Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 17:14
BPi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:17:
[...]

Nog niet te downloaden. In de auto zit de manual digitaal (scherm met apps) en ook in de app (voertuig en OTA, dan gebruikershandleiding). Door de gebrekkige vertalingen is de manual ook niet ideaal. En ik vermoed dat deze alleen te zien als je een auto gekoppeld hebt.
Hoe bevalt de X? Wat is er goed, wat mist er, wat werkt niet, wat werkt matig, wat werkt soms wel soms niet en hoe rijdt de auto bv tov Smart #1/#3 of de 001?? Ik ben heel benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:27
@spidertje In het Ioniq 5 forum is te lezen dat je slechte ervaringen hebt gehad met jouw auto. Als Ioniq 5 rijder ervaar ik ook dat deze auto niet foutloos is, maar gelukkig heb ik lang niet alle klachten die jij hebt gehad.

Mijn ervaring met vernieuwende hard- en software, is dat het leuk is om nieuwe technieken te kunnen gebruiken, maar altijd een keerzijde heeft van de nodige kinderziekten; deze ene keer meer dan de andere keer. Door de steeds toenemende complexiteit van al dit nieuws, zou iemand tegen een behoorlijk aantal ongerechtigheden kunnen of anders beter gaan voor bewezen techniek.

Na je negatieve ervaringen van de vernieuwende Ioniq 5 begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat je wederom voor een nieuw type auto gaat, en zelfs in één van de eerste auto's van een nieuw merk in Europa gaat rijden bij een nieuwe organisatie. Auto's worden steeds vaker per regio aangepast ivm wensen van de potentiele klanten en regel- en wetgeving.

Tevens comminiceer je graag in de overtreffende trap met een aanhoudend cynische ondertoon; het is regelmatig helemaal geweldig of erg slecht. Dit irriteerde mij al in het Ioniq 5 topic, en ook in dit mij gestarte topic over de Zeekr 001 gaat het dezelfde richting op. Ik hoop dat je hiermee wat kunt doen, zodat dit een prettig topic blijft, waarbij natuurlijk ook ruimte is voor opbouwende kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdvorst
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-05 08:36
Heeft de 001 ook een "dog"-modus? De verkoper had het over een park convenience modus maar dan moet je wel in de auto blijven zitten en gaat het alarm dus niet uit. De X heeft hier juist iets heel leuks voor, bij de 001 kwam ik het niet tegen.

Overigens met software zie je dit ook bij NIO en XPeng, en het is onacceptabel. 9 jaar geleden had ik een Model S en daar was ook van alles op aan te merken en de software was half af. Maar toen was dat soort van OK en je accepteerde dat omdat de rest zo revolutionair was. Nu, 9 jaar later, kom je daar echt niet meer mee weg. En ach, als je ziet wat VW presteert op dit vlak dan is dit ook nog best OK. Groot issue voor deze merken is dat de Chinese versies totaal niet gelijk kunnen zijn aan die voor EU. Naast de regelgeving en de vertalingen heb je ook te maken met dat het in China heel normaal is om alles met voice control te doen en de UI dus anders opgebouwd kan zijn. Zorgt er allemaal voor dat de EU software stack achterloopt bij China en dat ook daar het nog niet op voldoende niveau is.

Zelf nu een Model 3 en volg met grote interesse de 001, binnenkort proefrit! Mijn zoon van 10 werd aardig wild van de UI ook al zat er nog geen Youtube op, en vooral ook van het interieur.

[ Voor 8% gewijzigd door avdvorst op 21-01-2024 19:56 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Amersfoort schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:50:
@spidertje In het Ioniq 5 forum is te lezen dat je slechte ervaringen hebt gehad met jouw auto. Als Ioniq 5 rijder ervaar ik ook dat deze auto niet foutloos is, maar gelukkig heb ik lang niet alle klachten die jij hebt gehad.

Mijn ervaring met vernieuwende hard- en software, is dat het leuk is om nieuwe technieken te kunnen gebruiken, maar altijd een keerzijde heeft van de nodige kinderziekten; deze ene keer meer dan de andere keer. Door de steeds toenemende complexiteit van al dit nieuws, zou iemand tegen een behoorlijk aantal ongerechtigheden kunnen of anders beter gaan voor bewezen techniek.

Na je negatieve ervaringen van de vernieuwende Ioniq 5 begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat je wederom voor een nieuw type auto gaat, en zelfs in één van de eerste auto's van een nieuw merk in Europa gaat rijden bij een nieuwe organisatie. Auto's worden steeds vaker per regio aangepast ivm wensen van de potentiele klanten en regel- en wetgeving.

Tevens comminiceer je graag in de overtreffende trap met een aanhoudend cynische ondertoon; het is regelmatig helemaal geweldig of erg slecht. Dit irriteerde mij al in het Ioniq 5 topic, en ook in dit mij gestarte topic over de Zeekr 001 gaat het dezelfde richting op. Ik hoop dat je hiermee wat kunt doen, zodat dit een prettig topic blijft, waarbij natuurlijk ook ruimte is voor opbouwende kritiek.
Als we software vd Hyundai (was ook niet 100%) op de 001 zouden hebben daar zouden we echt vrolijk van worden. Ben je overgestapt op een Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

@spidertje zet jij dan alle irritante hulpmiddelen nu dan uit? wellicht zou je dan de release notes even in de gaten moeten houden wat er allemaal gefixt is...als je om de zoveel seconden gepiept wordt of melding hier melding daar...dan wordt je tijdens het rijden ook wel helemaal gestoord denk ik...

maar ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is...een maand wachten is nog best lang...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 22:06

BPi

Even om te beginnen. Ik kom net van een Lynk&co 01 en daar voor een paar keer een V70 en een 850 estate. Dan is dit de kleinste. Vooral qat betreft de bagageruimte. Ik heb als vervangende auto afgelopen najaar 8 weken een Polo gehad. De bagaruimte van de X is helaas redelijk vergelijkbaar. Binnenruimte verder is prima in orde.
Ten opzichte van de Smart #1 en Volvo EX30 is de X op de achterband een stuk ruimer. In de #1 zit je voorin wat meer opgesloten en de X is wat minder kil/kaal dan de Volvo. De #3 is wat groter dan de #1 en volgens mij ook groter dan de X. Na de X zou de #3 denk ik mijn voorkeur hebben.
Rijdend ken ik de #1 (op Zandvoort), nu de X (eerder 2 proefrit) en ook in de 001 heb ik gereden (op Zandvoort en 2 dagen op de weg).
Tja, de 001 is een ander soort auto. Veel groter (mij te groot voor dagelijks gebuik en te duur) maar erg comfortabel.
Mijn ervaring met de X tot nu toe is vergelijkbaar met die ik heb met de 001 en ik hier ook lees. Naast comfortabel, compleet en over het algemeen erg mooi afgewerkt kom ik een en ander aan tekortkomingen in de huidige software tegen. Denk aan het niet altijd (willen) inloggen. Niet automatisch en niet handmatig. Te overdreven stuurcorrecties, erg norse agent die op de vingers kijkt en roept dat ik afgeleid ben (ook terwijl ik overdreven strak vooruit keek en de bijrijder instellingen aan het bekijken was).
De radioontvangst op DAB is matig en springt naar FM. Ook is het vervelend als je muziek start, dat hij niet de radio kiest omdat je dat altijd doet, of als laatste deed. En als je dan tussen zenders wisselt, maakt de radio geen gebruik van je lijst favorieten.

Ja, ook het leven van de X-rijder gaat nog niet over rozen. Er is nog wel wat te wensen in aankomende updates.

Maar als ik dan terugkijk naar de 26 maanden Lynk&co dan heb ik er hier meer vertrouwen in dat het spoedig goed komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:01:
[...]

Als we software vd Hyundai (was ook niet 100%) op de 001 zouden hebben daar zouden we echt vrolijk van worden. Ben je overgestapt op een Zeekr?
Ik heb leergeld betaald door in het verleden in 1 van de eerste Renaults Talisman te gaan rijden. Hierdoor ben ik pas Ioniq 5 gaan rijden, toen de auto 1,5 jaar op de Nederlandse markt was. Ik vind de Zeekr 001 een interessante auto, en omdat er een paar jaar geleden nog geen topic over was, ben ik er maar mee begonnen.

Ik ben nog toch wel nieuwsgierig naar jouw antwoord op mijn vraag, waarom je wederom in een heel nieuw merk en type bent gaan rijden met het eerder betaalde leergeld.

°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:11:
@spidertje zet jij dan alle irritante hulpmiddelen nu dan uit? wellicht zou je dan de release notes even in de gaten moeten houden wat er allemaal gefixt is...als je om de zoveel seconden gepiept wordt of melding hier melding daar...dan wordt je tijdens het rijden ook wel helemaal gestoord denk ik...

maar ik kan niet wachten tot het eindelijk zo ver is...een maand wachten is nog best lang...
Alles wat uit kan zet ik uit, soms ook omdat ik het te gevaarlijk vind om mee te rijden. Bv de rijbaan assistentie is gewoon gevaarlijk, je bent dan soms in gevecht met de auto. Ik heb al zon 15jr mijn Europese race licentie en onlangs was ik bij rond de 150-160 in Duitsland de auto zowat kwijt….. dat wil ik niet nog eens meemaken als je links iemand hebt die met 200+ voorbij komt en rechts een grote vrachtwagen hebt zitten….

Een andere reden is inderdaad het overmatige gepiep en meldingen dat je hoort en ziet. Dat is echt veel en veel te veel en te vaak….

Ik ga het inderdaad bijhouden. Hopelijk is er veel echt verbeterd, zou niet zo heel moeilijk moeten zijn ook gezien de versie die ik nu heb. Eigenlijk kan dit niet zo worden uitgeleverd. Er wort hard aan gewerkt dus zo tegen de zomer mag je verwachten dat de wereld er wat dat betreft anders gaat uitzien. Althans daar hoop/reken ik op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Amersfoort schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb leergeld betaald door in het verleden in 1 van de eerste Renaults Talisman te gaan rijden. Hierdoor ben ik pas Ioniq 5 gaan rijden, toen de auto 1,5 jaar op de Nederlandse markt was. Ik vind de Zeekr 001 een interessante auto, en omdat er een paar jaar geleden nog geen topic over was, ben ik er maar mee begonnen.

Ik ben nog toch wel nieuwsgierig naar jouw antwoord op mijn vraag, waarom je wederom in een heel nieuw merk en type bent gaan rijden met het eerder betaalde leergeld.

°
Hoezo wederom? Hoezo geheel nieuw?

Als je trouwens de Hi5 fijn en goed vindt rijden dan is een 001 denk ik niet echt geschikt voor je. Rijdt namelijk veel en veel beter als je van auto rijden houdt, dan is wellicht een X of CX30 meer geschikt als je niet weer een HMC auto wil rijden want die zijn meer gericht op comfort. Smart is dan ook ongeschikt, veel te “sportief” rijdende auto dan vrees ik voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:25:
[...]

De Ioniq 5 heeft een heel nieuw platform en nieuwe 800 volt laad techniek en is voor het langer bestaande merk een grote stap. Geely Zeekr is nog een jong merk, en bestond tot een half jaar geleden in Europa nog niet. Momenteel alleen in Nederland en Zweden te koop. Verkoop- en service organisatie worden nu opgebouwd. Ik denk dat de auto ook behoorlijk is/wordt aangepast aan de Europese wensen en eisen, zoals verkeersborden, onderstel afstemming, talen, verkeerssituaties, wetgeving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Geely / Zeekr mag dan wel nieuw zijn...maar toch vind ik het
- Spannend om alles nieuw mee te maken
- lekker in de diepte gegooid worden
- refreshing jong merk
- om je oren geslagen worden (moeten we maar voor lief nemen die software issues)

...of hoe je het ook wil noemen...ik gun ze de tijd

Natuurlijk was het veiliger geweest als je een bekend merk had genomen bijv een Volvo / Volkswagen / Hyundai, maar goed...ik had gewoon besloten dat het een chinees merk ging worden (wilde die uitdaging gewoon aan gaan na 5 jaar Tesla)

ik had ook net zo goed ook voor de Tesla Model S 2024 model weer kunnen gaan, maar ja...dan heb je een facelift en de cockpit is idd wat mooier...maar mijn hart ging daar niet sneller van kloppen (omdat je die shizzle door en door al kent)

vandaar mijn keuze op de Zeekr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Als je trouwens de Hi5 fijn en goed vindt rijden dan is een 001 denk ik niet echt geschikt voor je. Rijdt namelijk veel en veel beter als je van auto rijden houdt, dan is wellicht een X of CX30 meer geschikt als je niet weer een HMC auto wil rijden want die zijn meer gericht op comfort. Smart is dan ook ongeschikt, veel te “sportief” rijdende auto dan vrees ik voor je.
had die auto's even gegoogled
een Zeekr X (volgens google 4.6M Lengte en 1.8M breed)
en een Mazda CX30 4.4M en 2M breed
De Ioniq 5 lijkt een beetje vergelijkbaar op de Zeekr X op gebied van afmetingen...maar goed deze auto's zijn ook van een heel andere price range en klasse.

lengte wise is het wel een groot verschil met de Zeekr 001...ik weet ook wel dat die 0.2Meter een wereld van verschil kan uitmaken met parkeerplekken en parkeergarages. Maar Nu met al die slimme camera's hoef je daar echt geen zorgen over te maken...je moet daar slim mee omgaan en dan kun je altijd prima parkeren.

maar ben er wel mee eens als je weer teruggaat naar kleine auto's zoals VW Polo ofzo...dan is het wel een verademing dat je KEIHARD kan parkeren (zelfs als je er fout insteekt) het alsnog goed is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zondag 21 januari 2024 @ 22:03:
[...]

had die auto's even gegoogled
een Zeekr X (volgens google 4.6M Lengte en 1.8M breed)
en een Mazda CX30 4.4M en 2M breed
De Ioniq 5 lijkt een beetje vergelijkbaar op de Zeekr X op gebied van afmetingen...maar goed deze auto's zijn ook van een heel andere price range en klasse.

lengte wise is het wel een groot verschil met de Zeekr 001...ik weet ook wel dat die 0.2Meter een wereld van verschil kan uitmaken met parkeerplekken en parkeergarages. Maar Nu met al die slimme camera's hoef je daar echt geen zorgen over te maken...je moet daar slim mee omgaan en dan kun je altijd prima parkeren.

maar ben er wel mee eens als je weer teruggaat naar kleine auto's zoals VW Polo ofzo...dan is het wel een verademing dat je KEIHARD kan parkeren (zelfs als je er fout insteekt) het alsnog goed is 8)7
Klopt dat de Zeekr langer en breder is dan de Hi5, maar is veel beter en makkelijker te parkeren. Vele malen agieler dan de Hi5 en draaicirkel denk al snel 1 a 1.5m korter. Maar bv lastiger dan een Cupra Born die ik hiervoor had, dan speelt de omvang echt een rol.

Wel is het zo dat bij mij de cams regelmatig niet aangaan omdat het systeem de instellingen soms wel en soms niet onthoudt, en std staat dat dan uit (behalve achteruit cam) en mis je bv de sensoren/parkeerlijnen/360 view, voorwerp detectie…. Dus oppassen ermee!

Een check die ik eigenlijk elke rit ook maak, en als je pech hebt zijn dat iets van 8x een knop op het scherm intoetsen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik neem van aan dat het bij Zeekr al een "Known Issue" is
wanneer je auto gaat rijden en parkeert...de volgende keer dat je weer de auto instapt moet de auto wel alles onthouden (tijdens het parkeren heb je geen tijd om al die camera's aan te zetten enzo) zeker als je in een drukke straat wilt file parkeren.

Oh ja hoe gaat dat eigenlijk dat automatisch inparkeren? gaat dat een beetje fijn zoals een normaal parkeervak in een autogarage en een file parkeerplek? pakt de zeekr software dat goed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac27
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-05 07:04
Ik ben me aan het orienteren naar een Zeekr 001, vooral omdat deze waarschijnlijk fiscaal interessant gaat zijn hier in Duitsland. Mooi om hier al het een an ander mee te kunnen lezen.
Ik kon tot nu toe nog niet vinden of hij een "Standheizung" heeft. Ik geloof dat dit in NL standkachel heet. Een optie waarmee je bijvoorbeeld in de app of op de sleutel van de auto de verwarming alvast ingschakeld voordat je in de auto zit. Vaak kun je dit ook programmeren, zodat hij bijv. elke werkdag om 8 uur in de ochtend de verwarming voor je aan zet en daarmee ook de ruiten alvast sneeuwvrij maakt. Kunnen de gebruikers ervaringen delen of dit er op zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 27-01 17:40
Imac27 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:20:
Ik ben me aan het orienteren naar een Zeekr 001, vooral omdat deze waarschijnlijk fiscaal interessant gaat zijn hier in Duitsland. Mooi om hier al het een an ander mee te kunnen lezen.
Ik kon tot nu toe nog niet vinden of hij een "Standheizung" heeft. Ik geloof dat dit in NL standkachel heet. Een optie waarmee je bijvoorbeeld in de app of op de sleutel van de auto de verwarming alvast ingschakeld voordat je in de auto zit. Vaak kun je dit ook programmeren, zodat hij bijv. elke werkdag om 8 uur in de ochtend de verwarming voor je aan zet en daarmee ook de ruiten alvast sneeuwvrij maakt. Kunnen de gebruikers ervaringen delen of dit er op zit?
Voorverwarmen, stoelverwarming en stuurverwarming werkt prima via de app.

Tijdstippen is wel beschikbaar in de App, dit werkt alleen nog niet goed (net als pre healing), hier zijn ze mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac27
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-05 07:04
Hardstikke bedankt, Laadpunt! Dat is daadwerkelijk voor mijn vrouw een belangrijk koopargument. Dan is het voor mij nog te hopen dat mijn bedrijf hem in het aanbod op gaat nemen. Volvo en Lync en Co zit er ook in dus ik heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keysersoze0909
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 10:30
Ik krijg mijn zeekr 001 volgende week maandag. Ik ben alleen op zoek naar imperiaal mocht ik het aandurven met deze jongen naar de wintersport gaan. Met Google ben ik het niet tegengekomen. Weten iemand het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 30-05 09:00
keysersoze0909 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:09:
Ik krijg mijn zeekr 001 volgende week maandag. Ik ben alleen op zoek naar imperiaal mocht ik het aandurven met deze jongen naar de wintersport gaan. Met Google ben ik het niet tegengekomen. Weten iemand het?
Ik kan in de handleiding alleen vinden dat de maximale dakbelasting 75kg is, maar er staat niks over het bevestigen van rails of iets dergelijks. De auto is niet compatibel met sneeuwkettingen, wel sneeuwsokken en loopvlakkettingen. In Oostenrijk kom je alleen niet weg met sneeuwsokken, dus ik heb inmiddels van die kettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:12:
ik neem van aan dat het bij Zeekr al een "Known Issue" is
wanneer je auto gaat rijden en parkeert...de volgende keer dat je weer de auto instapt moet de auto wel alles onthouden (tijdens het parkeren heb je geen tijd om al die camera's aan te zetten enzo) zeker als je in een drukke straat wilt file parkeren.

Oh ja hoe gaat dat eigenlijk dat automatisch inparkeren? gaat dat een beetje fijn zoals een normaal parkeervak in een autogarage en een file parkeerplek? pakt de zeekr software dat goed op?
Aut inparkeren werkt (nog) niet. Geen id dus hoe dat zal gaan werken, lijkt trouwens nu erop als ik de handleiding lees alleen in-uit recht uit of inparkeren. Maar doet dus nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Kan (nog) niet….. op dit moment geen oplossing voor imperial cq dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Seasucker wellicht? https://www.seasucker.cc/collections/skirek
Zou in principe binnen die 75 kg moeten blijven incl. volle box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:29:
[...]

Aut inparkeren werkt (nog) niet. Geen id dus hoe dat zal gaan werken, lijkt trouwens nu erop als ik de handleiding lees alleen in-uit recht uit of inparkeren. Maar doet dus nog niks.
hmm wel jammer had verwacht dat die automatisch naar parkeerplekken ging scannen en dat je dan op het scherm kan selecteren welke je wilt (had ik in de Xpeng G9 kunnen testen en dat was echt geweldig)
maar goed het is alleen maar een extraatje dat automatisch parkeren...uiteraard is zelf parkeren nog altijd het snelste

maar als jij langs een file parkeer plek rij dan zie je niet iets op het scherm van auto-park ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Het recht uit parkeren werkt nog niet, maar dat is als je buiten de auto staat. En dus de auto met de afstandsbediening parkeert. Dat kan inderdaad alleen recht uit. Dwz je kunt niet sturen. Dat is iets anders dan jij bedoelt.

Jij bedoelt de parking assist denk ik?

When the parking assist system is activated, the around view monitor shows a representation of the car and the area around the car.
The parking assist system is automatically activated in the following situations:
■ Whenthespeedofthecarisbelow12km/h.
■ Whenthearoundviewmonitorismanuallyactivated
The around view monitor is automatically activated when the car is put in R.
The parking assist system automatically deactivates:
■ Whenthespeedofthecarexceeds12km/h.
Note: If the around-view monitor is manually activated, it can be active in R up to speeds of 30 km/h.
■ WhenthecarisputinP.
To manually activate the around view monitor:
1 On the center display home page, in the functions column, press Parking Application.
2 Select Around view monitor.
Note: People, objects, and obstructions shown in the around view
monitor might be closer to the car than they appear to be.
In the around view monitor it is possible to: ■ Changeview
■ Adjustoverlays
■ Adjusttheaudiblewarningvolume
170
For more settings, navigate to -ZEEKR AD-Automatic parkingassist

[ Voor 71% gewijzigd door Daveypayvey op 22-01-2024 19:08 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:59:
[...]

hmm wel jammer had verwacht dat die automatisch naar parkeerplekken ging scannen en dat je dan op het scherm kan selecteren welke je wilt (had ik in de Xpeng G9 kunnen testen en dat was echt geweldig)
maar goed het is alleen maar een extraatje dat automatisch parkeren...uiteraard is zelf parkeren nog altijd het snelste

maar als jij langs een file parkeer plek rij dan zie je niet iets op het scherm van auto-park ofzo?
Had ik ook zo verwacht, heb dat al jaren zo ervaren ook maar gebruikte het amper als ik eerlijk ben.

In de 001 werkt dat niet, en er staat ook nergens beschreven dat dit er zo zit aan te komen. Dus geen id wat hiermee gaat gebeuren, zelf vind ik het minder interessant maar kan me voorstellen dat voor anderen anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:04:
Het recht uit parkeren werkt nog niet, maar dat is als je buiten de auto staat. En dus de auto met de afstandsbediening parkeert. Dat kan inderdaad alleen recht uit. Dwz je kunt niet sturen. Dat is iets anders dan jij bedoelt.

Jij bedoelt de parking assist denk ik?

When the parking assist system is activated, the around view monitor shows a representation of the car and the area around the car.
The parking assist system is automatically activated in the following situations:
■ Whenthespeedofthecarisbelow12km/h.
■ Whenthearoundviewmonitorismanuallyactivated
The around view monitor is automatically activated when the car is put in R.
The parking assist system automatically deactivates:
■ Whenthespeedofthecarexceeds12km/h.
Note: If the around-view monitor is manually activated, it can be active in R up to speeds of 30 km/h.
■ WhenthecarisputinP.
To manually activate the around view monitor:
1 On the center display home page, in the functions column, press Parking Application.
2 Select Around view monitor.
Note: People, objects, and obstructions shown in the around view
monitor might be closer to the car than they appear to be.
In the around view monitor it is possible to: ■ Changeview
■ Adjustoverlays
■ Adjusttheaudiblewarningvolume
170
For more settings, navigate to -ZEEKR AD-Automatic parkingassist
Nee dat zijn de cameras die je regelmatig weer aan moet zetten, net als de parkeerlijnen die regelmatig weer uitstaan….

Er is geen auto parking assist die de auto in een parkeerplaats parkeert zonder dat je zelf verder iets hoeft te doen of heb ik iets gemist…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ok, thnx spidertje. Hopelijk bij een update. Bij zo’n grote auto wel handig als je bijv. in Amsterdam langs de gracht wil parkeren (zonder het water in te rijden😁)

Ik gebruik het bijna nooit, behalve in dit soort gevallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Daveypayvey op 22-01-2024 19:34 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Amersfoort schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:45:
[...]

De Ioniq 5 heeft een heel nieuw platform en nieuwe 800 volt laad techniek en is voor het langer bestaande merk een grote stap. Geely is nog een jong merk, en bestond tot een half jaar geleden in Europa nog niet. Momenteel alleen in Nederland en Zweden te koop. Verkoop- en service organisatie worden nu opgebouwd. Ik denk dat de auto ook behoorlijk is/wordt aangepast aan de Europese wensen en eisen, zoals verkeersborden, onderstel afstemming, talen, verkeerssituaties, wetgeving.
Dit is niet helemaal waar. Geely is de moeder van Volvo, Polestar en Zeekr om maar een paar merken te noemen. De Zeekr is pas net te koop hier maar Volvo en Polestar zijn al een tijdje verkrijgbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Vandaag ook een 001 besteld. Privilige in het zwart met Midnight Blue & Polar White interieur. Ik heb hiervoor een Polestar2 gereden dus ben wel wat gewend met buggy software.

Ik las eerder in het draadje een levertijd van een week of 7? is dit nog actueel? Ik heb altijd weinig geduld als de bestelling eenmaal de deur uit is.

Arval had trouwens het beste tarief, scheelde meer dan 100/maand t.ov. een paar bekende anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
cyrax schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:50:
Vandaag ook een 001 besteld. Privilige in het zwart met Midnight Blue & Polar White interieur. Ik heb hiervoor een Polestar2 gereden dus ben wel wat gewend met buggy software.

Ik las eerder in het draadje een levertijd van een week of 7? is dit nog actueel? Ik heb altijd weinig geduld als de bestelling eenmaal de deur uit is.

Arval had trouwens het beste tarief, scheelde meer dan 100/maand t.ov. een paar bekende anderen.
Ik zou als ik je was wachten op de eerste grote software release en dan de auto gaan rijden.

Tov Polestar 2 ga je er zowel vwbt auto als software (dan) echt een stap op vooruit (vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
cyrax schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:43:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Geely is de moeder van Volvo, Polestar en Zeekr om maar een paar merken te noemen. De Zeekr is pas net te koop hier maar Volvo en Polestar zijn al een tijdje verkrijgbaar
Geely bestaat al een kleine 40jr en heeft een jaar omzet van zon 25 miljard. Top 3 vd autofabrikanten in China. Zeekr heeft zon 200.00 autos rondrijden, merendeel by far de 001.

Auto is vwbt bouwkwaliteit superieur aan bv de Ioniq 5. Daar is weinig mis mee dus zo lijkt het.

Software is ander verhaal, dat is heel erg gammel. Uiteraard is dat op te lossen, vraag is alleen hoe snel dat zal gaan. In de loop ergens van 2024 zal het ongetwijfeld beter zijn, ontwikkel snelheid ligt zo vermoed ik kijkende naar bv ook Nio/ByD hoger liggen dan bij de meer traditionele automerken.

Bewuste keuze om nu naar de basis vd auto te kijken en tevens om geen auto via een dealer aan te schaffen gezien mijn ervaringen vh afg jaar met de Hyundai organisatie. Daarom bv ook geen XPeng die via Emil Frey ons land inkomt (eigenaar vd betreffende dealer en delen de directeur).

Tav HMC is het dus ook niet het 800v platform dat het probleem daar met name veroorzaakt, behalve dan wellicht V2L deel vvd ICCU want daardoor gaan met name die ICCUs “kaduk” op een of andere manier naast de te goedkop gemaakte eerste versie vd ICCU en de lekkages van vloeistoffen in de ICCU door echte afdichtingen en kapot gaande waterpompen (tbv koeling).

Het is met name de bouwkwaliteit vd autos daar, elk label heeft er momenteel last van incl Genesis. Wie had dat ooit kunnen bedenken gezien de focus en obsessie van Koreaen met kwaliteit? Ik niet iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:01:
[...]

Geely bestaat al een kleine 40jr en heeft een jaar omzet van zon 25 miljard. Top 3 vd autofabrikanten in China. Zeekr heeft zon 200.00 autos rondrijden, merendeel by far de 001.

Auto is vwbt bouwkwaliteit superieur aan bv de Ioniq 5. Daar is weinig mis mee dus zo lijkt het.

Software is ander verhaal, dat is heel erg gammel. Uiteraard is dat op te lossen, vraag is alleen hoe snel dat zal gaan. In de loop ergens van 2024 zal het ongetwijfeld beter zijn, ontwikkel snelheid ligt zo vermoed ik kijkende naar bv ook Nio/ByD hoger liggen dan bij de meer traditionele automerken.

Bewuste keuze om nu naar de basis vd auto te kijken en tevens om geen auto via een dealer aan te schaffen gezien mijn ervaringen vh afg jaar met de Hyundai organisatie. Daarom bv ook geen XPeng die via Emil Frey ons land inkomt (eigenaar vd betreffende dealer en delen de directeur).

Tav HMC is het dus ook niet het 800v platform dat het probleem daar met name veroorzaakt, behalve dan wellicht V2L deel vvd ICCU want daardoor gaan met name die ICCUs “kaduk” op een of andere manier naast de te goedkop gemaakte eerste versie vd ICCU en de lekkages van vloeistoffen in de ICCU door echte afdichtingen en kapot gaande waterpompen (tbv koeling).

Het is met name de bouwkwaliteit vd autos daar, elk label heeft er momenteel last van incl Genesis. Wie had dat ooit kunnen bedenken gezien de focus en obsessie van Koreaen met kwaliteit? Ik niet iig :)
Ik vraag het toch maar even, maar veel van die dingen die je opnoemt komt mij niet bekend voor (of ja te weinig kennis van mezelf?)
wat bedoel je precies met je ervaringen van de hyundai organisatie?
is het bijv slecht dat Xpeng auto's laat importeren via "Emil Frey"? slechte organisatie? ik weet de achtergrond van dat bedrijf niet...maar zo te horen niet al te positief?

wat bedoel je precies met HMC? V2L? ICCU? misschien domme vragen, maar er worden hier met termen gegooid...ik dacht ik verbreed mijn kennis even door te vragen...
je laatste opmerking over de kwaliteit van koreaanse auto's doelde je dan op de Hyundai IONIQ5 neem ik van aan?die was in het begin natuurlijk ook niet jofel idd...tijdens zijn ontgroenings/genesis periode...maar goed na 5 jaar was er veel verbeterd.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Zeekr het sneller gaat aanpakken, omdat ze toch wat anders werken dan alle traditionele merken zoals Hyundai, Kia etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
spidertje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:31:
[...]

Kan (nog) niet….. op dit moment geen oplossing voor imperial cq dakkoffer.
Hoe bedoel je? Zit er geen bevestigings mogelijkheid op het dak hiervoor? Dat zuignappen systeem zie ik persoonlijk niet zo zitten eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
libero schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Hoe bedoel je? Zit er geen bevestigings mogelijkheid op het dak hiervoor? Dat zuignappen systeem zie ik persoonlijk niet zo zitten eigenlijk...
Correct. En dat zuignappen systeem lijkt wat eng, maar krijgt op zich wel prima beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

[...]

ik kan hier niet echt iets vinden op de zeekr 001 pdf
weet je zeker dat dak dragers mogelijk is op een zeekr 001? ik zag niet iets van voorbereiding op het dak
als ik google naar plaatjes dan zie ik wel een zeekr 001 met een thule bagage box...maar geen idee of dit nou fake is of echt mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Knip

[ Voor 78% gewijzigd door Notna op 23-01-2024 10:46 . Reden: Linkdroppen is niet helemaal de bedoeling; enige toelichting is wel vereist ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Kort vraagje.
Kan iemand aangeven of de typeaanduiding op de Zeekr001 performance alleen de 001 op de achterklep betreft?
Ik meen mij te herinneren dat dit gewoon chroom is en niet zoals het logo op de Frunk in de carrosserie kleur.
Als die in de kleur van de auto is zou ik hem nog wel willen laten zitten maar anders mag de Chrome versie achterwege gelaten worden.

Thnx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

aim-creativity schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:05:
Kort vraagje.
Kan iemand aangeven of de typeaanduiding op de Zeekr001 performance alleen de 001 op de achterklep betreft?
Ik meen mij te herinneren dat dit gewoon chroom is en niet zoals het logo op de Frunk in de carrosserie kleur.
Als die in de kleur van de auto is zou ik hem nog wel willen laten zitten maar anders mag de Chrome versie achterwege gelaten worden.

Thnx in advance
Ik heb 'm achterop nog nooit in kleur gezien, alleen in chrome.

Vraag me af of je de optie hebt om 'm weg te laten. Als je via de app bestelt, dan bestaat die keuze niet, maar wellicht wel via een verkoper?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Klopt, nu nog geen oplossing voor beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 02-01 20:39
Daveypayvey schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:25:
[...]

Ik heb 'm achterop nog nooit in kleur gezien, alleen in chrome.

Vraag me af of je de optie hebt om 'm weg te laten. Als je via de app bestelt, dan bestaat die keuze niet, maar wellicht wel via een verkoper?
En anders via iemand met een haardroger……. 8) Is er zelf heel makkelijk af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

El Fuego schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:10:
[...]

En anders via iemand met een haardroger……. 8) Is er zelf heel makkelijk af te halen.
Hahahaha, ja dat kan natuurlijk ook..

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
El Fuego schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Zeekr zelf wil het niet doen, visdraad en haardroger doen vaak wonderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:26:
[...]

Ik vraag het toch maar even, maar veel van die dingen die je opnoemt komt mij niet bekend voor (of ja te weinig kennis van mezelf?)
wat bedoel je precies met je ervaringen van de hyundai organisatie?
is het bijv slecht dat Xpeng auto's laat importeren via "Emil Frey"? slechte organisatie? ik weet de achtergrond van dat bedrijf niet...maar zo te horen niet al te positief?

wat bedoel je precies met HMC? V2L? ICCU? misschien domme vragen, maar er worden hier met termen gegooid...ik dacht ik verbreed mijn kennis even door te vragen...
je laatste opmerking over de kwaliteit van koreaanse auto's doelde je dan op de Hyundai IONIQ5 neem ik van aan?die was in het begin natuurlijk ook niet jofel idd...tijdens zijn ontgroenings/genesis periode...maar goed na 5 jaar was er veel verbeterd.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat Zeekr het sneller gaat aanpakken, omdat ze toch wat anders werken dan alle traditionele merken zoals Hyundai, Kia etc...
HMC = Hyundai Motor Corporation
V2L = Vehicle to Load
ICCU = Integrated Charging Control Unit.

Die laatste is voorzien van de V2L functionaliteit en dat zorgde bij mij voor het regelmatig doorslaan vd stoppen in de meterkast bij ac laden. Vandaar mijn opmerking.

Emil Frey is eigenaar van vele dealers in NL inmiddels. Ook vd Hyundai dealer waar ik de auto had gekocht. Auto heeft vd 10 maanden in mijn bezit 5 maanden in de garage gestaan, geen vervangend vervoer of vergoeding van de in totaal zon 7000 euro extra kosten en verder dan onze excuses kwam men niet bij die club.

Kortom dat gedrag kun je ook verwachten bij issues na aanschaf XPeng, mede omdat die club dezelfde directeur heeft als de Hyundai Dealers van Emil Frey die me rustig dreigde vervangend vervoer in rekening te brengen dat ik niet eens aangeboden had gekregen… excuses…?? Nee niks….. 🤮🤮🤮

Ik reken ook op snellere verbeteringen bij de Chinezen en heb bij aanschaf dan ook te weinig aandacht aan de staat van de software gegeven, gefocused als ik was op de bouw kwaliteit van de auto na de ellende met de Hi5. Had beter moeten weten wellicht 😜

Over aantal maanden is het mogelijk wel een aardig produkt maar op dit moment niet premium of doorsnee maar door de gebrekkige software gaat er veel veel rijplezier verloren.

Zou nooit zo snel de auto geleverd willen hebben als ik dat had geweten, wellicht zelfs gekozen voor een NIO want die zijn veel verder zo blijkt nu wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
spidertje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:11:
[...]

Dan gaan we binnenkort even voor Teun Feun spelen👍🏻😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
aim-creativity schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Maakt de auto inderdaad fraaier, had er ook om gevraagd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
aim-creativity schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:50:
[...]

Ik ga binnenkort de 001 cijfers zwart maken.
Dan krijg je (hopelijk) het zelfde effect als het logo op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aim-creativity schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:05:
Kort vraagje.

Thnx in advance
zelf wilde ik eigenlijk alle logo's zwart maken maar ik heb dat zelf nog nooit gedaan (had die logo's online gezien en je kan ze gewoon bestellen) alleen sja als het zo simpel is om met een haardroger en een visdraadje die dingen los te peuteren (kan ook met flosdraad had ik gezien)...ik denk even wat youtube filmpjes kijken...want zwarte logo's maakt de auto toch echt af :D

is de voorkant logo in de kleur van de lak? deze is dan niet chroom toch?
ik weet in ieder geval wel dat de achterkant in chroom is (001)

[ Voor 8% gewijzigd door Lostson op 23-01-2024 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:11:
[...]

wel beetje flauw...een auto van 68.490 euro en dan niet een beetje service willen verlenen...voor hun is het echt kleine moeite om zo'n logo te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand of Bi-directioneel laden een beetje gaat lopen? ik neem van aan dat je dan een Bi-directioneel laadpaal moet hebben ipv alleen een normale laadpaal.
Volgens google kan de Zeekr 001 Bi-directioneel laden

dat zou dan ook betekenen dat je huis dan tijdens dure tijden zoals 16:00 - 22:00 uur stroom van de Zeekr 001 kan trekken ipv van het stroomnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:04:
weet iemand of Bi-directioneel laden een beetje gaat lopen? ik neem van aan dat je dan een Bi-directioneel laadpaal moet hebben ipv alleen een normale laadpaal.

dat zou dan ook betekenen dat je huis dan tijdens dure tijden zoals 16:00 - 22:00 uur stroom van de Zeekr 001 kan trekken ipv van het stroomnet.
Zou voor de toekomst mooi zijn als de 001 reeds is voorbereid. Je hebt dan idd een bi-directionele laadpaal nodig, maar dan ben je er nog niet. Zullen in de technische installatie van je huis ook de nodige aanpassingen gedaan moeten worden. Is op dit moment allemaal nog toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:04:

Allemaal leuk en aardig maar je hebt meer nodig dan de auto en laadpaal. Ik verwacht (en hoop dat ook trouwens) dat Zeekr zich eerst richt waar het om gaat bij een auto… en als dat allemaal
tiptop in orde is eens kijkt naar dit soort zaken.

Ik denk dag het nog wel tijdje gaat duren voordat de infra en de automerken dit echt gaan inzetten, ook omdat men dan meer beroep doet op bv de accu vd auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejqCaTMn-eVSg_JDTboo04lYykw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWltVcaXO89ZtchDqMvTiaT8.jpg?f=fotoalbum_large

Toch bijna WLTP gereden, dit moet haast met wind in de rug geweest zijn 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

zo dat is wel erg netjes haha
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de Tesla Model S zou WLTP ook zo rond die regio moeten zijn 19,6 kWh/100km, maar in de praktijk was het altijd rond de 25-30kWh/100km helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
Bavarois1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:42:
[Afbeelding]

Mooi om te zien! Het viel me vandaag op dat bij een mix van stad en snelweg over 50 km ik op een verbruik van 20.8 kWh/100 km uitkwam.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:58
Zo zie je maar wat weersomstandigheden doet met het verbruik van een EV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Een heel ander onderwerp: het upgraden van de standaard audio in de LongRange (geldt ook voor de Performance).
Zoals eerder aangegeven wil ik deze upgrade aftermarket uitvoeren. Mijn audioleverancier wil, voordat hij de hele auto uitbouwt, een goed beeld hebben van de bestaande (dus af-fabriek) configuratie en aansturing van de audio. Dit bepaalt namelijk waarop hij moet voortbouwen.
Via de site van Yamaha heb ik reeds kunnen achterhalen welke speakers er in de Privilege zitten. Maar zoiets nog niet gevonden voor de Long Range / Performance. Ik weet niet meer dan dat er 8 (beroerde) speakers in zitten, laat staan welke techniek hier achter zit.

Wie heeft nadere informatie of een tip hoe deze informatie te achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Lostson schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:51:
zo dat is wel erg netjes haha
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? de Tesla Model S zou WLTP ook zo rond die regio moeten zijn 19,6 kWh/100km, maar in de praktijk was het altijd rond de 25-30kWh/100km helaas...
Inmiddels bijna op 3k km met een gemiddeld verbruik net onder de 23kwh/100km.
Van de zomer zal het wel wat lager moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
El Fuego schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:08:
Een heel ander onderwerp: het upgraden van de standaard audio in de LongRange (geldt ook voor de Performance).
Zoals eerder aangegeven wil ik deze upgrade aftermarket uitvoeren. Mijn audioleverancier wil, voordat hij de hele auto uitbouwt, een goed beeld hebben van de bestaande (dus af-fabriek) configuratie en aansturing van de audio. Dit bepaalt namelijk waarop hij moet voortbouwen.
Via de site van Yamaha heb ik reeds kunnen achterhalen welke speakers er in de Privilege zitten. Maar zoiets nog niet gevonden voor de Long Range / Performance. Ik weet niet meer dan dat er 8 (beroerde) speakers in zitten, laat staan welke techniek hier achter zit.

Wie heeft nadere informatie of een tip hoe deze informatie te achterhalen?
Heb geen info waar je dit kan vinden anders dan via de Zeekr vrienden.
Maar ben benieuwd waarom je wilt upgraden. Heb zowel in de privilege als performance gereden en de verschillen vind ik niet reuze. In de performance hadden we idd eerst waardeloos geluid maar nadat we even met de audio instellingen hebben gerommeld kwam er echt wel een meer dan goed geluid uit op elk geluidsniveau.
Natuurlijk niet vergelijkbaar met de dolby atmos ervaring van het audiopakket van Xpeng G9 maar dat is leuk als je film kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:42:
[Afbeelding]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Onder de 23 te komen moet ik al enorm veel moeite voor doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
spidertje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Onder de 23 te komen moet ik al enorm veel moeite voor doen :)
Wellicht scheelt het dat ik de 1 pendaal functie op de zwaarste stand heb staan, ik gebruik de rem nagenoeg nooit meer.

Verder geen idee, ik rij gewoon rustig.
Op de terugweg vandaag ook weer 19.1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gwcj9JVfTqPRZKsiQmthXBkAZYQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XJNfUacpW56QV25wi6Q6YXjc.png?f=fotoalbum_large

De range op 90% is nu ook boven de 400km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:59:
[...]

Wellicht scheelt het dat ik de 1 pendaal functie op de zwaarste stand heb staan, ik gebruik de rem nagenoeg nooit meer.

Verder geen idee, ik rij gewoon rustig.
Op de terugweg vandaag ook weer 19.1

[Afbeelding]

De range op 90% is nu ook boven de 400km
Hoge stand heb ik ook, one pedal gebruik ik amper tot niet. Zou me verbazen dat dat 4kwh op zou leveren.

Ik rijd altijd wel met sportstand, 22.5 temp in de auto (voor), voorverwarmen en 80%+ snelweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
De sportstand omwisselen voor comfort kan nog wel wat schelen.
Sportstand vind ik echt voor geen meter rijden, veel scherp op het gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:59:
De sportstand omwisselen voor comfort kan nog wel wat schelen.
Sportstand vind ik echt voor geen meter rijden, veel scherp op het gas.
Mij nog niet agressief genoeg :) Ts meer comfortabel dan sport de sportstand.

Maar goed….. kan me heel goed voorstellen dat het voor veel mensen teveel te snel is.

Sneeuwstand moet je eens proberen, vond ik fijner rijden dan de comfort stand eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Payakh11
  • Laatst online: 15-06-2024
spidertje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Ik ook! Ik ben heel erg benieuwd hoe sommige rijden dat onder 22 a 23 uitkomen! Voor mij als auto geparkeerd staat dan is het onder 20! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aim-creativity schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:31:
[...]

Heb geen info waar je dit kan vinden anders dan via de Zeekr vrienden.
Maar ben benieuwd waarom je wilt upgraden. Heb zowel in de privilege als performance gereden en de verschillen vind ik niet reuze. In de performance hadden we idd eerst waardeloos geluid maar nadat we even met de audio instellingen hebben gerommeld kwam er echt wel een meer dan goed geluid uit op elk geluidsniveau.
Natuurlijk niet vergelijkbaar met de dolby atmos ervaring van het audiopakket van Xpeng G9 maar dat is leuk als je film kijkt.
wellicht is die een audio-liefhebber? maar vanwege maximum leasebudget kon die de privilige waarschijnlijk niet kiezen
maar als ik jou zo hoor kun je met tunen van de levels ook redelijk goed geluid krijgen met de Yamaha standaard speakers...maar ik hoop dat die Upgrade van de Yamaha wel goed klinkt (heb. het niet getest eigenlijk)
de Xpeng heeft Dolby Atmos joh? ik heb de audio niet getest in de Xpeng G9...maar je kon volgens mij ook film kijken op dat tweede scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mausie01
  • Laatst online: 02-12-2024
Payakh11 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:19:
[...]

Ik ook! Ik ben heel erg benieuwd hoe sommige rijden dat onder 22 a 23 uitkomen! Voor mij als auto geparkeerd staat dan is het onder 20! :)
Ik heb geen moeite, gemiddelde verbruik over 3800 km nu 20,9 kw. Maar ik haal dit alleen omdat ik veel lange ritten maak 100+ km. Hierdoor is het verwarmen van auto en accu slechts een klein gedeelte van het totale verbruik. Wanneer je korte ritten maak en de auto elk keer opnieuw moet opwarmen, haal je dit zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Mausie01 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:27:
[...]

Ik heb geen moeite, gemiddelde verbruik over 4500 km nu 20,5 kw. Maar ik haal dit alleen omdat ik veel lange ritten maak 100+ km. Hierdoor is het verwarmen van auto en accu slechts een klein gedeelte van het totale verbruik. Wanneer je korte ritten maak en de auto elk keer opnieuw moet opwarmen, haal je dit zeker niet.
Dat klopt! Korte ritten zijn dodelijk voor batterij verbruik! Ik maak ook veel korte ritten en dat verklaart het hoge verbruik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 21:06
spidertje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Hoge stand heb ik ook, one pedal gebruik ik amper tot niet. Zou me verbazen dat dat 4kwh op zou leveren.

Ik rijd altijd wel met sportstand, 22.5 temp in de auto (voor), voorverwarmen en 80%+ snelweg.
Verwarmen kost heel veel energie, 22,5 graad is dan ook behoorlijk warm voor de meeste mensen. Wellicht dat een graad of 2 lager verschil maakt. Ik heb zelden een jas aan in de auto en de temp altijd op 20 staan en ik heb het nog nooit koud gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 09:05
Windom Earle schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:44:
[...]Verwarmen kost heel veel energie, 22,5 graad is dan ook behoorlijk warm voor de meeste mensen.
Met of zonder een warmtepomp kost verwarmen veel energie. Ik ken het verbruik van de warmtepomp van de 001 niet maar een normaal waaikacheltje lust ter vergelijking 2 kW dus als je dan een uur rondrijdt zou het zomaar eens 2 kWh extra aan alleen verwarming kunnen kosten.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zijn er al mensen die bang waren om de keyfob te laten vallen? Via Ali heb ik deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QQMv0K27iPkDx1umHcAdG32D7_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z49Ua6RR3TohI7vS1t3duunS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYxK0VpCVKn_WQwfoOCyLoLcayY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVRRmV1KP0KqkA52Ebq7vn4g.jpg?f=fotoalbum_large
Degelijk, schroefjes, (echt?) leer, bescherming aan voor en achterzijde. Misschien wel wat bulky door de flap die er aanhangt, maar er ook af kan. Nu zijn we niet meer bang dat fob uit de handen glijdt en niet blijkt te stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Wat een aftans ding, lijkt wel een schaapsherdersklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
BPi schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:47:
Zijn er al mensen die bang waren om de keyfob te laten vallen? Via Ali heb ik deze besteld.
Heb je ook al andere dingen besteld?

Ik zie heel veel interessante dingen op AliExpress, maar eerst volgende week maar de auto ophalen

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

libero schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:02:
Wat een aftans ding, lijkt wel een schaapsherdersklok.
:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Brian12 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:16:
[...]

Heb je ook al andere dingen besteld?

Ik zie heel veel interessante dingen op AliExpress, maar eerst volgende week maar de auto ophalen
Ik heb een X en daar is (nog) bijna niets voor te vinden. Meeste dingen die ik zie zijn nog best prijzig. Je moet dan ook maar afwachten wat je krijgt en of je niet bij hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
BPi schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:21:
[...]

Ik heb een X en daar is (nog) bijna niets voor te vinden. Meeste dingen die ik zie zijn nog best prijzig. Je moet dan ook maar afwachten wat je krijgt en of je niet bij hoeft te betalen.
Dat viel mij ook al op, niet de AliExpress prijzen die ik verwacht/gehoopt had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb die zwarte logo's besteld bij Aliexpress...ik hoop dat die logo's er makkelijk zelf op te plaatsen...ik ga het gewoon proberen met masking tape, flossdraad en een feun...

de 001, voor motorkap de zeekr logo en voor op de achterkant de chinese characters (ja ja...we rijden in een chinese car en ik vond de chinese characters wel cool om erop te plakken)...to be continued hoe ze eruit zien + kwaliteit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brian12
Lostson schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:19:
ik heb die zwarte logo's besteld bij Aliexpress...ik hoop dat die logo's er makkelijk zelf op te plaatsen...ik ga het gewoon proberen met masking tape, flossdraad en een feun...

de 001, voor motorkap de zeekr logo en voor op de achterkant de chinese characters (ja ja...we rijden in een chinese car en ik vond de chinese characters wel cool om erop te plakken)...to be continued hoe ze eruit zien + kwaliteit...
Post fotos zodra je het gedaan hebt, ik ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bavarois1
Zijn er al mensen die bang waren om de keyfob te laten vallen? Via Ali heb ik deze besteld:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Degelijk, schroefjes, (echt?) leer, bescherming aan voor en achterzijde. Misschien wel wat bulky door de flap die er aanhangt, maar er ook af kan. Nu zijn we niet meer bang dat fob uit de handen glijdt en niet blijkt te stuiteren.
Zelf heb ik deze besteld, omdat we geregeld de huis sleutels vergaten mee te nemen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljpHs0g5vIcd5fh0zfakH-q1Nho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwEyyukZsu57vXQAvFB1nRii.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Lostson schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:18:
[...]

wellicht is die een audio-liefhebber? maar vanwege maximum leasebudget kon die de privilige waarschijnlijk niet kiezen
maar als ik jou zo hoor kun je met tunen van de levels ook redelijk goed geluid krijgen met de Yamaha standaard speakers...maar ik hoop dat die Upgrade van de Yamaha wel goed klinkt (heb. het niet getest eigenlijk)
de Xpeng heeft Dolby Atmos joh? ik heb de audio niet getest in de Xpeng G9...maar je kon volgens mij ook film kijken op dat tweede scherm
Ik had het ook niet verwacht n.a.v. alle posts maar geluid is echt goed. Volle klanken en op elk volume. Dus geen vervorming oid.
Ik kan niet spreken voor de echte audiofiel maar ben zelf echt wel kritisch en van mij een dikke 8

Je kan idd film kijken op het 2e scherm in de G9 en dan heb je met de promo instellingen top geluidsbeleving. Vaak is het echter zo dat met muziek of films die beleving beperkt blijft. Maar blijft een leuke gadget. De G9 was een serieuze kandidaat maar afgelopen zaterdag toch voor de Zeekr001 performance gegaan. Echt meer auto tov de G9.

Begreep van de Zeekr adviseur dat je ook in de Zeekr films kan kijken 🍿ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
[...]

Ik had het ook niet verwacht n.a.v. alle posts maar geluid is echt goed. Volle klanken en op elk volume. Dus geen vervorming oid.
Ik kan niet spreken voor de echte audiofiel maar ben zelf echt wel kritisch en van mij een dikke 8

Je kan idd film kijken op het 2e scherm in de G9 en dan heb je met de promo instellingen top geluidsbeleving. Vaak is het echter zo dat met muziek of films die beleving beperkt blijft. Maar blijft een leuke gadget. De G9 was een serieuze kandidaat maar afgelopen zaterdag toch voor de Zeekr001 performance gegaan. Echt meer auto tov de G9.

Begreep van de Zeekr adviseur dat je ook in de Zeekr films kan kijken ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Bavarois1 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:36:
[...]

Zelf heb ik deze besteld, omdat we geregeld de huis sleutels vergaten mee te nemen:

[Afbeelding]
krijg je trouwens de sleutel als een los ding? dan is zo'n sleutelhangertje wel handig idd...misschien dat ik hem ook op Aliexpress ga bestellen dan blijft die vanaf dag 1 beschermd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aim-creativity schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:43:
[...]

Begreep van de Zeekr adviseur dat je ook in de Zeekr films kan kijken ben benieuwd
we zullen het zien of je films kunt kijken, maar dat is echt puur software dus ik denk dat Zeekr zeker niet achter gaat lopen...het scherm is mooi horizontaal ipv verticaal bij de model S.
De Xpeng G9 heb ik puur laten staan vanwege de prijs die was vol optie 79.000 ofzo iets...in vergelijking met de zeekr toch een slordige 11.000 goedkoper (ik was namelijk ook niet zeker of ik perse SUV wilde rijden...dus uiteindelijk na lang nadenken toch voor de zeekr gegaan).

maar de keren dat ik film heb gekeken kan ik echt op 2 handen tellen...het is een leuk gimmick dat je films kunt kijken, maar dat doe je niet vaak (tenzij je ergens de auto 1,5 uur moet laden ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Lostson schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:05:
[...]

krijg je trouwens de sleutel als een los ding? dan is zo'n sleutelhangertje wel handig idd...misschien dat ik hem ook op Aliexpress ga bestellen dan blijft die vanaf dag 1 beschermd...
De sleutel is los en vierkant. Ik heb ook direct een sleutelhanger gekocht uit angst dat ik hem anders zou verliezen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand of de zeekr sleutels Type A of B is? ik zie dat ze op Aliexpress daar om vragen...maar geen idee...kan iemand hier een antwoord op geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bavarois1 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]
Die is wel wat subtieler
Ook Ali?

Volgens mij noemen ze deze keyfob sleuteltype B.
Er bestaan overigens ook sleutelhangers voor de keycard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

krijg je die keycard er ook bij als je de auto geleverd krijgt @BPi ?

krijg je trouwens 2 Keyfobs of maar eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lostson schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:20:
krijg je die keycard er ook bij als je de auto geleverd krijgt @BPi ?

krijg je trouwens 2 Keyfobs of maar eentje?
Ik heb privatlease en 1 keyfob en 1 keycard. Dat is waarschijnlijk vergelijkbaar met koop.
Of je bij reguliere lease dit ook krijgt weet ik niet. Keycards zijn volgens mij zo te maken via customer center.
Bij de demo's krijg je alleen de card mee, daar kun je natuurlijk net wat minder mee.

Hoe nu precies de sleutels (keyfob/card/telefoon) werken icm openen/sluiten deuren en vervolgens ook inloggen op profiel is mij nog niet helemaal duidelijk. De X heeft op bestuurdershandle een knopje om te openen als er een sleutel in de buurt is. Openen gaat bijvoorbeeld wel met telefoon in de buurt, maar sluiten niet. Ik bedenk mij nu dat de telefoon misschien wel weer werkt via de nfc-reader op de b-stijl.
Nog wel wat puzzelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie kleur! Heb jij eventueel de link naar deze kleur? Ik heb op de website gekeken maar ik zie deze kleur niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Payakh11 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:37:
[...]

Mooie kleur! Heb jij eventueel de link naar deze kleur? Ik heb op de website gekeken maar ik zie deze kleur niet.
matt gun grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

ronaldvs schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:20:
[...]

De sleutel is los en vierkant. Ik heb ook direct een sleutelhanger gekocht uit angst dat ik hem anders zou verliezen.
Ik ook! Wel een andere, met een chromen omlijsting. Ook bij Ali

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
[...]

Je hebt het helemaal goed ingeschat! Audioliefhebber en idd maximaal leasebudget, waarbinnen de Privilge helaas niet past. Je geeft aan dat de speakers in de LR en Performance ook van Yamaha zijn, maar dat heb ik zo niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
aim-creativity schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:43:
[...]

Zou gaaf zijn als je effe filmpje mee kunt pakken terwijl je aan het wachten bent bij de snellader……
Wat betreft je opmerking dat geluid echt goed is: baseer je dit op een Privilege (hetgeen ik goed kan begrijpen) of een LR/Performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Je hebt het helemaal goed ingeschat! Audioliefhebber en idd maximaal leasebudget, waarbinnen de Privilge helaas niet past. Je geeft aan dat de speakers in de LR en Performance ook van Yamaha zijn, maar dat heb ik zo niet begrepen.
wanneer ik in de Zeekr 001 pdf kijk (die je op de zeekr site kan downloaden) dan zie ik:

Bij LR (en waarschijnlijk ook Performance):
Phone as key, 14.7” Head-up display, Central
Screen 15.4“, Slim DIM 8.9“, Integrated Navigation,
Apple Carplay, 8-speaker Yamaha sound system,
USB, Radio AM/FM, DAB, OTA, Over-The-Air
software and app download/update,
Face recognition

Bij Privilige staat er:
12 speaker Yamaha sound system with subwoofer,
simulated EV motor sound“ by 5.7-inch touch screen
in the rear

kunnen wel redelijk concluderen dat het wel degelijk Yamaha speakers zijn 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
BPi schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:10:
[...]

Die is wel wat subtieler
Ook Ali?

Volgens mij noemen ze deze keyfob sleuteltype B.
Er bestaan overigens ook sleutelhangers voor de keycard.
Via Ali besteld inderdaad.
Prima kwaliteit en het scheelt veel met het vergeten van de sleutelbos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
El Fuego schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Zou gaaf zijn als je effe filmpje mee kunt pakken terwijl je aan het wachten bent bij de snellader……
Wat betreft je opmerking dat geluid echt goed is: baseer je dit op een Privilege (hetgeen ik goed kan begrijpen) of een LR/Performance?
Beide gereden en performance de moeite genomen om de instellingen goed te zetten en daarna te genieten. Maar zoals bij veel dingen is smaak persoonlijk. Ik kan je wel zeggen dat als de geluidskwaliteit waardeloos was geweest is geen performance had besteld😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aim-creativity schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:31:
[...]

Beide gereden en performance de moeite genomen om de instellingen goed te zetten en daarna te genieten. Maar zoals bij veel dingen is smaak persoonlijk. Ik kan je wel zeggen dat als de geluidskwaliteit waardeloos was geweest is geen performance had besteld😉
ik ben zelf geen audiofiel dus ik denk dat de LR en de performance speakers ook mij wel zullen bevallen...prijs verschil was te overzien Performance vs Privilige...dus ja ben toen maar toch voor de Privilige gegaan.
Ik ben trouwens wel reuze benieuwd wat je dan gebruikt? gebruik je dan TIDAL om de muziek stukken te testen? ik zit zelf bij YT Music en Spotify, maar ik heb begrepen dat de sound quality daar niet al te best was in vergelijking met TIDAL...hoe denk jij hier over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Er is een Tweakerforum over de verschillen. Ik gebruik zelf Spotify (fijne interface) en Tidal (als ik het beste geluid wil). Zowel thuis als in de auto.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1635962/3

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Iemand die al de nieuwe IOS beta 17.4 heeft geïnstalleerd en problemen heeft dat Carplay niet wil starten?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Lostson schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:40:
[...]

ik ben zelf geen audiofiel dus ik denk dat de LR en de performance speakers ook mij wel zullen bevallen...prijs verschil was te overzien Performance vs Privilige...dus ja ben toen maar toch voor de Privilige gegaan.
Ik ben trouwens wel reuze benieuwd wat je dan gebruikt? gebruik je dan TIDAL om de muziek stukken te testen? ik zit zelf bij YT Music en Spotify, maar ik heb begrepen dat de sound quality daar niet al te best was in vergelijking met TIDAL...hoe denk jij hier over?
Deze keer spotify gebruikt met verschillende genres (pop, rock, hiphop, etc). Klopt dat niet altijd de kwaliteit van de songs op spotify super hoog is maar als je een beetje songs zoekt met onderdelen waarbij je de audio uitdaagt krijg je een goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Weet iemand al wat voor soort alarm er in/op de auto zit? Ivm verzekering.

In de brochure staat "Anti-theft alarm system", dus daar kun je net niets mee.

Pagina: 1 ... 7 ... 43 Laatste