Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:49
aim-creativity schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Deze keer spotify gebruikt met verschillende genres (pop, rock, hiphop, etc). Klopt dat niet altijd de kwaliteit van de songs op spotify super hoog is maar als je een beetje songs zoekt met onderdelen waarbij je de audio uitdaagt krijg je een goed beeld.
Het geluid in de auto hoor en voel je ook anders indien je kiest voor bestuurder achterbank of allemaal, en teven als je het centrum vh geluid ook aanpast.

Als je het ff wat hard zet met wat bassen gaan trouwens de buitenspiegels meetrillen op de bassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Brian12 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 09:16:
Weet iemand al wat voor soort alarm er in/op de auto zit? Ivm verzekering.

In de brochure staat "Anti-theft alarm system", dus daar kun je net niets mee.
heb je wel eens geprobeerd bij ANWB en Zeekr/Qover verzekeringen? volgens mij maakt het daar niet uit welk alarm je nodig hebt...althans tijdens het configureren hoefde ik niks op te geven...

maar antwoord op je vraag...geen idee wat voor alarm er in zit.
een EV is vaak geen klasse alarm 1,2,3,4,5...dat was in de Tesla Model S ook niet. Misschien Zeekr zelf even bellen/mailen? ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd wat ze zeggen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Alarm info:

SCM Klasse 3-alarmcertificering van de auto.

De auto is uitgerest met de volgende specificaties van het alarmsysteem:

• Hellingshoekdetectie
• Sirene met noodstroomvoorziening
• Interieurbewaking
• Volgsysteem via de app.

[ Voor 14% gewijzigd door spidertje op 28-01-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-04 22:11
spidertje schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:18:
Alarm info:

SCM Klasse 3-alarmcertificering van de auto.

De auto is uitgerest met de volgende specificaties van het alarmsysteem:

• Hellingshoekdetectie
• Sirene met noodstroomvoorziening
• Interieurbewaking
• Volgsysteem via de app.
Maar op op gecertificeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junior1973
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-01 09:38
Zo dan , gereden in de Zeekr001 Privilige.

Prachtige auto, stuur prima, acceleratie (gewoon weg rijden stoplicht) vond ik zelf een beetje zwaar op gang komen. Een geluid wat ik niet kon thuis brengen hoog gierend, de adviseur vertelde me dat dit verplicht is van 0-30 km om een geluid te produceren.

Gewend op de huidige volvo v60 om pilot assist veel te gebruiken op de snelweg(dus auto stuurt zelf mee in bochten enz,enz) Getest op de zeekr, ik was er niet van onder de indruk maw, adviseur verteld er zit alleen lane assist op..... euhhhh beetje een tegenvaller. Wie kan me vertellen wat deze functie nu daadwerkelijk doet?

Menu helder , duidelijk en even zoeken. De Hud ook prima, evenals display achter het stuur pirma en een plus punt.

De andere optie is een xpeng g9 performance, deze voor de zeekr001 gereden en ja ook daar zijn wat dingen waarvan je denkt oke, is duurder maar persoonlijk een mooie auto om te zien en te rijden.

Blijkbaar is er op beide modellen alleen maar zitting verwarming ipv zitting en rug?

Niet duidelijk is wat als de zeekr defect is, hoe gaat dit verder. We komen hem dan ophalen, oke en dan? Verder zonder auto...of vervangend vervoer oid ? Het service verhaal hoe en wat staat nergens beschreven.

Voor en nadelen bij beide modellen... eens zien wat het allemaal gaat kosten in de lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ligt er beetje aan als je operational lease gaat doen dan heb je er geen omkijken naar toch?
of was je van plan hem financial te leasen?

je opmerking over dat voetgangers geluidje 0-30km/u vond ik reuze meevallen. ik heb de BYD Han en Tang getest en damn daar is het zo irritant in de cockpit hoor je gewoon overduidelijk dat geluidje...maar dat is idd by law verplicht (alle nieuwe elektrische voertuigen moeten dit hebben).

ook ik had de Xpeng G9 Performance versie overwogen, maar ik vond hem toch iets te duur (ik kwam op een totaal prijs uit van 79.000+ euro) dat is dan in vergelijking met de Zeekr 001 67.490 wel een groot verschil

ik vond de stoelen wel erg goed zitten in de Xpeng G9 (of het nou echt beter was dan de Zeekr...hmm dat gevoel heb ik dan weer niet...gelijkwaardig) ik vond de Zeekr 001 gewoon een stuk lekkerder rijden dan de Xpeng G9 (keuze was dan easy gemaakt voor mij)

om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee wat je moet doen als de zeekr stil valt? bel je dan zeekr op? of moet je dan toch weer wegenwacht inschakelen? is mij ook nog een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
Ik ga ervan uit dat je i.g.v. panne deze jongens kunt bellen:

https://automotive.fource.nl/vestigingen/

Zie ook:

https://www.automotive-on...artner-zeekr/?gdpr=accept

[ Voor 14% gewijzigd door Alex_N op 29-01-2024 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bavarois1
Junior1973 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:29:
Gewend op de huidige volvo v60 om pilot assist veel te gebruiken op de snelweg(dus auto stuurt zelf mee in bochten enz,enz) Getest op de zeekr, ik was er niet van onder de indruk maw, adviseur verteld er zit alleen lane assist op..... euhhhh beetje een tegenvaller. Wie kan me vertellen wat deze functie nu daadwerkelijk doet?
de 001 werkt het zelfde als de pilot assist van Volvo.
Ik kom zelf uit de XC60, geen verschil, de Volvo is wellicht net wat zekerder met het inhalen van vrachtauto's, de Zeekr twijfelt af en toe nog eens.
Na de laatste update geen ghostbreaking meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Junior1973 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:29:
De andere optie is een xpeng g9 performance, deze voor de zeekr001 gereden en ja ook daar zijn wat dingen waarvan je denkt oke, is duurder maar persoonlijk een mooie auto om te zien en te rijden.
Xpeng stond bij ons ook bovenaan. Alleen adas/rijhulp systemen waren echt slecht. Zeekr moet ook beter, maar dat is wel bruikbaar. Bij xpeng werd ik misselijk van het onnodig inhouden en remmen (helemaal op b wegen).
Daarnaast het torderen van de motorkap (daar ga ik me kapot aan ergeren, want dat zie je elke keer dat je rijdt).

Maar zodra xpeng die twee dingen heeft opgelost, dan zie ik die ook nog wel op de oprit komen staan.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Bavarois1 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:50:
[...]

de 001 werkt het zelfde als de pilot assist van Volvo.
Ik kom zelf uit de XC60, geen verschil, de Volvo is wellicht net wat zekerder met het inhalen van vrachtauto's, de Zeekr twijfelt af en toe nog eens.
Na de laatste update geen ghostbreaking meer gehad.
dat is goed nieuws dat ghost breaking opgelost is! welke versie had jij ook alweer? dan ga ik even kijken of ik dat ook heb gekregen als de auto geleverd is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S80Executive
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-09 18:37
Vandaag ook gereden in de 001 privilege. Er staan nu thuis twee Volvo's waarvan een een C40. Ik ben elektrisch rijden dus gewend. Wat viel me positief op:
- comfort Nu is de C40 al redelijk comfi, de 001 doet er een flinke schep bovenop. Dat komt door de luchtvering, maar ook door de langere wielbasis
- stoelen Viel me echt mee. Ik was bang de zittingverlengers te missen, maar de zitting is voldoende lang. De stoelen zijn ook wat zachter gevuld, met toch voldoende steun. Aangenaam dus
- interieur Dat ziet er gewoon erg prettig uit. Mooie materialen en het maakt een degelijke indruk. Jammer dat het lichte interieur niet bekeken kon worden. Dat heeft mijn voorkeur. Audio klinkt goed, maar het klinkt wel 'hol'. Alsof je in een kerk zit. Misschien een bepaalde instelling voor surround?
Wat viel me verder op (neutraal/negatief):
- prestaties Prima natuurlijk, al voelt hij in de comfortstand niet zo explosief als de C40 twin. Zelfs in de performance modus gaat ie minder rap van de plek maar trekt vervolgens harder door
- OPD Dat is in de Volvo net iets aangenamer. De kalibratie is net wat vloeiender
- ruimte De kofferruimte is niet erg hoog, er past minder onder de hoedenplank. Dan valt de ruimte in de C40 toch best mee. Verder is de achterbank top, maar daar zit vrijwel nooit iemand

Conclusie. Ik ga er serieus over nadenken. Voor ongeveer eenzelfde maandbedrag als de C40 rijd je wel een heel mooie auto. Softwarematig zal kan er wat verbeterd worden, maar de techniek en algemene indruk is heel solide en kwalitatief hoogstaand.

Paar plaatjes;
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/JcgBTrX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/JcgBchl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/JcgBsQp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://iili.io/JcgBvEP.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Vooral in het blauw toch wel echt mooi, dan zie je de welvingen van het plaatwerk goed.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ziet er mooi uit dat blauwe zeekr 001. de grijze versie was niet aanwezig in de zeist showroom?
lijkt me ook wel een mooie kleur.
de velgen van de performance editie heeft ook wel wat vind ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S80Executive
Lostson schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:04:
de grijze versie was niet aanwezig in de zeist showroom?
Nee, de grijze stond niet in de showroom. Persoonlijk vind ik de privilege velgen veruit het mooist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bavarois1
Lostson schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:59:
[...]

dat is goed nieuws dat ghost breaking opgelost is! welke versie had jij ook alweer? dan ga ik even kijken of ik dat ook heb gekregen als de auto geleverd is...
De versie in de app lijkt niet verandert te zijn, die staat nog steeds op 1.0.2.
Wellicht was het geen volledige update van het systeem.

Hopelijk gaan de updates binnenkort via de lucht.

Tot heden nog dik te vrede over de auto, lang geleden dat ik zo genoten heb van een nieuwe auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:36
Vanmorgen in Zeist geweest voor een update naar 1.0.2d. Auto netjes gewassen terug gekregen, rustige werkplek gehad en alles werkt weer prima. Sleutel via telefoon werkt nu goed, inlogproblemen in de auto lijken nu ook opgelost bij mij. Vanuit Zeist naar Amersfoort via de snelweg kwam ik op een heel laag verbruik, volgens mij een hele gunstige update :-) Maar kijken of dit eenmalig is, anders is er een mooi bereik te halen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3stbJezYcnDtpLxXbzV1nWbl6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHSajpKHxnrTO1K3qp1l0meA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
AcrobaticZebra schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:40:
Vanmorgen in Zeist geweest voor een update naar 1.0.2d. Auto netjes gewassen terug gekregen, rustige werkplek gehad en alles werkt weer prima. Sleutel via telefoon werkt nu goed, inlogproblemen in de auto lijken nu ook opgelost bij mij. Vanuit Zeist naar Amersfoort via de snelweg kwam ik op een heel laag verbruik, volgens mij een hele gunstige update :-) Maar kijken of dit eenmalig is, anders is er een mooi bereik te halen!

[Afbeelding]
Dat is wel een heel laag verbruik!
Weet je wat er nog meer in de update zat?

Andere vraag, wat zijn je instellingen in het persoonlijke profiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Bavarois1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:52:
[...]

Dat is wel een heel laag verbruik!
Weet je wat er nog meer in de update zat?

Andere vraag, wat zijn je instellingen in het persoonlijke profiel?
Volgens mij met name updates voor Zeekr AD. Ik had onderweg ook geen ingrepen en hij reed wat minder zenuwachtig dan eerder op de ACC. Ik begreep daarnaast dat ze de afgelopen dagen de nodige updates aan de servers hebben gedaan en dat ook de app weer een update heeft gekregen, die is bij mij vannacht bijgewerkt zag ik.

Ik heb de instellingen nu zo staan. Ik heb een Performance overigens, misschien ziet het er qua vering bij de Privilege wat anders uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAiLTOUv1bCyQu0WCfl4r8B0O3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qczSQ6U4n1gXHDmcWWpWdhmp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door AcrobaticZebra op 30-01-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
App bijwerken en de digitale sleutel staat er inderdaad bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wow ze zijn wel diehard bezig bij Zeekr om alle software issues op te lossen (dat was ook wel nodig), maar goed om te horen dat er zoveel issues nu aangepakt zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keysersoze0909
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-03 10:30
Ik heb gisteren mijn auto in ontvangst genomen. Ik moet helaas steeds opnieuw inloggen en worden -gewijzigde- instellingen niet opgeslagen. Ik ga nu de camera maar afplakken om niet gek te worden van snelheidlimiet overschrijdingen (denk aan een kerkcarillon wat continu speelt). De auto bevalt verder erg goed en is de feedback van collega’s e.d. erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
keysersoze0909 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:05:
Ik heb gisteren mijn auto in ontvangst genomen. Ik moet helaas steeds opnieuw inloggen en worden -gewijzigde- instellingen niet opgeslagen. Ik ga nu de camera maar afplakken om niet gek te worden van snelheidlimiet overschrijdingen (denk aan een kerkcarillon wat continu speelt). De auto bevalt verder erg goed en is de feedback van collega’s e.d. erg goed.
Herken je punten wel, ik heb bij de gebruikers de beveiliging er afgehaald in het gebruikerscentrum. Je hoeft dan alleen nog de gebruiker te selecteren zonder de QR-code te hoeven scannen. Het is bij ons overigens wel aanzienlijk beter geworden. Vanmorgen daarnaast een update gehad die tot nu toe ook prima werkt.

Soms duurt het even voor de instellingen van stoel en stuur goed staan lijkt het, dan past hij het alsnog aan. Je kunt dit wel versnellen via de "herstellen" optie bij de stoelinstellingen.

Bij mij is de eerste stap na instappen naar het menu navigeren, Zeekr AD en daar de snelheidsmeldingen uitzetten helaas...

Verder rijdt de auto fantastisch vind ik... Veel plezier ermee :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
De instellingen goed zetten, snelheidswaarschuwing, afgeleide bestuurder en rijstrookassistentie, gelukkig maar 10 seconde werk.

Het is geen Windows update die elke ochtend gedraaid moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Bavarois1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:21:
De instellingen goed zetten, snelheidswaarschuwing, afgeleide bestuurder en rijstrookassistentie, gelukkig maar 10 seconde werk.

Klopt, maar het zou wel bv. een QoL upgrade zijn als je deze optie kan toevoegen aan de Quick controls via de hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
S80Executive schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:07:
Vandaag ook gereden in de 001 privilege. Er staan nu thuis twee Volvo's waarvan een een C40. Ik ben elektrisch rijden dus gewend. Wat viel me positief op:
- comfort Nu is de C40 al redelijk comfi, de 001 doet er een flinke schep bovenop. Dat komt door de luchtvering, maar ook door de langere wielbasis [...]
Bedankt voor jouw indrukken.
Heeft de Zeekr 001 een vergelijkbare hoge instap als de Volvo C40? Of is de Zeekr een stuk lager?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S80Executive
Claude schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Bedankt voor jouw indrukken.
Heeft de Zeekr 001 een vergelijkbare hoge instap als de Volvo C40? Of is de Zeekr een stuk lager?
De Zeekr is wel lager. Hoeveel precies weet ik niet, ik heb er niet echt op gelet. De 001 is in ieder geval wel hoger dan een V60 T6 waar ik onlangs ook een proefrit mee gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:21:

Het is wel iets meer drukken, als je bv je favo radio zender wil selecteren en je moet ook eigenlijk elke keer de cam instellingen valideren want vaak verdwenen. Dat zijn dan al snel meer dan 10 acties extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:40:

[Afbeelding]
Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Ja, ik kon er mee weg rijden zonder sleutel bij me te hebben. Openen gaat wel via de app, dus in de buurt houden is niet voldoende. Of het dan ook veel toevoegt ten opzichte van de sleutel betwijfel ik vooralsnog. Kleine stapjes :-)

[ Voor 4% gewijzigd door AcrobaticZebra op 30-01-2024 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:16:
[...]

Ja, ik kon er mee weg rijden zonder sleutel bij me te hebben. Openen gaat wel via de app, dus in de buurt houden is niet voldoende. Of het dan ook veel toevoegt ten opzichte van de sleutel betwijfel ik vooralsnog. Kleine stapjes :-)
Aha, mij lukt dat niet met de iphone…. Ja via de app wel maar dat is geen key card he.

Vanuit de groep die daar bij Zeekr mee bezig is afgelopen contact gehad dus wie weet merken we binnenkort resultaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

BPi

Ik heb ook al meermaals contact gehad voor een paar software issues maar ook suggesties. Ze staan er voor open en pakken het ook voortvarend op, zoals ik hier ook lees. Ik hoop in de X ook snel een update te krijgen die inloggen en telefoon als sleutel goed regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40
spidertje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Aha, mij lukt dat niet met de iphone…. Ja via de app wel maar dat is geen key card he.

Vanuit de groep die daar bij Zeekr mee bezig is afgelopen contact gehad dus wie weet merken we binnenkort resultaat :)
Even de app updaten uit appstore! Met laatste versie werkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
AcrobaticZebra schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:58:
[...]

Volgens mij met name updates voor Zeekr AD. Ik had onderweg ook geen ingrepen en hij reed wat minder zenuwachtig dan eerder op de ACC. Ik begreep daarnaast dat ze de afgelopen dagen de nodige updates aan de servers hebben gedaan en dat ook de app weer een update heeft gekregen, die is bij mij vannacht bijgewerkt zag ik.

Ik heb de instellingen nu zo staan. Ik heb een Performance overigens, misschien ziet het er qua vering bij de Privilege wat anders uit:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Am8Ftgf6m_YXbjGk-NUKxMNRhik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XP9mwUUGcmTaEXqRBtdsLN2c.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij staat er nog een optie tussen voor de vering 🤔

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jvs.
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
Lostson schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:04:
ziet er mooi uit dat blauwe zeekr 001. de grijze versie was niet aanwezig in de zeist showroom?
Heb afgelopen maandag de long range edition mogen ophalen in grijs, hierbij wat foto's Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95evB47h_imdNo99ID8P74GXiu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZlmAErKnpktjYF8V50nx70U6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwriTDclOAM1I2Y2ViHJTwJd6UA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eH7e88wmlTNEL9Q7DVMA0ekc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Jvs. schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Heb afgelopen maandag de long range edition mogen ophalen in grijs, hierbij wat foto's
Mooi ding man :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jvs.
Goedemorgen,

heb de auto sinds maandag in bezit hierbij paar bevindingen;

- Auto rijdt heerlijk, beter als de jaguar I-pace die ik hiervoor had.

- Zoals de rest hier ook last van de welbekende piepjes die je steeds weer opnieuw moet uitzetten, vooral die van snelheidslimiet, aan de andere kant.. maar misschien is dit nog niet zo verkeerd.

Paar vragen waar jullie al misschien al een antwoord op hebben;

- bij het stoppen van de auto, P aanzetten en dan de deur openen blijft de muziek etc hard doorspelen, auto sluit dit pas in principe af als je de deur dichtdoet, maar dit is nogal irritant.. wil toch liever dat als ik de auto in P stand zet en deur open dat alles uitgaat. Kunnen we dit ergens instellen?

- ik zag hier een eerdere post voorbij komen waarbij het scherm wat achter je stuur zit is veranderd met info. Ik zie alleen hier totale afstand, rijbereik, KW en welke media speelt. Kan je deze informatie ook aanpassen?

- als ik de auto thuis laad, geeft men app aan dat ik met 6KW laad en de auto zeg 10KW. ik denk dat de 6KW klopt, maar vanwaar dit verschil?

Verder geeft de auto met vooral korte ritten <5km een range aan van 465km bij 100% volle batterij nu.

Inloggen van account in de auto gaat nog niet helemaal vanzelf, zal hier nog even verder induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
Thanks, ben last minute nog wel enorm gaan twijfelen over de blauwe kleur.. in de showroom lijkt dit bijna grijs en daarmee vind ik die dan misschien mooier.. buiten wordt het blauw toch wat meer echt blauw en dan toch maar voor grijs gegaan.

trouwens, lease rijder waarbij Arval de goedkoopste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik heb een witte in bestelling. Daar vond ik de lijnen dan weer het mooist in uitkomen.

Maar... als de oranje in Nederland te leveren zou zijn, dan had ik die gekozen.

