Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-05 08:22
Ik heb de knoop doorgehakt en een Zeekr besteld. In het vertrouwen dat het met de software wel goed gaat komen de komende maanden. Overigens heb ik 2x proefgereden met de 001 en ik vond de software best heel redelijk. Het scherm werkt snel en is best overzichtelijk (ik ben een Tesla gewend). De waarschuwing voor snelheidsoverschrijding is vervelend, maar makkelijk uit te zetten. De piep bij rijbaanoverschrijding is bij de Tesla verschrikkelijk, de correctie in de Zeekr is best mee te leven. Oh ja, en de ruitenwissers in de Zeekr werken normaal. We gaan zien, mijn Zeekr 001 komt pas begin november (i.v.m. leasecontract). Misschien is zelf de geupdate versie al leverbaar tegen die tijd.
Het wordt overigens een 001 Privilege in Tech grey met zwart interieur en een trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Lostson schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:16:
Vandaag even lekker bezig geweest met de auto...dus even mijn Aliexpress Avontuur delen...
tot nu toe tevreden wat ik aangeschaft heb...alles ziet er okay uit en de kussentjes zijn best nice!
vooral dat telefoonhoudertje erg blij mee :-)
ook de stuur stickertjes waar je nu dus ziet waar je op moet drukken zijn easy erop te plakken (nu zit je niet meer in-the-dark te drukken en zie je echt een streepje)
screenprotectors zijn kinderlijk eenvoudig erop te doen en zoals je op de foto's ziet...lekker beschermd
Top! Ik zal binnenkort eens de kickpanels, vakindelingen en misschien ook die telefoonhouder bestellen.
Werkt die screen protector goed (vooral tegen vingers)? Achterin zitten de Kids dus die hebben geen kussentjes nodig 😉
Ik zag ook een rolbare versie van de achterbak afdekking. Misschien ook een optie want ik liep steeds met die hoedenplank te sjouwen ivm hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik wil dat je me uitdaagt over zeekr 001-waarnemingen. Ik wil 100% overtuigd zijn om privé een zeekr 001 te kopen en jouw argumenten zullen me helpen

Ik heb met de Kia EV6 AWD gereden en geprobeerd de prestaties van de Zeekr 001 AWD te vergelijken. Ik geloof dat zeekr nog eens twee jaar nodig heeft om te voldoen aan de Europese normen voor het leveren van een bevredigende reguliere OTA-softwarestrategie, updates en een modelrevisie van twee jaar

Stoelen - Hoewel stoelen mooi zijn, maar geen comfort bieden zoals sportstoelen van BMW of comfortstoelen van Kia. Het voelt alsof een stoel omwikkeld is met microvezeldoek

Lawaai - tot 50 km/u, prestatiegerichte AWD-versie maakt geluid van de voormotor en is behoorlijk hoorbaar. Hoewel de auto tot de premiumcategorie behoort, is op glas geen geluidsisolerende beglazing aangebracht

EURO NCAP - De auto is naar mijn mening nog niet goedgekeurd voor een 5-sterrenbeoordeling op EURO NCAP

Misleiding van bereik - De auto waarin ik reed had tenminste een bereik van 392 km met een batterij van 72%. Toen ik de auto tot 100% oplaadde, gaf de auto 446 km aan met een batterij van 100%

Winterverwarming via mobiele telefoon - Er is geen duidelijk antwoord op de vraag of de app is bijgewerkt naar een niveau waarop u in de winter auto-, accu- en ruitenwisserverwarming kunt gebruiken

Beschikbaarheid van reserveonderdelen - Ik weet niet of reserveonderdelen de komende maanden gemakkelijk verkrijgbaar zijn in geval van problemen met de auto. voorbeeld is lichte montage

Dit zijn enkele observaties en ik kan er meer lijst aan toevoegen als jullie geloven dat het een toegevoegde waarde heeft voor de discussie op het forum

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marshall
Wat is dit, Google translate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
kaustubh.konkar schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 19:30:
Ik wil dat je me uitdaagt over zeekr 001-waarnemingen. Ik wil 100% overtuigd zijn om privé een zeekr 001 te kopen en jouw argumenten zullen me helpen

Ik heb met de Kia EV6 AWD gereden en geprobeerd de prestaties van de Zeekr 001 AWD te vergelijken. Ik geloof dat zeekr nog eens twee jaar nodig heeft om te voldoen aan de Europese normen voor het leveren van een bevredigende reguliere OTA-softwarestrategie, updates en een modelrevisie van twee jaar

Stoelen - Hoewel stoelen mooi zijn, maar geen comfort bieden zoals sportstoelen van BMW of comfortstoelen van Kia. Het voelt alsof een stoel omwikkeld is met microvezeldoek

Lawaai - tot 50 km/u, prestatiegerichte AWD-versie maakt geluid van de voormotor en is behoorlijk hoorbaar. Hoewel de auto tot de premiumcategorie behoort, is op glas geen geluidsisolerende beglazing aangebracht

EURO NCAP - De auto is naar mijn mening nog niet goedgekeurd voor een 5-sterrenbeoordeling op EURO NCAP

Misleiding van bereik - De auto waarin ik reed had tenminste een bereik van 392 km met een batterij van 72%. Toen ik de auto tot 100% oplaadde, gaf de auto 446 km aan met een batterij van 100%

Winterverwarming via mobiele telefoon - Er is geen duidelijk antwoord op de vraag of de app is bijgewerkt naar een niveau waarop u in de winter auto-, accu- en ruitenwisserverwarming kunt gebruiken

Beschikbaarheid van reserveonderdelen - Ik weet niet of reserveonderdelen de komende maanden gemakkelijk verkrijgbaar zijn in geval van problemen met de auto. voorbeeld is lichte montage

Dit zijn enkele observaties en ik kan er meer lijst aan toevoegen als jullie geloven dat het een toegevoegde waarde heeft voor de discussie op het forum
Dan zou ik het niet doen.
Ik ben zelf heel kritisch, omdat ik vind dat ik meer mag verwachten van een auto van 70k.
Maar als je met deze punten loopt, dan gaat het niets worden.

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetroy
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik heb een proefrit gemaakt met het Zeekr 001 Privilege model en dit was mijn tweede rit. Ik heb gemengde gevoelens erover, hier zijn de dingen die ik tot nu toe leuk vond:

* De luchtvering is echt goed, je voelt het verschil tussen standaard en hoog.
* Geluidssysteem was goed, op het niveau van 8/10.
* Het rijden met één pedaal is vergelijkbaar met Tesla.
* Het algehele rijgevoel is vrij prettig, je voelt hoe krachtig de auto is.

Dingen die ik niet leuk vond:

* ADAS is momenteel te gevoelig, de auto remt op elke hoek of als er een auto van rijstrook verandert voor je, of iemand staat op het punt om vanuit een parkeerplaats te vertrekken.
* Het infotainmentsysteem herstartte tijdens de rit uit zichzelf, waardoor de muziek, navigatie en instellingen die ik aan het begin van de rit had ingesteld, stopten.
* Parkeersensoren gedragen zich vreemd, op een bepaald moment toen ik achteruit parkeerde gaf het geen waarschuwingen dat er een obstakel achter me was. Toen reed ik vooruit en weer terug, en toen begon het te werken.
* De assistent zei dat de warmtepomp momenteel is uitgeschakeld op alle 001 modellen, er is een plan om ze in de volgende updates in te schakelen. Maar niemand weet wanneer dat zal gebeuren.
* De geplande maart-update waar iedereen hier op wachtte, is uitgesteld tot eind april vanwege onvoorziene omstandigheden. Dit maakt me twijfelachtig over de auto.

Dingen die ik neutraal vond:

* De auto is enorm, ik heb door smalle ruimtes en kleine ondergrondse parkeergarages gereden en het was moeilijk te manoeuvreren met al het gepiep en de enorme grootte. Maar ik denk dat het iets is waar je aan moet wennen, omdat ik momenteel een veel kleinere auto rij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mausie01
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-12-2024
Brian12 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:09:
[...]

Dan zou ik het niet doen.
Ik ben zelf heel kritisch, omdat ik vind dat ik meer mag verwachten van een auto van 70k.
Maar als je met deze punten loopt, dan gaat het niets worden.
Helemaal mee eens!
De Zeekr 001 is een betaalbare auto met unieke uitstraling en beleving. Alleen als je dit kan waarderen is het een goede keuze, als je vooral op zoek bent naar een degelijke auto zou ik het zeker niet doen.

Ik rij de auto nu ruim drie maanden en heb geen moment spijt gehad van de keuze. Ja, het is irritant om de veiligheidssystemen voor elke rit uit te zetten en ja, de cruise control en lane assist zijn (nog) niet zo goed als bij mijn vorige auto. Maar ik geniet van elke rit die ik in de auto maak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
Mausie01 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:52:
[...]

Helemaal mee eens!
De Zeekr 001 is een betaalbare auto met unieke uitstraling en beleving. Alleen als je dit kan waarderen is het een goede keuze, als je vooral op zoek bent naar een degelijke auto zou ik het zeker niet doen.

Ik rij de auto nu ruim drie maanden en heb geen moment spijt gehad van de keuze. Ja, het is irritant om de veiligheidssystemen voor elke rit uit te zetten en ja, de cruise control en lane assist zijn (nog) niet zo goed als bij mijn vorige auto. Maar ik geniet van elke rit die ik in de auto maak.
Dank je wel voor de goed punten.

Wat is uw visie op de afschrijving van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausie01
  • Laatst online: 02-12-2024
kaustubh.konkar schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:50:
[...]

Dank je wel voor de goed punten.

Wat is uw visie op de afschrijving van de auto?
Geen idee, dit is afhankelijk wat de overheid gaat doen. Mijn vorige auto, Audi e-tron heeft heel veel afgeschreven omdat nagenoeg alle subsidie maatregelen zijn vervallen. Wat ik wel weert is dat gezien de aanschafprijs de Zeekr nooit zoveel kan afschrijven als mijn vorige auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Dydody schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:30:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden dat het zo lang moet duren voordat de verbeterde versie te koop is in Europa... Het lijkt mij enerzijds inefficiënt om twee verschillende versies te fabriceren, maar ook vreemd als je graag in Europa (meer) voeten in de aarde wil krijgen... ik denk dat er door die nieuwe techniek een stuk meer mensen enthousiast worden om een Zeekr te kopen.
Het is een vrij ingewikkeld proces om de Aziatische versies om te bouwen naar Europese normen en vervolgens goedkeuring te krijgen en dus ook kostbaar. Ze willen eerst die Europese ontwikkelkosten terugverdienen voordat ze overstappen op versie 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Mausie01 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 23:11:
[...]

Geen idee, dit is afhankelijk wat de overheid gaat doen. Mijn vorige auto, Audi e-tron heeft heel veel afgeschreven omdat nagenoeg alle subsidie maatregelen zijn vervallen. Wat ik wel weert is dat gezien de aanschafprijs de Zeekr nooit zoveel kan afschrijven als mijn vorige auto.
Ja op mijn model X heb ik 16k per jaar afgeschreven, dus als ik hier minimaal 4 jaar mee doe, dan zit ik sowieso goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

ik voel dat er veel mensen hier vragen om hun Zeekr 001 aankoop te "Justifyen" maar de enige die dat kan doen is JIJZELF. niemand kan jou overtuigen om een auto te kopen...

alle gebreken die gemeld zijn voor wat betreft software/piepjes/kraakjes/adas/parkeren is allemaal al aan bod gekomen idd...en tsja ik ben het daarmee ook wel eens dat het nu nog niet goed is...maar is prima om heen te werken voor nu.

Je moet je zelf afvragen kun je leven met een auto die nu nog niet compleet is? als het antwoord nee is dan moet je zeker geen Zeekr 001 of X kopen...my 2 cents...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:18:
ik voel dat er veel mensen hier vragen om hun Zeekr 001 aankoop te "Justifyen" maar de enige die dat kan doen is JIJZELF. niemand kan jou overtuigen om een auto te kopen...

alle gebreken die gemeld zijn voor wat betreft software/piepjes/kraakjes/adas/parkeren is allemaal al aan bod gekomen idd...en tsja ik ben het daarmee ook wel eens dat het nu nog niet goed is...maar is prima om heen te werken voor nu.

Je moet je zelf afvragen kun je leven met een auto die nu nog niet compleet is? als het antwoord nee is dan moet je zeker geen Zeekr 001 of X kopen...my 2 cents...
Eens Lostson! Maar de vraag is: wat dan? Welke auto biedt deze luxe, looks, grootte èn rijeigenschappen voor deze prijs. De ID7 is de enige die ik kan bedenken, maar minder luxe, en - in mijn ogen - echt niet mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Daveypayvey op 06-04-2024 12:36 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigkevx2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:44
Lostson schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:18:

Heel klein detail wordt door bijna iedereen gemist: de irritante piepjes.
De meest voorkomende klacht, maar iedere nieuwe auto van ieder merk moet dit inbouwen.
Schijnen ze in Europa heel goed over nagedacht te hebben…. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marshall
Precies wat Lostson hierboven zegt.
Met daarbij de aanvulling dat je een auto koopt voor 60-70k. Ondanks dat dat veel geld is beoordelen velen hier de auto op punten die feitelijk helemaal niet bij een auto in deze prijsklasse thuishoren. De combinatie van luxe, ruimte en capaciteiten die de Zeekr's bieden zijn ongekend. Dat je dan een paar piepjes uit moet zetten als je wegrijdt of een gezichtsherkenning nog niet (goed) werkt, tsja... 98% van de auto's in deze klasse hééft deze optie niet eens. Dus wees ook een beetje kritisch op je eigen kritiek, niet elke slak heeft zout nodig. En niet elke slak is enkel een puntje bij de Zeekr maar dezelfde kleine irritaties vind je ook in andere auto's.

En nee, dat is niet 'verdediging' van de Zeekr want je mag vinden wat je vindt. Maar onophoudelijk melden van dezelfde minuscule punten heeft weinig meerwaarde. Maar goed, dat is mijn mening.

[ Voor 9% gewijzigd door Marshall op 06-04-2024 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:18
Daveypayvey schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:33:
[...]

Eens Lostson! Maar de vraag is: wat dan? Welke auto biedt deze luxe, looks, grootte èn rijeigenschappen voor deze prijs. De ID7 is de enige die ik kan bedenken, maar minder luxe, en - in mijn ogen - echt niet mooi.
In ieder geval de premium maart (jaar is nog onbekend) software update afwachten.

Wie weet zitten daar aantal zaken in die de op papier beloofde luxe en rijeigenschappen wel aardig weten waar te maken. Hoop doet leven….

VW concern heeft met behulp van Xpeng enorme stappen vooruit gemaakt, prijstechnisch blijft het voor de Europeanen een uitdaging…

Ik vermoed dat bv de nwe Audi Q6 vrij goed zal zijn. Zelfde geldt voor de Macan. Stellantis komt ook met model na model dit en komende jaren en de Chinezen zullen ook meer en meer gaan komen.

Zelfs de nieuwe Hi5 model 2025 zal vrij goed gebouwd zijn en ook veel beter rijden dan tot op heden als ik kijk naar wat men eraan heeft verbeterd, eigenlijk alle punten die ik daar voor verbetering vond heeft men flink aangepakt. Dus dat kan wel eens aardig alternatief zijn tov de 001 als men het kwalitatief nu eindelijk daar op orde heeft ook.

Suc6 met je keuze (stress) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krisje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:39
Misschien ten overvloedde, maar voor Nederlanders niet onbelangrijk. Hij moet een caravan, zeg meer dan 1300kg, kunnen trekken. Als je geen suv wilt, blijven er in combinatie met een goed bereik niet veel opties over. Zo valt bv de id7 af en evenzo mercedes. Voor ons was dan alleen i4, ps 2 of zeekr 001 een optie. De adas systemen interesseren me niet, rijd al 40 jaar zonder. Keus voor zeekr is dan niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:49
Vraagje voor de RWD bezitters. Gaan bij jullie aan 1 kant van de auto de velgen ook de “verkeerde kant op”/achteruit?

Het zijn 4 gelijke velgen, dus zoals op deze foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bj0dDw20APw3Oh52I86o0ZzgDrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n43Ycaxo3xoQu9wbJGWWrt8w.jpg?f=fotoalbum_large

Dus aan de andere kant van de auto draait hij met de lange streep achteruit.

[ Voor 6% gewijzigd door RuudBurger op 06-04-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
RuudBurger schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 18:12:
Vraagje voor de RWD bezitters. Gaan bij jullie aan 1 kant van de auto de velgen ook de “verkeerde kant op”/achteruit?

Het zijn 4 gelijke velgen, dus zoals op deze foto.
[Afbeelding]
Gelukkig zit je in de auto en zie je het zelf niet😉😎
Dus aan de andere kant van de auto draait hij met de lange streep achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Dat is ook de reden waarom ik het pas na 2 weken zie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
RuudBurger schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:49:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik het pas na 2 weken zie ;)
Maar maak je geen zorgen. Je bent in goed gezelschap. Alle auto’s met velgen waarbij je niet de standaard ‘spaken’ hebt en een ander design hebben dit. Ik zou geen merk kunnen bedenken die linker en rechter velgen heeft. Verklaard ook waarom de meeste merken kiezen voor neutrale velgen en niet voor exotische vormen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Heeft iemand al gekeken of de transparante ring om de binnenspiegel er af kan?
Hij lijkt grotendeels los te zitten, maar niet bij de hoeken.
In het donker straalt er licht op waardoor hij zichtbaar is, zonder dat het een functie heeft (esthetisch of functioneel), maar ja als ik eenmaal begin, is er geen weg terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafonz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-05 21:58
Ja deze kan er af. Is slechts transportbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
dafonz schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:46:
Heb jij dat al gedaan? Zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

dafonz schreef op zondag 7 april 2024 @ 16:46:
die hadden ze eraf moeten halen bij de levering...dus je kan hem gewoon eraf halen (is geen onderdeel van de zeekr 001 in ieder geval) he tmoet frameless zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetroy
Ik heb ook een proefrit gemaakt met een Volkswagen ID.7 en tot nu toe beviel de rit me goed. Het voelde comfortabeler op smalle straten en in ondergrondse parkeergarages, hoewel de nabijheidssensoren de werkelijke afstand niet weergeven. De kwaliteit is misschien iets lager dan die van de Zeekr, maar de software is zeker veel beter dan die van de Zeekr. ADAS is ook veel beter dan bij de Zeekr. Tot nu toe bevielen het interieur, het ontwerp, de parkeersensoren, AWD en de vering van de Zeekr me meer. Maar de rijervaring met ADAS, de grootte voor Europa en de software voelden beter in de ID.7, net als het algehele verbruik dat geoptimaliseerder leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:01
zetroy schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:03:
Ik heb ook een proefrit gemaakt met een Volkswagen ID.7 en tot nu toe beviel de rit me goed. Het voelde comfortabeler op smalle straten en in ondergrondse parkeergarages, hoewel de nabijheidssensoren de werkelijke afstand niet weergeven. De kwaliteit is misschien iets lager dan die van de Zeekr, maar de software is zeker veel beter dan die van de Zeekr. ADAS is ook veel beter dan bij de Zeekr. Tot nu toe bevielen het interieur, het ontwerp, de parkeersensoren, AWD en de vering van de Zeekr me meer. Maar de rijervaring met ADAS, de grootte voor Europa en de software voelden beter in de ID.7, net als het algehele verbruik dat geoptimaliseerder leek.
De ID. serie staat bekend om de slechte software en ook de ADAS blinkt niet uit.

Wat bedoel je met "beter"?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zetroy
Ecological schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:17:
[...]

De ID. serie staat bekend om de slechte software en ook de ADAS blinkt niet uit.

Wat bedoel je met "beter"?
Software: Tijdens mijn proefrit met de Zeekr herstartte de software zichzelf halverwege de rit, waardoor alles wat ik aan het begin van de rit had ingesteld, werd gereset, en de achteruitrijparkeersensor registreerde geen obstakel achter de auto, dus moest ik vooruit en achteruit rijden voordat de auto het registreerde en de afstand weergaf. Van de ID.7 had ik gehoord dat ze de software vergeleken met eerdere ID.X versies hadden verbeterd, maar tijdens mijn proefrit was het infotainmentsysteem snel, het navigeren door het menu was ook intuïtief, behalve het instellen van de optimale verwarming/koeling in de auto.

ADAS: Bij de Zeekr vond ik die willekeurige piepjes die me tijdens de proefrit afleidden niet prettig, en het leek alsof de auto te gevoelig was voor de omgeving. Er waren vele keren dat de auto fantoomremmingen uitvoerde en ik gas moest geven vanwege de auto's achter mij. En het gaf op wanneer de weg licht gebogen was, waardoor ik moest sturen. Terwijl de ID.7 zonder problemen het midden van de lijn vasthield, zelfs bij scherpe bochten, en geen fantoomremmingen op de bochten of als er een auto aan de zijkant was.

Ik neem aan dat al deze problemen met updates voor de Zeekr opgelost kunnen worden. Maar gezien hun update van maart uitgesteld werd tot eind april, maakt me dat een beetje twijfelachtig over de Zeekr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
zetroy schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:21:
[...]

Software: Tijdens mijn proefrit met de Zeekr herstartte de software zichzelf halverwege de rit, waardoor alles wat ik aan het begin van de rit had ingesteld, werd gereset, en de achteruitrijparkeersensor registreerde geen obstakel achter de auto, dus moest ik vooruit en achteruit rijden voordat de auto het registreerde en de afstand weergaf. Van de ID.7 had ik gehoord dat ze de software vergeleken met eerdere ID.X versies hadden verbeterd, maar tijdens mijn proefrit was het infotainmentsysteem snel, het navigeren door het menu was ook intuïtief, behalve het instellen van de optimale verwarming/koeling in de auto.

ADAS: Bij de Zeekr vond ik die willekeurige piepjes die me tijdens de proefrit afleidden niet prettig, en het leek alsof de auto te gevoelig was voor de omgeving. Er waren vele keren dat de auto fantoomremmingen uitvoerde en ik gas moest geven vanwege de auto's achter mij. En het gaf op wanneer de weg licht gebogen was, waardoor ik moest sturen. Terwijl de ID.7 zonder problemen het midden van de lijn vasthield, zelfs bij scherpe bochten, en geen fantoomremmingen op de bochten of als er een auto aan de zijkant was.

Ik neem aan dat al deze problemen met updates voor de Zeekr opgelost kunnen worden. Maar gezien hun update van maart uitgesteld werd tot eind april, maakt me dat een beetje twijfelachtig over de Zeekr.
Ook de vorige versie vh adas systeem werkte al beter bij het VW concern dan de alpha versie die Zeekr nu heeft.

Klopt trouwens dat men bij VW mbt software flinke sprong vooruit heeft gemaakt, heeft wel (te) lang geduurd en de eerste versies van aantal jaren terug was denk ik nog beroerder dam de versie die Zeekr meelevert tot op heden.

Je bevindingen tav reset/niet onthouden van instellingen herken ik bij de Zeekr. Dat is vrijwel bij elke rit rot op heden het geval trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
In de 3500 km die ik tot nu toe heb gereden, heb ik 2 resets gehad.

1x last gehad van een fantoomrem, die ik ook snapte want een aanhanger stak uit.

Verder 0 problemen met de software.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op maandag 8 april 2024 @ 00:33:
[...]

die hadden ze eraf moeten halen bij de levering...dus je kan hem gewoon eraf halen (is geen onderdeel van de zeekr 001 in ieder geval) he tmoet frameless zijn
Dat hele ding was me nog geeneens opgevallen _/-\o_
Hier ook even geprobeerd en inderdaad, gewoon je vingers erachter en rustig naar voren wrikken. Wipt ie er zo af. Stuk strakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
Marshall schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:09:
[...]

Dat hele ding was me nog geeneens opgevallen _/-\o_
Hier ook even geprobeerd en inderdaad, gewoon je vingers erachter en rustig naar voren wrikken. Wipt ie er zo af. Stuk strakker!
Ja thanks, was inderdaad zo gepiept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Heel blij met mijn Zeekr, maar andere mensen die de pre-order bonus van publiek laden hebben en waarbij hun tegoed nu ook bijna vervalt? Ik vind 4 maanden heel erg kort en ik vraag me af of het wel ergens stond bij het plaatsen van de order.

Beetje zonde van het geld :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
Niet geheel on topic maar wel interessant ivm de “China - Europa” discussie.
Zo ver is China (Xiaomi) dus al met productie-automatisering. Europa loopt binnenkort echt mijlenver achter.
Bizar om te zien dit, in 76 seconden wordt een volledige auto gebouwd.

YouTube: Xiaomi Automobile Super Factory, Producing One SU7 Every 76 Seconds

[ Voor 9% gewijzigd door Marshall op 09-04-2024 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:56
Marshall schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:31:
Zo ver is China (Xiaomi) dus al met productie-automatisering. Europa loopt binnenkort echt mijlenver achter.

Nee, dat staat er niet. Iedere 76 seconden wordt een auto afgemaakt. Maar 1 auto duurt wel (veel) langer dan 76 seconden. Ford (bijvoorbeeld) produceert op een locatie (Louisville, KT) 88 auto's per uur, dat is 1 auto iedere 41 seconden. Zo boeiend is dat dus niet.

En geloof mij maar dat hier nog flink wat mensen achter zitten, want ze skippen nogal een hoop stappen in dit filmpje. Daarnaast zijn robots niet per se goedkoper dan handwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S60
  • Laatst online: 19:58

S60

Ecological schreef op maandag 8 april 2024 @ 19:19:
In de 3500 km die ik tot nu toe heb gereden, heb ik 2 resets gehad.

1x last gehad van een fantoomrem, die ik ook snapte want een aanhanger stak uit.

Verder 0 problemen met de software.
Ik heb inmiddels twee weken gebruikservaring, met name op drukke snelwegen en ook in de file.
ACC en LCC vind ik meer dan voldoende functioneren. Systemen reageren iets zenuwachtiger dan mijn vorige Volvo, maar prima om te gebruiken. En van rijstrook wisselen gaat bijna altijd gepaard met een luid en duidelijk waarschuwingssignaal.
Het grootste verbeterpunt qua software wat ik heb is het inloggen en het vasthouden van instellingen. Gezichtsherkenning werkt goed, stoelinstellingen en HUD instelling onthoudt hij dan ook, maar dat geldt niet voor de rijhulpsystemen.
Inloggen doet hij soms wel en soms niet.
Ben je niet ingelogd kun je geen Spotify gebruiken via de Zeekr app, maar moet het via Android auto. Kan natuurlijk ook.
En sommige teksten in de auto en in de app dienen nog even door de spelling en grammatica checker gehaald te worden. Maar dat vind ik eerder komisch dan dat ik mij daaraan erger.
Wat ik nu wel heb is als ik rustig een afslag neem, ik de complete auto in 3D op het scherm zie. Ook als ik niet aan het parkeren ben zie ik dit. Dit had ik eerst niet en zal wel te maken hebben met een instelling.
Na twee weken kan ik niet anders zeggen dat ik vooralsnog een goede keuze hebt gemaakt en ben ik erg blij met de Zeekr 001!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:13
Vandaag een proefrit gereden! Wat een bak…

Nu is echter de vraag gaan we voor het maxed out model of die er onder… wel awd.

Is de lucht vering en het geluid de moeite waard? Of zijn er meer dingen wat het zeker de moeite waard zijn.

Daarnaast zou die alleen thuis aan de lader komen verwacht ik. Wat is een redelijke km’s die ik mag rekenen op een volle batterij?

Daarnaast las ik dat de batterij die gebruikt wordt naar 4/5 jaar snel achteruit gaat.
Wat zijn jullie ideeën hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Marshall schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:31:

Dit is de nieuwe manier om auto’s te maken, inderdaad bizar. Zag deze een aantal maanden geleden ook voorbij komen. YouTube: An FPV of how new ZEEKR sedans are rolling off the production line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Rokz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:56:
Vandaag een proefrit gereden! Wat een bak…

Nu is echter de vraag gaan we voor het maxed out model of die er onder… wel awd.

Is de lucht vering en het geluid de moeite waard? Of zijn er meer dingen wat het zeker de moeite waard zijn.

Daarnaast zou die alleen thuis aan de lader komen verwacht ik. Wat is een redelijke km’s die ik mag rekenen op een volle batterij?

Daarnaast las ik dat de batterij die gebruikt wordt naar 4/5 jaar snel achteruit gaat.
Wat zijn jullie ideeën hierover ?
Stond voor dezelfde keuze, gekozen voor de Privilege, vanwege vooral luchtvering, veel mooiere velgen en de beduidend betere audio. Ook het zwarte dak is standaard. In de lease scheelde het haast niks, alleen de bijtelling... ach, je leeft maar 1 keer.
De batterij ben ik niet bang voor, de (technisch zelfde) accu in mijn 5 jaar oude Tesla heeft nauwelijks degradatie en anders heb je ruime garantie.
Ik denk dat de reële actieradius tussen 400 en 450 km ligt, afhankelijk van weer en rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetroy
Tijdens mijn recente proefrit met de Zeekr 001 werd mij door de consultant verteld dat de warmtepomp momenteel niet wordt gebruikt vanwege softwareproblemen. Ik ben benieuwd naar de invloed hiervan op de actieradius van de auto. Heeft iemand ervaring met hoe het niet gebruiken van de warmtepomp de actieradius beïnvloedt, of informatie over wanneer dit probleem mogelijk wordt opgelost met een software-update?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stinx
  • Laatst online: 20-12-2024
Na veel wikken en wegen vandaag de knoop doorgehakt en de Zeekr 001 besteld, levertijd +/- 2 maanden. Had een aantal modellen op het oog maar er was er niet 1 bij die zo compleet was als de Zeekr 001, de KIA EV6 getest maar viel mij persoonlijk erg tegen (voelt goedkoop aan en geen premium gevoel) Jaguar wel mooi afgewerkt maar in verhouding te duur voor wat je krijgt, Fisker goede range en mooi design maar financieel in zwaar weer en de Tesla model S al eerder gehad 2015 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik wil eigenlijk heel graag de 001 maar hik tegen de breedte aan, smalle straat plus smalle parkeerplaatsen dus ik ben bang dat ik vaak iets met de wielen op de stoep kom.........

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Alle 'kleine' beetjes helpen!

Thnx Laadpunt!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
Weet niet of deze link al gedeeld was in het forum maar hier staat de volledige handleiding in het engels

https://zeekr.my.salesfor...nW.gYrs4NI0MlasWzbBSBGqik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Focus schreef op woensdag 10 april 2024 @ 06:34:
Ik wil eigenlijk heel graag de 001 maar hik tegen de breedte aan, smalle straat plus smalle parkeerplaatsen dus ik ben bang dat ik vaak iets met de wielen op de stoep kom.........
Smalle straten is niet zo'n probleem kan ik uit ervaring zeggen. Bij ons moet ik naar de school van mijn jongste door de meest smalle straten en dat gaat goed. Hooguit even stapvoets met tegemoetkomende fietsers. Smalle parkeergarages inmiddels ook wel gewend, bij inrijden altijd even spiegels inklappen voor de zekerheid. Rechtstandig inparkeren is ook het probleem niet door de hoeveelheid camera's en het beeld van boven de auto.
Inparkeren in een smalle straat zijwaarts durf ik niet te zeggen. De auto heeft een relatief kleine draaicirkel maar daar heb ik geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
Marshall schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:06:
[...]

Smalle straten is niet zo'n probleem kan ik uit ervaring zeggen. Bij ons moet ik naar de school van mijn jongste door de meest smalle straten en dat gaat goed. Hooguit even stapvoets met tegemoetkomende fietsers. Smalle parkeergarages inmiddels ook wel gewend, bij inrijden altijd even spiegels inklappen voor de zekerheid. Rechtstandig inparkeren is ook het probleem niet door de hoeveelheid camera's en het beeld van boven de auto.
Inparkeren in een smalle straat zijwaarts durf ik niet te zeggen. De auto heeft een relatief kleine draaicirkel maar daar heb ik geen ervaring mee
Tijdens het proefrijden viel het me alleszins mee. Een paar keer de auto voor- en achteruit ingeparkeerd. De auto heeft inderdaad een kleine draaicircel en het camerabeeld van bovenaf maakt het heel overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ben even benieuwd naar de zeekr 001 eigenaren:

heb je soms ook dat wanneer je instapt en je drukt op de rem dat de stoel niet helemaal in de positie gaat zoals jij hebt ingesteld? dan moet ik weer ff mijn deur open doen en nog een keer op de rem trappen (en dan magically doet die het weer)

dat Driver camera blocked melding (met een koffie icoontje) komt nog steeds voor

ook hoop ik echt dat automatisch inparkeren in de Eind april/Mei update geinstalleerd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-05 11:15
Lostson schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:14:

heb je soms ook dat wanneer je instapt en je drukt op de rem dat de stoel niet helemaal in de positie gaat zoals jij hebt ingesteld? dan moet ik weer ff mijn deur open doen en nog een keer op de rem trappen (en dan magically doet die het weer)

dat Driver camera blocked melding (met een koffie icoontje) komt nog steeds voor

ook hoop ik echt dat automatisch inparkeren in de Eind april/Mei update geinstalleerd gaat worden...
Ik heb m'n stoel nog nooit automatisch is zien doen, dus je bent al een stuk verder dan ik ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb aan support@zeekr.eu een hele lange email gestuurd met alle bevindingen die ik tot nu toe ben tegengekomen (hopelijk zijn de meeste al bekend bij ze) maar ik dacht...het is beter om ook feedback te geven dan weten ze dat meerdere users hier last van hebben...

(overigens zijn het de issues waar we uitgebreid hier op de forum al over gediscussieerd hebben)

@Windom Earle alleen bij in en uitstappen doet je bestuurdersstoel iets op command ;-) (wanneer je op de rem trapt) voor de rest doet de bestuurdersstoel idd niks automatisch...denk dat het dan Semi-automatisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall

Heb ik ook weleens gehad, ook met stuur. Maar als ik dan ga rijden gebeurt het alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:11
Marshall schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:06:
[...]

De parkeer handeling zelf ben ik niet zo bang voor, ook niet het manoeuvreren in smalle straatjes maar ik vind het meer lomp dat ik dan met de banden half op de hogere stoep moet staan om in het parkeervak te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
dit is niet de bedoeling

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 10-04-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:56
snip

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 10-04-2024 16:28 . Reden: Originele reactie is verdwenen ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:55
Even weer een update van het aantal op kenteken registreerde Zeekr voertuigen volgens de RDW in Nederland.

259 x Zeekr 001
Kleur:
  • Grijs: 74
  • Wit: 72
  • Blauw: 70
  • Zwart: 43
Prijscategorie:
  • 55k - 60k: 21
  • 60k - 65k: 57
  • 65k - 70k: 162
  • 70k - 75k: 19
------------------------
63 x Zeekr X
Kleur:
  • Grijs: 37
  • Wit: 16
  • Groen: 10
Prijscategorie:
  • 40k - 45k: 42
  • 45k - 50k: 17
  • 50k - 55k: 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
JoostvdB1974 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:16:
[...]

Stond voor dezelfde keuze, gekozen voor de Privilege, vanwege vooral luchtvering, veel mooiere velgen en de beduidend betere audio. Ook het zwarte dak is standaard. In de lease scheelde het haast niks, alleen de bijtelling... ach, je leeft maar 1 keer.
De batterij ben ik niet bang voor, de (technisch zelfde) accu in mijn 5 jaar oude Tesla heeft nauwelijks degradatie en anders heb je ruime garantie.
Ik denk dat de reële actieradius tussen 400 en 450 km ligt, afhankelijk van weer en rijstijl.
Aah dankjewel goed om te horen!
Ik hem m ondertussen ook besteld 💪!

Privilege awd, wit met zwart binnen in!👏👏

Heeft de app ook een logboek voor ritten? Dit ivm zakelijk rijden van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58

BPi

@Amersfoort
Even weer een update van het aantal registreerde Zeekr voertuigen volgens de RDW in Nederland.
Niet allen/alleen op kenteken gezet. Betreffende de X zag ik dat er nog 13 geen kenteken hebben, dus maar 50 op kenteken. Bij de 001 zijn er ook nog wel een aantal wel bekend bij RDW maar nog zonder kenteken. Ik denk dat dat de voorraad is die in de showroom staat in Zeist en Amsterdam en op het parkeerdek in Zeist.

[ Voor 199% gewijzigd door BPi op 10-04-2024 17:52 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

In mijn X is overigens maandag of gisteren een nieuwe softwareversie geladen 1.0.1.e. Nog geen releasenotes gezien.
Ik hoop dat er voor de 001 ook weer wat aan zit te komen omdat daar ook nog wel wat fijn te slijpen is.
Ik had 4 dagen een 001 als vervanger dus wel weer wat erveringen opgedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door BPi op 10-04-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Rokz schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:35:
[...]

Ik heb precies dezelfde!

En ik gebruik (de betaalde versie van) Driversnote om mijn zakelijke km’s te scheiden van de privé km’s. Werkt prima! Bijna geen omkijken naar.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Klopt, werkt niet goed. Via menu stoel en dan herstellen kiezen gaat de stoel wel naar de juiste plek.

Melding tav driver komt nu met het mooie weer en zonnebrillen weer vaker en vaker voor….

Gezien de hoeveelheid issues aan software zou het me verrassen als ze die auto parkeer optie hoog hebben geprioriteerd, dan is het product management wat mij betreft niet echt deskundig. Tenzij natuurlijk allerlei andere issues al zijn opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

spidertje schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:01:
[...]

Klopt, werkt niet goed. Via menu stoel en dan herstellen kiezen gaat de stoel wel naar de juiste plek.

Melding tav driver komt nu met het mooie weer en zonnebrillen weer vaker en vaker voor….

Gezien de hoeveelheid issues aan software zou het me verrassen als ze die auto parkeer optie hoog hebben geprioriteerd, dan is het product management wat mij betreft niet echt deskundig. Tenzij natuurlijk allerlei andere issues al zijn opgelost :)
Wat ik heb gemerkt is dat als je de stoel verstelt onder het rijden, dit niet wordt opgeslagen.
Pas als de auto in P-stand staat krijg je bij het verstellen de vraag "Opslaan". Dit geldt ook voor spiegel en HUD instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

spidertje schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:01:
[...]

En dat heb ik ook; als mijn Zeekr een slechte dag heeft, dan kan ik niet inloggen, krijg ik een kopje koffie te zien en nog een foutmelding. En alles verdwijnt ook weer spontaan en ook het inloggen werkt dan weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
S60 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:26:
[...]

Wat ik heb gemerkt is dat als je de stoel verstelt onder het rijden, dit niet wordt opgeslagen.
Pas als de auto in P-stand staat krijg je bij het verstellen de vraag "Opslaan". Dit geldt ook voor spiegel en HUD instellingen.
Enig idee of er dus al een update in de pijpleiding zit ?

Zijn wel problemen die al een tijdje lopen toch?
Ook tijdens de testrit zette meneer wat dingen uit, me vriendin vond t al bijzonder dat die t deed. Waarop ik door mijn vrienden van tweakers al kon uitleggen dat t komt door een software fout…

Maar heb er vertrouwen in dat geely group dit wel gaat fixen. Hoe kijken jullie er tegen aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
S60 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:26:
[...]

Klopt, sterker als je alleen via de knoppen de stoel versteld dan onthoudt die geloof ik weinig tot niets…. Ook niet in je profiel.

btw, HUD is voor mij ook te beperkt bruikbaar, staat bv veel te hoog in de voorruit en als ik dan de nav erbij aanzet verdwijnt zowat de helft uit mijn zicht. Stoel staat bij me op laagste stand net als HUD.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ok dan nu weer even een andere post ipv alle software issues aankaarten hahaha

was weer even bezig geweest met mijn Aliexpress tuneups je moet er van houden, maar persoonlijk vond ik de zwarte instap lijsten erg mooi.

Iedereen zal een andere mening hebben (de ene zal het foeilelijk vinden en de andere mooi). je kan het makkelijk vinden op aliexpress volgens mij kost de gehele combinatie 80,38 euro (lijkt veel geld maar als je naar andere after market dorpel lijsten kijkt dan lijkt dit weer peanuts)

Ik wilde in eerste instantie voor de Carbon versies gaan, maar ik was bang dat het te goedkoop uit ging zien...dus maar safe gespeeld.

Ik heb de foto's in het donker gemaakt...hopelijk is het beetje goed te zien...

overigens heb ik nog een zwarte achterbak lijst besteld (die is nog niet binnen) mocht ik die binnen krijgen dan post ik dat hier ook weer :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syR1_BYC3d5acxOkAQKlxXLzH2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtadpme5675kbTl6psU2zJmU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGpEC4oUCFRmSWFRSeV6_6i49-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Xc9iZloqMv93UqjGfF0ldus.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KPXzaReHsFV4U1z5kKpw9oZxIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sce39sfB10xKpLfyXGCHxapC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZfKX4IHpqZ3iqHFz7YF-cweNag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xkbrjzblrO12dVBSxY6rZ3lx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Lostson op 10-04-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 09:05
S60 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:29:
[...]
En dat heb ik ook; als mijn Zeekr een slechte dag heeft, dan kan ik niet inloggen
Heb ook het idee dat het ene moment hij er "zin in heeft" en het andere moment niet. Met name als ik buiten de auto rondloop. De ene keer gaat hij alvast blij de lampen aandoen als ik op 8 meter sta, de andere keer moet ik zelfs op de deurhandel drukken om hem te activeren. En ik heb niets aan instellingen veranderd.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60

S60

HDoc schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:48:
[...]

Heb ook het idee dat het ene moment hij er "zin in heeft" en het andere moment niet. Met name als ik buiten de auto rondloop. De ene keer gaat hij alvast blij de lampen aandoen als ik op 8 meter sta, de andere keer moet ik zelfs op de deurhandel drukken om hem te activeren. En ik heb niets aan instellingen veranderd.
De optie " automatisch ontgrendelen" heb ik ook uitgezet. In mijn situatie waarbij de auto naast het huis staat is dit niet handig, want loop ik met de sleutel, dan blijft de auto ontgrendelen en vergrendelen.
Dus opende en deed ik de auto op slot met knopjes op de fysieke "sleutel".
Totdat ik er gisteren achter kwam dat je allleen maar de portiergreep hoeft aan te raken om de auto op slot te doen en van het slot te halen...Moet je natuurlijk wel de sleutel in je zak hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:55
BPi schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:48:
Niet allen/alleen op kenteken gezet. Betreffende de X zag ik dat er nog 13 geen kenteken hebben, dus maar 50 op kenteken. Bij de 001 zijn er ook nog wel een aantal wel bekend bij RDW maar nog zonder kenteken. Ik denk dat dat de voorraad is die in de showroom staat in Zeist en Amsterdam en op het parkeerdek in Zeist.
De RDW site geeft echt onderstaande aantallen aan.
Aantal 001: 259
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJIgQlMWTjDG9KvmuP-u-BusEoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AxbXdYq2rcjaPOTyI9Zyujlx.jpg?f=fotoalbum_large

Aantal X: 63
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGQSP1HCVqku1Ojq4gB70WM52lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDb1tmKy2MoQqHsnAkNbHpCj.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: waarschijnlijk kijk jij of "Datum tenaamstelling" is ingevuld. Normaal is eerst het kenteken bekend en wordt op de dag van aflevering de tenaamstelling geregeld. Mogelijk zit daar het verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Amersfoort op 11-04-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Amersfoort schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:28:
[...]

De RDW site geeft echt onderstaande aantallen aan.
Aantal 001: 259
[Afbeelding]

Aantal X: 63
[Afbeelding]
Je hebt gelijk. _/-\o_
Er is een serie auto's zonder datum eerste toelating of tenaamstelling maar wel voorzien van kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
spidertje schreef op woensdag 10 april 2024 @ 20:48:
[...]

btw, HUD is voor mij ook te beperkt bruikbaar, staat bv veel te hoog in de voorruit en als ik dan de nav erbij aanzet verdwijnt zowat de helft uit mijn zicht. Stoel staat bij me op laagste stand net als HUD.
Hoe lang ben jij? Want ik ben met 1.90m zeker niet de kleinste maar kan HUD uitstekend lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Focus schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:27:
[...]

De parkeer handeling zelf ben ik niet zo bang voor, ook niet het manoeuvreren in smalle straatjes maar ik vind het meer lomp dat ik dan met de banden half op de hogere stoep moet staan om in het parkeervak te passen.
Dan moet je wel heel erg smalle parkeervakken hebben? Ik pas met de Zeekr overal in principe zonder veel problemen in, inclusief bij supermarkten, op de grachten van Adam etc. Ik zoek wel vaak wat vrije parkeervakken omdat ik anderen niet vertrouw met hun deur 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
S60 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 08:57:
[...]

De optie " automatisch ontgrendelen" heb ik ook uitgezet. In mijn situatie waarbij de auto naast het huis staat is dit niet handig, want loop ik met de sleutel, dan blijft de auto ontgrendelen en vergrendelen.
Dus opende en deed ik de auto op slot met knopjes op de fysieke "sleutel".
Totdat ik er gisteren achter kwam dat je allleen maar de portiergreep hoeft aan te raken om de auto op slot te doen en van het slot te halen...Moet je natuurlijk wel de sleutel in je zak hebben...
Hahaha
Had precies hetzelfde. Liep ik door het huis zag ik de Zeekr op de oprit een lichtshow geven lol
Heb mezelf nu aangeleerd om de sleutel gewoon meteen in een bakje in de gang te deponeren. Ook fijner dan die bos in je broekzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Daveypayvey schreef op woensdag 10 april 2024 @ 18:07:
[...]

Ik heb precies dezelfde!

En ik gebruik (de betaalde versie van) Driversnote om mijn zakelijke km’s te scheiden van de privé km’s. Werkt prima! Bijna geen omkijken naar.
Even in de auto bij de privacy instellingen aanvinken dat de ritgegevens mogen worden opgeslagen en je kunt ze in de app terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Rokz schreef op woensdag 10 april 2024 @ 17:35:
[...]

Even in de auto bij de privacy instellingen aanvinken dat de ritgegevens mogen worden opgeslagen en je kunt ze in de app terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Marshall schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:19:
[...]

Hoe lang ben jij? Want ik ben met 1.90m zeker niet de kleinste maar kan HUD uitstekend lezen?
Gelijke lengte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:30
BPi schreef op donderdag 11 april 2024 @ 09:35:
[...]

Je hebt gelijk. _/-\o_
Er is een serie auto's zonder datum eerste toelating of tenaamstelling maar wel voorzien van kenteken.
En dan heb je nog een serie die niet bekend is bij opendata.rdw.nl en wel bij ovi.rdw.nl.
Ik haal morgen een X op, niet te vinden in de opendata set, maar wel sinds gisteren bij ovi.rdw.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Welkom bij de club.
Kan zijn dat er ook nog enige vertraging op zit tot het in de opendata zit.

Overigens. Als het goed is krijg je de auto met software 1.0.1e afgeleverd

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 12-04-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windom Earle
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-05 11:15
Ik ben ook 1.91m en heb geen enkel probleem met de HUD, behalve dan dat je hem niet kan gebruiken met een gepolariseerde zonnebril ... Die moest ik even vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Windom Earle schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:03:
[...]

Ik ben ook 1.91m en heb geen enkel probleem met de HUD, behalve dan dat je hem niet kan gebruiken met een gepolariseerde zonnebril ... Die moest ik even vervangen.
Heeft met lichaamsbouw te maken, verhouding bovenlichaam-benen. Als die HUD gewoon 10-15cm lager gezet kan orden waar nog volop ruimte is zou het voor mij ook bruikbaar zijn.

Ik hoop eigenlijk at met IOS 18 dan de standaard navigatie app getoond kan worden, die kun je dan namelijk kiezen bij Apple dus bv Waze/TomTom of een andere voorkeur. Alleen dan zou ik wel wat moeten kunnen zien, nu is dat voor zeg zon 50% uit beeld voor me in de HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19:43
spidertje schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:12:
[...]

Heeft met lichaamsbouw te maken, verhouding bovenlichaam-benen. Als die HUD gewoon 10-15cm lager gezet kan orden waar nog volop ruimte is zou het voor mij ook bruikbaar zijn.

Ik hoop eigenlijk at met IOS 18 dan de standaard navigatie app getoond kan worden, die kun je dan namelijk kiezen bij Apple dus bv Waze/TomTom of een andere voorkeur. Alleen dan zou ik wel wat moeten kunnen zien, nu is dat voor zeg zon 50% uit beeld voor me in de HUD.
Betekent jouw opmerking dan dat je de navigatie via carplay in het HUD kunt presenteren?

Ik ben zelf 1,92 en ervaar geen problemen met de zichtbaarheid van het display. Heb mijn stoel wel op de laagste stand staan, misschien is daar nog iets te winnen voor je? Al zou dan het display juist hoger moeten waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb deze week mijn 001 Privilege AWD in Electric blue opgehaald! Wat een fantastisch mooie auto! Op weg naar huis 2 duimen omhoog gehad van medeweggebruikers. :)

Wel een paar dingen die me opvallen naast de andere "bugs" / problemen die hier veelvuldig besproken zijn:
- als ik de auto start moet ik elke keer opnieuw de radio aanzetten. Als ik de auto uitzet met de radio aan onthoudt hij dus niet dat deze aan stond. Dus naast dat ik de helft van de AD systemen uit moet zetten omdat deze overactief zijn, moet ik ook steeds opnieuw de radio aanzetten. Is dat op te lossen?
- Als ik de auto aan de lader hang krijg ik er een gratis lichtshow bij. De koplampen gaan langzaam knipperen tot dat ik nog een keer op de lock knop op de sleutel klik en dan gaan de lichten uit. ( de auto stond al op stond toen het laden werd gestart)
- als ik apple carplay gebruik, zegt hij dat de bluetooth niet verbonden is en kan ik niet bellen via de native telefoon applicatie. Andersom geldt dat ook. Als ik bluetooth heb verbonden via de telefoonapp, dan kan ik geen apple carplay gebruiken. Heel irritant!
- ik kan geen digitale sleutel toevoegen in de app. "Not currently available. Exciting features are rolling out gradually" Ik heb de auto gedeeld via de app met mijn vrouw en guess what: zij kan wel een digitale sleutel aanmaken! we hebben dezelfde telefoon en IOS versie dus daar ligt het niet aan.

Hebben meer mensen ervaring met deze issue's?

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonV
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhWQpv7Kvq2JiCQ7A6HNDZyyxCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EakuIAegbOjuxwnq3S4sHQNL.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even een plaatje van de prima zonnebrilhouder via Aliexpress. Werkt en past perfect!

Zeekr 001 Privilege

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
AcrobaticZebra schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:21:
[...]

Betekent jouw opmerking dan dat je de navigatie via carplay in het HUD kunt presenteren?

Ik ben zelf 1,92 en ervaar geen problemen met de zichtbaarheid van het display. Heb mijn stoel wel op de laagste stand staan, misschien is daar nog iets te winnen voor je? Al zou dan het display juist hoger moeten waarschijnlijk...
ik hoop dat dit straks met IOS zo gaat werken als je dan naar keuze default nov app kunt kiezen, nu wordt die namelijk getoond via carplay en is dus apple maps op dit moment. Hopelijk straks die van je keuze.... vingers crossen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
TonV schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:49:
Ik heb deze week mijn 001 Privilege AWD in Electric blue opgehaald! Wat een fantastisch mooie auto! Op weg naar huis 2 duimen omhoog gehad van medeweggebruikers. :)

Wel een paar dingen die me opvallen naast de andere "bugs" / problemen die hier veelvuldig besproken zijn:
- als ik de auto start moet ik elke keer opnieuw de radio aanzetten. Als ik de auto uitzet met de radio aan onthoudt hij dus niet dat deze aan stond. Dus naast dat ik de helft van de AD systemen uit moet zetten omdat deze overactief zijn, moet ik ook steeds opnieuw de radio aanzetten. Is dat op te lossen?

NEE niet met huidige software,

- Als ik de auto aan de lader hang krijg ik er een gratis lichtshow bij. De koplampen gaan langzaam knipperen tot dat ik nog een keer op de lock knop op de sleutel klik en dan gaan de lichten uit. ( de auto stond al op stond toen het laden werd gestart)

Ergens in het menu aan te passen.

- als ik apple carplay gebruik, zegt hij dat de bluetooth niet verbonden is en kan ik niet bellen via de native telefoon applicatie. Andersom geldt dat ook. Als ik bluetooth heb verbonden via de telefoonapp, dan kan ik geen apple carplay gebruiken. Heel irritant!

Eigenschap van CarPlay en Zeekr heeft geen omwegen ingebouwd.

- ik kan geen digitale sleutel toevoegen in de app. "Not currently available. Exciting features are rolling out gradually" Ik heb de auto gedeeld via de app met mijn vrouw en guess what: zij kan wel een digitale sleutel aanmaken! we hebben dezelfde telefoon en IOS versie dus daar ligt het niet aan.

Geen id, dat hele verhaal vd digitale sleutels werkt half half tot op heden... als je een Zeekr account hebt geregistreerd zou het delen van sleutels wel moeten werken al trouwens.

Hebben meer mensen ervaring met deze issue's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
TonV schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:52:
[Afbeelding]

Nog even een plaatje van de prima zonnebrilhouder via Aliexpress. Werkt en past perfect!
Top! Begin een aardig bestellijstje te krijgen zo vanuit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
TonV schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:49:
Als ik de auto aan de lader hang krijg ik er een gratis lichtshow bij. De koplampen gaan langzaam knipperen tot dat ik nog een keer op de lock knop op de sleutel klik en dan gaan de lichten uit. ( de auto stond al op stond toen het laden werd gestart)
Als je gewoon wegloopt gaan ze ook vanzelf uit. Geen actie nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

TonV schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:52:
[Afbeelding]

dat ziet er best goed uit! misschien moet ik hem ook maar bestellen :)

overigens heb ik de Alcantara voorstoelen hoofdkussentjes toch maar geretourneerd vond ze toch niet zo lekker zitten. het probleem is dat als je de rugleuning meer rechtop zet dan zit het kussentje meer in je bovenrug dan in je nek...je moet de rugleuning echt helemaal naar achteren doen dan zit het nek kussentje wel lekker (maar ja hoe vaak doe je dat...als je rijdt dan ga je niet heel dat rugleuning naar achteren doen)

[ Voor 29% gewijzigd door Lostson op 12-04-2024 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Vandaag contact gehad met zeekr mbt vragen over testrit en me bestelling.

Benoemd of die tweakers kent, hij kende ons wel 😜.

Daarnaast dus de problemen met de software, hij kon me vertellen dat een update was uitgesteld maar dat hij eind deze maand zou moeten komen.

Fingers crossed voor alle rijders al! 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
Rokz schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:39:
Daarnaast dus de problemen met de software, hij kon me vertellen dat een update was uitgesteld maar dat hij eind deze maand zou moeten komen.
Famous last words.. nou we hopen er maar op. Beter goed dan afgeraffeld. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

hopelijk is dat eind April echt zover 8)7 en niet dat het weer naar Eind mei gaat :o

maar goed dat die dit tweakers topic kent hahaha dan hoeven we niet alles te herhalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx

Weet je al wanneer die van jou geleverd word? Ik heb hem vorige week besteld maar krijg na het lezen van alle ervaringen de kriebels 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokz
Stinx schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:38:
[...]

Weet je al wanneer die van jou geleverd word? Ik heb hem vorige week besteld maar krijg na het lezen van alle ervaringen de kriebels 😅
Dan moet je niet zoveel lezen 😜
Software matige kinderziektes, ben er niet zo bang voor. Hier word er natuurlijk uitvoerig over gepraat en ga je wel even nadenken. Maar rij al een tijdje met een Volvo v90 uit 2018. En heb genoeg software matige dingen die ik anders zou willen zien. Of die gewoonweg nog niet goed werken….

Dus denk dat elke auto dat heeft. En hoe meer je er over leest hoe huiveriger je dan wordt. Naar mijn mening!

Ja, word 28 mei geleverd. Maar dat wou ik zelf. Tot die tijd woon ik nog in me appartement zonder laadpaal voor de deur, en is de Volvo nog niet de deur uit voor die tijd! :) nog even oud vertrouwd benzine rijden voordat we de overstap maken.

Echter konden ze me al over 2/3 weken leveren dit i.v.m. precies de confrontatie die net van de boot afkwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaustubh.konkar
wat is het gemiddelde bereik dat de meeste van jullie halen.

Ik heb consumptie 20,7 kWh tijdens de proefrit bij een buitentemperatuur van 9 graden.

Heeft u de oplaadkosten zeekr 001 berekend over Tesla-modellen s of Y. Mijn Tesla model Y gemiddelde consumptie is 15,2 Kwh over 50000km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
Rokz schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 21:32:
[...]

Dan moet je niet zoveel lezen 😜
Software matige kinderziektes, ben er niet zo bang voor. Hier word er natuurlijk uitvoerig over gepraat en ga je wel even nadenken. Maar rij al een tijdje met een Volvo v90 uit 2018. En heb genoeg software matige dingen die ik anders zou willen zien. Of die gewoonweg nog niet goed werken….

Dus denk dat elke auto dat heeft. En hoe meer je er over leest hoe huiveriger je dan wordt. Naar mijn mening!

Ja, word 28 mei geleverd. Maar dat wou ik zelf. Tot die tijd woon ik nog in me appartement zonder laadpaal voor de deur, en is de Volvo nog niet de deur uit voor die tijd! :) nog even oud vertrouwd benzine rijden voordat we de overstap maken.

Echter konden ze me al over 2/3 weken leveren dit i.v.m. precies de confrontatie die net van de boot afkwam :)
Ik heb nog geen exacte datum, heb een privilege awd met trekhaak besteld, mijn eigen auto ingeruild via inruilpartner van Zeekr. Rij nu nog een Ford Kuga uit 2020 maar ook die heeft af en toe een ochtendhumeur en ziet ie soms de strepen niet op de weg 😂, de lane assist werkt bij de Ford verder prima zolang er maar geen onderbrekingen zijn en het automatisch inparkeren werkt ook goed en dat met 2 camera’s. Ook ford update regelmatig zijn software. En je hebt gelijk, niet teveel teruglezen en kans is groot dat de software update er al is voor de auto geleverd word.

[ Voor 8% gewijzigd door Stinx op 13-04-2024 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Op de onderstaande video gaan de deuren automatisch open, weet iemand of dit ook mogelijk is na de update ?

YouTube: Zeekr 001 | POV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:48
Nee, da’s China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Jammer, vond het wel een leuke toevoeging 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Stinx schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 06:30:
[...]

Ik heb nog geen exacte datum, heb een privilege awd met trekhaak besteld, mijn eigen auto ingeruild via inruilpartner van Zeekr. Rij nu nog een Ford Kuga uit 2020 maar ook die heeft af en toe een ochtendhumeur en ziet ie soms de strepen niet op de weg 😂, de lane assist werkt bij de Ford verder prima zolang er maar geen onderbrekingen zijn en het automatisch inparkeren werkt ook goed en dat met 2 camera’s. Ook ford update regelmatig zijn software. En je hebt gelijk, niet teveel teruglezen en kans is groot dat de software update er al is voor de auto geleverd word.
Ik heb de laatste 12 jaar automatisch parkeren in mijn auto’s gehad. ‘Altijd handig’ dacht ik steeds, maar ik heb het in totaal 2 keer gebruikt (hoeveel het wel goed werkte). Zelf doen gaat sneller, en met de ‘eagleview’ en zichbare afstandsinfo is het nog makkelijker. Ondanks de grootte van de auto.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
Stinx schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:05:
Op de onderstaande video gaan de deuren automatisch open, weet iemand of dit ook mogelijk is na de update ?

YouTube: Zeekr 001 | POV
Dat zou een doodzonde zijn in NL, zo stoppen op de snelweg/vluchtstrook.

Zeker wel vette feature for sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Daveypayvey schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:40:
[...]

Ik heb de laatste 12 jaar automatisch parkeren in mijn auto’s gehad. ‘Altijd handig’ dacht ik steeds, maar ik heb het in totaal 2 keer gebruikt (hoeveel het wel goed werkte). Zelf doen gaat sneller, en met de ‘eagleview’ en zichbare afstandsinfo is het nog makkelijker. Ondanks de grootte van de auto.
Ik gebruik het af en toe, moet zeggen dat de Ford dit ook best goed doet. Maar kan er zeekr mee leven als dit niet meer gefixt word. Maar een niet goed werkende lane assist of semi self driving is natuurlijk niet acceptabel dat doet mijn Kuga zelfs met 2 camera’s
Pagina: 1 ... 16 ... 43 Laatste