Ik heb hem op 11 feb besteld, zelfde deal, maar dan komt hij 10 wkn later.jeroen1988! schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:10:
Vandaag maar weer even contact gehad met de dealer ivm mijn privatelease (actie) auto.
Hij zou in mei geleverd worden was mij eerder verteld dus vandaar
Hij wordt nu in week 21 bij PON verwacht en dan rond week 25 kan hij geleverd worden bij de dealer, als alles mee zit wel te verstaan...
Meegedaan aan Skoda Enyaq voorraad Private Lease actie:
Vandaag contact gehad met dealer. Laatst update in het systeem is van 6 april 2022. Verwachte "aanlevertijd" in het systeem is week 22. Opmerking dealer dat het met 5 weken vertraagd kan worden i.v.m. fabriek die in april dicht was.
Dus tussen juni - augustus 2022 is mijn volgende hoop.
Vandaag contact gehad met dealer. Laatst update in het systeem is van 6 april 2022. Verwachte "aanlevertijd" in het systeem is week 22. Opmerking dealer dat het met 5 weken vertraagd kan worden i.v.m. fabriek die in april dicht was.
Ik heb ook een private lease voorraad model besteld met geschatte leverweek 23 op honeymoonnet. Ik heb vandaag gebeld met de dealer omdat hij al een aantal weken op stap 2 staat met productie in week 16. Hij wist me te vertellen dat de Enyaq in productie was gegaan maar op banking was gezet.Jurryt schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:16:
Volgens de dealer staat de datum voor aankomst bij importeur nog op 20 mei, maar ik vraag me af hoe realistisch dat is.
Zijn er mensen met ervaring dat de banking ook kort kan zijn? Ik ben er bang voor en ik twijfel om toch een tijdelijke auto te regelen (kan een Lynk & Co bestellen). Sinds februari ben ik vooral fietser, omdat mijn vrouw de auto voor werk nodig heeft...
Goedemiddag Bartholo, over het banking-verhaal kan ik je niet zoveel zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik wil je wel even waarschuwen: ik rij nu inmiddels een maand in deze Lynk en co rond in afwachting van onze private lease Enyaq, maar we zijn een beetje aan het twijfelen om de Enyaq misschien wel te annuleren (als dat al mogelijk is) zo goed bevalt de Lynk!
Waar je ook even rekening mee moet houden is dat het wel even duurt voor je de link en co binnen hebt vanaf het bestellen. Succes met het afwachten!
Waar je ook even rekening mee moet houden is dat het wel even duurt voor je de link en co binnen hebt vanaf het bestellen. Succes met het afwachten!
Besloten om toch een Lynk&Co te bestellen in afwachting van de Enyaq, aangezien de Lynk tot aan levering zonder kosten te annuleren is. Ik ben benieuwd welke auto als eerste voor de deur staat, zodra ik een update van de Skoda dealer heb laat ik het weten!Pegasus18 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:57:
Goedemiddag Bartholo, over het banking-verhaal kan ik je niet zoveel zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik wil je wel even waarschuwen: ik rij nu inmiddels een maand in deze Lynk en co rond in afwachting van onze private lease Enyaq, maar we zijn een beetje aan het twijfelen om de Enyaq misschien wel te annuleren (als dat al mogelijk is) zo goed bevalt de Lynk!
Ik kreeg vandaag van mijn dealer eindelijk het verlossend goed nieuws:
Ik mag mijn ŠKODA ENYAQ iV 80 Sportline
(in Arctic Silver; met alle (in augustus 2021 beschikbare) opties behalve elektrische bestuurdersstoel, warmtepomp en Crystal Face)
op Vrijdag 13 mei 2022 a.s.
komen ophalen ...
... 273 dagen, dan wel 39 weken, dan wel 9 maanden na de bestelling op Zaterdag 14 augustus 2021 ...
(in Arctic Silver; met alle (in augustus 2021 beschikbare) opties behalve elektrische bestuurdersstoel, warmtepomp en Crystal Face)
komen ophalen ...
... 273 dagen, dan wel 39 weken, dan wel 9 maanden na de bestelling op Zaterdag 14 augustus 2021 ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Wat een mooi nieuws! Geniet ervan!p.d.s.mane schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:52:
komen ophalen ...
![]()
![]()
![]()

Dit begrijp ik dus niet. Ik heb mijn Enyaq 80 besteld midden juni 2021 (België). Ik vermoed dat de sportline dan een aparte queue zal hebben zeker.p.d.s.mane schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:52:
komen ophalen ...
![]()
![]()
![]()
Ik heb gisteren nog eens gebeld naar mijn dealer (geen informatie). Gebeld naar Skoda Customer Support Tjechië. Daar staat ticketje open dat ze geescaleerd hebben. Hopelijk snel info.
Of het is wegens privé koop. Best bijzonder dat die wagen zelfs te laat geleverd is, terwijl anderen standaard al een véél latere levertijd kregen.MaartenDw schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:45:
[...]
Dit begrijp ik dus niet. Ik heb mijn Enyaq 80 besteld midden juni 2021 (België). Ik vermoed dat de sportline dan een aparte queue zal hebben zeker.
(info gehaald uit het onderschrift)
Zelfde hier, ook in België. Enyaq 80 begin juli 2021 besteld. Ging eind maart/begin april 2022 klaar zijn. Maar sindsdien geen info. Ze kunnen enkel zeggen dat de productie zeker nog niet eens gestart is maar verder geen enkele info laat staan een leverdatum.MaartenDw schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:45:
[...]
Dit begrijp ik dus niet. Ik heb mijn Enyaq 80 besteld midden juni 2021 (België). Ik vermoed dat de sportline dan een aparte queue zal hebben zeker.
Ik heb gisteren nog eens gebeld naar mijn dealer (geen informatie). Gebeld naar Skoda Customer Support Tjechië. Daar staat ticketje open dat ze geescaleerd hebben. Hopelijk snel info.
Via myskoda.be kan je normaal de status van je bestelling opvolgen maar daar staat al maanden "De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak."
Heeft de dealer daar iets voor gedaan? Ik kan de tracking enkel zien via het apexremote trucje.virtualj schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[...]Via myskoda.be kan je normaal de status van je bestelling opvolgen maar daar staat al maanden "De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak."
In de webapplicatie zelf staat er totaal niets van info.
Ik vind het wel raar dat er in Nederland precies véél meer info beschikbaar is dan in België. Mijn dealer laat gewoon van niets weten en zegt ook gewoon niets te weten.
Maar langs andere kant, in Nederland verandert de info ook om de haverklap, dus ik weet niet of dat dan zo veel beter is
Ah ik heb mijne midden juni besteld. Dus laat weten als die van jou eraan komt dan zal het voor mij niet lang meer duren (hopelijk).virtualj schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[...]
Zelfde hier, ook in België. Enyaq 80 begin juli 2021 besteld. Ging eind maart/begin april 2022 klaar zijn. Maar sindsdien geen info. Ze kunnen enkel zeggen dat de productie zeker nog niet eens gestart is maar verder geen enkele info laat staan een leverdatum.
Via myskoda.be kan je normaal de status van je bestelling opvolgen maar daar staat al maanden "De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak."
Hier is vandaag de Enyaq afgeleverd. Vorig jaar eind juni besteld.
Enyaq iv80
Racing blue
Panoramadak, Trekhaak wegklapbaar, Family pakket (inclusief kinderslot), Comfort plus, Velgen antraciet Regulus.
Net even stuk gereden maar wel een verademing en wat een ruimte!!!
Enyaq iv80
Racing blue
Panoramadak, Trekhaak wegklapbaar, Family pakket (inclusief kinderslot), Comfort plus, Velgen antraciet Regulus.
Net even stuk gereden maar wel een verademing en wat een ruimte!!!
De dealer wist van niets en kreeg het niet voor elkaar. Heb toen naar verschillende Skoda support emails gemaild tot er iemand snapte waar het over ging en ze hebben men bestelling toen aan men myskoda.be account kunnen koppelen. Goed om te weten: myskoda.be de site is volledig los van MySkoda de app. De site is van D'Ieteren en de app van Skoda zelf.this schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:24:
[...]
Heeft de dealer daar iets voor gedaan? Ik kan de tracking enkel zien via het apexremote trucje.
In de webapplicatie zelf staat er totaal niets van info.
Ik vind het wel raar dat er in Nederland precies véél meer info beschikbaar is dan in België. Mijn dealer laat gewoon van niets weten en zegt ook gewoon niets te weten.
Maar langs andere kant, in Nederland verandert de info ook om de haverklap, dus ik weet niet of dat dan zo veel beter is
Bedankt voor de apexremote tip! Maar jammer genoeg ben ik niet veel verder mee want daar zie ik Earliest_Delivery_Date__c: March 14, 2022, Latest_Delivery_Date__c: May 1, 2022. Dat gaan ze nog moeilijk halen vrees ik
Status staat nog op Ordered wat de eerste stap was.
In Nederland lijkt er over het algemeen nog net iets meer transparantie als ik het hier zo lees. In België laten ze gewoon helemaal niets weten.
Wanneer en waar heb jij hem besteld?Jurryt schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:16:
Huiskes Kokkeler. Eind februari / begin maart.
Echter was dit model eerder besteld door de dealer i.v.m. private lease voorraad actie.
Volgens mij hadden ze alles in december al ingekocht (? - misschien heeft iemand anders meer duidelijkheid over deze actie). Productie stond initieel gepland in de week van 21 maart.
iV60
Alle opties behalve licht pakket en standaard velgen
Dealer: Autonatie Kapellen (België)
Besteld: 27/7/2021
Verwacht: 1/5/2022 (niet dus)
Dealer zegt geen productiedatum gepland te zien in het systeem. And we still play the waiting game...
Alle opties behalve licht pakket en standaard velgen
Dealer: Autonatie Kapellen (België)
Besteld: 27/7/2021
Verwacht: 1/5/2022 (niet dus)
Dealer zegt geen productiedatum gepland te zien in het systeem. And we still play the waiting game...
Hey,p.d.s.mane schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:52:
Ben blij dat er na alle loze beloftes toch nog je Enyaq voor de deur komt staan! Enjoy
De leasemaatschappij had ons een update bezorgd deze week: ergens tussen Juli en begin september (dit jaar). 🙄
Ik ben benieuwd... (al bijna 11 maanden nu), want midden juni 2021 besteld....
Drie weken geleden mocht ik een nieuwe leaseauto bestellen. Voor het idee maar even gevraagd of ze niet nog wat Enyaqs hadden staan. Jawel hoor, zelfs een 60 First Edition met 12%. Volgende week wordt hij afgeleverd!
Ik heb een productieweek gecommuniceerd gekregen: week van 20 juni. Wat is de gemiddelde wachttijd tot levering? Ik keek in het Google Sheets doc maar daar houden we niet bij wat de productieweek was.
Wat was de verwachte levertijd?Glast schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:14:
Ik heb een productieweek gecommuniceerd gekregen: week van 20 juni. Wat is de gemiddelde wachttijd tot levering? Ik keek in het Google Sheets doc maar daar houden we niet bij wat de productieweek was.
Op het online dashboard staat "Verwachte afleverweek: 35-2022" (dat is in augustus). Mijn verkoper bij A-point vertelde me: "Eind juni".
Ik stond op het punt om de ioniq 5 te leasen, maar met de recente prijsverhoging en bijtelling 23(03-23 levertijd) maar eens gevraagd of er nog Enyaqs beschikbaar waren.
Tot mijn verbazing een 80 met pakketten, assistant, light, klimaat! Ook nog een zonder pakketjes, maar dat was 'slechts' 30e minder duur in de netto maandlasten . Morgen krijg ik nog voorstel voor een first edition 60 met 12% bijtelling , een kijken wat dat doet met de prijs. Maar uit vrij duidelijk ik stap over vanuit het ioniq 5 kamp naar hier!
Tot mijn verbazing een 80 met pakketten, assistant, light, klimaat! Ook nog een zonder pakketjes, maar dat was 'slechts' 30e minder duur in de netto maandlasten . Morgen krijg ik nog voorstel voor een first edition 60 met 12% bijtelling , een kijken wat dat doet met de prijs. Maar uit vrij duidelijk ik stap over vanuit het ioniq 5 kamp naar hier!
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Levering Juni 2022 gaat niet gehaald worden. Levertijd nu onbekend voor de vRS Coupe.markweb4871 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:44:
Skoda Enyaq Coupe RS besteld op 14 maart. Verwachte leverdatum 1 juni. Lijkt mij erg optimistisch maar laat bij graag positief verrassen.
Dat hangt er helemaal ervan af of de auto wel in eens afgebouwd wordt, of of hij wegens gebrek aan onderdelen (meestal halfgeleiders) voor onbekende/onbepaalde tijd naar de banking gaat --- zie mijn voorbeeld in mijn signatuur hieronder ...Glast schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:14:
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Zijn er inmiddels al modellen van de Private Lease actie afgeleverd?
Daar ben ik ook benieuwd naar maar heb daar echt nog niemand over gehoord!

Dit is de huidige status bij mij. Afgelopen dinsdag vernomen dat de auto op banking staat en dat de auto op 20 mei aan zou moeten komen in NL (maar dat lijkt me sterk).jeroen1988! schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:14:
Daar ben ik ook benieuwd naar maar heb daar echt nog niemand over gehoord!
/f/image/PuMagZvU7oxkFItQMknCpSaC.png?f=fotoalbum_large)
Er staat trouwens Seat Breda omdat de verkoper bij de dealer zowel Seat als Skoda verkoopt, de dealer is TB in Breda.
Eerder deze week gebeld: de auto zou er over 2 weken moeten zijn.Bartholo1985 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:01:
Zijn er inmiddels al modellen van de Private Lease actie afgeleverd?
Ik blijf het maar geloven
Ik hou me ook maar vast aan wat mij verteld is. Namelijk week 21 bij PON Leusden en dan 3 weken later bij de dealer in Amersfoort ofzo. Kan het altijd meevallen haha! (of niet)

Volgens mij hebben alle "private lease voorraad actie" klanten dezelfde informatie
.
Week 21, 22 en 23 + 'een aantal weken vertraging'.
Ik ben benieuwd. Laten we hopen dat dit juist is.
Deze week nog contact gehad met de dealer. Leverweek 33 voor voorraad private leaseJurryt schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:16:
Volgens mij hebben alle "private lease voorraad actie" klanten dezelfde informatie.
Ook even contact gehad met dealer. Er staat een productiedatum. Maar nog niet dikgedrukt, dat zou nog kunnen wijzigen. 25 juni productie 15 juli bij dealer. Dus week 28 zou dat zijn.
Voor zover ik begreep zat er wel een verschil in productie datum van de modellen met en zonder camera achter. Met camera waren ongeveer 10 weken later ingepland
Ik heb er 1 met camera - maar sta voorlopig wel nog voor uitlevering eind deze maand.Bartholo1985 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:49:
Voor zover ik begreep zat er wel een verschil in productie datum van de modellen met en zonder camera achter. Met camera waren ongeveer 10 weken later ingepland
Zojuist een e-mail van de dealer gekregen (Ames) voor het inplannen van de aflevering!
Di 31 mei ophalen..

Di 31 mei ophalen..
Goed nieuws! Van de PL actie?8y-one schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:17:
Zojuist een e-mail van de dealer gekregen (Ames) voor het inplannen van de aflevering!![]()
Di 31 mei ophalen..
Hij is er. Super blij
--- met name ook met de range
--- eerste OTA software update ook al gelukt
:
p.d.s.mane in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
Sterke, veel geduld en succes voor alle die er nog steeds (en mat name al nog langer dan ik) wachten!

p.d.s.mane in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 2"
Sterke, veel geduld en succes voor alle die er nog steeds (en mat name al nog langer dan ik) wachten!
Hier als gelukkige nog een first edition 12% enyaq kunnen bemachtigen. Juli loopt de lease eruit en dan op naar de nieuwe, de enyaq!
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Heb een voorraad model met:Bartholo1985 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 14:49:
- Black Magic
- Standaard velgen
- Comfort pakket
- Klimaat pakket.
Leverweek 33 (was tijdens akkoord week 31)
Vandaag te horen gekregen dat de auto in Nederland staat(Pon Leusden). Het aftellen is begonnen? Hopelijk kan ik ergens in juni ophalen.
De productieweek is bekend, betreft week 27 (29 juni). levering staat nog voor week 35 maar dat kan altijd schuiven net zoals de productieweek.
Normaal werd week 25 mijn auto gemaakt.
Vorige week mail gekregen dat de datums er werden afgehaald omdat ze niet meer wisten wanneer hij ging gemaakt worden.
Installatie die terug gestart werd en alle auto's moesten opnieuw ingepland worden.
Extra info hiervoor willen vragen door te horen of ik de auto nu sneller ging krijgen of niet maar ze wisten helemaal van niets.
Nog iemand hier iets van gehoord?
Vorige week mail gekregen dat de datums er werden afgehaald omdat ze niet meer wisten wanneer hij ging gemaakt worden.
Installatie die terug gestart werd en alle auto's moesten opnieuw ingepland worden.
Extra info hiervoor willen vragen door te horen of ik de auto nu sneller ging krijgen of niet maar ze wisten helemaal van niets.
Nog iemand hier iets van gehoord?
Ik begin te denken dat ik er in België (met compleet geen info) precies beter af ben, anders zou ik elke dag checken en teleurgesteld zijn als ie voor de zoveelste keer verlaat is
Inderdaad, maar zo spontaan elke 3 maand eens een update zou wel mogen bijvoorbeeld.4Trees schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:44:
Ik begin te denken dat ik er in België (met compleet geen info) precies beter af ben, anders zou ik elke dag checken en teleurgesteld zijn als ie voor de zoveelste keer verlaat is
Ik stuur nu elke 3 maand een mailtje (na eerst 6 maand niets van communicatie te hebben), maar ik krijg jammer genoeg geen update. Enkel dat ze niets weten, dat de productie/levertijd nog steeds onveranderd is en dat ze denken dat het later kan worden.
Ik weet dus nog altijd niet of de levertijd begin augustus realistisch is.
Maar ik zou het wel eens willen beginnen weten, want ik zit nu in een veel te krappe wagen waar ik echt niet langer dan augustus mee wil rijden. Mocht het opeens naar oktober verschuiven bijvoorbeeld, wil ik echt wel een vervangwagen in tussentijd (en hopelijk gaat mijn werkgever daarin mee
Ter info, heb mijn auto besteld in België via lease voor het het werk.
Dan had mijn dealer misschien gewoon geen zin in de hassleDierer schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:08:
Ter info, heb mijn auto besteld in België via lease voor het het werk.
Hier ook besteld bij Verellen Geel. Maar ik bel hem wel regelmatig hoor. Niet dat ze iets van info kunnen geven maar zij kunnen zien of hij eventueel ingepland is voor productie. Dus af en toe bel ik eens voor een update. Hopelijk binnenkort goed nieuws. Originele levertijd was April 2022. (Besteld Juni 2021)4Trees schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Dan had mijn dealer misschien gewoon geen zin in de hassle, want die heeft me meermaals laten verstaan dat hij geen updates geeft en dat ik hem daarover zeker niet moest contacteren (Verellen, Geel)
Zijn er mensen in België die recent hun Enyaq hebben ontvangen? Wanneer hebben jullie die besteld?
Ja enkele collega's van mij. Ook besteld juni 2021. Samen met mij.
Goede service van die dealer.4Trees schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:09:
[...]
Dan had mijn dealer misschien gewoon geen zin in de hassle, want die heeft me meermaals laten verstaan dat hij geen updates geeft en dat ik hem daarover zeker niet moest contacteren (Verellen, Geel)

Hier Enyaq 60 besteld september 2021, originele levertijd juli 2022.
Mijn dealer kwam met de volgende statements:
Momenteel werken ze met FIFO principe, en er staan nog bestellingen open die nog in 2021 geleverd hadden moeten worden, mijn levering zal dus naar het einde van het jaar uitgesteld worden.
Het blijft onduidelijk welke kabelbomen er wel/niet gemaakt worden, en dus welke voertuigen gebouwd kunnen worden.
Audi heeft als pilootmerk van de VAG group een bepaalde tijd een bepaalde voorrang gekregen, maar dat was nooit officieel bevestigd.
Mijn dealer kwam met de volgende statements:
Momenteel werken ze met FIFO principe, en er staan nog bestellingen open die nog in 2021 geleverd hadden moeten worden, mijn levering zal dus naar het einde van het jaar uitgesteld worden.
Het blijft onduidelijk welke kabelbomen er wel/niet gemaakt worden, en dus welke voertuigen gebouwd kunnen worden.
Audi heeft als pilootmerk van de VAG group een bepaalde tijd een bepaalde voorrang gekregen, maar dat was nooit officieel bevestigd.
Mijn collega's hebben exact dezelfde auto besteld als mij.
Betreft de kabelbomen... die maken ze nu zowel in Oekraïne als Marokkko. Laten we hopen dat ze dit voor alle auto's doen e
Betreft de kabelbomen... die maken ze nu zowel in Oekraïne als Marokkko. Laten we hopen dat ze dit voor alle auto's doen e
En velen met ons in die dagplanning en wachtende. Zelfde verhaal bij mij: besteld Juni 2021 via leasemaatschappij in België voor levering bij Belgische dealer (Delorge-groep)Dierer schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:06:
Begin juni krijg ik een nieuwe update. Blijkbaar maken ze nu een planning op dagbasis...
Die laatste heb ik al weer enkele weken niet meer gehoord.
Datum stond op: begin April 2022 -> half Augustus-> ik weet het niet... -> ergens tussen Juli en begin september 2022

Het lijkt erop dat Skoda weer vooruit aan het plannen is. Ik heb in februari een 60 besteld vanuit de private lease actie. Sindsdien was de enige communicatie dat de geschatte afleverweek week 44 is. Gisteren kreeg ik op honeymoonnet de melding dat productie is gepland voor week 26!
Nu blijft de geplande afleverweek staan op week 44..... dat betekent dus 18 weken tussen productie en aflevering, ik weet niet wat ze in die weken gaan doen, maar het lijkt mij wat lang!
Specs van de bestelde auto zijn als volgt:
Nu blijft de geplande afleverweek staan op week 44..... dat betekent dus 18 weken tussen productie en aflevering, ik weet niet wat ze in die weken gaan doen, maar het lijkt mij wat lang!

:fill(white):strip_exif()/f/image/IvyKwVmsGa0GMUOd7i4KZ37T.png?f=user_large)
Ik heb gisteren ook een update van honeymoonnet gehad naar stap 3, vandaag wordt gestart met de bouw. Daarbij staat de verwachte leverweek nog steeds op week 23, dat lijkt me wat optimistischVerhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:07:
Het lijkt erop dat Skoda weer vooruit aan het plannen is. Ik heb in februari een 60 besteld vanuit de private lease actie. Sindsdien was de enige communicatie dat de geschatte afleverweek week 44 is. Gisteren kreeg ik op honeymoonnet de melding dat productie is gepland voor week 26!![]()
Nu blijft de geplande afleverweek staan op week 44..... dat betekent dus 18 weken tussen productie en aflevering, ik weet niet wat ze in die weken gaan doen, maar het lijkt mij wat lang!![]()
[Afbeelding]
Ik werd zojuist gebeld door de dealer in Amersfoort met heel goed nieuws!
Ik ben de ALLER EERSTE van Nederland waarvan de actieauto binnengekomen is!
Hij is namelijk zojuist aangekomen bij PON in Leusden en kan hem 10 juni ophalen!
Verkoper gaf aan dat PON alle actie auto's met label prio heeft doorgegeven aan Tsjechië. Ze MOETEN allemaal voor 1 oktober op kenteken staan ivm de deal. Zoals eerder gezegd zijn de auto's met achteruitrijcamera later geproduceerd. Ik heb gekozen voor het klimaatpakket dus had mazzel.
Mag wel hopen dat het geen september/ oktober gaat worden voor andere privatelease 'wachters'!!!
Heb gevraagd om de Scandinavian drl aan te laten zetten en vroeg om luxe platen. Konden er wel gratis bij vanwege het 'lange' wachten.
De gratis laadpas met 750 euro (voor alle privatelease rijders) ligt klaar bij afhalen.
Kan niet wachten!
Hij is namelijk zojuist aangekomen bij PON in Leusden en kan hem 10 juni ophalen!

Verkoper gaf aan dat PON alle actie auto's met label prio heeft doorgegeven aan Tsjechië. Ze MOETEN allemaal voor 1 oktober op kenteken staan ivm de deal. Zoals eerder gezegd zijn de auto's met achteruitrijcamera later geproduceerd. Ik heb gekozen voor het klimaatpakket dus had mazzel.
Mag wel hopen dat het geen september/ oktober gaat worden voor andere privatelease 'wachters'!!!
Heb gevraagd om de Scandinavian drl aan te laten zetten en vroeg om luxe platen. Konden er wel gratis bij vanwege het 'lange' wachten.
De gratis laadpas met 750 euro (voor alle privatelease rijders) ligt klaar bij afhalen.
Kan niet wachten!
Goed nieuws! Ik zal ook nog eens even contact opnemen met de dealer voor die laadpas, geldt dat echt voor alle auto's uit de PL actie?jeroen1988! schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:24:
Hij is namelijk zojuist aangekomen bij PON in Leusden en kan hem 10 juni ophalen!![]()
Verkoper gaf aan dat PON alle actie auto's met label prio heeft doorgegeven aan Tsjechië. Ze MOETEN allemaal voor 1 oktober op kenteken staan ivm de deal. Zoals eerder gezegd zijn de auto's met achteruitrijcamera later geproduceerd. Ik heb gekozen voor het klimaatpakket dus had mazzel.![]()
Kan niet wachten!
Mooi nieuws, gefeliciteerd! Vraag me wel af: die gratis laadpas, daar heb ik niets over gehoord? Kan ik dat ergens opzoeken? Voor 750 euro loont zich dat wel!jeroen1988! schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:24:
Hij is namelijk zojuist aangekomen bij PON in Leusden en kan hem 10 juni ophalen!![]()
Verkoper gaf aan dat PON alle actie auto's met label prio heeft doorgegeven aan Tsjechië. Ze MOETEN allemaal voor 1 oktober op kenteken staan ivm de deal. Zoals eerder gezegd zijn de auto's met achteruitrijcamera later geproduceerd. Ik heb gekozen voor het klimaatpakket dus had mazzel.![]()
Kan niet wachten!
Ja dat was het extra lokkertje begin dit jaar voor de actie.Bartholo1985 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:26:
[...]
Goed nieuws! Ik zal ook nog eens even contact opnemen met de dealer voor die laadpas, geldt dat echt voor alle auto's uit de PL actie?
Actie kwam echter alleen begin februari pas online. De dealer belde mij daarover. Hij zei toen dat ik hem begin januari besteld had en dat die actie toen nog niet ingegaan was maar dat PON het niet kan maken om de mensen die hem als eerste besteld hadden nu geen pas te geven en dat het inmiddels geregeld was voor die mensen.
Ik zou het dus aangeven als ik jou was! Zeg maar dat PON Amersfoort het allemaal geregeld heeft voor de 'januari bestellers'
Ja hier is ie.... had hem eerder al gestuurdjeroen1988! schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:17:
Toen ik begin januari mijn Enyaq uitkoos, en dit was zoals eerder gezegd inderdaad zo'n aanbiedingmodel tbv de privelease, vertelde de dealer mij dat de modellen per oktober 1000 euro duurder zouden worden. Maar dit zou door Skoda 'gecompenseerd' worden op de nieuwprijs ivm de subsidie. Geen idee hoe dit in zijn werk zou gaan en eigenlijk ook niet naar gevraagd omdat men beloofde dat deze modellen in het 2e kwartaal sowieso geleverd gingen worden. Zal van de week voor de zekerheid nog maar eens bellen...
Ik werd trouwens een week of 5 geleden gebeld met de mededeling dat als men nu een Enyaq in de privelease zou bestellen je een tankpas twv 750 euro erbij krijgt. De dealer zei dat ik hem eigenlijk net te vroeg besteld had maar deze uiteraard ook zou krijgen. Dus uh mocht iemand hier niet van op de hoogte zijn... Heb het hier namelijk nog niet voorbij zien komen maar het is deze actie.
[Afbeelding]
Kan iemand bevestigen of er al een Enyaq Coupe RS is geleverd en of op NL kenteken is gezet?
Weet je of dit een actie vanuit de Pon Dealer Groep was, of van Skoda Nederland in zijn algemeen? Bij Pouw in Apeldoorn is hier in februari bij bestelling van de auto niet over gesproken, maar de auto werd wel aangeboden via een Private Lease Actie... Het zou een mooie meevaller zijn!jeroen1988! schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:31:
[...]
Ja dat was het extra lokkertje begin dit jaar voor de actie.
Actie kwam echter alleen begin februari pas online. De dealer belde mij daarover. Hij zei toen dat ik hem begin januari besteld had en dat die actie toen nog niet ingegaan was maar dat PON het niet kan maken om de mensen die hem als eerste besteld hadden nu geen pas te geven en dat het inmiddels geregeld was voor die mensen.
Ik zou het dus aangeven als ik jou was! Zeg maar dat PON Amersfoort het allemaal geregeld heeft voor de 'januari bestellers'
Idem hier, interessante vraagVerhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:12:
[...]
Weet je of dit een actie vanuit de Pon Dealer Groep was, of van Skoda Nederland in zijn algemeen? Bij Pouw in Apeldoorn is hier in februari bij bestelling van de auto niet over gesproken, maar de auto werd wel aangeboden via een Private Lease Actie... Het zou een mooie meevaller zijn!
Mag ik vragen hoe je aan deze inloggegevens komt?Verhagen schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:07:
Het lijkt erop dat Skoda weer vooruit aan het plannen is. Ik heb in februari een 60 besteld vanuit de private lease actie. Sindsdien was de enige communicatie dat de geschatte afleverweek week 44 is. Gisteren kreeg ik op honeymoonnet de melding dat productie is gepland voor week 26!![]()
Nu blijft de geplande afleverweek staan op week 44..... dat betekent dus 18 weken tussen productie en aflevering, ik weet niet wat ze in die weken gaan doen, maar het lijkt mij wat lang!![]()
[Afbeelding]
Dat mag zeker! Ik heb van de Skoda dealer waar ik de bestelling heb geplaatst een link toegestuurd gekregen waarmee ik toegang kreeg tot de portal. Ik weet niet of alle dealers in Nederland hiermee werken en voor België weet ik het al helemaal niet, maar gezien eerdere posts in dit forum vermoed ik dat dit afhankelijk is van de de dealer.Mastehose schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:28:
[...]
Mag ik vragen hoe je aan deze inloggegevens komt?
Uhm nouja deze actie stond op de site van PON destijds, daar waar je de PL auto's kon samenstellen...
(Amersfoort heet ook officieel PON dealer trouwens)
Dus zal het zo zijn dat als je dealer geen PON heet je de actie misloopt?
Uiteindelijk is PON toch gewoon de importeur en koopt de dealer in via hen?
Op je contract staat toch ook Volkswagen PON financial services?
Vragen...
Vragen...
Ik ga eens navraag doen bij mijn contactpersoon van Pouw Apeldoorn. Het contract staat trouwens op Skoda Financial Services, maar dat is inderdaad ook een label van Pon.jeroen1988! schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:29:
Uhm nouja deze actie stond op de site van PON destijds, daar waar je de PL auto's kon samenstellen...
Vragen...
Fingers crossed!
Uiteindelijk valt toch elke dealer onder PON, aangezien PON de importeur is? Ik denk overigens dat als je navraag gaat doen bij een dealer die geen PON heet, je te horen gaat krijgen dat de actie alleen voor PON dealers was.jeroen1988! schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:29:
Vragen...
Maar vragen kan uiteraard altijd!
Ja het is ook een beetje vaag maar voor 750 euro zou ik er met de stok achteraan gaan. 
En ook vooral mijn casus benoemen!!!
En ook vooral mijn casus benoemen!!!
Hoi,
Sinds de bestelling van mijn Skoda Enyaq begin februari 2022 volg ik de berichten op dit forum. Vanaf het begin staat er op Honeymoonnet een verwachte afleverweek: 35-2022. Uit alle bovenstaande berichten ging ik er vanuit dat dit later zou worden en mogelijk zelfs 2023. Echter tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen donderdag een update op Honeymoonnet dat de Enyaq is ingepland voor productie in week 26.
Het gaat om een Enyaq IV 60 Sportline, met als opties Family, Warmtepomp, Klimaat en wegklapbare trekhaak. Loopt via Pouw in Rijssen.
Ben erg benieuwd naar de afleverdatum, want ik lees regelmatig verhalen over 'banking' dus ik ga nog even nergens vanuit.
Sinds de bestelling van mijn Skoda Enyaq begin februari 2022 volg ik de berichten op dit forum. Vanaf het begin staat er op Honeymoonnet een verwachte afleverweek: 35-2022. Uit alle bovenstaande berichten ging ik er vanuit dat dit later zou worden en mogelijk zelfs 2023. Echter tot mijn verbazing kreeg ik afgelopen donderdag een update op Honeymoonnet dat de Enyaq is ingepland voor productie in week 26.
Het gaat om een Enyaq IV 60 Sportline, met als opties Family, Warmtepomp, Klimaat en wegklapbare trekhaak. Loopt via Pouw in Rijssen.
Ben erg benieuwd naar de afleverdatum, want ik lees regelmatig verhalen over 'banking' dus ik ga nog even nergens vanuit.
Ik ben benieuwd.
Mijn iv80 sportline is in november 21 besteld.
Eerste leverdatum was week 23 dat werd week 32.
En ik kreeg net een mail dat de productie ingepland is voor week 24, en dat hopelijk 30 of 31 geleverd wordt… nog ff afwachten dus.
Mijn iv80 sportline is in november 21 besteld.
Eerste leverdatum was week 23 dat werd week 32.
En ik kreeg net een mail dat de productie ingepland is voor week 24, en dat hopelijk 30 of 31 geleverd wordt… nog ff afwachten dus.
Ik zie dat de enyaq nu ook niet meer te bestellen is via de private lease.
https://www.skoda.nl/private-lease/ENYAQ-iV
https://www.skoda.nl/private-lease/ENYAQ-iV
Wel straf dat een groot deel van de NL leveringen minder lang duren dan die van BE klanten. Ik wacht zelf al sinds 27/7 en ik denk dat veel Belgische forumleden zullen aansluiten hierbij.
Deze bedenking heb ik me - met een diepe zucht - al vaak gemaakt. Lijkt me ook dat ze daar veel meer informatie krijgen dan wij. Ik vermoed wel dat de NL private lease klanten sneller hun wagen krijgen omdat die door de dealer al veel vroeger besteld zijn geweest.Divino83 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:16:
Wel straf dat een groot deel van de NL leveringen minder lang duren dan die van BE klanten. Ik wacht zelf al sinds 27/7 en ik denk dat veel Belgische forumleden zullen aansluiten hierbij.
Ik had echter wel gehoopt dat er enkele BE klanten zouden zijn die binnenkort hun enyaq in ontvangst mogen nemen zodat ik op basis van hun besteldatum mijn eigen leverdatum wat zou kunnen schatten.
344 dagen wachten en counting... levering misschien begin September 2022, dat zou dan 14 maanden zijn...
Vooral het totale gebrek van Skoda aan communicatie in België naar hun klanten toe, had ik niet verwacht.
De term "clever" mogen ze van mij schrappen in hun slogan...

Vooral het totale gebrek van Skoda aan communicatie in België naar hun klanten toe, had ik niet verwacht.
De term "clever" mogen ze van mij schrappen in hun slogan...

Wacht sind begin augustus vorig jaar. Zou nu ergens geleverd worden. Geen teken van enige communicatie... Het gaat volgens mij over gereserveerde slots. Volgens mij is Dieteren en/of de Belgische dealers totaal niet geïnteresseerd in de elektrische markt. In Nederland daarentegen heel veel gereserveerde slots... Als ze dan nog eens druk kunnen zetten ivm wijzigende wetgeving... Pffft... 'k kom er onnozel van van zo lang wachten.... Ik weet het, luxeprobleem, maar klantvriendelijk 0,0.... Langs de andere kant de leverancier van de laadpaal hoor ik ook al niet....
7 juni kan ik de Enyaq ophalen. Besteld in november 21. Valt mij achteraf nog mee, het kan ook een stuk langer duren gezien de verhalen in dit topic.
private lease?laforte schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:19:
7 juni kan ik de Enyaq ophalen. Besteld in november 21. Valt mij achteraf nog mee, het kan ook een stuk langer duren gezien de verhalen in dit topic.
Ik heb besteld op 3 Juni 2021 (leasing, België)
Krijg ook totaal geen communicatie vanuit de dealer.
Ben zelf al 3 keer ter plaatse geweest, elke keer was de vorige medewerker opgestapt, de nieuwe maakte elke keer de belofte dat ze mij op de hoogte gingen houden, wat nooit gebeurde.
De laatste keer was de showroom zelfs gesloten omdat er geen Skoda verkoper meer is
Ik trek tegenwoordig mijn plan zelf via https://www.myskoda.be/
Daar staat al meer dan een half jaar dit:
STATUS VAN MIJN ORDER
De tracking van je voertuig is tijdelijk niet beschikbaar.
Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.
Maar via F12 kan je gelukkig wel meer info opvragen
"Production_Week_SEN__c":"2022 25",
"Status__c":"Scheduled",
"Estimated_Date_in_EK__c":1657152000000
Heeft meer dan 10 maand op ordered gestaan, nu staat hij op Scheduled. Ze zouden er eind Juni aan beginnen ...
Ik ben benieuwd
Ben zelf al 3 keer ter plaatse geweest, elke keer was de vorige medewerker opgestapt, de nieuwe maakte elke keer de belofte dat ze mij op de hoogte gingen houden, wat nooit gebeurde.
De laatste keer was de showroom zelfs gesloten omdat er geen Skoda verkoper meer is
STATUS VAN MIJN ORDER
Heeft meer dan 10 maand op ordered gestaan, nu staat hij op Scheduled. Ze zouden er eind Juni aan beginnen ...
Ik ben benieuwd
Mijn dealer is niet echt behulpzaam met die myskoda. Die beweert bij hoog en laag dat tracking pas kan als er een VIN nummer is.Mortimerke schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 09:07:
Ik heb besteld op 3 Juni 2021 (leasing, België)
De laatste keer was de showroom zelfs gesloten omdat er geen Skoda verkoper meer is![]()
STATUS VAN MIJN ORDER
Ik ben benieuwd
En de dealer denkt zelfs dat mijn (besteld 09/2021, verwacht 08/2022) wagen misschien wel voor in de winter gaat zijn.
We hebben gewoon géén enkel perspectief. Dit is mijn eerste en vermoedelijk mijn laatste Skoda.
Ze zouden op z'n minst wat schattingen kunnen geven in de aard van 'recente Enyaqs die geleverd zijn, zijn rond xx besteld, dus denken we dat het voor jou wel yy zal worden'.
Maar zoiets vaags als 'misschien wel pas in de winter', geeft me eigenlijk echt geen perspectief. En ik moet er dan zelf nog achter vragen.
@this Ik heb van mijn Dealer (Delorge) wel de info gekregen dat ze nu de wagens aan het uitleveren zijn die normaal eind vorig jaar geleverd moesten worden. Best guess is nu eind dit jaar.
Ik heb in dezelfde periode besteld als jij en originele levering in juli 2022.
Ik heb in dezelfde periode besteld als jij en originele levering in juli 2022.
Zouden jullie niet als een groep iets kunnen forceren bij de dealers in België? Ik begrijp jullie frustratie, maar (althans hier) het lijkt er wel op dat jullie je 'eenvoudig' laten afschepen.this schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:38:
[...]
Mijn dealer is niet echt behulpzaam met die myskoda. Die beweert bij hoog en laag dat tracking pas kan als er een VIN nummer is.
En de dealer denkt zelfs dat mijn (besteld 09/2021, verwacht 08/2022) wagen misschien wel voor in de winter gaat zijn.
We hebben gewoon géén enkel perspectief. Dit is mijn eerste en vermoedelijk mijn laatste Skoda.
Ze zouden op z'n minst wat schattingen kunnen geven in de aard van 'recente Enyaqs die geleverd zijn, zijn rond xx besteld, dus denken we dat het voor jou wel yy zal worden'.
