De landelijke Nederlandse politiek 2021 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste
Acties:
  • 191.031 views

Onderwerpen

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wat een nare, nare manier van communiceren heeft die Aukje de Vries. Wat is het toch met de vertegenwoordigers van de grote partijen? Zo arrogant, zo neerbuigend. Ze duwen eigenhandig mensen richting Forum met de manier waarop zij communiceren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Eens kijken hoe consequent Kaag is, hier scheiden de wegen van haar en Segers:
Kaag klem na steun CU voor motie van afkeuring

Donderdagmiddag besluit de fractie van coalitiepartij CU na lang beraad een motie van afkeuring tegen de bewindsvrouw te steunen. De motie, die al oppositiebrede steun had, lijkt daarmee een meerderheid te halen. Het feit dat er aan het einde van de avond hoofdelijk wordt gestemd is nog een factor van onzekerheid: individuele Kamerleden zouden van de lijn van hun fractie kunnen afwijken.

De CU zet Kaag daarmee in een benarde positie. De verhouding tussen CU-leider Gert-Jan Segers en D66-leider Kaag is sinds de vastgelopen formatie flink bekoeld. Kaag gooide een paar weken geleden definitief publiekelijk de deur dicht voor Segers, toen ze in een interview zei dat ze geen zin had om met zijn partij samen te werken.

Een motie van afkeuring hoeft geen aftreden tot gevolg te hebben. Maar toen Kaag in april tijdens het beruchte ’functie elders’-debat een motie van afkeuring tegen premier Rutte indiende, gaf ze aan dat ze bij een meerderheid zelf haar conclusies zou trekken als ze in zijn schoenen stond. „Ik zou zelf niet doorgaan”, zei Kaag destijds. „Maar ik ben een ander mens.” De vraag is of ze zich aan haar woord houdt als de motie tegen haar ook een meerderheid behaalt.
Einde Kaag, tenzij ze geen actieve herinnering heeft aan haar eigen woorden uit april...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:42:
Eens kijken hoe consequent Kaag is, hier scheiden de wegen van haar en Segers:

[...]

Einde Kaag, tenzij ze geen actieve herinnering heeft aan haar eigen woorden uit april...
Inderdaad ben benieuwd of ze zich gaat houden aan haar eigen uitspraken of een Markje doet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zag ik daar nu echt de woorden “Kaag” en “consequent” in dezelfde zin voorbij komen?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18

DataGhost

iPL dev

Slasher schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:44:
[...]

Inderdaad ben benieuwd of ze zich gaat houden aan haar eigen uitspraken of een Markje doet.
"ja maar dit is een compleet andere situatie"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
DataGhost schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:46:
"ja maar dit is een compleet andere situatie"
Nieuw leiderschap... /s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Slasher schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:44:
[...]

Dat is geen Markje he. Rutte heeft het naast zich neergelegd inderdaad, maar heeft bij mijn weten ook niet afkeurend gesproken over andere bewindslieden die hetzelfde deden. Kaag heeft wel haar afkeur uitgesproken. Toch gaat ze nergens heen ;)

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Als dit nog even zo doorgaat wordt Rutte 3 binnenkort enkel nog gevormd door 1 Rutte :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• PWM
  • Niet online

PWM

De sleutel ligt nu bij Bijleveld. Als die blijft zitten, kan Kaag daar naar verwijzen. Maar als Bijleveld nu vertrekt, lijkt er toch geen uitweg meer te zijn.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoe staat Kaag er bij D66 intern eigenlijk op? Ja, de hele campagne draaide om haar. Maar zij zullen toch ook wel tot inzicht gekomen zijn dat zij met al haar bluf en arrogantie niet de bruggenbouwer is die de partij verder brengt.
Kan me dus ook wel indenken dat ze daar blij zijn met de kans haar te lozen en met een wat schonere lei te proberen nu constructief de formatie onderhandelingen in te gaan.

alles kan off-topic

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:21

HollovVpo1nt

I like gadgets

Is de plenaire zaal nog een work in progress? Wat een grauwe, grijze bedoeling is het geworden zeg.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
PWM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:50:
De sleutel ligt nu bij Bijleveld. Als die blijft zitten, kan Kaag daar naar verwijzen. Maar als Bijleveld nu vertrekt, lijkt er toch geen uitweg meer te zijn.
Niet als ze zelf zo stellig de moral high ground koos in april. Maar goed, glas/plas/was, weekendje hei roept.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 15:54:
[...]

Niet als ze zelf zo stellig de moral high ground koos in april. Maar goed, glas/plas/was, weekendje hei roept.
.. en de Haagse politiek is er weer een stukje minder geloofwaardig op geworden.

Wat een farce allemaal zag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNvoA_dvLDRimHXslkIkh1upf90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XV6YBnzhq9u6lehTHUeqrc6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een etentje helaas vanavond, anders was het met popcorn op de bank.

• Señor Sjon
"Dat was in een andere zaal, die uitspraak telt alleen op het Binnenhof"

• hoevenpe
De exit strategie wordt ook al duidelijk:
In D66-kring wordt gesteld dat de motie die kaag raakt, haar weliswaar ‘verantwoordelijk houdt’ voor de mislukte evacuatie uit Afghanistan, maar dat het handelen van ‘het hele kabinet wordt afgekeurd'. ,,Dat is dus niet specifiek op Kaag alleen gericht”, aldus een betrokkene. Toch is het ‘aan haar’ om te kiezen, stelt de ingewijde.

• RodeStabilo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:00:
"Dat was in een andere zaal, die uitspraak telt alleen op het Binnenhof"
Het ontbreekt de gemiddelde politicus aan zelfreflectie helaas maar een normaal persoon in een andere realiteit zou opstappen.

Vanwege werk kan ik niet 100% volgen wat er allemaal gebeurd maar ik denk niet dat Kaag gaat opstappen. (ook vanwege haar persoonlijkheid maar ook door het eerder doormij genoemde 'vervelend voor de formatie' . bah)

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:02:

[...]
Ik ben niet zo politiek kundig, wat staat er daar nou? dekken ze zich in of gooien ze haar onder de bus? Volgens mij kan je het op twee manieren lezen: 1) de motie raakt het kabinet en niet Kaag, ze kan blijven.
2) Het is haar eigen keus. Wij zouden het wel weten, reken het ons niet aan, maar tja. ze mag zelf kiezen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Los van mijn mening over Kaag is dit natuurlijk wel ontzettend hypocriet van CU. Want destijds met het toeslagenschandaal (mind you, met meer dan 100.000 slachtoffers en wat nog steeds verre van opgelost is!) was het argument corona. Nu is er nog steeds corona, zij het niet meer in de mate van toen maar desalniettemin is er nog steeds corona en blijft de IC-capaciteit een zorgenkindje. CU vond het destijds niet verstandig om die reden om dergelijke moties te steunen, nu ineens wel.

Het is dus gebaseerd op rancune. Zo blijkt maar weer dat óók CU geen échte principes heeft, net zoals bijna alle andere partijen wanneer puntje bij paaltje komt.

Niet geheel onverwacht maar vanwege de morele hoogmoed van m.n. Segers is dit natuurlijk wel treurig.

• Ankona

[...]
Als D66 het zo stelt mag ik hopen dat CDA en VVD de CU volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
dawg schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:06:
Los van mijn mening over Kaag is dit natuurlijk wel ontzettend hypocriet van CU. Want destijds ten tijde van het toeslagenschandaal (mind you, met meer dan 100.000 slachtoffers en wat nog steeds verre van opgelost is!) was het argument corona. Nu is er nog steeds corona, zij het niet meer in de mate van toen maar desalniettemin is er nog steeds corona en blijft de IC-capaciteit een zorgenkindje. CU vond het destijds niet verstandig om die reden om dergelijke moties te steunen, nu ineens wel.

Het is dus gebaseerd op rancune. Zo blijkt maar weer dat óók CU geen échte principes heeft, net zoals bijna alle andere partijen wanneer puntje bij paaltje komt.

Niet geheel onverwacht maar vanwege de morele hoogmoed van m.n. Segers is dit natuurlijk wel treurig.
Tsja, ga iemand 6 maanden lang kleineren en uit de formatie duwen (terwijl je er nu een kabinet mee vormt) en kijk wat er gebeurt. :P

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Michael_OsGroot schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:05:
[...]

Ik ben niet zo politiek kundig, wat staat er daar nou? dekken ze zich in of gooien ze haar onder de bus? Volgens mij kan je het op twee manieren lezen: 1) de motie raakt het kabinet en niet Kaag, ze kan blijven.
2) Het is haar eigen keus. Wij zouden het wel weten, reken het ons niet aan, maar tja. ze mag zelf kiezen
Dat zij de motie interpreteren zijnde afkeurend richting het gehele kabinet en niet enkel Kaag. Dat geeft een uitweg om niet af te hoeven treden (in hoeverre dat daadwerkelijk zinvol is gezien de demissionaire status).

• Ankona
Los van mijn mening over Kaag is dit natuurlijk wel ontzettend hypocriet van CU. Want destijds ten tijde van het toeslagenschandaal (mind you, met meer dan 100.000 slachtoffers en wat nog steeds verre van opgelost is!) was het argument corona. Nu is er nog steeds corona, zij het niet meer in de mate van toen maar desalniettemin is er nog steeds corona en blijft de IC-capaciteit een zorgenkindje. CU vond het destijds niet verstandig om die reden om dergelijke moties te steunen, nu ineens wel.

Zo werkt het in de politiek. D66 is al lange tijd bezig CU duidelijk te maken dat ze geen vriendjes gaan worden. CDA en VVD zullen ook wel intern verdeeld zijn, maar ja, voor de lieve vrede....

Kaag en Bijleveld hebben gewoon aftredenswaardig gefaald. Dat ze door de coalitie partijen beschermd worden heeft niets met de personen of hun falen te maken, puur met de formatie onderhandelingen. Was dit een jaar eerder gebeurd dan had alleen D66 Kaag gesteund.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:08:
[...]

Tsja, ga iemand 6 maanden lang kleineren en uit de formatie duwen (terwijl je er nu een kabinet mee vormt) en kijk wat er gebeurt. :P
Tuurlijk, maar ben dan eerlijk, daar gaat hij toch zo prat op? Hij pleit toch óók zo voor de nieuwe bestuurscultuur? Daar getuigt dit nou niet echt van natuurlijk.

Kennelijk weegt persoonlijke rancune dus op tegen zowel een nieuwe bestuurscultuur maar belangrijker nog, het weegt dus ook op tegen die +100.000 slachtoffers van het toeslagenschandaal.

En dat is eigenlijk - net zoals dit Afghanistan-debacle - een schande op zich.

Waar ons openbaar bestuur mee bezig is, ik weet het niet meer? Niet met ons collectief belang in elk geval. Op wat enkelingen in de Kamer na.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door dawg op 16-09-2021 16:12 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:08:
[...]

Ik denk inderdaad dat er voor jouw opmerking en @dawg beide wat te zeggen valt qua waarheid. Maar inderdaad, als de CU gewoon die motie in april had gesteund had het er heel anders uitgezien inmiddels.

• Virtuozzo
  • Niet online

[...]
Het is hoofdelijke stemming. Grote kans dat de motie het gewoon niet haalt. Daar is Bijleveld al flink mee bezig.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

@dawg Het heeft niets met persoonlijke rancune te maken, Kaag heeft de partij CU altijd uitgesloten op basis van een enkel principe, verwacht dan niet van Segers dat hij dan opeens Kaag wel gaat steunen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ankona schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:11:
[...]

Zo werkt het in de politiek. D66 is al lange tijd bezig CU duidelijk te maken dat ze geen vriendjes gaan worden. CDA en VVD zullen ook wel intern verdeeld zijn, maar ja, voor de lieve vrede....

Kaag en Bijleveld hebben gewoon aftredenswaardig gefaald. Dat ze door de coalitie partijen beschermd worden heeft niets met de personen of hun falen te maken, puur met de formatie onderhandelingen. Was dit een jaar eerder gebeurd dan had alleen D66 Kaag gesteund.
Jawel, maar CU wil toch dat "het niet meer zo werkt in Den Haag"? Sta daar dan ook voor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik heb Kaag erg laag zitten. Zo'n beetje tussen Baudet en van Haga in qua betrouwbaarheid :p

Maar: Ik ben wel erg verbaasd dat dit dossier haar gaat nekken. Dit was haar expertise. Het Midden-Oosten noemde ze thuis. Ze kende er iedereen, was er vaak, sprak de taal. Van alle gebieden in de wereld waar ze had kunnen falen, was dit de laatste waarvan ik had verwacht dat ze het zou laten liggen.

Misschien ook een idee om partijleiderschap en ministerschap te scheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
dawg schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:14:
[...]

Jawel, maar CU wil toch dat "het niet meer zo werkt in Den Haag"? Sta daar dan ook voor. :)
Leuke rant maar ik zie niet in hoe dit op de situatie betrekking heeft.

Die claim van d66 over nieuw leiderschap is ook maar een verkiezingskreet. Zit ook geen inhoud achter. (of de ijdele hoop dat Kaag vanuit de beslist niet grootste partij de zittende premier kan vervangen... tja, niet heel realistisch lijkt mij )

alles kan off-topic

• Señor Sjon
PWM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:17:
Ik heb Kaag erg laag zitten. Zo'n beetje tussen Baudet en van Haga in qua betrouwbaarheid :p

Maar: Ik ben wel erg verbaasd dat dit dossier haar gaat nekken. Dit was haar expertise. Het Midden-Oosten noemde ze thuis. Ze kende er iedereen, was er vaak, sprak de taal. Van alle gebieden in de wereld waar ze had kunnen falen, was dit de laatste waarvan ik had verwacht dat ze het zou laten liggen.

Misschien ook een idee om partijleiderschap en ministerschap te scheiden.
Er was ook wat kritiek op haar aantreden als minister, daar is nog wel wat drek tevoorschijn gekomen over eerdere 'expedities', maar dat staat niemand meer in de weg tegenwoordig.

• Señor Sjon
dawg schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:12:
[...]

Tuurlijk, maar ben dan eerlijk, daar gaat hij toch zo prat op? Hij pleit toch óók zo voor de nieuwe bestuurscultuur? Daar getuigt dit nou niet echt van natuurlijk.

Kennelijk weegt persoonlijke rancune dus op tegen zowel een nieuwe bestuurscultuur maar belangrijker nog, het weegt dus ook op tegen die +100.000 slachtoffers van het toeslagenschandaal.

En dat is eigenlijk - net zoals dit Afghanistan-debacle - een schande op zich.

Waar ons openbaar bestuur mee bezig is, ik weet het niet meer? Niet met ons collectief belang in elk geval. Op wat enkelingen in de Kamer na.
Volgens mij pleiten ze daar allemaal voor, maar in de realiteit hebben ze alleen de wanden van de TK ermee bedoeld. :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ach een motie van afkeuring, het effect ervan wordt steeds minder. Denk niet dat Kaag nu weg is.

Kaag stelde dat ze alles aan gedaan had door 24h per dag te werken om de evacués te helpen. Dat wil ik best geloven, maar het feit dat ze niet kan herinneren hoe ze signalen daarvoor heeft gemist doet mij ernstig denken aan iets wat we te vaak zien.

Naar mijn idee had ze haar aandacht op de verkiezingen, formatie en haar eigen positie. Niet op haar departement. Dat daar eerst een onderzoek voor nodig is, zodat er hard bewijs komt, is wederom een herhaling van zetten.

Mijn reageert sowieso reactief in plaats van keuzes en beleid maken naar eigen inschatting op voorhand. Bang om een misstap te maken.

Helaas schaadt ze in plaats hiervan het vertrouwen in de politiek en is het niet gek dat mensen steeds meer op de flanken van het politiek spectrum gaan stemmen. Ik krijg onderhand steeds meer de maat vol van de huidige politici die aan de knoppen zitten.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ankona schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:17:
[...]

Leuke rant maar ik zie niet in hoe dit op de situatie betrekking heeft.

Die claim van d66 over nieuw leiderschap is ook maar een verkiezingskreet. Zit ook geen inhoud achter. (of de ijdele hoop dat Kaag vanuit de beslist niet grootste partij de zittende premier kan vervangen... tja, niet heel realistisch lijkt mij )
Van D66 weet ik het nog niet, de H.J. Schoo-lezing leek even op een breuk met de bestuurscultuur (al zal niet iedereen dat met mij eens zijn gezien nogal wat mensen niets met Kaag hebben, zacht uitgedrukt).

Van CU, Segers, komt dit schrijven. Dan moet je niet vervolgens je rancune ingegeven door uitsluiting van anderen laten zegevieren en politieke spelletjes spelen waar je eerder, toen het er écht op aankwam (nogmaals, 100.000 slachtoffers) naliet te staan voor je principe zoals verwoord in dat schrijven.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Señor Sjon schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:21:
[...]

Volgens mij pleiten ze daar allemaal voor, maar in de realiteit hebben ze alleen de wanden van de TK ermee bedoeld. :P
Tot de camera's uit het zicht verdwenen zijn en ze weer tegen die ontiegelijk lelijke stenen aan kunnen kijken hele dagen lang. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Los van mijn mening over Kaag is dit natuurlijk wel ontzettend hypocriet van CU. Want destijds met het toeslagenschandaal (mind you, met meer dan 100.000 slachtoffers en wat nog steeds verre van opgelost is!) was het argument corona. Nu is er nog steeds corona, zij het niet meer in de mate van toen maar desalniettemin is er nog steeds corona en blijft de IC-capaciteit een zorgenkindje. CU vond het destijds niet verstandig om die reden om dergelijke moties te steunen, nu ineens wel.

Misschien herinner ik me dit verkeerd, maar CU heeft destijds toch ook die motie van afkeuring gesteund?

• RodeStabilo
  • Niet online
Arrne schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:27:
[...]

Misschien herinner ik me dit verkeerd, maar CU heeft destijds toch ook die motie van afkeuring gesteund?
Nee, hun stemmen waren beslissend maarhebben tegen gestemd.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Arrne schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:27:
[...]

Maar niet die van wantrouwen terwijl die wel gerechtvaardigd was. Tenminste, als je zo hoogmoedig doet over moraal, medemenselijkheid, en bestuurscultuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
RodeStabilo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:27:
[...]

Dat was de motie van wantrouwen.

[ Voor 75% gewijzigd door Arrne op 16-09-2021 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
RodeStabilo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:27:
Nee, dat was de motie van wantrouwen.
De motie van afkeuring is alleen door de VVD niet gesteund.

• PWM
  • Niet online

PWM

Maar ze doen dus gewoon hetzelfde als in April :? Namelijk de motie van afkeur tegen Rutte en Kaag steunen. Dan is er in gedrag toch niets veranderd?

En ook de motie van wantrouwen tegen Kaag heeft CU vandaag niet gesteund.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 16-09-2021 16:30 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:29:
[...]

Nee, dat was de motie van wantrouwen.
De motie van afkeuring is alleen door de VVD niet gesteund.
Ja, ik haalde die twee idd door elkaar.

Maar goed, zo'n motie van afkeuring kan Kaag prima naast zich neerleggen.

[ Voor 12% gewijzigd door RodeStabilo op 16-09-2021 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 19:22
Ergens vind ik het toch wel hilarisch dat uitgerekend CU dit voor elkaar krijgt. Beetje oorzaak gevolg. Je merkt aan CU dat ze het huidige demissionaire kabinet maar weinig gunnen want ze staan niet op de nominatie om in het nieuwe kabinet te treden. En Rutte/Kaag lopen te klootviolen met de vorming van een nieuw kabinet. Maar tot die tijd is er effectief geen meerderheid die het schuitje VVD/CDA/D66 boven water houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
dawg schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:28:
[...]

Maar niet die van wantrouwen terwijl die wel gerechtvaardigd was. Tenminste, als je zo hoogmoedig doet over moraal, medemenselijkheid, en bestuurscultuur.
Appels en peren dus.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nee. Er zit een grote discrepantie tussen hetgeen Segers/CU publiekelijk pretendeert te willen en hun daadwerkelijk handelen.

Nu is dat niet vreemd binnen politieke actoren maar wel als je openlijk die cultuur af wilt zweren en daar zelfs blogs over schrijft en voorwaarden voor kabinetsdeelname bij schept.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

wederom dubbel? excuus.

[ Voor 190% gewijzigd door dawg op 16-09-2021 16:33 ]

• Virtuozzo
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:30:
Ergens vind ik het toch wel hilarisch dat uitgerekend CU dit voor elkaar krijgt. Beetje oorzaak gevolg. Je merkt aan CU dat ze het huidige demissionaire kabinet maar weinig gunnen want ze staan niet op de nominatie om in het nieuwe kabinet te treden. En Rutte/Kaag lopen te klootviolen met de vorming van een nieuw kabinet. Maar tot die tijd is er effectief geen meerderheid die het schuitje VVD/CDA/D66 boven water houdt.
Binnen de CU zitten twee kampen, maar zo langzamerhand begint het door te dringen dat je enkel kunt werken aan stellingen van gezonde bestuurscultuur wanneer de toxiciteit eerst verwijderd wordt.

Anders gezegd: er begint iets te dagen t.a.v. de valstrikken bij het juiste op de juiste wijze te willen doen.

Dit is geen rancune actie. Het is ook geen wending. Het is wel een signaal binnen omstandigheden van beperkte impact. Voor een CU is dat best een stap, maar wel een waar men al acht jaar tegen aan loopt te hikken. Maar, de context is nog steeds ongewijzigd: “wij willen aan tafel”.

Dat gezegd, de situatie nu is er een van hoofdelijke stemming. Sta er niet van verbaasd als er te weinig aanwezig zijn, of ook volledig meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Je kunt van Rutte zeggen wat je wilt, maar hij pretendeert niet een hoog moreel kompas te hebben.
Dat maakt hem sympathieker dan Kaag, de politieke TV-dominee die vanaf haar elitaire kansel hem de wacht heeft aangezegd en vijf maanden later van Segers een koekje van eigen deeg krijgt.

Mark pakt popcorn...

• nocalimero
  • Laatst online: 16:03

Ik denk dat er zo maar een rekeningetje openstaat van de CU naar Kaag ...
Tja, wie de bal kaatst, kan die terug verwachten.
8)

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:34:
Je kunt van Rutte zeggen wat je wilt, maar hij pretendeert niet een hoog moreel kompas te hebben.
Dat maakt hem sympathieker dan Kaag, de politieke TV-dominee die vanaf haar elitaire kansel hem de wacht heeft aangezegd en vijf maanden later van Segers een koekje van eigen deeg krijgt.

Mark pakt popcorn...
Valt het niet op hoe subtiel ze afwisselen met good cop, bad cop, cops either way?

Waar ligt het gedragseffect, dat is nu de prangende vraag. Bij een CU? Nee. D66? Nee. VVD? Ook niet. Waar wel, dat wordt vanavond de crux.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat maakt hem sympathieker dan Kaag, de politieke TV-dominee die vanaf haar elitaire kansel
Dat was ook al het probleem van Rob Jetten, Die ging vol op de anti-luchtvaart trommel slaan en bleek daarna al 15 jaar, per jaar op 3 verschillende continenten op vakantie te zijn :+ Hoewel Rob Jetten wel 10x sympathieker over komt dan Kaag. Het is alsof Segers naar buiten stapt bij een raam in Amsterdam.

Het gevaar van hoog van de toren blazen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Wat een gehannes met de techniek zeg. :+

• tweakduke
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Mark pakt popcorn...
Dat is iets wat Rutte tot in de puntjes beheerst. Kaag valt nu in haar eigen politieke kuil en Rutte heeft geen blaam.

Nieuwe ronde formatie en Kaag kan ineens minder eisen stellen, bal ligt pardoes bij VVD en CDA.

Tweakers Discord

• PWM
  • Niet online

PWM

Overigens kan met een hoofdelijke stemming natuurlijk door partijen nog wel een spelletje gespeeld worden. Dat er 2 van CU in de lift vastzitten oid ;)

We hebben het al een keer eerder gezien met Sterrenslag (uit mijn hoofd).

EDIT:

En een tijdje terug iemand van de SP die de bel niet gehoord had.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 16-09-2021 16:49 ]

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Aangezien het voor mij al vrijdagmiddag is (al 2 weken lang ;) ) heb ik een verloren moment gevonden om deze poll maar even te starten:

Poll: Wat gaat Kaag doen
Ze stapt op (actieve herinnering)
Ze stapt niet op (geen actieve herinnering)
Anders….
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403865&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik denk wel dat het handig is om duiding te geven als je stemt.

[ Voor 6% gewijzigd door dr.lowtune op 16-09-2021 16:51 ]

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:36:
Waar ligt het gedragseffect, dat is nu de prangende vraag.
Ik weet wel dat ik Wilders erg sterk vindt overkomen waar het de demissionaire status van het kabinet betreft, er is helemaal geen urgentie om dit nu in te voeren.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Dat maakt hem sympathieker dan Kaag, ...
Dat dat Rutte sympathieker maakt is niet iets dat ik zou willen bevestigen.

Je kan maar beter überhaupt een kompas hebben. Of je het dan kan of wil volgen, is een tweede (waarbij niet willen eigenlijk een beetje implicert dat het kompas niet echt op de juiste polen afgesteld is (pretenderen een kompas te hebben is ook niet beter natuurlijk))

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 16-09-2021 16:53 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:44

ManiacsHouse

Scheisse!

tweakduke schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:45:
[...]

Dat is iets wat Rutte tot in de puntjes beheerst. Kaag valt nu in haar eigen politieke kuil en Rutte heeft geen blaam.

Nieuwe ronde formatie en Kaag kan ineens minder eisen stellen, bal ligt pardoes bij VVD en CDA.
Zoiets speelt er ook door mijn hoofd. CU fakkelt D66 af (kunnen ze doen want het aantal CU stemmers zal vast gelijk blijven) Vervolgens nieuwe verkiezingen en D66 zakt in het aantal zetels en heeft weinig te eisen. En hup CU kan weer aanschuiven als aanvulling om net een meerderheid te regelen. Of denk ik nou teveel in voorbedachte rade?

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ManiacsHouse schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:52:
[...]

Zoiets speelt er ook door mijn hoofd. CU fakkelt D66 af (kunnen ze doen want het aantal CU stemmers zal vast gelijk blijven) Vervolgens nieuwe verkiezingen en D66 zakt in het aantal zetels en heeft weinig te eisen. En hup CU kan weer aanschuiven als aanvulling om net een meerderheid te regelen. Of denk ik nou teveel in voorbedachte rade?
Mwa. D66 verliest, CDA verliest nog meer, Omtzigt heeft geen partij.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik denk dat Kaag aanblijft en de “blame” gaat proberen te verdelen over meerdere hoofden. Als ze nu opstapt loopt d66 m.i. een flinke deuk op die ze het nodige gaat kosten bij nieuwe verkiezingen (die dan eigenlijk niet uit kunnen blijven, ze geeft dan iig vvd een stok om haar mee te slaan).

Blijven zitten is eerder gedaan en kan in principe zonder enorme gevolgen denk ik (iig met veel minder potentieel zetelverlies dan nu opstappen en opnieuw verkiezingen uitschrijven)

• RodeStabilo
  • Niet online
Bijleveld blijft.

• nocalimero
  • Laatst online: 16:03
Ik ben benieuwd of Kaag ook zo'n statement durft te geven ....

... of dat hun wegen scheiden .....

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Daar gaat je bloed toch van koken! :(

Hoe krijg je een minister zover om op te stappen? Misschien moeten we even wat tips vragen aan Van Nieuwenhuizen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Joris748 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:59:
[...]

Hoe krijg je een minister zover om op te stappen?
Motie van wantrouwen, maar dat doet de kamer dus niet.

• PWM
  • Niet online

PWM

Joris748 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:59:
[...]

De reden dat Kaag zou moeten aftreden, zijn haar uitspraken van April over dergelijke moties. Een motie van afkeuring zelf is natuurlijk geen reden om op te stappen (behalve dan voor Kaag).

Dat gezegd hebbende, als CDA stemmer, Bijleveld had moeten aftreden, ook zonder motie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 23:02
Dat maakt hem sympathieker dan Kaag,
Hier zeker niet. Het feit dat Rutte geen moreel kompas heeft maakt bijvoorbeeld dat het hem geen bal kan schelen dat hij demissionair is. Kan mij nog goed herinneren dat hij met een lach op zijn gezicht kwam aan fietsen bij de koning. Rutte heeft overigens wel een kompas maar die staat afgesteld op het grootkapitaal :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Ankona
Tja als Bijleveld wel zou gaan moet Kaag ook. Bestuur van D66 zal wel met bestuur CDA gebeld hebben dat dat ivm de formatie even niet handig is.

alles kan off-topic

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38

Mark pakt popcorn...
Kaag stapt zelf op een politieke landmijn en Rutte zal tevreden zijn. Ging 'positie elders' van Ollongren niet stiekem over Kaag?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:49:
[...]

Ik weet wel dat ik Wilders erg sterk vindt overkomen waar het de demissionaire status van het kabinet betreft, er is helemaal geen urgentie om dit nu in te voeren.
Wilders is er voor Mark. That has never changed.

• Virtuozzo
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:08:
[...]

De reden dat Kaag zou moeten aftreden, zijn haar uitspraken van April over dergelijke moties. Een motie van afkeuring zelf is natuurlijk geen reden om op te stappen (behalve dan voor Kaag).

Dat gezegd hebbende, als CDA stemmer, Bijleveld had moeten aftreden, ook zonder motie.
Ja, maar als CDA stemmer, weet je wie Bijleveld is, waar ze altijd voor ingezet wordt, en hoe ze haar opdracht uitvoert.

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:18:
Wilders is er voor Mark. That has never changed.
Dat zal best, maar krijg in dit debat steeds meer sympathie voor hem en ook Kuzu, Hijink, Stoffer en Van Haga.

Rutte blijft maar hameren op de 'versoepeling' van de anderhalve meter die in de praktijk vrijwel niet meer bestaat. Dit is defacto een verzwaring die in strijd is met zijn demissionaire status en de eerder aangenomen moties.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:21:
[...]

Dat zal best, maar krijg in dit debat steeds meer sympathie voor hem en ook Kuzu en Van Haga.

Rutte blijft maar hameren op de 'versoepeling' van de anderhalve meter die in de praktijk vrijwel niet meer bestaat. Dit is defacto een verzwaring die in strijd is met zijn demissionaire status en de eerder aangenomen moties.
Sympathie voor bruine hefbomen is en blijft misplaatst, hoe dan ook. De Tolerantie Paradox is van toepassing. Anders, ik stel het maar even scherp, bewust, kun je helemaal happy zijn met Trump omdat hij in gesprek charmant was.

En tja, zie de consequenties van bankieren op beeld en emotie. Pak er een geschiedenisboek bij.

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:24:
Sympathie voor bruine hefbomen is en blijft misplaatst, hoe dan ook. De Tolerantie Paradox is van toepassing.
Die paradox komt onze regering in deze erg goed uit, het is geen vrijbrief voor het schofferen van de kamer en eerder aangenomen moties.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
Nou ja, ik vind 't niet persé een verzwaring/ iets dat in strijd is met de demissionaire status.

We zitten in, hopelijk de naweeën van, een crisissituatie waarin normale gewoontes tijdelijk wat onder druk zullen staan. Zolang er een kamermeerderheid is, is het in dit soort situaties wat mij betreft geen enkel probleem.

En uiteraard zeggen o.a. een Van Haga de juiste dingen, daar zijn ze populistisch voor. Het gaat niet om wat ze zeggen, maar wat hun onderliggende motivatie/doel is.

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:26:
[...]

Die paradox komt onze regering in deze erg goed uit, het is geen vrijbrief voor het schofferen van de kamer en eerder aangenomen moties.
Tja, dat is aan de burger. Aan niemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
dr.lowtune schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:49:
Een tikkie kakineus: "hierbij schijt ik op onze wegen".
Achterliggende motivatie, iets van hoe belangrijk het is dat er een ingewerkt iemand zit om de resterende tolken uit afghanistan te halen. In het kader geen beter excuus dan een absolute gotspe.

Ze is too big to fail, ze is nodig voor D66 en ze is nodig voor Mark.

[ Voor 7% gewijzigd door gekkie op 16-09-2021 17:43 ]

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 14:16
rik86 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:26:
Nou ja, ik vind 't niet persé een verzwaring/ iets dat in strijd is met de demissionaire status.

We zitten in, hopelijk de naweeën van, een crisissituatie waarin normale gewoontes tijdelijk wat onder druk zullen staan. Zolang er een kamermeerderheid is, is het in dit soort situaties wat mij betreft geen enkel probleem.

En uiteraard zeggen o.a. een Van Haga de juiste dingen, daar zijn ze populistisch voor. Het gaat niet om wat ze zeggen, maar wat hun onderliggende motivatie/doel is.
Dat vind ik een gevaarlijk standpunt, & een drogreden. Kan jij gedachten lezen? Iemands beweegredenen kunnen abject zijn, maar het punt dat ze maken kan wel degelijk een goede zijn.

Ik vind het vooral erg knap van Rutte. Die gaat naar 40+ zetels dit weekend. Ik begrijp niet dat cda/d66 of wie dan ook zich nog wil binden aan een gedoemd huwelijk, waar vvd steeds als winnaar uit naar voren komt. Sterker, ik begin zelf te twijfelen of een stem op vvd gewoon niet het beste is.

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:54
dr.lowtune schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:49:
Ik verwacht dat ze blijft, met eenzelfde argumentatie als na het "hier scheiden onze wegen"

Maw: Ze heeft niks toegezegd, wij hebben haar gewoon verkeerd begrepen.

[ Voor 11% gewijzigd door IThom op 16-09-2021 18:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Rene44 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:52:
[...]

Dat vind ik een gevaarlijk standpunt, & een drogreden. Kan jij gedachten lezen? Iemands beweegredenen kunnen abject zijn, maar het punt dat ze maken kan wel degelijk een goede zijn.
Pak er een geschiedenisboek bij. Historische constanten van gedragslijnen en methodologie.
Het is wat het is. Elke keer weer.
Ik vind het vooral erg knap van Rutte. Die gaat naar 40+ zetels dit weekend. Ik begrijp niet dat cda/d66 of wie dan ook zich nog wil binden aan een gedoemd huwelijk, waar vvd steeds als winnaar uit naar voren komt. Sterker, ik begin zelf te twijfelen of een stem op vvd gewoon niet het beste is.
Je kan de machtspolitieke partijen gewoon niet als individueel partijen zien. Het is één verbinding, onzelfstandig, selectief belang. Er in geloven is zoiets als geloven in trickle down economics. Ja, dat is een kerk, maar het is gewoon manipulatie.

Heel serieus, het wordt een stuk eenvoudiger voor inzicht en toetsing wanneer je het als één blok ziet waar men met poppetjes speelt voor resultaat voor de verbinding en niets anders dan de eigen verbinding. Het is geen conforme politiek, er is geen relatie van behartiging, er is enkel strikte focus op gebruik van vertegenwoordiging.

Toegeven aan beeldvorming van het sterke man syndroom is nou niet echt iets wat historisch goede resultaten gegeven heeft 8)

• Bean77
IThom schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:53:
[...]

Ik verwacht dat ze blijft, met eenzelfde argumentatie als na het "hier scheiden onze wegen"

Maw ze zegt dat we we haar verkeerd hebben begrepen en dat ze er iets anders mee bedoelde.
Zat Rutte er destijds niet ver naast dat hij Kaag hautain vond ;)
Dat in contrast met het gemaakte charme offensief van Rutte na de moties van eerder tegen hem. Al deed dit gisteren in het debat wel erg pijn hoezeer hij Omtzigt tegemoet wilde komen door een besluit ergens op te lepelen.

Ik ben benieuwd in hoeverre deze ontstane situatie rondom Kaag verder leidt tot een hefboom in de onderhandelingen.
Rene44 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:52:
[...]
Nieuwe verkiezingen en dan een record aantal zetels voor de VVD. Dat wordt een standbeeld voor hem.

[ Voor 26% gewijzigd door Bean77 op 16-09-2021 18:21 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Bean77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:09:
[...]

Zat Rutte er destijds niet ver naast dat hij Kaag hautain vond ;)
Dat in contrast met het gemaakte charme offensief van Rutte na de moties van eerder tegen hem. Al deed dit gisteren in het debat wel erg pijn hoezeer hij Omtzigt tegemoet wilde komen door een besluit ergens op te lepelen.

Ik ben benieuwd in hoeverre deze ontstane situatie rondom Kaag verder leidt tot een hefboom in de onderhandelingen.
VVD met Rutte stijgt vrolijk door, verkiezingen zijn dus een optie, mevrouw Kaag heeft het hele scheiden der wegen nog eens zelf opgerakeld in die Schoo-lezing, van de CU ferm van zich afgeduwd en door de combinatie staat ze nu (naast de inhoud zelf) toch wel weer in d'r hemd.
Ze mag dan doorgaan voor een "top-diplomate", maar dat lijkt meer te komen van het functie-profiel uit het verleden, dan dat ze er werkelijk zo goed in lijkt en werkelijk veel heeft weten te bereiken. Maar misschien heeft iemand een lijstje met de grote succes van Kaag op diplomatiek vlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Bean77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:09:
Nieuwe verkiezingen en dan een record aantal zetels voor de VVD. Dat wordt een standbeeld voor hem.
GroenLinks en PvdA gaan in dit debat als makke schapen akkoord met de Coronapas-samenleving, die zijn tevreden met een uitzondering op het terras.

Als je op één van deze partijen stemt kan je inderdaad net zo goed direct op Rutte stemmen. SP, Bij1 en PvdD laten net als Denk, PVV en Ja21 tenminste nog van zich horen.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@gekkie voor de VN OPCW verantwoordelijk voor vernietiging van chemische wapens in Syrië bijvoorbeeld.

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:10
Er word dus per fractie gestemd tenzij iemand nog een nieuw verzoek indient het originele verzoek voor een hoofdelijke stemming is ingetrokken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:26:
[...]

GroenLinks en PvdA gaan in dit debat als makke schaapen akkoord met de Coronapas-samenleving, die zijn tevreden met een uitzondering op het terras.

Als je op één van deze partijen stemt kan je inderdaad net zo goed direct op Rutte stemmen. SP, Bij1 en PvdD laten net als Denk, PVV en Ja21 tenminste nog van zich horen.
Kort door de bocht much?

• Virtuozzo
  • Niet online
gekkie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:22:
[...]

VVD met Rutte stijgt vrolijk door, verkiezingen zijn dus een optie, mevrouw Kaag heeft het hele scheiden der wegen nog eens zelf opgerakeld in die Schoo-lezing, van de CU ferm van zich afgeduwd en door de combinatie staat ze nu (naast de inhoud zelf) toch wel weer in d'r hemd.
Ze mag dan doorgaan voor een "top-diplomate", maar dat lijkt meer te komen van het functie-profiel uit het verleden, dan dat ze er werkelijk zo goed in lijkt en werkelijk veel heeft weten te bereiken. Maar misschien heeft iemand een lijstje met de grote succes van Kaag op diplomatiek vlak.
Zoals ik al zei, zie het niet als aparte partijen, maar als één verbinding in dienst van externe consultatie. Zie de progressie van een VVD, schokjes, omhoog. Dankzij … verbinding waar de poppetjes uitgespeeld worden ten gunste van de verbinding.

Oud recept, machtspolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
PvdA en GroenLinks hebben voor de breed aangenomen motie gestemd waarin drang expliciet werd uitgesloten, Rutte in zijn demissionaire rol veegt dat van tafel en het enige waar ze mee komen is 'mogen we dan nog wel op het terras zitten?'

Dat is toch geen ruggengraat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:31:
[...]

PvdA en GroenLinks hebben voor de breed aangenomen motie gestemd waarin drang expliciet werd uitgesloten, Rutte in zijn demissionaire rol veegt dat van tafel en het enige waar ze mee komen is 'mogen we dan nog wel op het terras zitten?'

Dat is beeldvorming. Daar ga je in mee, of niet. Zo ja, maak je het primair mechanisme. Dan faciliteer je het dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IThom
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:31:
[...]

Groenlinks nu aan het woord, en geeft ook duidelijk aan dat ze nog niet klaar zijn met dit debat en dat ze nog wat te zeggen hebben over de dwang en/of dwang richting vaccinatie als gevolg van deze beslissing.
Behalve dat je dus veel te kort door de bocht bent maak je op basis van cynisme een statement over hoe de partijen hier op reageren.

Dat voegt niks toe en draagt bij aan afbraak van het systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
De moties zijn aangenomen... benieuwd...

Kaag treedt af!!

[ Voor 20% gewijzigd door alexbl69 op 16-09-2021 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
alexbl69 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:50:
De moties zijn aangenomen... benieuwd...

Kaag treedt af!!
En over 2 weken terug in een nieuw kabinet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Goh, die zag ik niet aankomen.
Bijleveld moet dus ook weg, hopelijk neemt ze Rutte mee in haar val.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bean77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:51:
[...]

Mag hopen van niet zeg.

• IThom
Er waren wat mensen die zeiden dat als Bijleveld wegestuurd zou worden / zou opstappen de positie van Kaag ook onhoudbaar zou worden. Geldt dat andersom ook?

Ben in ieder geval blij dat het (nog) niet standaard is om te blijven zitten en geen verantwoordelijkheid te nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door IThom op 16-09-2021 19:55 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:52:
Nee hoor, met een smetje kan je wel door :+
's Middags liet Bijleveld al weten dat zij ongeacht de stemmingsuitslag zou aanblijven als minister

• gekkie
Bean77 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:51:
[...]

Dat is de potentiële loophole, ben benieuwd.

• alexbl69
Zag het ook niet aankomen... maar de kans dat Rutte (ook) gaat lijkt me nihil. Dat betekent einde politieke carrière en subiet nieuwe verkiezingen.

• Bean77
Nah Rutte is veilig. Dit gaat hem echt niet raken.
gekkie schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:54:
[...]

Dat is de potentiële loophole, ben benieuwd.
Dan is Kaag natuurlijk alle geloofwaardigheid verloren van elke NL kiezer. Maar gaan zien hoe sterk de magneet van de macht is voor haar.
Mogen we verder kijken naar de trekpop wat betreft d66.

[ Voor 18% gewijzigd door Bean77 op 16-09-2021 19:57 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
De enige juiste keuze denk ik, een vrouw een vrouw, een woord een woord
Pagina: 1 ... 8 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor de politieke aspecten omtrent corona beleid hebben het volgende topic: De politieke aspecten van Corona