Van jou en jouw collega? Of had je collega een vroegere datum?Dierer schreef op maandag 30 mei 2022 @ 04:46:
Oorspronkelijke leverdatum was januari, wat heel snel veranderde naar april.
Wat juli werd enkele weken geleden en nu onbekend.
Hier via de lease besteld. Skoda Enyaq iV 60 Sportline Race Blue Metallic, Achteruitrijcamera, Comfort Plus, Klimaat, Assistentie plus
Verwachte levering week 7 2023.
Private of zakelijk?Hilco schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:41:
Hier via de lease besteld. Skoda Enyaq iV 60 Sportline Race Blue Metallic, Achteruitrijcamera, Comfort Plus, Klimaat, Assistentie plus
Ongekend dat sommigen zo lang zitten te wachten of nog moeten wachten op hun auto.
Ik ben niet thuis in hoe fabrikanten werken, maar volgens mij moet je gewoon geluk hebben dat jij een specificatie besteld hebt die ze op dat moment veel produceren.
Ik kan me voorstellen dat ze bijvoorbeeld eerst een hele boel auto’s maken met bijvoorbeeld warmtepomp om na x tijd een boel auto’s te produceren zonder
Van jou en jouw collega? Of had je collega een vroegere datum?
Altijd dezelfde datum gehad tot op laatste ineens dan.
Enigste verschil tussen onze wagens is volgens mij de kleur en ik heb een trekhaak genomen.
Altijd dezelfde datum gehad tot op laatste ineens dan.
Enigste verschil tussen onze wagens is volgens mij de kleur en ik heb een trekhaak genomen.
Sinds vandaag stap 4, met een levering in week 27. Hij is dus onderweg...Bartholo1985 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:23:
[...]
Ik heb gisteren ook een update van honeymoonnet gehad naar stap 3, vandaag wordt gestart met de bouw. Daarbij staat de verwachte leverweek nog steeds op week 23, dat lijkt me wat optimistisch
Gisteren contact opgenomen met de dealer.
In januari een Enyaq IV60 besteld (zakelijk lease) en prognose eerste leverdatum zou week 32 zijn.
Nu verschoven naar week 38, ook dit zal een prognose zijn.
Naast het vervallen van de 360 graden camera view begin dit jaar en de reeds doorgevoerde prijsverhogingen, heeft de dealer medegedeeld dat de geplande prijs verhoging in oktober uitkomt op 2100 euro.
Ik hoop toch van harte dat Skoda ook eens komt met goed nieuws.
Skoda "Simply clever" gaat voor mij niet echt meer op.
In januari een Enyaq IV60 besteld (zakelijk lease) en prognose eerste leverdatum zou week 32 zijn.
Nu verschoven naar week 38, ook dit zal een prognose zijn.
Naast het vervallen van de 360 graden camera view begin dit jaar en de reeds doorgevoerde prijsverhogingen, heeft de dealer medegedeeld dat de geplande prijs verhoging in oktober uitkomt op 2100 euro.
Ik hoop toch van harte dat Skoda ook eens komt met goed nieuws.
Skoda "Simply clever" gaat voor mij niet echt meer op.
Update van 27-05-22:Bartholo1985 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:39:
[...]
Sinds vandaag stap 4, met een levering in week 27. Hij is dus onderweg...
Verwachte aanleverweek: 26.
Dit was initieel week 22.
(Private lease actie)
Je kenteken en naam staan bij de tweede foto op het bordje bij de auto 😉. En aangezien je hem bij de eerste foto hebt doorgestreept..8y-one schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:53:
Gisteren opgehaald, wat rijdt dat lekker zeg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zojuist gebeld door de dealer: mijn auto is op 26 mei op de trein gezet. De dealer verwacht de auto te ontvangen op 10 juni waarna uitlevering een week later plaatsvindt.
Besteld januari 2022, besteld gedurende de PL-actie.

Ik word zachtjes aan jaloers… leverdatum was eerst week 23 toen week 34.
En volgens de dealer is er een update de productie week zou nu week 24 zijn. Hopelijk houden ze woord.
En volgens de dealer is er een update de productie week zou nu week 24 zijn. Hopelijk houden ze woord.
Dat is wel heel snel!Martinez- schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:37:
Zojuist gebeld door de dealer: mijn auto is op 26 mei op de trein gezet. De dealer verwacht de auto te ontvangen op 10 juni waarna uitlevering een week later plaatsvindt.![]()
Goede berichten! Mag ik vragen welke opties die van jouw heeft?Martinez- schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:37:
Zojuist gebeld door de dealer: mijn auto is op 26 mei op de trein gezet. De dealer verwacht de auto te ontvangen op 10 juni waarna uitlevering een week later plaatsvindt.![]()
Ik heb er ook net een telefoontje gepleegd na dit mooie nieuws.jeroen1988! schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Goede berichten! Mag ik vragen welke opties die van jouw heeft?
Mijn PL actie Enyaq i60 (comfort plus) stond op afleverdatum week 31 sinds begin februari, maar hierin is helaas nog niets veranderd. Planning productie week 26
Alleen de camera, de rest standaard (natuurlijk i.v.m. de subsidie).jeroen1988! schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:59:
[...]
Goede berichten! Mag ik vragen welke opties die van jouw heeft?
Let wel: deze auto is al ergens in oktober vorig jaar besteld, ik heb 'm besteld uit de 'voorraad'.
Ik heb in Januari dit jaar via zakelijke lease een Enyaq 80 besteld. Sindsdien ben ik gaan twijfelen en zou ik de opties Licht+ en de Warmtepomp willen laten vervallen. Wat denken jullie, zou ik als ik dit doorgeef weer onder op de stapel vwb levertijd geplaatst worden of maakt dat niet uit? Het duurt al zo lang en weer opnieuw op 0, dat zou ik niet trekken
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Geen idee of het uitmaakt of niet.
Was gisteren toevallig bij de dealer. (Die van mij was net gekeverd en ging naar de werkplaats, dus nog precies een weekje wachten
)
Van de 25 openstaande bestellingen in Amersfoort, met of zonder PL, waren die van mij en 2 andere 80's (besteld in maart en augustus vorig jaar) net pas binnengekomen. De verkoper zei dat er geen touw aan vast te knopen is want sommigen wachten al sinds februari vorig jaar op hun auto.
Hij liet me meekijken in de computer en bij alle bestelde auto's stond geen info. Volgens hem staat de productie van de coupe al weken compleet stil zonder enige info.
Heel eerlijk, maar dat is smaak, zijn de duurdere lampen echt veel mooier dan de standaard. Zeker de dynamische aan de achterkant. Als ik die optie had gehad had ik die 100% zeker genomen, maar helaas. Tja de warmtepomp zou ik dan weer direct laten vervallen. Hoor daar zoveel negatieve reacties over... Helemaal gezien de prijs.
Denk niet dat je onderop de stapel komt door iets te laten vervallen of niet. Ik zou de dealer zsm contacten!
Oja wat betreft die 750 euro oplaadgeld waar ik het laatste over had. De actie was uitsluitend voor PON klanten dus dat verklaard een hoop. Voor mij lekker maar voor velen balen...
Was gisteren toevallig bij de dealer. (Die van mij was net gekeverd en ging naar de werkplaats, dus nog precies een weekje wachten
Van de 25 openstaande bestellingen in Amersfoort, met of zonder PL, waren die van mij en 2 andere 80's (besteld in maart en augustus vorig jaar) net pas binnengekomen. De verkoper zei dat er geen touw aan vast te knopen is want sommigen wachten al sinds februari vorig jaar op hun auto.
Hij liet me meekijken in de computer en bij alle bestelde auto's stond geen info. Volgens hem staat de productie van de coupe al weken compleet stil zonder enige info.
Heel eerlijk, maar dat is smaak, zijn de duurdere lampen echt veel mooier dan de standaard. Zeker de dynamische aan de achterkant. Als ik die optie had gehad had ik die 100% zeker genomen, maar helaas. Tja de warmtepomp zou ik dan weer direct laten vervallen. Hoor daar zoveel negatieve reacties over... Helemaal gezien de prijs.
Denk niet dat je onderop de stapel komt door iets te laten vervallen of niet. Ik zou de dealer zsm contacten!
Oja wat betreft die 750 euro oplaadgeld waar ik het laatste over had. De actie was uitsluitend voor PON klanten dus dat verklaard een hoop. Voor mij lekker maar voor velen balen...

Net op Honeymoonnet gekeken, mijn productieweek is vervroegd van week 27 naar 26
De afleverweek van week 35 naar week 31.
Het meest simpele model.
Private lease actie, besteld in feb. 2022
De afleverweek van week 35 naar week 31.
Het meest simpele model.
Private lease actie, besteld in feb. 2022
Ik ben bang dat niemand daar een 100% antwoord op kan geven, daar het al een loterij lijkt te zijn wanneer je je auto uberhaupt ontvangt.Wilde schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:42:
Ik heb in Januari dit jaar via zakelijke lease een Enyaq 80 besteld. Sindsdien ben ik gaan twijfelen en zou ik de opties Licht+ en de Warmtepomp willen laten vervallen. Wat denken jullie, zou ik als ik dit doorgeef weer onder op de stapel vwb levertijd geplaatst worden of maakt dat niet uit? Het duurt al zo lang en weer opnieuw op 0, dat zou ik niet trekken
Persoonlijk had ik beide opties sowieso niet genomen - voegt functioneel weinig toe aan de auto.
Ik heb mijn Enyaq iv 80 besteld bij Verellen in Geel. Ik heb nog steeds geen indicatie gekregen van wanneer hij op de planning zou staan. Nu zag ik echter enkele weken geleden dat er een Enyaq 80 op stock stond bij een andere dealer. Naar verellen gebeld met de vraag of ik die niet kon aankopen. Zij nemen contact op met de andere dealer en auto zou al verkocht zijn zeggen ze mij. Nu bleef ik die auto op de site van Skoda als beschikbaar zien staan. Bel ik zelf even naar die dealer en blijkt dat hij wel degelijk nog beschikbaar was.15/06 kan ik hem ophalen. (Ze krijgen ook nog 3 Enyaq stockwagen binnen rond midden Juli 2022 - mocht er iemand interesse hebben Don Bosco Halle)
Nu Verellen verteld dat ik de bestelling annuleer. Ze moesten dat eens intern bespreken. Ik hoop dat ze niet te moeilijk gaan doen. Heeft iemand ervaring met het annuleren van een bestelde wagen? Mijn leverdatum op de bestelbon was April 2022 dus die is ver overschreden. Hoelang kunnen ze claimen dat dat overmacht is?
Nu Verellen verteld dat ik de bestelling annuleer. Ze moesten dat eens intern bespreken. Ik hoop dat ze niet te moeilijk gaan doen. Heeft iemand ervaring met het annuleren van een bestelde wagen? Mijn leverdatum op de bestelbon was April 2022 dus die is ver overschreden. Hoelang kunnen ze claimen dat dat overmacht is?
Besteld in november en gisteren opgehaald. De eerste 300km staan er inmiddels op
Fijne auto om in te rijden, heb alles redelijk ingesteld zoals gewenst. Het jeukt nog wel om e.e.a. aan te gaan passen met OBDeleven maar dat kan altijd nog. Het onderstel moet ik ook nog even aan wennen, hij staat behoorlijk strak afgeveerd, dat merk je ook wel bij een putdeksel of gat in de weg. Zal denk ik een stukje gewenning zijn.
Tot nu toe meer dan tevreden!
edit: tot mijn verbazing werkt de side assist en 360 cam gewoon. Bij bestellen is mij vertelt dat de side assist niet meer geleverd kon worden.
:strip_exif()/f/image/AieOSo7eb2JL0wq8Ms0RUb9e.jpg?f=fotoalbum_large)
Fijne auto om in te rijden, heb alles redelijk ingesteld zoals gewenst. Het jeukt nog wel om e.e.a. aan te gaan passen met OBDeleven maar dat kan altijd nog. Het onderstel moet ik ook nog even aan wennen, hij staat behoorlijk strak afgeveerd, dat merk je ook wel bij een putdeksel of gat in de weg. Zal denk ik een stukje gewenning zijn.
Tot nu toe meer dan tevreden!
edit: tot mijn verbazing werkt de side assist en 360 cam gewoon. Bij bestellen is mij vertelt dat de side assist niet meer geleverd kon worden.
