Het grote Geely Zeekr 001 topic

Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshall
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-05 18:29
Ik snap het sentiment en deel deze grotendeels maar ben het niet eens met de algemene indruk dat we dan maar allemaal positief moeten zijn. Dus ja, onnodig overkritisch ben ik ook allergisch voor zoals ik ook al eens heb laten weten aan Spidertje maar laten we vooral niet iedereen die kritisch is wegjagen van dit forum.
Zelf ben ik zeer positief over de auto maar dit is ook mijn eerste EV dus eerlijk is eerlijk, los van proefritten (veel!) moet ik afgaan op de verhalen van EV-rijders binnen familie, vrienden of collegae. En op dat vlak is hetgeen je krijgt voor het geld gewoon extreem goed.
Het gevaar bij een nieuwe auto is ook dat je je blindstaart op alles wat nog niet klopt. Ik kom uit een V60 hiervoor en ik moet zeggen dat dat mijn fijnst rijdende auto was (en dan heb ik mijn aandeel in het premiumsegment wel gehad). Niet zoveel lol als een achterwiel aangedreven BMW (die ik hier op een verlaten kruispunt wel eens 360 graden rond heb gedraaid) en niet zo nekkendraaiend als een Brera maar overall zo ontzettend fijne auto. Echter, je vervloekte de navigatie (Clarkson heeft diezelfde navigatie in een Aston weleens de worst navigation in the world genoemd), hij begon te gillen zodra er een auto in een flauwe bocht aan de kant stond en de adaptieve cruisecontrol in de Volvo was waarom ik gezworen had nooit meer een auto met ACC te kopen. Maar daar leer je mee omgaan. Wij veegden dat zelfs lacherig aan de kant onder het mom dat de Volvo weer wat te blèren had of lachten ons rot als de V60 je een afrit opstuurde en daarna weer de oprit van dezelfde snelweg.
Had ik graag een andere navigatie gehad? Ja, tuurlijk. Maar ik vond de Volvo er geen moment minder fijn door.
Sidenote: ik heb langere zitting laten schieten om een achteruitparkeermodus binnen budget te kunnen krijgen zodat mijn vrouw ermee durfde te parkeren… in 5 jaar tijd 0x gebruikt (behalve dan 2x om te testen voor de lol).

Maar als we de Zeekr kunnen verbeteren door kritisch te zijn, laten we dat dan vooral wel doen. En niet iedereen met een kritische blik hier wegjagen.
Zelf heb ik na circa 7000 km ook wel wat mitsen en maren (anders dan de biepjes). Zo vind ik de bekleding van de bodem wel echt errug snel slijten. Als dat 5 jaar mee moet wordt dat een uitdaging. De matjes vind ik ook wat dunnig. Vraag me af hoe lang die heel blijven.
Bovendien vind ik de deuren erg snel beschadigen aan de binnenkant. Ik houd soms een dichtvallende deur tegen met mijn voet omdat ik nog met tassen en al wil uitstappen. Die plekken zijn dus nu al niet meer weg te krijgen.
Daarnaast vind ik ze extreem lang doen over een optie voor een dakdrager. Vooral als ze een land als NL kiezen als eerste Europese landing. Wij zijn bekend om onze sleurhutten en schoonmoederboxen toch?
En ik moet zeggen dat ik de meldingen in de HUD nogal laat vindt. Een verkeersbord voor een drempel geeft ie vaak echt ongeveer óp de drempel aan of zelfs erna. Als je daarop gaat letten heeft de Zeekr best een lange verwerkingstijd van wat hij ‘ziet’.

Maar ook hier vol vertrouwen dat het goed komt.
Maar dat betekent niet dat we niet kritisch mogen zijn (in een juiste balans)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 18:12
Marshall schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:26:
Ik snap het sentiment en deel deze grotendeels maar ben het niet eens met de algemene indruk dat we dan maar allemaal positief moeten zijn. Dus ja, onnodig overkritisch ben ik ook allergisch voor zoals ik ook al eens heb laten weten aan Spidertje maar laten we vooral niet iedereen die kritisch is wegjagen van dit forum.
Zelf ben ik zeer positief over de auto maar dit is ook mijn eerste EV dus eerlijk is eerlijk, los van proefritten (veel!) moet ik afgaan op de verhalen van EV-rijders binnen familie, vrienden of collegae. En op dat vlak is hetgeen je krijgt voor het geld gewoon extreem goed.
Het gevaar bij een nieuwe auto is ook dat je je blindstaart op alles wat nog niet klopt. Ik kom uit een V60 hiervoor en ik moet zeggen dat dat mijn fijnst rijdende auto was (en dan heb ik mijn aandeel in het premiumsegment wel gehad). Niet zoveel lol als een achterwiel aangedreven BMW (die ik hier op een verlaten kruispunt wel eens 360 graden rond heb gedraaid) en niet zo nekkendraaiend als een Brera maar overall zo ontzettend fijne auto. Echter, je vervloekte de navigatie (Clarkson heeft diezelfde navigatie in een Aston weleens de worst navigation in the world genoemd), hij begon te gillen zodra er een auto in een flauwe bocht aan de kant stond en de adaptieve cruisecontrol in de Volvo was waarom ik gezworen had nooit meer een auto met ACC te kopen. Maar daar leer je mee omgaan. Wij veegden dat zelfs lacherig aan de kant onder het mom dat de Volvo weer wat te blèren had of lachten ons rot als de V60 je een afrit opstuurde en daarna weer de oprit van dezelfde snelweg.
Had ik graag een andere navigatie gehad? Ja, tuurlijk. Maar ik vond de Volvo er geen moment minder fijn door.
Sidenote: ik heb langere zitting laten schieten om een achteruitparkeermodus binnen budget te kunnen krijgen zodat mijn vrouw ermee durfde te parkeren… in 5 jaar tijd 0x gebruikt (behalve dan 2x om te testen voor de lol).

Maar als we de Zeekr kunnen verbeteren door kritisch te zijn, laten we dat dan vooral wel doen. En niet iedereen met een kritische blik hier wegjagen.
Zelf heb ik na circa 7000 km ook wel wat mitsen en maren (anders dan de biepjes). Zo vind ik de bekleding van de bodem wel echt errug snel slijten. Als dat 5 jaar mee moet wordt dat een uitdaging. De matjes vind ik ook wat dunnig. Vraag me af hoe lang die heel blijven.
Bovendien vind ik de deuren erg snel beschadigen aan de binnenkant. Ik houd soms een dichtvallende deur tegen met mijn voet omdat ik nog met tassen en al wil uitstappen. Die plekken zijn dus nu al niet meer weg te krijgen.
Daarnaast vind ik ze extreem lang doen over een optie voor een dakdrager. Vooral als ze een land als NL kiezen als eerste Europese landing. Wij zijn bekend om onze sleurhutten en schoonmoederboxen toch?
En ik moet zeggen dat ik de meldingen in de HUD nogal laat vindt. Een verkeersbord voor een drempel geeft ie vaak echt ongeveer óp de drempel aan of zelfs erna. Als je daarop gaat letten heeft de Zeekr best een lange verwerkingstijd van wat hij ‘ziet’.

Maar ook hier vol vertrouwen dat het goed komt.
Maar dat betekent niet dat we niet kritisch mogen zijn (in een juiste balans)
Met kritisch is helemaal niks mis mee! Dus die mening deel ik zeker.

Door samen kritisch te zijn krijgen we leuke discussies hebben we t over wat wel en niet werkt. En mogen we soms ook best even negatief erover zijn.

Dus ik sluit me helemaal aan bij deze post! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daveypayvey
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17-04 07:45

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Kritisch moeten we zeker zijn. Maar het is de toon die de muziek maakt.

Kritisch zijn is wat anders dan zuur zijn.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
https://axevinyl.com/products/pet-dolphin-grey-vinyl

Zat te denken auto te wrappen in deze kleur.

Zou t de Zeekr staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-04 21:57
Rokz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:51:

Zou t de Zeekr staan?
Gewoon een vraag?
Waarom zou je een auto naar je zin uitkiezen en deze vervolgens wrappen?🤔😉
Had je dan niet beter je auto op de juiste kleur kunnen uitkiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
aim-creativity schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:08:
[...]

Gewoon een vraag?
Waarom zou je een auto naar je zin uitkiezen en deze vervolgens wrappen?🤔😉
Had je dan niet beter je auto op de juiste kleur kunnen uitkiezen?
Auto in licht grijs was er niet jammer genoeg, anders hadden we die gekozen! 👏

Daarnaast een wrap voor het mooi houden van de lak, steenslag en een net wat originelere uitstraling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Rokz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:24:
[...]

Daarnaast een wrap voor het mooi houden van de lak, steenslag en een net wat originelere uitstraling!
Mooi man! Met zwart dak? Zie graag de foto’s!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Rokz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:24:
[...]

Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

vandaag van Utrecht naar Brugge gereden 212 km heen en 212 km weer terug
ik had toch wel wat last om lekker in de stoel te zitten (heeft iemand daar ook last van?) ik heb de gehele rit een beetje lopen tunen met beetje bolling in de onderrug steun of stoel meer naar achteren of iets meer omhoog, maar nog steeds voel ik af en toe wat last in de onderrug (niet hevige pijn ofzo) maar meer zo'n uncomfortabele gevoel
(ik doe 3 x per week gewicht rug oefeningen dus mijn rug is sterk genoeg) maar dit ene keer was de echte lange rit test...2.5 tot en met 3 uur rit heen en terug en toen ik eenmaal aangekomen was in Brugge was ik blij dat ik uit kon stappen mannnn....

Ik ben benieuwd hoe anderen hun stoel het beste hebben kunnen afstellen...want daar stoei ik nog een beetje mee. ik ben er van overtuigd dat ik gewoon de juiste setup even moet vinden...en dan zal ik er wel goed in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Weer een ervaring rijker. Vermoedelijk ben ik (een van) de eerste Zeekr-rijder die gesleept heeft moeten worden. Op een dijkweggetje hier in de buurt bij de hond uitlaten de auto even op een (bestraat!) afritje geparkeerd, neus omlaag. Bij terugkomst instappen en in zijn achteruit… niks… kwam geen centimeter omhoog. De RWD kreeg de 2200 kg dus gewoon niet meer omhoog… alles geprobeerd; weg oppervlak schoon gehakt van de modder, karton en dekens onder de wielen, iets laten zakken en weer omhoog, duwen (alsof je tegen een huis staat te duwen), niks…! Alleen maar een steeds verder schuin glijdende auto.
Ruim een uur aan het kutten geweest, met op een gegeven moment nog 30 cm van het geasfalteerde dijkje af maar helaas… toen toch maar een berger met lier gebeld. Toen die er eenmaal was natuurlijk in 10’ weer boven (we waren inmiddels tot helemaal onderaan gezakt).

Je RWD neus voorwaarts heuvel af parkeren is dus niet handig!

Wel meteen gemerkt dat mijn trekhaak niet functioneert dus komende week even langs in Zeist.

Nb. Heeft iemand nog met regelmaat contact met support van Zeekr? Kun je dan meteen een vertalingsfoutje doorgeven: de auto kan in ‘slaapmodus’ gezet worden. Dat moet Sleepmodus zijn 😂
Geen idee of en hoe dat werkt want je krijgt geen bevestiging van de auto. Maar mijn auto kon omhoog getrokken worden zonder issue dus ik denk dat ie werkt (of het feit dat ie in N stond was al voldoende).

[ Voor 16% gewijzigd door Marshall op 28-04-2024 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:33:
ik had toch wel wat last om lekker in de stoel te zitten (heeft iemand daar ook last van?) ik heb de gehele rit een beetje lopen tunen met beetje bolling in de onderrug steun of stoel meer naar achteren of iets meer omhoog, maar nog steeds voel ik af en toe wat last in de onderrug (niet hevige pijn ofzo) maar meer zo'n uncomfortabele gevoel
(ik doe 3 x per week gewicht rug oefeningen dus mijn rug is sterk genoeg) maar dit ene keer was de echte lange rit test...2.5 tot en met 3 uur rit heen en terug en toen ik eenmaal aangekomen was in Brugge was ik blij dat ik uit kon stappen mannnn....

Ik ben benieuwd hoe anderen hun stoel het beste hebben kunnen afstellen...want daar stoei ik nog een beetje mee. ik ben er van overtuigd dat ik gewoon de juiste setup even moet vinden...en dan zal ik er wel goed in zitten.
Mijn langste rit tot heden aaneengesloten is 180km. Geen punt qua rug? Maar ik moet zeggen dat ik vrij ver ‘lig’ in de auto. Althans dat hoor ik altijd van anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Ik heb mijn lendesteun uitgezet. Die is wat hard onder in de rug. Voor de rest stap ik heerlijk uitgerust uit. Heb wel vaak mijn stoelverwarming en massage aan. En mijn stuurverwarming. Wist niet dat dat zo fijn was!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marshall schreef op zondag 28 april 2024 @ 00:29:

Wel meteen gemerkt dat mijn trekhaak niet functioneert dus komende week even langs in Zeist.
Had ik ook. Is een bekend probleem(pje). Was is een half uur gefixt.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 09:45

S60

Ik heb ook wel even lopen worstelen met de stoelen, ook in het gebied van de onderrug.
Ik kom van een Volvo XC60 met goede stoelen.
Mijn idee is dat er in de stoelen van de Zeekr al een soort natuurlijk (lende) steun in je onderrug zit ten gevolge van de motoren voor de stoelmassage.
Uiteindelijk heb ik de lendesteun bijna helemaal uitgezet en de stoelleuning iets meer naar achteren gekanteld dan dat ik gewend was. Ik zit overigens altijd vrij rechtop in de auto.
Nu is het prima en afgelopen week een rit van 800km gemaakt en geen enkele last van mijn rug.
Wel last van mijn rug door fysieke werkzaamheden die ik niet helemaal gewend ben en nooit gedacht dat ik ooit een stoelmassagefunctie in een auto zou gebruiken, maar ik moet zeggen, erg lekker die stoelmassage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Daveypayvey schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:53:
[...]

Had ik ook. Is een bekend probleem(pje). Was is een half uur gefixt.
Top want ik drukte zo dat hele knopje de bekleding in na 20x gefrustreerd drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marshall schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:33:
[...]

Top want ik drukte zo dat hele knopje de bekleding in na 20x gefrustreerd drukken ;)
Ik heb via de app een afspraak gemaakt, maar werd dezelfde dag nog gebeld dat ik eerder mocht komen. (Ik ben meteen naar Zeist gereden).

Sanne (Zeekr Care Zeist: wat een topdame is dat!!!!!) heeft me overigens meteen een workaround uitgelegd voor als het nog eens mocht gebeuren.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:36
Daveypayvey schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:14:
[...]

Ik heb via de app een afspraak gemaakt, maar werd dezelfde dag nog gebeld dat ik eerder mocht komen. (Ik ben meteen naar Zeist gereden).

Sanne (Zeekr Care Zeist: wat een topdame is dat!!!!!) heeft me overigens meteen een workaround uitgelegd voor als het nog eens mocht gebeuren.
Wat is de workaround? :)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

1. Kapje weghalen links in de kofferbak (dat deel waar ook de bediening zit om de laadkabel in nood handmatig te ontborgen)

2. De dikste van de twee kabel bundels voorzichtig ontborgen en lostrekken.

3. 10 seconden wachten…

4. Weer terug duwen op de manier waarop het zat.

Ik begreep dat de trekhaak dan al naar voren komt.

Heb het zelf nog niet geprobeerd. Trekhaak werkt weer feilloos.

De reparatie: Ze trekken een nieuwe aardkabel om het probleem te verhelpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Daveypayvey op 28-04-2024 11:58 ]

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Weer een ervaring rijker. Vermoedelijk ben ik (een van) de eerste Zeekr-rijder die gesleept heeft moeten worden. Op een dijkweggetje hier in de buurt bij de hond uitlaten de auto even op een (bestraat!) afritje geparkeerd, neus omlaag. Bij terugkomst instappen en in zijn achteruit… niks… kwam geen centimeter omhoog. De RWD kreeg de 2200 kg dus gewoon niet meer omhoog… alles geprobeerd; weg oppervlak schoon gehakt van de modder, karton en dekens onder de wielen, iets laten zakken en weer omhoog, duwen (alsof je tegen een huis staat te duwen), niks…! Alleen maar een steeds verder schuin glijdende auto.
Ruim een uur aan het kutten geweest, met op een gegeven moment nog 30 cm van het geasfalteerde dijkje af maar helaas… toen toch maar een berger met lier gebeld. Toen die er eenmaal was natuurlijk in 10’ weer boven (we waren inmiddels tot helemaal onderaan gezakt).

Balen man! Heb je de ‘sneeuwstand’ geprobeerd? Of zou die alleen vooruit werken.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mausie01
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 02-12-2024
Daveypayvey schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:55:
De reparatie: Ze trekken een nieuwe aardkabel om het probleem te verhelpen.
[...]
Deze reparatie is bij mij ook uitgevoerd. Duurde een half uurtje en daarna geen problemen meer gehad.

En ja, ook super geholpen door Sanne.

[ Voor 6% gewijzigd door Mausie01 op 28-04-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

Zou t de Zeekr staan?
Rijdt hier een golf in die kleur. En dat ziet er echt goed uit. Weet zeker dat de Zeekr er nog beter uitziet. Doen dus ;)

Wat voor kleur is jullie origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
Is er al iemand die de update heeft gehad naar 1.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Stinx schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:00:
Is er al iemand die de update heeft gehad naar 1.1 ?
nee nog niets...denk toch echt vanaf woensdag pas? dan is het 1 mei...ben benieuwd of ik hem echt begin mei krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Lostson schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:26:
[...]

nee nog niets...denk toch echt vanaf woensdag pas? dan is het 1 mei...ben benieuwd of ik hem echt begin mei krijg...
Ben benieuwd ik haal die van mij de 30e deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Daveypayvey schreef op zondag 28 april 2024 @ 12:33:
[...]

Balen man! Heb je de ‘sneeuwstand’ geprobeerd? Of zou die alleen vooruit werken.
Noppes, niet geprobeerd. Waar zit die?
En dank voor de workaround, goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Marshall schreef op zondag 28 april 2024 @ 23:52:
[...]

Noppes, niet geprobeerd. Waar zit die?
En dank voor de workaround, goed om te weten!
Is 1 van de rijmodi (net als Comfort, Eco, Sport etc)

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Daveypayvey schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:06:
[...]

Is 1 van de rijmodi (net als Comfort, Eco, Sport etc)
Dan gok ik dat die enkel voorbehouden is aan de twee AWD varianten en niet de RWD. Ik heb 'm niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvs.
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11-2024

Zou t de Zeekr staan?
Ik heb precies dezelfde wens, schitterende kleur! Als je het gaat doen, graag even foto's posten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dydody
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-06 11:05
Wauw, verliefd :-) Ik moet nog een paar maanden wachten... maar dit gaat hem dan worden voor mij. Mag wel opvallend zijn die prachtige bak. Al zullen de meningen daarover verdeeld zijn ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S60

S60

Dydody schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:33:
[...]

Wauw, verliefd :-) Ik moet nog een paar maanden wachten... maar dit gaat hem dan worden voor mij. Mag wel opvallend zijn die prachtige bak. Al zullen de meningen daarover verdeeld zijn ^^
Jammer dat wij al een blauwe Zeekr hebben, want het zou wel een perfecte match zijn met onze andere auto :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w52wzxmTKcMnJKfvZf2IoNbkRbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZuCBB6VuJo258KpFQzDTlGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marshall
Dydody schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:33:
[...]

Haha, die meningen zullen zeker verdeeld zijn. Persoonlijk vind ik dat de kleur van een auto altijd bij het type auto moet passen. Een Alfa mag vanuit zijn DNA een stijlvol sportief rood (Alfa rosso) hebben, een sportieve cabrio kan een zonnige kleur hebben, een auto met Engelse roots kan erg mooi het British Racing Green dragen en een Lambo of een Focus ST koop je om op te vallen dus daar past prima een knalkleur als gifgroen of oranje op. Dan matcht vaak de kleur van de auto ook met de persoonlijkheid van de bestuurder ;)

Daarbij vind ik ook dat ingetogen, stijlvolle auto's dus geen knalkleuren horen te hebben omdat dit niet past bij het DNA / merkbeeld van de auto. Volvo's in de toentertijd bekende hel blauwe kleur vond ik ook een mismatch ondanks de sportieve inborst. Zo ook de Zeekr; in mijn ogen een mooie maar ingetogen auto waar de knalkleur niet bij hoort.

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen. Wie weet is het in het echt verrassend stijlvol. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Marshall schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:50:
[...]

Dan gok ik dat die enkel voorbehouden is aan de twee AWD varianten en niet de RWD. Ik heb 'm niet
Correct, alleen de AWD’s hebben die opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Nb. Heeft iemand nog met regelmaat contact met support van Zeekr? Kun je dan meteen een vertalingsfoutje doorgeven: de auto kan in ‘slaapmodus’ gezet worden. Dat moet Sleepmodus zijn 😂
Geen idee of en hoe dat werkt want je krijgt geen bevestiging van de auto. Maar mijn auto kon omhoog getrokken worden zonder issue dus ik denk dat ie werkt (of het feit dat ie in N stond was al voldoende).
zou je toch iets meer uit kunnen leggen waarom dit gebeurt? de auto heeft genoeg vermogen toch? waarom zou achteruit rijden niet mogelijk moeten zijn met zoveel PK...ik snap hem niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:16:
[...]

zou je toch iets meer uit kunnen leggen waarom dit gebeurt? de auto heeft genoeg vermogen toch? waarom zou achteruit rijden niet mogelijk moeten zijn met zoveel PK...ik snap hem niet....
Ik ook niet. Blijkbaar was de auto omhoog trekken (in plaats van duwen, we stonden met de neus naar beneden), in combinatie met het gewicht, zomerbanden en her en der modder op of tussen de steentjes teveel voor de Zeekr :S
Soms pakte hij een meter om vervolgens weer te stoppen en alleen maar naar links of rechts te glijden. Was bang dat ik op een gegeven moment alleen nog maar rubber zou ruiken. Gewoon te weinig tractie
Mijn vrouw heeft een A1 en die zei al dat haar autootje er vermoedelijk zonder problemen omhoog was gekomen. De Zeekr kreeg on elk geval de 2200 kg niet omhoog (en ik duwend ook niet :9 )

Ik zal het nog eens op een gewone (asfalt)helling proberen met vergelijkbaar % om te zien of dat verschil maakt. Dan uiteraard wel alleen een waar ik ook naar beneden kan wegrijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
Jvs. schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:07:
[...]

Ik heb precies dezelfde wens, schitterende kleur! Als je het gaat doen, graag even foto's posten ;)
Yes!
Tis even de vraag of de wrapper waar ik t laat doen deze kleur kan doen.

Prijs 2200, best duur nog 🥲

Mag m aankomende maandag ophalen 💪
Kan tot 2 juni nog niet thuis opladen. Dus maar even met de snellader de komende tijd 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
Rokz schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:25:
[...]

Yes!
Tis even de vraag of de wrapper waar ik t laat doen deze kleur kan doen.

Prijs 2200, best duur nog 🥲

Mag m aankomende maandag ophalen 💪
Kan tot 2 juni nog niet thuis opladen. Dus maar even met de snellader de komende tijd 😅
Is dat voor een full wrap?
Wat een geld.
Je kan en ook een tijd niet wassen wordt ie ook lichtgrijs van🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Marshall schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:34:
[...]

Ik ook niet. Blijkbaar was de auto omhoog trekken (in plaats van duwen, we stonden met de neus naar beneden), in combinatie met het gewicht, zomerbanden en her en der modder op of tussen de steentjes teveel voor de Zeekr :S
Soms pakte hij een meter om vervolgens weer te stoppen en alleen maar naar links of rechts te glijden. Was bang dat ik op een gegeven moment alleen nog maar rubber zou ruiken. Gewoon te weinig tractie
Mijn vrouw heeft een A1 en die zei al dat haar autootje er vermoedelijk zonder problemen omhoog was gekomen. De Zeekr kreeg on elk geval de 2200 kg niet omhoog (en ik duwend ook niet :9 )

Ik zal het nog eens op een gewone (asfalt)helling proberen met vergelijkbaar % om te zien of dat verschil maakt. Dan uiteraard wel alleen een waar ik ook naar beneden kan wegrijden ;)
hmm misschien is dat echt specifiek RWD issue...ik verwacht eerlijk gezegd bij de AWD dat je dit probleem minder zou hebben (Fingers crossed) das wel een keiharde aanname van mij maar goed...tractie over 4 wielen zou je van plek moeten komen zou je denken 8)7

heb je dit al gemeld bij zeekr support? ik denk dit echt wel het vermelden waard is....ga maar eens met een RWD op een helling met neus naar beneden parkeren...en probeer dan maar eruit te rijden...
even kijken of ze het probleem kunnen reproduceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:47

BPi

Marshall schreef op maandag 29 april 2024 @ 20:34:
[...]

Volgende keer de auto op de oprit laten en vanaf huis de hond uitlaten :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi

BPi

Zou t de Zeekr staan?
Zeekr heeft toch al zoiets? Bij elk weer/licht/kijkhoek lijkt het weer iets anders te kleuren. Bij Zeekr past het. Ik denk naast de X ook wel op de 001.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7sPbyzX13bzKsEveRk7BQ7P6n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTUVo2pqFQcaxSkrlbVOgpAs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 29-04-2024 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
BPi schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:51:
[...]

Volgende keer de auto op de oprit laten en vanaf huis de hond uitlaten :w
Haha ja alleen hebben we geen sloot of meer voor de deur zoals je weet om waterapport te trainen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Lostson schreef op maandag 29 april 2024 @ 22:11:
[...]

hmm misschien is dat echt specifiek RWD issue...ik verwacht eerlijk gezegd bij de AWD dat je dit probleem minder zou hebben (Fingers crossed) das wel een keiharde aanname van mij maar goed...tractie over 4 wielen zou je van plek moeten komen zou je denken 8)7

heb je dit al gemeld bij zeekr support? ik denk dit echt wel het vermelden waard is....ga maar eens met een RWD op een helling met neus naar beneden parkeren...en probeer dan maar eruit te rijden...
even kijken of ze het probleem kunnen reproduceren
Verwacht ook dat het een RWD probleempje is. En specifiek achteruit rijden. Op ons werk hebben we ook een best steile uitrit uit de garage waarbij een hek pas open gaat als je ervoor staat. Ervaar daarbij geen hellingsproef problemen.
Dus wil eerst zelf nog een keer proberen op een steile helling met andere ondergrond, achteruit rijden. Kijken of dat verschil maakt en of het dus specifiek de gladheid van de stenen was die die oorzaak was. Hoop het. Wilde eventueel deze zomer richting de Alpes. Zou best sneu zijn om dan een Frans bergingsbedrijf te moeten bellen. Heb afgelopen jaar niet hele denderende ervaringen daarmee.

Nog niet gemeld. Moet voor die trekhaak toch naar Zeist, kan ik het meteen doorgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Marshall op 29-04-2024 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
aim-creativity schreef op maandag 29 april 2024 @ 21:27:
[...]

Is dat voor een full wrap?
Wat een geld.
Je kan en ook een tijd niet wassen wordt ie ook lichtgrijs van🫣
Wat een geld. Ik denk dat ik een tijdje elders mag slapen als ik dat laat doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
Goedemorgen,

ik heb het nog niet zo vaak voorbij zien komen op het forum, maar ik heb de auto nu ong 2 maanden en heb toch bijna elke dag wel last van de melding; vluchtstrook, met veel alarmen, maar veel vervelender serieus getrek aan men stuur door de auto, toch echt wel een gevaarlijk dingetje.. het lijkt wel alsof het voornamelijk gebeurt als ik op een weg rij binnen de bebouwde kom, waar je zo'n fietspad er aan vast zit.

hebben jullie dit ook zo vaak? en ligt dit aan het lane assist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Jvs. schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 09:41:
Goedemorgen,

ik heb het nog niet zo vaak voorbij zien komen op het forum, maar ik heb de auto nu ong 2 maanden en heb toch bijna elke dag wel last van de melding; vluchtstrook, met veel alarmen, maar veel vervelender serieus getrek aan men stuur door de auto, toch echt wel een gevaarlijk dingetje.. het lijkt wel alsof het voornamelijk gebeurt als ik op een weg rij binnen de bebouwde kom, waar je zo'n fietspad er aan vast zit.

hebben jullie dit ook zo vaak? en ligt dit aan het lane assist?
Als je dreigt een streep te overschrijden zonder dat je richtingaanwijzer aanstaat, vind de auto niet echt leuk. Met een alarm tot gevolg en een nogal stevige stuurcorrectie.
Op zich vind ik dit wel veilig, maar het aantal decibellen wat dit "alarm" produceert is zo hoog, dat je je een ongeluk schikt. Dus dit maakt het weer onveilig.
Hopelijk zien ze dit ook bij Zeekr en passen ze dit alarm nog eens aan naar een meer bescheiden piepje.
Maar inmiddels komen ze er ook wel achter dat de "deskundigen" in Europa een beetje zijn doorgeschoten in de veiligheidseisen waar nieuwe auto's aan moeten voldoen en dat sommige van deze systemen leiden tot verkeersonveilige situaties.
Meet eens hoe lang je ogen op je scherm zijn gericht om alle "veiligheidssystemen" iedere rit weer uit te zetten. Op dat moment ben je flink afgeleid van het verkeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvs.
S60 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:09:
[...]

Als je dreigt een streep te overschrijden zonder dat je richtingaanwijzer aanstaat, vind de auto niet echt leuk. Met een alarm tot gevolg en een nogal stevige stuurcorrectie.
Op zich vind ik dit wel veilig, maar het aantal decibellen wat dit "alarm" produceert is zo hoog, dat je je een ongeluk schikt. Dus dit maakt het weer onveilig.
Hopelijk zien ze dit ook bij Zeekr en passen ze dit alarm nog eens aan naar een meer bescheiden piepje.
Maar inmiddels komen ze er ook wel achter dat de "deskundigen" in Europa een beetje zijn doorgeschoten in de veiligheidseisen waar nieuwe auto's aan moeten voldoen en dat sommige van deze systemen leiden tot verkeersonveilige situaties.
Meet eens hoe lang je ogen op je scherm zijn gericht om alle "veiligheidssystemen" iedere rit weer uit te zetten. Op dat moment ben je flink afgeleid van het verkeer
ja, maar dat is de gewone lane assist immers, begrijp ik ergens nog wel een beetje, maar ik krijg ook de melding van Vluchtstrook in mijn HUD.. waarbij de correctie veel steviger is, dat krijgen jullie ook allemaal? want ik vind dit echt wel onveilig. Toevallig reed ik van de week met 1 hand, en wou even snel zonneklep naar beneden doen, dus stuur los en toen kwam deze reactie van de auto.. mazzel dat er niet iemand toevallig passeerde, want dan had ik die vol geramd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Jvs. schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:20:
[...]

ja, maar dat is de gewone lane assist immers, begrijp ik ergens nog wel een beetje, maar ik krijg ook de melding van Vluchtstrook in mijn HUD.. waarbij de correctie veel steviger is, dat krijgen jullie ook allemaal? want ik vind dit echt wel onveilig. Toevallig reed ik van de week met 1 hand, en wou even snel zonneklep naar beneden doen, dus stuur los en toen kwam deze reactie van de auto.. mazzel dat er niet iemand toevallig passeerde, want dan had ik die vol geramd.
Ja, die melding over een vluchtstrook krijg ik ook. Ik vermoed dat dit dan weer te maken heeft met nog niet helemaal uitgekristalliseerde Nederlandstalige UI..
Er zitten wel meer onbegrijpelijke en grappige vertaal fouten in zowel de auto als Zeekr app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
S60 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:09:
[...]

Ik heb het al eerder ergens anders op het forum verteld maar verkeersveiligheid is iets waar ik al decennia mee bezig ben.

Overigens zijn de deskundigen niet doorgeschoten, maar halen we nu, op een verkeerde manier, de achterstand in die we hebben opgelopen. Dit heeft tevens tot gevolg dat de implementatie van snelheidslimieten heel vaak verkeerd is bij verschillende automakers. Enfin, het is niet zozeer dat extra veligheidssystemen verkeerd zijn (uiteindelijk lijkt het me niet meer dan rationeel om net als bij vliegtuigen naar 0 verkeersdoden te streven), maar aan hoe de maatschappij zich ontwikkeld en hoe onze hersenen niet gemaakt zijn om een monster van 2500 kilo te besturen. :*)

PS: het is goed om de systemen uit te zetten als je nog stilstaat O+

Maar, verder helemaal mee eens, ik doe de lane-assist nu ook uit, want hij geeft nog veel te veel false positives, en overcorrigeert veel te erg.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
  • Laatst online: 02-01 20:39
S60 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:25:
[...]

Ja, die melding over een vluchtstrook krijg ik ook. Ik vermoed dat dit dan weer te maken heeft met nog niet helemaal uitgekristalliseerde Nederlandstalige UI..
Er zitten wel meer onbegrijpelijke en grappige vertaal fouten in zowel de auto als Zeekr app
Hier ook regelmatig last van. Ik denk niet dat het te maken heeft met de vertaling, maar echt een (on)veiligheidsissue. Super irritant! Krijg de melding zelfs als ik op een driebaansweg op de middelste baan rijd. Denkt ie dat de linkerbaan de vluchtstrook is O-) Ik dacht het te kunnen voorkomen door de Lane assist uit te zetten, maar helaas. Stuurdruk die op dat moment door de Zeekr gegeven wordt vind ik buiten proportioneel. Onveilig zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S60

S60

Ecological schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:31:
[...]

Ik heb het al eerder ergens anders op het forum verteld maar verkeersveiligheid is iets waar ik al decennia mee bezig ben.

Overigens zijn de deskundigen niet doorgeschoten, maar halen we nu, op een verkeerde manier, de achterstand in die we hebben opgelopen. Dit heeft tevens tot gevolg dat de implementatie van snelheidslimieten heel vaak verkeerd is bij verschillende automakers. Enfin, het is niet zozeer dat extra veligheidssystemen verkeerd zijn (uiteindelijk lijkt het me niet meer dan rationeel om net als bij vliegtuigen naar 0 verkeersdoden te streven), maar aan hoe de maatschappij zich ontwikkeld en hoe onze hersenen niet gemaakt zijn om een monster van 2500 kilo te besturen. :*)

PS: het is goed om de systemen uit te zetten als je nog stilstaat O+

Maar, verder helemaal mee eens, ik doe de lane-assist nu ook uit, want hij geeft nog veel te veel false positives, en overcorrigeert veel te erg.
Ha Ecological, inderdaad, veiliger en beter die systemen uit te zetten als je stilstaat, maar vergeet het weleens en dan krijg je direct de alarmen "afgeleide bestuurder" en "snelheidsmelding" om je oren omdat hij denkt dat je op de betreffende weg 30 mag terwijl het 60 is.
Maar ik begrijp niet wat je bedoelt met een achterstand inhalen. Welke achterstand hebben we dan? En ook je opmerking dat onze hersenen niet gemaakt zijn om een auto van 2500kg te besturen begrijp ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
S60 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 10:51:
[...]

Ha Ecological, inderdaad, veiliger en beter die systemen uit te zetten als je stilstaat, maar vergeet het weleens en dan krijg je direct de alarmen "afgeleide bestuurder" en "snelheidsmelding" om je oren omdat hij denkt dat je op de betreffende weg 30 mag terwijl het 60 is.
Maar ik begrijp niet wat je bedoelt met een achterstand inhalen. Welke achterstand hebben we dan? En ook je opmerking dat onze hersenen niet gemaakt zijn om een auto van 2500kg te besturen begrijp ik niet.
Ik wil niet teveel offtopic gaan, en het vooral op de Zeekr betrekken, maar naar mijn mening is hoe we als maatschappij met verkeersveiligheid omgaan geen goede manier, wanneer we het op een rationele manier benaderen. Deze video met de beste verkeersingenieur op Youtube (naar mijn mening) gaat er dieper op in. In de USA is het nog erger, maar dat betekent niet dat het hier zoveel beter is, gaat over hoe mensen eigenlijk helemaal niet goed kunnen rijden met zwakkere weggebruikers erbij)

Ook leuke podcast:

https://open.spotify.com/...ampja?si=24e83cd758a84fe4

Waarom vinden we doden met vliegtuigen verschrikkelijk, maar accepteren we het op onze straten?

Anyway, Volvo, de broer van onze auto's die is natuurlijk heel erg goed bezig. En ik zie ook punten terug in onze Zeekr.

"Vision Zero komt ook uit Zweden: Wikipedia: Vision Zero

Zonder hulpmiddelen zullen we nooit Vision Zero halen in NL, want de mens is hier nog de factor die fouten maakt, en dat hoort ook bij het leven, maar ik heel blij dat Zeekr er goed over heeft nagedacht, alleen de implementatie moet (veel) beter.

Ik hoop in ieder geval dat de verkeersveiligheid in NL weer omhoog gaat, want helaas zijn we op dit moment met een regressie bezig, vooral voor de zwakkere weggebruikers. Dat bedoelde ik met de achterstand in NL. :)

Dat ik denk soms een piepje hoor, dat neem ik voor lief, ik vind bijvoorbeeld ook de afstandsmelding in onze Zeekr geweldig. Ik hield altijd al goed afstand, maar nu nog beter.

Anyway, mijn hypothese is ook dat mensen rustiger rijden in een EV, in ieder geval binnen de bebouwde kom, ik heb namelijk het idee dat de "vroem vroem" in benzine auto's toch uitlokt tot perongeluk iets te hard rijden, omdat onze hersenen het "vroem" geluid zo leuk vinden (als het tenminste van onze auto komt, dat het voor veel andere mensen wel irritant is, lijkt me evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rokz
Marshall schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:18:
[...]

Wat een geld. Ik denk dat ik een tijdje elders mag slapen als ik dat laat doen. :+
Nou; ik kreeg hier natuurlijk ook niet het gewenste antwoord.
Toen ik zei dat ik van auto's hield, en 't leuk vindt was 't antwoord: ja moet dat dan zo duur zijn?

Waarop ik antwoorde: zullen we 't dan even over je nagels en kapper hebben? hoeveel daar per jaar heen gaat?

en toen was het heel snel; ja oke dat is ook wel zo. Lekker doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi

BPi

Ecological schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:29:
[...]

Ik wil niet teveel offtopic gaan, en het vooral op de Zeekr betrekken, maar naar mijn mening is hoe we als maatschappij met verkeersveiligheid omgaan geen goede manier, wanneer we het op een rationele manier benaderen. Deze video met de beste verkeersingenieur op Youtube (naar mijn mening) gaat er dieper op in. In de USA is het nog erger, maar dat betekent niet dat het hier zoveel beter is, gaat over hoe mensen eigenlijk helemaal niet goed kunnen rijden met zwakkere weggebruikers erbij)

[YouTube: People drive like maniacs. Let's treat them accordingly]

Ook leuke podcast:

https://open.spotify.com/...ampja?si=24e83cd758a84fe4

Waarom vinden we doden met vliegtuigen verschrikkelijk, maar accepteren we het op onze straten?

Anyway, Volvo, de broer van onze auto's die is natuurlijk heel erg goed bezig. En ik zie ook punten terug in onze Zeekr.

"Vision Zero komt ook uit Zweden: Wikipedia: Vision Zero

Zonder hulpmiddelen zullen we nooit Vision Zero halen in NL, want de mens is hier nog de factor die fouten maakt, en dat hoort ook bij het leven, maar ik heel blij dat Zeekr er goed over heeft nagedacht, alleen de implementatie moet (veel) beter.

Ik hoop in ieder geval dat de verkeersveiligheid in NL weer omhoog gaat, want helaas zijn we op dit moment met een regressie bezig, vooral voor de zwakkere weggebruikers. Dat bedoelde ik met de achterstand in NL. :)

Dat ik denk soms een piepje hoor, dat neem ik voor lief, ik vind bijvoorbeeld ook de afstandsmelding in onze Zeekr geweldig. Ik hield altijd al goed afstand, maar nu nog beter.

Anyway, mijn hypothese is ook dat mensen rustiger rijden in een EV, in ieder geval binnen de bebouwde kom, ik heb namelijk het idee dat de "vroem vroem" in benzine auto's toch uitlokt tot perongeluk iets te hard rijden, omdat onze hersenen het "vroem" geluid zo leuk vinden (als het tenminste van onze auto komt, dat het voor veel andere mensen wel irritant is, lijkt me evident.
De stuurreactie op een ETW60 (weg buiten de kom met een maximumsnelheid van 60 Km/h) is een (potentieel) gevaarlijke. Dit zijn relatief smalle wegen waar de kantlijn relatief ver van de rand van de weg. Er blijft dan geen ruimte over om tegemoet komend verkeer langs te laten, want als je ruimte maakt gaat de auto je richting de wegas corrigeren dus naar het tegemoet komende verkeer. Een keer dit met kracht overrulen is niet erg (als je maar weet dat dit kan gebeuren) maar als je meer tegenliggers hebt of langer op een 60weg rijdt is het fijner om lane assist uit te zetten.
Uit de releasenotes (voor de 001) begrijp ik dat deze functie subtieler gaat reageren.
Ik hoop ook voor de X.

Met betrekking tot het rijgedrag van de EV rijders binnen de kom is (of was?) mijn beeld dat die juist vaker hard rijden en flink optrekken (sneller dan noodzakelijk). Misschien verandert het nu het aantal EV’S toeneemt en er een meer gemêleerde gebruikersgroep ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
BPi schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:16:
[...]

De stuurreactie op een ETW60 (weg buiten de kom met een maximumsnelheid van 60 Km/h) is een (potentieel) gevaarlijke. Dit zijn relatief smalle wegen waar de kantlijn relatief ver van de rand van de weg. Er blijft dan geen ruimte over om tegemoet komend verkeer langs te laten, want als je ruimte maakt gaat de auto je richting de wegas corrigeren dus naar het tegemoet komende verkeer. Een keer dit met kracht overrulen is niet erg (als je maar weet dat dit kan gebeuren) maar als je meer tegenliggers hebt of langer op een 60weg rijdt is het fijner om lane assist uit te zetten.
Uit de releasenotes (voor de 001) begrijp ik dat deze functie subtieler gaat reageren.
Ik hoop ook voor de X.

Met betrekking tot het rijgedrag van de EV rijders binnen de kom is (of was?) mijn beeld dat die juist vaker hard rijden en flink optrekken (sneller dan noodzakelijk). Misschien verandert het nu het aantal EV’S toeneemt en er een meer gemêleerde gebruikersgroep ontstaat.
Ben het helemaal mee eens dat de huidige lane-assist erg slecht is. Ik heb hem nu ook uitstaan. Maar dit zou beter moeten worden, dus dan ga ik hem zeker uitgebreid testen!

Dat EVs sneller optrekken, kan ik wel beetje beamen. :D

Echter, dit doe ik alleen buiten de bebouwde kom, zorg dat ik heel erg goed kijk of er niemand iemand door rood komt, en hou me verder aan de regels.

Ik kan de hypothese dat EVs rustiger rijden in de bebouwde kom nog niet wetenschappelijk onderbouwen, maar ik hoop dat ik gelijk heb in dit. Wellicht wordt het wel slechter als de Golfjes met petjes ook naar EVs overstappen. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Rokz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:09:
[...]

Toen ik zei dat ik van auto's hield, en 't leuk vindt was 't antwoord: ja moet dat dan zo duur zijn?

Waarop ik antwoorde: zullen we 't dan even over je nagels en kapper hebben? hoeveel daar per jaar heen gaat?

Eigenlijk kun je het beste niets overleggen en gewoon kopen
dat had ik gedaan....ik heb een auto gekocht en tot op de delivery day wist mijn vrouw niet hoe de auto eruit zag in real life...gedurfde move van mij maar ja....YOLO right?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rokz
Lostson schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:54:
[...]

Eigenlijk kun je het beste niets overleggen en gewoon kopen
dat had ik gedaan....ik heb een auto gekocht en tot op de delivery day wist mijn vrouw niet hoe de auto eruit zag in real life...gedurfde move van mij maar ja....YOLO right?
Ik kom ook nog vaak weg met:
Het is voor de zaak schat 😊

Maar alles in goed overleg maakt alles een stuk makkelijker 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Ecological schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:20:
[...]

Ben het helemaal mee eens dat de huidige lane-assist erg slecht is. Ik heb hem nu ook uitstaan. Maar dit zou beter moeten worden, dus dan ga ik hem zeker uitgebreid testen!

Dat EVs sneller optrekken, kan ik wel beetje beamen. :D

Echter, dit doe ik alleen buiten de bebouwde kom, zorg dat ik heel erg goed kijk of er niemand iemand door rood komt, en hou me verder aan de regels.

Ik kan de hypothese dat EVs rustiger rijden in de bebouwde kom nog niet wetenschappelijk onderbouwen, maar ik hoop dat ik gelijk heb in dit. Wellicht wordt het wel slechter als de Golfjes met petjes ook naar EVs overstappen. :-(
over dat LCC is idd wel annoying soms...elke keer als je maar een klein beetje over de lijnen gaat dan KEIHARDE alarm die 3x afgaat...dat moet echt zachter...natuurlijk als je levens kunt redden moeten we dit doen, maar dat kan ook met wat een acceptabeler decibel level (je schrikt ook gewoon als dat geluid gebeurt) alsof je iets heel verkeerds hebt gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Fuego
Hier krijg ik melding dat update 1.1 klaarstaat. Tijdens het rijden…. Hoezo ‘‘s nachts om 2.00 uur?

[ Voor 20% gewijzigd door El Fuego op 30-04-2024 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
Ik ga morgen naar Zeist voor de trekhaak. Benieuwd of ik wegrijd met een 1.1 achter het schermpje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Rokz schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:09:
[...]

Hahaha
Ook dat is een boel geld dan aan die kapper en nagels 😉
Iedereen moet toch ook lekker doen wat ie zelf wil en geld aan wil uitgeven toch? Als je alles aan iedereen moest gaan verantwoorden werd de wereld een stuk saaier.
Qua auto heb ik gelukkig ook redelijk de vrije hand, ook omdat mijn vrouw het geen piep interesseert en ik de wensen die ze heeft wel probeer mee te nemen in de keuzes.
Alleen als het financiële keuzes betreft is het natuurlijk wat anders. Zo kreeg ik laatst ineens de vraag of dat leasen nou financieel zo handig is. Gelukkig kon ik die weerleggen met een referentie aan onze autopech in Frankrijk afgelopen jaar 😉

Plus dat leasen financieel sowieso meestal de financieel gunstigere keuze is (of je moet echt 0 schade rijden in 5 jaar en heel veel geluk hebben met onderhoud). Dus die verantwoording was snel gemaakt 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savanna
  • Laatst online: 07-05-2024
Zijn er al mensen die de update hebben gekregen? Zo ja, zijn er echt daadwerkelijk dingen veranderd/aangepast/toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik heb mijn zeekr app gecheckt maar geen zeekr, OTA of service notifications dus ik ben nog niet aan de beurt helaas....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
El Fuego schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:48:
Hier krijg ik melding dat update 1.1 klaarstaat. Tijdens het rijden…. Hoezo ‘‘s nachts om 2.00 uur?
Na parkeren naar update gaan en drukken op ‘nu installeren’
Dan binnen 2 min je auto uit anders zit je 2 uur vast😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity
aim-creativity schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:40:
[...]

Na parkeren naar update gaan en drukken op ‘nu installeren’
Dan binnen 2 min je auto uit anders zit je 2 uur vast😂
Hij is nu aan het updaten🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshall
aim-creativity schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:49:
[...]

Hij is nu aan het updaten🫣
Hoe kreeg je de melding? Mail, bericht in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Marshall schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:52:
[...]

kan ook zijn dat je die melding niet op je telefoon krijgt...maar wel in de auto...ik zal zo eens checken in de auto

Update:
heb net in de auto gecheckt, maar niets van een update available(even geduld nog denk ik)

[ Voor 14% gewijzigd door Lostson op 30-04-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
Marshall schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:52:
[...]

In de auto vlak voor ik thuis kwam.
Direct maar laten updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HardeJohn
  • Laatst online: 12-05-2024
Lostson schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 19:12:
[...]

kan ook zijn dat je die melding niet op je telefoon krijgt...maar wel in de auto...ik zal zo eens checken in de auto

Update:
heb net in de auto gecheckt, maar niets van een update available(even geduld nog denk ik)
In de app onderstaande melding gekregen. Het ging in de app niet in één keer goed met de activatie van de update maar uiteindelijk toch gelukt. Ik ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBiFZgKgy5VPUHwmh42-DdxxBsA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jIoeZhhtWohOdgd3sVZoyWlF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B647gv9kdamS0w1390y2NnvUAi4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NYCITMHruq9pDhyZP0jaTgss.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door HardeJohn op 30-04-2024 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bavarois1
  • Laatst online: 22-04 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdOxFrr3penOg_xjmvy_snSBA40=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oDHBHVyZZbDD74Xh2lx1rHXg.png?f=fotoalbum_large

Update gehad vannacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Benieuwd naar je bevindingen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Vol verwachting klopt ons hart!

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Fuego
Voor degenen waar de update naar OS 1.1 reeds is doorgevoerd: waar zitten de “quick setting buttons for ADAS” die zouden zijn geïntroduceerd? Ik heb alle menu’s doorgelopen, maar kom deze knop(pen) niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-06-2024
Bij mij is de update mislukt! Zeekr gebeld en ze wisten het al en waren al onderweg! Er zijn paar auto’s in NL die update is misgegaan en gevolg daarvan is: auto doet het niet meer! Hij kan niet meer vooruit (D) en achteruit (R). Zeekr service is al onderweg om die paar auto’s te fixen voor OTA update! Goede service van Zeekr!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:54
El Fuego schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:41:
Voor degenen waar de update naar OS 1.1 reeds is doorgevoerd: waar zitten de “quick setting buttons for ADAS” die zouden zijn geïntroduceerd? Ik heb alle menu’s doorgelopen, maar kom deze knop(pen) niet tegen.
Van bovenaf het scherm naar beneden vegen, dan het pennetje om dat scherm te wijzigen. Er zijn 3 icoontjes die je kunt toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwKxF9G9QREn-TDVx0LqkT2prKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3bHdgqGAm6ivdGQ9C7fFrYr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
Ik heb voor een serviceafspraak een Zeekr 001 mee (hi Zeekr!) met versie 1.0.2f waar die snelkoppeling ook al doorgevoerd lijkt. Maar dus nog geen 1.1.
Was hier ook al melding dat er inderdaad iets mis was gegaan 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMmHWMBDMi1i0NWBTcZ9H0UAyek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIiphQS68c7dPLlAUS8dwtKC.jpg?f=fotoalbum_large

Wel handig en al een verbetering; 1x swipen en dan tik tik tik klaar

[ Voor 70% gewijzigd door Marshall op 01-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:06
Payakh11 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:45:
Bij mij is de update mislukt! Zeekr gebeld en ze wisten het al en waren al onderweg! Er zijn paar auto’s in NL die update is misgegaan en gevolg daarvan is: auto doet het niet meer! Hij kan niet meer vooruit (D) en achteruit (R). Zeekr service is al onderweg om die paar auto’s te fixen voor OTA update! Goede service van Zeekr!
Dit geeft toch aan hoe erg de software nog in de kinderschoenen staat. Ik vind het toch vrij kwalijk dat een software update je auto onklaar kan maken. Bij een fout zou hij eigenlijk moeten terugvallen op de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinx
Supahted schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Dit geeft toch aan hoe erg de software nog in de kinderschoenen staat. Ik vind het toch vrij kwalijk dat een software update je auto onklaar kan maken. Bij een fout zou hij eigenlijk moeten terugvallen op de vorige versie.
Dit heb ik zelf een keer gehad bij Tesla model S duurde toen 2 dagen voor het gefixt werd, vind de aftersales bij Zeekr dan wel een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:06
Stinx schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:06:
[...]

Dit heb ik zelf een keer gehad bij Tesla model S duurde toen 2 dagen voor het gefixt werd, vind de aftersales bij Zeekr dan wel een stuk vlotter.
Eens. Maar de Zeekr vloot is nu nog relatief beperkt en dan kan dat gemakkelijk. Naar mate de vloot groter wordt moet de service over meer auto’s verdeeld worden. En de service organisatie groeit over het algemeen niet 1-op-1 mee met de vloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

Wat zijn je ervaringen?

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcrobaticZebra
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:54
De update was vannacht bij mij niet geïnstalleerd, ik had gisteren issue met de internetverbinding. Vanochtend kon ik hem wel handmatig starten via de app, toen was de update gedownload. De installatie duurde nog geen 45 minuten.

De opties om de 3 opties uit te schakelen (afgeleide bestuurder, snelheidsmeldingen en lane assist) staan nu sneller beschikbaar (wel zelf een actie voor het plaatsen van de iconen) via het snelmenu (scherm naar beneden swipen). Dat werkt prima, snelheid wordt op visueel gezet, dus geen geluid.

Mijn profiel staat er voor de 3 keer dat ik vandaag ben ingestapt nog steeds in, ook na 2 stukjes rijden. Straks nog even met een 2e profiel testen, maar dit ging icm gezichtsherkenning al een stuk beter. De meldingen bij het draaien van het stuur tot 50 km/u waren allemaal weg! Heb nog wel een piepje bij het instappen en uitstappen gehoord, maar die was een stuk subtieler dan eerder. Ben er nog niet achter waar ze voor zijn overigens.

ABRP kan nu ook gewoon op het scherm draaien tijdens het rijden...

Verder ben ik nog niet gekomen, heb Zeekr AD verder niet gebruikt vandaag, ben de stad niet uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
El Fuego schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:48:
Als je niets doet wordt de update 's nachts geinstalleerd.
Stap je de volgende dag in en is de update geslaagd als het goed is.
Je kunt de update ook starten vanaf de app op je telefoon, dat heb ik gedaan.
Dan krijg je wel de melding dat je de auto 45minuten niet kunt gebruiken, dus wel doen als je niet meer weghoeft met de auto binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 17:36
Marshall schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:30:
[...]

Haha, die meningen zullen zeker verdeeld zijn. Persoonlijk vind ik dat de kleur van een auto altijd bij het type auto moet passen. Een Alfa mag vanuit zijn DNA een stijlvol sportief rood (Alfa rosso) hebben, een sportieve cabrio kan een zonnige kleur hebben, een auto met Engelse roots kan erg mooi het British Racing Green dragen en een Lambo of een Focus ST koop je om op te vallen dus daar past prima een knalkleur als gifgroen of oranje op. Dan matcht vaak de kleur van de auto ook met de persoonlijkheid van de bestuurder ;)

Daarbij vind ik ook dat ingetogen, stijlvolle auto's dus geen knalkleuren horen te hebben omdat dit niet past bij het DNA / merkbeeld van de auto. Volvo's in de toentertijd bekende hel blauwe kleur vond ik ook een mismatch ondanks de sportieve inborst. Zo ook de Zeekr; in mijn ogen een mooie maar ingetogen auto waar de knalkleur niet bij hoort.

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen. Wie weet is het in het echt verrassend stijlvol. d:)b
Helemaal mee eens, heel goed verwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 17:36
Supahted schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Dit was te verwachten gezien de werking van de software en hoe dat ook verloopt bij de andere labels van Geely. Komt totaal niet als een verrassing voor me.

En de inhoud vd update is beperkt en zal ongetwijfeld ook issues veroorzaken die we tot op heden nog niet hebben ervaren.

Enorm goede service idd dat men eerst autos onklaar maakt en ze dan gaat fiksen….🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejong_tweakers
  • Laatst online: 24-05 14:33
Heeft iemand de sportstand al geprobeerd na de update?

De auto heeft in deze stand veel minder vermogen en bij het inzetten rolt de auto 10cm achteruit.

Heel bijzonder.
Ondanks ik me verheugde op de update, zou ik graag weer terug willen naar de oude versie want dit is echt niks.

Iemand ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aim-creativity
dejong_tweakers schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:11:

De auto heeft in deze stand veel minder vermogen en bij het inzetten rolt de auto 10cm achteruit.

Heel bijzonder.
Ondanks ik me verheugde op de update, zou ik graag weer terug willen naar de oude versie want dit is echt niks.

Iemand ook dit probleem?
🫣 hoe dan?
Heb je een RWD of een AWD?
Al gemeld bij Zeekr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aim-creativity

Heel bijzonder.

Iemand ook dit probleem?
Hoe weet je precies dat de auto minder vermogen heeft dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marshall
Vandaag weer even een 'langere' afstand in de 001 gereden (Breda - Zwolle vv) maar jongens wat is het Zeekr toch goed gelukt om een fantastische gran turismo op de weg te zetten. Geen centje pijn, comfortabel maar snel, Flitsmeister via carplay aan voor de zekerheid, die Dash Radio (leuke app die ik pas vandaag ontdekte) met jazz op de achtergrond en gaan met die hap. Heerlijk!
Wat een genot toch om in deze auto te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Kreeg de Trunk cover binnen voor de achterkant
moest helaas wel 12 euro douane kosten betalen, omdat de doos langer dan 1 meter was...is prima zo dacht ik...het is dezelfde kleur als de deurlijsten.

wat vinden jullie ervan?

P.s. Zijn er regels op Tweakers dat je je eigen YouTube kanaal mag promoten in topics? ik heb namelijke een YouTube kanaal waar ik veel dingen post over mijn Zeekr 001 waarvan ik denk...is ook leuk voor alle Zeekr Drivers (Drive experience, Aliexpress spullen, Showen van de Zeekr 001 etc)...ik dacht ik vraag het eerst voordat ik zomaar links post...(totally optional dit natuurlijk maar goed...message me maar mocht links posten hier toch niet toegestaan zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vkeIB7PihLep06W5b4DXAH0G4zE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Chxu2fByOwr61zVCoSFPRlR1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsEyVPEDTvQuvXvcBS6ixXTscno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbRhI2cr5rN93wvXgHiC7Ehn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Lostson op 01-05-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payakh11
  • Laatst online: 15-06-2024

Heel bijzonder.

Iemand ook dit probleem?
Ik heb ook dit probleem. Van zeekr gehoord dat bij pre update de comfort en sport stand zijn omgedraaid! Maar volgens hun moet opgelost zijn in echte update release 1.1! Gisteren ging de update bij mij fout hopelijk gaat vannacht wel lukken maar ik heb nog geen reservering meer voor update ontvangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopkw70
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren op een nieuwe elektrische auto. Mijn shortlist bestaat nu uit de tesla Y performance, Xpeng P9 performance en de Zeekr 001 privilege.

De zeekr heeft eigenlijk mijn voorkeur op 1 (niet onbelangrijk) detail na. Ik vind de beide interieur opties ronduit spuuglelijk. Ik heb gezien dat er elders op de wereld ook andere combinaties (overigens ook voor exterieur) beschikbaar zijn.

De verkoper die ik sprak geeft geen duidelijk antwoord en was vooral uit op de korte klap. Weet iemand of er in Nederland ook andere kleuren beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveypayvey

Daveypayvey

Ik weet het Zeekr!

joopkw70 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 01:24:

Weet iemand of er in Nederland ook andere kleuren beschikbaar komen?
Zeekr 001 heeft maar 3 configuraties, geen opties (op de trekhaak na), 2 interieur mogelijkheden en 4 kleuren (binnenkort 5). Dan doen ze zodat de auto al voor de bestelling gefabriceerd kan worden. Om zo ook een korte levertijd te kunnen garanderen. Ze werken dus niet op bestelling, zoals de Europese merken dat wel doen.

Zolang de huidige versie geleverd wordt zullen die configuraties geleverd kunnen worden. Pas als de volgende versie komt, zullen er nieuwe configuraties komen. Wanneer die versie komt is onduidelijk.

Zeekr 001 Privilege 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dydody
Ik ben mij momenteel aan het oriënteren op een nieuwe elektrische auto. Mijn shortlist bestaat nu uit de tesla Y performance, Xpeng P9 performance en de Zeekr 001 privilege.

De zeekr heeft eigenlijk mijn voorkeur op 1 (niet onbelangrijk) detail na. Ik vind de beide interieur opties ronduit spuuglelijk. Ik heb gezien dat er elders op de wereld ook andere combinaties (overigens ook voor exterieur) beschikbaar zijn.

De verkoper die ik sprak geeft geen duidelijk antwoord en was vooral uit op de korte klap. Weet iemand of er in Nederland ook andere kleuren beschikbaar komen?
Meningen verschillen natuurlijk, maar wat mij opviel is dat op de website bij het zwarte interieur de koperen accenten eruit springen. In het echt is dit veel subtieler. Mogelijk dat het 'spuuglelijk' wat jou betreft zit in die koperen accenten? Daar is volgens mij ook wel wat op te verzinnen.

Ook het blauw/witte interieur is in het echt zooooooveeeeeeeeeeel mooier dan op foto's doet overkomen.

Ben je al een keer bij Zeekr geweest om de auto in het echt te aanschouwen? Misschien valt het dan wel mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marshall
Bijzonder. Een Tesla op je shortlist hebben staan en dan het interieur van Zeekr spuuglelijk vinden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

dan is het wel duidelijk dat je niet voor de zeekr 001 moet gaan toch? er zijn alleen maar 2 interieur opties en als je ze beide lelijk vind...sja dan houdt het op (volgens mij staan er ook geen nieuwe interieur opties gepland voor NL...maar dat kun je het beste even bij zeekr@support.eu vragen of dat in de pipeline zit)
laatst had iemand gepost over een Oranje Zeekr 001 dus dat is al weer een uitbreiding op de bestaande kleuren...wie weet gebeurt dat ook met het interieur who knows...

de Tesla Y is trouwens niet op dezelfde level als de Zeekr 001 vind ik... de Zeekr 001 is hoger in klasse dan de Tesla Y (het is meer op de level van Tesla Model S)...waar de Xpeng G9 zich precies bevindt maybe hetzelfde level als de zeekr (ze hebben beide heel veel bang for your buck voor een lage prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Dydody schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Meningen verschillen natuurlijk, maar wat mij opviel is dat op de website bij het zwarte interieur de koperen accenten eruit springen. In het echt is dit veel subtieler. Mogelijk dat het 'spuuglelijk' wat jou betreft zit in die koperen accenten? Daar is volgens mij ook wel wat op te verzinnen.

Ook het blauw/witte interieur is in het echt zooooooveeeeeeeeeeel mooier dan op foto's doet overkomen.

Ben je al een keer bij Zeekr geweest om de auto in het echt te aanschouwen? Misschien valt het dan wel mee.
Dit kan ik confirmen in het echt is het beetje Rose gold achtig en het ziet er super mooi uit (althans dat vind ik)
ook dat grijs stuk op de dashboard is niet zo donker als op de foto's doet lijken....

ik was heel erg aan het twijfelen of ik nou het zwarte interieur of de polar blue/white wilde...maar uiteindelijk toch maar voor de zwarte interieur gegaan ipv de gekleurde.

maar ik denk persoonlijk dat het ook wel veel mooier is in het echt dan op de foto's (dat blue/white polar editie)
had hem in de showroom even bekeken....echt super mooi...dat witte achterbank is niet helemaal KNALWIT maar leunt meer tegen dat beige wit aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 23:46
Payakh11 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 00:01:
[...]
Ik heb ook dit probleem. Van zeekr gehoord dat bij pre update de comfort en sport stand zijn omgedraaid! Maar volgens hun moet opgelost zijn in echte update release 1.1!
Hoe bedoel je dat precies? Bij mij werken de twee standen zoals verwacht (met 1.0.2d in de RWD).

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw70
Dydody schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:40:
[...]

Juist in het echt vind ik beide uitvoeringen lelijk. Absoluut niet mijn smaak en echt reden om hem niet te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw70
Marshall schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:53:
Bijzonder. Een Tesla op je shortlist hebben staan en dan het interieur van Zeekr spuuglelijk vinden 😉
Als je mijn opmerking leest gaat het mij om de kermis kleurstellingen…….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dydody
joopkw70 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Juist in het echt vind ik beide uitvoeringen lelijk. Absoluut niet mijn smaak en echt reden om hem niet te kiezen.
Welke versie die in China/Rusland rijdt vind jij wel mooi? Die ik heb gezien zijn alleen maar meer 'kermis-achtig' dan die we hier hebben. Een groene en een oranje binnenkant. Ben wel benieuwd, mocht je een afbeelding hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshall
joopkw70 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Als je mijn opmerking leest gaat het mij om de kermis kleurstellingen…….
Als je een Tesla mooi vindt snap ik dat. Dan zijn gekleurde stiknaden al kermis. Ieder zijn voorkeur toch? Persoonlijk vind ik het interieur van de LR erg mooi en stijlvol en doet een Tesla van binnen me denken aan de kledingkast en smaakvoorkeur van een stereotype accountant of de omkleedruimte van een farmaceutische fabriek. Maar goed, mede daarom rijd ik dan ook geen Tesla. ;)
Pagina: 1 ... 19 ... 44 Laatste