Vandaag ook gereden in de 001 privilege. Er staan nu thuis twee Volvo's waarvan een een C40. Ik ben elektrisch rijden dus gewend. Wat viel me positief op:
-
comfort Nu is de C40 al redelijk comfi, de 001 doet er een flinke schep bovenop. Dat komt door de luchtvering, maar ook door de langere wielbasis
-
stoelen Viel me echt mee. Ik was bang de zittingverlengers te missen, maar de zitting is voldoende lang. De stoelen zijn ook wat zachter gevuld, met toch voldoende steun. Aangenaam dus
-
interieur Dat ziet er gewoon erg prettig uit. Mooie materialen en het maakt een degelijke indruk. Jammer dat het lichte interieur niet bekeken kon worden. Dat heeft mijn voorkeur. Audio klinkt goed, maar het klinkt wel 'hol'. Alsof je in een kerk zit. Misschien een bepaalde instelling voor surround?
Wat viel me verder op (neutraal/negatief):
-
prestaties Prima natuurlijk, al voelt hij in de comfortstand niet zo explosief als de C40 twin. Zelfs in de performance modus gaat ie minder rap van de plek maar trekt vervolgens harder door
-
OPD Dat is in de Volvo net iets aangenamer. De kalibratie is net wat vloeiender
-
ruimte De kofferruimte is niet erg hoog, er past minder onder de hoedenplank. Dan valt de ruimte in de C40 toch best mee. Verder is de achterbank top, maar daar zit vrijwel nooit iemand
Conclusie. Ik ga er serieus over nadenken. Voor ongeveer eenzelfde maandbedrag als de C40 rijd je wel een heel mooie auto. Softwarematig zal kan er wat verbeterd worden, maar de techniek en algemene indruk is heel solide en kwalitatief hoogstaand.
Paar plaatjes;