Ecological schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:39:
[...]
Ik loop al even mee in de EV sector en de afgelopen tien jaar komen vooral mensen op forums om te klagen, je krijgt dus een geen reëel beeld van de werkelijkheid als je puur op posts afgaat, want voor elke klager zijn er 10 mensen heel blij mee met de auto.
Het is wel belangrijk om enige tolerantie te hebben voor aspecten die niet perfect zijn. Zo vergeten we wel eens dat hoe complexer het systeem is (Zeekr AD of Tesla’s FSD) hoe meer er mis kan gaan, echter de filosofie erachter is dat het beter is dan niks hebben.
Welk aspect houdt je tegen om te tekenen?
Dit. Ik ben meer dan tevreden over de Zeekr. Als je hier leest lijkt het bijna alsof de auto half in elkaar stort onder je terwijl de grootste 'irritatie' feitelijk is dat je 2-3 knopjes uit moet zetten als je geen piepjes wil voor snelheidsoverschrijding of als je even niet voor je kijkt.
Als ik er na 2 maanden concreet over nadenk is dat dus echt de enige echte kritiek (plus dat er nog geen zekerheid is over welke dakdrager past maar gezien het feit dat men in China al lang met dakdragers rondrijdt zal dat een kwestie zijn van officiële certificering in Europa).
De LCC werkt voor mij prima, het bereik is ruimschoots afdoende, laden kan ik niet over oordelen want ik laad thuis en verder is het een heerlijke auto met veel ruimte, extreem veel opties voor de prijs die nog steeds met regelmaat veel aandacht krijgt. Wat dat betreft ben ik blij dat ik een grijze versie rijd, die vallen toch minder op 😉
Voor mij is de LR meer dan voldoende qua vermogen etc.
Kleine puntjes houd je altijd, bij elk merk. Dat de ADAS schijnbaar uitvalt als er een caravan achter hangt is wel iets wat ze snel moeten oplossen voor de gemiddelde Nederlander haha (niet hier).
Ik zag wel vandaag de verschillen met de X die later ontwikkeld is dan de 001, daar zie je wel dat Zeekr de design-lijn doorgezet en doorontwikkeld heeft. Het lijkt op elkaar maar in de X ziet het er nog net weer een tandje strakker uit. Hadden ze dat ook in de 001 doorgevoerd, wow! Wat dat betreft erg benieuwd naar de komende modellen van Zeekr. Ik geloof er echter in alles in, vanuit objectief oogpunt, dat Zeekr hier is 'to stay' en ik denk dat zij op de Lexus wijze zullen gaan knagen aan een marktsegment wat overheersend Duits was tot op heden. De lering die Zeekr haalt de komende jaren zal leiden tot nog betere modellen over 3-5 jaar. De Duitse merken gaan het heel, heel, heeeeel zwaar krijgen.