Veel plezier met je grijze bolide. Staat er mooi op met die grijze wolken op de achtergrond!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
In China zijn ook onderstaande kleuren te koop. Iets meer kleur dan wit, zwart en grijs mag best.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfZLAUY0USTgr4tMmbr_X716zSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbJKXXYmX9p66YtE379Tx31L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np5d2Ioup6aF-WiEef2gfDcog8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOLztoFMpS0HykXQ1PMgONYU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Amersfoort schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:45:
In China zijn ook onderstaande kleuren te koop. Iets meer kleur dan wit, zwart en grijs mag best.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies, die oranje bedoel ik!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik ga denk ik ook voor de witte Privilege met het zwarte dak, wellicht is wrappen in die oranje kleur een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
Daveypayvey schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:34:
Ik heb een witte in bestelling. Daar vond ik de lijnen dan weer het mooist in uitkomen.

Maar... als de oranje in Nederland te leveren zou zijn, dan had ik die gekozen.

Veel plezier met je grijze bolide. Staat er mooi op met die grijze wolken op de achtergrond!
In de witte versie komt hij inderdaad het mooist tot zijn recht met de lijnen, had al 8 jaar een witte auto, dus moest nu wat anders.

maar inderdaad, wit is anders een prachtige kleur met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 12-07 17:45
Valt me op dat de spiegels van je LR in de carosseriekleur zijn. Ik dacht dat deze bij de LR ook in het zwart waren. Zo niet, de spiegels van mijn LR straks ook maar met het dak mee wrappen…….. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

El Fuego schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:28:
[...]

Valt me op dat de spiegels van je LR in de carosseriekleur zijn. Ik dacht dat deze bij de LR ook in het zwart waren. Zo niet, de spiegels van mijn LR straks ook maar met het dak mee wrappen…….. 8)
dan heb je mazzel dat je niet de Performance hebt. Want dan had je ook de chromen raamomlijsting moeten wrappen.. of wegschuren... :)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
Weet iemand de kleurcode van de oranje delen van de Zeekr? zoals de zijkant van het logo op de motorkap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
Daveypayvey schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:34:
[...]

dan heb je mazzel dat je niet de Performance hebt. Want dan had je ook de chromen raamomlijsting moeten wrappen.. of wegschuren... :)
op de foto lijkt het anders, maar de spiegelkappen zijn zwart...

[ Voor 9% gewijzigd door Jvs. op 31-01-2024 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Laatst online: 11-09 08:46
Daveypayvey schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:34:
[...]

Alle zeekr001 hebben een zwarte trim afwerking hoor. Elke auto die je met Chrome trim ziet is een misser in de bestelling en Zeekr Zeist gaf aan dat ze dit voor verkoop wisselen met een zwarte trim.
Toen ik daar was waren ze toevallig een lading 001 aan het afleveren en toen zag ik ook een zwarte versie met Chrome trim. En toen gevraagd hoe of wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ok, thnx! Ook veel mooier dan het chroom.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Jvs. schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Thanks, ben last minute nog wel enorm gaan twijfelen over de blauwe kleur.. in de showroom lijkt dit bijna grijs en daarmee vind ik die dan misschien mooier.. buiten wordt het blauw toch wat meer echt blauw en dan toch maar voor grijs gegaan.

trouwens, lease rijder waarbij Arval de goedkoopste was.
mag ik vragen wat je kwijt bent bij Arval p.m.? Operational lease? was gewoon even benieuwd...kon niet 1,2,3 zo de prijzen van een zeekr vinden op de arval website...

ik ben zelf voor de blauwe gegaan (had al 5 jaar Grijze Tesla Model S...) was wel ff toe aan iets anders
zat te twijfelen tussen wit en blauw...vond de witte namelijk ook heel mooi. uiteindelijk toch maar beetje een kleur gekozen die ik niet zo vaak zou kiezen 8)7 maar goed yolo right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Laadpunt schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 04:27:
[...]

Even de app updaten uit appstore! Met laatste versie werkt het
Nee hoor, doet helemaal niks. Wallet opent als je de foon bij de b stijl houdt maar met een bankpas kan ik de auto niet openen.

Boevendien belooft men aut zonder handen/actie openen zodra je in de buurt vd auto komt….

Beide werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:10:
[...]

Nee hoor, doet helemaal niks. Wallet opent als je de foon bij de b stijl houdt maar met een bankpas kan ik de auto niet openen.

Boevendien belooft men aut zonder handen/actie openen zodra je in de buurt vd auto komt….

Beide werkt niet
moet je dan nog steeds dat square afstandsbediening gebruiken om de auto te openen? das wel teleurstellend zeg voor een auto in 2024...ik dacht dat de meeste EV dit wel geperfectioneerd hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:05:
[...]

moet je dan nog steeds dat square afstandsbediening gebruiken om de auto te openen? das wel teleurstellend zeg voor een auto in 2024...ik dacht dat de meeste EV dit wel geperfectioneerd hadden?
Klopt, of de kaart die je erbij krijgt. App op de foon kan ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
Lostson schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:47:
[...]

mag ik vragen wat je kwijt bent bij Arval p.m.? Operational lease? was gewoon even benieuwd...kon niet 1,2,3 zo de prijzen van een zeekr vinden op de arval website...

ik ben zelf voor de blauwe gegaan (had al 5 jaar Grijze Tesla Model S...) was wel ff toe aan iets anders
zat te twijfelen tussen wit en blauw...vond de witte namelijk ook heel mooi. uiteindelijk toch maar beetje een kleur gekozen die ik niet zo vaak zou kiezen 8)7 maar goed yolo right?
Natuurlijk. Operational lease; 51 maanden / 20K per maand / long range; tech grey; trekhaak; laadpaal bij huis; winter + zomerbanden; €1047 / pm

wij hebben nog wel een tussenpersoon, maar komt bij Arval uiteindelijk vandaan.

Heb dus ook nog een tijd getwijfeld over die blauwe, gaaf man! veel plezier ermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rentes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 17:34
spidertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 06:54:
[...]

Klopt, of de kaart die je erbij krijgt. App op de foon kan ook trouwens.
Ik ben bang dat er bij jou een paar instellingen niet goed staan. De auto gaat keyless open wanneer je met de fob-sleutel in de buurt komt. Zonder op knoppen te drukken. met de key-pas kan je de auto openen via de stijl bij de bestuurder. De digitale sleutel werkt sinds vandeweek op de iphone (android was al wat eerder naar ik begrijp). Die kan je delen met anderen. Via de app kan je dan de auto openen en ook rijden zonder een van de andere sleutels in de buurt zijn. Eea werkt via bluetooth. Nog niet zonder handjes, maar kan nog komen.

Hopelijk verduidelijkt dit eea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

heeft iemand achteraf winterbanden geregeld? ipv van zeekr af te nemen...
zit toch even te kijken of het niet aftermarket kan ipv die 3699 euro te betalen.

ik had het bij mijn tesla model s niet gehad (5 jaar lang)...heb wel in mijn tweede jaar 2 x achter banden een keer moeten vervangen maar dat was het ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Jvs. schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Natuurlijk. Operational lease; 51 maanden / 20K per maand / long range; tech grey; trekhaak; laadpaal bij huis; winter + zomerbanden; €1047 / pm

wij hebben nog wel een tussenpersoon, maar komt bij Arval uiteindelijk vandaan.

