Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 44 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Michelk22 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:02:
Hi zeekr 001 bestuurders, aanstaande vrijdag mag ik mijn zeekr 001 business edition ophalen. Voor mij wordt t mijn eerste elektrische auto. Vind t best spannend moet ik zeggen.

We zijn voornemens om richting Zadar (Kroatië) op vakantie te gaan met een vouwwagen er achter.

Ook dat vind ik best spannend. Wat is jullie ervaring? Spanning gegrond? Of gewoon gaan? Andere optie is om daar een accommodatie te huren ipv met eigen campeerspullen.

Ik hoor het graag.

Dank voor jullie feedback alvast,

Groet Michel
Ik zou zelf rijden :*) Inderdaad geen ACC, maar wat mij betreft geen onoverkomelijk probleem. Zeker als je het rijden onderling wat kan afwisselen. Wij hebben al behoorlijk wat trips gedaan met een aanhangwagen (Anssems GT750v) en dat gaat prima. Verbruik rond de 30kWh / 100km, dus na 2 tot 2,5u een laadpunt opzoeken. Fastned is erg fijn, aangezien je daar ook met aanhangwagen makkelijk in kan rijden zonder af te koppelen. Toiletbezoek, koffie en stukje wandelen en na zo'n 20-25 minuten zit je op 80% en kan je weer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
Hi zeekr 001 bestuurders, aanstaande vrijdag mag ik mijn zeekr 001 business edition ophalen. Voor mij wordt t mijn eerste elektrische auto. Vind t best spannend moet ik zeggen.

We zijn voornemens om richting Zadar (Kroatië) op vakantie te gaan met een vouwwagen er achter.

Ook dat vind ik best spannend. Wat is jullie ervaring? Spanning gegrond? Of gewoon gaan? Andere optie is om daar een accommodatie te huren ipv met eigen campeerspullen.

Ik hoor het graag.

Groet Michel
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online

Ik hoor het graag.

Groet Michel
Ik ben vorig jaar naar Kroatië gereden met caravan. Eigenlijk geen probleem gehad. In Slovenië en Kroatië zijn wat minder laadpalen, maar in principe genoeg. Vouwwagen schijnt veel minder energie te kosten dan caravan, dus bereik is geen probleem. Wij reden met abo van Ionity app, die 1 keer in Kroatie niet werkte, maar met pas wel. Wel rijd ik ongeveer twee uur en dan rust, waarbij ik meestal laad. Let er wel op dat je vaak de aanhanger moet afkoppelen, want je moet bijna altijd achterwaarts laden. Houd hierdoor rekening met ongeveer een half uur laden van 25-80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cathy1985
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 03-09 16:46

Ik hoor het graag.

Groet Michel
Uit nieuwsgierigheid, wanneer heb je je Zeekr 001 BE besteld? Mijn leverdatum wordt namelijk telkens opgeschoven.... stond op 18 mei in eerste instantie en kan Zeekr niet bereiken ivm problemen met de telefooncentrale (volgens hun bericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:35
Ecological schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:02:
[...]

Ik zou huren. Dit omdat je anders gaan ACC hebt voor de hele rit. Verder geen zorgen maken, genoeg laadpunten anno 2025.
Kleine vraag; gaat het om hélemaal geen cruise control, of valt het "adaptieve" stukje weg? Met ouderwetse cruise control zou ik nog wel kunnen leven :), maar helemaal geen, ook bij een fietsdrager, is toch wel een domper..

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:37
Misschien ietwat off-topic, maar waarom heet dit topic het “Geely” Zeekr 001 topic en niet gewoon Zeekr 001 topic?

De Volvo topics heten ook niet Geely Volvo, Polestar niet Geely Polestar, enzovoorts.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Puppetmaster schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:10:
Misschien ietwat off-topic, maar waarom heet dit topic het “Geely” Zeekr 001 topic en niet gewoon Zeekr 001 topic?

De Volvo topics heten ook niet Geely Volvo, Polestar niet Geely Polestar, enzovoorts.
Die discussie hebben we in het Zeekr X topic ook eens gehad, en is toen de Geely uit gehaald.
Geely gaat dan nog, maar als je een "Volkswagen Audi" topic gaat maken wordt het wel erg verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
ervh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Kleine vraag; gaat het om hélemaal geen cruise control, of valt het "adaptieve" stukje weg? Met ouderwetse cruise control zou ik nog wel kunnen leven :), maar helemaal geen, ook bij een fietsdrager, is toch wel een domper..
De 001 heeft in geen geval 'gewone' cruise control. Dus dan moet je het zonder stellen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Hoe lang staat dit verzoek bij Zeekr al open, c.q. is er kans dat dit gefixed wordt? Mijn fietsdrager wordt regelmatig gebruikt..

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:29
ervh schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:35:
Hoe lang staat dit verzoek bij Zeekr al open, c.q. is er kans dat dit gefixed wordt? Mijn fietsdrager wordt regelmatig gebruikt..
Staat op de nominatie zeggen ze maar wanneer…nobody seems to know.
Rijden zonder ACC is mij als fervent gebruiker eigenlijk helemaal niet tegengevallen.
Drive mode op comfort en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Nu online
Inmiddels al 10 maanden in behandeling. Het is mij onduidelijk waarom dit niet gefixt wordt. Met caravan krijg je wel waarschuwing dat je te dicht op voorganger rijdt, maar ACC werkt niet. Zonder CC rijdt echt niet lekker in heuvelachtig gebied met caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
Vanaf dec 2023, toen heb ik dit al gemeld en aangevraagd. Nada ontwikkeling tot op heden behalve loze beloftes. Is trouwens een Geely issue want al hun labels hebben dit gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14

Wij hebben met onze 001 Europa al flink doorkruist: Spanje, de hooglanden van Schotland. Met een vouwwagen zal het verbruik wel flink stijgen, daar kan ik helaas niet veel over zeggen: Zelf zitten we meestal in een appartement of soms een hotel. Qua reisgemak geen probleem, qua opladers: er schijnen er inmiddels al aardig wat te zijn. Gebruik ABRP om eens rond te kijken. Zelf gebruiken we gewoon Google Maps als de range onder de 100 KM komt.

Volgende week haalt mijn vrouw haar 7X op en rijden we deze zomer met 2 ZEEKRs naar Zwitserland en Spanje :)

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
HDoc schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:55:
[...]

Wij hebben met onze 001 Europa al flink doorkruist: Spanje, de hooglanden van Schotland. Met een vouwwagen zal het verbruik wel flink stijgen, daar kan ik helaas niet veel over zeggen: Zelf zitten we meestal in een appartement of soms een hotel. Qua reisgemak geen probleem, qua opladers: er schijnen er inmiddels al aardig wat te zijn. Gebruik ABRP om eens rond te kijken. Zelf gebruiken we gewoon Google Maps als de range onder de 100 KM komt.

Volgende week haalt mijn vrouw haar 7X op en rijden we deze zomer met 2 ZEEKRs naar Zwitserland en Spanje :)
Wow dat is zeekr leuk!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer aan moet denken bij een 001 private lease via zeekr zelf?

Dit staat op de site: "Financial lease via Zeekr Finance vanaf € 449 per maand."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisje
  • Nu online
GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:50:
Heeft iemand enig idee waar ik ongeveer aan moet denken bij een 001 private lease via zeekr zelf?

Dit staat op de site: "Financial lease via Zeekr Finance vanaf € 449 per maand."
Je kunt gewoon het configuratormenu doorlopen en aan het eind private lease kiezen. Met de maanden en de km zie je wat je kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 11:50:

Met de magere lijst aan wat je nu specifiek wenst, denk aan looptijd en km/j heb ik de letterlijke vraag even door een LLM gegooid, het antwoord:

De prijs die je noemt van €449 per maand is voor financial lease, wat iets heel anders is dan private lease. Bij financial lease ben jij als klant economisch eigenaar van de auto: je koopt de auto op afbetaling en draagt zelf risico’s zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en restwaarde. Dit wordt vaak door ondernemers gebruikt vanwege fiscale voordelen.

Als je kijkt naar private lease, dan betaal je één vast maandbedrag waarin vrijwel alles inbegrepen is: afschrijving, rente, verzekering (WA + casco), onderhoud, pechhulp en wegenbelasting. Alleen brandstof (of in dit geval stroom) is nog voor eigen rekening. Private lease is dus een veel “voller” product, maar ook duurder per maand dan financial lease.

Wat kun je verwachten qua bedrag bij private lease voor een Zeekr 001?

Er zijn nog weinig officiële cijfers vanuit Zeekr zelf over private lease, maar op basis van vergelijkbare EV’s in hetzelfde segment (zoals de Tesla Model 3 / Model Y, Polestar 2 of NIO ET5) kun je ongeveer het volgende verwachten:
• Leaseprijs vanaf: €750 - €1.000 per maand
(afhankelijk van uitvoering, looptijd en aantal kilometers per jaar)
• Looptijd: meestal 48 of 60 maanden
• Kilometrage: standaard 10.000 tot 15.000 km per jaar (meer = duurder)

Let ook op dat de cataloguswaarde van een Zeekr 001 in Nederland begint bij ± €60.000. Dat zorgt voor een hoge afschrijving en hogere verzekeringskosten, wat allemaal wordt doorberekend in de private leaseprijs.

Samenvattend:
• €449 p/m → financial lease, zonder bijkomende kosten zoals verzekering etc.
• Private lease verwachting → eerder richting de €800+ p/m, inclusief alles.

Als je echt geïnteresseerd bent in private lease via Zeekr zelf, loont het om te wachten op officiële aanbiedingen of even contact op te nemen met Zeekr Nederland of hun leasemaatschappijpartner. Het aanbod is nog vrij nieuw, dus prijzen kunnen nog wijzigen naarmate de vraag stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
bigkevx2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:11:
[...]

Met de magere lijst aan wat je nu specifiek wenst, denk aan looptijd en km/j heb ik de letterlijke vraag even door een LLM gegooid, het antwoord:

De prijs die je noemt van €449 per maand is voor financial lease, wat iets heel anders is dan private lease. Bij financial lease ben jij als klant economisch eigenaar van de auto: je koopt de auto op afbetaling en draagt zelf risico’s zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en restwaarde. Dit wordt vaak door ondernemers gebruikt vanwege fiscale voordelen.

Als je kijkt naar private lease, dan betaal je één vast maandbedrag waarin vrijwel alles inbegrepen is: afschrijving, rente, verzekering (WA + casco), onderhoud, pechhulp en wegenbelasting. Alleen brandstof (of in dit geval stroom) is nog voor eigen rekening. Private lease is dus een veel “voller” product, maar ook duurder per maand dan financial lease.

Wat kun je verwachten qua bedrag bij private lease voor een Zeekr 001?

Er zijn nog weinig officiële cijfers vanuit Zeekr zelf over private lease, maar op basis van vergelijkbare EV’s in hetzelfde segment (zoals de Tesla Model 3 / Model Y, Polestar 2 of NIO ET5) kun je ongeveer het volgende verwachten:
• Leaseprijs vanaf: €750 - €1.000 per maand
(afhankelijk van uitvoering, looptijd en aantal kilometers per jaar)
• Looptijd: meestal 48 of 60 maanden
• Kilometrage: standaard 10.000 tot 15.000 km per jaar (meer = duurder)

Let ook op dat de cataloguswaarde van een Zeekr 001 in Nederland begint bij ± €60.000. Dat zorgt voor een hoge afschrijving en hogere verzekeringskosten, wat allemaal wordt doorberekend in de private leaseprijs.

Samenvattend:
• €449 p/m → financial lease, zonder bijkomende kosten zoals verzekering etc.
• Private lease verwachting → eerder richting de €800+ p/m, inclusief alles.

Als je echt geïnteresseerd bent in private lease via Zeekr zelf, loont het om te wachten op officiële aanbiedingen of even contact op te nemen met Zeekr Nederland of hun leasemaatschappijpartner. Het aanbod is nog vrij nieuw, dus prijzen kunnen nog wijzigen naarmate de vraag stijgt.
Ah ja. Niet goed gelezen dan :). Ging idd om private lease. €800-ish zou nog wel werken, maar met 25k per jaar aan km zal dit dus flink duurder worden. We zijn even aan het orienteren of de onze huidige Lynk 01 (midden '23) willen overnemen of dat we voor iets full electric gaan wat op zich in onze situatie wat beter zou zijn. Nu zitten we met onze lynk rond de €1000 pm incl. alles (abonnement), maar eigenlijk willen we als het even kan net wat onder dit bedrag uitkomen. Huidige Lynk overnemen zal tot een flinke besparing leiden en we zijn de auto gewend, maar toch stoort het mij ook dat we tzt het onderhoud van benzine + elektrisch moeten doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:44:
[...]

Ah ja. Niet goed gelezen dan :). Ging idd om private lease. €800-ish zou nog wel werken, maar met 25k per jaar aan km zal dit dus flink duurder worden. We zijn even aan het orienteren of de onze huidige Lynk 01 (midden '23) willen overnemen of dat we voor iets full electric gaan wat op zich in onze situatie wat beter zou zijn. Nu zitten we met onze lynk rond de €1000 pm incl. alles (abonnement), maar eigenlijk willen we als het even kan net wat onder dit bedrag uitkomen. Huidige Lynk overnemen zal tot een flinke besparing leiden en we zijn de auto gewend, maar toch stoort het mij ook dat we tzt het onderhoud van benzine + elektrisch moeten doen.....
Voorzichtige gok, voor dat bedrag haal je het wel denk ik.
En je bent van een hoop overhead af.
Enige waar je goed over na moet denken zijn de km’s per jaar.
Weet je dat redelijk stabiel in te schatten, of kun je het op historisch gebruik onderbouwen dan zit je goed.
Je kunt bij Zeekr lease zo een offerte opvragen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
GustavSan schreef op zondag 8 juni 2025 @ 12:44:
[...]

Vergeet ook niet de BKR registratie en invloed op eventueel toekomstig huis. Ik zou dit niet doen. Helaas, auto's zijn veel te duur voor private personen in NL, maar dat is een ander verhaal!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
spidertje schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:52:
[...]

Vanaf dec 2023, toen heb ik dit al gemeld en aangevraagd. Nada ontwikkeling tot op heden behalve loze beloftes. Is trouwens een Geely issue want al hun labels hebben dit gedrag.
Is het mogelijk om een ‘domme’ aftermarket trekhaak te installeren die niet verbonden is met het voertuigmanagementsysteem? Dan ‘weet’ de auto niet wanneer er iets aan de trekhaak hangt en schakelt hij geen rijhulpsystemen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heelsum
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:56
IonniUnique schreef op maandag 9 juni 2025 @ 06:49:
[...]

Is het mogelijk om een ‘domme’ aftermarket trekhaak te installeren die niet verbonden is met het voertuigmanagementsysteem? Dan ‘weet’ de auto niet wanneer er iets aan de trekhaak hangt en schakelt hij geen rijhulpsystemen uit.
Dat lijkt mij het ideale idee om vreemde ongelukken te veroorzaken, waarna over het algemeen de auto als schuldige wordt aangewezen.
Ik ben het met je eens dat het softwarematig al lang opgelost had moeten zijn maar zo een experiment is zeer onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
Heelsum schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Dat lijkt mij het ideale idee om vreemde ongelukken te veroorzaken, waarna over het algemeen de auto als schuldige wordt aangewezen.
Ik ben het met je eens dat het softwarematig al lang opgelost had moeten zijn maar zo een experiment is zeer onverstandig.
Ter aanvulling, ga maar eens proberen achteruit te rijden, ik spreek uit ervaring dit weekend met just another car, hij gaat in full auto brake omdat de auto denkt ergens tegenaan te rijden.
#firstworldproblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
bigkevx2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:48:
[...]

Ter aanvulling, ga maar eens proberen achteruit te rijden, ik spreek uit ervaring dit weekend met just another car, hij gaat in full auto brake omdat de auto denkt ergens tegenaan te rijden.
#firstworldproblems
Heb je dit met de 001 ervaren?
Want dit gaat bij mij prima eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
spidertje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:26:
[...]

Heb je dit met de 001 ervaren?
Want dit gaat bij mij prima eerlijk gezegd.
LOL nee, met een Duitse BMW van 100k, schrok me kapot. Moest even een metertje achteruit met dat ding en die ging volledig in paniek modus omdat de stekker er niet in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
bigkevx2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:31:
[...]

LOL nee, met een Duitse BMW van 100k, schrok me kapot. Moest even een metertje achteruit met dat ding en die ging volledig in paniek modus omdat de stekker er niet in zat.
Kun je uitzetten, moet elke keer handmatig als ik me niet vergis. De 001 herkent dat er iets op de trekhaak is aangesloten en daardoor gaat dit automatisch goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
IonniUnique schreef op maandag 9 juni 2025 @ 06:49:
[...]

Dat zou ik alleen overwegen als je bv fietsdrager monteert, niet met aanhanger of je moet de acc/lcc zelf nooit aanzetten. Heb je iig dode hoek herkenning bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
spidertje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:35:
[...]

Dat zou ik alleen overwegen als je bv fietsdrager monteert, niet met aanhanger of je moet de acc/lcc zelf nooit aanzetten. Heb je iig dode hoek herkenning bv.
De Chinese merken (i.e.g. Xpeng, NIO en Zeekr) zetten (bijna) alle rijhulpsystemen uit. De Duitsers, Koreanen en volgens mij ook Tesla, laten (bijna) alles aanstaan. Misschien heeft dit te maken met de wetgeving op de thuismarkt of anders het vertrouwen dat de merken zelf hebben in hun eigen rijhulpsystemen.

Ikzelf rij al meer dan 10.000 comfortabele caravan-km’s in een elektrische Koreaan met een ‘domme’ door de Duitse importeur voorgeschreven trekhaak. Vandaar wellicht mijn onbevangenheid. Het niet kunnen gebruiken van die rijhulpsystemen met een caravan is voor mij helaas een dealbreaker…. 😥

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IonniUnique
spidertje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 20:33:
[...]

Kun je uitzetten, moet elke keer handmatig als ik me niet vergis. De 001 herkent dat er iets op de trekhaak is aangesloten en daardoor gaat dit automatisch goed :)
Als je, zoals @bigkevx2, de stekker van de aanhanger niet aansluit en dus zonder licht op je aanhanger rondrijdt, dan herkent de Zeekr hem ook niet en laat hij alle rijhulpsystemen gewoon aanstaan. Ook de achteruitbotswaarschuwing. Dat is pas een experiment! 🤣

[ Voor 4% gewijzigd door IonniUnique op 10-06-2025 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Ecological schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:36:
[...]
Vergeet ook niet de BKR registratie en invloed op eventueel toekomstig huis. Ik zou dit niet doen. Helaas, auto's zijn veel te duur voor private personen in NL, maar dat is een ander verhaal!
Mee eens, ik zou als het even kan gewoon in die Lynk blijven rijden, zeker als het veel goedkoper is om over te nemen, die auto is immers nog zo goed als nieuw. Als je nu weer in een nieuwe auto gaat rijden, blijf je investeren in het steilste deel van de afschrijvingscurve.

[ Voor 10% gewijzigd door HDoc op 10-06-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Uit de "Zeekr 001 Nederland" Facebook groep.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuvH5-qO0MAXvCnIE8UvswCDiDI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/3iRt7Q13Qh4CwgDuiqEO7tkS.avif?f=user_large

Dit plaatje is door een van de gebruikers in die groep gemaakt, met onderstaande opmerking.
Kevin Timmers dit is niet nep, plaatje heb ik wel zelf gemaakt maar de service komt er wel aan. Werd ook genoemd bij apple wwdc 2025, Zeekr is een van de ondersteunde partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
MattMax schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:50:
[Afbeelding]

Dit plaatje is door een van de gebruikers in die groep gemaakt, met onderstaande opmerking.

[...]
Wat is het verschil met nu? Laatst kwam ik op kantoor en ik had door dat ik mijn sleutels helemaal niet mee had, maar ik kon gewoon rijden met mijn mobiel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47
Ecological schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Wat is het verschil met nu? Laatst kwam ik op kantoor en ik had door dat ik mijn sleutels helemaal niet mee had, maar ik kon gewoon rijden met mijn mobiel!
Op dit moment moet je de auto openmaken en afsluiten in de app als je geen sleutel bij je hebt. Wat er nu lijkt te komen is dat je de app niet hoeft te openen maar dat de auto de telefoon herkent als je komt aanlopen. Werkt fantastisch als je er eenmaal aan bent gewend.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
ronaldvs schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:49:
[...]

Op dit moment moet je de auto openmaken en afsluiten in de app als je geen sleutel bij je hebt. Wat er nu lijkt te komen is dat je de app niet hoeft te openen maar dat de auto de telefoon herkent als je komt aanlopen. Werkt fantastisch als je er eenmaal aan bent gewend.
Ah ja, ik ben het wel gewend want ik heb mijn sleutels altijd bij me, mijn Tesla had het ook. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:55
Het is ook akelig stil rondom de nieuwe update, deze zou toch in Q2 plaatsvinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
KevinT schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 13:32:
Het is ook akelig stil rondom de nieuwe update, deze zou toch in Q2 plaatsvinden?
Misschien Q2 2026? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
MattMax schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:50:
[Afbeelding]

[...]
Prachtig, stond al in 2023 in de “folder”.. bij ophalen vd auto in dec 2023 begreep men incl de directeur niet dat het toen niet werkte…. En vervolgens werd me verteld neee dat hebben zo niet geimplementeerd…en nu weer mooie verhalen…

Zou fijn zijn als men eindelijk eens waar maakt wat men verkoopt bij die club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Dat zou al boven verwachting zijn zo snel :P :P :P

En dan de vraag wat gaat die update leveren…. Mijn verwachtingen zijn laaggespannen ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakiers
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-08 23:07
Binnenkort,

https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-3

wordt gefaseerd uitgerold.

"Zeekr 001 software-update OS 1.3.1: release-opmerkingen
Overzicht

Deze pagina beschrijft de inhoud van software-update OS 1.3.1, de tweede OTA-upgrade voor de Zeekr 001.
De update biedt verfijningen en nieuwe functies voor het batterij-, rijhulps- en infotainmentsysteem, zoals hieronder toegelicht.
Update installeren

Wanneer de auto klaar is voor de update verschijnt een melding op het scherm.
Zorg dat de auto in Basic of Advanced Privacy Mode staat:

Instellingen (auto-icoon linksonder)

Veiligheid & Beveiliging

Privacy

Kies Basic of Advanced Privacy Mode

Daarna worden alle software-updates automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Batterijprestaties

Nieuw schermbericht “Batterijtemperatuur word aangepast” bij activering van HV-batterij-conditionering.

Activering via touchknop op het centrale scherm alleen mogelijk tijdens rijden (stand D, niet P/R/N). Verwarmen/koelen stopt wanneer de laadkabel wordt aangesloten of als 25 °C is bereikt, en ook zodra de auto geparkeerd en vergrendeld is.

Rijhulpsystemen

Overschrijdingswaarschuwing onder 20 km/u verwijderd.

Pop-upmelding in Driver Information Display bij geblokkeerde voorradar.

Rear Cross Traffic Alert toont nu een dynamisch effect in het instrumentenpaneel.

Adaptive Cruise Control accelereert nu merkbaar vloeiender bij inhalen.

ACC-volgafstand weergegeven met 5 markeringen (was 3).

Bugfix: doorlopende waarschuwing “Neem het stuur over” verdwijnt wanneer de frontcamera wordt geblokkeerd tijdens ACC / LCC-gebruik.

Infotainmentsysteem

Diverse ADAS- en DMS-geluiden verwijderd.

Taaloptimalisaties in de volledige interface.

Algemene stabiliteits- en prestatie-verbeteringen.

Let op: Geniet u al van Premium Connected-diensten? Sommige services kunnen na de volgende OTA-update niet meer werken zoals verwacht als u de Vehicle Entertainment Certificate niet voltooit.
Overige verbeteringen

Nieuwe, minder gevoelige instelling voor de Interior Movement Sensor beperkt vals alarm van de sirene (bv. door insecten).

LDAC (Life Detection and Care) verfijnd om valse meldingen te voorkomen, met name objecten zoals flessen/blikjes (250 ml – 2 l) op de achterbank worden genegeerd.

Hulp nodig?

Mail ons op support@zeekr.eu of kom langs bij een Zeekr Hi-Tech Service Center—wij staan klaar om te helpen.
Bekijk de handleiding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Tweakiers schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:30:
Binnenkort,

https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-3

wordt gefaseerd uitgerold.

"Zeekr 001 software-update OS 1.3.1: release-opmerkingen
Overzicht

Deze pagina beschrijft de inhoud van software-update OS 1.3.1, de tweede OTA-upgrade voor de Zeekr 001.
De update biedt verfijningen en nieuwe functies voor het batterij-, rijhulps- en infotainmentsysteem, zoals hieronder toegelicht.
Update installeren

Wanneer de auto klaar is voor de update verschijnt een melding op het scherm.
Zorg dat de auto in Basic of Advanced Privacy Mode staat:

Instellingen (auto-icoon linksonder)

Veiligheid & Beveiliging

Privacy

Kies Basic of Advanced Privacy Mode

Daarna worden alle software-updates automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Batterijprestaties

Nieuw schermbericht “Batterijtemperatuur word aangepast” bij activering van HV-batterij-conditionering.

Activering via touchknop op het centrale scherm alleen mogelijk tijdens rijden (stand D, niet P/R/N). Verwarmen/koelen stopt wanneer de laadkabel wordt aangesloten of als 25 °C is bereikt, en ook zodra de auto geparkeerd en vergrendeld is.

Rijhulpsystemen

Overschrijdingswaarschuwing onder 20 km/u verwijderd.

Pop-upmelding in Driver Information Display bij geblokkeerde voorradar.

Rear Cross Traffic Alert toont nu een dynamisch effect in het instrumentenpaneel.

Adaptive Cruise Control accelereert nu merkbaar vloeiender bij inhalen.

ACC-volgafstand weergegeven met 5 markeringen (was 3).

Bugfix: doorlopende waarschuwing “Neem het stuur over” verdwijnt wanneer de frontcamera wordt geblokkeerd tijdens ACC / LCC-gebruik.

Infotainmentsysteem

Diverse ADAS- en DMS-geluiden verwijderd.

Taaloptimalisaties in de volledige interface.

Algemene stabiliteits- en prestatie-verbeteringen.

Let op: Geniet u al van Premium Connected-diensten? Sommige services kunnen na de volgende OTA-update niet meer werken zoals verwacht als u de Vehicle Entertainment Certificate niet voltooit.
Overige verbeteringen

Nieuwe, minder gevoelige instelling voor de Interior Movement Sensor beperkt vals alarm van de sirene (bv. door insecten).

LDAC (Life Detection and Care) verfijnd om valse meldingen te voorkomen, met name objecten zoals flessen/blikjes (250 ml – 2 l) op de achterbank worden genegeerd.

Hulp nodig?

Mail ons op support@zeekr.eu of kom langs bij een Zeekr Hi-Tech Service Center—wij staan klaar om te helpen.
Bekijk de handleiding"
OS 1.3 zorgt voor een soepelere ervaring tijdens de rit. Spotify en radio hervatten nu automatisch je laatste nummer. Subtiel, maar betekenisvol – want luxe zit in de details.

Wat een enorme luxe idd, en dan vooral dat de radio automatisch het laatste nummer hervat…. 🤣🤣🤣🤣

Als je de release zo leest geeft dat helaas weinig echte vooruitgang, Zeekr doet deze update met name vanwege het geld dat men wil ophalen met de online diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
spidertje schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:35:
[...]

OS 1.3 zorgt voor een soepelere ervaring tijdens de rit. Spotify en radio hervatten nu automatisch je laatste nummer. Subtiel, maar betekenisvol – want luxe zit in de details.

Wat een enorme luxe idd, en dan vooral dat de radio automatisch het laatste nummer hervat…. 🤣🤣🤣🤣

Als je de release zo leest geeft dat helaas weinig echte vooruitgang, Zeekr doet deze update met name vanwege het geld dat men wil ophalen met de online diensten.
Helaas ben ik het wel met je eens. Waar is YouTube voor tijdens snelladen? Of aanhanger + acc fix. Automatisch parkeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:55
Ik vind dit ook wel een teleurstelling na ruim een half jaar wachten….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:27
Ecological schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:53:
[...]

..Waar is YouTube voor tijdens snelladen? ....
Na de update doet de airco het straks niet meer tijdens het laden....dan wil je van 't zomer sowieso niet meer in de auto zijn tijdens het snelladen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Gaat dat zinnetje niet over het conditioneren van de accu tot 25graden?

Oplossen van acc met trekhaak probleem is wel een gemiste kans…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
ervh schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:00:
Gaat dat zinnetje niet over het conditioneren van de accu tot 25graden?

Oplossen van acc met trekhaak probleem is wel een gemiste kans…
Ja, ik denk dat je gelijk hebt ;) Gelukkig maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juny0985
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09 19:37
Net even eerste ritje gemaakt na de 1.3.1 update.

-Activeren van ACC/LCC gaat stuk sneller.
-Het reageert ook veel directer om het verkeer voor je. Wat voor mij meer vertrouwen geeft in het gebruik ervan.
-LCC bij lage snelheid (t/m 50km/h) werkt nu zooooveel beter, houd de midden van weg goed aan.
-Ookal stel ik de afstand tot de voorligger op z'n korts, houd het (voor mijn gevoel) teveel afstand. vergeleken met voor de update.
-De acceleratie in Comfort mode is nu ook wat directer, rijd iets sportiever nu vind ik. Ook de vering lijkt wat harder nu, weet niet of het tussen mijn oren zit of niet.
-de kwaliteit van de achteruit camera is minder geworden, maar reageert nu wel sneller voor mijn gevoel

Dat zijn de eerste paar zaken die zijn opgevallen, benieuwd wat jullie ervaring is met de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Morgen maar eens proberen, de update wordt aankomende nacht geinstalleerd. Ik hoop dat het punt over het afstand houden in de kortste stand niet zo is, ik vind het nu al veel te lang op de snelweg. In de bebouwde kom is het nu OK, soms zelfs wat kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
Juny0985 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:40:

-Het reageert ook veel directer om het verkeer voor je. Wat voor mij meer vertrouwen geeft in het gebruik ervan.
-LCC bij lage snelheid (t/m 50km/h) werkt nu zooooveel beter, houd de midden van weg goed aan.
-Ookal stel ik de afstand tot de voorligger op z'n korts, houd het (voor mijn gevoel) teveel afstand. vergeleken met voor de update.
-De acceleratie in Comfort mode is nu ook wat directer, rijd iets sportiever nu vind ik. Ook de vering lijkt wat harder nu, weet niet of het tussen mijn oren zit of niet.
-de kwaliteit van de achteruit camera is minder geworden, maar reageert nu wel sneller voor mijn gevoel

Dat zijn de eerste paar zaken die zijn opgevallen, benieuwd wat jullie ervaring is met de nieuwe update.
Vergeet niet dat het overgrote deel van de mensen niet genoeg afstand houdt als ze zelf rijden, als je gaat tellen dan kom je waarschijnlijk niet aan de twee seconden ;)

Vaak is het counter argument: "ja maar dan kruipen mensen er tussen". en dan zeg ik altijd. "ja, klopt. :+ )

Bedankt voor het delen van je ervaring, ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 09:37
Alex_N schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 14:19:
Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom? Melding komt bij 40K. Onderhoud heeft al lang plaats gevonden, de garage krijgt ‘m niet weg en ik ook niet. Geen idee wat de ‘reset’ knop geacht wordt te resetten; deze melding iig niet. [Afbeelding]
iemand al een oplossing voor deze foutmelding? Bij mij kreeg de garage hem ook niet weg. Zelfs niet toen de monteur van Zeekr in de garage aanwezig was. Het antwoord van de garagehouder: "of we kunnen de onderhoudsteller resetten, maar dan rijdt hij niet meer. Of je kan rijden, maar dan is de teller niet gereset." :X

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
TonV schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:34:
[...]

iemand al een oplossing voor deze foutmelding? Bij mij kreeg de garage hem ook niet weg. Zelfs niet toen de monteur van Zeekr in de garage aanwezig was. Het antwoord van de garagehouder: "of we kunnen de onderhoudsteller resetten, maar dan rijdt hij niet meer. Of je kan rijden, maar dan is de teller niet gereset." :X
Ik ben ook benieuwd wat de oplossing gaat zijn aangezien ik nu op de 39k km zit en dus binnenkort voor onderhoud moet. Waar heb jij jouw onderhoud laten uitvoeren?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-08 09:37
ronaldvs schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:08:
[...]

Ik ben ook benieuwd wat de oplossing gaat zijn aangezien ik nu op de 39k km zit en dus binnenkort voor onderhoud moet. Waar heb jij jouw onderhoud laten uitvoeren?
Bij automobiel en garagebedrijf van Putten in Breda. Daar was toen toevallig ook een Zeekr monteur uit Zeist aanwezig. En die kreeg het dus ook niet opgelost.

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakiers

-Activeren van ACC/LCC gaat inderdaad stuk sneller. Het remt ook niet meer vervelend af als je het aan zet. Algemene indruk van ACC/LCC is een stuk beter, rijdt ook rustiger blijft beter in het midden en remt stuk rustiger af. (alleen tot 80km per uur wegen en bebouwde kom tot nu toe kunnen testen)
- Afstand is inderdaad op standje korts te groot.
- Ik heb zelf de LR (Business), dus merk geen verschil in acceleratie of demping.
- Kwaliteit lijkt inderdaad wat minder maar voor mijn gevoel alleen als je deze in 360 graden hebt staan in de 'losse mode', bij normaal achter uit rijden merk ik niet echt een verschil in goed licht.
- Alarm sirene is tot nu toe bij mij nog niet af gegaan. Dus duim dat de update het heeft opgelost "Nieuwe, minder gevoelige instelling voor de Interior Movement Sensor beperkt vals alarm van de sirene (bv. door insecten)." Maar goed, tijd zal het leren of dit nog speelt of niet.

Wat betreft ADAS/ Camera error heeft de update niks veranderd. Ik krijg vaak in de ochtend wanneer het vochtig is en dan wegrij ADAS/ Camera error. Als ik ongeveer 1 KM gereden hebt verdwijnt de error. Het heeft waarschijnlijk te maken met de verwarming van de camera wat ze in de vorige update 'gefikst' zouden hebben. Dat had ik dus deze ochtend ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
Tweakiers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:28:
[...]

Wat betreft ADAS/ Camera error heeft de update niks veranderd. Ik krijg vaak in de ochtend wanneer het vochtig is en dan wegrij ADAS/ Camera error. Als ik ongeveer 1 KM gereden hebt verdwijnt de error. Het heeft waarschijnlijk te maken met de verwarming van de camera wat ze in de vorige update 'gefikst' zouden hebben. Dat had ik dus deze ochtend ook weer.
Dat je een error melding krijgt als de camera bedekt is, lijkt mij logisch toch? Is een belangrijk onderdeel van het ADAS systeem. Vaak als ik zie dat het wat vochtig is voor ik ga wegrijden, doe ik een kleine swipe overheen om het schoon te maken. En rij ik weg zonder melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Ik vind deze velgen ontzettend vet zo zwart gespoten! Enige nadeel: het wordt een business edition dus voor mij niet te koop. Is er al iemand in dit topic die aftermarket (look-alike) velgen heeft besteld en gemonteerd? Ik overweeg de vraag even voor te leggen hier intern :*)

Deze lijken er verdacht veel op: https://www.rrwheels.nl/W...5x112-ET37-0-B66-60?gQT=2

[ Voor 4% gewijzigd door ervh op 19-06-2025 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Ecological schreef op maandag 16 juni 2025 @ 21:47:
[...]
Vergeet niet dat het overgrote deel van de mensen niet genoeg afstand houdt als ze zelf rijden, als je gaat tellen dan kom je waarschijnlijk niet aan de twee seconden ;)

Vaak is het counter argument: "ja maar dan kruipen mensen er tussen". en dan zeg ik altijd. "ja, klopt. :+ )
Terecht punt! Ik maak me er al lang niet meer druk om, er zijn genoeg idioten op de weg die het zelfs belangrijker vinden om 1 auto op te schuiven dan om gewoon op de normale rijbaan te blijven. En het maakt he-le-maal niets uit op je reistijd. Ik kan er tegenwoordig alleen nog maar om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
HDoc schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:00:
[...]

Terecht punt! Ik maak me er al lang niet meer druk om, er zijn genoeg idioten op de weg die het zelfs belangrijker vinden om 1 auto op te schuiven dan om gewoon op de normale rijbaan te blijven. En het maakt he-le-maal niets uit op je reistijd. Ik kan er tegenwoordig alleen nog maar om lachen.
Precies! en maar klagen over alle files niet in de gaten hebbende dat ze zelf een grote oorzaak hiervan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
ronaldvs schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:08:
[...]

Heb een week geleden een mail gestuurd naar support met deze vraag. Nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvs
Alex_N schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:45:
[...]

Heb een week geleden een mail gestuurd naar support met deze vraag. Nog geen antwoord.
Bereikbaarheid blijft een probleem voor Zeekr....

Ik lease via Arval dus ik denk dat ik het "probleem" eerst bij hen ga neerleggen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:53:
[...]

Helaas ben ik het wel met je eens. Waar is YouTube voor tijdens snelladen? Of aanhanger + acc fix. Automatisch parkeren?
Zeg niet dat ik het al een jaar geleden had gezegd….. 🤪🤪🤪

Durf nu rustig stapje verder te gaan, voor het huidige model vd 001 komt dit ook niet meer tiptop in orde. Als men zelfs na 3jr gestuntel het nog niet eens voor elkaar krijgt om bv de bovenste knoppenbalk consistent gedrag te laten krijgen of nu nog steeds het verschil persoonlijk en individueel hanteert dan weet je ruim voldoende helaas.

Ik heb trouwens wel de indruk dat naast de release notes men ook heeft bewerkt aan de gaspedaal reactie in de sportstand. Minder “agressief” bij wegrijden.

Verder merkte ik vandaag voor het eerst dat bij het koelen vd auto onderste helft vh stuur lichtjes trilde, nog nooit eerder gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Deel je ervaringen niet eerlijk gezegd.

Auto neigt bv teveel naar positie rechts op de rijstrook, lcc is nog steeds niet al te best en bij lagere snelheden is de auto constant ah zoeken met bewegend stuur als gevolg. Sneller reageren is me niet echt opgevallen, versnellen vind ik bv nog steeds veel te traag en te laat.

Wat wel klopt is dat de afstand nog groter is dan voorheen… en daar kon al zowat een container schip tussen….. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Goed nieuws over het Zeekr clubje:
Geely’s Zeekr is also struggling with a 22% down YoY and flat from last week. China’s EV market shows how brutal it is.

Wie weet schudt ze dat wakker, minder beloven en meer leveren en durf te wedden dat men dan echt veel meer klnten behoudt en nieuwe weet aan te trekken. Nu is dat een enorm groot vraagteken….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
spidertje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:15:
[...]

Deel je ervaringen niet eerlijk gezegd.

Auto neigt bv teveel naar positie rechts op de rijstrook, lcc is nog steeds niet al te best en bij lagere snelheden is de auto constant ah zoeken met bewegend stuur als gevolg. Sneller reageren is me niet echt opgevallen, versnellen vind ik bv nog steeds veel te traag en te laat.

Wat wel klopt is dat de afstand nog groter is dan voorheen… en daar kon al zowat een container schip tussen….. :P
Dat kan inderdaad, we zijn allemaal verschillend en ervaren dingen anders.

Bij mij is echt precies tegenovergestelde, Auto heeft een voorkeur voor links wanneer ik LCC aan heb staan.

Bedoel je het versnellen van ACC/LCC? of op moment dat jij op het gaspedal drukt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wutroe
Ik deel ook de positievere ervaringen over de werking van ACC en LCC. Ik rijd heel graag met ACC aan, maar als het even niet doet wat ik wil schakel ik hem kortstondig uit of geef ik gas bij. Of bijv. na het afrijden van een rotonde wil ik hem weer activeren. Voorheen duurde het dan echt te lang voor ie weer de juiste snelheid oppakte/ging acceleren, viel je zelfs terug in snelheid. Voelde heel onnatuurlijk aan, ook voor auto's die achter me reden. Nu pakt ie gewoon direct weer op en begint ie meteen te versnellen, dat maakt het veel prettiger om ACC op deze manier te gebruiken.

LCC heb ik gisteren uitgebreid getest op een lange 80/100 weg. Waar ik eerder vond dat ie veel te veel naar links aan hield en ook veel sneller op gaf, heb ik er nu vrijwel de hele rit met plezier gebruik van kunnen maken. Hij blijft meer in het midden van de rijstrook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:50
Multiboxer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:48:
[...]

Ondertussen al een hele tijd verder en het is helaas nog altijd niet mogelijk om deze wagen hier in BE te testen en kopen.

Zelfs verzekeren lukt niet....
Zeekr eindelijk verkrijgbaar in België

https://www.zeekr.eu/nl-be

[ Voor 6% gewijzigd door itsme9x op 19-06-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
TonV schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:16:
[...]
Bij automobiel en garagebedrijf van Putten in Breda. Daar was toen toevallig ook een Zeekr monteur uit Zeist aanwezig. En die kreeg het dus ook niet opgelost.
Heb al enige tijd ook de melding, daar staat dan een keuze onder: annuleren of resetten.
Ik druk om annuleren omdat ik nog steeds moet wachten op mijn beurt en inmiddels al dik 41 000 KM heb gereden, maar als ik op reset druk, is de melding denk ik weg.
Zal ik dan maar eens op resetten drukken voordat ZEEKR het zelf niet weg krijgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door HDoc op 19-06-2025 14:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ervh
Mijn bestelling vanmiddag definitief geplaatst. Business Edition Tech Grey met Trekhaak. Aflevering zo laat mogelijk dit jaar, waarschijnlijk eind november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wutroe
Wutroe schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 08:28:
Ik deel ook de positievere ervaringen over de werking van ACC en LCC. Ik rijd heel graag met ACC aan, maar als het even niet doet wat ik wil schakel ik hem kortstondig uit of geef ik gas bij. Of bijv. na het afrijden van een rotonde wil ik hem weer activeren. Voorheen duurde het dan echt te lang voor ie weer de juiste snelheid oppakte/ging acceleren, viel je zelfs terug in snelheid. Voelde heel onnatuurlijk aan, ook voor auto's die achter me reden. Nu pakt ie gewoon direct weer op en begint ie meteen te versnellen, dat maakt het veel prettiger om ACC op deze manier te gebruiken.

LCC heb ik gisteren uitgebreid getest op een lange 80/100 weg. Waar ik eerder vond dat ie veel te veel naar links aan hield en ook veel sneller op gaf, heb ik er nu vrijwel de hele rit met plezier gebruik van kunnen maken. Hij blijft meer in het midden van de rijstrook.
In aanvulling hierop: de LCC lijkt ook beter te werken op de snelweg. Voorheen had ik zeer regelmatig dat ik de richtingaanwijzer gebruikt had om te kunnen wisselen van rijbaan (niet automatisch, wel zelf), maar dat LCC dan toch ingreep. Dat gebeurt me tot nu toe een stuk minder en maakt het een fijnere functie om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallohallo
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-07 13:54
Ik vind LCC echt een stuk slechter reageren. Duurt langer als ik hem inschakel. Vind het nog steeds irritant dat bepaalde zaken niet werken, zoals inparkeren.

Nu heb ik ook geen spotify etc meer omdat ik geen bundel meer heb (al zou dat het eerste jaar gratis zijn) en kan ook nergens vinden waar ik een bundel kan aanschaffen!

Merk ook vaak dat CarPlay niet automatisch oppakt, heel vaak sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallohallo
Heeft er iemand hier een iPad houder kunnen vinden voor de achterbank? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Vraagje. Er zijn automerken die het probleem met gepolariseerde zonnebril glazen i.c.m. een Head Up display hebben opgelost. Is dat bij Zeekr ook het geval? Ik maak heel graag gebruik van mijn zonnebril maar zal mogelijk dan niets aan de HUD hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
Klopt. Heb je niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bigkevx2
ervh schreef op maandag 23 juni 2025 @ 15:48:
Vraagje. Er zijn automerken die het probleem met gepolariseerde zonnebril glazen i.c.m. een Head Up display hebben opgelost. Is dat bij Zeekr ook het geval? Ik maak heel graag gebruik van mijn zonnebril maar zal mogelijk dan niets aan de HUD hebben..
Ik heb zo'n zonnebril op sterkte en heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakiers
Juny0985 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:22:
[...]

Dat je een error melding krijgt als de camera bedekt is, lijkt mij logisch toch? Is een belangrijk onderdeel van het ADAS systeem. Vaak als ik zie dat het wat vochtig is voor ik ga wegrijden, doe ik een kleine swipe overheen om het schoon te maken. En rij ik weg zonder melding.
Het is niet bedekt. Het is zeer licht vochtig. Ik heb nog nooit een auto gehad waar je vooraf alles moet droog vegen aan de buitenkant om geen kerstboom aan foutmeldingen te krijgen. Het is vooral vervelend wanneer je die error krijgt dat je speed warning etc niet kan uitzetten. Dat ADAS etc even niet beschikbaar is totdat het is 'opgewarmd' is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
Hallohallo schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:24:
Heeft er iemand hier een iPad houder kunnen vinden voor de achterbank? Alvast dank!
Wij hebben deze oplossing. Niet optimaal, maar dochter is er blij mee. https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallohallo
RobB_W schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 07:09:
[...]

Wij hebben deze oplossing. Niet optimaal, maar dochter is er blij mee. https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_title
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:14

TD-91

XC40 P8

Hello!
Sta op het punt om de business edition te bestellen in het zwart. Zijn er tweakers die deze editie in bestelling hebben? Benieuwd naar levertijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Bij de mensen met een long range of performance (dus zonder massage stoelen), hebben jullie ook dat de druk van de lendesteun steeds langzaam wegvalt? Ik ben vrij lang, en heb de lendesteun maximaal naar voren staan, maar dit moet ik vrijwel elke dag weer opnieuw instellen.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:28
klikos schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:59:
Bij de mensen met een long range of performance (dus zonder massage stoelen), hebben jullie ook dat de druk van de lendesteun steeds langzaam wegvalt? Ik ben vrij lang, en heb de lendesteun maximaal naar voren staan, maar dit moet ik vrijwel elke dag weer opnieuw instellen.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
Ik rij zelf een performance en herken niet wat je aangeeft. De profielen in de auto lijken wel iets stabieler mijn instellingen terug te zetten als m'n vriendin met haar profiel eerder gereden heeft. Als dit niet in een keer goed gaat, herstel ik de instellingen van de stoel wel weer vanuit het menu. Maar als ik een tijdje de enige ben die er in rijdt heb ik het issue dat je noemt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
TD-91 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:48:
Hello!
Sta op het punt om de business edition te bestellen in het zwart. Zijn er tweakers die deze editie in bestelling hebben? Benieuwd naar levertijden ;)
Die van mij staat in bestelling maar laat ik zo laat mogelijk dit jaar afleveren. Het gaat mij slechts om de bijtelling dat hij nog in 2025 in bestelling is gegaan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

ervh schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:30:
[...]

Die van mij staat in bestelling maar laat ik zo laat mogelijk dit jaar afleveren. Het gaat mij slechts om de bijtelling dat hij nog in 2025 in bestelling is gegaan 😉
Bijtelling gaat om kentekendatum, niet de besteldatum. Mijn vraag komt ook voort uit de bijtelling, maar lijkt erop dat Zeekr 6 maanden levertijd heeft en daarmee dus erg krap om dit jaar op kenteken te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ervh
Dat snap ik. Maar hij wordt bij aflevering op kenteken gezet. Business Edition is (wat mij verteld is althans) binnen 2 mnd leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbrits
  • Laatst online: 01-07 16:35
Hallo allemaal,

Morgen als alles voorspoedig verloopt de trotse eigenaar van een Zeekr 001 business edition (Tech gray).

Nu ga ik snel op vakantie en wil het laden goed geregeld hebben. Hiervoor een Tesla gehad en supercharger netwerk beviel me uitstekend. Het liefst heb ik een all-in oplossing om zowel bij laadpunten om de hoek, in het buitenland (Belgie, Frankrijk voor nu genoeg) + superchargers te kunnen laden. Tapelectric.app zou hieraan moeten voldoen. Kan iemand dit bevestigen? Als alternatief installeer ik ook nog de Tesla app voor het snelladen, maar zoals gezegd, liever alles in 1.

Groet,
Geert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-nld
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-07 09:27
TD-91 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:53:
[...]

Bijtelling gaat om kentekendatum, niet de besteldatum. Mijn vraag komt ook voort uit de bijtelling, maar lijkt erop dat Zeekr 6 maanden levertijd heeft en daarmee dus erg krap om dit jaar op kenteken te krijgen.
Ik heb ze net gebeld voor de levertijd en mij geven ze aan ong 4 weken voor de privilege. Daar klopt dus niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 10-09 19:36
bas-nld schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Ik heb ze net gebeld voor de levertijd en mij geven ze aan ong 4 weken voor de privilege. Daar klopt dus niks van?
Ook gehoord dat ze veel verschillende modellen op voorraad hebben, dus dan is de levertijd maar een paar weken en dat als ze hem niet op voorraad hebben en moeten bestellen, het maximaal 3 maanden levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11

SXZ

Het is bijna juli. Worden er prijsveranderingen of aanpassingen van de aanbiedingen, verwacht? Mogen de dealers dat verklappen, denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91

TD-91

XC40 P8

bas-nld schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Bijzonder. Begrijp inmiddels wel dat ik nog kan annuleren wanneer bij daadwerkelijke bestelling blijkt dat leveren dit jaar niet mogelijk is.

Nog even een nachtje over slapen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Tweakiers schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 19:28:
[...]

-Activeren van ACC/LCC gaat inderdaad stuk sneller. Het remt ook niet meer vervelend af als je het aan zet. Algemene indruk van ACC/LCC is een stuk beter, rijdt ook rustiger blijft beter in het midden en remt stuk rustiger af. (alleen tot 80km per uur wegen en bebouwde kom tot nu toe kunnen testen)
- Afstand is inderdaad op standje korts te groot.
- Ik heb zelf de LR (Business), dus merk geen verschil in acceleratie of demping.
- Kwaliteit lijkt inderdaad wat minder maar voor mijn gevoel alleen als je deze in 360 graden hebt staan in de 'losse mode', bij normaal achter uit rijden merk ik niet echt een verschil in goed licht.
- Alarm sirene is tot nu toe bij mij nog niet af gegaan. Dus duim dat de update het heeft opgelost "Nieuwe, minder gevoelige instelling voor de Interior Movement Sensor beperkt vals alarm van de sirene (bv. door insecten)." Maar goed, tijd zal het leren of dit nog speelt of niet.

Inmiddels al in Duitsland gereden of in NL met snelheden van bv 135 op de teller?

Kom je er snel achter dat ACC bv weer de oude bug heeft dat als je snelheid op 130+ hebt ingesteld die als je kiest voor heractiveren dat die naar de 130 gaat ipv de ingestelde snelheid....dat de auto veel te agressief remt als je bv 10-15km even sneller rijdt dan de ingestelde snelheid... zelfs op het gevaarlijke af... en dat het versnellen nog steeds veel en veel te traag verloopt.

Verder remt de auto soms nog steeds op hele vreemde momenten die je niet verwacht en gaat er teveel snelheid uit in lange bochten op de snelwegen zoals je die in Duitsland/Frankrijk hebt bv.

Wat wel foetsie is is het inhouden als je auto's passeert, dat was eerder wel ergerlijk namelijk.

Kon de update heel aardig testen omdat ik kort achter elkaar ruim 1000km in Duitsland heb gereden met beide verschillende versies. Stabiliteit vh systeem is iets toegenomen, radio staat iets vaker aan ook maar nog steeds niet zonder issues en had ook bij de laatste update een reset vh systeem nodig om bv apple CarPlay weer ad praat te krijgen... blijft allemaal heel moeizaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
gbrits schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 13:31:
Hallo allemaal,

Morgen als alles voorspoedig verloopt de trotse eigenaar van een Zeekr 001 business edition (Tech gray).

Nu ga ik snel op vakantie en wil het laden goed geregeld hebben. Hiervoor een Tesla gehad en supercharger netwerk beviel me uitstekend. Het liefst heb ik een all-in oplossing om zowel bij laadpunten om de hoek, in het buitenland (Belgie, Frankrijk voor nu genoeg) + superchargers te kunnen laden. Tapelectric.app zou hieraan moeten voldoen. Kan iemand dit bevestigen? Als alternatief installeer ik ook nog de Tesla app voor het snelladen, maar zoals gezegd, liever alles in 1.

Groet,
Geert-Jan
Lekker bij tesla laden. Werkt perfect en een stuk goedkoper dan andere aanbieders.

Dit is wat ik doe iig…

En allego is anders een fijne waar je gewoon met bankpas kan betalen.

Maar ben momenteel in Frankrijk en ik zoek wel heel bewust de tesla op. Gebruik technisch en prijs technisch t meest intressant voor mij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
spidertje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:10:
[...]
Durf nu rustig stapje verder te gaan, voor het huidige model vd 001 komt dit ook niet meer tiptop in orde. Als men zelfs na 3jr gestuntel het nog niet eens voor elkaar krijgt om bv de bovenste knoppenbalk consistent gedrag te laten krijgen of nu nog steeds het verschil persoonlijk en individueel hanteert dan weet je ruim voldoende helaas.
We hebben net een ZEEKR 7X er bij gekocht en die heeft een heel nieuwe versie van het "ZEEKR OS". Ik denk dat ze met name hun energie stoppen in de nieuwere versies voor naar wat het lijkt ook nieuwere hardware (alles werkt veel en veel vlotter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klikos
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-09 21:39
Hallohallo schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:24:
Als je zoekt op tablet houder voor de Zeekr 001, vind je eigenlijk niets. Als je zoekt op Polestar 4 tablet houder, krijg je meer resultaten. Gelukkig zijn het dezelfde stoelen :)

ik heb deze gevonden, welke ik nog moet printen:

https://www.printables.co...lder-back-seat-polestar-4

Wat mij betreft de perfecte oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Nu online
HDoc schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:13:
[...]

We hebben net een ZEEKR 7X er bij gekocht en die heeft een heel nieuwe versie van het "ZEEKR OS". Ik denk dat ze met name hun energie stoppen in de nieuwere versies voor naar wat het lijkt ook nieuwere hardware (alles werkt veel en veel vlotter).
Ruilen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
klikos schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:07:
[...]

Als je zoekt op tablet houder voor de Zeekr 001, vind je eigenlijk niets. Als je zoekt op Polestar 4 tablet houder, krijg je meer resultaten. Gelukkig zijn het dezelfde stoelen :)

ik heb deze gevonden, welke ik nog moet printen:

https://www.printables.co...lder-back-seat-polestar-4

Wat mij betreft de perfecte oplossing.
Kostdat? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbrits
  • Laatst online: 01-07 16:35
Na wat instellingen door te hebben gelopen, krijg ik opeens verkeersinformatie meldingen tussen de muziek door. Iemand een idee hoe dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Waar er op Facebook werkt gezegd dat die 7GB aardig weinig is voor de auto aan internet krijg ik net een mail binnen die nog teleurwtellender is…

5GB per maand; wat vinden jullie ervan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakiers
spidertje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:07:
[...]

Inmiddels al in Duitsland gereden of in NL met snelheden van bv 135 op de teller?

Kom je er snel achter dat ACC bv weer de oude bug heeft dat als je snelheid op 130+ hebt ingesteld die als je kiest voor heractiveren dat die naar de 130 gaat ipv de ingestelde snelheid....dat de auto veel te agressief remt als je bv 10-15km even sneller rijdt dan de ingestelde snelheid... zelfs op het gevaarlijke af... en dat het versnellen nog steeds veel en veel te traag verloopt.

Verder remt de auto soms nog steeds op hele vreemde momenten die je niet verwacht en gaat er teveel snelheid uit in lange bochten op de snelwegen zoals je die in Duitsland/Frankrijk hebt bv.

Wat wel foetsie is is het inhouden als je auto's passeert, dat was eerder wel ergerlijk namelijk.

Kon de update heel aardig testen omdat ik kort achter elkaar ruim 1000km in Duitsland heb gereden met beide verschillende versies. Stabiliteit vh systeem is iets toegenomen, radio staat iets vaker aan ook maar nog steeds niet zonder issues en had ook bij de laatste update een reset vh systeem nodig om bv apple CarPlay weer ad praat te krijgen... blijft allemaal heel moeizaam...
Inderdaad ik kan de adaptive cruise control niet boven de 130km per uur zetten. Wat inderdaad zeer apart is waardoor je zelfs in NL in de avond niet boven de 125 km per uur komt met cruisecontrol.
Wanneer ik bijvoorbeeld bij 150km ACC wil aanzetten kan het niet eens. Dan krijg ik een foutmelding "acc niet beschikbaar". Laat je deze zakken naar 130 gaat het wel aan. Wil ik deze handmatig hoger zetten dan 130 gaat ook niet. Nog even de Nederlandse en Engelse handleiding bekeken en staat bij beide tot 150km per uur.

Wat remmen betreft, wegrijden bij een stoplicht en afstand houden (zeker onder en rond de 80 km per uur) hebben ze nog wel aantal zaken te verbeteren maar is ieder geval een verbetering.

Positieve na de update, heb (nog) geen crashes van het systeem gehad na de update of iets in die richting.

Heeft iemand anders met Android Auto dat deze na de update niet meer automatisch start? (heb de settings op mijn telefoon al gecontroleerd, dat is het niet). Als ik op Android auto klik bij apps werkt deze wel.
Soms is bluetooth niet verbonden maar 95% van de tijd wel en dan nog start Android Auto niet automatisch. (Voor de update startte die eigenlijk altijd automatisch, maar heb ook een update gehad van Android auto app dus dat kan het ook zijn, dat daar iets mee is in combinatie met de S25 Ultra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Ik had gevoelsmatig voor de update juist dat Android Auto minder vaak automatisch opstartte. Nu je het ze benoemd heb ik het idee dat dit nu beter gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakiers
gbrits schreef op maandag 30 juni 2025 @ 16:37:
Na wat instellingen door te hebben gelopen, krijg ik opeens verkeersinformatie meldingen tussen de muziek door. Iemand een idee hoe dit uit te zetten?
Als je de Radio app opent, links onderin tandwiel icoontje dan krijg je een menu schermpje genaamd Radio-instellingen. Stukje naar onderen scrollen onder Radio Berichten. (Volgens mij is die het, ik luister ik alleen nooit radio via de ingebouwde 'app')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juny0985
Wutroe schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:20:
Ik had gevoelsmatig voor de update juist dat Android Auto minder vaak automatisch opstartte. Nu je het ze benoemd heb ik het idee dat dit nu beter gaat.
Ik ervaar dit inderdaad ook, na de update start Android Auto beter dan voorheen.
Ik heb een S24 plus.

Wat wel gek is bij ons is dat als mijn vrouw de auto ontgrendelt met haar telefoon, de stoel automatisch naar haar positie gaat (dit werkt bij haar altijd). Als ik daarna de auto met mijn telefoon ontgrendel, blijft het in de positie van mijn vrouw. Moet dan op het scherm mijn profiel kiezen voordat de stoel weer naar achteren gaat.

Ervaren anderen dit ook? Weet iemand hoe ik dit reset dat mijn telefoon gekoppeld is aan mijn profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakiers
Juny0985 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 08:31:
[...]

Ik ervaar dit inderdaad ook, na de update start Android Auto beter dan voorheen.
Ik heb een S24 plus.

Wat wel gek is bij ons is dat als mijn vrouw de auto ontgrendelt met haar telefoon, de stoel automatisch naar haar positie gaat (dit werkt bij haar altijd). Als ik daarna de auto met mijn telefoon ontgrendel, blijft het in de positie van mijn vrouw. Moet dan op het scherm mijn profiel kiezen voordat de stoel weer naar achteren gaat.

Ervaren anderen dit ook? Weet iemand hoe ik dit reset dat mijn telefoon gekoppeld is aan mijn profiel?
Stoel en stuur instellingen worden opgeslagen in het profiel. Dus dan moet je het inderdaad aan het gewenste profiel hangen. Of dit juist werkt weet ik niet, heb maar 1 profiel in de auto.
Zie de Zeekr handleiding:
https://www.zeekr.eu/manu...001&yn=2023+YEAR&dl=nl_NL

Ik heb net Android auto koppeling verwijderd en opnieuw gemaakt. Komende dagen even testen of het nu wel werkt het automatisch starten van Android Auto (na opnieuw koppelen kwam die wel weer automatisch).

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakiers op 01-07-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:11

SXZ

Sinds vandaag zijn de Zeekr 001’s duurder geworden.
Pagina: 1 ... 44 ... 46 Laatste