Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:32
Overigens nog aanvullend op mijn vorige post: het snelladen ging laatst (ongetwijfeld afhankelijk van hoe vol de accu is, temperatuur etc.) bij mij de eerste 10 minuten (vermoed ik, stond er niet de hele tijd naast) ongeveer op zo'n max 100 kWh, maar liep daarna op tot rond 145 kWh bij 35% van de accu. Ik startte volgens mij op 19%, in ieder geval ging er 20,5 kWh in in 12 minuten. Nog zeker niet optimaal, maar verwacht dat een software update het voorverwarmen wel op zal lossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RhGG9B3pxHsXAIxAV8Th47160w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yApUtiFloXJ1msbRGIZXe6sx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-08-2024
Wordt je door de vernieuwing die Zeekr op de 001 van je stoel geblazen van verbazing? Vast niet. De vernieuwde Zeekr 001 lijkt namelijk als twee druppels water op het huidige model. Wie aandachtig kijkt, ziet echter dat de Zeekr 001 onder meer nieuwe voor- en achterbumpers heeft. Die lijken zeer sterk op de exemplaren die de voor- en achterzijde van de knotsgekke 001 FR geheten sportieve topversie sieren. Uiteraard zonder de extra lipjes, randjes en andere elementen die de visuele dynamiek moeten vergroten. Ook opvallend: de dakspoiler achterop is nieuw en zit lager op de 001-bips.

Door de komst van het vernieuwde bumperwerk groeit de Zeekr 001 in de lengte met enkele millimeters. Motorisch verandert er ook het een en ander. Zo weten we dat de achterwielaangedreven versie - in ieder geval in China - straks 421 pk op de been brengt. De huidige achterwielaangedreven Zeekr 001 is 272 pk sterk. Een behoorlijk verschil dus. De niet FR-gedoopte vierwielaangedreven variant heeft in China straks niet alleen de 421 pk sterke elektromotor achter, maar ook een 367 pk krachtig exemplaar op de vooras. Z'n systeemvermogen: 788 pk. De huidige Zeekr 001 AWD heeft twee samen 544 pk sterke elektromotoren. Ook die versie lijkt er dus een aanzienlijke hoeveelheid pk's bij te krijgen.
Informatie met betrekking tot de Nederlandse markt hebben we nog niet.

Dit staatv vandaag op Autoweek.nl 788pk is echt bizar veel. Ben benieuwd wanneer deze vernieuwde 001's op de Nederlandse markt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Lees net dat er facelift aankomt (in China dan, want daar is auto al een tijdje op de markt)

https://www.autoweek.nl/a...n-europa-nu-al-vernieuwd/

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Brian12 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:11:
Lees net dat er facelift aankomt (in China dan, want daar is auto al een tijdje op de markt)

https://www.autoweek.nl/a...n-europa-nu-al-vernieuwd/
Op 1 van de foto's staat de Zeekr met een lidar (in taxibordjesvorm) op de foto.. .

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

holy cow motorisch is het idd wel weer een crazy verschil...maar goed 544pk is ook rap haha
maar ik moet zeggen dat die nieuwe bumpers niet heel bijzonder zijn...de oude bumpers vind ik ook erg mooi
wat vinden jullie van de facelift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Payakh11
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-06-2024
Lostson schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:27:
holy cow motorisch is het idd wel weer een crazy verschil...maar goed 544pk is ook rap haha
maar ik moet zeggen dat die nieuwe bumpers niet heel bijzonder zijn...de oude bumpers vind ik ook erg mooi
wat vinden jullie van de facelift?
Niet dat ik nu zelf een Zeekr rijder bent maar ik vind de huidige bumpers erg mooi. Dus voor mij de toekomstige bumpers niks bijzonders!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

ik vind de oude beschaafder

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
Ja ondanks dat meer=beter, vind ik de huidige bumpers ook mooier. Al zou iets meer keuze in kleuren zou wel welkom zijn (maar dat hangt niet van de facelift af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hebben jullie als zeekr 001 eigenaars ook stiekem gekeken naar aliexpress onderdelen? je kan echt zoveel van die accesoires daar op kopen maar goed ik wil van de zeekr 001 ook niet zo'n cracker jack toy van maken (zoals bij de meeste fout sjonnie ricers) maar complete spoiler vervangingen enzo vind ik wat ver gaan...blijft wel made in china spullen maar goed...het hoeft niet slecht te zijn.

ook zijn er veel interior handigheidjes die je kan kopen die je in NL niet kunt krijgen...hoe denken jullie daar over? No go? of zijn sommige items wel mooi? ik zag bijv subtiele dingen zoals front bumper zwarte onderdelen die je dan gewoon erop kunt plakken (het ziet er wel wat aggresiever uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:39:
hebben jullie als zeekr 001 eigenaars ook stiekem gekeken naar aliexpress onderdelen? je kan echt zoveel van die accesoires daar op kopen maar goed ik wil van de zeekr 001 ook niet zo'n cracker jack toy van maken (zoals bij de meeste fout sjonnie ricers) maar complete spoiler vervangingen enzo vind ik wat ver gaan...blijft wel made in china spullen maar goed...het hoeft niet slecht te zijn.

ook zijn er veel interior handigheidjes die je kan kopen die je in NL niet kunt krijgen...hoe denken jullie daar over? No go? of zijn sommige items wel mooi? ik zag bijv subtiele dingen zoals front bumper zwarte onderdelen die je dan gewoon erop kunt plakken (het ziet er wel wat aggresiever uit)
Ik koop niets uit China!

Hahaha, grapje hoor. Ik vind de Zeekr mooi zoals ie is. Hoef er eigenlijk niets aan 'op te smukken'.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDal
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-05 17:17
Er wordt ook geschreven op internet dat het upgrade model voorzien zal worden van de Zeekr golden battery, 800 volt techniek, die ook in de 007 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

SDal schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:56:
Er wordt ook geschreven op internet dat het upgrade model voorzien zal worden van de Zeekr golden battery, 800 volt techniek, die ook in de 007 zit.
dat is dan wel weer een big difference...maar de vraag is wanneer ze naar nederland komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Ik koop niets uit China!

Hahaha, grapje hoor. Ik vind de Zeekr mooi zoals ie is. Hoef er eigenlijk niets aan 'op te smukken'.
ja ik vind het ook wel hoor...hij is mooi zoals die is. optical tuning is iets persoonlijk i guess...de ene vind het mooi en de ander afgrijselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:12
SDal schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:56:
Nu de "goedkopere" 007 op 800V technology zit (zowel de zelf ontwikkelde 75 kWh golden battery als de 100 kWh CATL battery), en de 001 FR ook al de 100 kWh 800V CATL battery gebruikt, lijkt me het inderdaad een logische stap dat de standaard 001 ook overgaat naar 800V. Benieuwd wanneer deze naar Europa komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 14:28
Lostson schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:39:

Zeker voor het exterieur heb ik daar weinig behoefte aan. Mocht het echter mogelijk zijn wat software te tweaken met bv. een odb2 connector of iets dergelijks dan zou ik daar wel voor te porren zijn. Het zou wel lekker zijn om bepaalde opties 'standaard' uit te kunnen schakelen, waarvan ik weet dat Zeekr dat niet gaat regelen vanwege wetgeving (denk aan de maximale snelheidswaarschuwing bv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior1973
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-01 09:38
Wezen kijken bij de showroom in huis ter heide, ben zeer onder de indruk van deze mooie auto.
Wat ik bij mijn huidige auto heb als opties (volvo v60) is dit aanwezig op de zeekr001 privilige

- Autopilot (dus zelf sturen, hand wel op het stuur maar gas en rem gedrag worden aangepast op de voorganger)
- Buiten en binnen spiegels zelf dimmend ?
- Hill assist, dus niet constant je voet op de rem voor een stoplicht
- App met timer voor het inschakelen stand verwarming op bepaalde tijden s'morgen en s'middags?
- Grootlicht assistent
- Fm ontvangst met Rds / Dab+?
Vast nog wat meer zaken die ik vergeten ben maar gaan binnenkort een proefrit maken, dan zal het wel tevoorschijn komen.

1e indruk mooie auto, groot, breed , mooi design, prachtige 22 inch wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Junior1973 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:19:
Wezen kijken bij de showroom in huis ter heide, ben zeer onder de indruk van deze mooie auto.
Wat ik bij mijn huidige auto heb als opties (volvo v60) is dit aanwezig op de zeekr001 privilige

- Autopilot (dus zelf sturen, hand wel op het stuur maar gas en rem gedrag worden aangepast op de voorganger)
- App met timer voor het inschakelen stand verwarming op bepaalde tijden s'morgen en s'middags?
- Grootlicht assistent
Vast nog wat meer zaken die ik vergeten ben maar gaan binnenkort een proefrit maken, dan zal het wel tevoorschijn komen.

Als je gaat rijden ben je verkocht! :)

overigens: FM weet ik niet, maar de rest is standaard. En grootlichtassistent werkt met adaptieve ledverlichting: When the high beam functiondetects a vehicle ahead, part of the lights selectively will be turned off to avoid dazzling the driver of the other vehicle. This improves both the safety and comfort when driving in the dark.

When the adaptive high beam function is turned on but not active, the white symbol is shown on the driver display. When the function is turned on and active, the white symbol is shown together with the blue high beam symbol on the driver display.

Note: Only worksabove 40 km/h.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 09:05
[b]Junior1973 in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"
Het lijkt alsof er meer belangstelling is. Vandaag heb ik gebeld voor een proefrit, de eerste mogelijkheid is pas de tweede week van februari!

Weet iemand hoe het zit met de levertijden, lopen die ook op?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

HDoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:44:
[...]

Het lijkt alsof er meer belangstelling is. Vandaag heb ik gebeld voor een proefrit, de eerste mogelijkheid is pas de tweede week van februari!

ik had hem half december besteld en ik kon hem eerlijk gezegd al heel snel krijgen, maar omdat ik nog met de verkoop van mijn auto zat moest ik wel gedwongen wachten. het zou best kunnen dat alle voorraad modellen al verkocht zijn en dat je moet wachten op nieuwe Zeekr 001 die dan uit china moeten komen (geen idee wat de wachttijden zijn...misschien eventjes vragen? ik verwacht wel 2-3 maanden om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 02-01 20:39
HDoc schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:44:
[...]

In Zeist vertelde ze mij van het weekend dat ik rekening mocht houden met eind februari, dus week of 6 levertijd. Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Als de schepen weer door de Rode Zee durven. Anders wordt het langer varen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

geen idee maar omdat ze dan ook die vernieuwde batterijen introduceren...weet ik niet zo goed wat ik moet voelen nu...van 544pk naar 788pk
je zou bijna denken diegene die nu een Zeekr 001 hebben besteld je erg bestolen voelt, omdat er een flinke update aan zit te komen 8)7
en het chargen van 500km in 15 min...? mannn...niet dat ik het heel vaak ga doen, want ik heb in die 5 jaar tijd niet vaak bij de snellader gestaan (meestal thuis laden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Lostson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:27:
[...]

geen idee maar omdat ze dan ook die vernieuwde batterijen introduceren...weet ik niet zo goed wat ik moet voelen nu...van 544pk naar 788pk
je zou bijna denken diegene die nu een Zeekr 001 hebben besteld je erg bestolen voelt, omdat er een flinke update aan zit te komen 8)7
en het chargen van 500km in 15 min...? mannn...niet dat ik het heel vaak ga doen, want ik heb in die 5 jaar tijd niet vaak bij de snellader gestaan (meestal thuis laden).
Zo werkt het momenteel in de hele branche... Had een Q8 gekocht, 2 maanden later hadden ze een "actiemodel" van 15k goedkoper. Tesla gaat hetzelfde met de prijzen om, net als ongeveer alle anderen momenteel. De technische verbeteringen worden al jaren zo aangekondigd. Er komt ongetwijfeld een betere accu. Een keer. En als die dan in 15 minuten oplaadt van 10-80% in plaats van in 30 minuten... De grootste gok zit in de afschrijving, maar ook dat is momenteel in de hele autobranche zo. Qua echt vooruitstrevende techniek bij (elektrische) auto's is de afgelopen 10 jaar niet zo heel veel veranderd vind ik persoonlijk.

Ik voel me niet bestolen in ieder geval. Rij een hele fijne auto met meer dan genoeg pk's. Ik heb hem in de rustigste stand staan, dus wat zouden meer pk's uberhaupt brengen? Denk dat een long range achteraf ook prima was geweest :) Al is de 4-wielaandrijving in de sneeuw wel prettiger rijden

[ Voor 11% gewijzigd door AcrobaticZebra op 17-01-2024 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

AcrobaticZebra schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:41:
[...]

Zo werkt het momenteel in de hele branche... Had een Q8 gekocht, 2 maanden later hadden ze een "actiemodel" van 15k goedkoper. Tesla gaat hetzelfde met de prijzen om, net als ongeveer alle anderen momenteel. De technische verbeteringen worden al jaren zo aangekondigd. Er komt ongetwijfeld een betere accu. Een keer. En als die dan in 15 minuten oplaadt van 10-80% in plaats van in 30 minuten... De grootste gok zit in de afschrijving, maar ook dat is momenteel in de hele autobranche zo. Qua echt vooruitstrevende techniek bij (elektrische) auto's is de afgelopen 10 jaar niet zo heel veel veranderd vind ik persoonlijk.
true als je het zo bekijkt is het nooit een goed moment om te kopen en Tsja bestolen is misschien ook een verkeerd woord...denk dat diegene die nu een zeekr 001 hebben gekocht er nog steeds dik tevreden over kunnen zijn (het blijft een DIKKE WAGEN die kan opboksen tegen de Tesla Model S)...

mijn buurman had een Tesla model S plaid gekocht en 2 maanden later was er een prijsverlaging van 30.000 euro...hij was daar best confused over...zo zie je maar weer dat het onmogelijk is om constant met de updates bij te blijven wat een bedrijf doet...zeker als het gaat om prijsverlagingen willen ze nogal eens out of the blue dat aankondigen... 8)7 maar goed zolang je maar tevreden bent met je huidige aankoop daar gaat het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
Junior1973 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:19:

- Grootlicht assistent

Ik kom ook uit een V60 (momentum met Scandinavian line) en rij nu de privilege. Ik was na de proefrit vooral heel enthousiast over het rijgedrag. Vanuit een Volvo voelde dat meteen heel prettig. Veel beter dan in een Model Y of een Q4 bv.

