Het grote Enyaq levertijden topic

Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Mister V schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:54:
[...]

Volgens mij krijg je dat bestellingen FIFO afgewerkt worden als autobouwer toch niet meer weggeluld hoor. Al waren al die wagens al in Q3/Q4 ingegeven, in België wachten er nog steeds mensen van Q1/Q2 2021 op de bestelde wagens.

Wat er ook achterzit bij de private lease acties, ik vrees dat Skoda de "echte" rekening nog gaat krijgen: niemand wil die auto nog nemen bij mijn collega's , juist door de belachelijk lange levertermijn
Doe rekening komt niet denk ik. Voor hun genoeg andere die dan redelijk snel kunnen gaan rijden.

Ik heb letterlijk van de sales verantwoordelijke het antwoord via de telefoon gehoord toen mijn verkoper hem belde of mijn Q4 in bestelling moest blijven staan toen ik switchte naar een e-tron vanwege levertijd: 'natuurlijk, die zijn we toch binnen een dag kwijt'.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-05-2023
Dean Martin schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Doe rekening komt niet denk ik. Voor hun genoeg andere die dan redelijk snel kunnen gaan rijden.

Ik heb letterlijk van de sales verantwoordelijke het antwoord via de telefoon gehoord toen mijn verkoper hem belde of mijn Q4 in bestelling moest blijven staan toen ik switchte naar een e-tron vanwege levertijd: 'natuurlijk, die zijn we toch binnen een dag kwijt'.
Ik begrijp die sales hun positie wel, maar ik denk eerder op de lange termijn:

De meeste EV's in België worden nu door leaserijders aangeschaft omdat ze moeten elektrisch gaan rijden van het bedrijf uit. Over 4 jaar loopt dat contract teneinde en moet ie verkocht worden.

Mijn collega's kiezen nu al geen Skoda, maar een andere EV en ook jij gaf ook al aan geswitcht te zijn vanwege de levertermijn.

Bij mij zal die Enyaq ofwel het wachten echt wel waard zijn ofwel de laatste Skoda zijn, dan kies ik over 4 jaar misschien wel iets met max. 3 maanden levertermijn

Nog even wachten dus, ondertussen 1 jaar en 2 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
Via F12 gezien dat die geleverd is bij de dealer. Ik verwacht dan ook binnenkort het telefoontje... Vrijdag aanstaande de laadpaal. Nog wat druk zetten om de laadpassen in orde te krijgen... Binnenkort dus een berichtje hier dat ik rondrijd in een enyaq! Zal dan 11 maanden zijn na bestelling 1 ,5 maand na originele geplande leverdatum....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Mister V schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:59:
[...]

Ik begrijp die sales hun positie wel, maar ik denk eerder op de lange termijn:

De meeste EV's in België worden nu door leaserijders aangeschaft omdat ze moeten elektrisch gaan rijden van het bedrijf uit. Over 4 jaar loopt dat contract teneinde en moet ie verkocht worden.

Mijn collega's kiezen nu al geen Skoda, maar een andere EV en ook jij gaf ook al aan geswitcht te zijn vanwege de levertermijn.

Bij mij zal die Enyaq ofwel het wachten echt wel waard zijn ofwel de laatste Skoda zijn, dan kies ik over 4 jaar misschien wel iets met max. 3 maanden levertermijn

Nog even wachten dus, ondertussen 1 jaar en 2 weken...
Ja, dan nog denk ik dat die rekening niet komt.
Immers die Enyaq die je collega annuleert wordt gekocht door iemand die dan redelijk snel zou kunnen gaan rijden en dus ook een totaal andere 'Skoda' ervaring heeft. En zowat alle merken hebben lange levertijden.

Ik ben overigens geswitcht binnen Audi.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
@Korntrae, ze zullen op dezelfde trein gestaan hebben, de mijne is ook op "Status__c":"Dealer Arrived", gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-09 13:28
Mister V schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:54:
[...]

Volgens mij krijg je dat bestellingen FIFO afgewerkt worden als autobouwer toch niet meer weggeluld hoor. Al waren al die wagens al in Q3/Q4 ingegeven, in België wachten er nog steeds mensen van Q1/Q2 2021 op de bestelde wagens.

Wat er ook achterzit bij de private lease acties, ik vrees dat Skoda de "echte" rekening nog gaat krijgen: niemand wil die auto nog nemen bij mijn collega's , juist door de belachelijk lange levertermijn
Helemaal met dit statement. Bij Skoda krijgt private-lease wel degelijk voorrang. Ik zat vorige week op de helft van mijn levertijd (200 dagen) en heb contact gezocht met de dealer om dit heugelijk feit te delen. Ook heb ik gevraagd, omdat ik vanuit hun niets te horen krijg, wat het vooruitzicht is, Maar kreeg een typisch sales antwoord terug. Met een verrassende mededeling welk ik nog niet gehoord of gelezen had: "Wordt nog niet gebouwd wegens tijdelijke sluiting fabriek".
Bij mij op het werk zijn bijna alle Skoda rijders, na mij bevinding rond de levering, over gestapt naar Polestar of KIA omdat zijn wel realistische levertijden afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-07-2022
Licht aan het einde van de tunnel.
14juli mag ik hem op gaan halen..
nov 21 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nizzomoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 11:39
Kort na bestelling in november 2021 is mij een leverdatum van 13 oktober 2022 gemeld. Vandaag gebeld dat ik 'm volgende week vrijdag (8 juli) kan ophalen! Mooie meevaller van ruim 3 maanden. Uiteindelijk 8 maanden levertijd.

Betreft overigens een Sportline 80 met klimaat, sport plus, comfort plus, 360 graden areaview, assistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHS1989
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10-2022
Ook hier licht aan het einde van de tunnel, bestelling Nov21, 14 Juli a.s. ophalen bij de dealer.

De auto thuis laten leveren was ook een optie echter denk ik dat een gedegen uitleg noodzakelijk gaat zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nizzomoi
Hans84 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:11:
Licht aan het einde van de tunnel.
14juli mag ik hem op gaan halen..
nov 21 besteld.
RHS1989 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:22:
Ook hier licht aan het einde van de tunnel, bestelling Nov21, 14 Juli a.s. ophalen bij de dealer.

De auto thuis laten leveren was ook een optie echter denk ik dat een gedegen uitleg noodzakelijk gaat zijn =)
Het lijkt erop alsof er een batch bestellingen uit november '21 ineens is binnengekomen! Hadden jullie ook verwachte levertijd oktober '22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier ook bericht gehad dat ik hem 14 Juli kan ophalen. Besteld eind Januari dit jaar!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholo1985
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 22:49
Ik zit nu bij de dealer voor de aflevering :*) . Het is een PL actie model, besteld in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Bartholo1985 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:07:
Ik zit nu bij de dealer voor de aflevering :*) . Het is een PL actie model, besteld in maart.
Ik mag over een half uurtje :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
Die PL actie modellen komen nu wel aardig op stoom. Die hebben duidelijk voorrang gekregen. De vRS coupe staat nu op week 11 2023 volgens Pon. Ik mag hopen dat ik in de eerste batch (besteld in maart) zit en nog op week 47 mag hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
Nizzomoi schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:41:
[...]

[...]

Het lijkt erop alsof er een batch bestellingen uit november '21 ineens is binnengekomen! Hadden jullie ook verwachte levertijd oktober '22?
Is het een PL/Koop of ZL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nizzomoi
PGro3772 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Is het een PL/Koop of ZL?
Mijn Sportline 80 is zakelijke lease, geleverd bij Huiskes Kokkeler in Hengelo.

off topic: zelfde kleur als jouw avatar ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Nizzomoi op 01-07-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholo1985
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 22:49
markweb4871 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:01:
Die PL actie modellen komen nu wel aardig op stoom. Die hebben duidelijk voorrang gekregen. De vRS coupe staat nu op week 11 2023 volgens Pon. Ik mag hopen dat ik in de eerste batch (besteld in maart) zit en nog op week 47 mag hopen.
Ik begreep van de deal (TB in Breda) dat er met de Skoda Enyaq sowieso een aardig inhaalslag gemaakt wordt. Er worden er nu zoveel in korte tijd geleverd dat de werkplaats de bottleneck begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastehose
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-08 22:47
Het lijkt inderdaad alsof er een hele batch aan wagens deze kant op komt.
Hier een bericht van de dealer gekregen dat de dealer de auto op 15 juli verwacht. Dus daarna rijklaar maken en leveren.

Auto uit de private lease actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
  • Laatst online: 10-01-2023
Door de recente berichten over de Enyaq uit de private lease actie ook maar even contact gezocht met de dealer. Helaas nog geen update v.w.b. in productie gaan van de mijne. Levering staat nog steeds voor week 39...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans84
[...]

[...]

Nee verwachte levertijd volgens dealer was april. Later werd het half juli toen eind aug, en nu toch half juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHS1989
  • Laatst online: 22-10-2022
[...]

[...]

Nee week 26, dus de schade valt mee =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Laatst online: 15-09 13:29
Prognose voor mijn zakelijk lease, besteld in januari, verwachte productie datum 20 augustus.
Afhankelijk of deze per trein of vrachtwagen naar Nederland wordt gebracht, zou deze ergens in september geleverd gaan worden.

Conform de opties wordt deze geproduceerd. Jammer dat de 360 graden camera view toch geheel vervallen is. Zal het moeten doen met parkeersensoren voor, achteruitrijcamera en parkingassistant.

Misschien nog wel interessant. Gezien de diverse opties die in januari gekozen zijn, zal de auto niet conform de nu nieuwe optie pakketten geleverd worden, maar zoals toentertijd gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 22:43
Sapperdeflap schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:38:
Prognose voor mijn zakelijk lease, besteld in januari, verwachte productie datum 20 augustus.
Afhankelijk of deze per trein of vrachtwagen naar Nederland wordt gebracht, zou deze ergens in september geleverd gaan worden.

Conform de opties wordt deze geproduceerd. Jammer dat de 360 graden camera view toch geheel vervallen is. Zal het moeten doen met parkeersensoren voor, achteruitrijcamera en parkingassistant.

Misschien nog wel interessant. Gezien de diverse opties die in januari gekozen zijn, zal de auto niet conform de nu nieuwe optie pakketten geleverd worden, maar zoals toentertijd gekozen.
Is het vervallen van de 360 graden camera met je gecommuniceerd? Ik heb namelijk de auto ook met de 360 graden camera optie besteld op 8 februari. Vorige week heeft de Skoda dealer me laten weten dat de bestelde configuratie "op slot" is gegaan (ik wilde last-minute te trekhaak nog toevoegen, maar dat kon dus al niet meer) en de auto staat nu met die originele configuratie gepland voor productie in week 31. Daarbij is verder niks gecommuniceerd dat de 360 graden camera zou komen te vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapperdeflap
ZeroNL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Is het vervallen van de 360 graden camera met je gecommuniceerd? Ik heb namelijk de auto ook met de 360 graden camera optie besteld op 8 februari. Vorige week heeft de Skoda dealer me laten weten dat de bestelde configuratie "op slot" is gegaan (ik wilde last-minute te trekhaak nog toevoegen, maar dat kon dus al niet meer) en de auto staat nu met die originele configuratie gepland voor productie in week 31. Daarbij is verder niks gecommuniceerd dat de 360 graden camera zou komen te vervallen.
Communicatie vanuit de dealer is een groot woord.
In januari is mijn zakelijke lease auto besteld met de 360 graden camera view. Enkele weken na de bestelling 'verdween' deze optie plotseling van de site.
Toen direct telefonisch contact opgenomen met de dealer en deze heeft bevestigd dat de 360 graden camera view niet meer geleverd wordt vanwege chips-tekorten.
Maar.... als de tekorten weer aangevuld zijn, zou het mogelijk zijn dat de optie wél geleverd wordt.

Donderdag vanwege wederom een grote wijziging op de configurator site van Skoda, maar eens langs de dealer gegaan.
De 360 graden camera view komt niet meer terug en zal dus niet meer geleverd worden. Hiervoor in de plaats een korting van iets meer als 300 euro, parkeersensoren voor en een achteruitrijcamera alsmede parking assistant.

Aan de korting heb ik natuurlijk niets als zakelijke lease rijder.

Mocht jij nog contact hebben met jouw dealer, en deze zou bevestigen dat de 360 camera view wel degelijk nog geleverd wordt, dan hoor ik dit graag.

Geeft mij wederom een reden om nogmaals mijn dealer (Century) lastig te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korntrae
Zal je laten weten, ik heb die besteld vorig jaar met 360 view. Geproduceerd week 25. Als die er op zit, mijn dealer had verzekerd dat alles besteld er op zou zitten. Is wel België, zou nog kunnen landspecifiek zijn omwille van garantie levertermijn voor subsidies in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straalman100
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:58
IV 80 in december 2021 besteld, zakelijke lease.

Toegang tot Honeymoon gekregen in januari en daar staat sindsdien een leverdatum van week 28 dit jaar, over 13 dagen. Maar staat ook nog op stap 1, dus geen productiedatum bekend…

Paar weken geleden dealer gebeld en die gaf aan dat de geplande productieweek in week 23 zou zijn geweest, maar dat was niet doorgegaan.
Dealer heeft contact gehad met PON en het antwoord was: “auto is in beeld en zal binnenkort ingepland worden, als er niets tussenkomt”.

Mijn conclusie (en ook die van anderen hier): honeymoon informatie is niet bij iedereen betrouwbaar en dealer en PON weten het gewoon ook niet.

We wachten maar rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobStaal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
enyaq sportline 80x besteld op 21 april levering staat op week 5 2023

Ik hoop dat ze hem nog gaan leveren want hij is uit de prijslijst verdwenen 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUCMANs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
RobStaal schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:26:
enyaq sportline 80x besteld op 21 april levering staat op week 5 2023
Ik hoop dat ze hem nog gaan leveren want hij is uit de prijslijst verdwenen 🙁
Ook 80x Sportline besteld en wel op 21 juni, net voor de 2023 model wissel.
Volgens dealer is die gewoon besteld en gaat geleverd worden alleen geen mens weet wanneer:
Leverdatum: Onbekend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
Korntrae schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:52:
Zal je laten weten, ik heb die besteld vorig jaar met 360 view. Geproduceerd week 25. Als die er op zit, mijn dealer had verzekerd dat alles besteld er op zou zitten. Is wel België, zou nog kunnen landspecifiek zijn omwille van garantie levertermijn voor subsidies in NL
Heb je al een idee wanneer je je wagen kan gaan ophalen? Productie week 25 -> 2 weken later bij de dealer?

Mijn collega zijn Q4 etron (besteld bij Autonatie Antwerpen) was eind April geproduceerd, maar uiteindelijk pas via transportproblemen 2 maand later geleverd geraakt.

Ik heb de indruk dat naast een totaal gebrek aan communicatie en transparantie, ze in België ook al niet echt uitblinken in logistieke efficiëntie :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korntrae
De auto stond +- een week later al bij de dealer. Ben nu aan het wachten tot keuring van trekhaak en afspraak met lease en garage om op te halen. Hopelijk volgende week. Ging dus heel vlotjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
Korntrae schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:14:
De auto stond +- een week later al bij de dealer. Ben nu aan het wachten tot keuring van trekhaak en afspraak met lease en garage om op te halen. Hopelijk volgende week. Ging dus heel vlotjes...
Mijn collega zijn ervaring was dan blijkbaar toch een uitzondering.

Mijne zou week 28 geproduceerd worden.. 1jaar en 1 maand na besteldatum. Voorlopig nog even afwachten dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeontienWV
  • Laatst online: 22-06-2023
December 2021 besteld, verwachte leverdatum toen juni 2022. Is daadwerkelijk
ook begin juni in productie gegaan. 1 juli bij de dealer gearriveerd.
Kunnen hem 15 juli ophalen.
IV 60 privé aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rek.fn
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-07-2022
jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:50:
Vanochtend de Enyaq opgehaald bij PON in Amersfoort! *O*
Betreft dus 1 van de privatelease actie...
Zo blij als een kind :P
[Afbeelding]
Ik zie dat je de standaard LED verlichting hebt. Heb je achteraan nu twee witte lichten die branden als ie in achteruit staat? Oorspronkelijk was er maar 1 licht voorzien maar dat zouden nu twee lichten moeten zijn sinds eind vorig jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen1988!
  • Laatst online: 14-04-2024
rek.fn schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:09:
[...]

Ik zie dat je de standaard LED verlichting hebt. Heb je achteraan nu twee witte lichten die branden als ie in achteruit staat? Oorspronkelijk was er maar 1 licht voorzien maar dat zouden nu twee lichten moeten zijn sinds eind vorig jaar?
Ik heb net even gekeken voor je. Alleen links zit het achteruitrijlicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dierer
  • Laatst online: 14-10-2022
Net bericht gekregen.
Besteld in juni 2021. Enyaq 80
Normaal januari, daarna april, daarna mei, daarna week 40 maken (oktober), nu terug verschoven naar week 34...

Nog andere die verschoven zijn van week 40 naar 34?
Hopelijk blijft het nu daar bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Dierer schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:14:
Net bericht gekregen.
Besteld in juni 2021. Enyaq 80
Normaal januari, daarna april, daarna mei, daarna week 40 maken (oktober), nu terug verschoven naar week 34...

Nog andere die verschoven zijn van week 40 naar 34?
Hopelijk blijft het nu daar bij...
Bijzondere opties? Blijf de verschillen opmerkelijk vinden. Hier een 80 besteld eind Jan 22 en volgende week geleverd (zakelijke lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGro3772
Wilde schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Bijzondere opties? Blijf de verschillen opmerkelijk vinden. Hier een 80 besteld eind Jan 22 en volgende week geleverd (zakelijke lease)
Ik zou je geld nu niet op de planning van de oplevering zetten ;) . Volgens mij zit er helemaal geen structuur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dierer
  • Laatst online: 14-10-2022
Wel wat opties ja maar wie niet...
Goh is idd willekeur denk ik. Vooral leveringen in België lopen slecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdek
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
In februari 22 de Enyaq besteld in de PL actie.
Je hoort dus niets van de dealer maanden lang. Dus zelf maar eens gebeld. Hij zou in augustus komen.
Een pon dealer maar van die laadpas van 750 had hij nog nooit gehoord.
Wie heeft daar meer informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
Peterdek schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:33:
Je hoort dus niets van de dealer maanden lang. Dus zelf maar eens gebeld. Hij zou in augustus komen.
Ik heb 'm op 11 maart besteld in de private lease actie. Dealer heeft ook nog steeds geen update. Leverdatum was destijds wk 38 maar zou toch eerder komen volgens de dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
Peterdek schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:33:
Ik heb 'm op 11 maart besteld in de private lease actie. Dealer heeft ook nog steeds geen update. Leverdatum was destijds wk 38 maar zou toch eerder komen volgens de dealer... lease wel via PON financial services maar niets over die laadpas van 750 gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jw80
  • Laatst online: 15-02 01:42
Ik heb de auto met de PL actie begin februari besteld. De laadpas is nooit aangeboden. Heb ik later gevraagd maar was niet van toepassing. Heb een afspraak om de auto vrijdag de 15e op te halen. Hij was op 1 juli in NL. Dus alsnog vlot gegaan. Heb inmiddels veel gelezen en ben erg benieuwd. Proefrit is alweer een tijd geleden dus kan niet wachten de auto te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoda
  • Laatst online: 26-02-2023
Heb er iemand al iets gehoord over de levertijd van een Coupe RS heb de mijne besteld op 17 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
  • Laatst online: 22-01-2023
PL actie via TB Breda, februari besteld, 1 juli bericht gehad dat de auto in NL was aangekomen. Nog geen afspraak om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jw80
  • Laatst online: 15-02 01:42
MK89 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:59:
PL actie via TB Breda, februari besteld, 1 juli bericht gehad dat de auto in NL was aangekomen. Nog geen afspraak om hem op te halen.
Ik heb er steeds zelf achteraan gebeld. De dealer doet niet veel uit zichzelf. Dus heb zelf om de planning gevraagd. Daarna is hij gaan plannen bij de werkplaats. Wellicht helpt t om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
MK89 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:59:
Tussendoor ook updates gehad of ineens bericht dat ie klaar was en geleverd zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhagen
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-04 14:40
adraienyaq schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 20:38:
[...]

Ik heb 'm op 11 maart besteld in de private lease actie. Dealer heeft ook nog steeds geen update. Leverdatum was destijds wk 38 maar zou toch eerder komen volgens de dealer... lease wel via PON financial services maar niets over die laadpas van 750 gehoord.
Ik heb de auto begin februari besteld, sinds afgelopen vrijdag is deze op transport naar Nederland, dus hopelijk begin augustus levering 😃.

De auto is besteld bij een niet-Pon dealer en daar werd mij verteld dat die laadpas actie echt alleen bij de Pon-dealergroep had gelopen. Overigens zegt het niet zoveel dat de auto geleased wordt via Pon Financial Services, dit is een hele andere organisatie dan de Pon Dealergroep. Ze zitten weliswaar in dezelfde holding, maar zijn aparte bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
Jw80 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:06:
[...]

Ik heb er steeds zelf achteraan gebeld. De dealer doet niet veel uit zichzelf. Dus heb zelf om de planning gevraagd. Daarna is hij gaan plannen bij de werkplaats. Wellicht helpt t om dat te doen.
.
adraienyaq schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:23:
[...]

Tussendoor ook updates gehad of ineens bericht dat ie klaar was en geleverd zou worden?
Ik heb de link van Honeymoonnet gekregen en die heeft mij elke keer een update gegeven. Oorspronkelijk was het week 35 en nu is het week 30 volgens mij. Dus ja, die liep netjes mee. Ik begrijp ook dat het niet bij iedereen zo is. Ik hoop gezien de berichten die ik hier lees dat ik hem binnen nu en 2 wkn mag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Sapperdeflap schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:09:
[...]

In januari is mijn zakelijke lease auto besteld met de 360 graden camera view. Enkele weken na de bestelling 'verdween' deze optie plotseling van de site.
Toen direct telefonisch contact opgenomen met de dealer en deze heeft bevestigd dat de 360 graden camera view niet meer geleverd wordt vanwege chips-tekorten.
Maar.... als de tekorten weer aangevuld zijn, zou het mogelijk zijn dat de optie wél geleverd wordt.

Donderdag vanwege wederom een grote wijziging op de configurator site van Skoda, maar eens langs de dealer gegaan.
De 360 graden camera view komt niet meer terug en zal dus niet meer geleverd worden. Hiervoor in de plaats een korting van iets meer als 300 euro, parkeersensoren voor en een achteruitrijcamera alsmede parking assistant.

Mocht jij nog contact hebben met jouw dealer, en deze zou bevestigen dat de 360 camera view wel degelijk nog geleverd wordt, dan hoor ik dit graag.

