Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 18 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
RuudBurger schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:39:
[...]

Blijf het raar vinden dat deze knop niet op het oplaadscherm staat…
Wat zou daar de meerwaarde van zijn? In 99% van de tijd ben je toch buiten de auto als deze oplaadt? Dus de auto in gaan om het laden te stoppen is sowieso omslachtig. We goed om te weten dat die pop-up er is, wist ik niet. Net als de pop-up op het weer, kwam ik ook toevallig achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik checkte de ZeekrApp vanmorgenvroeg…. Gaf ie in het hoofdscherm ineens aan dat ik nog 0% prik had.
Bij het scherm ‘vermogensregeling’ rode accu, 0 %… pffff

Ik kreeg bijna een hartstilstand… heb thuis geen oplader…

#watnou? Hoe krijg ik ‘m bij de oplader? Gaat de laadklep wel open? Hoe kom ik bij mijn laadkabel als de auto niet open wil…

Ik snel douchen, hup naar de auto. De auto opende niet bij het aanraken van de hendel… niet met de telefoon….

….maar gelukkig wel met de afstandbediening.

Bleek gelukkig vals alarm!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:18
Daveypayvey schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:44:
Ik checkte de ZeekrApp vanmorgenvroeg…. Gaf ie in het hoofdscherm ineens aan dat ik nog 0% prik had.
Bij het scherm ‘vermogensregeling’ rode accu, 0 %… pffff

Ik kreeg bijna een hartstilstand… heb thuis geen oplader…

#watnou? Hoe krijg ik ‘m bij de oplader? Gaat de laadklep wel open? Hoe kom ik bij mijn laadkabel als de auto niet open wil…

Ik snel douchen, hup naar de auto. De auto opende niet bij het aanraken van de hendel… niet met de telefoon….

….maar gelukkig wel met de afstandbediening.

Bleek gelukkig vals alarm!
Wellicht kan je vragen of support jouw 12v accu kan uitlezen, dit kan natuurlijk ook een ui bug zijn, maar het kan best zijn dat de 12v accu kapot is, dit is echt de Achilles hiel van alle auto’s op dit moment, en ook waarom fabrikanten eigenlijk naar 40v toe willen.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
Bij mij vanochtend ook. Denk eerder een storing in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Ecological schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:48:
[...]

Wellicht kan je vragen of support jouw 12v accu kan uitlezen, dit kan natuurlijk ook een ui bug zijn, maar het kan best zijn dat de 12v accu kapot is, dit is echt de Achilles hiel van alle auto’s op dit moment, en ook waarom fabrikanten eigenlijk naar 40v toe willen.
wat is dit 12v accu precies? ik heb daar nog nooit van gehoord...hoe weet je van dit informatie eigenlijk?
over dat 0% op de app is een bekend issue...is gewoon een bug denk ik...hopelijk fixen ze dat (eind april komt wel snel in beeld....dus ben benieuwd of ze nou gaan releasen...)
die Release notes moeten echt komen anders weet je echt niet wat er gefixed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:27
Marshall schreef op zondag 21 april 2024 @ 09:59:
[...]

Nee dat kan het niet zijn. Heb de auto wel eens aan de lader gehangen en 5’ later bedacht dat ik wat vergeten was, gaat gewoon los.
Je moet alleen gewoon eerst de laadpaal het commando geven dat ie moet stoppen met laden. Dan heel even wachten 5 tellen wachten op bevestiging daarvan en dan gaat de lader eenvoudig los (mits de auto unlocked is).
Dat is geen normaal gedrag. Elke andere auto stopt gewoon met laden als je op de knop naast de laadpoort op de auto drukt en geeft daarna de stekker vrij. Moet je wel de auto ontgrendeld hebben, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door guido66 op 21-04-2024 11:18 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

guido66 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:17:
[...]

Dat is geen normaal gedrag. Elke andere auto stopt gewoon met laden als je op de knop naast de laadpoort op de auto drukt en geeft daarna de stekker vrij. Moet je wel de auto ontgrendeld hebben, natuurlijk.
ik kan confirmen dat die button dat niet doet (wanneer de auto aan het laden is en je drukt op dat knopje dan gebeurt er niets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Lostson schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:19:
[...]

ik kan confirmen dat die button dat niet doet (wanneer de auto aan het laden is en je drukt op dat knopje dan gebeurt er niets)
Dat is dan een bug die je moet aankaarten bij Zeekr. De type 2 poort zit alleen op de auto's voor Europa, dus het kan best zijn dat ze de software niet op orde hebben.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

Lostson schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:16:
[...]

wat is dit 12v accu precies? ik heb daar nog nooit van gehoord...hoe weet je van dit informatie eigenlijk?
over dat 0% op de app is een bekend issue...is gewoon een bug denk ik...hopelijk fixen ze dat (eind april komt wel snel in beeld....dus ben benieuwd of ze nou gaan releasen...)
die Release notes moeten echt komen anders weet je echt niet wat er gefixed is...
De accu waar alles door wordt gevoed behalve de motoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Lostson schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:19:
[...]

Dat is de toets die de klep sluit. Volgens mij doet die toets niets met het stoppen met het laden.

Dat kan wel in het scherm, en in de app (als ik het goed heb, nooit nodig gehad, de oplaadkaart stopt het laden en de kabels worden vrijgegeven)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Daveypayvey schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:51:
[...]

Dat is de toets die de klep sluit. Volgens mij doet die toets niets met het stoppen met het laden.

Dat kan wel in het scherm, en in de app (als ik het goed heb, nooit nodig gehad, de oplaadkaart stopt het laden en de kabels worden vrijgegeven)
Er is dus geen knop naast de laadpoort om het laden te stoppen en de kabel vrij te geven? Dit is wel een erg onhandige bezuiniging. En dan wel een toets voor een gimmick als een elektrisch sluitende klep...

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 21-04-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Lostson schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:16:
[...]

Als meerdere mensen het hebben, zoals hierboven ook stond, dan kunnen we aannemen dat het inderdaad een UI bug is. Wel een vreemde UI bug, en eigenlijk ook wel erg slecht.

Ik weet dit soort informatie omdat ik al ongeveer 10 jaar op EV forums rondhang :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
guido66 schreef op zondag 21 april 2024 @ 11:21:
[...]

Dat is dan een bug die je moet aankaarten bij Zeekr. De type 2 poort zit alleen op de auto's voor Europa, dus het kan best zijn dat ze de software niet op orde hebben.
Software niet op orde? Bij Zeekr? Dat lijkt me niet 😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
Ecological schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:14:
[...]

Als meerdere mensen het hebben, zoals hierboven ook stond, dan kunnen we aannemen dat het inderdaad een UI bug is. Wel een vreemde UI bug, en eigenlijk ook wel erg slecht.

Ik weet dit soort informatie omdat ik al ongeveer 10 jaar op EV forums rondhang :)
Komt heel regelmatig voor, paar x in de week zie ik dat voorbij komen. Zijn grapjes van Zeekr… humor hebben ze die Chinezen he? 🤐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYHrFiWhHJexDfSNhPg9mMXx9Ug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dim4RHjb7luAZyKv5YhdkYLH.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 20:25

EraZor

Don't mention the war

guido66 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:07:
[...]

Er is dus geen knop naast de laadpoort om het laden te stoppen en de kabel vrij te geven? Dit is wel een erg onhandige bezuiniging. En dan wel een toets voor een gimmick als een elektrisch sluitende klep...
Dat heeft mijn Volvo ook niet hoor. T vergrendelen gaat automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
EraZor schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:06:
[...]

Dat heeft mijn Volvo ook niet hoor. T vergrendelen gaat automatisch.
Dat is dan een EX30? Op de 40 en de Polestar 2 zit er gewoon een ontgrendelknop.

Vergrendelen gaat idd automatisch.

En voor de Zeekr: het zou logisch zijn om die knop een dubbelfunctie te geven. De klep sluiten als er geen stekker in zit en de boel ontgrendelen als er wel een in zit.

[ Voor 21% gewijzigd door guido66 op 21-04-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 20:25

EraZor

Don't mention the war

guido66 schreef op zondag 21 april 2024 @ 15:08:
[...]

Dat is dan een EX30? Op de 40 en de Polestar 2 zit er gewoon een ontgrendelknop.

Vergrendelen gaat idd automatisch.

En voor de Zeekr: het zou logisch zijn om die knop een dubbelfunctie te geven. De klep sluiten als er geen stekker in zit en de boel ontgrendelen als er wel een in zit.
Een V60 phev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Fuego
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-01 20:39
guido66 schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:07:
[...]

Een dergelijke knop zou handig zijn, maar als het alleen een kwestie is van de knop indrukken en het laden stopt vervolgens, zou ik dat weer niet gewenst vinden wanneer je de auto achterlaat aan een openbare laadpaal. Iedere malloot kan dan op het knopje drukken om zo het laden te stoppen. Dan vind ik het moeten aanbieden van de laadpas/sleutel aan de laadpaal een betere oplossing.
De beveiliging zal ongetwijfeld zijn dat stoppen via het knopje alleen kan wanneer de auto is ontgrendeld, maar dan heb je nog twee handelingen. Maw: weinig toegevoegde waarde om een dergelijke knop te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
@El Fuego uiteraard werkt die knop alleen als je de auto al ontgrendeld hebt. Maar je wilt ook niet dat het laden altijd stopt als je de auto ontgrendeld om er nog iets uit te pakken of zo.

Dus als je zo'n knop al gewend bent is het zonder zeer frustrerend. Mijn beide auto's werken nu zo, en ik kan zonder handelingen aan de laadpaal het laden beëindigen.

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 21-04-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
guido66 schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:13:
@El Fuego uiteraard werkt die knop alleen als je de auto al ontgrendeld hebt. Maar je wilt ook niet dat het laden altijd stopt als je de auto ontgrendeld om er nog iets uit te pakken of zo.

Dus als je zo'n knop al gewend bent is het zonder zeer frustrerend. Mijn beide auto's werken nu zo, en ik kan zonder handelingen aan de laadpaal het laden beëindigen.
Is idd handig. Auto stopt niet als je die ontgrendelt trouwens volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie01
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 21-05 15:23
Als je dit krijgt dan kan je proberen om naar het beginscherm te gaan druk op ZEEKR 001 (links boven) en kijk of op dit scherm de wagen is aangevinkt, zoniet vink deze weer aan en geeft de app weer de juiste waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Jopie01 schreef op maandag 22 april 2024 @ 00:28:
[...]

Als je dit krijgt dan kan je proberen om naar het beginscherm te gaan druk op ZEEKR 001 (links boven) en kijk of op dit scherm de wagen is aangevinkt, zoniet vink deze weer aan en geeft de app weer de juiste waarde aan.
Dank voor de tip Jopie!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-09-2024
Leuk alle info hier te lezen. Als twijfelaar om te kiezen tussen portemonnee( model y), praktisch id7 tourer of emotie de zeekr 001, is dit heel fijn.

Wel jammer van alle software gedoe. Zelfs de website om proefrit te maken loopt vast vandaag.

Ik heb nog 4 maanden om te bestellen. Toch maar even afwachten wat er nog gebeurd met updates oa.

Iemand nog een tip waar een proefrit te maken, Amsterdam of Zeist?

[ Voor 9% gewijzigd door erikfr op 22-04-2024 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

volgens mij is het alleen mogelijk om een proefrit te doen in zeist

amsterdam is echt puur showroom en beetje info vergaren

het is maar waar je zelf waarde aan hecht

Wil je cheap doen: Tesla Model Y of 3 of misschien de BYD Seal. Deze auto's zijn eigenlijk een klasse lager dan de Zeekr 001 to be honest (geen eerlijk vergelijking)...de Zeekr 001 is meer op de level van een Tesla Model S.

de ID7 komt wel meer in de buurt, maar persoonlijk heb ik er geen ervaring mee (geen proefrit mee gedaan). Volgens forumleden komt die wat zakelijker over en oogt wat saaier...maar ja software wise is het wel iets verder dan de Zeekr dat dan weer wel.

ik zou idd even afwachten tot de "GROTE" update is geweest...alle forum leden zullen hier vast uitgebreid over discussieren...dus verwacht een DIKKE Review van ons...wellicht begin mei zal de update landen (niemand weet de precieze datum...maar dat is wel de verwachting)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
Ik wilde eigenlijk ook wel een proefrit gaan doen. Maar amsterdam is inderdaad niet te doen dus dan wordt het al snel Zeist.
Stuk verder weg, op zich geen ramp voor 1x, maar toen bedacht ik me: waar moet ik straks heen voor onderhoud en problemen?
Hetzelfde heb ik eigenlijk met Polestar en Xpeng, lijkt me verre van ideaal

Hebben ze bijvoorbeeld van die rangers net als met Tesla, die bij je thuis kleine dingen komen fixen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 20:38
mitsumark schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:37:
Ik wilde eigenlijk ook wel een proefrit gaan doen. Maar amsterdam is inderdaad niet te doen dus dan wordt het al snel Zeist.
Stuk verder weg, op zich geen ramp voor 1x, maar toen bedacht ik me: waar moet ik straks heen voor onderhoud en problemen?

Hebben ze bijvoorbeeld van die rangers net als met Tesla, die bij je thuis kleine dingen komen fixen?
Hier heb ik bij Zeekr ook vragen over gesteld. Momenteel werken ze met een onderdelenleverancier aan een landelijk dekkend netwerk van garages voor onderhoud. Momenteel 7 vestigingen daarvoor. Tot die tijd pickup & drop off service of mobiele monteurs. Ik werk in Utrecht, dus dan is Zeist aardig dichtbij voor regulier onderhoud. Vanuit mijn woonplaats (regio Alkmaar) iets spannender. Vond het verhaal nog een beetje vaag. Ik heb nu een Polestar 2 en die kon gewoon bij een Volvo dealer in onderhoud, wel zo makkelijk.

Pech hulp buitenland had ik ook opgevraagd: zeekr assist - dekking in heel Europa.

Ik heb vandaag akkoord gegeven op een leaseaanbieding voor een witte Long Range, wordt deze week besteld bij de LM. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Als Zeekr ook via de Volvo garages onderhouden zou kunnen worden (net als bij Polestar) zou dat voor volgens mij veel twijfels bij potentiële klanten wegnemen, bij mij in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
Dat schijnt niet de bedoeling te zijn, volgens de Volvo dealers. Klanten klagen nu al wanneer ze moeten wachten en er Polestar en Lync&Co wagens op de bruggen staan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 07:03
RobB_W schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:28:
Dat schijnt niet de bedoeling te zijn, volgens de Volvo dealers. Klanten klagen nu al wanneer ze moeten wachten en er Polestar en Lync&Co wagens op de bruggen staan..
Niet zo'n fraaie mentaliteit, beetje ouwe jongens krentenbrood verhaal. Met dit soort gedrag van dealers (mopperen dat "de Volvo klanten klagen" omdat er een Polestar op de brug staat) blijf ik daar liever weg.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikfr
Lostson schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:46:
volgens mij is het alleen mogelijk om een proefrit te doen in zeist

amsterdam is echt puur showroom en beetje info vergaren

het is maar waar je zelf waarde aan hecht

Wil je cheap doen: Tesla Model Y of 3 of misschien de BYD Seal. Deze auto's zijn eigenlijk een klasse lager dan de Zeekr 001 to be honest (geen eerlijk vergelijking)...de Zeekr 001 is meer op de level van een Tesla Model S.

de ID7 komt wel meer in de buurt, maar persoonlijk heb ik er geen ervaring mee (geen proefrit mee gedaan). Volgens forumleden komt die wat zakelijker over en oogt wat saaier...maar ja software wise is het wel iets verder dan de Zeekr dat dan weer wel.

ik zou idd even afwachten tot de "GROTE" update is geweest...alle forum leden zullen hier vast uitgebreid over discussieren...dus verwacht een DIKKE Review van ons...wellicht begin mei zal de update landen (niemand weet de precieze datum...maar dat is wel de verwachting)
Thanks!
Website kan je beide boeken zie ik. Zou graag de performance rijden als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

erikfr schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:41:
[...]

Thanks!
Website kan je beide boeken zie ik. Zou graag de performance rijden als test.
ah ok dat is mooi voor mensen in de buurt van Amsterdam ;) ben benieuwd naar je ervaringen van de Performance editie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
mitsumark schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:37:

Bij mij hebben ze de auto opgehaald en weer teruggebracht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 12:09
erikfr schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:20:
Leuk alle info hier te lezen. Als twijfelaar om te kiezen tussen portemonnee( model y), praktisch id7 tourer of emotie de zeekr 001, is dit heel fijn.

Wel jammer van alle software gedoe. Zelfs de website om proefrit te maken loopt vast vandaag.

Ik heb nog 4 maanden om te bestellen. Toch maar even afwachten wat er nog gebeurd met updates oa.

Iemand nog een tip waar een proefrit te maken, Amsterdam of Zeist?
Grappig, om dezelfde reden lees ik ook al een tijdje door o.a. dit topic heen en houd ik het YT kanaal van Björn Nyland goed in de gaten :P.
Beetje dezelfde alternatieven in mijn hoofd. Ben ook erg benieuwd naar de Xpeng G6, als ietswat meer aangeklede versie van de Model Y ;)
Heb ook nog wel even de tijd, maar altijd leuk om te oriënteren!

Inderdaad geen fair vergelijk zoals Lostson schrijft, maar ik ben ook nog niet uit of ik moet kiezen met de portomonnee, praktisch of emotie.

Van alle genoemde alternatieven vind ik de 001 wel de tofste. In de lease zou alleen de RWD in het budget passen. Op zich volgens mij nog steeds een mooie keuze, echter ben ik net als meerdere hier wel benieuwd of er in de komende tijd nog een update vanuit China aankomt qua aandrijflijn. Goedkoopste All New 001 model lijkt daar 310 kW RWD te worden en natuurlijk het 800v systeem.

Ben benieuwd naar de grote software update, maar verwacht hier inderdaad genoeg reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Mriceke schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:38:
[...]

Grappig, om dezelfde reden lees ik ook al een tijdje door o.a. dit topic heen en houd ik het YT kanaal van Björn Nyland goed in de gaten :P.
Beetje dezelfde alternatieven in mijn hoofd. Ben ook erg benieuwd naar de Xpeng G6, als ietswat meer aangeklede versie van de Model Y ;)

Inderdaad geen fair vergelijk zoals Lostson schrijft, maar ik ben ook nog niet uit of ik moet kiezen met de portomonnee, praktisch of emotie.

Van alle genoemde alternatieven vind ik de 001 wel de tofste. In de lease zou alleen de RWD in het budget passen. Op zich volgens mij nog steeds een mooie keuze, echter ben ik net als meerdere hier wel benieuwd of er in de komende tijd nog een update vanuit China aankomt qua aandrijflijn. Goedkoopste All New 001 model lijkt daar 310 kW RWD te worden en natuurlijk het 800v systeem.

Ben benieuwd naar de grote software update, maar verwacht hier inderdaad genoeg reviews!
Zou me niet verbazen als de LR met een eventuele nieuwe aandrijflijn niet meer binnen je leasebudget past. Dus denk daar goed over na. Veel Chinese merken houden de prijzen in Europa momenteel lager dan ze zich eigenlijk kunnen veroorloven om in elk geval voet aan de grond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:37
Goedemiddag kan me iemand zeggen hoeveel auto's er in 2024 worden geproduceerd?
En hoeveel van de New One er naar Europa komen en wanneer? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
P. Edelijn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:24:
Hoe noemen we "onze" 001 dan? De "Old One" - ik prefereer de term "Young One"

https://youtu.be/SJeMgcuDFlM?si=ib4EGLjdZd_ABeTF

[ Voor 18% gewijzigd door HDoc op 23-04-2024 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

HDoc schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:00:
[...]

Hoe noemen we "onze" 001 dan? De "Old One" - ik prefereer de term "Young One"

https://youtu.be/SJeMgcuDFlM?si=ib4EGLjdZd_ABeTF
de volgende 001 wordt de 001a... :*)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Daveypayvey schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:35:
[...]
de volgende 001 wordt de 001a... :*)
001 "2024" - the ONE and only :*)

[ Voor 3% gewijzigd door HDoc op 23-04-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 18:12
P. Edelijn schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:24:
Goedemiddag kan me iemand zeggen hoeveel auto's er in 2024 worden geproduceerd?
Denk dat dat nog wel zeker 2 jaar gaat duren.

Auto komt daar uit en dan moet die nog helemaal omgebouwd worden naar Europese standaarden. Daarnaast hebben de net deze hier uitgegeven en is die nog niet eens uit in alle landen waar ze m uit willen brengen.

Ga er dus maar vanuit daar we daar nog best lang op mogen wachten!

Lekker deze aanschaffen, over 4 jaar zou er wel een Zeekr 001 new new new one zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
De 30e kan ik mijn Zeekr 001 ophalen, ben benieuwd of de software update er dan al is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:10
Mriceke schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:38:
[...]

En tussen Y (sowieso wachten op Juniper) en ID.7 (toch wel saai) heb ik zelf ook nog de Enyaq Coupe en EV6 staan als optie.
Xpeng G9 is toch wel weer een bakbeest en nog weer bijna 10k duurder, dat is het me niet waard.
De keuze is reuze, maar de perfecte EV zit er voor mij nog niet tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfr
Lastige nieuwe tijden met prijzen die alle kanten op gaan. Helaas nemen de LM geen risico en zijn de zeekr en ook xpeng erg duur. De zeeker001 is met dezelfde cataloguswaarde als een id7 tourer pro business toch 100 euro duurder per maand in de lease....

Misschien dat dit gaat helpen..

https://www.autoblog.nl/n...nkort-in-de-ramsj-6876281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik zou eerder zeggen dat je meer kans maakt op de Zeekr 007 dan op een All new new new new one Zeekr 001 hahaha

maar ben benieuwd wanneer de 007 naar Nederland komt...die ziet er wel heel gaaf uit met dat Led balk aan de voorkant
een andere Keiharde nieuwkomer is Xiaomi SU7 Max....volgens mij gaat dat ook een klapper worden (geen idee wanneer die naar NL komt maar in china zijn ze net met leveringen bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 12:09
mitsumark schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:01:
[...]

En tussen Y (sowieso wachten op Juniper) en ID.7 (toch wel saai) heb ik zelf ook nog de Enyaq Coupe en EV6 staan als optie.
Xpeng G9 is toch wel weer een bakbeest en nog weer bijna 10k duurder, dat is het me niet waard.
De keuze is reuze, maar de perfecte EV zit er voor mij nog niet tussen...
G9 is idd wel erg groot, vandaar dat de G6 misschien iets is.
Tesla valt stiekem toch af wegens ontbreken van radar.
EV6 en de Enyaq heb ik niet op het lijstje.

Ik vind de Nio ET5 Touring trouwens echt een mooie auto, maar ook deze is erg duur (in de lease) met de koop batterij. LM's willen volgens mij niet aan de BaaS, lijkt me ook lastiger verkopen.

Ben benieuwd of de nieuwe update van de Zeekr nog verbeteringen door voert t.o.v. adaptive cruise control en auto steer.

[ Voor 12% gewijzigd door Mriceke op 24-04-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Vanmorgen een 001 gespot in Breda, vlak bij de Tesla supercharger bij v.d Valk princeville. Opvallend mooie verschijning zo in het wild. Helaas was deze zo te zien wel stilgevallen midden op een kruising, de bestuurder stond er naast.

[ Voor 7% gewijzigd door guido66 op 24-04-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
guido66 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:40:
Vanmorgen een 001 gespot in Breda, vlak bij de Tesla supercharger bij v.d Valk princeville. Opvallend mooie verschijning zo in het wild. Helaas was deze zo te zien wel stilgevallen midden op een kruising, de bestuurder stond er naast.
Ai daar sta je niet op te wachten idd, heb nog geen meldingen van op de forums gezien van iemand die is stilgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex_N
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52v2pqayQtK2t9QvJU1rKt0vPWE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YOGIqIiSH0it8lU0XxC7Rd6u.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
Software-update: aankomende verbeteringen voor jouw Zeekr 001
Hi,

Allereerst willen we je bedanken dat je een van de eerste mensen bent die voor Zeekr heeft gekozen. Elke innovatieve functie die we voor onze auto's ontwerpen, is geïnspireerd door bestuurders zoals jij.

We willen je ook bedanken voor alle constructieve feedback die we sinds de lancering hebben ontvangen. We willen deze dialoog graag voortzetten, dus laat ons weten wat je het beste vindt aan je auto - of wat we nog kunnen verbeteren.

We staan op het punt om de allereerste software-update voor je auto uit te rollen. De software-update OS 1.1 bevat verfijningen en verbeteringen voor de oplaad-, rijhulp-, navigatie- en infotainmentsystemen. Er zijn ook veel kleinere verbeteringen die je kunt vinden op onze Release Notes webpagina.

1. Opladen
Je kunt je auto nu nog gemakkelijker opladen, want zodra je een oplaadstation als bestemming selecteert in het navigatiesysteem van je auto, wordt de temperatuur van de accu geoptimaliseerd voor snel opladen. Je zult ook merken dat wanneer je het systeem vraagt om automatisch laadstations aan de route toe te voegen, alleen die stations worden toegevoegd die 50 kW of meer kunnen leveren.

2. Rijhulpsystemen
De update maakt het gebruik van de geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS) van je auto een soepelere en persoonlijkere ervaring. Adaptive Cruise Control zorgt nu bijvoorbeeld voor een comfortabelere rit, of je nu bergop, bergaf of op een vlakke weg rijdt. Lane Keeping Assist is nu beter afgestemd op smalle wegen voor comfortabeler rijden. En als je een van de ADAS-functies handmatig wilt beheren, van de Lane Keeping Assist tot de waarschuwing voor te hoge snelheid of afleiding van de bestuurder, kun je nu nieuwe knoppen voor snelle instellingen toevoegen om dat te doen. Ga hiervoor naar het gedeelte ‘bewerken’ in het Swipe Down menu

3. Navigatiesysteem
We willen iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan ons recente navigatieonderzoek. De bevindingen hebben direct bijgedragen aan de verbeteringen die we in deze update hebben doorgevoerd. Ze zijn ontworpen om een betrouwbaardere en duidelijkere ervaring te bieden, zoals:

Verbeterde berichtgeving wanneer de actieve navigatiebegeleiding wordt geannuleerd.
Duidelijkere visualisatie van de oplaadstatus op de volgende stop.
Verbeterde analyse voor actuelere verkeersinformatie.
Verbeterde oplaadplanning die voorrang geeft aan publieke laders met een laadsnelheid van 50kW of meer langs de betreffende route.
Duidelijkere weergave van de positie van je auto in de navigatie-interface.
De helderheid van het scherm in het gedetailleerde navigatieknooppuntpaneel wordt nu automatisch aangepast als je 's nachts rijdt.
4. Infotainmentsysteem
In het infotainmentsysteem vind je een reeks nieuwe apps die je kunt downloaden in de app store. Er zijn ook extra verbeteringen doorgevoerd in het hele systeem. De definitie van afleiding van de bestuurder is aangepast om te voorkomen dat het systeem je beperkt in het gebruik van bepaalde functionaliteiten tijdens het rijden. Situaties waarbij de tijd onjuist wordt weergegeven of gebruikers onverwacht worden uitgelogd uit het systeem zijn ook opgelost.

De update installeren
We beginnen vanaf de tweede helft van april met het uitrollen van de update. Als je auto klaar is om de update te ontvangen, verschijnt er een melding op het scherm. Afhankelijk van de huidige softwareversie van je voertuig, moet je mogelijk een extra update uitvoeren voordat je versie OS 1.1 installeert. Er kunnen enkele dagen zitten tussen deze update en OS 1.1.

Om de update te installeren, moet je ervoor zorgen dat je auto in de Basic of Advanced Privacy Mode staat. Dit doe je door te kiezen voor Instellingen > Veiligheid & beveiliging > Privacy > Selecteer Basis of Geavanceerde Privacymodus. Je ontvangt dan alle software-updates zodra deze beschikbaar zijn voor jouw auto.

Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met ons team via support@zeekr.eu. En je bent altijd welkom om je auto naar ons Zeekr Hi-Tech Service Center te brengen, waar ons team klaar staat om je te helpen. Nogmaals hartelijk dank voor het kiezen van Zeekr.

Hartelijke groeten,
Het Zeekr Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
Tweede helft van april is nu! Ben heel erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
guido66 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:40:
Oei. Toch nog een andere 001 in Breda? Ik zag toevallig van de week een witte bij Minervum rijden. Verder nog niemand gezien in Breda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Marshall schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:43:
[...]

Oei. Toch nog een andere 001 in Breda? Ik zag toevallig van de week een witte bij Minervum rijden. Verder nog niemand gezien in Breda
Het was een lichtblauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
Lees helaas opnieuw vooral veel overdreven blabla… plus aantal vage toezeggingen onder noemer van verbeteringen. Eerst zien ervaren en dan vervolgen eens echt oordelen.

Vrees eerlijk gezegd wat met vreze als ik dit zo lees.

Waar kan ik trouwens de echte release notes vinden?

Zie een verwijzing maar geen link met de info in dat wervelende persbericht van Zeekr namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:49:
Lees helaas opnieuw vooral veel overdreven blabla… plus aantal vage toezeggingen onder noemer van verbeteringen. Eerst zien ervaren en dan vervolgen eens echt oordelen.

Zie een verwijzing maar geen link met de info in dat wervelende persbericht van Zeekr namelijk.
Deze update is recent al uitgerold bij een flink aantal testrijders in NL. Daar merk ik veel enthousiasme over deze update. Natuurlijk blijven er altijd wensen, maar deze update is zeer gewenst.

Ik ben igg veel minder pessimistisch dan jij Spidertje!

Ik lees ook geen overdreven bla bla, en geen vage toezeggingen, maar wezenlijke verbeteringen. En ik ben daar erg blij mee!

Edit: er komt ook een toets om de accu ‘los’ - dus zonder dat je een laadbestemming ingeeft - kunt voorverwarmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Daveypayvey op 24-04-2024 19:06 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57

Altijd weer goed te vernemen dat je er lekker positief in zit🫣

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

beetje positief blijven ;) goed voor je bloeddruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Waar kan je de release notes lezen?

Ben benieuwd!

Krijg ik dan gelijk 6 mei een rijervaring zonder gekke taferelen 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laadpunt
  • Laatst online: 27-01 17:40

Auto nog niet verkocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinx

www.zeekr.eu/nl-nl/ota/2024-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Zijn best veel kleine irritatie puntjes verbeterd als je de gehele lijst met verbeteringen bekijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rokz
Stinx schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:07:
Zijn best veel kleine irritatie puntjes verbeterd als je de gehele lijst met verbeteringen bekijkt.
Doen ze goed!

Fijn dat ze er actief mee bezig zijn.
Als alle andere landen er ook mee rijden, zou het nog wel weer wat sneller gaan.

Maar moet zeggen dat ze dit tot nu netjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik zie in de release notes wel staan
Afsluiten
Nieuwe instellingen voor naderen en weglopen, waarbij afsluiten bij weglopen standaard uitgeschakeld staat.

betekent het dat we voortaan op de afsluiten knop moeten drukken als we weglopen van de auto?dat is best wel vervelend....als ik nu wegloop dan gaat de auto automatisch op slot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
Lostson schreef op donderdag 25 april 2024 @ 00:33:
ik zie in de release notes wel staan
Afsluiten
Nieuwe instellingen voor naderen en weglopen, waarbij afsluiten bij weglopen standaard uitgeschakeld staat.

betekent het dat we voortaan op de afsluiten knop moeten drukken als we weglopen van de auto?dat is best wel vervelend....als ik nu wegloop dan gaat de auto automatisch op slot...
Standaard uit maar kun je aanzetten, dit haal ik eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafonz
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10-05 21:58
Ecological schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:16:
Tweede helft van april is nu! Ben heel erg benieuwd. :)
Vandaag heb ik ook de mail met update notificatie ontvangen, benieuwd wanneer deze OTA wordt uitgerold!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
Op dit moment nog geen update beschikbaar. Ik hoop echt dat de update er zo snel mogelijk aan komt. De meeste puntjes die ik zelf ook bemerkt heb, staan er bij..

Ik ga er van uit dat in de app de update ook vermeld staat, wanneer hij er is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64_Ft1mv-ahJNlXdX6nC9GCotyk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAMzhFfjWPXOA8PLXH1soWTx.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 13% gewijzigd door HDoc op 25-04-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV angelist
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-12-2024
Zijn er al Zeekr rijders die hun software update hebben ontvangen en wat zijn jullie ervaringen? Ik begrijp dat ze per batch worden uitgerold en ik zat er vooralsnog niet bij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04-06 20:57

S60

Kwam daarnet wat reclame tegen voor de Polestar 4. Is een neefje van de 001 en als ik naar het interieur kijk, herken ik wel e.e.a. van mijn auto.
Specs zijn volgens mij ook gelijk aan de privilege.
Als ik de Polestar dan configureer met Plus pack en Performance pack, zit ik op €84k.
Terwijl de prvilege €70 kost. €14k verschil!
De Polestar zal dan verder zijn in de ontwikkeling, maar met dit prijsverschil in mijn hoofd kan ik beter leven met de onhebbelijkheden van de Zeekr.
Natuurlijk is €70k ook geen klein geld en mag je daar zeker iets voor verwachten.
Een stukje verwachtingsmanagement, in kader van de update, is wel aan te bevelen.
Ik vind de auto nu op de schaal van 1 - 10 een 7.5 en dat ligt dan puur aan de softwarematige dingetjes. Misschien na de update een 8 of 8.5. Maar ik verwacht niet dat het nu opeens een 9 of 10 wordt. Ik vermoed dat je daar meer geduld voor moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
S60 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:02:
Kwam daarnet wat reclame tegen voor de Polestar 4. Is een neefje van de 001 en als ik naar het interieur kijk, herken ik wel e.e.a. van mijn auto. Specs zijn volgens mij ook gelijk aan de privilege.
Allerlei knopjes op de zelfde plek. Camera's op de zelfde plek. Verhaal van achterklep waar een raam niet in zou kunnen vanwege de constructie is zoals wij weten flauwekul. De Polestar 4 is meer een tweelingbroertje met een geboortedefect maar toch een hoger prijskaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Kwam daarnet wat reclame tegen voor de Polestar 4. Is een neefje van de 001 en als ik naar het interieur kijk, herken ik wel e.e.a. van mijn auto.
Als ik de Polestar dan configureer met Plus pack en Performance pack, zit ik op €84k.
De Polestar zal dan verder zijn in de ontwikkeling, maar met dit prijsverschil in mijn hoofd kan ik beter leven met de onhebbelijkheden van de Zeekr.
Natuurlijk is €70k ook geen klein geld en mag je daar zeker iets voor verwachten.
Een stukje verwachtingsmanagement, in kader van de update, is wel aan te bevelen.
Ik vind de auto nu op de schaal van 1 - 10 een 7.5 en dat ligt dan puur aan de softwarematige dingetjes. Misschien na de update een 8 of 8.5. Maar ik verwacht niet dat het nu opeens een 9 of 10 wordt. Ik vermoed dat je daar meer geduld voor moet hebben..
Polestar heeft tot nu ook niet bewezen foutloze software te kunnen maken. Updates zorgen ook vaak voor nieuwe bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Wat denken jullie dat de verhouding grofweg zal zijn tussen kopers (eigen financiering) en zakelijke of private lease?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
Bestelling voor mijn wagen is vandaag officieel geplaatst. Ontvangen indicatie levering: week 20..!

Lekker snel, en geen verrassing na de recente berichtgeving over volle haventerreinen. Ik draag graag mijn steentje bij in het leegmaken van die terreinen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
RobB_W schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:02:
Bestelling voor mijn wagen is vandaag officieel geplaatst. Ontvangen indicatie levering: week 20..!

Lekker snel, en geen verrassing na de recente berichtgeving over volle haventerreinen. Ik draag graag mijn steentje bij in het leegmaken van die terreinen! :-)
Welke uitvoering en kleur heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Vraagje:
Er zit geen soft close op deze deur of elektrisch deur sluiten toch?

Is t software matig uitgezet of zit het er echt niet in?

Vraag die in me opkwam 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Is dan ook nog zonder air suspension toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
Daveypayvey schreef op woensdag 24 april 2024 @ 18:58:
[...]

Deze update is recent al uitgerold bij een flink aantal testrijders in NL. Daar merk ik veel enthousiasme over deze update. Natuurlijk blijven er altijd wensen, maar deze update is zeer gewenst.

Ik ben igg veel minder pessimistisch dan jij Spidertje!

Ik lees ook geen overdreven bla bla, en geen vage toezeggingen, maar wezenlijke verbeteringen. En ik ben daar erg blij mee!

Edit: er komt ook een toets om de accu ‘los’ - dus zonder dat je een laadbestemming ingeeft - kunt voorverwarmen.
Welke echte oplossingen staan er dan in die release notes behalve dan 2 bugs (opladen en camera blokkering) die niet werkten?

Ik zie namelijk verder niks staan dat er is opgelost en wat dan exact en er staat ook niets over handmatige bediening van de pre-heating.
Zie ik wat over het hoofd?

En wat doet men aan functionaliteit die wel is beloofd en ook niet is geleverd tot op heden zoals bv automatisch parkeren of met de phone openen van de auto om maar eens 2 items te noemen.

Btw, dat anderen enthousiast zijn zegt me heel heel weinig als ik lees dat men nu ook al super tevreden is. :)

We gaan het zien en hopelijk heb je gelijk en ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
GustavSan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:39:
Wat denken jullie dat de verhouding grofweg zal zijn tussen kopers (eigen financiering) en zakelijke of private lease?
Privé koop versus lease: 15% - 85%.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
Stinx schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:24:
[...]

Welke uitvoering en kleur heb je besteld?
Long Range, wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

weet iemand of Autonomous Parking in de update zit?

ik heb het aangegeven bij Zeekr Support (ze zouden er naar kijken) maar geen idee of het opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Lostson schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:00:
weet iemand of Autonomous Parking in de update zit?

ik heb het aangegeven bij Zeekr Support (ze zouden er naar kijken) maar geen idee of het opgelost is...
Zag dit niet staan in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
spidertje schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:59:
[...]
En wat doet men aan functionaliteit die wel is beloofd en ook niet is geleverd tot op heden zoals bv automatisch parkeren of met de phone openen van de auto om maar eens 2 items te noemen.
Ik lees eigenlijk dat alles waar ik verbetermogelijkheden zag, is aangepakt. De adaptive cruise control wordt verbeterd, een snelkoppeling om alle tingeltjes uit te zetten en een mogelijkheid om het automatisch ontgrendelen als je alleen al aan komt lopen uit te zetten. Wie bekommert zich nu om automatisch inparkeren? Dat heb ik echt nog nooit gebruikt, ook niet in auto's die dat hadden. En wie wil de auto nu met de telefoon open maken als hij al open gaat terwijl je de actieve sleutel in je zak hebt..

Ik denk dat de rij-ervaring nog een stukje beter wordt met deze update..

[ Voor 4% gewijzigd door HDoc op 25-04-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
Kom de Zeekr nu dagelijks tegen, je merkt dat het nu hard gaat met uitleveren. Auto is erg populair, in steenwijk rijden er al 3 rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

HDoc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:24:
[...]

Ik lees eigenlijk dat alles waar ik verbetermogelijkheden zag, is aangepakt. De adaptive cruise control wordt verbeterd, een snelkoppeling om alle tingeltjes uit te zetten en een mogelijkheid om het automatisch ontgrendelen als je alleen al aan komt lopen uit te zetten. Wie bekommert zich nu om automatisch inparkeren? Dat heb ik echt nog nooit gebruikt, ook niet in auto's die dat hadden. En wie wil de auto nu met de telefoon open maken als hij al open gaat terwijl je de actieve sleutel in je zak hebt..

ik file parkeer vrijwel nooit, maar de keren dat ik het moet gebruiken dan is de Top down Eagle View echt een verademing...file parkeren is easy.
Bij de Tesla Model S heb ik het heel vaak gebruikt, omdat die geen Top down view had (denk dat de Model S van 2018 nog niet zo advanced was met zijn camera's om dat te tonen?) geen idee...de 2023/2024 versies zijn weer totaal anders (betere camera's)

Ook al is het niet ultra nodig zou ik het wel verwelkomen (en dat gaat denk ik ook wel gebeuren aangezien het zo verkocht wordt in de Zeekr 001 PDF's) maar ja point taken...denk handmatig parkeren toch veel sneller is ...dat zeker 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Lostson op 26-04-2024 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

HDoc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 14:05:
Op dit moment nog geen update beschikbaar. Ik hoop echt dat de update er zo snel mogelijk aan komt. De meeste puntjes die ik zelf ook bemerkt heb, staan er bij..

Ik ga er van uit dat in de app de update ook vermeld staat, wanneer hij er is.

[Afbeelding]
je moet de auto trouwens ook in Privacy of Basic/Standard mode zetten (de mijne stond in Advanced)

Ik had het vandaag gecheckt, maar de update is nog niet beschikbaar...dus geen idee wanneer het gaat komen..maybe volgende week? who knows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
HDoc schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:24:
[...]

Verbeteren: Zorgen dat iets beter wordt door fouten te verminderen en/of mogelijkheden te vergroten.

Dat is heel iets anders dan oplossen/repareren.

Bovendien staat nergens wat dat dan exact inhoudt. Het is een bekende methode om als je weet dat je iets niet hebt kunnen oplossen of eigenlijk geen goed id hebt wat het resultaat is van je acties om dat zo te verwoorden, zal ongetwijfeld ook samen naast een marketeer ook met een jurist zijn opgeschreven.

Zag dat Volvo Smart Lotus bv iets explicieter waren over wat er bij hen (in de backend) nog niet (goed) werkt. Zal bij Zeekr niet veel hiervan afwijken in positieve zin.

En het zal ook echt zijn 2 stapjes vooruit en eentje terug. Geheid dat er nu dadelijk ook zaken zijn die eerder het nog redelijk deden en dadelijk voor extra issues zorgen.

Wie weet haalt het nu enigszins het niveau van een eerste beta release, dat zou al heel aardig zijn gezien hoe dat spul tot op heden functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

spidertje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:37:
[...]

Wie weet haalt het nu enigszins het niveau van een eerste beta release, dat zou al heel aardig zijn gezien hoe dat spul tot op heden functioneert.
hahaha!!! 'hoe het spul tot op heden functioneert'.. humor! :*) :*) :*) :*)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Savanna
  • Laatst online: 07-05-2024
[...]

Verbeteren: Zorgen dat iets beter wordt door fouten te verminderen en/of mogelijkheden te vergroten.

Bovendien staat nergens wat dat dan exact inhoudt. Het is een bekende methode om als je weet dat je iets niet hebt kunnen oplossen of eigenlijk geen goed id hebt wat het resultaat is van je acties om dat zo te verwoorden, zal ongetwijfeld ook samen naast een marketeer ook met een jurist zijn opgeschreven.

Zag dat Volvo Smart Lotus bv iets explicieter waren over wat er bij hen (in de backend) nog niet (goed) werkt. Zal bij Zeekr niet veel hiervan afwijken in positieve zin.

En het zal ook echt zijn 2 stapjes vooruit en eentje terug. Geheid dat er nu dadelijk ook zaken zijn die eerder het nog redelijk deden en dadelijk voor extra issues zorgen.

Je schrijfstijl is hetzelfde als Marcel de Roos die in verschillende facebook groepen over Zeekr altijd negatief is.
Waarschijnlijk ben jij ook Marcel de Roos en anders zijn jullie broers ofzo.

Je hoefde niet voor deze auto te gaan. Als je zekerheid wilde hebben over de software (die goed werkt) dan had je voor een ander merk moeten kiezen.
Zeekr is een nieuw merk en zoals met (bijna) alle nieuwe dingen hebben zij ook last van kinderziektes. Maakt dat het gelijk een mindere auto? Ik persoonlijk vind van niet. Want ik wist waar ik aan begon toen ik voor deze auto ging. En ik heb het idee dat jij dat niet wist of je bent iemand die over alles klaagt. Als dat zo is dan heb je echt een kl*t* leven.

Word je niet moe van jezelf door altijd zo negatief en pessimistisch te zijn. Is een serieuze vraag want ik zou doodmoe van mezelf worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

[...]

Verbeteren is ook soort van een oplossing/alternatief bieden (beter dan niks oplossen lijkt mij)
over dat verhaal dat er iets opgelost wordt en dat ze misschien niet weten of het opgelost is (dat is jouw aanname) Ik doe ook even een aanname: Dat Zeekr dondersgoed wel weet wat de issues zijn waar de gebruikers tegen aan lopen dus die mening deel ik niet echt dat ze iets oplossen en geen idee hebben wat ze oplossen.

je bent wel erg negatief met kreten 2 stappen terug en eentje vooruit...ik denk juist 2 stappen vooruit en 1 achteruit...want alle gebruikers die nu feedback geven aan Zeekr daar wordt echt op gereageerd (ik kreeg uitgebreide emails terug van Zeekr support dat ze naar de items gaan kijken)

zoals Savanna zegt je Verwachting vs. Reality was gewoon hoger
en wanneer dat niet matched met je Verwachting sja...dan kun je het beste klagen bij support@zeekr.eu ipv op de forum, want zij reageren er echt op...
maar goed is allemaal mosterd na de maaltijd toch? je hebt eenmaal de keuze nu gemaakt om de Zeekr 001 te rijden dan zou ik denken Deal with it...en heb wat geduld.

Wees niet zo negatief/pessimistisch in life... ik denk als je over alles negatief bent en niks vertrouwd (personen, items, samenleving) dan heb je echt een sad life...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnPS2
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-05 11:14
Heb ook nog geen mail en melding in de auto of app ontvangen ......

Ga er vanuit dat het op zijn minst op volgorde van uitlevering zal plaatsvinden

Ik ben één van de éérste 10 van Europa, rij sinds 16 december

Wacht met smart op de Update......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
Savanna schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:41:
[...]

Je schrijfstijl is hetzelfde als Marcel de Roos die in verschillende facebook groepen over Zeekr altijd negatief is.
Waarschijnlijk ben jij ook Marcel de Roos en anders zijn jullie broers ofzo.

Je hoefde niet voor deze auto te gaan. Als je zekerheid wilde hebben over de software (die goed werkt) dan had je voor een ander merk moeten kiezen.
Zeekr is een nieuw merk en zoals met (bijna) alle nieuwe dingen hebben zij ook last van kinderziektes. Maakt dat het gelijk een mindere auto? Ik persoonlijk vind van niet. Want ik wist waar ik aan begon toen ik voor deze auto ging. En ik heb het idee dat jij dat niet wist of je bent iemand die over alles klaagt. Als dat zo is dan heb je echt een kl*t* leven.

Word je niet moe van jezelf door altijd zo negatief en pessimistisch te zijn. Is een serieuze vraag want ik zou doodmoe van mezelf worden.
JIj zegt het, iedereen denkt het :)

Inmiddels heb ik er al 10K+ KM opzetten met heel veel plezier.
Benieuwd wat de update brengen gaat, in iedergeval weer stappen vooruit 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savanna
Bavarois1 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:26:
[...]

Ik heb de auto nog niet zo lang. Heb nu iets van 1500km gereden en het is absoluut geen straf 😁

Ik snap wel dat je teleurgesteld kan zijn als er bepaalde dingen het nog niet (goed) doen. Maar elke keer over dezelfde dingen klagen helpt ook niet.
Wat dat betreft ben ik vrij simpel, als je niet tevreden bent ga dan terug naar de dealer en kijk of er een oplossing gevonden kan worden.

Ik heb net gekeken of er al een update is geweest in de auto. Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar.

JIj zegt het, iedereen denkt het :)

Inmiddels heb ik er al 10K+ KM opzetten met heel veel plezier.
Benieuwd wat de update brengen gaat, in iedergeval weer stappen vooruit 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HardeJohn
  • Laatst online: 12-05-2024
Op 5 april heb ik mijn witte long range opgehaald. Dankzij dit forum heb ik een goede keuze met de juiste verwachtingen kunnen maken.

Ik deel mijn ervaring nu met jullie om nieuwe en bestaande eigenaren te helpen.

Ik heb software 1.0.2e.

Van afstand ontgrendelen en digitale sleutel
Deze functionaliteit werkt bij mij wel. Via de app kan ik de auto ontgrendelen. En als ik in de buurt van de auto ben kan ik een digitale sleutel aanmaken.

Range en snelladen
Afgelopen week met de Zeekr naar de Franse Alpen geweest. Twee keer 1.200 km gereden. Met een batterij van 80 naar 20% gemakkelijk 350 km gehaald. Temperatuur van onder 10 graden. Batterij in 30 minuten weer naar 80% geladen. Gemiddelde laadsnelheid van zo’n 130 kwh. Met een Tesla Supercharger 180 Kwh gehaald.

ACC en automatisch sturen
Op een lege snelweg werkt het goed. Zodra er verkeer is niet meer. Het activeren van de systemen vind ik lastig en ik krijg een ruk aan het stuur. Ik gebruik het tot de april update niet meer.

Software
Elke dag weer een verassing hoe de Zeekr opstaat. De tijd staat regelmatig verkeerd. Vaak in combinatie met inlog problemen, spotify dat niet werkt en verkeersinformatie dat het niet doet. De software ging naar Frankrijk als een zonnetje. Op de terugweg bleef de navigatie een aantal keer hangen in een instructie, deed de verkeersinformatie het niet en kon de auto geen laadpalen vinden. Gelukkig doet carplay het wel goed.

Vooralsnog erg tevreden over de auto. Maar gelukkig heb ik de mail over de software update ontvangen. Die is hard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Nu online
Daveypayvey schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 07:59:
[...]

hahaha!!! 'hoe het spul tot op heden functioneert'.. humor! :*) :*) :*) :*)
Of eigenlijk, het spul functioneert amper tot niet helaas, ik was weer eens veel en veel te positief 😂😂😂😂😂

Vandaag eens ter vergelijking met een ET7 gereden, auto pilot werkt bv zonder enig piepje geschok of idiote remacties/inhouden snelheden en ook in de file prima. Hele fijne snelweg auto blijkt dat te zijn.

NIO heeft enorme stappen gemaakt met hun software in het afg jaar (18 updates zoiets) en een wereld van verschil met de rommel software in de Zeekr. Jaar geleden in de ET5 was dat weliswaar al beter dan de 001 nu maar lag het nog wel ver achter bij bv Hyundai of BMW.

Zeekr komt dus dadelijk in de bewierrookte premium update met een oplossing voor 2 bugs na 6 maanden sleutelen. Daarnaast nog wat kleine verbeteringen en aanpassingen volgens hen en dat is het dan. Zo komt men er niet dat is me wel helder. Gaat nog wel 2-3jr duren op deze manier voordat het enigszins ok zal zijn.

Hoorde trouwens in de wandelgangen vh Geely concern dat flink wat Volvo dealers in Duitsland de EX30 uitleveringen opschorten vanwege de software issues, Lotus heeft het in UK ook erg erg lastig vanwege de software met hun terecht kritische klanten en Zeekr past ook naadloos in dat Geely beeld. Het is dat Nederlanders weinig eisen stellen zolang het maar lekker weinig kost :)

Als men de auto zo gaat uitleveren in Duitsland of UK, dan gaat dat nog enorm leuk worden dadelijk en blijk ik ineens zeer zeer mild en amper kritisch :)

Tot zover mijn positieve opportunistische kijk op de geweldige 001. Ik ga mijn andere autos uit de stalling halen want dat geeft me veel meer plezier en snelheid dan rijden met deze Chinees.

Over een tijdje wellicht eens die software update uitproberen om dan te heroordelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rokz
spidertje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:38:
[...]

Of eigenlijk, het spul functioneert amper tot niet helaas, ik was weer eens veel en veel te positief 😂😂😂😂😂

Vandaag eens ter vergelijking met een ET7 gereden, auto pilot werkt bv zonder enig piepje geschok of idiote remacties/inhouden snelheden en ook in de file prima. Hele fijne snelweg auto blijkt dat te zijn.

NIO heeft enorme stappen gemaakt met hun software in het afg jaar (18 updates zoiets) en een wereld van verschil met de rommel software in de Zeekr. Jaar geleden in de ET5 was dat weliswaar al beter dan de 001 nu maar lag het nog wel ver achter bij bv Hyundai of BMW.

Zeekr komt dus dadelijk in de bewierrookte premium update met een oplossing voor 2 bugs na 6 maanden sleutelen. Daarnaast nog wat kleine verbeteringen en aanpassingen volgens hen en dat is het dan. Zo komt men er niet dat is me wel helder. Gaat nog wel 2-3jr duren op deze manier voordat het enigszins ok zal zijn.

Hoorde trouwens in de wandelgangen vh Geely concern dat flink wat Volvo dealers in Duitsland de EX30 uitleveringen opschorten vanwege de software issues, Lotus heeft het in UK ook erg erg lastig vanwege de software met hun terecht kritische klanten en Zeekr past ook naadloos in dat Geely beeld. Het is dat Nederlanders weinig eisen stellen zolang het maar lekker weinig kost :)

Als men de auto zo gaat uitleveren in Duitsland of UK, dan gaat dat nog enorm leuk worden dadelijk en blijk ik ineens zeer zeer mild en amper kritisch :)

Tot zover mijn positieve opportunistische kijk op de geweldige 001. Ik ga mijn andere autos uit de stalling halen want dat geeft me veel meer plezier en snelheid dan rijden met deze Chinees.

Over een tijdje wellicht eens die software update uitproberen om dan te heroordelen.
Wil je dan tot die tijd wegblijven hier?

Hier zitten enthousiastelingen die bewust hebben gekozen voor de Zeekr met bijkomende problematiek omdat wij er in geloven.

Een onnozele discussie aangaan met foute software keer op keer gaat vervelen. Laten we t hebben ontwikkelingen ipv steeds terug te kijken.

Nieuw merk is kinderziektes.
Eerste Europese levering Nederland. Hadden we kunnen verwachten.

Dat software updates langer duren dan op telefoon ook geheel logisch. We hebben t over mensen levens dus t moet uitvoerig getest worden.

En jij hebt andere favorieten, wil je dan in dat forum blijven. Word t hier ook gezelliger! Alvast bedankt voor je medewerking….

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ruudhermans78
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-05 10:39
Verkoop de auto gewoon beste spidertje. Doe jezelf en de mensen in dit topic een plezier.

Het is niet je ding om early adopter te zijn, maar kennelijk is het wel je ding om iedereen constant met je onvrede te belasten. Zo maar een tip.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
spidertje schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:38:
[...]

‘Andere auto’s uit de stalling halen…’
Dat zal dan wel een trapauto zijn aangezien dat het enige is wat je continu lijkt te doen.

Wellicht een andere vraag: ‘heb je überhaupt wel een Zeekr in bezit?’ Lijkt er meer op dat je er graag een zou willen maar in werkelijkheid niet verder gekomen bent dan dit forum.

Voor straks een fijn weekend🥳

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobB_W
RobB_W schreef op donderdag 25 april 2024 @ 18:02:

Zei ik week 20? Scratch that, maandag as ophalen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Edit: heb mijn reactie gewist

[ Voor 94% gewijzigd door Daveypayvey op 26-04-2024 18:59 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinx
RobB_W schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:30:
[...]

Dat doe je snel :) ik moest een aantal weken wachten maar heb een privilege blauw besteld. Dinsdag a.s ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
aim-creativity schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:25:
[...]

‘Andere auto’s uit de stalling halen…’
Dat zal dan wel een trapauto zijn aangezien dat het enige is wat je continu lijkt te doen.

Wellicht een andere vraag: ‘heb je überhaupt wel een Zeekr in bezit?’ Lijkt er meer op dat je er graag een zou willen maar in werkelijkheid niet verder gekomen bent dan dit forum.

Voor straks een fijn weekend🥳
😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savanna
RobB_W schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 18:30:
[...]
!

Zulke verassingen zijn altijd goed. Veel rijplezier