De opties die je nu hebt zijn allemaal standaard op de privilege in ieder geval. Of ze ook goed werken dat is op dit moment nog wat twijfelachtig, vanwege de actuele software. In de winter vindt ik zelf vooral de standverwarming prettig en die doet het prima.

De kinderen zijn vooral blij met de zee van ruimte achterin. In de V60 hadden ze ook al niet te klagen, maar dit is echt nog wel een stuk ruimer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand of de privilege AWD standaard zijspiegel verwarming heeft? dat miste ik wel een beetje bij de Tesla Model S...en de voorruit regen sensor werkte zo slecht op de Model S...het was altijd net een standje te snel of te traag (dat was in 5 jaar tijd nooit gefixt)

heeft iemand ook wat gehoord over het pre-heaten van batterij wanneer dat gefixt gaat worden? Tijdens de launch van de Zeekr 001 / X presentatie werd wel gezegd dat de batterij voorverwarmd kon worden...ik ben benieuwd wanneer dat goed gefixt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Vraag aan de wintersporters: volgens de handleiding is de auto alleen compatibel met wintersokken. In Oostenrijk schijnen die alleen niet te voldoen bij een sneeuwkettingplicht. Weet iemand hoe dat zit? Google levert vooral op dat de wetgeving in Oostenrijk zegt dat je niet verder kunt zonder sneeuwkettingen als ze dat vereisen, maar als de auto dat niet aan kan betekent dat volgens mij dat je terug moet. Of werkt dat anders?

Ik lees nu wel iets over loopvlakkettingen, dat zou wellicht een optie zijn. Mooie prijs wel...

[ Voor 10% gewijzigd door AcrobaticZebra op 17-01-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

AcrobaticZebra schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:19:
Vraag aan de wintersporters: volgens de handleiding is de auto alleen compatibel met wintersokken. In Oostenrijk schijnen die alleen niet te voldoen bij een sneeuwkettingplicht. Weet iemand hoe dat zit? Google levert vooral op dat de wetgeving in Oostenrijk zegt dat je niet verder kunt zonder sneeuwkettingen als ze dat vereisen, maar als de auto dat niet aan kan betekent dat volgens mij dat je terug moet. Of werkt dat anders?

Ik lees nu wel iets over loopvlakkettingen, dat zou wellicht een optie zijn. Mooie prijs wel...
geen idee maar waarom zou sneeuwkettingen niet kunnen? is dat niet iets universeels? (ik heb geen wintersport kennis, maar je zou Zeekr eens kunnen mailen/bellen of het gewoon kan)
het is gewoon een fysiek ding wat op de autoband/velg gaat..ik zou niet weten waarom het fysiek technisch niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Lostson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:19:
[...]

geen idee maar waarom zou sneeuwkettingen niet kunnen? is dat niet iets universeels? (ik heb geen wintersport kennis, maar je zou Zeekr eens kunnen mailen/bellen of het gewoon kan)
het is gewoon een fysiek ding wat op de autoband/velg gaat..ik zou niet weten waarom het fysiek technisch niet kan?
Een sneeuwketting gaat om de velg heen, dus ook aan de achter/binnenkant, daar is te weinig ruimte. Loopvlak ketting kan wel, die gaat alleen aan de buitenkant en op het loopvlak, daar is ruimte genoeg tussen loopvlak en wielkast. Schijnt vaker voor te komen met name bij nieuwere auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Omdat Zeekr 001 mijn eerste EV is wil ik graag weten of voor het opladen moet ik perse wachten tot de capaciteit vande batterij ±20% is dan pas gaan opladen of als bv de batterij al op ± 50% is ook kan opladen? (ik heb gehoord over levensduur van batterij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 18:59
Payakh11 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:10:
Omdat Zeekr 001 mijn eerste EV is wil ik graag weten of voor het opladen moet ik perse wachten tot de capaciteit vande batterij ±20% is dan pas gaan opladen of als bv de batterij al op ± 50% is ook kan opladen? (ik heb gehoord over levensduur van batterij)
Er is een prima subforum op Tweakers speciaal voor al je vragen over laden: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Alex_N schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 12:26:
[...]

Er is een prima subforum op Tweakers speciaal voor al je vragen over laden: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers
Thanks! Zeer nuttige subforum maar kon 123 antwoord / uileg op mijn vraag niet vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 18:59
Je batterij is overall het meest blij met een SoC tussen 30%-80%. Dus als je 'm daar een beetje weet te houden, doe je het goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SDal
Vanmorgen langsgereden bij Zeekr Zeist. Eerste keer de auto live gezien en dat viel niet tegen. Goede afwerking en goede stoelen. Met betrekking tot pre-heating werd mij verteld dat ze werken aan een software update en dan zou de snelheid van laden goed moeten zijn. Voor wat betreft het facelift model wordt niet verwacht dat deze snel naar Europa zal komen. Niet in 2024. Verder wellicht een 140kw batterij. Lijkt me overbodig als de auto gewoon netjes laadt. Alle huidige voorraad staat in Zweden. Levertijd circa 7 weken. Als ze de Zeekr ook in andere Europese landen gaan leveren kan de levertijd oplopen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1SLfQOAEasCeP_m4YXXcXKcuIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Outlc860HrwNNQslHfAFy7RA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Nd3GV7A5ytLs2hfyBEm-4WjjHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZL8DswvpEchLOrcPdX5oOKTV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

SDal schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:13:
Vanmorgen langsgereden bij Zeekr Zeist. Eerste keer de auto live gezien en dat viel niet tegen. Goede afwerking en goede stoelen. Met betrekking tot pre-heating werd mij verteld dat ze werken aan een software update en dan zou de snelheid van laden goed moeten zijn. Voor wat betreft het facelift model wordt niet verwacht dat deze snel naar Europa zal komen. Niet in 2024. Verder wellicht een 140kw batterij. Lijkt me overbodig als de auto gewoon netjes laadt. Alle huidige voorraad staat in Zweden. Levertijd circa 7 weken. Als ze de Zeekr ook in andere Europese landen gaan leveren kan de levertijd oplopen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
die witte daar in de showroom staat vond ik ook erg mooi! maar uiteindelijk toch voor de blauwe gegaan
volgens mij waren de meeste voorbeelden met een zwart interieur (geen idee of er voorbeelden waren met een blauw/witte interieur) maar eigenlijk had ik die ook wel willen bekijken...
of had jij ze wel gespot in de showroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben de Zeekr 001 ook aan het volgen. Met de software zal het wel goed komen.
Meer zorgen heb ik over het (eventueel) ontbreken van een hoge instap en of de achteruitkijkspiegel het zicht naar voren deels blokkeert. Dat laatste is helaas met mijn lengte (188 cm) bij veel auto's het geval en dat vind ik niet veilig voor mij en mede verkeerdeelnemers.

Natuurlijk kan ik daar zelf achter komen met een bezoekje aan Zeist, maar vanuit Maastricht doe je dat niet zomaar. En zeker niet in de huidige weersomstandigheden.

Misschien kan iemand over mijn vraagpunten zijn of haar licht laten schijnen :)

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40
Ik vind de instap redelijk hoog, in vergelijking met mijn oude Tesla model 3 lijkt het een SUV

Achteruitkijkspiegel moet je volgens mij geen last van hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Payakh11
Lostson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:24:
[...]

die witte daar in de showroom staat vond ik ook erg mooi! maar uiteindelijk toch voor de blauwe gegaan
volgens mij waren de meeste voorbeelden met een zwart interieur (geen idee of er voorbeelden waren met een blauw/witte interieur) maar eigenlijk had ik die ook wel willen bekijken...
Ik heb kleur electric blue met blue/wit interieur en vind het persoonlijk zeer elegant en chique maar smaken zijn verschillend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNWwQoWj0Um9MRRDHn7Bz_AdLYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8MnDzQYbQXhKbSdH6wsIAt3m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
[...]

Ik heb die witte versie zoals in de showroom met het blauw/witte interieur. Ik had proefgereden met de zwarte bekleding, maar daarna zag ik een model met die kleurstelling en ik was meteen verkocht. Ik vind persoonlijk het 'normale' interieur erg donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Windom Earle schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:21:
[...]
Ik heb die witte versie zoals in de showroom met het blauw/witte interieur. Ik had proefgereden met de zwarte bekleding, maar daarna zag ik een model met die kleurstelling en ik was meteen verkocht. Ik vind persoonlijk het 'normale' interieur erg donker.
Op zich een mooie kleurstelling, maar ben je niet bang dat na verloop van tijd de witte achterbank niet meer zo wit is? Heb ooit een crème-leder interieur gehad (dat was toen nog in 8) , maar dat werd na verloop van tijd behoorlijk vies. Betrof wel de voorstoelen, en die zijn bij de 001 natuurlijk niet licht van kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Windom Earle schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:21:
[...]

ik vond het interieur ook wel mooi blauw/wit, maar idd was ik meer bang voor dat de witte achterbank na verloop van tijd mega vies werd...ik denk dat je dat maar voor lief moet nemen als je eenmaal zo'n wit interieur neemt (en goed schoonmaken eens in de tijd) ik vind het toch een gemis dat je niet eentje kunt kiezen met alleen blauwe stoelen en dan de dashboarden wel in het wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Op zich een mooie kleurstelling, maar ben je niet bang dat na verloop van tijd de witte achterbank niet meer zo wit is? Heb ooit een crème-leder interieur (dat was toen nog in 8) , maar dat werd na verloop van tijd behoorlijk vies. Betrof wel de voorstoelen, en die zijn bij de 001 natuurlijk niet licht van kleur.
ben wel benieuwd naar gebruikers die al een paar maanden de auto hebben (en ook maybe met 2-3 kids ofzo) en hoe het dan eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Kleine tip: koop een verpakking baby billendoekjes, daar maak je het makkelijkste je bekleding schoon mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Payakh11
Lostson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:09:
[...]

ben wel benieuwd naar gebruikers die al een paar maanden de auto hebben (en ook maybe met 2-3 kids ofzo) en hoe het dan eruit ziet...
Ik heb hem bijna een maand en de witte kleur is nog steeds prachtig! Maar ik moet wel bij zeggen dat ik 2 volwassen baby’s heb! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:12:
Kleine tip: koop een verpakking baby billendoekjes, daar maak je het makkelijkste je bekleding schoon mee
is de binnenkant (zitvlak) niet microfibre? of gaat dat ook met die natte doekjes 8)7 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
5 jaar met witte bekleding rondgereden en die was nog als nieuw. Ik maak me geen zorgen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SDal
[...]

In de showroom stonden drie Zeekr 001 in de kleuren zwart, wit en blauw maar van binnen allemaal zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik denk ook dat het niet zo snel vies zal worden idd
je moet het wel heel bont maken wil je het echt vies maken

maar goed ieder zijn ding natuurlijk zwarte bekleding of blauw/wit is een persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

Wordt de 001 (ook) standaard geleverd met de instelling van een welkomstdeuntje (bij openen slot en portier), zowel binnen als buten de auto?

Ik heb net een paar dagen geleden mijn X in ontvangst genomen en vind deze feature zo'n aandachttrekkerij. Even bellen naar de customer support voor antwoord op de vraag hoe dit uit te schakelen is nu te laat. En in de gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden.
Volume omlaag zou al winst zijn,

Afgelopen weekend had ik als voorloopauto twee dagen een 001 en die had het niet (meer),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laadpunt
BPi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:18:
Wordt de 001 (ook) standaard geleverd met de instelling van een welkomstdeuntje (bij openen slot en portier), zowel binnen als buten de auto?

Ik heb net een paar dagen geleden mijn X in ontvangst genomen en vind deze feature zo'n aandachttrekkerij. Even bellen naar de customer support voor antwoord op de vraag hoe dit uit te schakelen is nu te laat. En in de gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden.

Afgelopen weekend had ik als voorloopauto twee dagen een 001 en die had het niet (meer),
De 001 heeft dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
De mijne wel, ben ook op zoek naar de optie om het uit te zetten. Hebben jullie het niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 00:37
BPi schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:18:

Een van de eerste Zeekr X-en? Ben wel benieuwd hoe hij bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
AcrobaticZebra schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:54:
[...]

De mijne wel, ben ook op zoek naar de optie om het uit te zetten. Hebben jullie het niet dan?
Wat doet de auto dan precies?
Ik herken het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

MvdV schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:40:
[...]

Een van de eerste Zeekr X-en? Ben wel benieuwd hoe hij bevalt!
Eerste week nog niet zo heel vaak mee gereden. Oa 1 keer wo-we ca 100 km enkele reis. Gelukkig als bijrijder een collega die de techniek leuk vindt en ook mee keek en dacht bij het verder instellen van alle opties.
Wat tot nu toe wennen is is de best stevig ingrijpende lane-keeping en de bemoeienis ivm afleiding. Ik zat recht vooruit te staren op straat en de bijrijder bediende het display. Toch steeds meldingen. Ook als je over je linker of rechter schouder kijkt om nog meer kunnen zien. Net een beetje too much.
Bereik valt wat tegen tov WLTP, maar dat verbaasd mij niets met dit weer. Van de 445 blijft nog zo'n 350 km over.
Er zitten nog wel wat dingen die de komende ritten nog een keer door mij zullen gaan worden bijgesteld. Ook mijn vrouw zal haar account nog wel wat gaan tweaken.
Daarbij is zoals ik begrepen heb dit de eerste operationele softwareversie en zal er vast nog wel wat verbeterd gaan worden. Ook komt er nog een in/-uitparkeer optie, die de mogelijkheid biedt de auto vanaf buiten een smal parkeervak in/uit laat rijden mbv de keyfob.

De auto is prima qua formaat voor mij. Alleen de kofferbak beperkt zich tot belading met cabin luggage. Meestal geen probleem.
Ik kom nu van 26 maand Lynk&co en daarvoor meerdere Volvo's V70. Dus steeds kleiner. Tussendoor afgelopen najaar 2 maand een Polo als vervangauto. De X is wel wat meer dan een Polo.

Mbt geluid:
Als je de auto opent (van slot) wordt via een buitenspeaker onder de "motorkap" een riedeltje afgespeeld. Daarna ook nog een warm welkom met beeld en geluid in de auto.
Lijkt een beetje een demostand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Bavarois1 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:53:
[...]

Wat doet de auto dan precies?
Ik herken het niet.
Er wordt muziek, een standaard welkomstgeluid, afgespeeld in de auto als ik de auto open. Vind het vrij hard gaan, je hoort het ook al buiten de auto soms, dus als ik aan kom lopen met de sleutel.

Niet aan de buitenkant overigens wat bij de X dus blijkbaar wel is.

[ Voor 12% gewijzigd door AcrobaticZebra op 19-01-2024 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

AcrobaticZebra schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Er wordt muziek, een standaard welkomstgeluid, afgespeeld in de auto als ik de auto open. Vind het vrij hard gaan, je hoort het ook al buiten de auto soms, dus als ik aan kom lopen met de sleutel.

Niet aan de buitenkant overigens wat bij de X dus blijkbaar wel is.
Het lijkt alsof het buiten (ook) is. Zou van binnen kunnen komen. Maar hoe zet je dit uit. Beetje vervelend als je om 6 uur in een stille straat met een geruisloze auto wegrijdt met zo'n intro.

Check: het is echt buiten, lekker premium d:)b

Zojuist even gesproken met customer support: ze gaan uitzoeken wat er mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door BPi op 19-01-2024 16:24 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
Sinds gisteren is mijn afgelegde km met gemideld verbruik is gerest naar 0 en in mijn journy log in app zie ik ook rare cijfers voor verbruik!!!??? Weten jullie of is het mogelijk om oude standen terug te zetten? Normaal met de linker henedeltje als je een keer op drukt toont je rit gegevens en voor de tweede keer toont de totale afgelegde km met je gemideld verbruik. Bijde standen waren gisteren gereset!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCNz-4YsFKIpmz94VoOunb3KMpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTvNJRdbrL3TL1LRb25PNVny.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Payakh11 op 19-01-2024 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaamaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-10-2024
SDal schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:13:
Vanmorgen langsgereden bij Zeekr Zeist. Eerste keer de auto live gezien en dat viel niet tegen. Goede afwerking en goede stoelen. Met betrekking tot pre-heating werd mij verteld dat ze werken aan een software update en dan zou de snelheid van laden goed moeten zijn. Voor wat betreft het facelift model wordt niet verwacht dat deze snel naar Europa zal komen. Niet in 2024. Verder wellicht een 140kw batterij. Lijkt me overbodig als de auto gewoon netjes laadt. Alle huidige voorraad staat in Zweden. Levertijd circa 7 weken. Als ze de Zeekr ook in andere Europese landen gaan leveren kan de levertijd oplopen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://cnevpost.com/2024...ory-filing-new-zeekr-001/

Volgens dit artikel komt de facelift er aan. Het lijkt mij logisch dat deze dan ook naar Europa komt, want ze produceren vast geen twee soorten 001 modellen tegelijk in dezelfde fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Eentje met of zonder LIDAR (taxi) bordje. Ben benieuwd of je kan kiezen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
aaamaker schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:02:
[...]

https://cnevpost.com/2024...ory-filing-new-zeekr-001/

Volgens dit artikel komt de facelift er aan. Het lijkt mij logisch dat deze dan ook naar Europa komt, want ze produceren vast geen twee soorten 001 modellen tegelijk in dezelfde fabriek.
Ik heb het gisteren nagevraagd maar verkoper zei dat ze niet in 2024 naar europa komen, dus denk dat hij jokt of dat het nog wel even duurt voor ze die productie echt gaan draaien en dan wellicht eerst voor thuismarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHeij
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:58
libero schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:41:
[...]

Ik heb het gisteren nagevraagd maar verkoper zei dat ze niet in 2024 naar europa komen, dus denk dat hij jokt of dat het nog wel even duurt voor ze die productie echt gaan draaien en dan wellicht eerst voor thuismarkt.
Deze update gaat voorlopig nog niet hier naartoe komen. Bij andere merken (Xpeng) heb ik dit ook al voorbij zien komen, nieuwe facelift in China en hier gewoon nog een tijdje het oude model. Helaas maar geen zorgen dus dat je in een oud model rijdt. En waarom zou verschillende modellen naast elkaar produceren niet gaan. Zijn in Europa genoeg fabrieken die dat doen.

[ Voor 9% gewijzigd door FHeij op 19-01-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

zijn er veel mensen die de 4J serviceplan hebben genomen waar je 5+5 jaar garantie krijgt? dit kost 1726 euro en je bent voor 4 beurten ge-covered (je hoeft met de Zeekr eens in 2 jaar een beurt te doen) dat was ook bij de Tesla Model S het geval...i (ik weet dat davey het heeft genomen, maar ik dacht even polshoogte nemen wat de rest heeft gedaan)

Nog een vraag:

heeft er iemand een verzekering afgenomen via https://zeekr-insurance.qover.com/nl-nl ?
dat is de verzekering dat via Zeekr loopt (Qover? nooit van gehoord om eerlijk te zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door Lostson op 19-01-2024 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre24
  • Laatst online: 22:52

Andre24

Kia EV9 GT-line 2024

Lostson schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 13:22:
zijn er veel mensen die de 4J serviceplan hebben genomen waar je 5+5 jaar garantie krijgt? dit kost 1726 euro en je bent voor 4 beurten ge-covered (je hoeft met de Zeekr eens in 2 jaar een beurt te doen) dat was ook bij de Tesla Model S het geval...i (ik weet dat davey het heeft genomen, maar ik dacht even polshoogte nemen wat de rest heeft gedaan)

Nog een vraag:

heeft er iemand een verzekering afgenomen via https://zeekr-insurance.qover.com/nl-nl ?
dat is de verzekering dat via Zeekr loopt (Qover? nooit van gehoord om eerlijk te zijn)
Als ik de garantie voorwaarden goed heb doorgenomen, dan hoef je dat pakket niet aan te schaffen voor de 10 jaar garantie, maar moet je de auto altijd bij de Zeekr ondersteunde garages laten onderhouden en krijg je dan vanzelf elk jaar verlenging van de garantie. Je kunt dus ook per keer gewoon betalen (met de kans dat de prijzen stijgen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Andre24 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Als ik de garantie voorwaarden goed heb doorgenomen, dan hoef je dat pakket niet aan te schaffen voor de 10 jaar garantie, maar moet je de auto altijd bij de Zeekr ondersteunde garages laten onderhouden en krijg je dan vanzelf elk jaar verlenging van de garantie. Je kunt dus ook per keer gewoon betalen (met de kans dat de prijzen stijgen natuurlijk)
1726 / 4 = 431,50 euro per beurt (ik reken het maar even zo omdat je 4 beurten krijgt...het kan natuurlijk hoger uitvallen als je het los koopt idd...maar dat weet niemand aangezien het merk compleet nieuw is in europa
(en geen enkel persoon de 2-jarige beurt heeft gehad...we zullen zien na 2 jaar wat mensen los betalen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGRG4VOzC6cYFrb7tsv2z68tx9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mwsY2prXYiN4Q6Cz27x7n5a7.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat de parking comfort mode is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Bavarois1 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:52:
[Afbeelding]

Weet iemand wat de parking comfort mode is?
Als je (tijdens het laden) in je auto even wil rusten/dutje doen? Suggestie die het pictogram bij mij opwekt.
Overheat protection lijkt dat ook te regelen.

En de duration time er onder? Is dat de laatste zoveel minuten tot de ingeprogrammeerde vertrektijd?

[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 20-01-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

is er ook een optie om de batterij voor te verwarmen in de app? (ik weet dat het nog niet goed werkt, maar wilde gewoon weten of het een optie was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 17:14
Lostson schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:05:
is er ook een optie om de batterij voor te verwarmen in de app? (ik weet dat het nog niet goed werkt, maar wilde gewoon weten of het een optie was)
Kun je aangeven bij voorverwarmen, doet naar mijn gevoel niks trouwens. Ook niet als die ad lader staat (ac).

Comfort modus… verwarming/koeling zonder dat de auto aanstaat is dat. Werkt merkwaardig vind ik…. Ook als je thuis komt en auto afsluit en ad lader zet blijft dat dan werken. Ik zou denken is met name voor als je in de auto blijft zitten.

De Chinezen zullen wel weinig thuisladers hebben en bij een DC lader en je gaat ff eten bv dan is dat natuurlijk een fijne optie. Maar als je veel ac laden hebt zoals de gem Nederlander weet ik niet of dat nu zon prettige aanpak is, zeker niet in de kou als de auto toch veel lwaai maakt met opwarmen… voor de buren ook niet echt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
BPi schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Als je (tijdens het laden) in je auto even wil rusten/dutje doen? Suggestie die het pictogram bij mij opwekt.
Overheat protection lijkt dat ook te regelen.

En de duration time er onder? Is dat de laatste zoveel minuten tot de ingeprogrammeerde vertrektijd?
Zoiets lijkt het wel, de optie zit ook in de auto zelf, wat logischer lijkt.

De timer geeft aan hoelang dat het des betreffende onderdeel verwarmt blijft.
Binnen 10 minuten is de auto van bevroren ramen met een negatieve binnen temperatuur naar volledig ontdooid en 21 graden, werkt echt perfect, maakt alleen wat herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:33:
[...]

Zoiets lijkt het wel, de optie zit ook in de auto zelf, wat logischer lijkt.

De timer geeft aan hoelang dat het des betreffende onderdeel verwarmt blijft.
Binnen 10 minuten is de auto van bevroren ramen met een negatieve binnen temperatuur naar volledig ontdooid en 21 graden, werkt echt perfect, maakt alleen wat herrie.
Klopt, ts net een ufo…… mag men wel iets rustiger zetten want 15m is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Btw…. Is er ook iemand die weet hoe ik een “normale” cc kan instellen? Vandaag ook weer heel onvoorspelbaar die snelheid afhankelijke acc variant. Dan heb ik liever gewoon vaste snelheid ipv dat ik dadelijk iemand er achterop heb zitten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
spidertje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:16:
Btw…. Is er ook iemand die weet hoe ik een “normale” cc kan instellen? Vandaag ook weer heel onvoorspelbaar die snelheid afhankelijke acc variant. Dan heb ik liever gewoon vaste snelheid ipv dat ik dadelijk iemand er achterop heb zitten…
Ik schrik hier wel van!!! Dat de software nog wat kuren heeft begrijp ik, maar acc, waar zo ongeveer alle auto’s in het duurdere segment mee zijn uitgerust, zou toch goed moeten werken. Lijkt me iets dat ze in China ook gewoon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-05 16:29
El Fuego schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Ik schrik hier wel van!!! Dat de software nog wat kuren heeft begrijp ik, maar een reguliere acc, waar zo ongeveer alle auto’s in het duurdere segment mee zijn uitgerust, zou toch goed moeten werken. Lijkt me iets dat ze in China ook gewoon hebben.
Bij quasi geen enkele auto in het duurdere segment (en alle auto’s in het algemeen) kan je nog reguliere cc gebruiken als je auto adaptieve cc heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
El Fuego schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Ik schrik hier wel van!!! Dat de software nog wat kuren heeft begrijp ik, maar een reguliere acc, waar zo ongeveer alle auto’s in het duurdere segment mee zijn uitgerust, zou toch goed moeten werken. Lijkt me iets dat ze in China ook gewoon hebben.
Ik heb sinds 2010 ACC in mijn dagelijkse auto, die van Zeekr in v0.9.1.d vd software is de slechtste van allemaal. Verschillende merken gereden in die jaren.

Gevaarlijk zelfs soms doordat die ineens afremt, soms veel terugneemt in een bocht…. En je hebt niet de indruk dat het systeem rekening houdt wie er (dicht) achter je rijdt.

Ik schrik er elke keet nog weet van, en het gebeurd echt vaak. Overdag meer dan in het donker zelfs. Rij tegenwoordig heel vaak zonder het te activeren terwijl ik gewend was om er eigenlijk altijd gebruik van te maken.

Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
this schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:04:
[...]

Bij quasi geen enkele auto in het duurdere segment (en alle auto’s in het algemeen) kan je nog reguliere cc gebruiken als je auto adaptieve cc heeft.
Ok dan weer een functie die nagenoeg onbruikbaar is tot op heden als er iets van verkeer op de weg is. Het is wel heel teleurstellend zo. Een auto die degelijk in elkaar zit, fijn comfortabel rijdt maar door de software issues amper comfortabel te rijden is helaas tot op heden.

Einde vd komende week krijg ik een nieuwere versie vd software, alles beter dan wat ik nu heb is eigenlijk het motto. Hopelijk biedt het inderdaad verbeteringen zonder elders verslechteringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laadpunt
Bij mij is reeds 1.0.2c er op gezet, dit werkt al vele malen beter! Er zijn nog wat issues waar ze erg druk mee bezig zijn het op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
spidertje schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 16:16:
Bedoel je dat de auto zelf de snelheid aanpast aan de verkeersregels? Dit kan je uitzetten in de instelling.

Woensdag een nieuwe update gehad, sinds dien geen ghostbreaking meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:44:
[...]

Bedoel je dat de auto zelf de snelheid aanpast aan de verkeersregels? Dit kan je uitzetten in de instelling.

Nee, dat staat uit. Is maar goed ook want systeem vd auto ziet denk ik 70% of meer de snelheden niet correct. Hopelijk is het ghostbreaking inderdaad verdwenen met de nieuwe software, dat scheelt al iets.

Fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Laadpunt schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:44:
Bij mij is reeds 1.0.2c er op gezet, dit werkt al vele malen beter! Er zijn nog wat issues waar ze erg druk mee bezig zijn het op te lossen
Zal ik ook wel krijgen gok ik. Lets see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Bavarois1 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:44:
[...]
Kijk! Dat biedt perspectief. Hoe je het formuleert interpreteer ik het dat ze er handmatig een nieuwe versie op hebben gezet. Waarom gaat dit niet OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik gok te groot (en risicovol) om via OTA te doen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
El Fuego schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:12:
[...]

Kijk! Dat biedt perspectief. Hoe je het formuleert interpreteer ik het dat ze er handmatig een nieuwe versie op hebben gezet. Waarom gaat dit niet OTA?
OTA werkt nog niet, dus vandaar deze extra service ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Als het goed is, komt onze binnen 2 weken, maar als ik lees dat zelfs OTA niet werkt, dan baart mij dat wel zorgen.

Dat hebben ze in China toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Brian12 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:05:
Als het goed is, komt onze binnen 2 weken, maar als ik lees dat zelfs OTA niet werkt, dan baart mij dat wel zorgen.

Dat hebben ze in China toch ook?
In China werkt dat, alleen is zowel front als back end volledig opnieuw geschreven vwbt de software. Specifiek voor buiten China. Kortom valt eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0vlXScrlXtlSABefcJPotV_1E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikEVKfbhSLb1azf7bdw2Xz81.jpg?f=fotoalbum_large
Het buitencircus is uit. Bij verlichting...
Binnenwelkom nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 09:31:
[...]

OTA werkt nog niet, dus vandaar deze extra service ronde.
moest je dan gewoon langs zeist rijden? kan me voorstellen dat het niet om de hoek ligt voor iedereen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:20:
[...]

moest je dan gewoon langs zeist rijden? kan me voorstellen dat het niet om de hoek ligt voor iedereen...
Einde vd week komt men me auto halen, wat dat betreft is de service prima. Kan nu ook nog met zeg 130 001s op de weg.

Je kunt ook zelf naar ze toe gaan, doen ook mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:39:
[Afbeelding]
Het buitencircus is uit. Bij verlichting...
Binnenwelkom nog niet gevonden.
X? Of 001? Herken het menu niet op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:43:
[...]

X? Of 001? Herken het menu niet op deze manier.
Dit is een X, zie rechts op foto.

Ik dacht dat er best veel van de menu's overeen komt. Dit misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:52:
[...]

Dit is een X, zie rechts op foto.

Ik dacht dat er best veel van de menu's overeen komt. Dit misschien niet.
Ok, dacht al ziet er echt anders uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:16:
[...]

In China werkt dat, alleen is zowel front als back end volledig opnieuw geschreven vwbt de software. Specifiek voor buiten China. Kortom valt eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken.
Hopelijk wordt een en ander gefixt voor dat mijn 001 op de oprit staat. Begin sterk de indruk te krijgen dat ze de 001 te snel op de Europese markt hebben gelanceerd. Zijn wel veel software-issues die niet goed of zelfs helemaal niet werken. Voor het geven van prioriteit aan het oplossen hiervan werkt het niet in ons voordeel dat de 001 voorlopig alleen in Zweden en NL verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

dat was met Tesla ook wel zo
de Model S had echt flink wat ghostbraking issues en rare software issues op het scherm (onlogische knoppen en ook displays indeling was questionable...) maar de oplossingen bij Tesla duurde echt wel maanden vond ik

maar goed als de front en backend compleet anders is dan die van China dan is het niet te vergelijken...appels en peren zeg maar.
Je begint dan eigenlijk van scratch...maar eens dat dingen zoals Adaptive Cruise Control gewoon naar behoren moeten werken (vaak heb je geen keuze en is het altijd 100% Adaptive) dat was in andere elektrische auto's ook...je hebt geen optie "Domme" Cruise Control dus hij zal altijd kijken naar het verkeer etc.
Toch wel jammer dat die optie er niet is, maar ik begrijp het wel...een EV moet natuurlijk slim zijn en "Domme" Cruise controls zijn erg OG/Old school.

ik ga er wel even op letten als ik de auto krijg (duurt nog tot en met half feb)...welke versie erop staat (hopelijk hebben ze het dan geupdatet naar de nieuwste versie). maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen...geef het zeker een half jaar tot een jaar (en de meeste domme kinderziektes moeten er zeker uit zijn)

[ Voor 18% gewijzigd door Lostson op 21-01-2024 15:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spidertje
Eerste ervaringen, 2200km vanaf 22 dec 2023, met mijn 001 Privilege Electric Blue-White interior and aut wegklapbare trekhaak.

Einde van de zomer na een testrit gekozen voor de privilege versie, keuze was tussen 001 en de Nio ET5 Touring, vanwege met name het prachtige interieur, degelijke bouw kwaliteit, comfortabel rijden, carplay optie, luchtvering, HUD en iets meer stuurgevoel dan de ET5-T.

Tot op heden zijn de ervaringen heel erg wisselend.

De auto op zich rijdt heel plezierig en zit kwalitatief goed in elkaar, en dat is voor mij na een jaar gerammel gekraak losse stoelen en ac laden met vele issues met mijn Hyundai Ioniq5 superfijn om te ervaren. Sterker, een waar genot eerlijk gezegd.

Hooguit zou de demping aan de voorzijde wat beter afgesteld kunnen worden (nu in comfort vaak net wat te slap/laat reagerend), de rij instellingen wat specifieker gemaakt worden en bv gevoel van rem/gaspedaal kan worden verbeterd. Allemaal softwarematig op te lossen lijkt me trouwens en geen hardware issues.

Hardwarematig heb ik alleen wat (veel) vocht in de lichtunits zowel voor als achter en zit klepje vd laden niet helemaal 100% recht in/op de carrosserie. Hopelijk kan men dit oplossen en dan is er verder heel weinig op aan te merken.

Als men het echt tiptop zou willen doen, grotere frunk aanbrengen, installeer een bak met ruimtes onder de vloer vd kofferbak (zoals in China beschikbaar is) en doe wat aan de telefoon laadplek want nu schuift mijn iPhone veelal door het interieur.

Kortom, auto bevalt wat dat betreft prima!

Je krijgt ook veel duimpjes, mensen die op
Je af komen om te vragen wat voor een fraaie wagen het is, en het ontwerp vind ik zelf ook erg geslaagd. De omvang zie je er zo niet vanaf :)

Verbruik is trouwens wel vrij fors, met dit weer zit ik gemiddeld op 27kwh en dat is zeg 350km range. Dat kan echt beter is mijn ervaring met andere elek autos in de afgelopen 10+ jaar.

Heel veel plezier wordt vervolgens door de werkelijk hopeloze software vd auto, ook de app is niet veel soeps nog helaas, helaas helaas teniet gedaan.

Eigenlijk werkt er behalve de stoel massage namelijk niet echt iets echt goed. Ik heb versie 0.9.1d in de auto en dit is eerder een alpha release dan een “premium” versie passend bij een dergelijke auto als je het mij vraagt.

Inloggen werkt bv niet of nauwelijks, gezichtsherkenning zelfde verhaal, instellingen van cams gaan verloren (niet te voorspellen wanneer), het piept aan alle kanten, constant meldingen in scherm + hud die nergens toe dienen, LCC/ACC/LCA etc niet te gebruiken.

Te pas en te onpas krijg je dus meldingen van “remmen” of de auto doet dat uit zichzelf cq snelheden in beeld die kant noch wal raken. De navigatie is trouwens uberhaupt niet te gebruiken, constant overbodige superslecht vertaalde meldingen en vaak wil de dame je vd snelweg afsturen…. Geen id waarom want alle andere nav systemen die ik dan ernaast aanzet denken daar anders over.

Voordat ik op pad ga druk ik gemiddeld zon 15x op een “knop” voordat je enigszins redelijk ongestoord op pad kan, tenminste zolang je zoveel mogelijk opties uitzet van het ADAS (Annoying Drivers Assistent System…).

Vertalingen zijn Toon Hermans waardig zoals bv Schema dat uit het Engels (Cycle) is vertaald naar Fiets of Charging dat vertaald is in kosten…

Snelladen werkt slecht, pre heating vd accu start zo heb ik de indruk pas met iets te doen als je 10-15% hebt geladen. Kortom, als je in 1 dag naar de wintersport wil tuffen moet je geluk hebben met het weer gezien verbruik en laadprestaties.

Zo zijn er nog wel meer issues, er zit bv een specifieke car wash functie op de auto. Heel leuk bedacht, maar als je dan het aut rempedaal er niet af haalt en piept en meldingen geeft dat je in neutraal staat dan gebruik je dat nooit weer… zo kan ik nog wel doorgaan…

Mijn conclusie, auto is te snel met deze software naar de markt gebracht en de eerste gebruikers dienen als alpha testers. Men had dit beter eerlijk kunnen aangeven, had ik nog wel even gewacht of opties gewoon niet beschikbaar stellen of mensen keuze geven van tester ja/nee.

Komende week krijg ik van Zeekr nieuwe software. OTA werkt nog niet dus verricht men dit uit service door henzelf. Wat dat betreft doet men dat bij Zeekr prima en de organisatie lijkt na de eerste aanloopproblemen ook beter voor elkaar te zijn.

Als men de software in orde gaat krijgen dan kan dit een hele fijne supergoede rijdende auto worden maar nu is dat helaas door de software nog niet het geval.

Ik zal na de nieuwe software eens een uitgebreid verslag geven na zeg 4000km ofzo gereden te hebben.

Mijn advies zou nu zijn, als je geen issues hebt met testen van software en mee wil doen om dat te verbeteren kun je blind voor deze auto kiezen want doet verder echt niet onder voor bv een Mercedes e als je ook naar de prijzen kijkt.

Als je dat niet wil, dan zou ik minimaal 3 maanden wachten en dan eerst eens rijden met die systemen/software om te bekijken hoe het er dan voorstaat.

Aan u de keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
El Fuego schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:06:
[...]

Hopelijk wordt een en ander gefixt voor dat mijn 001 op de oprit staat. Begin sterk de indruk te krijgen dat ze de 001 te snel op de Europese markt hebben gelanceerd. Zijn wel veel software-issues die niet goed of zelfs helemaal niet werken. Voor het geven van prioriteit aan het oplossen hiervan werkt het niet in ons voordeel dat de 001 voorlopig alleen in Zweden en NL verkrijgbaar is.
Inderdaad te snel gelanceerd, althans kijkende naar de werking van de software. Auto is verder prima alleen als alles via die software gaat…. En dan heb ik het nog niet eens over gebruiksgemak of logica.

Is soms namelijk ook geen touw aan vast te maken, bv… stoelinstellingen start met massage ipv stoelinstellingen…. Men gaat denk ik uit vd logica dat je dat eenmalig via je profiel (en gezichtsherkenning?) instelt.
Maar jah dat werkt niet of nauwelijks….

Wellicht dat de herkenning is gebouwd op Aziaten, gezichtsherkenning werkt anders daar dan voor ons omdat bv de afstand tussen de ogen anders is.

Maar goed, we gaan zien wat de verbeterde versie brengt en hoe snel men de rest op orde of iig bruikbaar weet te krijgen. Dan neemt het rijgenot enorm toe namelijk omdat de auto zelf prima voldoet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:48:
Eerste ervaringen, 2200km vanaf 22 dec 2023, met mijn 001 Privilege Electric Blue-White interior and aut wegklapbare trekhaak.

Als men het echt tiptop zou willen doen, grotere frunk aanbrengen, installeer een bak met ruimtes onder de vloer vd kofferbak (zoals in China beschikbaar is) en doe wat aan de telefoon laadplek want nu schuift mijn iPhone veelal door het interieur.
Dank voor het delen van je lange en eerlijke ervaringen!

Onder de kofferbak zit bij de Privilege de luchtvering. Dank dat daar niet veel ruimte is voor een extra laadruimte. Maar je zegt dat het in China wel zo is? Dan moet het in NL ook kunnen. :)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op zondag 21 januari 2024 @ 18:51:
[...]

Dank voor het van je lange en eerlijke ervaringen!

Onder de kofferbak zit bij de Privilege de luchtvering. Dank dat daar niet veel ruimte is voor een extra laadruimte. Maar je zegt dat het in China wel zo is? Dan moet het in NL ook kunnen. :)
Nee dit zit nog een niveau dieper, daarboven zit nog een “open space” van zeg 10-15cm hoogte. Daar heeft men in China mooie oplossing voor. Op Ali ook te bestellen maar incl verzendkosten dan al snel 180 euro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-05 19:20

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

BPi schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:30:
[...]

Eerste week nog niet zo heel vaak mee gereden. Oa 1 keer wo-we ca 100 km enkele reis. Gelukkig als bijrijder een collega die de techniek leuk vindt en ook mee keek en dacht bij het verder instellen van alle opties.
Wat tot nu toe wennen is is de best stevig ingrijpende lane-keeping en de bemoeienis ivm afleiding. Ik zat recht vooruit te staren op straat en de bijrijder bediende het display. Toch steeds meldingen. Ook als je over je linker of rechter schouder kijkt om nog meer kunnen zien. Net een beetje too much.
Bereik valt wat tegen tov WLTP, maar dat verbaasd mij niets met dit weer. Van de 445 blijft nog zo'n 350 km over.
Er zitten nog wel wat dingen die de komende ritten nog een keer door mij zullen gaan worden bijgesteld.
Weet je waar ik de manual van de Zeekr X kan down loaden? Heb jij misschien een digitale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tunnelplan schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:07:
[...]

Weet je waar ik de manual van de Zeekr X kan down loaden? Heb jij misschien een digitale versie?
Nog niet te downloaden. In de auto zit de manual digitaal (scherm met apps) en ook in de app (voertuig en OTA, dan gebruikershandleiding). Door de gebrekkige vertalingen is de manual ook niet ideaal. En ik vermoed dat deze alleen te zien als je een auto gekoppeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-05 19:20

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Jammer bedankt.
Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste