Side Assist waarvan verwacht werd dat het er niet op zou zitten.

Uitgerust met ME3.0 maar moest nog kleine update uitvoeren om te kunnen koppelen aan Skoda Connect. Download van de update liep vast maar na kort zekering 19 te hebben verwijderd, werkte het prima.

Wat een heerlijke auto. Reed hiervoor VW Passat GTE en wilde nu volledig elektrisch. Contrast met Renault Megane diesel, die ik ter overbrugging reed, kan niet groter zijn.
Vraagje, wat zorgt voor de licht paarse gloed op de voorruit? Is dat van de folie t.b.v. voorruitverwarming?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Mastehose

[Afbeelding]

Waanzinnige kleur dat Race Blue.
Helaas niet de mogelijkheid gehad deze te kiezen ivm voorraad model. Maar had graag deze kleur gekozen!

Veel plezier ervan!

• efbeel
Oggy schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:42:
[...]

Vraagje, wat zorgt voor de licht paarse gloed op de voorruit? Is dat van de folie t.b.v. voorruitverwarming?
Was mij nog niet opgevallen. Kan ook zijn door de spiegeling van de muur van het huis

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Betrof dit de "updaten van de handleiding" update? die lukt bij mij nmlk ook niet

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• efbeel
Wilde schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:54:
[...]

Betrof dit de "updaten van de handleiding" update? die lukt bij mij nmlk ook niet
Precies die. Maar die bevat ook verbeteringen voor het aanmelden bij Skoda Connect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URO5I7G_3U9kLLk6uUvKYEY4Sys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wQwivhWXpAjo7EAATMlwqcfp.jpg?f=fotoalbum_large

• Wilde
  • Niet online
Top dank je. Dan ga ik ook maar 's de zekering 19 eruit halen. Beetje jammer dat 't moet, maar ok ;)

• Verhagen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-04 14:40
Gisteren weer eens contact gezocht met de dealer, aangezien de auto inmiddels al meer dan 3 weken op transport zou zijn naar de importeur. En ik de geplande afleverweek zag opschuiven van week 30 naar 31 en vervolgens naar 32.

Helaas kon de dealet mij ook niet vertellen wat de auto precies uithangt…. Ergens is er een vertraging opgetreden in het transport, maar niemand weet waar!

Zijn er meer van jullie met soortgelijke ervaringen? En wat heeft dat met jullie levertijden gedaan?

• efbeel
Verhagen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:48:
Gisteren weer eens contact gezocht met de dealer, aangezien de auto inmiddels al meer dan 3 weken op transport zou zijn naar de importeur. En ik de geplande afleverweek zag opschuiven van week 30 naar 31 en vervolgens naar 32.

Helaas kon de dealet mij ook niet vertellen wat de auto precies uithangt…. Ergens is er een vertraging opgetreden in het transport, maar niemand weet waar!

Zijn er meer van jullie met soortgelijke ervaringen? En wat heeft dat met jullie levertijden gedaan?
Hier ook. 4 juni bericht gehad dat de auto onderweg is naar NL. Pas op 4 juli bij de dealer. Tussentijds wist de dealer niet waar hij bleef: "weten pas welke auto's bij ons worden afgeleverd als de oplegger voor de deur staat".
Daarna afspraak ingepland voor ophalen (werkplaats capaciteit): werd de 15e.
Waar de auto dan in die 4 weken geweest is? Dealer heeft ook geen idee.

• Verhagen
efbeel schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:19:
[...]

Hier ook. 4 juni bericht gehad dat de auto onderweg is naar NL. Pas op 4 juli bij de dealer. Tussentijds wist de dealer niet waar hij bleef: "weten pas welke auto's bij ons worden afgeleverd als de oplegger voor de deur staat".
Daarna afspraak ingepland voor ophalen (werkplaats capaciteit): werd de 15e.
Waar de auto dan in die 4 weken geweest is? Dealer heeft ook geen idee.
Hmm, dat geeft te denken over hoeverre Skoda de boel momenteel onder controle heeft :F

Het vreemde daarbij is dat de auto volgens Honeymoonnet nog in het productieproces zit. Inmiddels al bijna 1,5 maand en dat volgens het systeem van de dealer de status op “productie afgerond - vertraging tijdens transport naar importeur” staat, er is volgens het dealersysteem dus ook geen sprake van “banking”. Dan ontgaat mij de meerwaarde van Honeymoonnet ook een beetje. Mijn vrouw heeft gelijktijdig een Peugeot E-2008 besteld, die kreeg van de dealer een geplande afleverweek en geen portal. Uiteindelijk wordt deze auto gewoon een week eerder afgeleverd, ik geloof dat ik dat dan liever had gehad 😬

[ Voor 34% gewijzigd door Verhagen op 22-07-2022 16:10 ]

• kevinbog
  • Laatst online: 12-09 14:22
Levertijden in NL 4-5 maanden, in BE 14-15 maanden...

Is de reden dat NL een grotere markt is voor EVs?
Maar dat is stilaan wel een self-fulfilling profecy....

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-10 12:19
kevinbog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:42:

Ik weet niet hoe je bij de levertijd voor NL van 4 -5 maanden kom? Maar zie hier in deze forum wel langere levertijden. Zelf zit ik al op 8 maanden! Waarschijnlijk heb je de levertijden van de PL hier genoemd.

• virtualj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-10 15:14
Eindelijk vooruitgang!
Was na meer dan een jaar zonder updates eindelijk ingepland voor week 33 (= midden augustus) maar vorige week zag ik dat de status naar "In production" was gegaan en vandaag staat het op "Produced".

"Estimated_Date_in_EK__c" is ook vervroegd van eind augustus naar 18 augustus. Iemand een idee wat die Estimated_Date_in_EK__c is? Is dat een schatting van de aflevering bij de dealer/klant?
De dealer had me gezegd dat na productie de wagen binnen 2 weken bij hen zou zijn. Maar van wat ik hier al heb gelezen lijkt me dat niet echt realistisch.

• kevinbog
PGro3772 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet hoe je bij de levertijd voor NL van 4 -5 maanden kom? Maar zie hier in deze forum wel langere levertijden. Zelf zit ik al op 8 maanden! Waarschijnlijk heb je de levertijden van de PL hier genoemd.
OK maak er 4-10 (?) maanden van dan... Ikzelf ben momenteel al bijna 11 maanden aan het wachten, zonder concreet vooruitzicht. Status op Myskoda staat nog steeds op 'ordered'. Ik verwacht niet dat ik morgen ineens een telefoon krijg dat hij geleverd is ;)

• Divino83
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-07 12:25
kevinbog schreef op maandag 25 juli 2022 @ 09:42:

Importeurs dienen slots te reserveren voor de bouw van een wagen in de fabriek. Blijkbaar heeft Dieteren (BE importeur) het succes van de Enyaq verkeerd ingeschat en zijn er veel minder slots gereserveerd dan er auto's gebouwd moeten worden. Dixit mijn dealer

Ik wacht momenteel 1 jaar op de mijne.

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
virtualj schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:33:
Eindelijk vooruitgang!
Was na meer dan een jaar zonder updates eindelijk ingepland voor week 33 (= midden augustus) maar vorige week zag ik dat de status naar "In production" was gegaan en vandaag staat het op "Produced".

"Estimated_Date_in_EK__c" is ook vervroegd van eind augustus naar 18 augustus. Iemand een idee wat die Estimated_Date_in_EK__c is? Is dat een schatting van de aflevering bij de dealer/klant?
De dealer had me gezegd dat na productie de wagen binnen 2 weken bij hen zou zijn. Maar van wat ik hier al heb gelezen lijkt me dat niet echt realistisch.
Mijn wagen was na productie in 2 weken bij de dealer. Ging quasi meteen na productie op status importer transport, daarna 2 dagen bij importeur en meteen door naar dealer. Heeft dan nog 2 weken geduurd omwille van verlof, keuring en ander zaken voor ik er om kon. Nu is het wel het moment om wat druk er op te zetten...
Je bent er bijna... En geloof me ik rij nu bijna 2 weken rond, schitterende wagen!

• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-08 17:30
Update 26/07: voorraad actie PL, status is nu "einde productie".

Aanleverweek was (is?) week 34.

Heeft iemand ervaring hoelang het duurt vanaf status "einde productie" tot ophalen bij de dealer?

• GoolseKruik
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb zojuist bericht gekregen van de dealer dat ik mijn auto volgende week woensdag mag ophalen

Pl actie. Besteld eind februari. Originele leverweek was 33

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-10 21:12
Zojuist door de dealer bevestigd. IV60 (PL) in productie, auto ophalen wk36-37 bij de dealer.
Auto heb ik in april besteld bij de dealer maar deze auto’s waren al vooraf gereserveerd (500stuks)

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

• aruguy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08-2023
Eindelijk! Ik kreeg een e-mail van de dealer, zodat ik kan plannen wanneer ik de auto wil ophalen. Ik heb mijn auto op 22 januari besteld en hij zou in de week 35 afgeleverd worden, maar nu kan ik hem in de week 31 ophalen.🎉

• kevinbog
Enyaqs geproduceerd na de retooling die nu gaande is, zullen volgens mijn dealer MY23 zijn.
Ik weet niet wat de impact is op de opties, aangezien die paketten van MY23 anders anders zijn dan MY22.

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 16:50
kevinbog schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:29:
Enyaqs geproduceerd na de retooling die nu gaande is, zullen volgens mijn dealer MY23 zijn.
Ik weet niet wat de impact is op de opties, aangezien die paketten van MY23 anders anders zijn dan MY22.
Kreeg vandaag hetzelfde van mijn dealer te horen. Afgelopen week heeft die geen nieuwe Enyaqs geleverd gekregen, en de fabriek zou in totaal 4 weken dicht zijn om de MY23 door te voeren.

Alles wat daarna geleverd wordt lijkt dus MY23 te zijn. Maar wat dat precies inhoudt? Hoe wordt er een vertaalslag gemaakt van de opties van de MY22 naar de MY23?

Mijn Enyaq heeft een productie reservering voor week 33. Eerst zien dan geloven...

• PGro3772
kevinbog schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 13:29:
Wat wil dit dan zeggen als je auto in november 2021, met een specifieke config is besteld en nog niet in productie is? Weet iemand dit?

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-10 13:09
PGro3772 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Wat wil dit dan zeggen als je auto in november 2021, met een specifieke config is besteld en nog niet in productie is? Weet iemand dit?
Heb je al eens gebeld naar je dealer wat de status is?

Ik heb gisteren van mijn dealer vernomen, na zelf weer gebeld te hebben, dat de ZL auto vorige week in productie is genomen en reeds op de trein staat.

Besteld in januari met genoeg opties.

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 17:09
Euhm.. gekke vraag...

Maar is jullie bestuurdersstoel ook niet 100% gecentreerd op het stuurwiel? Als je niks merkt, niet opzoeken!!! Mijn eigen ervaring is dat het stuur ong. een halve centimeter tot een hele centimeter naar links staat t.o.v. midden van het zitvlak. Dit werkt dus ook door tot in het instrumentarium en de heads-up-display.

:(
Heb trouwens elektrische stoelen.

Verkeerde topic zoals door een ander is aangegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Oggy op 29-07-2022 16:15 . Reden: verkeerde topic ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• John3Sen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-12-2023
Balen, half december 2021 besteld met verwachting juni 2022. Helaas geen auto.... vandaag update uit systeem gekregen, nog eens 3 maanden wachten..... Diep teleurgesteld, kijken wat de mogelijkheden zijn voor andere auto

• kevinbog
PGro3772 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:26:
[...]
Als dat een bestelling in BE is wellicht niet nee. Je kan op myskoda de status vinden (zoek op f12 in dit topic voor how to). Hier besteld sept 21 en nog steeds op 'ordered'

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-10 20:41
Elke keer als ik naar Nederland ga, valt het mij op hoeveel Enyaqs er daar wel niet rondrijden.
In België is dit nog steeds een zeldzaam zicht.
Ik ben benieuwd wanneer ze massaal in het verkeer zullen te zien zijn in België. Want volgens mij moet deze auto toch wel een lease toppertje zijn.
Oggy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:24:
Euhm.. gekke vraag...

Maar is jullie bestuurdersstoel ook niet 100% gecentreerd op het stuurwiel? Als je niks merkt, niet opzoeken!!! Mijn eigen ervaring is dat het stuur ong. een halve centimeter tot een hele centimeter naar links staat t.o.v. midden van het zitvlak. Dit werkt dus ook door tot in het instrumentarium en de heads-up-display.

:(
Heb trouwens elektrische stoelen.
De meeste auto's hebben dit. Bij de een is het wat duidelijker dan bij de ander.
Maar dit hoort eigenlijk in het andere Enyaq topic.

[ Voor 23% gewijzigd door this op 29-07-2022 14:45 ]

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
this schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:41:
Elke keer als ik naar Nederland ga, valt het mij op hoeveel Enyaqs er daar wel niet rondrijden.
In België is dit nog steeds een zeldzaam zicht.
Ik ben benieuwd wanneer ze massaal in het verkeer zullen te zien zijn in België. Want volgens mij moet deze auto toch wel een lease toppertje zijn.

[...]

De meeste auto's hebben dit. Bij de een is het wat duidelijker dan bij de ander.
Maar dit hoort eigenlijk in het andere Enyaq topic.
Ik zie ze ook steeds vaker rijden in mijn omgeving, maar dat wil ik nog best wijten aan frequency illusion. ;)

• Jean-Paul Naets
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-09-2022
Gisteren wagen mogen gaan ophalen, besteld in mei 2021, 5 maanden later geleverd dan voorzien.
Al goed dat ik via F12 het proces kon opvolgen, via de dealer kwam er niet veel info.

• this
Martinez- schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Ik zie ze ook steeds vaker rijden in mijn omgeving, maar dat wil ik nog best wijten aan frequency illusion. ;)
Die illusie heb ik niet, want ik let op Enyaqs ongeacht waar ik ben.
Het kan hooguit toeval zijn dat ik in Nederland net op plaatsen kom waar de Enyaq populairder is, waardoor ik een verkeerd beeld kan krijgen over de aantallen.

[ Voor 21% gewijzigd door this op 30-07-2022 10:36 ]

• Divino83
Jean-Paul Naets schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:38:
Gisteren wagen mogen gaan ophalen, besteld in mei 2021, 5 maanden later geleverd dan voorzien.
Al goed dat ik via F12 het proces kon opvolgen, via de dealer kwam er niet veel info.
Tja België en Enyaqs... Hier op vakantie in Denemarken rijden ze ook veel rond. Ik hoop de mijne rond september oktober te mogen ontvangen.

Vraagje. Heb jij nu ook de nieuwe software en hardware (sensoren aan de zijkant)? Hoe zit het met de opties die je besteld had? Zijn deze allen voorzien of zitten er minder of meer opties op?

• Jean-Paul Naets
Divino83 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Tja België en Enyaqs... Hier op vakantie in Denemarken rijden ze ook veel rond. Ik hoop de mijne rond september oktober te mogen ontvangen.

Vraagje. Heb jij nu ook de nieuwe software en hardware (sensoren aan de zijkant)? Hoe zit het met de opties die je besteld had? Zijn deze allen voorzien of zitten er minder of meer opties op?
Inderdaad versie 3.0.0 en zij sensoren, 360° view is er niet bij, ik heb nu parc assit.
Verbinden met GSM lukt niet, volgende week naar de garage, voor een auto van 55k mogen ze dit zelf in orde brengen

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Jean-Paul Naets schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:43:
[...]

Inderdaad versie 3.0.0 en zij sensoren, 360° view is er niet bij, ik heb nu parc assit.
Verbinden met GSM lukt niet, volgende week naar de garage, voor een auto van 55k mogen ze dit zelf in orde brengen
Staat er niet boven je scherm een 1 of een 2 bij mij moest ik een navigatie update doen. Toen lukte het wel om telefoon te koppelen

• Jean-Paul Naets
Pdro schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:05:
[...]

Staat er niet boven je scherm een 1 of een 2 bij mij moest ik een navigatie update doen. Toen lukte het wel om telefoon te koppelen
Staat daar inderdaad, soms 1 soms 2, waar moet je die update doen?

• Pdro
Jean-Paul Naets schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Staat daar inderdaad, soms 1 soms 2, waar moet je die update doen?
Het scherm naar beneden doen met je vinger in het midden, dan staat daar wat je moet doen.

• Mister V
  • Laatst online: 28-05-2023
Jean-Paul Naets schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:38:
Hoe lang is het jullie ervaring met het wachten tot die bij de dealer stond? Ik lees/hoor uiteenlopende dingen: van 1 week (vooral :)F ) later tot 6 weken :)B wachten zonder te weten waar die uithangt.

Mijne is besteld juni 2021 :)B en met ook 5 maand vertraging uiteindelijk geproduceerd. Nu al 2 weken op transport, zonder bevestiging van afleverdatum.

Totale gebrek aan communicatie vanuit Skoda/dealers blijft een drama...

• Jean-Paul Naets
Pdro schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Het scherm naar beneden doen met je vinger in het midden, dan staat daar wat je moet doen.
Bedankt, het is gelukt en ben ook geconnecteerd.
Wat zou men zijn zonder de hulp dit forum!

• Jean-Paul Naets
Mister V schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:29:
[...]

Hoe lang is het jullie ervaring met het wachten tot die bij de dealer stond? Ik lees/hoor uiteenlopende dingen: van 1 week (vooral :)F ) later tot 6 weken :)B wachten zonder te weten waar die uithangt.

Mijne is besteld juni 2021 :)B en met ook 5 maand vertraging uiteindelijk geproduceerd. Nu al 2 weken op transport, zonder bevestiging van afleverdatum.

Totale gebrek aan communicatie vanuit Skoda/dealers blijft een drama...
Heeft 5 weken geduurd vanaf dat de wagen geproduceerd was tot ik hem kon afhalen.
Wel 2 weken in de garage gestaan om "klaar" te maken.

• Pdro
Jean-Paul Naets schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:38:
[...]

Bedankt, het is gelukt en ben ook geconnecteerd.
Wat zou men zijn zonder de hulp dit forum!
Super fijn

• Verhagen
Verhagen schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:15:
[...]

Hmm, dat geeft te denken over hoeverre Skoda de boel momenteel onder controle heeft :F

Het vreemde daarbij is dat de auto volgens Honeymoonnet nog in het productieproces zit. Inmiddels al bijna 1,5 maand en dat volgens het systeem van de dealer de status op “productie afgerond - vertraging tijdens transport naar importeur” staat, er is volgens het dealersysteem dus ook geen sprake van “banking”. Dan ontgaat mij de meerwaarde van Honeymoonnet ook een beetje. Mijn vrouw heeft gelijktijdig een Peugeot E-2008 besteld, die kreeg van de dealer een geplande afleverweek en geen portal. Uiteindelijk wordt deze auto gewoon een week eerder afgeleverd, ik geloof dat ik dat dan liever had gehad 😬
Inmiddels is er een nieuw hoofdstuk in deze soap…. De auto is inmiddels terecht, maar vorige week belde de dealer mij met de mededeling dat de levering alsnog zou verschijnen van week 32 naar week 35. De reden daarvan is dat er vorige week werkzaamheden zijn geweest aan het spoor richting Pon, waardoor de auto niet bij de importeur kan komen…. Nu is het mij een raadsel waarom 1 week werkzaamheden leiden tot 3 weken later leveren, maar goed het zal… 8)7

Hopelijk over 4 weken dan toch écht goed nieuws :*)

• GoolseKruik
  • Laatst online: 27-10-2024
Lijkt mij sterk. Die van mij is vorige week bij de dealer aangekomen via pon. Morgen ophalen.

[ Voor 112% gewijzigd door GoolseKruik op 02-08-2022 21:57 ]

• Verhagen
GoolseKruik schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:55:
Lijkt mij sterk. Die van mij is vorige week bij de dealer aangekomen via pon. Morgen ophalen.
De website van ProRail meldde vorige week wel werkzaamheden aan het “Ponlijntje”, dus mogelijk is jouw auto nog net op tijd over het spoor daar aangekomen en was die van mij met de volgende trein net te laat…. Het vreemde blijft alleen dat 1 week geen spoor leidt tot 3 weken vertraging

• this
Verhagen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:56:
[...]Het vreemde blijft alleen dat 1 week geen spoor leidt tot 3 weken vertraging
Maar als er gigantisch veel auto's in die ene week vastzaten, kan dat misschien genoeg extra werk opleveren waardoor jou auto pas na 2 weken aan de beurt komt.

• PGro3772
Verhagen schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:04:
[...]

Inmiddels is er een nieuw hoofdstuk in deze soap…. De auto is inmiddels terecht, maar vorige week belde de dealer mij met de mededeling dat de levering alsnog zou verschijnen van week 32 naar week 35. De reden daarvan is dat er vorige week werkzaamheden zijn geweest aan het spoor richting Pon, waardoor de auto niet bij de importeur kan komen…. Nu is het mij een raadsel waarom 1 week werkzaamheden leiden tot 3 weken later leveren, maar goed het zal… 8)7

Hopelijk over 4 weken dan toch écht goed nieuws :*)
De smoes van het Pon spoor lijkt niet te kloppen. Alle nieuwe Skoda komen via de A1 of A12 (over de weg) naar Leusden. Dit spoor wordt alleen voor de aanvoer vanuit Wolfsburg (dus VW) gebruikt.

• Mastehose
PGro3772 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:43:
[...]

De smoes van het Pon spoor lijkt niet te kloppen. Alle nieuwe Skoda komen via de A1 of A12 (over de weg) naar Leusden. Dit spoor wordt alleen voor de aanvoer vanuit Wolfsburg (dus VW) gebruikt.
Volgens mij klopt dit niet. Alle Skoda’s komen (naar mijn weten) met de trein naar Pon en gaan daar op dr vrachtwagen naar betreffende dealers.

• Verhagen
Mastehose schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 13:28:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Alle Skoda’s komen (naar mijn weten) met de trein naar Pon en gaan daar op dr vrachtwagen naar betreffende dealers.
Dat is wel wat mijn dealer mij vertelde. Zelf kon hij ook niet verklaren waarom de geschatte levering vanuit Pon met 3 weken verschoven werd. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat er een soort van ophoping ontstaat in de aanvoer naar Pon, die dan wat tijd kost om uit te leveren.

• lennart218
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-10-2023
lennart218 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:58:
Hier eindelijk de Enyaq besteld (via Lease), kan niet wachten.

Skoda Enyaq iV 80 Sportline
Graphite Grey Metallic

Opties:
• Elektrisch inklapbare trekhaak
• Klimaat
• Comfort Plus
• Family
• Panoramadak
• Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
• Assistentie

Besteld week 1, verwachte levering wk 33.
(Eind april moet de Superb eruit....)
Gisteren contact gehad met de dealer, wist mij te vertellen dat de productieweek waarschijnlijk week 42 wordt. Ondertussen zie ik dat de honeymoonnet ook is gewijzigd van week 34 naar week 44. We wachten wel.... Superb is al verlengt met een half jaar, echter merk ik airco falen en linker portier kessy hapert (mechanisch). Komende weken maar eens naar de garage hiervoor...

• ZeroNL
Verhagen schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Dat is wel wat mij dealer mij vertelde. Zelf kon hij ook niet verklaren waarom de geschatte levering vanuit Pon met 3 weken verschoven werd. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat er een soort van ophoping ontstaat in de aanvoer naar Pon, die dan wat tijd kost om uit te leveren.
En de eerder gegeven verklaring dat de fabriek 4 weken dicht is om klaar te maken voor MY23? Mijn Skoda dealer in Zwolle gaf aan dat dit de reden is waarom er nu even niks binnen komt.

• Verhagen
ZeroNL schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

En de eerder gegeven verklaring dat de fabriek 4 weken dicht is om klaar te maken voor MY23? Mijn Skoda dealer in Zwolle gaf aan dat dit de reden is waarom er nu even niks binnen komt.
Dat zou ik geloofd hebben als de auto niet reeds in de week van 13 juni geproduceerd is en er, mits de verwachte afleverweek gehaald wordt, 2,5 maand productie en levering zit 😉

Toevallig is jouw dealer in Zwolle dezelfde als die van mij in Apeldoorn🤣

[ Voor 7% gewijzigd door Verhagen op 11-08-2022 08:35 ]

• Jurryt
Hier ook een update:

Ondanks dat auto al geproduceerd is, is aanleverweek (weer) met 3 weken vertraagd: Week 37....

Schiet niet op zo.

Geen specifieke reden meegekregen, maar als ik bovenstaand lees kan het daar vast mee te maken hebben.

• JeeAre
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 12:14
Kan het niet zo zijn dat de auto inderdaad geproduceerd is maar dat deze nog niet uitgeleverd kan worden omdat er bepaalde chips nog ingestoken moeten worden?

• Wilde
  • Niet online
Klein lichtpuntje, de kans dat je hem met sw versie 3.1 krijgt geleverd wordt met de week groter..:)

• Verhagen
JeeAre schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:39:
Kan het niet zo zijn dat de auto inderdaad geproduceerd is maar dat deze nog niet uitgeleverd kan worden omdat er bepaalde chips nog ingestoken moeten worden?
Theoretisch zou dat kunnen, maar dan zou de auto in het systeem van de dealer de status "Banking" moeten hebben en in mijn geval is dat al een tijdje de status "Productie afgerond". Dat zijn details die in Honeymoonnet niet terug te zien zijn maar de dealer wel kan zien in zijn systeem.

• JeeAre
Verhagen schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Theoretisch zou dat kunnen, maar dan zou de auto in het systeem van de dealer de status "Banking" moeten hebben en in mijn geval is dat al een tijdje de status "Productie afgerond". Dat zijn details die in Honeymoonnet niet terug te zien zijn maar de dealer wel kan zijn in zijn systeem.
Helder. Ben niet bekend met Honeymoonnet. Mijn bestelling is via die weg helaas niet te tracen. Ik moet overigens nog even. Bestelling van de Enyaq 80 Sportline is vorige week gedaan. Levertijd Mei 2023.

• Malt1982
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-10 22:57
Inmiddels ook week 29 een Enyaq 80 sportline wit besteld. Productieweek staat nu voor week 47 en leverweek 50. Ben benieuwd of ze hun afspraken nakomen maar ben er bang voor. Kan mijn bestelling ook niet echt tracen dus om de zoveel weken gewoon contact leggen met de leverancier Ames.

• JeeAre
Malt1982 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:50:
Inmiddels ook week 29 een Enyaq 80 sportline wit besteld. Productieweek staat nu voor week 47 en leverweek 50. Ben benieuwd of ze hun afspraken nakomen maar ben er bang voor. Kan mijn bestelling ook niet echt tracen dus om de zoveel weken gewoon contact leggen met de leverancier Ames.
Bedoel je week 29 besteld en staat deze nu op week 50 levering?

• Malt1982
JeeAre schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Bedoel je week 29 besteld en staat deze nu op week 50 levering?
Dit is inderdaad bij mij nu aangegeven.

• JeeAre
Malt1982 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Dit is inderdaad bij mij nu aangegeven.
En dat is zakelijke lease of privé? Was nl. een aantal weken geleden bij Ames voor de proefrit. Toen ook een offerte op laten maken en toen was de verwachte levertijd ook al April 2023. Bijzonder! Hopelijk voor jou wordt het inderdaad week 50.

• Malt1982
JeeAre schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:38:
[...]

En dat is zakelijke lease of privé? Was nl. een aantal weken geleden bij Ames voor de proefrit. Toen ook een offerte op laten maken en toen was de verwachte levertijd ook al April 2023. Bijzonder! Hopelijk voor jou wordt het inderdaad week 50.
Is zakelijke lease. Inderdaad wel bijzonder dat er zoveel tijd verschil tussen zit. Ik hou jullie wel op de hoogte als ik meer weet en als ik hem uiteraard binnen heb :)

• Skoda
  • Laatst online: 26-02-2023
Hi is er al een Enyaq coupe RS in Nederland afgeleverd ?

Ik heb mijn coupe in week 11 besteld zakelijk geen lease.

[ Voor 23% gewijzigd door Skoda op 06-08-2022 05:03 ]

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41
Nee er zijn nog geen nieuwe vrs Coupe in Nederland geleverd. Rijden nu 4 demo's rond. Mijn bouw staat gepland voor week 34.

• Skoda
markweb4871 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:49:
Nee er zijn nog geen nieuwe vrs Coupe in Nederland geleverd. Rijden nu 4 demo's rond. Mijn bouw start gepland voor wel 34.
Bedankt voor de info bij mijn dealer (udenhout-Veldhoven) vertelde men me dat er iemand zijn Vrs in week 34 in productie zou gaan. Ben jij dat ?

• mambo
  • Laatst online: 22-05-2023
Dat moet die van mij zijn , was de eerste in Veldhoven en tevens Nederland

• Mister V
this schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 10:35:
[...]

Het kan hooguit toeval zijn dat ik in Nederland net op plaatsen kom waar de Enyaq populairder is, waardoor ik een verkeerd beeld kan krijgen over de aantallen.
Ben net terug van een weekje vakantiepark ergens tussen Apeldoorn en Zwolle.
In dat weekje heb ik er zonder gigantisch veel moeite moeten doen al een 10-tal Enyaq's kunnen spotten.
In de 14 maand dat ik ondertussen in België :)B wacht op levering, heb ik er nog geen 10 kunnen spotten en doorgaans waren meer dan de helft ervan op de koop toe met Nederlands kenteken _O- ... Ik geloof niet in toevalligheden.

• Skoda
mambo schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:09:
Dat moet die van mij zijn , was de eerste in Veldhoven en tevens Nederland
Wanneer heb je hem besteld lang voor 17 maart.

• Skoda
Mister V schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:19:
[...]

Ben net terug van een weekje vakantiepark ergens tussen Apeldoorn en Zwolle.
In dat weekje heb ik er zonder gigantisch veel moeite moeten doen al een 10-tal Enyaq's kunnen spotten.
In de 14 maand dat ik ondertussen in België :)B wacht op levering, heb ik er nog geen 10 kunnen spotten en doorgaans waren meer dan de helft ervan op de koop toe met Nederlands kenteken _O- ... Ik geloof niet in toevalligheden.
In Belgie zijn EV's veel minder populair zie https://www.autoblog.nl/n...an-benzine-diesel-3378319

• dvx76
  • Laatst online: 24-08-2024
“Kwaliteitspublicatie Nieuwsblad” _O-

Lijkt mij een erg objectief en gebalanceerd artikel …

• Mister V
Skoda schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

In Belgie zijn EV's veel minder populair
Over de journalistieke expertise ga ik niet oordelen. Bijna alle EV's worden in België als nieuwe leasewagen aangeschaft als vervanging van de diesel EUR6 motoren.

Bij ons op het bedrijf komt er geen andere wagen of het zal een EV zijn.

Het is die radicale switch van de leasemarkt hebben de importeurs van EV in België duidelijk onderschat. Het wemelt ook in de Belgische pers van negatieve ervaringen over EV rijden, lijkt me ook geen toeval...

• this
Mister V schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:43:
[...]Het wemelt ook in de Belgische pers van negatieve ervaringen over EV rijden, lijkt me ook geen toeval...
De Belgische pers zoekt ook specifiek naar negatieve ervaringen.
HLN had onlangs een oproep in de aard van "Ben je naar het zuiden gereden met je EV en was het rampzalig?".
Ze hebben kort nadien wel die verwoording aangepast naar een neutralere toon, maar het geeft toch maar aan waar hun mindset zit.
Sappige verhalen die de EV's de grond in boren.

• mambo
  • Laatst online: 22-05-2023
Skoda schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:24:
[...]

Wanneer heb je hem besteld lang voor 17 maart.
Op 25 februari

• Divino83
Vandaag nog eens MySkoda :)B json responses geraadpleegd. Mijn op 27/7/2021 bestelde auto heeft nu de status 'Importer transport' en zou een productiedatum hebben van 20/7/2022. Ik neem aan dat dit betekent dat de wagen onderweg is naar D'Ieteren? Hoelang hebben de meeste Belgen dan nog moeten wachten op de daadwerkelijke oplevering van hun wagen?

[ Voor 0% gewijzigd door Divino83 op 10-08-2022 12:33 . Reden: typo ]

• Mortimerke
  • Laatst online: 04-11-2024
Een maand ongeveer.
Ik had nog een trekhaak die gekeurd moest worden, daar kwam nog 2 weken voor bij omdat het tijdens het verlof was (begin Juli)

• virtualj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-10 15:14
Divino83 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:32:
Vandaag nog eens MySkoda :)B json responses geraadpleegd. Mijn op 27/7/2021 bestelde auto heeft nu de status 'Importer transport' en zou een productiedatum hebben van 20/7/2022. Ik neem aan dat dit betekent dat de wagen onderweg is naar D'Ieteren? Hoelang hebben de meeste Belgen dan nog moeten wachten op de daadwerkelijke oplevering van hun wagen?
De mijne is ondertussen al 2 weken in 'Importer transport'. Ik heb de dealer eens gecontacteerd en die zeiden me dat ik er met de vakanties op moet rekenen dat de wagen pas begin september klaar zou zijn.

Na 14 maand wachten op de productie kan een maand extra er nog wel bij zeker 8)7

Was trouwens benieuwd of het al een 2023 model zou zijn. Want ik las hier onlangs dat de productie was stopgezet om alles klaar te maken voor het 2023 model. Maar ik zie onder VIN__r staan "Model_Year_Formula__c": "2022",

• Divino83
virtualj schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

De mijne is ondertussen al 2 weken in 'Importer transport'. Ik heb de dealer eens gecontacteerd en die zeiden me dat ik er met de vakanties op moet rekenen dat de wagen pas begin september klaar zou zijn.

Na 14 maand wachten op de productie kan een maand extra er nog wel bij zeker 8)7

Was trouwens benieuwd of het al een 2023 model zou zijn. Want ik las hier onlangs dat de productie was stopgezet om alles klaar te maken voor het 2023 model. Maar ik zie onder VIN__r staan "Model_Year_Formula__c": "2022",
Idem bij mij. Ik denk dat MY2023 ook geen nieuwe onderdelen heeft en dat het enkel een verschuiving/consolidatie van onderdelen naar pakketten is. Ik heb bv een sportstuur besteld in een niet Sportline uitvoering. Dat is tegenwoordig niet meer mogelijk zie ik in de configurator

• masticore87
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 11:02
GRMBL, net update in de ALD app, dat m'n Enyaq niet langer verwacht wordt op 30 september 2022, maar nu verwacht wordt op 17 februari 2023. Hij is besteld op 17 februari 2022.
Levertijd van een jaar dus. Schandalig! |:(

UPDATE: ALD verwijst naar dealer Van Mossel, en die geven op hun beurt aan dat afleverdatum nog steeds op 30 september staat, maar dat er wel een slag om de arm moet worden gehouden. We wachten het af...

[ Voor 33% gewijzigd door masticore87 op 11-08-2022 10:57 . Reden: update nodig ]

• this
masticore87 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:38:
Dat is toch al een hele tijd zo?
Ik heb een jaar geleden besteld en toen gaven ze al levertijd van 11 maand op. Intussen mag ik nog eens een tweetal maand wachten.

• this
.

[ Voor 99% gewijzigd door this op 11-08-2022 11:26 ]

• kevinbog
masticore87 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:38:
GRMBL, net update in de ALD app, dat m'n Enyaq niet langer verwacht wordt op 30 september 2022, maar nu verwacht wordt op 17 februari 2023. Hij is besteld op 17 februari 2022.

UPDATE: ALD verwijst naar dealer Van Mossel, en die geven op hun beurt aan dat afleverdatum nog steeds op 30 september staat, maar dat er wel een slag om de arm moet worden gehouden. We wachten het af...
30 september zou ik niet op rekenen als je pas in februari hebt besteld
in BE
.

Ik heb besteld in september 2021 en hij staat nog steeds op status ordered (ik hoopte dat de status na 10 augustus zou veranderen in scheduled, maar niet dus...).

ALD heeft bij mij de guesstimate op mid september gezet, maar ook dat zie ik niet gebeuren

• Mabo
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-10-2022
Week 10 mijn Skoda Enyaq RS Coupé besteld. Zou eerst week 17 geleverd worden, toen week 19, maar als alles goed is dan wordt hij eindelijk in week 34 geproduceerd.
Week 35 verzending naar PON, week 42 bij dealer. 😎

• ZeroNL
Mabo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:43:
Week 10 mijn Skoda Enyaq RS Coupé besteld. Zou eerst week 17 geleverd worden, toen week 19, maar als alles goed is dan wordt hij eindelijk in week 34 geproduceerd.
Week 35 verzending naar PON, week 42 bij dealer. 😎
En wat doet de auto dan nog 7 weken bij PON?

• Verhagen
ZeroNL schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

En wat doet de auto dan nog 7 weken bij PON?
Ik weet uit ervaring dat dit best kan kloppen, mijn auto is in de week van 13 juni op transport gegaan naar Nederland en wordt volgende week vrijdag afgeleverd :?

• Mabo
  • Laatst online: 26-10-2022
Auto is zo lang onderweg naar PON. Komt daar in week 41 aan.

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-10 20:54
Ik sluit graag aan bij dit forum: heb vorige week bij A-point Amsterdam Zuidoost een reeds eerder dit jaar bestelde (voor de verhuur bestemde) Enyaq Coupé iV RS (wit) zakelijk gekocht, met inruil van BMW 418i Gran Coupé.
Auto staat gepland voor levering eind oktober, maar door alle perikelen wordt december realistischer qua verwachting. Ik kijk er erg naar uit: wordt mijn eerste vol elektrische auto (wel al met redelijk wat verschillende auto’s proefritten gemaakt).

• Skoda
Djuroen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 20:01:
Ik sluit graag aan bij dit forum: heb vorige week bij A-point Amsterdam Zuidoost een reeds eerder dit jaar bestelde (voor de verhuur bestemde) Enyaq Coupé iV RS (wit) zakelijk gekocht, met inruil van BMW 418i Gran Coupé.
Auto staat gepland voor levering eind oktober, maar door alle perikelen wordt december realistischer qua verwachting. Ik kijk er erg naar uit: wordt mijn eerste vol elektrische auto (wel al met redelijk wat verschillende auto’s proefritten gemaakt).
Ik hoop voor jouw dat je hem inderdaad nog dit jaar krijg. Zelf een Coupe RS in maart besteld maar niemand heb een idee wanneer deze geleverd gaat worden ;( ;( . Ik lees dat er al mensen meer dan een jaar zitten te wachten.

• SeZo
  • Laatst online: 25-01-2023
1 februari 2022 een Skoda Enyaq SportLine IV80 Black Magic besteld, welke geleverd zou worden in W35. Afgelopen week werd ik gebeld waarin werd aangegeven dat het is uitgesteld tot minimaal W44... Dit betekend voor de 2e keer een prijsverhoging van ruim €2K! pffff zucht!!

• Jurryt
Hebben mensen uit de Private Lease (voorraad!) Actie begin dit jaar alweer een status update gehad? Na de werkzaamheden aan het 'ponlijntje' is het voor iedereen verzet?

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jurryt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:51:
Hebben mensen uit de Private Lease (voorraad!) Actie begin dit jaar alweer een status update gehad? Na de werkzaamheden aan het 'ponlijntje' is het voor iedereen verzet?
Geleverd, ook vanuit januari van dit jaar. Ondertussen al anderhalve maand eigenaar (ofja... eigenaar ;-) ).

• Peterdek
  • Laatst online: 09-03-2024
Helaas. 10 feb 2022 besteld en nog niet een mail ontvangen van de dealer.
Begin juli gebeld: misschien in augustus levering.

• Verhagen
Inmiddels is de leverdatum van week 35 weer naar week 33 gegaan en kan ik vrijdag de auto ophalen! 😀. Ik ben erg benieuwd hoe groot de overgang gaat zijn vanuit een Volvo V70 D4, naar elektrisch.

De vertraging door de werkzaamheden aan het spoor is dus beperkt gebleven tot 1 week. Ik vermoed dat, in het kader van verwachtingsmanagement, deze vertraging iets ruimer was ingeschat dan dat hij daadwerkelijk is gebleken.

• Jurryt
Verhagen schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Inmiddels is de leverdatum van week 35 weer naar week 33 gegaan en kan ik vrijdag de auto ophalen! 😀. Ik ben erg benieuwd hoe groot de overgang gaat zijn vanuit een Volvo V70 D4, naar elektrisch.

De vertraging door de werkzaamheden aan het spoor is dus beperkt gebleven tot 1 week. Ik vermoed dat, in het kader van verwachtingsmanagement, deze vertraging iets ruimer was ingeschat dan dat hij daadwerkelijk is gebleken.
Ah, dat is toch een optimistisch signaal! Heb je deze week een update gekregen vanuit je dealer?

• adraienyaq
  • Laatst online: 10-01-2023
Vorige week contact gehad. Nog steeds geen productiedatum bekend. Wat wel bekend was is dat de leverdatum van wk 39 naar 42 is gegaan. Dealer zei nog wel dat de fabriek er alles aan gaat doen om er voor te zorgen dat de auto voor 1 oktober op kenteken kan worden gezet.
Wacht het maar weer af.

• Mastehose
Geleverd, inmiddels 3 weken geleden.

• Mister V
Martinez- schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:56:
[...]

Geleverd, ook vanuit januari van dit jaar. Ondertussen al anderhalve maand eigenaar (ofja... eigenaar ;-) ).
Ondertussen de situatieschets in :)B

Besteld juni 2021.
1ste verwachting april 2022
Vertraagd naar ergens tussen juni en september 2022
Geproduceerd week 28
Op transport 3 à 4 weken
Nu bij de dealer... augustus 2022
14 maanden *O*
Nu nog kenteken, keuring, levering...

• Verhagen
Jurryt schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

Ah, dat is toch een optimistisch signaal! Heb je deze week een update gekregen vanuit je dealer?
Ik kreeg vorige week, na 2 weken radiostilte, van de dealer het bericht dat de auto bij hun geleverd was en dat ik deze eind deze week kan ophalen.
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste