Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 9 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-09 10:03
Ik ben momenteel bezig met proefritten voor mijn volgende lease auto. Zo ook met de Zeekr 001 gereden.
Een bijzonder fijne en mooie auto. Rijdt bijzonder prettig en voelt zeer goed aan.

De auto is behoorlijk breed en ook lang, meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Met wegrijden bij Zeekr Zeist moest ik een krappe bocht maken, toen viel de grootte mij op.

Tijdens de proefrit een woonwijk ingereden en op verschillende plekken geparkeerd om te kijken hoe dit aanvoelt en of dat een beetje gaat. Het parkeren lukt mij uitstekend. Maar dat was een woonwijk.

Wat is jullie ervaring met parkeren in parkeergarages? Is de breedte dan een probleem met uitstappen?
En moeten jullie veel plekken voorbij rijden omdat de plek te klein is?

Graag hoor ik van jullie.

Menno

[ Voor 1% gewijzigd door Mennomaassluis op 05-02-2024 13:07 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
Artikel in autoweek vandaag:

''Wie tussen 6 februari en 30 april een Zeekr X of 001 aanschaft, profiteert van tien jaar gratis servicebeurten én tien jaar gratis connectiviteitsdiensten. ''

Ook de Zeekr X is paar duizend euro goedkoper geworden.
Op zich een mooie ontwikkeling. Van mij mag Zeekr meedoen met de 'prijzenoorlog' op de EV-markt. Ik moet nog een half jaar wachten met bestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
[b]cyrax in "Het grote Geely Zeekr 001 topic"Hiervoor een Polestar 2 gereden en eigenlijk deze auto ongezien en ongereden besteld mede op basis van dit forum. (als het niet bevalt weten jullie wie ikde schuld ga geven :-)
Als hij niet bevalt mag je hem ook wel weer bij mij inleveren hoor ;)

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Dydody schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:33:

''Wie tussen 6 februari en 30 april een Zeekr X of 001 aanschaft, profiteert van tien jaar gratis servicebeurten én tien jaar gratis connectiviteitsdiensten. ''

Op zich een mooie ontwikkeling. Van mij mag Zeekr meedoen met de 'prijzenoorlog' op de EV-markt. Ik moet nog een half jaar wachten met bestellen...
Zou mooi ziijn als dit voor de 001 ook zou gelden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

cyrax schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:26:

Hiervoor een Polestar 2 gereden en eigenlijk deze auto ongezien en ongereden besteld mede op basis van dit forum. (als het niet bevalt weten jullie wie ikde schuld ga geven :-)
Gedurfd! Maar wees gerust. Rijdt geweldig!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Dydody schreef op maandag 5 februari 2024 @ 14:33:

hmm ik voel me wel een beetje bestolen als ik dit bericht lees...dus diegene die al een bestelling hadden geplaatst moeten nu dus de 10 Jaar service beurten zelf betalen + 10 Jaar connectiviteit? ik ga dit even bij zeekr vragen of ik daar ook gebruik van mag maken...maar ben bang dat het toch 10x niks wordt omdat ik voor februari heb besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:49
El Fuego schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:20:
[...]

Heb je ook vernomen of dit een OTA-update gaat worden of dat het handmatig dient te worden geïnstalleerd? Ben heel benieuwd welke issues dan allemaal opgelost worden.
Lijkt me zeker de moeite waard om op te wachten als je auto voor eind maart gepland staat, dan maken die 2-3 weken langer wachten ook niet zo uit. Ben alleen bang dat eind maart/april veel later wordt.
Moet je eerlijk bekennen dat ik ook eigenlijk ook uitga van april/mei, maar Zeekr zelf geeft anders aan :)

Momenteel werkt OTA nog niet… wie weet wat er dan wel werkt…. Maar op zich halen ze je auto op of komt men op lokatie dus veel last heb je er. Iet van als OTA dan nog niet werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Mennomaassluis schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:05:
Ik ben momenteel bezig met proefritten voor mijn volgende lease auto. Zo ook met de Zeekr 001 gereden.
Een bijzonder fijne en mooie auto. Rijdt bijzonder prettig en voelt zeer goed aan.

De auto is behoorlijk breed en ook lang, meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Met wegrijden bij Zeekr Zeist moest ik een krappe bocht maken, toen viel de grootte mij op.

Tijdens de proefrit een woonwijk ingereden en op verschillende plekken geparkeerd om te kijken hoe dit aanvoelt en of dat een beetje gaat. Het parkeren lukt mij uitstekend. Maar dat was een woonwijk.

Wat is jullie ervaring met parkeren in parkeergarages? Is de breedte dan een probleem met uitstappen?
En moeten jullie veel plekken voorbij rijden omdat de plek te klein is?

Graag hoor ik van jullie.

Menno
Het is uiteraard geen 500 maar niet echt issues of plaatsen voorbij rijden tot op heden. Auto is vrij makkelijk te besturen op kleinere ruimtes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
arjan571 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 16:19:
[...]

Zou mooi zijn als dit voor de 001 ook zou gelden...
Is eigenlijk wel te verwachten, althans voor het huidige model.
Er is een facelift aangekondigd, waardoor in China voor het "oude" model verschillende acties lopen.

Zie hier, hier en hier.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Die 10+10+10 regering staat nog niet op hun site. Zou wel graag de voorwaarden zien ivm lopende bestelling.
Je zou zeggen dat ze coulant zijn voor degene die al besteld hebben en reeds geleverd zijn: dat zijn hun ambassadeurs (en je praat over ongeveer 100 autos)

[ Voor 3% gewijzigd door Brian12 op 05-02-2024 20:33 ]

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:13:
Die 10 jaar, staan nog niet op hun site. Zou wel graag de voorwaarden zien ivm lopende bestelling.
Je zou zeggen dat ze coulant zijn voor degene die al besteld hebben en reeds geleverd zijn: dat zijn hun ambassadeurs (en je praat over ongeveer 100 autos)
ik heb de verkoper al gemaild en gevraagd of ik hier gebruik van kan maken...beetje service/coulant doen mag toch wel voor reeds bestelde auto's (de mijne is zelfs nog niet geleverd)
misschien ook wel goed voor @Daveypayvey om ook even dit aan te kaarten bij je verkoper? jij had namelijk ook dat onderhoud afgekocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:33:
[...]

ik heb de verkoper al gemaild en gevraagd of ik hier gebruik van kan maken...beetje service/coulant doen mag toch wel voor reeds bestelde auto's (de mijne is zelfs nog niet geleverd)
misschien ook wel goed voor @Daveypayvey om ook even dit aan te kaarten bij je verkoper? jij had namelijk ook dat onderhoud afgekocht toch?
Klopt, maar ik geef het weinig kans. Als de auto duurder zou zijn geworden zou ik ook bij de oude prijs blijven.
Maar als het anders is zou het mooi zijn!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:10:
[...]

Klopt, maar ik geef het weinig kans. Als de auto duurder zou zijn geworden zou ik ook bij de oude prijs blijven.
Maar als het anders is zou het mooi zijn!
proberen kan altijd :-) als de verkoper nee zegt dan sja...nice try zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Geely groeit stevig wereldwijd:

https://www.youtube.com/watch?v=PfDjVi0EjoY

[ Voor 6% gewijzigd door Daveypayvey op 06-02-2024 10:57 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
Ik heb eind 2023 een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 privilege versie. Fantastische bak, was op slag verliefd en stiekem nog steeds. Software was matig, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat verbeteren. Ik mag pas vanaf juli bestellen.

Ik rijd nu een Tesla Model 3 (performance). Een aantal dingen heb ik tijdens de proefrit niet goed kunnen testen, omdat er (helaas) iemand van Zeekr naast mij moest zitten. Aangezien ik een (redelijk) sportieve rijder ben, vind ik sommige dingen niet onbelangrijk. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn ten aanzien van het volgende:

1: Remkracht
2: Wielspin tijdens sportieve bochten en 0-100 sprintjes.
3: Persoonlijke instellingen voor wat betreft het sturen (licht/zwaar) / vering (sportief/comfort) / afgifteverhouding vermogen voor/achter.

Alvast bedankt voor het delen ervaringen en misschien ook de tips/tricks over instellingen hieromtrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:13:
Die 10+10+10 regering staat nog niet op hun site. Zou wel graag de voorwaarden zien ivm lopende bestelling.
dit geldt alleen voor Long Range en Performance editions en niet voor de Privilige AWD. volgens dat PDF wat ik doorgestuurd heb gekregen stond er dit...baal wel een beetje maar goed het is niet anders...

The offer is available on ZEEKR 001 (All models except ZEEKR 001 Privilege AWD are included in the offer.)
and ZEEKR X models for all private and business customers
who pay cash or use the ZEEKR Finance products between 6 February and 30 April 2024,
provided registration and delivery takes place by 31 May 2024. Full details and T&C’s of the
promotional campaign can be found on the zeekr website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Dydody schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:49:
Ik heb eind 2023 een proefrit gemaakt in de Zeekr 001 privilege versie. Fantastische bak, was op slag verliefd en stiekem nog steeds. Software was matig, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dit gaat verbeteren. Ik mag pas vanaf juli bestellen.

Ik rijd nu een Tesla Model 3 (performance). Een aantal dingen heb ik tijdens de proefrit niet goed kunnen testen, omdat er (helaas) iemand van Zeekr naast mij moest zitten. Aangezien ik een (redelijk) sportieve rijder ben, vind ik sommige dingen niet onbelangrijk. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn ten aanzien van het volgende:

1: Remkracht
2: Wielspin tijdens sportieve bochten en 0-100 sprintjes.
3: Persoonlijke instellingen voor wat betreft het sturen (licht/zwaar) / vering (sportief/comfort) / afgifteverhouding vermogen voor/achter.

Alvast bedankt voor het delen ervaringen en misschien ook de tips/tricks over instellingen hieromtrent.
Remkracht: Het is vrij lineair, matig gevoel en bij hoge snelheden moet je echt flink trappen.

Wielspin: Als je ineens vol het gas intrapt heb je met wat vocht op de weg iets last van wielspin. Elektronica grijpt snel in, voor echt sportief gebruik net te snel en teveel maar gezien vermogen snap ik dat ook weer wel voor de gem rijder.

Persoonlijke instellingen: Heel veel in te stellen valt er niet, ik heb alles op sport staan behalve vering die staat op comfort. Op hogere snelheden gaat die vanzelf naar sport, hoogte vd auto heb op laag staan en die gaat bij 130 naar extra laag automatisch. Verder kun je niks instellen vwbt vermogen bv.

Het is een snelle auto gericht met name op comfort. Super sportief/speels is de auto niet maar insturen en stuurgevoel is voor een dergelijke auto eigenlijk vrij goed.

Feitelijk zou men een echte sportstand moeten toevoegen waar je nog net wat meer kunt instellen en/of uitzetten (sper bv of verdeling vermogen) en waar je nog wat harder bv demping/vering kunt kiezen. Maar goed, wie komt dat nog ooit :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-09 09:13
Gisteren ook proefrit met LR gehad. Wat een comfortabele auto. Wat opviel was vooral het gemak van het nemen van drempels. Bij mijn huidige auto (MB CLA SB) moet ik altijd heel voorzichtig een drempel nemen om te zorgen dat ik niet met de neus de grond raak. Verder erg fijn zittende en verstelbare stoelen.
ook de draaicirkel viel mij erg mee. Ondanks het formaat goed wendbaar.
Geluid richtingaanwijzer zeer beschaafd. Verdere toeters en bellen ga ik allemaal uitzetten. Ik moet geregeld de berm in wegens de smalle wegen waar ik woon, dus voor mij geen waarschuwingen als ik van het pad afraak. We gaan hem bestellen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Passat1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:43
https://carnewschina.com/...battery-for-722-km-range/

De nieuwe/gefacelifte Zeekr 001 is zojuist aangekondigd in China.