Had mijn 80x Sportline met 360 area view besteld in november en hoorde in april dat 360 niet geleverd kon worden vanwege chip problemen. Auto is net bij dealer afgeleverd en die heeft bevestigd dat er geen 360 op zit :'(

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
efbeel schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:56:
[...]

Had mijn 80x Sportline met 360 area view besteld in november en hoorde in april dat 360 niet geleverd kon worden vanwege chip problemen. Auto is net bij dealer afgeleverd en die heeft bevestigd dat er geen 360 op zit :'(
Als het goed is heb je wel daarvoor in de plaats parkeersensoren voor, een achteruitrijcamera en parking assist.
Dit levert Skoda automatisch als tegen prestatie vanwege het niet kunnen leveren van de 360 graden cameraview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Sapperdeflap schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Als het goed is heb je wel daarvoor in de plaats parkeersensoren voor, een achteruitrijcamera en parking assist.
Dit levert Skoda automatisch als tegen prestatie vanwege het niet kunnen leveren van de 360 graden cameraview.
Interessant dat je dit benoemd - mijn dealer was verbaasd dat ik Parking assist had omdat ik alleen camera achter en parkeersensoren voor als optie had besteld. Is dit standaard? Of zijn er ook eigenaars die wel de camera en parkeersensoren voren die geen Parking assist hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
Aangezien de 360 camera view op mijn bestelde zakelijke lease auto is komen te vervallen, is meermaals bevestigd door de dealer dat ik deze opties in de plaats van er voor terug krijg.

Overigens staat mijn zl auto , besteld in januari, op de planning om geproduceerd te worden in augustus en geleverd te worden in september, als er niets tussen komt natuurlijk.

Skoda Enyaq iV 60
Brilliant Silver, comfort+, assistentie+, klimaat, alarm, warmtepomp, suite zwart ivm heads up display.
Daarbij dus parkeersensoren voor, achteruitrijcamera, parking assist ivm wegvallen 360 camera view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Sapperdeflap schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Achteruitkijkcamera is onderdeel van 360 view. En parkeersensoren heb je toch sowieso ook altijd als je 360 view neemt?
Dus dat lijkt mij helemaal geen tegenprestatie.
En parking assist, tja, ik ken eigenlijk niemand met die optie die er effectief gebruik van maakt.
Ik zit al aan mijn 2e wagen met deze optie en nog geen 10x gebruik van gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Martinez- schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:26:
[...]

Interessant dat je dit benoemd - mijn dealer was verbaasd dat ik Parking assist had omdat ik alleen camera achter en parkeersensoren voor als optie had besteld. Is dit standaard? Of zijn er ook eigenaars die wel de camera en parkeersensoren voren die geen Parking assist hebben?
Ik heb camera en parkeersensoren, maar ik zie geen parking assist op de offerte staan. Dus volgens mij zijn die opties los van elkaar (althans volgens mijn offerte van 9/2021 in België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
this schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Ik heb camera en parkeersensoren, maar ik zie geen parking assist op de offerte staan. Dus volgens mij zijn die opties los van elkaar (althans volgens mijn offerte van 9/2021 in België).
Bij het afhalen afgelopen week bleek dat deze optie er wel op zat. Tot heden maar 1x gebruikt, gewoon om het eens te ervaren. Wel een leuke 'gimmick', maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 08:47
Skoda schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:17:
Heb er iemand al iets gehoord over de levertijd van een Coupe RS heb de mijne besteld op 17 maart
Deze week een update ontvangen. Gepland voor bouw week 34 ophalen week 37.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Wat doen ze eigenlijk bij de dealer in de 2 weken dat de wagen daar staat. Is dat op kenteken zetten en…. Rijklaar maken? Nouja, zoveel valt er niet rijklaar te maken lijkt me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastehose
  • Laatst online: 02-08 22:47
Wilde schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:15:
Wat doen ze eigenlijk bij de dealer in de 2 weken dat de wagen daar staat. Is dat op kenteken zetten en…. Rijklaar maken? Nouja, zoveel valt er niet rijklaar te maken lijkt me
Tijd zit hem schijnbaar vooral in de planning in de werkplaats. Ik denk dat de auto 90% van de tijd staat te wachten tot hij rijklaar gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
this schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Achteruitkijkcamera is onderdeel van 360 view. En parkeersensoren heb je toch sowieso ook altijd als je 360 view neemt?
Dus dat lijkt mij helemaal geen tegenprestatie.
Toentertijd waren dit naar ik meen twee verschillende opties met elk een eigen code.
Je kon kiezen voor of een achteruitrijcamera met parkeersensoren voor of als optie met een 360 graden camera view.

Als een onderdeel vervalt is het, lijkt mij, niet vanzelfsprekend dat je vervolgens een ander optie pakket krijgt.
Meningen kunnen verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Sapperdeflap schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Toentertijd waren dit naar ik meen twee verschillende opties met elk een eigen code.
Je kon kiezen voor of een achteruitrijcamera met parkeersensoren voor of als optie met een 360 graden camera view.

Als een onderdeel vervalt is het, lijkt mij, niet vanzelfsprekend dat je vervolgens een ander optie pakket krijgt.
Meningen kunnen verschillen natuurlijk.
Bij mij (IV80 in België) was het zelfs geen optie, dat was standaard. Je kon enkel nog kiezen om te upgraden naar 360 view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
Wat houdt “rijklaar” maken in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapperdeflap
MK89 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:00:
Wat houdt “rijklaar” maken in?
Een mooie uitleg vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinp
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 13:28
Skoda schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 21:17:
Mijne is verplaatst van week 25 naar week 45 :F ... Ook besteld in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdoe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2023

mdoe

Be Awesome Instead

Zojuist contact gehad met de leasemaatschappij. Levering door Ames, Dordrecht. IV80 Sportline van week 33 levering naar week 42. Vorig jaar December besteld.. Je kunt er werkelijk geen peil op trekken momenteel. Eerste levering stond voor vorige week, week 27.

En ze schuiven ook met pakketten las ik al dus heb navraag gedaan op een bepaald pakket

We gaan het zien.

Be Awesome Instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aruguy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08-2023
mdoe schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:15:
Zojuist contact gehad met de leasemaatschappij. Levering door Ames, Dordrecht. IV80 Sportline van week 33 levering naar week 42. Vorig jaar December besteld.. Je kunt er werkelijk geen peil op trekken momenteel. Eerste levering stond voor vorige week, week 27.

En ze schuiven ook met pakketten las ik al dus heb navraag gedaan op een bepaald pakket

We gaan het zien.
Ik heb de mijne eind januari bij dezelfde zaak besteld, ook een IV80 sportline. Twee weken geleden kreeg ik een e-mail waarin stond dat het over twee of drie weken in productie zou gaan. Leveringsdag in week 34.

Ik hoop dat het geen vertraging oploopt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demander
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 15:47
12 April een IV60 uit de private lease besteld (degene die nog beschikbaar waren want vorig jaar door de dealer besteld, Muntstad Skoda Utrecht).

Is de volgende geworden:

• Black Magic Metallic
• Lichtmetalen velgen Antraciet Regulus 19" 235/55/R19
• Metallic lak
• Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
• Stof/Kunstleder Loft

Hij gaat 23 juli de band op om in elkaar gezet te worden.Zal waarschijnlijk week 34 worden dat ik hem kan ophalen.

Nu laat ik bij de dealer achteraf de ramen tinten vanaf de B-stijl. Zij doen dat via een bedrijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7K0sBZ5ZycAd22FNCbgU3u9A3ZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXKUvUthpxKJww5jB3Gv0y16.jpg?f=fotoalbum_large

Nu gaf de dealer aan dat dit bij de standaard getinte ruiten op de Skoda tussen de HP04 en HP15 zit.

Heeft iemand ervaring met het achteraf tinten van de Enyaq? Hij adviseerde om het niet te donker te maken omdat anders het verschil tussen de A- en B-stijl zo groot wordt.

Zelf zit ik aan de HP15 variant te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adraienyaq
Demander schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:13:
12 April een IV60 uit de private lease besteld (degene die nog beschikbaar waren want vorig jaar door de dealer besteld, Muntstad Skoda Utrecht).

Is de volgende geworden:

• Black Magic Metallic
• Metallic lak
• Stof/Kunstleder Loft

Hij gaat 23 juli de band op om in elkaar gezet te worden.Zal waarschijnlijk week 34 worden dat ik hem kan ophalen.

Nu laat ik bij de dealer achteraf de ramen tinten vanaf de B-stijl. Zij doen dat via een bedrijf.

[Afbeelding]

Nu gaf de dealer aan dat dit bij de standaard getinte ruiten op de Skoda tussen de HP04 en HP15 zit.

Heeft iemand ervaring met het achteraf tinten van de Enyaq? Hij adviseerde om het niet te donker te maken omdat anders het verschil tussen de A- en B-stijl zo groot wordt.

Top dat je een datum hebt ontvangen. Ik heb 'm 3 weken eerder besteld met klimaatpakket, elektrische trekhaak en ook black magic. Ik heb echter nog geen update ontvangen over productie of iets dergelijks... ik laat m ook tinten en ga voor 70% voor en 30% lichtdoorlatend achter.

Zijn er hier meer mensen die ook in maart, via Autoland van den Brug, de Enyaq hebben besteld via de private lease actie en nog geen enkele update hebben ontvangen?

[ Voor 5% gewijzigd door adraienyaq op 12-07-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdh1981
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 14:11
Niet via de bovenstaande dealers. Ik heb hem besteld via Udenhout Veldhoven, PL actie en zou ongeveer week 34 geleverd worden. Tot op heden geen update van de dealer. Als ik vraag wat de status is, dan is het antwoord: nog niet bekend..

2x MT Venus 2.0 5.12kWh V153 CT003 V117 15x Enphase IQ7A 15x Junko solar 435wh panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoolseKruik
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-10-2024
Hier precies hetzelfde. Ik heb hem eind februari besteld bij van Mossel in Tilburg. PL actie. Stond toen op week 33. Ook hier geen update. Wel zelf een keer gebeld, maar niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
Demander schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:13:

Is de volgende geworden:

• Black Magic Metallic
• Metallic lak
• Stof/Kunstleder Loft

[Afbeelding]

Ik weet niet of je kinderen hebt of naar warme landen op vakantie gaat maar er is niks zo lekker als donkere ruiten achter. Ik heb zelf de 04 achter zitten en dat is ideaal. Je weet pas wat je mist als je het niet hebt zeg maar. Voor moet het minimaal 55 procent licht doorlatend zijn, dus dan zou ik daar ook op gaan zitten, dan heb je minimaal verschil. Maar eerlijk gezegd, ik zou nooit anders willen. En de zomers hier worden ook behoorlijk warm.
En je auto is ook zwart, dus dat ziet er ook nog een super strak uit.
Ben benieuwd naar je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK89
Net gebeld door de dealer TB Breda, Volgende week woensdag kan in mijn PL model ophalen.
Oorspronkelijke leverweek: 35, daarna 30 en nu uiteindelijk geleverd in week 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
[...]

Bij deze dus bevestigd, vandaag auto opgehaald. Geen 360° meer te krijgen, totaal gestopt. Was wel wat ontgoocheld, ze hadden het verzekerd dat het er wel gingen opzitten en hadden spijtig genoeg niet actief gecheckt.
Het parkeren zou er wel op zitten, maar dat moet ik nog even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Korntrae schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Bij deze dus bevestigd, vandaag auto opgehaald. Geen 360° meer te krijgen, totaal gestopt. Was wel wat ontgoocheld, ze hadden het verzekerd dat het er wel gingen opzitten en hadden spijtig genoeg niet actief gecheckt.
Wat voor compensatie krijg je daar eigenlijk voor?
En wordt je maandelijks leasebedrag daardoor aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
Nee, geen aanpassing. Zou dus gaan over het automatisch parkeren, de uitgebreide versie
Maar dat moet ik nog even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterdek
  • Laatst online: 09-03-2024
Hier in februari 22 besteld uit de pl aktie. Nooit iets gehoord van de dealer. Zou in juli geleverd worden. Dus zelf gebeld. Antwoord: denken ergens in augustus.
Mijn volgende auto wordt geen Skoda. Wat een slechte dealers pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
[...]

Maar wel de achteruitrijcamera en de parkeersensoren voor én achter toch... mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korntrae
ZeroNL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:17:
[...]

Maar wel de achteruitrijcamera en de parkeersensoren voor én achter toch... mag ik hopen?
Ja maar die had ik al apart gevraagd... Dus ja beetje ontgoocheld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvx76
  • Laatst online: 24-08-2024
[...]

Heeft er er eigenlijk _iemand_ de 360? Ik zou deze ook moeten krijgen, ook nog nooit melding gehad dat hij zou wegvallen. Productie normaal deze week…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hans84
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrvLlFI28LyTXIKZRWNxrmSFKbs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EB6eI3Z4LTwr5OWf5E8q8pG.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald. Een 80 sportline. Heerlijke auto.
In nov 21 besteld. Levertijd viel mee

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Korntrae
Die van mij woensdag opgehaald.... Lijkt er wel op. Me very happy Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiuRWmB84CTwbACd3BiwUV9ps0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tbJVKM0e1MNSR0N1cIj1QdN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cwixffMDsBnk6LLpu8gEIxoMqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NSkySqDx8DqMEB8oApsslRj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroNL
dvx76 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:32:
[...]

Heeft er er eigenlijk _iemand_ de 360? Ik zou deze ook moeten krijgen, ook nog nooit melding gehad dat hij zou wegvallen. Productie normaal deze week…
Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Voor de mensen die afgelopen maanden de auto hebben geleverd gekregen:
  • Is de bestelde 360 Area view geleverd?
  • Is de Side Assist geleverd? (Oranje verklikkers aan de binnenkant van de spiegels)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korntrae
ZeroNL schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:50:
[...]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Voor de mensen die afgelopen maanden de auto hebben geleverd gekregen:
  • Is de bestelde 360 Area view geleverd?
  • Is de Side Assist geleverd? (Oranje verklikkers aan de binnenkant van de spiegels)
360 nee, besteld niet geleverd
Side assist, besteld en geleverd.

Besteld eerste week augustus 2021, geleverd afgelopen woensdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Hans84 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 23:02:
[Afbeelding]

Vandaag opgehaald. Een 80 sportline. Heerlijke auto.
In nov 21 besteld. Levertijd viel mee
En gelijk het logo laten verwisselen 🤣

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans84
Pdro schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:14:
[...]

En gelijk het logo laten verwisselen 🤣
Dat duurde geen uur nadat ik thuis was… ff een vislijntje er achter langs. Lijmresten weg poetsen. En hoppa zo de nieuwe er op.
Staat 100keer beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nizzomoi
[...]

Bij mij is de 360 graden camera ook komen te vervallen, kwamen dealer en ik pas achter bij levering. Maar side assist, wat dit jaar niet meer geleverd zou worden, zat er dan opeens wel weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
Hans84 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Dat duurde geen uur nadat ik thuis was… ff een vislijntje er achter langs. Lijmresten weg poetsen. En hoppa zo de nieuwe er op.
Staat 100keer beter
Ik heb hem ook weer in bestelling staan.
Helaas me eerste auto total loss over 2 weken me nieuwe klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Straalman100
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:58
Aangezien ik wachtende ben op mijn in december 2021 bestelde IV80 en honeymoon elke week beweert dat de auto over 18 dagen komt (zonder dat een productie datum bekend is), heb ik gisteren de dealer gesproken.

Hij gaf aan dat hij info had van Pon dat ze de fabriek gereed aan het maken waren voor productie van MY2023 die binnenkort zou starten en dat ze vanaf volgende week weer opnieuw gingen inplannen.

Op het UK Enyaq forum ook zoiets gevonden:
Apparently Skoda are currently realigning their factory for the MY23.

Ter info en voor wat het waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister V
[b]Straalman100 in "Het grote Enyaq levertijden topic"Straalman100 schreef op zaterdag 16 juli 2022

Op het UK Enyaq forum ook zoiets gevonden:
Apparently Skoda are currently realigning their factory for the MY23.

Ter info en voor wat het waard is. :)
Mijn Enyaq 80 stond gepland voor vorige week 8)7 . Zal wel weer waar zij en zal de hoop op levering ergens in Augustus gaan opbergen... besteld Juni 2021 :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lmcc4soRplShcwei027F355nmqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zGK7fA99tICixMbIsRfHJl5y.jpg?f=fotoalbum_large

source: https://www.enyaqforums.c...wtopic.php?f=7&t=1245#top

Als ze inderdaad de productielijn(en) klaar maken voor MY23 dan zijn dit de enige configuraties die er nog vanaf gaan rollen?

Interessant dat CANTON terug van weg geweest is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 10:48
Het Plus pack is toevallig vrijwel dezelfde samenstelling als mijn bestelling.

Ik bestelde in sept 2021 deze:

iv80, arctic silver, regulus, ecosuite cognac.
Comfort Seat Basic, Convenience Plus, Assisted Drive Plus, Climate Basic,Family Basic
+ Warmtepomp

Bij mij zat dit er niet in: light and view basic en tow bar prep.

Als ik vandaag de enyaq samenstel met zelfde kleuren, velgen, warmtepomp en "plus pack" dan kom ik 7.120€ duurder uit. Ik vraag me af of de bestellingen blijven binnen komen aan deze voorwaarden.

Anyway: de Latest_Delivery_Date__c stond al heel lang op 17/7, we zijn die datum dus nu voorbij en de status is onveranderd. In België staan we duidelijk in een andere rij dan Nederland. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Laatst online: 15-09 15:28
Ook maar eens met de dealer (TB Breda) gebeld van het weekend om een update te vragen.
Besteld in Januari 2022, IV60 Graphite grey met Comfort Plus, als Private Lease. Honeymoon geeft nog steeds week 38 aan als levering, nog nooit een update gekregen

Hij gaf aan dat het een soort loterij is qua leveringen... Bijna alle wagens hebben in zijn systeem nog geen datum van start productie of levering, maar hij krijgt toch regelmatig wagens binnen. Ook als er wel een geplande productieweek is vermeld in de toekomst (als voorbeeld een auto met productieweek 33 2022) worden deze toch ineens al aangemeld voor levering. Ook wagens die worden geleverd bij de dealer die in alle systemen nog geen geplande productieweek hebben.

Beetje vaag dus allemaal, geduld hebben is het enige wat binnen de mogelijkheden ligt dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nizzomoi
matthijscamp schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:05:
Ook maar eens met de dealer (TB Breda) gebeld van het weekend om een update te vragen.
Besteld in Januari 2022, IV60 Graphite grey met Comfort Plus, als Private Lease. Honeymoon geeft nog steeds week 38 aan als levering, nog nooit een update gekregen

Hij gaf aan dat het een soort loterij is qua leveringen... Bijna alle wagens hebben in zijn systeem nog geen datum van start productie of levering, maar hij krijgt toch regelmatig wagens binnen. Ook als er wel een geplande productieweek is vermeld in de toekomst (als voorbeeld een auto met productieweek 33 2022) worden deze toch ineens al aangemeld voor levering. Ook wagens die worden geleverd bij de dealer die in alle systemen nog geen geplande productieweek hebben.

Beetje vaag dus allemaal, geduld hebben is het enige wat binnen de mogelijkheden ligt dus?
Dat vertelde mijn dealer (Huiskes Kokkeler Hengelo) ook, meestal is het voor hen ook een verrassing wat er op de vrachtwagen staat. Die van mij stond er ruim drie maanden vroeger op dan verwacht, oktober werd juli. Ik kreeg dus opeens een belletje dat ik 'm een week later mocht ophalen. Ondertussen ruim een week en 800 geweldige kilometers geleden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
d4damager schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:34:Anyway: de Latest_Delivery_Date__c stond al heel lang op 17/7, we zijn die datum dus nu voorbij en de status is onveranderd.
En wat staat er nu?

Bij mij staat die op 7/8, maar de leasing zegt dat het oktober wordt.
Blijkbaar werken ze bij Skoda niet met een single source of truth, maar heb je verschillende bronnen die verschillende dingen kunnen zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4damager
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 10:48
Huidige info in de apexremote:

Latest_Delivery_Date__c: 1658016000000 (=17/7)
Status__c: "Ordered"

Deze datum is onveranderd sinds begin juni toen ik het de eerste keer bekeek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divino83
  • Laatst online: 27-07 12:25
Bij mij staat er bij Status__c: "Scheduled". Met daarboven een productiedatum van week 33. Na een jaar op "Ordered" beweegt er eindelijk eens iets. Latest delivery date was bij mij 1/5/22. Dus ik zou me daar zeker niet op blind staren. Succes met wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Nizzomoi schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:11:
[...]

Dat vertelde mijn dealer (Huiskes Kokkeler Hengelo) ook, meestal is het voor hen ook een verrassing wat er op de vrachtwagen staat. Die van mij stond er ruim drie maanden vroeger op dan verwacht, oktober werd juli. Ik kreeg dus opeens een belletje dat ik 'm een week later mocht ophalen. Ondertussen ruim een week en 800 geweldige kilometers geleden. :9
Grappig, ik heb mijn auto bij dezelfde dealer vandaan en ook eerder geleverd dan verwacht. Januari besteld, vorige week geleverd. Zouden zij ineens een batch wagens naar voren hebben gehaald en gekregen.. Er is geen pijl op te trekken.

Vraagje, heb jij paraplu's in je deuren gekregen? Die ontbreken bij mij, al weet ik niet zeker of dit standaard bij de 80 modellen geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 14:22
d4damager schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Huidige info in de apexremote:

Latest_Delivery_Date__c: 1658016000000 (=17/7)
Status__c: "Ordered"

Deze datum is onveranderd sinds begin juni toen ik het de eerste keer bekeek.
Bij mij idem, Enyaq IV60, ook besteld in september 2021 (BE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korntrae
Wilde schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Grappig, ik heb mijn auto bij dezelfde dealer vandaan en ook eerder geleverd dan verwacht. Januari besteld, vorige week geleverd. Zouden zij ineens een batch wagens naar voren hebben gehaald en gekregen.. Er is geen pijl op te trekken.

Vraagje, heb jij paraplu's in je deuren gekregen? Die ontbreken bij mij, al weet ik niet zeker of dit standaard bij de 80 modellen geleverd wordt?
Ik heb 2 paraplu's gekregen. Waarschijnlijk compensatie voor ontbreken 360... Viel me gisteren op... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nizzomoi
Wilde schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:55:
[...]

Ik heb één paraplu, aan de bestuurderskant. Ben dus niet met een paraplu gecompenseerd voor mijn ontbrekende 360, zoals Korntrae :/

Denk dat hij die van jou heeft ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mortimerke
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb de mijne gisteren mogen gaan afhalen, de 14 maanden wachttijd is eindelijk beloond ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uezvDnyVpt2iPI49lknre3iPFaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmzcJuuX2J93CD66J3fCNmTM.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 15 ... 35 Laatste