Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09 20:22
Welke precies? Ik zie het nog niet op de website.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:36

SXZ

ervh schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:04:
Welke precies? Ik zie het nog niet op de website.
Op de business edtion na, zijn de andere uitvoeringen €500 tot €1.500 duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-09 09:08
Hoi allemaal,

Ik overweeg om zakelijk een Zeekr 001 Privilege te gaan leasen. Na flink wat lezen en vergelijken lijkt ‘ie qua wensen, eisen en kosten goed in het plaatje te passen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen — zowel met de Privilege als met andere uitvoeringen van de 001.

Als je nu opnieuw moest kiezen: zou je wéér voor deze auto gaan? Of zou je toch liever iets anders nemen, zoals de 7X? Of misschien wachten op de facelift van de 001?

Wat zijn dingen die je pas merkt als je er een tijd mee rijdt? Zaken die je niet direct uit de specificaties, brochures of YouTube-reviews kunt halen?

Hoe is de actieradius in de praktijk, zeker in de winter? Ik rijd vanwege klantbezoeken regelmatig langere afstanden vanuit een uithoek van het land — af en toe rond de 400 km op een dag. Laden op locatie kan soms, maar lang niet altijd. Ik rijd ook behoorlijk vlot door, dus ik gok dat dat zijn effect op de range wel heeft.

En hoe ervaar je het laden onderweg? Voelt de laadsnelheid in de praktijk traag ten opzichte van bijvoorbeeld de 7X?

Tot slot: hoe bevalt het ‘autonoom’ rijden? Is het ontspannen of juist frustrerend? En moet je constant actief bijsturen, of werkt het redelijk soepel met één hand aan het stuur?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:53
Steady schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:45:
Hoi allemaal,

Ik overweeg om zakelijk een Zeekr 001 Privilege te gaan leasen. Na flink wat lezen en vergelijken lijkt ‘ie qua wensen, eisen en kosten goed in het plaatje te passen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen — zowel met de Privilege als met andere uitvoeringen van de 001.

Als je nu opnieuw moest kiezen: zou je wéér voor deze auto gaan? Of zou je toch liever iets anders nemen, zoals de 7X? Of misschien wachten op de facelift van de 001?

Wat zijn dingen die je pas merkt als je er een tijd mee rijdt? Zaken die je niet direct uit de specificaties, brochures of YouTube-reviews kunt halen?

Hoe is de actieradius in de praktijk, zeker in de winter? Ik rijd vanwege klantbezoeken regelmatig langere afstanden vanuit een uithoek van het land — af en toe rond de 400 km op een dag. Laden op locatie kan soms, maar lang niet altijd. Ik rijd ook behoorlijk vlot door, dus ik gok dat dat zijn effect op de range wel heeft.

En hoe ervaar je het laden onderweg? Voelt de laadsnelheid in de praktijk traag ten opzichte van bijvoorbeeld de 7X?

Tot slot: hoe bevalt het ‘autonoom’ rijden? Is het ontspannen of juist frustrerend? En moet je constant actief bijsturen, of werkt het redelijk soepel met één hand aan het stuur?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Volgens mij zijn al je vragen al eens (en veel heel regelmatig) beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steady
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-09 09:08
bigkevx2 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:13:
[...]

Volgens mij zijn al je vragen al eens (en veel heel regelmatig) beantwoord.
Klopt, en die heb ik ook doorgenomen. Alleen stammen veel van die antwoorden uit maanden of zelfs jaren geleden, en inmiddels zijn er meerdere software-updates geweest. Ook kunnen ervaringen en meningen in de tussentijd veranderen. Daarom ben ik benieuwd hoe men er nu, met de laatste updates en meer rijtijd, tegenaan kijkt.

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
Steady schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:38:
[...]

Klopt, en die heb ik ook doorgenomen. Alleen stammen veel van die antwoorden uit maanden of zelfs jaren geleden, en inmiddels zijn er meerdere software-updates geweest. Ook kunnen ervaringen en meningen in de tussentijd veranderen. Daarom ben ik benieuwd hoe men er nu, met de laatste updates en meer rijtijd, tegenaan kijkt.
Oke, duidelijk, je hebt iig je huiswerk gemaakt.
Over de meningen hier, specifiek van enkele, deze zijn in de regel zwaar negatief maar deze personen zijn op andere forums ook overal negatief over, dus een kilo zout kan geen kwaad.
Zelf rijd ik de X dus kan ik niets melden over de 001.
Belangrijkste is denk ik toch nog altijd de mening van jezelf, maak meerdere proefritten en kijk naar wat je verstand en je gevoel je te vertellen heeft.
Daarna, go for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
[...]
Heb nu sinds dik een jaar een 001 met nu 42k op de teller en de auto bevalt nog steeds prima. Geen bijzonderheden mee gehad anders dan een software-update van de trekhaak die aanvankelijk wat moeilijk ging. Qua range gaat het prima, ook in de winter. Voorbeeld: laatst met mijn long range zonder bijladen Tilburg - Utrecht - Tilburg - Enschede gereden. Overigens gaat snelladen bij een snellader langs de snelweg ook prima, als hij bijna leeg is zit je met een half uurtje weer op de 80%. De ervaringen met het automatisch rijden wisselen, het hangt denk ik ook van je verwachtingspatroon af. De adaptive cruise control is niet slecht maar is bijvoorbeeld in een Toyota met zijn radarmodule beter. Lane control het zelfde verhaal. Het werkt maar verwacht geen wonderen. Als je op de snelweg de ACC en LCC aanzet en aanhaakt achter een ander dan blijft hij prima rijden. Maar je moet niet de krant willen gaan lezen (wat ook niet mag).

Alles bij elkaar is het een prima auto en ik denk er zelf nog lang in te blijven rijden. Voor de prestaties kom je in mijn beleving prima uit met een LR. Voor wat betreft de vering zou het kunnen zijn dat je liever luchtvering hebt maar dat moet je zelf bepalen.

De range was voor ons het belangrijkste punt en dat maakt de 001 gewoon wel waar (afgezien van de standaard optimistische cijfers van autofabrikanten in het algemeen).

Laat ik het zo zeggen: wij zijn er tevreden mee en hebben net afgelopen maand de tweede ZEEKR opgehaald (geen lease). De software in de 7X is wel weer van een nieuwere generatie, tegelijk is het dan wel weer meer een SUV-ervaring terwijl je in een 001 echt in een auto rijdt - als het je puur om de rij-ervaring gaat dan zou ik persoonlijk voor de 001 gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door HDoc op 03-07-2025 11:58 ]

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 19:37
HDoc schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Heb nu sinds dik een jaar een 001 met nu 42k op de teller en de auto bevalt nog steeds prima. Geen bijzonderheden mee gehad anders dan een software-update van de trekhaak die aanvankelijk wat moeilijk ging. Qua range gaat het prima, ook in de winter. Voorbeeld: laatst met mijn long range zonder bijladen Tilburg - Utrecht - Tilburg - Enschede gereden. Overigens gaat snelladen bij een snellader langs de snelweg ook prima, als hij bijna leeg is zit je met een half uurtje weer op de 80%. De ervaringen met het automatisch rijden wisselen, het hangt denk ik ook van je verwachtingspatroon af. De adaptive cruise control is niet slecht maar is bijvoorbeeld in een Toyota met zijn radarmodule beter. Lane control het zelfde verhaal. Het werkt maar verwacht geen wonderen. Als je op de snelweg de ACC en LCC aanzet en aanhaakt achter een ander dan blijft hij prima rijden. Maar je moet niet de krant willen gaan lezen (wat ook niet mag).

Alles bij elkaar is het een prima auto en ik denk er zelf nog lang in te blijven rijden. Voor de prestaties kom je in mijn beleving prima uit met een LR. Voor wat betreft de vering zou het kunnen zijn dat je liever luchtvering hebt maar dat moet je zelf bepalen.

Laat ik het zo zeggen: wij zijn er tevreden mee en hebben net deze maand de tweede ZEEKR opgehaald (geen lease). Money talks.
Ik rij een 001 Privilege sinds januari, ook dik tevreden nog steeds, vooral het rijgedrag ben ik zeer blij mee. Komend van een A6.
Wel een beetje teleurgesteld dat de updates zolang duren. Voor lange ritten is de massage stoel wel echt lekker! Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met de auto, 1 a 2 keer een bevroren scherm gehad dat ik kon oplossen met een reset. Sinds de laatste update nog niet voorgekomen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Over de trekhaak: Zeekr heeft me meermaals aangegeven dat de trekhaak als accessoire wordt gezien en niet mee gaat in de fiscale waarde. Is dat ook jullie ervaring?

Contactpersoon is onduidelijk als ik vraag dat dit betekent dat ze hem dan achteraf monteren, daarom de vraag.

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
ervh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:34:
Over de trekhaak: Zeekr heeft me meermaals aangegeven dat de trekhaak als accessoire wordt gezien en niet mee gaat in de fiscale waarde. Is dat ook jullie ervaring?

Contactpersoon is onduidelijk als ik vraag dat dit betekent dat ze hem dan achteraf monteren, daarom de vraag.
Bij mij af fabriek geleverd, maar als accessoire afgerekend. Dus er is geen bijtelling over gerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:49
Rokz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:00:
Waar er op Facebook werkt gezegd dat die 7GB aardig weinig is voor de auto aan internet krijg ik net een mail binnen die nog teleurwtellender is…

5GB per maand; wat vinden jullie ervan ?
Je schijnt bij te kunnen kopen, want is uiteraard veel te weinig data indien je bv die muziek apps gaat gebruiken. Je mist trouwens wat mij betreft helemaal niks als je dat “premium” verhaal laat zitten. Met carplay bv kan het meeste ook en die Zeekr chat bladibla kun je missen als kiespijn _/-\o_

Eigenlijk is het vrij genant dat men hier uberhaupt geld voor durft te vragen…. Nb ook voor de zogenaamd slimme navigatie incl laadstops. Dat werkt helaas vrij slecht bij Zeekr…. Mis je ook weinig tot niks aan als je het mij vraagt.

Laat gewoon gaan en wie weet is dat over paar jaar wel het geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
[...]

Bouwkwaliteit van de auto is prima in orde, rijgedrag comfortabel en zeekr niet sportief. Remmerij is matig bij hoge snelheden en de opties mbt elek regeneratief rijden zijn beperkt en niet lineair zoals bij de meeste chinezen trouwens. Als je wat vlotter gaat rijden grijpt elektronica zoals bv esp wat mij betreft ook te vroeg en te actief in. Gemiddelde bestuurder merkt hier denk ik niks van trouwens.

Software….. ik vind het nog steeds een drama en heb echt nog geen 1 dag zonder een issue kunnen rijden. Hier moet je echt tegen kunnen anders erger je je groen en geel. :X

Mijn advies zou zijn, neem geen auto die niet in Duitsland is te krijgen en indien het een 001 moet zijn wacht op het nieuwe model dat naar mijn inschatting eind vh jaar of in 2026 geleverd zal gaan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonaldDuck
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-09 21:16
Heb net een roadtrip van ruim 2 maanden door Zuid Europa achter de rug van ruim 7.000 km. Heb Tidal (HiRes) gespeeld via mijn telefoon (Carplay) en de Naviapp zonder satelietbeelden. Ik verbruikte minder dan 2.5Gb per maand.

Ik heb nul problemen gehad met de Privilege. Sterker, een heerlijk comfortabele reis achter de rug. Nergens moe uitgestapt. Was een heerlijke GT.

Geen laadstress gehad want de ZeekrApp heeft me voortreffelijk geholpen met de laadstops. Had Ionity en Tesla SUC opgegeven als voorkeurslaadpunten en daar hield de NaviApp keurig rekening mee. Heb in het begin nog ABRPgebruikt, maar die had geen meerwaarde. Heb dat abo inmiddels opgezegd.

Omdat ik op onbekende wegen reed daarnaast nog wel Apple Maps en Google Maps geprobeerd (als second opinion) maar het gekke was dat bij beide de GPS verbinden steeds rondom het eindpunt kwijt was, terwijl de NaviApp daar geen last van had. Ik dacht GPS is GPS, maar blijkbaar dus niet.

Google en Apple gaven dezelfde routes als de NaviApp.

Was eenTOPreis, mede dankzij de Zeekr!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 09:09
DonaldDuck schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:55:
Heb net een roadtrip van ruim 2 maanden door Zuid Europa achter de rug van ruim 7.000 km. Heb Tidal (HiRes) gespeeld via mijn telefoon (Carplay) en de Naviapp zonder satelietbeelden. Ik verbruikte minder dan 2.5Gb per maand.

Ik heb nul problemen gehad met de Privilege. Sterker, een heerlijk comfortabele reis achter de rug. Nergens moe uitgestapt. Was een heerlijke GT.

Geen laadstress gehad want de ZeekrApp heeft me voortreffelijk geholpen met de laadstops. Had Ionity en Tesla SUC opgegeven als voorkeurslaadpunten en daar hield de NaviApp keurig rekening mee. Heb in het begin nog ABRPgebruikt, maar die had geen meerwaarde. Heb dat abo inmiddels opgezegd.

Omdat ik op onbekende wegen reed daarnaast nog wel Apple Maps en Google Maps geprobeerd (als second opinion) maar het gekke was dat bij beide de GPS verbinden steeds rondom het eindpunt kwijt was, terwijl de NaviApp daar geen last van had. Ik dacht GPS is GPS, maar blijkbaar dus niet.

Heb je de nieuwe app gebruikt of degene die er bij aflevering bij zat?

Leuk om je ervaring te lezen!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
Ecological schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:24:
[...]

Heb je de nieuwe app gebruikt of degene die er bij aflevering bij zat?

Leuk om je ervaring te lezen!
De meest recente versie van de app.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:14
DonaldDuck schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:55:

Het verbaast me wel een beetje dat je de app zo goed vindt. Ik heb juist veel ABRP gebruikt, met name omdat je daarin op je gemak de route met laadpunten kunt uitstippelen.
Helaas kan de app dat niet.
Daarnaast vind ik de zoekfunctie in de app ronduit slecht. In Bilbao zocht ik het ionity laadstation. Hij gaf zelfs ionity in Zweden aan maar niet die in Bilbao. Campings zijn vaak niet te vinden of iig niet in de buurt. Gelukkig was google maps er dan.
Zelfs bij mijn huisadres levert hij me af in de straat om de hoek en geeft dan aan met stippellijn hoe ik thuis moet komen. Google levert me gewoon voor de deur af.
Verder kun je nauwelijks alternatieve routes kiezen, zoals de kortste of de snelste.
Kortom hoewel de kaart goed is mankeert er veel te veel en ik gebruik de zeekrapp bijna niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonaldDuck
krisje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:08:
[...]

Het verbaast me wel een beetje dat je de app zo goed vindt. Ik heb juist veel ABRP gebruikt, met name omdat je daarin op je gemak de route met laadpunten kunt uitstippelen.
Helaas kan de app dat niet.
Daarnaast vind ik de zoekfunctie in de app ronduit slecht. In Bilbao zocht ik het ionity laadstation. Hij gaf zelfs ionity in Zweden aan maar niet die in Bilbao. Campings zijn vaak niet te vinden of iig niet in de buurt. Gelukkig was google maps er dan.
Zelfs bij mijn huisadres levert hij me af in de straat om de hoek en geeft dan aan met stippellijn hoe ik thuis moet komen. Google levert me gewoon voor de deur af.
Verder kun je nauwelijks alternatieve routes kiezen, zoals de kortste of de snelste.
Kortom hoewel de kaart goed is mankeert er veel te veel en ik gebruik de zeekrapp bijna niet.
Ik heb steeds mijn volgende adres ingegeven of de naam van de B&B, appartement of hotel. Die vond ie steeds (campings weet ik niet) . De Naviapp gaf verschillende routes aan, ik koos degene die ik wilde. Ook tijdens de route worden bij grote snelwegsplitsingen alternatieve routes getoond (met de bijbehorende + of - tijd).

Vervolgens gaf de app aan waar ik kon laden onderweg. Dat werkte prima. Een half uur van te voren begon de accu automatisch voor te verwarmen of te koelen voor de juiste accutemperatuur.

En als ik toch eerder wilde stoppen voor een sanitaire stop en meteen wilde laden, kon ik - omdat ik heb ingesteld dat ik de parkeerplaatsen, tankstations en laadplekken direct langs mijn route getoond moeten worden - klikken op die laadplek rechtsboven in het navigatiescherm. Dan werd ik naar die laadplek geleid.

Die plekken worden overigens vanaf 20km van te voren getoond. Daar zou ik wel wat meer info willen zien (beschikbaarheid plekken wordt niet altijd getoond).

Ik werd steeds naar het adres geleid (en niet om de hoek; dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, bij geen enkel adres)

Ik ben met je eens dat er meer filtermogelijkheden moeten komen. En dat het handig is dat je de route op je telefoon kan voorbereiden. Ik verwacht dat dat nog wel komt, als de app de native routeplanner van Zeekr gaat vervangen.

Maar tijdens mijn route (die ook Bilbao aandeed) heeft de app mij zeer positief verbaasd.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Er is een nieuwe (top)versie van de 001 te configureren, de zogenaamde Sport Edition AWD. Standaard in kek oranje en met FR wielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLazyJuSh61aMqDzSYNarEPqJUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8nV2BQyCSbQ3s0XUXp4PuDPV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:50
Wutroe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:40:
Er is een nieuwe (top)versie van de 001 te configureren, de zogenaamde Sport Edition AWD. Standaard in kek oranje en met FR wielen.

[Afbeelding]
https://www.zeekr.eu/nl-nl/001/sportedition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:12
Is dit ook het nieuwe 2025 model of nog steeds obv het oude model uit 2023 dat in China al door 2 facelifts/upgrades van 2024 en 2025 is ingehaald?

https://www.yicaiglobal.c...ehicles%20in%20one%20year.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tes6vtOJf5n5FjuIoBf5u8PGSs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LnGamUA1H1lq4Ms9juCPH9WR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door TeslaNerd op 07-07-2025 15:56 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 18:20
TeslaNerd schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:53:
[...]

Is dit ook het nieuwe 2025 model of nog steeds obv het oude model uit 2023 dat in China al door 2 facelifts/upgrades van 2024 en 2025 is ingehaald?

https://www.yicaiglobal.c...ehicles%20in%20one%20year.
[Afbeelding]
Zo te zien nog gewoon oude model - kan je zien aan het driver scherm (hoekig, terwijl 2025 model dit afgerond is, en de bumpers). Ook geen 800v technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
Phyc schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:01:
[...]

Zo te zien nog gewoon oude model - kan je zien aan het driver scherm (hoekig, terwijl 2025 model dit afgerond is, en de bumpers). Ook geen 800v technologie.
Is al bekend wanneer de nieuwe versies naar Europa zullen komen?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirinium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 16:56
TeslaNerd schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:04:
[...]

Is al bekend wanneer de nieuwe versies naar Europa zullen komen?
Nee nog niet, maar in augustus hebben ze een even met aankondigingen dus wie weet..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
klikos schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Als je zoekt op tablet houder voor de Zeekr 001, vind je eigenlijk niets. Als je zoekt op Polestar 4 tablet houder, krijg je meer resultaten. Gelukkig zijn het dezelfde stoelen :)

ik heb deze gevonden, welke ik nog moet printen:

https://www.printables.co...lder-back-seat-polestar-4

Wat mij betreft de perfecte oplossing.
Ik heb afgelopen week dit ontwerp als basis genomen, en hem hier en daar wat aangepast om de ipads van mijn kids te kunnen monteren. Zie hier het resultaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-3R1mg2bn_BEjw0M3UdtDcLqNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZ93goJJP0UVCHbF61aNurh6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lno_thE0FDco44UyC1lMxPt9DQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scNBIeGoIlgXOapsTLxagkCM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZCaEtSvoX_UZbgNpfhT_zOpfyfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8wZgQbao5LUIyRlKXhJA2AoF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFlUWxeln_nnEvHUkdMp7AbeIDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uDU6XDmyPX3ukoMeranPdNcx.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de geintereseerden, kan ik de printfile delen, zodat je hem zelf kunt (laten) printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaamaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 22:59
Juny0985 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:40:
Net even eerste ritje gemaakt na de 1.3.1 update.

-Activeren van ACC/LCC gaat stuk sneller.
-Het reageert ook veel directer om het verkeer voor je. Wat voor mij meer vertrouwen geeft in het gebruik ervan.
-LCC bij lage snelheid (t/m 50km/h) werkt nu zooooveel beter, houd de midden van weg goed aan.
-Ookal stel ik de afstand tot de voorligger op z'n korts, houd het (voor mijn gevoel) teveel afstand. vergeleken met voor de update.
-De acceleratie in Comfort mode is nu ook wat directer, rijd iets sportiever nu vind ik. Ook de vering lijkt wat harder nu, weet niet of het tussen mijn oren zit of niet.
-de kwaliteit van de achteruit camera is minder geworden, maar reageert nu wel sneller voor mijn gevoel

Dat zijn de eerste paar zaken die zijn opgevallen, benieuwd wat jullie ervaring is met de nieuwe update.
Interessant om te lezen. Ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ACC/LCC: sinds de update houdt de auto zelfs op de kortste stand véél te veel afstand. In druk verkeer word ik nu regelmatig rechts ingehaald – echt onbruikbaar zo. Zeekr NL zegt dat ze er niks aan kunnen doen.

Heb bijna 60.000 km op de teller en vind dit verreweg de slechtste ACC-update tot nu toe. Wie herkent dit ook?
Stuur alsjeblieft feedback via de Zeekr app (menu Profiel > Bouwers Uw Feedback > Suggestie). Alleen dan komt het bij de ontwikkelaars terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
aaamaker schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Interessant om te lezen. Ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ACC/LCC: sinds de update houdt de auto zelfs op de kortste stand véél te veel afstand. In druk verkeer word ik nu regelmatig rechts ingehaald – echt onbruikbaar zo. Zeekr NL zegt dat ze er niks aan kunnen doen.

Heb bijna 60.000 km op de teller en vind dit verreweg de slechtste ACC-update tot nu toe. Wie herkent dit ook?
Stuur alsjeblieft feedback via de Zeekr app (menu Profiel > Bouwers Uw Feedback > Suggestie). Alleen dan komt het bij de ontwikkelaars terecht.
Ik denk dat het niet veel op gaat leveren. Wat Zeekr doet is zich aan de NL wet houden, ik merk het met mijn X ook dat de afstand wat is toegenomen maar niet significant.
Het gedrag van medeweggebruikers is een Nederlands probleem wat niet in software is op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
bigkevx2 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat het niet veel op gaat leveren. Wat Zeekr doet is zich aan de NL wet houden, ik merk het met mijn X ook dat de afstand wat is toegenomen maar niet significant.
Het gedrag van medeweggebruikers is een Nederlands probleem wat niet in software is op te lossen.
Bij de bnr autoshow is morgen (vrijdag) een NCAP medewerker te gast om te praten over deze irritante upgrades in de autosoftware. In de aankondiging zit een quote van deze gast die in een eerder interview heeft gezegd dat autofabrikanten de regels verkeerd hebben begrepen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nZruiAuyHpyTnQPAsjemDKHP7M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BxOSq6rJYbF6oYeGk22npc9J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNZ6lWyrM49n8P15NnyJKZHo3VA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PRs0XOcMJy5vmw9SzBVXHBkb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 18:20
bigkevx2 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
[...]

Ik reed vorige week in een nieuwe Volvo XC60, en daar was the ACC op de kortste afstand wel behoorlijk dicht op de bumper. Die heb ik naar 2 streepjes gezet ipv 1. Aangezien Volvo ook onder Geely valt, heeft in ieder geval één merk daar bedacht dat de afstand wel korter kan en compliant is met wet- en regelgeving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aaamaker
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 22:59
Toen ik de auto kreeg (dec 2023) vond ik de afstand al wat aan de ruime kant, maar na de ADAS-update begin 2024 werkte ACC/LCC zó goed dat ik het 95% van de tijd gebruikte op de snelweg.

Sinds 1.3.1 is dat totaal veranderd. Overdag gebruik ik het niet meer: bumperklevers, rechtsinhalers, vrachtwagens die me inhalen… De auto remt al af terwijl er nog makkelijk 5 auto's tussen passen. Super onrustig rijden. Alleen ’s avonds met leeg wegdek doe ik hem nog aan.

Zonde – dit was juist een van de sterkere en leuke punten van de 001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacarst
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 11-09 11:58

Jacarst

Zeekr 001 Privilege Grey

aaamaker schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:56:
[...]

Herken ik, heb dezelfde ervaring na laatste update (nu bijna 40.000 km gereden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PTFW
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-09 18:39
Front Collison Avoidance regelmatig checken en op kortste afstand zetten. Deze gaat automatisch weer naar langste afstand wanneer je "te lang afgeleid" bent .
Dit heeft geen invloed op de afstand naar wel op de reactie van de auto wanneer er iemand tussen schiet 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
PTFW schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:03:
Front Collison Avoidance regelmatig checken en op kortste afstand zetten. Deze gaat automatisch weer naar langste afstand wanneer je "te lang afgeleid" bent .
Dit heeft geen invloed op de afstand naar wel op de reactie van de auto wanneer er iemand tussen schiet 😉.
Ben hier geen fan van, een ongeluk zit in een klein hoekje en je baalt toch wel net als je net te laat die waarschuwing hebt gekregen. Dat is het mij niet waard.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:50
Lijkt nu toch wat meer beweging te komen in andere europese landen:
Zwitserland (juli), Denemarken (juni), Belgie (juni)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OBR9AX6goNx8fofpWwkdFVvR2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6zKeD1WfifPcUBQBPAiMfBRT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
Alex_N schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:45:
[...]

Heb een week geleden een mail gestuurd naar support met deze vraag. Nog geen antwoord.
Ondertussen ruim een maand verder. Twee keer mijn kenteken mogen doorgeven: in reactie daarop heeft Zeekr 1 keer gedreigd om me te laten opnemen. Ik krijg helaas nog steeds dagelijks dezelfde melding die zich niet laat resetten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__OTu78TbHH6uJMGbhSb3mbBGjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qQ11K5hx3gWBquhpZU7t070C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Smyi-Cct2p8WKT9cttsMFtmCkHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ricFaoZDu2oACN0TeOxtPXpx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-09 22:55
Op vakantie in Frankrijk staat er een Zeekr 001 met aangepast logo dus dat moet er wel bijna eentje van hier zijn 😉 Zal van de week eens langslopen.
Blijft geinig hoeveel aandacht de Zeekr nog steeds heeft in Frankrijk. Wat dat betreft jammer als Zeekr ook in Frankrijk gaat uitrollen haha

Ik heb dat online package van 99,- niet gedaan maar merk nu dat het toch wel annoying is om geen wifi in de auto te hebben. Waar je aan went wordt gewoonte zeg maar. Wie heeft het pakket hier wel aangeschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
Marshall schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:55:
Op vakantie in Frankrijk staat er een Zeekr 001 met aangepast logo dus dat moet er wel bijna eentje van hier zijn 😉 Zal van de week eens langslopen.
Blijft geinig hoeveel aandacht de Zeekr nog steeds heeft in Frankrijk. Wat dat betreft jammer als Zeekr ook in Frankrijk gaat uitrollen haha

Ik heb dat online package van 99,- niet gedaan maar merk nu dat het toch wel annoying is om geen wifi in de auto te hebben. Waar je aan went wordt gewoonte zeg maar. Wie heeft het pakket hier wel aangeschaft?
Niet alleen in Frankrijk :)
Met mijn Zeekr X lach ik me iedere parkeer actie weer suf met Sentry Mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Ik krijg binnenkort een Zeekr001 AWD Performance (2024) uit de leasepool omdat mijn huidige Kia wat problemen heeft.

Nu ben ik wat reviews gaan lezen alleen schrik ik toch wel over de kwaliteit van het infotainment systeem. Is het daadwerkelijk zo traag en inconsistent als de videos mij doen geloven? Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb het forum doorgelezen maar er staan hier posts van jaren oud, en mogelijk zijn er al updates geweest die e.e.a. verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Posts van jaren oud? De 001 is nog maar 1,5 jaar op de markt.

Lees vooral de posts van de afgelopen maanden eens door, ook daar gaat het nog regelmatig over het infotainment. De meningen verschillen nogal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-09 08:46
Bert2000 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:37:
Ik krijg binnenkort een Zeekr001 AWD Performance (2024) uit de leasepool omdat mijn huidige Kia wat problemen heeft.

Nu ben ik wat reviews gaan lezen alleen schrik ik toch wel over de kwaliteit van het infotainment systeem. Is het daadwerkelijk zo traag en inconsistent als de videos mij doen geloven? Wat is jullie ervaring hiermee?

Ik heb het forum doorgelezen maar er staan hier posts van jaren oud, en mogelijk zijn er al updates geweest die e.e.a. verbeterd hebben.
Bert,
Lekker genieten van Performance.
Geen zorgen over infotainmentsysteem.
Je rijdt immers een auto en geen jukebox😎
In vergelijking met de autoprestaties is elk infotainment systeem traag te noemen😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Je komt van een Kia af, ik heb ook een Kia Niro en Kia Sportage met zeer veel plezier gereden, maar het rijplezier is wel een magnitude anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
klikos schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb afgelopen week dit ontwerp als basis genomen, en hem hier en daar wat aangepast om de ipads van mijn kids te kunnen monteren. Zie hier het resultaat!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de geintereseerden, kan ik de printfile delen, zodat je hem zelf kunt (laten) printen.
Ik heb er inmiddels ook 1 geprint a.d.h.v. je printfile (waarvoor bedankt)! Voor onze kinderen zitten de schermpjes wat laag (buikhoogte) als we ze op de manier ophangen zoals jij het laat zien. Nog even kijken wat we er mee doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
Wutroe schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:20:
[...]

Ik heb er inmiddels ook 1 geprint a.d.h.v. je printfile (waarvoor bedankt)! Voor onze kinderen zitten de schermpjes wat laag (buikhoogte) als we ze op de manier ophangen zoals jij het laat zien. Nog even kijken wat we er mee doen dus.
Ah, dat is jammer. Het is ontwerp is open source, dus mocht je hem willen aanpassen aan je eigen wensen, let me know..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
klikos schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 07:23:
[...]

Ah, dat is jammer. Het is ontwerp is open source, dus mocht je hem willen aanpassen aan je eigen wensen, let me know..
Hebben jouw kinderen dat niet? Het formaat van de tablet verschilt zo te zien niet zoveel van elkaar en wij hebben dezelfde hoezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Alex_N schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:58:
[...]

Ondertussen ruim een maand verder. Twee keer mijn kenteken mogen doorgeven: in reactie daarop heeft Zeekr 1 keer gedreigd om me te laten opnemen. Ik krijg helaas nog steeds dagelijks dezelfde melding die zich niet laat resetten. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Update: gebeld door Zeekr. Alleen Zeekr service center(s) kunnen deze melding helaas verwijderen. Ik rijd in augustus dus even bij Huis Ter Heide langs - kunnen ze meteen even kijken waarom mijn Spotify niet werkt (4G lijkt problematisch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 13:01
Tirinium schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:02:
[...]

Nee nog niet, maar in augustus hebben ze een even met aankondigingen dus wie weet..
Waar kan ik informatie vinden over dat event? Zou wel eens de 7GT aankondiging kunnen zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:47
De nieuwe Belgen van de Zeekr sport vind ik wel echt heeel dik…

Ondertussen gevonden vanuit Chinese leverancier.

Kan dit problemen opleveren als ik die zo bestel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4ooh9uTlCyMno992TAjsKTkENw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dFoE9VqKKvTGWOkGvAYHhjeL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Mooi prijsje! Voor 22 inch? Niet dat ze 17 inch opsturen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:47
Voor me eigen bedrijf doe ik veel met Chinese leveranciers.
Komen nog wel wat kosten bij. Denk intotaal 1000 euro incl verzending…

Vind t t bijna wel waard haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Rokz schreef op zondag 20 juli 2025 @ 10:45:
De nieuwe Belgen van de Zeekr sport vind ik wel echt heeel dik…

Ondertussen gevonden vanuit Chinese leverancier.

Kan dit problemen opleveren als ik die zo bestel?

[Afbeelding]
Als je zeker bent dat dit de originele wielen zijn en niet een of andere goedkope namaak zou je het kunnen overwegen. Maar ik zou zeker met wielen niet veel risico willen lopen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
Wutroe schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Hebben jouw kinderen dat niet? Het formaat van de tablet verschilt zo te zien niet zoveel van elkaar en wij hebben dezelfde hoezen.
Nu een paar ritjes getest, en ik hoor ze er niet over klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Ik heb nu mijn Zeekr 001 binnen die ik uit de leasepool heb ontvangen, en gelijk de app geinstalleerd.

Na in te loggen op de app, en het gebruiken van de QR code, valt het mij op dat ik nergens in de app de voertuig infromatie zie. Als ik op Voertuig druk is het enige dat ik zie Book Test Drive.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02Pxbfk34NCfo8ccFgTS6ibAo7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lUoqrZHulSAuEODEkZytpFn.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Inmiddels contact opgenomen met Support, even kijken of ze het voertuig kunnen overzetten van oude naar nieuwe eigenaar.
Edit2: Support heeft het voertuig overgezet. Doen ze blijkbaar na een simpel emailtje.

[ Voor 13% gewijzigd door Bert2000 op 21-07-2025 15:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GJLezer
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-08 17:59
Gisteren met (ruim) 200kW kunnen laden in Frankrijk. Was een 300KW lader. Er stonden er vier en ik was de enige die aan het laden was. Daarnaast waren er nog 12 150KW laders waarvan er twee in gebruik waren. Normaal gebruik ik WAZE als navi, maar was positief verrast door de Zeekr Navigation App (niet de native app die op je home screen staat). Deze heeft steeds voor mij laadstops ingepland waar er meerdere plekken waren. Eén keer was ik eigenwijs en wilde niet tot de 9% doorrijden en stopte ik eentje eerder.... alles vol. Toch maar doorgereden en het klopte precies met het aantal beschikbare laders. Zelf kun je makkelijk een andere lader toevoegen aan de rit en vind je ook meer info over voorzieningen, dan kun je de door Zeekr geplande makkelijk verwijderen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuQ9SfIyknfu12T9lUErkNnIsvE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZepFzDMUd7Oihi3v564iCzKn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOswe3yjsUGZuGD2PuJDEjFZmIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nRs56E6weTBdG0H6G7INkka.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
GJLezer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 22:17:
Gisteren met (ruim) 200kW kunnen laden in Frankrijk. Was een 300KW lader. Er stonden er vier en ik was de enige die aan het laden was. Daarnaast waren er nog 12 150KW laders waarvan er twee in gebruik waren. Normaal gebruik ik WAZE als navi, maar was positief verrast door de Zeekr Navigation App (niet de native app die op je home screen staat). Deze heeft steeds voor mij laadstops ingepland waar er meerdere plekken waren. Eén keer was ik eigenwijs en wilde niet tot de 9% doorrijden en stopte ik eentje eerder.... alles vol. Toch maar doorgereden en het klopte precies met het aantal beschikbare laders. Zelf kun je makkelijk een andere lader toevoegen aan de rit en vind je ook meer info over voorzieningen, dan kun je de door Zeekr geplande makkelijk verwijderen. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedoel je de nieuwe app die ze hebben gemaakt en op de App Store staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJLezer
Ja inderdaad in hun app store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Thanks! Ook voor je verhaal, was super leuk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Voor alle super enthousiaste mensen hier die de ADAS systemen vh Zeekr clubje zo prettig vinden…..

https://carnewschina.com/...rd-scenarios-216-crashes/

Kortom, super onveilig ook nog eens en als je de video ziet die er is gemaakt schrik je helemaal. Blijft gewoon hopeloos het software verhaal bij Zeekr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bigkevx2
spidertje schreef op zondag 27 juli 2025 @ 07:42:
Voor alle super enthousiaste mensen hier die de ADAS systemen vh Zeekr clubje zo prettig vinden…..

https://carnewschina.com/...rd-scenarios-216-crashes/

Kortom, super onveilig ook nog eens en als je de video ziet die er is gemaakt schrik je helemaal. Blijft gewoon hopeloos het software verhaal bij Zeekr.
Je blijft als mens met de huidige systemen gewoon eindverantwoordelijk. Ik snap de heisa dus niet helemaal.
En wie van ons gaat netjes om dat varken heen zonder tegen een boom aan te butsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:46
Volgens mij ziet LIDAR/Radat ook door precies de materialen die ze hier gebruiken (i.i.g. anders dan vloeistoffen/botten in een lichaam). Vanuit China had ik wel verwacht dat ze een varken/zwijn uit de slacht hadden gebruikt :+

Ookal is de test iets simpeler en lager in snelheid, hier stopt hij wel:
https://news.euroncap.com...8e-4e09-ab86-a28f22595e87
(vanaf 01:30)

En hier een Chinese versie van NCAP (D-Safety) die een stuk dieper op de materie ingaat (en heel anders scoort dan EURONCAP)
YouTube: Zeekr 001 Crash Against Truck! Which One Takes the Hits?

[ Voor 103% gewijzigd door Source90 op 28-07-2025 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:05
Ik ben momenteel aantal opties aan het overwegen voor mijn volgende leaseauto. Naast de nieuwe Xpeng G6 staat ook de Zeekr 001 op het lijstje vanwege de redelijk voordelige catalogusprijs (business edition) en leasetarief. Ik vind het een prachtige auto maar heb een aantal twijfels rondom laadsnelheid (max 200kw?), 400v en software die niet altijd even goed lijkt te werken en niet geupdate wordt als ik het forum teruglees? Hoor graag wat jullie al met al van de auto vinden en of jullie nu opnieuw zouden instappen. Waarom wel/niet? Is de business editie anno 2025 nog een aantrekkelijke deal? Ik heb een gezin met 2 kleine kinderen dus genoeg (laad)ruimte is belangrijk. Benieuwd naar alle meningen!

[ Voor 6% gewijzigd door Pollux89 op 29-07-2025 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Kijk even een paar posts terug. Begin juli werd een vergelijkbare vraag gesteld en daar vind je je antwoorden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJLezer
Pollux89 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:34:
Ik ben momenteel aantal opties aan het overwegen voor mijn volgende leaseauto. Naast de nieuwe Xpeng G6 staat ook de Zeekr 001 op het lijstje vanwege de redelijk voordelige catalogusprijs (business edition) en leasetarief. Ik vind het een prachtige auto maar heb een aantal twijfels rondom laadsnelheid (max 200kw?), 400v en software die niet altijd even goed lijkt te werken en niet geupdate wordt als ik het forum teruglees? Hoor graag wat jullie al met al van de auto vinden en of jullie nu opnieuw zouden instappen. Waarom wel/niet? Is de business editie anno 2025 nog een aantrekkelijke deal? Ik heb een gezin met 2 kleine kinderen dus genoeg (laad)ruimte is belangrijk. Benieuwd naar alle meningen!
Zie bericht van 23 juli over laadsnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 16:02
Meer mensen gedoe met de premium connected services?
Toen ik bestelde kwam de actie voorwaarde niet terug in factuur (https://www.datocms-asset...s-enhanced-english.pdf?dl) en nu zijn mijn premium connected services afgesloten en zegt Zeekr dat ik daar geen recht op heb… terwijl ik het meteen heb aangegeven.
Lekkere service, de aankoop is binnen de datum van de actie, dus ik snap niet helemaal waarom ze zo moeilijk lopen te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47
Pollux89 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:34:
Ik heb mijn Zeekr Privilege nu ruim anderhalf jaar en kan nog steeds blij worden als ik instap. Ik laad voornamelijk thuis maar als ik eens een langere tocht maak dan is laadsnelheid nooit een probleem. De Zeekr moet je niet voor de software nemen. De ontwikkeling daarvan blijft achter bij de verwachtingen (en beloftes). Het werkt, maar daar is het wel mee gezegd. Dus verwacht geen regelmatige updates maar kijk of de software zoals je die tijdens de proefrit ervaart aan je verwachtingen voldoet.

Ik zou in ieder geval weer voor de Zeekr kiezen want het is een heerlijke auto!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 18:20
RuudBurger schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:18:
Meer mensen gedoe met de premium connected services?
Toen ik bestelde kwam de actie voorwaarde niet terug in factuur (https://www.datocms-asset...s-enhanced-english.pdf?dl) en nu zijn mijn premium connected services afgesloten en zegt Zeekr dat ik daar geen recht op heb… terwijl ik het meteen heb aangegeven.
Lekkere service, de aankoop is binnen de datum van de actie, dus ik snap niet helemaal waarom ze zo moeilijk lopen te doen.
Ja, ik heb dezelfde ervaring. Binnen 10 maanden is premium connected gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Ron G schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:14:
[...]

Ja, ik heb dezelfde ervaring. Binnen 10 maanden is premium connected gestopt.
Zijn de validatie stappen met de provider wel doorlopen waar je mails over ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:05
Andere vraag, hoe is het geregeld qua beschikbare internet bundel in de auto? Ik lees ook mee in het Zeekr 7x topic en daar krijg je 7GB per maand en daar moet je het mee doen. Hoe is dit bij de 001 geregeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Pollux89 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:11:
Andere vraag, hoe is het geregeld qua beschikbare internet bundel in de auto? Ik lees ook mee in het Zeekr 7x topic en daar krijg je 7GB per maand en daar moet je het mee doen. Hoe is dit bij de 001 geregeld?
Hetzelfde: 7GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
bigkevx2 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:17:
[...]

Zijn de validatie stappen met de provider wel doorlopen waar je mails over ontvangen hebt?
Ja. Vehicle entertainment is gecertificeerd, wordt aangegeven in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Werkt het bekijken van youtube al tijdens laden via een normale manier? Staat namelijk wel in de beschrijving van de premium! Ik vind het erg duur helemaal als je het vergelijkt met providers.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-08 23:33
Sinds een maand ben ik eigenaar van een (occasion) Zeekr 001 Privilege, maar ik moet zeggen dat het een onstuimige maand is geweest.

Zo laat de laklaag op het achterste gedeelte van het dak los, achter het Panoramadak. Deurrubbers van de achterportieren laten gewoon los, de dubbelzijdige tape plakt niet meer. En sinds dit weekend gaat het alarm willekeurig af in de avond en vroege ochtend…

Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Want ik vind het wel slechte zaken voor zo’n dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 23:07
AkaiS schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 05:05:
Sinds een maand ben ik eigenaar van een (occasion) Zeekr 001 Privilege, maar ik moet zeggen dat het een onstuimige maand is geweest.

Zo laat de laklaag op het achterste gedeelte van het dak los, achter het Panoramadak. Deurrubbers van de achterportieren laten gewoon los, de dubbelzijdige tape plakt niet meer. En sinds dit weekend gaat het alarm willekeurig af in de avond en vroege ochtend…

Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Want ik vind het wel slechte zaken voor zo’n dure auto.
Wat betreft de lak loslating en deurrubbers kan ik niks over zeggen.
Afspraak maken in Zeist (service afspraak) neem aan dat er nog garantie op zit?

Wat betreft alarm, is het het 'interieur alarm' of het echte alarm (geluid gaat af, lichten en toeter + melding in de app als het goed is). Met interieur alarm bedoel ik alleen alarm geluid die af gaat en meer niet.

Van het interieur alarm heb ik wel last van gehad:
- update naar de laatste OS versie (indien dit nog niet gedaan is)
"Nieuwe, minder gevoelige instelling voor de Interior Movement Sensor beperkt vals alarm van de sirene (bv. door insecten)." bij versie 1.3.1
- Ik ben hier zelf voor naar Zeist gegaan voor dit probleem en ze hebben toen bij mij bepaalde modules geüpdatet (zeggen ze) omdat die nog op een oude firmware in de betreffende modules zat.
- Controleer of er geen vlieg of ander insect in de auto zit, zeker voor versie 1.3.1

Sindsdien heb ik het nog 1x horen af gaan (in plaats van meermaals bij regen en dat was zeker mijn auto). Echter bij mij in de straat heeft er nog iemand dezelfde auto dus kan ook zijn auto geweest zijn.

Maar lijkt er op dat het probleem bij mij nu is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert2000
Inmiddels 2 weken kunnen rijden in de Zeekr 001 Performance, en hier toch wat observaties. Hier vergelijk ik met mijn ervaring met de KIA Niro en Tesla model 3 dual motor.

Rijmodi: De Zeekr001 is zeer snel, al is het lastig om de juiste rijmodus te vinden. De Comfort en Eco modus zijn nogal traag, en hebben een "vertraging" op het gaspedaal, waar de Sport modus juist weer veel te gevoelig is. Tesla doet dit veel beter. KIA is hier ook slecht in. De Tesla model 3 dual motor voelt trouwens sneller aan dan de Zeekr, waarschijnlijk omdat hij veel lichter is.

Vering: De Zeekr001 Performance, heeft de slechtste vering die ik in tijden heb meegemaakt in een auto. Het voelt alsof je een schip aan het besturen bent. De auto gaat zeer oncomfortabel over hobbels en drempels. De Tesla model 3 is hier veel beter in, veel strakker afgeveerd, de KIA doet dit ook stukken beter, al is de Tesla de betere van de 3.

Rijhulpsystemen: De Zeekr001 rijhulpsystemen zijn minder dan zowel de Tesla als de KIA. Vooral de besturing van de instellingen is nogal irritant. En lane keeping werkt erg aggresief. Tesla en KIA zijn hier veel subtieler in.

Infotainment: De audio installatie in de Perfromance versie is werkelijk om te huilen. De KIA en Tesla hebben een veel betere set speakers. Zelfs terwijl de KIA geen subwoofer had.

Unlocken van de wagen werkt erg onstuiming, het duurt vaak een tijdje voor de token verbinding maakt met de auto, iets waar KIA en Tesla nagenoeg instant zijn. Heb al meerdere keren gehad dat de wagen niet automatisch vergrendelde toen ik wegliep.

De App: De App ervaring is ook minder dan Tesla en KIA.

Parkeerervaring: De Zeekr001 heeft veruit de meeste camera's die je helpen met parkeren, erg fijn.

Service: Helaas zijn er maar weinig dealers in Nederland die aan je Zeekr kunnen sleutelen, mijn Zeekr heeft problemen en ik moet hem in September naar Zeist brengen.

Waar de Zeekr het mee wint is het mooiere exterieur, de grotere ruimte in het interieur, en styling van het interieur.

[ Voor 4% gewijzigd door Bert2000 op 06-08-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Donis
  • Laatst online: 12-09 10:20
Vandaag is mijn nieuwe lichtblauwe 001 met travel pack in Zeist afgeleverd en vanaf eind volgende maand rijden we dan ook elektrisch!
Nu maar eens oriënteren op laadpassen. Mijn buurman heeft er een hele set (Tesla, Shell, Eneco en nog iets), al dan niet met abbo.
Ik ga niet heel vaak in NL openbaar laden en als we wel openbaar gaan laden zal het in meestal in Duitsland, Frankrijk of Scandinavië zijn en dan bij voorkeur snelladen.
Hebben jullie mede-Zeekrs tips aan een EV newbie met welke pas(sen) je de beste laadervaring hebt (laadtarieven en geschiktheid)?
En heeft iemand ervaring met Zeekr Charge?

[ Voor 3% gewijzigd door A.Donis op 06-08-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-08 16:06
Bert2000 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:21:
Inmiddels 2 weken kunnen rijden in de Zeekr 001 Performance, en hier toch wat observaties. Hier vergelijk ik met mijn ervaring met de KIA Niro en Tesla model 3 dual motor.

Rijmodi: De Zeekr001 is zeer snel, al is het lastig om de juiste rijmodus te vinden. De Comfort en Eco modus zijn nogal traag, en hebben een "vertraging" op het gaspedaal, waar de Sport modus juist weer veel te gevoelig is. Tesla doet dit veel beter. KIA is hier ook slecht in. De Tesla model 3 dual motor voelt trouwens sneller aan dan de Zeekr, waarschijnlijk omdat hij veel lichter is.

Vering: De Zeekr001 Performance, heeft de slechtste vering die ik in tijden heb meegemaakt in een auto. Het voelt alsof je een schip aan het besturen bent. De auto gaat zeer oncomfortabel over hobbels en drempels. De Tesla model 3 is hier veel beter in, veel strakker afgeveerd, de KIA doet dit ook stukken beter, al is de Tesla de betere van de 3.

Rijhulpsystemen: De Zeekr001 rijhulpsystemen zijn minder dan zowel de Tesla als de KIA. Vooral de besturing van de instellingen is nogal irritant. En lane keeping werkt erg aggresief. Tesla en KIA zijn hier veel subtieler in.

Infotainment: De audio installatie in de Perfromance versie is werkelijk om te huilen. De KIA en Tesla hebben een veel betere set speakers. Zelfs terwijl de KIA geen subwoofer had.

Unlocken van de wagen werkt erg onstuiming, het duurt vaak een tijdje voor de token verbinding maakt met de auto, iets waar KIA en Tesla nagenoeg instant zijn. Heb al meerdere keren gehad dat de wagen niet automatisch vergrendelde toen ik wegliep.

Parkeerervaring: De Zeekr001 heeft veruit de meeste camera's die je helpen met parkeren, erg fijn.

Service: Helaas zijn er maar weinig dealers in Nederland die aan je Zeekr kunnen sleutelen, mijn Zeekr heeft problemen en ik moet hem in September naar Zeist brengen.

Waar de Zeekr het mee wint is het mooiere exterieur, de grotere ruimte in het interieur, en styling van het interieur.
Op welke versie van de software staat je auto? Ik kom ook van een Tesla Model 3 DM en herken erg weinig in wat je zegt om eerlijk te zijn... overigens rijd ik wel de Privilege versie van de 001. Zal dat zoveel verschillen? Heeft natuurlijk wel luchtvering en een ander audiosysteem. Maar ik onderken ook geen problemen met het 'unlocken' van de auto t.o.v. de Tesla of de verschillende rijmodi. De 001 voelt absoluut sneller :-) Wat betreft de rijhulpsystemen heb je absoluut gelijk. Dat was daar naar mijn mening echt wel next level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39
A.Donis schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:42:
Nu maar eens oriënteren op laadpassen. Mijn buurman heeft er een hele set (Tesla, Shell, Eneco en nog iets), al dan niet met abbo.
Ik ga niet heel vaak in NL openbaar laden en als we wel openbaar gaan laden zal het in meestal in Duitsland, Frankrijk of Scandinavië zijn en dan bij voorkeur snelladen.
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aend
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-08 12:40
A.Donis schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 13:42:
Vandaag is mijn nieuwe lichtblauwe 001 met travel pack in Zeist afgeleverd en vanaf eind volgende maand rijden we dan ook elektrisch!
Hebben jullie mede-Zeekrs tips aan een EV newbie met welke pas(sen) je de beste laadervaring hebt (laadtarieven en geschiktheid)?
Hoi, wij zijn nu onderweg met onze 001 met een rondrit door Frankrijk , Spanje en Zwitserland, tot nu toe kan ik overal laden met mijn Eneco pas, maar maken ook gebruik van Tesla via de Tesla app. Zou aanraden om te laden bij Fastned, die hebben de hoogste KW, veel Franse aanbieders (voor zover bij mij bekend) bieden aan tot 150KW maar daar kom je veelal niet aan. Tot nu toe de Zeekr Charge nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Klopt wat je zegt.

De Kia en de Tesla waar je naar verwijst zijn (te) hard afgeveerd, hoewel het feitelijk eerder de demping is dan de vering bij bv Tesla.

Bij de Zeekr is dat vanwege het gewicht nog een groter issue, vanaf zeg zon 2200kg is het weinig fabrikanten gegeven om dat zonder luchtvering goed afgeveerd/gedempt te krijgen. Kost namelijk heel veel ontwikkel tijd, dus prijzig, en dan kiest men liever voor simpelere oplossing door te kiezen voor hard of harder dan hard :-)

Duitse fabrikanten lukt dat stukken beter, omdat men er tijd en geld insteekt. Kwestie van kiezen, en ik zou ook altijd de luchtvering aanraden eerlijk gezegd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaiS
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-08 23:33
Tweakiers schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:18:
[...]

Wat betreft de lak loslating en deurrubbers kan ik niks over zeggen.
Afspraak maken in Zeist (service afspraak) neem aan dat er nog garantie op zit?

Wat betreft alarm, is het het 'interieur alarm' of het echte alarm (geluid gaat af, lichten en toeter + melding in de app als het goed is). Met interieur alarm bedoel ik alleen alarm geluid die af gaat en meer niet.

Van het interieur alarm heb ik wel last van gehad:
- update naar de laatste OS versie (indien dit nog niet gedaan is)
"Nieuwe, minder gevoelige instelling voor de Interior Movement Sensor beperkt vals alarm van de sirene (bv. door insecten)." bij versie 1.3.1
- Ik ben hier zelf voor naar Zeist gegaan voor dit probleem en ze hebben toen bij mij bepaalde modules geüpdatet (zeggen ze) omdat die nog op een oude firmware in de betreffende modules zat.
- Controleer of er geen vlieg of ander insect in de auto zit, zeker voor versie 1.3.1

Sindsdien heb ik het nog 1x horen af gaan (in plaats van meermaals bij regen en dat was zeker mijn auto). Echter bij mij in de straat heeft er nog iemand dezelfde auto dus kan ook zijn auto geweest zijn.

Maar lijkt er op dat het probleem bij mij nu is opgelost.
Heb een afspraak staan bij een schadehersteller. Dat ging nog niet gemakkelijk aangezien de beste man van het Service center van mening was dat er maar een jaar garantie zat op lak en corrosie. Afijn, na wat gesteggel wel nu onder garantie reparatie afspraak staan, ook voor de rubbers.

Wat alarm betreft, ik weet niet precies welk alarm, maar ik heb het idee dat het te maken heeft met de regen en onweer van dat weekend. Daarna niet weer gehad.

Daarna nog wel ondervonden dat de aliexpress metalen ventieldopjes van de vorige eigenaar een slechte keuze zijn. Net twee nieuwe ventielen moeten kopen omdat de dopjes zaten vast’geroest’.

Ik hoop vooral dat het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Inmiddels heeft Zeekr weer een update aangekondigd voor de 001, X, 7X en (00)7.

voor de 001 betekent dat:

The updated Zeekr 001 will be equipped with Nvidia's Thor-U chip and will use a 900-volt high-voltage system, with minor adjustments to interior and exterior details.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
Ron G schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:20:
[...]

Ja. Vehicle entertainment is gecertificeerd, wordt aangegeven in de app.
Mail gestuurd naar Zeekr service en ruim een week later bevestiging van Vodafone dat ik mijn gegevens gewijzigd zou hebben (wat ik zelf iig niet heb gedaan). Meteen daarna nog een mail van Vodafone waar in staat: We willen u laten weten dat uw bundel voor Internet in the Car nu is gestart.
Het werkt nu weer maar onduidelijk voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 13:39

S60

Dan hoop ik voor je dat je nog in de fase zit van een proefrit of proeftijd en bij zoveel ontevredenheid zou ik de auto snel terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Donis
  • Laatst online: 12-09 10:20
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
A.Donis schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:35:
Bump

Zeekr charge heb ik een paar keer gebruikt maar vond ik duur. Net terug van 1200km Frankrijk. Alleen bij Tesla geladen en dan als het kon de nieuwere (250kW). Doorgereden tot 10-15% lading. Gemiddelde laadsnelheden van tussen de 144 en122 kWh met een start van bijna 200. Bij een 150kW lader was dat 60kWh gemiddeld. Geen andere geprobeerd. De superchargers zaten altijd naast een hotel oid zodat je altijd even een kop koffie kon drinken.

[ Voor 9% gewijzigd door ronaldvs op 11-08-2025 20:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
A.Donis schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:35:
Bump

Vorig jaar in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gebruikt. Werkte prima. Maar verzamelfactuur voor declaraties was volgens mij niet mogelijk. Erg irritant, heb elke laadactie los moeten downloaden. In combi met app wel handig, want als de laadpaal op de app wordt weergegeven, werkt de pas.

Deze zomer kreeg ik de pas niet aan de praat. Heb in buitenland meerdere passen bij me. Overgestapt op een ander (ANWB), die standaard verzamelfacturen nastuurt. Naar Spanje geweest, ruim 3.500 km gereden. Van Tesla, tot ionity of de lokale laadpaal, bijna overal gelukt. Maar bij 1 a 2 laadpalen op een andere pas terug moeten vallen.

[ Voor 20% gewijzigd door RobB_W op 11-08-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-09 20:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ-lcJFwd_SpB82MlFeILvVFTfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbFTmWjl2fPe8bc00I6ivP26.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand waarom ik de afgelopen week steeds deze melding krijg, het is heel vervelend dat dit steeds niet/beperkt werkt ....

In het verleden heb ik het heel incidenteel eens gehad, maar nu al een week elke dag ......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha Supreme
  • Laatst online: 10-09 15:11
JohnPS2 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:03:
[Afbeelding]

Weet iemand waarom ik de afgelopen week steeds deze melding krijg, het is heel vervelend dat dit steeds niet/beperkt werkt ....

In het verleden heb ik het heel incidenteel eens gehad, maar nu al een week elke dag ......
Waarschijnlijk omdat je de auto tot 100% oplaadt.
Zodra de accu wat lager is werkt het wel.

Is sowieso niet aan te raden standaard tot 100% op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Alpha Supreme schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:05:
[...]

Waarschijnlijk omdat je de auto tot 100% oplaadt.
Zodra de accu wat lager is werkt het wel.

Is sowieso niet aan te raden standaard tot 100% op te laden.
Dat klopt helemaal, als de accu (bijna) volledig is opgeladen dan kan de accu niet meer energie opslaan. Als je een stukje rijdt dan zul je zien dat de melding vanzelf weggaat. Ik laad standaard tot 90% en alleen tot 100% als ik het echt nodig heb.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-09 20:05
Bedankt voor de snelle reactie....

Klopt dan idd, door verdere afstanden afgelopen week, staat hij nog steeds op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
jeehaa schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:40:

The updated Zeekr 001 will be equipped with Nvidia's Thor-U chip and will use a 900-volt high-voltage system, with minor adjustments to interior and exterior details.
Ik krijg mijn 001 op 29 december geleverd. Ik hoop dat ze dan al de nieuwe versie uitleveren (met benoemde upgrades).

Ben benieuwd.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
jeehaa schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:40:

Wordt dat de update vergelijkbaar met de 2024 of de 2025 versie van de 001 zoals die in China wordt verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
JohnPS2 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:50:
Bedankt voor de snelle reactie....

Klopt dan idd, door verdere afstanden afgelopen week, staat hij nog steeds op 100%
Yes, ik heb 4 metken/type electrische auto’s gereden. Deze melding kreeg ik bij elke auto bij laden tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
BMWs, Tesla’s, brandstofkosten : allemaal behoorlijk off-topic dus verdwenen. Graag weer ontopic verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
TeslaNerd schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:15:
[...]

Wordt dat de update vergelijkbaar met de 2024 of de 2025 versie van de 001 zoals die in China wordt verkocht?
Ik krijg vooralsnog terug van Zeekr Nederland / Europa dat dit waarschijnlijk alleen in China uitgerold wordt. Over uitrol in Europe is hierover nog niets bekend.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeJohn
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:40
Ik ben benieuwd of er meer 001 rijders zijn die tegen hetzelfde softwareprobleem aanlopen als mijn vrouw. En of er iemand een oplossing heeft.

Als ik rij komt mijn software ervaring overeen met hetgeen ik op dit forum lees. Kan beter, maar in het algemeen is er prima mee te leven.

Als mijn vrouw in de auto rijdt ervaart ze bovengemiddeld veel problemen. Vandaag reedt ze op de snelweg circa 2 minuten met twee zwarte schermen. Vaker gebeurt het dat alleen het hoofdscherm op zwart gaat. Verder werkt de volumeknop zeer regelmatig niet. Het scherm reageert vaak traag. Tijdens meer dan de helft van de ritten ervaart ze één of meer van deze problemen.

Ik heb afgelopen weken enkele keren als passagier naast haar gezeten en ben toen eerlijk gezegd pas gaan geloven dat ze niet overdrijft.

We rijden op hetzelfde rijdersprofiel. Het enige verschil is dat ik een iPhone koppel en mijn vrouw een Samsung android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron G
En ze leunt met haar rechterarm op de middenconsole waarbij haar hand op de volumeknop rust tijdens het rijden 😅

• RobB_W
Ik heb deze problemen niet en nooit gehad. Al bij Zeekr langsgeweest?

• ronaldvs
HardeJohn schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:36:
Ik ben benieuwd of er meer 001 rijders zijn die tegen hetzelfde softwareprobleem aanlopen als mijn vrouw. En of er iemand een oplossing heeft.

Als ik rij komt mijn software ervaring overeen met hetgeen ik op dit forum lees. Kan beter, maar in het algemeen is er prima mee te leven.

Als mijn vrouw in de auto rijdt ervaart ze bovengemiddeld veel problemen. Vandaag reedt ze op de snelweg circa 2 minuten met twee zwarte schermen. Vaker gebeurt het dat alleen het hoofdscherm op zwart gaat. Verder werkt de volumeknop zeer regelmatig niet. Het scherm reageert vaak traag. Tijdens meer dan de helft van de ritten ervaart ze één of meer van deze problemen.

Ik heb afgelopen weken enkele keren als passagier naast haar gezeten en ben toen eerlijk gezegd pas gaan geloven dat ze niet overdrijft.

We rijden op hetzelfde rijdersprofiel. Het enige verschil is dat ik een iPhone koppel en mijn vrouw een Samsung android telefoon.
Ik heb net bijna 1200km gereden waarbij we onder hetzelfde profiel afwisselend van een Iphone en van een android toestel gebruik hebben gemaakt. Geen problemen gehad. Heb je al eens geprobeerd om de Samsung te ontkoppelen en dan weer opnieuw aan te melden?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimpie-33
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-08 10:15
Hallo,

Ik ben erg geïnteresseerd in de Zeekr 001 Privilege en heb daarom al flink wat berichten op dit forum doorgelezen. Onlangs heb ik ook een proefrit gemaakt in Amsterdam en ik was daar erg enthousiast over.

Toch viel me op dat de 001, vergeleken met de Zeekr 7X die in de showroom stond, qua interieur, deuren, laadtechniek en vermogen behoorlijk achterloopt. Zoals bekend is de 001 in China al meerdere keren doorontwikkeld, waardoor het daar een veel geavanceerdere wagen is.

Ik kan mij niet voorstellen dat Zeekr nog productie draait met verouderde onderdelen die niets met regelgeving te maken hebben, terwijl ze elders al zijn aangepast. Specifiek gaat het bijvoorbeeld om de touch‑achtige knoppen op het stuur, veel reviews noemen dit een ergernis. In China is hiernaar geluisterd en zijn de knoppen reeds vervangen, maar in Europa nog niet.

Deze punten houden mij momenteel tegen om de wagen te bestellen. Ik wil voorkomen dat ik een wagen koop van een oude batch, terwijl de nieuwe al om de hoek klaarstaat.

Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie dezelfde ervaringen of inzichten over het verschil tussen de Chinese en Europese versies van de Zeekr 001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de China 2025 editie ook in 26 voorlopig nog niet op de markt zal zijn. Zeekr’s eerste focus is nu eerst introductie in meer Europese landen; en dan is het niet slim snel na introductie een geüpdatet model te introduceren. Bovendien is er ook iets met Lidar en regels in Europa geloof ik..? Maar vul vooral aan als ik er naast zit 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Jimpie-33 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:20:
Hallo,

Ik ben erg geïnteresseerd in de Zeekr 001 Privilege en heb daarom al flink wat berichten op dit forum doorgelezen. Onlangs heb ik ook een proefrit gemaakt in Amsterdam en ik was daar erg enthousiast over.

Toch viel me op dat de 001, vergeleken met de Zeekr 7X die in de showroom stond, qua interieur, deuren, laadtechniek en vermogen behoorlijk achterloopt. Zoals bekend is de 001 in China al meerdere keren doorontwikkeld, waardoor het daar een veel geavanceerdere wagen is.

Ik kan mij niet voorstellen dat Zeekr nog productie draait met verouderde onderdelen die niets met regelgeving te maken hebben, terwijl ze elders al zijn aangepast. Specifiek gaat het bijvoorbeeld om de touch‑achtige knoppen op het stuur, veel reviews noemen dit een ergernis. In China is hiernaar geluisterd en zijn de knoppen reeds vervangen, maar in Europa nog niet.

Deze punten houden mij momenteel tegen om de wagen te bestellen. Ik wil voorkomen dat ik een wagen koop van een oude batch, terwijl de nieuwe al om de hoek klaarstaat.

Hoe denken jullie hierover? Hebben jullie dezelfde ervaringen of inzichten over het verschil tussen de Chinese en Europese versies van de Zeekr 001?
De knoppen wen je snel aan. Let wel. De overheid is hier terughoudender met nieuwe modellen goedkeuren en hoewel ik het met je eens ben dat veel features missen ten opzichte van China, vergeleken met de EU markt is die geweldig.

Pagina: 1 ... 45 46 Laatste