All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Op de business edtion na, zijn de andere uitvoeringen €500 tot €1.500 duurder geworden.ervh schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 23:04:
Welke precies? Ik zie het nog niet op de website.
Ik overweeg om zakelijk een Zeekr 001 Privilege te gaan leasen. Na flink wat lezen en vergelijken lijkt ‘ie qua wensen, eisen en kosten goed in het plaatje te passen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen — zowel met de Privilege als met andere uitvoeringen van de 001.
Als je nu opnieuw moest kiezen: zou je wéér voor deze auto gaan? Of zou je toch liever iets anders nemen, zoals de 7X? Of misschien wachten op de facelift van de 001?
Wat zijn dingen die je pas merkt als je er een tijd mee rijdt? Zaken die je niet direct uit de specificaties, brochures of YouTube-reviews kunt halen?
Hoe is de actieradius in de praktijk, zeker in de winter? Ik rijd vanwege klantbezoeken regelmatig langere afstanden vanuit een uithoek van het land — af en toe rond de 400 km op een dag. Laden op locatie kan soms, maar lang niet altijd. Ik rijd ook behoorlijk vlot door, dus ik gok dat dat zijn effect op de range wel heeft.
En hoe ervaar je het laden onderweg? Voelt de laadsnelheid in de praktijk traag ten opzichte van bijvoorbeeld de 7X?
Tot slot: hoe bevalt het ‘autonoom’ rijden? Is het ontspannen of juist frustrerend? En moet je constant actief bijsturen, of werkt het redelijk soepel met één hand aan het stuur?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Volgens mij zijn al je vragen al eens (en veel heel regelmatig) beantwoord.Steady schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 15:45:
Hoi allemaal,
Ik overweeg om zakelijk een Zeekr 001 Privilege te gaan leasen. Na flink wat lezen en vergelijken lijkt ‘ie qua wensen, eisen en kosten goed in het plaatje te passen. Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen — zowel met de Privilege als met andere uitvoeringen van de 001.
Als je nu opnieuw moest kiezen: zou je wéér voor deze auto gaan? Of zou je toch liever iets anders nemen, zoals de 7X? Of misschien wachten op de facelift van de 001?
Wat zijn dingen die je pas merkt als je er een tijd mee rijdt? Zaken die je niet direct uit de specificaties, brochures of YouTube-reviews kunt halen?
Hoe is de actieradius in de praktijk, zeker in de winter? Ik rijd vanwege klantbezoeken regelmatig langere afstanden vanuit een uithoek van het land — af en toe rond de 400 km op een dag. Laden op locatie kan soms, maar lang niet altijd. Ik rijd ook behoorlijk vlot door, dus ik gok dat dat zijn effect op de range wel heeft.
En hoe ervaar je het laden onderweg? Voelt de laadsnelheid in de praktijk traag ten opzichte van bijvoorbeeld de 7X?
Tot slot: hoe bevalt het ‘autonoom’ rijden? Is het ontspannen of juist frustrerend? En moet je constant actief bijsturen, of werkt het redelijk soepel met één hand aan het stuur?
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Klopt, en die heb ik ook doorgenomen. Alleen stammen veel van die antwoorden uit maanden of zelfs jaren geleden, en inmiddels zijn er meerdere software-updates geweest. Ook kunnen ervaringen en meningen in de tussentijd veranderen. Daarom ben ik benieuwd hoe men er nu, met de laatste updates en meer rijtijd, tegenaan kijkt.bigkevx2 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:13:
[...]
Volgens mij zijn al je vragen al eens (en veel heel regelmatig) beantwoord.
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Oke, duidelijk, je hebt iig je huiswerk gemaakt.Steady schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Klopt, en die heb ik ook doorgenomen. Alleen stammen veel van die antwoorden uit maanden of zelfs jaren geleden, en inmiddels zijn er meerdere software-updates geweest. Ook kunnen ervaringen en meningen in de tussentijd veranderen. Daarom ben ik benieuwd hoe men er nu, met de laatste updates en meer rijtijd, tegenaan kijkt.
Over de meningen hier, specifiek van enkele, deze zijn in de regel zwaar negatief maar deze personen zijn op andere forums ook overal negatief over, dus een kilo zout kan geen kwaad.
Zelf rijd ik de X dus kan ik niets melden over de 001.