[ Voor 3% gewijzigd door Passat1 op 07-02-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo allemaal, zijn er Zeker 001 berijders die problemen hebben met bluetooth connectie en aanmelden profielen? Bluetooth werkt bij mij niet en de instellingen van min profiel worden blijkbaar niet opgeslagen. Dus iedere keer als bv mijn vrouw de auto rijdt en ik ga daarna de auto pakken en meld op mijn profiel dan gebeurt er niks en ik moet stoel, stuur en buitenspiegel, ... opnieuw op juiste stand te zetten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:51

BPi

Payakh11 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:49:
Hallo allemaal, zijn er Zeker 001 berijders die problemen hebben met bluetooth connectie en aanmelden profielen? Bluetooth werkt bij mij niet en de instellingen van min profiel worden blijkbaar niet opgeslagen. Dus iedere keer als bv mijn vrouw de auto rijdt en ik ga daarna de auto pakken en meld op mijn profiel dan gebeurt er niks en ik moet stoel, stuur en buitenspiegel, ... opnieuw op juiste stand te zetten!!!
Dit gaat bij mij in mijn X ook nog niet altijd goed. Je kunt ergens een extra verificatie uitzetten waardoor het niet meer nodig bij wisselen van persoon de code op het scherm te scannen. Nu gaat door camera identificatie het proefiel wel naar mij als ik plaatsneem.
Daarentegen pakt hij de laatste dagen niet meteen de verbinding met Android Auto, maar moet ik dat aanvinken in de verbinding met mijn telefoon (dus in de auto).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Dat zijn er een aantal aan het proberen, Zeekr directeur NL schijnt dat te ondersteunen echter in China is men niet zo happig…….
Nu wordt al gevraagd om mee te denken. Zojuist een mail van Zeekr: "Help de toekomst van Zeekr-navigatie vorm te geven"

Als een van onze early adopters waarderen wij uw inbreng en feedback. Vandaag nemen we contact met u op om uw inzichten over ons navigatiesysteem te verzamelen - en u de mogelijkheid te bieden de toekomst van Zeekr-navigatiefuncties vorm te geven.
...

Hopelijk straks ook mbt de interface en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Ben zelf aan het kijken voor een nieuwe lease auto en de Zeekr 001 staat (hoog) op mijn lijstje.

Woon zelf in Maastricht en zou dus naar Zeist (of Stockholm ;)) moeten om hem in het echt te zien / proefrit te maken.

Ben ik ook wel van plan, nu dacht ik echter, ik ga ook eens brutaal hier vragen of er een Tweaker is die in het zuiden des lands woont en bij wie ik een keer langs mag komen om zijn/haar Zeekr te bewonderen om zo al eens een eerste indruk te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

bebopper schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:35:
Ben zelf aan het kijken voor een nieuwe lease auto en de Zeekr 001 staat (hoog) op mijn lijstje.

Woon zelf in Maastricht en zou dus naar Zeist (of Stockholm ;)) moeten om hem in het echt te zien / proefrit te maken.

Ben ik ook wel van plan, nu dacht ik echter, ik ga ook eens brutaal hier vragen of er een Tweaker is die in het zuiden des lands woont en bij wie ik een keer langs mag komen om zijn/haar Zeekr te bewonderen om zo al eens een eerste indruk te krijgen.
En aan het Rokin in Amsterdam!
Volgens mij is rijden daar niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
  • Laatst online: 15-06-2024
BPi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Dit gaat bij mij in mijn X ook nog niet altijd goed. Je kunt ergens een extra verificatie uitzetten waardoor het niet meer nodig bij wisselen van persoon de code op het scherm te scannen. Nu gaat door camera identificatie het proefiel wel naar mij als ik plaatsneem.
Daarentegen pakt hij de laatste dagen niet meteen de verbinding met Android Auto, maar moet ik dat aanvinken in de verbinding met mijn telefoon (dus in de auto).
Ik kan geen bluetooth activeren in de auto! Bij connectiviteit staat bluetooth altijd grijs. Aanmelden met mijn profiel gaat wel maar auto onthoud mijn voorkeuren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Nu wordt al gevraagd om mee te denken. Zojuist een mail van Zeekr: "Help de toekomst van Zeekr-navigatie vorm te geven"

Als een van onze early adopters waarderen wij uw inbreng en feedback. Vandaag nemen we contact met u op om uw inzichten over ons navigatiesysteem te verzamelen - en u de mogelijkheid te bieden de toekomst van Zeekr-navigatiefuncties vorm te geven.
...

Hopelijk straks ook mbt de interface en andere zaken.
Ik heb het ook net ingevuld, die nav app is wat mij betreft onbruikbaar en neemt bovendien 1/3 vh scherm in beslag dat ik nu niet kan gebruiken om bv TomTom te tonen vanuit carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje

Nijmegen woon ik. Kun je zo door naar adam om er eentje te bestellen 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:29:
[...]

of direct via je mobiel bestellen na het kijken / rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

spidertje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:28:
[...]

Ik heb het ook net ingevuld, die nav app is wat mij betreft onbruikbaar en neemt bovendien 1/3 vh scherm in beslag dat ik nu niet kan gebruiken om bv TomTom te tonen vanuit carplay.
wat bedoel je precies? dat de navigatie onbruikbaar is in de zeekr? of is het meer jouw persoonlijke smaak dat het 1/3 vh scherm in beslag neemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

toch best wel jammer dat ze alleen in zeist zitten...natuurlijk is het centraal nederland, maar vanuit de wat verre hoeken van nederland is dat idd een stuk verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:36
Ik ervaar de navigatie eigenlijk helemaal niet als negatief. In het begin zat hij er nog weleens naast, maar daar heb ik alleen met de eerste 2 ritten last van gehad. Die eerste 1-2 keer leek de auto niet helemaal goed te liggen ten opzichte van de sattelieten, dus reed ik ineens op de naastgelegen weg. Sindsdien vind ik het wel prettig, met name dat de meldingen in de HUD getoond worden. Ook wordt verder het hele scherm getoond, of vanuit het home-scherm inderdaad een derde van het scherm. Paar kleine dingen waar ik me niet heel erg aan kan storen zijn dat de stem steeds weer aangezet wordt bij een nieuwe rit, maar dat is met de voorkeuren in de auto een punt dat op heel veel plekken terugkomt. Een tweede punt is dat ik de aanwijzingen op de snelweg graag anders zou zien,nu wordt bijvoorbeeld bij elke afslag aangegeven dat ik rechtdoor moet. Vreemde keuze, logischer zou ik vinden de eerstvolgende waar ik wel moet afslaan. Afgelopen week met iemand naar Oostenrijk gereden in zijn auto en daar krijg je gewoon over 75 kilometer afslaan. In de Zeekr krijg je dan waarschijnlijk 43 meldingen dat je de snelweg moet volgen en 1 melding dat je er af moet :-)

[ Voor 6% gewijzigd door AcrobaticZebra op 07-02-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

BPi schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:46:
[...]

En aan het Rokin in Amsterdam!
Volgens mij is rijden daar niet mogelijk.
Dan kom ik bijna langs Zeist, kan ik beter daar ermee gaan rijden :)
spidertje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:29:
[...]

Das alweer een stukje dichterbij als Zeist of Amsterdam, hoop natuurlijk op een echt zuidelijke tweaker, maar wie weet laat ik toch nog van me horen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

heeft iemand de afleverkosten eraf kunnen praten? of was dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

AcrobaticZebra schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:48:
Ik ervaar de navigatie eigenlijk helemaal niet als negatief. In het begin zat hij er nog weleens naast, maar daar heb ik alleen met de eerste 2 ritten last van gehad. Die eerste 1-2 keer leek de auto niet helemaal goed te liggen ten opzichte van de sattelieten, dus reed ik ineens op de naastgelegen weg. Sindsdien vind ik het wel prettig, met name dat de meldingen in de HUD getoond worden. Ook wordt verder het hele scherm getoond, of vanuit het home-scherm inderdaad een derde van het scherm. Paar kleine dingen waar ik me niet heel erg aan kan storen zijn dat de stem steeds weer aangezet wordt bij een nieuwe rit, maar dat is met de voorkeuren in de auto een punt dat op heel veel plekken terugkomt. Een tweede punt is dat ik de aanwijzingen op de snelweg graag anders zou zien,nu wordt bijvoorbeeld bij elke afslag aangegeven dat ik rechtdoor moet. Vreemde keuze, logischer zou ik vinden de eerstvolgende waar ik wel moet afslaan. Afgelopen week met iemand naar Oostenrijk gereden in zijn auto en daar krijg je gewoon over 75 kilometer afslaan. In de Zeekr krijg je dan waarschijnlijk 43 meldingen dat je de snelweg moet volgen en 1 melding dat je er af moet :-)
43 8)7 ik denk dat ze dachten...beter teveel informeren dan te weinig >:)
maar klinkt wel als dat veel software instellingen niet bewaard worden na een auto rit (uitstappen en dan na een uurtje weer instappen) dan lijken de instellingen weer verdwenen te zijn?
hopelijk fixen ze dat profielen een keer goed...zodat je niet altijd alles hoeft uit te klikken (maar eigenlijk wil ik niks uitklikken...ik wil de auto gewoon gebruiken zoals die bedoeld is...maar goed fingers crossed dat de updates gaan werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:35:
[...]

wat bedoel je precies? dat de navigatie onbruikbaar is in de zeekr? of is het meer jouw persoonlijke smaak dat het 1/3 vh scherm in beslag neemt?
Beide. En omdat ik die nav niet gebruik maar wel 1/3 vh scherm inneemt is het zonde vh scherm, ook al omdat radio ook al 1/3 inneemt…. En de widgets je niet kunt instellen etc…. Heel mooi groot scherm en via carplay goed te gebruiken maar verder vooral groot…. Zonde want niet nodig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:48:
Vreselijk al die zinloze onnodige meldingen, en je kunt heel fijn de meldingen per app uitzetten…. Alleen werkt dat niet….. en routes zijn ook niet echt geweldig… en het kan wel met here kaarten, bij bmw werkt dat vele malen beter.

Moet je eens een laadpaal kiezen als tussenstop…. Overal en nergens krijg je ze aangeboden en niet alleen op de gekozen route bv… dan werkt de pre heating niet… omdat je persee een lader met 150kwh+ moet kiezen…

Ik vind het helemaal niks die nav…. Als je het vergelijkt met bv TomTom is het ronduit slecht. Helaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52

Ik zit in hetzelfde schuitje woon in Elsloo en wil de Zeekr ook uitproberen.

Daarnaast ben ook stiekem benieuwd wat de Zeekr gaat doen kwa lease prijs bij Arval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:14:
[...]

Moet je eens een laadpaal kiezen als tussenstop…. Overal en nergens krijg je ze aangeboden en niet alleen op de gekozen route bv… dan werkt de pre heating niet… omdat je persee een lader met 150kwh+ moet kiezen...
Hoe bedoel je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyrax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:11
Arval? 1200 euro/maand
runner83 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 19:02:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje woon in Elsloo en wil de Zeekr ook uitproberen.

Daarnaast ben ook stiekem benieuwd wat de Zeekr gaat doen kwa lease prijs bij Arval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
Dat lijkt me sterk afhankelijk van looptijd en kilometrage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyrax
Alex_N schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:44:
[...]

Dat lijkt me sterk afhankelijk van looptijd en kilometrage.
Sorry, je hebt gelijk. Dit bedrag dus voor 48 maanden en 35k / jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
Ik zou de looptijd op 60 maanden willen zetten en 20.000 of 25.000 km maar wil niet de 300 euro borg betalen voor een offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Jvs. schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Natuurlijk. Operational lease; 51 maanden / 20K per maand / long range; tech grey; trekhaak; laadpaal bij huis; winter + zomerbanden; €1047 / pm

wij hebben nog wel een tussenpersoon, maar komt bij Arval uiteindelijk vandaan.

Heb dus ook nog een tijd getwijfeld over die blauwe, gaaf man! veel plezier ermee.
iemand gaf dit als antwoord (ook Arval) hopelijk heb je hier wat aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mennomaassluis
  • Laatst online: 08-09 10:03
cyrax schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:45:
[...]

Sorry, je hebt gelijk. Dit bedrag dus voor 48 maanden en 35k / jaar
Dat bedrag valt mij alleszins mee. Is dat voor de Long Range?

Wij moeten leasen voor 30k/jaar, 48 maanden en winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zoals ik zeg, als je echt een laadpaal met 150kw of hoger kan kiezen of bv tesla laadpalen die allemaal 250kwh zijn dan gebruikt de auto wel de pre heating lijkt het, anders nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:07:
[...]

Zoals ik zeg, als je echt een laadpaal met 150kw of hoger kan kiezen of bv tesla laadpalen die allemaal 250kwh zijn dan gebruikt de auto wel de pre heating lijkt het, anders nooit.
Dus bij een paal minder dan 150kw laat hij dus niet voor.
Dat is ruk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 12-07 17:45
Voor de Tweakers die al een Zeekr op hun oprit hebben staan: als je hierover niets hebt doorgegeven, welk type kentekenplaat krijg je op je auto geschroeft? Een standaard plaat met platte cijfers/letters of denkt Zeekr met de klant mee en krijg je “luxe” platen met de opgelegde cijfers en letters?
Of is dit iets dat ik aan de leasemaatschappij doen door te geven, die dan ongetwijfeld de meerkosten bij mijn werkgever in rekening brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

die luxe zijn wel mooier idd, maar geen idee...misschien gewoon bij zeekr aangeven dat je die luxe kentekenplaten wilt ipv de standaard versie...ik weet niet eens meer of ze cheape platen op zulke luxe auto's als de zeekr 001 schroeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
Lostson schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:28:
[...]

iemand gaf dit als antwoord (ook Arval) hopelijk heb je hier wat aan :-)
Toevallig had een bekende een offerte liggen van Arval:)
60 maanden 25k km privilege uitvoering voor 998.

Dus positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Lostson schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 20:20:
die luxe zijn wel mooier idd, maar geen idee...misschien gewoon bij zeekr aangeven dat je die luxe kentekenplaten wilt ipv de standaard versie...ik weet niet eens meer of ze cheape platen op zulke luxe auto's als de zeekr 001 schroeven
Zeekr "schroeft" luxe platen.
Dat kreeg ik jaren geleden bij de Volvodealer al op een occasion en ook mijn Lynk&Co had ze. Het lijkt toch wel een beetje standaard te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
BPi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:11:
[...]

Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit, hooguit als de accu heel koud is. Reed er laatst zonder in te voeren in de navigatie na een ritje van zo'n 90 km naartoe en toen laadde hij de eerste 10 minuten met ongeveer 100 kW bij een 300 kW lader, daarna ging het tempo omhoog. Dus bij een lader tot 150 kW zal het verschil dan volgens mij minimaal zijn, daarboven kan ik me voorstellen dat het wel grotere invloed heeft op het begin van de laadsessie. Volgende week ga ik het testen richting Oostenrijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:11:
[...]

Is idd ruk! Eigenlijk werkt het dus vrijwel nooit want vc Fastned is altijd combi van palen…. En dan pakt dat suffe nav systeem/pre heating altijd de langzaamste op…. Dus geen pre heating….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit, hooguit als de accu heel koud is. Reed er laatst zonder in te voeren in de navigatie na een ritje van zo'n 90 km naartoe en toen laadde hij de eerste 10 minuten met ongeveer 100 kW bij een 300 kW lader, daarna ging het tempo omhoog. Dus bij een lader tot 150 kW zal het verschil dan volgens mij minimaal zijn, daarboven kan ik me voorstellen dat het wel grotere invloed heeft op het begin van de laadsessie. Volgende week ga ik het testen richting Oostenrijk :-)
Na 10-15m gaat de heating de accu op temp krijgen en gaat de laadsnelheid omhoog… alleen als je de laadcurve bekijkt weet je al dat je nooit de 200kwh dan gaat aantikken, wellicht bij een 2e/3e keer snelladen op reis naar bv Orijk pas.

Benieuwd hoe het gaat verlopen je tripje, met name voor de wintersport vind ik het van belang namelijk dat snellere laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyrax
Mennomaassluis schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:06:
[...]

Dat bedrag valt mij alleszins mee. Is dat voor de Long Range?

Wij moeten leasen voor 30k/jaar, 48 maanden en winterbanden.
Nee, dit is voor de Privilege uitvoering. Laadpaal niet meegenomen (heb ik al) en incl winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

spidertje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:32:
[...]

Na 10-15m gaat de heating de accu op temp krijgen en gaat de laadsnelheid omhoog… alleen als je de laadcurve bekijkt weet je al dat je nooit de 200kwh dan gaat aantikken, wellicht bij een 2e/3e keer snelladen op reis naar bv Orijk pas.

Benieuwd hoe het gaat verlopen je tripje, met name voor de wintersport vind ik het van belang namelijk dat snellere laden.
Heb je dit ook meegegeven in de vragenlijst over de navigatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
BPi schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:51:
[...]

Heb je dit ook meegegeven in de vragenlijst over de navigatie?
Yups, had het ook al bij After Sales en Zeekr support doorgegeven. Nu eens zien of men er iets mee gaat doen en in orde maakt op korte termijn.

Nu al 4000km en bijna 2 maanden in nb de winter zonder de pre heating meegemaakt, dat wil je niet althans ik niet :)

Voor mij is de laadsnelheid in de winter een van de belangrijkste redenen bij het kiezen van een elek auto. Had hiervoor 800kwh en nu 400kwh platform en dat was bekend tav aantal extra minuten laden maar nu is het verschil erg groot geworden, gem al snel meer dan 80kwh negatief.

Nu is het zeer zeer teleurstellend tot op vandaag dat dit dus gewoon niet (goed) werkt ondanks alles beloftes toezeggingen en brochures plus reclames…..

Als dat het enige zou zijn… maar jah zoals we weten zal men nog flink moeten sleutelen aan de software. Doodzonde voor een “premium” merk, bouwkwaliteit en auto op zich weinig mis mee maar jah dankzij de huidige software gaat er veel plezier verloren voor me helaas.

Fingers crossed dat men de (vele) software issues heel heel snel onder controle krijgt. Kan men zich dan ook gaan richten op logischere opbouw en menus etc vd software. Eens zien hoe dat gaat verlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Nu is het zeer zeer teleurstellend tot op vandaag dat dit dus gewoon niet (goed) werkt ondanks alles beloftes toezeggingen en brochures plus reclames…..
Ik lees in jouw posts zonder uitzonderingen altijd ontzettend zure ervaringen. Net als je posts in het Hyundai forum trouwens. Dat vond ik daar al erg opvallend. Leek wel of jij als enige een slecht maandagochtend exemplaar had gekocht.

Dat gevoel is er bij mij nu weer.

Dus mijn vraag aan de anderen is:

Zijn er nog meer rijders van de 001 die de 001 net zo (als Spidertje) ervaren? Of zijn er ook blije rijders die kunnen genieten van de Zeekr?

Ik lees het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Daveypayvey op 09-02-2024 17:44 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

of zijn wij minder kritisch?

misschien dat spidertje superkritisch is dat kan natuurlijk ook...

ik blijf erbij dat software issues 100% opgelost zullen worden elk fabrikant wilt natuurlijk wel een probleemloos auto dus dat gaat zeker in de komende maanden opgelost worden. ik hoop dat andere Zeekr 001 rijders de auto positief zullen vinden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
Wellicht zijn de meeste dan minder kritisch, of gewoon realistisch bij het in zee stappen met een nieuw merk en model.

Sinds we thuis een laadpaal hebben, is er geen gebruik meer gemaakt van snelladers, voor mij dus geen punt van kritiek o.i.d.

Na bijna 4K km bevalt de auto echt uitstekend, qua software gaat ook goed.
bijna geen stortingen meer zoals in het begin., ghostbraking is voor 99% verholpen.
Uiteraard zijn er genoeg punten die software matig verbeterd kunnen worden, het is echt niet zo dat de auto nu onbruikbaar is, of dat je de hele rit zit te ergere en foutmeldingen aan het wegdrukken bent.
Het enige wat een klein beetje stoort is de foutmelding geblokkeerde afgeleide bestuurder systeem.

Het verbruik en range is dik in orde, ik rij bijna elke dag weg met +- 400km range met 90% accu.

Als we een paar updates verder zijn zullen we de auto software matig wellicht niet meer terug kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Hier ook inmiddels bijna 4000 km gereden en de software is wel een behoorlijke tegenvaller. Ik had ook met de ervaring die zeekr al heeft in China wel verwacht dat dit beter op orde zou zijn dan het nu blijkt te zijn. Maar de Q8 etron die ik hiervoor reed was niet beter. Hardwarematig zelfs een stuk minder op vrijwel alle vlakken. Alleen het snelladen ging prima, heel stabiel met 150kw van 10-80%. Verder wint de 001 het qua hardware op alle fronten.

De software moet wel echt beter. Maar daar merk ik ook wel verbetering in, dus ik zie dat wel goed komen. Tot nu toe geen onoverkomelijke zaken, maar een aantal kleine irritaties. Met wel een zeer welwillende support overigens, zoals ik het tot nu toe ervaar. Scheelde in ieder geval een keer de auto wassen bij de laatste update :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

nu ook op de website zichtbaar wanneer je de zeekr 001 wilt configureren

ZEEKR 001
Ontvang 10 jaar gratis servicedekking en 10 jaar Premium Connected Services, samen met onze standaard 5+5 jaar garantie*. ZEEKR 001 Privilege AWD uitgesloten. Bestellingen vóór 30 april en levering vóór 31 mei. Er zijn verdere algemene voorwaarden van toepassing.

By the way:
Kan iemand vertellen of het mogelijk is om Youtube Music te gebruiken op de zeekr 001? mischien een app die je kunt downloaden? of Spotify?

[ Voor 17% gewijzigd door Lostson op 09-02-2024 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie01
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-08 19:47
Youtube music werkt niet, maar wel Spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 20:48:
Hier ook inmiddels bijna 4000 km gereden en de software is wel een behoorlijke tegenvaller. Ik had ook met de ervaring die zeekr al heeft in China wel verwacht dat dit beter op orde zou zijn dan het nu blijkt te zijn. Maar de Q8 etron die ik hiervoor reed was niet beter. Hardwarematig zelfs een stuk minder op vrijwel alle vlakken. Alleen het snelladen ging prima, heel stabiel met 150kw van 10-80%. Verder wint de 001 het qua hardware op alle fronten.

De software moet wel echt beter. Maar daar merk ik ook wel verbetering in, dus ik zie dat wel goed komen. Tot nu toe geen onoverkomelijke zaken, maar een aantal kleine irritaties. Met wel een zeer welwillende support overigens, zoals ik het tot nu toe ervaar. Scheelde in ieder geval een keer de auto wassen bij de laatste update :-)
Heeft die Audi dezelfde software als een Cupra Born?

Die heb ik ook aantal weken gehad afg jaar en hoewel dat software systeem traag was, soms ook backend issues had, grafisch niet echt top was en soms wat teveel doorklikken en zoeken in de menus was het wel zo dat het consistent werkte.

Navigatie werkte daar bv vrij redelijk, als je het vergelijkt met de Zeekr op dit moment.

Ik heb inmiddels wat contact met Chinezen die al tijdje in de 001 rijden. Die geven aan dat ook daar de software nog inconsistent is en dat de ontwikkeling langzamer verloopt dan bv bij concurrenten als Nio. Ook met aantal Israeli in contact, daar ook de niet Europese software trouwens en melden gelijke zaken als vanuit China.

Of het verstandig is om meerdere versies naast elkaar te onderhouden die behoorlijk van elkaar verschillen en waar beide omgevingen nog werk te verrichten is vraag ik me af. Kun je beter versimpelen en alle mensen op 1 doel inzetten lijkt me. Maar goed… we gaan het hopelijk snel zien en ervaren of men er zo verstandig aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Lostson schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 21:54:
ZEEKR 001 Privilege AWD uitgesloten
Dat is wel heel raar, het duurste model is uitgesloten?!?
Dus je beloont de klant die het meeste betaalt, met de minste service, garantie en connectiviteit. Call me crazy, maar dat vind ik raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:15
Dat zal voornamelijk te maken kunnen hebben met de luchtvering in de Privilege..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Zal vast zoiets zijn, maar dan ook geen connectiviteit en onderhoud? Je zou zeggen dat ze dan in de kleine lettertjes zetten dat X, Y en Z uitgesloten zijn, ipv een heel model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
spidertje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:36:
[...]

Heeft die Audi dezelfde software als een Cupra Born?

Die heb ik ook aantal weken gehad afg jaar en hoewel dat software systeem traag was, soms ook backend issues had, grafisch niet echt top was en soms wat teveel doorklikken en zoeken in de menus was het wel zo dat het consistent werkte.

Navigatie werkte daar bv vrij redelijk, als je het vergelijkt met de Zeekr op dit moment.
Geen idee, ik ken de Cupra modellen niet. Maar zal vast wel allemaal uit dezelfde stal komen. De punten die je benoemt herken ik ook wel, maar daarnaast was een lange rit naar Frankrijk bijvoorbeeld ook niet prettig met de navigatie. Laadpunten die niet bestaan, of punten die niet werken. Je moest een data abonnement met een bepaalde hoeveelheid GB afsluiten om hem meer opties te laten kijken bij laadpunten, dus beschikbaarheid bijvoorbeeld. Datavrije abonnementen konden we niet vinden, alles was erg beperkt.

Met de ZEEKR ga ik het komende week wel ervaren. Anders wordt het toch gewoon met CarPlay op het scherm richting Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Dat is wel heel raar, het duurste model is uitgesloten?!?
Dus je beloont de klant die het meeste betaalt, met de minste service, garantie en connectiviteit. Call me crazy, maar dat vind ik raar.
ja eigenlijk worden toekomstige privilige eigenaren gestraft (duurste versie)
ik zat te denken idd waarom?
misschien vanwege dat luchtvering idd...dat is het verschil met de Performance versie...maar ik koop onderhoud gewoon af (kost mij wel 1726 euro voor 8Jaar) maar goed...dan heb je ook geen verassingen
wel balen dat ik het mis maar goed...het is wat het is

by the way ik zag in de PDF ook dit erbij staan

Optional Midnight Blue & Polar White seats, Driver
and passenger ventilated seats with massage
functions, 3-zone climate control, Air quality
fragrance system

ik was in de veronderstelling dat alle zeekr 001 ventilated seats kregen en massage stoelen. de achterstoelen climate control is dan voor privilige only? voor de rest ben ik ook wel benieuwd of iemand de Air quality fragrance system nice vind werken?

[ Voor 25% gewijzigd door Lostson op 10-02-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:12:
Zal vast zoiets zijn, maar dan ook geen connectiviteit en onderhoud? Je zou zeggen dat ze dan in de kleine lettertjes zetten dat X, Y en Z uitgesloten zijn, ipv een heel model.
ben ik met je eens...ze hadden kunnen zeggen Active Air suspension uitgesloten (dus als daar iets mis mee is dan moet je dokken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:03:
[...]

Geen idee, ik ken de Cupra modellen niet. Maar zal vast wel allemaal uit dezelfde stal komen. De punten die je benoemt herken ik ook wel, maar daarnaast was een lange rit naar Frankrijk bijvoorbeeld ook niet prettig met de navigatie. Laadpunten die niet bestaan, of punten die niet werken. Je moest een data abonnement met een bepaalde hoeveelheid GB afsluiten om hem meer opties te laten kijken bij laadpunten, dus beschikbaarheid bijvoorbeeld. Datavrije abonnementen konden we niet vinden, alles was erg beperkt.

Met de ZEEKR ga ik het komende week wel ervaren. Anders wordt het toch gewoon met CarPlay op het scherm richting Oostenrijk.
Dat abonnement was bij Cupra standaard aanwezig op mijn Born. Zonder is het niet te doen inderdaad. Duurde bij mij geloof ik 2 dagen voordat het in de Cupra was geactiveerd……🤣

Je zal denk ik heel snel overstappen op Carplay. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
spidertje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Dat abonnement was bij Cupra standaard aanwezig op mijn Born. Zonder is het niet te doen inderdaad. Duurde bij mij geloof ik 2 dagen voordat het in de Cupra was geactiveerd……🤣

Je zal denk ik heel snel overstappen op Carplay. 😇
Ik sluit het niet uit ;) Werkt ABRP goed met de auto? Heb het idee dat de live data van de auto niet in de app terecht komt, de accu blijft volgens mij op 100% staan. De app op het systeem zelf lijkt me ook niet bruikbaar, dat scherm wordt geblokkeerd zodra je gaat rijden? Of heb ik de instelling gemist waar je dat uit kunt zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:59:
[...]

Ik sluit het niet uit ;) Werkt ABRP goed met de auto? Heb het idee dat de live data van de auto niet in de app terecht komt, de accu blijft volgens mij op 100% staan. De app op het systeem zelf lijkt me ook niet bruikbaar, dat scherm wordt geblokkeerd zodra je gaat rijden? Of heb ik de instelling gemist waar je dat uit kunt zetten
Werkt niet…. Wellicht met de app op je foon in combi met abo. Wie weet…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Tot mijn grote verrassing zag ik bij aflevering dat de bestuurdersstoel van mijn X geventileerd is.
De uitvoering met massage en koeling was boven budget en daar had ik vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaamaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 22:59
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:38:
[...]

Hoe ging het snelladen en het voorverwarmen tijdens je reis naar Oostenrijk? Ik ga komend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
aaamaker schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Hoe ging het snelladen en het voorverwarmen tijdens je reis naar Oostenrijk? Ik ga komend weekend.
Wij gaan ook komend weekend, dus denk dat we tegelijk de ervaring kunnen delen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:31:
[...]

Wij gaan ook komend weekend, dus denk dat we tegelijk de ervaring kunnen delen :)
Goed testen beide! 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

aaamaker schreef op zondag 11 februari 2024 @ 16:22:
[...]

ik ben ook wel benieuwd naar de laadsnelheid bij de snelladers
zeker als je naar buitenland op reis wilt dan moet het wel een beetje rap gaan ipv zo lang aan de lader...
ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItbdyKTLXQHCGVFEFBsT9OUj2bo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qV6EwZ0uWmZVnXK87HyADNTp.jpg?f=fotoalbum_large

De range was 407km met het loskoppelen, nu nog 298
Prima verbruik wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:04
Volgens de RDW registratie staan in Nederland nu 166 Zeekr 001 op kenteken.
Kleuren:
  • Blauw: 48
  • Grijs: 45
  • Wit: 41
  • Zwart: 32
Prijscategorie:
  • 55k - 60k: 12
  • 60k - 65k: 31
  • 65k- 70k: 112
  • 70k - 75k: 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

wel bijzonder dat blauw de meeste gekozen kleur is

had verwacht dat Wit de meest gekozen kleur zou zijn (maar dat grijs ook heel populair is verbaasd me wel)
die 112 zal waarschijnlijk of net de Performance versie zijn of Privilige. maar ik gok wel vaker de Privilige

[ Voor 4% gewijzigd door Lostson op 14-02-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik heb altijd donkergrijze of zwarte auto's gehad. Had gedacht dat die het meest populair zou zijn.

Heb ook getwijfeld om weer een zwarte te nemen. Werd toch een witte (niet vanwege de prijs, maar vanwege de lijnen die goed uit komen). In het zwart ziet ie er wel bruut uit.

Nog nooit een witte auto gehad. Ben benieuwd hoe dat bevalt (ook met vuil etc.)

Reed afgelopen zaterdag door Maartensdijk en zag een grijze rijden. Voor het eerst dat ik 'm in het echt zag rijden (los van in Zeist). Mooie bak in deze mooie kleur!

[ Voor 3% gewijzigd door Daveypayvey op 14-02-2024 10:40 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-09 16:18

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Interessant, waar kan ik de cijfers van de e-auto's bij de RWD vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
Tunnelplan schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:53:
Interessant, waar kan ik de cijfers van de e-auto's bij de RWD vinden?
Ik heb een app (PowerApps) gemaakt, die alle kentekengegevens uitleest via een api. Hiermee zijn o.a. merken, types, prijzen, kleuren, kentekens en registratiedatums uit te lezen.Ik gebruik dus niet de RDW site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Is jouw app beschikbaar voor anderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Zojuist de Long Range (in het wit, voor de stats hierboven ;) ) besteld. De Privilege reed heerlijk, maar ga het verschil toch niet merken en het is al hele upgrade van de huidige auto (VW Touran). En de 10 jaar service actie gaf ook de doorslag. En de 7s is ruim voldoende om de kids net niet misselijk op de achterbank te hebben.

Jammer dat het zwarte dak geen optie was in deze versie, dus dat wordt langs de wrapper.

[ Voor 11% gewijzigd door RuudBurger op 14-02-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
Ik kan de app helaas niet delen oa. door verwevenheid met andere functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Kun je aangeven het aantal en kleur van Zeekr X ? Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amersfoort
Volgens de RDW registratie staan in Nederland nu 36 Zeekr X op kenteken.

Kleuren:
  • Grijs: 17
  • Wit: 11
  • Groen: 8
Prijscategorie:
  • 40k - 45k: 16
  • 45k - 50k: 16
  • 50k - 55k: 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Je kan een hoop zelf doen op RDW, voor de geintereseerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunnelplan

Tunnelplan

Ruud, Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 12-07 17:45
Lostson schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 10:01:
wel bijzonder dat blauw de meeste gekozen kleur is

had verwacht dat Wit de meest gekozen kleur zou zijn (maar dat grijs ook heel populair is verbaasd me wel)
Dat blauw de meest gekozen kleur is en niet wit heeft wellicht ook te maken met het feit dat in de laatste weken van 2023 er een gratis lakupgrade van toepassing was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Bavarois1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:01:
[Afbeelding]

De range was 407km met het loskoppelen, nu nog 298
Prima verbruik wat mij betreft.
Mmm….. bij een snelheid van 47.5 gem…. Ik vind het ad hoge kant dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bavarois1
spidertje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Mmm….. bij een snelheid van 47.5 gem…. Ik vind het ad hoge kant dan.
Bedoel je dat je 47.5kwh/100km rijdt???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Bavarois1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:04:
[...]

Bedoel je dat je 47.5kwh/100km rijdt???
114 km in 144 minuten geeft 47,5 km/h gemiddeld. Ik vermoed een flinke file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

er staat toch duidelijk in zijn screenshot 20.7kWh per 100 km? of ben ik nou gek?
van 407 km - 114 gereden kms = 293km wel knap dat je boord computer dan op 298 staat haha misschien toch ergens gewonnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex_N
Lostson schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:27:
er staat toch duidelijk in zijn screenshot 20.7kWh per 100 km? of ben ik nou gek?
Niemand onkent dat. Maar 20,7 KWh/100 met een gemiddelde snelheid van 47,5 km/u lijkt beperkt zuinig. Maar ik weet de specifieke omstandigheden van die rit niet, natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Alex_N op 15-02-2024 00:00 ]

• Bavarois1
Lostson schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:27:
van 407 km - 114 gereden kms = 293km wel knap dat je boord computer dan op 298 staat haha misschien toch ergens gewonnen?
Soms gaat de stand harder naar beneden dan de daadwerkelijk gereden kilometers.
In dit geval was het andersom.
Het ligt er heel erg aan hoe de dag/rit ervoor was met het verbruik.

Weet iemand of er een methode is om het systeem handmatig een hard reset te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Bavarois1 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:57:
[...]

Soms gaat de stand harder naar beneden dan de daadwerkelijk gereden kilometers.
In dit geval was het andersom.
Het ligt er heel erg aan hoe de dag/rit ervoor was met het verbruik.

Weet iemand of er een methode is om het systeem handmatig een hard reset te geven?
Ik ken alleen de methode waarbij je de volumeknop 10 seconden indrukt en dan met de klok meedraait, dan start het systeem opnieuw op. Bedoel je die?

• Bavarois1
AcrobaticZebra schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:58:
[...]

Ik ken alleen de methode waarbij je de volumeknop 10 seconden indrukt en dan met de klok meedraait, dan start het systeem opnieuw op. Bedoel je die?
Dat denk ik dan.
Vanmorgen bleef de piep van de parkeersensor hangen… de auto uitschakelen was niet de oplossing.
Mocht het straks nog steeds piepen, dan probeer ik de reset even.

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Heeft iemand al de gezichtsherkenning aan de praat gekregen? (voor het aanmelden op je account)
Ik heb nu gevonden waar het zit, maar kom niet verder dan de instructie op het scherm dat je vrij zicht moetn hebben op de camera die net boven het stuur zit.
Pagina: 1 ... 9 ... 46 Laatste