Ik zou zelf rijdenMichelk22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:02:
Hi zeekr 001 bestuurders, aanstaande vrijdag mag ik mijn zeekr 001 business edition ophalen. Voor mij wordt t mijn eerste elektrische auto. Vind t best spannend moet ik zeggen.
We zijn voornemens om richting Zadar (Kroatië) op vakantie te gaan met een vouwwagen er achter.
Ook dat vind ik best spannend. Wat is jullie ervaring? Spanning gegrond? Of gewoon gaan? Andere optie is om daar een accommodatie te huren ipv met eigen campeerspullen.
Ik hoor het graag.
Dank voor jullie feedback alvast,
Groet Michel
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in EuropaMichelk22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:02:
Hi zeekr 001 bestuurders, aanstaande vrijdag mag ik mijn zeekr 001 business edition ophalen. Voor mij wordt t mijn eerste elektrische auto. Vind t best spannend moet ik zeggen.
We zijn voornemens om richting Zadar (Kroatië) op vakantie te gaan met een vouwwagen er achter.
Ook dat vind ik best spannend. Wat is jullie ervaring? Spanning gegrond? Of gewoon gaan? Andere optie is om daar een accommodatie te huren ipv met eigen campeerspullen.
Ik hoor het graag.
Groet Michel
Ik ben vorig jaar naar Kroatië gereden met caravan. Eigenlijk geen probleem gehad. In Slovenië en Kroatië zijn wat minder laadpalen, maar in principe genoeg. Vouwwagen schijnt veel minder energie te kosten dan caravan, dus bereik is geen probleem. Wij reden met abo van Ionity app, die 1 keer in Kroatie niet werkte, maar met pas wel. Wel rijd ik ongeveer twee uur en dan rust, waarbij ik meestal laad. Let er wel op dat je vaak de aanhanger moet afkoppelen, want je moet bijna altijd achterwaarts laden. Houd hierdoor rekening met ongeveer een half uur laden van 25-80%.Michelk22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:02:
Ik hoor het graag.
Groet Michel
Uit nieuwsgierigheid, wanneer heb je je Zeekr 001 BE besteld? Mijn leverdatum wordt namelijk telkens opgeschoven.... stond op 18 mei in eerste instantie en kan Zeekr niet bereiken ivm problemen met de telefooncentrale (volgens hun bericht).Michelk22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:02:
Ik hoor het graag.
Groet Michel
Kleine vraag; gaat het om hélemaal geen cruise control, of valt het "adaptieve" stukje weg? Met ouderwetse cruise control zou ik nog wel kunnen levenEcological schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:02:
[...]
Ik zou huren. Dit omdat je anders gaan ACC hebt voor de hele rit. Verder geen zorgen maken, genoeg laadpunten anno 2025.
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Misschien ietwat off-topic, maar waarom heet dit topic het “Geely” Zeekr 001 topic en niet gewoon Zeekr 001 topic?
De Volvo topics heten ook niet Geely Volvo, Polestar niet Geely Polestar, enzovoorts.
De Volvo topics heten ook niet Geely Volvo, Polestar niet Geely Polestar, enzovoorts.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Die discussie hebben we in het Zeekr X topic ook eens gehad, en is toen de Geely uit gehaald.Puppetmaster schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:10:
Misschien ietwat off-topic, maar waarom heet dit topic het “Geely” Zeekr 001 topic en niet gewoon Zeekr 001 topic?
Geely gaat dan nog, maar als je een "Volkswagen Audi" topic gaat maken wordt het wel erg verwarrend.
De 001 heeft in geen geval 'gewone' cruise control. Dus dan moet je het zonder stellen, helaas.ervh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:27:
[...]
Kleine vraag; gaat het om hélemaal geen cruise control, of valt het "adaptieve" stukje weg? Met ouderwetse cruise control zou ik nog wel kunnen leven, maar helemaal geen, ook bij een fietsdrager, is toch wel een domper..
Hoe lang staat dit verzoek bij Zeekr al open, c.q. is er kans dat dit gefixed wordt? Mijn fietsdrager wordt regelmatig gebruikt..
All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Staat op de nominatie zeggen ze maar wanneer…nobody seems to know.ervh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:35:
Hoe lang staat dit verzoek bij Zeekr al open, c.q. is er kans dat dit gefixed wordt? Mijn fietsdrager wordt regelmatig gebruikt..
Rijden zonder ACC is mij als fervent gebruiker eigenlijk helemaal niet tegengevallen.
Drive mode op comfort en gaan.
Inmiddels al 10 maanden in behandeling. Het is mij onduidelijk waarom dit niet gefixt wordt. Met caravan krijg je wel waarschuwing dat je te dicht op voorganger rijdt, maar ACC werkt niet. Zonder CC rijdt echt niet lekker in heuvelachtig gebied met caravan.ervh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:35:
Vanaf dec 2023, toen heb ik dit al gemeld en aangevraagd. Nada ontwikkeling tot op heden behalve loze beloftes. Is trouwens een Geely issue want al hun labels hebben dit gedrag.ervh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:35:
Wij hebben met onze 001 Europa al flink doorkruist: Spanje, de hooglanden van Schotland. Met een vouwwagen zal het verbruik wel flink stijgen, daar kan ik helaas niet veel over zeggen: Zelf zitten we meestal in een appartement of soms een hotel. Qua reisgemak geen probleem, qua opladers: er schijnen er inmiddels al aardig wat te zijn. Gebruik ABRP om eens rond te kijken. Zelf gebruiken we gewoon Google Maps als de range onder de 100 KM komt.Michelk22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:02:
Volgende week haalt mijn vrouw haar 7X op en rijden we deze zomer met 2 ZEEKRs naar Zwitserland en Spanje
De avatar is een echte foto..
Wow dat is zeekr leuk!HDoc schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:55:
[...]
Wij hebben met onze 001 Europa al flink doorkruist: Spanje, de hooglanden van Schotland. Met een vouwwagen zal het verbruik wel flink stijgen, daar kan ik helaas niet veel over zeggen: Zelf zitten we meestal in een appartement of soms een hotel. Qua reisgemak geen probleem, qua opladers: er schijnen er inmiddels al aardig wat te zijn. Gebruik ABRP om eens rond te kijken. Zelf gebruiken we gewoon Google Maps als de range onder de 100 KM komt.
Volgende week haalt mijn vrouw haar 7X op en rijden we deze zomer met 2 ZEEKRs naar Zwitserland en Spanje
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer aan moet denken bij een 001 private lease via zeekr zelf?
Dit staat op de site: "Financial lease via Zeekr Finance vanaf € 449 per maand."
Dit staat op de site: "Financial lease via Zeekr Finance vanaf € 449 per maand."
Je kunt gewoon het configuratormenu doorlopen en aan het eind private lease kiezen. Met de maanden en de km zie je wat je kwijt bent.GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:50:
Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer aan moet denken bij een 001 private lease via zeekr zelf?
Met de magere lijst aan wat je nu specifiek wenst, denk aan looptijd en km/j heb ik de letterlijke vraag even door een LLM gegooid, het antwoord:GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:50:
De prijs die je noemt van €449 per maand is voor financial lease, wat iets heel anders is dan private lease. Bij financial lease ben jij als klant economisch eigenaar van de auto: je koopt de auto op afbetaling en draagt zelf risico’s zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en restwaarde. Dit wordt vaak door ondernemers gebruikt vanwege fiscale voordelen.
Als je kijkt naar private lease, dan betaal je één vast maandbedrag waarin vrijwel alles inbegrepen is: afschrijving, rente, verzekering (WA + casco), onderhoud, pechhulp en wegenbelasting. Alleen brandstof (of in dit geval stroom) is nog voor eigen rekening. Private lease is dus een veel “voller” product, maar ook duurder per maand dan financial lease.
Wat kun je verwachten qua bedrag bij private lease voor een Zeekr 001?
Er zijn nog weinig officiële cijfers vanuit Zeekr zelf over private lease, maar op basis van vergelijkbare EV’s in hetzelfde segment (zoals de Tesla Model 3 / Model Y, Polestar 2 of NIO ET5) kun je ongeveer het volgende verwachten:
• Leaseprijs vanaf: €750 - €1.000 per maand
(afhankelijk van uitvoering, looptijd en aantal kilometers per jaar)
• Looptijd: meestal 48 of 60 maanden
• Kilometrage: standaard 10.000 tot 15.000 km per jaar (meer = duurder)
Let ook op dat de cataloguswaarde van een Zeekr 001 in Nederland begint bij ± €60.000. Dat zorgt voor een hoge afschrijving en hogere verzekeringskosten, wat allemaal wordt doorberekend in de private leaseprijs.
Samenvattend:
• €449 p/m → financial lease, zonder bijkomende kosten zoals verzekering etc.
• Private lease verwachting → eerder richting de €800+ p/m, inclusief alles.
Als je echt geïnteresseerd bent in private lease via Zeekr zelf, loont het om te wachten op officiële aanbiedingen of even contact op te nemen met Zeekr Nederland of hun leasemaatschappijpartner. Het aanbod is nog vrij nieuw, dus prijzen kunnen nog wijzigen naarmate de vraag stijgt.
Ah ja. Niet goed gelezen danbigkevx2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:11:
[...]
Met de magere lijst aan wat je nu specifiek wenst, denk aan looptijd en km/j heb ik de letterlijke vraag even door een LLM gegooid, het antwoord:
De prijs die je noemt van €449 per maand is voor financial lease, wat iets heel anders is dan private lease. Bij financial lease ben jij als klant economisch eigenaar van de auto: je koopt de auto op afbetaling en draagt zelf risico’s zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en restwaarde. Dit wordt vaak door ondernemers gebruikt vanwege fiscale voordelen.
Als je kijkt naar private lease, dan betaal je één vast maandbedrag waarin vrijwel alles inbegrepen is: afschrijving, rente, verzekering (WA + casco), onderhoud, pechhulp en wegenbelasting. Alleen brandstof (of in dit geval stroom) is nog voor eigen rekening. Private lease is dus een veel “voller” product, maar ook duurder per maand dan financial lease.
Wat kun je verwachten qua bedrag bij private lease voor een Zeekr 001?
Er zijn nog weinig officiële cijfers vanuit Zeekr zelf over private lease, maar op basis van vergelijkbare EV’s in hetzelfde segment (zoals de Tesla Model 3 / Model Y, Polestar 2 of NIO ET5) kun je ongeveer het volgende verwachten:
• Leaseprijs vanaf: €750 - €1.000 per maand
(afhankelijk van uitvoering, looptijd en aantal kilometers per jaar)
• Looptijd: meestal 48 of 60 maanden
• Kilometrage: standaard 10.000 tot 15.000 km per jaar (meer = duurder)
Let ook op dat de cataloguswaarde van een Zeekr 001 in Nederland begint bij ± €60.000. Dat zorgt voor een hoge afschrijving en hogere verzekeringskosten, wat allemaal wordt doorberekend in de private leaseprijs.
Samenvattend:
• €449 p/m → financial lease, zonder bijkomende kosten zoals verzekering etc.
• Private lease verwachting → eerder richting de €800+ p/m, inclusief alles.
Als je echt geïnteresseerd bent in private lease via Zeekr zelf, loont het om te wachten op officiële aanbiedingen of even contact op te nemen met Zeekr Nederland of hun leasemaatschappijpartner. Het aanbod is nog vrij nieuw, dus prijzen kunnen nog wijzigen naarmate de vraag stijgt.
Voorzichtige gok, voor dat bedrag haal je het wel denk ik.GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:44:
[...]
Ah ja. Niet goed gelezen dan. Ging idd om private lease. €800-ish zou nog wel werken, maar met 25k per jaar aan km zal dit dus flink duurder worden. We zijn even aan het orienteren of de onze huidige Lynk 01 (midden '23) willen overnemen of dat we voor iets full electric gaan wat op zich in onze situatie wat beter zou zijn. Nu zitten we met onze lynk rond de €1000 pm incl. alles (abonnement), maar eigenlijk willen we als het even kan net wat onder dit bedrag uitkomen. Huidige Lynk overnemen zal tot een flinke besparing leiden en we zijn de auto gewend, maar toch stoort het mij ook dat we tzt het onderhoud van benzine + elektrisch moeten doen.....
En je bent van een hoop overhead af.
Enige waar je goed over na moet denken zijn de km’s per jaar.
Weet je dat redelijk stabiel in te schatten, of kun je het op historisch gebruik onderbouwen dan zit je goed.
Je kunt bij Zeekr lease zo een offerte opvragen, geen probleem.
Vergeet ook niet de BKR registratie en invloed op eventueel toekomstig huis. Ik zou dit niet doen. Helaas, auto's zijn veel te duur voor private personen in NL, maar dat is een ander verhaal!GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:44:
[...]
Ah ja. Niet goed gelezen dan. Ging idd om private lease. €800-ish zou nog wel werken, maar met 25k per jaar aan km zal dit dus flink duurder worden. We zijn even aan het orienteren of de onze huidige Lynk 01 (midden '23) willen overnemen of dat we voor iets full electric gaan wat op zich in onze situatie wat beter zou zijn. Nu zitten we met onze lynk rond de €1000 pm incl. alles (abonnement), maar eigenlijk willen we als het even kan net wat onder dit bedrag uitkomen. Huidige Lynk overnemen zal tot een flinke besparing leiden en we zijn de auto gewend, maar toch stoort het mij ook dat we tzt het onderhoud van benzine + elektrisch moeten doen.....
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Is het mogelijk om een ‘domme’ aftermarket trekhaak te installeren die niet verbonden is met het voertuigmanagementsysteem? Dan ‘weet’ de auto niet wanneer er iets aan de trekhaak hangt en schakelt hij geen rijhulpsystemen uit.spidertje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:52:
[...]
Vanaf dec 2023, toen heb ik dit al gemeld en aangevraagd. Nada ontwikkeling tot op heden behalve loze beloftes. Is trouwens een Geely issue want al hun labels hebben dit gedrag.