Heb dus ook nog een tijd getwijfeld over die blauwe, gaaf man! veel plezier ermee.
ah ja operational lease heb je geen omkijken naar afschrijving, banden, wegenbelasting, verzekering etc...stukje gemak dat ook :)
Maar gefeliciteerd! was je bij zeekr meer kwijt dan die 1047? euro ik dacht dat het bij zeekr Business Lease heette...(is volgens ij gewoon operational lease)
Laadpaal had ik zelf al dus die hoefde niet...trekhaak heb ik persoonlijk zelf niet genomen omdat ik nooit een aanhanger/trailer/camper trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 13:27
Lostson schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:14:
heeft iemand achteraf winterbanden geregeld? ipv van zeekr af te nemen...
zit toch even te kijken of het niet aftermarket kan ipv die 3699 euro te betalen.

ik had het bij mijn tesla model s niet gehad (5 jaar lang)...heb wel in mijn tweede jaar 2 x achter banden een keer moeten vervangen maar dat was het ook wel...
Ik heb het zelf nog niet bekeken, maar natuurlijk kan dat. Even langs bij de lokale bandenboer en de goede maat uitzoeken. Mogelijk hebben ze die dan niet op voorraad, maar kan altijd besteld worden. Dan kan je zelf kiezen of je ze op extra velgen laat leggen of dat je ze gewoon omwisselt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Windom Earle schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb het zelf nog niet bekeken, maar natuurlijk kan dat. Even langs bij de lokale bandenboer en de goede maat uitzoeken. Mogelijk hebben ze die dan niet op voorraad, maar kan altijd besteld worden. Dan kan je zelf kiezen of je ze op extra velgen laat leggen of dat je ze gewoon omwisselt.
Ik heb ze 'gewoon' bij Zeekr besteld. De banden en de velgen (dezelfde als waar de zomerbanden omheen zitten, ik vind die Privilege velgen erg mooi). De wissels ook geregeld. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Kan vast goedkoper, maar zo heb ik ook nooit gezeur.

Merkte overigens dat de keuze van goede kwaliteit winterbanden in deze maat beperkt is.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:43:
[...]

Ik heb ze 'gewoon' bij Zeekr besteld. De banden en de velgen (dezelfde als waar de zomerbanden omheen zitten, ik vind die Privilege velgen erg mooi). De wissels ook geregeld. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Kan vast goedkoper, maar zo heb ik ook nooit gezeur.

Merkte overigens dat de keuze van goede kwaliteit winterbanden in deze maat beperkt is.
heb je wel een punt in...je betaald voor gemak
waren die wissels standaard inbegrepen? want ik zag alleen bandehotel ofzo iets als optie...dus als je de winterbanden neemt dan zitten de wissels erbij? of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:37:
[...]

heb je wel een punt in...je betaald voor gemak
waren die wissels standaard inbegrepen? want ik zag alleen bandehotel ofzo iets als optie...dus als je de winterbanden neemt dan zitten de wissels erbij? of hoe zit dat?
Mij vertelden ze dat de wissel van de wielen er dan bij zit. Dat komt ook wel overeen met de prijs die je er voor betaald. Ik heb ook nog gedacht om de wielen zelf op te slaan, maar ze zijn me echt te groot. En mijn krik gaat maar tot 2.000 kg…

Lekker makkelijk als zij het doen. Weet niet of ze het uitbesteden. Misschien hebben ze een samenwerking met Euromaster of Profile.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Ik ben bang dat er bij jou een paar instellingen niet goed staan. De auto gaat keyless open wanneer je met de fob-sleutel in de buurt komt. Zonder op knoppen te drukken. met de key-pas kan je de auto openen via de stijl bij de bestuurder. De digitale sleutel werkt sinds vandeweek op de iphone (android was al wat eerder naar ik begrijp). Die kan je delen met anderen. Via de app kan je dan de auto openen en ook rijden zonder een van de andere sleutels in de buurt zijn. Eea werkt via bluetooth. Nog niet zonder handjes, maar kan nog komen.

Hopelijk verduidelijkt dit eea.
Nee dat werkt niet met de iphone, ook niet bij jou, behalve dan via de app zoals je terecht zegt maar dat geeft geen bal met keycard te maken…. Dat is idd via BT en kan met bijna elke auto sinds 1865 ofzo al…. Gaat erom dat men aangeeft dat als je aankomt met de telefoon in je broekzak de auto aut opengaat, en als je dan tel op de oplader legt rest ook allemaal werkt.

trouwens ook regelmatig werkt het niet met de fobknob, soms ook wel. Geen logica in te ontdekken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40
spidertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:02:
[...]

Nee dat werkt niet met de iphone, ook niet bij jou, behalve dan via de app zoals je terecht zegt maar dat geeft geen bal met keycard te maken…. Dat is idd via BT en kan met bijna elke auto sinds 1865 ofzo al…. Gaat erom dat men aangeeft dat als je aankomt met de telefoon in je broekzak de auto aut opengaat, en als je dan tel op de oplader legt rest ook allemaal werkt.

trouwens ook regelmatig werkt het niet met de fobknob, soms ook wel. Geen logica in te ontdekken eerlijk gezegd.
Rijden zonder sleutel werkt nu prima. Openen nog niet, dat zal vast snel aangepast worden. Ze zijn aardig bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:14

ThaDude

Hang Loose

Mensen die de auto al hebben en wat kunnen vertellen over de verlichting? Heb nu de pixel verlichting van Polestar wat me super goed bevalt. Is de verlichting van de 001 ook goed? Auto high beam goed en een mooie spreiding?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aim-creativity
Vandaag bevestiging gehad dat de 🚘 is besteld door de LM bij Zeekr.
⚠️performance Chrystal White met TH⚠️
Al contact met Zeekr gehad en ze gaan alles op alles zetten om de auto maandag 26-2 af te leveren (uiteraard mag de vrijdag ervoor ook😁)

Kannie wachten🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aim-creativity schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:48:
Vandaag bevestiging gehad dat de 🚘 is besteld door de LM bij Zeekr.
⚠️performance Chrystal White met TH⚠️
Al contact met Zeekr gehad en ze gaan alles op alles zetten om de auto maandag 26-2 af te leveren (uiteraard mag de vrijdag ervoor ook😁)

Kannie wachten🤩
gefeliciteerd! vergeet niet om leuke foto's te maken ;-) 26-2 is niet ver weg meer :-)
via welke lease maatschappij zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 19:01
Vorige week deze auto gezien in Alkmaar, een zwarte. Gave bak hoor! Vond vooral de achterkant erg geslaagd.

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 02-02-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Lostson schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:04:
[...]

gefeliciteerd! vergeet niet om leuke foto's te maken ;-) 26-2 is niet ver weg meer :-)
via welke lease maatschappij zit je?
Ons bedrijf zit bij Athlon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

twowheeler schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:05:
Vorige week deze auto gezien in Alkmaar, een zwarte. Gave bak hoor! Vond vooral de achterkant erg geslaagd.
WAARSCHUWING! NIET gaan proefrijden, want dan ben je verkocht... ;)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:07:
[...]

WAARSCHUWING! NIET gaan proefrijden, want dan ben je verkocht... ;)
dat was mijn ervaring ook...na een proefrit dacht ik van dit auto klopt gewoon...
bij de balie twijfelde ik eerst nog omdat mijn instelling op die dag nog niet kopen was...maar toen dacht ik waarom ook niet...had sowieso een nieuwe auto nodig in 2024 8)7
verkoper maakte het makkelijk met die 1600 euro lak korting dus dat scheelt wel weer...

heeft er iemand anders nog andere korting weten te scoren of was dat het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
Lostson schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:52:
[...]

dat was mijn ervaring ook...na een proefrit dacht ik van dit auto klopt gewoon...
bij de balie twijfelde ik eerst nog omdat mijn instelling op die dag nog niet kopen was...maar toen dacht ik waarom ook niet...had sowieso een nieuwe auto nodig in 2024 8)7
verkoper maakte het makkelijk met die 1600 euro lak korting dus dat scheelt wel weer...

heeft er iemand anders nog andere korting weten te scoren of was dat het wel?
Ik wilde de afleverkosten er af hebben, maar dat ging in geen geval. Wel een gratis elektrisch wegklapbare trekhaak, heb geen trekhaak nodig en wil de Privilege in het wit met zwart interieur. Toch maar een trekhaak en hopen op een iets hogere restwaarde straks... EDIT, heb m maar meteen besteld met trekhaak, lig al 2 weken te woelen na de proefrit...

[ Voor 6% gewijzigd door arjan571 op 02-02-2024 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:02:
[...]

Ik weet niet waar ik deze reactie aan te danken heb. Je eerdere reacties waren niet heel duidelijk/eenduidig. Dat heb ik proberen te verduidelijken. Je opmerkingen bevestigt dat. Als voorbeeld: bij mij doet de fob het altijd wanneer ik in de buurt van de auto kom. Eerst vanaf een afstandje de lichten aan, en wanneer ik dichterbij kom gaan de deuren open. Maar ook de telefoon: wanneer ik de auto (handmatig) geopend heb via de digitale sleutel, kan ik die gewoon op het dash leggen en gaan rijden. BT connectie hiervoor is zeker niet standaard: Ja er zijn meer dan voldoende auto's op afstand via app te openen, maar gaat eigenlijk altijd via een cloudservice en niet 1-op-1 contact. De digitale key op je telefoon werkt ook wanneer cloudservices uit de lucht zijn. En dat vind ik een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Ik weet niet waar ik deze reactie aan te danken heb. Je eerdere reacties waren niet heel duidelijk/eenduidig. Dat heb ik proberen te verduidelijken. Je opmerkingen bevestigt dat. Als voorbeeld: bij mij doet de fob het altijd wanneer ik in de buurt van de auto kom. Eerst vanaf een afstandje de lichten aan, en wanneer ik dichterbij kom gaan de deuren open. Maar ook de telefoon: wanneer ik de auto (handmatig) geopend heb via de digitale sleutel, kan ik die gewoon op het dash leggen en gaan rijden. BT connectie hiervoor is zeker niet standaard: Ja er zijn meer dan voldoende auto's op afstand via app te openen, maar gaat eigenlijk altijd via een cloudservice en niet 1-op-1 contact. De digitale key op je telefoon werkt ook wanneer cloudservices uit de lucht zijn. En dat vind ik een groot voordeel.
Welke software heb jij in de auto?

Fob werkt bij mij heel regelmatig gewoon niet namelijk, logica waarom soms wel soms niet is niet te vinden.

Auto openen met telefoon zonder app te gebruiken, of via digitale sleutel bij de b stijl houden werkt niet bij me.

Iphone 15 pro, ios 17.3 en zeekr app 1.1.32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Zo net voor het weekend...Mijn zwarte aliexpress logo's kwamen binnen dus ik dacht even delen :-)

Algemene indruk:
Goed verpakt! de voorlogo kwam in een doosje en veel bubblewrap dus zeker voor transport zero damage!
ook de 001 en de chinese karakters waren heel goed verpakt in bubblewrap + doosje....zou je niet verwachten van spullen uit china...maar de tijden dat aliexpress echt rommel verkoopt is allang voorbij (verrasend was het zeker voor mij!)

De zwarte chinese characters zijn lekker zwaar en goede kwaliteit. de 001 cijfers en dat streepje voelde ook heel goed aan (zwaar materiaal)

de zwarte voorlogo voelt dan minder zwaar aan (alsof het beetje dat flexibele spul is of plastic? ik heb geen idee...) het voelt opzicht wel solide aan en de algehele look van de zwarte voor logo ziet er ook heel goed uit. ik weet niet wat voor materiaal de originele logo is eigenlijk? Als iemand dat kan checken bij zijn Zeekr 001...much appreciated.

de 001 cijfers zitten de adhesive stickers er nog niet op daar kreeg je een apart sticker vel bij...al met al tevreden hoe de kwaliteit is...alleen sja het is nu nog wachten op de auto (ik weet niet of ik hem direct erop ga plakken, want wil toch even kijken hoe het origineel staat...) maar dit maakt de auto ook weer net iets anders (blacked out logos)

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRwUSHERTPHl7W_AIpGjOLG_2Ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5yYCviRhbks3Xfo4x6nCoCI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L637e_VcKtQl3vwux6Iolm7rDvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDgETkKyk9Au0I86UPKYdu7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QkY37S5I-iPBweAmHBSmsr72N1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UaDb0yPwufhiWSaiJfT1LLK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3T9ws4yNKJMy4ndyNBMwWTmg9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qvj9wkV098YKAfBVe3fGmeMU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYXcL-I3yc-r1v5wOIlW90ovYJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTLZwwFL2bCsLF7HLUp0LTI3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k34qfvg7VrDV2h9Z-K41-TAPeD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14N4usmCWotRJCuOpvICXezq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F9lZP3P9rbP1fFqbGwr1rsgb3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3AZ0hNzMNl8dpoBC8HTtIut.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Lostson op 02-02-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
spidertje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Welke software heb jij in de auto?

Fob werkt bij mij heel regelmatig gewoon niet namelijk, logica waarom soms wel soms niet is niet te vinden.

Auto openen met telefoon zonder app te gebruiken, of via digitale sleutel bij de b stijl houden werkt niet bij me.

Iphone 15 pro, ios 17.3 en zeekr app 1.1.32
Even opgezocht. 1.01b. Ik heb een performance versie. Ik heb een keer een update gehad tussendoor, maar zonder software versie update. Mij is verteld dat deze vooral voor de ADAS systemen was. De andere elementen, zoals jij hebt.

Ik merk dat de software bij anderen ook soms vreemde dingen doet. Support mailde dat er hard gewerkt wordt aan een update welke te verwachten is in Maart (geen datum genoemd). Die is zeker nodig.

ik zelf heb geleerd om rond mijn ergenissen heen te werken (rijs-assistentie / bestuurder bewaking / max snelheid). Wanneer je die afzet, dan is het voor mij een prima kar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Lostson schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:30:
Zo net voor het weekend...Mijn zwarte aliexpress logo's kwamen binnen dus ik dacht even delen :-)

Algemene indruk:
Goed verpakt! de voorlogo kwam in een doosje en veel bubblewrap dus zeker voor transport zero damage!
ook de 001 en de chinese karakters waren heel goed verpakt in bubblewrap + doosje....zou je niet verwachten van spullen uit china...maar de tijden dat aliexpress echt rommel verkoopt is allang voorbij (verrasend was het zeker voor mij!)

Nice

Benieuwd naar de foto’s als ze erop zitten👍🏻

De zwarte chinese characters zijn lekker zwaar en goede kwaliteit. de 001 cijfers en dat streepje voelde ook heel goed aan (zwaar materiaal)

de zwarte voorlogo voelt dan minder zwaar aan (alsof het beetje dat flexibele spul is of plastic? ik heb geen idee...) het voelt opzicht wel solide aan en de algehele look van de zwarte voor logo ziet er ook heel goed uit. ik weet niet wat voor materiaal de originele logo is eigenlijk? Als iemand dat kan checken bij zijn Zeekr 001...much appreciated.

de 001 cijfers zitten de adhesive stickers er nog niet op daar kreeg je een apart sticker vel bij...al met al tevreden hoe de kwaliteit is...alleen sja het is nu nog wachten op de auto (ik weet niet of ik hem direct erop ga plakken, want wil toch even kijken hoe het origineel staat...) maar dit maakt de auto ook weer net iets anders (blacked out logos)

Wat vinden jullie ervan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:30:

Wat vinden jullie ervan?
Maakt je auto zeker onderscheidend!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:50
Hoe is het verbruik momenteel? Ik begreep dat bij sommige de range niet bijster groot is maar is dat inmiddels verholpen met software updates of dat men beter de auto kent? Blijf het bijzonder vinden dat de range zo laag is terwijl je zou verwachten dat die veel hoger zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Maakt je auto zeker onderscheidend!
zeker! als het daadwerkelijk op mijn auto geplakt is dan maak ik er weer een foto van (hopelijk gaat het er mooi uitzien :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BPi

BPi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7sPbyzX13bzKsEveRk7BQ7P6n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTUVo2pqFQcaxSkrlbVOgpAs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mS3QajaWPVAa_oBGMziTrIE1t4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTi2SXPdWTjfH0AGMppFs5ko.jpg?f=fotoalbum_large

Zo schoon had ik 'm nog niet gezien. B-) Hij is thuis afgeleverd toen er sneeuw slag.
Grappig dat 100 meter na deze handwasbeurt (in Breda) een donkergrijze 001 mij tegemoet kwam. Iemand van hier? De tweede 001 die ik in het wild zie. Nog geen X...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wauw de voorkant van de X is echt mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Zo schoon had ik 'm nog niet gezien. B-) Hij is thuis afgeleverd toen er sneeuw slag.
Grappig dat 100 meter na deze handwasbeurt (in Breda) een donkergrijze 001 mij tegemoet kwam. Iemand van hier? De tweede 001 die ik in het wild zie. Nog geen X...
Gaaf! Goeie kleur ook! Veel plezier ermee!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
BPi schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:50:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb een verkoper gesproken bij Zeekr, die in Breda woont en een 001 rijdt, weet niet welke kleur…
Veel plezier met je nieuw auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

arjan571 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 06:49:
[...]

Heb een verkoper gesproken bij Zeekr, die in Breda woont en een 001 rijdt, weet niet welke kleur…
Veel plezier met je nieuw auto.
Dat komt goed. d:)b

De auto's waar mensen van verkoop, maar ook van delivery, mee rijden zijn waarschijnlijk demo's. Ik denk niet hun "eigen".
En inderdaad wel woonachtig in Breda.

Aanvulling: en de betreffende donkergrijze auto staat een straat bij mij vandaan. Is het iemand van hier in Breda zuidoost?

[ Voor 12% gewijzigd door BPi op 03-02-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
rentes schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:00:
[...]

Even opgezocht. 1.01b. Ik heb een performance versie. Ik heb een keer een update gehad tussendoor, maar zonder software versie update. Mij is verteld dat deze vooral voor de ADAS systemen was. De andere elementen, zoals jij hebt.

Ik merk dat de software bij anderen ook soms vreemde dingen doet. Support mailde dat er hard gewerkt wordt aan een update welke te verwachten is in Maart (geen datum genoemd). Die is zeker nodig.

ik zelf heb geleerd om rond mijn ergenissen heen te werken (rijs-assistentie / bestuurder bewaking / max snelheid). Wanneer je die afzet, dan is het voor mij een prima kar!
Tot afgelopen weekend moest ik bij elke start zon 30-35x een “knop” indrukken voordat ik rustig op pad kon gaan.

Sinds afg weekend na de backend updates is dat wat gemiddeld minder geworden omdat x aantal instellingen nu soms wel worden onthouden. Denk nu zon 15-20x. Het minimum dat ik daarvoor had was 25.

Sleutelverhaal net even getest, via de app op afstand openen en sluiten en als je dan met de sleutel verbinding hebt kun je rijden. Hoeft dan ook niet op de laadplek te liggen.

Ik heb trouwens de comfortstand van de bestuurdersstoel bij uit-instappen weer uitgezet. Zitting komt niet terug in oude positie, zelfde geldt ook voor buitenspiegel indien je die met achteruitrijden laat kantelen. Moet je weer extra op knop herstellen duwen in het stoel menu, dat scheelt nu weer 4x klikken…..

Benieuwd wat men dit weekend weer gaat uitspoken in China…. Er komen backend updates aan met oog op Smart en Volvo EX30 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

het is nog een kleine twee weken voordat de mijne geleverd wordt, maar het klinkt als een verbetering (we zijn er nog niet maar als ik zo lees van december tot nu begin feb is er al een flinke verbetering in de software)

als je bevindingen hebt over de sofware kun je dan gewoon zeekr mailen ofzo @spidertje ? of hoe zit dat precies? hebben ze een dedicated software team email waar je dan je vragen/suggesties kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:01:
het is nog een kleine twee weken voordat de mijne geleverd wordt, maar het klinkt als een verbetering (we zijn er nog niet maar als ik zo lees van december tot nu begin feb is er al een flinke verbetering in de software)

als je bevindingen hebt over de sofware kun je dan gewoon zeekr mailen ofzo @spidertje ? of hoe zit dat precies? hebben ze een dedicated software team email waar je dan je vragen/suggesties kwijt kan?
Yups, Zeekr support. support@zeekr.eu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:02:
[...]

Yups, Zeekr support. support@zeekr.eu
Ik heb ook al wensen, verbeteringen, storingen gemeld en ze stellen het meedenken op prijs en sommige dingen helpen ze meteen mee.
'Wij' als gebruiker komen dingen in het dagelijks gebruik tegen die een testteam soms mist, of er met een andere bril naar kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Ik heb ook al wensen, verbeteringen, storingen gemeld en ze stellen het meedenken op prijs en sommige dingen helpen ze meteen mee.
'Wij' als gebruiker komen dingen in het dagelijks gebruik tegen die een testteam soms mist, of er met een andere bril naar kijkt.
Wat je merkt is dat de mensen die betrokken zijn bij de ontwikkelingen van de software zelf nooit in zon auto rijden blijkbaar. Anders doe je dat niet zo lijkt me met al dat gepiep meldingen “logica” van de menus en bv een scherm dat mooi groot is eigenlijk maar voor 1/3 beetje nuttig te gebruiken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Hoe snel hebben jullie al kunnen laden bij een snellader?

Het weekend voor aflevering van mijn X had ik een van de (welbekende Zweedse) demowagens en die laadde bij Tesla maar tot zo'n 40 kwh. Dit zou komen doordat het een voorloopauto was en nog met oude software (en hardware?).
De 001 zou toch op maximaal 200kw kunnen laden en werkt dat ook al? Ik moet bij mijne de snellader ook eens gaan testen, want ik hoop toch wel zo af en toe op 150kw te kunnen laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Wat je merkt is dat de mensen die betrokken zijn bij de ontwikkelingen van de software zelf nooit in zon auto rijden blijkbaar. Anders doe je dat niet zo lijkt me met al dat gepiep meldingen “logica” van de menus en bv een scherm dat mooi groot is eigenlijk maar voor 1/3 beetje nuttig te gebruiken…..
je zou denken dat heel het test team (software team) eigenlijk allemaal in een demo lease auto moeten rijden en dan ook echt lang...1 jaar lang ofzo
dan worden ze met elke release zelf ook keihard om hun oren geklapt en dan realiseer shit...wat een klote code heb ik gebouwd...terug naar de tekentafel

ik denk voor zelf-besef en jezelf verplaatsen in de klant is heel belangrijk als ontwikkelteam...zeker als het gaat om een verplaatsbaar voertuig gaat (dan 100% belangrijk dat je dan know your stuff hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lostson schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:41:
[...]

je zou denken dat heel het test team (software team) eigenlijk allemaal in een demo lease auto moeten rijden en dan ook echt lang...1 jaar lang ofzo
dan worden ze met elke release zelf ook keihard om hun oren geklapt en dan realiseer shit...wat een klote code heb ik gebouwd...terug naar de tekentafel

ik denk voor zelf-besef en jezelf verplaatsen in de klant is heel belangrijk als ontwikkelteam...zeker als het gaat om een verplaatsbaar voertuig gaat (dan 100% belangrijk dat je dan know your stuff hebt)
Volgens mij wordt hier vaak op bespaard.
Ik hoop hoop altijd dat er ook een goede verdeling man/vrouw is, omdat er dan uit wat meer invalshoeken beredeneerd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

misschien moeten wij ons zelf maar als vrijwilliger aanmelden en in het software team zelf zitten HAHAHA
ik denk dat ze meer aan ons feedback hebben dan het software team to be honest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:51:
misschien moeten wij ons zelf maar als vrijwilliger aanmelden en in het software team zelf zitten HAHAHA
ik denk dat ze meer aan ons feedback hebben dan het software team to be honest...
Dat zijn er een aantal aan het proberen, Zeekr directeur NL schijnt dat te ondersteunen echter in China is men niet zo happig…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Gezien het feit dat Zeekr al meer dan twee jaar rijdersdata aan het verzamelen is in China, vind ik de kwaliteit van de Europese assist-software en andere basisfuncties nogal teleurstellend. 'Gelukkig' komt mijn 001 pas eind maart - hopelijk zijn de ergste kinderziektes tegen die tijd opgelost (al heeft dat destijds bij Tesla ook eerder jaren dan maanden geduurd). ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miani
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:50
Een aantal weken geleden werd hier een artikel van Autovisie gedeeld waarin de Zeekr 001 en Volkswagen ID7 met elkaar werden vergelijken. De ID7 won o.a. op basis dat de auto verfijnder reed en de stoelen lekkerder zaten.

Afgelopen week een proefrit gemaakt in de ID7 en ben echt met terugwerkende kracht verbijsterd over dit artikel. Als je objectief naar deze auto's kijkt en dan dit met droge ogen beweerd, dan kan het niet anders dat de reviewer al een vooringenomen mening over Chinese auto's had. De Zeekr is qua rijgedrag echt superieur. Zowel in de comfort stand als met heel sportief (hard) rijden. Qua inrichting voelt de ID7 heel spartaans en zakelijk terwijl de Zeekr echt een subliem comfortniveau heeft. Het enige waar ik de ID7 echt beter in vond was gek genoeg de software (iets waar ze in het verleden altijd veel kritiek op kregen) en de rijhulpsystemen. Maar aangezien de Zeekr continue updates doet, verwacht ik dat de ID7 binnen een paar jaar gedateerd aan gaat voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Alex_N schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:01:
Gezien het feit dat Zeekr al meer dan twee jaar rijdersdata aan het verzamelen is in China, vind ik de kwaliteit van de Europese assist-software en andere basisfuncties nogal teleurstellend. 'Gelukkig' komt mijn 001 pas eind maart - hopelijk zijn de ergste kinderziektes tegen die tijd opgelost (al heeft dat destijds bij Tesla ook eerder jaren dan maanden geduurd). ;-)
Ik zou als ik je was wachten op de eerste grotere update die men eind maart/april vanuit Zeekr belooft te gaan leveren. Hopelijk gaat dat een hoop ergernissen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Ik zou als ik je was wachten op de eerste grotere update die men eind maart/april vanuit Zeekr belooft te gaan leveren. Hopelijk gaat dat een hoop ergernissen besparen.
je kunt je voorkeur wel aangeven wanneer je de auto geleverd wilt hebben, maar zit er niet een limiet in de verkoop voorwaarden wanneer de auto geleverd moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:50:
[...]

je kunt je voorkeur wel aangeven wanneer je de auto geleverd wilt hebben, maar zit er niet een limiet in de verkoop voorwaarden wanneer de auto geleverd moet zijn?
Geen id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 12-07 17:45
spidertje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Heb je ook vernomen of dit een OTA-update gaat worden of dat het handmatig dient te worden geïnstalleerd? Ben heel benieuwd welke issues dan allemaal opgelost worden.
Lijkt me zeker de moeite waard om op te wachten als je auto voor eind maart gepland staat, dan maken die 2-3 weken langer wachten ook niet zo uit. Ben alleen bang dat eind maart/april veel later wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:11
Hi allemaal,

na lekker meegelezen te hebben kan ik nu melden dat ik 27 feb. mijn Zeekr 001 Privilige kan ophalen. Phantom Black en Midnight Bleu & Polar interieur.

Hiervoor een Polestar 2 gereden en eigenlijk deze auto ongezien en ongereden besteld mede op basis van dit forum. (als het niet bevalt weten jullie wie ikde schuld ga geven :-)
Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste