Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 15 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-06 08:41
šŸ‘šŸ¼
Maar die had ik inderdaad gevonden. Want anders kan de achterkant er ook niet goed op. In een van de hoekjes ontbreekt een stukje plastic wat in de achterkant juist een pinnetje oplevert.

Edit: Laat maar. Na nog eens alle mogelijke opties nagelopen te hebben en geprobeerd te hebben doet ie het nu ineens wel. Geen idee?! Ik houd de kaart maar even in de buurt de komende tijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Marshall op 31-03-2024 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-06 22:16
aim-creativity schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Ik begreep gelopen vrijdag van de adviseurs dat het nog geen ā€˜zeekrheidje’ was dat de update zat en ma er zou zijnšŸ¤”
Zaterdag is bij mij iig niet gelukt. Geloof ook niet dat de paashaas morgen nog langs komt. We wachten wel weer af. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 20:36
El Fuego schreef op zondag 31 maart 2024 @ 18:51:
[...]

Zaterdag is bij mij iig niet gelukt. Geloof ook niet dat de paashaas morgen nog langs komt. We wachten wel weer af. ;(
Zeekr laat weer zien waar men echt premium is, under delivery and overpromising…. 🄲

Gisteren trouwens nog eens even ADAS en LCC een kans gegeven…. OMG hoe beroerd werkt dat…. En een gepiep ad oren….

Als je dat systeem nu aanzet tijdens je rij examen dan zak je als een baksteen… een geschok gerem veel te traag te grote afstanden aanhouden en in een bocht is het al helemaal geen doen…. Rij voor de gein eens de A50 de A28 op in Noordelijke richting….. was geen doen….🤮

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

nou nou niet te negatief doen he de ACC en LCC valt wel mee die werken best okay
het is meer de combinatie als je de driver distraction warning, automatic speed limitation en overspeed warning aan zet...dan krijg je constant piepjes dat je te snel rijdt of je bent afgeleid...of ghost braking richting 70-90.

stukken over de snelweg waar het ineens 70 of 90 wordt probeert Zeekr AD dan richting die speeds te gaan wat te zot voor woorden is...(dit is echt een bug...had vroeger Tesla ook last van. Wordt 100% wel opgelost daar ben ik van overtuigd) dan rij je bijvoorbeeld langs een afrit en dan denkt die dat je van de afrit af wilt gaan...maar als je die automatic speed limitation uitzet dan blijft die wel op 100 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Lostson schreef op maandag 1 april 2024 @ 00:20:
nou nou niet te negatief doen he de ACC en LCC valt wel mee die werken best okay
het is meer de combinatie als je de driver distraction warning, automatic speed limitation en overspeed warning aan zet...dan krijg je constant piepjes dat je te snel rijdt of je bent afgeleid...of ghost braking richting 70-90.

stukken over de snelweg waar het ineens 70 of 90 wordt probeert Zeekr AD dan richting die speeds te gaan wat te zot voor woorden is...(dit is echt een bug...had vroeger Tesla ook last van. Wordt 100% wel opgelost daar ben ik van overtuigd) dan rij je bijvoorbeeld langs een afrit en dan denkt die dat je van de afrit af wilt gaan...maar als je die automatic speed limitation uitzet dan blijft die wel op 100 rijden.
Ik vind LCC en ook ACC tot op zekere hoogte gewoon heel slecht werken. Speed limitation etc staat bij mij uit dus daar geen last van, dat werkt bij meeste merken trouwens belabberd omdat vaak de snelheden niet goed worden herkend en/of al bij bv 1 km te rap dat spul gaat ingrijpen en lawaai maken bv. Zeekr maakt er wat dat betreft ook een potje van, hele stukken snelweg geeft die vaak aan je mag max 50….. gps/cams/nav die combi werkt gewoon slecht tot niet. Kan er niks anders van maken :(

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat het systeem van Mobile Eye dat toch bekend staat als een goede technische club, VW concern heeft ze ook nu ook binnen geharkt, zo enorm slecht werkt bij Zeekr. Moet de software wel zijn want de hardware van dat systeem kan eigenlijk niet zoveel mis mee zijn lijkt me.

Ik vind het dan ook niet te gebruiken, ACC nog wel maar ook dat reageert veel te traag, remt te veel af, bij bochten zelfs dramatisch en soms wel 40-50km onnodig snelheid eraf halend…. Aut optrekken en remmen in bv een file… zelfs een schildpad doet dat vlotter…. En bij gas bijgeven werkt dat systeem je tegen en gaat ingrijpen… en constant remlichten als je bv ff snel ergens tussenwil of om iemand snel voorbij te kunnen laten gaan.

Ik geef het maximaal een 4 en ACC max een naar boven afgerond een 6je op schaal 1-10. Kan veel en veel beter, sterker dat moet ook want dit is echt een afknapper zoals het nu werkt.

Dacht probeer het weer eens in wat rustiger verkeer bij lagere snelheden rond de 110, welgeteld 50km volgehouden en toen was ik doof, spierpijn in de armen en rechtervoet vanwege de werking van het hele verhaal. Dus maar weer uitgezet en over naar ACC dat dan nog te doen is. Als het drukker wordt op de weg zoals veelal in de spits in NL dan onbruikbaar helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:24
Eigenlijk zoals ik het lees. Ben je gewend op een bepaalde manier te rijden en de Zeekr doet dat anders. De Zeekr ADAS verkiest veiligheid boven alles, en dat is goed. Want hoe minder ongelukken hoe beter.

Mijn advies: probeer je rijstijl wat aan te passen met meer afstand, en alles zal een stuk beter gaan. Ook goed voor je bloeddruk trouwens ;)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
NM

[ Voor 100% gewijzigd door olafmol op 01-04-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Ecological schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:08:
Eigenlijk zoals ik het lees. Ben je gewend op een bepaalde manier te rijden en de Zeekr doet dat anders. De Zeekr ADAS verkiest veiligheid boven alles, en dat is goed. Want hoe minder ongelukken hoe beter.

Mijn advies: probeer je rijstijl wat aan te passen met meer afstand, en alles zal een stuk beter gaan. Ook goed voor je bloeddruk trouwens ;)
Haha, nee nee dan gaat die brok ellende de deur uit.

Het systeem werkt namelijk gewoon heel beroerd, systeem gaat dus vervolgens uit bij vrijwel alle mensen en dat bevordert de veiligheid vervolgens niet. Heeft niks of heel weinig met veiligheid te maken, remmen als er een schaduw op de weg te zien is vanwege een vrachtwagen bv… of in de ankers gaan in een bocht zonder te kijken wie er (dicht) achter je zit… lijkt we, of er een demente 90 jarige achter het stuur zit…. 😬😬😬

Doodzonde want liefste rij ik zelf volledig automatisch, gebruik die systemen al sinds 2012 en stonden dan ook altijd aan.

Nu niet meer want bij Zeekr werkt het gewoonweg heel slecht, eigenlijk alleen beperkt te gebruiken op een rustige rechte weg bij lage snelheid en keep ur lane system. In de VS prima geschikt wellicht maar niet hier in Europa.

Ik heb in bijna 3 miljoen kilometers trouwens nog geen ongeluk gemaakt dus zo onveilig rij ik niet :)
In ieder geval veiliger vloeiender en vlotter dan dat Zeekr systeempje. Dat zakt geheid op verkeersinzicht, anticiperen en voertuigbeheersing bij een rij examen.

Ohja, Bloeddruk net getest weer en was tiptop in orde ook. Proost šŸ„‚

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:29:
[...]

Het systeem werkt namelijk gewoon heel beroerd, systeem gaat dus vervolgens uit bij vrijwel alle mensen en dat bevordert de veiligheid vervolgens niet. Heeft niks of heel weinig met veiligheid te maken, remmen als er een schaduw op de weg te zien is vanwege een vrachtwagen bv… of in de ankers gaan in een bocht zonder te kijken wie er (dicht) achter je zit… lijkt we, of er een demente 90 jarige achter het stuur zit…. 😬😬😬

Doodzonde want liefste rij ik zelf volledig automatisch, gebruik die systemen al sinds 2012 en stonden dan ook altijd aan.

Nu niet meer want bij Zeekr werkt het gewoonweg heel slecht, eigenlijk alleen beperkt te gebruiken op een rustige rechte weg bij lage snelheid en keep ur lane system. In de VS prima geschikt wellicht maar niet hier in Europa.

Ik heb in bijna 3 miljoen kilometers trouwens nog geen ongeluk gemaakt dus zo onveilig rij ik niet :)
In ieder geval veiliger vloeiender en vlotter dan dat Zeekr systeempje. Dat zakt geheid op verkeersinzicht, anticiperen en voertuigbeheersing bij een rij examen.

Goed om te horen van je schade vrije kilometers, dat is een mooie prestatie

Ik denk dat we dan een andere auto rijden of auto rijden op een hele andere manier ervaren. Dit is hoe ik het zie, en ik ben het dan ook niet eens dat "het gewoonweg heel slecht" werkt, want dit is een mening en die is subjectief ;)

1. De nummerbordherkenning werkt eigenlijk bijna nooit, waardoor de snelheidswaarschuwing nu onbruikbaar is. Jammer, ze hadden het op GPS moeten doen.
2. Driving monitoring system werkt bij mij ook nauwelijks. Krijg ook soms "faulty"in beeld.
3. Lane departure warning gaat bij mij ook uit, omdat die heel hard ingrijpt zelfs als je richtingaanwijzer aan hebt.
4. Lane-assist en ACC werkt bij mij geweldig, nooit problemen en rijdt precies defensief hoe ik het wil.

De auto zelf is natuurlijk geweldig.

Update deze week?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Met name punt 4 mag men bij Zeekr in de oren knopen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVGYtV99YsWfQUzBJIbGy2j8Low=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1YIBXrANOhZSE083zC5rhGQq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsENgAvi42q3enZOC8R70O01wmw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MC564CRU73qugZN8yrQeISTu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik krijg soms een melding Driver monitor system blocked...ik denk dan...zijn de camera's vies/geblokkeerd ofzo? als ik IN en BUITEN de auto kijk dan zijn alle camera's gewoon schoon dus ik snap die melding niet echt...

of staat er iets voor de camera's...ik kan maar niet uit halen wat er dan blocked is. iemand een idee?

ik wil ook nog even wat kwijt over het openen en sluiten van de voertuig...wat mij opgevallen is:
- Je stapt uit. Wanneer je een rondje om de auto maakt met je sleutel in je broekzak dan merk ik dat die af en toe op slot gaat en weer unlocked...dit is toch vrij onnodig lijkt mij...wanneer je echt wegloopt van de voertuig dan zou die pas op slot moeten gaan. ik denk dat dit te scherp is ingesteld

- Wanneer je uitstapt en je heb je sleutel bij je (bijv je moet snel even iets ophalen dus je zet je knipperlichten aan)....en er zit nog een persoon in de auto dan gaan de alarmen af (erg aggresief ingesteld). Sta je weer lekker voor lul in een drukke winkelstraat haha...en ik ook maar strugglen om de alarmen uit te zetten...ik had geen idee hoe ik dat uit moest zetten dus had ik Close en Open gedrukt, maar nee hoor alarmen blijven afgaan...ik deed de deur open en de alarmen gingen uit 8)7

- Over het algemeen werkt het openen van de deuren wel okay, maar soms wanneer je dan net iets te ver van de auto staat locked die hem weer en dan lijkt die in de war wanneer je weer snel naast de bestuurdersdeur staat (auto gaat dan bijv niet direct open, maar je moet dan op de deurhendel drukken)

Dit soort dingen zullen ongetwijfeld wel met software updates opgelost kunnen worden, maar ja wanneer is dan de vraag...ik ben reuze benieuwd wat er dan in de April OTA update allemaal inzit (ik lees die release notes maar al te graag...zodat ik al die bug fixes kan testen...dat wil ik best doen om te zien wat er dan verbterd is)

[ Voor 74% gewijzigd door Lostson op 01-04-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Lostson schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:21:
ik krijg soms een melding Driver monitor system blocked...ik denk dan...zijn de camera's vies/geblokkeerd ofzo? als ik IN en BUITEN de auto kijk dan zijn alle camera's gewoon schoon dus ik snap die melding niet echt...

of staat er iets voor de camera's...ik kan maar niet uit halen wat er dan blocked is. iemand een idee?
Het stuur zit dan voor de camera, de camera zit namelijk achter het stuur. Beetje stom. :+

Over op slot doen, 1 keer was die niet automatisch op slot gegaan, dus toen kwam ik terug en toen waren de deuren niet op slot, niet handig op een P+R. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Ecological op 01-04-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:32:
[...]

Het stuur zit dan voor de camera, de camera zit namelijk achter het stuur. Beetje stom. :+

Over op slot doen, 1 keer was die niet automatisch op slot gegaan, dus toen kwam ik terug en stonden de deuren nog open, niet handig. :+
damn kunnen we die melding dan niet uit zetten? haha echt een onnodige melding lijkt mij 8)7

oh waren de deurhendels niet dicht? dat gebeurt bij mij wel als de Keyfob weg is (deur hendels zijn dan flushed ingevallen)

Ik krijg ook het idee dat zeekr teveel in 1x wilt oplossen...ze kunnen ook vaker releasen en in kleine increments werken ipv BIG BANG 1 x grote update
mensen raken dan gewend aan updates installeren...althans ik zou het niet erg vinden als er gedeeltes opgelost worden maar je krijgt wel elke week updates ofzo

[ Voor 33% gewijzigd door Lostson op 01-04-2024 14:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

[...]

Als ik het zo lees (ook op andere forums) heb je tot nu toe behoorlijk wat rampenauto’s gehad.

Mijn tip: kies de volgende keer een auto uit die al even mee gaat en die de eerste ontwikkelcycle al gehad heeft. Anders blijft je klagen op forums hoe slecht je laatste auto is. En pochen over hoeveel schadevrije jaren je hebt en dat je een racelicentie hebt.

Ik geef mijn auto’s de kans om zich ontwikkelen, net als de eerste batch Tesla’s. En die kans krijgt mijn 001 ook.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Daveypayvey schreef op maandag 1 april 2024 @ 14:57:
[...]

Als ik het zo lees (ook op andere forums) heb je tot nu toe behoorlijk wat rampenauto’s gehad.

Mijn tip: kies de volgende keer een auto uit die al even mee gaat en die de eerste ontwikkelcycle al gehad heeft. Anders blijft je klagen op forums hoe slecht je laatste auto is. En pochen over hoeveel schadevrije jaren je hebt en dat je een racelicentie hebt.

Ik geef mijn auto’s de kans om zich ontwikkelen, net als de eerste batch Tesla’s. En die kans krijgt mijn 001 ook.
Ohja, schadevrije jaren was ik nog vergeten te melden. 30 zijn dat er. Bedankt voor het melden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:53
Ecological schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:08:

So true!!
Is het het systeem of is het een pebsac issue? (Retorische vraag).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05
spidertje schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:48:
[...]

Ohja, schadevrije jaren was ik nog vergeten te melden. 30 zijn dat er. Bedankt voor het melden.
Meer dan 3 uur per dag gemiddeld, elke dag voor 30 jaar in de auto zitten. šŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
[...]

Ik snap jouw punten juist heel goed. Ik ervaar ze waarschijnlijk net zo. Zijn wij te kritisch of ervaren de anderen cognitieve dissonantie? De waarheid zal in het midden liggen. (Hier zit geen oordeel in, mensen kunnen verschillende dingen ervaren onder dezelfde omstandigheden).

Wat mij het meeste verbaasd (of aan erger) is dat veel van de problemen niet aan Europa liggen, hij rijdt al 2 jaar in China. Hoe kan het dat profielen niet werkt? Dat hij geen enkele instelling onthoudt. Dat de adas systemen zo matig (ik ben positief!) werken?

Maar niets wat een update niet kan veranderen!

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchSparky
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-08-2024
Ik heb er ook een besteld! Levering is helaas pas eind september vanwege doorloop van mijn huidige lease auto. Kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchSparky
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-08-2024
Lostson schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:20:
[...]

ik weet niet of dit in mijn laadpaal zit...ik heb wel de advanced laadpaal dat dan weer wel...
ga ik even uitzoeken
Load balancing houdt rekening met het afgenomen vermogen van het net. Je zal dus iets moeten aansluiten op de P1 meter of CT modules (ringkern meet trafootjes) de de bekabeling in de groepenkast moeten plaatsen om het totaal verbruik te kunnen meten. Zelf ga ik voor een Smappee laadpunt. Hier kan je een energie management modules op aansluiten waarmee je energieverbruik en ook geleverde energie van mogelijk je zonnepanelen mee gemeten kan worden. Dit in combinatie dat hij secundair ook nog eens naar de dynamische energie tarieven kijkt zal hij je auto zo goedkoop mogelijk laden.

Mocht je genoeg panelen hebben kan je dus met een 3x25A netaansluiting toch 3x32A (22kW) kunnen laden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
spidertje schreef op maandag 1 april 2024 @ 15:48:
[...]

Geen idee of jij ook de positieve geest bent die op FB rondhangt, maar jou slechte ervaring kan aan 2 dingen liggen, 1. heb niet de laatste handmatige update gehaald in Zeist of 2. je bent nogal negatief/kritisch ingesteld.

Poosje geleden was het mogelijk om in Zeist een update op te halen wat het ADAS systeem verbeterd.

Ik ervaar echt nagenoeg geen problemen met de ADAS, gisteren 170KM over de snelweg naar huis gereden, 95% van de tijd de auto zelf laten rijden en alleen lichtjes het knietje tegen het stuur, nul keer in moeten grijpen of wat dan ook.
Enige piepje wat je hebt is bij het wisselen van rijstrook, wat ook verholpen kan worden als je de auto zelf van rijbaan laat wisselen, alleen vind ik dat niet snel genoeg gaan en als je netjes 105 rijdt hoef je ook niet veel te wisselen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 23:38
Hier nog geen maart-update. De app zegt nog steeds dat de 1.0.2d de nieuwste is.

Ik neem aan dat nog niemand de update heeft?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:58

S60

HDoc schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:38:
Hier nog geen maart-update. De app zegt nog steeds dat de 1.0.2d de nieuwste is.

Ik neem aan dat nog niemand de update heeft?
Mijn 001 (privilege) is vorige week donderdag geleverd met 1.0.2e en bij aflevering werd gezegd dat de "grote update" nog niet op nieuwe auto's werd geĆÆnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:58
Hoe bevallen de eerste kilometers met deze fantastische machine? :-)

Ik mag pas na de zomer bestellen... maar volg deze chat op de voet.

Nog steeds moet ik even kijken of het met 3 kinderen lukt om ze goed achterin te laten zitten... 0 jaar, 3 jaar en 5 jaar oud (dus nog 2 grote stoeltjes)... Ik zou het toch verdomde zuur vinden als dat niet kan in die Zeekr 001...

[ Voor 45% gewijzigd door Dydody op 02-04-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:54
Dydody schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:51:

Nog steeds moet ik even kijken of het met 3 kinderen lukt om ze goed achterin te laten zitten... 0 jaar, 3 jaar en 5 jaar oud (dus nog 2 grote stoeltjes)... Ik zou het toch verdomde zuur vinden als dat niet kan in die Zeekr 001...
Het ding is 2 meter breed - als dat in de 001 niet lukt, lukt het nergens lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuudBurger
Dydody schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:51:

Mijnes staat nu bij de detailer voor coating, anders had ik een fototje voor je gemaakt.
De stoeltjes passen, echter is de gordel dan best gedoe om in te klikken. Daarom zit onze oudste nu in het midden zonder verhoger. De andere kids nog wel in verhoger en stoeltje, beide in isofix. Ik zou zeggen, neem ze mee naar de showroom en probeer het uit.

Ik paste ook nog in het midden ertussen, alleen ben ik te lang en raak ik het plafond op de middelste stoel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
Alex_N schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:00:
[...]

Het ding is 2 meter breed - als dat in de 001 niet lukt, lukt het nergens lijkt me :)
Helaas zegt dat niet altijd alles... de Porsche Taycan gaat het bijvoorbeeld echt niet lukken, met ongeveer dezelfde breedte. Ik moet gewoon een keer naar zeist rijden om het te proberen, maar de eventuele teleurstelling wil ik voor nu nog even vermijden.

Een ander ding is het vraagstuk rondom een dakkoffer. Eigenlijk ook wel vereist, maar lijkt (nog) niet te kunnen op een Zeekr 001.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06 11:17
Dydody schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:16:
[...]

Een ander ding is het vraagstuk rondom een dakkoffer. Eigenlijk ook wel vereist, maar lijkt (nog) niet te kunnen op een Zeekr 001.
De Thule Evo Clamp dakdragers lijken wel te passen op de 001. Het is jammer dat ik geen lokale dealer van die dragers weet in mijn omgeving, anders zou ik ze al een keer getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:48
Dydody schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:16:
[...]

Helaas zegt dat niet altijd alles... de Porsche Taycan gaat het bijvoorbeeld echt niet lukken, met ongeveer dezelfde breedte. Ik moet gewoon een keer naar zeist rijden om het te proberen, maar de eventuele teleurstelling wil ik voor nu nog even vermijden.

Staat een filmpje van een blauwe zeekr001 met dakkoffer op youtube. Het kan dus wel maar in China hebben ze wat andere veiligheidsregels dan in Europa. Als Thule aangeeft dat zij nog niets hebben geloof ik wel

YouTube: 4K | Mars' ZEEKR 001 Miami Blue NIGHT RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
aim-creativity schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 15:47:
[...]

Staat een filmpje van een blauwe zeekr001 met dakkoffer op youtube. Het kan dus wel maar in China hebben ze wat andere veiligheidsregels dan in Europa. Als Thule aangeeft dat zij nog niets hebben geloof ik wel

YouTube: 4K | Mars' ZEEKR 001 Miami Blue NIGHT RUN
Het volgende krijg ik als reactie van Zeekr op de vraag of er al meer bekend is over dakdragers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da2Okk5woA70VDks5Tw_sVnh_rQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TEiWAzcwf6w8FUPGzdX50ONS.png?f=user_large

Klinkt mij een beetje in de oren alsof de kans groot is dat dakdragers monteren niet gaat lukken. Maar hopelijk zie ik dat fout :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
De ZEEKR 001 trekhaak is overigens een aanrader. Met een knopje aan de binnenkant van de kofferbak draait hij er volautomatisch uit en ook weer in. Daar een opbergbox op lijkt me ook in het kader van de aerodynamica een betere oplossing dan de dakkoffer.

Kijk ook naar YouTube: Dakkoffer op een EV: dramatisch voor actieradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Dydody schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:25:
[...]

Het volgende krijg ik als reactie van Zeekr op de vraag of er al meer bekend is over dakdragers:

[Afbeelding]

Klinkt mij een beetje in de oren alsof de kans groot is dat dakdragers monteren niet gaat lukken. Maar hopelijk zie ik dat fout :*)
Ik heb naar die evoclamps gekeken, maar ik zou het niet aandurven om die rubber rand weg te duwen. Lijkt te strak te zitten. Even los van de schade aan de lak, denk ik ook dat je het rubber kapot drukt omdat het zo strak in de lijst zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Ik heb bij Zeekr in Zeist nagevraagd en daar werd 'officieel' aangegeven dat er (nog) geen dakdrager mogelijk was.
Toen ik met een medewerker doorpraatte gaf hij aan dat er officieel inderdaad niks kon maar dat hij wist dat er ergens een melding werd gemaakt van de mogelijkheid van Zeekr. Toen ging hij zoeken en kwam uit op de Evo Clamp. Die werd ergens genoemd als mogelijkheid voor Zeekr.
Daarop heb ik navraag bij Thule gedaan, officiƫle reactie daar was dat er (nog) geen dakdrager voor de Zeekr kon worden geleverd.
Officieus heb ik nog niemand over kunnen spreken.
Het hangt er dus een beetje tussenin nog maar het lijkt dat de Evo Clamp zouden moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Ik heb geen ervaring met een trekhaakkoffer maar dat lijkt me echt ruk. Hoe kom je bij de achterbak, klapt zo'n ding dan weg of kun je daar gewoon niet bij (no go ivm hond)? En een dakkoffer kun je er indien nodig gewoon oplaten tijdens vakantie, zo'n trekhaakkoffer lijkt me verdomd onhandig met inparkeren in een klein Frans dorpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Volgens deze Kazachstaanse (?) bron past de EVO Clamp dus ook:

https://m.kolesa.kz/a/show/163515677

šŸ˜‰
En mijn zoektocht leidde al tot een Facebook groep waar stellig werd verkondigt dat een roof carrier in aantocht is....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S60

S60

Ik heb nu de eerste paar honderd kilometer erop zitten en gezien sommige horror verhalen over ACC / ADAS, was ik wel benieuwd hoe dit zou gaan in de ochtendspits op de A4 vanuit het Westland richting Amsterdam.
Voor het rijden zet ik wel een aantal waarschuwingen uit en met name voor te hoge snelheid en signaal voor afgeleide bestuurder.
Hiervoor reed ik in een Volvo XC60 D4 AWD en daar schakelde ik altijd het start/stop systeem uit. Dus ik was al gewend iets uit te zetten..
Met ingeschakelde ACC / ADAS vind ik de auto prima rijden. In vergelijking met de auto pilot van Volvo reageert hij iets zenuwachtiger om hem binnen de lijnen te houden en dan vooral op file snelheid. Maar op een drukke A4 ervaar ik geen problemen met de ACC / ADAS en zou ik dit systeem nu als ruim voldoende kwalificeren en als er nog eens een update zou komen, zou het mooi zijn als dit naar "goed" zou gaan. Maar voor nu prima en ben ik zeer tevreden over de rijeigenschappen van mijn Zeekr. Gemiddeld verbruik is volgens de boordcomputer 19.5kW en volgens mij is dit niet verkeerd.
Omdat ik redelijk wat kilometers rijdt, vind ik een goed audio systeem belangrijk en ook hier stelt de Zeekr niet teleur. Ik vergelijk dan even met de HK van Volvo en met de stand in "Jazz" mode en ingeschakelde sound processing van Yamaha en lichte aanpassing van de equalizer, een prima geluid!
Wat mij wel opvalt is de verdikking van de stoel t.p.v. mijn onderrug.
Bij andere auto's die ik hiervoor reed, liet ik de lendesteun altijd wat naar voren komen. Maar of het komt door de massage mogelijkheden die deze stoelen hebben ervaar ik al zo'n verdikking van de stoel t.p.v. mijn onderrug dat ik de lendesteun helemaal "uit" laat. Ik heb mede hierom wel een beetje zitten puzzelen om de stoel in te stellen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4H_TJlrmqRyS0cmNP_SI6_y0Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJ2r1m2ocArIEpwPCdp8PprF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

S60 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:30:
[...]

Mijn 001 (privilege) is vorige week donderdag geleverd met 1.0.2e en bij aflevering werd gezegd dat de "grote update" nog niet op nieuwe auto's werd geĆÆnstalleerd.
dat is dan al wel een andere versie dan dat ik heb...ik heb 1.0.2d
hopelijk werkt dat OTA zo snel mogelijk...wel jammer dat er zo weinig communicatie is omtrent de updates :-(

@S60 Gefelcitieerd met de auto! wat een auto he ;-)
Ik herken dat wel in de bestuurdersstoel dat onderrug instelling kun je idd meer naar voren zetten of wat meer naar achteren...het was voor mij ook beetje rommelen met die instellingen voordat ik het beetje comfortabel vind...om eerlijk te zijn vond ik het met Jas aan ook best onconfortabel (zeker als je een bomber jacket aan hebt of een spijkerjas wat dan kort tegen de leuning aan zit) je hebt minder dat probleem als je een lang jas aan hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Lostson op 02-04-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36

World Citizen

FreeReef.nl

Ik werd er vandaag door ingehaald. Wat een dikke kont heeft dat ding. Erg mooi!

Veel plezier, geniet ervan.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Lostson schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:12:
[...]

dat is dan al wel een andere versie dan dat ik heb...ik heb 1.0.2d
hopelijk werkt dat OTA zo snel mogelijk...wel jammer dat er zo weinig communicatie is omtrent de updates :-(

@S60 Gefelcitieerd met de auto! wat een auto he ;-)
Ik herken dat wel in de bestuurdersstoel dat onderrug instelling kun je idd meer naar voren zetten of wat meer naar achteren...het was voor mij ook beetje rommelen met die instellingen voordat ik het beetje comfortabel vind...om eerlijk te zijn vond ik het met Jas aan ook best onconfortabel (zeker als je een bomber jacket aan hebt of een spijkerjas wat dan kort tegen de leuning aan zit) je hebt minder dat probleem als je een lang jas aan hebt.
De auto rijdt inderdaad heerlijk en ben er zeer tevreden mee. Het is natuurlijk geen koopje, deze auto, en daar mag je zeekr iets voor verwachten. Maar als je in gedachten houdt dat een vergelijkbare auto met een soortgelijke configuratie bij BMW, Audi of Mercedes, maar ook Volvo en Polestar, zo'n €15k mƩƩr kost, dan kun je de minnetjes wat makkelijker accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
S60 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:30:
[...]

De auto rijdt inderdaad heerlijk en ben er zeer tevreden mee. Het is natuurlijk geen koopje, deze auto, en daar mag je zeekr iets voor verwachten. Maar als je in gedachten houdt dat een vergelijkbare auto met een soortgelijke configuratie bij BMW, Audi of Mercedes, maar ook Volvo en Polestar, zo'n €15k mƩƩr kost, dan kun je de minnetjes wat makkelijker accepteren.
Minimaal. Reken vooral bij de Duitse merken maar op 20-30k meer afhankelijk van het merk door al die losse mogelijkheden.
Ik zit met meerdere merken om tafel zakelijk en ik kan je zeggen dat men zich zorgen maakt om diverse merken waarbij Zeekr als een van de eerste merken genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

[...]

Als je in gedachten houdt dat een vergelijkbare auto met een soortgelijke configuratie bij BMW, Audi of Mercedes, maar ook Volvo en Polestar, zo'n €15k mƩƩr kost, dan kun je de minnetjes wat makkelijker accepteren.
Oeps, ging iets mis. Herkansing: Als je de Polestar 4 (dezelfde wagen) net zo aankleedt als de Privilege zit ie al op de €90k.

De andere merken al snel boven de 100k

[ Voor 32% gewijzigd door Daveypayvey op 03-04-2024 08:55 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Interessant om in de gaten te houden; mijn dochter zet als we in de ochtend naar school gaan de schuifjes uit voor hoge snelheid en afgeleide bestuurder. Die stonden vanochtend al uit zei ze... Hmm! Systeem meldt nog steeds dezelfde software en logboek toont ook niks...
Zal er ergens toch al iets gepushed zijn? Vanmiddag eens checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23:17
Marshall schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:55:
Interessant om in de gaten te houden; mijn dochter zet als we in de ochtend naar school gaan de schuifjes uit voor hoge snelheid en afgeleide bestuurder. Die stonden vanochtend al uit zei ze... Hmm! Systeem meldt nog steeds dezelfde software en logboek toont ook niks...
Ik kreeg onderstaande bericht gisteravond van support, dus denk dat het nog even duurt:

To answer your question, Zeekr is still working on releasing the upcoming OTA Software release. We apologize for the additional time this might take, as we would want to make sure this Software Update resolves and addresses features correctly for all customers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:52
Ik lees weinig in het forum over de navigatie. Is iedereen daar tevreden over, of gebruikt iets anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S60

S60

Marshall schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:51:
[...]

Minimaal. Reken vooral bij de Duitse merken maar op 20-30k meer afhankelijk van het merk door al die losse mogelijkheden.
Ik zit met meerdere merken om tafel zakelijk en ik kan je zeggen dat men zich zorgen maakt om diverse merken waarbij Zeekr als een van de eerste merken genoemd wordt.
Ik vind het bedrijfskundig ook interessant om dit te volgen.
Het begint bij het neerzetten van een nieuwe Zeekr productiefabriek in China. Daar niet gehinderd door ellenlange procedures vanwege stikstof en vertragingen door de vondst van een dwarsgestreepte kikker op het bouwterrein.
Chinese economie heeft het zwaar, dus er wordt alles aan gedaan om de productie ten minste te handhaven. Dus er wordt geen strobreed in de weg gelegd.
Dan ga je vervolgens een autp produceren die in Zweden is getekend, een Europese signatuur heeft en die er gewoon zeer goed uitziet (mijn mening).
Dat doe je dan ook nog eens heel slim met een beperkt modellen programma en weinig opties. Dus zeer efficiƫnt te produceren tegen een uurloon waar je Europa niet tegenop kunt. Dan heeft zo'n Geely, denk ik, ook nog voordelen omdat zij een betere integratie hebben in de supply chain. Dus ga daar maar aan staan om tegen te concurreren. Er is momenteel een discussie over vermeende staatssteun en importheffingen voor Chinese auto's. Ik denk trouwens niet dat dit een oplossing is en ook de Duitse auto industrie is hier tegen. En je ziet dat de eerste Chinese producenten al een productielocatie openen in Europa, dan ben je de importheffingen al voor.
Dus ik kan mij heel goed voorstellen dat in menig bestuurskamer van Europese autoproducent de stemming iets bedrukt is. Als je ziet wat BYD met hun eigen roll on roll off schepen hier in Europese havens lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Daveypayvey schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:53:
[...]

Oeps, ging iets mis. Herkansing: Als je de Polestar 4 (dezelfde wagen) net zo aankleedt als de Privilege zit ie al op de €90k.

Misschien was ik met €15k meer nog te conservatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Mooie analyse S60!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
S60 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:33:
[...]

Er is momenteel een discussie over vermeende staatssteun en importheffingen voor Chinese auto's. Ik denk trouwens niet dat dit een oplossing is en ook de Duitse auto industrie is hier tegen. En je ziet dat de eerste Chinese producenten al een productielocatie openen in Europa, dan ben je de importheffingen al voor.
Ga voor de gein eens inzoomen welke merken en modellen er inmiddels allemaal in China geproduceerd worden... En dan nog zijn er mensen die roepen "Rijd jij een Chinese auto?!"
8)7 :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
krisje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:09:
Ik lees weinig in het forum over de navigatie. Is iedereen daar tevreden over, of gebruikt iets anders?
Ja prima. Geluid uit en gaan. Lang leve de HUD. Mn de SoC inschatting bij aankomst is altijd prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Same here. Zonder update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marshall schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:55:
[...]

Ga voor de gein eens inzoomen welke merken en modellen er inmiddels allemaal in China geproduceerd worden... En dan nog zijn er mensen die roepen "Rijd jij een Chinese auto?!"
8)7 :w
Het valt mij op dat vooral ook Tesla rijders heel negatief zijn over Chinese auto's.

Als ik dan zeg dat meer dan de helft van alle Tesla's in China gebouwd worden valt het even stil... en als ik dan vervolgens zeg dat veel accu's van Tesla door CATL worden gemaakt, een Chinees bedrijf en in China gefabriceerd, dan wordt het nog stiller.. :)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

vanochtend had ik nog gecheckt...ik moest ze nog steeds uitschuiven (zit op 1.0.2d)
ik vind het vreemd dat er geen logboek is van de geinstalleerde releases...eigenlijk zou ik wel willen weten wat er in release 1.0.2d staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Daveypayvey schreef op woensdag 3 april 2024 @ 08:53:
[...]

ik had dit ook lopen configureren op de polestar website en ik kwam ook rond de 85-90k uit met de opties die de zeekr had (22 inch velgen, ADAS systemen zoals Lane assist, Beter Audio, Massage stoelen etc) dit zat er standaard allemaal niet op (Polestar 4)
moet je nagaan hoeveel bang for your buck krijgt bij de zeekr als ze al starten met 59.000 euro (en dan al compleet behalve kleurtje en interieur keuze dan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
S60 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:33:
[...]
(...)
Er is momenteel een discussie over vermeende staatssteun en importheffingen voor Chinese auto's. Ik denk trouwens niet dat dit een oplossing is en ook de Duitse auto industrie is hier tegen. En je ziet dat de eerste Chinese producenten al een productielocatie openen in Europa, dan ben je de importheffingen al voor.
(...)
Als je ziet wat BYD met hun eigen roll on roll off schepen hier in Europese havens lossen...
Volgens mij is er geen enkele autofabrikant die niet op de ƩƩn of andere manier "geholpen" wordt, wat de een steun noemt, noemt de ander weer vrijstelling of verlichting van lasten.

Overigens is het niet anders dan andere automerken. 30 jaar geleden was het al een gewilde bijbaan om in de haven van Amsterdam een paar keer per week zo'n ro-ro auto carrier van Toyota leeg te maken.

Overigens interessant wat Geely aan het doen is. Ze hebben er weinig moeite mee om waar het nodig is het mes te zetten in oude concepten. Zo is de nieuwe lichting Smart gewoon een ZEEKR X in een ander jasje (https://www.gelderlander.nl/auto/het-is-over-en-uit-voor-de-ooit-zo-revolutionaire-tweepersoons-smart~a4d62d44). Polestar gaat voorts misschien wel richting de uitgang; het merk verkoopt slecht, ook in Nederland (2022: 554 stuks, 2023: 157 stuks) (https://fd.nl/bedrijfsleven/1505038/volvo-neemt-afscheid-van-luxemerk-polestar). In 2023 heeft het met een wereldwijde productie van 54 600 auto's het target van 60 000 niet gehaald en heeft 15% van de werknemers ontslagen. Vergelijk dit met de verkoop door beginneling ZEEKR van 118 0000 stuks in 2023 (dus dubbel zo veel als Polestar). Geely zit er wellicht niet op te wachten om een noodlijdend boutique merk in de lucht te houden als het op een gegeven moment thuis ook wat tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Zag net een privilige awd geparkeerd staan in papendorp bedrijventerrein Utrecht (vlakbij domus medica gebouw)😃 iemand van hier toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

En ik zag er gisteren 1 witte staan in P18 bij de Arena Amsterdam (onder de HvA). Een van een week oud.

Iemand van hier?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 13:20
HDoc schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:42:
[...]

Volgens mij is er geen enkele autofabrikant die niet op de ƩƩn of andere manier "geholpen" wordt, wat de een steun noemt, noemt de ander weer vrijstelling of verlichting van lasten.

Overigens is het niet anders dan andere automerken. 30 jaar geleden was het al een gewilde bijbaan om in de haven van Amsterdam een paar keer per week zo'n ro-ro auto carrier van Toyota leeg te maken.

Overigens interessant wat Geely aan het doen is. Ze hebben er weinig moeite mee om waar het nodig is het mes te zetten in oude concepten. Zo is de nieuwe lichting Smart gewoon een ZEEKR X in een ander jasje (https://www.gelderlander.nl/auto/het-is-over-en-uit-voor-de-ooit-zo-revolutionaire-tweepersoons-smart~a4d62d44). Polestar gaat voorts misschien wel richting de uitgang; het merk verkoopt slecht, ook in Nederland (2022: 554 stuks, 2023: 157 stuks) (https://fd.nl/bedrijfsleven/1505038/volvo-neemt-afscheid-van-luxemerk-polestar). In 2023 heeft het met een wereldwijde productie van 54 600 auto's het target van 60 000 niet gehaald en heeft 15% van de werknemers ontslagen. Vergelijk dit met de verkoop door beginneling ZEEKR van 118 0000 stuks in 2023 (dus dubbel zo veel als Polestar). Geely zit er wellicht niet op te wachten om een noodlijdend boutique merk in de lucht te houden als het op een gegeven moment thuis ook wat tegen zit.
Geely wil een Volkswagen worden. Met in elke (prijs) klasse een optie binnen hun portfolio.
Volkwagen heeft Seat (+Cupra daaronder), Skoda, Volkswagen, Audi (+ Lamborghi daaronder), Porsche, Bentley,

Geely maakt het nog gekker.. zie Wikipedia: Geely met zelfs een apart bedrijf voor de London taxi's die ze maken...

Veel research, onderdelen en technieken delen. Ander koetswerk, andere kwaliteit, andere service, andere uitstraling. Er zal voor iedereen die aan auto zoekt wel iets passends te vinden zijn in de hele Geely groep. Dat het soms onderling concurreert is helemaal niet erg. Er worden op groep niveau veel besparingen gemaakt door samen te werken, te ontwikkelen en te delen. Sommige merken zijn heel Chinees, andere Europeesch of Amerikaans georiƫnteerd of zelfs ontwikkeld. Ze zijn alles aan het afdekken, zodat consument met welke smaak of wensen altijd bij iets van Geely terecht komt... Vaak zonder dat die consument dat door heeft...

Geely doet het ten opzichte van de hele sector juist goed momenteel, maar goed dat kan morgen anders zijn: https://finance.yahoo.com...-outpacing-134011144.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausie01
  • Laatst online: 02-12-2024
Lostson schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:53:
Zag net een privilige awd geparkeerd staan in papendorp bedrijventerrein Utrecht (vlakbij domus medica gebouw)😃 iemand van hier toevallig?
Die is van mij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

De grote baas van Zeekr was is Zeist en blijkt wat gebruikers te hebben gesproken over hun wensen.

https://www.linkedin.com/...utm_medium=member_desktop

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Daveypayvey schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:40:
De grote baas van Zeekr was is Zeist en blijkt wat gebruikers te hebben gesproken over hun wensen.
Die man die het kleed van zijn nieuwe zwarte 001 trekt is mijn overbuurman (heeft er dus óók eentje gekocht). Hij had het er al over.. bij ons is het dus Zeekr boulevard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

haha nice ja in de middag loop ik vaak een rondje en ik moest wel even kijken HEH? 001?
was even verward omdat ik dacht...ik had mijn auto toch ergens geparkeerd :P maar leuk! blijft een mooie auto om naar te kijken ;) hadden je collega's nog commentaar gegeven op je auto? of zijn dat niet zulke auto-liefhebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:53:
Nopes. Daar was ik wel net maar ik heb een RWD en sta binnen šŸ˜‰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Nice. Werk je daar? Dan hebben we namelijk een aardige delegatie op de Orteliuslaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausie01
  • Laatst online: 02-12-2024
Marshall schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:59:
[...]

Nice. Werk je daar? Dan hebben we namelijk een aardige delegatie op de Orteliuslaan ;)
Ja, ik werk op de Orteliuslaan en ja, ik krijg regelmatig positieve reacties op de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnns85
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:34
[...]

Hier twijfel ik dus heel erg over. Komende van een Polestar 2 en nu kiezen tussen een 001 en een Polestar 4. In basis dezelfde auto, maar ik merk dat ik de software wel heel belangrijk ben gaan vinden. Dat was (en is) bij de P2 ook niet perfect, maar daar zijn wel stappen gemaakt. En je kan van Android Auto houden of het haten, maar het werkt inmiddels allemaal wel fijn (vind ik).

Ik vond de software in de 001 wel echt tegenvallen ondanks dat ik wist dat het nog niet af was, dus hoop dat de update een hoop goed maakt. En natuurlijk kan dat in de Polestar 4 ook nog tegenvallen, daar zitten dezelfde sensoren wellicht in de weg ;). En qua design/menustructuur kan het natuurlijk smaak zijn, maar in de anderhalf uur dat ik de 001 mee had werd ik er geen wijs uit waar wat zat.

Verder ben ik benieuwd naar de stoelen in de Polestar 4 vs die in de 001, want daar kon ik tijdens de proefrit nog niet echt een goede positie vinden. Het lijkt erop dat de Polestar 4 wel een zitverlenging heeft en de 001 niet. En ik denk dat het bij de Volvo dealer terecht kunnen ook wel fijn is, zeker als je wat verder weg van Zeist zit.

Of dat genoeg is om de meerprijs van de Polestar te verantwoorden? Ik weet het (nog) niet. To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

dan is dat duidelijk dat je dan niet voor de 001 moet gaan (als software nu belangrijk voor je is)
Ik weet niet hoe goed de polestar op dit moment is op software gebied...je zou denken dat het al wat verfijnder is gezien het al wat langer meeloopt...

de Volvo is vertrouwd en software matig het verste denk ik. (heb zelf ooit een Volvo V40 D2 gehad) en ik vond dat het echt heel degelijk rijden (navigatie vond ik trouwens wel echt gaar in de volvo) ik gebruikte altijd mijn google maps (Telefoon).

overigens je opmerkingen over de stoelen je kunt de onderrug wel meer naar voren doen (zodat je meer bolling hebt) ook onder je knieen kun je dit een beetje omhoog doen zodat je meer ondersteuning hebt. maar goed ligt er beetje aan hoe lang je bent...als je lang bent dan zou een zitverlenging idd wel fijner zijn.

het is een beetje keuze maken denk ik...niks is fout en in time...zal Polestar en Zeekr ook wel verbeterd worden, maar als je daar geen geduld voor hebt dan zou ik voor een ander merk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
Of je een Zeekr wilt is volledig aan jezelf en zo te zien maak je een weloverwogen keuze. De software komt op dit forum veel dramatischer over dan wat in het dagelijkse gebruik ook daadwerkelijk geldt. De menustructuur snap ik, daar snapte ik de eerste week ook geen hol van. Uiteindelijk is dat wennen (nu na 2 maanden kan ik alles feilloos vinden) en zou voor mij geen keuze beĆÆnvloeden.
Onderhoud heeft Zeekr contracten met diverse partijen afgesproken, dekking daarvan is heel hoog.
Maar goed, keuze is aan jou.
Persoonlijk zou ik echter voor het geld dat de P4 moet kosten nooit de keuze daarvoor maken. Er zijn zoveel betere keuzes als je toch dat geld kunt en wilt neerleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
Marshall schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:28:
Persoonlijk zou ik echter voor het geld dat de P4 moet kosten nooit de keuze daarvoor maken. Er zijn zoveel betere keuzes als je toch dat geld kunt en wilt neerleggen.
Daar zou ik aan willen toevoegen dat als je kijkt hoe weinig Polestar verkoopt het maar de vraag is of het merk nog wel een lang leven beschoren is. Volvo heeft de handen er al van af getrokken. Wereldwijd heeft ZEEKR vorig jaar al 2x zo veel auto's verkocht als Polestar, dat de targets niet haalde. Met de toename van keuzemogelijkheden aan EV's zal dat naar mijn idee niet veel beter worden.

Aan de andere kant: als een auto het goed doet dan doet hij het goed en Google Automotive zal altijd wel de nodige updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Daveypayvey schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:56:
En ik zag er gisteren 1 witte staan in P18 bij de Arena Amsterdam (onder de HvA). Een van een week oud.

Iemand van hier?
Yep, gisteravond op bezoek bij Dave Matthews in de AFAS ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Daar was ik ook! Was erg goed he! Wel errug hard...

[ Voor 6% gewijzigd door Daveypayvey op 03-04-2024 17:35 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
HDoc schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:10:
[...]

Daar zou ik aan willen toevoegen dat als je kijkt hoe weinig Polestar verkoopt het maar de vraag is of het merk nog wel een lang leven beschoren is. Volvo heeft de handen er al van af getrokken. Wereldwijd heeft ZEEKR vorig jaar al 2x zo veel auto's verkocht als Polestar, dat de targets niet haalde. Met de toename van keuzemogelijkheden aan EV's zal dat naar mijn idee niet veel beter worden.

Aan de andere kant: als een auto het goed doet dan doet hij het goed en Google Automotive zal altijd wel de nodige updates krijgen.
Zeekr finances…..:

Since its launch in March 2021, the Geely-backed company, Zeekr has not turned to profit. For 2023, Zeekr sold a total of 118,700 units, falling short of its annual target of 140,000 units. To date, Zeekr has accumulated losses of more than 20 billion yuan (2.766 billion USD). Zeekr’s cash reserves are now only 3.3 billion yuan (456.4 million USD), a debt ratio as high as 132%. In contrast, Xiaomi is holding over 120 billion yuan (16.6 billion USD) in cash. Xiaomi stated that they are prepared not to profit from their automotive venture in the next 5 years. With Xiaomi’s strong entry, receiving 88,898 orders in 24 hours of its launch, the industry’s price war is bound to escalate further.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Goed punt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
spidertje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:31:
[...]

Zeekr finances…..:

Since its launch in March 2021, the Geely-backed company, Zeekr has not turned to profit. For 2023, Zeekr sold a total of 118,700 units, falling short of its annual target of 140,000 units. To date, Zeekr has accumulated losses of more than 20 billion yuan (2.766 billion USD). Zeekr’s cash reserves are now only 3.3 billion yuan (456.4 million USD), a debt ratio as high as 132%. In contrast, Xiaomi is holding over 120 billion yuan (16.6 billion USD) in cash. Xiaomi stated that they are prepared not to profit from their automotive venture in the next 5 years. With Xiaomi’s strong entry, receiving 88,898 orders in 24 hours of its launch, the industry’s price war is bound to escalate further.
Hoelang heeft Tesla verlies gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Helaas wel de reden dat onze lease maatschappij vooralsnog geen Zeekr wil leveren. Om die reden maar voor een bmw gegaan :-) maar de 001 blijft een mooie wagen om te zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
koentjuh schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:31:
[...]

Helaas wel de reden dat onze lease maatschappij vooralsnog geen Zeekr wil leveren. Om die reden maar voor een bmw gegaan :-) maar de 001 blijft een mooie wagen om te zien!
Bijzonder. De grootste leasemaatschappij van Nederland die nou niet bepaald voorop loopt in hun toezeggingen qua merken biedt hem 'gewoon' aan maar jullie leasemaatschappij niet? Interessant.

Overigens ben ik om deze redenen wel blij dat ik de Fisker Ocean uiteindelijk toch geschrapt heb van de shortlist. Daar ben je nu mooi in de aap gelogeerd. Toch bijzonder hoe die Henrik Fisker alles weet van sterke en mooie auto's ontwerpen en bouwen maar nul komma nul van het opzetten van een bedrijf. Zonde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:22
HDoc schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:10:
[...]

Volvo, Polestar en Zeekr zijn allemaal gewoon merken van Geely. Beetje onzinnig dat Volvo aandelen Polestar had, iets met broekzak en vestzak...

Geely probeert gewoon verschillende merken met identiteiten uit, beetje zoals VAG met VW, Skoda etc.

Hoe meer verschillende merken ze voeren, hoe meer kans dat je een auto van ze koopt. En vooralsnog zullen ze er niet wakker van liggen dat niet alle merken winstgevend zijn, de Chinese staat springt wel bij als Geely als geheel verlies draait.

Als Zeekr geen snellere software-updates met werkelijke verbeteringen krijgt dan Volvo en Polestar dan zie ik ze niet slagen in Europa. En Volvo laat op dat gebied met de EX30 ook al zien dat ze van de XC40 niks geleerd hebben.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Ecological schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:23:
[...]

Hoelang heeft Tesla verlies gedraaid?
17 jaar als autofabrikant. Puur op basis van de verkoop van duurzaamheidscredits aan andere fabrikanten konden ze verdienen omdat ze de grootste EV bouwer ter wereld waren.
Waren want ondertussen is BYD dat geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

maar gezien hoe snel zeekr nu naam maakt en het aantal dat ze verkopen... ok misschien hebben ze hun doelen nog niet gehaald, maar graag reflecteer ik volgend jaar in 2025 om te zien hoe dan de cijfers er bij staan...
je zult ze steeds vaker en vaker rijden (maar niet iedereen zal zo positief reageren op de software gebreken idd...) maar goed Let The Update Release begin zou ik zeggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Lostson op 03-04-2024 21:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

guido66 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:47:
[...]

Als Zeekr geen snellere software-updates met werkelijke verbeteringen krijgt dan Volvo en Polestar dan zie ik ze niet slagen in Europa. En Volvo laat op dat gebied met de EX30 ook al zien dat ze van de XC40 niks geleerd hebben.
Zeekr is vanaf nu te bestellen in Duitsland. Als ze in Duitsland een voet tussen de deur willen krijgen, dan moeten ze inderdaad wat software updates gaan uitbrengen.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Marshall schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:43:
[...]

Bijzonder. De grootste leasemaatschappij van Nederland die nou niet bepaald voorop loopt in hun toezeggingen qua merken biedt hem 'gewoon' aan maar jullie leasemaatschappij niet? Interessant.

Overigens ben ik om deze redenen wel blij dat ik de Fisker Ocean uiteindelijk toch geschrapt heb van de shortlist. Daar ben je nu mooi in de aap gelogeerd. Toch bijzonder hoe die Henrik Fisker alles weet van sterke en mooie auto's ontwerpen en bouwen maar nul komma nul van het opzetten van een bedrijf. Zonde.
Toch is het zo, alphabet wil deze auto vooralsnog niet aanbieden. Ze hebben overigens wel net BYD opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

bij mijn buurman die voor een detacheringsclub werkt die zei ook dat zijn bedrijf dit soort merken niet aanbood...misschien is het een kwestie van tijd (als het echt populair wordt).
maar Zeekr zelf bied ook Operational / Financial Lease aan (als je het direct via Zeekr mag doen van je werkgever)

weet trouwens iemand hoe je de Life detection uitzet in de 001?
als je de sleutel uit de auto haalt (bijv je parkeert je auto en wilt even snel iets ophalen dan krijg je een melding op je phone + auto alarm.
Passengers or pets in the vehicle are detected as possible unleft, please return to the vehicle immediately. (Don't leave easily shakeble objects in the back row to avoid misidentification).

[ Voor 41% gewijzigd door Lostson op 04-04-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:39:

weet trouwens iemand hoe je de Life detection uitzet in de 001?
als je de sleutel uit de auto haalt (bijv je parkeert je auto en wilt even snel iets ophalen dan krijg je een melding op je phone + auto alarm.
Passengers or pets in the vehicle are detected as possible unleft, please return to the vehicle immediately. (Don't leave easily shakeble objects in the back row to avoid misidentification).
bij vergrendelen te activeren/deactiveren, gaat u naar Graphic >Portieren en ramen>Ramen .

Als het nodig is om een persoon of huisdier enkele minuten in de auto achter te laten terwijl de auto op slot is, moet de interne bewegingssensor worden uitgeschakeld, anders gaat het alarm af. Zie Beperkte beveiligingsmodus.

Bij zeer koud weer kunnen de zijspiegels mogelijk niet goed inklappen/uitklappen.

komt uit de manual https://www.zeekr.eu/manu...B9&lk=nl_NL&ln=Nederlands

aanvulling:

Beperkte beveiligingsmodus

De beperkte beveiligingsmodus wordt gebruikt om de interne bewegingssensor en de bewegings- en kanteldetectoren en super lock uit te schakelen. Het wordt meestal om twee redenen gebruikt:

• Als het nodig is om een persoon of huisdier een paar minuten alleen in de auto te laten met de auto op slot.
• Als de auto op een veerboot reist, of een andere vervoersmodus waar veel beweging zal zijn.

Als de beperkte beveiligingsmodus niet wordt geactiveerd tijdens deze situaties, wordt het alarm geactiveerd. Zie Bescherming tegen insluiting.

Let op de omgeving en laat nooit iemand achter in de auto in situaties waarin het snel warm kan worden in de auto.

Activeer de beperkte beveiligingsmodus voordat u de auto vergrendelt, door te gaan naar (afbeelding:) Auto >Veiligheid en beveiliging in het middendisplay.

De beperkte beveiligingsmodus wordt automatisch uitgeschakeld nadat de auto is ontgrendeld en moet elke keer opnieuw worden ingeschakeld als deze nodig is.

[ Voor 40% gewijzigd door Daveypayvey op 04-04-2024 12:09 . Reden: aangevuld ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tunnelplan
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07-07 11:42

Tunnelplan

Gas- en olieloos tunnelplan.nl

Deze week geladen met 52 kW voor €0,40 per kWh bij Tesla snellader in Hengelo (met Zeekr X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
Tunnelplan schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:15:
Deze week geladen met 52 kW voor €0,40 per kWh bij Tesla snellader in Hengelo (met Zeekr X)
Dat moet dan een SuC V2 zijn geweest: 52 kW is aan de zuinige kant. Knijpt Tesla de concurrentie tegenwoordig, of zat je al op iets van 80% wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Natuurlijk knijpt Tesla de concurrentie niet. Maar b.v. een koude batterij heeft veel invloed en ook veel andere factoren kunnen laadsnelheid beĆÆnvloeden.

PS: Er is ook een Zeekr X topic ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ecological op 04-04-2024 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Daveypayvey schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:31:
[...]

bij vergrendelen te activeren/deactiveren, gaat u naar Graphic >Portieren en ramen>Ramen .

Als het nodig is om een persoon of huisdier enkele minuten in de auto achter te laten terwijl de auto op slot is, moet de interne bewegingssensor worden uitgeschakeld, anders gaat het alarm af. Zie Beperkte beveiligingsmodus.

Bij zeer koud weer kunnen de zijspiegels mogelijk niet goed inklappen/uitklappen.

komt uit de manual https://www.zeekr.eu/manu...B9&lk=nl_NL&ln=Nederlands

aanvulling:

Beperkte beveiligingsmodus

De beperkte beveiligingsmodus wordt gebruikt om de interne bewegingssensor en de bewegings- en kanteldetectoren en super lock uit te schakelen. Het wordt meestal om twee redenen gebruikt:

• Als het nodig is om een persoon of huisdier een paar minuten alleen in de auto te laten met de auto op slot.
• Als de auto op een veerboot reist, of een andere vervoersmodus waar veel beweging zal zijn.

Als de beperkte beveiligingsmodus niet wordt geactiveerd tijdens deze situaties, wordt het alarm geactiveerd. Zie Bescherming tegen insluiting.

Let op de omgeving en laat nooit iemand achter in de auto in situaties waarin het snel warm kan worden in de auto.

Activeer de beperkte beveiligingsmodus voordat u de auto vergrendelt, door te gaan naar (afbeelding:) Auto >Veiligheid en beveiliging in het middendisplay.

De beperkte beveiligingsmodus wordt automatisch uitgeschakeld nadat de auto is ontgrendeld en moet elke keer opnieuw worden ingeschakeld als deze nodig is.
Ik moet hier ook nog even mee om leren gaan. Vandaag wat zaken in en uit laden in de Zeekr met sleutel in mijn zak en achterklep open (dom natuurlijk 7(8)7 ) dus elke keer dat ik wegliep Zeekr op slot, elke keer dat ik terugkwam Zeekr open. Blijkbaar was de auto er op een gegeven moment klaar mee want toen gooide hij het alarm aan. Ik weet in ieder geval zeker dat elke inbreker weggeblazen wordt op dat moment. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:41
Mausie01 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:04:
[...]

Ja, ik werk op de Orteliuslaan en ja, ik krijg regelmatig positieve reacties op de auto :)
Met een beetje mazzel staat er binnenkort ook ƩƩn op de Hondiuslaan! :-) Voor mij worden offertes voor een LR opgevraagd, hopen dat ik snel een Go kan geven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
HDoc schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:42:
[...]

Polestar gaat voorts misschien wel richting de uitgang; het merk verkoopt slecht, ook in Nederland (2022: 554 stuks, 2023: 157 stuks)

[...]
157 stuks in 2023?? Dat lijkt niet te kloppen. RDW heeft er in 2023 meer dan 1900 op kenteken gezet...

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Even wat ervaringen:

Ik ga volgende keer wel naar de wasbox, want het was niet leuk in de wasstraat. De auto was te zwaar en hij kwam er niet op. :+

Update op de V2L: De auto vindt de adapter die ik had gekocht nu wel, maar hij is rood. Ik verwacht dat dit met een software-update straks gaat werken.

Verder van de week 3 uur achter elkaar op ADAS gereden, en het ging helemaal perfect. Ik had nergens last van, hield precies goed afstand. Het is namelijk helemaal niet erg als mensen tussen jou en je voorganger komen, dat is vaak goed voor de doorstroming.

Geen phantom-brakes, heel voorspelbaar, ging helemaal goed.

Heel blij met deze auto. O+

Hopelijk volgende week de OTA-update, maar ik vind de software helemaal prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Vandaag even lekker bezig geweest met de auto...dus even mijn Aliexpress Avontuur delen...
tot nu toe tevreden wat ik aangeschaft heb...alles ziet er okay uit en de kussentjes zijn best nice!
vooral dat telefoonhoudertje erg blij mee :-)
ook de stuur stickertjes waar je nu dus ziet waar je op moet drukken zijn easy erop te plakken (nu zit je niet meer in-the-dark te drukken en zie je echt een streepje)
screenprotectors zijn kinderlijk eenvoudig erop te doen en zoals je op de foto's ziet...lekker beschermd

Ook de kofferbak + voorkant Yamaha covers vind ik best aardig

wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSiTmWY4aL5sVm_uXbOLoDdqtNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQbAsHrWMsWiExkZzd7SXzw7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-9yeLIpMTHS7Q6z8R9JHx3iH4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9U9oP5fmBaJlgweNz4LJV9VS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvtwNYieh35vjSKOosTA9WEG2no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaobbAszESGvPggOhtBfoVve.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVbhl-oJ_zBgUdyiENNbTtr4ux4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwvIxFidTUxToBro6ucj3gbj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2n1KOxAXg8TZlDPDuvloL26rTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1oyoNJtsipJJOUCcb5h49Nl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_cavJ7ZIfkbITLGdrWBbhuq5IM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rh6NspIneApy3eW6RavvBNMz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htgRuth1R9D9Bf21rz9fHk81QA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHMCbf0WEAm6ugUWlQfBVXy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNgITT7GTRBnU_jVmQH3iUIz7mU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dVIGNf5TRqQAvpJMYrl6VSx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Lostson schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:16:
Vandaag even lekker bezig geweest met de auto...dus even mijn Aliexpress Avontuur delen...
tot nu toe tevreden wat ik aangeschaft heb...alles ziet er okay uit en de kussentjes zijn best nice!
vooral dat telefoonhoudertje erg blij mee :-)
ook de stuur stickertjes waar je nu dus ziet waar je op moet drukken zijn easy erop te plakken (nu zit je niet meer in-the-dark te drukken en zie je echt een streepje)
screenprotectors zijn kinderlijk eenvoudig erop te doen en zoals je op de foto's ziet...lekker beschermd

Ook de kofferbak + voorkant Yamaha covers vind ik best aardig

wat vinden jullie ervan?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker bezig! Top dat je zoveel fotos plaatst.
Gaan de speaker covers er overheen of moet je eerst de oude verwijderen?

Die kussentjes zien er wel top en comfortabel uit

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Brian12 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:26:
[...]

Lekker bezig! Top dat je zoveel fotos plaatst.
Gaan de speaker covers er overheen of moet je eerst de oude verwijderen?

Die kussentjes zien er wel top en comfortabel uit
ze gaan er gewoon over heen en mocht je ze beu zijn dan kun je ze zo weer eraf halen (is gewoon adhesive die je erop plakt) het staat in ieder geval een stuk mooier

kussentjes voor achterin is wel echt een verademing
voorkant is alleen wel zo dat als je gewend bent ver naar voren te zitten (Rechtop dus niet laidback) dan komt het kussentje wel meer tegen je bovenrug aan...dus je moet wel met je rug leuning naar achteren vind ik zelf anders zit het een beetje raar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Review van het nieuwe modeljaar met 800V techniek
YouTube: 2024 Zeekr 001: Electric Dream Wagon

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Claude schreef op donderdag 4 april 2024 @ 18:56:
[...]
157 stuks in 2023?? Dat lijkt niet te kloppen. RDW heeft er in 2023 meer dan 1900 op kenteken gezet...
Mmm.. dat is interessant. Mijn bron is het FD en ik ga er meestal van uit dat die toch wel correcte cijfers publiceren.

De tekst in het FD is: "In Nederland werden vorig jaar een stuk minder Polestars verkocht: 157 stuks tegen 554 in 2022." De bron is: https://fd.nl/bedrijfsleven/1505038/volvo-neemt-afscheid-van-luxemerk-polestar

Als ik zelf zoek kom ik in inderdaad ook op 1939 Polestars in 2023. Dat komt ook wel een beetje overeen met wat je zo rond ziet rijden, is mijn persoonlijke indruk.

Volgens de RDW cijfers rijden er op dit moment ook al 250 model 001's rond en 59 model X rond.

Als je als bron allecijfers.nl gebruikt, blijkt dat deze website ook nog wel wat met de eigen cijfers goochelt: het totaal aantal verkopen in 2023 en 204 zou 215 zijn, maar wel 309 op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
HDoc schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:48:
[...]

Mmm.. dat is interessant. Mijn bron is het FD en ik ga er meestal van uit dat die toch wel correcte cijfers publiceren.

De tekst in het FD is: "In Nederland werden vorig jaar een stuk minder Polestars verkocht: 157 stuks tegen 554 in 2022." De bron is: https://fd.nl/bedrijfsleven/1505038/volvo-neemt-afscheid-van-luxemerk-polestar

Als ik zelf zoek kom ik in inderdaad ook op 1939 Polestars in 2023. Dat komt ook wel een beetje overeen met wat je zo rond ziet rijden, is mijn persoonlijke indruk.

Volgens de RDW cijfers rijden er op dit moment ook al 250 model 001's rond en 59 model X rond.

Als je als bron allecijfers.nl gebruikt, blijkt dat deze website ook nog wel wat met de eigen cijfers goochelt: het totaal aantal verkopen in 2023 en 204 zou 215 zijn, maar wel 309 op de weg.
FD heb ik niet gecheckt. Dat zit achter een paywall.
Moraal van het verhaal: RDW is de meest zuivere bron voor auto-aantallen, mits je een correcte query gebruikt.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Lidar, 800v....oh boi ik moet dit niet kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ecological schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:41:
[...]

Lidar, 800v....oh boi ik moet dit niet kijken :P
Ach, als er daardoor meer Zeekr's worden verkocht om het merk hier op de weg te houden, dan ben ik voor!

Ik vind die nieuwe kleuren ook wel erg gaaf!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
Ik blijf het vreemd vinden dat het zo lang moet duren voordat de verbeterde versie te koop is in Europa... Het lijkt mij enerzijds inefficiƫnt om twee verschillende versies te fabriceren, maar ook vreemd als je graag in Europa (meer) voeten in de aarde wil krijgen... ik denk dat er door die nieuwe techniek een stuk meer mensen enthousiast worden om een Zeekr te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Eerst moet de voorraad van het huidige modeljaar nog verkocht worden, dan pas verwacht ik aankondigingen over de nieuwere versie.

Pagina: 1 ... 15 ... 45 Laatste