Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Nee helaas, heb ik destijds gelijk gevraagd, want ik had dat ook in de Tesla model X. En het klinkt 'overbodig' maar je wil niet weten hoe snel dat went!Stinx schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:05:
Op de onderstaande video gaan de deuren automatisch open, weet iemand of dit ook mogelijk is na de update ?
YouTube: Zeekr 001 | POV
Ik ga nu nog steeds vaak zitten en druk op de rem, om er achter te komen dat er niets gebeurt (tenzij ik dat manueel doe).
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
ik kan dat eagle view confirmen dat het veel makkelijker is om te parkeren (je ziet echt letterlijk de stoep randen) dus je weet ongeveer wel hoe je moet draaien...en anders even je tijd nemen om goed in het vak te komen...zonder dat eagle view zou het best lastig zijn met parkeren (met alleen normale achteruit en zij camera's)Daveypayvey schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:40:
[...]
Ik heb de laatste 12 jaar automatisch parkeren in mijn auto’s gehad. ‘Altijd handig’ dacht ik steeds, maar ik heb het in totaal 2 keer gebruikt (hoeveel het wel goed werkte). Zelf doen gaat sneller, en met de ‘eagleview’ en zichbare afstandsinfo is het nog makkelijker. Ondanks de grootte van de auto.
ik ben zelf ook wel fan van Tech, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat we Manual deur hendels hebben en geen gedoe met deuren die automatisch open gaan.Stinx schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:05:
Op de onderstaande video gaan de deuren automatisch open, weet iemand of dit ook mogelijk is na de update ?
YouTube: Zeekr 001 | POV
wellicht kan daar ook wel issues mee zijn later (geen idee)
Je hebt automatisch in- en uitklappende handgrepen. Niet echt manual.Lostson schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:47:
[...]
ik ben zelf ook wel fan van Tech, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat we Manual deur hendels hebben en geen gedoe met deuren die automatisch open gaan.
wellicht kan daar ook wel issues mee zijn later (geen idee)
Daar kan vast ook wel iets mee zijn, zoals bij de klepjes van de deurgrepen bij de X. Al meerdere gevallen, maar ook snel opgelost
Ik had nu gisteren voor de 2e of 3e keer dat de auto de hendels weer intrekt terwijl ik naast de auto stond. En het lijkt erop dat deze niet inhoudt als er iets tussen komt. Mijn jongste dochter had haar vinger ertussen en leek echt klem te zitten toen ze haar hand terugtrok.
Heeft iemand anders dit ook al gehad en waarom doet de auto dit? Kan nog geen instelling hiervan vinden.
Lijkt me anders wel een safety issue
heb ik ook al eens gehad ja, dat is best wel tricky inderdaad. Het enige wat je kan doen is het automatisch ver-/ontgrendelen uitschakelen. Verder zijn daar geen instellingen voor.Marshall schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:31:
Over die deurhendels heb ik wel een vraag/issue:
Ik had nu gisteren voor de 2e of 3e keer dat de auto de hendels weer intrekt terwijl ik naast de auto stond. En het lijkt erop dat deze niet inhoudt als er iets tussen komt. Mijn jongste dochter had haar vinger ertussen en leek echt klem te zitten toen ze haar hand terugtrok.
Heeft iemand anders dit ook al gehad en waarom doet de auto dit? Kan nog geen instelling hiervan vinden.
Dit is wat ik had geschreven (Engels)
- Sometimes when I stand next to the car the car unlocks. but when I move around alot with the key in my pocket and I try to open the door handle it pops back in...I've had this issue 3-4 times already and I'm not sure why this happens...I think it has to do with the proximity of the key-fob
Reactie van zeekr:
We will report this issue to the appropriate department for further investigation and for a resolution
Nee, dat is Rusland.Alex_N schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 10:05:
Nee, da’s China
Hij zit dan gelukkig alleen op een veer. Hier met kids die ook graag zelf de deur open doen (3, 7 en 9) als een van de eerste dingen getest. En hoewel het vast zeer doet, en vooral schrikken is, zit er niet genoeg kracht achter iets af te snijdenMarshall schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:31:
Over die deurhendels heb ik wel een vraag/issue:
Je kan het testen door een handvat vast te houden (vingers mogen aan de buitenkant als je het niet vertrouwd
Haha. Heb het ook gedaan. Test dat soort dingen inderdaad ook graag zelf uit voor ik anderen hier aan bloot stel maar desondanks zou het niet moeten kunnen.RuudBurger schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:42:
[...]
Hij zit dan gelukkig alleen op een veer. Hier met kids die ook graag zelf de deur open doen (3, 7 en 9) als een van de eerste dingen getest. En hoewel het vast zeer doet, en vooral schrikken is, zit er niet genoeg kracht achter iets af te snijden![]()
Je kan het testen door een handvat vast te houden (vingers mogen aan de buitenkant als je het niet vertrouwd) en de auto op slot doen via de andere deur of sleutel.
Maar goed, ik ken ook het verhaal nog van de collega die als test bij de toen net nieuwe model X een doosje onder de vleugeldeuren had gedaan. Drukte Tesla toch mooi plat...

Ik kom deze tegen: LINKWindom Earle schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:26:
Met het oog op de vakantieperiode: heeft iemand een mooi oplossing gevonden voor het bevestigen van tablets aan de sportstoelen voor achterin? Ik zie diverse tablet houders met zo'n soort klittenband die om je hoofdsteun heen kunnen, maar dat is niet direct de meest nette oplossing wat mij betreft. Ik was wat teleurgesteld dat Ali daar ook geen mooiere oplossing voor lijkt te hebben.
Ja, die had ik ook gezien inderdaad. De prijs stond me wat tegen voor wat je krijgt. Wat me ook opviel is dat je die ook wel kan vinden met linkjes naar Ali, maar dat hij verder eigenlijk overal de status 'niet meer leverbaar' heeft, behalve bij Joom dus. Doet me vermoeden dat het geen geweldig product is eigenlijk. Mocht iemand wel ervaring hebben met dat model dan ben ik erg benieuwd in ieder geval!
Enne, je display voor je neus kun je niks in aanpassen toch?
Met het knopje op je richtingaanwijzer.Marshall schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:04:
Weet iemand hoe je de totaal gereden kilometers tevoorschijn tovert? Ik heb Rit1 per ongeluk gereset.
Enne, je display voor je neus kun je niks in aanpassen toch?
[ Voor 6% gewijzigd door Stinx op 16-04-2024 18:15 ]
Zeekr 001 Privilege
Dan ga je voor de BMW I4 M50? Als je die aankleedt als de 001 Privilege, dan ben je heel wat meer kwijt…Stinx schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:12:
Vandaag maar eens gebeld wanneer ze de auto leveren, nu gaat het nog weken duren 😏 Weer van het kastje naar de muur gestuurd. Bereikbaarheid Zeekr is echt knudde en denk eraan helaas aan om te gaan annuleren en voor een BMW te gaan. Iets meer vertrouwen in de software en aftersales
Zeekr 001 Privilege 2024
Een keer gehad dat de tijd naar 0 terugsloeg, was vlak daarna alweer terug.TonV schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:24:
Vandaag al voor de 3e keer in 2 dagen tijd dat hij denkt dat het 1-1-2000 om 0:30 is als ik instap… volgens bestond Zeekr toen nog niet…iemand een idee hoe ik dat goed krijg? Of moet zo iets basics als de datum en tijd ook nog worden verholpen in de update??
Wellicht even resetten?
Ik heb direct app contact met Zeekr, en moet zeggen dat ik zeker dit gevoel niet heb...Stinx schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:12:
Vandaag maar eens gebeld wanneer ze de auto leveren, nu gaat het nog weken duren 😏 Weer van het kastje naar de muur gestuurd. Bereikbaarheid Zeekr is echt knudde en denk eraan helaas aan om te gaan annuleren en voor een BMW te gaan. Iets meer vertrouwen in de software en aftersales
Daarnaast heb ik een levering al staan naar 2 dagen bestelling... (enige wat lang duurt is de lease, maar zeekr is er meerdere keren achteraan geweest en loopt nu als een zonnetje) is ook een afdeling buiten zeekr.
Ik wil je best 't 06 nummer geven waarmee ik app contact heb? ben je misschien wat sneller aan de beurt!
Ze gaan mij morgen bellen vanuit de afdeling delivery, maar gaat bij mij ook mis met de lease. Dit heb ik via mijn eigen bank gedaan en blijkbaar is dit lastig voor ze, heb dit ook niet eerder meegemaakt. Maar ik wacht het af, ik heb nog de BMW i4 en de VW ID7 als alternatief waarvan de laatste beter getest is dan de Zeekr maar minder mooi.Rokz schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:13:
[...]
Ik heb direct app contact met Zeekr, en moet zeggen dat ik zeker dit gevoel niet heb...
Daarnaast heb ik een levering al staan naar 2 dagen bestelling... (enige wat lang duurt is de lease, maar zeekr is er meerdere keren achteraan geweest en loopt nu als een zonnetje) is ook een afdeling buiten zeekr.
Ik wil je best 't 06 nummer geven waarmee ik app contact heb? ben je misschien wat sneller aan de beurt!
Hoe bedoel je beter getest? Op wat? De Zeekr zit in een veel hoger segment dan de ID7.Stinx schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:08:
[...]
Ze gaan mij morgen bellen vanuit de afdeling delivery, maar gaat bij mij ook mis met de lease. Dit heb ik via mijn eigen bank gedaan en blijkbaar is dit lastig voor ze, heb dit ook niet eerder meegemaakt. Maar ik wacht het af, ik heb nog de BMW i4 en de VW ID7 als alternatief waarvan de laatste beter getest is dan de Zeekr maar minder mooi.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Met name de ID7 komt verder in range en word vaak naast de 001 gezet als vergelijk. Maar vind het design van VW saai, zit nu ook te neigen naar de Hyundai 5NEcological schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:22:
[...]
Hoe bedoel je beter getest? Op wat? De Zeekr zit in een veel hoger segment dan de ID7.
https://www.hyundai.com/n...AEgImcfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Helaas.. dat werkt nietMarshall schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:02:
[...]
Een keer gehad dat de tijd naar 0 terugsloeg, was vlak daarna alweer terug.
Wellicht even resetten?
Zeekr 001 Privilege
Je bedoelt niet die 'test' laatst in Autowereld of Review of wat was het? Daar werd hier al direct schaterlachend op gereageerd dat die uitkomst blijkbaar vooraf al bekend was. Dat artikel sloeg echt helemaal nergens op en was zo bevooroordeeld.Stinx schreef op woensdag 17 april 2024 @ 00:25:
[...]
Met name de ID7 komt verder in range en word vaak naast de 001 gezet als vergelijk. Maar vind het design van VW saai, zit nu ook te neigen naar de Hyundai 5N
https://www.hyundai.com/n...AEgImcfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Ik heb, omdat we als bedrijf naar full ev overgaan, Inmiddels twee collegae voor een zakelijke rit in mijn auto gehad (beide keren een ruime rit van heen en weer dik een uur) en beide gaven aan na deze rit spijt te hebben van hun bestelling. Eentje een ID7 (die trok echt zijn haren bijna uit zijn hoofd) en een de i4. Die laatste praatte het voor zichzelf nog goed met sportief rijgedrag etc maar erkende zelf al dat dat eigenlijk onzin is want zijn eerdere BMW heeft hij in 5 jaar tijd welgeteld 2x echt kunnen 'uitdagen'. De rest van de tijd heb je verkeer, Nederlandse wegen, dagelijkse ritjes en kinderen in de auto. Dus dat uitdagen zat meer tussen zijn oren zei hij zelf al. Letterlijk: "als ik dit had geweten had ik denk ik geen BMW besteld..."
ik heb collega's die hetzelfde vinden. Ieder maakt zijn eigen keuze, maar als straks de software issues van de baan zijn (en daar valt nu echt al erg goed omheen te werken als je wat AD zaken uitzet) dan heb je een geweldige (onderscheidende) auto voor een erg goed prijs.Marshall schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:26:
[...]
Je bedoelt niet die 'test' laatst in Autowereld of Review of wat was het? Daar werd hier al direct schaterlachend op gereageerd dat die uitkomst blijkbaar vooraf al bekend was. Dat artikel sloeg echt helemaal nergens op en was zo bevooroordeeld.
Ik heb, omdat we als bedrijf naar full ev overgaan, Inmiddels twee collegae voor een zakelijke rit in mijn auto gehad (beide keren een ruime rit van heen en weer dik een uur) en beide gaven aan na deze rit spijt te hebben van hun bestelling. Eentje een ID7 (die trok echt zijn haren bijna uit zijn hoofd) en een de i4. Die laatste praatte het voor zichzelf nog goed met sportief rijgedrag etc maar erkende zelf al dat dat eigenlijk onzin is want zijn eerdere BMW heeft hij in 5 jaar tijd welgeteld 2x echt kunnen 'uitdagen'. De rest van de tijd heb je verkeer, Nederlandse wegen, dagelijkse ritjes en kinderen in de auto. Dus dat uitdagen zat meer tussen zijn oren zei hij zelf al. Letterlijk: "als ik dit had geweten had ik denk ik geen BMW besteld..."
Straks komt de Polestar 4 uit. Die is ongeveer hetzelfde, met dezelfde specs als de 001. Maar ook die is fors duurder en - in mijn ogen - net zo saai als deID7.
Zeekr 001 Privilege 2024
dit is wel leuk om te lezen!Marshall schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:26:
[...]
Je bedoelt niet die 'test' laatst in Autowereld of Review of wat was het? Daar werd hier al direct schaterlachend op gereageerd dat die uitkomst blijkbaar vooraf al bekend was. Dat artikel sloeg echt helemaal nergens op en was zo bevooroordeeld.
ik heb 1x een vriend gehad die niet begreep waarom ik van de keuze Xpeng G9 naar de Zeekr 001 was gegaan (ik wilde eerst de G9 kopen, maar uiteindelijk voor de zeekr 001 gegaan)
ik zei toen van ga zelf maar even rijden...en na de proefrit was die helemaal in shock...de build quality, soeplesse van rijden, luchtvering, interieur afwerking...nu begrijp ik jou zei die...
Wat een wagen was zijn reactie!! als ik het geld had dan zou ik het direct kopen...hij was er erg enthousiast over...hoe langer je er naar kijkt hoe mooier die werdt.
VW ID7 en BMW i4 zijn natuurlijk ook hele mooie auto's dat moeten we niet vergeten...maar goed ieder zijn keuze (er is geen fout/goed situatie) een auto kopen is puur persoonlijke smaak.
over dat uitdagen ken ik wel...met de EV's van tegenwoordig heeft elke auto wel wat pit of een sport modus...en de sport modus van Zeekr 001 is echt ZIEK goed...
maar goed eenmaal een zakelijke lease besteld kun je niet meer annuleren toch?
ik denk dat je voor jezelf even een keuze moet maken ipv constant naar andere merken te kijken (ook niet goed voor je bloeddruk) ik zie je hoppen van VW ID7, Hyundai Ioniq 5, BMW i4 allemaal prima auto's natuurlijk, maar de issues die jij opnoemt over vastlopende software ervaar ik zelf niet op Zeekr 1.0.2d versie (dat is de software versie die ik op mijn zeekr 001 heb). wellicht alle merken toch ff de laatste proefrit maken en dan een klap op geven? ik neem van aan dat je nog niet besteld hebt?Stinx schreef op woensdag 17 april 2024 @ 07:37:
De ID7 staat ook onderop de lijst, de BMW I4 heb ik als leenauto meegehad en die reed perfect. Voor een gezin idd de Zeekr veel ruimer, wij hebben geen kinderen op de honden na dan 😬. Maar geef Zeekr vandaag de kans om het op te lossen anders toch de keus op een andere auto, had nog een leuk voorstel op de Ioniq 5 N gekregen en wil daar eerst een proefrit in maken. Ontzettende leuke uitvoering en weer eens wat anders. Op het zeekr forum facebook word geklaagd over uitvallende kachel en vastlopende software?
Zoals door eerdere mensen al gezegd is het voor de ene rijder 2 vinkjes uit te zetten geen issue...terwijl de andere dat stik irritant vind (iedereen heeft weer een andere mening weer)...
ik rij nu al bijna een maand lang met de zeekr 001 en alle kleine dingetjes kun je beetje om heen werken (heb zelf ook contact met zeekr support omtrent de software issues en ze zitten er bovenop) dus ik heb zeker vertrouwen dat ze het gaan oplossen.
Ik heb een financieel lease via mijn bank, die heeft een factuur nodig en dat is nou net het probleem. De ene keer krijg je een mail in het Engels retour, dan weer een Nederlands sprekende aan de telefoon die van alles beloofd en een week later alles weer is vergeten. Met alle respect is het geen pakje boter wat je koopt, ik ben dit niet gewend bij andere garages. Maar ik zou vandaag gebeld worden door Zeekr.Lostson schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:54:
[...]
ik denk dat je voor jezelf even een keuze moet maken ipv constant naar andere merken te kijken (ook niet goed voor je bloeddruk) ik zie je hoppen van VW ID7, Hyundai Ioniq 5, BMW i4 allemaal prima auto's natuurlijk, maar de issues die jij opnoemt over vastlopende software ervaar ik zelf niet op Zeekr 1.0.2d versie (dat is de software versie die ik op mijn zeekr 001 heb). wellicht alle merken toch ff de laatste proefrit maken en dan een klap op geven? ik neem van aan dat je nog niet besteld hebt?
Zoals door eerdere mensen al gezegd is het voor de ene rijder 2 vinkjes uit te zetten geen issue...terwijl de andere dat stik irritant vind (iedereen heeft weer een andere mening weer)...
ik rij nu al bijna een maand lang met de zeekr 001 en alle kleine dingetjes kun je beetje om heen werken (heb zelf ook contact met zeekr support omtrent de software issues en ze zitten er bovenop) dus ik heb zeker vertrouwen dat ze het gaan oplossen.
De VW is al afgeschreven, de BMW had ik al een keer als leenauto meegehad en heb eerder een BMW5 uit 2017 gehad met luchtvering . Ik zocht een sportieve auto met een mooi design vandaar de Zeekr, de VW is daarom ook zeekr geen optie meer. Mijn vaste dealer attendeerde mij gister op de Ioniq 5N, iets duurder dan de Zeekr maar ook zeer compleet en leuke instelmogelijkheden.Lostson schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:54:
[...]
ik denk dat je voor jezelf even een keuze moet maken ipv constant naar andere merken te kijken (ook niet goed voor je bloeddruk) ik zie je hoppen van VW ID7, Hyundai Ioniq 5, BMW i4 allemaal prima auto's natuurlijk, maar de issues die jij opnoemt over vastlopende software ervaar ik zelf niet op Zeekr 1.0.2d versie (dat is de software versie die ik op mijn zeekr 001 heb). wellicht alle merken toch ff de laatste proefrit maken en dan een klap op geven? ik neem van aan dat je nog niet besteld hebt?
Vraag me af of hier trouwens mensen altijd in Sport rijden? Ik rij mezelf bijna misselijk, haha. Zelf altijd in Comfort of Eco. Na 1000km zit ik op 18,9kwh/100km gemiddeld.
Heb het dak en de achterruit met Turtle Wax behandeld en dat maakt het zicht van de achteruit bij regen en langzamer rijden ook wat aangenamer. Dan blijft het water er niet zo op liggen. Dat viel me ook op bij de leenauto.
Heb zelf een tijdje met de Hyundai Ioniq 5 gereden als testrijder voor Hyundai NL (Niet de N). Prima auto, maar wat mij tegenviel is ten eerste de beperkte kofferruimte en ten tweede de software. Dit is echt 20 jaar terug in de tijd qua snelheid en graphics. Omslachtige, trage bediening. Ook de laadsnelheid viel mij, ondanks de 800 V. architectuur tegen. Nooit boven de 120 kW kunnen laden.Stinx schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:04:
[...]
De VW is al afgeschreven, de BMW had ik al een keer als leenauto meegehad en heb eerder een BMW5 uit 2017 gehad met luchtvering . Ik zocht een sportieve auto met een mooi design vandaar de Zeekr, de VW is daarom ook zeekr geen optie meer. Mijn vaste dealer attendeerde mij gister op de Ioniq 5N, iets duurder dan de Zeekr maar ook zeer compleet en leuke instelmogelijkheden.
Succes met de keuze!
Ik ook rij ook in de comfort stand, of in de eco. Heb one pedal ook op krachtig staan. Rijdt heerlijk zo!RuudBurger schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:50:
Ik had onze 001 eergisteren even voor wat puntjes naar Zeist en kreeg een performance mee terug. Die had dezelfde software maar veel meer kuren. Dus ik snap wel waarom de meningen hier zo verschillen, was gewoon totaal andere rij ervaring.
Vraag me af of hier trouwens mensen altijd in Sport rijden? Ik rij mezelf bijna misselijk, haha. Zelf altijd in Comfort of Eco. Na 1000km zit ik op 18,9kwh/100km gemiddeld.
Heb het dak en de achterruit met Turtle Wax behandeld en dat maakt het zicht van de achteruit bij regen en langzamer rijden ook wat aangenamer. Dan blijft het water er niet zo op liggen. Dat viel me ook op bij de leenauto.
Zeekr 001 Privilege 2024
als ik in sport mode rij en echt stop licht sprintjes doe dan heb je echt dat Lightning speed gevoelDaveypayvey schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:06:
[...]
Ik ook rij ook in de comfort stand, of in de eco. Heb one pedal ook op krachtig staan. Rijdt heerlijk zo!

ik zou idd wel misselijk worden als ik constant zo optrek...dus voor mij ook comfort of eco mode
Wat ik begreep zit er een nieuwe chip in die een stuk sneller werkt en is het laden ook verbeterd ten opzichte van de standaard Ioniq5. Het is een optie en wel een mooie uitvoering en goede spec als het om sportief rijden gaat.JoostvdB1974 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:01:
[...]
Heb zelf een tijdje met de Hyundai Ioniq 5 gereden als testrijder voor Hyundai NL (Niet de N). Prima auto, maar wat mij tegenviel is ten eerste de beperkte kofferruimte en ten tweede de software. Dit is echt 20 jaar terug in de tijd qua snelheid en graphics. Omslachtige, trage bediening. Ook de laadsnelheid viel mij, ondanks de 800 V. architectuur tegen. Nooit boven de 120 kW kunnen laden.
Succes met de keuze!
Ik zit na de eerste 1000 km op 21,4 kWh/100 km. Met eigenlijk constant in eco of comfort modus en gewoon "normaal" rijden. Ik vind het wel aan de stevige kant!RuudBurger schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:50:
Zeekr 001 Privilege
Ik ging in de Zeekr app naar "Klimaat" en daar geprobeerd met de knop "Aan / uit" dit te activeren.
Maar dit lukt niet.
Heeft iemand dit weleens werkend gekregen en mis ik soms iets waardoor ik het niet voor elkaar krijg?
Het lijkt wel of de app niet communiceert met de auto want uitzetten van "Bescherming tegen oververhitting" gaat ook niet.
Dat werkt hier altijd prima, al heb ik het zeker een maand niet gebruikt geloof ik. Gewoon aan zetten of temperatuur instellen is voldoende.S60 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:36:
Vanmorgen was het rond de 6 graden en ik dacht, mooie gelegenheid de pre-condtioning eens uit te proberen. Dus de auto te laten voorverwarmen.
Ik ging in de Zeekr app naar "Klimaat" en daar geprobeerd met de knop "Aan / uit" dit te activeren.
Maar dit lukt niet.
Heeft iemand dit weleens werkend gekregen en mis ik soms iets waardoor ik het niet voor elkaar krijg?
Het lijkt wel of de app niet communiceert met de auto want uitzetten van "Bescherming tegen oververhitting" gaat ook niet.
Heb wel het idee dat de verbinding met de auto vandaag niet helemaal goed gaat. Ik krijg steeds de melding "Kan voertuigstatus niet ophalen".
AcrobaticZebra schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:04:
[...]
Dat werkt hier altijd prima, al heb ik het zeker een maand niet gebruikt geloof ik. Gewoon aan zetten of temperatuur instellen is voldoende.
Heb wel het idee dat de verbinding met de auto vandaag niet helemaal goed gaat. Ik krijg steeds de melding "Kan voertuigstatus niet ophalen".
:strip_exif()/f/image/y3LTWOiZX5zMHaWiHxGAyhr7.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mij blijft de "Aan / uit" hangen. Kun je in de app ook zien of pre-conditioning geactiveerd is?
Je ziet dan de luchtstromen door de auto gaan of de strepen op de stoelen krijgen een kleur alsS60 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:41:
[...]
[Afbeelding]
Bij mij blijft de "Aan / uit" hangen. Kun je in de app ook zien of pre-conditioning geactiveerd is?
je de stoelverwarming gebruikt. Je ziet ook op het startscherm de ventilator een kleur krijgen.
Maar ik test het net bij mezelf en hij blijft ook hangen. Ik denk dat ze een issue op de server hebben of die weer eens het updaten zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door AcrobaticZebra op 17-04-2024 13:45 ]
de tweede keer lukt het dan weer wel...
ik heb overigens password loos inloggen op mijn auto maar aangezet...anders moet je constant inloggen met een QR code. Zeekr support gaf aan dat ze er aan werken...hopelijk gaat dat met de volgende update gefixed worden.
Specs
Bedankt voor je reactie! Wordt nu toch warmer (alhoewel...) en dan hoop ik dat voor de volgende winter dit gefixt is. Komende van een Volvo met standkachel is dit toch een optie die ik graag werkend zou hebben.AcrobaticZebra schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:44:
[...]
Je ziet dan de luchtstromen door de auto gaan of de strepen op de stoelen krijgen een kleur als
je de stoelverwarming gebruikt. Je ziet ook op het startscherm de ventilator een kleur krijgen.
Maar ik test het net bij mezelf en hij blijft ook hangen. Ik denk dat ze een issue op de server hebben of die weer eens het updaten zijn.
Geen probleem. Ik stapte net in de auto en toen was hij ook de tijd en datum weer kwijt, dus ik denk dat de communicatie met de server niet werkt. Dat was althans de lezing destijds van support.S60 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:07:
[...]
Bedankt voor je reactie! Wordt nu toch warmer (alhoewel...) en dan hoop ik dat voor de volgende winter dit gefixt is. Komende van een Volvo met standkachel is dit toch een optie die ik graag werkend zou hebben.
Ja, dat zou er mee te maken kunnen hebben. Mijn Zeekr was vanmorgen een tijdmachine geworden en opeens was het weer 1-1-2020. En het was 3.00u dus ik was lekker op tijd op kantoor...AcrobaticZebra schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:13:
[...]
Geen probleem. Ik stapte net in de auto en toen was hij ook de tijd en datum weer kwijt, dus ik denk dat de communicatie met de server niet werkt. Dat was althans de lezing destijds van support.
Iemand nog een idee over de datum van de update?[b]Lostson in "Het grote Geely Zeekr 001 topic" Zeekr support gaf aan dat ze er aan werken...hopelijk gaat dat met de volgende update gefixed worden.
De avatar is een echte foto..
Eerlijk is eerlijk vandaag terug gebeld door Zeekr en ze gaan het oplossen. Eerste keus is meestal de beste keus zeggen ze 😅 Laadsnelheid zal ook wel beter worden bij de update.JoostvdB1974 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:01:
[...]
Heb zelf een tijdje met de Hyundai Ioniq 5 gereden als testrijder voor Hyundai NL (Niet de N). Prima auto, maar wat mij tegenviel is ten eerste de beperkte kofferruimte en ten tweede de software. Dit is echt 20 jaar terug in de tijd qua snelheid en graphics. Omslachtige, trage bediening. Ook de laadsnelheid viel mij, ondanks de 800 V. architectuur tegen. Nooit boven de 120 kW kunnen laden.
Succes met de keuze!
Hahaha dat had ik al toen ik in mijn oriëntatie op elektrisch rijden in de Tesla Y was gestapt. Voelde mijn maag in mijn keel. Toen mijn overbuurman die Tesla rijdt bevestigde dat hij dat ook echt nooit gebruikte vanwege diezelfde reden en dus altijd in chill modus rijdt (of hoe heet dat bij Tesla) wist ik al genoeg dat range belangrijker was dan die snelheidLostson schreef op woensdag 17 april 2024 @ 10:29:
[...]
als ik in sport mode rij en echt stop licht sprintjes doe dan heb je echt dat Lightning speed gevoel![]()
ik zou idd wel misselijk worden als ik constant zo optrek...dus voor mij ook comfort of eco mode

Vandaar lekker de RWD..
Meestal rond de 19,8 kwh maar ik rijd dan ook 70-80% snelweg.RuudBurger schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:50:
Ik had onze 001 eergisteren even voor wat puntjes naar Zeist en kreeg een performance mee terug. Die had dezelfde software maar veel meer kuren. Dus ik snap wel waarom de meningen hier zo verschillen, was gewoon totaal andere rij ervaring.
Ook in comfort en dus RWD
Goeie tip van die turtle wax.
Alhoewel ik het met een grote hond en twee kids lastig vind om vast te houden aan de ambitie om de auto netjes te houden haha
[ Voor 8% gewijzigd door Marshall op 17-04-2024 18:15 ]
Vergeet vooral niet dat de computer in de auto ook gewoon in slaap valt na verloop van tijd.ronaldvs schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:55:
Iedere actie in de app duurt bij mij even (soms wel 1 min) voordat deze wordt geaccepteerd. Zoals Lostson zegt moet je het soms 2x proberen. Als de auto aan het laden is lijkt de actie sneller geaccepteerd te worden.
Dan wordt er wel een signaal gestuurd om hem wakker te maken en duurt het gewoon even voordat de berichtgeving op en neer is.
Vanuit een ux perspectief op een mobiele app voelt dat aan als eeuwig.
De Ford app is niet anders, je kan soms een bakje koffie zetten voor hij het commando doorstuurt 😂bigkevx2 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 19:06:
[...]
Vergeet vooral niet dat de computer in de auto ook gewoon in slaap valt na verloop van tijd.
Dan wordt er wel een signaal gestuurd om hem wakker te maken en duurt het gewoon even voordat de berichtgeving op en neer is.
Vanuit een ux perspectief op een mobiele app voelt dat aan als eeuwig.
En ja hoor dit kon! 6 mei kan ik m al ophalen 💪
Zin in!
Daarbij heeft iemand een paar mooie detail foto’s van binnenkant met zwart interieur?
Wil daar nog even wat mooie shots van zien haha
Gewoon omdat het mooi is:)
Held dat je bent!!!Lostson schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:53:
U vraagt wij draaien
Veel plezier ermee (misschien beetje overkill aan foto's maar ja...beter teveel dan te weinig foto's toch?)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat een pracht ding hè, can’t wait.
Doordat ik hele dagen naar foto’s van de buitenkant zit te kijken vind ik m al bijna er normaal uitzien. Moet ik maar mee ophouden 😂 moet nog een beetje verrast worden hè 😜
Kom van een Volvo v90 uit 2018.
Hoop toch zeker t zelfde rij ervaring wel niet beter. Kwa wegligging etc.
Hoop wel 500 euro aan benzine te besparen per maand
30000 op jaarbasis en 1 op 10 rijden was toch niet heel aantrekkelijk 😜
En die reed ik privé.
Nu gaan we geheel zakelijk omdat ja er nu ik zelf een goedlopend bedrijf heb binnen een klein jaartje
Leuk cadotje zo!
En nee ik doe geen dropshipping of cursussen verkopen 😜
maar gefeliciteerd in ieder geval! je gaat zeker genieten en veel nekkendraaiers krijgen hahaha...ik had al zoveel duimpjes omhoog gehad op de snelweg...je voelt alsof je je eerste auto hebt gekocht (Special)
Nice! Nu zie ik eigenlijk pas hoe groot ie is! Verhoudingen zijn best normaal dus het viel mij niet op, totdat je er een normale auto naast zet haha.Lostson schreef op donderdag 18 april 2024 @ 21:09:
ik heb denk ik nog wel meer foto's dus als je nog meer wilt...just ask :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmorgen: ingestapt, hoefde niet meer in te loggen, mijn Zeekr AD systemen die ik altijd uitzet stonden al uit (!!), en mijn carplay werkte meteen zonder dat ik iets hoefde te doen... Het kan dus wel!
(in tegenstelling tot gisteren trouwens toen ik in een rit van 55 km in totaal 15 keer een complete chaos van meldingen heb gekregen over allerlei systemen die niet meer werkten)
Laten we zeggen dat de ervaringen nogal wisselen met de dag dus. Maar het is en blijft wel echt een dikke bak die heerlijk rijdt!
(volgens de servicedesk komt de update trouwens "very soon"
[ Voor 4% gewijzigd door TonV op 19-04-2024 08:02 ]
Zeekr 001 Privilege
Ik moet nog een weekje wachten, hoop dat de update er dan is 😀 Moet eerlijk zeggen dat na een moeizame start met bestellen Zeekr het goed heeft opgepakt. Daarnaast begreep ik dat de early adapters hun bevindingen kunnen delen met de software development om de software te verbeteren.TonV schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:59:
Het moet niet gekker worden!! Normale routine als ik instap is eerst inloggen, dan naar Zeekr AD en daar wat systemen uitzetten die te gretig zijn, dan zorgen dat ik mijn carplay aan het werk krijg.
Vanmorgen: ingestapt, hoefde niet meer in te loggen, mijn Zeekr AD systemen die ik altijd uitzet stonden al uit (!!), en mijn carplay werkte meteen zonder dat ik iets hoefde te doen... Het kan dus wel!
(in tegenstelling tot gisteren trouwens toen ik in een rit van 55 km in totaal 15 keer een complete chaos van meldingen heb gekregen over allerlei systemen die niet meer werkten)
Laten we zeggen dat de ervaringen nogal wisselen met de dag dus. Maar het is en blijft wel echt een dikke bak die heerlijk rijdt!
(volgens de servicedesk komt de update trouwens "very soon")
Weet je toevallig ook waar je dat dan ergens kan delen?Stinx schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:11:
[...]
Daarnaast begreep ik dat de early adapters hun bevindingen kunnen delen met de software development om de software te verbeteren.
Zeekr 001 Privilege
Gewoon hard en duidelijk in de microfoon pratenTonV schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:26:
[...]
Weet je toevallig ook waar je dat dan ergens kan delen?
Daarbij dan wel de woorden Xi of Jinping vermijden anders wordt er service aan de deur uitgevoerd en niet door ZeekrRuudBurger schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:46:
[...]
Gewoon hard en duidelijk in de microfoon praten
Het is dus niet handig om je zin te beginnen met “ik zie…”, dat kan verkeerd vallen in de vertaling.
Zo! Dat is een goeie tip Marschall!Marshall schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 10:38:
[...]
Daarbij dan wel de woorden Xi of Jinping vermijden anders wordt er service aan de deur uitgevoerd en niet door Zeekr![]()
Het is dus niet handig om je zin te beginnen met “ik zie…”, dat kan verkeerd vallen in de vertaling.
Zeekr 001 Privilege 2024
ben een rolstoelgebruiker en heb nood aan elektrische zetels met geheugen.
bij het in en uitstappen moet zetel laagste stand staan en naar achter gebracht worden
wanneer ik ga rijden moet hij dus terug naar de juiste positie geschoven worden.
heb ergens gelezen dat dit mogelijk is, maar dat het stuur dan ook van plaats gaat.
dit zou niet mogen, mijn gas en rem zijn rond het stuur aangebracht, de man van de installatie hiervan zet dan ook het stuur vast en dit kan niet meer gewijzigd worden.
is er iemand die weet of bij het in en uitstappen, wel de positie van de zetel wijzigt maar het stuur hiervan kan losgekoppeld worden.
Ik heb zowat overal nagevraagd wanneer ze plannen om naar België te komen... maar nergens een geschatte/verwachtte datum/periode meegekregenHerman37 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:14:
Zeekr zou binnenkort ook in België aankomen.
Heb jij toevallig iets concreters vernomen?
Ik zou de Zeekr 001 als bedrijfswagen willen, maar moet zien of dit uitkomt met huidige leasing....
Dit kun je beter vragen aan het bedrijf dat de ombouw doet. Voor de aanpassingen zullen ze vast in het can bus systeem het een en ander moeten wijzigen. Ik verwacht dat ze helemaal niks kunnen en willen met zo'n onbekende auto en alles weten van de meest verkochte merken. Voor 1 auto alles uitvinden lijkt me onbetaalbaar.Herman37 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:14:
Zeekr zou binnenkort ook in België aankomen.
ben een rolstoelgebruiker en heb nood aan elektrische zetels met geheugen.
bij het in en uitstappen moet zetel laagste stand staan en naar achter gebracht worden
wanneer ik ga rijden moet hij dus terug naar de juiste positie geschoven worden.
heb ergens gelezen dat dit mogelijk is, maar dat het stuur dan ook van plaats gaat.
dit zou niet mogen, mijn gas en rem zijn rond het stuur aangebracht, de man van de installatie hiervan zet dan ook het stuur vast en dit kan niet meer gewijzigd worden.
is er iemand die weet of bij het in en uitstappen, wel de positie van de zetel wijzigt maar het stuur hiervan kan losgekoppeld worden.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
dit bericht gekregen via Instagram van zeekreuropeRhox1979 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:07:
[...]
Ik heb zowat overal nagevraagd wanneer ze plannen om naar België te komen... maar nergens een geschatte/verwachtte datum/periode meegekregen
Heb jij toevallig iets concreters vernomen?
Ik zou de Zeekr 001 als bedrijfswagen willen, maar moet zien of dit uitkomt met huidige leasing....
Er zal binnenkort meer informatie volgen over de introductie van Zeekr in België, maar we verwachten de eerste leveringen in Q4. Houd ook zeker onze socials in de gaten en schrijf je in voor onze nieuwsbrief op zeekr.eu zodat je altijd als eerste op de hoogte bent van alle nieuwe ontwikkelingen.
had gehoopt dat het een optie zou geweest zijn die je kon uitvinken in de wagen zelf.guido66 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 15:37:
[...]
Dit kun je beter vragen aan het bedrijf dat de ombouw doet. Voor de aanpassingen zullen ze vast in het can bus systeem het een en ander moeten wijzigen. Ik verwacht dat ze helemaal niks kunnen en willen met zo'n onbekende auto en alles weten van de meest verkochte merken. Voor 1 auto alles uitvinden lijkt me onbetaalbaar.
Ergens in het begin van deze Topic gelezen, zoek naar software. Onze fantastische overheid wil dat chinese auto’s niet meer in de buurt van overheidsgebouwen en militaire faciliteiten mag komen (ingediend als motie om te onderzoeken)RuudBurger schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 08:46:
[...]
Gewoon hard en duidelijk in de microfoon praten
[ Voor 5% gewijzigd door Stinx op 19-04-2024 17:26 ]
Koekje van eigen deeg: Tesla's mogen dat ook niet in China.Stinx schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:23:
[...]
Ergens in het begin van deze Topic gelezen, zoek naar software. Onze fantastische overheid wil dat chinese auto’s niet meer in de buurt van overheidsgebouwen en militaire faciliteiten mag komen (ingediend als motie om te onderzoeken)
Gelukkig heb ik bij die gebouwen ook helemaal niets te zoeken..
Zeekr 001 Privilege 2024
Vanmorgen had ik de radio aan toen ik gebeld werd. Normaal gesproken gaat alles op mute, en kun je de telefoon opnemen. Nu bleef het geluid van de radio aan en moest ik deze handmatig muten. Super onhandig en natuurlijk niet wat je wilt. Hebben meer mensen deze ‘bug’ ervaren of is het iets in de instellingen?
Ter info: Omdat het niet mogelijk is de telefoon via CarPlay én regulier Bluetooth te koppelen, bel ik via het CarPlay menu.
Na ruim drie weken (Marshall schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:41:
Overigens hier nu ook dr afstandsbediening leeg. Gelukkig thuis en gelukkig had ik de kaart bij de hand. Hebben jullie deze allemaal in Zeist laten vervangen?

Als je de artikelen goed leest, komt er een onderzoek wat de veiligheids-risico's zijn, er is nog geen sprake van een verbod.Stinx schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:23:
[...]
Ergens in het begin van deze Topic gelezen, zoek naar software. Onze fantastische overheid wil dat chinese auto’s niet meer in de buurt van overheidsgebouwen en militaire faciliteiten mag komen (ingediend als motie om te onderzoeken)
Tip van de smid: bij elektramat zijn ze voor een paar euro per stuk te kopen.El Fuego schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:52:
[...]
Na ruim drie weken () hier dezelfde ervaring: batterij van de afstandsbediening leeg. La Zeekr stond gelukkig op de oprit thuis, dus kon de NFC-kaart nog pakken. Geen enkele vooraankondiging dat de batterij bijna leeg is, zoals ik dat zo ongeveer in al mijn auto’s de afgelopen jaren wel heb gehad. Dag ervoor nog niets aan de hand…..Ik raad daarom iedere 001-rijder aan de kaart altijd als nood in de portemonnee bij zich te hebben. In ieder geval tot aan het moment dat ‘phone as a key’ werkt. Ben benieuwd hoe lang de nieuwe CR3032 batterij meegaat. Hoop niet weer een paar weken…..
Iets anders als je in Havelte woont 😂Daveypayvey schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:34:
[...]
Koekje van eigen deeg: Tesla's mogen dat ook niet in China.
Gelukkig heb ik bij die gebouwen ook helemaal niets te zoeken..
Daarom (motie ingediend om te onderzoeken)😉Ecological schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:50:
[...]
Tip van de smid: bij elektramat zijn ze voor een paar euro per stuk te kopen.
Dat is wel echt een goede tip. Ik heb toen echt stad en land afgelopen. Alle bouwmarkten, Marskramer Blokker Action enz. Nergens te verkrijgen. En online betaal je echt belachelijke prijzen vaak.Ecological schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 18:50:
[...]
Tip van de smid: bij elektramat zijn ze voor een paar euro per stuk te kopen.
https://www.knoopcelgigan...3UeQOBEAQYASABEgL0wvD_BwEMarshall schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:11:
[...]
Dat is wel echt een goede tip. Ik heb toen echt stad en land afgelopen. Alle bouwmarkten, Marskramer Blokker Action enz. Nergens te verkrijgen. En online betaal je echt belachelijke prijzen vaak.
Speciale Zeekr 10 pack 😬
Dat is 2032. Moet je niet 3032 hebben? Die zijn gewoon bij de Kruidvat te krijgen 2 voor 3 euro.Stinx schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:26:
[...]
https://www.knoopcelgigan...3UeQOBEAQYASABEgL0wvD_BwE
Speciale Zeekr 10 pack 😬
Nevermind.. dat zijn ook 2032s
[ Voor 3% gewijzigd door RuudBurger op 20-04-2024 09:45 ]
Ik scande eerst mijn pas en daarna zou de kabel automatisch moeten unlocken toch? Of waar is dat push knopje voor? Ik snapte er werkelijk niks van
Yes, je hebt de CR3032 nodig. B.v. diegene die hierboven zijn gelinkt. Met een update is het mogelijk om de sleutel draadloos op te laden, maar voor nu moet je hem even vervangen. Hij geeft een melding op het dashboard dat de batterij van de sleutel laag is, dus als je het gelijk doet dan is het en kleine moeite tot de update er is!Lostson schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:26:
Dus je moet 3032 batterijen hebben? Iemand al kunnen vinden welke ik precies moet kopen? Voor het geval dat die van mij er mee ophoudt…ik heb de zeekr nu een maand…als ik zo de geluiden hoor houdt de key fob het maar 2-3 maanden vol? Weet zeekr dit ook? Waarschijnlijk keiharde bug dat dit zo loopt te zuipen…
Zeekr weet er van.
Update:
Ik heb deze gevonden op 123accu deze zijn wel 3032 als het goed is https://www.123accu.nl/GP...vNk_ancr7qcRoCltsQAvD_BwE
[ Voor 70% gewijzigd door Lostson op 20-04-2024 11:11 ]
Je auto moet unlocked zijnLostson schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:43:
Ik snap 1 ding niet bij de zeekr als ik klaar ben met laden wat is nou de procedure om de auto kabel te unlocken? Ik stond echt als een gek bij de auto dit te proberen knopjes drukken etc maar lukte niet…
Ik scande eerst mijn pas en daarna zou de kabel automatisch moeten unlocken toch? Of waar is dat push knopje voor? Ik snapte er werkelijk niks van
Bij mij dus simpelweg kaart scannen, dan stopt het laden en dan kun je de stekker er gewoon uittrekken zonder moeite. Geen knopje voor nodig. Klepje sluit dan weer automatisch.
Maar heb ook wel eens staan trekken terwijl de auto op slot zit, dat werkt niet 🤣
[ Voor 21% gewijzigd door Marshall op 20-04-2024 11:38 ]
Misschien stel ik nu een enorm domme vraag maar hoe wil je een niet oplaadbare cell laden?Ecological schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:56:
[...]
Yes, je hebt de CR3032 nodig. B.v. diegene die hierboven zijn gelinkt. Met een update is het mogelijk om de sleutel draadloos op te laden, maar voor nu moet je hem even vervangen. Hij geeft een melding op het dashboard dat de batterij van de sleutel laag is, dus als je het gelijk doet dan is het en kleine moeite tot de update er is!
Zeekr weet er van.
Ik zag wel programmeerbare sleutels voor de Zeekr 001 maar twijfel of deze geschikt zijn voor de Europeese modellenStinx schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:05:
[...]
Misschien stel ik nu een enorm domme vraag maar hoe wil je een niet oplaadbare cell laden?
Hier geen enkele melding hoor. Ene dag deed de AB het nog, dag later geen leven meer in te krijgen.Ecological schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:56:
[...]
Hij geeft een melding op het dashboard dat de batterij van de sleutel laag is, dus als je het gelijk doet dan is het en kleine moeite tot de update er is!
ik heb 2 x CR3032 maar besteld voor de zekerheid (mochten ze echt leeglopen...) dan kan ik ze direct vervangen...maar idd volgens mij kun je die dingen niet draadloos opladen? dat CR3032 batterij wat erin zit is niet oplaadbaar...dus ben ik wel benieuwd wat zeekr support hiermee bedoeld?Stinx schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 12:05:
[...]
Misschien stel ik nu een enorm domme vraag maar hoe wil je een niet oplaadbare cell laden?
ik zal het volgende keer weer even testen...ik dacht dat de auto unlocked was...Marshall schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 11:26:
[...]
Je auto moet unlocked zijn
Bij mij dus simpelweg kaart scannen, dan stopt het laden en dan kun je de stekker er gewoon uittrekken zonder moeite. Geen knopje voor nodig. Klepje sluit dan weer automatisch.
Maar heb ook wel eens staan trekken terwijl de auto op slot zit, dat werkt niet 🤣
maar goed...de volgorde zal zijn auto unlocken, kaartje scannen en wachten op unlock sound van de kabel en dan eruit halen...althans dat is mijn hoop hahaha

Ja ik heb het ook gehad niet alleen was de auto unlocked, ik zat er zelfs in om een ontgrendel knopje te zoeken. Wat het volgens mij was (correct me if I'm wrong) dat de auto nog niet volledig opgeladen was (ook al stond hij bij mij op 100%) na heel wat gesjor en gevloek vond de auto dat hij echt vol was en toen ging de stekker los...Lostson schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:04:
[...]
ik zal het volgende keer weer even testen...ik dacht dat de auto unlocked was...
maar goed...de volgorde zal zijn auto unlocken, kaartje scannen en wachten op unlock sound van de kabel en dan eruit halen...althans dat is mijn hoop hahaha
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
Een paar punten:Stinx schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:23:
[...]
- Het is niet onze overheid, het is een motie ingediend door een aantal Tweede Kamerleden waar de regering nu gevolg aan moet geven
- In de motie staat dat er onderzoek gedaan moet worden naar de veiligheidsrisico's van "elektrische auto's" en niet van "Chinese elektrische auto's" link. Zo staat het wel overal in de krant maar dat is niet de vraagstelling zoals die in de motie staat (dit heet framing) - China wordt overigens in de toelichting wel aangehaald
- Wat is eigenlijk een Chinese auto? Een auto die is ontworpen in Europa op een Chinees onderstel zoals ZEEKR, Volvo en Polestar? Een auto die geheel in China is ontwikkeld zoals BYD? Een auto die in de VS is ontworpen en vaak in China is gebouwd zoals Tesla?
Wat nu als blijkt dat met name de Google Automotive veel data naar Google stuurt en daarmee niet GDPR compliant handelt? Komt er dan een gebiedsverbod voor Volvo's, Polestars, Renaults en Chevrolets?
[ Voor 6% gewijzigd door HDoc op 20-04-2024 18:12 ]
De avatar is een echte foto..
Bedankt voor je heldere uitleg HDoc 👍🏻HDoc schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 18:04:
[...]
Een paar punten:Volgens mij lopen er heel veel mensen met een Chinese telefoon rond, dáár zou je nog eerder wat van kunnen vinden. Dit lijkt meer in de lijn van het verkapte onderbuikgevoel dat de Europese automarkt verstoord zou worden. Dit terwijl de Europese automerken liever géén importrestricties zien vanwege de problemen die zij dan in China gaan krijgen met hun eigen afzetmarkt daar.
- Het is niet onze overheid, het is een motie ingediend door een aantal Tweede Kamerleden waar de regering nu gevolg aan moet geven
- In de motie staat dat er onderzoek gedaan moet worden naar de veiligheidsrisico's van "elektrische auto's" en niet van "Chinese elektrische auto's" link. Zo staat het wel overal in de krant maar dat is niet de vraagstelling zoals die in de motie staat (dit heet framing) - China wordt overigens in de toelichting wel aangehaald
- Wat is eigenlijk een Chinese auto? Een auto die is ontworpen in Europa op een Chinees onderstel zoals ZEEKR, Volvo en Polestar? Een auto die geheel in China is ontwikkeld zoals BYD? Een auto die in de VS is ontworpen en vaak in China is gebouwd zoals Tesla?
Wat nu als blijkt dat met name de Google Automotive veel data naar Google stuurt en daarmee niet GDPR compliant handelt? Komt er dan een gebiedsverbod voor Volvo's, Polestars, Renaults en Chevrolets?
Misschien zag je het knopje niet omdat hij zelf vond dat hij op 100% was. Maar je kan linksboven op het scherm drukken en dan krijg je deze pop-up.Brian12 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:27:
[...]
Ja ik heb het ook gehad niet alleen was de auto unlocked, ik zat er zelfs in om een ontgrendel knopje te zoeken. Wat het volgens mij was (correct me if I'm wrong) dat de auto nog niet volledig opgeladen was (ook al stond hij bij mij op 100%) na heel wat gesjor en gevloek vond de auto dat hij echt vol was en toen ging de stekker los...
:strip_exif()/f/image/kH9Dim7amReg8PlEMIyCR7Vy.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijf het raar vinden dat deze knop niet op het oplaadscherm staat…
Melding is er wel maar niet heel zichtbaar. Ik zag hem ook heel toevallig bij berichten staan. Toen ik hem later terug wilde zoeken was deze weg. Nog wel iets waar ze wat aan kunnen doen want dat soort meldingen is inderdaad wel handig om goed duidelijk in beeld te krijgen.El Fuego schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:25:
[...]
Hier geen enkele melding hoor. Ene dag deed de AB het nog, dag later geen leven meer in te krijgen.
Nee dat kan het niet zijn. Heb de auto wel eens aan de lader gehangen en 5’ later bedacht dat ik wat vergeten was, gaat gewoon los.Brian12 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:27:
[...]
Ja ik heb het ook gehad niet alleen was de auto unlocked, ik zat er zelfs in om een ontgrendel knopje te zoeken. Wat het volgens mij was (correct me if I'm wrong) dat de auto nog niet volledig opgeladen was (ook al stond hij bij mij op 100%) na heel wat gesjor en gevloek vond de auto dat hij echt vol was en toen ging de stekker los...
Je moet alleen gewoon eerst de laadpaal het commando geven dat ie moet stoppen met laden. Dan heel even wachten 5 tellen wachten op bevestiging daarvan en dan gaat de lader eenvoudig los (mits de auto unlocked is).