:strip_exif()/f/image/AieOSo7eb2JL0wq8Ms0RUb9e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jv0Q59qUokGUakLcrLmTX75Q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door laforte op 04-06-2022 21:35 ]
Oei....Bij mij zou het 10% van de aanschafwaarde geweest zijn bij annuleren. Zelfs een zeer grote leasemaatschappij kon het niet anders geregeld krijgen.MaartenDw schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:11:
Ik heb mijn Enyaq iv 80 besteld bij Verellen in Geel. Ik heb nog steeds geen indicatie gekregen van wanneer hij op de planning zou staan. Nu zag ik echter enkele weken geleden dat er een Enyaq 80 op stock stond bij een andere dealer. Naar verellen gebeld met de vraag of ik die niet kon aankopen. Zij nemen contact op met de andere dealer en auto zou al verkocht zijn zeggen ze mij. Nu bleef ik die auto op de site van Skoda als beschikbaar zien staan. Bel ik zelf even naar die dealer en blijkt dat hij wel degelijk nog beschikbaar was.15/06 kan ik hem ophalen. (Ze krijgen ook nog 3 Enyaq stockwagen binnen rond midden Juli 2022 - mocht er iemand interesse hebben Don Bosco Halle)
Ik heb het opgelost door bij dezelfde dealer van een Q4 naar een fat-etron over te stappen, dan was het kosteloos.
The best is yet to come
Vandaag nog eens gebeld met dealer. Zelfde verhaal als 4 weken geleden: productiedatum staat op 25-6. Transport naar Pon op 1-7 en dan zou de auto op 15-7 bij de dealer staan. Volgens dealer goed nieuws dat dit na een maand nog zo is.
Update:
Skoda Enyaq IV60
Besteld mid september 2021, via ALD lease
Delorge (BE)
Initiele leverdatum juli 2022
Een paar weken geleden hoorde ik nog van Delorge dat ze nu nog wagens aan het uitleveren zijn die eind 2021 uitgeleverd hadden moeten worden, zonder ETA voor mijn wagen. Ik ging dus al voorzichtig uit van eind 2022.
Nu voor de eerste keer een concrete leverdatum gekregen: 9 september 2022.
Dus mogelijk nog net binnen het jaar!
Deze informatie komt van ALD, niet van Delorge, dus geen idee hoe betrouwbaar dit is...
Skoda Enyaq IV60
Besteld mid september 2021, via ALD lease
Delorge (BE)
Initiele leverdatum juli 2022
Een paar weken geleden hoorde ik nog van Delorge dat ze nu nog wagens aan het uitleveren zijn die eind 2021 uitgeleverd hadden moeten worden, zonder ETA voor mijn wagen. Ik ging dus al voorzichtig uit van eind 2022.
Deze informatie komt van ALD, niet van Delorge, dus geen idee hoe betrouwbaar dit is...
Werkt deze trick nog?Mortimerke schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:07:
Ik trek tegenwoordig mijn plan zelf via https://www.myskoda.be/
Daar staat al meer dan een half jaar dit:
STATUS VAN MIJN ORDER
De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.
Maar via F12 kan je gelukkig wel meer info opvragen
"Production_Week_SEN__c":"2022 25",
"Status__c":"Scheduled",
"Estimated_Date_in_EK__c":1657152000000
Heeft meer dan 10 maand op ordered gestaan, nu staat hij op Scheduled. Ze zouden er eind Juni aan beginnen ...
Ik ben benieuwd
Edit: via search naar F12 in dit topic een manual tegen gekomen.
Dit werkt dus nog!
Besteld in September, volgens de dealer levering oktober.
Lijkt te kloppen met de data op myskoda.
[ Voor 15% gewijzigd door d4damager op 08-06-2022 16:49 ]
Vandaag even contact gezocht met de dealer …. En wat bleek prompt was de leverweek 13 (!!!) weken naar voren gehaald. Dit zou dus betekenen dat de auto niet in week 44, maart in week 31 (1e week augustus) geleverd wordt.Verhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:07:
Gisteren kreeg ik op honeymoonnet de melding dat productie is gepland voor week 26!![]()
Nu blijft de geplande afleverweek staan op week 44..... dat betekent dus 18 weken tussen productie en aflevering, ik weet niet wat ze in die weken gaan doen, maar het lijkt mij wat lang!
Nu maar hopen dat er niet alsnog wat tussen komt
Dit zou met een grote voorzichtigheid en portie onvoorzienigheid, wel eens kunnen kloppen.[b]kevinbog in "Het grote Enyaq levertijden topic"kevinbog schreef op woensdag 8 juni 2022
Heb hetzelfde meegemaakt. Leasemaatschappij bevestigde me een leverdatum in september 2022 (besteld in Juni 2021).
Al enkele maanden niks gehoord van de dealer (Delorge), tot ze me vorige week zowaar bevestigen dat ze die na een jaar dan toch misschien wel eens gingen maken
Afgelopen weekend las ik, dat volgens de CEO van Volkswagen geen leverproblemen met chips meer zijn en dat ze bij Skoda sinds kort hun accu's zelf maken en niet afhankelijk zijn van de andere volkswagen/Audi fabrieken.
Dus er is een klein lichtpuntje... verder 360 dagen en counting

Na net iets meer dan een jaar wachten zijn ze ook aan de mijne begonnen
:fill(white):strip_exif()/f/image/b7zbzUP4r4Rki9pvwDrN91Pz.png?f=user_large)
Net gehoord dat de productie van mijn bestelde Enyaq klaar is.. alleen kon de garage nog niet zeggen wanneer hij afgeleverd wordt, ze gokken op 5 weken. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik vermoed dat die gok van hen ook gaat gebaseerd zijn op eerdere Enyaqs die zij afgeleverd hebben.Hans84 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:54:
Net gehoord dat de productie van mijn bestelde Enyaq klaar is.. alleen kon de garage nog niet zeggen wanneer hij afgeleverd wordt, ze gokken op 5 weken. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Voorlopige indicatie oktober 2022markweb4871 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:14:
[...]
Levering Juni 2022 gaat niet gehaald worden. Levertijd nu onbekend voor de vRS Coupe.
Rijdt wel erg fijn de RS:

[ Voor 16% gewijzigd door markweb4871 op 09-06-2022 23:05 ]
Mooi! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers.jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:50:
Vanochtend de Enyaq opgehaald bij PON in Amersfoort!
Die gast achter je in de zilveren Enyaq lijkt het ook naar zijn zin te hebben
Ik zie het hahaha!!!JaNNeS schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:16:
[...]
Mooi! Gefeliciteerd en veel veilige kilometers.
Die gast achter je in de zilveren Enyaq lijkt het ook naar zijn zin te hebben

Van harte en veilige kilometers!jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:50:
Vanochtend de Enyaq opgehaald bij PON in Amersfoort!![]()
Betreft dus 1 van de privatelease actie...
Zo blij als een kind![]()
[Afbeelding]
Even nieuwsgierig, welke opties heb je op je auto?
Weinig haha!Mastehose schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:47:
[...]
Van harte en veilige kilometers!
Even nieuwsgierig, welke opties heb je op je auto?
Kon bij deze kleur enkel kiezen tussen
1. Klimaat
of
2. Parkeersensoren voor en achteruitrijcamera.
Heb gekozen voor het klimaatpakket. Daarnaast ook de Regulus velgen want moest binnen de 19" blijven. De standaard Proteus vind ik echt niet mooi.
Had uiteraard liever voor de Betria gegaan maar dat was allemaal lastig en we kwamen ruim boven de 45.000 uit. Om nou zelf een setje te kopen voor 3500 euro vond ik ook zo wat. Ook had ik de matrix lampen wel willen hebben maarja, ook boven de 45.000. Uiteindelijk koste deze om precies te zijn 44.290,-
Wat jij/jullie aan opties of is dat allemaal vergelijkbaar?
:strip_exif()/f/image/W08Asws3XgYMI1iXX6uMshtU.jpg?f=fotoalbum_large)
- Kleur Black Magicjeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Weinig haha!
1. Klimaat
of
Heb gekozen voor het klimaatpakket. Daarnaast ook de Regulus velgen want moest binnen de 19" blijven. De standaard Proteus vind ik echt niet mooi.
Had uiteraard liever voor de Betria gegaan maar dat was allemaal lastig en we kwamen ruim boven de 45.000 uit. Om nou zelf een setje te kopen voor 3500 euro vond ik ook zo wat. Ook had ik de matrix lampen wel willen hebben maarja, ook boven de 45.000. Uiteindelijk koste deze om precies te zijn 44.290,-
[Afbeelding]
- Comfort pakket
- Klimaat pakket
Ik denk dat ik de standaard velgen ga vervangen door 20” Vega. Maar had helaas geen andere keus. Het was de laatste auto in de voorraad die in aanmerking kwam voor private lease
Ik heb eigenlijk dezelfde opties. Heb alleen gekozen voor achteruitrijcamera ipv klimaat.
Ik denk ook dat er niet veel andere keus is.
Ben trouwens wel benieuwd of de letters er makkelijk af gingen op de achterkant.
Kan niet wachten tot ik hem op kan halen.
Ben trouwens wel benieuwd of de letters er makkelijk af gingen op de achterkant.
Het verwijderen is een eitje!GoolseKruik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:35:
Ik heb eigenlijk dezelfde opties. Heb alleen gekozen voor achteruitrijcamera ipv klimaat.
1. Visdraad achter de letter heen en weer halen.
2. Wat WD40 om de lijmresten te verwijderen.
(was vast ook wel met stickerverwijderaar gelukt maar was bang voor de lak. Geen idee of dit ook gevaar oplevert maar goed...)
3. De boel ontvetten
De zwarte letters terugplaatsen was wat meer precisiewerk
Ik kon niets meer kiezen. Ik had de laatste die ze in bestelling hadden staan voor de private lease actie.jeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Weinig haha!
1. Klimaat
of
[Afbeelding]
- black magic metallic
- klimaatpakket
- elektrische trekhaak
Hoop dat hij snel geleverd wordt.. wachten duurt lang.
Het uitzicht met inparkeren is echt niet te doen zonder camera achter. Heeft zelfs mijn Auris dus zou een achteruitgang zijn (
) om die weg te laten. Ik heb dus gekozen vorAssistentie PS1, Comfort PDA.
Besteld in Veenendaal in juni, levertijd verwacht in december. Dat komt omdat ze er dit jaar een berg Enyaqs op de bestellijst bij Skoda hebben gezet en bij aanschaf op naam zetten. Dat scheelt een half jaar op de levertijd.
Besteld in Veenendaal in juni, levertijd verwacht in december. Dat komt omdat ze er dit jaar een berg Enyaqs op de bestellijst bij Skoda hebben gezet en bij aanschaf op naam zetten. Dat scheelt een half jaar op de levertijd.
Ik krijg exact dezelfdejeroen1988! schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:23:
[...]
Weinig haha!
1. Klimaat
of
[Afbeelding]
Hi @markweb4871 , hoe kom je op deze indicatie? Heeft de dealer deze afgegeven? Ik heb mijn RS ook ergens in maart besteld en op de honeymoonnet site staat nog steeds week 27-2022. Net na bestelling heeft deze een tijdje op week 25 gestaan maar deze is dus bijgesteld naar week 27 en vervolgens geen verdere updates gehad. Een 3 tal weken geleden kon de dealer (A-Point) ook nog niets zeggen.markweb4871 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:12:
[...]
Voorlopige indicatie oktober 2022
Rijdt wel erg fijn de RS:
[Afbeelding]
Mooie bak trouwens!
Hallo,
Vorig jaar 11 juni heb ik mijn Enyaq iv80 besteld (via lease maatschappij). De verkoper heeft aangegeven dat ze het correcte emailadres hebben doorgegeven waardoor ik mijn bestelling zou moeten kunnen volgen op www.myskoda.be.
Helaas staat op dat portaal dat ik geen bestelling heb (hoewel ik meldingen krijg van de verkoper dat er een uistel is, maar zonder dat ik ook effectief een nieuwe potentiele datum krijg. De bestelling is dus weldegelijk doorgevoerd).
Heeft iemand een suggestie hoe ik toch kan te weten komen wat de laatste stand van zaken is, of hoe ik mijn bestelling toch te zien kan krijgen op www.myskoda.be? Dan kan ik ook eens prutsen met de API response via developer tools...
Thanks!
Hans
Vorig jaar 11 juni heb ik mijn Enyaq iv80 besteld (via lease maatschappij). De verkoper heeft aangegeven dat ze het correcte emailadres hebben doorgegeven waardoor ik mijn bestelling zou moeten kunnen volgen op www.myskoda.be.
Helaas staat op dat portaal dat ik geen bestelling heb (hoewel ik meldingen krijg van de verkoper dat er een uistel is, maar zonder dat ik ook effectief een nieuwe potentiele datum krijg. De bestelling is dus weldegelijk doorgevoerd).
Heeft iemand een suggestie hoe ik toch kan te weten komen wat de laatste stand van zaken is, of hoe ik mijn bestelling toch te zien kan krijgen op www.myskoda.be? Dan kan ik ook eens prutsen met de API response via developer tools...
Thanks!
Hans
Zoeken in deze thread (of 1 van de 2 andere Enyaq threads) op apexremote en je zal normaal een stappenplan tegenkomen.TheNachtraaf schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:51:
Hallo,
Thanks!
Hans
Blijkbaar zou het mogelijk zijn om deze ook zichtbaar te zien in myskoda.be zelf. Maar je moet er lastig voor doen, ik heb het geprobeerd via de dealer en die is niet op de hoogte. En D'Ieteren zelf contacteren had ik ook geen zin in.
[ Voor 10% gewijzigd door this op 13-06-2022 18:34 ]
Driewerf helaas: via apexremote krijg ik geen resultaten terug. Ik denk dat de bestelling eerst in myskoda moet terecht komen, maar ik heb geen idee waarom dat niet is...this schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:33:
[...]
Zoeken in deze thread (of 1 van de 2 andere Enyaq threads) op apexremote en je zal normaal een stappenplan tegenkomen.
Blijkbaar zou het mogelijk zijn om deze ook zichtbaar te zien in myskoda.be zelf. Maar je moet er lastig voor doen, ik heb het geprobeerd via de dealer en die is niet op de hoogte. En D'Ieteren zelf contacteren had ik ook geen zin in.
/f/image/oXgj0nGNmLulfTOumTCUm5cF.png?f=fotoalbum_large)
Wellicht dat iemand dat hier weer:
Is bij de standaard verlichting via OBDeleven de achter unit volledig aan te zetten?
Dus niet alleen dat laffe driehoekje.
Is bij de standaard verlichting via OBDeleven de achter unit volledig aan te zetten?
Volgens mij niet is een hardware dingetje.Mastehose schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:43:
Nee, dat is niet mogelijk heb ik begrepen. Ze hebben complete hardware weggelaten in de achterklep om dat mogelijk te kunnen maken.Mastehose schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:43:
Hoe lang zat er (bij degene die al zover zijn) tussen stap 4 en 5 op honeymoonnet? Ik heb op 30 mei een mail gekregen dat de auto onderweg is (stap 4), dus had de volgende stap al wel een beetje verwacht

Ik heb geen Honeymoonnet, maar wel gisteren gebeld met de dealer. De auto wordt (of is) vandaag gelost. Mogelijk dat die update net iets later plaatsvindt? Mijn auto is ook rond 30 mei verstuurd.Bartholo1985 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:57:
Hoe lang zat er (bij degene die al zover zijn) tussen stap 4 en 5 op honeymoonnet? Ik heb op 30 mei een mail gekregen dat de auto onderweg is (stap 4), dus had de volgende stap al wel een beetje verwacht
bij mij:Bartholo1985 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:57:
4 -> 5: 2 weken
5 -> 6: 3 weken
zie ook mijn signatuur hieronder.
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Wat is dan de functie van het deel in de achterklep? Remlicht?Martinez- schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:09:
[...]
Nee, dat is niet mogelijk heb ik begrepen. Ze hebben complete hardware weggelaten in de achterklep om dat mogelijk te kunnen maken.
Uniformiteit over modellen heen qua looks, maar voor de rest geen functie. Niks, noppes, nada.Mastehose schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:15:
[...]
Wat is dan de functie van het deel in de achterklep? Remlicht?
Alleen als je het licht-pakket hebt krijg je wel de hardware erbij.
Mensen overtuigen om toch voor het licht-pakket te gaanMastehose schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:15:
[...]
Wat is dan de functie van het deel in de achterklep? Remlicht?
Ik vind het niet erg, je ziet vaker dat de lichten weer kleiner aan het worden zijn.
Kijk bv naar Tesla, dat zijn ook kleine lichtjes.
The saga continues. Normaal gezien zou ik morgen mijn Enyaq gaan halen. Net telefoon gehad van de garage. Er zou een terugroepactie zijn op een onderdeel dus ze moeten dat eerst vervangen dus uitgesteld tot volgende week.
Vandaag nog eens gebeld met de dealer. Nog steeds geen richtdatum. Ik wacht al meer dan een jaar. Nog andere die zo lang aan het wachten zijn?
Over 3 weken wacht ik ook een jaar (originele uiterste leverdatum was 1 mei). Ook hier nog altijd niet in productie gegaan, geen nieuwe datum bekend en geen info van de dealer.Dierer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:35:
Vandaag nog eens gebeld met de dealer. Nog steeds geen richtdatum. Ik wacht al meer dan een jaar. Nog andere die zo lang aan het wachten zijn?
Ben 365 + 2 dagen wachtende. Heb die van mij dus in Juni 2021 besteld. Eerst was het levering in April 2022, dan met force majeur brief er bij zien verlengen met 5 maand tot September 2022.Dierer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:35:
Nu vorige week bericht gehad dat ie voor week 28 in productie gepland staat...
Mijn collega's hun Q4 etron's zijn september 2022 besteld en wordt nu de 2de wagen uitgeleverd. De 3de wagen staat ook in Juli gepland voor productie, van de rest weet ik niet.
Er lijkt mondjesmaat verbetering in te komen, maar niet te vroeg juichen, want ik lees net al dat er ook terugroepacties zijn

Besteld 21 juni 2021. Geen enkel zicht op productie of levering (wel af en toe update van de dealer, om te zeggen dat hij niks weet)Dierer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:35:
Vandaag plots deze mail:
/f/image/sFPEPX9bcVhYKdEnMkFVo8dq.png?f=fotoalbum_large)
Check dan ook even de F12 methode op de skoda website (voorheen stond production week op 25/2022), staat nog altijd op production week 25, maar...
Staat nu wel op internal transfer, heeft een VIN nummer én production date staat nu op 14/06, dus...
Ik hoop dat die nu nergens blijft haperen op één of ander onderdeel tekort, maar kijk de hoop is weer even aanwezig.
Besteld begin augustus vorig jaar...
/f/image/sFPEPX9bcVhYKdEnMkFVo8dq.png?f=fotoalbum_large)
Check dan ook even de F12 methode op de skoda website (voorheen stond production week op 25/2022), staat nog altijd op production week 25, maar...
Staat nu wel op internal transfer, heeft een VIN nummer én production date staat nu op 14/06, dus...
Ik hoop dat die nu nergens blijft haperen op één of ander onderdeel tekort, maar kijk de hoop is weer even aanwezig.
Besteld begin augustus vorig jaar...
Toch wel vreemd eigenlijk.
Ik vertoef momenteel in "fabeltjes" land van Skoda in Tsjechie.
Overal waar je kijkt, Skoda. Maar geen enkele Enyaq.
Ook trouwens in de showroom niet.
De dealer daar wist met handen en voeten te vertellen dat de levertijden zijn opgelopen tot meer als een jaar.
Goed vooruitzicht.
Overigens, ik heb mijn Enyaq in januari dit jaar besteld en het vooruitzicht zou nu maand september zijn.
Na mijn vakantie maar weer eens een bezoekje brengen aan mijn eigen dealer, Skoda wel te verstaan.
Ik vertoef momenteel in "fabeltjes" land van Skoda in Tsjechie.
Overal waar je kijkt, Skoda. Maar geen enkele Enyaq.
Ook trouwens in de showroom niet.
De dealer daar wist met handen en voeten te vertellen dat de levertijden zijn opgelopen tot meer als een jaar.
Goed vooruitzicht.
Overigens, ik heb mijn Enyaq in januari dit jaar besteld en het vooruitzicht zou nu maand september zijn.
Na mijn vakantie maar weer eens een bezoekje brengen aan mijn eigen dealer, Skoda wel te verstaan.
Gisteren nieuwe update gekregen van mijn skoda enyaq. Vorig jaar juni besteld, nieuwe productieweek zou week 40 zijn....
18 maanden!!!!
18 maanden!!!!
Bizar. Mijne besteld in nov21.
Wordt over ongeveer 3 weken afgeleverd.
18mnd is toch echt veel te lang. Zoveel geduld zou ik niet hebben.
Wordt over ongeveer 3 weken afgeleverd.
18mnd is toch echt veel te lang. Zoveel geduld zou ik niet hebben.
Update: status vandaag op importer transport....
lijkt me nu toch wel vlotjes te gaan
wooptie!!!
lijkt me nu toch wel vlotjes te gaan
wooptie!!!
De dealer begrijpt er zelf niks van.
Ze werken wel met FIFO in België zelf maar niet tussen de landen onderling. Blijkbaar zou andere landen waaronder Nederland veel meer gedaan krijgen. Vermoedelijk omdat daar betere verkoopcijfers zijn.
Ze werken wel met FIFO in België zelf maar niet tussen de landen onderling. Blijkbaar zou andere landen waaronder Nederland veel meer gedaan krijgen. Vermoedelijk omdat daar betere verkoopcijfers zijn.
Ik heb sowieso de indruk op het forum dat de Belgen langer moeten wachten en slechter worden geïnformeerd.
Besteld september 2021, levering augustus 2022.
Net melding gekregen dat de levering voor oktober 2022 gaat zijn.
Enyaq IV80 in België.
Niet leuk om te horen...
Net melding gekregen dat de levering voor oktober 2022 gaat zijn.
Enyaq IV80 in België.
Niet leuk om te horen...
België lijkt niet echt prioriteit te zijn voor de Skoda.. Ik kan me de frustratie goed voorstellen.
De leveringen in België zijn gebaseerd op sloten die voor die dealers gereserveerd zijn. In Nederland ook. Alleen zijn er dus een tijd terug meer sloten aangevraagd door Nederlandse dealers. Het is denk ik een gok wagen en hopen dat die oplevert. Te zien naar de hoge Nederlandse verkoop dat men de auto's verkocht krijgt met de opties die er op zitten is het een geslaagde gok. en het verlies van de Belgische klant aan de hoeveelheid Enyaqs die ik maar zie rijden.
Momenteel zit er nog wat schuif op de leveringen, maar begint de oorspronkelijke planning te naderen. Volgende is een gok, maar ik vermoed dat sommige dealers vooropgestelde sloten verschuiven naargelang de vraag. Iemand die nu bereid is meer te betalen of in functie wie of waar de auto terechtkomt krijgt een slot die misschien al toegewezen was aan iemand anders waardoor jouw bestelling verschuift. Mijn auto heeft veel opties waardoor componenten tekort volgens mij niet meer specifiek speelt. Dus moet het iets anders zijn. Ik heb in augustus vorig jaar een redelijk basic 80 besteld, kreeg dan van werkgever meer budget en kon met de dealer afspreken dat hetzelfde slot aangepast zou worden om de timing enigszins te kunnen respecteren anders zou het meteen een paar maanden later worden... Soit het is allemaal wat giswerk maar ik vermoed dat bovenstaande wel iets van waarheid bevat... Via F12 opvolgen en blijven je dealer bevragen lijkt me de beste optie totdat de status aangepast wordt naar in production... Ik hoop de mijne nu ergens midden juli te mogen ontvangen, nu is het volledig aan de importeur en de dealer om het te fixen.
Momenteel zit er nog wat schuif op de leveringen, maar begint de oorspronkelijke planning te naderen. Volgende is een gok, maar ik vermoed dat sommige dealers vooropgestelde sloten verschuiven naargelang de vraag. Iemand die nu bereid is meer te betalen of in functie wie of waar de auto terechtkomt krijgt een slot die misschien al toegewezen was aan iemand anders waardoor jouw bestelling verschuift. Mijn auto heeft veel opties waardoor componenten tekort volgens mij niet meer specifiek speelt. Dus moet het iets anders zijn. Ik heb in augustus vorig jaar een redelijk basic 80 besteld, kreeg dan van werkgever meer budget en kon met de dealer afspreken dat hetzelfde slot aangepast zou worden om de timing enigszins te kunnen respecteren anders zou het meteen een paar maanden later worden... Soit het is allemaal wat giswerk maar ik vermoed dat bovenstaande wel iets van waarheid bevat... Via F12 opvolgen en blijven je dealer bevragen lijkt me de beste optie totdat de status aangepast wordt naar in production... Ik hoop de mijne nu ergens midden juli te mogen ontvangen, nu is het volledig aan de importeur en de dealer om het te fixen.
Het principe van het reserveren of aankopen van de sloten klopt. Ik zelf had mid november 2021 een offerte aangevraagd hierin stond een aflevermoment van week 23/24 2022. Uiteindelijk is de auto via ALD bij een andere SKODA dealer besteld. En deze kwam toen met het heugelijke bericht dat de auto week 2023 geleverd zal worden. Dus in twee weken tijd een vertraging van 30 weken.
Het vreemde is dat SKODA in deze tussentijd gestart is met hun private-lease campagne. Dus ik vermoed dat mijn slot aan één of meerdere private-lease klanten is ingezet. Je kan hieruit concluderen dat private-lease de hoogste prio heeft omdat de dealer en SKODA hier het meeste aan verdienen.
Ik heb natuurlijk contact gehad met de dealer, maar deze geeft aan niet ongerust te wezen omdat het afgesproken aflevermoment wel gehaald zal gaan worden.
Het vreemde is dat SKODA in deze tussentijd gestart is met hun private-lease campagne. Dus ik vermoed dat mijn slot aan één of meerdere private-lease klanten is ingezet. Je kan hieruit concluderen dat private-lease de hoogste prio heeft omdat de dealer en SKODA hier het meeste aan verdienen.
Ik heb natuurlijk contact gehad met de dealer, maar deze geeft aan niet ongerust te wezen omdat het afgesproken aflevermoment wel gehaald zal gaan worden.
Vandaag gezien op de Belgische Skoda website; De Enyaq is weer beschikbaar (die was geruimte tijd niet meer te configureren).
De Enyaq 80 Sportline is maar liefst 5000 euro duurder geworden. Na wat onderzoek zijn er wel wat zaken inbegrepen die eerder in een aparte pack zaten (elektrische koffer, trekhaakvoorbereiding, usb-c poorten voor- en achteraan, ACC & Side assist).
Als ik me goed heb laten informeren zitten deze dingen nu dus standaard in mijn Enyaq 80 Sportline ook? Die heb ik in april dit jaar besteld maar kreeg helaas geen levertijd. Jammer dat ik dan de pack had gepakt indertijd voor die ACC & Side Assist maar goed
De Enyaq 80 Sportline is maar liefst 5000 euro duurder geworden. Na wat onderzoek zijn er wel wat zaken inbegrepen die eerder in een aparte pack zaten (elektrische koffer, trekhaakvoorbereiding, usb-c poorten voor- en achteraan, ACC & Side assist).
Als ik me goed heb laten informeren zitten deze dingen nu dus standaard in mijn Enyaq 80 Sportline ook? Die heb ik in april dit jaar besteld maar kreeg helaas geen levertijd. Jammer dat ik dan de pack had gepakt indertijd voor die ACC & Side Assist maar goed
[ Voor 5% gewijzigd door 4Trees op 21-06-2022 13:43 ]
Gezien de opmerking van 4Trees, iemand een idee wat dit nu wezenlijk inhoudt?
Voor Nederland is via de configurator te kiezen uit "IV", "IV Business edition" of "IV Business edition plus".
Wat is nu de verandering ten aanzien van de bestelde auto die nog niet in productie is?
Mijn gedane configuratie lijkt niet op de optie "IV", maar komt het meest overeen met "IV Business edition plus".
Zou dit betekenen dat de te produceren auto dan automatisch dit laatste wordt?
Gezien hoe omgegaan is met het vervallen van de 360 graden view, het niet op de hoogte stellen en er dus zelf achter komen, ben ik heel benieuwd wat deze verandering gaat inhouden.
Helaas ben ik op vakantie, anders had ik zelf navraag gedaan.
Voor Nederland is via de configurator te kiezen uit "IV", "IV Business edition" of "IV Business edition plus".
Wat is nu de verandering ten aanzien van de bestelde auto die nog niet in productie is?
Mijn gedane configuratie lijkt niet op de optie "IV", maar komt het meest overeen met "IV Business edition plus".
Zou dit betekenen dat de te produceren auto dan automatisch dit laatste wordt?
Gezien hoe omgegaan is met het vervallen van de 360 graden view, het niet op de hoogte stellen en er dus zelf achter komen, ben ik heel benieuwd wat deze verandering gaat inhouden.
Helaas ben ik op vakantie, anders had ik zelf navraag gedaan.
Gisteren is mijn 80X Sportline besteld door de leasemaatschappij en vandaag zie ik die niet meer terug op de Skoda NL site. Alleen de RS versie is nog te bestellen als 4x4.
Ben (ook) benieuwd.....
Overigens 'Aflever week: Onbekend'
Ben (ook) benieuwd.....
Overigens 'Aflever week: Onbekend'
Vandaag update gekregen vanuit dealer:
Gezien de berichten hier had ik een hoop dat de productie en aanlevering inmiddels wel een goede doorstroom kregen.
Private lease voorraad actie. Initieel week 22, daarna week 26, nu week 34.Datum opmerking 20-06-2022 met verwachte leverweek: 202234
Wordt later geproduceerd dan initieel gepland, verwachte aanleverweek 34/2022
Gezien de berichten hier had ik een hoop dat de productie en aanlevering inmiddels wel een goede doorstroom kregen.
Wij hebben onze enyaq 60 besteld maart 2021, we hebben nu bericht gekregen dat hij in productie is... Ze weten nog niet of hij volledig met alle opties kan geproduceerd worden, dat weten we a.s zaterdag.
Het is een brilliant silver met trekhaak, 365* camera, trekhaak..., in België.
Maar inderdaad de communicatie loopt bar slecht..
Het is een brilliant silver met trekhaak, 365* camera, trekhaak..., in België.
Maar inderdaad de communicatie loopt bar slecht..
Na meer dan 11 maand op status ordered zie ik via myskoda.be (apexremote) nu dat de status vandaag is aangepast naar "Status__c": "Frozen Period"
Geen idee wat het wil zeggen maar dat lijkt me niet meteen positief.
Geen idee wat het wil zeggen maar dat lijkt me niet meteen positief.
@virtualj dat had ik ook. Dat is de stap net voor ze hem inplannen voor productie.
Vanaf nu kan je geen wijzigingen meer aanbrengen aan je bestelling.
Volgende stap is dan 'gepland voor productie'
Ondertussen staat de mijne op "Status__c":"Dealer Transport"
PS: de mijne heeft ook een dikke 11 maand op die ordered status gehangen
[ Voor 12% gewijzigd door Mortimerke op 22-06-2022 17:26 ]
Oh wel goed nieuws dus. Top!
Bedankt @Mortimerke
Bedankt @Mortimerke
Mortimerke schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:25:
@virtualj dat had ik ook. Dat is de stap net voor ze hem inplannen voor productie.
Geen idee en Skoda gaat het niet gaan vertellen, want dat zou pas echt schrikken zijn.Sapperdeflap schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:32:
Gezien de opmerking van 4Trees, iemand een idee wat dit nu wezenlijk inhoudt?
Kan volgens mij maar 1 mogelijkheid zijn: hoe de combinatiepakketten ook mogen heten, ze hebben naast een commerciële zet ook een stroomlijningsfunctie voor de bestellijn naar de fabriek en verhogen daarmee de output van de productie.
In plaats van alle verschillende opties mogelijk te maken, beperk je zo het bouwpakket in een 3-tal series met elk hun type chip, software, productiesloten... Tesla, Ford, Toyota etc. doen al jaren niks anders, alleen die Duitse wagens hebben met hun ellenlange optielijsten nooit aangepast. Misschien dat ze nu toch wakker beginnen te liggen van +/- 15 maanden levertermijn tov 3 maand voor een Tesla Y...?
Voor de in bestelling zijnde wagens is het zo dat je in België het wel niet zomaar kan om offerte neer te leggen voor de ene auto en er een andere voor in de plaats krijgt, dus gedane bestelling moeten conform afgewerkt worden tegen de prijs van de offerte (dus die van vorig jaar voor velen onder ons)
Ze moeten niet conform afgewerkt worden, je hebt alleen het recht om de auto te weigeren als deze niet conform de offerte is.Mister V schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:04:Voor de in bestelling zijnde wagens is het zo dat je in België het wel niet zomaar kan om offerte neer te leggen voor de ene auto en er een andere voor in de plaats krijgt, dus gedane bestelling moeten conform afgewerkt worden tegen de prijs van de offerte (dus die van vorig jaar voor velen onder ons)
Bv KBC lease biedt geen Tesla meer aan omdat de prijs en opties kunnen afwijken van de offerte.
En van BMW heb ik ook wel al eens gehoord dat er opeens opties niet meegeleverd worden, je krijgt wel compensatie maar het blijft jammer. En weigeren ga je niet doen, want dan mag je weer wachten.
Ik heb met m'n dealer toch eens gebeld en die zei dat Skoda een "free upgrade" policy heeft (in België), dus als het basismodel een upgrade krijgt, krijg je die (normaal gezien) ook, kwestie dat ze de productielijn niet gaan aanpassen om verouderde modellen te maken.Mister V schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:04:
[...]
Voor de in bestelling zijnde wagens is het zo dat je in België het wel niet zomaar kan om offerte neer te leggen voor de ene auto en er een andere voor in de plaats krijgt, dus gedane bestelling moeten conform afgewerkt worden tegen de prijs van de offerte (dus die van vorig jaar voor velen onder ons)
Status ondertussen vlotjes importer transport, importer, dealer transport en dat in 1 week tijd.
F12 werkt behoorlijk goed, maar het helpt niet om het vlugger te laten gaan. Maar heb wel indruk dat de leveringen nu wel vlot gaan.
F12 werkt behoorlijk goed, maar het helpt niet om het vlugger te laten gaan. Maar heb wel indruk dat de leveringen nu wel vlot gaan.
Zo dat is idd vlotjes die van mij staat als sinds 8-6 op transport naar de importeur…Korntrae schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:32:
Status ondertussen vlotjes importer transport, importer, dealer transport en dat in 1 week tijd.
Zojuist een mailtje van de dealer, bestelde Enyaq IV 60 staat sinds vanochtend 'op transport' naar Nederland. Iemand enig idee hoe lang het transport ongeveer duurt?
Midden februari besteld met de Private lease actie dus vrij snel gegaan allemaal!
Midden februari besteld met de Private lease actie dus vrij snel gegaan allemaal!
Tussen een week en twee weken voordat die bij de importeur is. Althans, dat was bij mij het geval.yannickho schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:04:
Zojuist een mailtje van de dealer, bestelde Enyaq IV 60 staat sinds vanochtend 'op transport' naar Nederland. Iemand enig idee hoe lang het transport ongeveer duurt?
Bij mij was het ongeveer 3 weken.yannickho schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:04:
Hier ook iv60, mid februari, maar staat nu week 34 gepland (update van 20 juni)yannickho schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:04:
Dit snap ik dus echt niet hoe dat iemand die 8 maanden later bestelde dan mij z'n auto vroeger mag ophalen. Geeft me zo een beetje een 'voorkruipers' gevoel.yannickho schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:04:
Hier ook bericht, auto zou eigenlijk morgen gemaakt worden. Na contact vandaag blijkt dat ie op transport staat. Verwachting: 1-7 bij PON. 8-7 in Nijmegen en dan nog even wachten op kenteken en rijklaar maken. Dus blij mens hier. Met een beetje dubbel gevoel naar diegenen die al heel lang wachten.
Die van mij komt met hetzelfde lading dan, inderdaad meteen een mailtje erachteraan en de auto is ook 8-7 in Nijmegen!Jw80 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:49:
Hier ook bericht, auto zou eigenlijk morgen gemaakt worden. Na contact vandaag blijkt dat ie op transport staat. Verwachting: 1-7 bij PON. 8-7 in Nijmegen en dan nog even wachten op kenteken en rijklaar maken. Dus blij mens hier. Met een beetje dubbel gevoel naar diegenen die al heel lang wachten.
Deze auto’s zijn vermoedelijk al in Q3/Q4 van 2021 besteld. Het is dus niet zo dat iemand deze in februari besteld en nu al krijgt.Divino83 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:09:
[...]
Dit snap ik dus echt niet hoe dat iemand die 8 maanden later bestelde dan mij z'n auto vroeger mag ophalen. Geeft me zo een beetje een 'voorkruipers' gevoel.
Buiten dat heb ik wel het vermoeden dat de private lease auto’s uit de actie wat voorgetrokken worden om aan de subsidie regeling te voldoen.
En??Martinez- schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:54:
Zojuist gebeld: volgende week vrijdag het aflevermoment!Januari besteld.
Volgens mij krijg je dat bestellingen FIFO afgewerkt worden als autobouwer toch niet meer weggeluld hoor. Al waren al die wagens al in Q3/Q4 ingegeven, in België wachten er nog steeds mensen van Q1/Q2 2021 op de bestelde wagens.Mastehose schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:19:
[...]
Deze auto’s zijn vermoedelijk al in Q3/Q4 van 2021 besteld. Het is dus niet zo dat iemand deze in februari besteld en nu al krijgt.
Buiten dat heb ik wel het vermoeden dat de private lease auto’s uit de actie wat voorgetrokken worden om aan de subsidie regeling te voldoen.
Wat er ook achterzit bij de private lease acties, ik vrees dat Skoda de "echte" rekening nog gaat krijgen: niemand wil die auto nog nemen bij mijn collega's , juist door de belachelijk lange levertermijn