Maar zoiets vaags als 'misschien wel pas in de winter', geeft me eigenlijk echt geen perspectief. En ik moet er dan zelf nog achter vragen.
Maar dat is puur mijn inschatting
De meeste onder de Belgen zullen dit als bedrijfswagen leasen. Dus zo veel macht heb je eigenlijk niet, die macht ligt bij de leasemaatschappij. En zolang zij niets doen...Martinez- schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Zouden jullie niet als een groep iets kunnen forceren bij de dealers in België? Ik begrijp jullie frustratie, maar (althans hier) het lijkt er wel op dat jullie je 'eenvoudig' laten afschepen.
Maar dat is puur mijn inschatting.
De leasemaatschappij heeft meer macht naar de dealers of importeur toe dan wij, leaserijders idd.this schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:58:
[...]
De meeste onder de Belgen zullen dit als bedrijfswagen leasen. Dus zo veel macht heb je eigenlijk niet, die macht ligt bij de leasemaatschappij. En zolang zij niets doen...
Ik begreep wel dat die leasemaatschappijen hun centen pas zien, als de wagen geleverd wordt, niet eerder. En de prijs niet kan stijgen van de bestelde wagen, bij oplevering. Dus prijs op bestelbon is de enige geldende prijs. Kost de wagen nu meer dan vorig jaar? Da's jammer, dan had Skoda die vorig jaar maar moeten maken...
Daarbovenop komen dan al die verminderde inkomsten van de oudere vrijgekomen leasewagens met meer kilometers op de teller voor de leasemaatschappij... Vele kleine beetjes maken een grote put in de omzet voor deze maatschappijen, waar alleen de D'Ieteren groep (in België dan) iets aan kan doen.
Wij hebben onze enyaq besteld maart 2021, nu hebben we bericht gehad dat ie eind juni in productie gaat, onder voorbehoud.
Het gaat om een model 60, warmtepomp, trekhaak, 360gr camera, zwart leder interieur,
en nog een aantal opties....
Sinds aug 2021 huren we bij de Skoda garage een auto (benzine). Een heuse financiele extra uitgave...
Het gaat om een model 60, warmtepomp, trekhaak, 360gr camera, zwart leder interieur,
en nog een aantal opties....
Sinds aug 2021 huren we bij de Skoda garage een auto (benzine). Een heuse financiele extra uitgave...
Net vandaag even de F12 in myskoda gedaan, zag dat de geschatte levering midden juli staat (originele levering stond rond dit moment gepland). Productie week zou week 25 zijn...Voorheen nooit geen concrete update van garage. Nu toch nog eens geprobeerd en zowaar hetzelfde antwoord, met natuurlijk veel maars en het zal wel niet, maar toch... historisch momentje, de eerste voorzichtige leveringsdatum. Zou dan +- 11-12 maanden leveringstijd zijn....
We leven op hoop...
Iemand een idee heeft of myskoda enigszins op zit of niet...
BE zakelijke lease...
Nu ik even hierboven bekijk komt dit exact overeen met andere BE klanten... toeval? of zetten ze gewoon alles op 1 moment of staat alles BE samen qua transport.
We leven op hoop...
Iemand een idee heeft of myskoda enigszins op zit of niet...
BE zakelijke lease...
Nu ik even hierboven bekijk komt dit exact overeen met andere BE klanten... toeval? of zetten ze gewoon alles op 1 moment of staat alles BE samen qua transport.
[ Voor 12% gewijzigd door Korntrae op 25-05-2022 20:43 ]
Naar wat ik hier eerder las, vertrekken ze per trein van de fabriek.Korntrae schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:41:
Dus kan dat wel, want 1 trein laten rijden kost ook veel geld en dat kan je er maar beter veel wagons aan koppelen. Verder zijn er ook weer kabelbomen, die komen nu van de gekende en extra leveranciers (niet alleen die uit Ukraine)
Ben evenzeer benieuwd...
Die treinen zijn zowat altijd vol hoor, of Skoda veel auto's of weinig auto's op die trein staan heeft.Mister V schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:19:
[...]Dus kan dat wel, want 1 trein laten rijden kost ook veel geld en dat kan je er maar beter veel wagons aan koppelen.
Genoeg andere bedrijven die de lege wagons kunnen opvullen
Collega van me...dvx76 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:56:
Is er eigenlijk iemand die in België in mei-juni-juli 2021 heeft besteld en al geleverd is?
Een juni bestelde 80 sportline... 2 weken na me besteld en sneller geleverd...
Waiting for my Enyaq...
Eind juni iv80 besteld, nu onderweg naar België.dvx76 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:56:
Is er eigenlijk iemand die in België in mei-juni-juli 2021 heeft besteld en al geleverd is?
Zelfde uitrusting ook? Misschien dat ze eerst de modellen maken waarop ze een hogere marge krijgen?Mafke schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:42:
[...]
Collega van me...
Een juni bestelde 80 sportline... 2 weken na me besteld en sneller geleverd...
Nee hoor.
Ik heb exact dezelfde auto besteld als mijn collega's. Die hebben hem vorige maand gekregen en ik heb zelfs geen datum.
Ik heb exact dezelfde auto besteld als mijn collega's. Die hebben hem vorige maand gekregen en ik heb zelfs geen datum.
En hoe zat het met de initiële leverdatum? Stond die ook altijd al vroeger?Dierer schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:39:
Nee hoor.
Want indien dat zo is, kan het zijn dat er in die 2 weken net een slot vrijkwam door annulatie van iemand anders en dat je collega net het geluk had om dat slot te mogen innemen.
Zoiets lijkt mij veel praktischer dan de hele planning 1 slot te laten opschuiven elke keer dat er een slot vrijkomt.
Oorspronkelijke leverdatum was januari, wat heel snel veranderde naar april.
Wat juli werd enkele weken geleden en nu onbekend.
Wat juli werd enkele weken geleden en nu onbekend.