Hangt van je föhn af. Het plaksel achter de elementen is niet hardnekkig dus als het plaatwerk warm (dus niet gloeiend heet) aanvoelt is het genoegarjan571 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 16:18:
[...]
Hoe lang heb je het verwarmd met de Fohn? Wil het een dezer dagen ook er af halen.
Yup, heel simpel en werkt bij iedere navi: niet “verlengde kerkerdwarsstraat 121” Maar: “121 verlengde kerkerdwarsstraat“ #lifihackMarshall schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:01:
What the hell is nou weer een granny charger? 😀 Kun je daarmee je (schoon)moeder van jeugdige energie voorzien? 😉
Ik merk dat ik nog een klein irritatiepuntje gevonden heb die ik hier nog niet gelezen heb dus wellicht doe ik iets verkeerd (hoop ik):
Bij de navigatie moet je eerst de volledige straatnaam typen voordat je het huisnummer kunt toevoegen. Ik was bij Volvo gewend om aparte velden te hebben voor invoer plaats, straat en huisnummer. Dan herkent het systeem dus de invoer halverwege al en zo heb je vrij snel een adres ingevoerd (navi zelf van Volvo is echt het slechtste systeem ter wereld maar dat is een andere discussie). Bij Zeekr moet je volgens mij echter de hele straatnaam aftypen als je ook een nummer wilt invoeren.
Het was inderdaad en fluitje van een cent.aim-creativity schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:33:
[...]
Hangt van je föhn af. Het plaksel achter de elementen is niet hardnekkig dus als het plaatwerk warm (dus niet gloeiend heet) aanvoelt is het genoeg
Mijn X heeft de update achter de kiezen.Bavarois1 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:36:
Toevallig iemand al wat info over wanneer de nieuwe update komt en wat er in zit?
1.0.1d
Geen changelog helaas.
Mijn vrouw heeft de auto in ontvangst genomen en kon vertellen dat de lane-keeping iets minder agressief zou moeten zijn. Ze had nog niet veel verschil gemerkt.
Andere changes waren helaas niet blijven hangen.
Hij was overigens naar Zeist voor de trekhaak.
[ Voor 5% gewijzigd door BPi op 19-03-2024 19:56 ]
Vandaag ook mijn Zeekr 001 opgehaald! Eindelijk na 3.5 maand wachten was het vandaag zo ver :-)
Echt super dikke wagen. het is de Privilige AWD, Electric Blue, Zwart Interieur geworden.
Leuk extraatje ze hebben een allweather kofferbak matje cadeau gedaan.
Na de onthulling uitgebreid uitleg gekregen over de functies in de auto. je krijgt 1 Zeekr Kaart Sleutel + 1 Vierkant sleutel mee (en ook een fysieke reserve sleutel mocht je echt de auto niet meer open krijgen)
Eerste rij ervaringen zijn positief!
alleen er is zo'n motor speaker geluid als je gas geeft...dat geluid ga ik denk wel uitzetten hahaha klinkt zo raar
maar sound zal ik van het weekend eens uitgebreid testen!! ben benieuwd naar de yamaha speakers :-)
Dat speed limiter sound is idd wel irritant...die ga ik ook wel uitzetten tijdens het rijden...maar tot nu toe is het echt GENIETEN!! wat een wagen!!
:strip_exif()/f/image/3kqgE7xPE8B2onSGJQJ2QYEU.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt super dikke wagen. het is de Privilige AWD, Electric Blue, Zwart Interieur geworden.
Na de onthulling uitgebreid uitleg gekregen over de functies in de auto. je krijgt 1 Zeekr Kaart Sleutel + 1 Vierkant sleutel mee (en ook een fysieke reserve sleutel mocht je echt de auto niet meer open krijgen)
alleen er is zo'n motor speaker geluid als je gas geeft...dat geluid ga ik denk wel uitzetten hahaha klinkt zo raar
maar sound zal ik van het weekend eens uitgebreid testen!! ben benieuwd naar de yamaha speakers :-)
Dat speed limiter sound is idd wel irritant...die ga ik ook wel uitzetten tijdens het rijden...maar tot nu toe is het echt GENIETEN!! wat een wagen!!
:strip_exif()/f/image/3kqgE7xPE8B2onSGJQJ2QYEU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WUAaTD5EEKx4c5pnnw34WmqT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Lostson op 20-03-2024 13:22 ]
Gaaf! Veel plezier ermee!Lostson schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:20:
Vandaag ook mijn Zeekr 001 opgehaald! Eindelijk na 3.5 maand wachten was het vandaag zo ver :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even een vraagje voor de mensen die reeds een Zeekr 001 rijden. Gisteren heb ik proefgereden met een 001 Privilige en deze had alleen adaptieve cruise control. Volgens de verkoper kan de auto niet zelf tussen de lijntjes blijven rijden (zoals bijv. mijn Tesla met simpele autopilot). Alleen een soort lane keeping, waarbij hij gaat zwabberen tussen de lijnen. Gebruikers op Facebook beweren echter dat de auto dit wel kan en ook dat hij zelf kan inhalen (bij aanzetten richtingaanwijzer). Ligt dit aan een softwareversie, of heeft iemand ongelijk? Ben wel benieuwd wat er nu wel en niet mogelijk is qua autopilot.
Moet de auto kunnen maar software was nog niet geactiveerd kreeg ik te horen bij aflevering. Wellicht in update maart?JoostvdB1974 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:58:
Even een vraagje voor de mensen die reeds een Zeekr 001 rijden. Gisteren heb ik proefgereden met een 001 Privilige en deze had alleen adaptieve cruise control. Volgens de verkoper kan de auto niet zelf tussen de lijntjes blijven rijden (zoals bijv. mijn Tesla met simpele autopilot). Alleen een soort lane keeping, waarbij hij gaat zwabberen tussen de lijnen. Gebruikers op Facebook beweren echter dat de auto dit wel kan en ook dat hij zelf kan inhalen (bij aanzetten richtingaanwijzer). Ligt dit aan een softwareversie, of heeft iemand ongelijk? Ben wel benieuwd wat er nu wel en niet mogelijk is qua autopilot.
Kleine update van mijn kant.
Ik heb mijn auto sinds 1 maart 2024 en ruim 3500 KM gereden. (privilege versie).
Hiervoor reed ik een polestar 2 dus ben wel wat buggy software gewend maar dit slaat echt alles. Mijn mening is dat dit echt niet zo uitgebracht had mogen worden.
Dat instellingen niet onthouden worden is vervelend en moet opgelost worden en dat de verfijndheid van de ondersteunende systemen beter kan en moet is ook iets dat gradueel opgepakt kan worden.
Dat de klok met enige regelmaat een willekeurige tijd aangeeft is complete waanzin. Ik snap niet dat dit kan gebeuren? Dit en nog wel een paar andere zaken maken dat ik toch wel met enige argwaan naar het besturingssysteem kijk, zelfs de ondergrens wordt naar mijn mening niet gehaald.
Wat ik in deze thread lees is dat er nu eind maart een grote update gaat komen, maar bij afhalen werd er nog half maart gezegd, Ook dit maakt mij wat wantrouwend over hoe het systeem zich verder gaat ontwikkelen.
Het basis rijgedrag en vormgeving zijn prima! maar ik hoop echt dat er grote stappen gezet gaan worden in de software want anders zie ik het somber in.
Ik heb mijn auto sinds 1 maart 2024 en ruim 3500 KM gereden. (privilege versie).
Hiervoor reed ik een polestar 2 dus ben wel wat buggy software gewend maar dit slaat echt alles. Mijn mening is dat dit echt niet zo uitgebracht had mogen worden.
Dat instellingen niet onthouden worden is vervelend en moet opgelost worden en dat de verfijndheid van de ondersteunende systemen beter kan en moet is ook iets dat gradueel opgepakt kan worden.
Dat de klok met enige regelmaat een willekeurige tijd aangeeft is complete waanzin. Ik snap niet dat dit kan gebeuren? Dit en nog wel een paar andere zaken maken dat ik toch wel met enige argwaan naar het besturingssysteem kijk, zelfs de ondergrens wordt naar mijn mening niet gehaald.
Wat ik in deze thread lees is dat er nu eind maart een grote update gaat komen, maar bij afhalen werd er nog half maart gezegd, Ook dit maakt mij wat wantrouwend over hoe het systeem zich verder gaat ontwikkelen.
Het basis rijgedrag en vormgeving zijn prima! maar ik hoop echt dat er grote stappen gezet gaan worden in de software want anders zie ik het somber in.
Dat werd mij ook mede gedeeld tijdens de proefrit , heb zelf een volvo met pilot assist en ben daar zeer te spreken over. Blijkbaar zit dit dus niet op de zeekr001 wat me eigenlijk tegenvalt. Had wel verwacht dat dit standaard op de privilige zou zitten.JoostvdB1974 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:58:
Zit het er nu wel of niet op ?
Niet zo kritisch en negatief he, dat mag niet van velen hier 🤪cyrax schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:01:
Ik sluit me bij je aan, drom zeg ik ook steeds dat het niveau vd software hooguit in alpha status is en dat als ik dat vooraf had geweten de auto (nog) niet had gekozen.
Je noemt nog veel zaken niet, maar het is idd vrij treurig dat met deze software de auto als premium luxe in de markt is gezet, althans dat vind ik dan
Geen id want adas systemen eerlijk gezegd zo beroerd dat ik dat allemaal bij elke rit echt uitzet.Junior1973 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Dat werd mij ook mede gedeeld tijdens de proefrit , heb zelf een volvo met pilot assist en ben daar zeer te spreken over. Blijkbaar zit dit dus niet op de zeekr001 wat me eigenlijk tegenvalt. Had wel verwacht dat dit standaard op de privilige zou zitten.
Bedankt voor de update. Ik heb Zeekr 001 van mijn lijstje afgehaald. Zo zonde dat de software zo slecht werkt want het rijdt echt fantastisch. Hopelijk wordt Zeekr wat volwassener want ik zou het graag willen rijden in de toekomst. . Alhoewel ik fel tegen het huren ben van een batterij, ga ik toch waarschijnlijk voor een NIO.
cyrax schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:01:
OTA aangekondigd voor de X, wordt 21 maart uitgevoerd.
Extra optimalisaties en gebruiksverbeteringen die je kunt verwachten met deze Over-The-Air (OTA) software-update:
Extra optimalisaties en gebruiksverbeteringen die je kunt verwachten met deze Over-The-Air (OTA) software-update:
- Verbeteringen aan het Digital Head-Up (DHU) display: Voor een betere en informatievere rijervaring.
- Verbeterde storingsmelding voor verlichting.
- Geoptimaliseerd alarm voor bewegingsdetectie in de auto: Verbeterde bewaking voor meer veiligheid.
- Activering waarschuwing voor kruisend verkeer: Verhoogde veiligheid tijdens achteruitrijden.
- Optimalisatie deurontgrendelingsfunctie voor deuren zonder frame: Verbeterde timing voor gemakkelijkere toegang.
- Nauwkeurige afstelling achteruitkijkspiegel: Beter zicht met verbeterde precisie.
- Verbeterde knelbeveiliging deurhendel: Veiligere bediening met minder risico op beknelling.
- Verbeterd bewegingsdetectiealarm: Verbeterde beveiliging.
- Verbeteringen aan het oplaadscherm in de B-stijl: Intuïtievere gebruikerservaring.
- Langere levensduur van de batterij in de sleutelhanger: Minder vaak vervangen.
- Verbeterde weergave huisdiermodus: Verbeterde functionaliteit voor veiligheid en comfort van huisdieren.
- Melding functie aanhangwagenlicht: Onmiddellijke waarschuwingen voor veilig slepen.
- Taalverbeteringen in het hele systeem: Duidelijkere communicatie voor beter begrip.
- Optimalisatie Bluetooth-telefoonfunctie: Stabiele en heldere Bluetooth-verbinding voor betere connectiviteit
Fijn dat de update er aan komt, het lost alleen nul van de problemen op die ik dagelijks ervaar...BPi schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:02:
OTA aangekondigd voor de X, wordt 21 maart uitgevoerd.
- Verbeteringen aan het Digital Head-Up (DHU) display: Voor een betere en informatievere rijervaring.
- Verbeterde storingsmelding voor verlichting.
- Geoptimaliseerd alarm voor bewegingsdetectie in de auto: Verbeterde bewaking voor meer veiligheid.
- Activering waarschuwing voor kruisend verkeer: Verhoogde veiligheid tijdens achteruitrijden.
- Optimalisatie deurontgrendelingsfunctie voor deuren zonder frame: Verbeterde timing voor gemakkelijkere toegang.
- Nauwkeurige afstelling achteruitkijkspiegel: Beter zicht met verbeterde precisie.
- Verbeterde knelbeveiliging deurhendel: Veiligere bediening met minder risico op beknelling.
- Verbeterd bewegingsdetectiealarm: Verbeterde beveiliging.
- Verbeteringen aan het oplaadscherm in de B-stijl: Intuïtievere gebruikerservaring.
- Langere levensduur van de batterij in de sleutelhanger: Minder vaak vervangen.
- Verbeterde weergave huisdiermodus: Verbeterde functionaliteit voor veiligheid en comfort van huisdieren.
- Melding functie aanhangwagenlicht: Onmiddellijke waarschuwingen voor veilig slepen.
- Taalverbeteringen in het hele systeem: Duidelijkere communicatie voor beter begrip.
- Optimalisatie Bluetooth-telefoonfunctie: Stabiele en heldere Bluetooth-verbinding voor betere connectiviteit
Niets over profielen of adas...
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
Het is dan ook voor de X, niet voor de 001. Geen idee wat deze info in deze thread doet?Brian12 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:07:
[...]
Fijn dat de update er aan komt, het lost alleen nul van de problemen op die ik dagelijks ervaar...
Niets over profielen of adas...
Goed punt, dan hou ik nog een beetje hoop dat er verbeteringen aan zitten te komen.EraZor schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:24:
[...]
Het is dan ook voor de X, niet voor de 001. Geen idee wat deze info in deze thread doet?
Heeft iemand anders last van fluitende ramen, doordat ze niet perfect aansluiten met het rubber van de auto?
In de leen auto die we hadden was het het passagiersraam en nu in onze auto het bestuurdersraam.
In de leen auto die we hadden was het het passagiersraam en nu in onze auto het bestuurdersraam.
Als je ff iets verder leest, dan zul je zien dat er meer ervaringen over de X gedeeld zijn. Er zijn soms vergelijkbare issues en andere relevante zaken. De fabrikant is immers dezelfde en ook de servicelocatie etc. En ook de toezeggingen rondom OTA komen overeen dus lijkt mij het relevant te delen dat dit de wijzigingen zijn die voor de X volgen. En dat er een datum is geleverd. Niet interessant? Gewoon niet lezen.EraZor schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:24:
[...]
Het is dan ook voor de X, niet voor de 001. Geen idee wat deze info in deze thread doet?
In januari had het geen zin (en ik ook niet) om een topic te starten voor 5 uitgeleverde auto's in Nederland waarvan ik er (nu 40 stuks?) nog steeds geen heb zien rijden en zich net pas een 2e persoon zich hier op tweakers bekend heeft gemaakt.
Er komt vast nog wel een X afsplitsing.
Jammer van je keuze. Maar gelukkig kun je een keuze maken.miani schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:49:
Bedankt voor de update. Ik heb Zeekr 001 van mijn lijstje afgehaald. Zo zonde dat de software zo slecht werkt want het rijdt echt fantastisch. Hopelijk wordt Zeekr wat volwassener want ik zou het graag willen rijden in de toekomst. . Alhoewel ik fel tegen het huren ben van een batterij, ga ik toch waarschijnlijk voor een NIO.
[...]
Ook de NIO is softwarematig niet foutloos. Maar software is te updaten. Dat geldt voor de 001 natuurlijk ook.
Ik heb er vertrouwen in dat Geely het op lost. Ik heb er begrip voor dat het even kan duren. Had Tesla in het begin ook. De hardware van de Zeekr is fantastisch. In de basis is het een geweldige auto. Voor een erg concurerende prijs.
Succes met je keuze!
Zeekr 001 Privilege 2024
Dank! Bij NIO is de software zeker ook niet foutloos. In hun app worden ook negatieve dingen gemeld door gebruikers, maar je ziet dat ze er boven op zitten en het zsm proberen te fixen. Bij Zeekr is het mij net te vaag met beloftes van updates die niet waargemaakt worden. Ik geloof trouwens wel dat Zeekr het ook allemaal oplost in de toekomst, maar voor nu heb ik geen zin een proefkonijn te zijn.
Daveypayvey schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:06:
[...]
Jammer van je keuze. Maar gelukkig kun je een keuze maken.
Ook de NIO is softwarematig niet foutloos. Maar software is te updaten. Dat geldt voor de 001 natuurlijk ook.
Ik heb er vertrouwen in dat Geely het op lost. Ik heb er begrip voor dat het even kan duren. Had Tesla in het begin ook. De hardware van de Zeekr is fantastisch. In de basis is het een geweldige auto. Voor een erg concurerende prijs.
Succes met je keuze!
[quote]mheerde schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:28:
[...]
Zag deze voorbij komen, recessies zijn goed. https://a.aliexpress.com/_EItpWoV
Heb je deze stekker al uitgeprobeerd/getest?
[...]
Netjes👍🏻Bavarois1 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:10:
[Afbeelding]
Vandaag de 001 vervangen voor een zwarte versie.
Vele malen beter zo
Zwabberen? Ik rijd nu op de langere stukken standaard met LCC aan (2x op cruise control klikken). Inhalen doet ie idd nog niet zelf; pijltje uit, na piepje kun je gaan (heeft ie de lane control dus even uitgezet) en zodra je in de nieuwe baan bent kun je het stuur weer loslaten.JoostvdB1974 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:58:
Naar ik begreep gaat ook dit komen. Het zal wel, ik vind dit al een heerlijke optie. Was laatst alleen vergeten dat ie de stoplichten natuurlijk (nog) niet verwerkt. Was bijna door rood geklapt haha
Wel zelf blijven opletten uiteraard
Nee nog niet. Heb de verkoper gevraagd deze te testen op de Zeekr x.Tunnelplan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:18:
[quote]mheerde schreef op maandag 18 maart 2024 @ 23:28:
[...]
Bij mij is hij ook van het lijstje af. Naast genoemde punten knaagt bij mij ook het feit dat er in China al een nieuwe versie is en men hier niet kan vertellen wanneer deze naar Nederland komt. Kan aan mij liggen, maar ik vind het idee om een auto te bestellen terwijl er een update in aantocht is niet goed voelen.miani schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:49:
[...]
Op naar een Xpeng denk ik!
De eerste reactie hierop vanuit Zeekr was dat het nog zo 2 jaar kan duren voordat die update hier in Nederland afgeleverd gaat worden. De verkoopafdeling verwacht hem in ieder geval voorlopig niet.joopkw70 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:38:
[...]
Bij mij is hij ook van het lijstje af. Naast genoemde punten knaagt bij mij ook het feit dat er in China al een nieuwe versie is en men hier niet kan vertellen wanneer deze naar Nederland komt. Kan aan mij liggen, maar ik vind het idee om een auto te bestellen terwijl er een update in aantocht is niet goed voelen.
Heb ik ook wel, en dan vooral vanwege het feit dat de nieuwe Zeekr 800 volt kan laden. Als je dat hebt, ben je klaar voor de toekomst.
Ik heb een Xpeng G9 performance proefgereden en gek genoeg vond ik het niet zo'n dynamische auto als de Zeekr 001. Ik voelde mij nog te jong hiervoor. Wel een prachtige luxueuze inrichting.
Ik heb een Xpeng G9 performance proefgereden en gek genoeg vond ik het niet zo'n dynamische auto als de Zeekr 001. Ik voelde mij nog te jong hiervoor. Wel een prachtige luxueuze inrichting.
joopkw70 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 06:38:
[...]
Bij mij is hij ook van het lijstje af. Naast genoemde punten knaagt bij mij ook het feit dat er in China al een nieuwe versie is en men hier niet kan vertellen wanneer deze naar Nederland komt. Kan aan mij liggen, maar ik vind het idee om een auto te bestellen terwijl er een update in aantocht is niet goed voelen.
Ik ben 53.... dus dat kan wel ;-)miani schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:47:
Heb ik ook wel, en dan vooral vanwege het feit dat de nieuwe Zeekr 800 volt kan laden. Als je dat hebt, ben je klaar voor de toekomst.
[...]
Momenteel rij ik een e-Tron en qua rijden ed komt dat we aardig overeen. Tijd van de sportieve BMW's ed heb ik wel beetje gehad moet ik zeggen.
Klopt. Maar ik kreeg gevoel dat de verkoper dit "verzon" en het gewoon niet weet!Windom Earle schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:29:
[...]
De eerste reactie hierop vanuit Zeekr was dat het nog zo 2 jaar kan duren voordat die update hier in Nederland afgeleverd gaat worden. De verkoopafdeling verwacht hem in ieder geval voorlopig niet.
Haha, de Xpeng heb ik net als velen hier denk ik ook gereden. Een zeecontainer bekleed als Chesterfield met raketmotoren eronder. Je zit op een auto in plaats van erin, hebt 0 overzicht en past nergens door.
Hij viel voor mij snel af door rijgedrag en door het gevoel dat me beknaagde dat je (ik) de Xpeng alleen maar zou willen omdat ie groot en luxe is, niet omdat hij fijn rijdt of mooi is (dat vind ik hem toen ik goed ging kijken eigenlijk echt niet). De Zeekr is in parkeergarages of smalle straatjes soms al passen en meten, ik moet er nu niet aan denken de Xpeng er doorheen te moeten manoeuvreren.
De Nio kan ik nog begrijpen alhoewel niet als je zo fel tegen huren van de batterij bent (en het prijsverschil in ogenschouw neemt).
Zoals al eens gesteld werd hadden de Teslas ook issues softwarematig op te lossen bij introductie. En die piepen en kraakten ook nog eens aan alle kanten. De Zeekr zit hardwarematig goed in elkaar, rijdt heerlijk en goed en is met een paar updates af van de puntjes waar door sommigen nu wel echt extreem kritisch naar gekeken wordt imo.
Voor 60-70k krijg je bij de Zeekr veeeeel meer auto dan welk ander merk dan ook. Als je dan een piepje wat je handmatig uit moet zetten een afknapper vindt zou ik zeggen dat je voorlopig beter Diesel kunt blijven rijden.
En nee, dat neemt niet weg dat je kritisch kunt en mag zijn maar je kunt ook overkritisch zijn
Hij viel voor mij snel af door rijgedrag en door het gevoel dat me beknaagde dat je (ik) de Xpeng alleen maar zou willen omdat ie groot en luxe is, niet omdat hij fijn rijdt of mooi is (dat vind ik hem toen ik goed ging kijken eigenlijk echt niet). De Zeekr is in parkeergarages of smalle straatjes soms al passen en meten, ik moet er nu niet aan denken de Xpeng er doorheen te moeten manoeuvreren.
De Nio kan ik nog begrijpen alhoewel niet als je zo fel tegen huren van de batterij bent (en het prijsverschil in ogenschouw neemt).
Zoals al eens gesteld werd hadden de Teslas ook issues softwarematig op te lossen bij introductie. En die piepen en kraakten ook nog eens aan alle kanten. De Zeekr zit hardwarematig goed in elkaar, rijdt heerlijk en goed en is met een paar updates af van de puntjes waar door sommigen nu wel echt extreem kritisch naar gekeken wordt imo.
Voor 60-70k krijg je bij de Zeekr veeeeel meer auto dan welk ander merk dan ook. Als je dan een piepje wat je handmatig uit moet zetten een afknapper vindt zou ik zeggen dat je voorlopig beter Diesel kunt blijven rijden.
En nee, dat neemt niet weg dat je kritisch kunt en mag zijn maar je kunt ook overkritisch zijn
Dit gevoel had ik ook. Een beetje om de verkopen nu niet in de weg te zitten wellicht...joopkw70 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:36:
[...]
Klopt. Maar ik kreeg gevoel dat de verkoper dit "verzon" en het gewoon niet weet!
De ene verkoper zei dat de EU versie zo verschillend was van de Chinese versie dat het nog wel even ging duren voordat de auto qua hardware aangepast was voor de EU markt en regelgeving. Een andere verkoper zei later dat de auto qua hardware hetzelfde is als daar en puur de software verschillend is. Dus ik denk dat ze het echt niet weten.
Nou is het volgens mij wel zo dat we in de EU ook nog een oudere versie van de Lynk&co 01 hebben en in China al een tijdje een facelift rondrijdt. Dus het zou me ook niet verbazen dat de nieuwe versie nog wel even op zich laat wachten.
L&co heeft in China al langere tijd een hele range aan modellen begreep ik laatst. We hebben er hier maar 1. Dus ik zou die nieuwe 001 echt de komende jaren niet verwachten hier.
Lijkt me overigens ook sterk dat dit puur een softwarematige wijziging zou vetreffen. Vermogen was meer, laadsnelheid hoger etc. Dat kan naar mijn (leken)verstand niet alleen met software behaald worden.
Overigens sprak ik vandaag een Zeekr medewerker vanwege een andere zakelijke achtergrond en de maart-update zal OTA gaan en wordt op zeer korte termijn verwacht. Hij was zeer stellig en leek goed op de hoogte
Lijkt me overigens ook sterk dat dit puur een softwarematige wijziging zou vetreffen. Vermogen was meer, laadsnelheid hoger etc. Dat kan naar mijn (leken)verstand niet alleen met software behaald worden.
Overigens sprak ik vandaag een Zeekr medewerker vanwege een andere zakelijke achtergrond en de maart-update zal OTA gaan en wordt op zeer korte termijn verwacht. Hij was zeer stellig en leek goed op de hoogte
[ Voor 27% gewijzigd door Marshall op 21-03-2024 13:06 ]
Dat zal anders een stukje makkelijk gaan hoorMarshall schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:37:
De Zeekr is in parkeergarages of smalle straatjes soms al passen en meten, ik moet er nu niet aan denken de Xpeng er doorheen te moeten manoeuvreren.
Zeekr 001 | XPeng G9 | |
Lengte | 4955 mm | 4891 mm |
Breedte | 2225 mm | 1937 mm |
Hoogte | 1560 mm | 1680 mm |
En kritiek kan ook iets normaler zonder vergelijkingen met zeecontainers en chesterfields. Jij vind de wegligging zo'n beetje alles van de G9 duidelijk helemaal knudde, anderen vinden dat dat heel goed meevalt (veel reviews waar juist vol lof over de wegligging gesproken wordt). Geen idee waarom je zo 'overkritisch' bent richting de XPeng, maar het valt wel op.Marshall schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:37:
Wat mij betreft mag iedereen van alles van iedere auto vinden, maar ga niet klagen dat ze kritisch zijn over "jouw" auto en daarna zelf andere auto's "afzeiken".
Drie maanden geleden ben ik overgestapt op de Zeekr 001 Privilege, en jongens, wat een rit is het geweest. Ik heb al een paar EV's versleten, waaronder een BMW i3 en de Teslas Model 3 en Y, dus je kunt wel zeggen dat ik mijn weg wel ken in de wereld van elektrische bakken. Deze keer ging ik voor een lease van drie jaar, want laten we eerlijk zijn, de tech staat geen seconde stil.
Het leuke is, zelfs de die-hard petrolheads in mijn kring zijn onder de indruk. Je kent ze wel, van die gasten die normaal niks moeten hebben van EV's, maar dan toch toegeven: "Deze is eigenlijk wel dik." Dat doet toch wat met je.
Elke keer dat ik de weg op ga met de Zeekr is een feestje. Tuurlijk, ik wist dat er wat kinderziektes konden zijn. Neem nou de lane-assist; meestal een topper, maar soms flikt 'ie je een kunstje. Vooral met passagiers aan boord is dat een beetje een domper.
Maar goed, ik heb er vertrouwen in dat dit soort dingen snel opgelost worden. De ADAS is verder top en die massagestoelen, man, die zijn echt goud waard.
Ik zit nu wel een beetje te wachten op de volgende update. Er zijn nog een paar dingetjes, zoals twee accounts die ik niet weg krijg en die easy entry die soms kuren heeft. Iemand tips?
Al met al, ik ben echt verknocht aan deze wagen. Ja, nieuwe tech komt met zijn uitdagingen, maar dat is de prijs van vooruitgang, toch? We komen er wel, en tot die tijd geniet ik volop van mijn Zeekr.
Het leuke is, zelfs de die-hard petrolheads in mijn kring zijn onder de indruk. Je kent ze wel, van die gasten die normaal niks moeten hebben van EV's, maar dan toch toegeven: "Deze is eigenlijk wel dik." Dat doet toch wat met je.
Elke keer dat ik de weg op ga met de Zeekr is een feestje. Tuurlijk, ik wist dat er wat kinderziektes konden zijn. Neem nou de lane-assist; meestal een topper, maar soms flikt 'ie je een kunstje. Vooral met passagiers aan boord is dat een beetje een domper.
Maar goed, ik heb er vertrouwen in dat dit soort dingen snel opgelost worden. De ADAS is verder top en die massagestoelen, man, die zijn echt goud waard.
Ik zit nu wel een beetje te wachten op de volgende update. Er zijn nog een paar dingetjes, zoals twee accounts die ik niet weg krijg en die easy entry die soms kuren heeft. Iemand tips?
Al met al, ik ben echt verknocht aan deze wagen. Ja, nieuwe tech komt met zijn uitdagingen, maar dat is de prijs van vooruitgang, toch? We komen er wel, en tot die tijd geniet ik volop van mijn Zeekr.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Even een paar vragen aan huidige Zeekr 001 eigenaars:
Weet iemand hoe ik moet inloggen? elke keer als ik op unlogin/login knop druk en dan een QR code wil dan krijg ik alleen maar een spinner of een refresh knop...
:strip_exif()/f/image/HdxVbBoapQPel0buurc7btxE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wanneer ik naar de Zeekr Store wil gaan krijg ik een Network Error. Please try again. is het iemand al gelukt om toegang te krijgen tot de zeekr store? kun je dan native spotify app downloaden ipv dat je alles via Apple Carplay doet?
:strip_exif()/f/image/TBlityMsnPd5UQyhJRkyQL92.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn software versie is trouwens 1.0.2d (ik weet niet of andere mensen een andere software versie hebben), maar als ik bij System update kijk dan kun je ook niets updaten (dus ik denk dat ik op de laatste versie zit?)
Weet iemand hoe ik moet inloggen? elke keer als ik op unlogin/login knop druk en dan een QR code wil dan krijg ik alleen maar een spinner of een refresh knop...
:strip_exif()/f/image/HdxVbBoapQPel0buurc7btxE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wanneer ik naar de Zeekr Store wil gaan krijg ik een Network Error. Please try again. is het iemand al gelukt om toegang te krijgen tot de zeekr store? kun je dan native spotify app downloaden ipv dat je alles via Apple Carplay doet?
:strip_exif()/f/image/TBlityMsnPd5UQyhJRkyQL92.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn software versie is trouwens 1.0.2d (ik weet niet of andere mensen een andere software versie hebben), maar als ik bij System update kijk dan kun je ook niets updaten (dus ik denk dat ik op de laatste versie zit?)
:strip_exif()/f/image/ZwKeEOL2IZvOGnn5rcUzYeo2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat gebeurt er als je met wifi verbind?
En wat als je de volume knopt inhoudt en dan paar keer draait? De auto reboot dan. Kan zijn dat dit het verhelpt!
En wat als je de volume knopt inhoudt en dan paar keer draait? De auto reboot dan. Kan zijn dat dit het verhelpt!
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
oh ik was in de veronderstelling dat het al verbonden was met het internet (of ja aangezien mijn phone al gekoppeld was met de auto via BT) maar dat zal het wss zijn? ik zal het morgen nogmaals testen...Ecological schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:34:
Wat gebeurt er als je met wifi verbind?
oh ja en voor mensen die Privilige AWD hebben dat yamaha sound system als je Apple Carplay gebruikt voor spotify en youtube music bijv hoe ervaren jullie de sound quality? wat ik tot nu to heb gehoord is best goed geluid
Hij zou zeker gewoon verbonden moeten zijn met het internet, echter ik ben benieuwd of wellicht je simkaart niet helemaal lekker is?Lostson schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:00:
[...]
oh ik was in de veronderstelling dat het al verbonden was met het internet (of ja aangezien mijn phone al gekoppeld was met de auto via BT) maar dat zal het wss zijn? ik zal het morgen nogmaals testen...
oh ja en voor mensen die Privilige AWD hebben dat yamaha sound system als je Apple Carplay gebruikt voor spotify en youtube music bijv hoe ervaren jullie de sound quality? wat ik tot nu to heb gehoord is best goed geluidmaar goed ik ben geen audiofiel...lekker bass geluid...vond het wel aardig klinken
Het geluid is echt geweldig!
bedoel je mijn telefoon of de auto zelf? ik kan me niet herrineren dat ik ergens de simcard heb gezien (als de auto dat heeft dan)Ecological schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:16:
[...]
Hij zou zeker gewoon verbonden moeten zijn met het internet, echter ik ben benieuwd of wellicht je simkaart niet helemaal lekker is?
Het geluid is echt geweldig!
maar dat is mijn ervaring ook de Sound experience is echt TOP!
ook voelt het echt luxe aan wanneer je in de cockpit zit
[ Voor 9% gewijzigd door Lostson op 21-03-2024 20:21 ]
Oh ja, jammer, vergeten het geluid te proberen. Volgende keer maar even Super Max blasten.
Maar zelfs zonder de speakers te gebruiken is het al een fijne en rustgevende auto. Wel érg groot. Het is een sedan, maar hij heeft lengte van een station. Ik vond het wel droog toen de achterklep open ging en ik mijn jas languit naar binnen gooide en daarna pas zag dat de achterbank nog omhoog stond. Hopelijk krijgt hij ook een campingmodus zoals Tesla’s dat hebben. Zie mezelf wel kamperen in zo’n Zeekr.
De Zeekr is ook wel erg luxe. Alles voelt goed en ziet er zo mooi uit dat een Model S bijna als speelgoed voelt. En dat terwijl de offerte die ik voor de laatste kreeg over de ton heen ging…
Vandaag ook nog even bij de Tesla-dealer wezen vragen naar wanneer de massagestoelen komen. Nog niks over bekend… Ik was het bestaan van massagestoelen vergeten tot ik in de Zeekr had gezeten. Kon de massage 2 dagen later nog voelen! Dat opgeven voor 30k meer zou ik echt zonde vinden. Wat een heerlijke functie.
“, haha.
Maar zelfs zonder de speakers te gebruiken is het al een fijne en rustgevende auto. Wel érg groot. Het is een sedan, maar hij heeft lengte van een station. Ik vond het wel droog toen de achterklep open ging en ik mijn jas languit naar binnen gooide en daarna pas zag dat de achterbank nog omhoog stond. Hopelijk krijgt hij ook een campingmodus zoals Tesla’s dat hebben. Zie mezelf wel kamperen in zo’n Zeekr.
De Zeekr is ook wel erg luxe. Alles voelt goed en ziet er zo mooi uit dat een Model S bijna als speelgoed voelt. En dat terwijl de offerte die ik voor de laatste kreeg over de ton heen ging…
Vandaag ook nog even bij de Tesla-dealer wezen vragen naar wanneer de massagestoelen komen. Nog niks over bekend… Ik was het bestaan van massagestoelen vergeten tot ik in de Zeekr had gezeten. Kon de massage 2 dagen later nog voelen! Dat opgeven voor 30k meer zou ik echt zonde vinden. Wat een heerlijke functie.
Haha, ik ben er zo een. Eindelijk weer eens iets speciaals op de weg. En elke keer dat ik een Taycan zie is het eerste dat ik denk, “awww geen ZeekrLostson schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:13:
[...]
ik voel gewoon dat mensen zitten te nekkendraaien + even stil staan om te kijken wat voor auto het is.... dat gevoel heb ik echt nooit gehad bij mijn vorige auto's!! je voelt je serieus weer even kind hahaha

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Ik ben al een paar dagen m'n internetverbinding kwijt in de 001. Heb wel 4G maar geen connectie.
Gevolg hiervan is de auto niet meer weet hoe laat het is en wat de temperatuur is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is hier aan te doen? kam het volgens mij in dit topic nog niet eerder tegen
Gevolg hiervan is de auto niet meer weet hoe laat het is en wat de temperatuur is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is hier aan te doen? kam het volgens mij in dit topic nog niet eerder tegen
ik heb mijn auto pas 2 dagen dus kan er nog niet veel over zeggen...de auto zou (als ik heb begrepen) gewoon internet stand alone moeten hebben? ik heb het idee dat ik ook geen verbinding heb...ik zie wel het 4G icoontje staan, maar hij kan geen connectie maken...misschien zoals wat eerder aangeraden werd een KEIHARDE reboot dit zal helpen? ik weet het niet....moet nog iets langer met de functies spelen om te kijken wat alles nou doet...cyrax schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:11:
Ik ben al een paar dagen m'n internetverbinding kwijt in de 001. Heb wel 4G maar geen connectie.
dit is wel leuk om te lezen zo...ik had serieus ook naar de nieuwe Model S weer gekeken, maar dat auto ging echt rond de ton kosten...dat vond ik echt te gortig worden. Hetzelfde geldt voor de Porsche Taycan...daar had ik ook wel serieus naar gekeken, maar werd ook veel te duur.Ample Energy schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:37:
Oh ja, jammer, vergeten het geluid te proberen. Volgende keer maar even Super Max blasten.
[...]
Haha, ik ben er zo een. Eindelijk weer eens iets speciaals op de weg. En elke keer dat ik een Taycan zie is het eerste dat ik denk, “awww geen Zeekr“, haha.
maar ik had net als jou precies hetzelfde gevoel...hoe kan dit nou zo veel BETER aanvoelen dan een Tesla Model S? zowel met rijden als interieur voelt dit echt als een upgrade t.o.v. mijn oude Model S
Na de proefrit was ik direct verkocht...en dan nog even over de grootte...mwah ik was dit soort grote auto's wel gewend, maar het is natuurlijk ff andere koek als je van een Volkswagen Polo komt...dan voelt dit echt aan als een Big Boy

volgens mij zag ik op aliexpress ook allemaal van die opblaasbare kampeer matten die je op je achterbank kan gooien...wellicht een optie voor je als je wilt kamperen? de massage stoelen waren trouwens niet doorslaggevend dat ik voor de zeekr ging, maar meer omdat dit zo smooth as butter reed...wat een wagen idd!
alhoewel ik de Porsche en Tesla te duur vond...vind ik de Taycan wel echt een gave auto! blijft een intimiderend auto
Zo te zien zit je inderdaad op de huidige versie, die van mij is een tijdje terug in Zeist naar die versie gezet. Ik had in het begin ook een issue met internet, dat kwam na 2 dagen bij mij goed volgens mij. Het inloggen werkt ook alleen met internet. Wifi bij je huis of verbinden met wifi via hotspot van je telefoon al eens geprobeerd?Lostson schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:23:
Even een paar vragen aan huidige Zeekr 001 eigenaars:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens werken de profielen nog niet naar behoren. Ik log zelf eigenlijk helemaal niet meer in, aangezien het voor mij niks toevoegt op dit moment.
In de Zeekr store kun je inderdaad Spotify downloaden, dat werkt bij mij inmiddels prima. Er zijn nog een paar apps, maar nog niet heel veel, zal ongetwijfeld uitgebreid worden.
Heb dit volgens mij 2 keer gehad sinds half december. Bij de eerste keer Zeekr support benaderd, zij gaven toen aan dat het waarschijnlijk met een update van hun server te maken had. Maar volgens mij zouden er dan veel meer gebruikers last van moeten hebben. Die 2 keer waren overigens beiden bij de volgende rit (1 keer de volgende ochtend, andere keer einde dag) vanzelf opgelost.cyrax schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:11:
Van de week voor het eerst een wasstraat bezocht, dat was ook wel een uitdaging. Er zit een carwash-modus op, dus ik ging er vanuit dat dat er voor zou zorgen dat alles vanzelf ging. Als je echter one-pedal-drive gebruikt met volledig stilstaan, dan wordt de handrem er steeds opgezet, ook in neutraal. Die moest dus gedeactiveerd worden voor ik door de straat getrokken kon worden. Ook de sensoren rondom de auto vonden de wasstraat niet leuk, dus wat het nut van de carwash-modus is, is me nog niet duidelijk. Alleen de ramen gingen dicht en de spiegels klapten in.
Inmiddels bijna op 10k km sinds half december. 2 trips naar Oostenrijk zitten daarbij. Ik ben inmiddels wel helemaal aan de auto gewend. Kan op een aantal vlakken (software) zeker beter, maar ritten van 1000 km gaan erg relaxed. De auto leegrijden tot een procent of 5, dan gaat het laden vrij snel met 200 kw. De laatste rit terug over 1030 km hebben we met 3 laadstops gedaan, alles bij elkaar net iets meer dan een uur aan de laders.
Vandaag een rit Rotterdam - Amersfoort gereden met een gemiddeld verbruik van 17,4 vanmorgen en 16,6 vanmiddag. Wel redelijk veel filerijden, maar ook 110 waar het kon. Lijken me prima waarden voor een auto van dit formaat op winterbanden
Inmiddels bijna op 10k km sinds half december. 2 trips naar Oostenrijk zitten daarbij. Ik ben inmiddels wel helemaal aan de auto gewend. Kan op een aantal vlakken (software) zeker beter, maar ritten van 1000 km gaan erg relaxed. De auto leegrijden tot een procent of 5, dan gaat het laden vrij snel met 200 kw. De laatste rit terug over 1030 km hebben we met 3 laadstops gedaan, alles bij elkaar net iets meer dan een uur aan de laders.
Vandaag een rit Rotterdam - Amersfoort gereden met een gemiddeld verbruik van 17,4 vanmorgen en 16,6 vanmiddag. Wel redelijk veel filerijden, maar ook 110 waar het kon. Lijken me prima waarden voor een auto van dit formaat op winterbanden
[ Voor 10% gewijzigd door AcrobaticZebra op 21-03-2024 21:52 ]
Volume-knop ingedrukt paar seconden houden en dan draaien. Dan wordt het systeem gereset. Helaas ook al een paar keer ervaring mee opgedaan.cyrax schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:11:
Hahaha, serieus joh? Wow, zo zie je maar weer. Hij voelde echt vele malen groter toen ik erin reed. Zal toch het beperkte zicht zijn geweest dan wat hem groter doet voelen.bebopper schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:59:
[...]
Dat zal anders een stukje makkelijk gaan hoor(behalve als het een heeeele lage parkeergarage is)
Zeekr 001 XPeng G9 Lengte 4955 mm 4891 mm Breedte 2225 mm 1937 mm Hoogte 1560 mm 1680 mm
[...]
Fair enough. Overigens was de zeecontainer-chesterfield-raketmotoren frase mijn letterlijke reactie tegen mijn vrouw toen ik hem in Rotterdam én op Zandvoort gereden had. Dus niet bedoeld als afzeiken maar oprecht het gevoel dat ik kreeg bij die auto.En kritiek kan ook iets normaler zonder vergelijkingen met zeecontainers en chesterfields. Jij vind de wegligging zo'n beetje alles van de G9 duidelijk helemaal knudde, anderen vinden dat dat heel goed meevalt (veel reviews waar juist vol lof over de wegligging gesproken wordt). Geen idee waarom je zo 'overkritisch' bent richting de XPeng, maar het valt wel op.
Wat mij betreft mag iedereen van alles van iedere auto vinden, maar ga niet klagen dat ze kritisch zijn over "jouw" auto en daarna zelf andere auto's "afzeiken".
Daarnaast mag iedereen 'mijn' auto bekritiseren. Daar ben ik 0.0 gevoelig voor. Ik heb de auto niet gebouwd dus ben er ook niet trots op ofzo. Ik vind het vooral een zeer fijne auto om te rijden.
Waar ik echter minder goed tegen kan is het overmatig bekritiseren van iets futtiels om vervolgens een keuze te maken met exact dezelfde kritiek.Ga voor de gein op het topic over de G9 hier op Tweakers kijken. Je hoeft helemaal niet ver te zoeken, de laatste pagina's staan bol met de vraag waarom Xpeng in vredesnaam de auto in 'deze staat de markt op heeft gebracht.
En dat is dus niet om Xpeng te willen dissen, maar als je de Zeekr niet wil rijden omdat er een piepje te horen is, de autonome rijfunctie nog niet toegevoegd is of soortgelijke zijlijnzaken maar dan wel naar een Xpeng kijkt dan gaat er iets grondig mis in de objectieve blik. Voelt een beetje als zeggen dat onze zuiderburen geen goede muzikanten hebben om vervolgens keihard met Gotye of Stromea mee te zingen.
Dat had ik wellicht anders moeten verwoorden waardoor het minder afzeikerig overkomt.. soi... want wat mij betreft rijdt iedereen lekker wat ie wil maar houd het dan wel op een realistische en gefundeerde afweging. En soms heb ik hier bij sommigen het gevoel dat ze verwachten een auto van 150.000 te beoordelen.
Geef ze wat tijd en vertrouwen. En ga er maar vanuit dat ALLE nieuwe merken op de markt met opstartproblemen te maken hebben. Vooral de merken die net de eerste modellen lanceren. Bij de een kun je rekenen op de reële verwachting dat het opgelost wordt, de ander zal daar een stuk lastiger in acteren en een derde is over 6 maand failliet. Daar een inschatting op makende lijkt me dat je bij Zeekr aardig goed zit met zijn Europese invloeden en bizar groot concern wat erachter hangt.
Punt wat mij betreft.
Oprechte kritiek op de Zeekr 001 of X van harte welkom. Net als ervaringen, nieuws, wetenswaardigheden of bevindingen. Lijkt me dat dit topic daarvoor bedoeld was.
Mwah, moet eerlijk bekennen dat ik helemaal zonder type-aanduiding mooier vind. Deze aanduiding er vandaag dan ook afgehaald met een föhn en een stukje nylon-draad. Je wilt ook geen haar zien op het achterwerk van een mooie dame, toch?Bavarois1 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:10:
[Afbeelding]
Vandaag de 001 vervangen voor een zwarte versie.
Vele malen beter zo
Ja, zit er op. Reeds bij de Long Range. Als je het kunt inschakelen tenminste, want dat lukt niet altijd..... Het stuurtje in je display en de HUD wordt dan permanent groen. Auto blijft dan mooi stabiel tussen de lijnen.Junior1973 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:11:
[...]
Dat werd mij ook mede gedeeld tijdens de proefrit , heb zelf een volvo met pilot assist en ben daar zeer te spreken over. Blijkbaar zit dit dus niet op de zeekr001 wat me eigenlijk tegenvalt. Had wel verwacht dat dit standaard op de privilige zou zitten.
Ik heb mijn 001 Long Range sinds een week in bezit. Het dak is reeds gewrapt en de type aanduiding zijn verwijderd, nu is het wachten op "de grote update". Die moet snel komen, want helaas herken ik alle issues die je noemt. Ik denk dat je gelijk hebt dat de software te snel op de markt is gezet.cyrax schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 16:01:
Vanmorgen nog iemand van de Support-afdeling gesproken en die gaf aan dat de update volgende week verschijnt. Laten we het hopen. De lijst met issues is echter zo lang, dat ik niet verwacht dat al deze issues met één update verholpen zullen zijn.
De laatste tijd heb ik dat steeds het alarm afgaat van de auto.
Reden niet helemaal bekend, wellicht omdat er een kat of iets onderdoor loopt.
Iemand hier ook ervaring mee?
Haha, ja maar dan liep ik met de sleutel in mijn broekzak te ver weg van de auto terwijl vrouw en/of kids nog in de auto zaten. Bewijs dat die niet stil kunnen zitten 😉
Overigens ein-de-lijk mijn hoesje voor de sleutel binnen vanuit China. Scheelt veel gezeik nu. Absolute aanrader met dat ding aan je sleutelbos en voor 16,- moeilijk een miskoop te maken.
Iemand al ervaring met andere AliExpress aankopen of andere 'upgrades'?
Overigens ein-de-lijk mijn hoesje voor de sleutel binnen vanuit China. Scheelt veel gezeik nu. Absolute aanrader met dat ding aan je sleutelbos en voor 16,- moeilijk een miskoop te maken.
Welk hoesje heb jij gekozen? De iets te lompe schoefbare stofdichte cover, of zo'n dun viltachtig ding?Marshall schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:15:
Ik heb dit ook heel vaak gehad en dat is inderdaad gerelateerd aan verschillende andere issues: inloggen werkt niet, geen QR codes op het inlogscherm, tijd die volledig uit-sync is, dat soort dingen. Mijn ervaring is dat het steeds na enige tijd vanzelf wordt opgelost. Ik heb geen workarounds ontdekt, ook het opnieuw opstarten van het systeem heeft geen nut. Behoorlijk irritant soms, want het kon tot nu toe soms wel dagen duren dat het niet werkte.cyrax schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:11:
Haha, zelfde ervaring hier. Je moet de pook op 'N' zetten terwijl je nog rijdt, dan gaat hij niet op de handrem. Dus in 'D', uit laden rijden en naar 'N'. Waar heb je trouwens de carwash-modus gevonden? Ik heb het hele systeem doorzocht, maar ik kon hem zo snel niet vinden.AcrobaticZebra schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:47:
Van de week voor het eerst een wasstraat bezocht, dat was ook wel een uitdaging. Er zit een carwash-modus op, dus ik ging er vanuit dat dat er voor zou zorgen dat alles vanzelf ging. Als je echter one-pedal-drive gebruikt met volledig stilstaan, dan wordt de handrem er steeds opgezet, ook in neutraal. Die moest dus gedeactiveerd worden voor ik door de straat getrokken kon worden. Ook de sensoren rondom de auto vonden de wasstraat niet leuk, dus wat het nut van de carwash-modus is, is me nog niet duidelijk. Alleen de ramen gingen dicht en de spiegels klapten in.
Het Yamaha systeem is zeker prima hoor. In het begin heb ik wel diverse settings in de eq aangepast, omdat het standaard geluid nogal 'dun' klinkt. Ik had hiervoor een V60 met een Harman Kardon systeem en dat klonk vergelijkbaar.Lostson schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:00:
[...]
oh ja en voor mensen die Privilige AWD hebben dat yamaha sound system als je Apple Carplay gebruikt voor spotify en youtube music bijv hoe ervaren jullie de sound quality? wat ik tot nu to heb gehoord is best goed geluidmaar goed ik ben geen audiofiel...lekker bass geluid...vond het wel aardig klinken
Was ook even zoeken, maar zo uit m'n hoofd onder Service (onder safety & security?) en dan naar beneden scrollenWindom Earle schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:24:
[...]
Haha, zelfde ervaring hier. Je moet de pook op 'N' zetten terwijl je nog rijdt, dan gaat hij niet op de handrem. Dus in 'D', uit laden rijden en naar 'N'. Waar heb je trouwens de carwash-modus gevonden? Ik heb het hele systeem doorzocht, maar ik kon hem zo snel niet vinden.
Thanks, ik zag het net in de handleiding inderdaad. Nogal een vreemde feature om onder safety & security te scharen?! Ik kon hem ook niet vinden op de hub, daar zou hij ook moeten staan.AcrobaticZebra schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Was ook even zoeken, maar zo uit m'n hoofd onder Service (onder safety & security?) en dan naar beneden scrollen
Gaat ook hier sinds aantal weken soms zomaar spontaan aan. Afg week nog.Bavarois1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 22:52:
De laatste tijd heb ik dat steeds het alarm afgaat van de auto.
Geen id waarom dat dan zo is.
Gordel los helpt ookAcrobaticZebra schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:51:
[...]
Was ook even zoeken, maar zo uit m'n hoofd onder Service (onder safety & security?) en dan naar beneden scrollen
Heb de mijne vandaag opgehaald.
Na een paar uur rijden toch beetje onder verwachting.
+ Yamaha sound is echt heel goed!
+ Luchtvering is heel comfortabel niet eerder zo relaxed gereden.
- adas doet echt een beetje gek soms ineens vaart minderen, nog geen ghostbraking maar wel soort lagging niet meegaan in de flow. Bij scherpere bochten houdt blijft ie niet goed in de lijnen. En af en toe wat.onzeker bij verkeer naast je.
- ik zet graag ramen op ventilatie maar de daklijn loop zo naar binnen alles blijft dan naar binnen druppelen ook al regent het niet meer maar dak blijft nat en de afvoer lijkt via de raamstijl naar binnen te druppelen...
- krijg m niet op "erg laag" qua vering/hoogte sportstand gaat tot laag en erg laag is greyed uit, iemand enig idee hoe je m daarop krijgt of zou dat niet kunnen ivm luchtvering?
- hoe gaat ie uit? Als ik m op p zet en uitstap en op slot doe blijft muziek en alles gewoon door gaan, gaat hij dan vanzelf uit na een tijdje?
- de stoel krijg ik maar niet in een stand waarin ik echt lekker zit krijg last van mn onderrug, nu hoop ik niet dat dit komt door de massageoptie dat de stoel daarom niet lekker zit.
Medewerker vertelde wel dat update vanaf morgen naar een aantal testrijders zou gaan rn dan komense weken voor iedereen beschikbaar zou worden....hopelijk aantal dingen daarna beter.
Na een paar uur rijden toch beetje onder verwachting.
+ Yamaha sound is echt heel goed!
+ Luchtvering is heel comfortabel niet eerder zo relaxed gereden.
- adas doet echt een beetje gek soms ineens vaart minderen, nog geen ghostbraking maar wel soort lagging niet meegaan in de flow. Bij scherpere bochten houdt blijft ie niet goed in de lijnen. En af en toe wat.onzeker bij verkeer naast je.
- ik zet graag ramen op ventilatie maar de daklijn loop zo naar binnen alles blijft dan naar binnen druppelen ook al regent het niet meer maar dak blijft nat en de afvoer lijkt via de raamstijl naar binnen te druppelen...
- krijg m niet op "erg laag" qua vering/hoogte sportstand gaat tot laag en erg laag is greyed uit, iemand enig idee hoe je m daarop krijgt of zou dat niet kunnen ivm luchtvering?
- hoe gaat ie uit? Als ik m op p zet en uitstap en op slot doe blijft muziek en alles gewoon door gaan, gaat hij dan vanzelf uit na een tijdje?
- de stoel krijg ik maar niet in een stand waarin ik echt lekker zit krijg last van mn onderrug, nu hoop ik niet dat dit komt door de massageoptie dat de stoel daarom niet lekker zit.
Medewerker vertelde wel dat update vanaf morgen naar een aantal testrijders zou gaan rn dan komense weken voor iedereen beschikbaar zou worden....hopelijk aantal dingen daarna beter.
Volgens de opgave is het alcantera/suede maar het is kunststof met een klein laagje erop. Het werkt in ieder geval.BPi schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:08:
[...]
Welk hoesje heb jij gekozen? De iets te lompe schoefbare stofdichte cover, of zo'n dun viltachtig ding?
Er is een paar dagen geleden blijkbaar een topic over/voor de Zeekr X gestart:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2237464
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2237464
De auto software is niet het enige wat een update kan gebruiken. De input geeft melding over het bedrag te hoog, zonder aanpassing (ik verwacht iets met punten en comma conversie) EN je mag alleen bedragen invullen in meervoud van 100. Dat gaat nogal moeilijk als je €61.389,99 moet betalen. De laatste 89,99 dus maar overgeschreven op de ouderwetse manier…
/f/image/ToLdJBADyzg3UuzUil2XBxwx.png?f=fotoalbum_large)
Goed om te onthouden: Android auto icm head up display werkt heel fijn... Behalve dat hij de komma niet over neemt. Dus over 1,9km afslag, staat in hud: over 19km afslag
vandaag even productief geweest en even dat achterbak netje geinstalleerd (moest het wel een beetje strakker aantrekken dan ipv de bevestigingspunten gebruiken...anders zat het heel losjes in de auto...maar voor de prijs zeker niet ontevreden over dat netje (handig voor grote items en als je niet wilt dat het heen en weer rolt)
Tevens ook de zwarte Logo's geinstalleerd.
wat ik eerst heb gedaan met een fohn de logo's opgewarmd en dan kun je eerlijk gezegd de 001 nummers er al zo eraf halen...sticker residue kun je dan in combinatie met de fohn gemakkelijk eraf halen. Daarna is het kwestie van een beetje schoon maken en dan de nieuwe logo's erop plakken.
Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vond om hier aan te beginnen eerst, maar uiteindelijk zeer tevreden over dat donkere look...en sja over die chinese karakters smaken verschillen, maar ik vond het wel tof om het erop te plakken.
/f/image/g900XxTzgw05VCGJu85xQ295.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JeE2PaZfsEDy5nao7CRnmPv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eWZFBj1PfbJEaxA4ag1yheps.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PSU812nC9GFqSC3c9pxRpl1e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5VsRX09i0YOVenjjiMvfj2rI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3lJFBMI34ZgrgsEGDGylShb0.jpg?f=fotoalbum_large)
wat ik eerst heb gedaan met een fohn de logo's opgewarmd en dan kun je eerlijk gezegd de 001 nummers er al zo eraf halen...sticker residue kun je dan in combinatie met de fohn gemakkelijk eraf halen. Daarna is het kwestie van een beetje schoon maken en dan de nieuwe logo's erop plakken.
Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vond om hier aan te beginnen eerst, maar uiteindelijk zeer tevreden over dat donkere look...en sja over die chinese karakters smaken verschillen, maar ik vond het wel tof om het erop te plakken.
/f/image/g900XxTzgw05VCGJu85xQ295.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9JeE2PaZfsEDy5nao7CRnmPv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eWZFBj1PfbJEaxA4ag1yheps.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PSU812nC9GFqSC3c9pxRpl1e.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5VsRX09i0YOVenjjiMvfj2rI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3lJFBMI34ZgrgsEGDGylShb0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bXJoF3zypVjZ6KGn2viDtxdR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Lostson op 23-03-2024 14:40 ]
Idem bij X. Het went... Deze weergave duurt meestal niet lang.Brian12 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 12:30:
Goed om te onthouden: Android auto icm head up display werkt heel fijn... Behalve dat hij de komma niet over neemt. Dus over 1,9km afslag, staat in hud: over 19km afslag

Hoop wel dat het er snel er uit wordt geprogrammeerd.
Weet je ook wat de Chinese tekens betekenen?Lostson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:34:
....
..en sja over die chinese karakters smaken verschillen, maar ik vond het wel tof om het erop te plakken.
Ik hoop iets liefs.
NiceLostson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 14:34:
vandaag even productief geweest en even dat achterbak netje geinstalleerd (moest het wel een beetje strakker aantrekken dan ipv de bevestigingspunten gebruiken...anders zat het heel losjes in de auto...maar voor de prijs zeker niet ontevreden over dat netje (handig voor grote items en als je niet wilt dat het heen en weer rolt)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie dat jij de achterbakvloer lager hebt staan en de beschermmat er ook op hebt liggen. Hoe heb je die passend gekregen. Ik ervaar dat de rubber beschermmat net iets te groot is om lekker te passen.
Bij nader bestuderen van je foto lijkt het er op dat de vloer ook in de hoogste stand staat🤪aim-creativity schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:20:
[...]
Nice
Ik zie dat jij de achterbakvloer lager hebt staan en de beschermmat er ook op hebt liggen. Hoe heb je die passend gekregen. Ik ervaar dat de rubber beschermmat net iets te groot is om lekker te passen.
Volgens Google Translate “very kryptonian”.BPi schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:02:
[...]
Weet je ook wat de Chinese tekens betekenen?
Ik hoop iets liefs.
RuudBurger schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:42:
[...]
Volgens Google Translate “very kryptonian”.
Ja das mijn ervaring ook hij is net ietsjes te groot maar eigenlijk vind ik dat niet erg …vooral aan de voorkant komt die erg dichtbij de plasticaim-creativity schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:20:
[...]
Nice
Maar goed alles is beter dan zonder toch? In ieder geval natte spullen ofzo of als je items hebt wat kan lekken is het wel handig.
Als ik er naar Google betekent het Extreme Krypton idd best gaaf gedachte idd 🥲 in ieder geval heb ik nu ervaring met het verwijderen en plakken ervan dus als je vragen hebt fire away
Slim dat je afplaktape hebt gebruikt om de grenzen aan te geven!Lostson schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:06:
[...]
🥲 in ieder geval heb ik nu ervaring met het verwijderen en plakken ervan dus als je vragen hebt fire away
Zeekr 001 Privilege 2024
Om maar een beetje behind the scenes te tonenDaveypayvey schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:58:
[...]
Slim dat je afplaktape hebt gebruikt om de grenzen aan te geven!
zo had ik het dus gedaan...gwn afplakken en dan fohnen en verwijderen met dental floss
:strip_exif()/f/image/VXrUbAyzHtHEXjnVeLexTYFa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n82bLY9idjoDKV2eQEC3IolM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Lostson op 23-03-2024 23:43 ]
wat ik wel merk is dat ik 2 dingen heel vervelend vind tijdens het autorijden:
Constant piepjes dat je de maximum speed overschrijdt en de driver awareness (dat je bijv even je ogen ergens op gericht heb bijv je scherm). Hij blijft echt constant piepen wat echt super irritant is...terug rit naar huis van ongeveer 60km ging dat ding wel 50 x af ofzo...inmiddels heb ik het wel soort van in mijn eigen hoofd uitgezet, maar als het uit kan zou dat perfect zijn.
wat mij betreft idd veel te aggresief ingesteld...ik kon dat Maximum speed in Zeekr AD uitzetten, maar zit Driver awareness hier ook in? soms zit ik echt hardcore te zoeken onder welk topic dit zit
eigenlijk vind ik dit soort dingen meer voor safety and security ipv dat het onder een aparte kopje Zeeker AD zit...
hoe denken jullie hier over?
Constant piepjes dat je de maximum speed overschrijdt en de driver awareness (dat je bijv even je ogen ergens op gericht heb bijv je scherm). Hij blijft echt constant piepen wat echt super irritant is...terug rit naar huis van ongeveer 60km ging dat ding wel 50 x af ofzo...inmiddels heb ik het wel soort van in mijn eigen hoofd uitgezet, maar als het uit kan zou dat perfect zijn.
wat mij betreft idd veel te aggresief ingesteld...ik kon dat Maximum speed in Zeekr AD uitzetten, maar zit Driver awareness hier ook in? soms zit ik echt hardcore te zoeken onder welk topic dit zit
eigenlijk vind ik dit soort dingen meer voor safety and security ipv dat het onder een aparte kopje Zeeker AD zit...
[ Voor 17% gewijzigd door Lostson op 24-03-2024 03:19 ]
Alle instellingen mbt piepjes zitten onder ZeekrAD.Lostson schreef op zondag 24 maart 2024 @ 03:17:
wat ik wel merk is dat ik 2 dingen heel vervelend vind tijdens het autorijden:
Ik heb de standaard routine om voor het wegrijden. Een 3 tot 4-tal instellingen waaronder de ‘lane assist’, ‘driver awareness’, ‘speed adjustment’ en nog iets.
Ik zal de termen wel mis hebben maar in ieder geval de bovenste switch (moet je bevestigen) en ik geloof de onderste 2 of 3 (waarvan je er ook 1 moet bevestigen)
Inderdaad irritant maar er inmiddels al aan gewend om elke keer dat je vertrekt even 2 seconden de tijd te nemen om afleidingsbewaking en snelheidswaarschuwing uit te zetten. Lane assist alleen in de stad want op de snelweg zet ik graag de LCC aan.
Zelfs mijn 9yo weet inmiddels de knopjes te vinden.
En op zich ook wel weer prima onder Zeekr AD (assisted driving neem ik aan?). Ik begreep dat men kijkt naar een knop waarmee je in 1 druk de instellingen direct uit zet naar wens
En op zich ook wel weer prima onder Zeekr AD (assisted driving neem ik aan?). Ik begreep dat men kijkt naar een knop waarmee je in 1 druk de instellingen direct uit zet naar wens
Mocht iemand daar nog een oplossing voor tegenkomen hoor ik het graag. Hier ook de laagste stand ivm hond (en ruimte) maar dan vouwt de mat er een beetje half in. Prima voor het doel (een achterbak met een hond is toch altijd puinzooi met een doek etc erop 😀) maar een beter passende mat zou wel top zijn inderdaad.aim-creativity schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:20:
[...]
Nice
ah ja goed om te weten...ik zat al vaak in de Zeekr AD te grasduinen idd...aim-creativity schreef op zondag 24 maart 2024 @ 05:20:
[...]
Alle instellingen mbt piepjes zitten onder ZeekrAD.
Ik heb de standaard routine om voor het wegrijden. Een 3 tot 4-tal instellingen waaronder de ‘lane assist’, ‘driver awareness’, ‘speed adjustment’ en nog iets.
Ik zal de termen wel mis hebben maar in ieder geval de bovenste switch (moet je bevestigen) en ik geloof de onderste 2 of 3 (waarvan je er ook 1 moet bevestigen)
ik denk dat ik er ook maar een gewoonte van ga maken om die 2 uit te klikken, want die warnings komen veel te vaak naar voren...
Misschien toch nog even wat ervaringen delen:
Bestuurdersstoel:
Ik had toch 1x gehad toen ik mijn auto instapte en op de rem trapte de bestuurdersstoel + Stuur niet automatisch in de stand werd gezet...ik was een beetje verward, want ik wilde graag snel wegrijden. ik denk dat die gewoon even in de war was ofzo...hopelijk is dit een eenmalig iets...
Login:
Wanneer je ingelogd bent in de auto en je de volgende keer weer in de auto instapt moet je weer inloggen (dat hebben de meeste ook al aangegeven)...maar to be honest inloggen heeft echt 0.0 waarde dus ik heb het maar zo gelaten om niet in te loggen wanneer ik in de auto stap. volgens mij is dit meer voor je instellingen en driving habits/metrieken etc toch?
Deuren hendels:
ik heb al 3 x gehad dat wanneer ik bij de deuren stond. dat heel soms die hendels weer naar binnen klappen terwijl je aan de hendel trok...heeft iemand dit ook ervaren? dan probeer je de deur op te trekken (en dat lukt ook wel) maar vervolgens klapt de gehele hendel naar binnen... ok weird dacht ik...maar zodra je weer met je vinger over de deurhendel gaat dan gaat die weer open...zoals gezegd gebeurt niet heel vaak, maar misschien als je snel even van de auto wegloopt + daarna weer naast staat dat dit scenario dan gebeurt (ik weet het niet 100% maar goed...)
Cruise Control / ACC / LCC:
overigens heb ik cruise control een beetje lopen testen en ik vond het eerlijk gezegd prima werken...het is een beetje zoals de Tesla Autopilot en hij houdt de auto ook netjes tussen de lijnen...waar ik het wel mee eens ben is dat de auto nogal nerveus is als bijv een auto net voor je invoegt...dan remt die wel behoorlijk af van 100 naar 85-90 ofzo...dat zou die in een software update wat ver-fijnder kunnen doen door het gas wat los te laten en dan dropt die hoogstens maar naar 95 ofzo en zodra het weer kan beetje gas en je zit weer op dezelfde speed 100
ik kon me herrineren dat tesla dit probleem ook eerst had...maar jaren later zijn deze kinderziektes verholpen door Tesla...dit gaat met Zeekr 100% goed komen!
Voor de rest is het echt een FEEST om elke keer in de auto te stappen! DAMN wat een wegligging, smooth as butter cornering, stilte in de cockpit, One pedal verfijnment etc etc...ik kan niet anders zeggen dat dit DE BESTE EV AUTO IS van wat ik tot nu toe heb gereden (zo dat wilde ik even zeggen...weer lang verhaal geworden
Vreemdgenoeg zit het uitschakelen van de afleidingsmelding bij de X in het menu als vermoeidheidsmelding. Wel een fijne (volledig willekeurig meldinggevend) functie om uit te hebben.😇Marshall schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:45:
Inderdaad irritant maar er inmiddels al aan gewend om elke keer dat je vertrekt even 2 seconden de tijd te nemen om afleidingsbewaking en snelheidswaarschuwing uit te zetten. Lane assist alleen in de stad want op de snelweg zet ik graag de LCC aan.
Kwam vandaag toch wel een licht functie tegen dat ik nog niet kende…de letters zeekr wat onder de zijspiegels vandaan komt 🙃🫠
Weet eigenlijk iemand wanneer dit geactiveerd wordt? Moet het bijv echt donker donker zijn of reageert die op een bepaalde sensor? Kon er niets van vinden op het scherm waar dit zat …
Weet eigenlijk iemand wanneer dit geactiveerd wordt? Moet het bijv echt donker donker zijn of reageert die op een bepaalde sensor? Kon er niets van vinden op het scherm waar dit zat …
:strip_exif()/f/image/BVIcoR9bhlvOiKDYL9BxxnQe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Lostson op 24-03-2024 23:47 ]
Deze gaat branden als je de auto los maakt. Gaat volgens mij uit als je de wagen in drive zet, net als verlichte ZEEKR logo aan de achterkant van de auto. De optie om het uit te zetten is volgens mij niet aanwezig.
Volgens mij is dat de optie 'welkomstverlichting' in de settings. Toen ik die uit had staan kreeg ik die tekst niet meer geprojecteerd. Zoals wel meer opties echter gaat die automatisch steeds weer aan, dus uit zetten is een soort van onmogelijk ...Jopie01 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 00:20:
Deze gaat branden als je de auto los maakt. Gaat volgens mij uit als je de wagen in drive zet, net als verlichte ZEEKR logo aan de achterkant van de auto. De optie om het uit te zetten is volgens mij niet aanwezig.
Dit werkt inmiddels al. Als je de optie "Versnellingspook rijstrookwissel" activeert (krom vertaald, versnellingspook moet richtingaanwijzer zijn), dan kan je tijdens het gebruik van "Highway assist" (2x drukken op cruise control knop, links op het stuur) richting aangeven naar links of rechts en als er ruimte is, zal de auto automatisch naar de andere rijbaan gaan. Het zou nog wel iets soepeler mogen, maar op de snelweg werkt het verder prima. In druk verkeer zou ik het niet gebruiken, want dan breekt de auto deze actie vaak zelf af.Marshall schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:36:
[...]
Zwabberen? Ik rijd nu op de langere stukken standaard met LCC aan (2x op cruise control klikken). Inhalen doet ie idd nog niet zelf; pijltje uit, na piepje kun je gaan (heeft ie de lane control dus even uitgezet) en zodra je in de nieuwe baan bent kun je het stuur weer loslaten.
Naar ik begreep gaat ook dit komen. Het zal wel, ik vind dit al een heerlijke optie. Was laatst alleen vergeten dat ie de stoplichten natuurlijk (nog) niet verwerkt. Was bijna door rood geklapt haha
Wel zelf blijven opletten uiteraard
:strip_exif()/f/image/wmquIX5xVoYO757rW7ZBmAh2.jpg?f=fotoalbum_large)
Het geautomatiseerd parkeersysteem zal nog wel niet werken, neem ik aan?
Oh chill. Zie het te laat voor mijn ritje naar Utrecht maar zal het donderdag nog eens proberen. ThanksMattMax schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:11:
[...]
Dit werkt inmiddels al. Als je de optie "Versnellingspook rijstrookwissel" activeert (krom vertaald, versnellingspook moet richtingaanwijzer zijn), dan kan je tijdens het gebruik van "Highway assist" (2x drukken op cruise control knop, links op het stuur) richting aangeven naar links of rechts en als er ruimte is, zal de auto automatisch naar de andere rijbaan gaan. Het zou nog wel iets soepeler mogen, maar op de snelweg werkt het verder prima. In druk verkeer zou ik het niet gebruiken, want dan breekt de auto deze actie vaak zelf af.
[Afbeelding]
Nee, dat werkt inderdaad nog niet. Zeekr gebruikt het systeem van Mobileye en dat ondersteunt deze functionaliteit wel. Ik heb via Zeekr support gevraagd of er een high-level planning beschikbaar is voor geautomatiseerd parkeren en zal het hier delen zodra ik een reactie heb.JoostvdB1974 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:44:
Het geautomatiseerd parkeersysteem zal nog wel niet werken, neem ik aan?
Mochten meer mensen een bijdrage willen leveren aan het delen van issues en oplossingen, dan zouden we een wiki kunnen starten om alle informatie wat gestructureerder op een plek te verzamelen.
Ik doe graag mee!MattMax schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Mochten meer mensen een bijdrage willen leveren aan het delen van issues en oplossingen, dan zouden we een wiki kunnen starten om alle informatie wat gestructureerder op een plek te verzamelen.
Zeekr 001 Privilege 2024
dat vroeg ik mij zelf ook al af...automatisch inparkeren zag ik nergens als een optie staan (als je zeg maar naast een parkeervak staat of rijdt) dan zou je verwachten dat er iets van Auto-parkMattMax schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:38:
[...]
Nee, dat werkt inderdaad nog niet. Zeekr gebruikt het systeem van Mobileye en dat ondersteunt deze functionaliteit wel. Ik heb via Zeekr support gevraagd of er een high-level planning beschikbaar is voor geautomatiseerd parkeren en zal het hier delen zodra ik een reactie heb.
maar dit gaat ook komen? zou eigenlijk wel moeten met zo'n high tech car als de Zeekr 001.
misschien ook FAQ lijst ofzo van alle known issues en issues die zijn opgelost zou nice zijn
Dat parkeren werkte bij mij op mijn vorige auto niet goed en zeker niet voldoende intuïtief. Je moest meermaals de beoogde parkeerplek langsrijden om te scannen. Meestal koos ik dan maar een plek waarvan ik zeker wist dat het past en zette zelf er in.
De X krijgt naar zeggen (ook) een parkeerfunctie via de keyfob: recht naar achter/voren verplaatsen in het geval je niet in of uit kan stappen door gebrek aan ruimte. Is deze ook bekend voor de 001?
De X krijgt naar zeggen (ook) een parkeerfunctie via de keyfob: recht naar achter/voren verplaatsen in het geval je niet in of uit kan stappen door gebrek aan ruimte. Is deze ook bekend voor de 001?
YupBPi schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:42:
Dat parkeren werkte bij mij op mijn vorige auto niet goed en zeker niet voldoende intuïtief. Je moest meermaals de beoogde parkeerplek langsrijden om te scannen. Meestal koos ik dan maar een plek waarvan ik zeker wist dat het past en zette zelf er in.
Maar nu nog niet😉
Wachten op update😵💫
En dan is nog de vraag in welke update het zitaim-creativity schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:59:
[...]
Yup
Maar nu nog niet😉
Wachten op update😵💫
Doet bij iedereen die welkomst verlichting het. Ongeacht welk model 001? Bij mij doet ie namelijk alleen black light (dus nada noppes niets?🤔)Lostson schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:58:
Kwam vandaag toch wel een licht functie tegen dat ik nog niet kende…de letters zeekr wat onder de zijspiegels vandaan komt 🙃🫠
[Afbeelding]
hopelijk eind maart de notorius update? fingers crossed
goeie vraag...in ieder geval op de Privilige AWD zit het erop...ik kan niets zeggen over de Performance en Long Range though...aim-creativity schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:27:
[...]
Doet bij iedereen die welkomst verlichting het. Ongeacht welk model 001? Bij mij doet ie namelijk alleen black light (dus nada noppes niets?🤔)