Belangrijkste is denk ik toch nog altijd de mening van jezelf, maak meerdere proefritten en kijk naar wat je verstand en je gevoel je te vertellen heeft.
Daarna, go for it.
Heb nu sinds dik een jaar een 001 met nu 42k op de teller en de auto bevalt nog steeds prima. Geen bijzonderheden mee gehad anders dan een software-update van de trekhaak die aanvankelijk wat moeilijk ging. Qua range gaat het prima, ook in de winter. Voorbeeld: laatst met mijn long range zonder bijladen Tilburg - Utrecht - Tilburg - Enschede gereden. Overigens gaat snelladen bij een snellader langs de snelweg ook prima, als hij bijna leeg is zit je met een half uurtje weer op de 80%. De ervaringen met het automatisch rijden wisselen, het hangt denk ik ook van je verwachtingspatroon af. De adaptive cruise control is niet slecht maar is bijvoorbeeld in een Toyota met zijn radarmodule beter. Lane control het zelfde verhaal. Het werkt maar verwacht geen wonderen. Als je op de snelweg de ACC en LCC aanzet en aanhaakt achter een ander dan blijft hij prima rijden. Maar je moet niet de krant willen gaan lezen (wat ook niet mag).Steady schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Klopt, en die heb ik ook doorgenomen. Alleen stammen veel van die antwoorden uit maanden of zelfs jaren geleden, en inmiddels zijn er meerdere software-updates geweest. Ook kunnen ervaringen en meningen in de tussentijd veranderen. Daarom ben ik benieuwd hoe men er nu, met de laatste updates en meer rijtijd, tegenaan kijkt.
Alles bij elkaar is het een prima auto en ik denk er zelf nog lang in te blijven rijden. Voor de prestaties kom je in mijn beleving prima uit met een LR. Voor wat betreft de vering zou het kunnen zijn dat je liever luchtvering hebt maar dat moet je zelf bepalen.
De range was voor ons het belangrijkste punt en dat maakt de 001 gewoon wel waar (afgezien van de standaard optimistische cijfers van autofabrikanten in het algemeen).
Laat ik het zo zeggen: wij zijn er tevreden mee en hebben net afgelopen maand de tweede ZEEKR opgehaald (geen lease). De software in de 7X is wel weer van een nieuwere generatie, tegelijk is het dan wel weer meer een SUV-ervaring terwijl je in een 001 echt in een auto rijdt - als het je puur om de rij-ervaring gaat dan zou ik persoonlijk voor de 001 gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door HDoc op 03-07-2025 11:58 ]
De avatar is een echte foto..
Ik rij een 001 Privilege sinds januari, ook dik tevreden nog steeds, vooral het rijgedrag ben ik zeer blij mee. Komend van een A6.HDoc schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:15:
[...]
Heb nu sinds dik een jaar een 001 met nu 42k op de teller en de auto bevalt nog steeds prima. Geen bijzonderheden mee gehad anders dan een software-update van de trekhaak die aanvankelijk wat moeilijk ging. Qua range gaat het prima, ook in de winter. Voorbeeld: laatst met mijn long range zonder bijladen Tilburg - Utrecht - Tilburg - Enschede gereden. Overigens gaat snelladen bij een snellader langs de snelweg ook prima, als hij bijna leeg is zit je met een half uurtje weer op de 80%. De ervaringen met het automatisch rijden wisselen, het hangt denk ik ook van je verwachtingspatroon af. De adaptive cruise control is niet slecht maar is bijvoorbeeld in een Toyota met zijn radarmodule beter. Lane control het zelfde verhaal. Het werkt maar verwacht geen wonderen. Als je op de snelweg de ACC en LCC aanzet en aanhaakt achter een ander dan blijft hij prima rijden. Maar je moet niet de krant willen gaan lezen (wat ook niet mag).
Alles bij elkaar is het een prima auto en ik denk er zelf nog lang in te blijven rijden. Voor de prestaties kom je in mijn beleving prima uit met een LR. Voor wat betreft de vering zou het kunnen zijn dat je liever luchtvering hebt maar dat moet je zelf bepalen.
Laat ik het zo zeggen: wij zijn er tevreden mee en hebben net deze maand de tweede ZEEKR opgehaald (geen lease). Money talks.
Wel een beetje teleurgesteld dat de updates zolang duren. Voor lange ritten is de massage stoel wel echt lekker! Ik heb tot nu toe weinig problemen gehad met de auto, 1 a 2 keer een bevroren scherm gehad dat ik kon oplossen met een reset. Sinds de laatste update nog niet voorgekomen meer.
Contactpersoon is onduidelijk als ik vraag dat dit betekent dat ze hem dan achteraf monteren, daarom de vraag.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Bij mij af fabriek geleverd, maar als accessoire afgerekend. Dus er is geen bijtelling over gerekendervh schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:34:
Over de trekhaak: Zeekr heeft me meermaals aangegeven dat de trekhaak als accessoire wordt gezien en niet mee gaat in de fiscale waarde. Is dat ook jullie ervaring?
Contactpersoon is onduidelijk als ik vraag dat dit betekent dat ze hem dan achteraf monteren, daarom de vraag.
Je schijnt bij te kunnen kopen, want is uiteraard veel te weinig data indien je bv die muziek apps gaat gebruiken. Je mist trouwens wat mij betreft helemaal niks als je dat “premium” verhaal laat zitten. Met carplay bv kan het meeste ook en die Zeekr chat bladibla kun je missen als kiespijnRokz schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:00:
Waar er op Facebook werkt gezegd dat die 7GB aardig weinig is voor de auto aan internet krijg ik net een mail binnen die nog teleurwtellender is…
5GB per maand; wat vinden jullie ervan ?
Eigenlijk is het vrij genant dat men hier uberhaupt geld voor durft te vragen…. Nb ook voor de zogenaamd slimme navigatie incl laadstops. Dat werkt helaas vrij slecht bij Zeekr…. Mis je ook weinig tot niks aan als je het mij vraagt.
Laat gewoon gaan en wie weet is dat over paar jaar wel het geld waard.
Bouwkwaliteit van de auto is prima in orde, rijgedrag comfortabel en zeekr niet sportief. Remmerij is matig bij hoge snelheden en de opties mbt elek regeneratief rijden zijn beperkt en niet lineair zoals bij de meeste chinezen trouwens. Als je wat vlotter gaat rijden grijpt elektronica zoals bv esp wat mij betreft ook te vroeg en te actief in. Gemiddelde bestuurder merkt hier denk ik niks van trouwens.Steady schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Software….. ik vind het nog steeds een drama en heb echt nog geen 1 dag zonder een issue kunnen rijden. Hier moet je echt tegen kunnen anders erger je je groen en geel.

Mijn advies zou zijn, neem geen auto die niet in Duitsland is te krijgen en indien het een 001 moet zijn wacht op het nieuwe model dat naar mijn inschatting eind vh jaar of in 2026 geleverd zal gaan worden.
Ik heb nul problemen gehad met de Privilege. Sterker, een heerlijk comfortabele reis achter de rug. Nergens moe uitgestapt. Was een heerlijke GT.
Geen laadstress gehad want de ZeekrApp heeft me voortreffelijk geholpen met de laadstops. Had Ionity en Tesla SUC opgegeven als voorkeurslaadpunten en daar hield de NaviApp keurig rekening mee. Heb in het begin nog ABRPgebruikt, maar die had geen meerwaarde. Heb dat abo inmiddels opgezegd.
Omdat ik op onbekende wegen reed daarnaast nog wel Apple Maps en Google Maps geprobeerd (als second opinion) maar het gekke was dat bij beide de GPS verbinden steeds rondom het eindpunt kwijt was, terwijl de NaviApp daar geen last van had. Ik dacht GPS is GPS, maar blijkbaar dus niet.
Google en Apple gaven dezelfde routes als de NaviApp.
Was eenTOPreis, mede dankzij de Zeekr!
Zeekr 001 Privilege 2024
Heb je de nieuwe app gebruikt of degene die er bij aflevering bij zat?DonaldDuck schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:55:
Heb net een roadtrip van ruim 2 maanden door Zuid Europa achter de rug van ruim 7.000 km. Heb Tidal (HiRes) gespeeld via mijn telefoon (Carplay) en de Naviapp zonder satelietbeelden. Ik verbruikte minder dan 2.5Gb per maand.
Ik heb nul problemen gehad met de Privilege. Sterker, een heerlijk comfortabele reis achter de rug. Nergens moe uitgestapt. Was een heerlijke GT.
Geen laadstress gehad want de ZeekrApp heeft me voortreffelijk geholpen met de laadstops. Had Ionity en Tesla SUC opgegeven als voorkeurslaadpunten en daar hield de NaviApp keurig rekening mee. Heb in het begin nog ABRPgebruikt, maar die had geen meerwaarde. Heb dat abo inmiddels opgezegd.
Omdat ik op onbekende wegen reed daarnaast nog wel Apple Maps en Google Maps geprobeerd (als second opinion) maar het gekke was dat bij beide de GPS verbinden steeds rondom het eindpunt kwijt was, terwijl de NaviApp daar geen last van had. Ik dacht GPS is GPS, maar blijkbaar dus niet.
Leuk om je ervaring te lezen!
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
De meest recente versie van de app.Ecological schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:24:
[...]
Heb je de nieuwe app gebruikt of degene die er bij aflevering bij zat?
Leuk om je ervaring te lezen!
Zeekr 001 Privilege 2024
Het verbaast me wel een beetje dat je de app zo goed vindt. Ik heb juist veel ABRP gebruikt, met name omdat je daarin op je gemak de route met laadpunten kunt uitstippelen.DonaldDuck schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:55:
Heb net een roadtrip van ruim 2 maanden door Zuid Europa achter de rug van ruim 7.000 km. Heb Tidal (HiRes) gespeeld via mijn telefoon (Carplay) en de Naviapp zonder satelietbeelden. Ik verbruikte minder dan 2.5Gb per maand.
Helaas kan de app dat niet.
Daarnaast vind ik de zoekfunctie in de app ronduit slecht. In Bilbao zocht ik het ionity laadstation. Hij gaf zelfs ionity in Zweden aan maar niet die in Bilbao. Campings zijn vaak niet te vinden of iig niet in de buurt. Gelukkig was google maps er dan.
Zelfs bij mijn huisadres levert hij me af in de straat om de hoek en geeft dan aan met stippellijn hoe ik thuis moet komen. Google levert me gewoon voor de deur af.
Verder kun je nauwelijks alternatieve routes kiezen, zoals de kortste of de snelste.
Kortom hoewel de kaart goed is mankeert er veel te veel en ik gebruik de zeekrapp bijna niet.
Ik heb steeds mijn volgende adres ingegeven of de naam van de B&B, appartement of hotel. Die vond ie steeds (campings weet ik niet) . De Naviapp gaf verschillende routes aan, ik koos degene die ik wilde. Ook tijdens de route worden bij grote snelwegsplitsingen alternatieve routes getoond (met de bijbehorende + of - tijd).krisje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:08:
[...]
Het verbaast me wel een beetje dat je de app zo goed vindt. Ik heb juist veel ABRP gebruikt, met name omdat je daarin op je gemak de route met laadpunten kunt uitstippelen.
Helaas kan de app dat niet.
Daarnaast vind ik de zoekfunctie in de app ronduit slecht. In Bilbao zocht ik het ionity laadstation. Hij gaf zelfs ionity in Zweden aan maar niet die in Bilbao. Campings zijn vaak niet te vinden of iig niet in de buurt. Gelukkig was google maps er dan.
Zelfs bij mijn huisadres levert hij me af in de straat om de hoek en geeft dan aan met stippellijn hoe ik thuis moet komen. Google levert me gewoon voor de deur af.
Verder kun je nauwelijks alternatieve routes kiezen, zoals de kortste of de snelste.
Kortom hoewel de kaart goed is mankeert er veel te veel en ik gebruik de zeekrapp bijna niet.
Vervolgens gaf de app aan waar ik kon laden onderweg. Dat werkte prima. Een half uur van te voren begon de accu automatisch voor te verwarmen of te koelen voor de juiste accutemperatuur.
En als ik toch eerder wilde stoppen voor een sanitaire stop en meteen wilde laden, kon ik - omdat ik heb ingesteld dat ik de parkeerplaatsen, tankstations en laadplekken direct langs mijn route getoond moeten worden - klikken op die laadplek rechtsboven in het navigatiescherm. Dan werd ik naar die laadplek geleid.
Die plekken worden overigens vanaf 20km van te voren getoond. Daar zou ik wel wat meer info willen zien (beschikbaarheid plekken wordt niet altijd getoond).
Ik werd steeds naar het adres geleid (en niet om de hoek; dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, bij geen enkel adres)
Ik ben met je eens dat er meer filtermogelijkheden moeten komen. En dat het handig is dat je de route op je telefoon kan voorbereiden. Ik verwacht dat dat nog wel komt, als de app de native routeplanner van Zeekr gaat vervangen.
Maar tijdens mijn route (die ook Bilbao aandeed) heeft de app mij zeer positief verbaasd.
Zeekr 001 Privilege 2024
https://www.zeekr.eu/nl-nl/001/sporteditionWutroe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:40:
Er is een nieuwe (top)versie van de 001 te configureren, de zogenaamde Sport Edition AWD. Standaard in kek oranje en met FR wielen.
[Afbeelding]
Is dit ook het nieuwe 2025 model of nog steeds obv het oude model uit 2023 dat in China al door 2 facelifts/upgrades van 2024 en 2025 is ingehaald?
https://www.yicaiglobal.c...ehicles%20in%20one%20year.
/f/image/LnGamUA1H1lq4Ms9juCPH9WR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door TeslaNerd op 07-07-2025 15:56 ]
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Zo te zien nog gewoon oude model - kan je zien aan het driver scherm (hoekig, terwijl 2025 model dit afgerond is, en de bumpers). Ook geen 800v technologie.TeslaNerd schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:53:
[...]
Is dit ook het nieuwe 2025 model of nog steeds obv het oude model uit 2023 dat in China al door 2 facelifts/upgrades van 2024 en 2025 is ingehaald?
https://www.yicaiglobal.c...ehicles%20in%20one%20year.
[Afbeelding]
Is al bekend wanneer de nieuwe versies naar Europa zullen komen?Phyc schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:01:
[...]
Zo te zien nog gewoon oude model - kan je zien aan het driver scherm (hoekig, terwijl 2025 model dit afgerond is, en de bumpers). Ook geen 800v technologie.
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Nee nog niet, maar in augustus hebben ze een even met aankondigingen dus wie weet..TeslaNerd schreef op maandag 7 juli 2025 @ 16:04:
[...]
Is al bekend wanneer de nieuwe versies naar Europa zullen komen?
Ik heb afgelopen week dit ontwerp als basis genomen, en hem hier en daar wat aangepast om de ipads van mijn kids te kunnen monteren. Zie hier het resultaat!klikos schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:07:
[...]
Als je zoekt op tablet houder voor de Zeekr 001, vind je eigenlijk niets. Als je zoekt op Polestar 4 tablet houder, krijg je meer resultaten. Gelukkig zijn het dezelfde stoelen
ik heb deze gevonden, welke ik nog moet printen:
https://www.printables.co...lder-back-seat-polestar-4
Wat mij betreft de perfecte oplossing.
:strip_exif()/f/image/QZ93goJJP0UVCHbF61aNurh6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/scNBIeGoIlgXOapsTLxagkCM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8wZgQbao5LUIyRlKXhJA2AoF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uDU6XDmyPX3ukoMeranPdNcx.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor de geintereseerden, kan ik de printfile delen, zodat je hem zelf kunt (laten) printen.
Interessant om te lezen. Ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ACC/LCC: sinds de update houdt de auto zelfs op de kortste stand véél te veel afstand. In druk verkeer word ik nu regelmatig rechts ingehaald – echt onbruikbaar zo. Zeekr NL zegt dat ze er niks aan kunnen doen.Juny0985 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:40:
Net even eerste ritje gemaakt na de 1.3.1 update.
-Activeren van ACC/LCC gaat stuk sneller.
-Het reageert ook veel directer om het verkeer voor je. Wat voor mij meer vertrouwen geeft in het gebruik ervan.
-LCC bij lage snelheid (t/m 50km/h) werkt nu zooooveel beter, houd de midden van weg goed aan.
-Ookal stel ik de afstand tot de voorligger op z'n korts, houd het (voor mijn gevoel) teveel afstand. vergeleken met voor de update.
-De acceleratie in Comfort mode is nu ook wat directer, rijd iets sportiever nu vind ik. Ook de vering lijkt wat harder nu, weet niet of het tussen mijn oren zit of niet.
-de kwaliteit van de achteruit camera is minder geworden, maar reageert nu wel sneller voor mijn gevoel
Dat zijn de eerste paar zaken die zijn opgevallen, benieuwd wat jullie ervaring is met de nieuwe update.
Heb bijna 60.000 km op de teller en vind dit verreweg de slechtste ACC-update tot nu toe. Wie herkent dit ook?
Stuur alsjeblieft feedback via de Zeekr app (menu Profiel > Bouwers Uw Feedback > Suggestie). Alleen dan komt het bij de ontwikkelaars terecht.
Ik denk dat het niet veel op gaat leveren. Wat Zeekr doet is zich aan de NL wet houden, ik merk het met mijn X ook dat de afstand wat is toegenomen maar niet significant.aaamaker schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:56:
[...]
Interessant om te lezen. Ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ACC/LCC: sinds de update houdt de auto zelfs op de kortste stand véél te veel afstand. In druk verkeer word ik nu regelmatig rechts ingehaald – echt onbruikbaar zo. Zeekr NL zegt dat ze er niks aan kunnen doen.
Heb bijna 60.000 km op de teller en vind dit verreweg de slechtste ACC-update tot nu toe. Wie herkent dit ook?
Stuur alsjeblieft feedback via de Zeekr app (menu Profiel > Bouwers Uw Feedback > Suggestie). Alleen dan komt het bij de ontwikkelaars terecht.
Het gedrag van medeweggebruikers is een Nederlands probleem wat niet in software is op te lossen.
Bij de bnr autoshow is morgen (vrijdag) een NCAP medewerker te gast om te praten over deze irritante upgrades in de autosoftware. In de aankondiging zit een quote van deze gast die in een eerder interview heeft gezegd dat autofabrikanten de regels verkeerd hebben begrepenbigkevx2 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat het niet veel op gaat leveren. Wat Zeekr doet is zich aan de NL wet houden, ik merk het met mijn X ook dat de afstand wat is toegenomen maar niet significant.
Het gedrag van medeweggebruikers is een Nederlands probleem wat niet in software is op te lossen.
/f/image/BxOSq6rJYbF6oYeGk22npc9J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PRs0XOcMJy5vmw9SzBVXHBkb.png?f=fotoalbum_large)
Ik reed vorige week in een nieuwe Volvo XC60, en daar was the ACC op de kortste afstand wel behoorlijk dicht op de bumper. Die heb ik naar 2 streepjes gezet ipv 1. Aangezien Volvo ook onder Geely valt, heeft in ieder geval één merk daar bedacht dat de afstand wel korter kan en compliant is met wet- en regelgeving.bigkevx2 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:07:
[...]
Ik denk dat het niet veel op gaat leveren. Wat Zeekr doet is zich aan de NL wet houden, ik merk het met mijn X ook dat de afstand wat is toegenomen maar niet significant.
Sinds 1.3.1 is dat totaal veranderd. Overdag gebruik ik het niet meer: bumperklevers, rechtsinhalers, vrachtwagens die me inhalen… De auto remt al af terwijl er nog makkelijk 5 auto's tussen passen. Super onrustig rijden. Alleen ’s avonds met leeg wegdek doe ik hem nog aan.
Zonde – dit was juist een van de sterkere en leuke punten van de 001.
Herken ik, heb dezelfde ervaring na laatste update (nu bijna 40.000 km gereden).aaamaker schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:56:
[...]
Interessant om te lezen. Ik ervaar juist het tegenovergestelde bij de ACC/LCC: sinds de update houdt de auto zelfs op de kortste stand véél te veel afstand. In druk verkeer word ik nu regelmatig rechts ingehaald – echt onbruikbaar zo. Zeekr NL zegt dat ze er niks aan kunnen doen.
Dit heeft geen invloed op de afstand naar wel op de reactie van de auto wanneer er iemand tussen schiet 😉.
Ben hier geen fan van, een ongeluk zit in een klein hoekje en je baalt toch wel net als je net te laat die waarschuwing hebt gekregen. Dat is het mij niet waard.PTFW schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:03:
Front Collison Avoidance regelmatig checken en op kortste afstand zetten. Deze gaat automatisch weer naar langste afstand wanneer je "te lang afgeleid" bent .
Dit heeft geen invloed op de afstand naar wel op de reactie van de auto wanneer er iemand tussen schiet 😉.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen