Iemand er al achter hoe het welkomstdeuntje uitgezet kan worden? Net het hele systeem doorgespit…maar kreeg het niet gevonden.
[ Voor 12% gewijzigd door arjan571 op 15-02-2024 14:46 ]
[ Voor 12% gewijzigd door arjan571 op 15-02-2024 14:46 ]
Nee dat was de gem snelheid die ik op het scherm zagBavarois1 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:04:
[...]
Bedoel je dat je 47.5kwh/100km rijdt???
Kan geloof ik niet… zou het graag ook stil hebbenarjan571 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:45:
Iemand er al achter hoe het welkomstdeuntje uitgezet kan worden? Net het hele systeem doorgespit…maar kreeg het niet gevonden.
ik ben wel heel benieuwd wat voor soort welkomst deuntje dat is ...is het heel irritant?spidertje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:35:
[...]
Kan geloof ik niet… zou het graag ook stil hebben
Dat werkt inmiddels redelijk goed, althans bij mij wel. Even uit en inloggen en dan herkenning opnieuw doen kan wonderen verrichtenarjan571 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:04:
Heeft iemand al de gezichtsherkenning aan de praat gekregen? (voor het aanmelden op je account)
Ik heb nu gevonden waar het zit, maar kom niet verder dan de instructie op het scherm dat je vrij zicht moetn hebben op de camera die net boven het stuur zit.
Valt mee, maar ik hou nu eenmaal niet van die overbodige geluidenLostson schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:37:
[...]
ik ben wel heel benieuwd wat voor soort welkomst deuntje dat is ...is het heel irritant?
Bedoel je buiten de auto? Die had ik eerst ook bij de X, maar was wel in een menu uit te schakelen. Het welkomstgeluid (en beeld) binnen komt niet altijd. Soms schakelt de radio in op de laatst beluisterde zenderspidertje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:38:
[...]
Valt mee, maar ik hou nu eenmaal niet van die overbodige geluiden
Nee in het interieur. Buiten zou ik helemaal gestoord van worden 🤪BPi schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:02:
[...]
Bedoel je buiten de auto? Die had ik eerst ook bij de X, maar was wel in een menu uit te schakelen. Het welkomstgeluid (en beeld) binnen komt niet altijd. Soms schakelt de radio in op de laatst beluisterde zender![]()
Helaas zit er geen lijn in.
Hoi @S80Executive, ik woon vlak bij je in de buurt. Ik weet niet op welke termijn je de offerte wilt tekenen, maar mijn 001 komt (als het goed is) eind maart. Van harte welkom!S80Executive schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:59:
Het is hier al eens eerder gevraagd, maar is het mogelijk een 001 dichter bij huis te bewonderen? Ik heb een offerte liggen en heb een proefrit gemaakt, maar er is toch nog wat twijfel om voor 4 jaar te tekenen. Iemand in de buurt van Doetinchem?
Zeekr 001 Privilege 2024
Heb ik ook gedaan, met name vanwege de onzekere restwaarde en mijn ervaringen met de vorige auto vwbt kwaliteit en issues die ik ermee had.S60 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:34:
Normaal gesproken koop ik de bedrijfsauto's, rijd nu een XC60 D4, maar vind het risico m.b.t. afschrijving wel hoog. Dus ik overweeg nu full operationele lease. Meer mensen die deze overweging maken of hebben gemaakt?
Lease was ongeveer 1.000 per maand excl btw voor 60 maanden, wat je in totaal 72k kost. De auto zelf kost dat ook. Oke dan zit er verzekering en onderhoud bij. Maar het moet gek lopen, wil je niet 10k na 5 jaar terug krijgen, dus dan is kopen zo gek nog niet.S60 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 21:34:
Normaal gesproken koop ik de bedrijfsauto's, rijd nu een XC60 D4, maar vind het risico m.b.t. afschrijving wel hoog. Dus ik overweeg nu full operationele lease. Meer mensen die deze overweging maken of hebben gemaakt?
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
Hoi El Fuego, ik wil morgen de knoop doorhakken. Dus eind maart is te laat :-) Toch bedankt!El Fuego schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:21:
[...]
Hoi @S80Executive, ik woon vlak bij je in de buurt. Ik weet niet op welke termijn je de offerte wilt tekenen, maar mijn 001 komt (als het goed is) eind maart. Van harte welkom!
Vanuit de rest van NL gezien is Zeist toch behoorlijk RandstadS60 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:26:
Woon in de randstad en ik vraag mij af of hier ook Zeekr's 001 rondrijden.
Een proefrit gemaakt en de komende week wil ik ook gaan beslissen.
De avatar is een echte foto..
Heb ook maar getekend voor koop. Zit je over een paar jaar niet weer voor de keuze. Als de restwaarde meevalt dan is dat prima, en als die tegenvalt kan de auto goedkoop naar privé worden gebracht.Brian12 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:29:
[...]
Lease was ongeveer 1.000 per maand excl btw voor 60 maanden, wat je in totaal 72k kost. De auto zelf kost dat ook. Oke dan zit er verzekering en onderhoud bij. Maar het moet gek lopen, wil je niet 10k na 5 jaar terug krijgen, dus dan is kopen zo gek nog niet.
ik heb zelf ook gekozen voor prive omdat ik wel geloof dat je 10-20k aan restwaarde overhoudt na 5 jaar. ik was van plan om hem denk ik wel wat langer te rijden dan 5 jaar dus dan is prive helemaal niet zo'n verkeerde keuze...mocht je een commitment aangaan om bijv elk 3 jaar een nieuwe auto te willen rijden dan is lease wel weer de betere keuze omdat je dan niet met die harde afschrijving zit.Brian12 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:29:
[...]
Lease was ongeveer 1.000 per maand excl btw voor 60 maanden, wat je in totaal 72k kost. De auto zelf kost dat ook. Oke dan zit er verzekering en onderhoud bij. Maar het moet gek lopen, wil je niet 10k na 5 jaar terug krijgen, dus dan is kopen zo gek nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Lostson op 17-02-2024 11:53 ]
Nog een keer de rekensom gemaakt.HDoc schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:45:
[...]
Heb ook maar getekend voor koop. Zit je over een paar jaar niet weer voor de keuze. Als de restwaarde meevalt dan is dat prima, en als die tegenvalt kan de auto goedkoop naar privé worden gebracht.
‘Bij twijfel niet oversteken’S80Executive schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:30:
[...]
Hoi El Fuego, ik wil morgen de knoop doorhakken. Dus eind maart is te laat :-) Toch bedankt!
Ter info: Setje banden kostte Arval in de btw 1845S60 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:54:
[...]
Nog een keer de rekensom gemaakt.
Als je er 5 jaar mee zou rijden en rekening houdt met een restwaarde van ongeveer €6.000 (ex BTW) is koop de meest voordelige optie.
Het is toch aannemelijk dat na 5 jaar de auto dit bedrag nog zou moeten opbrengen.
Inschatting onderhoud per jaar €500 plus €900 aan bandenkosten. Gezien de garantie die je krijgt is dit dan redelijk goed te begroten.
Dus toch maar (zakelijk) kopen..
Met de huidige actie krijg je een aantal jaar gratis onderhoudsbeurten. En als je niet al te vaak diep het gaspedaal indrukt hoef je ook niet zo heel vaak nieuwe bandenS60 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:54:
[...]
Als je er 5 jaar mee zou rijden en rekening houdt met een restwaarde van ongeveer €6.000 (ex BTW) is koop de meest voordelige optie.
Het is toch aannemelijk dat na 5 jaar de auto dit bedrag nog zou moeten opbrengen.
Inschatting onderhoud per jaar €500 plus €900 aan bandenkosten. Gezien de garantie die je krijgt is dit dan redelijk goed te begroten.
dit geldt niet voor de Zeekr 001 Privilige AWD Uitvoering maar voor elk andere uitvoering is het wel een sweet deal idd...vooral als je voor de Long range ging.HDoc schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:06:
[...]
Met de huidige actie krijg je een aantal jaar gratis onderhoudsbeurten. En als je niet al te vaak diep het gaspedaal indrukt hoef je ook niet zo heel vaak nieuwe bandenDes te meer reden voor kopen.
Ik denk dat je met 6000 aan een veel te veilige kant zit voor een realistisch getal, tenzij je 100k per jaar rijdt misschien 🤷🏻♂️S60 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:54:
[...]
Nog een keer de rekensom gemaakt.
Ga hem inderdaad (zakelijk) kopen.wd200 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 06:59:
[...]
Ik denk dat je met 6000 aan een veel te veilige kant zit voor een realistisch getal, tenzij je 100k per jaar rijdt misschien 🤷🏻♂️
Maar dat maakt je verhaal voor kopen alleen maar sterker
[ Voor 77% gewijzigd door Bavarois1 op 18-02-2024 10:59 ]
Dat ziet er goed uit! Nog niet gehaald met mijn Privilege.Bavarois1 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:59:
Met de range gaat het wel lekker de laatste tijd 💪🏼[Afbeelding]
Specs
Ik heb net een insert voor de middenconsole binnen gekregen. Past perfect. Daarnaast wat zaken zoals een hoesje voor de key en een zeekr pasjeshouder.RuudBurger schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:50:
Voordeel aan Chinezen auto is blijkbaar dat er op Ali Express een berg aan accessoires beschikbaar zijn. Iemand toevallig al wat besteld? En is het Chinese interieur gelijk aan de EU versie?
Specs
Kan je wat foto’s plaatsen?ronaldvs schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:43:
[...]
Ik heb net een insert voor de middenconsole binnen gekregen. Past perfect. Daarnaast wat zaken zoals een hoesje voor de key en een zeekr pasjeshouder.
Bavarois1 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 10:59:
Met de range gaat het wel lekker de laatste tijd 💪🏼[Afbeelding]
Kijk, precies de dingen die ik ook wilde bestellen. Goed om te weten. En dat vakje achter het scherm leek me wel handig.ronaldvs schreef op zondag 18 februari 2024 @ 11:43:
[...]
Ik heb net een insert voor de middenconsole binnen gekregen. Past perfect. Daarnaast wat zaken zoals een hoesje voor de key en een zeekr pasjeshouder.
Dit alles, plus:dejong_tweakers schreef op zondag 18 februari 2024 @ 17:40:
Dingen waar ik tegen aan loopt zijn:
-bestuurdersbewakingssysteem (gaat echt met de camera achter het stuur, bij draaien stuur)
-bewaking afgeleid bestuurder (dit is uit de te zetten maar dan wel elke rit)
-snelheidslimiet (dit is uit te zetten maar dan wel elke rit)
-inloggen gebruiker, helaas handmatig klikken dan meld hij aan, gezichtsherkenning gaat wel goed. (dus ook elke rit dan maar)
-radio ieder keer handmatig aanzetten. (elke rit opnieuw)
[ Voor 13% gewijzigd door AcrobaticZebra op 19-02-2024 09:58 ]
Dank voor je verhaalAcrobaticZebra schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:57:
Afgelopen zaterdagochtend vroeg richting Oostenrijk gereden.
Oh ja nog een puntje dat ik hoop dat ze kunnen fixen:Brian12 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:00:
[...]
Dit alles, plus:
- navigatie is echt niveau eerste Tom Tom (jaren '90)
- stuur correcties dat ik in ene op de vluchtstrook rij (waarna je echt hard moet tegen sturen om op de rijbaan te blijven)
- (misschien een combinatie van wat jij al geschreven had) het niet onthouden van instellingen... Dat was zo veel beter in de Tesla.
- inhouden en schokkerig een auto inhalen op cruise control (hij 'schrikt' regelmatig een houdt dan in)
- in China het deze auto een heel goed adas systeem en hier is het bijna gemiddeld (referentie Tesla model X en model 3, Kia eNiro)
Ik hoop met je mee, ook electric blue rijder trouwensS60 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:03:
Ik heb vandaag een privilege AWD besteld in de kleur electric blue. Deze combi schijnt populair te zijn en dat betekent dat levertijd een maand of 2-3 zal zijn.
Hopelijk is bij aflevering de waslijst aan verbeterpunten iets korter geworden..
Gefeliciteerd! ja was wel te verwachten dat de levertijd langer zou duren nu gezien Zeekr steeds populairder wordtS60 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 19:03:
Ik heb vandaag een privilege AWD besteld in de kleur electric blue. Deze combi schijnt populair te zijn en dat betekent dat levertijd een maand of 2-3 zal zijn.
Hopelijk is bij aflevering de waslijst aan verbeterpunten iets korter geworden..
Lane assist uitzetten dan heb je die levensgevaarlijke vluchtstrookcorrecties niet meer.Brian12 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:00:
[...]
Dit alles, plus:
- navigatie is echt niveau eerste Tom Tom (jaren '90)
- stuur correcties dat ik in ene op de vluchtstrook rij (waarna je echt hard moet tegen sturen om op de rijbaan te blijven)
- (misschien een combinatie van wat jij al geschreven had) het niet onthouden van instellingen... Dat was zo veel beter in de Tesla.
- inhouden en schokkerig een auto inhalen op cruise control (hij 'schrikt' regelmatig een houdt dan in)
- in China het deze auto een heel goed adas systeem en hier is het bijna gemiddeld (referentie Tesla model X en model 3, Kia eNiro)
En wanneer heb jij de auto besteld?Lostson schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:48:
[...]
Gefeliciteerd! ja was wel te verwachten dat de levertijd langer zou duren nu gezien Zeekr steeds populairder wordt
ik heb ook de Privilige AWD electric blue besteld...en hoop begin maart te kunnen rijden...als er geen vertraging is tenminste...
eind december eigenlijk zou ik al half feb kunnen rijden, maar de auto is vertraagd waardoor het nu naar begin maart is verplaatst
Misschien goed dit ook in het lange reizen met EV topic te delen. Prima ervaring zo te zien.AcrobaticZebra schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:57:
Afgelopen zaterdagochtend vroeg richting Oostenrijk gereden. We zijn vrij snel afgestapt van het navigatiesysteem en hebben toch maar voor ABRP via Apple CarPlay gekozen. Die leidde ons over een rit van 980 km langs 2 langere en een korte stop als schijnbaar optimale route. Het viel me op dat de range door ABRP veel negatiever werd bedacht dan de auto het deed. De stops hebben totaal 1,5 uur extra tijd gekost, met de tijd naar de laadpunten erbij gerekend.
Het snelladen zelf ging ok, maar moet beter kunnen. Alle keren bij 250+ kW punten geladen waarbij hij zonder voorverwarmen steeds een minuut of 4-5 op 100 kW begon te laden en daarna naar iets boven 150 (bij zo’n 25-30% accu) terecht kwam. Dat liep terug naar 100 bij 80% ongeveer. Zou mooi zijn als dat nog een stuk beter zou kunnen, maar zal met name in het voorverwarmen softwarematig verbeterd kunnen worden denk ik.
Over de hele rit kwam het gemiddeld verbruik (boordcomputer) uit op 23,9 kWh. Hierbij in Duitsland 130 gereden (af en toe richting 145-150) waar het kon en verder overal (net boven) de toegestane snelheid gehouden. Ook de airco heeft de hele tijd gewoon aangestaan.
Al met al een hele ontspannen rit gereden, kinderen achterin hadden alle ruimte en na de rit stapten we ook vooruit fris uit. Bij het hotel staan 22kW laders, dat is in deze auto ook wel een fijne mogelijkheid waar je bij de meeste auto’s veel voor moet bijbetalen.
Overall nog steeds erg blij met de overstap van de Q8 etron naar de 001. Alleen op snelladen won de Audi het, software en navigatie was vergelijkbaar beroerd en het rijgedrag is in de 001 veel prettiger. In de Audi had het verbruik ook zeker op 30+ gelegen.
Overigens onderweg veel mensen gezien die uitgebreid de auto bekeken. Dan kwamen ze naast ons rijden, zowel gele als witte kentekens, om te zien wat voor auto het is. Andere leuke constatering: bij alle tankstations waar we langs reden in Duitsland stonden lange files… Bij geen enkele laadpaal hebben we op een andere auto hoeven wachten. Kan me de filmpjes (en hoongelach) van een paar jaar geleden nog wel herinneren, maar ik denk dat ze goede stappen gemaakt hebben met de mogelijkheden voor e-auto’s
Ik wilde ook eerst mijn XC60 D4 verkopen..Wat overigens nog redelijk makkelijk ging. Nu op zoek naar een shortlease auto voor 2-3 maandenLostson schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 08:29:
[...]
eind december eigenlijk zou ik al half feb kunnen rijden, maar de auto is vertraagd waardoor het nu naar begin maart is verplaatst
helaas...nog een paar weken geduld dus...maar als je het zo bekijkt heeft die van mij ook wel 3 maanden geduurd (toen ik in December de auto had besteld zat ik toen ook nog met de verkoop van mijn oude auto)
vandaar dat het allemaal wat langer heeft geduurd
Ik heb deze foutmelding ook een paar keer gehad. Altijd na een systeemstoring parkeerhulp:arjan571 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:09:
Vanochtend geprobeerd te laden bij Fastned, paar keer geprobeerd maar het gaat elke keer fout met de communicatie met de auto. Fastned ziet wel hoe vol de accu is, maar begint niet met laden. Moet ik nu gaan bellen met Fastned of Zeekr? Zie afbeeldingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Specs
dat wilde ook eerst doen, maar de prijzen van zo'n shortlease zijn best duur dus had ik maar besloten om gewoon met het OV te gaan (Bus, Trein) voor die ene keer dat echt een auto nodig had heb ik Snappcar ingeschakeld.S60 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:17:
[...]
Ik wilde ook eerst mijn XC60 D4 verkopen..Wat overigens nog redelijk makkelijk ging. Nu op zoek naar een shortlease auto voor 2-3 maanden
Ook gehad, paal gewisseld toen en opgelost. Geen id waarom dat toen zo verliep bij Fastned.arjan571 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:09:
Vanochtend geprobeerd te laden bij Fastned, paar keer geprobeerd maar het gaat elke keer fout met de communicatie met de auto. Fastned ziet wel hoe vol de accu is, maar begint niet met laden. Moet ik nu gaan bellen met Fastned of Zeekr? Zie afbeeldingen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zal morgenvroeg eens een andere paal proberen.spidertje schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:17:
[...]
Ook gehad, paal gewisseld toen en opgelost. Geen id waarom dat toen zo verliep bij Fastned.
Ik heb dat bakje ook, dat is wel een aanrader. Je hebt dan wel een stuk minder beschikbare ruimte in die console, maar je kan er beter bij en het is georganiseerd. Je kan hem er ook makkelijk uithalen als je de ruimte wél nodig hebt.
ik heb die zwarte 001 ook alleen idd even aanzien of ik hem wel daadwerkelijk erop plak...blijft spannend OEM spul van je auto eraf halen voor after market dingen....RuudBurger schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:47:
Heb voor 140 euro aan accessoires besteld om te zien of het wat is
Midden console bakjes, achter scherm bakje, achterbak divider, dakraam zonnescherm, screenprotector, sleutelhoesje, drempelbescherming, en het “001” in het zwart (weet niet of ik dat aandurf)
Zal update geven als ik alles binnen heb.
De vraag is wanneer deze uitgeleverd gaan worden. En of/wanneer naar EU? Want dit is een International mededeling.libero schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:49:
Zeeker 001 update.
800v lidar en nieuwe chipset.
https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_android
Zelfde verhaal, vandaag proefgereden en vond vooral het interieur echt geweldig. Qua acceleratie is het niet de performance, maar het is meer dan voldoende! Shortlist was eigenlijk weer een Tesla(en dan zat het eentonige interieur me echt dwars) of iets heel anders.Alpha Supreme schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:05:
Gisteren de bevestiging gekregen dat die van mij ook in bestelling staat. Mijn huidge lease contract loopt pas af in september, dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Ben benieuwd hoe de overstap is na 5 jaar een model 3 performance.
De Polestar 4 is het zusje van de Zeekr 001. De Polestar 2 is het zusje van de elektrische Volvo XC40.El Fuego schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:33:
Ik lees dat een van de zusjes van de 001, de Polestar 2 flink in prijs wordt verlaagd. Tot bijna €10k voor het topmodel. Welke consequenties zou dat hebben voor de 001 en X?
Zie:
https://www.autoscout24.n...ro-goedkoper-is-geworden/
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
waar heb je dit besteld?RuudBurger schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:47:
Heb voor 140 euro aan accessoires besteld om te zien of het wat is
Midden console bakjes, achter scherm bakje, achterbak divider, dakraam zonnescherm, screenprotector, sleutelhoesje, drempelbescherming, en het “001” in het zwart (weet niet of ik dat aandurf)
Zal update geven als ik alles binnen heb.
https://nl.aliexpress.com/w/wholesale-Zeekr-001.html
spidertje in "Het grote Geely Zeekr 001 topic" Misschien even vragen aan Zeekr zelf?HDoc schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:57:
Binnenkort haal ik mijn 001 RWD op. Ik kan echter nergens vinden welk alarm met welke klasse er in zit gebouwd. Mijn verzekeringsmaatschappij wil dat graag weten.
Weet iemand wat er in zit?
[ Voor 51% gewijzigd door RuudBurger op 24-02-2024 17:36 ]
Gisteren de tocht terug gemaakt en hebben het laden daarbij iets anders gedaan. 2 stops gemaakt waarbij we wat langer door hebben gereden en dus die keren iets langer hebben gestopt. Doorgereden tot zo’n 10% lading wat resulteerde in een snelheid van 201kW tot zo’n 23%, daarna liep het terug naar 100kW bij 80% lading.AcrobaticZebra schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:57:
Afgelopen zaterdagochtend vroeg richting Oostenrijk gereden. We zijn vrij snel afgestapt van het navigatiesysteem en hebben toch maar voor ABRP via Apple CarPlay gekozen. Die leidde ons over een rit van 980 km langs 2 langere en een korte stop als schijnbaar optimale route. Het viel me op dat de range door ABRP veel negatiever werd bedacht dan de auto het deed. De stops hebben totaal 1,5 uur extra tijd gekost, met de tijd naar de laadpunten erbij gerekend.
En, was het een eenmalig probleem?arjan571 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:07:
[...]
Zal morgenvroeg eens een andere paal proberen.
Zeekr 001 Privilege 2024
Keurig verbruik, ga ik nooit redden vrees ik, en aardige laadsnelheden. Ik kwam vandaag niet verder dan een armetierige 114kwh en vanaf 81% zon max 40kwh zag ik….. schildpad snelheden…:(AcrobaticZebra schreef op zondag 25 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Gisteren de tocht terug gemaakt en hebben het laden daarbij iets anders gedaan. 2 stops gemaakt waarbij we wat langer door hebben gereden en dus die keren iets langer hebben gestopt. Doorgereden tot zo’n 10% lading wat resulteerde in een snelheid van 201kW tot zo’n 23%, daarna liep het terug naar 100kW bij 80% lading.
Het verbruik kwam op 21,5 dit keer, vermoedelijk vooral omdat we naar beneden reden en het iets drukker was denk ik. De omstandigheden waren vergelijkbaar qua wind en temperatuur. De eerste 45 minuten reden we 50 km in de bergen en zat het verbruik op bijna 6 door alle stukken naar beneden en het regenereren daarbij. Kwam goed uit dat de auto niet helemaal volgeladen was, handig om te onthouden als we weer een keer hoog vertrekken.
Geen idee waar het verschil dan in zit. Verbruik is bij jou nog steeds zo hoog?spidertje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:00:
[...]
Keurig verbruik, ga ik nooit redden vrees ik, en aardige laadsnelheden. Ik kwam vandaag niet verder dan een armetierige 114kwh en vanaf 81% zon max 40kwh zag ik….. schildpad snelheden…:(
was de vergelijking Zeekr X dan niet beter geweest? de Volvo EC40 is ook zo'n SUV achtige voertuig toch?S80Executive schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:27:
De keus is gemaakt. Geen 001 privilege. Ik had de overeenkomst in huis, maar de twijfel bleef toch over de verbintenis van 4 jaar. De ontwikkelingen gaan zo snel, dan is 4 jaar wel lang. En er komt een vernieuwde versie van de 001 aan...
Toen afgelopen week het nieuws over de EC40 kwam (we rijden nu 2 Volvo's waarvan 1 een C40 twin intro edition via Care by Volvo), toen werd de twijfel alleen maar groter. Nieuwe kleuren en eindelijk een licht interieur te bestellen via CbV. Voor hetzelfde geld als de 001 de dikste EC40 maar dan slechts een opzegtermijn van 3 maanden. Misschien stap ik nog wel over als de geüpdatete 001 naar Nederland komt, wie weet.
Dit wordt 'm:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
en dit rijden we nu:
[Afbeelding]
Die lijkt dan weer meer op de 30 serie van Volvo: https://www.autoweek.nl/a...r=https://www.google.com/Lostson schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:22:
[...]
was de vergelijking Zeekr X dan niet beter geweest?
[ Voor 18% gewijzigd door Alex_N op 26-02-2024 11:01 ]
Helemaal mee eens. Er is 1 zekerheid: er komt altijd weer iets nieuws, iets beters, iets snellers en iets mooiers. Het kan nog wel maanden duren voordat de geüpdate versie van de 001 naar NL komt, en daarna komt er vast wel weer een update, en daarna, en daarna.Lostson schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:22:
[...]
was de vergelijking Zeekr X dan niet beter geweest? de Volvo EC40 is ook zo'n SUV achtige voertuig toch?
ik heb zelf ook beetje gemengde gevoelens nu ze de vernieuwde Zeekr 001 hebben aangekondigd, maar goed zo kun je wel bezig blijven
ja anders blijf je jezelf "Brainwashen" of "Gek maken"HDoc schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:42:
[...]
Helemaal mee eens. Er is 1 zekerheid: er komt altijd weer iets nieuws, iets beters, iets snellers en iets mooiers. Het kan nog wel maanden duren voordat de geüpdate versie van de 001 naar NL komt, en daarna komt er vast wel weer een update, en daarna, en daarna.
Gewoon nu kopen en jaren van genieten.
oh ja dat ziet er wel beetje uit zoals de 30 serie ja... de naam EC40 mja...blijkbaar is er verschil genoeg om daar een nieuwe model/type voor uit te brengenAlex_N schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:58:
[...]
Die lijkt dan weer meer op de 30 serie van Volvo: https://www.autoweek.nl/a...r=https://www.google.com/
Ik moet zeggen dat Geely wel heel veel overlap binnen zijn EV merken heeft, ondertussen....
[ Voor 67% gewijzigd door Lostson op 26-02-2024 15:22 ]
Yep, andere paal werkte wel. Was voor mij meer een zekerheid omdat ik toch altijd AC laadt.
De Zeekr X spreekt me niet aan. De shortlist was kort: een 001 of een (E)C40. Natuurlijk kun je jezelf gek maken door steeds iets nieuws te willen. Dan is dat maar zo. De auto van mijn vrouw gaat doorgaans een jaar of 5 mee, dus dat scheelt alweer.Lostson schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:22:
[...]
was de vergelijking Zeekr X dan niet beter geweest? de Volvo EC40 is ook zo'n SUV achtige voertuig toch?
ik heb zelf ook beetje gemengde gevoelens nu ze de vernieuwde Zeekr 001 hebben aangekondigd, maar goed zo kun je wel bezig blijven
maar opzicht valt het wel mee hoor met dat 4 jaar verbintenis...ik heb zelf 5 jaar een Tesla Model S gehad en sja de technologie van de nieuwere auto's zullen beter zijn, maar goed het rij plezier is er nog steeds. het zijn meer de kleinere gadgets en slimmigheden van de software die de auto's wat sexier maken i guess...net als een Tesla van 2018 vs nu een 2024 versie is echt een wereld van verschil.
Ha BPI, c'est moi... we kwamen elkaar toen tegemoet rijden op de Mathenessestraat. Was grappig inderdaad.BPi schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:13:
[...]
Aanvulling: en de betreffende donkergrijze auto staat een straat bij mij vandaan. Is het iemand van hier in Breda zuidoost?
Balen van de ervaring tot nu toe, dat doen ze bij Zeekr niet goed. Op welke software versie draait de Zeekr bij jullie? Ik vond de stap van 0.9 naar 1.0.2d wel een flinke verbetering voor de ACC en lane-assist namelijk. Hij verraste me eigenlijk zelfs bij de wegwerkzaamheden, daar lijkt hij netjes de gele boven de witte lijnen te verkiezen. Ik blijf wel zo arrogant om te denken dat ik zelf een stuk beter rijd dan Zeekr AD, maar dat geldt voor alle systemen waar ik tot nu toe mee heb gereden (Volvo, Audi en Tesla). Dus in de praktijk heb ik het niet vaak aan.aaamaker schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:56:
Na het afleggen van bijna 8000 kilometer met de Zeekr001, heb ik gemerkt dat mijn oorspronkelijke enthousiasme over zowel de auto als de service enigszins is afgenomen. Tijdens een recente reis naar Oostenrijk voor wintersport heb ik de auto uitgebreid kunnen ervaren. Hoewel het een degelijke reisauto is met een comfortabel interieur en compatibiliteit met Tesla Superchargers, ben ik toch teleurgesteld door een aantal punten die verbetering behoeven.
Hieronder volgen de 3 belangrijkste kwesties:
1. Service Zeekr:
De respons op mijn gestelde vragen laat te wensen over. Herhaaldelijk is mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar deze toezeggingen zijn niet nagekomen, wat niet strookt met een premium service. Bovendien zijn de aanvankelijke problemen met de auto, die ik 2,5 maand geleden heb ontvangen, nog steeds niet verholpen. Er is geen zichtbare verbetering.
2. Navigatie en opladen:
De navigatiesoftware van Zeekr is ontoereikend, wat het navigeren praktisch onbruikbaar maakt. Zo wordt bijvoorbeeld niet duidelijk aangegeven wanneer er afgeslagen moet worden, aangezien elke volgende afrit wordt gemeld. Het zoeken naar adressen is evenmin effectief. Het vinden van Tesla Superchargers is vaak een uitdaging, zelfs bij handmatige invoer. Bovendien is de verbinding met Android Auto instabiel, waardoor ik voornamelijk mijn mobiele telefoon heb gebruikt voor navigatie tijdens de reis naar Oostenrijk. In vergelijking met een andere gebruiker die naar Oostenrijk is gereisd, heb ik onderweg zelden een laadsnelheid van boven de 130 kW kunnen bereiken. De daadwerkelijke laadsnelheid lag tussen de 65-115 kW, ver onder de beloofde 200 kW, zelfs bij het gebruik van snelladers die deze snelheid wel zouden moeten leveren.
3. Software en ADAS-systeem:
Het lane-keeping systeem is niet betrouwbaar genoeg gebleken. De auto reageert onrustig op vrachtwagens, soms met onnodig sturen/remmen en interpreteert vluchtstroken verkeerd, wat bijna tot ongelukken heeft geleid.
Het overmatige aantal waarschuwingssignalen in de auto draagt bij aan een gevoel van onveiligheid. Deze signalen moeten eenvoudig uit te schakelen zijn, vooral omdat ze niet altijd correct functioneren. Zo geeft de auto bijvoorbeeld al een snelheidsovertredingswaarschuwing bij 45 km/u, wat erg irritant is. Ook worden snelheden verkeerd geïnterpreteerd, wat mogelijk te wijten is aan onnauwkeurige navigatiedata. Het uitzetten van deze signalen vereist een omslachtige procedure, wat onhandig is, vooral bij meerdere ritten op een dag.
Tijdens een dag met veel sneeuwval in Oostenrijk werd ik overladen met foutmeldingen en waarschuwingssignalen, omdat verschillende systemen niet goed functioneerden, ondanks dat ik alles van tevoren had schoongemaakt.
De haptic controllers op het stuur werken niet nauwkeurig genoeg. Het aanpassen van de cruisecontrol van 130 km/u naar 100 km/u vereist meerdere keren (7x) drukken, wat omslachtig is. Mijn vrouw, met langere nagels, heeft moeite om de cruisecontrol überhaupt in te schakelen en beschouwt de auto als ongeschikt voor vrouwen
Al met al heb ik gemengde gevoelens over de Zeekr. Hoewel het een degelijke auto is, ontbreekt het aan een premium service en is er op softwaregebied nog veel ruimte voor verbetering.
Punt 1 herken ik niet zo 123, alle andere zaken wel. Heb hetzelfde gevoel en ervaringen. De app op de telefoon vind ik trouwens ook heel matig, zo zijn er nog wel wat zaken zoals bv dat alle adas systemen inclusief cc en dode hoek herkenning uitgaan als je iets aan de trekhaak koppelt….aaamaker schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 15:56:
Na het afleggen van bijna 8000 kilometer met de Zeekr001, heb ik gemerkt dat mijn oorspronkelijke enthousiasme over zowel de auto als de service enigszins is afgenomen. Tijdens een recente reis naar Oostenrijk voor wintersport heb ik de auto uitgebreid kunnen ervaren. Hoewel het een degelijke reisauto is met een comfortabel interieur en compatibiliteit met Tesla Superchargers, ben ik toch teleurgesteld door een aantal punten die verbetering behoeven.
Hieronder volgen de 3 belangrijkste kwesties:
1. Service Zeekr:
De respons op mijn gestelde vragen laat te wensen over. Herhaaldelijk is mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld, maar deze toezeggingen zijn niet nagekomen, wat niet strookt met een premium service. Bovendien zijn de aanvankelijke problemen met de auto, die ik 2,5 maand geleden heb ontvangen, nog steeds niet verholpen. Er is geen zichtbare verbetering.
2. Navigatie en opladen:
De navigatiesoftware van Zeekr is ontoereikend, wat het navigeren praktisch onbruikbaar maakt. Zo wordt bijvoorbeeld niet duidelijk aangegeven wanneer er afgeslagen moet worden, aangezien elke volgende afrit wordt gemeld. Het zoeken naar adressen is evenmin effectief. Het vinden van Tesla Superchargers is vaak een uitdaging, zelfs bij handmatige invoer. Bovendien is de verbinding met Android Auto instabiel, waardoor ik voornamelijk mijn mobiele telefoon heb gebruikt voor navigatie tijdens de reis naar Oostenrijk. In vergelijking met een andere gebruiker die naar Oostenrijk is gereisd, heb ik onderweg zelden een laadsnelheid van boven de 130 kW kunnen bereiken. De daadwerkelijke laadsnelheid lag tussen de 65-115 kW, ver onder de beloofde 200 kW, zelfs bij het gebruik van snelladers die deze snelheid wel zouden moeten leveren.
3. Software en ADAS-systeem:
Het lane-keeping systeem is niet betrouwbaar genoeg gebleken. De auto reageert onrustig op vrachtwagens, soms met onnodig sturen/remmen en interpreteert vluchtstroken verkeerd, wat bijna tot ongelukken heeft geleid.
Het overmatige aantal waarschuwingssignalen in de auto draagt bij aan een gevoel van onveiligheid. Deze signalen moeten eenvoudig uit te schakelen zijn, vooral omdat ze niet altijd correct functioneren. Zo geeft de auto bijvoorbeeld al een snelheidsovertredingswaarschuwing bij 45 km/u, wat erg irritant is. Ook worden snelheden verkeerd geïnterpreteerd, wat mogelijk te wijten is aan onnauwkeurige navigatiedata. Het uitzetten van deze signalen vereist een omslachtige procedure, wat onhandig is, vooral bij meerdere ritten op een dag.
Tijdens een dag met veel sneeuwval in Oostenrijk werd ik overladen met foutmeldingen en waarschuwingssignalen, omdat verschillende systemen niet goed functioneerden, ondanks dat ik alles van tevoren had schoongemaakt.
De haptic controllers op het stuur werken niet nauwkeurig genoeg. Het aanpassen van de cruisecontrol van 130 km/u naar 100 km/u vereist meerdere keren (7x) drukken, wat omslachtig is. Mijn vrouw, met langere nagels, heeft moeite om de cruisecontrol überhaupt in te schakelen en beschouwt de auto als ongeschikt voor vrouwen
Al met al heb ik gemengde gevoelens over de Zeekr. Hoewel het een degelijke auto is, ontbreekt het aan een premium service en is er op softwaregebied nog veel ruimte voor verbetering.
Een v60 vind ik zelf enorm belabberd sturen, zoals elke Volvo waar ik mee heb gereden trouwens, en ik snap dat je dan een 001 veel fijner vindt rijden. Software van Volvo en oudere versies bij Audi zijn ook verre van prettig.Marshall schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:52:
Je vergeet alleen dat Nio al 10 jaar bestaat en BYD zelfs al 20 jaar. Tuurlijk, de overkoepelende Geely groep heeft al een langere geschiedenis maar vergeet niet dat Zeekr als merk pas recentelijk uit de grond gestampt is.
En ik kreeg in Zeist meer het idee dat ze het gewoon simpelweg niet weten. Dus de onboarding en informatievoorziening vanuit China/Zweden laat te wensen over. Daar maak ik me nog niet zo druk over. Ik heb dit bij veel organisaties in een startup/groeifase gezien. Ineens is er dan een update of accessoire waarvan de personen met klantcontact niks afwisten.
En ik noem het kleinigheden omdat ik wist dat ik in een nieuwe auto van een nieuw merk stapte (ondanks de aanwezigheid van kennis binnen Geely), er prima mee te leven valt, de auto met alle piepjes nog steeds een fantastische auto is en ook op andere auto's altijd wel iets aan te merken is. Mijn V60 bijvoorbeeld ging gillen en remmen als ie in een flauwe bocht een auto geparkeerd stond, diverse merken lezen de snelheidsbeperking op een parallelweg en zo veel andere voorbeelden. Ik werk veel met en binnen de autoindustrie dus ken de verhalen achter de schermen. Ik maak me niet zo druk. Eerst maar eens kijken wat die update in maart brengt.
En los daarvan ben ik vooral heel erg tevreden over de auto, ik vind het een prachtige opvolger van mijn Volvo en ben blij dat ik niet in de zoveelste VAG variant of Tesla rijd.
Alleen waarom ik nu weer een bestuurdersbewakingssysteemstoring (3x woordwaarde) kreeg vanochtend is mij een raadsel 😀
Eens, na 3 keer weet men het wel.Marshall schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:28:
Waarschijnlijk zoek jij andere zaken in een auto dan ik want een V60 belabberd vinden sturen is echt de reinste kul. En dan heb ik BMW, Mercedes, AlfaRomeo, Audi en Renault gereden. De power van Volvo komt niet goed uit de wielen maar dat is wat anders.
En de navigatie van Volvo is echt de meest lachwekkende ter wereld, daar zou ik me in kunnen vinden maar qua rijden zijn er weinig vergelijkbare auto's in het premium segment.
Maar goed, ik sluit me aan bij meerdere personen op dit forum inmiddels: ik vind je zeer zurig qua reacties en meningen wat ik hier van je gelezen heb en begrijp dat je dat niet alleen op dit topic bent. Ik meen me te herinneren dat je ergens zei coureurservaring te hebben ofzo? Ik begrijp dan serieus niet waarom jij, als je schijnbaar het rijgedrag van een Porsche met de betrouwbaarheid van een Japanner en de software van Afas zoekt ooit de keuze voor een Chinees merk dat nieuw op de markt is gebracht hebt gemaakt. Dan weet je toch dat je als een van de eerste rijders met wat kinderziektes te maken hebt? Dat was zo toen Tesla net op de markt kwam, dat was zo toen LynkCo op de markt kwam en zo bij velen. Als je dan van nature zo mega kritisch bent en dat weet je van jezelf, waarom dan die keuze?
Dat klinkt net zo logisch alsof mijn wijlen grootmoeder een rollator zocht en thuiskomt met een aanhangwagen en vervolgens gaat klagen dat dat ding stom is. Je maakt toch zelf bewust deze keuze? Wees blij dat het merendeels softwarematige insteken lijken te zijn. Dat biedt immers ruimte voor oplossingen?
Dus ik zal reageren op de serieuze en constructieve bijdragen van jouw kant maar de zurige reacties maar net als de anderen links laten liggen.
Wat een flauwekul. Waarom zou iemand geen kritische noot mogen plaatsen. Ik vind de bijdrage van spidertje juist de enige die onderbouwd zijn en niet allemaal "positief omdat hij al is gekocht"Marshall schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:28:
Waarschijnlijk zoek jij andere zaken in een auto dan ik want een V60 belabberd vinden sturen is echt de reinste kul. En dan heb ik BMW, Mercedes, AlfaRomeo, Audi en Renault gereden. De power van Volvo komt niet goed uit de wielen maar dat is wat anders.
En de navigatie van Volvo is echt de meest lachwekkende ter wereld, daar zou ik me in kunnen vinden maar qua rijden zijn er weinig vergelijkbare auto's in het premium segment.
Maar goed, ik sluit me aan bij meerdere personen op dit forum inmiddels: ik vind je zeer zurig qua reacties en meningen wat ik hier van je gelezen heb en begrijp dat je dat niet alleen op dit topic bent. Ik meen me te herinneren dat je ergens zei coureurservaring te hebben ofzo? Ik begrijp dan serieus niet waarom jij, als je schijnbaar het rijgedrag van een Porsche met de betrouwbaarheid van een Japanner en de software van Afas zoekt ooit de keuze voor een Chinees merk dat nieuw op de markt is gebracht hebt gemaakt. Dan weet je toch dat je als een van de eerste rijders met wat kinderziektes te maken hebt? Dat was zo toen Tesla net op de markt kwam, dat was zo toen LynkCo op de markt kwam en zo bij velen. Als je dan van nature zo mega kritisch bent en dat weet je van jezelf, waarom dan die keuze?
Dat klinkt net zo logisch alsof mijn wijlen grootmoeder een rollator zocht en thuiskomt met een aanhangwagen en vervolgens gaat klagen dat dat ding stom is. Je maakt toch zelf bewust deze keuze? Wees blij dat het merendeels softwarematige insteken lijken te zijn. Dat biedt immers ruimte voor oplossingen?
Dus ik zal reageren op de serieuze en constructieve bijdragen van jouw kant maar de zurige reacties maar net als de anderen links laten liggen.
Navigatie durf ik niet te zeggen, deze gebruik ik zelf niet. Hier zijn gesprekken over gaande om verbeteringen door te voeren.Lostson schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:24:
wat mij wel opvalt is dat de verkopers langzaam / slecht terug reageren...heb meerdere malen gebeld of gemaild, maar dan zitten er echt dagen of soms een week tussen voordat ze reageren (ik snap dat je het druk hebt, maar bel dan op zijn minst de volgende dag terug?) of reageer binnen 24u op je email?
support@zeekr.eu krijg ik meestal wel direct een response, maar veel van de zaken kunnen zij niks mee en zetten zij het door naar de sales team (wat dus weer zeist is).
iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar ja is vaak over gezegd in dit topic denk dat het kwartje wel valt. Ik hoop oprecht echt dat de software problemen opgelost gaan worden zeker als ik lees dat mensen het navigeren niet fijn vinden / niet goed vinden werken...
is dit echt zo? of kun je wel navigeren, maar specifieke adressen pakt die dan niet goed? lijkt mij dat navigatie wel een belangrijk ding is aangezien we niets voor niets zo'n groot scherm hebben...
[ Voor 4% gewijzigd door Laadpunt op 28-02-2024 09:34 ]
In het aankoop- en wachtproces had ik regelmatig contact via Whatsapp met een verkoper, dat ging prima, ook op zondag kreeg ik reactie, maar dat zal ongetwijfeld per persoon verschillen.Lostson schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:24:
wat mij wel opvalt is dat de verkopers langzaam / slecht terug reageren...heb meerdere malen gebeld of gemaild, maar dan zitten er echt dagen of soms een week tussen voordat ze reageren (ik snap dat je het druk hebt, maar bel dan op zijn minst de volgende dag terug?) of reageer binnen 24u op je email?
support@zeekr.eu krijg ik meestal wel direct een response, maar veel van de zaken kunnen zij niks mee en zetten zij het door naar de sales team (wat dus weer zeist is).
iedereen mag natuurlijk een mening hebben, maar ja is vaak over gezegd in dit topic denk dat het kwartje wel valt. Ik hoop oprecht echt dat de software problemen opgelost gaan worden zeker als ik lees dat mensen het navigeren niet fijn vinden / niet goed vinden werken...
is dit echt zo? of kun je wel navigeren, maar specifieke adressen pakt die dan niet goed? lijkt mij dat navigatie wel een belangrijk ding is aangezien we niets voor niets zo'n groot scherm hebben...
Die ervaring deel ik. 'Mijn' verkoper reageert in het geheel niet op emails, terwijl ik vanaf hetzelfde adres aanvankelijk wel post heb ontvangen. Bellen met een collega werkt gelukkig wel, als je maar even volhoudt. Heb het idee dat ze een beetje worden overweldigd. Ik zie ook veel vacatures vanuit Zeekr langskomen op bijv LinkedIn - doet me echt denken aan de begindagen van Tesla. Prima.Lostson schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:24:
volgens mij is dit gewoon mondeling toegezegd door de medewerkers (of het echt waar is moeten we nog maar zien), maar ik mis idd ook wel een soort van Roadmap/Timeline wanneer dingen zitten aan te komen.RuudBurger schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:53:
Waar/hoe weten mensen van de maart update? Kan er online niets over vinden. Is dat iets wat ze in Zeist hebben aangegeven?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq