Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 18:46
Kan iemand mij de stappen uitleggen om de digital key op mijn iPhone aan te maken? Moet hij wel of niet al verbonden zijn via BT? Moet het netwerk actief zijn? Moet er op de iPhone zelf nog iets aan staan mbt de wallet? Als ik een key aan probeer te maken krijg ik na 15s een foutmelding en hij wil de app ook niet via Bluetooth verbinden.
Ik sta in garage zonder 4g signaal maar de auto staat wel op het wifi. Heb het idee dat sommige functionaliteit alleen wil werken via hun eigen simkaart.

Gezichtherkenning kan ik ook niet instellen. Blijft op beginscherm hangen…

[ Voor 7% gewijzigd door RuudBurger op 25-03-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Jvs. schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Heb afgelopen maandag de long range edition mogen ophalen in grijs, hierbij wat foto's [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen of jou auto welkomstverlichting heeft en of deze het idd doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:27
aim-creativity schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:27:
[...]

Doet bij iedereen die welkomst verlichting het. Ongeacht welk model 001? Bij mij doet ie namelijk alleen black light (dus nada noppes niets?🤔)
Nee, heb ook een performance, maar geen logo op de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

AcrobaticZebra schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:42:
[...]

Nee, heb ook een performance, maar geen logo op de grond
zit er bij jou op het scherm iets van welkomst verlichting? volgens mij staat daar onder ook iets van als je de auto verlaat hoeveel sec de lampen nog blijven branden 30 sec, 60 sec etc
ik weet niet zeker of het die optie is dat de lampen triggered...zo niet dan is het echt Privilige AWD exclusief denk ik...

trouwens de auto zelf zou volgens de PDF 5G internet moeten hebben...ik had het idee dat die het niet deed want zonder Hotspot van mijn iphone kwam ik niet in de Zeekr Store en Phone connecten lukte ook niet...ik zal de auto nog eens proberen te rebooten wellicht dat het wonderen werkt...

Ook kon ik in de PDF niets vinden over eventuele logo grond verlichting bij de Privilige AWD (stond ook niet bij de LR en Performance)...dus beetje een raadsel wat voor optie dit nou precies is...

Quote van de PDF:
ZEEKR vehicles are equipped with 5G internet connectivity on board. This can be used free of charge by all vehicle passengers for a period of 1 year. While the use of 5G
internet connectivity is generally unlimited, ZEEKR expressly reserves the right to temporarily reduce the connection bandwidth (e.g. in case of excessive use exceeding
a fair daily usage).

[ Voor 7% gewijzigd door Lostson op 25-03-2024 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28
aim-creativity schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:27:
[...]

Doet bij iedereen die welkomst verlichting het. Ongeacht welk model 001? Bij mij doet ie namelijk alleen black light (dus nada noppes niets?🤔)
Heb een long range maar als ik aan kom lopen is hij vanaf een meter of 5 afstand heel blij met zijn lampen aan het knipperen.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-05 22:54

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

HDoc schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:30:
[...]

Heb een long range maar als ik aan kom lopen is hij vanaf een meter of 5 afstand heel blij met zijn lampen aan het knipperen.
Bij onze Zeekr X RWD werkt zowel het licht op de grond naast de deur als het welkom knipperen met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Lostson schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:09:
[...]

zit er bij jou op het scherm iets van welkomst verlichting? volgens mij staat daar onder ook iets van als je de auto verlaat hoeveel sec de lampen nog blijven branden 30 sec, 60 sec etc
ik weet niet zeker of het die optie is dat de lampen triggered...zo niet dan is het echt Privilige AWD exclusief denk ik...

trouwens de auto zelf zou volgens de PDF 5G internet moeten hebben...ik had het idee dat die het niet deed want zonder Hotspot van mijn iphone kwam ik niet in de Zeekr Store en Phone connecten lukte ook niet...ik zal de auto nog eens proberen te rebooten wellicht dat het wonderen werkt...

Ook kon ik in de PDF niets vinden over eventuele logo grond verlichting bij de Privilige AWD (stond ook niet bij de LR en Performance)...dus beetje een raadsel wat voor optie dit nou precies is...

Quote van de PDF:
ZEEKR vehicles are equipped with 5G internet connectivity on board. This can be used free of charge by all vehicle passengers for a period of 1 year. While the use of 5G
internet connectivity is generally unlimited, ZEEKR expressly reserves the right to temporarily reduce the connection bandwidth (e.g. in case of excessive use exceeding
a fair daily usage).
toon volledige bericht
Zal die optie nog eens proberen, volgens mij heb ik in het begin alles uit geprobeerd te zetten vanwege het blije geknipper van de lampen :)

Internet is eigenlijk nooit een probleem, werkt zowel op 4g als 5g volgens het display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-05 08:45
Hier een LR maar projectie op de grond is me nog nooit opgevallen. Welkomslverlichting optie wel aanstaan. Ik vermoed een privilege voor de Privilege versie. Blij geknipper hier ook net als pulsematig geknipper bij opladen.

Overigens hier nu ook dr afstandsbediening leeg. Gelukkig thuis en gelukkig had ik de kaart bij de hand. Hebben jullie deze allemaal in Zeist laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41

BPi

Marshall schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:41:
Hier een LR maar projectie op de grond is me nog nooit opgevallen. Welkomslverlichting optie wel aanstaan. Ik vermoed een privilege voor de Privilege versie. Blij geknipper hier ook net als pulsematig geknipper bij opladen.

Overigens hier nu ook dr afstandsbediening leeg. Gelukkig thuis en gelukkig had ik de kaart bij de hand. Hebben jullie deze allemaal in Zeist laten vervangen?
Bij mij in de X ook een mooi logo op de grond. Welkomstmuziek buiten is uitgeschakeld /-\o_ alleen binnen soms best hard.

Batterij vervangen viel ongeveer samen met bezoek aan Zeist ivm trekhaak, dus netjes daar geregeld. de batterij is eenvoudig zelf te vervangen. Openen door de twee delen van de keyfob te draaien. Staat ergens in de manual. Als we de juiste batterij in huis hadden had mijn vrouw hem al vervangen.
Ik meen dat het een CR2450 cel betreft.
Na de software update zou de batterij langer mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hoelang had je de afstandbediening? dan weet ik een beetje hoe lang die van mij mee gaat...
maar wel goeie tip om toch maar dat kaartje in me portomonnee te doen....maar je zou toch ook de auto kunnen openen met de Zeekr App toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Lostson op 26-03-2024 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-01 20:39
RuudBurger schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:40:
Kan iemand mij de stappen uitleggen om de digital key op mijn iPhone aan te maken? Moet hij wel of niet al verbonden zijn via BT? Moet het netwerk actief zijn? Moet er op de iPhone zelf nog iets aan staan mbt de wallet? Als ik een key aan probeer te maken krijg ik na 15s een foutmelding en hij wil de app ook niet via Bluetooth verbinden.
Ik sta in garage zonder 4g signaal maar de auto staat wel op het wifi. Heb het idee dat sommige functionaliteit alleen wil werken via hun eigen simkaart.

Gezichtherkenning kan ik ook niet instellen. Blijft op beginscherm hangen…
Phone as a key werkt nog niet.
Gezichtsherkenning heb ik een keer aan de praat gekregen, toen ik in een van de spaarzame momenten via de QR code wel kon inloggen. Is me daarna niet meer gelukt, dus mijn conclusie is dat de gezichtsherkenning ook niet functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 20:50
...
Zie hier de instructie over het vervangen van de batterij. Afhankelijk van het type sleutelhanger (met kleine opening of zonder) gaat er een ander type batterij in. Een CR3032 voor sleutelhanger met opening, een CR2450 voor sleutelhanger zonder die opening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGrRKKyRTtDK0DW_mmCbG8APhH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSUjBNynRBE0VLlEIRFbNyNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzn3amlIevoUyFj_Ah7MRGFOF-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDx7WFzA1Km2t6azkdkMN0nW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Lostson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:53:
[...]

hoelang had je de afstandbediening? dan weet ik een beetje hoe lang die van mij mee gaat...
maar wel goeie tip om toch maar dat kaartje in me portomonnee te doen....maar je zou toch ook de auto kunnen openen met de Zeekr App toch?
Ligt er blijkbaar aan hoe vaak je de sleutel beweegt. Ik heb de sleutel veel op zak gehad, toen kon ik na 2,5 maand vervangen zo'n beetje. Sindsdien heb ik de keycard wel bij me voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Heb de auto eind januari opgehaald dus 2 maanden. Maar wat al gezegd werd; ik had hem standaard in mijn jas dus elke keer als ik in de buurt kwam gingen de lampen aan of de auto zelfs open. Bewoog dus veel.
Inderdaad openen met app kan ook maar die is ook regelmatig leeg 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
MattMax schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:11:
[...]

Dit werkt inmiddels al. Als je de optie "Versnellingspook rijstrookwissel" activeert (krom vertaald, versnellingspook moet richtingaanwijzer zijn), dan kan je tijdens het gebruik van "Highway assist" (2x drukken op cruise control knop, links op het stuur) richting aangeven naar links of rechts en als er ruimte is, zal de auto automatisch naar de andere rijbaan gaan. Het zou nog wel iets soepeler mogen, maar op de snelweg werkt het verder prima. In druk verkeer zou ik het niet gebruiken, want dan breekt de auto deze actie vaak zelf af.

[Afbeelding]
Ook dit moet je dus elke keer aan zetten, net als dat je alles steeds uit moet zetten. Ik vind dat echt heel erg frustrerend, want voor een slimme auto, is deze wel heel erg dom.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:53:
[...]

Ook dit moet je dus elke keer aan zetten, net als dat je alles steeds uit moet zetten. Ik vind dat echt heel erg frustrerend, want voor een slimme auto, is deze wel heel erg dom.
zolang het rijden maar een DIKKE PARTY is dan vergeef ik al die software issues wel...maar hopelijk fixen ze die shit snel want 60-70k neertellen en dan soms niet goed werkende functionaliteit is toch wel jammer

ik heb opzicht nog geen gebreken die ACC/LCC etc werken nu en dat is voor mij nu genoeg, maar de speed warning en driver awareness meldingen moeten echt beter. volgens mij zet iedereen ze standaard uit...dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn (het zou je moeten helpen, maar het irriteert je alleen maar hahaha)

Waar de meeste mensen ook aan irriteren is dat die de instellingen niet onthoud. dat zouden ze wel eenvoudig kunnen fixen door de instellingen van op dat moment te saven en dan wanneer je de auto verlaat deze te bewaren voor je volgende rit...nu vergeet die alles zodra de sleutel weg is van de auto.

Ook vind ik gezichtsherkenning, niet kunnen inloggen, niet kunnen inparkeren voor nu niet erg...gaat uiteindelijk met de updates wel gefixed worden. Leuk is het niet, maar Ik accepteer het voor nu.

[ Voor 12% gewijzigd door Lostson op 26-03-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Weer iets nieuws in de saga die Zeekr heet.
Al mijn camera’s zijn gestopt met werken. Met geen mogelijkheid te resetten. Echt handig met een auto van 5m bij 2,22m.
Beg N toch echt te denken dat ik een maandagochtend model heb😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Marshall schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:01:
[...]

Mocht iemand daar nog een oplossing voor tegenkomen hoor ik het graag. Hier ook de laagste stand ivm hond (en ruimte) maar dan vouwt de mat er een beetje half in. Prima voor het doel (een achterbak met een hond is toch altijd puinzooi met een doek etc erop 😀) maar een beter passende mat zou wel top zijn inderdaad.
Ik zal van het weekend eens kijken welke oplossing er is. Ik vermoed een klein randje eraf halen maar ik laat het even weten na wat knutselen💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

aim-creativity schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:43:
Weer iets nieuws in de saga die Zeekr heet.
Al mijn camera’s zijn gestopt met werken. Met geen mogelijkheid te resetten. Echt handig met een auto van 5m bij 2,22m.
Beg N toch echt te denken dat ik een maandagochtend model heb😵‍💫
Zo, dat is lastig! Hoop dat het snel hersteld kan worden! Voorzichtig!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
Lostson schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:33:
[...]

zolang het rijden maar een DIKKE PARTY is dan vergeef ik al die software issues wel...maar hopelijk fixen ze die shit snel want 60-70k neertellen en dan soms niet goed werkende functionaliteit is toch wel jammer

ik heb opzicht nog geen gebreken die ACC/LCC etc werken nu en dat is voor mij nu genoeg, maar de speed warning en driver awareness meldingen moeten echt beter. volgens mij zet iedereen ze standaard uit...dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn (het zou je moeten helpen, maar het irriteert je alleen maar hahaha)

Waar de meeste mensen ook aan irriteren is dat die de instellingen niet onthoud. dat zouden ze wel eenvoudig kunnen fixen door de instellingen van op dat moment te saven en dan wanneer je de auto verlaat deze te bewaren voor je volgende rit...nu vergeet die alles zodra de sleutel weg is van de auto.

Ook vind ik gezichtsherkenning, niet kunnen inloggen, niet kunnen inparkeren voor nu niet erg...gaat uiteindelijk met de updates wel gefixed worden. Leuk is het niet, maar Ik accepteer het voor nu.
toon volledige bericht
Ja ik ben het met je eens dat de hardware echt heel erg fijn is maar de software echt totaal niet.
Persoonlijk irriteert het mij wel erg, waardoor ik 9 van de 10x cruise control uit heb staat, waar ik die normaal aan heb staan. En ik word gek van alle piepjes en belletjes!
Iemand al eens cc en lane assist aangezet terwijl je in de volle ochtend zon rijdt? Nog nooit zo veel lampjes en belletjes tegelijk gehad, ze bleven maar af gaan (gelukkig is het pas 1 ochtend zonnig geweest...).

Dus ik kan niet wachten op de 'maart-update', hopende dat hij ook echt in maart komt (nog een paar dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hmm cruise control heb ik al wat kunnen testen op de snelweg, maar over het algemeen vond ik dat fijn werken (hij bleeft netjes tussen de lijnen etc en het was relaxed rijden) alleen als auto's invoegen enzo dan kan die nog wel eens nerveus zijn met afremmen...maar anders dan dat vond ik het okay

op welk Zeekr OS versie zit jij? ik zit op 1.0.2d volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 17:43
Lostson schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:40:
hmm cruise control heb ik al wat kunnen testen op de snelweg, maar over het algemeen vond ik dat fijn werken (hij bleeft netjes tussen de lijnen etc en het was relaxed rijden) alleen als auto's invoegen enzo dan kan die nog wel eens nerveus zijn met afremmen...maar anders dan dat vond ik het okay

op welk Zeekr OS versie zit jij? ik zit op 1.0.2d volgens mij
Ik heb mbt ADAS systemen versie 1.02c. ACC is alleen redelijk te gebruiken als er amper autos op de weg zijn en er geen bochten in aantocht zijn.

Systeem is te traag, versnellen bv duurt gewoon meer dan een seconde te lang bv als je naar de linkerbaan gaat, remt soms wel 40-50km af in een bocht... en als je dan wat "gas" bijgeeft wil die constant ingrijpen... remlichten vliegen dan bv steeds aan... ACC werkt tm slechts 150km per uur (de handleiding rept trouwens van max 130 ook voor ACC) maar nadat je bv de rem hebt gebruikt en terug wil naar de ingestelde snelheid boven de 130...vergeet het maar... altijd max 130....

Ik vind het heel heel matig werken eerlijk gezegd, gebruik het dan ook alleen op een hele rustige snelweg.

Op andere wegen gebruik ik het al helemaal niet, en ik ben een groot fan van dergelijke systemen en gebruik CC al meer dan 35jr vrijwel altijd en ACC ook al meer dan 10jr, behalve dan de laatste 3 maanden.... :-(

Ohja, bij een aanhanger valt de hele zwik van ADAS uit... ook super irritant want nu moet je bv old school je rechtervoet op dat pedaal houden...... ook al weet ik hoe lang niet meer hoeven te doen....

Zal me benieuwen wat de update gaat brengen... zal echt niet allemaal ineens tiptop zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
spidertje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:38:
[...]

Ik heb mbt ADAS systemen versie 1.02c. ACC is alleen redelijk te gebruiken als er amper autos op de weg zijn en er geen bochten in aantocht zijn.
(...)
Zal me benieuwen wat de update gaat brengen... zal echt niet allemaal ineens tiptop zijn lijkt me.
Ben ook benieuwd. We hebben we één geluk: ondanks de foutmeldingen blijft hij wel gewoon rijden en staat hij niet opeens stil. Daar is dan wel weer over nagedacht.

https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-polestar-2-kan-plotseling-stilvallen-fout-in-de-software~ac75ee6a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 09:31
Mijn model 3 gaat er binnenkort uit en ben eigenlijk beetje verliefd geworden op de 001, mijn dochters zijn/worden redelijk lang en het wordt nu al krap achterin de tesla. Ik lees in dit topic dat de achterbank wat hoog is in de 001 maar iemand ervaring met de beenruimte tot de voorstoelen ivm een model 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Focus schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:49:
Mijn model 3 gaat er binnenkort uit en ben eigenlijk beetje verliefd geworden op de 001, mijn dochters zijn/worden redelijk lang en het wordt nu al krap achterin de tesla. Ik lees in dit topic dat de achterbank wat hoog is in de 001 maar iemand ervaring met de beenruimte tot de voorstoelen ivm een model 3?
Een van de belangrijkste redenen dat ik de 001 heb gekozen is omdat ik graag wil dat onze twee pubers (jongens) de benen goed kwijt kunnen, ook op lange ritten. De 001 is achterin echt riant qua beenruimte en ook ruimte boven het hoofd. Je kan ook met je voeten onder de voorstoelen, dit in tegenstelling tot een aantal andere EV's en dat helpt ook mee.

Zelf heb ik de kinderen gewoon meegenomen om in Zeist te kijken, en de heren beviel het achterin prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
Benieuwd wat ik straks aantref. Weggezet met 88%. Zal wel weer een software-glitch zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOdnnUUarJ3imY_K3ho0byl_278=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/STXyqbWslJG1bQgplqrPuOJ3.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Alex_N schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:34:
Benieuwd wat ik straks aantref. Weggezet met 88%. Zal wel weer een software-glitch zijn
[Afbeelding]
Geen zorgen, heb dat vrijwel dagelijks….. sync werkt belabberd inconsistent….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
Brian12 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Ja ik ben het met je eens dat de hardware echt heel erg fijn is maar de software echt totaal niet.
Persoonlijk irriteert het mij wel erg, waardoor ik 9 van de 10x cruise control uit heb staat, waar ik die normaal aan heb staan. En ik word gek van alle piepjes en belletjes!
Iemand al eens cc en lane assist aangezet terwijl je in de volle ochtend zon rijdt? Nog nooit zo veel lampjes en belletjes tegelijk gehad, ze bleven maar af gaan (gelukkig is het pas 1 ochtend zonnig geweest...).

Dus ik kan niet wachten op de 'maart-update', hopende dat hij ook echt in maart komt (nog een paar dagen)
Wat voor piepjes en belletjes krijg je dan? Ik rijd tegenwoordig standaard met de LCC aan, anytime of the day en zelfs in de stad. Geen enkel probleem, rijdt vloeiend en houdt netjes afstand zonder overdreven ruimte. Nog steeds teveel ruimte in de ogen van de gemiddelde handmatige bestuurder waardoor er regelmatig een tussen kruipt maar dat is een algemeen CC probleem, ken ik niet anders van bijvoorbeeld Volvo, Audi en BMW.
Maar ik krijg dus geen enkel belletje of piepje behalve dat ik mijn handen aan het stuur moet houden als ik weer eens te lui wordt. Ik zet wel altijd op elke rit die bestuurdersmelding en snelheidsmelding uit. Nog niks gemerkt van de invloed van zon. Ben wel benieuwd naar welke meldingen dit dan zijn.

Op snelweg inderdaad LCC gemaximaliseerd op 130km/h. Wat prima is, waarom zou je überhaupt 150 willen? Als je dat wil moet je ook zelf maar opletten dat je iemand die rustig rijdt niet van de weg drukt. 😉
Overigens wel eens met het ingrijpen als je de besturing dan weer overneemt. Dat was met de Volvo een stuk relaxter die schakelde de CC gewoon volledig uit zodra je het gas aantikken, dan had je of de CC aan of je reed zelf. Bij Zeekr soms het gevoel dat je worstelt met de auto wie er nou mag rijden. _O-
Niks onveiligs tot nog toe, hooguit een zuchtje van irritatie.
Qua afremmen in bochten etc nog geen negatieve ervaringen. Echte scherpe bochten zoals afritten geeft de auto aan dat je de besturing moet overnemen en hij is vrij accuraat en rustig in herkennen van situaties. De Volvo begint bijvoorbeeld al in paniek te gillen zodra deze een geparkeerde auto ziet staan, dan schrik je je dood :( Zeekr herkent dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand wanneer Autonomous Parking geimplementeerd wordt?

Volgens de Zeekr 001 PDF:
Additionally, the ZEEKR 001 offers Autonomous Parking, including features like FAP (Fully Automated Parking). With this, the car can park itself, making parking hassle-free

overigens was ik bij mijn vorige auto gewend (Tesla Model S) dat je beetje spanning in je stuur moest hebben als je Cruise Control gebruikt...bij de zeekr 001 heb ik nog geen 1x een melding gehad dat ik mijn handen op het stuur moet houden...want bij de Tesla is die nogal nerveus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian12
Marshall schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:53:
[...]

Wat voor piepjes en belletjes krijg je dan? Ik rijd tegenwoordig standaard met de LCC aan, anytime of the day en zelfs in de stad. Geen enkel probleem, rijdt vloeiend en houdt netjes afstand zonder overdreven ruimte. Nog steeds teveel ruimte in de ogen van de gemiddelde handmatige bestuurder waardoor er regelmatig een tussen kruipt maar dat is een algemeen CC probleem, ken ik niet anders van bijvoorbeeld Volvo, Audi en BMW.
Maar ik krijg dus geen enkel belletje of piepje behalve dat ik mijn handen aan het stuur moet houden als ik weer eens te lui wordt. Ik zet wel altijd op elke rit die bestuurdersmelding en snelheidsmelding uit. Nog niks gemerkt van de invloed van zon. Ben wel benieuwd naar welke meldingen dit dan zijn.

Op snelweg inderdaad LCC gemaximaliseerd op 130km/h. Wat prima is, waarom zou je überhaupt 150 willen? Als je dat wil moet je ook zelf maar opletten dat je iemand die rustig rijdt niet van de weg drukt. 😉
Overigens wel eens met het ingrijpen als je de besturing dan weer overneemt. Dat was met de Volvo een stuk relaxter die schakelde de CC gewoon volledig uit zodra je het gas aantikken, dan had je of de CC aan of je reed zelf. Bij Zeekr soms het gevoel dat je worstelt met de auto wie er nou mag rijden. _O-
Niks onveiligs tot nog toe, hooguit een zuchtje van irritatie.
Qua afremmen in bochten etc nog geen negatieve ervaringen. Echte scherpe bochten zoals afritten geeft de auto aan dat je de besturing moet overnemen en hij is vrij accuraat en rustig in herkennen van situaties. De Volvo begint bijvoorbeeld al in paniek te gillen zodra deze een geparkeerde auto ziet staan, dan schrik je je dood :( Zeekr herkent dit gewoon.
toon volledige bericht
Bij de tellers (voor je neus) brande alle lampjes in de linker bovenhoek (de rode en gele).
In het hoofdscherm zijn zeker 20 tekst blokken in het scherm geweest die aangaven wat er allemaal niet werkte (stuk voor stuk).
En dat alles met de fijne piepjes en alarm geluiden...

Nadat ik uit de felle zon reed, ging het allemaal weer weg. Het kan toeval zijn, maar ik had de indruk dat het systeem verblind was.

Ja het vechten met de auto over wie er nu de bestuurder is, dat herken ik maar al te goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Brian12 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:56:
[...]

Bij de tellers (voor je neus) brande alle lampjes in de linker bovenhoek (de rode en gele).
In het hoofdscherm zijn zeker 20 tekst blokken in het scherm geweest die aangaven wat er allemaal niet werkte (stuk voor stuk).
En dat alles met de fijne piepjes en alarm geluiden...

Nadat ik uit de felle zon reed, ging het allemaal weer weg. Het kan toeval zijn, maar ik had de indruk dat het systeem verblind was.

Ja het vechten met de auto over wie er nu de bestuurder is, dat herken ik maar al te goed.
Die kerstboom heb ik al een paar keer gehad. Het leek CNN wel met al die meldingen😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
aim-creativity schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:08:
[...]

Die kerstboom heb ik al een paar keer gehad. Het leek CNN wel met al die meldingen😂
Ha ha ja inderdaad. Was er bij jou nog een aanleiding te ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Brian12 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Die meldingen heb ik ook gehad, voornamelijk in ochtend omstandigheden inderdaad maar dan vooral bij vochtige omstandigheden dus ik had het aan condens toegezegd. Was ook snel weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Marshall schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Die meldingen heb ik ook gehad, voornamelijk in ochtend omstandigheden inderdaad maar dan vooral bij vochtige omstandigheden dus ik had het aan condens toegezegd. Was ook snel weer weg
Heb je ook naast de discussie met je auto of hij of jij de baas was, de situatie dat hij het ook niet meer wist?
Probeer maar eens richting Breda op de A27, linker strook de brug op, met LCC ingeschakeld, terwijl er op de rechter strook een vrachtwagen rijdt. De auto neemt automatisch een beetje extra zijdelingse afstand tot de vrachtwagen, waarbij hij meteen bedenkt dat hij toch ook niet echt veel verder naar links kan en ook daar de afstand vergroot en weer dichterbij de vrachtwagen komt en....

Toen werd ik wakker! Toen heb ik snel de LCC uitgezet en niet afgewacht wat de auto ging doen. Het lijkt dat de auto niet precies heeft geleerd wat hij in zo'n geval moet doen.
Hij zou gewoon midden van de beschikbare ruimte kunnen pakken. Maar als hem dat nog niet verteld is wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Brian12 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Nope. Zo uit het niets.
Was er maar een aanleiding te herleiden dan kan je gericht oplossingen zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
BPi schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:13:
[...]

Heb je ook naast de discussie met je auto of hij of jij de baas was, de situatie dat hij het ook niet meer wist?
Probeer maar eens richting Breda op de A27, linker strook de brug op, met LCC ingeschakeld, terwijl er op de rechter strook een vrachtwagen rijdt. De auto neemt automatisch een beetje extra zijdelingse afstand tot de vrachtwagen, waarbij hij meteen bedenkt dat hij toch ook niet echt veel verder naar links kan en ook daar de afstand vergroot en weer dichterbij de vrachtwagen komt en....

Toen werd ik wakker! Toen heb ik snel de LCC uitgezet en niet afgewacht wat de auto ging doen. Het lijkt dat de auto niet precies heeft geleerd wat hij in zo'n geval moet doen.
Hij zou gewoon midden van de beschikbare ruimte kunnen pakken. Maar als hem dat nog niet verteld is wordt het lastig.
Klinkt bekend. Idd wijkt de auto naar links als je een vrachtauto passeert. Is een bekend gegeven bij Zeekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
BPi schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:13:
[...]

Bij Gorinchem bedoel je toch?
Die rijd ik minimaal eens- twee keer per week. Eigenlijk twee tor vier keer per week want heen werkt hetzelfde natuurlijk. 😉
Bij mij haalt ie netjes in daar, ook bij vrachtwagens. Gaat inderdaad iets naar links, mindert ietsje vaart (vermoedelijk omdat ook hij die brug krapjes vindt net als ik) en stuurt er gestaag tussendoor. Geen probleem behalve dat ik het zelf spannend vind 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

AcrobaticZebra schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:38:
[...]

Zo te zien zit je inderdaad op de huidige versie, die van mij is een tijdje terug in Zeist naar die versie gezet. Ik had in het begin ook een issue met internet, dat kwam na 2 dagen bij mij goed volgens mij. Het inloggen werkt ook alleen met internet. Wifi bij je huis of verbinden met wifi via hotspot van je telefoon al eens geprobeerd?

Overigens werken de profielen nog niet naar behoren. Ik log zelf eigenlijk helemaal niet meer in, aangezien het voor mij niks toevoegt op dit moment.

In de Zeekr store kun je inderdaad Spotify downloaden, dat werkt bij mij inmiddels prima. Er zijn nog een paar apps, maar nog niet heel veel, zal ongetwijfeld uitgebreid worden.
ik heb vandaag even geconnect met hotspot en in de zeekr store gebladerd alleen ik kon daar geen native spotify app downloaden. dus ik speel nog steeds spotify en youtube music met apple carplay.
niet dat het heel erg is, maar is toch wel handig als je gewoon de app op de auto hebt

hoe heb je deze kunnen installeren?
overigens heb ik nog niet geprobeerd de auto te resetten...wellicht dat dan de 5G internet werkt...ik heb geen idee, maar ik heb het idee dat de auto zonder hotspot gewoon geen internet heeft. Wanneer je zonder hotspot naar de zeekr store of probeert in te loggen dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Marshall schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Bij Gorinchem bedoel je toch?
Die rijd ik minimaal eens- twee keer per week. Eigenlijk twee tor vier keer per week want heen werkt hetzelfde natuurlijk. 😉
Bij mij haalt ie netjes in daar, ook bij vrachtwagens. Gaat inderdaad iets naar links, mindert ietsje vaart (vermoedelijk omdat ook hij die brug krapjes vindt net als ik) en stuurt er gestaag tussendoor. Geen probleem behalve dat ik het zelf spannend vind 😀
ja, idd Gorinchem (was ik vergeten te typen) Ik vond het te spannend om de auto zijn gang te laten gaan. Meestal is het op mijn passeertijdstippen daar te druk om LCC ingeschakeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
BPi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:39:
[...]

ja, idd Gorinchem (was ik vergeten te typen) Ik vond het te spannend om de auto zijn gang te laten gaan. Meestal is het op mijn passeertijdstippen daar te druk om LCC ingeschakeld te hebben.
Ik rijd in de spits dus kan me niet voorstellen dat dat voor jou anders is? Afgelopen maandag van knooppunt met de A12 tm afrit Breda op LCC gereden inclusief files bij Lexmond, Noordeloos en Gorinchem. Alleen bij de kruising met de A59 heb ik hem even overgenomen omdat daar verkeer al op de vluchtstrook stond en ik dat niet toevertrouwde aan Zeekr.
Ik moet wel zeggen dat ik meestal wel rijdend de brug over kan, wel druk maar rijdend; de files zijn bij mij voor de brug. Als ik ook in file de brug over moet zou ik hem denk ik ook even handmatig pakken. Maar anders gewoon in LCC erover, no problemo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Lostson schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:57:
[...]

ik heb vandaag even geconnect met hotspot en in de zeekr store gebladerd alleen ik kon daar geen native spotify app downloaden. dus ik speel nog steeds spotify en youtube music met apple carplay.
niet dat het heel erg is, maar is toch wel handig als je gewoon de app op de auto hebt

hoe heb je deze kunnen installeren?
overigens heb ik nog niet geprobeerd de auto te resetten...wellicht dat dan de 5G internet werkt...ik heb geen idee, maar ik heb het idee dat de auto zonder hotspot gewoon geen internet heeft. Wanneer je zonder hotspot naar de zeekr store of probeert in te loggen dan werkt het niet.
Spotify staat er standaard al op volgens mij. Via Online muziek in het menu (die 4 puntjes rechtsonder) kun je vervolgens inloggen in Spotify of TuneIn.

Heb je al contact gehad met Zeekr support over de niet-werkende verbinding? Hoort wel gewoon te werken uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

AcrobaticZebra schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 14:31:
[...]

Spotify staat er standaard al op volgens mij. Via Online muziek in het menu (die 4 puntjes rechtsonder) kun je vervolgens inloggen in Spotify of TuneIn.

Heb je al contact gehad met Zeekr support over de niet-werkende verbinding? Hoort wel gewoon te werken uiteraard
nee ik ga eerst ff mijn auto rebooten met volume knop indrukken toch? als dat harde reboot niet werkt dan maar eens zeekr support eens mailen....
hmm ik zal zo eens checken of ik dat spotify ding zie...zag het niet zo snel daar staan (enkel die van apple carplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Lostson schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:19:
[...]

nee ik ga eerst ff mijn auto rebooten met volume knop indrukken toch? als dat harde reboot niet werkt dan maar eens zeekr support eens mailen....
hmm ik zal zo eens checken of ik dat spotify ding zie...zag het niet zo snel daar staan (enkel die van apple carplay)
Klopt, 10 seconden indrukken en dan 5 klikken met de klok mee staat in de handleiding. Heb het ook al eens gedaan, ik denk zelf eerder 15 seconden dan 10 :)

Online muziek is een paars icoontje met een muzieknoot erin. Staat bij mij linksboven Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
AcrobaticZebra schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:28:
[...]

Online muziek is een paars icoontje met een muzieknoot erin. Staat bij mij linksboven Carplay
Maar dan dus geen Native app, want Carplay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
Alex_N schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:46:
[...]

Maar dan dus geen Native app, want Carplay
Wel native, alleen het icoontje staat linksboven het icoontje van Carplay in het menu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:17
Yes, het is inderdaad confusing maar je kan Spotify zowel native als via CarPlay gebruiken.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
AcrobaticZebra schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:48:
[...]

Wel native, alleen het icoontje staat linksboven het icoontje van Carplay in het menu
Check. 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edar
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-04 21:39
Hallo iedereen,

Ik heb vanmiddag support gebeld en gevraagd wanneer de aangekondigde update gaat plaatsvinden. Medewerker gaf aan dat dit aankomende zaterdag en maandag zou gaan gebeuren. (OTA).
Ik heb zelf een offerte liggen van een zeekr001 privilige. Uiteindelijk niet getekend i.vm. wat ik hier allemaal lees. Ik hoop dat de update inderdaad binnen een paar dagen plaats vindt en dat daarmee een hoop ongemak wordt opgelost en iedereen wat positiever is gestemd over de software.
Dat is voor mij het moment om direct te tekenen want ik vind het een prachtige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Een ander puntje: heeft iemand anders ook last van de telefoon verbinding die steeds weg valt (je hoort in ene de ander niet meer, zij jou wel)
Zowel met Android auto als met de native telefoon app in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
edar schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:26:
Hallo iedereen,

Ik heb vanmiddag support gebeld en gevraagd wanneer de aangekondigde update gaat plaatsvinden. Medewerker gaf aan dat dit aankomende zaterdag en maandag zou gaan gebeuren. (OTA).
Ik heb zelf een offerte liggen van een zeekr001 privilige. Uiteindelijk niet getekend i.vm. wat ik hier allemaal lees. Ik hoop dat de update inderdaad binnen een paar dagen plaats vindt en dat daarmee een hoop ongemak wordt opgelost en iedereen wat positiever is gestemd over de software.
Dat is voor mij het moment om direct te tekenen want ik vind het een prachtige auto.
Ik loop al even mee in de EV sector en de afgelopen tien jaar komen vooral mensen op forums om te klagen, je krijgt dus een geen reëel beeld van de werkelijkheid als je puur op posts afgaat, want voor elke klager zijn er 10 mensen heel blij mee met de auto.

Het is wel belangrijk om enige tolerantie te hebben voor aspecten die niet perfect zijn. Zo vergeten we wel eens dat hoe complexer het systeem is (Zeekr AD of Tesla’s FSD) hoe meer er mis kan gaan, echter de filosofie erachter is dat het beter is dan niks hebben.

Welk aspect houdt je tegen om te tekenen?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HDoc
Ik heb zelf de 001 met eigen geld gekocht mét de nog wat "beperkte" software en in het geheel geen spijt. De auto rijdt heerlijk en de foutmeldingen hier en daar laten de auto niet stilstaan - ik zet dus gewoon alle meldingen uit, ga zitten en geef lekker gas :) Android auto én Apple Carplay werken als een zonnetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Uiteindelijk niet getekend i.vm. wat ik hier allemaal lees. Ik hoop dat de update inderdaad binnen een paar dagen plaats vindt en dat daarmee een hoop ongemak wordt opgelost en iedereen wat positiever is gestemd over de software.
ook hier de auto met eigen geld gekocht dus geen financial/operational/private lease constructie en ik moet zeggen GEEN moment spijt van gehad.
zelfs met al die software piepjes/gebreken vind ik het zelfs niet eens zo erg...wanneer je in de auto rijdt dan is het echt een feest. zoals hierboven ook al genoemd wordt alles wat je leest in dit topic kan voor iemand helemaal niet zo erg zijn dus ja define "erg" zeg maar...

de meeste software issues zijn bekend bij Zeekr en dat zal zekers weten opgelost gaan worden met software updates...alleen communiceren wat er ge-update gaat worden met bijv release notes zou wel gewenst zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Lostson op 28-03-2024 21:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marshall
Ecological schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:39:
[...]

Ik loop al even mee in de EV sector en de afgelopen tien jaar komen vooral mensen op forums om te klagen, je krijgt dus een geen reëel beeld van de werkelijkheid als je puur op posts afgaat, want voor elke klager zijn er 10 mensen heel blij mee met de auto.

Het is wel belangrijk om enige tolerantie te hebben voor aspecten die niet perfect zijn. Zo vergeten we wel eens dat hoe complexer het systeem is (Zeekr AD of Tesla’s FSD) hoe meer er mis kan gaan, echter de filosofie erachter is dat het beter is dan niks hebben.

Dit. Ik ben meer dan tevreden over de Zeekr. Als je hier leest lijkt het bijna alsof de auto half in elkaar stort onder je terwijl de grootste 'irritatie' feitelijk is dat je 2-3 knopjes uit moet zetten als je geen piepjes wil voor snelheidsoverschrijding of als je even niet voor je kijkt.
Als ik er na 2 maanden concreet over nadenk is dat dus echt de enige echte kritiek (plus dat er nog geen zekerheid is over welke dakdrager past maar gezien het feit dat men in China al lang met dakdragers rondrijdt zal dat een kwestie zijn van officiële certificering in Europa).
De LCC werkt voor mij prima, het bereik is ruimschoots afdoende, laden kan ik niet over oordelen want ik laad thuis en verder is het een heerlijke auto met veel ruimte, extreem veel opties voor de prijs die nog steeds met regelmaat veel aandacht krijgt. Wat dat betreft ben ik blij dat ik een grijze versie rijd, die vallen toch minder op 😉
Voor mij is de LR meer dan voldoende qua vermogen etc.
Kleine puntjes houd je altijd, bij elk merk. Dat de ADAS schijnbaar uitvalt als er een caravan achter hangt is wel iets wat ze snel moeten oplossen voor de gemiddelde Nederlander haha (niet hier).

Ik zag wel vandaag de verschillen met de X die later ontwikkeld is dan de 001, daar zie je wel dat Zeekr de design-lijn doorgezet en doorontwikkeld heeft. Het lijkt op elkaar maar in de X ziet het er nog net weer een tandje strakker uit. Hadden ze dat ook in de 001 doorgevoerd, wow! Wat dat betreft erg benieuwd naar de komende modellen van Zeekr. Ik geloof er echter in alles in, vanuit objectief oogpunt, dat Zeekr hier is 'to stay' en ik denk dat zij op de Lexus wijze zullen gaan knagen aan een marktsegment wat overheersend Duits was tot op heden. De lering die Zeekr haalt de komende jaren zal leiden tot nog betere modellen over 3-5 jaar. De Duitse merken gaan het heel, heel, heeeeel zwaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Hallo iedereen,

Thanks! Verstandig van je om even te wachten ook. Als de software in orde is dan hoeft niets je tegen te houden maar eerst zien dan geloven lijkt me slim van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Brian12 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:32:
Een ander puntje: heeft iemand anders ook last van de telefoon verbinding die steeds weg valt (je hoort in ene de ander niet meer, zij jou wel)
Zowel met Android auto als met de native telefoon app in de auto.
Geen last van? Zit gemiddeld zo'n 4-6uur per week in de auto tijdens kantoortijd en vrij veel daarvan aan de telefoon, nog nul komma nul uitval of slechte verbinding. Wat ik wel irritant vind is dat ik nog niet weet hoe ik een voorkeur kan instellen qua telefoon en dat het lijkt alsof ik niet twee telefoons tegelijk kan verbinden waarvan de ene audio (privé) en de ander telefoon (werk). Sinds de Spotify app is dat echter ook niet nodig en kan ik gewoon inloggen via de auto zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Marshall schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 21:15:
[...]

Dit. Ik ben meer dan tevreden over de Zeekr. Als je hier leest lijkt het bijna alsof de auto half in elkaar stort onder je terwijl de grootste 'irritatie' feitelijk is dat je 2-3 knopjes uit moet zetten als je geen piepjes wil voor snelheidsoverschrijding of als je even niet voor je kijkt.
Als ik er na 2 maanden concreet over nadenk is dat dus echt de enige echte kritiek (plus dat er nog geen zekerheid is over welke dakdrager past maar gezien het feit dat men in China al lang met dakdragers rondrijdt zal dat een kwestie zijn van officiële certificering in Europa).
De LCC werkt voor mij prima, het bereik is ruimschoots afdoende, laden kan ik niet over oordelen want ik laad thuis en verder is het een heerlijke auto met veel ruimte, extreem veel opties voor de prijs die nog steeds met regelmaat veel aandacht krijgt. Wat dat betreft ben ik blij dat ik een grijze versie rijd, die vallen toch minder op 😉
Voor mij is de LR meer dan voldoende qua vermogen etc.
Kleine puntjes houd je altijd, bij elk merk. Dat de ADAS schijnbaar uitvalt als er een caravan achter hangt is wel iets wat ze snel moeten oplossen voor de gemiddelde Nederlander haha (niet hier).

Ik zag wel vandaag de verschillen met de X die later ontwikkeld is dan de 001, daar zie je wel dat Zeekr de design-lijn doorgezet en doorontwikkeld heeft. Het lijkt op elkaar maar in de X ziet het er nog net weer een tandje strakker uit. Hadden ze dat ook in de 001 doorgevoerd, wow! Wat dat betreft erg benieuwd naar de komende modellen van Zeekr. Ik geloof er echter in alles in, vanuit objectief oogpunt, dat Zeekr hier is 'to stay' en ik denk dat zij op de Lexus wijze zullen gaan knagen aan een marktsegment wat overheersend Duits was tot op heden. De lering die Zeekr haalt de komende jaren zal leiden tot nog betere modellen over 3-5 jaar. De Duitse merken gaan het heel, heel, heeeeel zwaar krijgen.
toon volledige bericht
Haha, niet alleen in tekst maar ook in het echt klonk je tevreden over de auto.

En enthousiast over mijn X d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edar
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16-04 21:39
Ecological schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:39:
[...]

Ik snap wat je zegt m.b.t forums. Maar het beperkt zich niet tot alleen maar wat vervelende piepjes. Wat ik ook zie terugkomen zijn o.a. issue's m.b.t voorverwarmen batterij tbv superchargen, telefoonverbinding, internetverbinding. De rest maak ik me minder druk om. Maar genoemde zaken vind ik belangrijk en basic. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik al 4 jaar probleemloos in een Tesla Model 3 performance rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Bij mensen waar de LCC wel werkt, welke kleur heeft het stuurtje dat je ziet in je HUD? Bij mij werkt ACC prima, en ik zie op het display bij het stuur ook netjes de weg en auto’s op de juiste manier aangegeven. Echter blijft het stuurtje altijd grijs.
Ook de lijnen van de weg op het display zijn grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
RuudBurger schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:34:
Bij mensen waar de LCC wel werkt, welke kleur heeft het stuurtje dat je ziet in je HUD? Bij mij werkt ACC prima, en ik zie op het display bij het stuur ook netjes de weg en auto’s op de juiste manier aangegeven. Echter blijft het stuurtje altijd grijs.
Ook de lijnen van de weg op het display zijn grijs.
Groen. Na dubbelklikken op de cruise knop op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:58:
Yes, het is inderdaad confusing maar je kan Spotify zowel native als via CarPlay gebruiken.
eigenlijk zou je het liefst altijd native willen gebruiken.

dus wanneer je rechtsonder op muziek icoon klikt dat je dan native de spotify of amazon music logo's ziet. volgens mij is het menu nu zo gemaakt dat die de apps laat zien van je Apple carplay en niet wat er op je auto staat.

om naar je native spotify te gaan moet je dan weer Rechtsonderin puntjes > Online music > Spotify
het zit dus een beetje verstopt naar mijn idee...

wellicht kan in het hoofdscherm van wanneer je op het muziek nootje tapt dat daar links dan Native spotify app staat en het midden dan apple carplay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
edar schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:26:
[...]

Ik snap wat je zegt m.b.t forums. Maar het beperkt zich niet tot alleen maar wat vervelende piepjes. Wat ik ook zie terugkomen zijn o.a. issue's m.b.t voorverwarmen batterij tbv superchargen, telefoonverbinding, internetverbinding. De rest maak ik me minder druk om. Maar genoemde zaken vind ik belangrijk en basic. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat ik al 4 jaar probleemloos in een Tesla Model 3 performance rijdt.
FWIW ik heb 0 problemen mee internet of Bluetooth.

Volgens mij andere mensen ook!

Ik kwam van een Model 3 en een Model Y af, en echt, het is zo verschrikkelijk een step up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:58:
[...]

eigenlijk zou je het liefst altijd native willen gebruiken.

dus wanneer je rechtsonder op muziek icoon klikt dat je dan native de spotify of amazon music logo's ziet. volgens mij is het menu nu zo gemaakt dat die de apps laat zien van je Apple carplay en niet wat er op je auto staat.

om naar je native spotify te gaan moet je dan weer Rechtsonderin puntjes > Online music > Spotify
het zit dus een beetje verstopt naar mijn idee...

wellicht kan in het hoofdscherm van wanneer je op het muziek nootje tapt dat daar links dan Native spotify app staat en het midden dan apple carplay
Maar zo is het nu toch ook geregeld? Als je op muziek klikt dan krijg je zo'n mini uitschuif menuutje waarbij dan de linkerkeuze (online muziek of zoiets, zit even niet in de auto) bij mij direct Spotify opent. Ook wanneer ik mijn telefoon niet gelinkt heb. Ik ben dan meteen ingelogd in mijn Spotify omgeving. Dus twee klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40
Ecological schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:56:
[...]

FWIW ik heb 0 problemen mee internet of Bluetooth.

Volgens mij andere mensen ook!

Ik kwam van een Model 3 en een Model Y af, en echt, het is zo verschrikkelijk een step up.
Hier hetzelfde, de model 3 zou ik 100% niet meer terug willen. Het comfort in deze auto is vele malen beter, de interieur afwerking, de apple CarPlay verbinding.

Alle nieuwe auto's hebben vervelende piepen, hopelijk kunnen ze hier inderdaad een sneltoets voor maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Overigens hot take, ik zou 0 problemen hebben met de snelheidspiepjes als ze wat beter zouden werken. Helaas nu is het altijd fout bij mij, en denkt die dat ik Max. 15km/h mag de eerste twee km. Het hoeft niet perfect, want als die piepjes al zorgt voor 1 kind minder dood in NL ben ik al blij.

Overigens als we het toch over veiligheid hebben, veel mensen hebben de frontal collision op 1. Zelf heb ik hem op 3, want iedereen maakt fouten en je auto naar de garage / gewonden of doden weegt voor mij niet op tegen de kleine inconvenience van soms wat piepjes.

https://open.spotify.com/...si=rG5EERuNQqegq4r94FgVAw

Deze podcast is heel relevant, waar een onderzoeker uitlegt hoe belangrijk het is om over veiligheid na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Alex_N schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 23:38:
[...]

Groen. Na dubbelklikken op de cruise knop op het stuur.
Thanks. Dit werkte inderdaad. Ik had totaal niet door dat je nog kon dubbelklikken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Ben ik iets vergeten of werkt het nog niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/giC-5KQKNBl-VY-qEnZ1UOBBS7I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YuVUDYi5gCjddrhgapKZMNPB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JCzQB6Esnb34Mk-CQu31x7gjiU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Tq17ukMY5PkiZiKcEznCu0Z.png?f=fotoalbum_large

Het is deze die ik heb gekocht, na een paar dagen al binnen :)

https://nl.aliexpress.com...kcHr&gatewayAdapt=glo2nld

Of had ik eignelijk de BYD/MG moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Ecological schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja zonder enige kennis, zou ik gekozen hebben voor de BYD/MG variant (beide Chinees) ipv Hyundai/Kia (beide Koreaans), maar dus puur door het land van afkomst.

Dit staat bij mij ook hoog op het wensen lijstje (en had er eigenlijk gewoon bij moeten zitten). Dus als iemand er eentje heeft die werkt dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Brian12 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:51:
[...]

Ja zonder enige kennis, zou ik gekozen hebben voor de BYD/MG variant (beide Chinees) ipv Hyundai/Kia (beide Koreaans), maar dus puur door het land van afkomst.

Dit staat bij mij ook hoog op het wensen lijstje (en had er eigenlijk gewoon bij moeten zitten). Dus als iemand er eentje heeft die werkt dan hoor ik het graag.
Ja, ik had niet goed gekeken, anders had ik ook voor MG/BYD gekozen, ik was zo excited! Ik hoor graag van anderen welke wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

met grote interesse volg ik dit gesprek...
best interessant om dan te weten welke stekker wel werkt...maar diegene die jij gebruikt (via de bovenstaande link) werkt dus niet? of is het omdat de software nog niet werkt om de elektriciteit te dischargen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Lostson schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:04:
[...]

met grote interesse volg ik dit gesprek...
best interessant om dan te weten welke stekker wel werkt...maar diegene die jij gebruikt (via de bovenstaande link) werkt dus niet? of is het omdat de software nog niet werkt om de elektriciteit te dischargen?
Ik vermoed dat ik net een andere adapter nodig heb, ik ga nog even verder zoeken. :)

/edit: dit geeft me al veel vertrouwen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghlVJacrjwR2KuK7b5f82iuTNE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ZjSuLGKJ1sq44Ul6axook4r.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqrcbLUhX3VmHuZj3dS3_T_d-pM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rvnPpRVVbaRu065rWsYj9efp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Ecological op 29-03-2024 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
Ecological schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 17:07:
[...]

Ik vermoed dat ik net een andere adapter nodig heb, ik ga nog even verder zoeken. :)

/edit: dit geeft me al veel vertrouwen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klantenservice of datingservice 🤔😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
aim-creativity schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 19:56:
[...]

Klantenservice of datingservice 🤔😂
Echt heel ongemakkelijk hahahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E34pOig8TfCHkIvA4Xr5ETi6LA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qSeNA32fGlxO59vAiFvKAY3o.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de mensen die nog twijfelen. Ziet er echt veel mooier uit met zwarte versie. Alle andere highlights op de auto zijn al mat zwart.

Ging super simpel, met flosdraad los en kan je de lijm er zo vanaf trekken (zoals een tesa power strip). 5 minuten klaar. Geen föhn aan te pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
RuudBurger schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 14:12:
[Afbeelding]

Voor de mensen die nog twijfelen. Ziet er echt veel mooier uit met zwarte versie. Alle andere highlights op de auto zijn al mat zwart.

Ging super simpel, met flosdraad los en kan je de lijm er zo vanaf trekken (zoals een tesa power strip). 5 minuten klaar. Geen föhn aan te pas gekomen.
Is dat ook via ali? Ik kan tot op heden alleen de zwarte front logo's vinden en die vind ik carrosserie kleur juist mooier dan in zwart.
Wil misschien van die kick panels voor de binnenkant van de deur bestellen want die beschadigen. Me iets te snel voor mijn liking. Blijkbaar zet ik toch vaker dan ik in de gaten heb toch mijn schoen even tegen de deur. Krijg de krassen die erop zitten nu al niet meer weggepoetst met een eenvoudig schoonmaakmiddel.
Dus als ik die bestel misschien die zwarte 001 maar eens meebestellen. Kan ik altijd nog kiezen of ik chrome houd, zwart maak of helemaal verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Voor diegene die de batterij in de sleutel al vervangen hebben; was het bij jullie simpel plug and play? Want ik heb nu eindelijk de batterijen binnen (heb eerst eigenwijs alle bouwmarkten, Blokkers etc langs gelopen maar een 3032 is schijnbaar niet zo algemeen), oude batterij eruit, nieuwe erin.... niks, noppes, nada... reageert niet. Ik kan niks vinden van nog een reset ofzo dus hij zou het dan toch weer moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mijn meterkast heeft 3-fase x 25Ampere
maar wanneer ik de auto wil opladen dan staat die standaard op 32Ampere (hij onthoudt ook de instelling 16Ampere niet voor de volgende keer) weet iemand hoe je dit vast kunt zetten op 16A? of moet ik het weer telkens opnieuw klikken (onder Auto icoon > charging > Tandwiel rechtsboven)

dus even een tip voor mensen die gaan laden thuis...vergeet dus niet de ampere aantal naar beneden te schroeven anders springt de schakelaar naar off van je laadpaal (vanwege dat hij niet het stroom aankan) ik heb het ook nog getest of die 25A en 20A aan kon...maar dan nog springt die uit veiligheid uit, want soms komt die er over heen...mijn ervaring is dat 16A voor een 3 fase meterkast prima werkt (je kan hem dan gewoon uren lang laten laden zonder problemen) en ook gewoon je ding doen thuis TV Kijken, Koken etc gaat allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Marshall schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:15:
[...]

Is dat ook via ali? Ik kan tot op heden alleen de zwarte front logo's vinden en die vind ik carrosserie kleur juist mooier dan in zwart.
Wil misschien van die kick panels voor de binnenkant van de deur bestellen want die beschadigen. Me iets te snel voor mijn liking. Blijkbaar zet ik toch vaker dan ik in de gaten heb toch mijn schoen even tegen de deur. Krijg de krassen die erop zitten nu al niet meer weggepoetst met een eenvoudig schoonmaakmiddel.
Dus als ik die bestel misschien die zwarte 001 maar eens meebestellen. Kan ik altijd nog kiezen of ik chrome houd, zwart maak of helemaal verwijder
ik vond de zwarte front logo's mooier dan de carrosserie kleur variant maja iedereen heeft een eigen smaak...het is maar wat je wilt.

die kick door panel stickers heb ik ook gezien...lijkt ook best een goed idee aangezien je vaak met je schoen er tegen aan stoot (is mij ook al een paar keer gebeurt) dus ze worden ook wel snel vies. opzicht vind ik het niet erg dat het plastic is daar onder, maar dat sticker is soort van suede stof toch? dat voelt idd toch wel een stuk fijner aan...heb ook nog een batterij bestellingen gedaan op Aliexpress...dus hopelijk is de kwaliteit allemaal beetje okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:16:
maar wanneer ik de auto wil opladen dan staat die standaard op 32Ampere (hij onthoudt ook de instelling 16Ampere niet voor de volgende keer) weet iemand hoe je dit vast kunt zetten op 16A? of moet ik het weer telkens opnieuw klikken (onder Auto icoon > charging > Tandwiel rechtsboven)

dus even een tip voor mensen die gaan laden thuis...vergeet dus niet de ampere aantal naar beneden te schroeven anders springt de schakelaar naar off van je laadpaal (vanwege dat hij niet het stroom aankan) ik heb het ook nog getest of die 25A en 20A aan kon...maar dan nog springt die uit veiligheid uit, want soms komt die er over heen...mijn ervaring is dat 16A voor een 3 fase meterkast prima werkt (je kan hem dan gewoon uren lang laten laden zonder problemen) en ook gewoon je ding doen thuis TV Kijken, Koken etc gaat allemaal goed.
Nergens last van, staat altijd in de auto op max 32a en laadt prima met 3x25 en 16a thuis. AC laden werkt goed bij de 001 voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
En wat zijn allemaal jullie ervaringen met premium maart OTA software update?

Heel erg benieuwd of Zeekr alle beloftes heeft weten waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ook wel eens benauwd voor beschadiging aan je spiegels als je een smalle in-of uitrit van een parkeergarage passeert?

Ik heb deze gekocht. Moet ze nog ontvangen.

https://nl.aliexpress.com...ut5H&gatewayAdapt=glo2nld

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
spidertje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:18:
En wat zijn allemaal jullie ervaringen met premium maart OTA software update?

Heel erg benieuwd of Zeekr alle beloftes heeft weten waar te maken.
Kan ik hier uit opmaken dat jij hem wel al hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op zondag 31 maart 2024 @ 00:16:

dus even een tip voor mensen die gaan laden thuis...vergeet dus niet de ampere aantal naar beneden te schroeven anders springt de schakelaar naar off van je laadpaal (vanwege dat hij niet het stroom aankan)
In hoeverre heeft je laadpaal Load Balancing aan boord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Brian12 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:50:
[...]

Kan ik hier uit opmaken dat jij hem wel al hebt?
Ik begreep gelopen vrijdag van de adviseurs dat het nog geen ‘zeekrheidje’ was dat de update zat en ma er zou zijn🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Daveypayvey schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:55:
Ook wel eens benauwd voor beschadiging aan je spiegels als je een smalle in-of uitrit van een parkeergarage passeert?

Onze parkeergarage op kantoor is ook vrij smal.
Ik klap ze tegenwoordig altijd even in na mijn eerste aanvaring. Maar dit ziet er wel mooi uit. Benieuwd hoe ze in het echt ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Wie heeft die batterij al vervangen in de AB? Ik heb dus werkelijk geen idee wat ik verkeerd doe (in hoeverre kun je überhaupt iets verkeerd doen; AB openen, batterij eruit, batterij erin, AB dicht...) maar nul teken van leven. Ik zie mezelf alweer tijd moeten vrijmaken om naar Zeist te rijden. Wat is mailadres van die servicedesk ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Marshall schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:23:
[...]

Onze parkeergarage op kantoor is ook vrij smal.
Ik klap ze tegenwoordig altijd even in na mijn eerste aanvaring. Maar dit ziet er wel mooi uit. Benieuwd hoe ze in het echt ogen.
Die zijn subtiel Nice 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:52:
[...]

In hoeverre heeft je laadpaal Load Balancing aan boord?
Ik heb een Shell Recharge (voorheen New Motion) laadpaal

https://a.storyblok.com/f...-v0001-ds_nma_s2-2021.pdf

ik zag dat je een Dynamic Power Management (DPM Module) erbij kunt kopen
https://www.laderthuis.nl/newmotion-dpm-module-3-fase/
als ik zo in mijn meterkast kijk dan zie ik geen DPM module of iets dergelijks enkel dat laadpaal ding...en als ik hem ook op 32A zet dan zie ik alle 3 fases knallen richting 32A...dan is het wel safe om te zeggen dat er geen load balancing aan te pas komt...ik zal eens vragen aan Shell Recharge hoeveel het kost om zo'n ding te installeren...

[ Voor 26% gewijzigd door Lostson op 31-03-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Op pagina 34 zie je dat de installateur de max.ampere kan instellen, daar heb je geen DPM voor nodig. Echt slecht dat de gebruiker het niet kan. Maar in principe zou het niet moeilijk moeten zijn.
https://www.manualslib.co...d-2-1.html?page=34#manual

Zelf heb ik een Zappi v2.1, waarbij ik alles kan instellen wat ik wilt, is het een mogelijkheid om te vervangen?

[ Voor 12% gewijzigd door Ecological op 31-03-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Lostson schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Ik heb een Shell Recharge (voorheen New Motion) laadpaal

https://a.storyblok.com/f...-v0001-ds_nma_s2-2021.pdf

ik zag dat je een Dynamic Power Management (DPM Module) erbij kunt kopen
https://www.laderthuis.nl/newmotion-dpm-module-3-fase/
als ik zo in mijn meterkast kijk dan zie ik geen DPM module of iets dergelijks enkel dat laadpaal ding...en als ik hem ook op 32A zet dan zie ik alle 3 fases knallen richting 32A...dan is het wel safe om te zeggen dat er geen load balancing aan te pas komt...ik zal eens vragen aan Shell Recharge hoeveel het kost om zo'n ding te installeren...
Onze leasemaatschappij werkt ook met Shell Recharge. Zelf niet gekozen voor een SR-paal, maar ze kunnen de Advanced-paal ook uitrusten in een Load Balancing variant. Zit dan in de paal geïntegreerd. Ik weet niet of je dit later nog kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:45
Marshall schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:26:
Wie heeft die batterij al vervangen in de AB? Ik heb dus werkelijk geen idee wat ik verkeerd doe (in hoeverre kun je überhaupt iets verkeerd doen; AB openen, batterij eruit, batterij erin, AB dicht...) maar nul teken van leven. Ik zie mezelf alweer tijd moeten vrijmaken om naar Zeist te rijden. Wat is mailadres van die servicedesk ook alweer?
Heb je t stickertje op de batterij wel verwijderd? Had ik ook al eens vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:20:
Op pagina 34 zie je dat de installateur de max.ampere kan instellen, daar heb je geen DPM voor nodig. Echt slecht dat de gebruiker het niet kan. Maar in principe zou het niet moeilijk moeten zijn.
https://www.manualslib.co...d-2-1.html?page=34#manual

Zelf heb ik een Zappi v2.1, waarbij ik alles kan instellen wat ik wilt, is het een mogelijkheid om te vervangen?
Ik denk dat het oplossen via load balancing dan toch best de moeite waard is (ipv dat je het hard op 16A zet)
ik ga even kijken hoe ik dit kan doen...want als ik het zo hoor zou je met 3-fase x 25 altijd op 32A moeten kunnen laden i.c.m. load balancing

ik heb zelf de Home Advanced laadpaal incl plus abonnement bij Shell recharge dus het is maar even de vraag of dat module in de laadpaal ingebouwd zit of er helemaal niet is...dat is mij nog een raadsel...

...maar als ik in shell recharge inlog op mijn app dan zie ik nergens iets van dat ik de Ampere kan instellen...ik ga het verder uitzoeken...

[ Voor 19% gewijzigd door Lostson op 31-03-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

El Fuego schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:53:
[...]

Onze leasemaatschappij werkt ook met Shell Recharge. Zelf niet gekozen voor een SR-paal, maar ze kunnen de Advanced-paal ook uitrusten in een Load Balancing variant. Zit dan in de paal geïntegreerd. Ik weet niet of je dit later nog kunt toevoegen.
ik weet niet of dit in mijn laadpaal zit...ik heb wel de advanced laadpaal dat dan weer wel...
ga ik even uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Lostson schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat het oplossen via load balancing dan toch best de moeite waard is (ipv dat je het hard op 16A zet)
ik ga even kijken hoe ik dit kan doen...want als ik het zo hoor zou je met 3-fase x 25 altijd op 32A moeten kunnen laden i.c.m. load balancing

ik heb zelf de Home Advanced laadpaal incl plus abonnement bij Shell recharge dus het is maar even de vraag of dat module in de laadpaal ingebouwd zit of er helemaal niet is...dat is mij nog een raadsel...

...maar als ik in shell recharge inlog op mijn app dan zie ik nergens iets van dat ik de Ampere kan instellen...ik ga het verder uitzoeken...
Zelf heb ik een Zappi die load balancing kan, maar 1 van de CT klemmen zit verkeerd (elektricien is op vakantie). Nu heb ik hem hard op 16A, wat helemaal prima is omdat ik hem toch in de nacht oplaadt. Het is natuurlijk leuker als die het "slim" doet, maar eigenlijk is er helemaal geen impact voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Mijn meterkast zit er nu zo bij. aangezien mijn volledige meterkast vol zat hebben ze een extra ding er naast moeten plaatsen...maar daar links zou denk ik nog wel een DPM module kunnen...

Ik heb Shell Recharge al gemaild of ik een DPM module kan installeren (ze zijn dicht nu met pasen, maar zal dinsdag even contact met ze op nemen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8znpsnI3rbjYchsS2OPfQoFx6T0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/un7gjcWbgMOPniZoxpe0PFMi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Lostson op 31-03-2024 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:55:

ik had deze besteld https://nl.aliexpress.com...rURH&gatewayAdapt=glo2nld

weet nog niet of ik hem erop ga plakken...hij smelt niet echt samen met je lak, omdat het een transparant bumper sticker is.

ik zag wel van die stickers die dicht tegen je lakkleur aanzitten.
https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
wellicht is die wel beter maar goed ik kijken even hoe het staat...misschien valt het wel mee

ik merk dat als ik de deur open doe ik toch vaak tegen een ander auto zit (je kan nog net 1 knikje je deur open doen dus het is al heel kiele)

dit soort strips helpen natuurlijk niet als iemand anders zijn deur keihard open slaat tegen jouw deur...iets van bescherming als je je deur open doet is al beter dan niks.

[ Voor 20% gewijzigd door Lostson op 31-03-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marshall schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:26:
De batterij kan er maar op 1 manier in? Anders wellicht op z’n kop geplaatst?

Deze batterijen moet je aan de zijkant ( het dunne gedeelte) vastpakken. Zijn gevoelig voor ontlading als je de - en de + tegelijkertijd vast pakt. 8)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
krisje schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:13:
[...]

Heb je t stickertje op de batterij wel verwijderd? Had ik ook al eens vergeten.
Haha. Goeie! Voor de zekerheid even gecheckt maar geen sticker op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Daveypayvey schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:49:
[...]

De batterij kan er maar op 1 manier in? Anders wellicht op z’n kop geplaatst?

Deze batterijen moet je aan de zijkant ( het dunne gedeelte) vastpakken. Zijn gevoelig voor ontlading als je de - en de + tegelijkertijd vast pakt. 8)
Ook een goede. Maar feitelijk staat duidelijk aangegeven waar plus en min moet en zelfs tegen gevoel in de batterij ondersteboven plaatsen maakt geen verschil. Ik had twee batterijen besteld dus de 2e ook uit de verpakking gehaald voor de zekerheid maar geen verschil. Gebeurt niks.
Donderdag maar eens naar Zeist dan... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rentes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 14:13
Marshall schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:46:
[...]

Haha. Goeie! Voor de zekerheid even gecheckt maar geen sticker op de batterij.
Ik had vandeweek ook een lege batterij. En na wisselen deed ie het niet. Bleek dat ik de achterkant er niet in de goede hoek had op gedaan. Je kan 4x proberen, Bij de groene maakt het metaal van de achterkant contact met het goudkleurige rechthoekje op de printplaat. Het was even zoeken, maar die van mij doet het weer.

Hopelijk scheelt je dit een ritje….
Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste